Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 408 Laatste
Acties:
  • 1.163.855 views

Verwijderd

Beaulion schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 09:41:
[...]

Aeron?

Is een of andere coin voor veilige luchtvaart of zo. Ik kwam er op via de Volume Monitor en sindsdien gaat ie lekker

Via Binance

-----------------------
Er komt weer een mooi instap moment aan voor RLC voor degene die zin hebben in een kort ritje. Wordt zo waarschijnlijk onder de 0.002900 ETH getrokken.
disclaimer: of niet, of wel.

Verwijderd

Wil graag alts t.o.v. USD verhandelen, zag dat dit op Bitfinex mogelijk is.

Het is hier vast al wel eens gevraagd maar is Bitfinex een fijne exchange?

• Beaulion
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 10:05:
Wil graag alts t.o.v. USD verhandelen, zag dat dit op Bitfinex mogelijk is.

Het is hier vast al wel eens gevraagd maar is Bitfinex een fijne exchange?
@Malarky handelt daar geloof ik. Die kan je wrsch wel op weg helpen. Ik heb daar te weinig pegels voor.

• Cobus79
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-06-2022
Ff snelle vraag; hoe kan ik op cryptomania iets tegen marktprijs meteen verkopen?? Ik snap er ff geen snars van...
*cryptopia

[ Voor 5% gewijzigd door Cobus79 op 24-05-2018 10:15 ]

Verwijderd

Overigens kun je met de juiste trade kun je nog steeds naar de maan, zelfs in 1 dag (Bytecoin^^)
gunbot maakt het leven prettig ;)

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:22
Ennn we zakken weeeer

• Greymore1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-12-2021
kom op met die DGD magic.

• Beaulion
  • Niet online
RLC gaat weer dezelfde show opvoeren denk ik.
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 10:15:
[...]

gunbot maakt het leven prettig ;)
Bestel je ook mijn boodschappen automatisch op Picnic tegen de laagste prijs?

[ Voor 39% gewijzigd door Beaulion op 24-05-2018 10:24 ]

Verwijderd

Net onder de 7200$ zal de volgende stop zijn als we blijven dalen.

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-11 11:41

Verwijderd

Wat een gekloot weer, instappen uitstappen instappen uitstappen word er gek van :'(
Neem nog eens een snipper :(

• Beaulion
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 10:36:
Wat een gekloot weer, instappen uitstappen instappen uitstappen word er gek van :'(
Neem nog eens een snipper :(
Op hoeveel heb je RLC weer ingekocht?

Verwijderd

Beaulion schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 10:38:
[...]

Alweer verkocht, zit weer in fiat, vertrouw het niet

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2018 10:39 ]

• Cobus79
Cobus79 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 10:13:
Ff snelle vraag; hoe kan ik op cryptomania iets tegen marktprijs meteen verkopen?? Ik snap er ff geen snars van...
*cryptopia
Graag even iemand =)

• RookieRooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-04 15:10

• Cobus79
Thanx!

Edit; blijkbaar heb ik (door te weinig kennis van zaken op deze exchange) EZT aangekocht voor 0.00018990 en nu wil ik (of moet) het verkopen voor 0.00011 wat behoorlijk zuigt tbh :( Ja of hodlen tot volgende jaar kerst

[ Voor 94% gewijzigd door Cobus79 op 24-05-2018 10:55 ]

• RookieRooster

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Proof of stake is de toekomst. Ik heb er een aantal maar by far wint Ark het. Wordt elke week uitbetaald. Neo kan nog beter.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:27
DeeSung schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 10:55:
Proof of stake is de toekomst.
Mwah... er valt veel over te zeggen. Deze paper gaat er wat dieper op in, interessant leesvoer: https://download.wpsoftware.net/bitcoin/pos.pdf (pdf download)

Waar het om gaat:
If this is implemented correctly, there is no problem with this, except that it changes the trust
model
from that of Bitcoin. New users who encounter multiple histories are no longer able to
distinguish them on their own; they need to ask existing participants in the network (which may
include friends and family, large corporate entities with reputations to maintain, public websites,
etc.) which history they know to be the true one. This is not a distributed consensus! It is a different
sort of consensus
, which may be formed amongst always-online peers in a decentralized way, but depends on trust for new users and temporarily offline ones. It is correspondingly vulnurable to
legal pressure, attacks on “trusted” entities, and network attacks
.
Veel coins die PoW hebben geïmplementeerd zijn ook ooit slachtoffer geweest van tenminste 1 van bovenstaande problemen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Richh
RookieRooster schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 10:55:
[...]

Nope.. fud om BTC onder de $7k te krijgen..
Lijkt me prima, kan ik daarna m'n vakantiegeld uitgeven :*)

• smokeandnoise
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-11 20:28
Wat denken mensen hier van CPChain ($CPC) ?

Ik zag deze video laatst YouTube: CPChain Next Gen of IoT=

Vrij indrukwekkend allemaal vond ik, ik heb gehoord dat de tech beter is dan die van IOTA en partnerships waar aan gewerkt wordt zijn ook niet de kleinste.

Staat nu op maar 10ct, misschien interessant om wat van te kopen? Al is het maar voor de spreiding.

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
enige positieve aan btc is dat het 3x zo hoog staat als vorig jaar rond deze tijd.... :+

• RookieRooster
nemesis2212 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 11:06:
enige positieve aan btc is dat het 3x zo hoog staat als vorig jaar rond deze tijd.... :+
Da's alleen maar positief voor de mensen die toen zijn ingestapt :(

Verwijderd

deppenboks schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 08:06:
Ok, stel je hebt nu 10.000 euro (puur hypothetisch natuurlijk :)) wat zou je er voor halen?

Mijn idee:
- 25% BTC
- 25% ETH
- 25% INS
- 25% daytrade

Wat zouden jullie doen?
Puur hypothetisch gezien natuurlijk, nog zeker drie dagen wachten!
Je kunt natuurlijk wel alvast een ijsje kopen van die €10K :)

• Greymore1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-12-2021
smokeandnoise schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 11:06:
Wat denken mensen hier van CPChain ($CPC) ?

