Jij gaat voor de 50% daling? DapperVerwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 11:26:
[...]
Die gaat de $1 wel weer raken, even wachten met kopen
Ik zit met m'n dood of de gladiolen spel ook 100% op IOST
IOST main net launch is naar voren geschoven op Q1 2019. In juni komt 't testnet beschikbaar. info info
[knuppel in het hoenderhok gooit]
M'n glazen bol zegt me dat IOST HET blockchain netwerk aan 't bouwen is, waarop veel huidige coins zoals bijvoorbeeld NCASH met hun product misschien zullen overleven als dApps.
[/knuppel in het hoenderhok gooit]
[ Voor 22% gewijzigd door Chris.nl op 22-05-2018 11:39 ]
Wat bedoel je? Als je met 50% verlies moet uitstappen, dan heb je te lang gewacht met uitstappen lijkt mij. Om exact op dat percentage verlies te gaan uitstappen kan tricky beginnen worden. Buy high, sell low. And repeat.Marc3l schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 11:28:
[...]
Of je verlies beperken en met 50% (of ander percentage) uitstappen?
Maar BTC staat nu 3% lager dan gisteren, dus waarom nu per se uitstappen? Tenzij je heel goeie argumenten hebt om te verwachten dat we dieper zakken. Momenteel heb ik geen overduidelijk idee welke kant we op gaan, dus ik zou nog wat wachten. Maar goed, iedereen moet dat voor zichzelf uitmaken.
Nemo potest nocere meam me invito tactiost
Kan iemand mij nu eens vertellen wanneer het klaar is met dit gek*t... sinds januari ellende.. begin steeds meer te denken dat het echt afgelopen is met btc..
of zitten we nog in de zogenaamde correctie van december
en nee, ik heb geen tijd om te daytraden en dus kan ik niet profiteren.. enkel holden of verkopen.

en nee, ik heb geen tijd om te daytraden en dus kan ik niet profiteren.. enkel holden of verkopen.
[ Voor 10% gewijzigd door Pelox op 22-05-2018 12:02 ]
Zero.
Gewoon er niet naar omkijken en over een paar jaar schrik je je rotPelox schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:01:
Kan iemand mij nu eens vertellen wanneer het klaar is met dit gek*t... sinds januari ellende.. begin steeds meer te denken dat het echt afgelopen is met btc..![]()
Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!
Chinese new year he.....Pelox schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:01:
Kan iemand mij nu eens vertellen wanneer het klaar is met dit gek*t... sinds januari ellende.. begin steeds meer te denken dat het echt afgelopen is met btc..![]()
Nee ik denk dat dit klaar is zodra de mt gox btc allemaal zijn verkocht. Dat kan nog wel 2 jaar duren
Of de hele markt moet zich bedenken dat de enige manier om niet nog jaren in de greep van de mt gox btc te zitten is om btc lekker buiten de top 50 te laten zakken. Dan is ethereum (of holochain
[ Voor 32% gewijzigd door power_user op 22-05-2018 12:07 ]
PSN: Oldzkoel
ja wanneer ik zie dat de coins in mijn pf niet meer bestaanKatala schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:02:
[...]
Gewoon er niet naar omkijken en over een paar jaar schrik je je rot

ooh wacht ik zie het helemaal verkeerd.. excuses. Ik lees net dat de neergang een stevige halt is toegeroepen gisteren.. https://www.telegraaf.nl/...oin-klimt-weer-boven-8500
[ Voor 27% gewijzigd door Pelox op 22-05-2018 12:09 ]
Zero.
Geinige feature van Coinmarketcap: Historical screenshot: https://coinmarketcap.com/historical/20130526/Pelox schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:06:
[...]
ja wanneer ik zie dat de coins in mijn pf niet meer bestaan
Deze is van mei 2013: "Namecoin", "Peercoin" of "Terracoin" anyone?

BBQcoin!RookieRooster schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:09:
[...]
Geinige feature van Coinmarketcap: Historical screenshot: https://coinmarketcap.com/historical/20130526/
Waarom zou iemand zijn of haar coins verkopen onder de ICO prijs?
Neem als voorbeeld Winding Tree (LiF). Tijdens de ICO begin dit jaar kostte hij circa 0,80usd - 1usd afhankelijk wanneer je bent ingestapt. Nu worden dezelfde muntjes verkocht voor 0,20usd. Zijn deze mensen gek, of heb ik belangrijk news gemist dat Winding Tree gaat floppen...
Neem als voorbeeld Winding Tree (LiF). Tijdens de ICO begin dit jaar kostte hij circa 0,80usd - 1usd afhankelijk wanneer je bent ingestapt. Nu worden dezelfde muntjes verkocht voor 0,20usd. Zijn deze mensen gek, of heb ik belangrijk news gemist dat Winding Tree gaat floppen...
Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.
Als je ze had gehouden waren ze nu nog steeds 6x zoveel waard als destijds, dus zo slecht is dat rendement nietRookieRooster schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:09:
[...]
Geinige feature van Coinmarketcap: Historical screenshot: https://coinmarketcap.com/historical/20130526/
Ik snap niet helemaal dat mensen uitstappen als ze geen tijd hebben en zeker zijn dat BTC naar beneden gaat.
