Niet echt positief op de korte termijn, betekend een drop richting de $6k voordat we weer omhoog gaan..ggj87 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:58:
Ik vond deze net op Investing.com. Korrel zout of niet, even wat positiviteit kan geen kwaad toch? To the moon! (in onze Lambo's)
Hier geloof ik ook zeker in hoorggj87 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:58:
Ik vond deze net op Investing.com. Korrel zout of niet, even wat positiviteit kan geen kwaad toch? To the moon! (in onze Lambo's)![]()
[afbeelding]
Punt is dat ook deze grafiek uit gaat van een stijging pas in de loop van 2018. Of als je naar de vorige daling kijkt: in de loop van 2019
Ik geloof dat die stijging er weer gaat komen, maar dat we eerst naar de $7.000 moeten.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Als we uiteindelijk naar de 100k gaan maakt die dip naar 6k mij geen reet uit!RookieRooster schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:01:
[...]
Niet echt positief op de korte termijn, betekend een drop richting de $6k voordat we weer omhoog gaan..
Zero.
Laten we maar beginnen met 10 k binnenkort, 14k eind mei, en een nieuwe ath eind dit jaar okePelox schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:02:
[...]
Als we uiteindelijk naar de 100k gaan maakt die dip naar 6k mij geen reet uit!
Zetten we die 100k voor 2025-2030 op de planning
[ Voor 7% gewijzigd door tias86 op 18-05-2018 12:05 ]
Akkoord!tias86 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:03:
[...]
Laten we maar beginnen met 10 k binnenkort, 14k eind mei, en een nieuwe ath eind dit jaar oke

Zero.
Mij wel.. als het te lang duurt zijn het straks m'n kleinkinderen die in een Lambo rondvliegenPelox schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:02:
[...]
Als we uiteindelijk naar de 100k gaan maakt die dip naar 6k mij geen reet uit!
Dat zag ik ook ja. Laten we hopen dat er nieuwe kopers bij komen en de stijging doorzet.RookieRooster schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:01:
[...]
Niet echt positief op de korte termijn, betekend een drop richting de $6k voordat we weer omhoog gaan..
Trouwens, volgens dat kaartje haalt BTC halverwege 2020 $100k. Dan heeft iemand een probleem
Denken jullie niet dat als we ooit weer richting de 20k gaan, dat een aanzienlijk deel rond de 18/19k al gaat uitstappen en dat je echt zot moet zijn om boven de 18/19k nog weer bij te kopen? In december/januari waren er veel mensen die voor het eerst wilden instappen, die gaan dat niet opnieuw doen en trappen er niet opnieuw in. Wij doen dat (nagenoeg) allemaal ook zeker niet. Maar om boven die 20k uit te komen is er wel nieuw geld nodig, meer dan er in dec/jan in de markt zat, ik zie dat niet zo snel gebeuren. Als dat al meer geld is, dan voornamelijk in nieuwe veelbelovende alts, minder in BTC.
Ik geloof echt nog wel in BTC, maar als ik nu al zie hoe iedereen zijn winst pakt na iedere stijging, vermoed ik dat veel mensen dat nog vaker gaan doen. En met alle respect voor mensen die holden, die dragen niets bij aan een stijgende (en ook dalende) koers, dus daar moet je het niet van hebben om weer op de 20k uit te komen want die drijven de prijs niet op.
Ik geloof echt nog wel in BTC, maar als ik nu al zie hoe iedereen zijn winst pakt na iedere stijging, vermoed ik dat veel mensen dat nog vaker gaan doen. En met alle respect voor mensen die holden, die dragen niets bij aan een stijgende (en ook dalende) koers, dus daar moet je het niet van hebben om weer op de 20k uit te komen want die drijven de prijs niet op.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Klopt helemaal, was er niet bij. Ik zie mensen wel 10 cent per stuk betalen maar geen 10 dollar.Junia schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:08:
[...]
0.042 dollar, oftewel zo'n 4 cent.
Vanuit een crypto token is het niet al te positief, er heerst immers veel negativiteit omtrent hoge supply/marketcap, tegelijkertijd kijkende naar tron en Ripple zou het niet slecht uit hoeven pakken, immers krijgt het misschien wat meer interesse "want pennystocks". Voor de usecase van VEN en de bijbehorende bedrijven is het perfect, dit is wat je wilt, je kan gewoon geen hoge transactie fees hebben op goedkope bulkproducten.
Of het voor de investeerders goed uitpakt is nog een beetje de vraag. Zal er ook aan liggen of je dus 100x meer THOR gaat produceren conform de oude berekening dat je per VEN 0.00043 (heb de exacte cijfers niet voor me) THOR gaat generen per dag, aangezien de verwachting is dat thor heel goedkoop (centen) zal moeten zijn wil het interessant zijn voor bedrijven. Dit kan voor investeerders een probleem worden, als blijkt dat de interest/passieve inkomen uit thor heel laag blijkt, dan kan het zo maar zijn dat veel mensen uitstappen en dus voor de investeerders die blijven zitten ervoor zorgt dat ze naast de lage interest rate ook nog eens een lage prijs van VET gaan zien.
Edit: ik blijf trouw met een bag VEN holden, maar het worden spannende tijden
Aangezien de variabelen verder niet veranderen, maar alles /100 gaat is het puur perceptie wat invloed kan hebben op verwachte opbrengsten. Feit is wel dat VEN een core-item van een portfolio gaat worden naast ETH en BTC (al houd ik zelf liefst geen BTC omdat ik het maar brak product vind).
Net zo zot als mensen die op 500 dollar, 1k, 5k ingestapt zijn of degene die nu op 8k gaan instappenTaro schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:11:
Denken jullie niet dat als we ooit weer richting de 20k gaan, dat een aanzienlijk deel rond de 18/19k al gaat uitstappen en dat je echt zot moet zijn om boven de 18/19k nog weer bij te kopen?
Zero.
Dacht ik ook vorige zomer na de dip van 2500 naar 1800 dollar, dat mensen nu wel leren om winst te pakken. Maar er kwamen meer mensen bij. Eerst maar eens door de 10k heen, tot die tijd gaat niemand Coinbase app downloaden en cc gegevens gebruiken.Taro schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:11:
Denken jullie niet dat als we ooit weer richting de 20k gaan, dat een aanzienlijk deel rond de 18/19k al gaat uitstappen en dat je echt zot moet zijn om boven de 18/19k nog weer bij te kopen? In december/januari waren er veel mensen die voor het eerst wilden instappen, die gaan dat niet opnieuw doen en trappen er niet opnieuw in. Wij doen dat (nagenoeg) allemaal ook zeker niet. Maar om boven die 20k uit te komen is er wel nieuw geld nodig, meer dan er in dec/jan in de markt zat, ik zie dat niet zo snel gebeuren. Als dat al meer geld is, dan voornamelijk in nieuwe veelbelovende alts, minder in BTC.
Waarom zou je voor de lange termijn nog in btc stappen? Naar ATH is x3. Zou hij naar 100K gaan dan is dat x 14. Lijkt me verstandiger om in munten te stappen met een usecase zoals VEN en XRP? Zijn er verder al munten die ergens voor worden gebruikt behalve betalingen en handel?
Die zag ik aankomenPelox schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:13:
[...]
Net zo zot als mensen die op 500 dollar, 1k, 5k ingestapt zijn of degene die nu op 8k gaan instappen
Er zit een groot verschil in de stijging tot de bedragen die je noemt en de 20k. Bij de bedragen die jij noemt was er sprake van enthousiastelingen, rond de 20k was er ineens ook sprake van instappende schoonmoeders, opa's en oma's, schoonzusjes, iedereen die hebberig werd wilde meedoen. Dat verklaarde op dat moment waarom die hoge piek haalbaar was. Die doelgroep van hebberige mensen die er verder geen tijd aan willen besteden is inmiddels uitgestapt, of hold, maar zal in ieder geval weinig extra meer inleggen. Je hebt dus meer enthousiastelingen nodig die geld van de spaarrekening, vakantiegeld of bonussen gaan inleggen en dat doet men pas weer als er voldoende vertrouwen is in een stijgende lijn en daarvoor heb je weer geld van anderen nodig dat nu lijkt te ontbreken.
Ik weet dat als je terugkijkt naar de koers van BTC dat dit soort pieken en dalen eerder zijn voorgekomen en dat dit bericht (hopelijk
Iemand postte hier een paar maanden geleden overigens een overzicht van de verhouding van het geld dat nu in crypto zit vs het bedrag dat nog in goud, zilver, aandelen, etc. zit. Dat is natuurlijk wel waar, maar zegt niet dat al die partijen dat in BTC gaan investeren.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Ik denk dat het nog maar het puntje van de ijsberg was afgelopen december. Als we weer het niveau van fomo krijgen van afgelopen jaar dan zal het ditmaal nog vele malen grote zijn. denk ik.Taro schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:22:
[...]
