Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 390 ... 408 Laatste
Acties:
  • 1.163.931 views

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Taro schreef op zondag 25 november 2018 @ 20:24:
[...]

Ja, ik heb altijd geleerd dat je niet een fors bedrag voor een klein percentage moet riskeren, maar toch leuk :) De kans dat je fors verliest is dan groot en daar moet je weer heel veel positieve trades tegenover zetten om dat goed te maken.
Helemaal mee eens hoor. Vreemd genoeg gaat het meestal wel goed bij zulke dingen bij mij. Maar het risico weegt inderdaad niet op tegen de winst. Aan de andere kant als ie door geschoten was naar 120 wel weer. Dacht dat er boven de 100 wel meer in had gezeten.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 25-11-2018 20:28 ]

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11 15:25

Qwerty-273

Meukposter

BCHSV is het nieuwe goud?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/U2iVYLRRO4CxXDz0ktv18BoP/medium.png

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• PilatuS
  • Niet online
Waar komt dat plaatje trouwens vandaag ? Rainmeter ofzo ?

En oh ja. SV is de nieuwe Bitcoin :+

• Qwerty-273
  • Laatst online: 24-11 15:25

Qwerty-273

Meukposter

PilatuS schreef op zondag 25 november 2018 @ 20:46:
Van mijn computer :+
Maar met een browser open naar https://cryptowat.ch/ ;)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Grijns, 2,1 BTC erbij gekocht gewoon omdat het kan en zo lekker goedkoop :)

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
RaptorXS schreef op zondag 25 november 2018 @ 20:59:
Grijns, 2,1 BTC erbij gekocht gewoon omdat het kan en zo lekker goedkoop :)
Flinke ballen heb je :P

• wehave
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-08 22:11
In the long run valt dat wel mee toch?

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-11 20:08
Was een productieve dag vandaag, eerst zwarte piet spelen op het werk en daarna gezien de koers toch maar wat XRP bij gekocht, lets go!

• wehave
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-08 22:11
mugenmarco schreef op zondag 25 november 2018 @ 21:10:
Was een productieve dag vandaag, eerst zwarte piet spelen op het werk en daarna gezien de koers toch maar wat XRP bij gekocht, lets go!
Niet eens roet piet?

• RaptorXS
Is gewoon mijn bijdrage aan de crypto community, een mooi symbolische aankoop en heb er genoeg mee verdient in het verleden. Daarom. :)

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-11 20:08
nee ik hou het traditioneel zwart, 2 mede pieten hadden wel roetvegen.

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:09
Gisteren wat obscure coins bij Binance omgezet naar USDT, om ze vanaf daar over te maken richting Kraken. Het idee was om bij Kraken die USDT vervolgens om te zetten naar EUR en te cashen.

Enige probleem dat ik nu heb, is dat er geen pair USDT/EUR is. De kortste manier die ik zie is om van USDT -> USDT -> XBT -> EUR te gaan. Dat lijkt vrij omslachtig.

Wat ook opmerkelijk is, is dat op Kraken de USDT trade voor 0.9574 USD. Ik heb 'm wel eens op 0.99 zien staan, maar 4 a 5 cent daaronder is toch gek voor een coin die altijd 1:1 aan de USD gekoppeld zou moeten zijn.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Freeaqingme schreef op zondag 25 november 2018 @ 21:18:
Gisteren wat obscure coins bij Binance omgezet naar USDT, om ze vanaf daar over te maken richting Kraken. Het idee was om bij Kraken die USDT vervolgens om te zetten naar EUR en te cashen.

Enige probleem dat ik nu heb, is dat er geen pair USDT/EUR is. De kortste manier die ik zie is om van USDT -> USDT -> XBT -> EUR te gaan. Dat lijkt vrij omslachtig.

Wat ook opmerkelijk is, is dat op Kraken de USDT trade voor 0.9574 USD. Ik heb 'm wel eens op 0.99 zien staan, maar 4 a 5 cent daaronder is toch gek voor een coin die altijd 1:1 aan de USD gekoppeld zou moeten zijn.
Waarom niet naar ETH of LTC en dan naar Coinbase Pro, om ze daar gratis naar EUR om te zetten en voor 0,15 Euro terug te laten storten naar je bankrekening?

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• PilatuS
  • Niet online
ggj87 schreef op zondag 25 november 2018 @ 20:20:
Jullie zetten wel veel geld in om een beetje te scalpen.
Het is ook een hoop geld, maar voor mij persoonlijk schiet aan de gang gaan met lage bedragen niet op. Zeker niet lullig bedoelt tegenover mensen die met 100'en euro's of zelfs tientjes bezig zijn hoor :) Het hangt van net van je situatie af met welke bedragen je aan de slag gaat. Normaal post ik ook geen bedragen, was puur even door Taro zijn post dat ik het voor deze ene keer wel deed.

Verder zie ik het op het moment dat ik bezig ben ook niet echt als geld. Het is puur doen waarvan je denkt dat het het juiste is, met welk bedrag dan ook. Komt ook wel door poker te hebben gespeelt. In het begin is het dan soms best lastig om all-in te gaan als je kijkt naar het bedrag waarmee je dat doet. Is iets waarvan je na een tijdje leert om niets meer mee te doen. Puur kijken naar de kans en de juiste beslissing maken is waar het om gaat. Verlies je dan op de juiste beslissing, prima, hoort er bij.

Ik denk sowieso dat bedragen ook niets zeggen. De ene persoon gaat met 100 euro aan de slag en de andere misschien wel met een ton of meer. Soms komen er ook gewoon orders voorbij van iemand die even 50BTC koopt. De bedragen waarmee iemand bezig is vind ik ook niet boeiend, 10% is 10% of dat nou van 10 euro is of 100k euro :)

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

ggj87 schreef op zondag 25 november 2018 @ 20:20:
Jullie zetten wel veel geld in om een beetje te scalpen.
Ik sta nu op 2703.39 Dollar vanaf 2420 @ 18:41, dat is inclusief de aankoop en het verbranden van 8 BNB en 3 foute trades (90 Dollar verloren op 2 positieve trades ivm erg grote slippage/spread bij een market order) en ik heb tussendoor ook nog heel veel andere dingen gedaan dan traden :)

Ik pak liever veel kleine kansjes, want grotere kansen zijn onzeker.

Het is dat ik hier niet fulltime de tijd voor heb, anders wist ik het wel :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-11 11:41
PilatuS schreef op zondag 25 november 2018 @ 21:27:
[...]

Het is ook een hoop geld, maar voor mij persoonlijk schiet aan de gang gaan met lage bedragen niet op. Zeker niet lullig bedoelt tegenover mensen die met 100'en euro's of zelfs tientjes bezig zijn hoor :) Het hangt van net van je situatie af met welke bedragen je aan de slag gaat. Normaal post ik ook geen bedragen, was puur even door Taro zijn post dat ik het voor deze ene keer wel deed.

