[Voetbal] Centraal WK 2018 discussie topic

Pagina: 1 ... 14 ... 95 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 14:10
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 12:29:
[...]

België zal tegen kleine ploegen (zoals Tunesië) niet zo veel moeite hebben 1 tegen 1 hebben ze in aanvallend opzicht misschien wel de beste ploeg en daarbij Lukaku die oersterk is.
Tegen Topploegen komen ze uiteraard weer in de problemen, omdat die zo weinig ruimte geven voor individuele acties en Lukaku fysiek dan niet meer die voorsprong heeft (en daarnaast niet kan voetballen).
Daar ga ik niet echt mee akkoord.

Lukaku kan echt wel meevolgen en mee voetballen. Er is een soort stereotype van die gast nog altijd actief van vroeger dat echt niet meer klopt.

België heeft altijd moeite gehad tegen ploegen die niet mee voetballen en met 11 achter de bal staan, Tunesie heeft verloren en moet winnen om nog kans te maken. Dus daar zal zeker ruimte te vinden zijn, dan is België meestal op zijn best.

De moeilijke wedstrijd van gisteren heeft bitter weinig met Lukaku te maken, er werdt gewoon niet goed genoeg opgebouwd en alles ging net dat tikkeltje te traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu mag ik toch best wel graag voetbal kijken maar met zoveel wedstrijden per dag wordt het zelfs voor mij wel een beetje te veel van het goede. Gisteren bijvoorbeeld zelfs België en Engeland slechts af en toe bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-10 14:17
Penalty en rood! Slecht begin voor Colombia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 20:10

v8power67

Psn: Mausosaurus

Holy crap net begonnen en al rood en penal!!
Hands en 100% terecht ook. Super dom zo vroeg al.. dan zijn ze nu al fucked..

Snap het gedoe van die speler niet. Alles wijst op opzettelijk hands. Alsof de scheids medelijden krijgt en zegt nee ik draai hem terug...

[ Voor 36% gewijzigd door v8power67 op 19-06-2018 14:06 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:31
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 14:04:
Penalty en rood! Slecht begin voor Colombia
Gelukkig is er wat ophef zodat ik tijd genoeg had om op de stream in te loggen :9

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:26
dat doen ze rap
lekker hoor 3 minuutjes voetballen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Snap dat het een reflex is maar toch zo oerdom!!
Beter goal achter dan rood en penal dus alsnog grote kans goal achter te staan..
Zou laatste minuut zijn okee maar in 3e minuut..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2024
Waarom is dit wel rood, en die handbal van die fransoos niet? Kan iemand dat toelichten aan deze leek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Een Sanchez minder :+

Terecht rood + pingel, scheids stond in de perfecte positie om het te kunnen zien.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18:07
Ik heb het idee dat door de invoering van de VAR er veel meer penalties worden gegeven (en benut). Iemand enig idee wat het verschil is in penalties t.o.v. edities voor de VAR?

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Yemoke schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 14:08:
Waarom is dit wel rood, en die handbal van die fransoos niet? Kan iemand dat toelichten aan deze leek?
Direct doelpoging vs een overvliegende bal denk ik.
Dese bal was erin gegaan had hij hem niet eruit geslagen die van frankrijk kwam alleen in de 16 terecht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Yemoke schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 14:08:
Voorkomen van een doelpunt, de ander was een voorzet.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yemoke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2024
v8power67 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 14:09:
[...]

Direct doelpoging vs een overvliegende bal denk ik.
Dese bal was erin gegaan had hij hem niet eruit geslagen die van frankrijk kwam alleen in de 16 terecht.
Aah thanks, dit werd dan gezien als directe kans ofzo zegmaar?
Duidelijk dank u beiden!

[ Voor 4% gewijzigd door Yemoke op 19-06-2018 14:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:35
Yemoke schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 14:09:
[...]
Aah thanks, dit werd dan gezien als directe kans ofzo zegmaar?
Nee, als een bal die erin gegaan was zonder de handsbal

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:06
Is het AD gek geworden, noemen dlit heerlijk begin,. Wmb is de wedstrijd over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:05
Wie is deze commentator? Echt een jankert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sjah schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 14:12:
Colombia moet nu wel gaan voetbzllen, niets mis mee. Tot nu toe leuke wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Sjah schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 14:12:
Ik denk niet dat Colombia het hierbij gaat laten. Stilstaande fases vooral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:51
Het was bijna 2-0, maar Colombia kan zich nog herpakken, hoewel die rode kaart wel effect blijft hebben. Elke man op het veld zal zich extra mogen inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

En 1-1..
Dit gaat japan verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:00
Mooie vrije trap, en die Japanse keeper maar mekkeren dat het geen goal is :')
Is een kilometer over de lijn en we hebben doellijn technologie, is nog niet bij hem doorgedrongen blijkbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
gambieter schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 14:20:
[...]

