iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Kennis delen > DM
Crypto bot is zo een app, heb er iets van € 3,00 ofzo voor moeten betalen. Zie: https://www.cryptotrackerbot.com/ is beschikbaar voor iPhone/android. Krijg je meteen een notificatie als er een nieuwe listing is.JorzoR schreef op woensdag 7 november 2018 @ 08:26:
[...]
Dat is bijna niet te timen, tenzij je er bovenop zit. Ik heb het geprobeerd maar is niet te doen. Er zijn diensten die je een e-mail/sms/notificatie sturen zodra er een listing bekend wordt gemaakt, maar je bent niet de enige die dat ontvangt
[ Voor 60% gewijzigd door JorzoR op 07-11-2018 09:12 ]
Precies zoals jij, blijven kopen, holden en wachten tot 14 December.jasper7878 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:10:
als ik hier kijk dan zie ik mensen voornamelijk melden dat ze leuke winsten pakken. zelf zit ik sinds aug 2017 in crypto en plemp er ieder maand honderen euri's in. maar als ik vandaag de dag naar mn waarde kijk sta ik nog flink de min. mijn strategie is voornamelijk hold, en met wat klein speelgeld probeer ik wat bij elkaar te klooien, maar dat zet geen zoden aan de dijk. hoe doen jullie dit?
Euro > Bitcoin > USDT (of een andere stable coin) en afwachten. Ik time de markt liever aan het begin van een bullrun ipv deze swings waar je niet veel wijzer uit wordt en waar je maar mazzel moet hebben met kleine procentjes profit tegenover mogelijke grotere verliezen.jasper7878 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:10:
als ik hier kijk dan zie ik mensen voornamelijk melden dat ze leuke winsten pakken. zelf zit ik sinds aug 2017 in crypto en plemp er ieder maand honderen euri's in. maar als ik vandaag de dag naar mn waarde kijk sta ik nog flink de min. mijn strategie is voornamelijk hold, en met wat klein speelgeld probeer ik wat bij elkaar te klooien, maar dat zet geen zoden aan de dijk. hoe doen jullie dit?
Ik hou de ontwikkelingen dagelijks in de gaten, tot nu toe geen spijt van deze strategie. Zoals hier in het forum vaker aangegeven is 6800 een kritiek level en ben ik benieuwd wat er dan met volume gebeurt als we daar overheen gaan. Alles daaronder vind ik gewoonweg niet interessant nu en kost mij veel te veel tijd om in de gaten te houden voor minimale profits.
Maargoed, dit is wat voor mij nu prettig werkt en wat "ease of mind" geeft. Iedereen heeft denk zo z'n argumenten.
[ Voor 9% gewijzigd door JorzoR op 07-11-2018 09:26 ]
80% komt hier vooral zijn succesjes neerplempen. Dat geeft nogal een vertekend beeld.jasper7878 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:10:
Los daarvan, HODL is een vreselijke strategie.
[ Voor 77% gewijzigd door TomTorquay op 07-11-2018 09:29 ]
Nemo potest nocere meam me invito tactiost
Bizar dat je dan in de min staat...Je zat toch net voor de enorme run up in crypto dan en hebt toch fenomenale stijging meegemaakt. Persoonlijk ben ik begin december 2017 ingestapt. Logisch dat ik op serieus verlies sta maar ook ik doe er elke maand klein bedragje bij. Ik hoop dat we nog eens een run zien zoals vorig jaar...en dat ik dan vooral in de projecten zit die er het meest van profiteren.jasper7878 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:10:
Verwijderd
Wat is er na 14 dec?Machlah schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:15:
[...]
Precies zoals jij, blijven kopen, holden en wachten tot 14 December.
Ik steek voornamelijk in WTC. Dit omdat de vooruitzichten gewoon erg goed zijn op langere termijn, en als ik me niet vergis we vorig jaar op 40 ~ 60 dollar stonden en ik nog inkocht op 10$ per stuk
Hier ook hoor, met tussentijds veel handelen. En afgelopen jaar praktisch een jaarsalaris (netto) bij geïnvesteerd. Door de dalende trend vanaf januari echter ook in de min (pf is slechts 1/3 van contante waarde).jasper7878 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:10:
Hou echter van investeren en zie wel waar het op uitloopt. Ook actief op de beurs. Laatste tijd iets meer overigens, crypto werd een beetje saai. Daar waar leuke winsten weten te pakken zodat 2018 niet geheel verloren is
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Ik heb de afgelopen maanden hier en daar ook flink wat verliezen gepakt. Iedere keer als ik besluit te holden (zie mijn posts van een paar weken geleden), dan daalt alles. Besluit ik dan te stoppen met holden (zie mijn posts van minder weken geleden), dan stijgt daarna weer alles zoals afgelopen week. Mooi omgekeerd traden dus...TomTorquay schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:22:
[...]
80% komt hier vooral zijn succesjes neerplempen. Dat geeft nogal een vertekend beeld.
Maar afijn, ik hold nu alleen ADA, de rest bekijk ik per dag wat ik ermee doe. XRP is nu een winstpakker, maar ik heb ze laatst voor 0,485 cent gekocht en vorige week voor 0,445 cent verkocht. Dat doet wel pijn als ze nu op 0,54 cent staan...
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Dit staat los van welke strategie er gebruikt is. Heb hier genoeg toppers gezien die alleen hun day trade successen neerplempen. HODL is niet per definitie een slechte strategie.TomTorquay schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:22:
[...]
80% komt hier vooral zijn succesjes neerplempen. Dat geeft nogal een vertekend beeld.
Ken het gevoel. Het is me ook al te vaak overkomen. Het blijft gewoon enorm moeilijk om de markt in te schatten. Wie het tegendeel beweert is waarschijnlijk toch niet helemaal eerlijk tegenover zichzelf. Ik probeer nu meer met stop losses te werken en als een koele kikker uit te stappen als mij stop loss zegt dat het tijd is. Vroeger had ik dan de neiging om door de dip heen te willen holden, maar dat bleek al te vaak toch geen geweldig goed ideeTaro schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:48:
Ik heb de afgelopen maanden hier en daar ook flink wat verliezen gepakt. Iedere keer als ik besluit te holden (zie mijn posts van een paar weken geleden), dan daalt alles. Besluit ik dan te stoppen met holden (zie mijn posts van minder weken geleden), dan stijgt daarna weer alles zoals afgelopen week. Mooi omgekeerd traden dus...