Verder zie ik het op het moment dat ik bezig ben ook niet echt als geld. Het is puur doen waarvan je denkt dat het het juiste is, met welk bedrag dan ook. Komt ook wel door poker te hebben gespeelt. In het begin is het dan soms best lastig om all-in te gaan als je kijkt naar het bedrag waarmee je dat doet. Is iets waarvan je na een tijdje leert om niets meer mee te doen. Puur kijken naar de kans en de juiste beslissing maken is waar het om gaat. Verlies je dan op de juiste beslissing, prima, hoort er bij.

Ik denk sowieso dat bedragen ook niets zeggen. De ene persoon gaat met 100 euro aan de slag en de andere misschien wel met een ton of meer. Soms komen er ook gewoon orders voorbij van iemand die even 50BTC koopt. De bedragen waarmee iemand bezig is vind ik ook niet boeiend, 10% is 10% of dat nou van 10 euro is of 100k euro :)
Dat is wel zo maar ik heb geleerd dat grote bedragen inzetten voor een paar tientjes mij te risicovol is. Dan moet ik al echt goed weten dat het omhoog gaat. Ik ga liever all-in op een grotere stijging zoals in het begin van het jaar, van 6k tot 10k.

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:09
Taro schreef op zondag 25 november 2018 @ 21:21:
[...]

Waarom niet naar ETH of LTC en dan naar Coinbase Pro, om ze daar gratis naar EUR om te zetten en voor 0,15 Euro terug te laten storten naar je bankrekening?
Ja, er zullen zeker mogelijkheden zijn. Ik heb weliswaar een geverifieerd account bij coinbase, maar daar nooit serieus mee getrade. Het lastige is natuurlijk dat op 't moment dat je gaat withdrawen, de anti-fraud checks nog een keer hard gaan draaien.

Zojuist toch maar gewoon met meerdere orders van USDT naar Euro de boel omgezet. Is wellicht niet de meest efficiente methode qua kosten, maar wel qua snelheid. Voor nu ben ik (na 10 maanden huilen om de neergaande koers) klaar met het toekijken, en wilde ik er gewoon even vanaf zijn. Da's gelukt :)
Taro schreef op zondag 25 november 2018 @ 21:37:
[...]
Ik pak liever veel kleine kansjes, want grotere kansen zijn onzeker.

Het is dat ik hier niet fulltime de tijd voor heb, anders wist ik het wel :)
Vraag is natuurlijk of dat op lange termijn ook lukt. Met de drops die we zo af en toe zien hoef je maar een paar keer zoiets mee te maken om al die honderden kleine rendementen teniet te doen.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• ggj87
Ik baal wel dat ik de dip van vanochtend ben misgelopen. Had een halve BTC kunnen terugkopen |:(

• PilatuS
  • Niet online
ggj87 schreef op zondag 25 november 2018 @ 21:38:
[...]

Dat is wel zo maar ik heb geleerd dat grote bedragen inzetten voor een paar tientjes mij te risicovol is. Dan moet ik al echt goed weten dat het omhoog gaat. Ik ga liever all-in op een grotere stijging zoals in het begin van het jaar, van 6k tot 10k.
Opzich met je eens hoor zoals ik ook al bij aangaf toen Taro het zei :) Aan de andere kant had het mogelijk ook veel hoger kunnen gaan waardoor die tientjes naar een paar 100 zou zijn gegaan. Als ik geen verlies pak ben ik al blij genoeg, ook al was het de moeite en het risico eigenlijk niet waard.

Toen BTC sideways ging deed ie misschien 50 dollar omhoog of omlaag in 3 uur. Nu doet ie dat soms in 10 seconden en andere munten gaan ook als een idioot. Als je dan bij het grootste deel van je trades iedere keer weer wat pakt kan het flink oplopen. Er is nu serieus geld te verdienen met iedere bounce of run omhoog.

Wanneer ik het vertrouwen heb dat de boel voor langere tijd omhoog gaat blijf ik ook graag zitten. Alleen gezien we het afgelopen jaar alleen maar omlaag zijn gegaan is er voor mij weinig anders te doen dan niet traden of kleine korte trades maken van seconden tot hooguit een paar dagen.

• RaptorXS
RECENTE ACTIVITEIT
Received BTC
25 nov. 2018
2.1 BTC
En ben het met Pilatus eens, normaal praat ik ook nooit over aantallen BTC of welke coin ook.
Dat valt onder haantjesgedrag maar voor deze keer heb ik een uitzondering gemaakt omdat de stemming zo negatief is. :)

• dabla
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-02-2022
4K net getest geweest

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Freeaqingme schreef op zondag 25 november 2018 @ 21:42:

Vraag is natuurlijk of dat op lange termijn ook lukt. Met de drops die we zo af en toe zien hoef je maar een paar keer zoiets mee te maken om al die honderden kleine rendementen teniet te doen.
Klopt hoor, je hebt dagen dat het mee zit zoals vandaag en dagen dat je verlies hebt. Het gaat ook echt niet altijd goed, maar gemiddeld gelukkig wel. Ik room ook altijd af, als ik boven bedrag x kom, dan steek ik dat in extra BTC, NEO, ONT of ADA (en sinds kort dus ook XRP) om dat naar mijn andere Binance account over te maken of naar lokale wallets. Puur om te voorkomen dat ik een winst weer kwijt raak. Het zorgt er ook voor dat ik scherp blijf, want op een gegeven moment doen de cijfers je weinig meer.

Als je begint met cryptocurrency ben je heel krampachtig, ik weet nog dat ik destijds als eerste aankoop ooit 2x 170 Euro ETH kocht. Ik zag dat echt als een groot besluit. Toen verkocht ik ze iets meer als een week later a 270 Euro per stuk. Dat vond ik echt een ding, ik had het gevoel dat ik 2 van de x miljoen ETH van de hand deed.

Tegenwoordig kan ik 6x per uur wisselen met mijn handelspotje alsof het een pakje boter betreft. Dat is wel altijd op basis van een aantal strikte regels, anders kan het snel bergafwaarts gaan. Het is echt niet zo dat ik maar iets doe. De afgelopen 4 maanden was de piek met mijn handelspot 1.850 Dollar (XRP van 0,4x Dollar naar 0,89 Dollar) op 1 dag erbij en mijn dal was 750 Dollar verlies op 1 dag.

Afijn, ieder heeft zo zijn eigen strategie...

• Klaas25
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-11 07:11
Cardano is gewoon beledigend goedkoop nu. Als je daar nu wat van bij elkaar sprokkelt en wacht tot minimaal een euro (ath is 1,20) is dat makkelijk verdient geld. En cardano is niet eens een shitcoin..

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
moen!

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-11 12:42
Gas mag er weer van af hoor, dalen weer aub.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Klaas25 schreef op zondag 25 november 2018 @ 22:50:
Cardano is gewoon beledigend goedkoop nu. Als je daar nu wat van bij elkaar sprokkelt en wacht tot minimaal een euro (ath is 1,20) is dat makkelijk verdient geld. En cardano is niet eens een shitcoin..
Klopt, ADA heb ik vorig jaar mijn beste rendement mee gehaald (0,08 -> 1,41 Dollar) en denk dat dat, los van XRP, die mogelijk ADA zal outperformen, tijdens de volgende run weer gaat gebeuren. Daarom bouw ik er ook een mooie hoeveelheid van op. ADA beweegt minder grillig dan XRP, wel fijn voor een stabiele pf.

