Ethos heet op Binance BQX meen ikhey schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 23:28:
Ik probeer met BTC Ethos te kopen op Binance maar ik kan deze optie niet vinden 😶 Op livecoin staat echter dat het mogelijk is. Wat zie ik over het hoofd?
Sinds gisteren mijn pf weer 30% gestegen op Cryptopia. 🤗
[ Voor 6% gewijzigd door Ton Hasselt op 14-06-2018 23:51 ]
Wat is 30% gestegen?Ton Hasselt schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 23:51:
Sinds gisteren mijn pf weer 30% gestegen op Cryptopia. 🤗
Oh, Linda denk ik
[ Voor 4% gewijzigd door shovelhead1340 op 14-06-2018 23:54 ]
Ik lul ook zomaar wat
Oke vooruit, nog wat fiat erbij dan
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Mijn totale waarde op Cryptopia.shovelhead1340 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 23:54:
[...]
Wat is 30% gestegen?
Oh, Linda denk ik
Hoofdzakelijk door Linda.
Hier gaat het nog niet hard maar mijn verlies (in sats) van de afgelopen dagen is inmiddels weer bijna gehalveerd.
Hopelijk dalen we niet te hard, maar ben er bang voor met die Aziaten aan het roer
Goodnight
Goodnight
Nou mijn voorspelling komt aardig in de buurt helaas. 6593...power_user schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 22:26:
Ik heb zo'n gevoel dat ik zo ga slapen en morgenvroeg opsta en dat we weer zo half laf op 6550 staan met Bitcoin.
Je zou met zulk nieuws toch echt meer verwachten. Schijnbaar nog steeds in de bear market en geen enkel nieuws krijgt ons er zomaar even uit.
Ook zo grappig hoe subjectief ons nieuws ons wordt aangeboden. Als er een mini exchange gehackt wordt in zuid Korea dan is Nu.nl er meteen bij om dit te melden op de voorpagina. Doet de Sec in Amerika een erg belangrijke uitspraak die goed is voor de toekomst van Cryptovaluta dan melden ze niks.
[ Voor 25% gewijzigd door power_user op 15-06-2018 07:12 ]
PSN: Oldzkoel
Had ik nou maar ff gewacht nu. Nja geld is even op. Misschien maar goed ook.
Je bent sowieso erg laag ingestapt Klaas. 95% van de momenten in 2018 waren slechter. Be happy!Klaas25 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 07:09:
Had ik nou maar ff gewacht nu. Nja geld is even op. Misschien maar goed ook.
Of die laag is ingestapt, moet nog blijken. Mocht de trend van de afgelopen 5 maand doorpakken dan gaan we nu 4/5 dagen omhoog waarna we weer lager eindigen.power_user schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 07:13:
[...]
Je bent sowieso erg laag ingestapt Klaas. 95% van de momenten in 2018 waren slechter. Be happy!
Of je nou op 6500 of 5500 instapt maakt niet zoveel uit. Als je maar niet op 20k instapt. Over 2 jaar bezien zal dit een goed entrypoint zijn.lonehitman schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 07:58:
[...]
Of die laag is ingestapt, moet nog blijken. Mocht de trend van de afgelopen 5 maand doorpakken dan gaan we nu 4/5 dagen omhoog waarna we weer lager eindigen.
Er vanuit gaande dat het weer richting hogere waarden gaat.... ben sinds gister na ruim een jaar cryptoloos. Stap misschien weer in na een nog grotere daling.power_user schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:01:
[...]
Of je nou op 6500 of 5500 instapt maakt niet zoveel uit. Als je maar niet op 20k instapt. Over 2 jaar bezien zal dit een goed entrypoint zijn.
Spannend moment om er uit te stappen. Ik had het eerder gedaan maar nu niet meer. Er is heel veel te winnen en relatief maar weinig te verliezen meer.lonehitman schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:07:
[...]
Er vanuit gaande dat het weer richting hogere waarden gaat.... ben sinds gister na ruim een jaar cryptoloos. Stap misschien weer in na een nog grotere daling.
