[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 395 ... 408 Laatste
Acties:
  • 1.163.170 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De vraag is of ie het gaat redden. Iedere keer als we bij de vorige top komen wordt de boel flink hard omlaag geslagen.

Kijk bijvoorbeeld op de 2 uur chart eens naar de 22ste op 01:00 en de 24ste om 01:00. De bulls proberen het en falen waarna het flink omlaag gaat. Natuurlijk hoeft het nu niet zo te gaan, maar iedere poging om een nieuwe high te maken komt belachelijk veel weerstand tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tias86
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08-09-2021

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timberly2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10 06:27
freakaleek schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 16:02:
[...]

Als ik het goed begrijp zijn er voor komend jaar in elk geval voor 1M real-life tickets contracten afgesloten.
Met een (volgens mij) minimale 0.50 eurocent per real-life ticket die een organisator moet betalen, betekent dit in elk geval een buy-pressure komend jaar van 500.000 euro.

Edit: Blijkbaar is de prijs per verkocht real-life ticket dit jaar 60 eurocent.
Zie ook: https://blog.guts.tickets...4-000-in-get-8ba9e0e59e83
€0,60,- was voor deze specifieke tickets het geval omdat er blijkbaar meer functionaliteiten waren ingekocht door Carré / Jochem Meyer.

Echter bodemprijs is altijd 0,50€. En inderdaad, bij 1mln tickets, die overigens al gecontracteerd is, is de minimale buyback 500k euro. ~560k $ als ik mij niet vergis bij huidige eur/usd koersen.

Hoe de tokenomics precies werken op zaken zoals:
- Gaat GET naar wallets toe van ticket eigenaren?
- Zo ja, komt deze GET terug of is dit voor altijd opgeslokt / gelockt ?
- Lock-in kan ik me indenken door een hoge ETH GAS fee, daardoor loont het niet om GET tokens terug te sturen?
- Dat maakt de economics nog veel interessanter, de token gaat dan echt schaars worden in circ. supply.
- 1 miljoen tickets is gecontracteerd, er is dus upside potentie met nieuwe artiesten, kans is aanwezig dat er meer dan 1 mln tickets komen?
- GET gaat gebruikt worden door een ticketing bureau in Azië, kansen hierop acht ik klein. Als dat gebeurt, dan krijg je een vliegwiel want dan worden er vanuit 2 continenten GET tokens gekocht. Een Binance listing is dan ook kansrijker ipv NL only toepassing.

Een binance listing zou overigens niet gek zijn, voor dit team dat blijkt te kunnen 'buidlen'. Maar boeit mij niet, echte waarde moet voortkomen uit het project. En GET voegt wat toe door zwarthandelaren buiten te sluiten.

Al met al een uitermate interessant project, maar bij 20 dollarcent natuurlijk wel een behoorlijke verliespositie haha. Maar dat interesseert mij evenmin, ik koop nog bij wanneer het kan. Ben echter wel door de cash heen maar slaap er niet slechter door zoals @tias86 ook aangeeft. Benieuwd naar het volgende maandreport van GET.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:29
PilatuS schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 23:11:
[...]

De vraag is of ie het gaat redden. Iedere keer als we bij de vorige top komen wordt de boel flink hard omlaag geslagen. Nu

Kijk bijvoorbeeld op de 2 uur chart eens naar de 22ste op 01:00 en de 24ste om 01:00. De bulls proberen het en falen waarna het flink omlaag gaat. Natuurlijk hoeft het nu niet zo te gaan, maar iedere poging om een nieuwe high te maken komt belachelijk veel weerstand tegen.
Dat dacht ik ook.
Ik wordt pas echt blij als ik n paar groene strepen voorbij 4000 ziedoorstomen naar 4500

Ik lul ook zomaar wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
shovelhead1340 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 23:14:
[...]

Dat dacht ik ook.
Ik wordt pas echt blij als ik n paar groene strepen voorbij 4000 ziedoorstomen naar 4500
3800 USD zou een mooie stap zijn. Als daarna de 4000 volgt begin ik te geloven dat er meer in zit en we (voorlopig) de low hebben gehad.

Zoals het nu gaat zie ik de boel niets anders doen dan nog een run omlaag naar bijvoorbeeld 3.2k of 3k. In het verleden zag je bij een echte bodem altijd een flinke run omhoog van 10 tot 20% of meer. Hoewel we nu af en toe wel een leuke bounce zien om te pakken lijkt de weg omhoog niet gevonden te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-09 17:54
Bijna 3900 al op Bitfinex. Al moet hij nog wel even doorzetten, mensen lijken nog niet echt overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Opvallend wat er altijd gebeurt op Coinbase Pro. Soms wel prijssprongen van 20 dollar zonder dat er 1 order is uitgevoerd. Dat orderbook bestaat uit lucht en bots, zitten daar uberhaubt normale mensen te traden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ggj87
Ik denk bijna alleen bots. Iedere keer als ik daar een order invoerde kroop er een bot voor. Op Binance heb je dat veel minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
3.8 nadert. Wordt spannend nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Slappe hap, dit gaat hem niet worden denk ik. Slaaplekker :)F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ggj87
3900 is al gebroken op Binance en Bitfinex. Zaten grote walls rond dat niveau. Lijkt er toch op dat er wat mensen richting de 4k willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
23:43:13 3959.4086 145.077
23:43:13 3950.2 33.9046
23:43:13 3950 48.1988

Ik snap niet waarom zulke grote orders op pieken worden gekocht :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ggj87 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 23:43:
3900 is al gebroken op Binance en Bitfinex. Zaten grote walls rond dat niveau. Lijkt er toch op dat er wat mensen richting de 4k willen.
Beter op Bitmex kijken, daar is de 3800 nog steeds een gevecht. Zou daar sowieso kijken om Tether uit te sluiten wat slechte getallen geeft die weinig zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
Ik houd tegenwoordig ook Bitstamp erbij. Ik heb altijd Coinbase Pro, Bitfinex, de Binance app en nu dus Bitstamp open staan. Wil wel op de hoogte blijven :+

Edit: Bitstamp, niet Bitmex..

[ Voor 13% gewijzigd door ggj87 op 27-11-2018 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Kreeg op de valreep nog een alertje dat Bitcoin over 3.8k was gegaan, dus toch maar weer aangeschoven om te kijken. Tot dusver nog geen streep omhoog. Een fake-outje helaas, of zit er nog wat aan te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shovelhead1340
ggj87 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 23:43:
T is toch handiger als iedereen naar de usd koers zou kijken.
Nu denk ik soms bij t lezen van n bericht: huh!?! Net was t nog 150 lager....ooooh t is usdt ...

Ik lul ook zomaar wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ggj87 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 23:47:
Ik houd tegenwoordig ook Bitstamp erbij. Ik heb altijd Coinbase Pro, Bitfinex, de Binance app en nu dus Bitstamp open staan. Wil wel op de hoogte blijven :+

Edit: Bitstamp, niet Bitmex..
Ik kijk voor BTC puur en alleen naar Bitmex. Gebeurt daar iets dan ga ik voor het handelen naar Binance. Sinds ik op Bitmex kijk kan ik veel beter handelen omdat de levels dan wat zeggen. Prachtige bounce op 3700 bijvoorbeeld een tijdje terug.