Colombia moet nu wel gaan voetbzllen, niets mis mee. Tot nu toe leuke wedstrijd.
Ja....aardig, maar Youri (die bij de Belg wel mag), verwoordt mijn gevoelens, de wedstrijd ;is kapot door die regel dat die man eruit moest.

Maar goed, laat Colombia maar 1 pnt thuis brengen, dan is er totaal geen man overboord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:11
Leuk ingeschoten indd, maar jammer dat de reden van de FK onterecht was. VAR ingrijp momentje of zijn hier specifieke regels voor (alleen bij rode kaart-overtredingen, penalties)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:26
JohnnieWbl schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 14:59:
Leuk ingeschoten indd, maar jammer dat de reden van de FK onterecht was. VAR ingrijp momentje of zijn hier specifieke regels voor (alleen bij rode kaart-overtredingen, penalties)?
Als het goed is alleen doelpunten, rode kaarten en strafschoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

't Is Makkelie trouwens, als ik me niet vergis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
JohnnieWbl schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 14:59:
Hier is een uitleg:
https://www.telegraph.co....ules-used-2018-world-cup/

Veel gedoe over "clear and obvious" error. Meestal is het niet "clear" terwijl miljoenen kijkers denken van wel :/ Het is geen volledig succes. De bedoeling was dat discussies zouden ophouden maar de beslissingen zijn nog altijd bedenkelijk. Voor elke terechte afstraffing vind je wel 2 voorbeelden waar de refs de bal misslaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Vlassie1980 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 14:48:
Mooie vrije trap, en die Japanse keeper maar mekkeren dat het geen goal is :')
Is een kilometer over de lijn en we hebben doellijn technologie, is nog niet bij hem doorgedrongen blijkbaar :P
Ik denk dat ze eerder klaagden over de vrije trap zelf, dat had er eentje tegen Falcao moeten zijn, blundertje van de scheids.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

algalid schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 15:05:
[...]

Hier is een uitleg:
https://www.telegraph.co....ules-used-2018-world-cup/

Veel gedoe over "clear and obvious" error. Meestal is het niet "clear" terwijl miljoenen kijkers denken van wel :/ Het is geen volledig succes. De bedoeling was dat discussies zouden ophouden maar de beslissingen zijn nog altijd bedenkelijk. Voor elke terechte afstraffing vind je wel 2 voorbeelden waar de refs de bal misslaan...
Je krijgt daarmee juist een nog sterkere zwart/wit mening als VAR komt voor een overtreding (en daar bv geel voor geeft), maar vervolgens een overtreding later VAR niet te gebruiken.

Clear is nog wel te verdedigen (zoals penalty bij Zweden), maar 'Obvious' natuurlijk niet, want de mening van mening voelbalsupporter is verre van Obvious :P (schwalbe Neymar bv).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Wat is er met D. Sanchez aan de hand?!

[ Voor 5% gewijzigd door Untouchablezz20 op 19-06-2018 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
SinergyX schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 15:11:
Je krijgt daarmee juist een nog sterkere zwart/wit mening als VAR komt voor een overtreding (en daar bv geel voor geeft), maar vervolgens een overtreding later VAR niet te gebruiken.

Clear is nog wel te verdedigen (zoals penalty bij Zweden), maar 'Obvious' natuurlijk niet, want de mening van mening voelbalsupporter is verre van Obvious :P (schwalbe Neymar bv).
Met de huidige technologie kunnen ze met triangulatie eigenlijk veel beter monitoren wat spelers zitten te doen. Bij die meest recente vrije trap beslissing leek me die val wel erg theatraal. Maar je kan dat eigenlijk wel meten dat iemand valt "uit eigen beweging" ipv de tegenstander.