Ik zag deze video laatst YouTube: CPChain Next Gen of IoT=

Vrij indrukwekkend allemaal vond ik, ik heb gehoord dat de tech beter is dan die van IOTA en partnerships waar aan gewerkt wordt zijn ook niet de kleinste.

Staat nu op maar 10ct, misschien interessant om wat van te kopen? Al is het maar voor de spreiding.
CPChain zit al een tijdje in de PF. Hoewel ik zelf niks met IoT heb zie ik het wel een potentiele grote munt worden. Ik geloof dat er 15 juni een logo contest wordt gehouden en er een announcement wordt gedaan.

• Adnanos
  • Laatst online: 06-06-2024
Wanneer vindt BTC nu eindelijk zijn bodem 8)7

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:42
Laten we gewoon eerlijk jongens. Bitcoin moet gewoon zoveel mogelijk uit de markt geduwd worden. We krijgen nu steeds meer exchanges met fiat pairings, dat is pas en stabiele alternatief. Zodra dat ook op de alts meer toegankelijk is, zal bitcoin waarde vanzelf langzaam naar beneden knallen. Lijkt mij super fijne gedacht, al die whales hebben minder macht en de crypto markt zal ook veel stabieler blijven.

En tether moet natuurljk dood.

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 10:47
Greymore1 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 11:14:
[...]

CPChain zit al een tijdje in de PF. Hoewel ik zelf niks met IoT heb zie ik het wel een potentiele grote munt worden. Ik geloof dat er 15 juni een logo contest wordt gehouden en er een announcement wordt gedaan.
Same. Ik sta er alleen niet zo heel goed voor met CPC (-45%)... Heb nog de helft omgeruild voor BBN een tijdje terug. Dat werkte ook heel goed :+ (-30%)...

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-10 00:06
muffstuff schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 11:15:
Laten we gewoon eerlijk jongens. Bitcoin moet gewoon zoveel mogelijk uit de markt geduwd worden. We krijgen nu steeds meer exchanges met fiat pairings, dat is pas en stabiele alternatief. Zodra dat ook op de alts meer toegankelijk is, zal bitcoin waarde vanzelf langzaam naar beneden knallen. Lijkt mij super fijne gedacht, al die whales hebben minder macht en de crypto markt zal ook veel stabieler blijven.

Waarom moet tether dood?

Voor de rest wel met je eens... wat we nu iedere keer zien is bitcoin iedere keer de alts meeneemt (omlaag of omhoog).

• Grono112
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-11 22:11
Beaulion schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 10:38:
[...]

Ik had er 100 gekocht, maar ik mag hopen met deze markt dat ik er zonder verlies vanaf kom ;(

En nog even terugkomend op het PoS verhaal. Ik zit al vrij lang in ARK en dat werkt echt goed. ze verwachten een 10% rendement op jaarbasis. Banken letten we ff op!!! Enig nadeel is dat je dus geen bericht krijg al je delegate niet meer tot de top 51 behoord. Dit is mij dus overkomen bij Rise (Wat ook PoS heeft) en daardoor heb ik bijna 2 maanden niks meer ontvangen :|

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
muffstuff schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 11:15:

Denk je dat de whales dat niet zien aankomen en hun stack ergens anders instoppen...

Rapapa...

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:02
Grono112 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 11:19:
[...]

Ik had er 100 gekocht, maar ik mag hopen met deze markt dat ik er zonder verlies vanaf kom ;(

En nog even terugkomend op het PoS verhaal. Ik zit al vrij lang in ARK en dat werkt echt goed. ze verwachten een 10% rendement op jaarbasis. Banken letten we ff op!!! Enig nadeel is dat je dus geen bericht krijg al je delegate niet meer tot de top 51 behoord. Dit is mij dus overkomen bij Rise (Wat ook PoS heeft) en daardoor heb ik bijna 2 maanden niks meer ontvangen :|
Dus je moet tot de top 51 behoren om uitbetaald te krijgen?? Dat is dan vast al heel wat Ark..??

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-11 13:32
@Malarky @TomTorquay Mag ik alweer instappen?

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
RookieRooster schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 10:55:
[...]

Nope.. fud om BTC onder de $7k te krijgen..
Waarom FUD?

Rapapa...

• smokeandnoise
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-11 20:28
ksborg schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 11:18:
[...]

Same. Ik sta er alleen niet zo heel goed voor met CPC (-45%)... Heb nog de helft omgeruild voor BBN een tijdje terug. Dat werkte ook heel goed :+ (-30%)...
Dat verschijnsel is mij bekend, mijn tip, koop bij als het lager staat, dat is voor beide munten (cpc en bbn) nu zeker het geval. Of, doe wat munten weg die je wel een profit hebben opgeleverd al en stop die in de verlies gevende projecten. Zo blijf je toch winst pakken.

• Beaulion
  • Niet online
@Tominatie is mentaal aan het voorbereiden op het wiskunde examen om 13:30. Ik denk dat nu kijken naar de koersen je niet in een positieve stemming brengt. Die heeft zijn buyorders vast al klaarstaan.

oh wacht je hebt het over @TomTorquay , ja die kan ook wel een mooie TA maken heb ik gehoord

[ Voor 11% gewijzigd door Beaulion op 24-05-2018 11:30 ]

• Cobus79
Nog een andere noob-vraag, waarom zie ik op alle charts EZT stijgen en op cryptopia de prijzen niet mee omhoog gaan??

• mannowlahn
Machlah schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 11:18:
[...]

Waarom moet tether dood?

Voor de rest wel met je eens... wat we nu iedere keer zien is bitcoin iedere keer de alts meeneemt (omlaag of omhoog).
Omdat tether straks de boel compleet in elkaar laat donderen. geen audits? Dan is het wat mij betreft een scam :)
LosGieros schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 11:22:
[...]

Denk je dat de whales dat niet zien aankomen en hun stack ergens anders instoppen...
Tuurlijk, maar de macht verdwijnt dan wel meer :) Nu kunnen ze gewoon focussen op btc en alles controlleren.