Verwijderd
Nog groter?...lonehitman schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:07:
[...]
Er vanuit gaande dat het weer richting hogere waarden gaat.... ben sinds gister na ruim een jaar cryptoloos. Stap misschien weer in na een nog grotere daling.
Soms ben je er echt gewoon klaar mee. Had in januari mijn hypotheek grotendeels af kunnen betalen met de crypto. Heb er in februari maar een auto van gekocht en heb toen ook een deel uitbetaald. Na de lage standen in april ben ik opnieuw ingestapt. Maar als je alle grafieken etc. erbij pakt en je zoomt uit dan gaan we maar 1 kant op en dat is naar beneden. Ik ga voor lagere rendementen en ga aandelen kopen van bedrijven welke werken met blockchain. Ook zijn de aandelen van bijna elk bedrijf welke zonnecollectoren ontwikkelen interessant. Al die Arabische zandbakken worden straks volgebouwd met die dingen.power_user schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:09:
[...]
Spannend moment om er uit te stappen. Ik had het eerder gedaan maar nu niet meer. Er is heel veel te winnen en relatief maar weinig te verliezen meer.
Ik denk dat Bitcoin in de komende vijf jaar nog minstens 95% gaat verkiezen dus het is maar wat je weinig noemtpower_user schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:09:
[...]
Spannend moment om er uit te stappen. Ik had het eerder gedaan maar nu niet meer. Er is heel veel te winnen en relatief maar weinig te verliezen meer.
Er is een klein kansje dat er iets waardevols mee gedaan gaat worden en er is een aanzienlijke kans dat er nog een keer een nieuwe groep FOMO schaapjes gevonden wordt die nog een keertje een beweging naar een ATH kunnen inzetten, maar het het optimisme hier dat het allemaal over twee of over tien jaar wel waarde zal hebben gaat veel mensen veel geld kosten vrees is.
Dan zoom je niet ver genoeg uit. Crypto stijgt alleen maar. De laatste 5 maanden even niet maar de laatste 10 jaar zeker wel. Ik snap dat je verlies vanaf december frustrerend is maar nu doe je precies wat de whales met hun games willen. Overigens zijn aandelen wel een wat stabielere investering maar met een nieuwe wereldwijde financiële crisis om de hoek lijkt dat me ook geen veilige haven nu. HODL! HODL strong!lonehitman schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:17:
[...]
Soms ben je er echt gewoon klaar mee. Had in januari mijn hypotheek grotendeels af kunnen betalen met de crypto. Heb er in februari maar een auto van gekocht en heb toen ook een deel uitbetaald. Na de lage standen in april ben ik opnieuw ingestapt. Maar als je alle grafieken etc. erbij pakt en je zoomt uit dan gaan we maar 1 kant op en dat is naar beneden. Ik ga voor lagere rendementen en ga aandelen kopen van bedrijven welke werken met blockchain. Ook zijn de aandelen van bijna elk bedrijf welke zonnecollectoren ontwikkelen interessant. Al die Arabische zandbakken worden straks volgebouwd met die dingen.
Verwijderd
Volledig uit de lucht gegrepen dit verhaaleamelink schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:21:
[...]
Ik denk dat Bitcoin in de komende vijf jaar nog minstens 95% gaat verkiezen dus het is maar wat je weinig noemt
Er is een klein kansje dat er iets waardevols mee gedaan gaat worden en er is een aanzienlijke kans dat er nog een keer een nieuwe groep FOMO schaapjes gevonden wordt die nog een keertje een beweging naar een ATH kunnen inzetten, maar het het optimisme hier dat het allemaal over twee of over tien jaar wel waarde zal hebben gaat veel mensen veel geld kosten vrees is.
Heel erg naief. Als crypto geen toegevoegde waarde voor de mensheid creëert dan gaat de prijs uiteindelijk naar 0. Als 99% van de mensen crypto kopen omdat ze denken dat andere mensen crypto komen om te gebruiken dan houdt iedereen elke voor de gek.power_user schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:21:
[...]
