https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
nee hoor valt wel meemugenmarco schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:41:
[...]
haha echt hé, beetje tegenstrijdig wat ik doe xD
Kan me redelijk in je voorspelling vinden, ik verwacht geen groot vuurwerk meer dit jaar:rogier2012 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:28:
tijd om maar weer wat te gaan voorspellen:
Juli- december:
- 6.5k
- 5.7k
- vanaf daar higher highs / higher lows richting de 11k voor 2018. Al die extreme bullmeuk van 20k-50k is echt alleen als alles meezit (lees: BTC/ETH ETF dit jaar of BTC scaling issues aangepast door iets anders dan blocksizing).
Top10 coin om te hebben in n bullrun: Cardano (want ja, NEO is momenteel geen top10)
BTC koers: $6600 +/- 20% voor de rest van 2018.
Na nieuwjaar 2019 gaan we gestaag omhoog. Ja, in januari 'al'
Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
nee, https://uniton.io/en/news...ypto-Mining-Operation?t=0 XDVerwijderd schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:01:
als ik mijn inleg maar terug heb....
Ik zie eerder 2k.A87 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:00:
Bitcoin eind 2018.. 100K!
Weg
Ja VEN gaat naar de 7 dollar toe voor het einde van deze maandTominatie schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:19:
Verwachten jullie dat VEN nog wat gaat doen de komende periode.. ?
Verwijderd
vindt de z9 mini wel een beest met 10000 sol/s en maar 300 watt. alleen moet zcash niet asic resistant worden. helaas zijn al andere coins met equilhash die asis resistant zijnBeaulion schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:15:
[...]
Zclassic is in beginsel uit ideologisch standpunt ontstaan omdat zcash een founders fee heeft en een premine. De oprichter krijgt bijvoorbeeld bijna 1% van de maandelijks munt uitgifte, 80% gaat naar de miners de rest naar de Foundation en resterende founders. Zclassic heeft dit niet, 100% gaat naar de miners.
Ook het governance model van zcash is meer gecentraliseerder en ze staan gematigd positief tegenover asics. Ook hier staat zclassic anders in.
Zclassic Is helaas zelf doelwit van forks, waarvan de meest recent bekendste bitcoin private is (btcp). Deze fork van zclassic is nota bene mede door de oprichter van zclassic uitgevoerd en had een klassiek pump en dump karakter. Mede daarom heb ik niet zoveel vertrouwen in de verdere ontwikkeling van zclassic, behalve dat het een leuke speculatieve munt is bij de volgende fork. Voor de lange termijn zou ik deze dus niet aanraden.
[...]
Niet genoeg over de munten afweten en dan wel shitcoins noemenben het wel met je eens dat monero nog op nummer 1 staat wat betreft privacy, zeker omdat bij elke transactie privacy standaard is, terwijl dat bij zcash optioneel is. De shielded transacties van zcash (het privé aspect) zijn wel een technisch hoogstandje en met de Sapling upgrade over 6 weken heb je daar geen immense rekenkracht meer voor nodig. Daarnaast willen ze koers gaan zetten naar standaard privé transacties. Dan kan het nog wel eens heel interessant gaan worden.
Dat moet dan binnen een paar dagen gaan gebeuren. Daarna bestaat VEN niet meer.Elixyr schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:26:
[...]
Ja VEN gaat naar de 7 dollar toe voor het einde van deze maand
Heb m'n NEO maar verkocht. Ga m'n portfolio op binance nu maar verdelen tussen IOTX, ZIL en IOST.
@Elixyr sorry maar ik laat het VEN maanreisje maar even zitten.
Zou ik ook doen als ik jou was, voor mij is het al te laatTominatie schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:34:
@Elixyr sorry maar ik laat het VEN maanreisje maar even zitten.
Heb nog wel goeie hoop dat hij omhoog gaat.........ooit
Het ziet er niet naar uit dat ze snel gaan inzetten op anti asics. Uit de laatste zcon0 meeting kwam uit een stemming naar voren dat de meerderheid van de stemgerechtigde hier niet veel aandacht en geld in wilde steken. Ze zijn alleen niet erg uitgesproken in anti of voor, dus het blijft een risico als je een dergelijke investering wil doen. Ik zou zeker hun blog volgen en hun laatste roadmap en mission statement lezen als je hierover meer wilt weten.Verwijderd schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:29:
[...]
vindt de z9 mini wel een beest met 10000 sol/s en maar 300 watt. alleen moet zcash niet asic resistant worden. helaas zijn al andere coins met equilhash die asis resistant zijn
Ohh die eerste foto. Dan zou ik gewoon een hele week in rouw zijn denk ik, pfff.
Hoe bedoel je? Begin juni was iotx $0,06 dus ik vind dat "moon" nog wel meevallen eigenlijk.
