Plus500 geeft natuurlijk ook een vreemd beeld. Als BTC vandaag 5% doet schiet Plus500 om 01:00 naar 0%. Ik vind dat alleen wel fijn om het per dag te kunnen bekijken. Wordt ik wakker zie ik het koersverschil vanaf 01:00 en niet wat er gisteren overdag is gebeurt. Bij Binance is het altijd de afgelopen 24 uur. Gaat ie 10% omhoog en dan flink omlaag laat ie nog steeds een plus zien 23 uur later. Nou is de Binance manier wel de juiste manier om het maar even zo te zeggen, maar om overzicht te houden per dag vind ik de Plus500 manier fijner.Taro schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:59:
[...]
Klopt, dat valt mij bij o.a. Binance ook op. In het lijstje met coins zijn de percentages vaak anders dan op de pagina zelf.
Ik gebruik Plus500 ook regelmatig,vind het een prettige app om even snel naar het koersverloop te kijken.

Bullish div op de 1hour, alleen stijgen doet het hem nog niet.
Wie volgt??

https://www.telegraaf.nl/...groen-licht-bitcoinhandelZuid-Korea geeft groen licht bitcoinhandel
📌Breaking News for Fantom!📌Adnanos schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:58:
Heeft er iemand Fantom al bekeken?
Het is een Zuid-Koreaans project dat gisteren op de exchanges is verschenen.
Het is vergelijkbaar met IOTA en NANO, enkel is Fantom nog sneller en veiliger en bovendien bieden ze smartcontracten aan. Ze hebben al partnerships met bvb Softbank (een van de grootste bedrijven in Japan, Oracle Korea (40 miljard jaarlijks omzet), ... en enkele belangrijke en grote strategische partnerships zouden nog pas bekendgemaakt moeten worden. Het team ziet er er ook heel uit.
Het is vandaag de grootste gainer, maar de marketcap is nog steeds maar rond de 25-30 miljoen en het staat -50% sinds die ico die deze zomer gehouden werd.
https://medium.com/@Arias...nYUBVWMe_GaUKhEN0PtACaJ2I
Enkele grote exchanges zouden nog volgen.
We are very proud to announce that we have partnered with Danfoss, a multi-billion dollar energy infrastructure giant.
Fantom and Danfoss will the explore the possibilities of accelerating the development of the microgrid.
Read the full story: https://medium.com/fantom...pany-danfoss-6247cc5ff17a
Ik weet het niet. We hebben deze low 6000-6300 range nu al zo vaak getest het afgelopen jaar. Ik vermoed dat iedereen wacht op dat het nog lager gaat. imo had de prijs anders al omhoog moeten gaan, toch?Tominatie schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:28:
[Afbeelding]
Bullish div op de 1hour, alleen stijgen doet het hem nog niet.
En gelijk dropt de koers
Edit: En dit keer bijna geen reactie van de alts (die wel al de hele dag niet veel goeds deden). Als we nou nog eens wisten wat dat betekent he
[ Voor 19% gewijzigd door Specy op 31-10-2018 16:06 ]
De koers lijkt al weer te herstellen. Klein paniek momentje om mensen wakker te maken?
De alts reageren er bijna helemaal niet meer op
Elk dipje wordt heel snel opgekocht door slimme mensen
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
tja dat zou je denkenDAMAGE schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:11:
Elk dipje wordt heel snel opgekocht door slimme mensen
Daling van nog geen $100,- (ca. 1,5%)
Als je uitzoomt zie je het niet eens, blijft voor mij gewoon zijwaarts hoor.
Ook al is daar geen reet aan...........
Als je uitzoomt zie je het niet eens, blijft voor mij gewoon zijwaarts hoor.
Ook al is daar geen reet aan...........
Van top naar bodem is nog geen 100 dollar. Voor BTC eigenlijk een drop van niets. Nu in de bounce is het zelfs maar 50 dollar.daboemann schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:08:
De koers lijkt al weer te herstellen. Klein paniek momentje om mensen wakker te maken?
Of de boel herstelt is een andere vraag. We hebben aardig wat sideways gezien gevolgt door een drop, meer sideways en weer een drop. Prima kans dat we verder blijven zakken op die manier. Vaak komt er pas weer een mooie run omhoog als een drop groot is en wordt gevolt door een flinke bounce. Dus een 200 of 300 dollar drop met een 100 dollar of meer bounce.
Pfff, ik ben wel even toe aan een btc die gestaag naar de 10k gaat kruipen.
Ik kan nou niet zeggen dat dit voor een relatieve beginner 10 leuke maanden zijn geweest qua resultaten. Je moet wel een volhouder zijn met deze hobby.
Voorlopig dieptepunt is de recente prl scam, had die dip flink ingekocht een van de laatste transacties op kucoin was van mij... Al is de heisa daaromheen wel vermakelijk, Bruno Block lijkt wel m'n gefrustreerde ex
Buy the dip blijven we wel toepassen, tenminste de sub6100 dips
Ik kan nou niet zeggen dat dit voor een relatieve beginner 10 leuke maanden zijn geweest qua resultaten. Je moet wel een volhouder zijn met deze hobby.
Voorlopig dieptepunt is de recente prl scam, had die dip flink ingekocht een van de laatste transacties op kucoin was van mij... Al is de heisa daaromheen wel vermakelijk, Bruno Block lijkt wel m'n gefrustreerde ex
Buy the dip blijven we wel toepassen, tenminste de sub6100 dips
De tijd leert of het tij keert
Had vooral gehoopt dat de alts ook in de uitverkoop zouden gaan, maar dat valt dus behoorlijk tegen.PilatuS schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:22:
[...]
Van top naar bodem is nog geen 100 dollar. Voor BTC eigenlijk een drop van niets. Nu in de bounce is het zelfs maar 50 dollar.
Ik ben er heilig van overtuigd dat we in de accumulatie fase zitten. Zei ik gister ook al. Er is nooit een garantie dat we niet nog verder zakken, dat kan altijd, hoeft maar een grote meneer zijn BTC eruit te trekken en het is gebeurd, maar ik vind dit verdomd veel op de sideways actie lijken van BTC in 2014, waar we na een bearmarket ook een tijdje sideways gingen tot we in de bullmarket terecht kwamen. Dingen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, maar ik kijk liever naar wat de markt hiervoor gedaan heeft dan dat ik ergens over een glazenbol ga wrijven.
