Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 408 Laatste
Acties:
  • 1.163.912 views

• TomTorquay
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-02-2023
Rookert25 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 10:25:
[...]

Niemand weet het, zijn altijd de grote jongens die omlaag duwen. Maar ook omhoog, over 2-3 dagen zie je wel weer pumps van +200-300 dollar, kijk maar naar de grafiek van afgelopen maand. :)
Dit heeft niks met de grote jongens te maken. Het stond gewoon in de sterren geschreven dat er een 'move' aankwam. Iedereen wachtte vertwijfeld heel de week af, en eens er dan een kant gekozen wordt, dan kan het snel gaan. Puur massapsychologie.

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

Verwijderd

Beaulion schreef op zondag 10 juni 2018 @ 10:29:
[...]

Er schijnt een spel te zijn, volgens mij op yobit. Daar kan je je inleg binnen notime verdubbelen!
Echt? :+ vertel meer! Klinkt zeer aanlokkelijk. Kun je er ook mee verliezen? Bijvoorbeeld zo'n 30% van je PF? :')

• TomTorquay
Beaulion schreef op zondag 10 juni 2018 @ 10:29:
Er schijnt een spel te zijn, volgens mij op yobit. Daar kan je je inleg binnen notime verdubbelen!
_O- _O- _O-
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2018 @ 10:29:
Wie stemt voor een double bottom op 6800 d:)b
Ik ga voor een double bottom op $5800. Niet meteen uiteraard, eerst even nog wat tussenstationnetjes aandoen.

Verwijderd

TomTorquay schreef op zondag 10 juni 2018 @ 10:31:
[...]
_O- _O- _O-

[...]
Ik ga voor een double bottom op $5800. Niet meteen uiteraard, eerst even nog wat tussenstationnetjes aandoen.
5800???? Yikes ;w

• TomTorquay
Oei, is dat nog te hoog? Kan ook voor $3600 gaan hoor >:)

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:42
Sentiment is nog steeds bearish jongens.

Buiten is er geen wolkje aan de lucht, maar in Crypto pakt een heel wolkendek zich samen, waarvan de kleur donkergrijs tegen het zwarte aan. De kans op onweer is zeer groot, ik adviseer iedereen dan ook binnen te blijven en ramen en deuren gesloten te houden.

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-11 11:41
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2018 @ 10:29:
Wie stemt voor een double bottom op 6800 d:)b
Zou goed kunnen, de 6xxx is wel een vrij harde bodem geworden tot nu toe. Februari en april zijn daar vanuit weer omhoog gegaan (februari eigenlijk 5800). Als we er nu doorheen gaan wordt het niemandsland. Ik denk dat we dit jaar 5k nog wel gaan zien. BTC was in 2014 ook 4x haar waarde verloren, zou nu op 5k uitkomen met diezelfde redenering.

Verwijderd

Stoffa schreef op zondag 10 juni 2018 @ 10:33:
Sentiment is nog steeds bearish jongens.

Buiten is er geen wolkje aan de lucht, maar in Crypto pakt een heel wolkendek zich samen, waarvan de kleur donkergrijs tegen het zwarte aan. De kans op onweer is zeer groot, ik adviseer iedereen dan ook binnen te blijven en ramen en deuren gesloten te houden.
De crypto shitstorm is komend. Sluit uw exchanges en wallets, kruip in uw schuilkelder onder een dekentje en zet uw wekker op 2019.

Indien u nog wat fiat over heeft wordt aangeraden dit in langdurig houdbaar blikvoer te investeren.

Verwijderd

Ook echt alle muntjes krijgen nu bikkelharde stompen in hun maag... Ik heb haast medelijden zeg...

Blood in tha streets yo.

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Rustig mannen....dit is het laatste staartje bearmarket. Nog 1 keer rammelen aan de weakhands-boom en vanaf volgende week start de uptrend.

PSN: Oldzkoel

• TomTorquay
Ik zie een subtiele bullish divergence. Ben weer (tijdelijk) ingestapt, heb nu 5% meer NEO dan 24h geleden. Laat ons hopen dat het goed gaat.

• Beaulion
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2018 @ 10:46:
Ook echt alle muntjes krijgen nu bikkelharde stompen in hun maag... Ik heb haast medelijden zeg...

Blood in tha streets yo.
Vooral de munten die gepaard zijn met tether moeten het ontgelden. Ik hoop dat de cryptos in mijn portfolio het kwaadaardig gezwel genaamd usdt nog lang kunnen vermijden.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Whow...

Nouja, in iedergeval zitten er nog 113.5 MIOTA’s te wachten op een nieuwe eigenaar dus jullie kunnen nog meedoen :Y

Tov de aantal deelnemers in deze thread zijn er nog redelijk weinig deelnemers dus je hebt een goede kans om te winnen *O*

Morgen start ook de Cebit waar de IOTA Foundation partner is van Volkswagen. Die houden een grote summit dus met een beetje geluk gaat het iets doen met de prijs (weblijven positief).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/x0QhrbboY5kuzdIVj1XGwou4/full.jpg

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-11 00:15
Zo'n daling zag ik nu even niet aankomen, zeker niet op een zondag :P maakt de maandag ook weer spannend, hoe gaan grotere beleggers hierop reageren?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
Linda trekt zich nergens wat van aan.

