DW23 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:39:
Ik volg enkele TA'ers al een tijdje, maar wat ik niet begrijp is het volgende: We naderen het einde van deze wedge / descending triangle / andere vakterm, en iedereen is er heilig van overtuigd dat er een enorme klapper omhoog of omlaag wordt gemaakt. Dat, terwijl de huidige trend heel duidelijk 'trading sideways' is. Alsof Bitcoin echt aan het afkoelen is van de gekte uit november/december 2017.
Waarom wordt met relatief weinig volume toch zo'n grote sprong verwacht? Kan deze 'sideways' trend niet gewoon nog een paar maanden voortdurend, met een lage volatiliteit, zoals we in september en 1e week oktober zagen?
Ja precies, zo goed als iedereen verwacht een enorme sprong omdat het het einde van de triangle is.
Maar met hetzelfde gemak maak je daar een extended triangle van en dan gaan we vrolijk vlak door.
Als je los van TA kijkt maar naar basis economische regels is het voor mij zo klaar als een klontje.
Bitcoin zeker en waarschijnlijk de alts ook moeten eerst nog een flinke run omlaag krijgen voor we naar een echte bullrun kunnen....... als je historisch gaat inzoomen op iedere bullrun zie je vlak daarvoor een scherpe dip die als "catalist" werkt.
Zie het in ieder geval vanuit hier niet nu ineens wel full bull mode gaan.
De bodem van 5K heeft namelijk het hele jaar nog geen enkele keer voldoende kracht opgeleverd om de markt echt te keren