Moneybutton.com is vandaag life gegaan.
Wat is de moneybutton?
De moneybutton is een gratis stukje html code die het toe laat voor iedereen om op zijn website een donatie knop te plaatsen of een paywall.
Waarom is dat zo speciaal, dat kan toch al jaren?
De moneybutton is een Bitcoin Cash wallet die in de lokale browser leeft.
Dat will zetten dat als je via moneybutton.com een account aanmaakt er een Bitcoin Cash wallet word aangemaakt die dan te gebruiken is om tips te geven of voor iets te betalen op elke website die dat stukje html code heeft.
Nee bedankt, dan heef moneybutton.com dus al mijn Bitcoin Cash.
Noppe, het is een Bitcoin Cash wallet in een iframe. Dat wilt zeggen dat de seeds voor die wallet encrypted op de servers van moneybutton staan opgeslagen. Money button heeft er zelf geen toegang toe. Op het moment dat je de code van moneybutton laad, word de seed met je password decrypted en word de wallet lokaal in de browser aangemaakt.
Dus als moneybutton gehackt word raak ik niet mijn BCH kwijt en moneybutton kan er ook niet met de funds vandoor gaan?
Precies!
Ik snap nog steeds niet wat er zo speciaal aan is!
Okay, heel simpel gezegt. Om op je eigen website donaties of betalingen te accepteren moet je normaal in zee gaan met een third party. Bijvoorbeeld paypal.
Nu hoeft dan niet meer. Als website maak je een gratis account aan bij moneybutton.com, ze hebben alleen maar een username en een passsword en een email addres nodig.
Er word nu een Bitcoin Cash wallet aangemaakt, en moneybutton.com vraagt je om de seed van 12 woorden op een stukje papier te schrijven. Dat is de backup van je Bitcoin Cash wallet.
Als er nu mensen zijn die op jou website komen dan kunnen die exact hetzelde doen.
En zo kun je dus duizende websites krijgen waar allemaal met Bitcoin Cash betaald kan worden, zonder dat er een thirth party nodig is.
Moneybutton faciliteerd natuurlijk wel, maar als er iets mis gaat dan heb je volledige controle over je BCH door dat je die seed op een stukje papier hebt geschreven.
Maar wacht eens even, dit kan toch met elke crypto?
In principe kan het met elke crypto die veilig 0-conf kan aanbieden, of een crypto die hele lage blocktijden heeft. Het zou tof zijn als er voor andere crypto's ook vergelijkbare oplossingen komen zoals moneybutton.com, maar dan moet iemand het wel programeren.
Moneybutton.com is de eerste met zo een soort system.
Dus iedereen op het internet met een gratis wordpress website waar zo een paypal betalings plugintje op draait kan nu hetzelfde doen met BCH en beheert zelf volledig zijn BCH, zonder dat je afhankelijk bent van een bedrijf zoals paypal?
Ja nu snap je het.
En als iedereen dit over de hele wereld doen moet er ook nooit meer omgerekend worden van euros naar dollars, etc etc etc. Teminste, als iedereen BCH zou hebben.
Klopt.
Dan word dit steeds nuttiger, als er steeds meer mensen zijn met BCH dat ze als geld gebruiken?
Inderdaad, dat is nu altijd al de bedoeling van Bitcoin geweest. Dat het een betaalsysteem word dat kopers en verkopers 100% eigen controle en verantwoordelijkheid geeft zonder dat er nog een derde partij nodig is. Dat kan meer vrijheid en zelfbeschikking geven. Paypal en Visa kunnen je bedrijf namelijk weigeren als ze dat willen. Of geld in beslag nemen. Met een systeem zoals moneybutton.com en Bitcoin Cash kan dat niet.
Laatste vraag, wat is het business model van moneybutton.com?
Moneybutton bied dit gratis is voor kleine spelers en individuen. Ben je een groot bedrijf dan zal moneybutton betaald moeten worden voor de service die ze aan bieden.
Dit is tweakers.net, laat snel even de code zien!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <!-- This line should where you want to place your button -->
<div class="money-button"
data-to="171"
data-amount="1"
data-currency="EUR"
data-label="€1 Tip Kain_niaK"
data-hide-amount="false"
data-client-identifier="47d53df6a07d88016fd81bcaa912f8a9"
data-button-id="1536870660972"
data-button-data="{}"
data-type="tip"
></div>
<!-- This line can go anywhere -->
<script src="https://api.moneybutton.com/moneybutton.js"></script> |
In dit geval zou deze code voor een schuifknop op mijn website zorgen die zegt.
'Tip Kain_niaK" 1 euro. Iemand die een wallet bij moneybutton heeft kan dus op die knop duwen en dan word er onmiddelijk een Bitcoin Cash betaling van jou wallet naar mijn wallet gemaakt. Mijn wallet kan een wallet bij moneybutton zijn maar het kan ook bijvoorbeeld een cold wallet zijn of een paper wallet.
De reden dat het een knop is die met de muis van links naar rechts geschoven moet worden is om te voorkomen dat er door scripts van andere website op de knop geduwt word.
En hier nog een filmpje van iemand die stap er stap het hele process laat zien.
En nog een filmpjes van Ryan X Charles, met allemaal toepassingen van de Moneybutton.
Wat dacht je bijvoorbeeld van een blurry foto op een website, wil je hem unblurred zien moet je eerst de money button swipen!
[
Voor 6% gewijzigd door
Kain_niaK op 14-09-2018 00:29
]