[ Voor 38% gewijzigd door PilatuS op 27-11-2018 23:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marthusiast
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 15-06-2024
Tominatie schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 23:49:
Kreeg op de valreep nog een alertje dat Bitcoin over 3.8k was gegaan, dus toch maar weer aangeschoven om te kijken. Tot dusver nog geen streep omhoog. Een fake-outje helaas, of zit er nog wat aan te komen?
Als je die avatar van jou nou eens op bull zet geeft dat BTC misschien net dat extra zetje..
Over de 3.8k trouwens nu op BitMex!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
Ik kan trouwens beter niet naar Bitstamp kijken, want Coinbase heeft 50% meer volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ben sowieso blij met mijn instap op ZIL vanavond :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shovelhead1340
Marthusiast schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 23:51:
[...]
Over de 3.8k trouwens nu op BitMex!
Helaas nog geen indrukwekkende volume spike. Door de 4k mét flink meer volume graag! *O*

Ik lul ook zomaar wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
En toch he, BTC, wat doe je ? Door de 3800 heen en niet doorzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marthusiast
Ja hoest mogelijk @PilatuS .. weken lang support boven de 6k.. en nu zoooo lafjes..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Als we niet eens overtuigend door de 3.8k kunnen komen mogen we best gaan denken aan 3k soon. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvandelaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-02-2024
MDA wordt weer lekker gedumpt. Damn.

Rookworst zonder r is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marthusiast
Tominatie schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 23:58:
Als we niet eens overtuigend door de 3.8k kunnen komen mogen we best gaan denken aan 3k soon. :>
Haha bear noch bull nu dus @Tominatie , nou dit staat je iig een stuk beter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Marthusiast schreef op woensdag 28 november 2018 @ 00:00:
[...]

Haha bear noch bull nu dus @Tominatie , nou dit staat je iig een stuk beter!
Deze profielfoto wijziging zal het nodige effect geven. Straks vol naar de 4000, kom maar op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marthusiast
Zo's dat @Tominatie , je zou er schizofreen van worden..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Marthusiast schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 23:56:
Ja hoest mogelijk @PilatuS .. weken lang support boven de 6k.. en nu zoooo lafjes..
Helaas zien we dat nu bij iedere spike omhoog. Eerst zag je nog wel eens een 100 dollar of 200 dollar spike omhoog. Nu bij iedere run omhoog die we zien is het even kort er doorheen en dan komt de man met de hamer de boel de grond in rammen.

Denk toch dat we een nieuwe low moeten gaan maken waar mensen kopen en vertrouwen hebben. Mensen stappen op dit punt nu gewoon uit ipv dat ze gaan kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marthusiast
Ik weet het @PilatuS , maar uitstappen ho maar.. ik ben zoooo dom bezig ;-)

Haha @Tominatie , nou nu ga je wel helemaal los met je avatar he!! 4k+ here we come!

[ Voor 36% gewijzigd door Marthusiast op 28-11-2018 00:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Marthusiast schreef op woensdag 28 november 2018 @ 00:09:
Ik weet het @PilatuS , maar uitstappen ho maar.. ik ben zoooo dom bezig ;-)
Ik ben zo dom bezig heb ik ook vaak genoeg tegen mijzelf gezegt. Gelukkig leren we daar van :)

1 of 2 dagen terug nog gepost hier. Had gekocht in zo'n spike omdat ik dacht dat ie wel door zou zetten. Dat deed ie dus niet waardoor ik gelukkig wel gewacht heb op de volgende poging en toen met ietsjes winst heb verkocht. Eerst had ik een panic sell gedaan en later weer hoger opnieuw gekocht. Dat leverde mij nu die keer net geen verlies op in plaats van een mooie winst als ik netjes op de support had gekocht en verkocht toen duidelijk was dat die piek het niet ging houden.

Sinds ik bezig ben met daytraden zo enorm veel fouten gemaakt die iedere keer geld hebben gekost. Gelukkig gaat het nu steeds beter, maar die fouten moet je gewoon maken zodat je er een beetje gevoel voor krijgt. De overstap van de grote bewegingen pakken over weken of maanden naar daytraden is nogal wat heb ik gemerkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
PilatuS schreef op woensdag 28 november 2018 @ 00:05:
[...]

Helaas zien we dat nu bij iedere spike omhoog. Eerst zag je nog wel eens een 100 dollar of 200 dollar spike omhoog. Nu bij iedere run omhoog die we zien is het even kort er doorheen en dan komt de man met de hamer de boel de grond in rammen.

Denk toch dat we een nieuwe low moeten gaan maken waar mensen kopen en vertrouwen hebben. Mensen stappen op dit punt nu gewoon uit ipv dat ze gaan kopen.
Een paar honderd dollar was eerst maar een paar procent, nu is dat al tegen de 5% aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ggj87 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 00:17:
[...]

Een paar honderd dollar was eerst maar een paar procent, nu is dat al tegen de 5% aan.
Dat klopt ook zeker. Alleen eerst zagen we een spike gewoon keihard doorzetten. Nu is het iedere keer als er een mooi level gebroken wordt zoals de 3800 dat het gewoon stopt. Eerst was het zo dat de boel dan gewoon keihard door omhoog ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marthusiast
@PilatuS , zelfs de grote bewegingen pakken doe ik al niet.. gewoon stug hodlen en de dips kopen.. Haha, maar de bodem kan gewoon nul, nada zijn he.. Ik geloof alleen echt wel in de projecten waar ik in zit. Maarja, dat heeft niks te maken met de marktwaarde. Ik ben erg naief denk ik. Maargoed. Zoals Warren ooit zei: gewoon blijven zitten als je geschoren wordt. En ik heb de tijd..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ggj87
PilatuS schreef op woensdag 28 november 2018 @ 00:18:
[...]

Dat klopt ook zeker. Alleen eerst zagen we een spike gewoon keihard doorzetten. Nu is het iedere keer als er een mooi level gebroken wordt zoals de 3800 dat het gewoon stopt. Eerst was het zo dat de boel dan gewoon keihard door omhoog ging.
Dat is het marktsentiment van nu. Iedereen is zo bearish als de pest en bang om (nog) meer geld te verliezen dus met ieder piekje wordt er gelijk verkocht. Als je ziet hoe snel die dumps gingen vanaf 14 November zou ik ook niet te lang in een alt of BTC willen zitten. Je gaat zo snel achteruit als je niet oppast. Ben ook weer door domme fouten deze week enkele USDT's verloren. Ik laat maar in het midden hoeveel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ggj87 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 00:21:
[...]

Dat is het marktsentiment van nu. Iedereen is zo bearish als de pest en bang om (nog) meer geld te verliezen dus met ieder piekje wordt er gelijk verkocht. Als je ziet hoe snel die dumps gingen vanaf 14 November zou ik ook niet te lang in een alt of BTC willen zitten. Je gaat zo snel achteruit als je niet oppast. Ben ook weer door domme fouten deze week enkele USDT's verloren. Ik laat maar in het midden hoeveel....
Wat traders voornamelijk nu doen en dat probeer ik ook te doen. Zodra er ergens support wordt gevonden is het kopen. Dan wachten tot er een top wordt gevonden waar het niet verder gaat en daar weer verkopen. Pas wanneer er een low gevonden wordt waarbij mensen denken dat dit de bodem is zal het weer voor langere tijd omhoog blijven gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Even een tip trouwens voor wie het boeit. Deze kerel volgen en zien wat hij doet: https://twitter.com/PhilakoneCrypto

Hij is nu even meer bezig met vakantie dan traden, maar kijk eens naar wat hij doet een paar weken terug bijvoorbeeld bij BCH toen die een run had. De laatste tijd heeft ie ook wat domme dingen gedaan, maar als je ziet wat hij kan doen als ie goed bezig is, is gewoon gestoord hoe goed hij is.