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
En het niveau is weer terug, dat ging snel
En we gaan nu redelijk hard omhoog lijkt het. En ook belangrijk; de USDT en USD waarde van de BTC is weer gelijk.
[ Voor 3% gewijzigd door DJT op 31-10-2018 16:36 ]
Moet je ook goed op letten, klein dipje, mensen gaan verkopen, zien de koers toch weer stijgen en FOMO'en weer gezellig in en gaan er zelfs op achteruit in BTC. Dan moet je dus echt op de top verkocht hebben wil je in zo'n dipje wat geld mee pakken. Mij niet gezien
Hmm.. gaan we nu een 6400+ pumpje krijgen?
Wellicht. Een paar TA-indicaties gaven mij al wel het gevoel dat er een stijging aan zat te komen. O.a. de bull div maar ook maakten we een beste hammer.
En gebroken! Ok nu worden er nog een zooi mensen getriggerd om te kopen
90% van de kopers nu: Kopen op 6330, nah doen we niet. Kopen op 6350 na een dipje tegen de 6250, zeker
Dat. en we testen al behoorlijke tijd de resistance ipv de support. Hij moet er een keer doorheen janken hèTominatie schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:55:
[...]
Wellicht. Een paar TA-indicaties gaven mij al wel het gevoel dat er een stijging aan zat te komen. O.a. de bull div maar ook maakten we een beste hammer.
Kiem um goan! Zou leuk zijn als er iets van overblijft.
[ Voor 61% gewijzigd door Chris.nl op 31-10-2018 16:59 ]
Weet niet waar jij kijkt....? hoogste piek was 6353. Nu weer op 6333. Zowel op GDAX als CoinMarketCap. Of kijk je naar de USDT-prijs? Nog steeds best een leuke stijging vanaf 6204 een half uurtje terug.DAMAGE schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:55:
[...]
En gebroken! Ok nu worden er nog een zooi mensen getriggerd om te kopen
Binance USDT iddSpecy schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:59:
[...]
Weet niet waar jij kijkt....? hoogste piek was 6353. Nu weer op 6333. Zowel op GDAX als CoinMarketCap. Of kijk je naar de USDT-prijs? Nog steeds best een leuke stijging vanaf 6204 een half uurtje terug.
Hele hoop van de aspirant-kopers denken.. deze pumps hebben we al tiggg keer eerder gezien en die liepen zowat zonder uitzondering allemaal uit op een ultra dumpPilatuS schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:56:
90% van de kopers nu: Kopen op 6330, nah doen we niet. Kopen op 6350 na een dipje tegen de 6250, zeker
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Kennis delen > DM
Dit voelt voor velen als een kikker in langzaam opwarmend water. De koersdaling gaat gestaag met af en toe een pump, maar gemiddeld gezien zijn we sinds een paar weken geleden toch weer een stukje omlaag gegaan. Omdat het niet keihard gaat zakt het vertrouwen niet enorm en blijf je zitten, maar gaandeweg raak je wel Dollars kwijt en dat kunnen er nog meer worden totdat er wél een mega dip volgt. Ik zie het ook als stilstand is achteruitgang. Als het niet omhoog wil, dan gaat het op een gegeven moment omlaag. Iedereen wil omhoog, maar dat gebeurt niet, ik wacht ook inderdaad nog op een ~6.000 of ~5.800, want echt vertrouwen is nog ver te zoeken.PilatuS schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:22:
[...]
Van top naar bodem is nog geen 100 dollar. Voor BTC eigenlijk een drop van niets. Nu in de bounce is het zelfs maar 50 dollar.
Of de boel herstelt is een andere vraag. We hebben aardig wat sideways gezien gevolgt door een drop, meer sideways en weer een drop. Prima kans dat we verder blijven zakken op die manier. Vaak komt er pas weer een mooie run omhoog als een drop groot is en wordt gevolt door een flinke bounce. Dus een 200 of 300 dollar drop met een 100 dollar of meer bounce.
Ik ben niet overtuigd dat we na de actie van het afgelopen uur positief nieuws hebben en krijgen. Ik laat mijn automatische buy order mooi rond 6525 staan, dalen we verder dan zit ik goed. Stijgen we ineens, dan koop ik automatisch op dat punt in. Het beste van 2 werelden, behalve dat ik dus iets te laat inkoop, maar perfect doen lukt toch niet.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
@Taro Ik zit er de laatste tijd voor 98% niet in. Net wat je zegt, we gaan langzaam omlaag en omhoog lukt iedere keer weer niet. Heb gekocht toen de Tether run bezig was op 6500 en verkocht op 7000. Net tijdens de run omhoog ingestapt, maar nu alweer uitgestapt met een beetje winst. Ik zie het gewoon weer niet verder door stijgen. Gaan we toch omhoog stap ik wel weer opnieuw in, maar met wat we nu zien gok ik toch op verder omlaag de komende tijd.
Zo denk ik er ook over...Laatste maanden hebben we dit al meermaals gezien, een pump en vervolgens weer een drop de dagen erna waardoor we lager komen dan voor de pumpTaro schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 17:13:
[...]
Dit voelt voor velen als een kikker in langzaam opwarmend water. De koersdaling gaat gestaag met af en toe een pump, maar gemiddeld gezien zijn we sinds een paar weken geleden toch weer een stukje omlaag gegaan. Omdat het niet keihard gaat zakt het vertrouwen niet enorm en blijf je zitten, maar gaandeweg raak je wel Dollars kwijt en dat kunnen er nog meer worden totdat er wél een mega dip volgt. Ik zie het ook als stilstand is achteruitgang. Als het niet omhoog wil, dan gaat het op een gegeven moment omlaag. Iedereen wil omhoog, maar dat gebeurt niet, ik wacht ook inderdaad nog op een ~6.000 of ~5.800, want echt vertrouwen is nog ver te zoeken.