Ik geef enkel aan wat de bedoeling is, dat ze hun doel voorbij schieten is een andere zaak :)

[ Voor 6% gewijzigd door algalid op 19-06-2018 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Beavbusi schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 14:12:
Wie is deze commentator? Echt een jankert
Kijk nu net de 2e helft, en vind het wel meevallen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Hackus schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 15:15:
[...]

Kijk nu net de 2e helft, en vind het wel meevallen.
Naja hij had het op het begin over Cuadrado en dat ie altijd aan het aanstellen of pingelen was en dat ie dit en dat fout deed terwijl er helemaal niks geks aan de hand was... gewoon irritant omdat het een mening is die die dan 100 keer moet vertellen in 5 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mooi, Dat werd tijd

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lyca schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:40:
[...]

Daar ga ik niet echt mee akkoord.

Lukaku kan echt wel meevolgen en mee voetballen. Er is een soort stereotype van die gast nog altijd actief van vroeger dat echt niet meer klopt.

België heeft altijd moeite gehad tegen ploegen die niet mee voetballen en met 11 achter de bal staan, Tunesie heeft verloren en moet winnen om nog kans te maken. Dus daar zal zeker ruimte te vinden zijn, dan is België meestal op zijn best.

De moeilijke wedstrijd van gisteren heeft bitter weinig met Lukaku te maken, er werdt gewoon niet goed genoeg opgebouwd en alles ging net dat tikkeltje te traag.
Ik geef toch aan dat ze tegen makkelijke ploegen toch wel winnen? (lukaku scoorde bovendien zelfs 2x) Op de kleine ruimte is Lukaku nog altijd drama hoor. Een Tunesie is echt niet achterlijk. die moeten het van een counter hebben. België moet bovendien ook gewoon winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beavbusi
Waarom zetten ze in vredesnaam niemand bij de palen? Super dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Colombia liet het wel hangen in de 2e helft. Zijn ze nu wakker? Ze zullen veel verwachten van James (was die niet geblesseerd...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
James pakt geel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Dat was een onverwacht interessante wedstrijd. Ik had gedacht dat Colombia over Japan zou proberen te rollen, hun eerste helft was veel beter ondanks pogingen in de laatste minuten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

algalid schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 15:54:
Dat was een onverwacht interessante wedstrijd. Ik had gedacht dat Colombia over Japan zou proberen te rollen, hun eerste helft was veel beter ondanks pogingen in de laatste minuten.
Denk dat we Japan onderschatten. Heb ze toen tegen Nederland gezien in oefenwedstrijd. Dat tikwerk was indrukwekkend.
In de jeugd zijn ze ook erg goed bezig en als je die jeugdteams bezig ziet, is dat echt kwalitatief goed (zeer creatieve spelers die goed zijn in korte ruimtes).
Als er buiten Europa en Z-Amerika een land is dat tot de top kan doorstoten zijn zij het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 00:04
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 16:01:
[...]

Denk dat we Japan onderschatten. Heb ze toen tegen Nederland gezien in oefenwedstrijd. Dat tikwerk was indrukwekkend.
In de jeugd zijn ze ook erg goed bezig en als je die jeugdteams bezig is dat echt kwalitatief goed (zeer creatieve spelers die goed zijn in korte ruimtes).
Als er buiten Europa en Z-Amerika een land is dat tot de top kan doorstoten zijn zij het wel.
Inderdaad, er lopen aardig wat spelers nu ook rond die bij Europese sub- en topclubs spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Ze waren natuurlijk groepswinnaar voor Azië. Maar de meeste commentaren vooraf hadden gegokt op Colombia en mathematisch waren ze beter. Japan doet veel beter dan WK 2014.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:42
Nja alles veranderd uiteraard wanneer je na een paar minuten met 10 man verder mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Deadsy schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 16:33:
Nja alles veranderd uiteraard wanneer je na een paar minuten met 10 man verder mag.
Hoeft niet altijd, en zeker niet in je voordeel. Niet de eerste keer dat een vroege rode kaart zeker niet het einde van een wedstrijd zou betekenen, zeker niet na de 1-1 (die scoren ze dan wel met 10 man).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
SinergyX schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 16:48:
[...]