Puur kopen op support en verkopen op resistance is wat hij echt perfect kan doen. Tijdje terug gezien bij BCH waar hij koopt op nog geen 1 dollar op het laagste punt en verkoopt op nog geen 30 cent van de top. Wat hij doet is puur kopen op rood en weten waar dat is en verkopen op groen bij weerstand. Daar zit dan wel een hoop TA achter, maar als je iedere dag tussen de 200 dollar en 2000 dollar verdient met 2 of 3 trades met max 20k dan is dat nogal wat.

Heb zelf enorm veel van hem geleert al en samen met mijn eigen kennis kom ik nu een heel eind met daytraden. Volgens mij was het @Taro die zijn Twitter een tijdje terug had gepost. Nu is ie dus meer bezig met vakantie dan traden, maar man wat is die gast goed. Iedere trade is ook gewoon te zien in een filmpje met bewijs van wat hij doet. Voor mensen die niet daytraden niet zo boeiend, maar als je dat wel doet zeker de moeite waard :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marthusiast
@PilatuS , dan wacht ik nog een paar flinke dips af (indien nodig) voordat ik nog weer eens wat bij koop. Mocht het in een keer toch de lucht in gaan zit ik er voor leuke prijzen per munt in. Da's dan mijn 'veilige' en wellicht dommere manier.. Daytraden.. brrr.. is het me allemaal te volatiel voor. Maar respect voor degenen die zich dit vakmanschap eigen hebben gemaakt afgelopen jaar (jaren)!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Marthusiast schreef op woensdag 28 november 2018 @ 00:40:
@PilatuS , dan wacht ik nog een paar flinke dips af (indien nodig) voordat ik nog weer eens wat bij koop. Mocht het in een keer toch de lucht in gaan zit ik er voor leuke prijzen per munt in. Da's dan mijn 'veilige' en wellicht dommer manier.. Daytraden.. brrr.. is het me allemaal te volatiel voor. Maar respect voor degenen die zich dit vakmanschap eigen hebben gemaakt afgelopen jaar (jaren)!
Persoonlijk zie ik zo enorm veel mensen denken dat rond de 3k de bodem is dat die kans ook vrij groot is. Niet omdat dit een of ander speciaal iets is, maar puur omdat maar genoeg mensen denken dat dit de bodem is. Zijn nog wel wat mensen die dan een tijdje terug omhoog voorzien en dan alsnog weer omlaag, maar rond die 3k hou ik zeker in de gaten.

Daytraden is een bitch :P Niet dat ik er nou zo geweldig in ben, maar het lukt mij alleen door enorm veel geleert te hebben. In het verleden zo vaak gekocht op een groene candle, maar dat is juist de manier om geld te verliezen. Ook dingen als te snel willen panic sellen bij een paar rode candles om er later achter te komen dat het toch weer omhoog gaat. Vaak genoeg op de top gekocht en op de tijdelijke korte bodem weer verkocht. Gelukkig gaat het steeds beter nu, maar makkelijk is anders.

Edit: Go ZIL BTW *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

De bodem voor crypto is in principe 0.
Alles daarboven is vertrouwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ggj87
PilatuS schreef op woensdag 28 november 2018 @ 00:32:
[...]

Wat traders voornamelijk nu doen en dat probeer ik ook te doen. Zodra er ergens support wordt gevonden is het kopen. Dan wachten tot er een top wordt gevonden waar het niet verder gaat en daar weer verkopen. Pas wanneer er een low gevonden wordt waarbij mensen denken dat dit de bodem is zal het weer voor langere tijd omhoog blijven gaan.
Dat is nou net het lastige; wanneer weet je dat je de dip en piek hebt? Ik probeer voor mezelf wel eens voor spek en bonen mee te doen, dus zeggen ‘ok, en NU zou ik hebben gekocht’. Gewoon puur voor de oefening, maar ook dat gaat nog genoeg fout. Vanavond had ik toevallig wel wat winst gehad, dan was ik op 3792 (binance) ingestapt, dat dipje voelde wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marthusiast
Dank dat je je verhaal deelt man! Haha @PilatuS , ik heb nog nooit op een rode candle verkocht. Alleen maar bijgekocht.. Ik vraag me serieus nog steeds af of het niet rendabeler is om op wat langere termijn te denken. Scheelt een hoop stress.. Maargoed, jij pakt nog wat procenten extra terwijl ik hard afbrand in dit soort marktomstandigheden. Volgens mij doen we allebei wel wat goed. Zullen we vanzelf merken mocht de bull in de gemeenschap weer eens wakker worden.. Ja toch! En ik gun iedereen het beste met de individueel gekozen strategie. Leuk te lezen hoe iedereen dat op zijn/haar eigen manier doet. En leuk te lezen wat je allemaal geleerd hebt! Los van het resultaat is het in elk geval een geweldige hobby toch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ggj87 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 00:55:
[...]

Dat is nou net het lastige; wanneer weet je dat je de dip en piek hebt? Ik probeer voor mezelf wel eens voor spek en bonen mee te doen, dus zeggen ‘ok, en NU zou ik hebben gekocht’. Gewoon puur voor de oefening, maar ook dat gaat nog genoeg fout. Vanavond had ik toevallig wel wat winst gehad, dan was ik op 3792 (binance) ingestapt, dat dipje voelde wel goed.
Er zijn een hoop dingen die daar op wijzen. Sowieso het bedrag zoals 3700, maar nog een hoop andere dingen. Kijk eens op Bitmex BTC om 15:26, 16:05 en 16:23. 3x tikt ie daar de bodem aan en hij zakt niet verder. Wat betreft de top Bitmex om 22:42 en 22:51. Daar maakt ie een double top waarbij de 2e top niet verder komt. Bij een bodem zie je heel vaak een dubbele bodem en bij een top zie je vaak een dubbele top. Zulke dingen samen met support en resistance doen zo enorm veel. Dat is ook wel het punt, het zijn allemaal dingen bij elkaar. Hoe meer je leert en hoe meer indicatoren samen komen met een stuk ervaring hoe beter het gaat.
Marthusiast schreef op woensdag 28 november 2018 @ 00:55:
Dank dat je je verhaal deelt man! Haha @PilatuS , ik heb nog nooit op een rode candle verkocht. Alleen maar bijgekocht.. Ik vraag me serieus nog steeds af of het niet rendabeler is om op wat langere termijn te denken. Scheelt een hoop stress.. Maargoed, jij pakt nog wat procenten extra terwijl ik hard afbrand in dit soort marktomstandigheden. Volgens mij doen we allebei wel wat goed. Zullen we vanzelf merken mocht de bull in de gemeenschap weer eens wakker worden.. Ja toch! En ik gun iedereen het beste met de individueel gekozen strategie. Leuk te lezen hoe iedereen dat op zijn/haar eigen manier doet. En leuk te lezen wat je allemaal geleerd hebt! Los van het resultaat is het in elk geval een geweldige hobby toch!
Ik deed eerst alleen lange termijn, maar sinds een tijd gaan daytraden. Eerst heeft mij dat geld gekost, maar bij iedere keer leren ging het steeds beter. Ik zit nu al de hele tijd in ZIL terwijl ie soms wat rood laat zien waar ik eerst had verkocht.

