Toch is dit niet heel logisch. Nou ja, het is logisch dat mensen zolang die grote buywall er is denken dat de prijs gaat stijgen. Maar als die buywall weggehaald wordt, dan kan de koers toch echt alleen fors dalen als iemand (of meerdere iemanden) een flinke hoop in een market sell gooit. Maar, waarom is dat dan? Alleen omdat ze bang worden omdat de buywall weg is?PHPResource schreef op donderdag 8 november 2018 @ 23:37:
[...]
Typisch voorbeeld van het nietszeggende orderboek zojuist bij BAT. Er stond voor 20 BTC sellwall op 4980 sats. Op 4975/4976 kwamen ook prima buywalls van circa 10 BTC. Er werd langzaam wat van de sellwall afgesnoept, net op het moment dat de sellwall weg was, BOEM dikke candle naar beneden. Schiet mij maar lek! Dikke fake buywall dus.
Toch gaat het naar mijn mening wel vaak zo bij die korte pump en dumps. Ik heb een tijdje MDA in de gaten gehouden toen het behoorlijk de lucht in schoot. Er waren toen ook telkens een of meerdere gigantische buy walls die telkens een beetje opgeschroven werden. Op een gegeven moment trokken ze de buy walls in zakte het weer terug naar af. Zolang je als whale zorgt dat je gedurende de stijging telkens wat coins verkoopt aan mensen die later instappen, kun je je buy wall vervolgens weer weghalen en genieten van je winst.Specy schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 00:21:
[...]
Toch is dit niet heel logisch. Nou ja, het is logisch dat mensen zolang die grote buywall er is denken dat de prijs gaat stijgen. Maar als die buywall weggehaald wordt, dan kan de koers toch echt alleen fors dalen als iemand (of meerdere iemanden) een flinke hoop in een market sell gooit. Maar, waarom is dat dan? Alleen omdat ze bang worden omdat de buywall weg is?
Ik verwacht na de drugs/drank/games verslaving in de nabije toekomst ook een cryptoverslaving.
Nabije toekomst?RaptorXS schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 08:54:
Ik verwacht na de drugs/drank/games verslaving in de nabije toekomst ook een cryptoverslaving.
Mwha, een aantal zitten hier al inklusief mezelf
Edit: bij nader inzien toch niet
[ Voor 96% gewijzigd door Matizovic op 09-11-2018 10:08 ]
Ik ben benieuwd hoe het er hier voor staat!
Poll: Wat gaat BTC komende 3 dagen (weekend) doen
• Daalt
• Blijft gelijk
• Stijgt

Ook een poll maken? Klik hier
Poll: Wat gaat BTC komende 3 dagen (weekend) doen
• Daalt
• Blijft gelijk
• Stijgt
Ook een poll maken? Klik hier
Ow crap. Maar de alts reageren helemaal niet deze keer.alki schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:11:
Hey Red friday is back
Try again.Qwerty-273 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 23:23:
Het hele punt van alle grafiekjes, candles, en andere leuke analyses is dat het eigenlijk nergens op slaat. Behalve dan dat de groep speculeerders / handelaars diezelfde grafiekjes, candles en andere leuke analyses ook gebruiken voor hun acties. Dus eigenlijk is dat een trend om de menselijke interactie te zien, en te voorspellen. Als iedereen een methode volgt (op advies van de influencers), dan kan je winst pakken wanneer je dat net voor de kudde doetdat is voor mij hetzelfde slappe gelul over bears en bulls, en supports en resistances, etc. etc.
Je kan de meest ideale strategie bedenken, en simuleren op historie en daarmee de meeste winst pakken, echter die strategie zal ooit een keer (dik) falen in de praktijk. De oplossing is diepe zakken en spreiden. Dan heb je meer kans om op meer punten winst te maken om een heftig verlies op een enkel ander punt op te vangen (of dat nou crypto, forex, of gewoon standaard beurs is)....
Je snapt het duidelijk niet. En dat dan als reactie op @PilatuS, die het geweldig goed uitlegt. Het gaat niet om zekerheden. Het gaat om kansen en om niveaus met potentie. Zo zag ik deze daling van een paar honderd dollar al een tijd aankomen (en heb ik hier ook voor gewaarschuwd). Ik vertel dit niet om mezelf op de borst te kloppen, ik zeg dat om mensen te proberen overtuigen dat TA wel kan werken. Maar eigenlijk heeft dit geen zin, want je zegt één keer iets verkeerd en de messen worden al getrokken: "zie je wel dat die TA allemaal bullshit is". Tja jongens...
TA heeft ook niks met influencers te maken. TA heeft te maken met massapsychologie, dat is helemaal iets anders dan die zogenaamde influencers die maar wat staan te brullen of die express hun 'kijkers' om de tuin leiden om er zelf winst uit te halen. Enkele uitzonderingen daargelaten zijn die influencers nog grotere leken in cryptoland dan jij en ik.
En veel succes met je spreidingsstrategie trouwens. Ik zou niet graag diegene zijn die zijn kapitaal heeft gespreid over 20 coins op 1 januari 2018...
Nemo potest nocere meam me invito tactiost
Ik snap de achtergrond van dit Initiative Q niet zo goed. Is het nu wel of geen cryptocurrency? In hun FAQ geven ze duidelijke kritiek op Bitcoin (imo grotendeels terecht), echter geven ze niet echt uitleg over hoe Q opgeslagen is. Blockchain?Nock372 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:56:
[...]
Nog niet dacht ik,
Kan werken kan ook niet werken. zie het als een gratis loterij ticketje
Hoe eerder je op stapt hoe meer gratis coins je nu nog krijgt)
Slaag je er in ook nog eens 5 mensen te laten joinen binnen de x aantal uur dan krijg je er nog eens een bonus bovenop.