Dan zoom je niet ver genoeg uit. Crypto stijgt alleen maar. De laatste 5 maanden even niet maar de laatste 10 jaar zeker wel. Ik snap dat je verlies vanaf december frustrerend is maar nu doe je precies wat de whales met hun games willen. Overigens zijn aandelen wel een wat stabielere investering maar met een nieuwe wereldwijde financiële crisis om de hoek lijkt dat me ook geen veilige haven nu. HODL! HODL strong!
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Juist door een aankomende crisis zijn dat mooie aandelen. De sjeiks kopen al massaal zonnepanelen en laten hun olie al links liggen. Dat zal in een eventuele crisis alleen maar toenemen. De afgelopen negen jaar zegt mij niet zoveel. Toen waren er niet zoveel verschillende coins. 9 van de 10 coins zijn scam, startups voor oplichters.power_user schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:21:
[...]
Dan zoom je niet ver genoeg uit. Crypto stijgt alleen maar. De laatste 5 maanden even niet maar de laatste 10 jaar zeker wel. Ik snap dat je verlies vanaf december frustrerend is maar nu doe je precies wat de whales met hun games willen. Overigens zijn aandelen wel een wat stabielere investering maar met een nieuwe wereldwijde financiële crisis om de hoek lijkt dat me ook geen veilige haven nu. HODL! HODL strong!
Verwijderd
Als de shell geen olie meer uit de grond pompt gaat het ook naar nul
Als niemand maar een audi koopt ...ook naar de afgrond
Zo is het met alles
Nog meer goede voorbeelden???
Zo is het met alles
Internet -> Mobiele telefonie -> BlockchainKain_niaK schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:24:
[...]
Heel erg naief. Als crypto geen toegevoegde waarde voor de mensheid creëert dan gaat de prijs uiteindelijk naar 0. Als 99% van de mensen crypto kopen omdat ze denken dat andere mensen crypto komen om te gebruiken dan houdt iedereen elke voor de gek.
Internet en mobiele telefonie hadden dezelfde vraagtekens toen het in de kinderschoenen stond. Internetpioniers waren ook naïef?
Voor iemand die zo druk is met de adoptie van crypto also betaalmiddel snap ik niet dat je denkt dat dit een random subcultuurtje is dat over 2 jaar weer verdwenen is.
Sommige mensen geloven gewoon niet dat ze op tijd instappen in de toekomst. Dat mag
Slechte voorbeelden. Bedrijven die slecht lopen gaan idd op den duur failliet. Echter voordat het zover is kunnen ze andere koersen gaan varen. Denk aan Tesla met hun accu's voor in huis. Of lamborghini die over ging van tractoren naar sportwagens.Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:27:
Als de shell geen olie meer uit de grond pompt gaat het ook naar nul
Zo is het met alles
Internet -> Mobiele telefonie -> Blockchain 100% mee eens. Maar de blockchain werkt ook prima met gratis coins die bijv door een Vodafone ontwikkeld zijn.power_user schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:32:
[...]
Internet -> Mobiele telefonie -> Blockchain
Internet en mobiele telefonie hadden dezelfde vraagtekens toen het in de kinderschoenen stond. Internetpioniers waren ook naïef?
Voor iemand die zo druk is met de adoptie van crypto also betaalmiddel snap ik niet dat je denkt dat dit een random subcultuurtje is dat over 2 jaar weer verdwenen is.
Sommige mensen geloven gewoon niet dat ze op tijd instappen in de toekomst. Dat mag
Verwijderd
Je mist het punt...koers varen of niet, als men niet koopt is het einde verhaallonehitman schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:32:
[...]
Slechte voorbeelden. Bedrijven die slecht lopen gaan idd op den duur failliet. Echter voordat het zover is kunnen ze andere koersen gaan varen. Denk aan Tesla met hun accu's voor in huis. Of lamborghini die over ging van tractoren naar sportwagens.