Verder is crypto ook gewoon soms heel erg kut. Waar aandelen zich redelijk normaal gedragen is crypto gewoon gestoord. Wat ik wel sowieso doe is wegblijven van kleine shitcoins die worden gepumpt. Heb daar soms ook wel geld verdient, maar de manipulatie is daar extreem en -5% in 2 seconden is al helemaal compleet achterlijk.

Niet dat ik een geweldig trader ben ofzo hoor, maar door er heel veel mee bezig te zijn gaat het steeds beter en beter, maar dat wel door eerst heel veel fouten te hebben gemaakt. Vooral kopen op een mooi groene candle is killing voor mij geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marthusiast
Ja tuurlijk @PilatuS , de kunst zit hem in het los laten van je emotie he? Anders is het snel buy high en sell low.. Ja toch! Maar los daarvan.. het timen van deze markt (los van de kleine shitcoins) is toch gewoon niet te doen joh? Nogmaals respect dat je er een manier gevonden hebt die voor je werkt!
PS en ik laat me inspireren hoor, misschien vind ik komend jaar ook wel een manier om wat rendabeler te opereren..

Zo te zien gaat BTC de 3.8k nog een keer aanvallen..

[ Voor 21% gewijzigd door Marthusiast op 28-11-2018 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Tominatie schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 22:41:
had nog niet eens gezien dat zilliqa naar een fucking 392 sat was gedaald. what a steal
Haha ik zei het nog! :+
Eindelijk weer eens een zakje die echt dik in het groen staat bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Marthusiast schreef op woensdag 28 november 2018 @ 01:06:
Maar los daarvan.. het timen van deze markt (los van de kleine shitcoins) is toch gewoon niet te doen joh?
Hier zou ik je aanraden om naar die gast op Twitter te kijken en daar van te leren. Dit samen met TA waarbij vooral support en resistance heel belangrijk is, zit er meer logica in dan je denkt. Check zijn video's van een paar weken terug eens van BCH, dan krijg je een idee van wat hij doet en waarom hij dingen doet. Die gast heeft zoveel ervaring waarbij er zoveel dingen bij elkaar komen, maar zo'n 8 tot 9 van de 10 trades bij hem zijn succesvol.

Dat is ook het hele punt van TA, niet om te zeggen dat BTC over 2 weken op bedrag X staat, maar om te zien waar de belangrijke punten zitten. Tegenover die gast op Twitter ben ik een n00b, maar zelfs dat kan genoeg zijn. Het is alleen zo enorm veel leren met zo enorm veel dingen die bij elkaar komen om de juiste keuze te maken. Er zijn een hele zooi dingen op welke basis ik er voor kies om te kopen of te verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marthusiast
Moest ik toch maar eens doen @PilatuS , maak ik een apart 'handelspotje' om het eens mee te proberen. Het lijkt me wel heel leuk om dit te leren 'kunnen'. Dank voor je tip!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Traden en holden is allebei prima, alleen moet je wel weten in welke situaties je moet traden en in welke je moet holden. In een bearmarket, zoals dit jaar is holden eigenlijk best wel dom. Dan kan je beter actief traden en soms een wave mee pakken maar iedergeval verlies proberen te minimaliseren. Maar in een bullmarket zoals 2017 is holden 100% the way 2 go, ik ken namelijk genoeg gasten die door veel te traden enorm veel winsten hebben laten liggen.

Mijn voorkeur gaat zeker uit naar holden, maar dan moet je eigenlijk altijd geld achter de hand houden om eventuele dips mee op te kopen, dan druk je het gemiddelde lekker. Ik doe dat ook elke maand met het geld wat ik bij elkaar werk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marthusiast
'zoals dit jaar is holden eigenlijk best wel dom'
Yep.. that's all I have to say about that.. ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Marthusiast schreef op woensdag 28 november 2018 @ 01:16:
Moest ik toch maar eens doen @PilatuS , maak ik een apart 'handelspotje' om het eens mee te proberen. Het lijkt me wel heel leuk om dit te leren 'kunnen'. Dank voor je tip!
Het is vooral ook een heel stuk hoe je er mee om gaat. Er zijn heel veel valkuilen op het punt van emotie en bedragen waar het voor mij eerst iedere keer weer mis ging. Verkopen op een klein beetje rood, kopen op groen, terug instappen als je ziet dat iets verder omhoog gaat terwijl je net uitgestapt bent. Vooral zorgen dat het verlies wordt beperkt is ook nogal een ding. Het is prima om 1% verlies te pakken, maar dan niet verkopen omdat je hoopt dat het misschien wel goedkomt terwijl je ziet van niet is killing. Uiteindelijk denk ik dat je tig dingen moet leren om een beetje succesvol te zijn en iedere stap kost geld.

Even los hiervan, maar wel een leuk voorbeeld. Uitgestapt op ZIL op 486 sat. Te vroeg, maar nu is het 475 sat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
3.8k blijkt een pittige te zijn. Weer hevig getest maar nog steeds geen grote groene candle als gevolg. Toch heb ik het gevoel dat het straks wel zou komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Marthusiast schreef op woensdag 28 november 2018 @ 01:22:
Tsja mijn gratis BTC verdampt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Tominatie schreef op woensdag 28 november 2018 @ 01:20:
Maar in een bullmarket zoals 2017 is holden 100% the way 2 go, ik ken namelijk genoeg gasten die door veel te traden enorm veel winsten hebben laten liggen.
Niet helemaal waar voor het kleine clubje mensen die er echt goed in zijn, maar daarom ook wel met je eens.

BTC kan prima van zeg 5k zakken naar 4k en dan weer omhoog gaan. Voor de mensen die dat echt goed kunnen is verkopen en terug kopen dan toch beter. Met je eens omdat dit enorm lastig is en de kans op hoger terug kopen enorm groot maakt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Kom maar door met die groene candle! Bulls very strong

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/o4kiivegv9hy.gif

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
PilatuS schreef op woensdag 28 november 2018 @ 01:29:
[...]

Niet helemaal waar voor het kleine clubje mensen die er echt goed in zijn, maar daarom ook wel met je eens.

BTC kan prima van zeg 5k zakken naar 4k en dan weer omhoog gaan. Voor de mensen die dat echt goed kunnen is verkopen en terug kopen dan toch beter. Met je eens omdat dit enorm lastig is en de kans op hoger terug kopen enorm groot maakt.
Ding is ook: als je echt een trader wil worden moet je er elke dag uren in steken hé, dat is misschien voor het grote geld een leuke optie. Maar voor'n simpele Jan met 5000 euro aan BTC toch wel een beetje zonde van de tijd denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marthusiast
@PilatuS , volgens mij verdient Philakone best lekker aan zijn Udemy courses (a 200 eu/st) YouTube: Course #2 Release Video - See What I offer. Is This Course For You?