Die doelgroep van hebberige mensen die er verder geen tijd aan willen besteden is inmiddels uitgestapt, of hold, maar zal in ieder geval weinig extra meer inleggen. Je hebt dus meer enthousiastelingen nodig die geld van de spaarrekening, vakantiegeld of bonussen gaan inleggen en dat doet men pas weer als er voldoende vertrouwen is in een stijgende lijn en daarvoor heb je weer geld van anderen nodig dat nu lijkt te ontbreken.
Zero.
Flashback naar 12 maanden geleden: toen dacht men ook dat iedereen op de 10k de boel wel ging verkopen. In plaats daarvan tikten we bijna de 20k aan. En nu vallen we terug, opnieuw rond diezelfde 10k. Heel 2017 hebben we op een ATH gezeten, en toch bleven mensen kopen.Taro schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:11:
Denken jullie niet dat als we ooit weer richting de 20k gaan, dat een aanzienlijk deel rond de 18/19k al gaat uitstappen en dat je echt zot moet zijn om boven de 18/19k nog weer bij te kopen?
Waarom? Omdat er vertrouwen is dat het toch wel stijgt. Of 1 Bitcoin nou €1, €1000 of 1 miljoen kost, zolang er vertrouwen is kopen mensen het toch wel. En zolang slimme investeerders holden ipv panic sellen, stijgt de prijs vanzelf.
Mensen zijn niet dom. Die kijken nu terug op een koersverloop en snappen waarom het toen fout ging. Dat betekent niet dat ze daardoor Bitcoin voor altijd afschrijven. Mensen kopen ook nog staatsloten, ook al verliezen ze 5x op rijIn december/januari waren er veel mensen die voor het eerst wilden instappen, die gaan dat niet opnieuw doen en trappen er niet opnieuw in
Crypto krijgt steeds meer aandacht wereldwijd, dat is wat er veranderd. Steeds meer media, documantaires, steeds meer mensen praten erover. Waar de vorige hype naar $1000 al snel weer terugviel waarna het stil werd, blijft het nu steeds meer hangen en nemen mensen het serieus. Ik zie dat echt als een major shift naar adoptie. 99% van de wereld heeft nog geen Bitcoin gekocht.Maar om boven die 20k uit te komen is er wel nieuw geld nodig, meer dan er in dec/jan in de markt zat, ik zie dat niet zo snel gebeuren. Als dat al meer geld is, dan voornamelijk in nieuwe veelbelovende alts, minder in BTC.
En veelbelovende alts gaan zeker stijgen; veel harder dan Bitcoin. Wel heb ik persoonlijk de kanttekening dat 95% van de 1600 altcoins echt onzin zijn, en dat altcoins ooit zullen moeten deliveren.
Daarmee dat we ook niet omhoog vlammen. Er stapt al maanden geen nieuw geld meer in (zie de marketcap die nog maar op 362B staat ipv 750B). Dat is echter wel een vereiste om de stoommachine/piramidePelox schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:13:
[...]
Net zo zot als mensen die op 500 dollar, 1k, 5k ingestapt zijn of degene die nu op 8k gaan instappen

Het klopt dus wel dat alle 'flinke' mensen die HODL gewoon wachten tot iemand anders een 'domme' move maakt en inkoopt voor te veel.
Willen we ooit terug volle bak to the moon moeten er enorm veel barrières overwonnen worden om te compenseren voor alle holders met verlies (meld zich) die uitstappen als ze terug wat winst hebben. Zou eigenlijk iets revolutionairs moeten gebeuren en dat zie ik niet gebeuren bij BTC.
Misschien een nieuwe altcoin die de markt op zijn kop zet? Ik denk ook dat het tijd wordt dat alles wat volwassener wordt. Niet meer al dat gezever van een white paper en fancy website. Nee, gewoon 'kwartaal resultaten' en harde 'euro's' die het bedrijf erachter binnenhaalt om te bewijzen dat ze de gigantische marketcaps, die we nu al hebben, waard zijn..
Ik heb echter schrik dat alle development teams al lang aan het rentenieren zijn over een jaar of 2 en hun munt dus gaat instorten door het ontbreken van activiteiten en realisaties van alle mooie beloftes die nu als true zijn ingecalculeerd in de prijs. Dat wordt nog een bittere pil om te slikken voor heeeeeel wat (alt)coins en dat gaat de markt geen goed doen.
Ik ben bang dat dit niet gaat gebeuren. Enkele munten zullen misschien door een usecase gaan pieken/moonen. Andere munten zijn voor de handel en zullen uiteindelijk doodbloeden. Ik hoop natuurlijk op het tegenovergestelde omdat ook ik mijn hypotheek er mee wil afbetalen.Pelox schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:25:
[...]
Ik denk dat het nog maar het puntje van de ijsberg was afgelopen december. Als we weer het niveau van fomo krijgen van afgelopen jaar dan zal het ditmaal nog vele malen grote zijn. denk ik.
Maar fomo krijg je pas als we weer boven de 10k zitten en dat lijkt op dit moment niet te kunnen lukken. Die fomo zal bij de 19k ook hoog genoeg moeten zijn om de 20k te doorbreken en veel mensen passen daar nu wel voor op. Die zien liever anderen op 19k en 20k hun risicovolle bedrag te investeren, om daarna bij de 21k pas weer zelf in te stappen als we die horde hebben genomen.Pelox schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:25:
[...]
Ik denk dat het nog maar het puntje van de ijsberg was afgelopen december. Als we weer het niveau van fomo krijgen van afgelopen jaar dan zal het ditmaal nog vele malen grote zijn. denk ik.
Op zich dus mee eens wat je zegt, als de fomo weer toe slaat dan ziet het er positief uit, maar je hebt het hier over oorzaak en gevolg. Fomo is het gevolg van een stijgende lijn, niet van een dalende lijn zoals we nu lijken te hebben.
Zegt de man die zonet in USDT is gegaanRichh schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:26:
En zolang slimme investeerders holden ipv panic sellen, stijgt de prijs vanzelf.
Nemo potest nocere meam me invito tactiost
Wat is er met de Binance coin aan de hand?
+13%
+13%
+10% in 45 minuten! Waarom gebeurt dat nooit met mijn coins

https://support.binance.com/hc/en-us/articles/360004047051
Binance Doubles Referral Rewards
Is zojuist op de telegram van Binance verschenen.
Deze begrijp ik niet. De prijs kan alleen stijgen als steeds meer mensen BTC voor een steeds hoger bedrag kopen. Een holder draagt daar per definitie niet aan bij.Richh schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:26:
[...]
En zolang slimme investeerders holden ipv panic sellen, stijgt de prijs vanzelf.
Mooie meevaller, ik heb alles verkocht, behalve BNBTomTorquay schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:34:
[...]
+10% in 45 minuten! Waarom gebeurt dat nooit met mijn coins
[ Voor 25% gewijzigd door Taro op 18-05-2018 12:37 ]
Omdat zekerheid. Ik ken geen spaarrekening of investeringsfonds die mij in een X aantal naar naar x3 gaat brengen. Met Bitcoin heb ik het vertrouwen dát het ooit gaat gebeuren, BTC kan tegenslagen incasseren. Altcoins... dat is maar de vraag.lonehitman schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:22:
Waarom zou je voor de lange termijn nog in btc stappen? Naar ATH is x3. Zou hij naar 100K gaan dan is dat x 14. Lijkt me verstandiger om in munten te stappen met een usecase zoals VEN en XRP? Zijn er verder al munten die ergens voor worden gebruikt behalve betalingen en handel?
Instappen in munten met een use case (want: Bitcoin heeft geen usecase wou je zeggen?
Over heel veel 'munten met een use case' kan je je vraagtekens zetten bij de connectie tussen de cryptomunt en het product. Ripple Labs doet het goed met de banken, maar hoe relevant is de waarde van de munt Ripple? En hoe betrouwbaar zijn die miljarden Ripples die nu nog niet verhandelbaar zijn? Plus: is Ripple niet al gewaardeerd op de prijs die het waard is áls het uiteindelijk SEPA heeft vervangen?