Klopt wat je in het begin zegt. Dat HODL niet per se een slechte strategie is: nja, dat klopt ook, maar alleen in een bull markt. Niet in een bear markt. En daar zitten we nu nog steeds in. Enfin, zo denk ik er overMachlah schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:51:
Dit staat los van welke strategie er gebruikt is. Heb hier genoeg toppers gezien die alleen hun day trade successen neerplempen. HODL is niet per definitie een slechte strategie.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat dat nOS nou wil bereiken, tijdens die presentatie in Amsterdam tijdens het NEO event vond ik het al vaag en ik snap nog steeds niet wat de toegevoegde waarde is van deze nOS token.. NEO loopt ook nou niet bepaald omhoog in sats waarde. Bovendien hoe meer coins/tokens uit de hoed van NEO komen hoe meer kanslozer de kans is dat NEO en de daarbij horende coins weer substantieel stijgen, maar dat is enkel mijn visie.wouter_va schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 22:06:
Zijn hier mensen die meedoen aan de nOS token sale? Ik volg ze zijdelings al een tijdje, maar twijfel nog steeds of ik er enkele NEO wil aan riskeren.. Voor een toch met Nederland gelinkt project komt het hier niet echt aan bod
Probleem is denk ik dat veel mensen niet kunnen inschatten wanneer zo bull/bear market nou begint en eindigt.TomTorquay schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:57:
[...]
Ken het gevoel. Het is me ook al te vaak overkomen. Het blijft gewoon enorm moeilijk om de markt in te schatten. Wie het tegendeel beweert is waarschijnlijk toch niet helemaal eerlijk tegenover zichzelf. Ik probeer nu meer met stop losses te werken en als een koele kikker uit te stappen als mij stop loss zegt dat het tijd is. Vroeger had ik dan de neiging om door de dip heen te willen holden, maar dat bleek al te vaak toch geen geweldig goed idee
[...]
Klopt wat je in het begin zegt. Dat HODL niet per se een slechte strategie is: nja, dat klopt ook, maar alleen in een bull markt. Niet in een bear markt. En daar zitten we nu nog steeds in. Enfin, zo denk ik er over
En vaak ook dan het verkeerde moment kiezen (of hebben gekozen)om uit of in te stappen en zo veel verlies maken en er dus voor kiezen om te HODLén.
Mijn PF staat ook zwaar in de min, hodl was niet positief afgelopen maanden (vooral voor Juli).jasper7878 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:10:
We zijn nu volgens mij aan het stabiliseren en gaan beetje omhoog en beetje omlaag. Ik denk dat daar momenteel de mensen hun winstjes pakken. Wat ik vooral niet doe is tijdens een forse stijging instappen. Toen met MDA heb ik niet meegedaan omdat ik er gewoon niet goed in ben en te weinig tijd had.
Echter met BCH zat ik er wel bij en heb ik toch weer wat procenten gepakt. Nu blijf ik eruit ook al stijgt hij misschien nog verder. Het risico is te groot en dan word ik een hodl en dat wil ik niet aangezien het van mijn speelgeld is.
Ik hodl een paar coins en met de rest speel ik. Vooral coins die flink stijgen in korte tijd dan pak ik mijn winst. Ik ga niet blijven hopen op meer winst. Vaak zie ik dat hij misschien niet daalt op het moment dat ik denk maar een paar dagen later daalt hij alsnog. Ik heb bijvoorbeeld zo LINK al twee keer kunnen verkopen en voor lager kunnen kopen. Eerste keer met ruim 10% lager weer ingekocht en afgelopen week 5% lager.
laatste tip..........ongeduld moet je niet hebben. Lees de XRP ervaring van Taro.....met huidige verloop van de markt lijkt alles wel iets meer bullish te zijn. Dus naar daling komt stijging. Al kan dit ineens weer omslaan naar bear market.. Kom op bulls ik ben die bear meer dan zat en komt mijn
Ik HODL nog steeds m'n Tether, dat doe ik nu denk ik al 3 maanden ofzo, niks gehandeld in die tijd. Niks verloren, niks gewonnen, nou ja beetje verloren dan ivm tether/USDTomTorquay schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:22:
[...]
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Stop losses pas ik weinig meer toe. De nadelen zijn vaak groter dan de voordelen. 9/10 keer tik je net je stop loss aan om als je wakker wordt te zien dat de koers direct daarna weer is gestegen. Ik heb het liever zelf in de hand, dan maar een iets groter risico op een enorme daling, dan iedere keer weer duurder terug moeten kopen.TomTorquay schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:57:
Ken het gevoel. Het is me ook al te vaak overkomen. Het blijft gewoon enorm moeilijk om de markt in te schatten. Wie het tegendeel beweert is waarschijnlijk toch niet helemaal eerlijk tegenover zichzelf. Ik probeer nu meer met stop losses te werken en als een koele kikker uit te stappen als mij stop loss zegt dat het tijd is. Vroeger had ik dan de neiging om door de dip heen te willen holden, maar dat bleek al te vaak toch geen geweldig goed idee
[ Voor 46% gewijzigd door Taro op 07-11-2018 10:22 ]
Dat is het punt, als de bull market begint ben je m.i. al te laat met inkopen.wehave schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:14:
[...]
Probleem is denk ik dat veel mensen niet kunnen inschatten wanneer zo bull/bear market nou begint en eindigt.
En vaak ook dan het verkeerde moment kiezen (of hebben gekozen)om uit of in te stappen en zo veel verlies maken en er dus voor kiezen om te HODLén.
https://theoofy.com/18692...s-predictions-tue-nov-06/Pelox schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:31:
Ik voel diep van binnen toch een gevoel van fomo opkomen..
https://www.newsbtc.com/2...ergoing-a-clear-breakout/
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Gewoon nog wat fiat tegenaan gooien, dan help je mee de juiste richting in gang te zetten en daarmee wordt fomo -> meedoen aan de bullrun.Pelox schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:31:
Of zie ik het te rooskleurig
ben meer van de JOMO Joy Of Missing OutPelox schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:31:
Gisteren al gedaanTaro schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:33:
[...]
Gewoon nog wat fiat tegenaan gooien, dan help je mee de juiste richting in gang te zetten en daarmee wordt fomo -> meedoen aan de bullrun.
Of zie ik het te rooskleurig
Zero.
Sinds een weekje heb ik mijn bot aangesloten op het altcoins kanaal van de r/BitcoinMarkets Slack die alle nieuwe listings en delistings automatisch post voor Binance, Bitfinex, Bithumb, Bitstamp, Bittrex, Coinbase Pro, Huobi, Kraken, Poloniex en Upbit. Gratis en voor niks :-)Cobus79 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 08:22:
ff nog eens wat; via welk medium kan je nou het snelst op de hoogte gesteld worden dat er bijv. op Binance een neiuwe munt gelist gaat worden...en zoddoende van de stijging kan profiteren? Ik heb het toen eens geprobeerd maar was altijd aan de late kant (twitter, mail van binance, zo'n crypto-news app).