Dus hij zal vast wat te zeggen hebben ;-) Vreselijke youtube video btw. Even laten zien hoe groot het hotel is dat hij kan huren en hoe blij zijn vriendin er ook wel niet mee is.. Maar da's even mijn eerste indruk. Maar ik ben ook maar een domme, naieve bull he.. haha. Maargoed, ik volg m nu.
En de 3.8k op BitMEX is gebroken. Die voelde ik al aankomen ;-) (zie ik kan het wel!)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Bears zijn ook een partijtje sterk zeg, die gasten shorten als bezetene. Op bitmex zelfs onder de indexprijs. Zag net mensen shorten op 3792 terwijl de index (waar onder andere Coinbase Pro inzit) nog gewoon op 3805 stond.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OSxFDmE.png

[ Voor 10% gewijzigd door Tominatie op 28-11-2018 01:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Tominatie schreef op woensdag 28 november 2018 @ 01:31:
[...]

Ding is ook: als je echt een trader wil worden moet je er elke dag uren in steken hé, dat is misschien voor het grote geld een leuke optie. Maar voor'n simpele Jan met 5000 euro aan BTC toch wel een beetje zonde van de tijd denk ik...
Ook mee eens hoor :)

Ik zie alleen wel dat het mogelijk is om met 20k tussen de 200 en 2000 dollar per dag te verdienen. Dat maakt het toch een leuke baan :P Beetje relaxen, filmpje kijken en 3 trades per dag pakken voor dat bedrag.
Marthusiast schreef op woensdag 28 november 2018 @ 01:32:
@PilatuS , volgens mij verdient Philakone best lekker aan zijn Udemy courses (a 200 eu/st) YouTube: Course #2 Release Video - See What I offer. Is This Course For You?

Dus hij zal vast wat te zeggen hebben ;-) Vreselijke youtube video btw. Even laten zien hoe groot het hotel is dat hij kan huren en hoe blij zijn vriendin er ook wel niet mee is.. Maar da's even mijn eerste indruk. Maar ik ben ook maar een domme, naieve bull he.. haha. Maargoed, ik volg m nu.
En de 3.8k op BitMEX is gebroken. Die voelde ik al aankomen ;-) (zie ik kan het wel!)
Ik heb zijn cursus niet gevolgt hoor. Snap wel dat hij zoiets er bij doet, maar los van het geld vind hij het ook leuk om zijn kennis te delen (En een beetje te patsen ja)

Het is sowieso een heel apart figuur, maar ook wel een goede kerel hoor. Hij neemt serieus de tijd en moeite om goed uit te leggen wat ie doet en laat netjes bewijs zien van waar hij aan verdient heeft. Het kost even wat tijd om aan die kerel te wennen, maar het is geen slechte gast. Ik weet zeker dat hij er voor zorgt dat een hoop mensen geld verdienen aan wat hij gratis laat zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marthusiast
Dat valt me wel vaker op @PilatuS , dat briljante mensen iets narcistische, autistische trekjes vertonen ;-)
Maar idd, ik geloof (daarom juist) echt wel dat hij weet waar hij het over heeft. Dus maar wat BTC uit laten betalen en investeren in zo'n cursus is misschien niet zo'n gek idee in deze markt (als ik de tijd had om het te volgen en te leren). Ik hou het op mijn bucket list.. ;) ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Marthusiast op 28-11-2018 01:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Marthusiast schreef op woensdag 28 november 2018 @ 01:44:
Dat valt me wel vaker op @PilatuS , dat briljante mensen iets narcistische, autistische trekjes vertonen ;-)
Maar idd, ik geloof (daarom juist) echt wel dat hij weet waar hij het over heeft. Dus maar wat BTC uit laten betalen en investeren in zo'n cursus is misschien niet zo'n gek idee in deze markt (als ik de tijd had om het te volgen en te leren). Ik hou het op mijn bucket list.. ;) ;)
Ik zou niet zeggen dat die gast narcistische of autistische trekjes heeft. Kan mij voorstellen dat 1 of 2 video's dat beeld geven, maar door hem de laatste weken te volgen denk ik niet dat het bij hem zo is. Van wat ik zie is het een prima kerel die gewoon nogal niet standaard is en ook wel een beetje een ego heeft. Daar onder zit van wat ik zie gewoon een prima iemand. Sowieso besteed hij flink wat tijd om mensen te helpen. Nou is dat ook wel een beetje die ego misschien om te laten zien hoe goed ie het doet, maar ook wel gewoon het fijn vinden om andere mensen te helpen. Ook laat hij het eerlijk zien als ie geld verliest wat ik ook wel netjes vind.

Geen idee of zo'n cursus trouwens wat is hoor. Ik weet dat er groepen zijn die juist daar geld aan proberen te verdienen en heb geen idee hoe nuttig zoiets kan zijn. Wel ik heb een hoop gelezen over de theorie achter wat hij doet, maar verder is het voor mij gewoon info pakken van een hoop bronnen en samen met mijn eigen ervaring daar mee aan de slag gaan. In het begin gaat het gewoon slecht en moeten er fouten worden gemaakt waardoor het na verloop van tijd steeds beter gaat. Daar zit ook zeker een stuk gevoel bij, maar ook blij zijn met een winst en niet maar doorgaan voor meer. Zo ben ik op ZIL uigestapt op 486 met een top van 497 maar een huidige koers van 466. Ben super blij met de ongeveer 10% winst. Ik pak liever 1% of 3% dan verlies te hebben. Nogmaals ik ben echt geen geweldige trader, maar kom steeds een stukje verder nu :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marthusiast
Dat zeg je mooi @PilatuS , je moet eerlijk zijn tegenover jezelf, successen vieren en leren van fuckups. En zo te lezen kan je jezelf recht in de ogen aankijken. Dat is zooo belangrijk!
Afgelopen jaren heb ik toevallig zelf vrij veel Udemy cursussen gevolgd, om bij te blijven qua software development. De wereld beweegt snel op dat vlak, en als je cursussen volgt via de bekende opleidingscentra lopen ze hopeloos achter, de kwaliteit van de informatie/kennis overdracht nog daargelaten.
Prachtig platform iig, voor allerlei dingen die je zou willen leren, en vaak tegen schappelijke tarieven (niet te vergelijken met een 'weekje cursus').
Maar eens met jouw boodschap: door je te verdiepen (op welke manier ook, en via welke bronnen ook) leer je. En helemaal door het zelf toe te gaan proberen passen en 'open te staan voor' en 'te leren van' je fouten.
Ik zet (deze maand mijn reservering tbv crypto al 'op') volgende maand wat geld op Binance in een handelspotje. Ga ik ook wat speulen en leren. Fijn gesprek @PilatuS !