Het kan zomaar zijn dat als iotx de $0,05 aantikt een whale je droom weer uit een laat spatten.
jep maar ik bedoel bitcoin.... hahadehardstyler schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:27:
[...]
Hoe bedoel je? Begin juni was iotx $0,06 dus ik vind dat "moon" nog wel meevallen eigenlijk.
Het kan zomaar zijn dat als iotx de $0,05 aantikt een whale je droom weer uit een laat spatten.
MOON BIATCHESSSS
/edit: En die 6500 -> 6600 zo mogelijk nog vlotter
[ Voor 33% gewijzigd door Maestro op 02-07-2018 15:30 ]
Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
Ohh huh, wtf. Ik zit niet op te letten. Gewoon kaars recht omhoog hier!Tominatie schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:27:
[...]
jep maar ik bedoel bitcoin.... haha
MOON BIATCHESSSS
Een kleine oplevingTominatie schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:30:
Wat gebeurt ons nou joh. 6300 naar 6600 in paar minuten. Dit is wel een breakout denk ik..
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Ja, we moeten dit zeker nog niet vieren. Zometeen casht er weer een whale uit op $6500 en dan gaan we weer naar 6000ish.The_Worst schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:31:
Is dit niet weer zo'n short squeeze?
Als we rond 6450-6500 stabiliseren vind ik dat ook al mooi zat. Alleen maar goed dat de shorters worden gerekt. Daar hebben we niks aan.The_Worst schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:31:
Is dit niet weer zo'n short squeeze?
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Wel leuk dat de 100EMA op de 4uur geslecht is, ik denk dat dat ook t target van deze pump hoort te zijn (maw dat we support gaan vinden rond de 6400 en vanaf daar bouncen).
Prima moment voor n shortje nu met n stop van ~ 2%, RSIs op elke timeframe zwaar overbought
[ Voor 7% gewijzigd door rogier2012 op 02-07-2018 15:44 ]
Alleen al hierom zie je mij de komende jaren geen enkel stukje bitcoin verkopen.mugenmarco schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:45:
Oh come on. 2 min voordat hij ineens flink begon te stijgen had ik 50% van mijn deel verkocht omdat ik het gewoon niet meer vertrouwde. #fml
Gaan we weer, wajo... Bijna 6.7k
Ja, totale crashTominatie schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:19:
Verwachten jullie dat VEN nog wat gaat doen de komende periode.. ?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
waarom zet je dan geen stop loss? dan hou je je coins zo lang de prijs gelijk blijft of stijgt.mugenmarco schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:45:
Oh come on. 2 min voordat hij ineens flink begon te stijgen had ik 50% van mijn deel verkocht omdat ik het gewoon niet meer vertrouwde. #fml
Ja dat is echt zuur.mugenmarco schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:45:
en NAVCION ookRichh schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:49:
Litecoin, make me proud!
Merca is wakker, ook de grotere zaken zoals goldman sachs gestoorden en wallstreet.Tominatie schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:29:
lol, wat een volume ook. Ik hoor mijn buurman al schreeuwen.. die is denk short gegaan. HAHAHA BULLS FOR THE WIN!!!!! MOON LOL!%#!@^!@^@#!
Probleem is dat die twee de laatste maanden al enorm hard gestegen zijn. Wat denken jullie, zit er nog rek in?
Mijn computer gaat straks nog crashen. I cant handle thesssssssse shit.Bever! schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:50:
Zil stijgt de grafiek uit
bytecoin NEERichh schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:51:
Heb niet zoveel met altcoins, maar zit toch te twijfelen over Bytecoin en 0x. Leuke beloftes, goed team en interessanter dan menig coin dat nu in de top 10 zit.
Probleem is dat die twee de laatste maanden al enorm hard gestegen zijn. Wat denken jullie, zit er nog rek in?
0x JA
Nice BTC pump.....
[ Voor 13% gewijzigd door A87 op 02-07-2018 15:53 ]
Nee joh! Er gebeurt hier nog genoeg, ze zijn daar pas net begonnen. Ik las hier op intranet dat er nog geïnvesteerd is pas geleden, dus hier is er zeker nog geloof en ik denk wel dat het goed komt. BTW ik werk voor DNV GL.
Ze zijn pas net bezig met de eerste Italiaanse wijnflessen. Dan heb ik het nog helemaal niet gehad over de certificeringsbranch die zich hier perfect voor leent.
Ach ja zo zie ik het ook. Leuke winsten, maar dan moet ik niet vergeten dat ik de afgelopen maanden nog veel meer heb verlorenA87 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:52:
In 1 minuut weer 500 euro rijker. Sigaar uit eigen doos uiteraard.
Nice BTC pump.....
Heb zojuist m'n baas opgebeld. Ik kom niet meer werken de komende tijdA87 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:52:
In 1 minuut weer 500 euro rijker. Sigaar uit eigen doos uiteraard.
Nice BTC pump.....