Verwijderd

Ach een procentje meer of minder, ik lig er ook niet wakker van.

• D-Ed
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2018 @ 11:51:
Ach een procentje meer of minder, ik lig er ook niet wakker van.
Ik heb mijn twee RX580’s in ieder geval voor veel te weinig verkocht en mijn IOTA te duur gekocht als ik het zo ‘achteraf is het mooi wonen’ bekijk.. :+

• Beaulion
  • Niet online
Ton Hasselt schreef op zondag 10 juni 2018 @ 11:45:
Linda trekt zich nergens wat van aan.
Inderdaad ja, dat lijkt nu wel echt een voordeel als de munt vrijwel alleen aan BTC is gekoppeld.

• Ton Hasselt
D-Ed schreef op zondag 10 juni 2018 @ 11:55:
[...]

Ik heb mijn twee RX580’s in ieder geval voor veel te weinig verkocht en mijn IOTA te duur gekocht als ik het zo ‘achteraf is het mooi wonen’ bekijk.. :+
Minen is niet echt interessant nu.

• D-Ed
  • Niet online
Ton Hasselt schreef op zondag 10 juni 2018 @ 11:58:
[...]

Minen is niet echt interessant nu.
Ach tja, heb ‘gratis stroom’ dus in dat opzocht leverde het wel wat op maar was er teveel tijd aan kwijt en wilde het geld ergens anders voor inzetten ;)

• Ton Hasselt
Beaulion schreef op zondag 10 juni 2018 @ 11:58:
[...]

Inderdaad ja, dat lijkt nu wel echt een voordeel als de munt vrijwel alleen aan BTC is gekoppeld.
Linda heeft ook Ltc en Doge pairs.

• Beaulion
  • Niet online
Ton Hasselt schreef op zondag 10 juni 2018 @ 12:00:
[...]

Linda heeft ook Ltc en Doge pairs.
Ah ok die zag ik niet staan op coinmarketcap. :X

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Volgens mij heeft die FLAG alles verkocht, zo stil is het :+ :+ :+ :+
YouTube: Allememachies! Bassie en Adriaan wagen te koop in Boxtel

[ Voor 58% gewijzigd door A87 op 10-06-2018 12:08 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Nee hoor maar om iedere dag een beetje naar koersen te kijken is ook nogal nutteloos, en traden brengt me netto te weinig afgezet tegen de tijd die je ermee kwijt bent en het geringe bedrag wat ik erin heb gestopt.

Het is een poosje lollig geweest, maar ik verveel me heel snel met dingen.

Kwestie van alles vasthouden nu en over een paar jaar nog eens kijken en bij serieuze dips bijkopen. en me af en toe verbazen over de mensen hier in het topic natuurlijk, ook een vorm van entertainment. :+

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-11 13:47
TomTorquay schreef op zondag 10 juni 2018 @ 10:29:
[...]
Dit heeft niks met de grote jongens te maken. Het stond gewoon in de sterren geschreven dat er een 'move' aankwam. Iedereen wachtte vertwijfeld heel de week af, en eens er dan een kant gekozen wordt, dan kan het snel gaan. Puur massapsychologie.
Nee hoor. Dit is al tig keer gebeurt de afgelopen maanden, 200 eraf 400 erbij 300 eraf 200 erbij en tussen door beetje zijdelings bewegen. Niks nieuws dit vandaag.

• Klaas25
  • Laatst online: 12-11 07:11
Zo dan... Nog verder de diepte in. Krijg neiging om juist nog meer te kopen nu. Dacht dat ik eergister al voordelig kocht.

Spreken jullie hier trouwens steeds over dollars of euros? Staat zelden een eenheid achter merk ik op :P

Is het vaak in het weekend zo snel dalend? In tegenstelling tot werkdagen?

[ Voor 14% gewijzigd door Klaas25 op 10-06-2018 12:58 ]

• Ton Hasselt
Klaas25 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 12:57:
Zo dan... Nog verder de diepte in. Krijg neiging om juist nog meer te kopen nu. Dacht dat ik eergister al voordelig kocht.

Spreken jullie hier trouwens steeds over dollars of euros? Staat zelden een eenheid achter merk ik op :P

Is het vaak in het weekend zo snel dalend? In tegenstelling tot werkdagen?
Dollars, ik ga d'r ook nog fiat instorten.

• Klaas25
Ton Hasselt schreef op zondag 10 juni 2018 @ 12:59:
[...]

Dollars, ik ga d'r ook nog fiat instorten.
Ik zit de term fiat te lezen maar begrijp het niet zo goed. Geld waarvan je bijna zeker weet dat je er op gaat verdienen gezien het lage punt waarop je inkoopt ofzo?

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:20
Klaas25 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:02:
[...]

Ik zit de term fiat te lezen maar begrijp het niet zo goed. Geld waarvan je bijna zeker weet dat je er op gaat verdienen gezien het lage punt waarop je inkoopt ofzo?
Nee joh. Fiat is gewoon geld zoals we dat kennen. Euro's dollars etcetera ;)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Zeker een goed inkoopmoment nu. Ik heb helaas geen geld meer om erin te stoppen nu, over een tijdje als ik m'n loon binnen heb kan ik weer! :)

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
[...]

Kan zijn dat ik gewoon heel vermoeid ben maar dan zou het wel ferrari heten. :+
Fiat is gewoon de aanduiding voor tastbaar geld.