Hoeft niet altijd, en zeker niet in je voordeel. Niet de eerste keer dat een vroege rode kaart zeker niet het einde van een wedstrijd zou betekenen, zeker niet na de 1-1 (die scoren ze dan wel met 10 man).
Het komt voor, maar meestal is het gewoon einde oefening bij een rode kaart vroeg in de wedstrijd. Ploeg met tien kan het op het eind echt niet meer belopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Laatst online: 08-10 07:46
Het zwakke broertje uit Zuid Amerika hebben we vandaag zien spelen.

Wat een ellendig elftal. Binnen 3 minuten rood, en daarna de stervende zwaan blijven spelen, zoals Neymar of Ronaldo elke keer doen.

Waardeloos elftal en totaal onbelangrijk voor het vervolg van dit toernooi.

Japan valt me dan wel weer mee. Ze kunnen daar helemaal niet voetballen, maar dit viel me best mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vlassie1980 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 16:49:
[...]

Het komt voor, maar meestal is het gewoon einde oefening bij een rode kaart vroeg in de wedstrijd. Ploeg met tien kan het op het eind echt niet meer belopen.
Zeker bij zulke teams, dat ontken ik niet, het zuiderlijk style spelen (zie @mavaros ook) moet je dan direct vanaf stappen en niveau IJsland/Zwitserland gaan spelen, maar omschakelen van speelstyle lijken veel ploegen dit WK enorme moeite mee te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-10 11:18
Vlassie1980 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 16:49:
[...]

Daar pas je dan ook je tactiek op aan. Zat voorbeelden dat je met 10-11 niet in het nadeel hoeft te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
SinergyX schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 16:52:
[...]

Zeker bij zulke teams, dat ontken ik niet, het zuiderlijk style spelen (zie @mavaros ook) moet je dan direct vanaf stappen en niveau IJsland/Zwitserland gaan spelen, maar omschakelen van speelstyle lijken veel ploegen dit WK enorme moeite mee te hebben.
Op clubniveau zie je regelmatig tientallen winnen van volledige elftallen.

Heel veel teams kunnen maar 1 stijl spelen. Stel, je komt met een mannetje extra te staan, dan kan je daar gebruik van maken. 9 van de 10 keer wordt er iemand overbodig, omdat het niet in het spelprincipe past. Dus in feite loop je gewoon 10 tegen 10 te spelen. Dat zag je toen net ook. Colombia heeft welliswaar verloren, maar dat mannetje tekort was niet het probleem. Wel oerstom.

Zuid Amerikaanse ploegen kunnen ook niet zomaar schakelen. Het zijn geen wonderkinderen. Zuid Amerikanen kennen het zuigen, slepen, irriteren en dat soort shit. Daar zijn ze meesters in. Nu wordt de botte bijl nog in de binnenzak gehouden, maar tijdens de afvalrondes zit die gewoon tussen de tanden. De Portugezen, Nederland en dat soort landen beheersen dit ook. Die overleven dit wel. Bij Nederland loopt het dan weer wel altijd extreem uit de klauwen, maar goed. De rest heeft geen idee wat het overkomt, en staat bij voorbaat al met 1-0 achter.

Na de vernedering 4 jaar geleden op eigen bodem, gaan die Latijns Amerikanen/Zuid Amerikanen proberen hun gram te halen. Wraak nemen kan je ook zeggen. Dat zag je al tegen Duitsland. Die lopen nog verwilderd in de rondte, omdat ze niet doorhadden wat hun overkwam. Moet je nagaan wat die Belgen gaat overkomen.

Zoals elk WK, gaat het maar tussen twee continenten. Zuid/Latijns Amerika en Europa. De rest kan niet voetballen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvbal79
mavaros schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 17:23:
[...]

Op clubniveau zie je regelmatig tientallen winnen van volledige elftallen.

Heel veel teams kunnen maar 1 stijl spelen. Stel, je komt met een mannetje extra, dan kan je daar gebruik van maken. 9 van de 10 keer wordt er iemand overbodig, omdat het niet in het spelprincipe past. Dus in feite loop je gewoon 10 tegen 10 te spelen. Dat zag je toen net ook. Colombia heeft welliswaar verloren, maar dat mannetje tekort was niet het probleem. Wel oerstom.

Zuid Amerikaanse ploegen kunnen ook niet zomaar schakelen. Het zijn geen wonderkinderen. Zuid Amerikanen kennen het zuigen, slepen, irriteren en dat soort shit. Daar zijn ze meesters in. Nu wordt de botte bijl nog in de binnenzak gehouden, maar tijdens de afvalrondes zit die gewoon tussen de tanden. De Portugezen, Nederland en dat soort landen beheersen dit ook. Die overleven dit wel. Bij Nederland loopt het dan weer wel altijd extreem uit de klauwen, maar goed. De rest heeft geen idee wat het overkomt, en staat bij voorbaat al met 1-0 achter.