• PilatuS
  • Niet online
Ik had ook weer een leuke actie zeg. Gekocht op 4165 in de hoop dat ie door zou schieten. Dit om net iets voor 22:00. Schiet niet door en zakt compleet terug naar net boven de 4k. Net uitgestapt op 4200. Wel weer winst, maar gewoon een domme actie om zo hoog nog te kopen en te hopen op doorschieten ipv dat ie even terug zou zakken.

Edit: Ik zeg wel: beetje winst, maar eigenlijk gewoon net geen verlies. Terwijl het een hele mooie winst had kunnen zijn :P

[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 25-11-2018 23:15 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Als je naar de Bitcoin grafiek op de 4h, 6h of 12h schaal kijkt, dan zie je een afwijkend patroon tov de eerdere 2 grote dalingen, er volgt nu een stijging ipv een paar dagen sideways. Dat dit op een zondag gebeurt zegt voor mij ook wel iets.

Ik neem nu een grote gok, maar, ik heb weer verspreid over de bekende coins en ga de nacht in met stop losses. Ik verwacht echter wel een kleine opleving tov normale zondagnachten, die doorgaans rood zijn.

• PilatuS
  • Niet online
Vind trouwens Tether ook erg onhandig nu. Op Bitmex zie je dat ie prachtig bounced op de 4k. Door Tether was dat 4116 op Binance. Hoewel ik handel op Binance kijk ik naar de koers op Bitmex omdat die iets zegt qua getallen en Binance wat dat betreft een zooitje is.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Kan nog wel eens een ruig nachtje worden voor crypto.. Man man, net ff twee afleveringen Narcos gecheckt en dan beland je in een groene zee!

Een beetje zoals die kartels maar dan in het klein en zonder risico een kogel of ijspriem in je kop te krijgen ;)

• ggj87
PilatuS schreef op zondag 25 november 2018 @ 23:14:
Vind trouwens Tether ook erg onhandig nu. Op Bitmex zie je dat ie prachtig bounced op de 4k. Door Tether was dat 4116 op Binance. Hoewel ik handel op Binance kijk ik naar de koers op Bitmex omdat die iets zegt qua getallen en Binance wat dat betreft een zooitje is.
Daar kom ik dus ook steeds door in de problemen. Ik heb targets in mijn hoofd (bijv. 3500) en dan tikt hij op Bitfinex 3657 aan als dip. Terwijl ik op dat moment nog denk, hm, nog even en dan kan ik. Op Bitstamp tikte hij wel heel netjes 3474 aan en op Coinbase Pro 3455. Ik houdt vanaf nu voor TP's de fiat beurzen in de gaten, Bitfinex kan de pot op :+

Verwijderd

D-Ed schreef op zondag 25 november 2018 @ 23:15:
Kan nog wel eens een ruig nachtje worden voor crypto.. Man man, net ff twee afleveringen Narcos gecheckt en dan beland je in een groene zee!

Een beetje zoals die kartels maar dan in het klein en zonder risico een kogel of ijspriem in je kop te krijgen ;)
Narcos mexico? Zal er ook aan beginnen binnenkort. Moet eerst nog door laatste seizoen House of Cards heen... |:(

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:42

Bever!

3

Verwijderd schreef op zondag 25 november 2018 @ 23:18:
[...]

Narcos mexico? Zal er ook aan beginnen binnenkort. Moet eerst nog door laatste seizoen House of Cards heen... |:(
Zo leuk als het was met spacey.. zo slecht vond ik het zonder

Verwijderd

Bever! schreef op zondag 25 november 2018 @ 23:19:
[...]

Nou inderdaad. Niet doorheen te komen man, val telkens in slaap :+

• PilatuS
  • Niet online
ggj87 schreef op zondag 25 november 2018 @ 23:17:
[...]

Daar kom ik dus ook steeds door in de problemen. Ik heb targets in mijn hoofd (bijv. 3500) en dan tikt hij op Bitfinex 3657 aan als dip. Terwijl ik op dat moment nog denk, hm, nog even en dan kan ik. Op Bitstamp tikte hij wel heel netjes 3474 aan en op Coinbase Pro 3455. Ik houdt vanaf nu voor TP's de fiat beurzen in de gaten, Bitfinex kan de pot op :+
Ik zat er de laatste dagen ook mee te prutsen en toen overgestapt naar kijken op Bitmex. Zo zie je dat de eerste top daar netjes 4100 was, 2e iets hoger met daarna een terugval naar exact 4000. Op Binance kan je niets met die getallen.

Ook leuk voor een buy order zetten aangezien het verschil soms 100 is en soms weer 200. Toen Bitmex al lang aan het zakken was bleef Binance gisteren hangen op 4000 omdat daar dan wel weer orders staan.

Alsof crypto zonder die shit niet al moeilijk genoeg is :P

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Bever! schreef op zondag 25 november 2018 @ 23:19:
[...]

Wij waren zelfs al halverwege het vorige seizoen afgehaakt..

@Verwijderd Eerste afleveringen inkomen maar eenmaal op gang echt weer genieten _/-\o_

Verwijderd

D-Ed schreef op zondag 25 november 2018 @ 23:21:
[...]

Wij waren zelfs al halverwege het vorige seizoen afgehaakt..

@Verwijderd Eerste afleveringen inkomen maar eenmaal op gang echt weer genieten _/-\o_
Heerlijk sfeertje altijd, narcos.

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-11 12:42
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2018 @ 23:18:
[...]

Zit ook naar die Narcos Mexico te kijken. Maar vond tot nu toe die andere Narcos met patron Pablo Cryptobar spannender, ehh meer kogels en actie.

• ggj87
PilatuS schreef op zondag 25 november 2018 @ 23:21:
[...]

Ik zat er de laatste dagen ook mee te prutsen en toen overgestapt naar kijken op Bitmex. Zo zie je dat de eerste top daar netjes 4100 was, 2e iets hoger met daarna een terugval naar exact 4000. Op Binance kan je niets met die getallen.

Ook leuk voor een buy order zetten aangezien het verschil soms 100 is en soms weer 200. Toen Bitmex al lang aan het zakken was bleef Binance gisteren hangen op 4000 omdat daar dan wel weer orders staan.

Alsof crypto zonder die shit niet al moeilijk genoeg is :P
Ja, lastig is dat he. Misschien beter om naar de fiat beurzen te kijken en als daar bijv. 4000 rond staat naar Binance gaan en kopen (las dat je TP was). Alles loopt toch zo'n beetje gelijk dus dan moet een USDT beurs ook weer omhoog gaan.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Oh, SV gaat weer... Geen fiat meer....

Morgenochtend hopelijk een mailtje van Coinbase dat mijn Euro's aangekomen zijn, dan ga ik BTC aanvullen a la @RaptorXS en ook XRP aanvullen. Laat daarna de bullrun maar beginnen!