Op etherdelta is nog handel in PRL en SHL, ik heb mijn PRL voor een paar EUR 10tjes verkocht.Tominatie schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:04:
Oyster Pearl is niet meer, het team gaat verder onder de naam Opacity. Een rebranding + coinswap dus, wauwie. Nu moet 'ie wel gaan moonen.
"Fork Details: 1 OPQ provided for all wallets holding 1 PRL as of Block #6607247. The fork will be executed by end of day Friday (11/9)"
Ik natuurlijk gelijk kijken wanneer Block #6607247 had plaatsgevonden aangezien dat voor mij cruciaal is. Ik heb mazzel want de snapshot wordt gelukkig genomen toen Kucoin de trading on hold had gezet.![]()
Dus mijn PRL wordt hierdoor gelukkig ook geswapt.
Zo niet was het een duur grapje geworden, 20.000 van die dingen tegen een prijs van gemiddeld 1200 sats in 1 klap weg, foetsie. Dat had mijn portfolio behoorlijk geraakt aangezien het wel om ¼ van een bitcoin gaat ongeveer. Da's gewoon een top vakantie voor een weekje, da's 2 maanden heel veel werken in de zomervakantie voor mij.
Al met al best wel blij. Ben vooral benieuwd wat er gaat gebeuren als traden weer mogelijk is. M'n overige BTC op kucoin staat te wachten om de dip te kopen.
Wat ik heb geleerd van dit fiasco? Ik ga voortaan eerst even op onderzoek uit voordat ik een rode candle van -60% zal chasen.
Edit: van SHL heb ik nog niet gehoord dat ze een snapshot hebben genomen. Die verkoop ik nog even niet.
[ Voor 3% gewijzigd door wjv op 07-11-2018 11:16 ]
Ik heb mijn PRL op mijn ledger staan, dat maakt niet uit toch?wjv schreef op woensdag 7 november 2018 @ 11:13:
[...]
Op etherdelta is nog handel in PRL en SHL, ik heb mijn PRL voor een paar EUR 10tjes verkocht.
Edit: van SHL heb ik nog niet gehoord dat ze een snapshot hebben genomen. Die verkoop ik nog even niet.
Zero.
Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL
Etherdelta supports de ledger, je kan dus middels je ledger de PRL op etherdelta te koop zettenPelox schreef op woensdag 7 november 2018 @ 11:19:
[...]
Ik heb mijn PRL op mijn ledger staan, dat maakt niet uit toch?
Ik bedoel voor de swapwjv schreef op woensdag 7 november 2018 @ 11:27:
[...]
Etherdelta supports de ledger, je kan dus middels je ledger de PRL op etherdelta te koop zetten
Zero.
Geen geweldig interview maar wel leuk dat ze op mainstream media verschijnen..
Ook een interessant artikel aangezien dit is waar Fusion op mikt: https://www.coinspeaker.c...f-blockchain-development/
[ Voor 26% gewijzigd door Stokstaart op 07-11-2018 11:41 ]
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Hmm pas er maar mee op. Voor zover ik weet worden de PRL's die zijn gekocht ná de snapshot, niet meer omgezet naar de nieuwe coin.wjv schreef op woensdag 7 november 2018 @ 11:13:
[...]
Op etherdelta is nog handel in PRL en SHL, ik heb mijn PRL voor een paar EUR 10tjes verkocht.
Het is inderdaad een gokje, maar ik ga ervan uit dat ze volledig van de snapshot uitgaan, en dus verkoop na de snapshot niet uitmaakt.burnebie schreef op woensdag 7 november 2018 @ 11:51:
Op alle PRL kanalen wordt afgeraden te handelen in PRL omdat je dan wellicht niet gecompenseerd kan worden.
Ik ben het hier niet mee eens. Een bull markt kan een behoorlijke tijd aanhouden. Als je de signalen vroeg opvangt heb je gewoon nog zat kansen. Ok, je mist het verschil van "nu" tot aan je gewenste instap moment. Maargoed, dat is verwaarloosbaar als we van 7k naar 100k gaanMachlah schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:30:
[...]
Dat is het punt, als de bull market begint ben je m.i. al te laat met inkopen.
[ Voor 28% gewijzigd door JorzoR op 07-11-2018 12:38 ]
Voor ERC-20 tokens bevalt MEW me prima.ScreamGT schreef op woensdag 7 november 2018 @ 11:24:
Hoe kan ik andere cryptos op mijn ledger zetten? Ik gebruik die Ledger live app, maar sommige cryptos worden niet ondersteund of kan ik geen wallet voor maken.
henMarthusiast schreef op woensdag 7 november 2018 @ 01:46:
[...]
Snap het.. maatregelen vice versa bijten elkaar af en toe ;-) Ik denk dat ze je nog wel willen hebben hoor! De vraag is: wil je 'hun/hen/hullie' (kom er maar in @.oisyn ) nog hebben?![]()
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Reden;
Er was een buywall van dik 300.000 euro.
Die is de afgelopen uren/dagen afgenomen naar 70.000 omdat er gekocht is.
Een dikke vette whale bezit nu dus weer veel mda. En ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hij voor dik 250.000 euro bijkoopt om straks lager te verkopen.
Die wordt t.z.t. weer de hemel in gepushed
Of mis ik iets.....
Zou mooi zijn.Sam2013 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:54:
Ik zit weer volledig in mda.
Reden;
Een dikke vette whale bezit nu dus weer veel mda. En ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hij voor dik 250.000 euro bijkoopt om straks lager te verkopen.
Of mis ik iets.....
Ben er net voor de daling op 27/28 okt. ingestapt
Klopt.wjv schreef op woensdag 7 november 2018 @ 11:54:
[...]
Het is inderdaad een gokje, maar ik ga ervan uit dat ze volledig van de snapshot uitgaan, en dus verkoop na de snapshot niet uitmaakt.
Als je dus op/voor block #6607247 bijvoorbeeld 10.000 PRL had krijg je dus ook 10.000 OPQ.
Het is een fork. De PRL blijf je houden en kun je verkopen op ED voor bijna niks.
Op de overige exchanges is verkopen niet meer mogelijk.
Hoezo denk je dit? Iedereen kan iets toevoegen aan of afsnoepen van een "buy wall", niet alleen 1 persoonSam2013 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:54:
Reden;
Of mis ik iets.....