. Er is ook nog zoiets als bitmex waar je (leveraged) kan shorten
Verwijderd
Ik log in en denk meteen kut, had ik maar niet ingelogt
Wat een zooitje weer
Wanneer gaan we ooit weer eens boven die 11 of 12 k belanden???????
Wat zeggen de goeroe,s of TA,s...gaat het nog meer dalen?
Wat een zooitje weer
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2018 12:35 ]
Leverage, daar zou ik heel, heel ver van af blijven, tenzij je heel goed weet wat je doet. En dan nog...rogier2012 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:32:Er is ook nog zoiets als bitmex waar je (leveraged) kan shorten
Sentiment rondom ICO's is behoorlijk gekeerd. Eerst kon je zowat een willekeurige ICO kiezen en alsnog X10 maken, nu kijken mensen een stuk kritischer voordat ze op een token instappen die net op de markt is.freestyler2 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:24:
Daarnaast: ik heb het project zelf niet gevolgd en ik weet er niets van af, maar de ICO lijkt op 15 februari te zijn afgelopen en op 23 februari werden ze gelist op Idex. Dat is natuurlijk best een slecht moment geweest, de markt stond er slecht voor en mensen hadden geen interesse om in te stappen op nieuwe projecten. Ze staan ook nog altijd niet op CMC omdat ze een te laag volume hebben, dat maakt ook een verschil.
[ Voor 28% gewijzigd door Bmfd op 22-05-2018 13:29 ]
PPC heb ik pas weg gedaan haha. Er was een spike begin dit jaar dacht ik toen had ik hem weg moeten doenRookieRooster schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:09:
[...]
Daar wordt nu ook het meeste geld mee verdiend.rogier2012 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:32:
Waarom ? is prima te doen als je weet hoe het werktTomTorquay schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:35:
[...]
Leverage, daar zou ik heel, heel ver van af blijven, tenzij je heel goed weet wat je doet. En dan nog...
[ Voor 38% gewijzigd door Slux op 22-05-2018 12:56 ]
Omdat mensen kijken naar hun overall winst en niet per coin. Dus sellen ze gewoon.freestyler2 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:24:
Wrm investeren in BTC als je meer features krijg bij andere coins die exact hetzelfde doen.Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:33:
Ik log in en denk meteen kut, had ik maar niet ingelogt![]()
Wat een zooitje weer
Buiten dat is BTC zonde van alle energie natuurlijk.
100 euro in BTC koop je een veeeeeel kleiner deel van totale supply dan als je 100 euro in NEO stopt bijvoorbeeld.
Hoe meer concurrentie op de markt hoe goedkoper alles wordt.
[ Voor 5% gewijzigd door DeeSung op 22-05-2018 13:05 ]
Verwijderd
Na iedere ath, komt een nieuwe ath. Misschien niet dit jaar, of volgend jaar. Maar hij komtRookieRooster schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 11:27:
[...]
Probleem met hodl is dat mensen er van uit gaan dat er coins op termijn altijd weer een nieuwe ATH zullen halen..
Als je LTC even als voorbeeld neemt: ATH in BTC: 0,032 (nu 0,016) en ATH in USD: $364 (nu $133) Om een nieuwe ATH in BTC te halen moet LTC dus 100% stijgen, om een nieuwe ATH in USD te halen moet LTC iets van 280% stijgen.
Je kunt je afvragen of dat ooit gaat gebeuren..

Verwijderd
Dat snap ik,maar BTC is wel leidend dus mijn vraag is ook meer wanneer gaat BTC stijgen dan gaan de ALTS er van zelf een keer achteraanDeeSung schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:05:
[...]
Wrm investeren in BTC als je meer features krijg bij andere coins die exact hetzelfde doen.
Buiten dat is BTC zonde van alle energie natuurlijk.
100 euro in BTC koop je een veeeeeel kleiner deel van totale supply dan als je 100 euro in NEO stopt bijvoorbeeld.
Hoe meer concurrentie op de markt hoe goedkoper alles wordt.
Postitief blijven:
https://www.reddit.com/r/...ocurrencies_have_crashed/
https://www.reddit.com/r/...ocurrencies_have_crashed/
De verliezen kunnen groter worden dan je inleg. Je eindigt niet als je op €0-balans staat, toch?Slux schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:53:
Waarom ? is prima te doen als je weet hoe het werkt
Ja ik denk toch echt dat dat een keer ophoud. Eerden dan later. Ik koop bijvoorbeeld helemaal geen BTC als ik crypto koop en volgensmij zijn er meer die dat doen. BTC is al nietmeer de gateway to crypto.Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:07:
[...]
Dat snap ik,maar BTC is wel leidend dus mijn vraag is ook meer wanneer gaat BTC stijgen dan gaan de ALTS er van zelf een keer achteraan
En zoals we kunnen zien boeit t ook niet of een decentrale netwerk betrouwbaar is of niet want zelfs shitcoins hebben waarde.
Het wordt gewoon tijd dat mensen in crypto op van alles en nogwat besparen en betaald krijgen voor ons data. Nu is die tijd er nog niet maar over 2 jaar hopelijk wel.