Na de vernedering 4 jaar geleden op eigen bodem, gaan die Latijns Amerikanen/Zuid Amerikanen proberen hun gram te halen. Wraak nemen kan je ook zeggen. Dat zag je al tegen Duitsland. Die lopen nog verwilderd in de rondte, omdat ze niet doorhadden wat hun overkwam. Moet je nagaan wat die Belgen gaat overkomen.

Zoals elk WK, gaat het maar tussen twee continenten. Zuid/Latijns Amerika en Europa. De rest kan niet voetballen.
Welke vernedering? Doel je nu met alles op de 1-7 van Brazilië. Appels met peren vergelijken noem ik dat. 3 van de 5 zaten in de kwartfinale en 2 in de halve finale en 1 in de finale.

Wat een vernedering inderdaad 4 jaar geleden.

Verder kan de rest inderdaad niet voetballen op een WK. Zuid-Korea kwam met de loterij in de halve finale en Senegal en Kameroen via handje klap in de kwartfinale van een WK.

En check even voor je topografie waar Panama ligt. Zo moeilijk is Latijns Amerika ook niet voor Belgie

[ Voor 6% gewijzigd door bvbal79 op 19-06-2018 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Teams die met een man minder komen te staan voelen het vaak dat ze niets te verliezen hebben en gooien alles op slot. De tegenstander kan dan geen kansen creeeren en met een counter uitbreken heb je geen last van een man minder. Bovendien kan een man minder bij de overige spelers de motivatie brengen om wat extra te geven.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
mavaros schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 17:23:
[...]

.

Hoewel je grofweg gelijk hebt, zijn er uitzonderingen. 2014 Costa Rica kon wel voetballen, vond ze even goed als wij. 2006 Ivoorkust was veel en veel beter dan Oranje en verloor onterecht. 2006 ghana was goed. 1990 Egypte was vr;ij goed.1990 Kameroen was super. 1994 Nigeria. Kortom die andre landen halen de reslultaten niet, maar ze afdoen zoals jij doet is ook niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
bvbal79 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 17:23:
[...]

Daar pas je dan ook je tactiek op aan. Zat voorbeelden dat je met 10-11 niet in het nadeel hoeft te zijn.
Maar als je aanvallend iets wilt bereiken (winnen) dan gaat het met 10 man echt wel moeilijk worden wanneer je al direct aan het begin met 10 man verder mag.
Als je het tactisch goed opvangt hoeft het in t begin niet al te moeilijk te zijn, maar na pakweg een uurtje ga je het wel merken dat je 1 man minder hebt.

Tenzij je gewoon 90min lang met 10 man voor de goal gaat hangen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Deadsy schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 17:40:
[...]

Maar als je aanvallend iets wilt bereiken (winnen) dan gaat het met 10 man echt wel moeilijk worden wanneer je al direct aan het begin met 10 man verder mag.
Als je het tactisch goed opvangt hoeft het in t begin niet al te moeilijk te zijn, maar na pakweg een uurtje ga je het wel merken dat je 1 man minder hebt.

Tenzij je gewoon 90min lang met 10 man voor de goal gaat hangen uiteraard.
Dus dat..dat heet counteren zoals hierboven beschreven. hoef je niet moe van te worden. 1 of 2 spitsen doet er dan niet toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:31
Dat Senegal voetbalt niet slecht of zo.
Allemaal snel en fysiek en sommige hebben ook nog techniek.
Hun zwakte zit meer in de slordigheid verdedigend denk ik

Polen mogen ook wel meer laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Polen-Senegal is niet veel soeps tot nu toe, een beetje een kneusjeswedstrijd. De goal past daar goed bij, een misser die van richting is veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
bvbal79 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 17:41:
[...]

Ik denk dat we jouw aanvullingen in dit topic kunnen afschrijven 😋
Ik zal er ook mee ophouden en alleen nog zinnig reageren na deze reactie.