@Tominatie Moeten wij jou nu gaan motiveren, of krabbel je er vanzelf weer bovenop als wij met groene cijfers zitten te pronken? Wel je volgende salaris bijstorten he net als wij nu doen? :)

• PilatuS
  • Niet online
ggj87 schreef op zondag 25 november 2018 @ 23:25:
[...]

Ja, lastig is dat he. Misschien beter om naar de fiat beurzen te kijken en als daar bijv. 4000 rond staat naar Binance gaan en kopen (las dat je TP was). Alles loopt toch zo'n beetje gelijk dus dan moet een USDT beurs ook weer omhoog gaan.
Zo lastig dat Binance en andere USDT exchanges vrijwel nutteloos zijn. Er zit 0 logica in :P

Ik kijk alleen nog maar naar Bitmex nu. Binance volgt die volledig gelijk alleen zijn de getallen anders.

Bitmex: 4000 niet redden. terug omlaag en bounce op 3900. Even een tussen golf. Dan 4100 en terug naar 4000. Binance is all over the place qua getallen, maar de koers volgt de zelfde bewegingen.

Ben trouwens nog niet echt overtuigt dat de we low van het jaar gehad hebben. Verder omhoog kan prima en doe ik ook wel wat mee, maar terug naar 6k zonder een nieuwe low te zien geloof ik pas als ik het zie.

• ggj87
PilatuS schreef op zondag 25 november 2018 @ 23:33:
[...]

Zo lastig dat Binance en andere USDT exchanges vrijwel nutteloos zijn. Er zit 0 logica in :P

Ik kijk alleen nog maar naar Bitmex nu. Binance volgt die volledig gelijk alleen zijn de getallen anders.

Bitmex: 4000 niet redden. terug omlaag en bounce op 3900. Even een tussen golf. Dan 4100 en terug naar 4000. Binance is all over the place qua getallen, maar de koers volgt de zelfde bewegingen.

Ben trouwens nog niet echt overtuigt dat de we low van het jaar gehad hebben. Verder omhoog kan prima en doe ik ook wel wat mee, maar terug naar 6k zonder een nieuwe low te zien geloof ik pas als ik het zie.
Ik volg vanaf nu ook braaf Bitmex/Coinbase Pro, stoot me niet nogmaals aan een steen, heb dat al genoeg gedaan :+ Vroeg me al een tijdje af waarom botje11 (een handelaar die ik sinds kort volg) steeds Bitmex koersen neemt, maar nu snap ik het dus. Weer wat geleerd deze week dus, dat is ook weer winst, maar helaas geen $$.

Terug naar 6k wordt een lange klim denk ik. Er zit ook nog 5k tussen en 5800 en allerlei andere hordes die ik vergeten ben.

Ik zie nu dat BTC weer even terugvalt. Ben benieuwd of dit een heftige dead cat bounce was of een echte reversal. Die 3500 lijkt wel op een V-dip zoals op 6 februari.

• Swaha
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-12-2024
En nu weer onder de 4k......

• PilatuS
  • Niet online
ggj87 schreef op zondag 25 november 2018 @ 23:43:
[...]
Ik zie nu dat BTC weer even terugvalt. Ben benieuwd of dit een heftige dead cat bounce was of een echte reversal. Die 3500 lijkt wel op een V-dip zoals op 6 februari.
Voor wie TA BS vind, sla dit gewoon even over aub, de discussie hebben we denk ik vaak genoeg gehad en het wordt er zelden meer gezellig van :P

Volgens mensen die bezig zijn met TA op deze daling zijn er 2 groepen. Dit is afhankelijk van de wave count (iets wat je vaak genoeg pas achteraf weet, maar je kan met beide opties rekening houden)

Groep 1 zegt we hebben (voorlopig) de bodem. Nu omhoog waarbij we net golf 3 omhoog hebben gehad. Nu iets omlaag voor golf 4 en dan golf 5 omhoog. Wat er daarna gebeurt is even een ander verhaal.

Groep 2 zegt we zijn bezig met golf 3 omlaag en hebben net een ABC correctie gehad. Hierbij gaan we dus sowieso vrij snel een nieuwe low maken.

Geen idee wie van de 2 gelijk heeft dus hou ik rekening met beide opties, vandaar ook mijn verkoop op 4200. Nu zien of we die 4 doen en verder omhoog gaan, of verder omlaag gaan naar een nieuwe low.

• ggj87

Ben benieuwd of zijn mooie indicator nog een zgn. 'pulse' gaf. In deze video lijkt het erop dat het nog wat lager kan. Intussen is natuurlijk wel 4k+ aangetikt wat ongetwijfeld invloed zal hebben op dat ding.

• PilatuS
  • Niet online
ggj87 schreef op maandag 26 november 2018 @ 00:02:
[YouTube: Bitcoin Drops to SECOND Downside Target... What Does it Mean?]

Ben benieuwd of zijn mooie indicator nog een zgn. 'pulse' gaf. In deze video lijkt het erop dat het nog wat lager kan. Intussen is natuurlijk wel 4k+ aangetikt wat ongetwijfeld invloed zal hebben op dat ding.
Hij is Team Wave 3, om het maar even zo te zeggen :P Hij verwacht dus een nieuwe low :)

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:52
Met n beetje mazzel hebben we straks wel n grote groene candle op de daily.
Dat zou de burger moed kunnen geven

Ik lul ook zomaar wat

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:57

paradoXical

The ParadoX

Vorig jaar ging dat volgens mij bij iedereen met veel grotere bedragen :X
Ik weet nog dat ik binnen 3 minuten 2000$ pakte met verge, pump van 920 sats naar 1100 (pump en dump groep). Dan doodleuk op sell klikken, loved it.

Goold old times 8)7

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:57

paradoXical

The ParadoX

PilatuS schreef op zondag 25 november 2018 @ 23:00:
Ik had ook weer een leuke actie zeg. Gekocht op 4165 in de hoop dat ie door zou schieten. Dit om net iets voor 22:00. Schiet niet door en zakt compleet terug naar net boven de 4k. Net uitgestapt op 4200. Wel weer winst, maar gewoon een domme actie om zo hoog nog te kopen en te hopen op doorschieten ipv dat ie even terug zou zakken.

Edit: Ik zeg wel: beetje winst, maar eigenlijk gewoon net geen verlies. Terwijl het een hele mooie winst had kunnen zijn :P
Low zat rond de 3500, dat is toch % een flinke stijging. Inderdaad hoog gekocht, jammer dat ie niet door 4100 ging, maar dat was wellicht tegen beter weten in.

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• PilatuS
  • Niet online
paradoXical schreef op maandag 26 november 2018 @ 01:01:
[...]

Low zat rond de 3500, dat is toch % een flinke stijging. Inderdaad hoog gekocht, jammer dat ie niet door 4100 ging, maar dat was wellicht tegen beter weten in.
Heb de halve dag zitten kopen en verkopen, wat je quote is puur 1 actie die niet zo lekker ging, maar dacht zal mijn domme acties ook eens delen :P

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 20:45
paradoXical schreef op maandag 26 november 2018 @ 01:01:
[...]