Geen 15 euro voor een skere pizza bij newyork maar 10 euro bijvoorbeeld.
Ja, de prijzen pakken van vlak voor de laatste bull run, zo kan ik het ook
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Ik zie dat plaatje eerder als een negatief iets. Het kan namelijk nog een heel stuk dalen om op het oude niveau van 2017 terug te komen.
Inderdaad de periode van de ICO was wellicht wat ongelukkig en zal vast een rol spelen.Bmfd schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:35:
[...]
Sentiment rondom ICO's is behoorlijk gekeerd. Eerst kon je zowat een willekeurige ICO kiezen en alsnog X10 maken, nu kijken mensen een stuk kritischer voordat ze op een token instappen die net op de markt is.
Daarnaast: ik heb het project zelf niet gevolgd en ik weet er niets van af, maar de ICO lijkt op 15 februari te zijn afgelopen en op 23 februari werden ze gelist op Idex. Dat is natuurlijk best een slecht moment geweest, de markt stond er slecht voor en mensen hadden geen interesse om in te stappen op nieuwe projecten. Ze staan ook nog altijd niet op CMC omdat ze een te laag volume hebben, dat maakt ook een verschil.
Echter Winding Tree heeft echt al een aantal serieuze partners in hun portfolio zitten. Het lijkt mij toch een kwestie van geduld en afwachten tot er een daadwerkelijk product wordt gelanceerd. Momenteel zitten ze nog in de testfase maar de verwachting is als ik Telegram mag geloven dat ze deze zomer lif (lees: live) willen gaan testen.
Ik zeg niet dat dat een reden voor succes moet zijn maar als er (in tegenstelling tot vele andere munten) al een aantal serieuze partners zijn ingestapt zonder dat er überhaupt een product is lijkt mij dat ook wel iets zeggen over het product zelf.
Ik wacht het project nog een even af, lijkt mij redelijk wat potentie in zitten. Op Telegram worden ze volledig afgebrand door mensen die inderdaad even snel wilden Cashen.. Daar is dit project niet voor bedoeld. Ze geven ook aan geen marketing te doen voor particulieren (ze willen geen hype rondom de munt creëren). Ze adverteren enkel in de markt waarin ze actief zijn (B2B). Iets wat mij alleen maar goed lijkt. Want een lage koers verkoopt natuurlijk ook beter dan wanneer de koers al hoog staat.
Daarnaast is er slechts een totale Supply van circa 25mil Lif. Als er dus echt veel vraag komt naar dit product, dan is het aanbod beperkt wat dus goed zal zijn voor de koers.
Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.
Zo typisch dat ik in de 14 maand die ik trade nog geen verlies heb gemaakt op een transactie.Trent900 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 11:00:
[...]
Trading mistake 101.
Echt een typische uitspraak van cryptotraders, die nul ervaring hebben met de traditionele markt.
Als je niet verkoopt met verlies heb je ... geen verlieslonehitman schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:21:
[...]
Zo typisch dat ik in de 14 maand die ik trade nog geen verlies heb gemaakt op een transactie.
Dat lijkt me dus nogal logisch. Maar je riskeert wel voor jaren met bags over te blijven. Bags waarvan er sommige mss zelfs nooit geleegd zullen worden...
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomstlonehitman schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:21:
[...]
Zo typisch dat ik in de 14 maand die ik trade nog geen verlies heb gemaakt op een transactie.
Dit is dus de reden dat je pas moet traden als marketcap 500B is
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Verwijderd
ICX heeft het nogal zwaar momenteel, met de klantenkaart kan je ze momenteel zo in de bonus meenemen :)! TRX daarentegen gaat nogal lekker op de lancering van mainnet..
Dat is natuurlijk waar. Maar het gaat erom dat mensen vaak op de korte termijn kijken wat de stijging is. Als je het zo bekijkt valt het allemaal wel mee. Ik ben benieuwd waar we dit jaar in november staan....Stokstaart schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:18:
[...]
Ja, de prijzen pakken van vlak voor de laatste bull run, zo kan ik het ook
Maar wat stellen de partnerships dan voor? Het zijn indrukwekkende namen (Lufthansa, Swiss, Eurowings en nog andere namen), maar in een artikel dat door een nieuwssite is geschreven staat:freestyler2 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:19:
[...]
Inderdaad de periode van de ICO was wellicht wat ongelukkig en zal vast een rol spelen.
Echter Winding Tree heeft echt al een aantal serieuze partners in hun portfolio zitten. Het lijkt mij toch een kwestie van geduld en afwachten tot er een daadwerkelijk product wordt gelanceerd. Momenteel zitten ze nog in de testfase maar de verwachting is als ik Telegram mag geloven dat ze deze zomer lif (lees: live) willen gaan testen.
Ik zeg niet dat dat een reden voor succes moet zijn maar als er (in tegenstelling tot vele andere munten) al een aantal serieuze partners zijn ingestapt zonder dat er überhaupt een product is lijkt mij dat ook wel iets zeggen over het product zelf.