Geintje gap, ik wil nog meer shitcoins. NEED MONEY MONEY MONEY I WANT SOME SHITCOINS. Binnenkort ga ik maar m'n eigen song maken en op youtube zetten.
Klopt, VeChain gaat leuke dingen doen. Zit zeker toekomst in.dehardstyler schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:53:
[...]
Nee joh! Er gebeurt hier nog genoeg, ze zijn daar pas net begonnen. Ik las hier op intranet dat er nog geïnvesteerd is pas geleden, dus hier is er zeker nog geloof en ik denk wel dat het goed komt. BTW ik werk voor DNV GL.
Ze zijn pas net bezig met de eerste Italiaanse wijnflessen. Dan heb ik het nog helemaal niet gehad over de certificeringsbranch die zich hier perfect voor leent.
Maar als de details van het holders-verdienmodel bekend gemaakt worden, stort de waarde van het muntje in
Vergeet niet om nu te genieten van het leven, met of zonder crypto'sTominatie schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:54:
[...]
Heb zojuist m'n baas opgebeld. Ik kom niet meer werken de komende tijd![]()
![]()
Geintje gap, ik wil nog meer shitcoins. NEED MONEY MONEY MONEY I WANT SOME SHITCOINS. Binnenkort ga ik maar m'n eigen song maken en op youtube zetten.
Tominatie schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:54:
[...]
Heb zojuist m'n baas opgebeld. Ik kom niet meer werken de komende tijd![]()
![]()
deze week is alleen maar genieten. Mooi weer, feesten, werken en dan ook nog moonen. Eind deze maand 3 weken op vakantie, eerst met vrienden daarna met de fam. Oh juli wat ben je mooi..RaptorXS schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:55:
[...]
Vergeet niet om nu te genieten van het leven, met of zonder crypto's
Waarom denk je dat? Puur uit interesse en om te checken of ik dingen over het hoofd zie.Richh schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:55:
[...]
Klopt, VeChain gaat leuke dingen doen. Zit zeker toekomst in.
Maar als de details van het holders-verdienmodel bekend gemaakt worden, stort de waarde van het muntje in
De toekomst van 2027dehardstyler schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:59:
[...]
Waarom denk je dat? Puur uit interesse en om te checken of ik dingen over het hoofd zie.
0x is redelijk rekt in de afgelopen maand tochRichh schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:51:
Heb niet zoveel met altcoins, maar zit toch te twijfelen over Bytecoin en 0x. Leuke beloftes, goed team en interessanter dan menig coin dat nu in de top 10 zit.
Zou als ik je mag adviseren toch kijken richting NEO ADA ZIL QTUM voordat je 0x pakt, tenzij je nieuws volgt (en kan traden op basis van nieuws).
Vers van de persCryptos Rip Higher On Back Of Big Short Squeeze
Bron: https://www.zerohedge.com...er-back-big-short-squeeze
https://blog.coinbase.com...for-business-182c297d65d9
Dit is echt HUGE nieuws... Big players, here they come..
Omdat ik denk dat er heel veel holders in VeChain zijn gestapt voor het 'verdien geld met het bezitten van geld' systeem; het speculatieve, en niet voor het achterliggende systeem.dehardstyler schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:59:
[...]
Waarom denk je dat? Puur uit interesse en om te checken of ik dingen over het hoofd zie.
Ik vind het opvallend dat het verdienmodel pas vrij laat bekend is gemaakt na de start van het VeChain systeem (VeChainThor werd pas onthuld nadat VeChain al meer dan een jaar bestond) en dat specifieke details (waarde van de Thor-munt) nog steeds niet bekend zijn gemaakt terwijl dat al zo had moeten zijn volgens roadmaps.
Ik snap het systeem wat ze op proberen te zetten, maar het is natuurlijk erg raar dat je de mensen die geen gebruik maken van je blockchain, de blokken laat beheren. Eigenlijk heb je niks aan je rewards; je zal ze moeten verhandelen tegen een currency waar je wel iets aan hebt.
Het principe is vrij simpel. Of bedrijven moeten veel geld per transactie betalen (wat niet uit kan, zeker ten opzichte van een eigen blockchain of relationele database) of gebruikers krijgen veel minder uitbetaald dan wat men verwacht had. Je kan nergens geld uithalen wat er nooit is ingestopt.
okay, nu gaat t weer extreem lastig worden om mn 0x te verkopen.Tominatie schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:05:
Vers van de pers:
https://blog.coinbase.com...for-business-182c297d65d9
Dit is echt HUGE nieuws... Big players, here they come..
p.s. au die bnb dump
[ Voor 3% gewijzigd door rogier2012 op 02-07-2018 16:14 ]
Kun je dit kort toelichten? Staat wel erg veel crypto vakjargon inRaptorXS schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:03:
Voor de geintresseerden:
[...]