[ Voor 5% gewijzigd door JorzoR op 07-11-2018 14:39 ]
Hoezo dat ? Als de bullmarket begint is dat maanden lang. Stel je mist 10% op de eerste dag of 30% over meerdere dagen of weken, dan nog tijd zat voor dikke winsten. Even BTC als voorbeeld, stel je koopt pas op 8k of zelfs nog hoger, als BTC naar 20k en hoger gaat heb je het nog over 100% winst of meer. Pas kopen als de bullmarket begint geeft je een heel klein risico op verlies tegenover iets minder winst. Een echte bullmarket is voor langere tijd, wat maakt het uit als je daar een paar dagen of zelfs weken van mist ?Machlah schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:30:
[...]
Dat is het punt, als de bull market begint ben je m.i. al te laat met inkopen.
Ik snap wat je bedoeld maar zo makkelijk is het toch niet vaak.PilatuS schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:42:
[...]
Hoezo dat ? Als de bullmarket begint is dat maanden lang. Stel je mist 10% op de eerste dag of 30% over meerdere dagen of weken, dan nog tijd zat voor dikke winsten. Even BTC als voorbeeld, stel je koopt pas op 8k of zelfs nog hoger, als BTC naar 20k en hoger gaat heb je het nog over 100% winst of meer. Pas kopen als de bullmarket begint geeft je een heel klein risico op verlies tegenover iets minder winst. Een echte bullmarket is voor langere tijd, wat maakt het uit als je daar een paar dagen of zelfs weken van mist ?
Hebben al meerdere keren gedacht dat het weer bull tijd was of dat de bear al weer was begonnen.
Ook in de bull markt had je meerdere momenten dat je kon denken het is nu voorbij.
En het ging opeens zo verschrikkelijk hard dat was lastig te voorspellen.
Maar misschien is het alleen lastig voor mij
Daarom is het juist lang wachten tot de boel echt flink omhoog gaat en er flink volume is voor langere tijd. Tuurlijk weet je niets zeker, maar perse willen kopen voordat de boel begint is een nog veel groter risico en dan heb je 0,0 zekerheid dat het doorzet. Er voor een paar procent van te voren bij willen zijn geeft je juist het risico dat het niet gebeurt en de boel flink zakt. Ik snap gewoon niet waarom je te laat zou zijn als je wat langer wacht.wehave schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:47:
[...]
Ik snap wat je bedoeld maar zo makkelijk is het toch niet vaak.
Hebben al meerdere keren gedacht dat het weer bull tijd was of dat de bear al weer was begonnen.
Ook in de bull markt had je meerdere momenten dat je kon denken het is nu voorbij.
Heb ik trouwens het afgelopen half jaar niet 1x gezegt. Vaak genoeg aangeven dat een breakout niets zegt tot een bepaald level gebroken wordt voor langere tijd.Hebben al meerdere keren gedacht dat het weer bull tijd was of dat de bear al weer was begonnen.
Ik beschuldigde je daar niet van hoor , was meer in het algemeen.PilatuS schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:51:
[...]
Daarom is het juist lang wachten tot de boel echt flink omhoog gaat en er flink volume is voor langere tijd. Tuurlijk weet je niets zeker, maar perse willen kopen voordat de boel begint is een nog veel groter risico en dan heb je 0,0 zekerheid dat het doorzet. Er voor een paar procent van te voren bij willen zijn geeft je juist het risico dat het niet gebeurt en de boel flink zakt. Ik snap gewoon niet waarom je te laat zou zijn als je wat langer wacht.
[...]
Heb ik trouwens het afgelopen half jaar niet 1x gezegt. Vaak genoeg aangeven dat een breakout niets zegt tot een bepaald level gebroken wordt voor langere tijd.
Zo kwam het ook niet over hoorwehave schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:52:
[...]
Ik beschuldigde je daar niet van hoor , was meer in het algemeen.
Er zit beweging inSam2013 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:54:
[ Voor 24% gewijzigd door PilatuS op 07-11-2018 14:56 ]
En heb je dat dan voor korte hold/trade of de lange hodl?
Hoe weet je van te voren hoe lang een bull markt duurt? En hoe bereken je dat je minder kans op verlies dan winst hebt? De bullmarkt die jij denkt dat er is is misschien slecht een kleine opleving en kan zo weer instorten.PilatuS schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:42:
[...]
Hoezo dat ? Als de bullmarket begint is dat maanden lang. Stel je mist 10% op de eerste dag of 30% over meerdere dagen of weken, dan nog tijd zat voor dikke winsten. Even BTC als voorbeeld, stel je koopt pas op 8k of zelfs nog hoger, als BTC naar 20k en hoger gaat heb je het nog over 100% winst of meer. Pas kopen als de bullmarket begint geeft je een heel klein risico op verlies tegenover iets minder winst. Een echte bullmarket is voor langere tijd, wat maakt het uit als je daar een paar dagen of zelfs weken van mist ?
Stratis als voorbeeld. Als ik nu 1000 stratis koop voor 1$ per stuk heb ik 1000 stratis. Met een mooie bullmarkt zit dit zo op 3-4$ aan het begin. Dan heb ik voor hetzelfde geld nog maar 250 stratis. Als stratis vervolgens door stoot naar 20$ heb ik ipv 20.000 maar 5000 $.
Mooiste inkoopmoment is NU.
Men vond het verdacht dat ik een paar keer kort achter elkaar geld overmaakte naar een Bunq bankrekening.
Dit had ik hiervoor nog niet eerder gedaan en komt omdat ik voor het eerst zat te hobbyen bij Bitcoinmeester,uit een stukje verveling.
Voor bescherming hadden ze dus even dat Bunq account geblockt.
Na tel. uitleg van mijn kant was er geen probleem meer en kan ik weer ongestoord mijn gang gaan.
Oja, dat mijn IP adres steeds veranderd door het gebruik van een VPN was (geloof ik) ook niet echt bevorderlijk.
Hehe misschien koop jij over een paar weken 2000 Stratis voor $0,50 per stuk.. Alles is relatief. Die bull market ook en het is maar de vraag of de crypto straks in 1 klap doorstijgt, een bull market kan meerdere maanden of jaren duren, zie bijv. de Dow Jones / S&P500. Maar ja bij een bull market horen ook significante volumes, laat die volume nou nog niet significant zijn.Machlah schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:08:
[...]
Hoe weet je van te voren hoe lang een bull markt duurt? En hoe bereken je dat je minder kans op verlies dan winst hebt? De bullmarkt die jij denkt dat er is is misschien slecht een kleine opleving en kan zo weer instorten.
Stratis als voorbeeld. Als ik nu 1000 stratis koop voor 1$ per stuk heb ik 1000 stratis. Met een mooie bullmarkt zit dit zo op 3-4$ aan het begin. Dan heb ik voor hetzelfde geld nog maar 250 stratis. Als stratis vervolgens door stoot naar 20$ heb ik ipv 20.000 maar 5000 $.