[ Voor 29% gewijzigd door mannowlahn op 24-05-2018 11:44 ]

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
@Beaulion Hahaha moet je zeggen dat mijn mentale voorbereiding prima verloopt totdat ik zojuist de koers bekeek. Nja, kan er niet te lang bij stilstaan iedergeval - moet namelijk alles op alles zetten bij wiskunde vandaag. Met deze dramatische voorbereiding heb ik er een hard hoofd in.

Iedergeval begon de dag al lekker. Sliep gisteren rond 2 uur s'nacht, maar werd om 8 uur al wakker (dus lichtelijke vermoeid). Nja dus het te kort aan slaap maar even flink gecompenseerd de laatste uren. Begon met een stevig ontbijt: aka brinta pap en een heerlijk kopje thee. Daarnaast even lekker gedoucht, om nu met hardstyle op even een kleine work-out te doen, laat die hersenen maar even flink wakker worden. Opdrukken tot ik er bij neer val, helemaal naar DE KLOTE. Om 13:30 de toets, ben benieuwd. Nu even snel een appeltje naar binnen werken.

Verwijderd

Tominatie schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 11:45:
@Beaulion Hahaha moet je zeggen dat mijn mentale voorbereiding prima verloopt totdat ik zojuist de koers bekeek. Nja, kan er niet te lang bij stilstaan iedergeval - moet namelijk alles op alles zetten bij wiskunde vandaag. Met deze dramatische voorbereiding heb ik er een hard hoofd in.

Iedergeval begon de dag al lekker. Sliep gisteren rond 2 uur s'nacht, maar werd om 8 uur al wakker (dus lichtelijke vermoeid). Nja dus het te kort aan slaap maar even flink gecompenseerd de laatste uren. Begon met een stevig ontbijt: aka brinta pap en een heerlijk kopje thee. Daarnaast even lekker gedoucht, om nu met hardstyle op even een kleine work-out te doen, laat die hersenen maar even flink wakker worden. Opdrukken tot ik er bij neer val, helemaal naar DE KLOTE. Om 13:30 de toets, ben benieuwd. Nu even snel een appeltje naar binnen werken.
Succes *O*

• Beaulion
  • Niet online
Tominatie schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 11:45:

Precies, even alle energie die je nu (over) hebt bewaren voor straks. FOCUS. Succes man!!

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Bedankt jongens het zal wel goed komen! Zal wel melden zo rond 6 s'avonds, hoe het is gegaan.

Toch nog 1 positief puntje, IOST staat 14 sats boven mijn aankoopprijs van gisteren, dat terwijl bitcoin nog steeds naar de klote gaat.

GVT doet het ouderwets ******* kut.

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:57
Btc wat doe je nu toch..

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 10:47
smokeandnoise schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 11:26:
[...]

Dat verschijnsel is mij bekend, mijn tip, koop bij als het lager staat, dat is voor beide munten (cpc en bbn) nu zeker het geval. Of, doe wat munten weg die je wel een profit hebben opgeleverd al en stop die in de verlies gevende projecten. Zo blijf je toch winst pakken.
Winst pak ik momenteel op andere projecten die m.i. wat stabieler zijn. Wanneer ik CPC en BBN verkoop zie ik wel. Het zijn kleine deeltjes van wat ik heb dus ik ben er niet heel actief mee bezig.

• Adnanos
  • Laatst online: 06-06-2024
We zouden hier kunnen bouncen

• Beaulion
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 10:39:
[...]

Alweer verkocht, zit weer in fiat, vertrouw het niet
Gelijk heb je, RLC heeft wat te weinig volume. Wordt als een speelbal heen en weer gegooid. Ik voel mij een soort lummel tussen de orcas.

• Grono112
  • Laatst online: 13-11 22:11
Zeara schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 11:24:
[...]

Dus je moet tot de top 51 behoren om uitbetaald te krijgen?? Dat is dan vast al heel wat Ark..??
Nou nee, de delegate waarop jij heb gestemd moet daar toe behoren. Via de ark website vond ik deze uitleg. Misschien kan die wat duidelijk scheppen?

https://blog.ark.io/dpos-...ng-explained-68596a171ca1

interessant project om te volgen ARK :)

• Malarky
  • Laatst online: 12-11 21:02

Malarky

Wils voor wat ieder

Ik had door klantverplichtingen geen mogelijkheid om de koers in de gaten te houden, sta nu zelf in het rood }:O Ben wel deels uitgestapt nu, zal wel weer lager gaan he!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vragen jullie je wel eens af waar de huidige waarde van jullie coins op is gebaseerd? In plaats van altijd "het komt wel goed" te roepen of de schuld te geven aan whales moet je ook eens realistisch kijken naar de waarde van de coins.

Je kan wel bij iedere dip bijkopen omdat je vertrouwen hebt in de toekomst, maar niemand kan fundamenteel onderbouwen waarom zijn of haar favoriete coin een bepaalde waarde moet hebben.

• Beaulion
  • Niet online
RekZ schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:11:
Vragen jullie je wel eens af waar de huidige waarde van jullie coins op is gebaseerd? In plaats van altijd "het komt wel goed" te roepen of de schuld te geven aan whales moet je ook eens realistisch kijken naar de waarde van de coins.

Je kan wel bij iedere dip bijkopen omdat je vertrouwen hebt in de toekomst, maar niemand kan fundamenteel onderbouwen waarom zijn of haar favoriete coin een bepaalde waarde moet hebben.
Ik geef liever de schuld aan Whales. En aan @Malarky als zijn TA niet klopt.

Verwijderd

Vragen jullie je wel eens af waar de huidige waarde van jullie coins op is gebaseerd?
Was ooit wantrouwen in de huidige systemen en overheden maar tegenwoordig merendeel profit hunters.

• niels0123456
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 27-01-2023
Beaulion schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:13:
[...]

En de Rabobank, want ja.. die is gewoon altijd schuldig!! :+

• RekZ
  • Niet online
Beaulion schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:13:
[...]

Dat kan ook natuurlijk :z

Maar mijn post was niet bedoeld om vervelend te zijn, maar ik vraag me echt vaak af waar veel mensen hier hun hoop op baseren.