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Verwijderd

Flagg schreef op zondag 10 juni 2018 @ 12:35:
[...]

Nee hoor maar om iedere dag een beetje naar koersen te kijken is ook nogal nutteloos, en traden brengt me netto te weinig afgezet tegen de tijd die je ermee kwijt bent en het geringe bedrag wat ik erin heb gestopt.

Het is een poosje lollig geweest, maar ik verveel me heel snel met dingen.

Kwestie van alles vasthouden nu en over een paar jaar nog eens kijken en bij serieuze dips bijkopen. en me af en toe verbazen over de mensen hier in het topic natuurlijk, ook een vorm van entertainment. :+
Wat doe je nu zoal de hele dag? Indien ik zo vrij mag zijn om dat te vragen natuurlijk.

Ballon dieren maken? Of gewoon het piepkleine auto'tjes, klunzig jongleren en slagroomtaartjes werk...

Verwijderd

[...]

Ik zie dat je nog niet zo lang bezig bent? Omdat je vrij nieuw bent vind ik het wel zo eerlijk om een paar goede investering tips mee te geven aan alle nieuwe mensen die crypto een beetje proberen;

1. Cash uit.

2. Ren. Ren en kijk niet meer terug.

• Richh
Hopelijk krijg ik morgen m'n centjes van de Belastingdienst, kan gelijk weer alles uitgeven :(

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

de BTC chain heeft op de 3de juni zijn grootste sprong in difficulty gehad ... OOIT. Van 4.3 T naar 4.9 T

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/06daiQM.png

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• Klaas25
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:09:
[...]

Ik zie dat je nog niet zo lang bezig bent? Omdat je vrij nieuw bent vind ik het wel zo eerlijk om een paar goede investering tips mee te geven aan alle nieuwe mensen die crypto een beetje proberen;

1. Cash uit.

Haha. Ja sinds eergister. Heb alleen nog maar wat ripple. Voor de leuk..

• Tominatie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:09:
[...]
1. Cash uit.

Nee nee Jaap, dat zijn tips voor de weakhands. Wij op tweakers hebben allemaal enorm sterke handen en bij een dip raken wij niet in paniek maar zitten we al weer naar onze bankrekening te kijken of we meer geld kunnen missen :*)

Moon soon

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-11 21:17

sourcecode

Prepare for the next ATH

Kain_niaK schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:10:
de BTC chain heeft op de 3de juni zijn grootste sprong in difficulty gehad ... OOIT. Van 4.3 T naar 4.9 T

[afbeelding]
en wat betekent dit ?

Prepare for the next ATH

• Kain_niaK

Kain_niaK

Dat als je een miner bent je nu minder geld verdien tenzij je net nieuwe ASICS hebt gekocht die zuiniger zijn dan al de rest. Deze grafiek --> https://bitinfocharts.com/comparison/bitcoin-hashrate.html

Zal uiteindelijk een S curve vormen. Er was een tijd waar miners elke 2 a 3 maanden hun ASICs afschreven en nieuwe kochten en plaatsen. Nu kun je momenteel 2 jaar vooruit met een ASIC omdat er nu niet elke 3 maanden een nieuwe generatie ASICS uit komt en omdat het verschil in effecicitie tussen elke generatie kleiner word.

AA heeft daar laatste wat goede dingen over gezegt.

[ Voor 54% gewijzigd door Kain_niaK op 10-06-2018 13:16 ]

Verwijderd

Klaas25 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:10:
[...]

Haha. Ja sinds eergister. Heb alleen nog maar wat ripple. Voor de leuk..
Ripple? Dit is het cryptocurrency topic hoor.

Nee geintje, welkom en heel veel succes gewenst!

• Richh
Kain_niaK schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:10:

[afbeelding]
Geeft wel aan hoe veel miners nu met BTC bezig zijn en hoe populair BTC is en blijft, zelfs bij deze koersen.

Difficulty word automatisch aangepast als er teveel blokken binnen 10 minuten gemined worden. De laatste tijd is dat regelmatig gebeurd omdat er zo veel miners zijn.
Kain_niaK schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:12:
[...]

Dat als je een miner bent je nu minder geld verdien tenzij je net nieuwe ASICS hebt gekocht die zuiniger zijn dan al de rest.
Er is onlangs geen nieuwe generatie uitgekomen. Zuinigheid staat overigens los van prestaties ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Richh op 10-06-2018 13:18 ]

• Tominatie
  • Niet online
@Kain_niaK gefeliciteerd met je verjaardag! :*)

Jongens ik durf er een wedje op te leggen dat we eind 2018 10k+ staan en dat we bijna allemaal groen staan. Het komt echt goed, wel moet je lange termijn durven denken.

Die 0.73 bitcoin die ik laatst heb gehaald is nu al onder de 0.60 denk ik, ik ga m'n binance account maar niet openen. ZIL heeft het namelijk ook erg slecht gedaan vannacht. Dus mijn 1 BTC dream is weer even uit zicht.

Verwijderd

Tominatie schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:18:
@Kain_niaK gefeliciteerd met je verjaardag! :*)

Jongens ik durf er een wedje op te leggen dat we eind 2018 10k+ staan en dat we bijna allemaal groen staan. Het komt echt goed, wel moet je lange termijn durven denken.