Een bullmarket is wanneer de markt voor langere tijd grote winsten laat zien. Een bearmarket is het tegenovergestelde. Als de koers even 1 of 2 weken omhoog gaat kan je niet spreken van een bullmarket.Machlah schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:08:
[...]
Hoe weet je van te voren hoe lang een bull markt duurt?
Dan is het dus geen bullmarketDe bullmarkt die jij denkt dat er is is misschien slecht een kleine opleving en kan zo weer instorten.
Het is kijken naar het grote plaatje. Niet naar dagen of weken, maar naar maanden of langer.
Wat een raar voorbeeld. Van 1 dollar naar 3 dollar is 300%, dat gaat niet in 2 dagen. Bij BTC heb je het over van 6k naar 18k, dan zit je dus al lang in de bullmarket voor meerdere weken of maanden.Stratis als voorbeeld. Als ik nu 1000 stratis koop voor 1$ per stuk heb ik 1000 stratis. Met een mooie bullmarkt zit dit zo op 3-4$ aan het begin. Dan heb ik voor hetzelfde geld nog maar 250 stratis. Als stratis vervolgens door stoot naar 20$ heb ik ipv 20.000 maar 5000 $.
Dat weet je niet.Mooiste inkoopmoment is NU.
[ Voor 30% gewijzigd door PilatuS op 07-11-2018 15:28 ]
RaptorXS schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:13:
Update ING bank/fraudemelding met mijn rekening:
Men vond het verdacht dat ik een paar keer kort achter elkaar geld overmaakte naar een Bunq bankrekening.
Dit had ik hiervoor nog niet eerder gedaan en komt omdat ik voor het eerst zat te hobbyen bij Bitcoinmeester,uit een stukje verveling.
Na tel. uitleg van mijn kant was er geen probleem meer en kan ik weer ongestoord mijn gang gaan.
Oja, dat mijn IP adres steeds veranderd door het gebruik van een VPN was (geloof ik) ook niet echt bevorderlijk.
Verwijderd
Het is dan misschien vervelend maar opzich is dit wel heel netjes handelen van je bank.RaptorXS schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:13:
Update ING bank/fraudemelding met mijn rekening:
Stel je voor dat je wel thuis zat vastgebonden in een stoel terwijl iemand met een klauwhamer op je nagels zat te meppen.
Dan ben je toch blij dat je vertrouwde derde partij een beetje oplet.
een beetje crimineel had gelijk een groot bedrag over gemaakt en niet een paar keer achter elkaarVerwijderd schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:01:
[...]
Het is dan misschien vervelend maar opzich is dit wel heel netjes handelen van je bank.
Stel je voor dat je wel thuis zat vastgebonden in een stoel terwijl iemand met een klauwhamer op je nagels zat te meppen.
Dan ben je toch blij dat je vertrouwde derde partij een beetje oplet.
Hoe weet jij dat dit het laagste punt is?Machlah schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:08:
Dit soort jacht op het best mogelijke instapmoment, daar smullen de whales van, want dat is wat hun zakken vult. Als je op elk laag punt inkoopt, dan sta je nu vooral op een enorm verlies. Als je wacht totdat de bullrun weer is begonnen, dan mis je misschien wel wat winst, maar dan is je inleg alvast niet gehalveerd nog voor je begonnen bent met winst maken. Stel, je hebt duizend euro. Je stapte in op $12000 omdat je dacht dat het laagste punt was. Als BTC zakt naar $4000, dan heb je maar €333 meer over. De koers moet dan x3 doen vooraleer je break even staat. Als je had gewacht totdat de koers was gezakt naar $4000 en vervolgens aan z'n bull run begon en je stapte dan in op $6000, dan heb je vanaf dat moment winst. Terwijl je in het andere geval moet wachten tot $12000 vooraleer je winst begint te maken...
Het is altijd grappig dat mensen aan winstmaximalisatie proberen doen terwijl het zo al moeilijk genoeg is om winst te maken
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Ik stap bij BCH regelmatig in en uit en dat blijf ik de komende week ook nog doen. Daarna vermoed ik dat ik mij met dit bedrag weer op BTC en XRP ga richten.Berry powel schreef op woensdag 7 november 2018 @ 17:17:
zijn er nog mensen die shortterm in BCH (hardfork 15 nov) en BAT (coinbase trading) zitten? vraag mij af of het nu nog lucratief kan zijn
BCH is ook vandaag nog lucratief gebleken, of dat vanaf nu ook nog zo is weet ik niet, ik zit nu in USDT toe te kijken. 1 ding weet ik wel, vroeger baalde ik als ik bijv. eerst x.3 BCH had en na uitstappen en instappen bijv. x.2 BCH, tegenwoordig kijk ik alleen naar de totale Dollar waarde, omdat ik BCH op de lange termijn toch niet ga holden. Bij andere munten zoals ADA, NEO en ONT waar ik vaak voor de lange termijn in zit doet het aantal er voor mij wel toe.
Edit:
[ Voor 4% gewijzigd door Taro op 07-11-2018 17:29 ]
Als iedereen wacht met instappen tot de bullrun is begonnen begint het nooit.TomTorquay schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:27:
[...]
Hoe weet jij dat dit het laagste punt is?
Dit soort jacht op het best mogelijke instapmoment, daar smullen de whales van, want dat is wat hun zakken vult. Als je op elk laag punt inkoopt, dan sta je nu vooral op een enorm verlies. Als je wacht totdat de bullrun weer is begonnen, dan mis je misschien wel wat winst, maar dan is je inleg alvast niet gehalveerd nog voor je begonnen bent met winst maken. Stel, je hebt duizend euro. Je stapte in op $12000 omdat je dacht dat het laagste punt was. Als BTC zakt naar $4000, dan heb je maar €333 meer over. De koers moet dan x3 doen vooraleer je break even staat. Als je had gewacht totdat de koers was gezakt naar $4000 en vervolgens aan z'n bull run begon en je stapte dan in op $6000, dan heb je vanaf dat moment winst. Terwijl je in het andere geval moet wachten tot $12000 vooraleer je winst begint te maken...
Het is altijd grappig dat mensen aan winstmaximalisatie proberen doen terwijl het zo al moeilijk genoeg is om winst te maken
Of zeg ik nu iets geks?
Wees blij met de vroege instappers
Een paar maanden geleden stond de boel anders nog een stuk lager. Toen was het mooiste inkoopmoment.
IkKlaas25 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:07:
Wie heeft er een bag Pundi X (NPXS)?
En heb je dat dan voor korte hold/trade of de lange hodl?