Ik wacht het project nog een even af, lijkt mij redelijk wat potentie in zitten. Op Telegram worden ze volledig afgebrand door mensen die inderdaad even snel wilden Cashen.. Daar is dit project niet voor bedoeld. Ze geven ook aan geen marketing te doen voor particulieren (ze willen geen hype rondom de munt creëren). Ze adverteren enkel in de markt waarin ze actief zijn (B2B). Iets wat mij alleen maar goed lijkt. Want een lage koers verkoopt natuurlijk ook beter dan wanneer de koers al hoog staat.
Daarnaast is er slechts een totale Supply van circa 25mil Lif. Als er dus echt veel vraag komt naar dit product, dan is het aanbod beperkt wat dus goed zal zijn voor de koers.
https://www.luchtvaartnie...haindeal-met-winding-treeLufthansa Group gaat een samenwerking aan met Winding Tree, een blockchain platform voor de reisindustrie. De Zwitserse startup meldt dat het Lufthansa gaat helpen met het testen van reisapps die gebaseerd zijn op blockchain-technologie.
Als onderdeel van de samenwerking integreert Lufthansa zijn API’s (Application programming interfaces) met het Winding Tree platform.
Dat vind ik nou ook weer niet zo'n bijzondere samenwerking. Verderop wordt wel aangegeven dat Lufthansa ook een investering in Winding Tree gaat doen, maar daar zijn voor de rest geen details over bekend gemaakt voor zo ver ik kon zien (ook niet of het überhaupt nog heeft plaatsgevonden), dus dat zegt mij niet bijster veel.
Daarnaast had ik m'n vorige post nog gewijzigd over waarom ik me kan voorstellen dat dit project nu ruim onder ICO-prijs trade:
Op de site staan onder het kopje 'team' maar 4 mensen die daadwerkelijk aan het project werken, zo hebben ze maar 1 full-time developer in dienst en hebben ze geen medewerker die zich specifiek op marketing richt. Daarnaast zie ik op het eerste oog de essentie van de token niet echt in, volgens mij had dit namelijk prima zonder token gekund.
Ik heb er voor de rest niet uitgebreid naar gekeken, dus misschien dat mijn kritieken al debunked kunnen worden. Voor de rest zou ik inderdaad niet te veel waarde hechten aan het commentaar in Telegram-groepen, want dat geklaag is helaas standaard bij iedere munt die wat minder presteert, waardoor ze niet instant een hoge ROI maken.
[ Voor 3% gewijzigd door Bmfd op 22-05-2018 13:33 ]
Als je het hebt over de periode voor eind 2017 heb je helemaal gelijk, ik denk alleen dat veel mensen kijken naar de periode daarna en zich afvragen of de brede adoptie nog wel gaat plaatsvinden of dat crypto een langzame dood sterft.. In dat geval brengt ook een lange termijn visie geen soelaas..Wurmpje schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:31:
[...]
Dat is natuurlijk waar. Maar het gaat erom dat mensen vaak op de korte termijn kijken wat de stijging is. Als je het zo bekijkt valt het allemaal wel mee. Ik ben benieuwd waar we dit jaar in november staan....
Ik zie niksgabn88 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:32:
Daar gaan we al... never mess with TA!
Zet BTC op 1 minute candles.. Dan lijkt het tenminste nog dat er wat gebeurt
Ik zoom ook altijd nog extra in voor dramatisch effect en bekijk de koers op een RGB scherm op 100% helderheid zodat de kleur rood of groen echt je netvlies inbranden.RookieRooster schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:36:
[...]
Nu doe je een aanname dat ik tussentijds niks verkoop... Maar prima. Ieder zijn strategie. Er moeten toch mensen verliezen voordat er iemand iets kan winnen.TomTorquay schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:26:
[...]
Als je niet verkoopt met verlies heb je ... geen verlies![]()
Dat lijkt me dus nogal logisch. Maar je riskeert wel voor jaren met bags over te blijven. Bags waarvan er sommige mss zelfs nooit geleegd zullen worden...
$25 eraf op 1 minuut!RookieRooster schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:36:

De low op 12-5, waarna stabilisatie volgde, was $8208, nu 10 dagen later hebben we opnieuw een downtrend en zitten we op dezelfde low, maar deze keer lijkt de stabilisatie uit te blijven. Althans daar begint het op te lijken. Een echte rode candle zou dit bevestigen. In ieder geval staan we al 1,5% lager dan mijn uitstap koers, dus zelfs als ik transactiekosten reken heb ik al 1% verdient
Daarnaast is de opwaartse uitbraak uit het neerwaartse trendkanaal die afgelopen weekend werd ingezet nu definitief doorbroken en lijken we weer het neerwaartse trendkanaal in te gaan. Allemaal indicatoren die negatief zijn.
(ik probeer het whales gedrag er een beetje uit te filteren)
[ Voor 21% gewijzigd door gabn88 op 22-05-2018 13:43 ]
Maar wat ik niet snap: je geeft net aan dat je gisteren op $8500 bent ingestapt en dat je zojuist met 5% verlies hebt verkocht, waarom stap je in als je 1 dag later al overweegt om 1 dag later weer uit te stappen? Heb je dan zo weinig vertrouwen in je entry? Waarom maak je dan geen gebruik van stoplosses?gabn88 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:41:
[...]