De Senegalezen spelen de Polen redelijk weg. Zij zijn een van de enige andere landen die wel kunnen voetballen, op dit WK. Meestal gaat het tactisch helemaal mis, maar dat is een chronische ziekte bij Afrikaanse landen. Ik hoop dat ze de tweede ronde halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
bvbal79 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 17:43:
[...]

Dus dat..dat heet counteren zoals hierboven beschreven. hoef je niet moe van te worden. 1 of 2 spitsen doet er dan niet toe
Dat kost echt wel kracht. Of denk je soms dat het geen energie kost om continu naar voren te springen en dan weer terug te rennen?
En dan moet je er ook de spelers voor hebben. Als je niemand hebt die een bal over pakweg 40 meter perfect kan passen dan word het moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik vind counter voetbal vaak best leuk. Het heeft snelheid, dreiging, kracht en wanneer goed uitgevoerd dodelijkheid. Wat ik veel vervelender vind is teams die maar blijven rondtikken zonder dat ook in kleine ruimtes te kunnen (Nederland bijvoorbeeld).

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Scheids is wel lekker consequent zeg. Waarom kreeg Lewa bij de achterlijn net geen gele kaart bv?

En 2-0. Wat een gepruts

[ Voor 12% gewijzigd door toolkist op 19-06-2018 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:23

Pierre

Van nature lui!

Zo doei Polen haha

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is echt een gepruts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:29

Hupske

AFCA

Met de herhaling van bovenaf kan je goed zien dat er totaal niet op gerekend werd door Polen. Normaal geeft de scheids in het veld ook een teken dat hij erin kan toch?

Verder speelt Polen wel dramatisch. Elke bal spelen ze rustig zelf over de zijlijn of achterlijn zonder dat ze onder druk staan.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Deadsy schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 17:57:
[...]

Dat kost echt wel kracht. Of denk je soms dat het geen energie kost om continu naar voren te springen en dan weer terug te rennen?
En dan moet je er ook de spelers voor hebben. Als je niemand hebt die een bal over pakweg 40 meter perfect kan passen dan word het moeilijk.
Dat kost kracht ja...Alleen je doet het natuurlijk niet voordurend. Dan heb je het spel van counteren niet begrepen. Dat is bedoeld om energie zuinig te spelen. Ook een pass van 40 meter is geen noodzaak bij counteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-10 07:57

iichel

Gazoooo

die arme jongen is helemaal kapot.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
iichel schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 18:35:
die arme jongen is helemaal kapot.
zeker na zijn doelpunt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
bvbal79 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 18:33:
[...]

Dat kost kracht ja...Alleen je doet het natuurlijk niet voordurend. Dan heb je het spel van counteren niet begrepen. Dat is bedoeld om energie zuinig te spelen. Ook een pass van 40 meter is geen noodzaak bij counteren.
Ik heb het juist wel begrepen.
Je doet het gericht (handjevol keren per wedstrijd) als je er echte specialisten voor hebt (snelle spitsen, goede passers etc). Heb je die niet dan ben je gedwongen het vaker te doen dan een handjevol keren.

En mocht je er wel goed in zijn, als je bij je counters niet weet te scoren en de klok tikt door dan ga je echt wel alles erin gooien, als je daar de energie voor hebt.

edit:
7min extra tijd of waar gokken we op?

[ Voor 3% gewijzigd door Deadsy op 19-06-2018 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Pool valt-> scheids denkt niet en fluit meteen
Senegalees valt -> scheids boos op Senegalees 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

kom op Polen, en door. naar de 2-2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
4min is echt wel weinig voor deze wedstrijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Deadsy schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 18:51:
4min is echt wel weinig voor deze wedstrijd
Genoeg voor 2 extra goals? Ze mogen daar allemaal bidden voor een mirakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
iichel schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 18:48:
kom op Polen, en door. naar de 2-2!
Hup Senegal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

algalid schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 18:51:
[...]

Genoeg voor 2 extra goals? Ze mogen daar allemaal bidden voor een mirakel.
1 is zat hoor, toch die punt pakken. Althans, das best scenario.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Hup scheidsrechter! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wat een matige wedstrijd. Ik gun ze beiden de winst eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bundin schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 18:53:
Wat een matige wedstrijd. Ik gun ze beiden de winst eigenlijk niet.
Dat dus. Ik voorspel Japan/Colombia voor deze poul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
In deze groep heeft eigenlijk iedere ploeg het nog in de eigen hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Afrikaans powervoetbal. Het lijkt nergens op, maar het sloopt de Polen compleet. Geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Dat die nummer 5 inhoud bij die sprint is ook dom.