Die 0.73 bitcoin die ik laatst heb gehaald is nu al onder de 0.60 denk ik, ik ga m'n binance account maar niet openen. ZIL heeft het namelijk ook erg slecht gedaan vannacht. Dus mijn 1 BTC dream is weer even uit zicht.
Jij sleept ons er doorheen met je krachtige woorden en bodemloze positieve houding.

Bedankt daarvoor. Kun je zien dat jeugdige energie een must have is om te overleven binnen crypto zonder geestelijke schade.

Ik ben nu 34 maar sta al met 1 been in het graf.

• Kain_niaK

Kain_niaK

Richh schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:17:
[...]

Geeft wel aan hoe veel miners nu met BTC bezig zijn en hoe populair BTC is en blijft, zelfs bij deze koersen.

Difficulty word automatisch aangepast als er teveel blokken binnen 10 minuten gemined worden. De laatste tijd is dat regelmatig gebeurd omdat er zo veel miners zijn.
Dat gebeurd maar elke 2 weken. Vandaar dat in de graph die ik gepost heb je alleen maar sprongen ziet elke 2 weken. BTC miners maken hier misbruik van door tijdelijk te hashrate van de BTC chain at te halen en op de BCH chain te smijten. Kun je hier zien, recent is er weer 5% aan hashrate van BTC naar BCH geflipt terwijl het normaal niet 5% meer profitable is om BCH te mijnen.
BTC miners doen dit omdat de diffuculty dus niet meteen verandert als er hashrate van chain verandert. En dus gaat de tijd tussen twee BTC blokken meteen omhoog. En dan als mensen zien dan het langer duurt voor dan hun tx er zijn dan proberen ze meestal een hogere fee. Zodra iedereen weer een hogere fee aan het betalen is dan gaat de hashrate weer van BCH naar BTC en verzamelen de miners de hogere fees.

Dat doen ze nu al een hele lange tijd.

• RideWithUz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-04-2024
Richh schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:09:
Hopelijk krijg ik morgen m'n centjes van de Belastingdienst, kan gelijk weer alles uitgeven :(
Ik heb ze al binnen maar wacht nog even op de grote dip om mijn ven en icx stack aan te vullen

• Kain_niaK

Kain_niaK

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:21:
[...]

Jij sleept ons er doorheen met je krachtige woorden en bodemloze positieve houding.

Bedankt daarvoor. Kun je zien dat jeugdige energie een must have is om te overleven binnen crypto zonder geestelijke schade.

En ik ben dus net 33 geworden! Hoera voor mijzelf. :P Wie geeft er mij een lambo kado?

[ Voor 3% gewijzigd door Kain_niaK op 10-06-2018 13:23 ]

• TomTorquay
Eind 2018 maar 10k+? Ben je nu ook al een beer geworden @Tominatie? Ik ga voor minimum 15k!

Verwijderd

Kain_niaK schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:23:
[...]

En ik ben dus net 33 geworden! Hoera voor mijzelf. :P Wie geeft er mij een lambo kado?
Gefeliciteerd! Misschien even met zn allen een pot maken? Een hotwheels lambo zit er wel in. Mits bitcoin nog even 8k gaat doen eind deze middag :+

• Tominatie
  • Niet online
TomTorquay schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:24:
Eind 2018 maar 10k+? Ben je nu ook al een beer geworden @Tominatie? Ik ga voor minimum 15k!
Nee joh, maar ik heb in de verwachting meegenomen dat we eind 2018 een behoorlijke dip gaan krijgen omdat men bang is voor hetzelfde als dit jaar. Daarbij verwacht ik 9-10k als minimum drop. Dit jaar gaan we nog wel de 25k halen hoor, wees niet bang. Daar zorgen die centjes van mij wel voor :P

@Verwijderd haha, allemaal jonge knullen hier. Behalve @Verwijderd die hoopt zijn pensioen snel al veilig te stellen. Vraag me af wie er over 20 jaar nog aanwezig is hier, wie de run naar 200k heeft meegemaakt. Ik zal erbij zijn d:)b

Zou toch mooi zijn als de meeste hier gewoon blijven hangen en dat we dan over 20 jaar al onze frustatie teruglezen van een bitcoin naar 7k terwijl we dan allemaal een lambo bezitten en meerdere vakantiehuisjes.

Teken ik voor.

• Kain_niaK

Kain_niaK

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:27:
[...]

Gefeliciteerd! Misschien even met zn allen een pot maken? Een hotwheels lambo zit er wel in. Mits bitcoin nog even 8k gaat doen eind deze middag :+
Ik wacht wel tot BTC weer 8K aan tikt en dan zie ik die hotwheel lambo wel in de mail verschijnen.
Dan zet ik er een gopro op, zet allemaal vlaggetjes van de verschillende crypto langs het parcour en dan kun je leuke filmpjes maken.

• Richh
Kain_niaK schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:22:
[...]