Ik handel veel in aandelen en daar kan ik precies de huidige waarde van elk aandeel zien. Dagelijks volg ik ook Bitcoin en altcoins omdat ik het een interessant gebeuren vind, maar ik heb zelf nooit 1 coin gekocht, puur omdat ik de waarde niet kan inschatten.

Daarom vind ik het zo fascinerend om iedereen hier te zien schreeuwen met targets voor over x jaar of maanden, die imo slaan als kut op Dirk.

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
RekZ schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:20:
[...]

Maar mijn post was niet bedoeld om vervelend te zijn, maar ik vraag me echt vaak af waar veel mensen hier hun hoop op baseren.

Ik handel veel in aandelen en daar kan ik precies de huidige waarde van elk aandeel zien. Dagelijks volg ik ook Bitcoin en altcoins omdat ik het een interessant gebeuren vind, maar ik heb zelf nooit 1 coin gekocht, puur omdat ik de waarde niet kan inschatten.

Daarom vind ik het zo fascinerend om iedereen hier te zien schreeuwen met targets voor over x jaar of maanden, die imo slaan als kut op Dirk.
1 van de weinige die het snapt ;)

Crypto is een grote zeepbel gebaseerd op lucht, ook 1 van de redenen dat je bijvoorbeeld niks aan een TA hebt in crypto

• DeeSung
  • Niet online
Richh schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 11:02:
[...]

Mwah... er valt veel over te zeggen. Deze paper gaat er wat dieper op in, interessant leesvoer: https://download.wpsoftware.net/bitcoin/pos.pdf (pdf download)

Waar het om gaat:

[...]

Veel coins die PoW hebben geïmplementeerd zijn ook ooit slachtoffer geweest van tenminste 1 van bovenstaande problemen.
Volgensmij is cardano’s POS consensus nu peer reviewd.

Buiten dat is POW hardstikke zonde van de energie.

Alle hashes worden gecombineerd in een paar pools.

Te afhankelijk van geolocatie.

En maakt het geen drol uit bij het vasthouden van waarde.

Crypto wat de miners verdienen kunnen we beter in onze eigen zak steken.

• Malarky
  • Laatst online: 12-11 21:02

Malarky

Wils voor wat ieder

Beaulion schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 10:12:
[...]

@Malarky handelt daar geloof ik. Die kan je wrsch wel op weg helpen. Ik heb daar te weinig pegels voor.
Ik handel via https://margin.de/ o.a. op Bitfinex al een klein jaar. Dus alle exchanges zijn hetzelfde voor mij. Heb mij in November 2017 laten verifieren, nooit meer wat gehoord ook niet op tickets, ben nog steeds unverified.

Verder tevreden, wel wat weinig coins. Zit er ook omdat de USDT/BTC koers van Bitfinex als bepalend wordt gezien voor de hele markt.

• tias86
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08-09-2021

Daar is tie weer hoor mister Rekt, duikt alleen op als de koersen rood zijn.

GET mainnet gaat live in Q3

In het geval van GET betaalt de klant voor coins.

Met een minimum exchange rate van euro 0.50 cent per GET, dit geld voor Theaters voor festivals is de prijs lager.

2019 meer dan 1 miljoen tickets op de planning. Dus dat word via het mainnet verkocht.

https://blog.guts.tickets...ings-straigt-986d8b31e7d5

[ Voor 7% gewijzigd door tias86 op 24-05-2018 12:36 ]

Verwijderd

Slux schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:23:
[...]

Crypto is een grote zeepbel gebaseerd op lucht
Nee nee de Satoshi Whitepaper.

• TomTorquay
  • Laatst online: 12-02-2023
Nog steeds geen buyers volume. Ik zou wachten. Maar zoals altijd: neem vooral je eigen beslissingen.

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

• Beaulion
  • Niet online
[...]

Ja, om heel eerlijk te zijn.... Ik handel in crypto's om het speculatieve aspect en probeer ik er een slaatje uit te slaan. Tussendoor ben ik geïnteresseerd naar de ontwikkelingen en evt toepassingen van blockchain in het algemeen, dus niet zozeer cryptocurrency.

Ik heb dus ook geen favo coin of project die ik propageer. Maar wie weet, misschien als de markt wat meer volwassen wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door Beaulion op 24-05-2018 12:39 ]

• Richh
DeeSung schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:26:
[...]

Volgensmij is cardano’s POS consensus nu peer reviewd.
Dat iemand anders het er nu mee eens is betekent niet dat iedereen het er mee eens is.
Maar zoals die paper ook zegt; POS is niet per se slecht. Het is vooral anders. En er zijn andere risico's.

Alle hashes worden gecombineerd in een paar pools.

Te afhankelijk van geolocatie.

En maakt het geen drol uit bij het vasthouden van waarde.

Crypto wat de miners verdienen kunnen we beter in onze eigen zak steken.
Ik vind betrouwbaarheid toch wel heel belangrijk, je kan niet echt concessies op dat gebied doen. Dat heeft wel degelijk invloed op de het vasthouden van waarde.

Dat stukje 'in eigen zak steken' is ook een beetje overtrokken. Hoeveel crypto komt er nou echt vrij elke dag? Onder hoeveel users? Er is maar 1 mogelijkheid: flinke inflatie genereren. Dat doen veel muntjes met een lage waarde. Maar iedere econoom begrijpt dat inflatie ook zo z'n nadelen heeft.

Ja, er zijn munten die een goed verdienmodel beloven, maar we weten allemaal dat dat enkel is om holden (= schaarste versterken -> waardestijging) aantrekkelijker te maken.
Die paar particulieren met $50 aan coins voegen helemaal niks toe voor het POS mechanisme en maken niks veiliger.

En wat heeft geolocatie hiermee te maken?

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
DeeSung schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:26:
[...]
Jup, ik ben ook tegen POW gezien dat gewoon zonde van de energie is. IOST komt met PoB (weer iets anders) maar ik denk sowieso dat POW blockchains uiteindelijk geen toekomst hebben qua implementatie.