Vers van de pers![]()
Bron: https://www.zerohedge.com...er-back-big-short-squeeze
Opzich is dat toch helemaal niet gek voor dit product? Ik snap je gedachtegang hoor, maar laten we nou even die eerder genoemde wijnfles gebruiken: Het is toch helemaal niet gek dat daar een bedrag bovenop komt, om maar te verifiëren dat het echt die wijnfles is? Het zelfde met bijvoorbeeld een dure Louis Vuitton tas. Stel dat daar 10 euro bij komt voor een echte VeChain chip / code, om maar te verifiëren dat hij echt is. Als ik toch al een tas van 800 euro koop, dan betaal ik ontzettend graag €10 euro extra om maar te laten zien dat hij echt is.Richh schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:06:
[...]
Omdat ik denk dat er heel veel holders in VeChain zijn gestapt voor het 'verdien geld met het bezitten van geld' systeem; het speculatieve, en niet voor het achterliggende systeem.
Ik vind het opvallend dat het verdienmodel pas vrij laat bekend is gemaakt na de start van het VeChain systeem (VeChainThor werd pas onthuld nadat VeChain al meer dan een jaar bestond) en dat specifieke details (waarde van de Thor-munt) nog steeds niet bekend zijn gemaakt terwijl dat al zo had moeten zijn volgens roadmaps.
Ik snap het systeem wat ze op proberen te zetten, maar het is natuurlijk erg raar dat je de mensen die geen gebruik maken van je blockchain, de blokken laat beheren. Eigenlijk heb je niks aan je rewards; je zal ze moeten verhandelen tegen een currency waar je wel iets aan hebt.
Het principe is vrij simpel. Of bedrijven moeten veel geld per transactie betalen (wat niet uit kan, zeker ten opzichte van een eigen blockchain of relationele database) of gebruikers krijgen veel minder uitbetaald dan wat men verwacht had. Je kan nergens geld uithalen wat er nooit is ingestopt.
Zoals ik eerder noemde hebben we ook nog de certificeringsbranch, daar zit ik vooral in. We hebben klanten van over de hele wereld die gecertificeerd moeten zijn. Dit loopt makkelijk in de tienduizenden euro's, laat zo'n "echtheidsblok" ( ik weet nog niet hoe het er precies uit gaat zien
Ik zie bedrijven hier wel in investeren, hier is dat in ieder geval al gebeurd.
Lekker zeg. Juli en groen. Stoom maar door. Anders koop ik me nog arm in en moeten we niet doen..
burnebie schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:29:
Vanacht kan Azië weer lekker afromen.
Hebben ze vorige nacht al gedaan, dus nu mogen ze lekker veel duurder inkopen
Die Aziaten zullen hun lesje wel geleerd hebben.
Ik geloof ook zeker wel dat er een markt voor is, en ik geloof ook wel dat er genoeg geld voor beschikbaar is in een aantal branches die VeChain noemt (niet allemaal; dit werkt so far alleen op premium producten. Op voedsel en kleinere componenten zie ik dat al minder gebeuren).dehardstyler schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:20:
[...]
Opzich is dat toch helemaal niet gek voor dit product? Ik snap je gedachtegang hoor, maar laten we nou even die eerder genoemde wijnfles gebruiken: Het is toch helemaal niet gek dat daar een bedrag bovenop komt, om maar te verifiëren dat het echt die wijnfles is? Het zelfde met bijvoorbeeld een dure Louis Vuitton tas. Stel dat daar 10 euro bij komt voor een echte VeChain chip / code, om maar te verifiëren dat hij echt is. Als ik toch al een tas van 800 euro koop, dan betaal ik ontzettend graag €10 euro extra om maar te laten zien dat hij echt is.
Zoals ik eerder noemde hebben we ook nog de certificeringsbranch, daar zit ik vooral in. We hebben klanten van over de hele wereld die gecertificeerd moeten zijn. Dit loopt makkelijk in de tienduizenden euro's, laat zo'n "echtheidsblok" ( ik weet nog niet hoe het er precies uit gaat zien) 10 euro kosten ( maar dan in VET ), dat is echt niks. Maar een klant heeft wel echt veel vertrouwen voor dat bedrag terug. En omdat vertrouwen is dit hele bedrijf letterlijk heen gebouwd.
Dus nu zijn niet alleen wij het die zeggen "Ja het klopt en dit is een echt certificaat.", maar is het ook nog eens de blockchain van VeChain die het cross signed.
Ik zie bedrijven hier wel in investeren, hier is dat in ieder geval al gebeurd.
Ik twijfel er niet aan dat het geld er niet is in de juiste branches. Wat dat betreft is het sowieso bizar waar multinationals soms geld aan willen uitgeven, en blockchain is een interessant buzzword voor het management
Maar het probleem is: node holders zijn een middle man die geld kost, maar eigenlijk niks oplevert (bedrijven kunnen zelf ook nodes onderhouden tegen dezelfde zekerheid voor alle betrokken partijen). Dan kan er nog zoveel marge beschikbaar zijn: zolang het onnodig geld kost ofwel goedkoper kan, gaat er op termijn wat aan gedaan worden.