Dat gebeurd maar elke 2 weken. Vandaar dat in de graph die ik gepost heb je alleen maar sprongen ziet elke 2 weken.
Precies, de afgelopen 2 weken ging het te snel. Dan stijgt de difficulty.
BTC miners maken hier misbruik van door tijdelijk te hashrate van de BTC chain at te halen en op de BCH chain te smijten
Als je een heel grote speler bent, kan je 2 weken BCH minen (waarna BTC difficulty daalt en BCH difficulty stijgt), om vervolgens weer 2 weken BTC te minen (dan gaat het weer vice versa), inderdaad.
Echter, gezien de vrij nette lijn die BTC volgt qua difficulty, lijkt het mij dat dit wel meevalt. Ook de BCH difficulty lijkt redelijk stabiel en sowieso vrij laag.
En dan als mensen zien dan het langer duurt voor dan hun tx er zijn dan proberen ze meestal een hogere fee. Zodra iedereen weer een hogere fee aan het betalen is dan gaat de hashrate weer van BCH naar BTC en verzamelen de miners de hogere fees.
In principe staan fees hier los van. Het enige wat er veranderd is de snelheid waarop een nieuw blok gemaakt wordt. Er zitten verder net zoveel transacties in dat blok en die transacties kunnen gewoon net zo duur zijn. Als je per se in het eerstvolgende blok meegenomen wil worden zal je waarschijnlijk een kleine fee moeten betalen, dat is onafhankelijk van de hoeveelheid miners.

• Kain_niaK

Kain_niaK

BCH heeft een difficulty algo that on the fly word aangepast, niet elke twee weken zoals bij BTC.

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 21:04
Haha die heerlijke dromerige reacties over lambo's en vakantiehuisjes doen me toch wel deugd in deze barre tijden. Samen staan we sterk cryptobroeders!

• Ton Hasselt
Tominatie schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:29:
[...]

Nee joh, maar ik heb in de verwachting meegenomen dat we eind 2018 een behoorlijke dip gaan krijgen omdat men bang is voor hetzelfde als dit jaar. Daarbij verwacht ik 9-10k als minimum drop. Dit jaar gaan we nog wel de 25k halen hoor, wees niet bang. Daar zorgen die centjes van mij wel voor :P

@Verwijderd haha, allemaal jonge knullen hier. Behalve @Verwijderd die hoopt zijn pensioen snel al veilig te stellen. Vraag me af wie er over 20 jaar nog aanwezig is hier, wie de run naar 200k heeft meegemaakt. Ik zal erbij zijn d:)b

Zou toch mooi zijn als de meeste hier gewoon blijven hangen en dat we dan over 20 jaar al onze frustatie teruglezen van een bitcoin naar 7k terwijl we dan allemaal een lambo bezitten en meerdere vakantiehuisjes.

Teken ik voor.
Vakantiehuisje heb ik al. :)

• TomTorquay
Vakantiehuisje en Linda. Some guys have all the luck. Wat zit je hier nog te doen man? })

• Tominatie
  • Niet online
Ton Hasselt schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:37:
[...]

Vakantiehuisje heb ik al. :)
Kijk es. Ik woon nog bij moeders, m'n avontuur moet nog beginnen met het eerste huurhuisje. Maar dat gaat nog wel een tijdje duren, als ik moet gaan huren kost dat maandelijks een behoorlijke smak geld en dat zou zonde zijn, want wil zoveel mogelijk in crypto gooien per maand. Dus dat wordt nog lekker gezellig thuis wonen. Geen haast :)

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 09:04
}:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O

Zo. Iemand moest het eens een keer zeggen.

• power_user
Tominatie schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:39:
[...]

Kijk es. Ik woon nog bij moeders, m'n avontuur moet nog beginnen met het eerste huurhuisje. Maar dat gaat nog wel een tijdje duren, als ik moet gaan huren kost dat maandelijks een behoorlijke smak geld en dat zou zonde zijn, want wil zoveel mogelijk in crypto gooien per maand. Dus dat wordt nog lekker gezellig thuis wonen. Geen haast :)
Over 3 jaar koop je het huis gewoon over van je moeder zonder hypotheek te hoeven afsluiten en mag ze zelf ergens een huurhuisje gaan fixen. Doei Mams! _O-

• TomTorquay
ONT en XLM nu ook rechtstreeks te traden met USDT op Binance :)

• Klaas25
En stel je hebt zoals veel mensen afgelopen jaar gecasht en 1 januari komt om de hoek. Hoeveel % gaat er bij het cashen naar de belasting dan? Of zijn er maniertjes om het niet op te hoeven geven? :P

Niet dat ik me daar nu al druk om hoef te maken lol.. Maar ik fantaseer graag.

• ggj87
Ik vraag me af hoe die John McAfee zijn oh zo zekere 1 miljoen heeft berekend. Het ziet er nu niet bepaald rooskleurig uit, zijn voorspelling loopt nu 33.7% achter.

• TomTorquay
Klaas25 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:47:
En stel je hebt zoals veel mensen afgelopen jaar gecasht en 1 januari komt om de hoek. Hoeveel % gaat er bij het cashen naar de belasting dan? Of zijn er maniertjes om het niet op te hoeven geven? :P

Denk niet dat topic is opgestart om belastingsontduikingstip te delen...

• passie2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-11 06:15
Als je het niet middels minen hebt verkregen betaal je boven de circa 25k iets van 1,2% belasting over de waarde op 1 Jan van elk jaar
Klaas25 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:47:

• Tominatie
  • Niet online
power_user schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:42:
[...]