En VEN, hoeveel mensen zijn daarop ingestapt met het vertrouwen in de Thor-geldprinter, maar hoeveel het daadwerkelijk op gaat leveren weet nog niemand. De marktwaarde is gebaseerd op een enorme hype, dat valt moeilijk te ontkennen. Wat zal er gebeuren als het Thor-verdienmodel minder waardevol blijkt te zijn als de Neo/Gas-opbrengst?
Vraag en aanbod toch, hoe minder BTC in omloop hoe hoger de prijsTaro schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:36:
[...]
Deze begrijp ik niet. De prijs kan alleen stijgen als steeds meer mensen BTC voor een steeds hoger bedrag kopen. Een holder draagt daar per definitie niet aan bij.
Jawel, meer holden betekent minder aanbod en dus een hogere prijs.Taro schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:36:
[...]
Deze begrijp ik niet. De prijs kan alleen stijgen als steeds meer mensen BTC voor een steeds hoger bedrag kopen. Een holder draagt daar per definitie niet aan bij.
Zero.
Zitten wel snelle gasten tussen die hun volgers, binnen de minuut na het bericht schiet de prijs omhoog!niels0123456 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:34:
[...]
Binance Doubles Referral Rewards
Is zojuist op de telegram van Binance verschenen.
Verwijderd
Ik heb wat BTC op mijn Nano Ledger S. Ik heb zowel de hardware als de coins in 2017 gekocht.
Heb ik legacy of segwit? En ik hoorde iets over lightning. Zullen mijn coins goed blijven of MOET ik ze updaten?
Ik wil ze niet kwijtraken omdat ik iets niets hebt gedaan zeg maar.
Heb ik legacy of segwit? En ik hoorde iets over lightning. Zullen mijn coins goed blijven of MOET ik ze updaten?
Er van uitgaande dat BTC uiteindelijk een echte use case heeft wel. Maar als ik nu een ERC20 token maak waar er maar 1337 van zijn, ga jij daar dan 1.000.000 voor neerleggen omdat ze schaars zijn? Bij sommige muntjes gebeurt dat op dit moment wel, maar er zit een verschil tussen 10 Euro voor iets betalen of 100.000 Euro voor iets betalen, de delta is veel groter, het risico dus ook.Slux schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:37:
[...]
Vraag en aanbod toch, hoe minder BTC in omloop hoe hoger de prijs
Schaarste draagt alleen bij aan een hoog bedrag als het een primaire levensbehoefte is, of een luxe iets om mee te pronken. Als de BTC te duur is om nog in te stappen, dan lanceren we gewoon een alternatief, je hoeft echt niet bang te zijn om de boot te missen bij een digitaal muntje dat open source is. Een Lambo variant waar er maar 1337 van zijn gemaakt zal duurder zijn dan een variant waar er >25.000 van zijn gemaakt, maar dat is tastbaar en pronkbaar. Ik zie mijzelf niet als 80-jarige een Bitcoin in mijn vitrinekast aan mijn kleinkinderen showen om te zeggen dat ik daar 75.000 Euro voor heb betaald...
Op je Ledger staat alleen je private key, de 'munten' zijn gewoon onderdeel van de blockchain..Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:40:
Ik heb wat BTC op mijn Nano Ledger S. Ik heb zowel de hardware als de coins in 2017 gekocht.
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Holders zijn de kern van de waarde van een muntTaro schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:36:
[...]
De prijs kan alleen stijgen als steeds meer mensen BTC voor een steeds hoger bedrag kopen, dat klopt. Maar om BTC voor een steeds hoger bedrag te kopen, moet er ook een verkoper zijn die een hoger bedrag vraagt.
De koper koopt bij de verkoper die de laagste vraagprijs heeft. Als iedereen met Bitcoin nu af zou spreken niks meer te verkopen voor minder dan $8500, terwijl kopers wél interesse blijven behouden (en die interesse is er bij een munt van formaat Bitcoin), dan zal er zeker iemand zijn die 8500 dollar gaat geven. En dan stijgt de prijs.
Als niemand zou holden zou er geen schaarste zijn. Sterker nog: als mensen te graag van hun Bitcoin af willen, dan zullen ze verkopen onder de laagste vraagprijs van een andere verkoper. En dan daalt de waarde.
eind mei 14k....whahha not gonna happen. Eerder augustus ofzotias86 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:03:
[...]
Laten we maar beginnen met 10 k binnenkort, 14k eind mei, en een nieuwe ath eind dit jaar oke
Zetten we die 100k voor 2025-2030 op de planning
Als er genoeg volume in omgaat dan zullen mensen dat wel betalen voor een token.Taro schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:43:
[...]
Er van uitgaande dat BTC uiteindelijk een echte use case heeft wel. Maar als ik nu een ERC20 token maak waar er maar 1337 van zijn, ga jij daar dan 1.000.000 voor neerleggen omdat ze schaars zijn? Bij sommige muntjes gebeurt dat op dit moment wel, maar er zit een verschil tussen 10 Euro voor iets betalen of 100.000 Euro voor iets betalen, de delta is veel groter, het risico dus ook.
Je hoeft toch ook geen hele token te kopen, je kan ook een klein deeltje ervan kopen zoals bijvoorbeeld een BTC.
Heb je een token waar nog geen euro volume inzit dan zal niemand die kopen.
Markt is en zal altijd vraag en aanbod blijven
Echt hoor, ik snap niet hoe je anno 2018 nog zou kunnen ontkennen dat BTC een use case heeft. Het is by far de meest gebruikte cryptomunt. Er is een reden dat BTC een groter handelsvolume heeft dan _alle altcoins bij elkaar_.Taro schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:43:
[...]
Er van uitgaande dat BTC uiteindelijk een echte use case heeft wel. Maar als ik nu een ERC20 token maak waar er maar 1337 van zijn, ga jij daar dan 1.000.000 voor neerleggen omdat ze schaars zijn?
En zolang die vraag er is, en het aanbod beperkt is, ja: dan werkt het.
Nee, dat verschil is er dus niet. Dat blijkt wel nu er mensen $8000 voor een Bitcoin neerleggen (of $700 voor ETH, for that matter). Mensen die €100 euro willen investeren, kopen gewoon 0,15 Ether. Mensen die 1 miljoen willen investeren, kopen gewoon 1600 Ether.Bij sommige muntjes gebeurt dat op dit moment wel, maar er zit een verschil tussen 10 Euro voor iets betalen of 100.000 Euro voor iets betalen
De waarde van een munt boeit totaal niet, dat is maar een getal. Munten zijn (bijna) oneindig op te splitsen. En je kan (bijna) altijd 100 munten kopen van 1 crytocurrency. Iedere investeerder kan daardoor zoveel investeren als hij of zij zelf wil.
Exact, maar dat laatste gaat niet gebeuren.Richh schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:46:
[...]
De koper koopt bij de verkoper die de laagste vraagprijs heeft. Als iedereen met Bitcoin nu af zou spreken niks meer te verkopen voor minder dan $8500, terwijl kopers wél interesse blijven behouden (en die interesse is er bij een munt van formaat Bitcoin), dan zal er zeker iemand zijn die 8500 dollar gaat geven. En dan stijgt de prijs.
Een holder draagt alleen bij aan een hogere prijs, door niet te verkopen. Maar, die hogere prijs komt er alleen als anderen extra geld investeren, maar er is geen garantie dat dat gebeurt, alleen lijken veel mensen dit wel te denken. Die zeggen letterlijk "ik ben erin gestapt om geld te verdienen en nu daalt hij alleen maar", tja, wat verwacht je zelf, dat altijd alles alleen maar stijgt en iedereen jou je winst gunt? Welkom in de echte wereld.
Je theorie klopt echt wel, maar een schaars goed hoeft niet per definitie steeds duurder te worden, dat zal alleen het geval zijn als men het daadwerkelijk nodig heeft of ermee kan pronken. Die echte use case voor Bitcoin ontbreekt nog en dus verwacht ik meer van bepaalde goedkope alts dan van een Bitcoin die > 100.000 Euro zal worden. Dat zegt niet dat ik niet denk dat het kan, ik schat echter de kans erg klein in. En laten we eerlijk wezen, als je op 6k niet bent ingestapt, dan stap je op 20k alsnog in, dan heb je wel minder BTC, maar helemaal de boot missen doe je niet op 1 dag, over een paar weken of maanden kan instappen alsnog, maar dan moet je mogelijk met minder BTC tevreden zijn.