[ Voor 40% gewijzigd door rogier2012 op 02-07-2018 16:41 ]
Ze doen het vaker. Ik had het afgelopen nacht al verwacht eigenlijk.Tominatie schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:31:
[...]
![]()
Hebben ze vorige nacht al gedaan, dus nu mogen ze lekker veel duurder inkopen![]()
![]()
Die Aziaten zullen hun lesje wel geleerd hebben.
Maar na weer zo'n mooie stijging verwacht ik niet dat ze hun BTC in hun zak houden. Ik verwacht weer een sell-off.
Wat in sommige situaties een hele relevante discussie is denk ik.rogier2012 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:40:
^ Dan krijg je de discussie over blockchain vs database
Maar om het slowchatgehalte een beetje te behouden:
absoluut, daarom blijf ik weg bij VENRichh schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:43:
[...]
Wat in sommige situaties een hele relevante discussie is denk ik.
Maar om het slowchatgehalte een beetje te behouden:
[afbeelding]
Wat denken jullie van Brazilië - Mexico nu? Gaat best gelijk op en de quotering op Mexico is x7.60 terug. Gokje wagen?
Zit te denken om deze te doen:
Mexico wint
België wint
Quotering: x10.72
Maar kiek 't nog even aan.
Edit: gelukkig dat ik heb gewacht. Nu maar gewoon genieten van de pot.
[ Voor 11% gewijzigd door Tominatie op 02-07-2018 17:06 ]
Qua nodes moet je niet vergeten dat er genoeg bedrijven zijn die (open den duur) het VeChain platform best willen gebruiken, maar tegelijkertijd totaal geen behoefte hebben aan de VET token zelf, enkel de utility THOR (ofwel, fiat). Deze bedrijven kopen het weer van de algemene markt. Als bedrijf heb je dan simpelweg de keuze tussen een 'risky' investering in de VET token, met als reward dat je niet continue kapitaal aan het vernietigen bent door THOR te kopen, echter loop je wel het risico dat je investering qua waarde kwijt te raken. Voor een grote speler is het misschien makkelijk om deze risicovolle investering te doen, maar juist voor alle kleinere spelers niet.Richh schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:36:
[...]
Ik geloof ook zeker wel dat er een markt voor is, en ik geloof ook wel dat er genoeg geld voor beschikbaar is in een aantal branches die VeChain noemt (niet allemaal; dit werkt so far alleen op premium producten. Op voedsel en kleinere componenten zie ik dat al minder gebeuren).
Ik twijfel er niet aan dat het geld er niet is in de juiste branches. Wat dat betreft is het sowieso bizar waar multinationals soms geld aan willen uitgeven, en blockchain is een interessant buzzword voor het management
Maar het probleem is: node holders zijn een middle man die geld kost, maar eigenlijk niks oplevert (bedrijven kunnen zelf ook nodes onderhouden tegen dezelfde zekerheid voor alle betrokken partijen). Dan kan er nog zoveel marge beschikbaar zijn: zolang het onnodig geld kost ofwel goedkoper kan, gaat er op termijn wat aan gedaan worden.
Het is juist niet enkel voor premium producten, het is juist de intentie om zo goed koop mogelijke transactiekosten te kunnen realiseren voor alle producten, of het nou bulk, contractueel (finance), of premium is. Enerzijds zorgt het voor traceability, maar juist die traceability is niet 1 transactie, maar velen. Hoeveel stappen denk je dat een productieproces heeft van grondstof tot eindproduct?
Naast het genereren van 'THOR wat de waarde van VET bepaald gaat er ook veel VET gelocked worden in ICO's, wat automatisch ook de waarde van VET verhoogd op basis van het VEN platform. (VEN platform a la Ethereum, waarop Dapps gebruikmaken van ofwel VET voor ICO's of THOR als equivalent van GAS).
Dan heb je werkelijk geen enkel idee wat VEN aan het doen is, ofwel je hebt je een half jaar geleden voor het laatst ingelezen.rogier2012 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:50:
[...]
absoluut, daarom blijf ik weg bij VENslechts toepasbaar op n paar markten (luxegoederen) en daarvoor niet ideaal (database wss beter)
Kom maar met die VeChain trucks, ik manipuleer de blockchain door ijs op de thermostaat te leggen. Doeg VeChain want het heeft al geen funtie meer.
Compleet onzin product is het, imo. Gewoon misbruik maken van de term ''blockhain''
En dan op de site zetten dat ze de wereld gaan veroveren!! Pfffffff en 10000 mensen inhuren om op youtube marketing te pumpen. + pump and dump dump and pump again. Hype rommel.
Wat doen die tokens? Invriezen? En die site is gewoon om je kapot te lachen.