Ik ben niet overtuigd dat we na de actie van het afgelopen uur positief nieuws hebben en krijgen. Ik laat mijn automatische buy order mooi rond 6525 staan, dalen we verder dan zit ik goed. Stijgen we ineens, dan koop ik automatisch op dat punt in. Het beste van 2 werelden, behalve dat ik dus iets te laat inkoop, maar perfect doen lukt toch niet.
Gaat GVT nog wat doen ? Ik zit er nog in
Lees allerlei berichten over een pump.. Waar kan ik die vinden?
Zero.
Velen leven met de visie: 'als het niet wit is dan móet het wel zwart zijn.'Taro schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 17:13:
[...]
Dit voelt voor velen als een kikker in langzaam opwarmend water. De koersdaling gaat gestaag met af en toe een pump, maar gemiddeld gezien zijn we sinds een paar weken geleden toch weer een stukje omlaag gegaan. Omdat het niet keihard gaat zakt het vertrouwen niet enorm en blijf je zitten, maar gaandeweg raak je wel Dollars kwijt en dat kunnen er nog meer worden totdat er wél een mega dip volgt. Ik zie het ook als stilstand is achteruitgang. Als het niet omhoog wil, dan gaat het op een gegeven moment omlaag. Iedereen wil omhoog, maar dat gebeurt niet, ik wacht ook inderdaad nog op een ~6.000 of ~5.800, want echt vertrouwen is nog ver te zoeken.
Sideways is ook gewoon een optie in mijn opinie. Dat er geen uitbraak naar boven komt zegt natuurlijk helemaal niks over de mogelijkheid om te zakken. Als je de andere kant op redeneert kom je op dezelfde nietszeggende conclusie: we zakken telkens niet echt weg, dus we móeten wel gaan stijgen.
Aan het eind van de rit zullen er altijd mensen gelijk hebben gehad.
We zitten 4 tientjes hoger dan een paar uur terug. Dat is voor stablecoin BTC toch een aardige pump hoorPelox schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 18:42:
Lees allerlei berichten over een pump.. Waar kan ik die vinden?
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Het kan inderdaad ook zijwaarts gaan en dus grijs zijn, maar, dat doet het op dit moment niet, we komen steeds dichter bij de 6.200. Het lijkt sideways, maar langzaamaan zakken we toch iets verder, vandaar zwart/wit ipv grijs.burnebie schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 18:52:
[...]
Velen leven met de visie: 'als het niet wit is dan móet het wel zwart zijn.'
Sideways is ook gewoon een optie in mijn opinie. Dat er geen uitbraak naar boven komt zegt natuurlijk helemaal niks over de mogelijkheid om te zakken. Als je de andere kant op redeneert kom je op dezelfde nietszeggende conclusie: we zakken telkens niet echt weg, dus we móeten wel gaan stijgen.
Aan het eind van de rit zullen er altijd mensen gelijk hebben gehad.
Je omgekeerde redenatie heb ik uiteraard ook over nagedacht, maar, ik redeneer dan even vanuit zwaartekracht gezien. Geef je geen gas om te stijgen, dan daal je. Stijgen kost daadwerkelijk veel kracht, mensen moeten willen investeren. Dalen doe je als je bang bent om geld te verliezen of als je niet meer wilt of kunt investeren. Sideways betekent stuivertje wisselen tussen beide kampen. Als er genoeg is uitgewisseld kom je op het punt dat iedereen die een stijging zou verwachten en daarom instapte nog geen stijging heeft gezien. Ondertussen is iedereen die bang was voor een daling al uitgestapt, maar die stappen niet voor hetzelfde bedrag weer in als er nog geen stijging is. Welke situatie krijg je dan: Extra geld stapt pas in als je verwacht daar rendement op te halen. Dat rendement zie je niet als hij sideways beweegt, dus stap je nog niet in en als je al wel was ingestapt stapt je uit omdat je dus geen rendement ziet. Daarom verwacht ik eerder een daling dan een stijging en die is langzaamaan al gaande, maar op zeer kleine schaal.
Mensen stappen bij een zijwaartse beweging alleen in als ze dat als nieuwe bodem gaan zien. En omdat we nu dus toch gestaag dalen denk ik dat het niet het geval is dat die nieuwe bodem is bepaald. Dat is natuurlijk ook wel afhankelijk van op welke schaal je de grafiek zet, op een jaar gezien is dat van de afgelopen weken verwaarloosbaar.
Ik heb al een paar keer gezocht in de oude topics, er was ooit iemand die zei dat we mogelijk in de toekomst lang in de 6.xxx range zouden bivakkeren. Dat doen we nu al enige tijd, dit kan dus inderdaad maar zo de waarheid worden.
Afijn, een hoop woorden, maar uiteindelijk is het een kwestie van afwachten en aankijken
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Blijkbaar weinig gemist vandaag dus keep hodling
(voor de geïnteresseerden)
Er is zojuist een nieuwe update gekomen mbt. Oyster.
https://medium.com/oyster...update-10-31-c384696495d6
Wat maak je je druk om zo'n onbeduidend shillmuntje, hopelijk leer je ervanTominatie schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 19:40:
(voor de geïnteresseerden)
Ik maak me niet druk, ik post alleen een update. Al zou ik de enige zijn met Oyster hier zou ik er ook niks over posten maar weet ondertussen wel dat er meerdere met mij in hetzelfde bootje zitten. (via pm/berichten in dit topic).RaptorXS schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 19:46:
[...]
Wat maak je je druk om zo'n onbeduidend shillmuntje, hopelijk leer je ervan
Maargoed, ik stop wel met posten over Oyster. No problemo
Laten we het anders hebben over Bitcoin, of wacht... die al stabiel sinds mensenheugenis.
Bij de shillmuntjes gebeurt tenminste nog wat.
BTC op het jeugdjournaal http://jeugdjournaal.nl/artikel/2257295
[ Voor 21% gewijzigd door staafmixer op 31-10-2018 20:00 ]
Zo was mijn reaktie niet bedoeld, je gaat je gang maar met die PRL postings hier en ervan leren zal nog wel even duren dus.Tominatie schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 19:55:
[...]