Kan iemand mij verlichten?
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Gister helemaal bij met mijn BAT, kijk ik net weer...
Dan heb ik het onduidelijk opgeschreven. De influencers daarmee bedoelde ik dat die aan hun volgelingen een bepaalde methode aanraden, dus die gaan dan op manier x, y en/of z traden. Daar doelde ik op. En met TA voorspel je inderdaad de massa die acties gaan doen, wel welke reacties daarop volgen. Maar dat is een stuk voorspelbaarder als de meeste acties ook volgens een bepaalde 'beproefde' manier gedaan worden.TomTorquay schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 12:04:
TA heeft ook niks met influencers te maken. TA heeft te maken met massapsychologie, dat is helemaal iets anders dan die zogenaamde influencers die maar wat staan te brullen of die express hun 'kijkers' om de tuin leiden om er zelf winst uit te halen. Enkele uitzonderingen daargelaten zijn die influencers nog grotere leken in cryptoland dan jij en ik.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Maar even voor de duidelijkheid, je zag niet dat de daling eraan kwam maar dat op die levels er wat kon gebeuren, dus kon up maar ook down gaan.(al is down in een bearmarket wat waarschijnlijker natuurlijk)TomTorquay schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 12:04:
[...]
Try again.
Je snapt het duidelijk niet. En dat dan als reactie op @PilatuS, die het geweldig goed uitlegt. Het gaat niet om zekerheden. Het gaat om kansen en om niveaus met potentie. Zo zag ik deze daling van een paar honderd dollar al een tijd aankomen (en heb ik hier ook voor gewaarschuwd). Ik vertel dit niet om mezelf op de borst te kloppen, ik zeg dat om mensen te proberen overtuigen dat TA wel kan werken. Maar eigenlijk heeft dit geen zin, want je zegt één keer iets verkeerd en de messen worden al getrokken: "zie je wel dat die TA allemaal bullshit is". Tja jongens...
En veel succes met je spreidingsstrategie trouwens. Ik zou niet graag diegene zijn die zijn kapitaal heeft gespreid over 20 coins op 1 januari 2018...
Daar gaat het toch om?
"En veel succes met je spreidingsstrategie trouwens. Ik zou niet graag diegene zijn die zijn kapitaal heeft gespreid over 20 coins op 1 januari 2018..."
Ligt er ook aan wanneer je kijkt natuurlijk.
Misschien over paar maanden/jaren ben je er super blij mee, just saying.
Sowieso is spreiding altijd wel een goede strategie natuurlijk , zo heb ik het ieder geval altijd begrepen.
Nee, ik had zeer sterke vermoedens dat het down ging gaan. Zoals al vaak gezegd, 100% zekerheid heb je nooit, maar op basis van de volumespike op de BTC-4h-kaart op 7 november om 2u had ik zeer sterke vermoedens dat we neerwaarts gingen gaan. Die volumespike kende immers geen opvolging en stierf perfect uit op de daily 200 SMA, een resistance level dat al vaker voor een crash zorgde (7/8, 21/9, 28/9 en het vormde ook de bovenkant de wick op die bizarre 15/10). VWAP had mij ook verteld dat de opwaartse druk serieus was afgenomen. En dan waren er ook nog de steeds maar minderende shorts.wehave schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 12:34:
Maar even voor de duidelijkheid, je zag niet dat de daling eraan kwam maar dat op die levels er wat kon gebeuren, dus kon up maar ook down gaan.(al is down in een bearmarket wat waarschijnlijker natuurlijk)
Daar gaat het toch om?
In tegenstelling tot @PilatuS, die voor zover ik het begrijp vooral de belangrijkste levels probeert te traceren, probeer ik ook te voorspellen welke richting het daar zal uitgaan. De foutenmarge is vrij groot, want je zit met zoveel variabelen dat altijd correct voorspellen simpelweg onmogelijk is, maar ik denk toch dat ik het beter doe dan 50%/50% als je puur gokt. En daar is het mij om te doen.
.
Spreiding is altijd een goeie strategie, daar ben ik het helemaal mee eens. Risico's een beetje verdelen. En in de aandelenmarkt is spreiden zeker altijd een goed idee, omdat de markt zelden of nooit als een geheel zal kelderen. Bij crypto's ligt dat echter anders. Als BTC daalt, daalt de rest mee. Als BTC stijgt, dan stijgt de rest mee. Dus dan heeft spreiden als vangnet tegen een crash van BTC toch niet al te veel zin. Als je natuurlijk in een bullmarket zit, dan is spreiden zeker een goed idee, want de alts zullen sneller stijgen dan BTC. Maar in een bear market - en daar ging het over in de originele post - is spreiden (in de cryptowereld althans) quasi zinloos als je het mij vraagt. Je zit dan nog best gewoon volledig in BTC, want veruit de meeste alts zijn veel harder gekelderd dan BTC.wehave schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 12:34:
"En veel succes met je spreidingsstrategie trouwens. Ik zou niet graag diegene zijn die zijn kapitaal heeft gespreid over 20 coins op 1 januari 2018..."
Ligt er ook aan wanneer je kijkt natuurlijk.
Misschien over paar maanden/jaren ben je er super blij mee, just saying.
Sowieso is spreiding altijd wel een goede strategie natuurlijk , zo heb ik het ieder geval altijd begrepen.
I spy... a p&dDeeSung schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 14:05:
Switcheo gaat hard!
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
BTC (en dus het sentiment) daalt. In mijn ervaring moet je dan altijd heel voorzichtig zijn met dit soort bewegingen van altcoins. Met uitzondering van echt groot nieuws natuurlijk, en ook dan heb je kans dat de prijs alsnog onderuit gaat achter BTC aan..DeeSung schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 14:17:
[...]