We doen met z'n allen onze best om zuinig te zijn met het milieu (spreekwoordelijk dan, want an sich heb ik thuis spaar/ledlampen omdat dit de energierekening drukt) dus blockchains die op energieslurpende GPU's draaien zullen imo niet geïmplementeerd worden door bedrijven als er een groener alternatief beschikbaar is.

Juni komt het testnet van IOST publiekelijk beschikbaar als ik die founder mag geloven. Ik heb zelf niet het verstand om dat te testen, maar hou de nieuwsberichten in de gaten.

[ Voor 30% gewijzigd door Chris.nl op 24-05-2018 12:45 ]

• TomTorquay
Crypto is een grote zeepbel gebaseerd op lucht, ook 1 van de redenen dat je bijvoorbeeld niks aan een TA hebt in crypto
Ik zie niet in waarom TA niet zou werken in zeepbellen...

Enfin, de vraag is nu waar we naartoe gaan. $6800? Of toch omhoog? Als je ziet dat we nog steeds > x3 staan dan vorig jaar, tja...

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-11 17:33
een AIR drop is nu aan het uitkeren en daar kan je nu de AIR drop krijgen als je een procedure volg (contract openen, ondertekenen e voila), dat kost je wat gas (nog geen $). In de telegram groep vertellen de admins dat ze later in de tijd de AIR drop gratis gaan uitgeven.

Betalen zij dan de gas fee? Of zijn er meerdere manieren om een AIR drop uit te keren?

PSN ID: Svennie-NL

• ggj87
Het enige wat bij mij goed loopt zijn mijn ETN's. Die ga ik binnenkort maar eens naar een exchange sturen.

Verwijderd

Ik doe helemaal niks meer voorlopig. In mijn hoofd ben ik het geld ook al kwijt.
Zie over een half jaar wel of het nog iets waard is :')

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:47
TomTorquay schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:43:
[...]

Ik zie niet in waarom TA niet zou werken in zeepbellen...

Enfin, de vraag is nu waar we naartoe gaan. $6800? Of toch omhoog? Als je ziet dat we nog steeds > x3 staan dan vorig jaar, tja...
Daar heb ik toevallig nog geen 5 minuten geleden een buy limit order voor ingeschoten. Ben heel erg benieuwd of die aangetikt gaat worden..

• mannowlahn
[...]

Als een ontzettende kut op dirk, grafieken, tweets dit dat alles. Het blijft gewoon een vrij infantiele wereld in de letterlijke zin, bij het minste geringste zie je iedereen hier paniekeren. Men investeert puur voor de winst, niks mis mee, maar dan zie je ze voor de zoveelste keer in een kut munt als bv verge investeren (niet mijn mening, technisch gewoon echt een kut munt) en dan gaan ze nat. Zelf als je tokens pakt van daadwerkelijke producten, dan is het nog steeds speculatie, vandaar ook dat de markt van hort naar her gaat. De enige tokens waar echt wat bij valt te zeggen zijn de security token van exchanges.

Ik vind dit topic ook een goede graadmeter voor de crypto markt. Het verklaart een hoop trends en bewegingen die je ziet. Mensen die boos worden omdat bitcoin in eens zakt, mensen die als voetbal hooligans te keer gaan over bitcoin vs bitcoin cash, mensen die maar lijntjes blijven tekenen op grafieken en denken het heilige graal te hebben, mensen die elke dag van de ene munt naar de andere springen en hopeloos falen, mensen die het geduld van een peuter hebben als het aankomt op winst. Enerzijds wel binnen 6 maanden millionair willen worden, maar de broek vol schijten als de bitcoin 50% daalt.

het is een wondere wereld om te aanschouwen.

• RekZ
  • Niet online
tias86 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:31:
[...]

Met een minimum exchange rate van euro 0.50 cent per GET, dit geld voor Theaters voor festivals is de prijs lager.

2019 meer dan 1 miljoen tickets op de planning. Dus dat word via het mainnet verkocht.

Zoals ik al zei ben ik hier niet om te flamen of wat dan ook. Als ik lees dat mensen maandsalarissen verliezen vind ik dat zorgelijk en hoop dat ze zichzelf meer bewust worden van wat ze kopen voordat ze nog meer geld in de coins gaan stoppen.

Als ik hier dan weer lees "ik heb coin x bijgekocht" dan denk ik echt hardop bij mezelf 'waarom? :'( '. Als het aandeel van Apple 15% zakt en iemand koopt dat bij, dan snap ik dat omdat Apple een P/E van 17 en een forward P/E van 14 heeft. Daarbij hebben ze een aardig dividend en kopen ze hun eigen shares terug. Maar bij welke coin dan ook kan ik die onderbouwing niet vinden.
Beaulion schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:32:
[...]

Ja, om heel eerlijk te zijn.... Ik handel in crypto's om het speculatieve aspect en probeer ik er een slaatje uit te slaan. Tussendoor ben ik geïnteresseerd naar de ontwikkelingen en evt toepassingen van blockchain in het algemeen, dus niet zozeer cryptocurrency.

Ik heb dus ook geen favo coin of project die ik propageer. Maar wie weet, misschien als de markt wat meer volwassen wordt.
Oke dat snap ik, het speculatieve kan inderdaad leuk zijn :)

Maar we zijn toch allemaal tech-jongens hier, er is meer dan alleen cryptocurrency. Aandelen van Nvidea zijn mede dankzij de miners het afgelopen jaar ook 22% gestegen. Een aandeel van Nvidea vind ik persoonlijk dan weer fijner dan coin xxx, maar ieder heeft zo z'n eigen voorkeur :)

• TomTorquay
ggj87 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:54:
Het enige wat bij mij goed loopt zijn mijn ETN's. Die ga ik binnenkort maar eens naar een exchange sturen.
Ja, idem. Wel irritant dat je nog altijd geen ETN kan depositten op Kucoin :(

• mannowlahn
tias86 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:31:
[...]

Wordt dit dan ook niet de ondergang van get, want wie gaat het nog gebruiken als men straks 10 euro moet betalen voor een get token om het toe te passen? Ik vind GEt juist het perfect voorbeeld waarom blockhain handig is, maar juist ook weer niet begrijpelijk waarom je er in zal investeren omdat als de token te duur wordt, niemand het meer wil gebruiken.

