TomTorquay schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:11:
[...]
"Dat iemand zegt we gaan omhoog", er is echt geen paus die voor de heel de cryptowereld even zegt wat we gaan doen. Dus die theorie van de self fulfilling prophecy geloof ik niet zo echt. Net zoals je in de markt bulls en bears hebt, heb je in TA dezelfde tweestrijd. Wat zeker wel waar is, is dat die self fulfilling prophecy wel mee de waarde bepaalt van bvb Fibonacci levels. Op zich hebben die geen enkele waarde in de markt, maar doordat echt iedereen ze gebruikt als inschattingsinstrument krijgen ze juist waarde. Maar dat geldt mijns inziens dus niet voor alle onderdelen van TA.
Deels mee eens.
Het verschil met handel op de beurs (aandelen & obligaties) is dat de waardebepaling van veel bedrijven wat makkelijker is. Je kijkt naar liquiditeit, jaarcijfers, bedrijven in dezelfde branch, marktvraag etc.
Bij crypto zit er veel waarde in whitepapers, ideeën of personen met mogelijke toekomst toepassingen.
Als ik zeg je moet nu Philips komen zal ik dit moeten onderbouwen met argumenten en cijfers. Als een bekende youtuber, Ian Ballina of Suppoman zegt deze altcoin is goed want goed team en mooi project is er een grote groep die daar 'blindelings' op gaat kopen.
Althans zo kijk ik ernaar. De markt is heel klein en er is veel speculatie en weinig daadwerkelijk product. Veel manipulatie, fud en fomo. hierdoor gaat de koers alle kanten op.
[
Voor 6% gewijzigd door
Viper® op 23-05-2018 11:17
]