T is iig een coin met een werkend product.
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Net als Verge.DeeSung schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 14:17:
[...]
T is iig een coin met een werkend product.
Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL
Met de bedragen waar ik ermee inzit boeid het niet offie 50% naar beneden gaat. Long Term bro’sStokstaart schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 14:20:
[...]
BTC (en dus het sentiment) daalt. In mijn ervaring moet je dan altijd heel voorzichtig zijn met dit soort bewegingen van altcoins. Met uitzondering van echt groot nieuws natuurlijk, en ook dan heb je kans dat de prijs alsnog onderuit gaat achter BTC aan..
Hou op
[ Voor 13% gewijzigd door DeeSung op 09-11-2018 14:25 ]
Long time no seeScreamGT schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 14:21:
Net als Verge.
Ik wou het even puur bij de feiten houden in die post. Tuurlijk heb ik ook zo mijn eigen ideën over wat er waar gaat gebeuren en wat waarschijnlijk of onwaarschijnlijk is. Maar goed, dat is niet te meten en kan je nooit 100% goed hebben. Puur dat support en resistance zo enorm vaak klopt dat het als feit mag worden beschouwt was even het punt dat ik wou maken. Als ik er van alles bij ga halen komen alle TA is BS posts weer om de hoek zetten en daar had ik even geen zin inTomTorquay schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 12:51:
[...]
In tegenstelling tot @PilatuS, die voor zover ik het begrijp vooral de belangrijkste levels probeert te traceren, probeer ik ook te voorspellen welke richting het daar zal uitgaan.
Waar de voorgaande dagen tientallen BTC in het orderboek aan de koopzijde lagen, lijken nu tientallen (bijv. 53 BTC op 6422) BTC aan de verkoopzijde in het orderboek te liggen bij Binance. Als het zo door gaat dan zal die 6400 ook wel sneuvelen.
We zitten sws al een tijdje te slingeren tussen de 6250 en 6600. Dat de 6400 sneuvelt maakt mij eigenlijk niet zoveel uit. Als die naar niet onder de 6k gaat. Dan kan het hard gaan denk ik. Maar ik heb het gevoel dat we nog wel sideways gaan. Tenminste, dat lijkt me wel prima eigenlijk.
Rookworst zonder r is ook worst.
Mensen ik heb nu alleen in mijn portefeuille BCH zitten.
Welke coins kan ik nog meer kopen voor een beter gespreid risico?
Ik zit zelf te deken aan een beetje ETH, XRP en LTC.
| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |
BTC, XRP, IOTA, ADA, XLM to name a few. En dan eventueel wat meer high risk high reward coins uit het genre dat vooral op kleinere exchanges zoals Kucoin staan, als bijv. DRGN, maar er zijn er vast wel meer.. maar misschien dat iemand anders een idee heeft voor die moonshot coins.PeaceFreak schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 15:55:
Thanks voor je reactie @Sahara .
Maar waar vind ik of een coin een high-risk is??
Of waar zie je dat aan?
Of waar zie je dat aan?
[ Voor 12% gewijzigd door PeaceFreak op 09-11-2018 16:14 ]
| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |
Alles met crypto is highrisk, hier kan je een lijst vinden van alle coinsPeaceFreak schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 16:14:
Of waar zie je dat aan?
https://coinmarketcap.com/
Let wel op de je coins pakt waar wel wat volume inzit, soms lijkt het dat een coin x1000 gaan maar dan is er maar een paar euro handel in, grote kans dat je dan als bagholder achter blijft
Trade zelf alleen met de top 20 coins
NEOPeaceFreak schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 15:55:
Zoals @Slux schrijft is het belangrijk in de gaten te houden hoeveel volume een coin heeft. Voorbeeldje.. een coin als bijv. TRAC (Kucoin) heeft een volume 24 uurs volume op Kucoin van 2,49 BTC.. dat is dus high risk en mogelijk high reward, maar coins zoals deze staan vaak op exchanges die weinig volume genereren en dat is risicovol. Aan de andere kant is het orderboek vrij dun en kan je in notime veel % winst hebben, maar hetzelfde geldt voor verlies. Min of meer is elke coin die weinig volume heeft --> high-risk.PeaceFreak schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 16:14:
Of waar zie je dat aan?
Maar anderzijds zijn coins als bijv. HOT met volumes van bijv. 100 BTC ook niet zonder risico, veel van die paar sats coins worden gepromoot door pump & dump telegram groepen.., zodra zij een andere coin op het oog hebben.. blijf jij achter als bagholder.
Dit! 👆 Ik heb zelf dan nog OMG en geen XLM. En wat VET waar k het meest rood mee sta als hodler.Sahara schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 16:05:
[...]
BTC, XRP, IOTA, ADA, XLM to name a few. En dan eventueel wat meer high risk high reward coins uit het genre dat vooral op kleinere exchanges zoals Kucoin staan, als bijv. DRGN, maar er zijn er vast wel meer.. maar misschien dat iemand anders een idee heeft voor die moonshot coins.
Je kunt ook buiten de top 100 een coin pakken met sterke fundamentals. Trac heeft die. Los van dat de volume laag is, verwacht ik nog wel dat die flink gaat stijgen Q1 2019.Sahara schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 16:53:
[...]