Ik maak me niet druk, ik post alleen een update. Al zou ik de enige zijn met Oyster hier zou ik er ook niks over posten maar weet ondertussen wel dat er meerdere met mij in hetzelfde bootje zitten. (via pm/berichten in dit topic).
Maargoed, ik stop wel met posten over Oyster. No problemo![]()
Laten we het anders hebben over Bitcoin, of wacht... die al stabiel sinds mensenheugenis.![]()
Bij de shillmuntjes gebeurt tenminste nog wat.
Daarvoor ben je ook jong en enthousiast
Oké, er komt dus een prl fork.. dus wij krijgen straks prl en prl2. Ben benieuwd wat het gaat opleveren..
Zero.
Nou dit somt het wel op ja.Crypto is bijna weer in handen van de 3e (machtige) partijen.
https://www.youtube.com/watch?v=N6BwfqlzizABitcoin jarig: reden tot feest? • Z zoekt uit
[ Voor 21% gewijzigd door Klaas25 op 31-10-2018 20:59 ]
Ondertussen.....

Waarschijnlijk een admin gehackt want
d'r wordt gewoon ff een virusje gedeeld in de officiële kucoin announcement groep. Ook daar is nu veel drama!
Edit:
.scr extension files are basically found in window machine and it contains screen savers it create so much mess and very dangerous in manner it actually create heatmap that actually record your keyboard activities and if you type or enter any kind of credentials it will record that and send to person who have created it.
Er zijn al mensen die zeggen funds kwijt te zijn maar in hoeverre dat nou waar is...

Waarschijnlijk een admin gehackt want
d'r wordt gewoon ff een virusje gedeeld in de officiële kucoin announcement groep. Ook daar is nu veel drama!
Edit:
.scr extension files are basically found in window machine and it contains screen savers it create so much mess and very dangerous in manner it actually create heatmap that actually record your keyboard activities and if you type or enter any kind of credentials it will record that and send to person who have created it.
Er zijn al mensen die zeggen funds kwijt te zijn maar in hoeverre dat nou waar is...
[ Voor 48% gewijzigd door Tominatie op 31-10-2018 21:13 ]
Was dit nieuwsbericht van de NOS al gedeeld hier?
https://nos.nl/artikel/22...hoe-staat-het-ervoor.html
Niet geheel negatief.
https://nos.nl/artikel/22...hoe-staat-het-ervoor.html
Niet geheel negatief.
Zero.
Ik realiseer me net dus dat als we volgend jaar de belasting aangifte voor 2018 moeten invullen en betalen dat je dus je cryptowaarde van 1 januari 2018 moet opgeven. Midden in de freaking bullrun waar we nu lange na niet inzitten. Ondanks dat ik me eerste muntjes pas in juni midden in bearmarkt waar we nog inzitten aanschafte.
Duss... duur grapje als ik het zo goed begrijp?
Duss... duur grapje als ik het zo goed begrijp?
Zeer vreemde reactie. Klaarblijkelijk van iemand die het lekker vanaf de zijkant kan gadeslaan.......RaptorXS schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 19:46:
[...]
Wat maak je je druk om zo'n onbeduidend shillmuntje, hopelijk leer je ervan
@Tominatie ik ben blij met je updates. Het wordt in ieder geval nog een lang verhaal helaas. Overigens is de rest van het team dus ontslagen doo Bruno, apart? Hopelijk kunnen ze de code volledig hergebruiken voor de nieuwe coin met uitzondering van de exploit natuurlijk.
Klopt inderdaad. Maar het percentage wat je moet betalen is gelukkig vrij laag. Tot 30k even uit mijn hoofd is het belastingvrij. Dit is crypto en je spaargeld samen, dus je box 3. BTC stond op zo'n 11k euro 1 jan, dus helaas betaal je dan wel wat geld over wat nu minder waard is. Maar zelfs met 50k aan BTC of andere crypto op die dag heb je het over een paar 100 euro belasting.Klaas25 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:17:
Duss... duur grapje als ik het zo goed begrijp?![]()
Edit: Je deed in 2018 natuurlijk aangifte over 2017. Pas in 2019 doe je aangifte over 2018. Dus wat je crypto waard was op 1 jan 2018 hoef je pas in de 2e helft van 2019 te betalen. Heb jij na 1 jan 2018 gekocht wordt het 2020. Verder valt het dus enorm mee hier in NL en betaal maar een klein percentage en vanaf een niet heel laag bedrag.
[ Voor 23% gewijzigd door PilatuS op 31-10-2018 21:29 ]
Volgens mij is Bruno sole / majority shareholder van de legal entity. Dan kan hij dus zn team ontslaan. Overigens kun je je ook afvragen wie de legal owner is van de PRL IP & assets is (lijkt me bij de legal entity te zitten waar Bruno shareholder van is).PHPResource schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:19:
[...]
Zeer vreemde reactie. Klaarblijkelijk van iemand die het lekker vanaf de zijkant kan gadeslaan.......
@Tominatie ik ben blij met je updates. Het wordt in ieder geval nog een lang verhaal helaas. Overigens is de rest van het team dus ontslagen doo Bruno, apart? Hopelijk kunnen ze de code volledig hergebruiken voor de nieuwe coin met uitzondering van de exploit natuurlijk.
Dan kun je evt over rechten nog een rechtzaak gaan krijgen indien de man nog verder kwaad wil...
Ik checkte het net even na en opzich valt het nog wel mee ja. XRP holden het nieuwe jaar in gaat me wel wat kosten.PilatuS schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:21:
[...]
Klopt inderdaad. Maar het percentage wat je moet betalen is gelukkig vrij laag. Tot 30k even uit mijn hoofd is het belastingvrij. Dit is crypto en je spaargeld samen, dus je box 3. BTC stond op zo'n 11k euro 1 jan, dus helaas betaal je dan wel wat geld over wat nu minder waard is. Maar zelfs met 50k aan BTC of andere crypto op die dag heb je het over een paar 100 euro belasting.
Ik moet sowieso alles bij elkaar over gaan betalen wat ik wel gewoon wil doen. Wil geen gelazer wanneer dan ook. Ik vind wel best als HODL-er. Volgende bullrun halen we het er vast wel uit .