• TomTorquay
muffstuff schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:57:
Ik vind dit topic ook een goede graadmeter voor de crypto markt. Het verklaart een hoop trends en bewegingen die je ziet. Mensen die boos worden omdat bitcoin in eens zakt, mensen die als voetbal hooligans te keer gaan over bitcoin vs bitcoin cash, mensen die maar lijntjes blijven tekenen op grafieken en denken het heilige graal te hebben, mensen die elke dag van de ene munt naar de andere springen en hopeloos falen, mensen die het geduld van een peuter hebben als het aankomt op winst. Enerzijds wel binnen 6 maanden millionair willen worden, maar de broek vol schijten als de bitcoin 50% daalt.
Je vergeet nog de mensen op te noemen die zich beter voelen dan de rest, terwijl ze grotendeels zelf ook maar wat aanmodderen... ;)

• tias86
  • Laatst online: 08-09-2021
muffstuff schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:00:
[...]

Wordt dit dan ook niet de ondergang van get, want wie gaat het nog gebruiken als men straks 10 euro moet betalen voor een get token om het toe te passen? Ik vind GEt juist het perfect voorbeeld waarom blockhain handig is, maar juist ook weer niet begrijpelijk waarom je er in zal investeren omdat als de token te duur wordt, niemand het meer wil gebruiken.

• mannowlahn
TomTorquay schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:01:
[...]
Je vergeet nog de mensen op te noemen die zich beter voelen dan de rest, terwijl ze grotendeels zelf ook maar wat aanmodderen... ;)
Ja ik doe er zelf aan mee door geld in token te pleuren, ik ben er ook onderdeel van. Ik voel mij wel beter als ik soms steeds dezelfde namen hier weer zie plaatsen "jahoor ik koop weer wat en het daalt" Dan denk ik, hoe vaak moet jij nog je kop stoten en hoe weinig je geduld heb je wel niet?

• DeeSung
  • Niet online
Richh schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:34:
[...]

Dat iemand anders het er nu mee eens is betekent niet dat iedereen het er mee eens is.
Maar zoals die paper ook zegt; POS is niet per se slecht. Het is vooral anders. En er zijn andere risico's.

[...]

Ik vind betrouwbaarheid toch wel heel belangrijk, je kan niet echt concessies op dat gebied doen. Dat heeft wel degelijk invloed op de het vasthouden van waarde.

Dat stukje 'in eigen zak steken' is ook een beetje overtrokken. Hoeveel crypto komt er nou echt vrij elke dag? Onder hoeveel users? Er is maar 1 mogelijkheid: flinke inflatie genereren. Dat doen veel muntjes met een lage waarde. Maar iedere econoom begrijpt dat inflatie ook zo z'n nadelen heeft.

Ja, er zijn munten die een goed verdienmodel beloven, maar we weten allemaal dat dat enkel is om holden (= schaarste versterken -> waardestijging) aantrekkelijker te maken.
Die paar particulieren met $50 aan coins voegen helemaal niks toe voor het POS mechanisme en maken niks veiliger.

En wat heeft geolocatie hiermee te maken?
Je geolocatie bepaald de prijs van de elektriciteit, wat erg hoog is bij proof of work.

En ja wat is betrouwbaarheid Nav is POS blockchain uit 2014 en ik kan sneller/goedkoper verzenden dan btc. Het is nog zuinig ook.

Verge is Pow en is al 2 keer geexploid. Dat wil zeggen dat 2x 1 persoon even alles heeft bepaald en de blockrewards krijgt. Hij kan dus dubbel spenden wat ook ondertussen is gebeurd bij Bitcoin gold een fork van bitcoin.

Er komt heel veel crypto vrij elke dag. Pow heeft evenveel inflatie als pos. Alleen bij pow krijgt de gebruiker niets. De gebruiker is degene die het meeste risico draagt btw aangezien de miners vanaf het begin medoen en een hele emperium hebben gebouwd.

• mprkooij
  • Laatst online: 21:22
Nou m'n RLC wallet is nog dieper dan diep rood.

• Richh
DeeSung schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:07:
[...]

Je geolocatie bepaald de prijs van de elektriciteit, wat erg hoog is bij proof of work.
Is maar een gedeelte van het verhaal. BTC miners staan over de hele wereld en ETH zie je ook overal. De mining populariteit uit China is niet alleen te danken aan de stroom.
En ja wat is betrouwbaarheid Nav is POS blockchain uit 2014 en ik kan sneller/goedkoper verzenden dan btc. Het is nog zuinig ook.
En toch is er een reden dat POW coins vaak een veel hogere market cap hebben, onder andere precies vanwege die betrouwbaarheid.
Snelheid en prijs zijn niet per se afhankelijk van POS/POW.
Verge is Pow en is al 2 keer geexploid. Dat wil zeggen dat 2x 1 persoon even alles heeft bepaald en de blockrewards krijgt. Hij kan dus dubbel spenden wat ook ondertussen is gebeurd bij Bitcoin gold een fork van bitcoin.
Precies! Zeer onveilig. Net als scamcoin Bitcoin Gold. Je kan iedere coin forken en de code verkloten.
Er komt heel veel crypto vrij elke dag. Pow heeft evenveel inflatie als pos.
Dit is coin afhankelijk.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
[...]

Als een project waar ik in geloof partners heeft als Bosch, VW, Fujitsu en de UN (to name a few) dan denk ik dat er meer waarde inzit dan alleen ‘lucht’ ;)

Investeren in een startup doen ook genoeg mensen en partijen. investeren in crypto maakt het voor ‘de gewone man’ mogelijk om ook in een ‘startup’ te investeren en daar het risico mee te lopen om of er goed uit te komen of er verlies mee te lijden..