Op Coinbase was 'ie vanmiddag op het dieptepunt 3450, net op de piek boven de 4100. 19% hoger. Dus echt een forse stijging - ik geloof niet dat we zoiets in de laatste 2 maanden gezien hebben. Nu maar hopen dat 'ie doorstijgt.

En ja, de bedragen zijn inderdaad een stuk lager dan eind vorig jaar/begin dit jaar. In januari is het 1 week zo extreem geweest dat mijn verlies van de afgelopen maanden ongeveer gelijk aan de winst van die ene week, in euro's gerekend.

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-11 19:29

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Zijn we weer een beetje blij na vandaag? Ik zei gister nog dat vandaag wel eens een groene dag kon zijn gezien hoe laag we zijn gegaan. Heb ik toch nog iets goed gehad :') Zou wel prettig zijn als we nu eens die berenmarkt af kunnen sluiten. Wat een jaar is dit geweest zeg. Ik verheug mij echt al tijden op de dagen dat we er om kunnen lachen en met weemoed terug kijken op deze overheerlijke prijzen. En dan kan het balen beginnen dat er niet meer is ingekocht. Alsof het ook nooit goed is. We zullen altijd wat te zeiken houden.

Edit: Wat mij wel opvalt is hoe ETH eigenlijk gewoon helemaal NIET terugkrabbelt. Zal vast nog wel weer komen denk ik? Niet dat het mij wat uit maakt eigenlijk, maar opmerkelijk is het wel. Je kunt nog beter in andere alts zitten dan dat je ETH gaat bijkopen. Die doen tenminste nog wat procentjes.

[ Voor 22% gewijzigd door DAMAGE op 26-11-2018 01:11 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Marthusiast
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 15-06-2024
Zeker, nu tijd voor een bull-market.. dat gelul het hele jaar al.. pfff ;-)
PS Spannend gevecht om de 4k nu op BitMEX
PS2.. @Tominatie , does heel gauw die profielfoto veranderen, ben je nou helemaal? ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Marthusiast op 26-11-2018 01:23 ]

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Zit die @Tominatie nou de boel op de spits te drijven? Met z'n beren. Manmanman.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Marthusiast
Nou.. de gek!!
$4k lijkt overwonnen op BitMEX.. maargoed, het zal jullie allemaal.. ben ik de enige bull nog hier? ;)

[ Voor 78% gewijzigd door Marthusiast op 26-11-2018 01:33 ]

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik vind het moeilijk te zeggen. Ik heb wel goede hoop. We hopen eigenlijk het hele jaar al dat we de ellende gehad hebben maar telkens staan we weer voor een nieuwe verrassing. Voor de lange termijn ben ik wel bullish hoor. Maar deze uptrend is wel fijn om te zien naar wederom een diep dal. Wat? Het diepste dal sinds lange tijd.

• Marthusiast
Ik weet het @DAMAGE , we denken hetzelfde.. (en idd, het 'is' niet te zeggen). Maar @Tominatie die zijn avatar verandert? Auw... Dat gaat m karma kosten..
Dalen? Ahh.. 'get rid of the weak hands'.. 'trigger some shorts'.. Lekker volatiel, dat wel!
Ps. stiekem wat bijgekocht gisteren.. ;) (Als laffe DCA hodler)..

[ Voor 46% gewijzigd door Marthusiast op 26-11-2018 01:45 ]

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

PilatuS schreef op zondag 25 november 2018 @ 21:27:
[...]

En wanneer gaan wij eens poker spelen met BTC of BCH op https://blockchain.poker?

Daar kun je nog veel sneller shitcoins winnen of verliezen.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• Marthusiast
......leeeet's get ..rrrrrready... to .... rrrrrumble!!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:32
Ik heb nu tig pagina's doorgenomen en tot mij door laten dringen.
Iets zegt me dat deze hele crypto currencie heel veel lijkt op de tulpenhandel in de 15e eeuw.
Iets kopen van wat je nog niet weet wat het waard is, maar waar je wel veel van verwacht.
Daar worden sommigen in eerste instantie rijk van, maar de latere kopers dus minder, en de nog latere kopers gaan alleen maar verliezen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Kain_niaK

Kain_niaK

Yaksa schreef op maandag 26 november 2018 @ 02:51:
Iets zegt me dat deze hele crypto currencie heel veel lijkt op de tulpenhandel in de 15e eeuw.
Iets kopen van wat je nog niet weet wat het waard is, maar waar je wel veel van verwacht.
Daar worden sommigen in eerste instantie rijk van, maar de latere kopers dus minder, en de nog latere kopers gaan alleen maar verliezen.
Je hebt het door. Crypto is een spelletje om een grote groep mensen geld te laten verliezen die naar een kleinere groep gaat.

• Yaksa
Kain_niaK schreef op maandag 26 november 2018 @ 02:54:
[...]

Je hebt het door. Crypto is een spelletje om een grote groep mensen geld te laten verliezen die naar een kleinere groep gaat.
Maar die grote groep mensen die geld gaan verliezen wordt dan toch steeds kleiner?
Die zijn toch ook niet dom? Dan stap je als nieuwe er toch niet meer in? Of ben ik nou gek?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Kain_niaK

Kain_niaK

Waarom denk je dat de markt nu zo naar beneden aan het gaan is?

• Yaksa
Kain_niaK schreef op maandag 26 november 2018 @ 02:58:
Waarom denk je dat de markt nu zo naar beneden aan het gaan is?
Precies wat ik zei. Vergelijkbaar met de tulpenmanie in de middeleeuwen.
Men bleef met enkele onverkoopbare tulpenbollen zitten.
De slimme handelaren hadden zich al de winst toegeeigend en de arme kopers hadden niks meer om te verhandelen.

• Kain_niaK

Kain_niaK

Maar tulpen bestaat nog steeds en crypto zal er ook nog wel zijn 100 jaar in de toekomst. Alleen niet meer de shitcoins,

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik denk dat er altijd 'shitcoins' zullen bestaan. Dat is juist het mooie aan crypto. Iedereen kan doen wat ie wil.

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:44
Yaksa schreef op maandag 26 november 2018 @ 02:51:
Als je onder die tig pagina's ook nog even Wikipedia er op na had geslagen had je geweten dat de tulpenhandel / tulpenmanie in de 17e eeuw speelde.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

• Klaas25
Het groen heeft nog nooit zo bedrogelijk geleken zeg..
Er is maar 1 ding nodig en dat is heel veel fiat pairings toevoegen. In plaats van door die bitcoin heen te moeten.

• Bartvandelaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-02-2024
Klaas25 schreef op maandag 26 november 2018 @ 07:38:
Er is maar 1 ding nodig en dat is heel veel fiat pairings toevoegen. In plaats van door die bitcoin heen te moeten.
Maar die fiat pairings zit toch ook de waarde van BTC doorheen berekend?

Rookworst zonder r is ook worst.

• Mr_Ripple
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

Klaas25 schreef op maandag 26 november 2018 @ 07:38:
Dat principe is de reden dat er vraag blijft naar btc.

XRP = trash

• Luuk
  • Niet online
Yaksa schreef op maandag 26 november 2018 @ 03:02:
[...]