Zoals @Slux schrijft is het belangrijk in de gaten te houden hoeveel volume een coin heeft. Voorbeeldje.. een coin als bijv. TRAC (Kucoin) heeft een volume 24 uurs volume op Kucoin van 2,49 BTC.. dat is dus high risk en mogelijk high reward, maar coins zoals deze staan vaak op exchanges die weinig volume genereren en dat is risicovol. Aan de andere kant is het orderboek vrij dun en kan je in notime veel % winst hebben, maar hetzelfde geldt voor verlies. Min of meer is elke coin die weinig volume heeft --> high-risk.
Maar anderzijds zijn coins als bijv. HOT met volumes van bijv. 100 BTC ook niet zonder risico, veel van die paar sats coins worden gepromoot door pump & dump telegram groepen.., zodra zij een andere coin op het oog hebben.. blijf jij achter als bagholder.
Thanks voor alle reacties.
Zal ik mijn coins op KuCoin zetten?
Nu staan mijn coins bij Kraken, maar die heeft niet alle altcoins...
XRP
Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Kennis delen > DM
BCH gaat lekker na een kort dipje...
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Geen slechte keuze inderdaad
Zelf kan ik OMG ook nog wel aanbevelen
Denk dat de meesten hier een account hebben bij Binance en daarnaast voor de shitcoins een account bij bijv. Kucoin (dus voor die coins die Binance niet heeft).PeaceFreak schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 18:48:
Thanks voor alle reacties.
Voor de liefhebbers:
Bron: YouTube: 🤓 Wanneer breekt bitcoin uit?! | Bakkt Futures, ETF, Tether,...
Vond het wel een leuk en informatief filmpje.Wanneer breekt bitcoin uit?! | Bakkt Futures, ETF, Tether, USDT, Hard Fork BCH - Misss Bitcoin
Bron: YouTube: 🤓 Wanneer breekt bitcoin uit?! | Bakkt Futures, ETF, Tether,...
Ik ben een echte XLM holder, maar ik vind XRP de laatste tijd echt een goede indruk achterlaten. Ik denk dat ik daar ook nog een paar van ga inslaan. Ik zou nu investeren in BTC, ETH en XRP . ETH gaat nog een goede stijging krijgen als ETH 2.0 word gelanceerd. Dit zijn coins met de minste risico's en met goede potentie.
Ik heb ook nog Litecoin en NANO.... daar word je nu nog niet echt vrolijk van.
Ik heb ook nog Litecoin en NANO.... daar word je nu nog niet echt vrolijk van.
Nog effe een vraagje.
Hoe deposit ik euros om coins te kopen op Kucoin??
Ik zie nergens een methode in de trant van "Deposit EUR"....
Ik kan wel bij Assets coins depositen, maar geen coins aankopen....
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Ergens anders Euro's omzetten naar LTC of ETH en dan naar KuCoin overzetten.PeaceFreak schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 19:51:
Nog effe een vraagje.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Oke, super, bedankt voor je snelle antwoord, @Taro !
Nog even geduld, alles sal reg kom!Verwijderd schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 20:04:
Ah heerlijk! Nieuwe hodlers.
Maar waar zijn de bullrun prijzen?
Is dit een mindfuck?
edit: ps, ik ben een stuk positiever over een bull run binnenkort.
[ Voor 12% gewijzigd door RaptorXS op 09-11-2018 20:17 ]
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Ik verkoop net mijn hodl voorraadje ADA, kon je dat niet eerder zeggen? Waarom ben je positiever?RaptorXS schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 20:09:
[...]
Nog even geduld, alles sal reg kom!
edit: ps, ik ben een stuk positiever over een bull run binnenkort.
Door het filmpje van Misss BitcoinTaro schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 20:25:
[...]
Ik verkoop net mijn hodl voorraadje ADA, kon je dat niet eerder zeggen? Waarom ben je positiever?
En handel soms contrair t.o.v. de techneuten en of doemdenkers hier Sell high, buy low
Verkocht je de ADA om goedkoper terug te kopen @Taro ? Of heb ik wat ADA nieuws gemist? Ik heb echt alle vertrouwen in Cardano..
Ik verwacht ook veel van ETH komende maanden/jaren. Heb er nog niet genoeg dus even wachten met inslaan jullie aub.
Zero.
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Dan heb je het natuurlijk ook over dé autoriteit in de cryptosceneRaptorXS schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 20:30:
[...]
Door het filmpje van Misss Bitcoin![]()
En handel soms contrair t.o.v. de techneuten en of doemdenkers hier Sell high, buy low
Ik beweeg ook graag tegen de stroom in, maar, de daling van vanochtend zegt voor mij wel iets. NEO, ADA, XRP, ONT dalen weer en NEO komt zelfs weer bijna onder de 16 Dollar terecht, al tijden een redelijke support. Die blijft OF staan OF we gaan er erg hard doorheen. <6.000 verwacht ik echt niet meer, maar 6.100-6.300 kan maar zo nog gebeuren. Grote kans op een enorme bounce op 1 van die bedragen om dan snel hard omhoog te gaan,daar geloof ik ook nog wel in.
Afijn, ik wacht het nog even af, kan nu gelukkig alweer x00 ADA extra terugkopen, maar wacht nog wel even.
Goedkoper terug te kopen. ADA volgt BTC over het algemeen wel redelijk. Ik heb er ook echt vertrouwen in, vandaar dat ik ADA als enige voor langere tijd kan holden. Maar ik heb ze destijds voor 0.06x Dollar gekocht, wilde ze al rond 0.08x Dollar verkopen, maar heb dat eergisteren maar voor 1/3e van de voorraad gedaan, zojuist dus de rest. Rond de 0.07 koop ik weer 1/3e in, op 0.0685 1/3e en op 0.065x de rest.Marthusiast schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 20:32:
Verkocht je de ADA om goedkoper terug te kopen @Taro ? Of heb ik wat ADA nieuws gemist? Ik heb echt alle vertrouwen in Cardano..