Ik ontken niet dat er geen enkele use case voor BTC is, in de vorm die jij noemt is die er echt wel, maar er zijn ook genoeg alternatieven. In het wereldje waar op dit moment >95% van de mensen met een pinpas betaalt moet BTC nog grote stappen zetten en op dat moment is 1 BTC = 1 BTC. Zolang we Euro/Dollar en Cryptomunten via exchanges uitwisselen (=handelsvolume dat je noemt) doet de prijs per stuk (of satoshi) ertoe. Als we gewoon iedereen op de wereld 1.000 Tweakcoins airdroppen en fiat afschaffen, dan ineens wordt het een heel ander verhaal.Richh schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:52:
[...]
Echt hoor, ik snap niet hoe je anno 2018 nog zou kunnen ontkennen dat BTC geen use case heeft. Het is by far de meest gebruikte cryptomunt. Er is een reden dat BTC een groter handelsvolume heeft dan _alle altcoins bij elkaar_.
[ Voor 20% gewijzigd door Taro op 18-05-2018 13:04 ]
Enige reden hiervoor is dat het de eerste cryptomunt ooit is en daarom handelen mensen er voornamelijk in. Techniek is al dik achterhaalt (andere alts zijn beter/sneller etc) dus ik denk niet dat BTC nog jaren de #1 munt zal zijn.Richh schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:52:
[...]
Echt hoor, ik snap niet hoe je anno 2018 nog zou kunnen ontkennen dat BTC geen use case heeft. Het is by far de meest gebruikte cryptomunt. Er is een reden dat BTC een groter handelsvolume heeft dan _alle altcoins bij elkaar_.
Gedeeltelijk
Waarom? Gewoon omdat het tijd is. Daarom.
ps. zet maar lekker hard hoor.. je weet dat je het wil en als dj jean kan vliegen kunnen wij het ook!
[ Voor 39% gewijzigd door Pelox op 18-05-2018 13:03 ]
Zero.
Het grappige is dat het nog bestaat ook. De duurste coin op de markt is de Project-X Coin, met een circulating supply van 1. Staat momenteel rond de $100.000, maar heeft eerder dit jaar al op $2.000.000 gestaan. Verkrijgbaar op Yobit. Doe eens gek, zou ik zeggenTaro schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:43:
Maar als ik nu een ERC20 token maak waar er maar 1337 van zijn, ga jij daar dan 1.000.000 voor neerleggen omdat ze schaars zijn?
Ergo: wat een gek er voor geeft!TomTorquay schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:00:
[...]
Het grappige is dat het nog bestaat ook. De duurste coin op de markt is de Project-X Coin, met een circulating supply van 1. Staat momenteel rond de $100.000, maar heeft eerder dit jaar al op $2.000.000 gestaan. Verkrijgbaar op Yobit. Doe eens gek, zou ik zeggen
En er gaan nog heeeeeel veel gekken instromen de komende jaren............
De echte reden is dat Bitcoin de naam heeft, de meeste integratie in de echte wereld en de meeste financieel achterliggende investeerders.nemesis2212 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:56:
[...]
Enige reden hiervoor is dat het de eerste cryptomunt ooit is en daarom handelen mensen er voornamelijk in. Techniek is al dik achterhaalt (andere alts zijn beter/sneller etc) dus ik denk niet dat BTC nog jaren de #1 munt zal zijn.
Je kan je afvragen waarom Bitcoin veruit het grootste development team heeft en geen geld in marketing stopt, terwijl andere muntjes gerund worden door een handje vol pubers en investeerders zonder technische kennis en tientallen van hun eigen muntjes verkopen enkel om hun product te marketen.
Achterhaalde techniek... geen enkele altcoin heeft bewezen een transactiedruk te kunnen handelen die Bitcoin al jaren 24/7 non-stop in real life te verduren heeft én tegelijkertijd betrouwbaar te blijven.
Echt hoor, deze verhalen gaan al rond sinds de eerste altcoins als Namecoin, Peercoin en Novacoin hebben. Dat is 5 jaar geleden en we staan er nog altijd hetzelfde voor.
Whahaha not gonna happen!nemesis2212 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:48:
[...]
eind mei 14k....whahha not gonna happen. Eerder augustus ofzo
Eerder 2020 ofzo, als we het al halen
Waarom dragen holders volgens jou niets bij aan het koersverloop?Taro schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:11:
Want?golfgti5 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:10:
[...]
Whahaha not gonna happen!
Eerder 2020 ofzo, als we het al halen
Doen ze wel, holders zorgen voor schaarste. Elke holder was ooit een inkoper en zodoende blijft er minder over waardoor er minder aanbod is.Bmfd schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:11:
[...]
Waarom dragen holders volgens jou niets bij aan het koersverloop?
Damn.. no luanch..Pelox schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:58:
[video]
Waarom? Gewoon omdat het tijd is. Daarom.
ps. zet maar lekker hard hoor.. je weet dat je het wil en als dj jean kan vliegen kunnen wij het ook!
Zero.
Dat is precies wat ik bedoel. Een individuele holder zal in de meeste gevallen geen invloed hebben op het koersverloop, maar alle holders samen zullen voor een significante reductie van het aanbod zorgen en daarmee hebben ze een invloed op het koersverloop.Malawolar schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:14:
[...]
Doen ze wel, holders zorgen voor schaarste. Elke holder was ooit een inkoper en zodoende blijft er minder over waardoor er minder aanbod is.
Holders dragen alleen bij aan een positief koersverloop als er aan de andere kant voldoende kopers zijn die van niet-holders kopen. Een holder draagt passief bij, niet actief bij, en als anderen hun nek niet uitsteken en meer betalen dan de huidige koers, dan daalt die prijs. Een holder draagt op dat moment dus niet direct bij aan een koersstijging, dat doen alleen de mensen die extra investeren. En als die laatste groep er niet is, dan daalt de prijs. Dan kan je natuurlijk het argument geven dat als holders dan ook zouden verkopen, dat de prijs harder zou dalen, dat is waar, maar dan dragen ze bij aan een langzamere koersdaling, niet aan een stijging van de koers.Bmfd schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:11:
[...]
Waarom dragen holders volgens jou niets bij aan het koersverloop?
Als een holder naast het holden ook extra bijkoopt, dan wordt het een ander verhaal. Ik geloof gewoon niet in de schaarste van Bitcoin als reden voor de stijgende prijs en daarom is voor mij holden gelijk aan niet bijdragen aan een koersstijging. Als je gelooft in het stijgen van de Bitcoin prijs met als achterliggende reden de schaarste, dan draagt een holder daar inderdaad wel aan bij, maar volgens mij is dat niet het geval.
Hoeveel mensen kopen Bitcoin ivm de schaarste? 99% van de mensen doen gewoon mee omdat ze hopen dat de koers stijgt en de één zal dat uitleggen als schaarste, de ander als wat een gek ervoor geeft.
2020 slaat nergens op in mijn ogen. als we vorig jaar al 20k hebben bereikt gaan we daar dit jaar vast in de buurt van komen of er overheen.
Je hebt natuurlijk gelijk: er is geen garantie dat er iemand is die jouw muntjes wil kopen voor jouw vraagprijs.Taro schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:54:
[...]
Exact, maar dat laatste gaat niet gebeuren.
Een holder draagt alleen bij aan een hogere prijs, door niet te verkopen. Maar, die hogere prijs komt er alleen als anderen extra geld investeren, maar er is geen garantie dat dat gebeurt, alleen lijken veel mensen dit wel te denken. Die zeggen letterlijk "ik ben erin gestapt om geld te verdienen en nu daalt hij alleen maar", tja, wat verwacht je zelf, dat altijd alles alleen maar stijgt en iedereen jou je winst gunt? Welkom in de echte wereld.
Maar dit is nou eenmaal het basisprincipe van geld verdienen met cryptovaluta. Als je daar niet in vertrouwd, dan raad ik je aan überhaupt geen crypto te kopen. En ook geen aandelen trouwens
Mijn punt is: met Bitcoin heb je van alle cryptovaluta (by far) de meeste zekerheid dat er genoeg kopers zijn als jij je muntjes wil verkopen.
Hoe kan je nou nog steeds volhouden dat die use case ontbreekt? Kijk op Coinmarketcap. Vandaag is er 6 miljard dollar aan BTC verhandeld. Dat zou niet gebeuren als het 'niet nodig is'.Je theorie klopt echt wel, maar een schaars goed hoeft niet per definitie steeds duurder te worden, dat zal alleen het geval zijn als men het daadwerkelijk nodig heeft of ermee kan pronken. Die echte use case voor Bitcoin ontbreekt nog
De use case op dit moment is overduidelijk: miners, nerds, financieel investeerders, de zwarte markt. Allemaal partijen die actief dagelijks gebruik maken van BTC.