Voor langere tijd puur om die 7% te pakken elke maand, die 7% zet ik trouwens wel steeds om naar BTC dus mijn zakje NPXS blijft min of meer even groot.
Nu!
Weet je niet!
Misschien kunnen we 't eens worden dat op dit moment het potentieel naar boven groter is dan naar beneden?Toen!
Ik ga voor optie 2 van de quote'sChris.nl schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:21:
[...]
[...]
[...]
Misschien kunnen we 't eens worden dat op dit moment het potentieel naar boven groter is dan naar beneden?
-100% vs >+100%
Ga ik er voor het gemak van uit dat je met -100% niet terug naar 0 gaan bedoeld maar inderdaad halveren.. Als je dat wel bedoeld.. De kans dat iets terug gaat naar 0 is net zo groot als de kans op verdubbelen bij iets wat alleen gevoelswaarde heeft.. Alles geheel afhankelijk van het nieuws wat mogelijk impact heeft op dat gevoel.
Ik had er ook nog een 'groter dan' teken in verwerkt >Acidrain schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:35:
Halveren is per definitie een kleiner bedrag dan verdubbelen.. Dus onafhankelijk van de koers -100% is altijd een kleinere sprong dan +100%
Ga ik er voor het gemak van uit dat je met -100% niet terug naar 0 gaan bedoeld maar inderdaad halveren.. Als je dat wel bedoeld.. De kans dat iets terug gaat naar 0 is net zo groot als de kans op verdubbelen bij iets wat alleen gevoelswaarde heeft.. Alles geheel afhankelijk van het nieuws wat mogelijk impact heeft op dat gevoel.
Minder dan -100% zit er niet in, meer dan +100% wel 🧘
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Een tijd geleden werd er gesproken over het aantikken van 5.800. Ik durf nu iedere nacht prima te gaan slapen zonder het gevoel te hebben rond de 5.800 wakker te worden, een paar maanden geleden had ik dat gevoel niet.Chris.nl schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:21:
[...]
[...]
[...]
Misschien kunnen we 't eens worden dat op dit moment het potentieel naar boven groter is dan naar beneden?
-100% vs >+100%
Ik heb er dus vertrouwen in dat we niet zomaar meer door de 6.000 zakken, de bodem lijkt wel redelijk bereikt te zijn. Of ik er vertrouwen in heb dat we de komende weken gaan stijgen, dat durf ik nog niet te zeggen, daarvoor zitten we al te lang in deze range.
De laatste dagen is het niet meer steeds 1 of andere vage coin die een pump krijgt, maar over de hele linie zie je stijgende alt-coins. Aan de andere kant doen een aantal klassieke coins zoals NEO helemaal niet mee. EOS blijft ook redelijk hangen, en verder doen bijv. XLM, ETH en LTC af en toe wel iets, maar weinig. Dat is voor mij een indicatie dat er nog geen snelle algemene stijging aan zit te komen OF dat het landschap is veranderd. En dat laatste zou erg mooi zijn en heeft best een grote kans. Waarom zou LTC bijv. naar 200 Dollar moeten stijgen met zoveel betere en goedkopere alternatieven? Geen idee. Waarom stijgt XRP wel?
Mijn conclusie zou daarom op dit moment zijn: Een bullrun over de hele linie hoeven we misschien niet meer te verwachten. Men is kritisch geworden en niet iedere coin van 0,000000000001 Dollar zal meer gaan moonen. Er springen er een paar boven uit en die kunnen mooi gaan stijgen, maar het overgrote deel zal afsterven. En terecht, een gezonde beweging. Ik verwacht dus dat een aantal coins zoals BTC, XRP, ADA, IOTA en een paar anderen de komende maanden wel meer waard zullen worden, maar dat vele andere stabiel blijven of zullen dalen. Een mooie run per individuele veelbelovende munt, maar niet voor alle munten. En uiteraard zullen vele munten, ook de slechte, meeprofiteren van een stijgende BTC, maar niet 1 op 1.
Dat is mijn gevoel en daarmee moet u het doen.
Iets wat we toen niet hadden en nu wel is data. We zaten toen achteraf gezien nog midden in de bearmarket. Als je dan nu kijkt naar de afgelopen periode dan zie je dat de markt een stuk minder onrustig is geworden. We zijn in een zogeheten accumulatie fase beland. En wat kenmerkt zo'n fase vaak? Een markt die vooral sideways beweegt. Dat hebben we nu een best lange tijd gehad in BTC. Een markt met weinig volatiliteit, een saaie markt. Weinig volume ook. De laatste dagen merk je dat er steeds meer volume bij komt. Niet alleen op BTC maar op de algemene marketcap ook. Daardoor is alles wat meer volatiel aan het worden, er kunnen dus weer wat procentjes gepakt worden. Dat KAN het begin van de nieuwe rally zijn. Dan zouden we dus in de komende tijd nog meer volume moeten zien om het te bevestigen. En dan kan het hard gaan. Zou mooi zijn. Maar let wel: het KAN zo zijn. We kunnen ook nog altijd naar beneden gaan, maar ik ben positief gestemd. Heb een tijdje terug niet voor niets gezegd dat het mij zeer onwaarschijnlijk lijkt dat we een sub 6k BTC gaan zien. De bears gaan langzaam pleitewehave schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:47:
[...]
Ik snap wat je bedoeld maar zo makkelijk is het toch niet vaak.
[ Voor 1% gewijzigd door DAMAGE op 07-11-2018 18:43 . Reden: typo ]
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Taro schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:40:
Dat is mijn gevoel en daarmee moet u het doen.
-100% is altijd naar 0Acidrain schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:35:
Halveren is per definitie een kleiner bedrag dan verdubbelen.. Dus onafhankelijk van de koers -100% is altijd een kleinere sprong dan +100%
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Klopt dat is een feit maar niet iedereen weet dat ook, sommigen denken dat het halveren is, daarom antwoorde ik 2-ledig omdat ik niet weet met wie ik te maken heb.
Links om of rechts om, blijft koffiedik kijken hoever we gaan stijgen/dalen en wanneer dat exact gaat gebeuren.
Hier idem. Ik neem de gok dat er in een volgende bullrun wederom belachelijke winsten te realiseren zijn. Vele malen groter dan die van BTC.DAMAGE schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:50:
Eerst volgende grote resistance op BTC is de 6800. Als we daar doorheen rammen dan is dat wel een sterk teken. Tsja je kunt wachten op de bevestiging om in te stappen maar ik zit al een tijd in wat alts en die schommelen nu nog wat heen en weer. Maar denk wel dat als we straks gaan dat ik het ruimschoots goed ga maken. Tenminste, daar hoop ik dan maar op. En dan krijgen we straks weer die fase dat we moeten gaan bedenken wanneer het uitstap momentje is. Cirkeltje weer rond
Echter zal dit keer de focus vooral gericht zijn op het gefaseerd uitstappen en tevreden zijn met de behaalde winsten. Blijven hangen omdat ik denk dat we nog wel x20 doen probeer ik even achterwege te laten.