[ Voor 26% gewijzigd door Taro op 09-11-2018 20:42 ]
Als je contraire doet tegenover de techneuten hier, dan doe je gewoon hetzelfde van wat de massa doet. Contraire + contraire = niks.RaptorXS schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 20:30:
Door het filmpje van Misss Bitcoin![]()
En ik zou overigens sterk aanraden om niet met je lul te denken in cryptoland. Dat je Misss Bitcoin hier voor de lol post, tot daar aan toe, maar we moeten dat mens toch echt niet serieus gaan nemen van je?
Ik volg Madelon Vos ook, vind dat ze geen domme dingen zegt, haar snoet leuk en denk er het mijne van. Maar volg vooral mijn eigen 'dood of de gladiolen'-taktiek, ik kan jullie verklappen: die gaat als een speer!
[ Voor 35% gewijzigd door Chris.nl op 09-11-2018 20:52 ]
Het verschil tussen de CBOE futures en waar Bakkt nu mee bezig is vond ik wel geinig, in een soort Jip en Janneke taal. Niet iedereen is zo'n "expert" als uwes met je technische driehoekjes en geneuzel...bleh.TomTorquay schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 20:43:
[...]
Als je contraire doet tegenover de techneuten hier, dan doe je gewoon hetzelfde van wat de massa doet. Contraire + contraire = niks.
En ik zou overigens sterk aanraden om niet met je lul te denken in cryptoland. Dat je Misss Bitcoin hier voor de lol post, tot daar aan toe, maar we moeten dat mens toch echt niet serieus gaan nemen van je?
Ook haar uitleg over de BCH fork vond ik niet verkeerd.
En ach, ik neem jou ook niet serieus toch
edit: en voor de rest ben jij ook nog een viespeuk, jammer
[ Voor 3% gewijzigd door RaptorXS op 09-11-2018 21:09 ]
Nou, ik ben weer bezig een bitcoin te verkopen. Duurt meestal een dagje met mijn super-trage 0.01 BTC per keer verkoopmethode om de prijs over de dag een beetje te middelen (en iets aan de hoge kant ervan te gaan zitten).
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Daar komt de drop... (Of valt het mee, kan ookMarthusiast schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 20:32:
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Goede keuze, anders zou de koers nog verder dalen
BCH gaat ondertussen door het putje.
Ik ben er niet zo zeker van dat BTC de 6.400 USDT gaat houden, dus ik wacht nog even met ADA terugkopen.
Edit: Weer even snel de onderste lijn van de descending triangle aan het opzoeken
Ok, 15k ADA ingekocht, we gaan het zien.
[ Voor 20% gewijzigd door Taro op 09-11-2018 22:42 ]
Lees net dat er mogelijk toch geen fork komt, geen idee of het zo is hoor. Stel dat gebeurt niet dan is het putje vrij diep. Mocht het wel gebeuren is er flink ruimte voor omhoog nog de komende dagen.
Ben benieuwd, als er ergens geld mee te verdienen is deze dagen is het BCH wel
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Ik ben op 540 weer even ingestapt hopende op een bounce. Giga veel volume, maar daalde net iets teveel en weer uitgestapt. Nu staat hij er nog net iets boven, maar mogelijk stilte voor de storm, ik pas even op, thx voor de melding.PilatuS schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 22:40:
[...]
Lees net dat er mogelijk toch geen fork komt, geen idee of het zo is hoor. Stel dat gebeurt niet dan is het putje vrij diep. Mocht het wel gebeuren is er flink ruimte voor omhoog nog de komende dagen.
Ben benieuwd, als er ergens geld mee te verdienen is deze dagen is het BCH wel
Waar heb je dat gezien?
Dat kanaal wat jij poste laatst van Philakone. Wat trouwens zeer interessant is om te lezen
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Philakone heeft zo zijn buien, maar, 9/10 keer heeft hij het wel bij het juiste eind. Hij trade vooral met XRP, EOS, BTC en BCH, de laatste alleen richting de fork, anders niet.PilatuS schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 22:49:
[...]
Dat kanaal wat jij poste laatst van Philakone. Wat trouwens zeer interessant is om te lezenComment op zijn laatste post.
Je bedoelt https://twitter.com/MrWatson__/status/1061006444949094400 ? Want daar zie ik nog geen bewijs, maar sell the rumour
Verwijderd
Ok leuk, mijn coins zijn echt keihard aan het doodgaan!
Electroneum doei.
Genesis vision daaahaag.
Htmlcoin R.I.P
Alles kapodtstuk naar de haaien/filistijnen/poorten van de hel.
Maargoed. Dat kan over 2 uren weer anders zijn.
Electroneum doei.
Genesis vision daaahaag.
Htmlcoin R.I.P
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Zoals ik al eerder zei: Je bent shitcoin hodler of je bent het niet. Jij bewijst iedere keer maar weer hoe het niet moet en kudo's daarvoorVerwijderd schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 22:57:
Electroneum doei.
Genesis vision daaahaag.
Htmlcoin R.I.P
Daarom geen idee of het zo is, maar mocht het zo zijn heeft dat grote gevolgen voor de komende dagen. BCH is nu zeer interessant als die fork er maar komt.Taro schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 22:53:
[...]
Je bedoelt https://twitter.com/MrWatson__/status/1061006444949094400 ? Want daar zie ik nog geen bewijs, maar sell the rumour
Ondertussen in de grote wereld:
Kan er wel om lachen
Gevolgd door het volgende:Wall Street kleurt donkerrood
Tussen de 0,8 en 1,7 % verlies.... dus donkerrrood.De Dow-Jonesindexsloot met een verlies van 0,8 procent op 25.989,30 punten. De S&P 500 verloor 1,3 procent tot 2769,74 punten en technologiegraadmeter Nasdaq speelde 1,7 procent kwijt tot 7406,90 punten.[
Kan er wel om lachen
Nou, nou, poe, poe....🤣RaptorXS schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 23:07:
Ondertussen in de grote wereld:
[...]