3.8k toch weer niet gebroken zie ik.. Zie.. moet nog veel leren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
3.8k toch weer niet gebroken zie ik.. Zie.. moet nog veel leren..
Ik denk niet dat iemand je kan vertellen of dat wel of niet gebeurt. Hooguit dat iemand vind dat de kans wel of niet groot is, maar dat is meer een mening dan een feit. Wat wel een goed punt is bij die 3.8k is dat we er eerst 2x zijn geweest met een dubbele top. Daarbij lukt het dus 2x niet. Daarna even omlaag en weer een weer een dubbele top. De kans dat het dan alsnog gebroken gaat worden is klein. Dat zijn ook bepaalde dingen die na een tijdje steeds ziet terug komen op heel veel verschillende punten. Dingen als dubbele toppen of dubbele lows. Dingen als higher lows en lower highs enz. Dat is denk ik ook het hele ding bij traden, zo enorm veel dingen bij elkaar waarbij je gevoel krijgt voor wat er gaat gebeuren. Dan zal je sowieso nog best vaak fout zitten, maar wanneer je het juiste doet en vaak genoeg niet fout maar goed zit kan je succesvol traden of het nou een bearmarket of bulmarket is. Heb zelf wel gemerkt dat dit dus alles behalve makkelijk is, veel tijd kost en ook geld. Alleen als je ziet wat die kerel op Twitter voor elkaar kan krijgen door enorm veel meer ervaring te hebben dan dat ik heb, dan is het toch wel erg interessant als je gemiddeld 400 dollar op een dag zou moeten kunnen pakken met 20k inleg door maar een paar trades te doen en verder gewoon te relaxen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 19:45
Sinds de 24e hebben de alts in mijn portfolio hun "normale" stijging van de afgelopen maand weer opgepakt, na 2 weken stilstand (9 t/m 23 is er vrijwel niks gebeurd).

Ik weet niet of het iets betekent maar ik heb eerder gezien dat als mijn portfolio daalde, de BTC vlak daarna een stuk naar beneden sprong. En de meeste dalingen van de afgelopen weken zaten dus in de periode van stilstand (14e, 18e-20e, de 24e zat alweer in de periode dat het weer begon te stijgen).

Ik blijf het onlogisch vinden dat alts een voorspellende waarde lijken te hebben voor de BTC, maar alles wijst erop dat we nu weer even stabiliseren. Dwz, de huidige snelheid van stijging is min of meer gelijk aan wat er de afgelopen 2 maanden rond de 6400 gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marthusiast
Ok.. Udemy cursus kopen of zelf door pijn leren.. Ik ga er nog een nachtje over slapen. BTC morgen op Bitmex iig weer boven de 4k (behalve tussen 07:00 en 09:00). Als je ergens winst wil pakken moet je het in dat timeframe doen valt me op.. Maargoed, geen ervaring hier haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marthusiast
Specy schreef op woensdag 28 november 2018 @ 02:19:
Sinds de 24e hebben de alts in mijn portfolio hun "normale" stijging van de afgelopen maand weer opgepakt, na 2 weken stilstand (9 t/m 23 is er vrijwel niks gebeurd).

Ik weet niet of het iets betekent maar ik heb eerder gezien dat als mijn portfolio daalde, de BTC vlak daarna een stuk naar beneden sprong. En de meeste dalingen van de afgelopen weken zaten dus in de periode van stilstand (14e, 18e-20e, de 24e zat alweer in de periode dat het weer begon te stijgen).

Ik blijf het onlogisch vinden dat alts een voorspellende waarde lijken te hebben voor de BTC, maar alles wijst erop dat we nu weer even stabiliseren. Dwz, de huidige snelheid van stijging is min of meer gelijk aan wat er de afgelopen 2 maanden rond de 6400 gebeurde.
Voor mijn gevoel is het juist andersom. Als BTC niest (in welke richting ook) gaan de alts diezelfde richting op, maar dan enorm versterkt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@Marthusiast

Die 3.8k is voor een hoop traders trouwens niet eens echt boeiend. Wat een mooie manier is om te traden is om juist te proberen ergens laag op support te kopen, dus als je ziet dat een low het gaat houden. Blijkt dat fout te zijn dan met een klein verlies te verkopen. Blijkt het goed te zijn zit je er heerlijk bij. Gaat die 3.8k verder omhoog, helemaal prima. Gebeurt dat niet zit je sowieso op een beetje winst. Zakt de boel compleet terug kan je op ietjes winst verkopen of een stop loss zetten op ietjes winst. Stijgt de boel mooi door kan je de stop loss op meer winst zetten. Als je er bij bent kan je bijvoorbeeld op de dubbele top verkopen.

Eigenlijk alle traders waar ik naar kijk krijgen het voor elkaar om mooi laag de kopen. Of mooi op de bodem of anders iets hoger als het begint te stijgen. Daarna zit je er heerlijk bij. Het is is of vrijwel geen winst of een mooie winst. Dat maakt traden ook gelijk een stuk relaxter. Nou is die bodem pakken niet makkelijk, maar dat leren, op rood/support te kopen maakt traden wel echt prachtig.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 28-11-2018 02:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marthusiast
Als je 24 uur per dag de tijd hebt wel @PilatuS (al kan ik jouw situatie natuurlijk niet inschatten). In mijn situatie wordt dat momenteel lastig. Als ik echter in een bull run genoeg tijd koop met winst, ga ik het echt proberen (of een bot programmeren op de juiste manier op deze signalen te reageren).. Ofzo..
Ik automatiseer graag dingen 'weg' zodat we 'het' niet zelf hoeven te doen. Maar om het te kunnen automatiseren moet je eerst 'snappen' wat er zich afspeelt en wat de beste reactie is op een 'willekeurig' event. Zoiets. Dus als mens wil ik niet de hele dag grafieken zitten kijken ofzo.. Al snap ik dat dat ook weer heel leuk kan zijn.. Pff ingewikkeld allemaal.. Iig slaap lekker man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Marthusiast schreef op woensdag 28 november 2018 @ 02:31:
Als je 24 uur per dag de tijd hebt wel @PilatuS (al kan ik jouw situatie natuurlijk niet inschatten). In mijn situatie wordt dat momenteel lastig. Als ik echter in een bull run genoeg tijd koop met winst, ga ik het echt proberen (of een bot programmeren op de juiste manier op deze signalen te reageren).. Ofzo..
Ik automatiseer graag dingen 'weg' zodat we 'het' niet zelf hoeven te doen. Maar om het te kunnen automatiseren moet je eerst 'snappen' wat er zich afspeelt en wat de beste reactie is op een 'willekeurig' event. Zoiets. Dus als mens wil ik niet de hele dag grafieken zitten kijken ofzo.. Al snap ik dat dat ook weer heel leuk kan zijn.. Pff ingewikkeld allemaal.. Iig slaap lekker man!
Ik denk wel dat er flink wat tijd in moet wil het succesvol zijn. Om maar weer even poker er bij te pakken. Ik heb zeker een miljoen hands gespeelt en dan bij iedere fout daar van leren. Met daytraden is dat niet anders, het is juist uren naar die koers kijken en daar van leren samen met de tig andere dingen die er bij komen. Als je daar niet de tijd voor hebt om al die uren er in te steken en te leren is het denk ik niet te doen. Het is gewoon zoals bij alles een stuk ervaring wat helaas gewoon heel erg veel tijd kost door juist iedere keer fouten te maken en daar van te leren. Geen idee hoeveel uren ik er in heb zitten, maar zeker een hele boel voordat het ook maar een beetje de goede kant op ging. Ik denk niet dat een bot kan doen wat een mens kan doen door de boel in gaten te houden terwijl je ook andere dingen kan doen. Voor mij is het juist bepaalde dingen zien terwijl ik ook relax met andere dingen bezig ben en dan net dat ene zien en daar iets mee doe. Als je er niet flink wat tijd in wil steken, wat natuurlijk helemaal prima en begrijpelijk is, zou ik zeggen koop lekker als de boel voor maanden of langer omhoog gaat en verkoop als de volgende dikke correctie begonnen is. Dat is wat ik eerst ook deed en dat ging een stuk beter dan het begin van actief traden :P

Wat betreft het slaap lekker, jij ook en inderdaad :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marthusiast
*O* Als ik de MartiBot klaar heb laat ik het je weten *O*
@PilatuS , ik voel nog geen PilatusBot ontstaan haha, heel begrijpelijk, snap je 100% -O-
En jij ook: goede nachtrust gewenst!!

