delta1 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 22:44:
Ik heb vanavond de officiële OnePlus 3D Tempered Glass Screenprotector geïnstalleerd. Wat een verschrikkelijke klus. Bewust een omgeving gekozen waar weinig tot geen stof dwarrelde. Goed schoongemaakt met het doekje. Daarna de sticker gebruikt om eventueel overgebleven stof te verwijderen.
Het plaatsen ging goed. Hij viel mooi tussen de randen van het standaard meegeleverde hoesje. Maar toen begon de ellende.
Ik weet dat screenprotectors plaatsen meestal rot werk is. Stiekem hoopte ik toch op een plaatsing zonder problemen. De eerste keer heb ik de meeste belletjes weg weten te halen, maar toen kwam ik erachter dat er een duidelijk te zien (micro) haartje onder het scherm is achter gebleven.
Een doorn in het oog waar ik natuurlijk geen genoegen mee nam, dus heb ik de screenprotector eraf gehaald, opnieuw alles schoongemaakt en weer geplaatst. Weer lukte het niet om alle belletjes weg te halen: links in de bovenhoek en in het midden onderin. Toen kwam ik op het geniale idee (al zeg ik het zelf) om de screenprotector boven een klein beetje los te halen en de meegeleverde sticker met de plaklaag tegen de plaklaag van de screenprotector te drukken waar ik wist dat het stof zat. Dit werkte gelijk heel goed.
Ditzelfde trucje heb ik bij het belletje onderaan gedaan, en dit werkte ook snel en effectief. Het zit er nu op, en de look & feel is fantastisch.
Ongetwijfeld ben ik niet de eerste die dit zo gedaan heeft, maar ik wilde mijn ervaring even delen.
Herken de problemen niet en had hem er zo op. Luchtbellen is een kwestie van rustig wrijven, net je vinger even drukken en vasthouden helpt soms ook en uiteindelijk krijg je ze wel weg.
Zit er nu ruim 2 weken op en nog steeds dik tevreden over.
De manier waarop ik het meestal doe.
Belangrijk is inderdaad de omgeving, badkamer werkt erg goed. Even douche aanzetten met veel stoom en dan nog even wachten en dan is het vrij stofvrij voor korte tijd.
Daarna je toestel goed stofvrij maken, hoesje er af en ook deze goed schoonmaken. Doe deze stap uiteraard niet in de badkamer om extra stof in de ruimte aan te brengen.
Voor je nu weer het hoesje plaatst eerst je handen goed wassen zodat daar geen stof meer aanzet.
Met meegeleverde extra's de eventuele stofje verwijderen, kijk ook schuin op je toestel in het licht.
Busje perslucht werkt dan ook erg goed om de laatste stofjes te verwijderen. Rustig spuiten anders blijf je omgevingsstof weer de ruimte in.
Zo kom je redelijk ver denk ik maar het blijft ook een dosis geluk hebben
Plakdeel aan de binnenkant zou ik persoonlijk niet doen. Je kan ook extra stof aanbrengen als dat al aan de sticker zit of mogelijk wat lijmresten overbrengen waardoor je verder van huis bent.
Maar als het er eenmaal op zit moet je wat en dat blijft lastig.
Als ik dit zo lees is het eigenlijk een wonder dat we ze er goed op krijgen met alle handelingen die je moet uitvoeren.