Gevolgd door het volgende:
[...]
Tussen de 0,8 en 1,7 % verlies.... dus donkerrrood.
Kan er wel om lachen
Verwijderd
Ik doe dit vooral zodat anderen zich succesvol kunnen voelen.Taro schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 23:00:
[...]
Zoals ik al eerder zei: Je bent shitcoin hodler of je bent het niet. Jij bewijst iedere keer maar weer hoe het niet moet en kudo's daarvoor
Geen dank, geen dank.
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Toch weer in BCH gestapt, gokje wel waard.
Ah f*ck, totdat iemand even een paar vrijstaande villa's in de uitverkoop deed... Gelukkig maar 9 Dollar verlies:)
Nog 2 waves down volgens Philakone, dat was nummer 1.
Ah f*ck, totdat iemand even een paar vrijstaande villa's in de uitverkoop deed... Gelukkig maar 9 Dollar verlies:)
[ Voor 78% gewijzigd door Taro op 09-11-2018 23:25 ]
Ik dacht dat ie bedoelde dat de laatste nu is geweest ?Taro schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 23:11:
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Hij blijft natuurlijk ook graag een beetje vaagPilatuS schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 23:33:
[...]
Ik dacht dat ie bedoelde dat de laatste nu is geweest ?
https://twitter.com/Phila...tatus/1061024373065302016
In zijn vorige post had ie het over de final wave terwijl ie bezig was, vandaar.
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Klopt, maar hij kijkt vaak teveel naar de TA van 1 coin zonder de invloed van BTC en nieuws daarin mee te nemen.PilatuS schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 23:42:
In zijn vorige post had ie het over de final wave terwijl ie bezig was, vandaar.
BTC daalt nu weer, dus BCH en anderen ook. Ik heb nu een aantal BCH, NEO en ADA staan en blijf er verder maar even vanaf met zeer strakke stop losses omdat ik BTC niet vertrouw, morgenochtend kijken we weer verder.
Lol ik kan je de hand schudden. Dacht zal ook eens iets proberen: beetje STRAT + GVT. Mooi niet dus. Maar heb geen haast, zal vast wel weer verdubbelen ooitVerwijderd schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 22:57:
Electroneum doei.
Genesis vision daaahaag.
Htmlcoin R.I.P
Gelukkig is BTC ook weer wat gezakt, koop ik die nog wel wat bij want kijk daar op lange termijn toch wel positief tegenaan.
Ik zat ook naar BTC te kijken toen de val van BCH begon. BTC begon 6535 erg te laten zien dat ie verder ging zakken. Hij had het eerst over een long op 560 voor BCH, maar door naar BTC te kijken kon je wel zien dat ie daar geen mooie bounce ging maken en juist verder zou zakken.Taro schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 23:47:
[...]
Klopt, maar hij kijkt vaak teveel naar de TA van 1 coin zonder de invloed van BTC en nieuws daarin mee te nemen.
@Taro , omdat ik heb besloten geen daytrading te gaan doen (jij en een aantal anderen zijn koning op dat front) heb ik mijn DCA voor ADA nog maar een keer wat naar beneden gebracht. Zit er nu voor 0.11 eu p/st in (was 0.14 eu p/st). Jij succes met goedkoper terugkopen! Ben heeeel benieuwd wat ADA gaat doen komende jaren..
Specy schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 21:29:
Nou, ik ben weer bezig een bitcoin te verkopen. Duurt meestal een dagje met mijn super-trage 0.01 BTC per keer verkoopmethode om de prijs over de dag een beetje te middelen (en iets aan de hoge kant ervan te gaan zitten).
Zolang je een percentage en geen vast bedrag per trade betaalt maakt dat geen ruk uit natuurlijk.Slux schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 08:10:
[...]
Is dat niet zonde om op die manier te traden i.v.m. fee's ? of zit je op gdax ?
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Ik snap hem niet, als je bijvoorbeeld een Binance neemt 0.1% fee, en je verkoopt 1BTC in stukjes van 0.1BTC dan zit je toch geld weg te gooien ?LED-Maniak schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 08:12:
[...]
Zolang je een percentage en geen vast bedrag per trade betaalt maakt dat geen ruk uit natuurlijk.
ik let zelf nooit op fees en trade meeste toch op gdax maar lijkt mij zonde om zo te traden.
Als je al die fee van die 0.1BTC transacties bij elkaar opteld betaal je toch net zo veel fee als dat je 1 hele btc trade? Dat maakt toch niet uit, je betaald een percentage fee over het getrade bedrag. In verhouding is die fee dus altijd even veel.
Edit: Daar op door gaan, bij elke trade gooi je in principe geld weg aan fee (en verdient Binance aan je), maar zolang je in en je verkoop ver genoeg uit elkaar staan dat je er na de aftrek van de fee iets aan over houd heb je een goede trade gemaakt.
Edit: Daar op door gaan, bij elke trade gooi je in principe geld weg aan fee (en verdient Binance aan je), maar zolang je in en je verkoop ver genoeg uit elkaar staan dat je er na de aftrek van de fee iets aan over houd heb je een goede trade gemaakt.