[ Voor 11% gewijzigd door Marthusiast op 28-11-2018 02:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 17:07

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Morgen de 4K er aan jongens! Of straks eigenlijk al. Vandaag. Haha.

[ Voor 41% gewijzigd door DAMAGE op 28-11-2018 03:14 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het begint steeds meer op een optiebeurs te lijken zonder regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Lekker wakker worden vandaag met BTC, XRP, LTC, XMR, Dash.

Twijfel nog een beetje om te verkopen, signalen geven aan dat we nog wel even omhoog gaan, wordt weer een dagje gelijmd achter me schermpjes zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:56
Gisteravond weer voor het eerst wat trades gedaan met een klein bedrag. Had gerommeld met wat VIBE/RLC en ETH in BTC pairs. Ga maar een beetje traden met limit orders met BTC/ETH.

Had nog zo'n 6 USDT staan die ik nu kan gebruiken, benieuwd hoe lang het duurt voordat ik dat vakkundig verneuk :+

1 groot voordeel, centenwerk, kan nooit pijn doen :p

[ Voor 9% gewijzigd door Schuey op 28-11-2018 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaas25
  • Laatst online: 12-05 21:26
Echt met 10 miljard per dag erop of eraf. Wat een geschommel. Paar keer erop en je schiet weer boven de 200B. Ik zie het zo wel het liefst. Meeste groen en de bitcoinforks in het rood.

Mja het nieuws is er ook naar. Er is geen/nauwelijks negatief nieuws. Het enige negatieve is dat we nog wat lager kunnen dan dit. En dat gaat dus alleen om de prijs. Verder gebeurt er van alles wat alleen maar pro crypto is.

[ Voor 38% gewijzigd door Klaas25 op 28-11-2018 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
2e nacht op rij dat een limit order er net niet door gaat. Heel erg de neiging om dan de order te cancellen en een hogere ervoor terug te zetten. En daar gaat het dan vaak fout denk ik.

Kortom, lekker laten staan dus! Bij TRX ging dat deze week prima en tikte hij in dat geval de sell order alsnog aan net voor de middag. In dit geval laat ik deze buy order ook gewoon staan en zie wel of hij aangetikt wordt vandaag.

Soms moet je je aan je eigen afspraken houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Schuey schreef op woensdag 28 november 2018 @ 08:11:
2e nacht op rij dat een limit order er net niet door gaat. Heel erg de neiging om dan de order te cancellen en een hogere ervoor terug te zetten. En daar gaat het dan vaak fout denk ik.

Kortom, lekker laten staan dus! Bij TRX ging dat deze week prima en tikte hij in dat geval de sell order alsnog aan net voor de middag. In dit geval laat ik deze buy order ook gewoon staan en zie wel of hij aangetikt wordt vandaag.

Soms moet je je aan je eigen afspraken houden :)
Klopt was ook mijn fout toen ik begon en het gebeurt me nu nog, geduld en je niet mee laten slepen door emotie en FOMO is het belangrijkste ;)

Alleen dagen zoals dit is het erg onvoorspelbaar of we veel verder omhoog of omlaag gaan, dan zijn hele korte ritjes en er heel dicht op zitten voor mij het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik voorspel dat ETH vandaag nog -2% doet, maar dat is alleen omdat ik dat wil en niet omdat ik een gegronde reden heb, maar lastig voorspelbaar idd verder om er serieus iets in te zien voor mij.

Nu moet ik wel zeggen, ik struin niet de geijkte youtube kanalen of twitter feeds af, doe het puur op onderbuik gevoel, beetje proberen te herkennen uit afgelopen dagen wat een leuke low of high is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommie.nl
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-11-2022
Tja ik heb iedereen gewaarschuwd gisteren:).
Hoop dat jullie meededen!

Ik zie hem nog wel doorschieten naar de 5 K vandaag.
Mijn advies is en blijft; Load up while u can.

Ik ben nu groot grond bezitter in ICX/WAN en Aion. :|

[ Voor 14% gewijzigd door Thommie.nl op 28-11-2018 09:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Sam2013 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 09:02:
Ik zie hem nog wel doorschieten naar de 5 K vandaag.
Mijn advies is en blijft; Load up while u can.
:?

Je kan ook teveel overdrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommie.nl
Slux schreef op woensdag 28 november 2018 @ 09:07:
[...]

:?

Je kan ook teveel overdrijven
Yup, net zoals ik een paar weken geleden de 3 K voorspelde en je daar zeker hartelijk om gelachen hebt:).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Sam2013 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 09:14:
[...]

Yup, net zoals ik een paar weken geleden de 3 K voorspelde en je daar zeker hartelijk om gelachen hebt:).
Ga je ook nog alle voorspellingen die je niet goed had noemen?

Je hebt weer een lichte stijging en alle "goeroes" komen weer met hun "zie je wel"!!

Crypto, crypto never changes. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommie.nl
Maar ik zal inderdaad wat argumenten geven;
Deze daling is zo bizar groot geweest terwijl iedereen dacht dat December een goed jaar zou zijn. Dat kan alleen maar door manipulatie naar beneden zijn gebracht.

Daarnaast alle adviezen van grote traders om vooral niet te kopen want hij zou verder kunnen vallen!

Die twee bij elkaar zegt mij dat er een paar behoorlijk grote zakkenvullers bezig zijn op de bodem alles aan het opzuigen. Als deze genoeg hebben gezogen, dan knalt dit ding de pan uit en koopt jan met de korte achternaam weer in, en die zijn natuurlijk weer te laat en de zakkenvullers hebben weer meer centjes.

Of dat vandaag gaat gebeuren is natuurlijk overdreven zoals je zelf al zei, maar ik denk dat het wel zo zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Sam2013 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 09:14:
[...]

Je kan maar beter niet in crytpto zitten, als je die 3k niet aan zag komen. ;)

Denk dat je er iets meer realistischer naar moet kijken, want om te roepen dat we vandaag de 5k gaan zien is toch wel vrij kansloos.

Tijd voor Slux om weer uit te stappen :)
Sam2013 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 09:18:
Deze daling is zo bizar groot geweest terwijl iedereen dacht dat December een goed jaar zou zijn. Dat kan alleen maar door manipulatie naar beneden zijn gebracht.

Daarnaast alle adviezen van grote traders om vooral niet te kopen want hij zou verder kunnen vallen!