Over 3 jaar koop je het huis gewoon over van je ouders zonder hypotheek te hoeven afsluiten en mogen ze zelf ergens een huurhuisje gaan fixen. Doei Papsmams! _O-
Haha, ik denk graag iets groter. Over 3 jaar zijn alle huurhuizen in Alkmaar van mij. Iedereen moet dan 0.005 btc per maand betalen. Dat is dan ongeveer $500 waard.

Dan na 10 jaar begin ik het vermogen van Bill Gates te naderen. Mede door zijn fiasco op bitmex, door short te gaan op bitcoin is hij behoorlijk minder waard geworden. Wat er daarna gebeurt is pure speculatie, maar ik zou long gaan.

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Over 1 jaar, had ik maar....

Weg

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-11 22:44
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:21:
[...]

Jeugdig positief of jeugdig naïef? Jeugdige energie of ernstige vorm van goudkoorts? Met leeftijd komt wijsheid ;)

• Tominatie
  • Niet online
Alabama_man schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:59:
[...]

Jeugdig positief of jeugdig naïef? Jeugdige energie of ernstige vorm van goudkoorts? Met leeftijd komt wijsheid ;)
Ben gediagnosticeerd met ernstige vorm van goudkoorts. Ik kan er ook niks aandoen :'(

Nop, de prijs boeit me op korte termijn totaal niet. Mijn hypofyse maakt bitcoin-hormonen aan, die geven mij de heletijd de gedachte: $200k over een aantal jaar en "GOOI MEER GELD IN CRYPTO".

Ik kan dus niet anders dan een positief toekomstbeeld hebben, met een jeugdige lambo, op mijn 24ste levensjaar.

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:30
Zojuist 10% verlies gepakt op de NEO in 1 week. ONT omruilen voor NEO was echt de slechtste zet ooit.

• Klaas25
Is er al een keer een poll hier in forum geweest van hoeveel % van ons in welke munten investeert?

• Alabama_man
Tominatie schreef op zondag 10 juni 2018 @ 14:08:
[...]

Ben gediagnosticeerd met ernstige vorm van goudkoorts. Ik kan er ook niks aandoen :'(

Nop, de prijs boeit me op korte termijn totaal niet. Mijn hypofyse maakt bitcoin-hormonen aan, die geven mij de heletijd de gedachte: $200k over een aantal jaar en "GOOI MEER GELD IN CRYPTO".

Ik kan dus niet anders dan een positief toekomstbeeld hebben, met een jeugdige lambo, op mijn 24ste levensjaar.
Goudkoorts is een koortsige opgewondenheid bij goudzoekers en beursspeculanten, die ontstaat als zij vermoeden snel rijk te kunnen worden door goud te vinden, respectievelijk koerswinst te boeken.
bron: wikipedia

In een notendop de houding van 90% van de mensen die in crypto zitten (99% bij hoge koers). Dus no worries, your not alone.

• power_user
Ben altijd benieuwd welk percentage van mensen die in de first world wonen (internettoegang en wat centen hebben) er in de Crypto zit. Omdat je er vaak mee bezig bent en zoveel anderen in de communities spreekt die dit ook doen, heb ik altijd het idee dat bijna iedereen dit al zit te doen.

Verwijderd

Alabama_man schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:59:
[...]

Ik wacht al jaren maar het komt niet. Volgens mij zit het niet in mijn genen...

• Tominatie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2018 @ 14:24:
[...]

Ik wacht al jaren maar het komt niet. Volgens mij zit het niet in mijn genen...
Wijsheid komt door ervaringen; bijvoorbeeld dat de yobit dicegame niet erg winstgevend is. Wijsheid komt niet door leeftijd :P oOo

Dus er is nog hoop Jaapie

• tias86
  • Laatst online: 08-09-2021
Alabama_man schreef op zondag 10 juni 2018 @ 14:20:
[...]

[...]
bron: wikipedia

In een notendop de houding van 90% van de mensen die in crypto zitten (99% bij hoge koers). Dus no worries, your not alone.
Is dit gebaseerd op statistiek zo ja bron? Zo niet is het gewoon je eigen interpretatie van het geheel.

Moon soon! Lambo too

[ Voor 3% gewijzigd door tias86 op 10-06-2018 14:36 ]

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-11 12:50
hebben we weer de weekend dip

• Alabama_man
tias86 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 14:35:
[...]

Is dit gebaseerd op statistiek zo ja bron? Zo niet is het gewoon je eigen interpretatie van het geheel.

Moon soon! Lambo too
Zolang ik iedereen alleen maar hoor praten over de prijzen denk ik er niet ver vanaf zitten. Maar je hebt verder wel gelijk, tis geen harde wiskunde. Net zoals TA’s.

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-11 14:28

raq

power_user schreef op zondag 10 juni 2018 @ 14:23:
Ben altijd benieuwd welk percentage van mensen die in de first world wonen (internettoegang en wat centen hebben) er in de Crypto zit. Omdat je er vaak mee bezig bent en zoveel anderen in de communities spreekt die dit ook doen, heb ik altijd het idee dat bijna iedereen dit al zit te doen.
Iedereen? Dat ligt denk ik aan je sociale omgeving waar je in verkeerd, je bent onder de 25jr met een IT achtergrond schat ik zo?