De low op 12-5, waarna stabilisatie volgde, was $8208, nu 10 dagen later hebben we opnieuw een downtrend en zitten we op dezelfde low, maar deze keer lijkt de stabilisatie uit te blijven. Althans daar begint het op te lijken. Een echte rode candle zou dit bevestigen. In ieder geval staan we al 1,5% lager dan mijn uitstap koers, dus zelfs als ik transactiekosten reken heb ik al 1% verdient
gabn88 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:41:
[...]
De low op 12-5, waarna stabilisatie volgde, was $8208, nu 10 dagen later hebben we opnieuw een downtrend en zitten we op dezelfde low, maar deze keer lijkt de stabilisatie uit te blijven. Althans daar begint het op te lijken. Een echte rode candle zou dit bevestigen. In ieder geval staan we al 1,5% lager dan mijn uitstap koers, dus zelfs als ik transactiekosten reken heb ik al 1% verdient minder verloren
Die 5% is op te delen in: 0,5% transactiekosten, 0,5% FOMO. De overige 4% is koersverlies i.c.m. een stoploss. Een stoploss op minder dan 4% koersverlies te zetten heeft i.c.m. de volatiliteit van de bitcoin weinig nut. Ik dacht dat de doorbraak uit het neerwaartse trendkanaal door zou zetten, maar dat doet het niet. Simpel as that.Bmfd schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:45:
[...]
Maar wat ik niet snap: je geeft net aan dat je gisteren op $8500 bent ingestapt en dat je zojuist met 5% verlies hebt verkocht, waarom stap je in als je 1 dag later al overweegt om 1 dag later weer uit te stappen? Heb je dan zo weinig vertrouwen in je entry? Waarom maak je dan geen gebruik van stoplosses?
Als die wel doorgezet had, had ik 10% rendement kunnen pakken, dus de winst/verlies ratio was positief. De trade uiteindelijk niet.
Na dat low op 12/5 volgde toch echt nog een verder dal tot 7900. En toen hadden we een downtrend van 10 dagen, nu zitten we in een downtrend van een dag. Ook in uptrends van een maand zijn er dagen dat je portfolio rood kleurt. Ik vind het dus te vroeg om stellen dat we de downtrend gewoon verder zetten. Dit zou ook gewoon een kleine correctie kunnen zijn alvorens we verder stijgen. Of de stijging van dit weekend was een correctie op de grote correctie van mei, en dan krijg je gelijk. Maar het lijkt me nu nog niet beslist welke van de twee varianten waarheid wordt...gabn88 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:41:
Daarnaast is de opwaartse uitbraak uit het neerwaartse trendkanaal die afgelopen weekend werd ingezet nu definitief doorbroken en lijken we weer het neerwaartse trendkanaal in te gaan. Allemaal indicatoren die negatief zijn.
(ik probeer het whales gedrag er een beetje uit te filteren)
Daar ging het toch niet over? Lijkt alsof we naast elkaar aan het praten zijnlonehitman schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:39:
Nu doe je een aanname dat ik tussentijds niks verkoop...
Wat, 0,5% FOMO? Huh? Wat bedoel je daarmee?gabn88 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:48:
Die 5% is op te delen in: 0,5% transactiekosten, 0,5% FOMO. De overige 4% is koersverlies.
Je moet het zelf weten natuurlijk, maar ik blijf het opmerkelijk vinden dat je een positie aanneemt en een dag later al uitstapt, zelfs nadat er al een daling van 4% heeft plaatsgevonden.gabn88 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:48:
[...]
Die 5% is op te delen in: 0,5% transactiekosten, 0,5% FOMO. De overige 4% is koersverlies i.c.m. een stoploss. Een stoploss op minder dan 4% koersverlies te zetten heeft i.c.m. de volatiliteit van de bitcoin weinig nut. Ik dacht dat de doorbraak uit het neerwaartse trendkanaal door zou zetten, maar dat doet het niet. Simpel as that.
Als die wel doorgezet had, had ik 10% rendement kunnen pakken, dus de winst/verlies ratio was positief. De trade uiteindelijk niet.
Verwijderd
ICON ICX krijgt aardig wat klappen als je het vergelijkt met andere coins. Terwijl ze Samsung als partner hebben. Hele vreemde combinatie deze dump.
Nou, ik stapte uit op €7220 's avonds nadat ik de bounce vanaf €6750 meegemaakt had. Die ochtend erna wilde ik rond €7250 instappen toen er een doorbraak kwam. Maar dat werd uiteindelijk €7280 door FOMO/euforie over de vorige trade.TomTorquay schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:53:
[...]
Wat, 0,5% FOMO? Huh? Wat bedoel je daarmee?
Ja, ik weet het. Dikke faal, beginnersfouten etc. Daarom kijk ik nu gewoon lekker toe hoe de koersen dalen en stap pas rond €6050 of bij een definitieve uitbraak weer in.
Mensen die nog flink vakantie geld gaan inzetten?