Wat vechain doet doet elk individueel bedrijf al wat blockchain (wilt)toepassen op zijn winkelketen... Alleen daar hoor je niets over want die HYPEN niet. Wat moet je in godesnaam met VeChain ??? Het slaat totaal nergens op behalve geld binnen harken.
[ Voor 145% gewijzigd door A87 op 02-07-2018 17:06 ]
Ik weet niet wat een groter risico is: samenwerken met een bedrijf wat zich nog zal moeten bewijzen, of investeren in een node.Junia schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:55:
[...]
Qua nodes moet je niet vergeten dat er genoeg bedrijven zijn die (open den duur) het VeChain platform best willen gebruiken, maar tegelijkertijd totaal geen behoefte hebben aan de VET token zelf, enkel de utility THOR (ofwel, fiat). Deze bedrijven kopen het weer van de algemene markt. Als bedrijf heb je dan simpelweg de keuze tussen een 'risky' investering in de VET token, met als reward dat je niet continue kapitaal aan het vernietigen bent door THOR te kopen, echter loop je wel het risico dat je investering qua waarde kwijt te raken. Voor een grote speler is het misschien makkelijk om deze risicovolle investering te doen, maar juist voor alle kleinere spelers niet.
Investeren in blockchain projecten is sowieso vrij risicovol en daardoor naar mijn idee niet echt weggelegd voor kleine bedrijven die VET te 'risky' zouden vinden. Nog niet, in ieder geval.
Feit blijft dat de node holder een middle man zonder echte toevoeging aan het systeem is.
Zo word het gepresenteerd inderdaad. Ik sta er vrij sceptisch tegenover of de kosten niet te hoog liggen en/of dat VeChain in productie daadwerkelijk zoveel transacties aan gaat kunnen.Het is juist niet enkel voor premium producten, het is juist de intentie om zo goed koop mogelijke transactiekosten te kunnen realiseren voor alle producten, of het nou bulk, contractueel (finance), of premium is. Enerzijds zorgt het voor traceability, maar juist die traceability is niet 1 transactie, maar velen.
Zeer goed en logisch plan voor VeChain, maar ook dit is iets wat zich nog echt moet bewijzen. Waarom zou je je ICO nu lanceren op VeChain, vol in ontwikkeling met nog redelijk wat financiële vraagtekens, terwijl iedereen en zijn moeder (inclusief VeChain zelf!) al jaren ICO's op ETH zitten te bouwen?Naast het genereren van 'THOR wat de waarde van VET bepaald gaat er ook veel VET gelocked worden in ICO's, wat automatisch ook de waarde van VET verhoogd op basis van het VEN platform.
De nodes garanderen het decentrale aspect van de blockchain, de niet-autority holders hebben stemrecht.Richh schreef op maandag 2 juli 2018 @ 17:05:
[...]
Ik weet niet wat een groter risico is: samenwerken met een bedrijf wat zich nog zal moeten bewijzen, of investeren in een node.
Investeren in blockchain projecten is sowieso vrij risicovol en daardoor naar mijn idee niet echt weggelegd voor kleine bedrijven die VET te 'risky' zouden vinden. Nog niet, in ieder geval.
Feit blijft dat de node holder een middle man zonder echte toevoeging aan het systeem is.
Dit is iets wat tijd zal moeten leren, maar is juist waar VeChain zich van wilt differentieren t.o.v. Ethereum. Als bedrijf was het een jaar geleden heel leuk om in ETH in te stappen, maar niet in December. Bij VEN heb je simpelweg te keuze om je hier geen zorgen over te maken, omdat je THOR gaat gebruiken die losstaand moet zijn van de cryptosphere omdat het grotendeels op basis van V&A gegenereerd wordt.Zo word het gepresenteerd inderdaad. Ik sta er vrij sceptisch tegenover of de kosten niet te hoog liggen en/of dat VeChain in productie daadwerkelijk zoveel transacties aan gaat kunnen.
Zie deels het antwoord op de voorgaande vraag. Eth is niet ingesteld op een hoog aantal transacties en of VEN dit waar gaat maken is idd de vraag. Het grote aspect is dat bedrijven zelf geen ICO's hoeven te maken, immers kunnen ze zelf een Dapp maken zonder VEN/VET nodig te hebben, enkel THOR.Zeer goed en logisch plan voor VeChain, maar ook dit is iets wat zich nog echt moet bewijzen. Waarom zou je je ICO nu lanceren op VeChain, vol in ontwikkeling met nog redelijk wat financiële vraagtekens, terwijl iedereen en zijn moeder (inclusief VeChain zelf!) al jaren ICO's op ETH zitten te bouwen?
Heb zelf weinig ervaring met de transactiekosten van Eth, zijn die niet redelijk fors?