Precies wat ik zei. Vergelijkbaar met de tulpenmanie in de middeleeuwen.
Men bleef met enkele onverkoopbare tulpenbollen zitten.
De slimme handelaren hadden zich al de winst toegeeigend en de arme kopers hadden niks meer om te verhandelen.
JA DAAR IS IE, DE TULPENMANIE. Iedereen z'n crypto-bingokaart vol? Dan kunnen we nu ècht naar de maan! :D _O-

Verwijderd

Kain_niaK schreef op maandag 26 november 2018 @ 02:54:
[...]

Dit zei ik op 24 december op het forum:
Ik ben ook uitgestapt. Ik zei dit eergister ook al, het ruikt naar een klassieke klassieke financial psy-op net als in 2013. Dagenlang berichten in de media over een knallende bitcoin koers, koersmanipulatie met bitcoin cash via Coinbase en Wallstreet gaat short op futures.

Charlie Lee verkoopt al zijn Litecoin en een dag later valt de koers. Hij waarschuwde kort daarvoor ook voor een lange bearmarket. Misschien is hij nog een van de weinig enigzings eerlijke mensen in de cryptowereld die zijn volgers probeert te waarschuwen, alleen 95%van zijn volgers begrijpt zijn tweets niet.

Misschien kunnen we ook nog wel een MTgoxje verwachten met Bitfinex en Tether.

• deppenboks
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Blijft wonderlijk hoe SV toch weer opstaat na dood verklaard te zijn....

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2018 @ 08:35:
[...]

Dit zei ik op 24 december op het forum:

[...]
Toevalligzijn er nu een aantal tweets over

https://twitter.com/Aztek_btc/status/1066650500316127234

Verwijderd

deppenboks schreef op maandag 26 november 2018 @ 08:41:
Blijft wonderlijk hoe SV toch weer opstaat na dood verklaard te zijn....
Zelfde patroon als vorig jaar met bitcoin cash.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2018 08:44 ]

• Klaas25
Maar is dit de laatste grootste crash die we zullen meemaken? Ik bedoel het zal na de volgende bullrun vast ook weer bearish worden maar blijft het steeds met 90% crashen? Ook als straks het "grote geld" erin zit? Of is het dan 10-40% ofzo.

Ze zeggen dat instituten nu flink opkopen (en daarom steeds uitstellen zodat ze meer tijd hebben omdat te blijven doen) zodat een Nasdaq en een Bakkt en een Fedelity die allemaal hebben gezegd erin te duiken (dat is een feit alleen wanneer nou eens blijft vaag) het straks met dikke winsten kan verkopen aan de rest van de wereld die het nu teveel werk vind om crypto te kopen. (Geen idee of het via hun makkelijker gaat maargoed..)

[ Voor 10% gewijzigd door Klaas25 op 26-11-2018 08:55 ]

• Noedels
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Klaas25 schreef op maandag 26 november 2018 @ 08:54:
Maar is dit de laatste grootste crash die we zullen meemaken? Ik bedoel het zal na de volgende bullrun vast ook weer bearish worden maar blijft het steeds met 90% crashen? Ook als straks het "grote geld" erin zit? Of is het dan 10-40% ofzo.

Ze zeggen dat instituten nu flink opkopen (en daarom steeds uitstellen zodat ze meer tijd hebben omdat te blijven doen) zodat een Nasdaq en een Bakkt en een Fedelity die allemaal hebben gezegd erin te duiken (dat is een feit alleen wanneer nou eens blijft vaag) het straks met dikke winsten kan verkopen aan de rest van de wereld die het nu teveel werk vind om crypto te kopen. (Geen idee of het via hun makkelijker gaat maargoed..)
Laat dat grote geld er eerst maar eens inkomen! Voorlopig zullen zij nog niet vooraan staan om mee te gaan spelen denk ik...

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-11 06:45
De vraag blijft.... is dit weer de weg omhoog?

• appelflap1992
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:15
waarom is (bijna) iedereen zo lyrisch over gisteren/vandaag? Die ene dag in het groen? Ik begrijp het heel goed dat je je vast klampt aan dit soort piekjes ophoog maar kijk even naar een langer tijdsbestek, 1 jaar of 3 maanden op https://coinmarketcap.com/charts/. Daar is deze groene dag niet eens op te zien. De geest is al een tijdje uit de fles mensen, het is alleen nog moeilijk te accepteren voor sommigen en houden vast aan de gedachte dat op de lange termijn het misschien weer zo gaat stijgen als vorig jaar. Tuurlijk kan dat, maar het is wel erg onwaarschijnlijk. De mensen die gevoelig zijn voor koersen als vorig jaar en meegaan in die gekte (ikzelf) gaan zich geen 2x stoten aan de zelfde steen dus zulke koersten als toen gaan er hoogst waarschijnlijk niet meer komen. En ja ook dit jaar zullen er mensen zijn die op de een of andere manier toch geld hebben verdiend maar de meesten zullen verloren hebben.

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 24-11 08:47
Thaam schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:18:
De vraag blijft.... is dit weer de weg omhoog?
Nee

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11 12:54
PilatuS schreef op zondag 25 november 2018 @ 20:46:
[...]

https://ethereumworldnews...according-to-calvin-ayre/

:+

• Kwebie
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-12-2020
Ik ben vooral een lezer en weinig poster, maar tijd dat ik ook eens wat toe voeg:
Ik zie steeds meer mensen die in crypto gezeten hebben en aangeven niet meer te investeren (Zoals jij en de poster iets eerder over de tulpenmania), maar jullie blijven wel constant mee lezen en dit soort posts maken. Ik zie ze op tweakers, twitter, reddit, etc. etc.

Als je er echt niet meer in geloofd, waarom volg je het dan nog wel en wat is voor jou de reden om een post als deze te maken?

Mij bekruipt het gevoel, dat mensen zoals jij geld verloren hebben begin dit jaar en toch ooit hopen om een toekomstige run in te kunnen stappen. Maar zolang die niet in zicht is, vooral negatief blijven praten over crypto. Puur omdat je er zelf een slechte ervaring mee hebt gehad. Mensen kijken daarom veel te veel naar alleen nog de short term gains en niet naar long term opportunities.

Overigens mijn mening op dit moment:
Crypto (En vooral BTC) staat op een extreem laag punt. In oktober 2018 deelde ik op een telegram groep, dat ik een bodem rond de 3,7k USDT verwacht (Let op tether deel, omdat USD exchanges altijd tot zo'n 200 euro lager gaan). Die bodem is geraakt en sindsdien zijn wij weer iets omhoog gegaan.

Overigens verwacht ik dat het 3,7k level minder sterk is, dan ik in oktober dacht. 3,0 -> 3,3k is nu ook nog mogelijk. tenzij 4k USDT nu in duidelijke support omgezet wordt. Ik heb er nu nog geen vertrouwen in.

Daarentegen, zit je voor de long run er in. Dan is dit een prima koopplek. Mits je short term wat verlies kan handelen/accepteren. En belangrijkste: Investeer nooit, wat je niet kan missen!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Goed....
Het is nu exact een jaar geleden dat mijn crypto avontuur begon. Een verslagje (ter lering ende vermaeck, en omdat ik het leuk vind even op een rijtje te zetten (ook voor mijzelf).