Dat snap ik, en daar kan ik me ook wel in vindenen dus verwacht ik meer van bepaalde goedkope alts dan van een Bitcoin die > 100.000 Euro zal worden
Persoonlijk schat ik de kans dat BTC ooit 100.000 euro waard gaat worden heel groot in. Ooit, over jaren. Dat terwijl altcoins net zo goed ooit ook heel groot worden, misschien wel groter, maar je moet wel de juiste hebben. Het gros van de investeerders investeert in >10 munten, op long-term zie ik er meer dan de helft van falen, dan moet je maar net dat ene muntje hebben wat het verlies kan compenseren én voor de grote winst zorgt.
Maar voordat we daar zijn, zijn die exchanges wel heel belangrijk. Bitpay en Litepay zijn de eerste stappen naar adoptie, dat moet wereldwijd serieus geïmplementeerd worden, dat is stap 1. Daarna is het wachten op de eerste bedrijven die spullen durven te verkopen voor een vast cryptobedrag ipv eurobedrag inderdaad.Ik ontken niet dat er geen enkele use case voor BTC is, in de vorm die jij noemt is die er echt wel, maar er zijn ook genoeg alternatieven. In het wereldje waar op dit moment >95% van de mensen met een pinpas betaalt moet BTC nog grote stappen zetten en op dat moment is 1 BTC = 1 BTC. Zolang we Euro/Dollar en Cryptomunten via exchanges uitwisselen (=handelsvolume dat je noemt) doet de prijs per stuk (of satoshi) ertoe. Als we gewoon iedereen op de wereld 1.000 Tweakcoins airdroppen en fiat afschaffen, dan ineens wordt het een heel ander verhaal.
Of dat ooit gaat gebeuren weet niemand, maar ik acht het niet onmogelijk. En als het gebeurd, dan ben je binnen als je nú crypto hebt gekocht.
Precies. We moeten de hoop er maar in houden.nemesis2212 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:25:
[...]
2020 slaat nergens op in mijn ogen. als we vorig jaar al 20k hebben bereikt gaan we daar dit jaar vast in de buurt van komen of er overheen.
Verwijderd
Ik zie in de toekomst veel ruimte voor stable-coins die gelinkt zijn aan een valuta of bv goud.Richh schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:27:
[...]
Je hebt natuurlijk gelijk: er is geen garantie dat er iemand is die jouw muntjes wil kopen voor jouw vraagprijs.
Maar dit is nou eenmaal het basisprincipe van geld verdienen met cryptovaluta. Als je daar niet in vertrouwd, dan raad ik je aan überhaupt geen crypto te kopen. En ook geen aandelen trouwens
Mijn punt is: met Bitcoin heb je van alle cryptovaluta (by far) de meeste zekerheid dat er genoeg kopers zijn als jij je muntjes wil verkopen.
[...]
Hoe kan je nou nog steeds volhouden dat die use case ontbreekt? Kijk op Coinmarketcap. Vandaag is er 6 miljard dollar aan BTC verhandeld. Dat zou niet gebeuren als het 'niet nodig is'.
De use case op dit moment is overduidelijk: miners, nerds, financieel investeerders, de zwarte markt. Allemaal partijen die actief dagelijks gebruik maken van BTC.
[...]
Dat snap ik, en daar kan ik me ook wel in vindenpunt is: welke alts. Er zullen ook ooit alts waardeloos worden.
Persoonlijk schat ik de kans dat BTC ooit 100.000 euro waard gaat worden heel groot in. Ooit, over jaren. Dat terwijl altcoins net zo goed ooit ook heel groot worden, misschien wel groter, maar je moet wel de juiste hebben. Het gros van de investeerders investeert in >10 munten, op long-term zie ik er meer dan de helft van falen, dan moet je maar net dat ene muntje hebben wat het verlies kan compenseren én voor de grote winst zorgt.
[...]
Maar voordat we daar zijn, zijn die exchanges wel heel belangrijk. Bitpay en Litepay zijn de eerste stappen naar adoptie, dat moet wereldwijd serieus geïmplementeerd worden, dat is stap 1. Daarna is het wachten op de eerste bedrijven die spullen durven te verkopen voor een vast cryptobedrag ipv eurobedrag inderdaad.
Of dat ooit gaat gebeuren weet niemand, maar ik acht het niet onmogelijk. En als het gebeurd, dan ben je binnen als je nú crypto hebt gekocht.
De volitaliteit van de meeste coins schrikt de bedrijven af..
Een tussenstap kan een payment platform zijn die direct kan wisselen in diverse munten/exchanges zoals Request Network van plan is..
Shop vraagt voor product X 10 dollar, klant kan uit diverse crypto munten kiezen (of in dollar) waarmee hij wil betalen en Request Network zet zijn crypto om in fiat voor de shop.
Voor jou is er sprake van een use case als er handelsvolume is, voor mij niet. Het feit dat het Bitcoin netwerk zo actief is komt niet doordat mensen in winkels of websites echt met Bitcoins betalen, ik vermoed dat >95% te maken heeft met waardespeculatie vs Dollar/Euro met als doel er geld op te verdienen. De enige echte use case die ik in jouw voorbeeld zie is de zwarte markt. Miners doen dit om geld te verdienen, nerds vinden de techniek leuk, maar dragen daarmee niet bij aan een use case. En natuurlijk kan je zeggen dat voor een investeerder waardespeculatie een use case is om geld mee te verdienen, true true, maar dat vind ik wel een andere categorie.Richh schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:27:
[...]
Hoe kan je nou nog steeds volhouden dat die use case ontbreekt? Kijk op Coinmarketcap. Vandaag is er 6 miljard dollar aan BTC verhandeld. Dat zou niet gebeuren als het 'niet nodig is'.
En als het gebeurd, dan ben je binnen als je nú crypto hebt gekocht.
Je weet pas of een munt echt een use case heeft als die niet op exchanges voor wisselende koersen wordt verhandeld, maar alleen wordt gebuikt om ook echt iets mee te kopen of als een vervanger van een database, of smarts contracts in bepaalde situaties. Nogmaals, als 1 BTC = 1 BTC en niet 1 BTC = 8.000 Dollar of als het gaat om nuttig gebruik van de blockchain.
Met je laatste zin ga je er weer van uit dat de schaarste van Bitcoin er toe doet. Oftewel: Ik kan over 10 jaar niet meer tanken, omdat Shell of Nuon (elektrisch) alleen Bitcoins accepteert, of ik kan bij de AH geen eten meer kopen, omdat ik nu de BTC boot heb gemist. Dat gaat de AH toch niet doen? Die lanceren dan gewoon een andere coin, waar iedereen lekker in kan stappen zodat ze nog wel andere klanten hebben dan de early BTC investors.
Verwijderd
Wat een gedoe over hodl en zo
Een hodler is een hodler en een daytrader een daytrader
Wat de munten doen, doen we met zijn allen toch
Als geen hond ze wil kopen kun je hodlen tot er gras groeit op je pc, maar stijgen gaat ie dan ook niet
Als geen hond ze wil kopen kun je hodlen tot er gras groeit op je pc, maar stijgen gaat ie dan ook niet
Het BTC volume is dermate hoog omdat mensen BTC gebruiken om hun fiat om te zetten. Zodra er straks pairs zijn met snellere munten dan ga je dit terug zien in de volumes.
Het plan van Request Network is precies wat Bitpay al jaren doet en wat Litepay dit jaar heeft gelanceerd. Er zijn ook steeds meer online betalingsproviders die hetzelfde doen.Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:35:
[...]
Ik zie in de toekomst veel ruimte voor stable-coins die gelinkt zijn aan een valuta of bv goud.
De volitaliteit van de meeste coins schrikt de bedrijven af..
Een tussenstap kan een payment platform zijn die direct kan wisselen in diverse munten/exchanges zoals Request Network van plan is..
Shop vraagt voor product X 10 dollar, klant kan uit diverse crypto munten kiezen (of in dollar) waarmee hij wil betalen en Request Network zet zijn crypto om in fiat voor de shop.
Het probleem voor een nieuwe cryptomunt zoals Request Network is dat je als start-up een flinke smak geld nodig hebt om een eigen exchange op te zetten en dat het een risico is om dit geld zowel bij de developers van de munt als bij de exchange neer te zetten. In een ideale wereld zijn dat verschillende partijen, zoals bij Bitpay en Litepay.