[ Voor 33% gewijzigd door Acidrain op 10-11-2018 08:43 ]
Ja logisch, ik snap hem, tis nog vroegAcidrain schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 08:36:
Als je al die fee van die 0.1BTC transacties bij elkaar opteld betaal je toch net zo veel fee als dat je 1 hele btc trade? Dat maakt toch niet uit, je betaald een percentage fee over het getrade bedrag. In verhouding is die fee dus altijd even veel.
En ik zit op gdax te verkopen dus sowieso geen fees. Maar anders zou het inderdaad niet uitmaken omdat het een percentage is.
Beetje amateur TA:
Sinds begin dit jaar zitten we al in een neerwaartse trend met BTC. (rode lijn)
Sinds eindjuni is er daarentegen een lichte opwaartse trend te zien. (blauwe lijn) Binnen een ~1,5 week is het feest, want dan botsen de 2 trends, en gaat het hard naar boven, of naar beneden. (duh).
Ik zit zelf grotendeels in fiat momenteel, te wachten tot een goed instapmoment voor BTC, Wat is jullie kijk hierop? Omhoog of omlaag met BTC?
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
@Case Ik gok uiteindelijk op omhoog. De markt is best wel positief gestemd. Maar binnen de triangle is er ook nog wel wat ruimte om eerst omlaag te gaan.
Wat betreft mijn buys van gisteren: De stop losses zijn gelukkig niet afgegaan, 0.23 per NEO erbij, 0,0012 per ADA en 9 dollar per BCH erbij. Nu is de vraag of we een mooie dag krijgen of niet. Ik verwacht dat dit een korte opleving is/was en we de daling doorzetten. NEO en ADA (minus fee niet de moeite waard) verkocht, voor BCH de stop loss hoger ingesteld want die zie ik nog wel een paar Dollar erbij doen.
Edit: Zo dacht iemand anders er ook over bij BCH
- Ingestapt op 539,89 en uitgestapt op 551,65. Nu kijken wat er verder gaat gebeuren, o.a. bij XRP, denk dat ik daar instap.
- BCH 7 Dollar in 5 minuten eraf, durf nog niet terug te kopen.
Wat betreft mijn buys van gisteren: De stop losses zijn gelukkig niet afgegaan, 0.23 per NEO erbij, 0,0012 per ADA en 9 dollar per BCH erbij. Nu is de vraag of we een mooie dag krijgen of niet. Ik verwacht dat dit een korte opleving is/was en we de daling doorzetten. NEO en ADA (minus fee niet de moeite waard) verkocht, voor BCH de stop loss hoger ingesteld want die zie ik nog wel een paar Dollar erbij doen.
Edit: Zo dacht iemand anders er ook over bij BCH
- Ingestapt op 539,89 en uitgestapt op 551,65. Nu kijken wat er verder gaat gebeuren, o.a. bij XRP, denk dat ik daar instap.
- BCH 7 Dollar in 5 minuten eraf, durf nog niet terug te kopen.
[ Voor 16% gewijzigd door Taro op 10-11-2018 09:46 ]
Zitten er hier nog mensen in Matrix AI (MAN) ? Heb de laatste tijd aantal keren wat (bij) gekocht. Mainnet staat gepland voor eind december. Hopelijk nog een leuke stijging de komende weken. Ziet er uit als een interessant project, maar geen idee of het echt iets kan worden.
Verwijderd
Toch even mijn ADA bijgevuld. Veel vertrouwen in. HODL het dus nog even.
Iemand meer ervaring met Golem (GNT)?
Iemand meer ervaring met Golem (GNT)?
Uitleg over de Bitcoin Cash hardfork, en waarom we een consensus regel gaan veranderen.
Vijanden van Bitcoin Cash willen natuurlijk niet dat Bitcoin Cash ook effectief blocks van 1 GB en groter aan kan terwijl het toch decentraal blijft. En dat is waarom nChain en coingeek de komende hard fork proberen te saboteren.
Vijanden van Bitcoin Cash willen natuurlijk niet dat Bitcoin Cash ook effectief blocks van 1 GB en groter aan kan terwijl het toch decentraal blijft. En dat is waarom nChain en coingeek de komende hard fork proberen te saboteren.
[ Voor 37% gewijzigd door Kain_niaK op 10-11-2018 10:48 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
7x groter?! Die chain gaat hard groeien dan. Aan de andere kant, geheugen/diskspace wordt natuurlijk ook steeds goedkoper. Maar toch, zonder duidelijke directe reden zo'n forse vergroting, dat maakt het allemaal wel makkelijk om niet te gaan nadenken over optimalisaties.
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
De blocks blijven even groot als nu, totdat er meer ruimte nodig is. Niet gebruikte ruimte wordt niet met 0'en aangevuld, het is een maximum grootte. Dat groeien zal dus wel meevallen, het is meer voor de toekomstbestendigheid.Specy schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 10:53:
7x groter?! Die chain gaat hard groeien dan. Aan de andere kant, geheugen/diskspace wordt natuurlijk ook steeds goedkoper. Maar toch, zonder duidelijke directe reden zo'n forse vergroting, dat maakt het allemaal wel makkelijk om niet te gaan nadenken over optimalisaties.
En zoveel mensen zullen niet de hele blockchain downloaden.
Edit: Cryptopia gaat weer een stapel coins delisten, waaronder Geertcoin
[ Voor 12% gewijzigd door Taro op 10-11-2018 11:06 ]
Verwijderd
Geertcoin eruit???Taro schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 10:56:
[...]
Edit: Cryptopia gaat weer een stapel coins delisten, waaronder Geertcoin-> https://support.cryptopia...cdb45e780d7e096888a961976
Dit is duidelijk een complot van de linkse grachtengordel. Een direct gevolg van de islamitisering van onze samenleving.
Willen we meer of minder shitcoins?