Per definitie weet je dus pas achteraf of de bull market is begonnen. Dan kun je toch beter voor de bull market kopen? Je weet niet hoe snel en hoe lang de bull market gaat duren dus beter kopen nu de prijzen nog laag zijn.PilatuS schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:18:
[...]
Een bullmarket is wanneer de markt voor langere tijd grote winsten laat zien. Een bearmarket is het tegenovergestelde. Als de koers even 1 of 2 weken omhoog gaat kan je niet spreken van een bullmarket.
[...]
Dan is het dus geen bullmarket
Het is kijken naar het grote plaatje. Niet naar dagen of weken, maar naar maanden of langer.
[...]
Wat een raar voorbeeld. Van 1 dollar naar 3 dollar is 300%, dat gaat niet in 2 dagen. Bij BTC heb je het over van 6k naar 18k, dan zit je dus al lang in de bullmarket voor meerdere weken of maanden.
[...]
Dat weet je niet.
Maar goed, iedereen moet lekker doen waar hij zelf zin in heeft. Ik weet het inderdaad niet, mijn laatste zin was dan ook maar een gevoel.
Nu ben ik wel benieuwd welke korte bullrun je bedoeltJoeriF84 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 19:48:
..... maar veel meer dan dat zie ik nog niet snel gebeuren wanneer de bulllrun zo kort zou zijn als de vorige keer.
Ik lul ook zomaar wat
Dan ga je er van uit dat ik BTC koop op 12.000 en hodl tot ik bijna niks meer heb... als ik op 4000$ in was gestapt en het zakt naar 100$ heb je precies hetzelfde verhaal? Het gaat er nu om dat de tekenen van een beginnende bull markt zijn maar deze nog niet is begonnen. Had het ook niet over dat nu het laagste punt is, zijn nog wel iets lager geweest in de laatste dip.TomTorquay schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:27:
[...]
Hoe weet jij dat dit het laagste punt is?
Grappige is dat de meeste dat zeggen, ik ook maar weet ook al een beetje dat als het hard omhoog gaat het heel moeilijk is om uit te stappen.burnebie schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:57:
[...]
Hier idem. Ik neem de gok dat er in een volgende bullrun wederom belachelijke winsten te realiseren zijn. Vele malen groter dan die van BTC.
Echter zal dit keer de focus vooral gericht zijn op het gefaseerd uitstappen en tevreden zijn met de behaalde winsten. Blijven hangen omdat ik denk dat we nog wel x20 doen probeer ik even achterwege te laten.
Ik ga proberen om het per coin te beoordelen als ik wat winst wil nemen ipv zoals vorig jaar te veel te kijken wat mijn hele port. waard is.
Maarja we gaan zien als het nu wel keertje doorzet, wie weet gaan we snel weer hard omlaag.
Terwijl ie bezig is weet je dat ie begonnen is. Pak je eigen voorbeeld er nog eens bij een koop op 2 dollar. Verder kijk eens naar het grote plaatje, dus niet naar maanden, maar naar jaren.Machlah schreef op woensdag 7 november 2018 @ 19:56:
[...]
Per definitie weet je dus pas achteraf of de bull market is begonnen. Dan kun je toch beter voor de bull market kopen? Je weet niet hoe snel en hoe lang de bull market gaat duren dus beter kopen nu de prijzen nog laag zijn.
Had het meer op die laatste maand daarvan. Kort is inderdaad niet het juiste woord voor de hele run, zou lekker zijn als de volgende even lang zou zijn. Denk dat ik vooraf toch maar grof wat verkoop momenten op papier ga zetten dat lijkt me minder stressen ook.shovelhead1340 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 19:56:
[...]
Nu ben ik wel benieuwd welke korte bullrun je bedoelt
Welke tekenen? Er zijn momenteel helemaal geen tekenen van een beginnende bull run. Wat we nu zien is allemaal gerommel in de marge.Machlah schreef op woensdag 7 november 2018 @ 20:03:
Het gaat er nu om dat de tekenen van een beginnende bull markt zijn maar deze nog niet is begonnen. Had het ook niet over dat nu het laagste punt is, zijn nog wel iets lager geweest in de laatste dip.
Ik vraag me af of je wel begrijpt wat we met bull market bedoelen. Een bull market is er niet opeens op twee dagen, en die duurt ook wat langer dan een week. Dat gaat over maanden.Machlah schreef op woensdag 7 november 2018 @ 20:03:Per definitie weet je dus pas achteraf of de bull market is begonnen. Dan kun je toch beter voor de bull market kopen? Je weet niet hoe snel en hoe lang de bull market gaat duren dus beter kopen nu de prijzen nog laag zijn.
En als je voor de bull market hebt gekocht, dan heb je per definitie in 99,9999999% van de gevallen eerst verlies gedaan vooraleer je winst kon maken. Heb je geluk, dan was dat verlies niet groot en zal je snel winst maken. Heb je pech omdat je veel te vroeg instapte omdat je verkeerdelijk dacht tekenen te zien van een beginnende bull run, dan moet je tijdens de bull run zelf bvb al x2 gaan vooraleer je nog maar break even zit. Ik vind het eerlijk gezegd zo klaar als een klontje dat je dan beter gewoon afwacht totdat de bull run min of meer bevestigd is, er is dan nog ruim genoeg winst te behalen. Maar zoals @wehave zegt, ik klaag niet, het zijn mensen zoals jij die de bull market uiteindelijk mee in gang draaien. Op risico voor eigen lijf en leden (bij wijze van spreken natuurlijk)
BTC zal serieus in de buurt moeten komen van zijn ATH. Dat is voor mij 1 van de punten waarop ik mijn exit strategie heb bepaald/aan het bepalen ben. Sommige coins van het zelfde laken een pak. Anderen kies ik een satwaarde of euro/dollar waarde voor die aangetikt moet worden. En dan in delen omzetten naar fiat.wehave schreef op woensdag 7 november 2018 @ 20:03:
[...]
Grappige is dat de meeste dat zeggen, ik ook maar weet ook al een beetje dat als het hard omhoog gaat het heel moeilijk is om uit te stappen.
Ik ga proberen om het per coin te beoordelen als ik wat winst wil nemen ipv zoals vorig jaar te veel te kijken wat mijn hele port. waard is.
Maarja we gaan zien als het nu wel keertje doorzet, wie weet gaan we snel weer hard omlaag.