In mijn directe omgeving zijn er twee personen die crypto bezitten. Volgens mij snapt nog bijna niemand wat de gedachte achter crypto is, waarom dat nodig is, hoe het werkt en vaak vind men het ook aardig eng/spannend. Crypto komt toch vaak in het nieuws door hacks, scams, manipulatie, drugs en andere criminaliteit. Crypto komt nog weinig in het nieuws over decentralisatie, snelheid, onafhankelijkheid, lage kosten en gemak.

Er is nog een wereld aan nieuwe gebruikers te veroveren, en dat is goed voor de koers :)

De tijd leert of het tij keert

• Storm300
  • Laatst online: 12-12-2023
raq schreef op zondag 10 juni 2018 @ 14:56:
[...]

Iedereen? Dat ligt denk ik aan je sociale omgeving waar je in verkeerd, je bent onder de 25jr met een IT achtergrond schat ik zo?

In mijn directe omgeving zijn er twee personen die crypto bezitten. Volgens mij snapt nog bijna niemand wat de gedachte achter crypto is, waarom dat nodig is, hoe het werkt en vaak vind men het ook aardig eng/spannend. Crypto komt toch vaak in het nieuws door hacks, scams, manipulatie, drugs en andere criminaliteit. Crypto komt nog weinig in het nieuws over decentralisatie, snelheid, onafhankelijkheid, lage kosten en gemak.

Er is nog een wereld aan nieuwe gebruikers te veroveren, en dat is goed voor de koers :)
Dit dus.
In mijn directe omgeving 1 die zijn baan heeft opgezegd vanwege BTC. HIj is dus een 'very early adapter', kudo's voor hem en een fijn pensioen op zijn 45e.
En 1 ander die een beetje speelt met crypto, niet echt fanatiek.
Totale adaptatie (en gebruik) van crypto is nog (heeeeeeel) ver weg, maar ik heb de tijd :9

• Tominatie
  • Niet online
@raq precies. In mijn sociale omgeving ken ik ook maar 3 mensen die zich met crypto bezig houden (en dan nog helemaal niet intensief). Daarnaast kwam ik 1 keer een verdwaalde knul tegen in de stad die beweerde rijk te zijn geworden met een zak Ripple maar of dat op waarheid berust...... drunk and dumb :P

Crypto is nog zo onbekend....... ik zweer het, sommige hebben weleens gehoord van bitcoin maar daar stopt het.

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:04
Bij mij op mn werk 2 collega's die wat gehandeld hebben in 2017 en that's it.
En mn vriendin heeft nog n Bitcoin uit 2014 maar die handelt er verder niet mee

Ik lul ook zomaar wat

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 21:04
Is er een verklaring voor het onderstaande:
- Een daling van btc gebeurt steeds in snel tempo maar de weg omhoog gaat steeds over een zeer lange tijd

- wat voor baat hebben whales bij een lage koers? Ik snap niet zo goed de theorie achter een whale die z'n btc (deels) dumpt, daar heeft hij indirect toch ook zichzelf mee?

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Tominatie schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:39:
[...]

Als mijn 2 zoontjes dat op die leeftijd zouden zeggen dan trapte ik ze het huis uit, of ze konden 0,1 BTC per maand huur pp naar mij overmaken...

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

Verwijderd

Tominatie schreef op zondag 10 juni 2018 @ 14:33:
[...]

Wijsheid komt door ervaringen; bijvoorbeeld dat de yobit dicegame niet erg winstgevend is. Wijsheid komt niet door leeftijd :P oOo

Dus er is nog hoop Jaapie
Dat was niet de eerste keer makker dat ik geld verloor aan een gokspelletje. You win some you lose some. Over een half jaar trap ik gewoon weer met open schapen oogjes in dezelfde valkuil.

Je kent het wel, die situaties. Het begint altijd met de gedachte: dit is niet verstandig.

Verwijderd

Tominatie schreef op zondag 10 juni 2018 @ 16:07:
@raq precies. In mijn sociale omgeving ken ik ook maar 3 mensen die zich met crypto bezig houden (en dan nog helemaal niet intensief). Daarnaast kwam ik 1 keer een verdwaalde knul tegen in de stad die beweerde rijk te zijn geworden met een zak Ripple maar of dat op waarheid berust...... drunk and dumb :P

Crypto is nog zo onbekend....... ik zweer het, sommige hebben weleens gehoord van bitcoin maar daar stopt het.
Er zijn ook nog altijd een heleboel mensen die totaal niet met computers om kunnen gaan. Voor een Tweaker is dit misschien moeilijk voor te stellen maar het zou je echt verbazen hoeveel mensen er zijn die al moeite hebben met het typen van een word document.

Voor zulke personen is crypto een soort magie.

Zo heb ik een collega die vorig jaar 30 kilometer naar een reisbureau is gefietst om daar zijn vakantie te boeken en cash af te rekenen. Je gelooft het niet. Probeer zo'n iemand maar eens het concept cryptocurrency uit te leggen.

Zulke mensen gaan het pas gebruiken wanneer ze er niet meer omheen kunnen.