• SebasRe
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-11 14:28

Dit heb ik mij altijd wel afgevraagd. Hoe wordt de waarde van bijv. 1 BTC of 1 ETH gewaardeerd? Welke factoren spelen daar een rol in? Dit zal voor een deel te maken hebben lijkt mij met vraag en aanbod, maar in feite kan je in de praktijk weinig met een cryptomunt. Ja je kan met XVG een abonnement bij PornHub afsluiten.. Maar dagelijks nut is er vooralsnog niet met cryptovaluta.

Dus ik vraag mij inderdaad ook af waar de waarde op is gebaseerd. En aan de reacties te zien is daar niet echt een duidelijk antwoord op..

• ggj87
Speculaas of niet, probeer er een beetje van te genieten. Later als je dit aan je grootaandeelhouders vertelt zullen ze je met open mond aankijken.

:7

• DeeSung
  • Niet online
Richh schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:13:
[...]

Is maar een gedeelte van het verhaal. BTC miners staan over de hele wereld en ETH zie je ook overal. De mining populariteit uit China is niet alleen te danken aan de stroom.

[...]

En toch is er een reden dat POW coins vaak een veel hogere market cap hebben, onder andere precies vanwege die betrouwbaarheid.
Snelheid en prijs zijn niet per se afhankelijk van POS/POW.

[...]

Precies! Zeer onveilig. Net als scamcoin Bitcoin Gold. Je kan iedere coin forken en de code verkloten.

[...]
Dit is coin afhankelijk.
Het is gewoon zonde om dat te gebruiken als wereld valuta.

• mannowlahn
ggj87 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:15:
Speculaas of niet, probeer er een beetje van te genieten. Later als je dit aan je grootaandeelhouders vertelt zullen ze je met open mond aankijken.

:7
ja, maar wel om andere redenen ;)

• cursquidHome
  • Registratie: Mei 2018
mprkooij schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:08:
tja wat niet....alles is nu flink aan het dalen dus de kans is groot dat je rood ziet :). No Pain no Gain O-)

• TomTorquay
SebasRe schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:15:
Dus ik vraag mij inderdaad ook af waar de waarde op is gebaseerd. En aan de reacties te zien is daar niet echt een duidelijk antwoord op..
Op niks. Op speculatie. Op gebakken lucht. So what?

• Beaulion
  • Niet online
mprkooij schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:08:
Vrees niet, de weg omhoog is zojuist ingezet. Tot het keerpunt. Dan dondert hij weer naar beneden.

• SebasRe
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-11 14:28
TomTorquay schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:17:
[...]
Daar is niets mis mee, maar daar ben ik wel gewoon benieuwd naar ;)

• mannowlahn
TomTorquay schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:17:
[...]
Nou ja, wel wat, niet iedereen is bij machte om bepaalde risico's in te schatten, dus er valt best wel wat te zeggen er over. Is geen aanval naar degene die in crypto zitten, maar het kan geen kwaad om ook eens objectief er naar te kijken.

• AtlAntA
SebasRe schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:15:
[...]

Dit heb ik mij altijd wel afgevraagd. Hoe wordt de waarde van bijv. 1 BTC of 1 ETH gewaardeerd? Welke factoren spelen daar een rol in? Dit zal voor een deel te maken hebben lijkt mij met vraag en aanbod, maar in feite kan je in de praktijk weinig met een cryptomunt. Ja je kan met XVG een abonnement bij PornHub afsluiten.. Maar dagelijks nut is er vooralsnog niet met cryptovaluta.

Ik heb afgelopen week een pizza gekocht met btc op thuisbezorgd punt nl. Ook heb ik al verscheidene pc onderdelen (ssd, ram) gekocht met btc. Had ik dat deze week gedaan dan was ik beduidend duurder uit geweest in sats dus op een vreemde manier voelt deze dip wel even goed. ;)

Wat ik er mee zeggen wil is dat je steeds meer dingen kunt kopen met crypto en dat is een goede ontwikkeling. Ik ben van mening dat dat ook de beste manier is om blockchain en munten te gebruiken. Er zijn zat andere manieren om blockchain te gebruiken maar daar hoeft imo geen verhandelbare munt aan vast te zitten. Alles wat ik doe met altcoins (ravencoin minen bijvoorbeeld ) doe ik alleen om meer btc te vergaren.

• Richh
DeeSung schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:15:
[...]

Het is gewoon zonde om dat te gebruiken als wereld valuta.
Een valuta is gebaseerd op vertrouwen. Zonde kan je zeggen... maar het is bovenal onmogelijk om een wereldvaluta te maken die beïnvloedbaar is.

Wat moet gebeuren, is een flinke schop naar beneden in de mining rewards. BTC en andere POW-coins kunnen heel goed werken op minder hashing power zonder dat het minder veilig wordt.

• Dakillerbean
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-10 08:11
AtlAntA schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:27:
[...]

Ik heb afgelopen week een pizza gekocht met btc op thuisbezorgd punt nl. Ook heb ik al verscheidene pc onderdelen (ssd, ram) gekocht met btc. Had ik dat deze week gedaan dan was ik beduidend duurder uit geweest in sats dus op een vreemde manier voelt deze dip wel even goed. ;)

Wat ik er mee zeggen wil is dat je steeds meer dingen kunt kopen met crypto en dat is een goede ontwikkeling. Ik ben van mening dat dat ook de beste manier is om blockchain en munten te gebruiken. Er zijn zat andere manieren om blockchain te gebruiken maar daar hoeft imo geen verhandelbare munt aan vast te zitten. Alles wat ik doe met altcoins (ravencoin minen bijvoorbeeld ) doe ik alleen om meer btc te vergaren.
Ja, best mooi om te zien dat je steeds vaker met BTC zaken kan aanschaffen. Zo heb ik van mijn geminede ByteCoins omgezet in BTC, vorig jaar een jaar abbo betaald voor een usenet provider die toevallig ook BTC accepteerde.

Net even die transactie opgezocht, die was destijds omgerekend €68 maar met de Binance verkoop koers van laatst, met mijn klapper, was die transactie een whopping €1300 geweest :o |:(

• AtlAntA
Dakillerbean schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:32:
[...]

