Marthusiast schreef op maandag 3 december 2018 @ 02:23:
[...]
Ik weet het niet @
Sahara , ik blijf erbij dat als genoeg TA'ers (met genoeg followers) roepen dat we gaan dalen, dat ook is wat we gaan doen. Ik neem even voor het gemak aan dat we allemaal graag willen dat de boel weer eens lekker omhoog gaat. Nu alleen nog zorgen dat we de TA'ers vertellen dat ze wat positiever moeten zijn. Maar echt, that's the state of the market als je het mij vraagt! Ik hoop iig dat de markt nu eens wat onverwachts doet. Dat degenen die investeren ook even lezen waar ze nu eigenlijk in investeren, en niet luisteren naar de bekende TA'ers. Gewoon DYOR. En dat eens een keer flink knallen in plaats van instorten. Prachtige technologie (en prachtige use-cases die hiermee gerealiseerd kunnen worden) in de aanbieding ladies en gentlemen! Kan je op lange termijn niet de boot mee in gaan.. (naar mijn mening uiteraard). En dan bedoel ik nog niet eens het verlies in waarde van je belegging.
Deze technologie heeft imo de potentie use-cases als het onnodig maken van 'middle-men', het bieden van banking for the unbanked, asset en identity management, het vernieuwen/verbeteren van het bestaande financiele stelsel etc etc op een 'eerlijke' manier op te lossen. We gaan het komende jaren vast zien. Ik hoop het iig graag te gaan zien!
Het is maar hoe je naar de markt kijkt. Kijk je vanuit het perspectief dat je NU geld wilt verdienen dan kan je redeneren dat die TA'ers allemaal roepen dat we gaan dalen dat we dat dan ook gaan doen, maar je wilt eigenlijk dat het NU gaat stijgen omdat je long zit of long wilt gaan.
Maar je kan ook een stap terug nemen en je afvragen waarom die TA'ers, Wallstreet guru's en Investeringsmaatschappijen als JP Morgan, Goldman Sachs, Soros, en anderen continu negatief praten over de markt om paar maanden later na die forse dalingen... crypto... te kopen. Zie bijv.
https://www.youtube.com/watch?v=KcgA-hMAozI. Het is denk ik meer in de zin dat zij vanuit eigen belang een sfeer creëren waardoor prijzen van crypto dalen, en dan zijn er de TA'ers die op basis van die dalende prijzen dit beargumenteren met behulp van TA.
Iedereen wil geld verdienen, maar als de markt negatief gestemd is door alle FUD dan red je het niet als Bull. Pas als alle big boys hun zakken gevuld hebben, dan krijg je die long markt waar zelfs de shorters naar uitkijken. Ik probeer de bounces mee te pakken zo goed als dat gaat, maar geen haar op mijn hoofd die er nu aan denkt om all-in long te gaan. Kijk wel uit.
Wat je schrijft over de technologie, dat is evident, zodra de totale market cap van crypto laag genoeg is, dan zullen de coins met echte usercases de shitcoins/exit scams outperformen bij een stijging

.