November 2017. Toen was de algehele mening dat geld op een spaarrekening zetten zonde geld is... Met de lage rentes verlies je dan enkel geld. Dus: heb je geld over? Laat het dan voor je werken!

Met dat in het achterhoofd ben ik een jaar terug twee avonturen begonnen: Investeren in crypto en investeren in 'ouderwetse' beleggingsfondsen. Maar het merendeel van de centjes bleef toch maar veilig op de spaarrekening. In crypto's heb ik eenmalig 900 euro gestopt, in het traditionele beleggen ben ik begonnen met 1500 en heb ik gedurende het jaar nog eens 1200 euro extra bijgekocht.

Dan de tussenstand na een jaar:

Crypto's: Investering: 900 euro. Huidige waarde: 40 euro. Rendement: -95,6%
Beleggingsfondsen: Investering : 2700 euro, Huidige waarde: 2550 euro. Rendement: -5,6%
Spaarrekening: Rendement: 0,07%

Tja... Misschien was geld op die spaarrekening laten staan toch niet zo heel zonde geld.. :P

Hoe dan ook was het een leerzaam jaar. Veel geleerd over beleggen. Geleerd dat gratis geld niet bestaat (Dat wist ik natuurlijk al, maar het is toch nog eens heel duidelijk bevestigd). Geleerd dat beleggen niet echt iets voor mij is... Zeker niet hoog risico beleggen. Ik wordt er diep ongelukkig van! Het geld kon ik missen (anders was ik er nooit aan begonnen), maar had totaal onderschat wat het met je psyche doet als je je centjes ziet verdampen. Ben er terugkijkend niet heel rouwig om dat ik het gedaan heb, maar achteraf bezien was het het uiteraard écht niet waard! En dan heb ik het over de stress. niet zozeer over het verloren geld. (ter vergelijk: ik ben dit jaar ook geld kwijtgeraakt aan de loterij... Helaas nauwelijks wat gewonnen dit jaar. Maar desondanks heb ik er heel veel plezier aan beleefd en geen stress...).

Voor nu: Mijn huidige beleggingen laat ik lekker staan. Maar serieus investeren in beleggingen doe ik niet meer. Mijn spaarcentjes blijven gewoon wat ze zijn: spaarcentjes! (totdat ik ze ooit kan investeren in een eigen huis).

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11 12:54
kazz1980 schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:00:
Crypto's: Investering: 900 euro. Huidige waarde: 40 euro. Rendement: -95,6%
Hoe heb je het voor elkaar gekregen om de markt te verslaan?

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

DaCoTa schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:01:
[...]

Hoe heb je het voor elkaar gekregen om de markt te verslaan?
Paar missertjes in het begin met daytrading en een panic sell momentje ;) (laag verkopen, hoger toch maar weer terug kopen met het besef dat het geld pas echt verloren is als je verkoopt en ik er juist mee begonnen was voor de lange termijn en de wetenschap dát het geld kon verdampen - had ik al gezegd dat (risicovol) beleggen niks voor mij is?? :P ).

[ Voor 34% gewijzigd door kazz1980 op 26-11-2018 10:09 ]

• Noedels
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
appelflap1992 schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:23:
waarom is (bijna) iedereen zo lyrisch over gisteren/vandaag? Die ene dag in het groen? Ik begrijp het heel goed dat je je vast klampt aan dit soort piekjes ophoog maar kijk even naar een langer tijdsbestek, 1 jaar of 3 maanden op https://coinmarketcap.com/charts/. Daar is deze groene dag niet eens op te zien. De geest is al een tijdje uit de fles mensen, het is alleen nog moeilijk te accepteren voor sommigen en houden vast aan de gedachte dat op de lange termijn het misschien weer zo gaat stijgen als vorig jaar. Tuurlijk kan dat, maar het is wel erg onwaarschijnlijk. De mensen die gevoelig zijn voor koersen als vorig jaar en meegaan in die gekte (ikzelf) gaan zich geen 2x stoten aan de zelfde steen dus zulke koersten als toen gaan er hoogst waarschijnlijk niet meer komen. En ja ook dit jaar zullen er mensen zijn die op de een of andere manier toch geld hebben verdiend maar de meesten zullen verloren hebben.
Deze beredenering is net zo onjuist als nu roepen dat er wel weer zo'n bullrun gaat komen. Het is alleen de vraag wanneer.

De bubbel is al 5x eerder geknapt en iedere keer werd die gevolgd door nieuwe ATH's. Dus nu roepen dat dit echt niet meer gaat gebeuren is in mijn inziens onjuist. Ik denk juist wel dat het wederom weer gaat gebeuren. Er is immers geen enkele aanwijzing waarom de bubbel nu definitief gebroken zou zijn.

• braamr80
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-06 21:33
Om het risico een beetje te spreiden "investeer" ik maandelijks ook een bedrag in mooie wijnen en whisky's. Het rendement daarop is vrij stabiel en mocht het instorten kan ik er in ieder geval zelf nog van genieten. Het idee was ooit om de "winst" van crypto weer in Whisky te steken, maar helaas heb ik alles te laat verkocht en heb ik de hele rit naar beneden uitgezeten. Volgende keer beter :)

• burnebie
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23-11 22:22
Ik blijf lekker zitten waar ik zit en koop bij als ik denk dat ik daar goed aan doe. Een daling de volgende dag doet me okk geen pijn meer na zoveel ups en downs de afgelopen 2 jaar. Het is een investering en een gok tegelijk. Maar omdat het zo idioot volatiel is is de echte spanning er wel af.

Wat me wel positief stemt is de depressieve sfeer en het groeiende aantal mensen dat de handdoek in de ring gooit. Hoe meer drama verhalen, hoe meer ik de indruk heb dat we in de afsluitende fase van de bearmarkt zitten. Keep on dumping!

• Maverick
  • Laatst online: 19:35
braamr80 schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:06:
Om het risico een beetje te spreiden "investeer" ik maandelijks ook een bedrag in mooie wijnen en whisky's. Het rendement daarop is vrij stabiel en mocht het instorten kan ik er in ieder geval zelf nog van genieten. Het idee was ooit om de "winst" van crypto weer in Whisky te steken, maar helaas heb ik alles te laat verkocht en heb ik de hele rit naar beneden uitgezeten. Volgende keer beter :)
Bedoel je nu dat je door de bear market aan de drank bent gegaan? :P Of beleg je daadwerkelijk in whisky-fondsen? :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Luuk
  • Niet online
Voor de mensen die de 2013 bullrun en crash hebben meegemaakt is dit topic momenteel één grote dejavu. :D

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

braamr80 schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:06:
Ah ja. Zelfde denkwijze had ik met investeren in zilver. Ook dat was erg stabiel en licht stijgend. Maar nu ineens toch niet meer :P En heel erg veel zijn de prijzen niet eens gedaald - maar niemand wil het meer kopen! Dus krijg het niet meer weg (ja, tegen spotprijs - maar ja - daar heb ik het natuurlijk niet voor gekocht!).