Nou ja. Ik heb een aantal dagen terug voor 8050 verkocht, en ben nu maar weer aan het terugkopen. Vanwege de - I know, stomme - FOMO reden dat op de een of andere manier, gemiste winst over wat ik niet heb slechter aanvoelt dan verlies op wat ik wel heb. 
I know. Is dom. Ik zei net nog iets over emoties. Maar, een beetje je rustig voelen is ook wat waard. Ik heb de laatste paar dagen vaker naar de koers gekeken dan in een hele lange tijd, alleen maar omdat ik nog iets van 15% van mijn portfolio in USDT had staan, en ik zat te hopen (wat nergens op slaat) dat de koers zou dalen zodat ik terug zou kunnen kopen voor ongeveer dezelfde prijs.
FOMO is verdorie sterk!
I know. Is dom. Ik zei net nog iets over emoties. Maar, een beetje je rustig voelen is ook wat waard. Ik heb de laatste paar dagen vaker naar de koers gekeken dan in een hele lange tijd, alleen maar omdat ik nog iets van 15% van mijn portfolio in USDT had staan, en ik zat te hopen (wat nergens op slaat) dat de koers zou dalen zodat ik terug zou kunnen kopen voor ongeveer dezelfde prijs.
FOMO is verdorie sterk!
Ik bij een goede dipWurmpje schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:17:
Je moet doen waar je je goed bij voelt. Ik had een beetje hetzelfde gevoel bij die trade, vandaar dat ik er ook een (misschien te losse) stoploss op had gezet. Jij doet nu eigenlijk hetzelfde, maar dan voor aankoop ipv verkoopSpecy schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:18:
Nou ja. Ik heb een aantal dagen terug voor 8050 verkocht, en ben nu maar weer aan het terugkopen. Vanwege de - I know, stomme - FOMO reden dat op de een of andere manier, gemiste winst over wat ik niet heb slechter aanvoelt dan verlies op wat ik wel heb.
FOMO is verdorie sterk!
edit: als de $1.800.000 sell order op $8200 helemaal is opgegeten (was $2.700.000), dan kunnen we in ieder geval zo doorschieten naar $8300 imo.
[ Voor 6% gewijzigd door gabn88 op 22-05-2018 14:21 ]
Onder de 8000 dollar moet vast wel lukken deze week gok ik..
nope lekker aan de vakantie uit gevenWurmpje schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:17:
Verge weer onder een 51% attack. Volgens mij gaat het daar momenteel echt helemaal fout. Zie ook reddit.
WH-UD05HE5-1 split / 300L, 1680Wp zonnepanelen (W) i.c.m. GW1500-XS
En dat is nou exact de reden waarom de whales zoveel geld verdienen, die gaan contra aan hun gevoel.Specy schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:18:
FOMO is verdorie sterk!
Omdat het 'gepeupel' namelijk (meestal) wel zijn gevoel volgt omdat het hun zuurverdiende geld is........
Het gaat er niet om dat je voor je gevoel goed handelt, het gaat erom dat je sats/Euro stijgen. Dan wordt je gevoel vanzelf goed. Maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan
Bedoelde meer als je twijfelt om uit te stappen, dat je dan een deel je verliest neemt en andere deel laat staan mocht koers weer omhoog schieten.TomTorquay schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 11:33:
[...]
Wat bedoel je? Als je met 50% verlies moet uitstappen, dan heb je te lang gewacht met uitstappen lijkt mij. Om exact op dat percentage verlies te gaan uitstappen kan tricky beginnen worden. Buy high, sell low. And repeat.
Maar BTC staat nu 3% lager dan gisteren, dus waarom nu per se uitstappen? Tenzij je heel goeie argumenten hebt om te verwachten dat we dieper zakken. Momenteel heb ik geen overduidelijk idee welke kant we op gaan, dus ik zou nog wat wachten. Maar goed, iedereen moet dat voor zichzelf uitmaken.
Las ik gisteren als tip, ben nieuw in dit wereldje maar klinkt logisch
Alleen maar goed hoop dat alles crashed daar. Was al lang bekend dat die netwerk onbetrouwbaar is.Mortel schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:31:
Verge weer onder een 51% attack. Volgens mij gaat het daar momenteel echt helemaal fout. Zie ook reddit.
Nee, 1 maandsalaris verliezen is genoeg voorlopig.Wurmpje schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:17:
Zero.
Dip is best hard nu, bitcoin was een tijdje rond 6000, tijdje rond 9000 en nu 8000. dit zijn waarschijnlijk de hardste dippen van dit jaar
telkens gaat het goed, zit ik weer op mijn inleg, denk ik nu even vasthouden voor winst, aaaaaaand it's gone. April ging zo lekker... Misschien maar even niet meer op binuance kijken tot november
Ton ik bel de CEO van RLC en Intel even op, dit loopt uit de hand
Reddit is voor mij net zo'n ouwewijven theekransje waar ze over van alles en iedereen roddelen. Mensen die zich even goed willen voelen en gewoon even wat willen zeiken, die gaan naar reddit.Mortel schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:31:
Veel paniekzaaiers op reddit zoals Help mt gox is back
Precies wat ik nodig heb! Ik ben zo terug.Greymore1 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:54:
[...]