Al hoop ik wel dat REQ een grote munt gaat worden en meer partijen er vertrouwen in gaan hebben, dit zijn de projecten die crypto in de dagelijkse wereld moeten slepen
Onzin, als dat zo was, waren de volumes naar andere crypto's net zo hoog als de volumes van fiat naar BTC. Dat is (bij lange na) niet zo.lonehitman schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:41:
Het BTC volume is dermate hoog omdat mensen BTC gebruiken om hun fiat om te zetten. Zodra er straks pairs zijn met snellere munten dan ga je dit terug zien in de volumes.
Het verlangen naar meerdere trading pairs speelt al sinds midden 2017, 'straks' was een jaar geleden
Realiteit is dat mensen het niet gebruiken en dat we hier op fora nog altijd heel veel over satoshi-prijzen spreken.
Verwijderd
Iets betalen is maar een klein onderdeel van Request Network..Richh schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:41:
[...]
Het plan van Request Network is precies wat Bitpay al jaren doet en wat Litepay dit jaar heeft gelanceerd. Er zijn ook steeds meer online betalingsproviders die hetzelfde doen.
Het probleem voor een nieuwe cryptomunt zoals Request Network is dat je als start-up een flinke smak geld nodig hebt om een eigen exchange op te zetten en dat het een risico is om dit geld zowel bij de developers van de munt als bij de exchange neer te zetten. In een ideale wereld zijn dat verschillende partijen, zoals bij Bitpay en Litepay.
Al hoop ik wel dat REQ een grote munt gaat worden en meer partijen er vertrouwen in gaan hebben, dit zijn de projecten die crypto in de dagelijkse wereld moeten slepen
Accounting, Auditing, invoicing etc zal ook een grote rol gaan spelen..
In principe zou RN de complete boekhouding kunnen voeren voor een bedrijf en compliant zijn aan diverse auditing eisen..
BitPay en LitePay is puur gericht op geld van A naar B krijgen (zover ik me er tot nu toe heb ingelezen).
Verwijderd
Ieder heeft zo zijn eigen gedachten, ik dus ook
en ik denk dat VEN zo weinig op gaat brengen dat ze allemaal weer naar NEO vluchten voor GAS
Dus mijn gevoel zegt dat niet VEN maar NEO de grote stijger gaat worden de komende tijd
Maar nogmaals, dat is mijn gevoel he, dus geen advies
Dus mijn gevoel zegt dat niet VEN maar NEO de grote stijger gaat worden de komende tijd

Je begint metTaro schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:19:
[...]
Holders dragen alleen bij aan een positief koersverloop als er aan de andere kant voldoende kopers zijn die van niet-holders kopen. Een holder draagt passief bij, niet actief bij, en als anderen hun nek niet uitsteken en meer betalen dan de huidige koers, dan daalt die prijs. Een holder draagt op dat moment dus niet direct bij aan een koersstijging, dat doen alleen de mensen die extra investeren. En als die laatste groep er niet is, dan daalt de prijs. Dan kan je natuurlijk het argument geven dat als holders dan ook zouden verkopen, dat de prijs harder zou dalen, dat is waar, maar dan dragen ze bij aan een langzamere koersdaling, niet aan een stijging van de koers.
Als een holder naast het holden ook extra bijkoopt, dan wordt het een ander verhaal. Ik geloof gewoon niet in de schaarste van Bitcoin als reden voor de stijgende prijs en daarom is voor mij holden gelijk aan niet bijdragen aan een koersstijging. Als je gelooft in het stijgen van de Bitcoin prijs met als achterliggende reden de schaarste, dan draagt een holder daar inderdaad wel aan bij, maar volgens mij is dat niet het geval.
Hoeveel mensen kopen Bitcoin ivm de schaarste? 99% van de mensen doen gewoon mee omdat ze hopen dat de koers stijgt en de één zal dat uitleggen als schaarste, de ander als wat een gek ervoor geeft.
Om een reactie daarna te zeggenTaro schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:11:
En met alle respect voor mensen die holden, die dragen niets bij aan een stijgende (en ook dalende) koers, dus daar moet je het niet van hebben om weer op de 20k uit te komen want die drijven de prijs niet op.
Dat spreekt elkaar dus al tegen. De discussie gaat er niet over of mensen Bitcoin kopen vanwege de schaarste, dus ik snap niet zo goed waarom je daar nu over begint. Jij zegt dat holders geen effect hebben op het koersverloop, maar een reductie van het aanbod zorgt voor schaarste en dat heeft logischerwijs een invloed op het koersverloop.Taro schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:19:
[...]
Holders dragen alleen bij aan een positief koersverloop als er aan de andere kant voldoende kopers zijn die van niet-holders kopen. Een holder draagt passief bij, niet actief bij, en als anderen hun nek niet uitsteken en meer betalen dan de huidige koers, dan daalt die prijs.
Wat zou ik daar nu kunnen tegen in brengen? Allemaal welkom, ontgoochelde VENnersVerwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:46:
Ieder heeft zo zijn eigen gedachten, ik dus ooken ik denk dat VEN zo weinig op gaat brengen dat ze allemaal weer naar NEO vluchten voor GAS

Verwijderd
Ik zit in VEN, dus ik volg mijn gevoel ook nietTomTorquay schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:49:
[...]
Wat zou ik daar nu kunnen tegen in brengen? Allemaal welkom, ontgoochelde VENners
Ik weet het zelf ook nog niet zo.Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:46:
Ieder heeft zo zijn eigen gedachten, ik dus ooken ik denk dat VEN zo weinig op gaat brengen dat ze allemaal weer naar NEO vluchten voor GAS
Weet wel dat NEO een stuk minder wordt gebruikt in bedrijven dan ik had verwacht op dit punt. Vooral veel nieuwe projecten. Maar misschien komt ONT met iets moois.
Helemaal mee eens. Overeenkomsten tussen Bitcoin en een pyramidespel: Geen nieuw geld is einde stijging, einde stijging betekent dat mensen uitstappen, mensen die uitstappen betekent daling in waarde.Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:40:
Wat een gedoe over hodl en zo
Andere grote factor in de huidige malaise is naar mijn idee de mogelijkheden om geld te verdienen met bitcoin zonder daadwerkelijk te handelen in bitcoins (Long, short, futures e.d.) Te veel mensen (geld) staan langs de zijlijn zonder ooit een bitcoin te kopen of verkopen. Ook maakt het hen niks uit of bitcoin stijgt of daalt, er is immers geld te verdienen beide kanten op.
Ik heb het idee dat we langs elkaar heen praten. Met alleen holders stijgt de koers niet, daar heb je ook extra investeerders voor nodig en daar ging het mij om, want die lijken op dit moment te ontbreken.Bmfd schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:47:
[...]
Dat spreekt elkaar dus al tegen. De discussie gaat er niet over of mensen Bitcoin kopen vanwege de schaarste, dus ik snap niet zo goed waarom je daar nu over begint. Jij zegt dat holders geen effect hebben op het koersverloop, maar een reductie van het aanbod zorgt voor schaarste en dat heeft logischerwijs een invloed op het koersverloop.
Laten we er weer een slowchat topic van maken
Dat snap ik. Maar 9 van de 10 sites waarop je coins koopt met bijv ideal of je creditcard. (Bitonic.nl) daar koop je bitcoins. Ook het verkopen gaat weer via btc. Deze optie heb je niet voor de andere coins.Richh schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:44:
[...]
Onzin, als dat zo was, waren de volumes naar andere crypto's net zo hoog als de volumes van fiat naar BTC. Dat is (bij lange na) niet zo.
Het verlangen naar meerdere trading pairs speelt al sinds midden 2017, 'straks' was een jaar geledenInmiddels heeft vrijwel iedere top 50 coin wel een pair met fiat.
Realiteit is dat mensen het niet gebruiken en dat we hier op fora nog altijd heel veel over satoshi-prijzen spreken.
Verwijderd
Ik had het niet mooier kunnen verwoordenRookieRooster schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:53:
[...]
Helemaal mee eens. Overeenkomsten tussen Bitcoin en een pyramidespel: Geen nieuw geld is einde stijging, einde stijging betekent dat mensen uitstappen, mensen die uitstappen betekent daling in waarde.
Andere grote factor in de huidige malaise is naar mijn idee de mogelijkheden om geld te verdienen met bitcoin zonder daadwerkelijk te handelen in bitcoins (Long, short, futures e.d.) Te veel mensen (geld) staan langs de zijlijn zonder ooit een bitcoin te kopen of verkopen. Ook maakt het hen niks uit of bitcoin stijgt of daalt, er is immers geld te verdienen beide kanten op.
Daar verschilt onze mening.Taro schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:39:
[...]