[EDIT] wat een giga delist lijst met duistere shitcoins ook zeg... Dit zijn toch echt wel de kleinste legoblokjes der blockchain. Je weet wel, die kleine vierkantjes met 1 rondje erop. Die je een spontane hernia geven als je er met blote voeten op stapt.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2018 11:28 ]
Ik ben toch altijd weer blij als ik niet geraakt word met die delistings. Met al die shitcoins die ik heb gaat het nog wel eens mis (en dan is er vaak nog maar 1 site of zo over waar je ze nog kunt verkopen). En dat is eigenlijk altijd CoinExchange.io.
Edit: Serieus? "Athenian Warrior Token"? BirdCoin? CatCoin? CoolInDarkCoin? En zelfs EvilCoin?
Edit: Serieus? "Athenian Warrior Token"? BirdCoin? CatCoin? CoolInDarkCoin? En zelfs EvilCoin?
[ Voor 16% gewijzigd door Specy op 10-11-2018 11:41 ]
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Die lijst bevat alle delistings, ook eerdere. Maar zijn er alsnog veel.Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 11:14:
[...]
[EDIT] wat een giga delist lijst met duistere shitcoins ook zeg... Dit zijn toch echt wel de kleinste legoblokjes der blockchain. Je weet wel, die kleine vierkantjes met 1 rondje erop. Die je een spontane hernia geven als je er met blote voeten op stapt.
Dit gaat over het versturen van blocks van een miner naar een andere miner en heeft niks met de grote van de blockchain te maken.Specy schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 10:53:
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Even een noobvraagje. Een onjuiste transactie binnen een blockchain kan toch niet zonder meer worden gewijzigd, as in: niet. Dat kan slechts ongedaan gemaakt worden door een omgekeerde transactie. Am i right? 
*edit: ik probeer wat meer van de techniek te leren
ipv er alleen geld in te proppen
*edit: ik probeer wat meer van de techniek te leren
[ Voor 17% gewijzigd door hmr op 10-11-2018 12:55 ]
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Hangt ervan af wat je met een onjuiste transactie bedoelt. Als het ontvangstadres bijvoorbeeld niet bestaat, dan gaat de transactie normaal gesproken niet door. Bestaat het andere adres wel, dan ben je simpelweg je coins kwijt.hmr schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 12:51:
Even een noobvraagje. Een onjuiste transactie binnen een blockchain kan toch niet zonder meer worden gewijzigd, as in: niet. Dat kan slechts ongedaan gemaakt worden door een omgekeerde transactie. Am i right?
Een omgekeerde transactie zou dus betekenen dat je het bedrag van een geldige transactie terug gaat boeken, dus zou de eerste transactie al niet onjuist zijn geweest.
Als je bedoelt: Eenmaal in de blockchain = altijd in de blockchain, dat is correct, anders zou een eerder block invalid worden en daarmee alle daarop volgende blokken dus automatisch ook.
Dat laatste ja. Ik bedoelde de situatie: ik boek naar jouw kloppende BTC-wallet 20 BTC over wat niet de bedoeling was, want ik wilde 2 BTC (highballer) overboeken. In het hypothetische geval dat wij allebei te goede trouw vinden dat dit onjuist is en het willen herstellen kan dit slecht worden bereikt door jou de 18 BTC terug over te laten maken. Of natuurlijk de 20 BTC en dan mij weer 2 BTC over te laten maken.Taro schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 12:56:
[...]
Hangt ervan af wat je met een onjuiste transactie bedoelt. Als het ontvangstadres bijvoorbeeld niet bestaat, dan gaat de transactie normaal gesproken niet door. Bestaat het andere adres wel, dan ben je simpelweg je coins kwijt.
Een omgekeerde transactie zou dus betekenen dat je het bedrag van een geldige transactie terug gaat boeken, dus zou de eerste transactie al niet onjuist zijn geweest.
Als je bedoelt: Eenmaal in de blockchain = altijd in de blockchain, dat is correct, anders zou een eerder block invalid worden en daarmee alle daarop volgende blokken dus automatisch ook.
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Klopt, anders krijg je situaties waarbij je in staat zou zijn een al uitgevoerde transactie (deels) zelfstandig terug te draaien en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Bij automatische incasso speelt dat nog weleens, die kan je terugdraaien en dat is natuurlijk niet wenselijk voor de ontvanger.hmr schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 12:59:
[...]
Dat laatste ja. Ik bedoelde de situatie: ik boek naar jouw kloppende BTC-wallet 20 BTC over wat niet de bedoeling was, want ik wilde 2 BTC (highballer) overboeken. In het hypothetische geval dat wij allebei te goede trouw vinden dat dit onjuist is en het willen herstellen kan dit slecht worden bereikt door jou de 18 BTC terug over te laten maken. Of natuurlijk de 20 BTC en dan mij weer 2 BTC over te laten maken.
Heeft alles met vertrouwen en onomkeerbaarheid te maken, eens overgemaakt blijft overgemaakt op de blockchain, dat is ook een voorwaarde voor de betrouwbaarheid ervan. De enige optie om oude transacties terug te draaien is een >50% attack met voldoende hashing power, dan zal een deel van de chain andere transacties gaan bevatten en als die meer power heeft, dan kan je ongeldige transacties gaan uitvoeren. Dat zal doorgaans overigens pas vanaf nieuwe blocks het geval zijn, dus maak je een nieuwe ongeldige transactie aan waarin je het bedrag terugboekt, je draait niet echt de oude terug door die te verwijderen want dan wordt het een lastig geheel.
[ Voor 8% gewijzigd door Taro op 10-11-2018 13:06 ]
BTC blijft redelijk gelijk, maar behoorlijk wat alts trekken een kort sprintje
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!