Net zoals handje omhoog voor buitenspel terwijl de aanval nog loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Deadsy schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 18:55:
In deze groep heeft eigenlijk iedere ploeg het nog in de eigen hand.
Goede analyse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Sjah schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 17:40:
[...]

Hoewel je grofweg gelijk hebt, zijn er uitzonderingen. 2014 Costa Rica kon wel voetballen, vond ze even goed als wij. 2006 Ivoorkust was veel en veel beter dan Oranje en verloor onterecht. 2006 ghana was goed. 1990 Egypte was vr;ij goed.1990 Kameroen was super. 1994 Nigeria. Kortom die andre landen halen de reslultaten niet, maar ze afdoen zoals jij doet is ook niet alles.
Ik durf wel te stellen dat behalve die twee continenten er helemaal niemand kan voetballen. Dit is al het zoveelste WK en nog nooit heeft er iemand uit de rest van de wereld gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Er zit natuurlijk nog wel iets tussen niet kunnen voetballen of een WK winnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
[...]

In de jeugd zijn ze ook erg goed bezig en als je die jeugdteams bezig ziet, is dat echt kwalitatief goed (zeer creatieve spelers die goed zijn in korte ruimtes).
Dat was 4 (en een half) jaar geleden. Hoge verwachtingen op het WK en die totaal niet waargemaakt. Daarna is het alleen maar achteruit gegaan, het spel zelf inclusief (bij de vrouwen evenzeer). De kans was er zeker (op 'aansluiting') maar wat mij betreft hebben ze die al laten liggen ...

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 19-06-2018 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Mo Salah in de basis!! Dat wordt hopelijk genieten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Untouchablezz20 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 19:36:
kan alleen maar tegenvallen dus

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Slasher schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 19:37:
[...]

kan alleen maar tegenvallen dus
Waarom? Zelfs met een blessure is die gast geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Untouchablezz20 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 19:38:
[...]

Hij heeft een (heel) goed seizoen gedraaid, ik hou nog even een slag om de arm op dit team.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:38

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Slasher schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 19:51:
Hij heeft een (heel) goed seizoen gedraaid, ik hou nog even een slag om de arm op dit team.
I see what you did there. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Gonadan schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 19:53:
[...]

I see what you did there. :D
O nu zie ik het ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02:18

Fiber

Beaches are for storming.

Untouchablezz20 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 19:36:
Ik hoop op de grote Mo Salah show... _/-\o_

Maar schouderblessures zijn tricky, dus ik hoop dat hij echt fit is... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Waarom heeft Golovin Gajavin bij de NOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Untouchablezz20 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 19:38:
[...]

ik hoop voor hem dat ie een beetje voorzichtig doet. schouderblessures zijn vaak complex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

bvbal79 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:09:
Waarom heeft Golovin Gajavin bij de NOS?
Omdat het niet meer is dan een fonetische weergave van het cyrillisch?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

We hebben nu alle landen een keer aan het werk gezien. Buiten de fantastische Portugal - Spanje heb ik geloof ik nog niet echt op de banken gestaan... :z

Of vergeet ik nu een magistrale wedstrijd...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Laatst online: 18:49
Dui-Mex was vermakelijk en de eerste 25min van Eng waren leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Gonadan schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:16:
[...]

Nou dacht het niet😂

Головин spreek je toch echt niet fonetisch als galjavin

[ Voor 18% gewijzigd door bvbal79 op 19-06-2018 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Gonadan schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:16:
Головин wordt toch normaal als Golovin geschreven. Da's toch de standaard transcriptie.

Deze match wordt er eerder een voor de live blog. Ik vind het maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Grindtegel schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:21:
Dui-Mex was vermakelijk en de eerste 25min van Eng waren leuk
Klopt inderdaad. Jammer dat die Engelsen het niet vol konden houden.

Ik mis ook een beetje die leuke supporters als van Wales, Schotland of (Noord) Ierland... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

bvbal79 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:28:
[...]

Nou dacht het niet😂

Головин spreek je toch echt niet fonetisch als galjavin
Goljavin

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Nou ook dat zegt hij niet :)
Pagina: 1 ... 14 ... 95 Laatste