Voor jou is er sprake van een use case als er handelsvolume is, voor mij niet. Het feit dat het Bitcoin netwerk zo actief is komt niet doordat mensen in winkels of websites echt met Bitcoins betalen, ik vermoed dat >95% te maken heeft met waardespeculatie vs Dollar/Euro met als doel er geld op te verdienen. De enige echte use case die ik in jouw voorbeeld zie is de zwarte markt. Miners doen dit om geld te verdienen, nerds vinden de techniek leuk, maar dragen daarmee niet bij aan een use case. En natuurlijk kan je zeggen dat voor een investeerder waardespeculatie een use case is om geld mee te verdienen, true true, maar dat vind ik wel een andere categorie.
De waardespeculatie is voor een groot deel gebaseerd op massa-adoptie in de dagelijkse financiële wereld waar iedereen mee te maken heeft, daar zit de groei-verwachting.
Dat klopt, dat schrijf ik verderop in mijn post ook.Je weet pas of een munt echt een use case heeft als die niet op exchanges voor wisselende koersen wordt verhandeld, maar alleen wordt gebuikt om ook echt iets mee te kopen. [...] Nogmaals, als 1 BTC = 1 BTC en niet 1 BTC = 8.000 Dollar of als het gaat om nuttig gebruik van de blockchain.
Maar: zoiets gaat niet vanzelf
Hele mooie toepassing van blockchain inderdaad, maar de waarde van een cryptomunt in dat verhaal is dubieus. Talloze mensen hier investeren massaal in een muntje die later gaat dienen voor een transactie in een database die gefocust is op 1 industrie, waar ze zelf persoonlijk niet mee te maken hebben. Als blockchain de toekomst is voor die industrie, dan zal die industrie wel een eigen blockchain op gaan zetten waar ze niet meer te maken hebben met ingewikkelde muntjes en particulieren die geld willen verdienen.of als een vervanger van een database, of smarts contracts in bepaalde situaties.
Maar dat terzijde.
Haha, hiermee geef je aan dat je het gewoon niet wil begrijpen. Even uitgaande van jouw wereldbeeld: nee, als jij geen Bitcoins wil kopen, dan kan je niet meer tanken. Oplossing: koop Bitcoins! En zie daar: de schaarste die de prijs laat stijgen.Met je laatste zin ga je er weer van uit dat de schaarste van Bitcoin er toe doet. Oftewel: Ik kan over 10 jaar niet meer tanken, omdat Shell of Nuon (elektrisch) alleen Bitcoins accepteert
Anyhow, dit is niet hoe ik het zie. Ik zie BTC niet als vervanger van fiat, maar als wereldwijd bruikbare toevoeging. Een beetje zoals Paypal ook soms functioneert, maar dan met een eigen valuta. Er zullen producten beschikbaar komen die je tegen een vast aantal Satoshi kan kopen. Maar fiat gaat niet verdwijnen.
Ik moet er toch verdorie niet aan denken dat ieder bedrijf zijn eigen cryptomunt gaat makenof ik kan bij de AH geen eten meer kopen, omdat ik nu de BTC boot heb gemist. Dat gaat de AH toch niet doen? Die lanceren dan gewoon een andere coin, waar iedereen lekker in kan stappen zodat ze nog wel andere klanten hebben dan de early BTC investors.

Een Shell of Nuon wil gewoon jouw een product verkopen, en of je nou met euro's, Airmiles of crypto betaald: dat boeit niet.
Ik heb nog nooit BTC gekocht. Altijd LTC of ETH. Verkopen heb ik nog niet kunnen doen, vooralsnog betaal ik nog veel te veel leergeld om iets te kunnen laten uitbetalenlonehitman schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:57:
Ook het verkopen gaat weer via btc. Deze optie heb je niet voor de andere coins.

Dat komt omdat BTC als een van de weinige coins stabiel en bruikbaar genoeg is om als bedrijf zo'n exchange aan te kunnen bieden. In een coin onder de top 5-15 is er in het algemeen teveel onzekerheid en risico om zo'n bedrijf op te zetten.lonehitman schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:57:
[...]
Dat snap ik. Maar 9 van de 10 sites waarop je coins koopt met bijv ideal of je creditcard. (Bitonic.nl) daar koop je bitcoins. Ook het verkopen gaat weer via btc. Deze optie heb je niet voor de andere coins.
Zo blij dat ik VEN ff had omgezet in BNB 
kan ik er toch weer 15 extra terug kopen
kan ik er toch weer 15 extra terug kopen
[ Voor 3% gewijzigd door sourcecode op 18-05-2018 14:07 ]
Prepare for the next ATH
Ik vraag mij af hoeveel mensen hierin jouw mening delen. Dit gaat alleen op als BTC de enige munt is die er in de toekomst nog bestaat, daar twijfel ik aan. Ik ben niet bang die boot te missen, want zoals je zelf later nog aangeeft bestaat dit naast andere betalingsopties als bijv. PayPal en daarmee is direct de schaarste die je noemt niet meer van toepassing.Richh schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:59:
[...]
Haha, hiermee geef je aan dat je het gewoon niet wil begrijpen. Even uitgaande van jouw wereldbeeld: nee, als jij geen Bitcoins wil kopen, dan kan je niet meer tanken. Oplossing: koop Bitcoins! En zie daar: de schaarste die de prijs laat stijgen.
Maar ik hou er over op, we worden het niet eens. Ik beloof je hierbij wel dat als jij over 10 jaar je elektrische Lambo probeert op te laden met BTC, maar dat dat niet lukt omdat Shell alleen andere betalingsmethodes hanteert, ik je gerust op sleeptouw wil nemen of die betaling voor je wil uitvoeren, no hard feelings
Weet iemand of het mogelijk is op binance of ergens anders limit orders aan te maken met boven en ondergrens?
Dus, je wilt 100% verkopen wanneer waarde stijgt boven x, maar ook 100% wanneer waarde daalt onder y.
Ik zit te spelen daarmee, maar aangezien 100% als in de sell boven zit, heb ik 0 available voor een sell onder waarde y. Klinkt logisch, maar misschien is er een manier die ik nog niet zie?
Dus, je wilt 100% verkopen wanneer waarde stijgt boven x, maar ook 100% wanneer waarde daalt onder y.
Ik zit te spelen daarmee, maar aangezien 100% als in de sell boven zit, heb ik 0 available voor een sell onder waarde y. Klinkt logisch, maar misschien is er een manier die ik nog niet zie?
Verwijderd
Nou luitjes, ik heb het onvermijdelijke punt weten te behalen. Op Yobit.net al mijn TRX, DGB, en RDD weggegokt op de dicegame.
Ruim 30% van mijn portfolio foetsie.
Mooi dom zullen jullie denken; en dat is het ook 100%. Ik was echt beland in een gok binge en kon er niet meer mee stoppen, bleef maar doorspelen. Zelfs op het punt dat ik 240 TRX had opgespeeld tot dik over de 4000 stuks was niet genoeg. Dit punt moest komen om even terug te stappen in de realiteit.
Bitshares was erbij.
Heb m'n verlies geaccepteerd en Yobit uit mijn bookmarks geflikkerd. Tevens mijn wachtwoord verwijderd, kan er nu niet meer inloggen (random wachtwoord voor elke exchange). Het voelt bijna als een opluchting, zoveel was ik er mee bezig afgelopen dagen.
Het is altijd al een kwaliteit van mij geweest om binnen een bepaalde activiteit uiteindelijk de meest negatieve manier te vinden om me er mee bezig te houden. Toen ik eraan begon wist ik eigenlijk wel dat ik op dit punt zou uitkomen, aangezien ik al vaak genoeg mijn vingers heb gebrand waarbij het afliep met een sisser. Maar toch doorgaan tot alles of niets.
Het is voor mij weer even met beide voeten op de grond. Ik blijf de rest holden, maar heb wel besloten om een crypto winterslaap te gaan houden. Check de koersen niet meer totdat ik ergens random lees of hoor dat bitcoin weer een ATH heeft neergezet. Ik was er sowieso de laatste maanden zoveel mee bezig dat ik me wel eens afvroeg of je hier nou gelukkig van wordt. Misschien is het ook maar even beter om met een negatieve ervaring wat afstand te nemen.
Dus ik zal me hier ook niet zo heel veel meer laten zien. Vind het wat raar om zomaar niets meer te laten horen dus bij deze weten jullie het even.
Er komt dus een crypto karmakonings badge in de aanbieding binnenkort! Da's dan wel weer hartstikke mooi natuurlijk.
Hodl on and hodl strong!