Reddit is voor mij net zo'n ouwewijven theekransje waar ze over van alles en iedereen roddelen. Mensen die zich even goed willen voelen en gewoon even wat willen zeiken, die gaan naar reddit.
Zero.
Goed idee! Tijd dat ze ingrijpen, wat een instabiel zooitje. Ik sta nu 1% in de min op RLC in één dag. Ik denk dat ik mijn verlies ga pakken...mprkooij schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:50:
Ton ik bel de CEO van RLC en Intel even op, dit loopt uit de hand![]()
Hierbij het bewijs dan haha:Greymore1 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:54:
[...]
Reddit is voor mij net zo'n ouwewijven theekransje waar ze over van alles en iedereen roddelen. Mensen die zich even goed willen voelen en gewoon even wat willen zeiken, die gaan naar reddit.

Heb even gebeld, eind deze week nog op 3200+ satsBeaulion schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:56:
[...]
Goed idee! Tijd dat ze ingrijpen, wat een instabiel zooitje. Ik sta nu 1% in de min op RLC in één dag. Ik denk dat ik mijn verlies ga pakken...
Verwijderd
Vakantie geld er in stoppen
Geen cent meer, heb er al veel te veel inzitten
Ik ga het doen met wat ik heb
Word het niks? jammer dan
(300 euro is mijn inleg en daar laat ik het bij)
Heb je al aardig wat kunnen maken? "Als ik vragen mag"Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:03:
Vakantie geld er in stoppen![]()
Verwijderd
Hangt er van af wat je doelen zijnmprkooij schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:05:
[...]
Heb je al aardig wat kunnen maken? "Als ik vragen mag"
Mijn doel is om zo veel mogelijk Casinocoin (CSC) te verzamelen
En ik heb er 3 miljoen dus dat is aardig gelukt
En op binance zweef ik altijd rond de $500....
Kom ik rond de $600 dan room ik af en koop ik CSC bij
Hij is vergeten de uitleg erbij te plakken.
Verwijderd
Heb nog even de tijd voor ik RLC aankoop, alert al in gesteldmprkooij schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:58:
[...]
Heb even gebeld, eind deze week nog op 3200+ satsKomt goed zei die. Moest de hartelijke groeten doen aan alle RLC holders hier op Tweakers.

Mag ik vragen waarom je CSC verkiest boven FUN? zelf eerder voorstander van FUN, helemaal nu de demo er erg goed uitziet.Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:08:
[...]
Hangt er van af wat je doelen zijn
Mijn doel is om zo veel mogelijk Casinocoin (CSC) te verzamelen
En ik heb er 3 miljoen dus dat is aardig gelukt
En op binance zweef ik altijd rond de $500....
Kom ik rond de $600 dan room ik af en koop ik CSC bij
Waar is de dislike knopVerwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:11:
[...]
Heb nog even de tijd voor ik RLC aankoop, alert al in gesteld![]()
[afbeelding]

Verwijderd
Heb ik zo mijn redenen voornRealsus schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:12:
[...]
Mag ik vragen waarom je CSC verkiest boven FUN? zelf eerder voorstander van FUN, helemaal nu de demo er erg goed uitziet.
Ik geloof er heilig in dat dit jaar CSC boven water komt
Zitten op de goede plek met de juiste mensen
Die gaan 100% komen met een grote gamble partner dit jaar
Maak je geen zorgen mrkooi, RLC gaat never de dollar aantikken
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2018 15:16 ]
Sorry, ik ben op het werk. Ik plak er even een linkje bij:
We kijken dus naar de mining pools.
komt op dit neer:
https://www.trustnodes.co...hacked-1000-stolen-minute“Both algos, scrypt and lyra2re can be rented easily for a few bucks at nicehash, they simply send one block scrypt, after that a block lyra2re and so on and all with manipulated timestamps thus lowering diff to lowest possible mining several blocks per minute.”
This has been going on for at least ten hours when the first report of suspicious orphan rates was made. Seemingly no one cared about it because the attack is still on-going, with some 20,000 bad blocks produced. A cryptonian says:
“Earliest block I found as a starting point is 2,155,913. Still shows the current growth of the blockchain at around 25 blocks per minute resulting in 18250XVG or 950$ per minute for the attacker.”
De hacker verdient momenteel 950 dollar per minuut aldus de link (zelf niet gecontroleerd)
Nog een citaat hoe dit in zn werk gaat
Due to several bugs in the XVG code, you can exploit this feature by mining blocks with a spoofed timestamp. When you submit a mined block (as a malicious miner or pool) you simply
set a false timestamp to this block one hour ago and XVG will then "think" the last block mined on that algo was one hour ago.. Your next block, the subsequent block
will then have the correct time.. And since it's already an hour ago (at least that is what the network thinks) it will allow this block to be added to the main chain as well.
[ Voor 32% gewijzigd door Mortel op 22-05-2018 15:25 ]
Goede buit. De auteur is duidelijk nooit echt fan geweest van Verge, heerlijk XVG bash artikel. Weer een zwarte dag in het leven van #VergeFam #VergearmyMortel schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:18:
[...]