Ja, best mooi om te zien dat je steeds vaker met BTC zaken kan aanschaffen. Zo heb ik van mijn geminede ByteCoins omgezet in BTC, vorig jaar een jaar abbo betaald voor een usenet provider die toevallig ook BTC accepteerde.

Net even die transactie opgezocht, die was destijds omgerekend €68 maar met de Binance verkoop koers van laatst, met mijn klapper, was die transactie een whopping €1300 geweest :o |:(
Auch ja dat is pijnlijk inderdaad. Er zal vast een tijd komen dat we niet meer gaan omrekenen. Net zoals we nu ook niet meer omrekenen naar de gulden. :)

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-11 10:32
Over Airdrops gesproken.. Een tipje die ik via Reddit een paar weken terug las, op bijna elke donderdag ochtend (vanaf 06:00 uur Nederlandse tijd) is er een live stream van Huobi Pro op YouTube: Huobi Pro waarin een coin wordt besproken (2 weken terug was het Ontology met hun founder).

Als je je aanmeld bij Huobi kan je door je Huobi UID (bijv. UID12345678 @ BLOCKCHAIN FESTIVAL VIETNAM) te pasten in de Live chat ten tijde van de Live stream (alleen dan) in de Live youtube chat je aanmelden voor de Airdrop van die dag. Dan krijg je een x(xx) aantal coins ge-airdropped binnen een paar dagen na de live stream in je Huobi account. Toch weer mooi meegenomen.

*edit: die message na UID12345678 @ verandert bijna bij elke stream, staat vermeld in de info onder de stream welke tekst je exact moet gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Sahara op 24-05-2018 14:09 ]

• TomTorquay
@Sahara, krijgt iedereen iets, of worden er maar een paar gelukkigen uitgeloot?

• rogier2012
  • Laatst online: 27-04 07:13
RekZ schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:57:
[...]

Zoals ik al zei ben ik hier niet om te flamen of wat dan ook. Als ik lees dat mensen maandsalarissen verliezen vind ik dat zorgelijk en hoop dat ze zichzelf meer bewust worden van wat ze kopen voordat ze nog meer geld in de coins gaan stoppen.

Als ik hier dan weer lees "ik heb coin x bijgekocht" dan denk ik echt hardop bij mezelf 'waarom? :'( '. Als het aandeel van Apple 15% zakt en iemand koopt dat bij, dan snap ik dat omdat Apple een P/E van 17 en een forward P/E van 14 heeft. Daarbij hebben ze een aardig dividend en kopen ze hun eigen shares terug. Maar bij welke coin dan ook kan ik die onderbouwing niet vinden.

[...]

Oke dat snap ik, het speculatieve kan inderdaad leuk zijn :)

Maar we zijn toch allemaal tech-jongens hier, er is meer dan alleen cryptocurrency. Aandelen van Nvidea zijn mede dankzij de miners het afgelopen jaar ook 22% gestegen. Een aandeel van Nvidea vind ik persoonlijk dan weer fijner dan coin xxx, maar ieder heeft zo z'n eigen voorkeur :)
Goed argument opzich (er is dermate veel meuk die gecrypto'd is zonder enig praktisch nut / haalbaarheid, of iets wat zo slecht is uitgevoerd dat je t gewoon zo lek is als een mandje (kuchverge)), maar er zijn ook bedrijven als Tesla / twitter waarvan t een raadsel is waarop de waarde is gebaseerd ;).

Een groot gedeelte van de waarde van deze coins is gebaseerd op hoeveel vertrouwen erin steekt. Bij investeringen startups is de waarde van het bedrijf vaak ook speculatief, ik denk dat je het eerder daarmee mag vergelijken.

[ Voor 9% gewijzigd door rogier2012 op 24-05-2018 14:21 ]

• RekZ
  • Niet online
rogier2012 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 14:17:
[...]

Goed argument opzich (er is dermate veel meuk die gecrypto'd is zonder enig praktisch nut / haalbaarheid), maar er zijn ook bedrijven als Tesla / twitter waarvan t een raadsel is waarop de waarde is gebaseerd ;).
Helemaal mee eens, vooral de waarde van Tesla is gestoord, een forward P/E van 147 8)7
https://finviz.com/quote.ashx?t=tsla

Maar het verschil is dat je bij aandelen/Tesla wel weet hoe veel je betaald naar aanleiding van de laatst gerapporteerde kwartaalcijfers.
Een groot gedeelte van de waarde van deze coins is gebaseerd op hoeveel vertrouwen erin steekt. Bij investeringen startups is de waarde van het bedrijf vaak ook speculatief, ik denk dat je het eerder daarmee mag vergelijken.
Ook eens, maar dat maakt het voor mij toch lastig om in te schatten wat nou bijvoorbeeld fair value is voor een coin als ETH. Is dat 10/100/500 of 5000 dollar? Niemand kan dat zeggen.

[ Voor 26% gewijzigd door RekZ op 24-05-2018 14:28 ]

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:04

BTC100K2021

Kijk eens dom, ja ho maar.

RekZ schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 14:26:

Ook eens, maar dat maakt het voor mij toch lastig om in te schatten wat nou bijvoorbeeld fair value is voor een coin als ETH. Is dat 10/100/500 of 5000 dollar? Niemand kan dat zeggen.
Afhankelijk van de adoptie in de toekomst. $ 5000 zou kunnen als de wereld zich de komende jaren inderdaad ontwikkeld naar een samenleving met een een belangrijke plek voor de techniek van ETH.

Ondanks de volatiliteit en het feit dat de prijs geen simpele optelsom is van het geld dat in- en uitstroomt is vraag en aanbod uiteindelijk de basis van een prijs.

• rogier2012
  • Laatst online: 27-04 07:13
in het algemeen geldt, hoe kleiner de marketcap, hoe lastiger om goeie due diligence te doen.

Verder is het net alsof je de waarde van een R&D afdeling inschat van Ferrari, enorm lastig om te doen / je zit er sowieso naast.

• ggj87
Je knippert even met je ogen en..

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
ggj87 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 14:50:
Je knippert even met je ogen en..
Ja precies... zit heel de tijd klaar.. hoppa te laat

Zero.

Pagina: 1 ... 46 ... 408 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!