Die twee bij elkaar zegt mij dat er een paar behoorlijk grote zakkenvullers bezig zijn op de bodem alles aan het opzuigen. Als deze genoeg hebben gezogen, dan knalt dit ding de pan uit en koopt jan met de korte achternaam weer in, en die zijn natuurlijk weer te laat en de zakkenvullers hebben weer meer centjes.

Of dat vandaag gaat gebeuren is natuurlijk overdreven zoals je zelf al zei, maar ik denk dat het wel zo zit.
Ik weet niet wie iedereen is maar dat December een goed jaar zou zijn is mij niet bekend.
Ja een paar roeptoeters zonder enige onderbouwing en die ervanuit gaan dat we hetzelfde als vorig jaar zouden krijgen.

Ieder zijn kijk erop zie ik, kan mijzelf er niet echt in vinden wat je zegt. Markt wordt verziekt door een aantal crypto nerd met een te kleine piemeltje en daar schrikken mensen van, het laat zien dat crypto toch niet zo decentraal is als mensen dachten, en zoeken momenteel een veiligere belleging en stappen weer in als het allemaal weer wat overwaait, maar dat zijn mijn 2 cryptocents ;)

[ Voor 59% gewijzigd door Slux op 28-11-2018 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaas25

Als een bal die onder water wordt gehouden. Flinke druk erop. Eventueel nog wat dieper als het kan maar als dan ook losgelaten wordt schiet het omhoog. En hard.

Hopelijk dan gelijk afscheiding tussen een ca. 100 coins plus wat potentiecoins en de rest mag de afgrond in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verhoog de inleg naar 6k voor 8 uur vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelBel80
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-10 22:37

Met dat verhaal van de grote jongens met ik het helemaal eens, maar ik denk(hoop) dat hem nog ff een tijdje laag gaan houden en de zakken nog verder te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
New Yorker schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:31:
Ik verwacht 3500 eind december en 20k opnieuw in 2020

Weg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2018 @ 09:22:
Dan buut ik vrij voor de hele pot en maak er een 9-darter van, zit ie geramd in de pocket!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-10 10:14
Zullen we afspreken dat alle "ik had het voorpeld traders" niet meer reageren? Dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ach iedere trader weet dat je de koers niet exact kunt voorspellen. Dan zaten we hier al niet meer hoor.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

DAMAGE schreef op woensdag 28 november 2018 @ 09:42:
Ach iedere trader weet dat je de koers niet exact kunt voorspellen. Dan zaten we hier al niet meer hoor.
Afbeeldingslocatie: https://i.kym-cdn.com/photos/images/masonry/000/185/502/no-shit-sherlock.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ggj87
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2018 @ 09:22:
Niet tegen je vrouw zeggen he :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-10 17:42
Klaas25 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 07:45:
Echt met 10 miljard per dag erop of eraf. Wat een geschommel. Paar keer erop en je schiet weer boven de 200B. Ik zie het zo wel het liefst. Meeste groen en de bitcoinforks in het rood.
Market cap is een nikszeggende metric, dat is al heel vaak aangekaart hier maar blijft maar terugkomen. 10 miljard erop of eraf is een nutteloos getal, die 10 miljard is niet weg of erbij, is er niet ingestopt en ook niet uitgehaald.

Ik kan een muntje maken, er 100 miljard van uitgeven. Als ik dan 1 muntje aan jou of iemand anders verkoop voor €1,- staat mijn muntje op 1 met een market cap 100 miljard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
DaCoTa schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:02:
[...]

Market cap is een nikszeggende metric, dat is al heel vaak aangekaart hier maar blijft maar terugkomen. 10 miljard erop of eraf is een nutteloos getal, die 10 miljard is niet weg of erbij, is er niet ingestopt en ook niet uitgehaald.

Ik kan een muntje maken, er 100 miljard van uitgeven. Als ik dan 1 muntje aan jou of iemand anders verkoop voor €1,- staat mijn muntje op 1 met een market cap 100 miljard.
Is imo niet helemaal waar, je kan er wel degelijk aan zien of er meer of minder bij komt, het exacte bedrag klopt alleen niet, het is wel een goede indicator om snel te zien of het positief of negatief gaat in de markt.
Het is net als een TA of elke andere nietszeggende grafiek een hulpmiddel/indicator waar je nooit alleen op moet handelen.

Marketcap stond vorig jaar op +/-600 dacht ik, nu een schamele 130, die daling zie je ook terug in BTC procentueel klopt het wel redelijk

[ Voor 12% gewijzigd door Slux op 28-11-2018 10:31 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:58
Marthusiast schreef op woensdag 28 november 2018 @ 01:22:
Tja, ik hold al sinds 2010 (of misschien was het 11). Bevalt me prima, geen stress, nog steeds een leuk saldo :P Begin dit jaar een zwikje BTC verkocht, daar bouwen we op dit moment een huis van. Het restant BTC staat nu te wachten op betere tijden om de hypotheek versneld mee af te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvandelaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-02-2024
anboni schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:18:
[...]

Tja, ik hold al sinds 2010 (of misschien was het 11). Bevalt me prima, geen stress, nog steeds een leuk saldo :P Begin dit jaar een zwikje BTC verkocht, daar bouwen we op dit moment een huis van. Het restant BTC staat nu te wachten op betere tijden om de hypotheek versneld mee af te lossen.
Snap ik, maar is niet te vergelijken met mensen die eind 2017 of begin 2018 ingestapt zijn en alleen holden toch?

Rookworst zonder r is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaas25
anboni schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:18:
[...]

Tering. Petje af. Kom ik aan met me 5 maanden. Sinsdien buying the dip :P Nja had erger gekund.

[ Voor 8% gewijzigd door Klaas25 op 28-11-2018 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Bartvandelaar schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:22:
[...]

Snap ik, maar is niet te vergelijken met mensen die eind 2017 of begin 2018 ingestapt zijn en alleen holden toch?
Nou, de markt heeft toen ook behoorlijk nare perioden gekend. Laat het een les zijn voor alle 'HODLers': Als je eind 2017 begint 2018 hebt ingekocht sta je nu heel erg in de min. De meeste coins staan -70 misschien wel -90% tov van toen. Maar dat zou je helemaal niets uit mogen maken als je HODL'er bent. Dan is het sowieso een meer jaren project. Waarom zou je je nu na nog geen jaar druk maken over de prijs, als je er voor de lange termijn in zit? Kijk over een jaar of 5 nog een keer. Ik weet zeker dat BTC er dan een stuk beter voor staat. Even als een hele boel andere coins. Kijk alleen al naar wat BTC in 10 jaar tijd heeft bereikt. En het is nog maar het begin.

Ook in de afgelopen jaren heeft BTC koersdalingen gehad die vergelijkbaar zijn met nu. Als je toen op de piek had gekocht en op het laagste punt had verkocht, dan baal je daar nu heel erg van. Dan had je ook -70% gezien. Terwijl als je geduld had gehad, je daarna ook weer +70% had gezien, zeker nu we vanaf een ATH van 20k komen. Ik weet zeker dat we straks weer nieuwe ATH's gaan zien. Geduld mensen.

[ Voor 17% gewijzigd door DAMAGE op 28-11-2018 11:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:58
Bartvandelaar schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:22:
[...]

Tuurlijk niet, maar toch is het ook holden ;)
Pagina: 1 ... 395 ... 408 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!