[ Voor 4% gewijzigd door Klaas25 op 31-10-2018 21:33 ]
Gewoon lekker betalen inderdaad. Al maak je maar 5% winst in 1 jaar, en dat moet iedereen die in crypto zit toch makkelijk lukken, is de belasting zelfs boven de ton minder dan dat. Het enige wat echt tricky zou zijn is als munt X niet meer omhoog gaat maar blijft dalen. Stel je hebt nu BTC en die gaat de komende 2 jaar naar de 2k toe, dan betaal je wel belasting over iets waar je dik verlies op draait. Maar daar gaan we natuurlijk niet vanuitKlaas25 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:29:
[...]
Ik checkte het net even na en opzich valt het nog wel mee ja. XRP holden het nieuwe jaar in gaat me wel wat kosten maar ik houd moed dat ik voor nieuwe jaar wellicht wat van de hand kan doen.
Ik moet sowieso alles bij elkaar over gaan betalen wat ik wel gewoon wil doen. Wil geen gelazer wanneer dan ook. Ik vind wel best als HODL-er. Volgende bullrun halen we het er vast wel uit .
Haha je noemde ff wat begrippen waar ik nog nooit van had gehoord. Interessant.FNZwart schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:22:
[...]
Volgens mij is Bruno sole / majority shareholder van de legal entity. Dan kan hij dus zn team ontslaan. Overigens kun je je ook afvragen wie de legal owner is van de PRL IP & assets is (lijkt me bij de legal entity te zitten waar Bruno shareholder van is).
Dan kun je evt over rechten nog een rechtzaak gaan krijgen indien de man nog verder kwaad wil...
Klopt.Volgens mij is Bruno sole / majority shareholder van de legal entity.
Klopt.Dan kan hij dus zn team ontslaan.
Dat klopt, het team kan geloof ik ook niet gebruik maken van de development funds omdat ze dan in de problemen kunnen komen. Dit gaat daarom ook nog wel een staartje krijgen.Overigens kun je je ook afvragen wie de legal owner is van de PRL IP & assets is (lijkt me bij de legal entity te zitten waar Bruno shareholder van is).
Waar staat "IP" voor achter de PRL, ben wel benieuwd nu
Dus al met al, dit wordt nog wat!
[ Voor 6% gewijzigd door Tominatie op 31-10-2018 21:35 ]
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Je had op 1 januari 2018 geen crypto? Dan hoef je toch ook geen crypto in je aangifte over 2018 mee te nemen? En je hoeft ook niet je 10 XRP van 45 Dollarcent om te rekenen naar 10 XRP van 2,xx Dollar tijdens de bullrun, zo werkt dat niet.Klaas25 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:17:
Ik realiseer me net dus dat als we volgend jaar de belasting aangifte voor 2018 moeten invullen en betalen dat je dus je cryptowaarde van 1 januari 2018 moet opgeven. Midden in de freaking bullrun waar we nu lange na niet inzitten. Ondanks dat ik me eerste muntjes pas in juni midden in bearmarkt waar we nog inzitten aanschafte.
Duss... duur grapje als ik het zo goed begrijp?![]()
En de belasting is in Nederland over dit soort dingen erg laag, dus no worries. En als je wel een miljoen aan crypto hebt, dan betaal je daar graag belasting over toch?
Oeps, beetje beroepsafwijking. Met IP bedoel ik intellectual property, in dit geval lijkt me iig de ontwikkelde code van het project. Begrijp dat het PRL team ex CEO door wil in een nieuwe vennootschap en wil voortgaan met ontwikkeling vh het project en dus de code. Kan dan een discussie ontstaan wiens 'eigendom' dat is lijkt me al ben ik zeker geen expert op intellectual property verder.Tominatie schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:35:
[...]
Haha je noemde ff wat begrippen waar ik nog nooit van had gehoord. Interessant.
[...]
Klopt.
[...]
Klopt.
[...]
Dat klopt, het team kan geloof ik ook niet gebruik maken van de development funds omdat ze dan in de problemen kunnen komen. Dit gaat daarom ook nog wel een staartje krijgen.
Waar staat "IP" voor achter de PRL, ben wel benieuwd nu![]()
Dus al met al, dit wordt nog wat!
Maar goed, kan weleens een interessant schouwspel worden vanuit 'legal' optiek, of t ook leuk wordt voor de hodlers is wel 2 natuurlijk...
Die gedachte heb ik ook gehad maar ging toch twijfelen. Ik dacht nu van: al je bezittingen in 2018 met de waarde van dat op 1 januari 2018. Maar als je het zo stelt.. Dat klinkt stuk beter. Dat wil ik dus nog even ergens duidelijk zwart op wit zien.Taro schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:39:
[...]
Je had op 1 januari 2018 geen crypto? Dan hoef je toch ook geen crypto in je aangifte over 2018 mee te nemen? En je hoeft ook niet je 10 XRP van 45 Dollarcent om te rekenen naar 10 XRP van 2,xx Dollar tijdens de bullrun, zo werkt dat niet.
Direct eens. Zo denk ik ook.En de belasting is in Nederland over dit soort dingen erg laag, dus no worries. En als je wel een miljoen aan crypto hebt, dan betaal je daar graag belasting over toch?
[ Voor 3% gewijzigd door Klaas25 op 31-10-2018 21:47 ]
als je kijkt naar hoe de accumulatie periode van 2014 verliep kunnen we nog wachten tot aan maart voor we pas echt omhoog knallen
Box 3, overige bezittingen, 1,2% vanaf 30kKlaas25 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:29:
[...]
Ik checkte het net even na en opzich valt het nog wel mee ja. XRP holden het nieuwe jaar in gaat me wel wat kosten.
Met de code zit het wel goed. Bruno was al heel lang niet meer echt betrokken bij het project zelf. Hij was zelfs opgestapt vanwege zijn mentale gesteldheid en trauma's. Nou hij had beter nog even kunnen wegblijven want hij lijkt nog niet helemaal hersteldFNZwart schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:44:
[...]