Investeren in Whisky is voor mij een héél slecht idee... Ik hou die flessen gewoon niet dicht :P
En investeren in wijn? Tja... de meeste van die duren wijnen zijn eigenlijk helemaal niet te drinken! Dus als de markt instort zit je ineens met een kelder vol azijn :P Heb nog een tijdje kunst geprobeerd (is naast investering ook leuk aan de muur!), maar ook die markt is ingestort (en inmiddels wel weer wat opgekrabbeld).

• braamr80
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-06 21:33
Maverick schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:12:
[...]

Bedoel je nu dat je door de bear market aan de drank bent gegaan? :P Of beleg je daadwerkelijk in wisky-fondsen? :)
Nee, ik koop mooie whisky's (die ik zelf ook lekker vind) zoals speciale uitvoeringen, gesloten distilleerderijen of die uit het assortiment gaan. Is echt een vrij stabiele belegging en zeker door de aankomende brexit zullen de prijzen niet omlaag gaan. Staat nog mooi in de kast ook en je kan nog eens iets open trekken.
Door de crypto dalingen zou je bijna aan de drank gaan (of erger) maar ik kan me nog prima inhouden.

• Maverick
  • Laatst online: 19:35
braamr80 schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:14:
[...]

Nee, ik koop mooie whisky's (die ik zelf ook lekker vind) zoals speciale uitvoeringen, gesloten distilleerderijen of die uit het assortiment gaan. Is echt een vrij stabiele belegging en zeker door de aankomende brexit zullen de prijzen niet omlaag gaan. Staat nog mooi in de kast ook en je kan nog eens iets open trekken.
Door de crypto dalingen zou je bijna aan de drank gaan (of erger) maar ik kan me nog prima inhouden.
Wat voor rendementen moet je dan aan denken? Dit kan een mooi excuus zijn om wat whiskey in te slaan zonder dat de vrouw begint te protesteren :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:44
Voor de mensen die niet van hun whisky af kunnen blijven, je kan ze ook ergens verzekerd opslaan in sassenheim. Heb hier zelf ook naar zitten kijken.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

• appelflap1992
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:15
Kwebie schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:46:
[...]

Ik ben vooral een lezer en weinig poster, maar tijd dat ik ook eens wat toe voeg:
Ik zie steeds meer mensen die in crypto gezeten hebben en aangeven niet meer te investeren (Zoals jij en de poster iets eerder over de tulpenmania), maar jullie blijven wel constant mee lezen en dit soort posts maken. Ik zie ze op tweakers, twitter, reddit, etc. etc.

Als je er echt niet meer in geloofd, waarom volg je het dan nog wel en wat is voor jou de reden om een post als deze te maken?

Mij bekruipt het gevoel, dat mensen zoals jij geld verloren hebben begin dit jaar en toch ooit hopen om een toekomstige run in te kunnen stappen. Maar zolang die niet in zicht is, vooral negatief blijven praten over crypto. Puur omdat je er zelf een slechte ervaring mee hebt gehad. Mensen kijken daarom veel te veel naar alleen nog de short term gains en niet naar long term opportunities.

Overigens mijn mening op dit moment:
Crypto (En vooral BTC) staat op een extreem laag punt. In oktober 2018 deelde ik op een telegram groep, dat ik een bodem rond de 3,7k USDT verwacht (Let op tether deel, omdat USD exchanges altijd tot zo'n 200 euro lager gaan). Die bodem is geraakt en sindsdien zijn wij weer iets omhoog gegaan.

Overigens verwacht ik dat het 3,7k level minder sterk is, dan ik in oktober dacht. 3,0 -> 3,3k is nu ook nog mogelijk. tenzij 4k USDT nu in duidelijke support omgezet wordt. Ik heb er nu nog geen vertrouwen in.

Daarentegen, zit je voor de long run er in. Dan is dit een prima koopplek. Mits je short term wat verlies kan handelen/accepteren. En belangrijkste: Investeer nooit, wat je niet kan missen!
Je doet 2 foute aannames, ten eerste heb ik geen slechte ervaring met crypto, ik ben ergens in oktober vorig jaar ingestapt en januari dit jaar uitgestapt. Rendement van 30 procent gemaakt, had veel meer kunnen zijn door nog iets eerder te stoppen maar helaas niet gedaan maar overall tevreden met mijn rendement.

Ten 2de heb ik nauwelijks gepost en gelezen nadat ik uitgestapt ben. Volgens mij heb ik 1 keer een post gedaan om afscheid te nemen en daarna nog een post maar dat weet ik niet zeker.

Wel volg ik het nog omdat veel vrienden er nog inzitten en zo kan ik nog een beetje meepraten. Ik poste net omdat ik mijn mening wilde laten horen, wellicht helpt het mensen de ogen te openen en realistisch te worden. Als alleen mensen posten die vuist diep in crypto's zitten kan een mening van iemand die erbuiten staat best verhelderend zijn.

Ja, het kan natuurlijk weer opvliegen omdat het dat in het verleden ook gedaan heeft maar puur logisch gezien verwacht ik dat niet. Maar ik wist niet dat hier posten niet de bedoeling is als je er geen geld in hebt zitten.

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Waar is @Malarky? Al tijdje niks gehoord.

Weg

• Bartvandelaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-02-2024
Idd ja.

Rookworst zonder r is ook worst.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
burnebie schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:11:
Ik blijf lekker zitten waar ik zit en koop bij als ik denk dat ik daar goed aan doe. Een daling de volgende dag doet me okk geen pijn meer na zoveel ups en downs de afgelopen 2 jaar. Het is een investering en een gok tegelijk. Maar omdat het zo idioot volatiel is is de echte spanning er wel af.

Wat me wel positief stemt is de depressieve sfeer en het groeiende aantal mensen dat de handdoek in de ring gooit. Hoe meer drama verhalen, hoe meer ik de indruk heb dat we in de afsluitende fase van de bearmarkt zitten. Keep on dumping!
Euhm, ik denk niet dat je helemaal begrijpt hoe het werkt. De bear markt eindigt juist als mensen weer meer vertrouwen krijgen en gaan kopen. Niet als ze blijven dumpen en niks nieuws durven in te kopen.
Kwebie schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:46:
[...]

Waarom niet? Ik lees dit niet heel actief omdat er teveel langs komt. Maar moet je er positief over zijn als je hier je zegje wil doen? Alleen een circle jerk is toegestaan? Dan krijg je van die Reddit incest communities waar enkel dingen die in hun straatje past toegestaan zijn.

Ik heb nog nooit iets met crypto gedaan. Ik wist er vroeg van, maar voor mij is het altijd geweest dat ik er grotendeels niet in geloof, en als ik €100 investeer, zelfs als het x10 gaat het nog steeds niet echt significant is. En ik ga geen €10k erin stoppen. Maar toch blijf ik het gezellig vinden hier weleens mee te lezen en IOTA af te zeiken :P.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-11 14:29
die is halverwege blijven hangen toen die naar de maan ging
Pagina: 1 ... 390 ... 408 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!