[...]
komt op dit neer:
[...]
https://www.trustnodes.co...hacked-1000-stolen-minute
De hacker verdient momenteel 950 dollar per minuut aldus de link (zelf niet gecontroleerd)
[...]
Het eerste stuk tekst niet inderdaad. Vooral in de laatste alinea's bevat haast geen feitelijke informatie en hij sluit ook erg positief af: "Arguably anyone can just go and fix it, but why anyone with some talent would care to have anything to do with Verge, we do not know."Mortel schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:35:
[...]
Inderdaad niet best.
Ik zelf vind het bashen wel meevallen. Er worden (volgens mij) geen aannames gedaan.
Alles wat in het artikel geschreven is, berust op feiten.
Ik heb het artikel niet zo voor me, maar dat herinner ik me van een paar minuten geleden haha
[ Voor 33% gewijzigd door Beaulion op 22-05-2018 15:42 ]
Inderdaad niet best.Beaulion schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:31:
[...]
Goede buit. De auteur is duidelijk nooit echt fan geweest van Verge, heerlijk XVG bash artikel. Weer een zwarte dag in het leven van #VergeFam #Vergearmy
Ik zelf vind het bashen wel meevallen. Er worden (volgens mij) geen aannames gedaan.
Alles wat in het artikel geschreven is, berust op feiten.
Ik heb het artikel niet zo voor me, maar dat herinner ik me van een paar minuten geleden haha
ik sta zon 1000 euro in de min, qua zakken in crypto... stijgt wel weer en dan flink meer.Pelox schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:40:
[...]
Nee, 1 maandsalaris verliezen is genoeg voorlopig.
Compenseren met kopen bij rode dagen.
[ Voor 15% gewijzigd door A87 op 22-05-2018 15:37 ]
Ik 700,- Goed bezig allemaalA87 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:36:
[...]
ik sta zon 1000 euro in de min, qua zakken in crypto... stijgt wel weer en dan flink meer.
Op dit moment zit er geen volume in de coin. Is er al bekend of deze binnenkort op een andere exchange te verkrijgen is? Heb destijds een mooie run op FUN gehad.Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:14:
[...]
Heb ik zo mijn redenen voor
Ik geloof er heilig in dat dit jaar CSC boven water komt
Zitten op de goede plek met de juiste mensen
Die gaan 100% komen met een grote gamble partner dit jaar
Maak je geen zorgen mrkooi, RLC gaat never de dollar aantikken
Al die fomo/crypto noobs enso komen later dit jaar weer met hun centen!
Klopt. Maar als ik mijn gevoel niet gevolgd had had ik het ook niet op 8050 verkocht - dus ik kan het veel beter gewoon vasthouden en in alts traden. Dat werkt tot nu toe prima. Zodra ik zelf de BTC-markt probeer te verslaan maak ik vrijwel elke keer verlies.Storm300 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:31:
[...]
En dat is nou exact de reden waarom de whales zoveel geld verdienen, die gaan contra aan hun gevoel.
Omdat het 'gepeupel' namelijk (meestal) wel zijn gevoel volgt omdat het hun zuurverdiende geld is........
Het gaat er niet om dat je voor je gevoel goed handelt, het gaat erom dat je sats/Euro stijgen. Dan wordt je gevoel vanzelf goed. Maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan
Daar gaan wij nu al een paar maand vanuit! Maar ik moet het nog maar zien....A87 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:38:
[...]
Verwijderd
Die gaat van zelf komen, daarom is het heerlijk om nu te kopenlonehitman schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:37:
[...]
Op dit moment zit er geen volume in de coin. Is er al bekend of deze binnenkort op een andere exchange te verkrijgen is? Heb destijds een mooie run op FUN gehad.
Kost geen drol en gaan zeker stijgen dit jaar
Ach.. staatsschuld USA stijgt met zo'n 45000 dollar per seconden, komt allemaal goed toch?
A87 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:38:
[...]

Is de exchange betrouwbaar waar ze op te verkrijgen zijn?Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:41:
[...]
Die gaat van zelf komen, daarom is het heerlijk om nu te kopen
Kost geen drol en gaan zeker stijgen dit jaar
950$ per minuut niet verkeerd. Als ik kon hacken had ik het ook gedaan.Mortel schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:18:
[...]
[...]
komt op dit neer:
[...]
https://www.trustnodes.co...hacked-1000-stolen-minute
[...]
Is dit eigenlijk te traceren?
[ Voor 6% gewijzigd door tias86 op 22-05-2018 15:48 ]
Ach vergeleken met de Venezolaanse Bolivar valt de koersdaling van de Bitcoin in het niet. Die is pas in de uitverkoop.
Dezelfde quote werd in december ook al gebruikt, toen Bitcoin van $20K naar $12/13K ging. De mensen die toen ongeduldig waren en besloten te verkopen zijn uiteindelijk beter af geweest.
Ligt er maar net aan in welk tijdsbestek je de "patient" mensen neerzet.Bmfd schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:50:
[...]
Dezelfde quote werd in december ook al gebruikt, toen Bitcoin van $20K naar $12/13K ging. De mensen die toen ongeduldig waren en besloten te verkopen zijn uiteindelijk beter af geweest.
Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!