Oeps, beetje beroepsafwijking. Met IP bedoel ik intellectual property, in dit geval lijkt me iig de ontwikkelde code van het project. Begrijp dat het PRL team ex CEO door wil in een nieuwe vennootschap en wil voortgaan met ontwikkeling vh het project en dus de code. Kan dan een discussie ontstaan wiens 'eigendom' dat is lijkt me al ben ik zeker geen expert op intellectual property verder.
Maar goed, kan weleens een interessant schouwspel worden vanuit 'legal' optiek, of t ook leuk wordt voor de hodlers is wel 2 natuurlijk...
Daarbij is de meeste code niet gemaakt door Bruno maar door de overige teamleden. Er zit ook geen licentie op de code die Bruno heeft gemaakt.
Bruno heeft in iedergeval genoeg funds om te gaan wonen in een bunker onder de grond wachtend op de aarde die vergaat.
Bedankt voor de opheldering verder.
Oftewel als je nog onder de 30k zit dan hoef je het helegaar niet op te geven?burnebie schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:58:
[...]
Box 3, overige bezittingen, 1,2% vanaf 30k
Kwestie van aanvinken dat je geen vermogen boven de 30k had. Dan heb je het juist opgegeven...DAMAGE schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:00:
[...]
Oftewel als je nog onder de 30k zit dan hoef je het helegaar niet op te geven?
Nope.DAMAGE schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:00:
[...]
Ik denk toch dat het nu anders is. De Tetherpump van 6200 naar dik boven de 7k geeft wel aan hoeveel geld er staat te wachten om weer mee te gaan doen. We kunnen inderdaad blijven hangen hier, maar is er maar een kleine run omhoog nodig om flink verder te gaan.DAMAGE schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:55:
als je kijkt naar hoe de accumulatie periode van 2014 verliep kunnen we nog wachten tot aan maart voor we pas echt omhoog knallen
Wel opgeven, maar niets hoeven te betalenDAMAGE schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:00:
[...]
Niet opgeven is niet handig. Stel je hebt 1k aan coin X en die doet straks x100 is het wel zo handig dat je die ton het volgende jaar kan verklaren
Thx mannen! Zal het er eens met mijn boekhouder over hebben hoe hij dat doet. Die doet zelf ook aan crypto dus dat is wel handig. Heb een eigen onderneming en ik regel mijn belasting altijd netjes. Ook met crypto gaan we dat doen. 1.2% is immers peanuts, daar wil je geen gezeik om hebben.
Als ik dan verklaar dat ik vorig jaar niets aan hoefde te geven en mijn coin dit jaar x100 is gegaan is dat toch voldoende?PilatuS schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:02:
[...]
Ik denk toch dat het nu anders is. De Tetherpump van 6200 naar dik boven de 7k geeft wel aan hoeveel geld er staat te wachten om weer mee te gaan doen. We kunnen inderdaad blijven hangen hier, maar is er maar een kleine run omhoog nodig om flink verder te gaan.
[...]
Wel opgeven, maar niets hoeven te betalen
Niet opgeven is niet handig. Stel je hebt 1k aan coin X en die doet straks x100 is het wel zo handig dat je die ton het volgende jaar kan verklaren
Tot de tijd dat ik geen verplichting heb om aan te geven hoeven ze het van mij ook helemaal niet te weten.
Waarom moeilijk doen ? Helemaal als je niets hoeft te betalen. Geef gewoon netjes en eerlijk op hoe het zit. Kan totaal geen kwaad en werkt ook niet in je nadeel. Je hoeft ook niet aan te geven welke coins je hebt, je geeft gewoon aan dat je voor 1234.56 euro aan crypto hebt, dat is alles.burnebie schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:04:
[...]
Als ik dan verklaar dat ik vorig jaar niets aan hoefde te geven en mijn coin dit jaar x100 is gegaan is dat toch voldoende?
Tot de tijd dat ik geen verplichting heb om aan te geven hoeven ze het van mij ook helemaal niet te weten.
Edit: Stel heb hebt 5k aan coin X. Dat is dus ook 5k minder spaargeld wat je dus niet opgeeft. Het volgende jaar of coin X nou wel of niet wat doet heb je ineens 5k meer uit het niets. Laat staan dat die coin wel wat doet. Zeker bij grote bedragen of ze nou in USDT staan of in BTC is dat opgeven handig om problemen in de toekomst te voorkomen.
[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 31-10-2018 22:09 ]
Eigenlijk geef je niet eens aan dat je crypto hebt toch? Je geeft gewoon aan dat je xxx euro aan ander vermogen hebt. Of is de bdienst al geupdate wat dat betreft??
[ Voor 16% gewijzigd door DAMAGE op 31-10-2018 22:12 ]
Onder Box3 staat een regel waar onder andere crypto onder valt.DAMAGE schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:12:
Eigenlijk geef je niet eens aan dat je crypto hebt toch? Je geeft gewoon aan dat je xxx euro aan ander vermogen hebt.
Edit:
[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 31-10-2018 22:13 ]
Duidelijk!
Iemand in KuboGold? Werd behoorlijk geshilled de laatste tijd en had voor de grap een klein plukje Kubo gekocht. Nu blijkt dat ik een ándere Kubo had gekocht. Het blijft lastig..
O ja, ik baal omdat hij net x2 heeft gedaan. De coin die ik niet had bedoel ik dan.
O ja, ik baal omdat hij net x2 heeft gedaan. De coin die ik niet had bedoel ik dan.
[ Voor 19% gewijzigd door DJT op 31-10-2018 22:17 ]
DJT schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:16:
had voor de grap een klein plukje Kubo gekocht. Nu blijkt dat ik een ándere Kubo had gekocht. Het blijft lastig..
Zo is dat. Mijn eerste crypto gekocht in 2016, deed toen niet veel. Eind 2017 dikke bullrun gehad en zag de waarde van mijn PF flink toenemen op 01-01-2018. Verwachting was dat dit natuurlijk wel ff zou doorlopen in heel 2018 en dan de waarde op 01-01-2019 nogmaals x keer over de kop zou gaan.PilatuS schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:07:
[...]