Ik ben ook echt benieuwd wat de toekomst gaat brengen, het blijft verdomd lastig om aan te geven of coins gewoon gebakken lucht zijn of dat ze reële ideeën hebben. Persoonlijk ben ik onder de indruk van VEN en alles wat ze lijken te willen gaan brengen (en de journey die ze tot nu toe hebben gehad). Dat PWC en DNV zich er zo mee bemoeien geeft ook wat vertrouwen. 2e worden op het LVHM start-up event is ook een bijzondere presentatie, iets wat je als shady scamcoin denk ik niet zomaar voor elkaar krijgt. Zo zijn er nog wel een paar andere partners/zaken te noemen die te indrukwekkend zijn voor een lousy shitcoin.
Het is wachten wat de komende maanden met zich gaan brengen.
[ Voor 14% gewijzigd door Junia op 02-07-2018 17:24 ]
Dat snap ik, maar hoe relevant is dat als de coins vervolgens enkel gebruikt en gekocht zullen worden door bedrijven? Hoeveel voegt dit echt toe en hoeveel is het waard voor de betrokken partijen?Junia schreef op maandag 2 juli 2018 @ 17:14:
[...]
De nodes garanderen het decentrale aspect van de blockchain, niet autority holders hebben stemrecht.
Ik beoordeel die factor als nihil en schat de tegenoverliggende kosten hoog in; dure middle man zonder echte toevoeging.
Die hele cryptosphere is ontstaan puur door datzelfde V&A! Er is geen enkele reden waarom diezelfde sphere niet gaat ontstaan met Thor. Ik zou niet weten waarom bijvoorbeeld Binance geen Thor/BTC pair zou lanceren, niets kan dat tegenhouden. Een gevolg zal eenzelfde speculatieve bubbel worden van ongebruikte Thor. En dat zou nog de beste uitkomst zijn, want logischerwijs zal er het eerste jaar relatief veel aanbod zijn van Thor terwijl er nog weinig vraag naar is, met als gevolg een lage prijs en node holders die vertrouwen verliezen.Dit is iets wat tijd zal moeten leren, maar is juist waar VeChain zich van wilt differentieren t.o.v. Ethereum. Als bedrijf was het een jaar geleden heel leuk om in ETH in te stappen, maar niet in December. Bij VEN heb je simpelweg te keuze om je hier geen zorgen over te maken, omdat je THOR gaat gebruiken die losstaand moet zijn van de cryptosphere omdat het grotendeels op basis van V&A gegenereerd wordt.
Qua zekerheid denk ik nog steeds dat ETH als #2 coin een veiligere haven is dan VeChain, waarvan 'de tijd het zal moeten leren' inderdaad.
En hoe moeilijk is het om een ICO op ETH te bouwen?Het grote aspect is dat bedrijven zelf geen ICO's hoeven te maken, immers kunnen ze zelf een Dapp maken zonder VEN/VET nodig te hebben, enkel THOR.
Dapp is ook zo'n buzzword trouwens; iedere fatsoenlijke dev kan blockchain API's uitlezen, als je het op die fiets wil bekijken is een ICO op ETH ook een Dapp
Tijdens de trollende cryptokatten was het vrij hoog ja. Daarbuiten is ETH behoorlijk betaalbaar. Maar hoe dan ook: er is nog geen enkele coin die dermate veel transacties bewezen aan kan tegen lagere kosten zonder in te leveren op hoofdfactoren als security en decentralisatie. Ook VeChain moet dat nog maar bewijzen.Heb zelf weinig ervaring met de transactiekosten van Eth, maar waren die niet ook redelijk fors?
Ik noem het geen scam, ik denk alleen dat er ontzettend veel investeerders in zitten die op gouden bergen wachten die er niet gaan komen. Als die uit gaan stappen zal dat een flinke klap opleveren. En naar mijn mening terecht, want er is nog zo ontzettend veel onduidelijk terwijl VeChain al heel hoog staat qua marketcap. Er is ontzettend veel Reddit-hype rond dit muntje zonder dat er veel specs bekend zijn.Dat PWC en DNV zich er zo mee bemoeien geeft ook wat vertrouwen. 2e worden op het LVHM start-up event is ook een bijzondere presentatie, iets wat je als shady scamcoin denk ik niet zomaar voor elkaar krijgt. Zo zijn er nog wel een paar andere partners/zaken te noemen die te indrukwekkend zijn voor een lousy shitcoin.
Daarnaast sta ik er veel sceptischer tegenover hoe makkelijk je als cryptomunt aan partners kan komen, zeker bij de multinationals waar jan en alleman voorheen nog niks van hadden gehoord.
[ Voor 15% gewijzigd door Richh op 02-07-2018 17:31 ]
De middle man is degene die de "risicovolle" investering heeft gedaan voor de bedrijven die dat ofwel niet kunnen, willen, of begrijpen en waar deze bedrijven dus THOR van moeten kopen. De waarde van de middle man is juist die risico's voor deze bedrijven wegnemen en ze houden de blockchain decentraal. Hierbij krijgen ze een soort van 'inkomen' d.m.v. thor.Richh schreef op maandag 2 juli 2018 @ 17:27:
[...]