• sourcecode

sourcecode

Prepare for the next ATH

mooi moment om maar weer wat fiat erbij te doen :)

Prepare for the next ATH

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Volgens het "altijd" betrouwbare Zerohedge komt de huidige koersdaling o.a. door manipulatie van een paar grote beurzen...
Bitcoin Tumbles After Major Crypto Exchanges Subpoenaed For Manipulation, Coinrail Hacked
Bron: https://www.zerohedge.com...aed-manipulation-coinrail

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21-11 20:52
sourcecode schreef op zondag 10 juni 2018 @ 17:02:
mooi moment om maar weer wat fiat erbij te doen :)
ja juist dat roepen we al maanden ik pleur er niks meer in iig 8)

• sourcecode

sourcecode

Prepare for the next ATH

bie100 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 17:06:
[...]

ja juist dat roepen we al maanden ik pleur er niks meer in iig 8)
je zal wel spijt hebben in 2019 :)

Prepare for the next ATH

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21-11 20:52
sourcecode schreef op zondag 10 juni 2018 @ 17:20:
[...]

je zal wel spijt hebben in 2019 :)
heb al spijt in 2018 haha

• sourcecode

sourcecode

Prepare for the next ATH

RLC :) ahah bizar dit weer, wat een wereld

Prepare for the next ATH

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:07
sourcecode schreef op zondag 10 juni 2018 @ 17:22:
RLC :) ahah bizar dit weer, wat een wereld
Bijzonder vind ik het nog niet.

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 09:04
raq schreef op zondag 10 juni 2018 @ 14:56:
[...]

Ik ken wel een hoop mensen die er in zaten. Erin zitten, alleen nog een neefje van mij en de man van een nichtje, de rest (zeker een man of 10) lijkt grotendeels weer te zijn gestopt nadat ze steeds verlies maken, of heeft nog wat munten maar kijkt er nauwelijks meer naar.

Maar, volgens mij zitten er in Nederland relatief gezien veel meer mensen in dan elders. Ik spreek genoeg mensen van buiten Nederland, ik ken nog iemand in Servie die flink met mining bezig is, maar bijv. in de VS hoor ik wel van mensen dat ze ervan gehoord hebben maar die zitten er geen van allen in.

Zie ook Google trends: Een tijdje terug (tijdens de hype) stond Nederland op de 3e plaats qua absolute aantal searches naar het woord Bitcoin. Ofwel: De hype die we hier hebben gehad? Die is aan een groot deel van de wereld echt nog voorbijgegaan.

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
Specy schreef op zondag 10 juni 2018 @ 17:42:
[...]

Ik ken wel een hoop mensen die er in zaten. Erin zitten, alleen nog een neefje van mij en de man van een nichtje, de rest (zeker een man of 10) lijkt grotendeels weer te zijn gestopt nadat ze steeds verlies maken, of heeft nog wat munten maar kijkt er nauwelijks meer naar.

Maar, volgens mij zitten er in Nederland relatief gezien veel meer mensen in dan elders. Ik spreek genoeg mensen van buiten Nederland, ik ken nog iemand in Servie die flink met mining bezig is, maar bijv. in de VS hoor ik wel van mensen dat ze ervan gehoord hebben maar die zitten er geen van allen in.

Zie ook Google trends: Een tijdje terug (tijdens de hype) stond Nederland op de 3e plaats qua absolute aantal searches naar het woord Bitcoin. Ofwel: De hype die we hier hebben gehad? Die is aan een groot deel van de wereld echt nog voorbijgegaan.
En die hype komt waarschijnlijk voorlopig niet terug zo te zien

• ggj87
Allemachtig, hoever glijdt NCASH nog af??

https://coinmarketcap.com/currencies/digicube/#charts

Deze ga ik even in de gaten houden. Er is sinds vanochtend bizar veel volume bij gekomen maar nog geen stijging. De prijs is 1-2 sat!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:05:
[...]

Wat doe je nu zoal de hele dag? Indien ik zo vrij mag zijn om dat te vragen natuurlijk.

Ballon dieren maken? Of gewoon het piepkleine auto'tjes, klunzig jongleren en slagroomtaartjes werk...
Het gebruikelijke eigenlijk, kinderen ontvoeren, raping and pillaging, je weet wel clownstuff. :P

En voor de rest werken tot een minimum beperken en mensen vervelen in het algemeen. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• mprkooij
ggj87 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 17:58:
Allemachtig, hoever glijdt NCASH nog af??

https://coinmarketcap.com/currencies/digicube/#charts

Deze ga ik even in de gaten houden. Er is sinds vanochtend bizar veel volume bij gekomen maar nog geen stijging. De prijs is 1-2 sat!
Een miljoen in USD aan volume.. Hoe dan !?

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
mprkooij schreef op zondag 10 juni 2018 @ 18:06:
[...]

Een miljoen in USD aan volume.. Hoe dan !?
Kijk even verder en dan zie je dat de enige exchange die hem verhandelt binnenkort gaat delisten, dat zorgt altijd voor een plotselinge stijging van handelsvolume. ;)

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

• mprkooij
Crypts schreef op zondag 10 juni 2018 @ 18:11:
[...]

Kijk even verder en dan zie je dat de enige exchange die hem verhandelt binnenkort gaat delisten, dat zorgt altijd voor een plotselinge stijging van handelsvolume. ;)
I see!

Mensen die in RLC zitten, we gaan weer naar benedeeeeeeeeeeeeen! *O* Love it

• ggj87
Crypts schreef op zondag 10 juni 2018 @ 18:11:
[...]

Oh vandaar haha, wegblijven dus :P
Pagina: 1 ... 93 ... 408 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!