Waarom moeilijk doen ? Helemaal als je niets hoeft te betalen. Geef gewoon netjes en eerlijk op hoe het zit. Kan totaal geen kwaad en werkt ook niet in je nadeel. Je hoeft ook niet aan te geven welke coins je hebt, je geeft gewoon aan dat je voor 1234.56 euro aan crypto hebt, dat is alles.
Edit: Stel heb hebt 5k aan coin X. Dat is dus ook 5k minder spaargeld wat je dus niet opgeeft. Het volgende jaar of coin X nou wel of niet wat doet heb je ineens 5k meer uit het niets. Laat staan dat die coin wel wat doet. Zeker bij grote bedragen of ze nou in USDT staan of in BTC is dat opgeven handig om problemen in de toekomst te voorkomen.
Daarom heb ik in mijn aangifte over 2017 de waarde van mijn PF opgegeven van 01-01-2017 (destijds peanuts).
Komend jaar geef ik dus netjes de waarde van mijn PF op op 01-01-2018, ook al is de waarde nu een fractie van wat het toen was.
Daarom kan je beter nu al beginnen met opgeven van je crypto. Je weet niet wat de toekomst doet, en dan heb je in ieder geval niks uit te leggen aan de belastingdienst.
Als je priverekening meer dan € 30.000,- hebt, én je hebt een eenmanszaak, dan een paar dagen vóór 31 december naar de zakelijke rekening storten. Na 1 januari terug naar de prive-rekening en tadaa, geen box 3.DAMAGE schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:04:
Thx mannen! Zal het er eens met mijn boekhouder over hebben hoe hij dat doet. Die doet zelf ook aan crypto dus dat is wel handig. Heb een eigen onderneming en ik regel mijn belasting altijd netjes. Ook met crypto gaan we dat doen. 1.2% is immers peanuts, daar wil je geen gezeik om hebben.
Tel alle prive rekeningen bij elkaar op, alles mag niet boven de 30k komen. Wees op tijd met versturen ivm kerst/oud en nieuw. Datum op afschrift.
Bij een eenmanszaak is het gewoon prive opname/storting en vise versa. Good luck! Ook good luck voor de XRP holders. Ik heb er alle vertrouwen in. Dat ding gaat straks met stappen omhoog!!
Thanks voor de edit. Ik was nog niet op de hoogte van de vorm van vraagstelling. Nu is het aan een ieder om dit wel of niet te doen.PilatuS schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:12:
[...]
Onder Box3 staat een regel waar onder andere crypto onder valt.
Edit:
[Afbeelding]
Zorg wel dat je die crypto prive hebt dus niet vanaf je bedrijf gekocht. Want dan betaal je (als je het weer naar jezelf wilt terughevelen) uiteindelijk iets van 40% over de winst.DAMAGE schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:04:
maar andersom kan natuurlijk ook.PilatuS schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:02:
[...]
Wel opgeven, maar niets hoeven te betalen
Die 1k strat heb je verkocht net voor die x100 ging,dan zijn ze misschien nieuwsgierig waarom je nu niets of weinig aangeeft.
Je geeft enkel de waarde van je coins op, niet hoeveel en welke coins je hebt.
Gaat natuurlijk om de geld waarde ja.Swaha schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 23:03:
Je geeft enkel de waarde van je coins op, niet hoeveel en welke coins je hebt.
Je geeft zoals gezegt dus de waarde op. Gewoon eerlijk doen en dan krijg je ook geen problemen. Stel je maakt een keer van 5k een dikke 100k en je stort die fiat naar je rekening dan is het best mogelijk dat ze een keer vragen gaan stellen. Je kan dan met logs netjes aantonen dat alles klopt.wehave schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 23:00:
[...]
maar andersom kan natuurlijk ook.
Die 1k strat heb je verkocht net voor die x100 ging,dan zijn ze misschien nieuwsgierig waarom je nu niets of weinig aangeeft.
Gezien hoe belachelijk weinig je betaald, als je al iets moet betalen, is het gewoon stom om niets op te geven. Of je bent wit geld aan het omzetten naar zwart geld, of als je wel een keer dikke winst maakt heb je een probleem. Is er gewoon geen enkele reden om het niet netjes op te geven.
Ik ben ook wel van het opgeven hoor maar pas als ik boven de 30k zit.PilatuS schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 23:06:
[...]
Je geeft zoals gezegt dus de waarde op. Gewoon eerlijk doen en dan krijg je ook geen problemen. Stel je maakt een keer van 5k een dikke 100k en je stort die fiat naar je rekening dan is het best mogelijk dat ze een keer vragen gaan stellen. Je kan dan met logs netjes aantonen dat alles klopt.
Gezien hoe belachelijk weinig je betaald, als je al iets moet betalen, is het gewoon stom om niets op te geven. Of je bent wit geld aan het omzetten naar zwart geld, of als je wel een keer dikke winst maakt heb je een probleem. Is er gewoon geen enkele reden om het niet netjes op te geven.
Hoe kan dit geplust worden? Mocht je er worden uitgepikt door de Belastingdienst dan gaan ze hier echt wat vraagtekens bij zetten me dunkt?Martine schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:33:
[...]
Als je priverekening meer dan € 30.000,- hebt, én je hebt een eenmanszaak, dan een paar dagen vóór 31 december naar de zakelijke rekening storten. Na 1 januari terug naar de prive-rekening en tadaa, geen box 3.
Tel alle prive rekeningen bij elkaar op, alles mag niet boven de 30k komen. Wees op tijd met versturen ivm kerst/oud en nieuw. Datum op afschrift.
Bij een eenmanszaak is het gewoon prive opname/storting en vise versa. Good luck! Ook good luck voor de XRP holders. Ik heb er alle vertrouwen in. Dat ding gaat straks met stappen omhoog!!![]()
Nee want de belastingdienst weet niet welke coins jij exact hebt en wanneer.wehave schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 23:00:
[...]
maar andersom kan natuurlijk ook.