Andere blijven voor de lange termijn opgesloten waar ze zitten.
Hoe dan ook. Ik laat niet weer 2 jaarsalarissen verdampen als mij pf die waarde ooit nog behaalt.
Zie ook https://blog.circle.com/2...f-bitcoin-cash-hard-fork/
Starting today, Poloniex is offering customers the option to trade two tokens at the center of the debate about the pending Bitcoin Cash (BCH) hard fork: Bitcoin Cash ABC (BCHABC) and Bitcoin Cash SV (BCHSV).
We believe the responsible thing to do in this case is remain neutral and allow the community to decide which chain to support, and we want to empower the community to demonstrate their support through trading activity. This is the first time we are offering pre-fork trading and it is part of a broader effort to make Poloniex one of the most innovative exchanges in the world. Going forward, we will evaluate each hard fork individually and decide whether to support the fork or to offer pre-fork trading.
[ Voor 98% gewijzigd door DaCoTa op 08-11-2018 02:05 ]
De vraag is nog maar hoeveel hashrate Coingeek and Nchain hebben. Er zijn drie miningpool die SV gaan minen. Coingeek, BMG en SVpool. Coingeek en BMG zijn private mining pools. SVpool is public.Taro schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:19:
Zie https://twitter.com/StopA...tatus/1059148270642126854, gaat in de basis om de BCH fork, maar, de hasing power zou door Jihan Wu van BTC afgehaald kunnen worden en richting BCH kunnen worden verplaatst om een risico voor hem af te dekken. Dat zou inhouden dat BTC veel minder hashpower zou krijgen, dat kan gevolgen voor de koers en veiligheid hebben. Mogelijk niet groot, maar, daarom moet men in het BCH kamp eens stoppen met het haantjesgedrag en gaan samenwerken ipv voor eigen belangen te vechten.
[...]
Stop losses pas ik weinig meer toe. De nadelen zijn vaak groter dan de voordelen. 9/10 keer tik je net je stop loss aan om als je wakker wordt te zien dat de koers direct daarna weer is gestegen. Ik heb het liever zelf in de hand, dan maar een iets groter risico op een enorme daling, dan iedere keer weer duurder terug moeten kopen.
Coingeek heeft tussen de 5 - 10 MW in Kazachstan maar dat is level 2 waar ze niet eigenaar zijn van de datacentre en de asics. Dan is er BMG, de Blockchain Mining Group. Heel vaag, kun je bijna niks over vinden.
In totaal hebben deze drie minigpool iets van 2 exahash. BCH in total zit rond de 4 exahash. BTC rond de 50 exahash en samen ongeveer 55 exahash.
Als ik alle data centres waar ik weet dat ze zitten bij elkaar op tel dan kom ik maar op ongeveer 1 exahash. Het is dus goed mogelijk dat coingeek en nchain de helft van hun hashrate huren van andere miners.
Nu CSW will niet alleen de majority hashrate op SV hebben, hij will ook de ABC chain gaan aanvallen door er met 51% hashrate lege blokken op te minen en zo het hele Bitcoin Cash ecosysteem te dwingen om over te schakelen naar SV.
Hier voor heeft hij dus 51% hash op de SV chain nodig en 51% op de ABC chain. De ABC chain zonder SV miners doet momenteel 3 exahash, maar wanneer SV miners hun hashrate weg halen dan gaat de diffuculty op de ABC chain natuurlijk meteen naar beneden. Difficulty adjustment op ABC is onmiddellijk, en geen 2016 blocken zoals bij BTC.
Dit bekend dus dat als 2 exahash niet meer op ABC mined, dat die 2 exahash meteen opgevuld word door BTC miners die automatisch op beide chains mined afhankelijk van wat het meeste oplevert.
Dus nu heb je 2 exahahs op SV en je hebt 5 exahash op BCH. NU heeft CSW dus zeker 3 exahahs nodig om ook 51% op de ABC chain te hebben.
De vraag is dus of coingeek en nchain in totaal de 5 a 6 exahash hebben die nodig is voor dit plan van CSW.
Maar als je het miij vraagt is dit gewoon pure bluf van een dikke conman. Ik denk niet dat er een 51% attack op de ABC chain zal gebeuren. En als je een 51% aanval uitvoert met hashrate die je huurt van een andere miner is het goed mogelijk dat je vrij snel toegang tot die hashrate kwijt raakt.
Welke bedrijf dat cloud mining aanbied vind het nu goed dat die hash gebruikt word voor het aanvallen van de chain?
Voorspelling:
80% kans dat er niks gebeurt op 15 november. CSW praat poep. Coingeek en BMG gaan gewoon lekker ABC minen nadat ABC 60% van de hash heeft. Binnen een week heeft ABC 80% van de hash.
20% kans dat er een minority fork van BCH komt die Bitcoin BSV heet.
Vanuit de Bitcoin Cash community zal er ongeveer 5% support zijn voor deze nieuwe coin.
[ Voor 6% gewijzigd door Kain_niaK op 08-11-2018 06:22 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Als je kijkt naar het grote plaatje en het over jaren hebt dan ben ik toch vrij zeker dat ik met holden winst ga maken.PilatuS schreef op woensdag 7 november 2018 @ 20:18:
[...]
Terwijl ie bezig is weet je dat ie begonnen is. Pak je eigen voorbeeld er nog eens bij een koop op 2 dollar. Verder kijk eens naar het grote plaatje, dus niet naar maanden, maar naar jaren.
Ik zal ook eerlijk zijn: de andere optie daytraden is niets voor mij.
Ben benieuwd of ik $25 aan xlm krijgStokstaart schreef op donderdag 8 november 2018 @ 10:47:
Mocht er nog iemand geinteresseerd zijn in gratis XLM:
https://www.blockchain.com/getcrypto
Vraagje: je kan toch gewoon je XLM Deposit adres opgeven van bijvoorbeeld je kraken account?
Ik weet het niet, ik heb maar even een wallet aangemaakt in de blockchain app, ik ga er vanuit dat ik ze vanuit daar gewoon kan versturen..Tinusvolkel schreef op donderdag 8 november 2018 @ 11:03:
[...]
Ben benieuwd of ik $25 aan xlm krijg
Vraagje: je kan toch gewoon je XLM Deposit adres opgeven van bijvoorbeeld je kraken account?
Zou trouwens leuk zijn als het aantal participants lager is dan verwacht en de waarde van de 'airdrop' per persoon evenredig veel hoger wordt.. De mainstream interesse voor crypto is laag maar ik denk dat ze de 5 miljoen inschrijvingen wel gaan halen..
[ Voor 23% gewijzigd door Stokstaart op 08-11-2018 11:08 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!