Dat snap ik, maar hoe relevant is dat als de coins vervolgens enkel gebruikt en gekocht zullen worden door bedrijven? Hoeveel voegt dit echt toe en hoeveel is het waard voor de betrokken partijen?
Ik beoordeel die factor als nihil en schat de tegenoverliggende kosten hoog in; dure middle man zonder echte toevoeging.
Daarnaast is er natuurlijk het speculatieve karakter van de middle man, immers is de VET token niet oneindig en zou er "schaarste" kunnen ontstaan als er maar genoeg ICO's komen die VET locken. En natuurlijk een toename van transacties waardoor ze meer thor gaan genereren. En de bedrijven die zoveel VET willen kopen om genoeg THOR voor diens eigen transacties te gaan genereren zullen deze VET toch van iemand moeten kopen
De prijzen komen tot stand op basis van V&A (en speculatie) maar er is een gelimiteerd aantal coins/tokens in omloop. Hoge supply cap coins kosten geen drol, lage supply cap coins veel etc. Aangezien er van thor infinite coins zijn (elke dag neemt de supply toe) kun je dit beter controleren. Als mensen willen speculeren op de prijs van THOR, laat ze hun best doen, daaruit blijkt namelijk dat er een hoge mate van V is en weinig aanbod, waardoor er nog meer thor gemaakt gaat worden en de prijs dus omlaag moet, willen ze op basis van pumping de prijs nog verder opgooien, prima, maar dan gaat er nog meer gegenereerd worden.Die hele cryptosphere is ontstaan puur door datzelfde V&A! Er is geen enkele reden waarom diezelfde sphere niet gaat ontstaan met Thor. Ik zou niet weten waarom bijvoorbeeld Binance geen Thor/BTC pair zou lanceren, niets kan dat tegenhouden. Een gevolg zal eenzelfde speculatieve bubbel worden van ongebruikte Thor. En dat zou nog de beste uitkomst zijn, want logischerwijs zal er het eerste jaar relatief veel aanbod zijn van Thor terwijl er nog weinig vraag naar is, met als gevolg een lage prijs en node holders die vertrouwen verliezen.
Hoewel ze wel wat raakvlak hebben blijft het moeilijk te vergelijken (qua waarde en de echte value van de coin). We gaan het zien.Qua zekerheid denk ik nog steeds dat ETH als #2 coin een veiligere haven is dan VeChain, waarvan 'de tijd het zal moeten leren' inderdaad.
Prima toch? Maar waarom heb je een ICO nodig om blockchain te gebruiken? (vraag gaat uiteraard op voor elke cryptocoin, waarom een coin?)En hoe moeilijk is het om een ICO op ETH te bouwen?
Dapp is ook zo'n buzzword trouwens; iedere fatsoenlijke dev kan blockchain API's uitlezen, als je het op die fiets wil bekijken is een ICO op ETH ook een Dapp
EensTijdens de trollende cryptokatten was het vrij hoog ja. Daarbuiten is ETH behoorlijk betaalbaar. Maar hoe dan ook: er is nog geen enkele coin die dermate veel transacties bewezen aan kan tegen lagere kosten zonder in te leveren op hoofdfactoren als security en decentralisatie. Ook VeChain moet dat nog maar bewijzen.
Aangespoeld door overstroming in china misschien?Ypuh schreef op maandag 2 juli 2018 @ 17:38:
Waar komt die groene dildo vandaan?
Kan gewoon, pas vanaf de 9e begint de swap (afhankelijk van de exchange) en zal nog wel even gesupport worden.Greymore1 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 17:42:
Hey jongens, was 2 weken op vakantie, vrij weinig gemist zie ik. Weet er iemand of ik mijn VEN vanaf MEW nog naar binance kan sturen voor die token swap of ben ik nu te laat?
ThanksJunia schreef op maandag 2 juli 2018 @ 17:43:
[...]
Kan gewoon, pas vanaf de 9e begint de swap (afhankelijk van de exchange) en zal nog wel even gesupport worden.
Lekker thuiskomen zoGreymore1 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 17:46:
[...]
Thanksparkeer ze wel op binance dan. Kwam vanmiddag thuis en zie gelijk allemaal groen
https://twitter.com/vechainofficial?lang=en
Er was wat ongerustheid vanuit de community over de tokenswap via een mobile wallet. VEN lijkt dit (de community) flink serieus te nemen.
Bij Sint Maarten in Noord Holland. Leuke plaatsjes in de buurt waar je heerlijk kan eten en een hoop natuur en niet te vergeten strand.
Pff mijn portfolio is echt niet normaal meer. Zo groen heb ik 'm in maanden niet gezien denk ik.
Verwijderd
Livecoinwatch.com loopt weer te fucken. Sorry boys.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2018 18:11 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!