Het is heel simpel, puur fictief:
Stel je hebt eind 2016 coins x y z gekocht voor zeg 7.500 euro (maakt voor de aangifte niks uit) en je hebt daar niet meer mee gehandeld:
waarde 01-01-2017: 10.000
Waarde 01-01-2018: 100.000
Waarde 01-01-2019: 15.000
Nu is het zo dat je dan over de aangifte van 2018 (die je dus pas in 2019 doet!) bij je bezittingen 120.000 aan cryptogeld moet opgeven, Dit doet wellicht pijn omdat de waarde enorm is gekelderd gedurende het jaar.
Stel dat je over je aangifte van 2017 niet had opgegeven dat je voor 10.000 aan cryptogeld had, dan kan het zijn dat je vragen stelt waarom je over 2018 ineens 100.000 op hebt gegeven, terwijl je in 2017 amper bezittingen / spaargeld.
Stel je koopt crypto op 2 januari, het gaat 20x over de kop en je verkoopt binnen hetzelfde jaar, waarna je de winst stukslaat op een dikke lambo, hoeren en coke dan heb je natuurlijk niks op te geven over dat jaar
Heb heb nog nooit iemand horen zeggen: "Kent iemand nog een goede dealer en pooier? Nee, dat is een legitieme vraag, ik gun de belastingdienst gewoon niets".
En dat kan dus heel onverstandig zijn terwijl het wel opgeven je geen cent kost en problemen in de toekomst kan voorkomen. Maar goed, je moet het zelf weten natuurlijkwehave schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 23:09:
[...]
Ik ben ook wel van het opgeven hoor maar pas als ik boven de 30k zit.
Gun ze ook zo weinig mogelijk. Daarom geef ik het gewoon netjes op. Mochten ze je pakken dan kan je wel wat meer naar ze overmaken dan wanneer je het gewoon netjes elk jaar had opgegeven en afgedragen indien van toepassing.Chris.nl schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 23:19:
Heb heb nog nooit iemand horen zeggen: "Kent iemand nog een goede dealer en pooier? Nee, dat is een legitieme vraag, ik gun de belastingdienst gewoon niets".
Logs en hoe doe je dat met ICO's die x93 gaan bijvoorbeeld op IDEX ?PilatuS schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 23:06:
[...]
Je geeft zoals gezegt dus de waarde op. Gewoon eerlijk doen en dan krijg je ook geen problemen. Stel je maakt een keer van 5k een dikke 100k en je stort die fiat naar je rekening dan is het best mogelijk dat ze een keer vragen gaan stellen. Je kan dan met logs netjes aantonen dat alles klopt.
Edit: En hoe zit dat met tokens die je OTC koopt? of x1.3 noem maar NEX bijv? Hoe hou je dat bij moet je dat nou echt in een Excel-sheetje bij gaan houden?
[ Voor 9% gewijzigd door Son Gohan op 31-10-2018 23:41 ]
Een fatsoenlijke exchange heeft een trading history die je kan exporteren. Als de belasting wat wil weten geef ik ze graag 400 pagina's aan logsSon Gohan schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 23:40:
[...]
Logs en hoe doe je dat met ICO's die x93 gaan bijvoorbeeld op IDEX ?
Oef ik heb ook echt 24 ETH-adressen ofzo moet dat dan ook allemaal gaan bijhouden, wordt me toch een dagtaakPilatuS schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 23:41:
[...]
Een fatsoenlijke exchange heeft een trading history die je kan exporteren. Als de belasting wat wil weten geef ik ze graag 400 pagina's aan logs
Son Gohan schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 23:44:
[...]
Oef ik heb ook echt 24 ETH-adressen ofzo moet dat dan ook allemaal gaan bijhouden, wordt me toch een dagtaak
Je blijft hoe dan ook zelf verantwoordelijk om zulke dingen in de gaten te houden om te kunnen aantonen indien nodig. Heb zelf eens wat gehad met belasting op loon bij een oude werkgever. Heb toen een shitload aan documenten ingestuurd waarna ik er klaar mee was en ze naar mijn werkgever zijn gegaan voor wat er niet klopte.Edit: En hoe zit dat met tokens die je OTC koopt? of x1.3 noem maar NEX bijv? Hoe hou je dat bij moet je dat nou echt in een Excel-sheetje bij gaan houden?
Kan natuurlijk lastig zijn met crypto, maar wel zo handig om de boel in de gaten te houden. Heb zelf een map met info over wat ik op 1 jan precies had en wat het waard was. Die 1 jan is wat belangrijk is. Daarom zelf op 2 jan dingen uitgezocht en screenshot gemaakt en een bestand met info.
[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 31-10-2018 23:47 ]
Dus gewoon op 1 januari een screenshot maken van je Delta app waar alles in staat, dat de dag erna met een kater documenteren in een documentje en klaar is kees?PilatuS schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 23:45:
[...]
[...]
Je blijft hoe dan ook zelf verantwoordelijk om zulke dingen in de gaten te houden om te kunnen aantonen indien nodig. Heb zelf eens wat gehad met belasting op loon bij een oude werkgever. Heb toen een shitload aan documenten ingestuurd waarna ik er klaar mee was en ze naar mijn werkgever zijn gegaan voor wat er niet klopte.
Kan natuurlijk lastig zijn met crypto, maar wel zo handig om de boel in de gaten te houden. Heb zelf een map met info over wat ik op 1 jan precies had en wat het waard was.
Thanks voor de tip en hoe zou het met Airdrops zitten? Deze kan je moeilijk aantonen via logs of iets toch?PilatuS schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 23:45:
[...]
[...]
Je blijft hoe dan ook zelf verantwoordelijk om zulke dingen in de gaten te houden om te kunnen aantonen indien nodig. Heb zelf eens wat gehad met belasting op loon bij een oude werkgever. Heb toen een shitload aan documenten ingestuurd waarna ik er klaar mee was en ze naar mijn werkgever zijn gegaan voor wat er niet klopte.
Kan natuurlijk lastig zijn met crypto, maar wel zo handig om de boel in de gaten te houden. Heb zelf een map met info over wat ik op 1 jan precies had en wat het waard was. Die 1 jan is wat belangrijk is. Daarom zelf op 2 jan dingen uitgezocht en screenshot gemaakt en een bestand met info.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!