Mooi dom zullen jullie denken; en dat is het ook 100%. Ik was echt beland in een gok binge en kon er niet meer mee stoppen, bleef maar doorspelen. Zelfs op het punt dat ik 240 TRX had opgespeeld tot dik over de 4000 stuks was niet genoeg. Dit punt moest komen om even terug te stappen in de realiteit.
Bitshares was erbij.
Heb m'n verlies geaccepteerd en Yobit uit mijn bookmarks geflikkerd. Tevens mijn wachtwoord verwijderd, kan er nu niet meer inloggen (random wachtwoord voor elke exchange). Het voelt bijna als een opluchting, zoveel was ik er mee bezig afgelopen dagen.
Het is altijd al een kwaliteit van mij geweest om binnen een bepaalde activiteit uiteindelijk de meest negatieve manier te vinden om me er mee bezig te houden. Toen ik eraan begon wist ik eigenlijk wel dat ik op dit punt zou uitkomen, aangezien ik al vaak genoeg mijn vingers heb gebrand waarbij het afliep met een sisser. Maar toch doorgaan tot alles of niets.
Het is voor mij weer even met beide voeten op de grond. Ik blijf de rest holden, maar heb wel besloten om een crypto winterslaap te gaan houden. Check de koersen niet meer totdat ik ergens random lees of hoor dat bitcoin weer een ATH heeft neergezet. Ik was er sowieso de laatste maanden zoveel mee bezig dat ik me wel eens afvroeg of je hier nou gelukkig van wordt. Misschien is het ook maar even beter om met een negatieve ervaring wat afstand te nemen.
Dus ik zal me hier ook niet zo heel veel meer laten zien. Vind het wat raar om zomaar niets meer te laten horen dus bij deze weten jullie het even.
Er komt dus een crypto karmakonings badge in de aanbieding binnenkort! Da's dan wel weer hartstikke mooi natuurlijk.
Hodl on and hodl strong!
*Kuch kuch “IOTA” kuch kuch*Richh schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:07:
[...]
De echte reden is dat Bitcoin de naam heeft, de meeste integratie in de echte wereld en de meeste financieel achterliggende investeerders.
Je kan je afvragen waarom Bitcoin veruit het grootste development team heeft en geen geld in marketing stopt, terwijl andere muntjes gerund worden door een handje vol pubers en investeerders zonder technische kennis en tientallen van hun eigen muntjes verkopen enkel om hun product te marketen.
Achterhaalde techniek... geen enkele altcoin heeft bewezen een transactiedruk te kunnen handelen die Bitcoin al jaren 24/7 non-stop in real life te verduren heeft én tegelijkertijd betrouwbaar te blijven.
Echt hoor, deze verhalen gaan al rond sinds de eerste altcoins als Namecoin, Peercoin en Novacoin hebben. Dat is 5 jaar geleden en we staan er nog altijd hetzelfde voor.

Verwijderd
Fijne vakantie dan maar jaapioVerwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:12:
Nou luitjes, ik heb het onvermijdelijke punt weten te behalen. Op Yobit.net al mijn TRX, DGB, en RDD weggegokt op de dicegame.
Bitshares was erbij.
Hodl on and hodl strong!

Nee, dat kan niet, want dan zou je in theorie je muntjes via 2 verschillende orders tweemaal kunnen verkopen. En natuurlijk kan een exchange 1 van die 2 voorrang geven, maar ik vermoed dat ze dan erg ingewikkeld moeten gaan rekenen en dat ook ten koste gaat van de snelheid van de exchange.JoebarRC schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:11:
Weet iemand of het mogelijk is op binance of ergens anders limit orders aan te maken met boven en ondergrens?
We zullen je missen. Wel zonde om je muntjes zo te zien verdampen, maar het zou mij misschien ook overkomen zijn als ik een bevestigingsmail zou hebben gekregen. Suske en Wiske nummer 135.Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:12:
Bitshares was erbij.
Hodl on and hodl strong!
Best herkenbaar op dat yobit gokdingetje na dan.Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:12:
Bitshares was erbij.
Hodl on and hodl strong!
Als ik toevallig een dip zie en heb nog wat geld over koop ik bij ws, tot het moment komt dat ik dat ook vergeet en dan ben ik officieel holder for life.
Je moet maar zo denken dat je alles geprobeerd hebt op cryptogebied.
Ps krijg ik die verrekte badge straks zeker weer terug.
PS2 en nog maar voor 100€ rdd erbij gekocht.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Hetzelfde als het andersom is hoorTaro schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:11:
Maar ik hou er over op, we worden het niet eens. Ik beloof je hierbij wel dat als jij over 10 jaar je elektrische Lambo probeert op te laden met BTC, maar dat dat niet lukt omdat Shell alleen andere betalingsmethodes hanteert, ik je gerust op sleeptouw wil nemen of die betaling voor je wil uitvoeren, no hard feelings

Ik weet niet wat voor Lambo jullie kopen maar die van mij drinkt alleen Super Plus 98 hoor.
Sterkte! We hebben het allemaal wel in meer of mindere maten meegemaakt denk ik dus ken het gevoel.. Keep the spirit alive!Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:12:
Bitshares was erbij.
Hodl on and hodl strong!
Over 10 jaar (nou okay 20 jaar) koop je electrische lambo's die rondjes rijden om jou ploflambo.ggj87 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:23:
Ik weet niet wat voor Lambo jullie kopen maar die van mij drinkt alleen Super Plus 98 hoor.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Heeft hier mee te makenBever! schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:25:
wat is met bnb aan de hand?
https://support.binance.com/hc/en-us/articles/360004047051Binance will double referral commission rewards to 40% for all accounts that hold 500 BNB or more, starting from 2018/05/19 0:00 AM (UTC). Each user’s commission rate will then be adjusted at 0:00 AM (UTC) each day based on their BNB holdings. The commission rate for all other users will remain at 20%.
SELL HIGH!!!Bmfd schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:27:
[...]
Heeft hier mee te maken
[...]
Elektrische Lambo's als in schaal 1/18 inclusief afstandsbediening en batterijen?Flagg schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:25:
[...]
Over 10 jaar (nou okay 20 jaar) koop je electrische lambo's die rondjes rijden om jou ploflambo.
En moon soon?Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:12:
Hodl on and hodl strong!
beste wat je kan doen hodl en over een maandje of 3 een keer kijken dan is het net een surprise ei
BNB.. Als ze nou een keer zo'n promo voor BTC regelen hebben we allemaal wat aanBmfd schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:27:
[...]
Heeft hier mee te maken
[...]
Hier nog n filmpje voor iedereen hier die wat coins probeert te flippen / buy low sell high zonder te weten wat low is 
en er is vrij weinig mis met longs / shorts, t is n prima hedgemiddel(zeker leveraged), zeker als je lower volume coins in je portfolio hebt. t is ook uitstekend als je een enkeltje vernieling wil.
p.s. when Toyota Aygo?
en er is vrij weinig mis met longs / shorts, t is n prima hedgemiddel(zeker leveraged), zeker als je lower volume coins in je portfolio hebt. t is ook uitstekend als je een enkeltje vernieling wil.
p.s. when Toyota Aygo?
[ Voor 24% gewijzigd door rogier2012 op 18-05-2018 14:55 ]
Verwijderd
Tot morgen.Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:12:
Bitshares was erbij.
Hodl on and hodl strong!
Dat doe ik al sinds januari. Het heeft me niks opgeleverd..bie100 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:32:
beste wat je kan doen hodl en over een maandje of 3 een keer kijken dan is het net een surprise ei
Weg
ARK gaat over 6 weken mainnet. 80% is Hodle... reken uit hoe hoog de prijs wordt, nu 3 eurobie100 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:32:
Prijs kan flink omhoog gaan. (TOTAAL is 100 miljoen ark)
3 maanden wachten is niet nodig.
[ Voor 20% gewijzigd door A87 op 18-05-2018 15:03 ]
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Verwijderd
Ik was vorige week nog ingestapt in Huobi Token, staat het nu op zo'n +40%. Meer mensen die hier wat van hebben?
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2018 15:03 . Reden: typo ]
Blijft een beetje schommelen de laatste weken.
Verwijderd
Ik zit momenteel dichter bij de -40% hahahahahaVerwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 15:02:
Ik was vorige week nog ingestapt in Huobi Token, staat het nu op zo'n +40%. Meer mensen die hier wat van hebben?
Niet iedere opmerking hier gaat over ARKA87 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 15:01:
[...]
ARK gaat over 6 weken mainnet. 80% is Hodle... reken uit hoe hoog de prijs wordt, nu 3 euro
Prijs kan flink omhoog gaan. (TOTAAL is 100 miljoen ark)
3 maanden wachten is niet nodig.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!