Coins idem dito
Alles draait om mensen die hun knaken er in stoppen
En ook coins proberen met allerlei dingen zoals rebrand of wat dan ook kopers te lokken
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2018 08:37 ]
Dan moet je misschien nog wat verder uitzoomen. We staan nog steeds op bijna 3 keer de koers van 'n jaar geleden.lonehitman schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:17:
[...]
Maar als je alle grafieken etc. erbij pakt en je zoomt uit dan gaan we maar 1 kant op en dat is naar beneden.
Nog steeds.....anboni schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:36:
[...]
Dan moet je misschien nog wat verder uitzoomen. We staan nog steeds op bijna 3 keer de koers van 'n jaar geleden.
Prijs zal en kan nooit naar 0 gaan.Kain_niaK schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:24:
[...]
Heel erg naief. Als crypto geen toegevoegde waarde voor de mensheid creëert dan gaat de prijs uiteindelijk naar 0. Als 99% van de mensen crypto kopen omdat ze denken dat andere mensen crypto komen om te gebruiken dan houdt iedereen elke voor de gek.
Uiteindelijk weet niemand waar het precies heen gaat. Ik hoop dat je switch zich goed uitbetaald en zo niet weten we dat we nog een investeerder in de wacht hebben die straks op 10k toch maar weer instapt. Alvast bedankt!lonehitman schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:34:
[...]
Internet -> Mobiele telefonie -> Blockchain 100% mee eens. Maar de blockchain werkt ook prima met gratis coins die bijv door een Vodafone ontwikkeld zijn.
Dat hoop ik ook. Ik stap echter alleen op lagere koersen in. Dus stijgt het nu dan heb ik pech.power_user schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:38:
[...]
Uiteindelijk weet niemand waar het precies heen gaat. Ik hoop dat je switch zich goed uitbetaald en zo niet weten we dat we nog een investeerder in de wacht hebben die straks op 10k toch maar weer instapt. Alvast bedankt!
Ik noem dit een behoorlijk rendement. Op een goed moment de winst gepakt zo te horen!lonehitman schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:17:
[...]
Had in januari mijn hypotheek grotendeels af kunnen betalen met de crypto. Heb er in februari maar een auto van gekocht en heb toen ook een deel uitbetaald.
Rendement is prima. Maar het had 7x zoveel kunnen zijn door op het juiste moment uit te stappen.Beaulion schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:42:
[...]
Ik noem dit een behoorlijk rendement. Op een goed moment de winst gepakt zo te horen!
Verwijderd
Zo als ik het lees zegt ie dat het beter had gekuntBeaulion schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:42:
[...]
Ik noem dit een behoorlijk rendement. Op een goed moment de winst gepakt zo te horen!
Bijna zijn hypotheek weg
Maar uit eindelijk een auto
Ja achteraf is het makkelijk praten natuurlijk. Wees blij dat je er een auto van kon kopen in plaats van zuur dat je je hypotheek niet kon afbetalen.lonehitman schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:46:
[...]
Rendement is prima. Maar het had 7x zoveel kunnen zijn door op het juiste moment uit te stappen.
Ik snap hoe je je voelt hoor maar bijt je niet al te veel vast in het negatieve.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Mijn slechtste investering was het kopen van RISE toen ie op $1+ stondalki schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:51:
Wel de slechtste investering gedaan die je kunt doen een auto kopen....
Beter een auto dan in Jan crypto ervan gekocht hebbenalki schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:51:
Niet elke aankoop hoeft een investering te zijn natuurlijk. Je mag ook wel eens genieten in het leven. Tenminste, zo zie ik het.alki schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:51:
Kijk naar wat je wel hebt en niet naar wat je niet hebt, dan ga je gek worden. Misschien is Crypto te volatiel voor je maar ik hou mijn hart vast voor hoe je je voelt over 6 tot 12 maanden.lonehitman schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:46:
[...]
Rendement is prima. Maar het had 7x zoveel kunnen zijn door op het juiste moment uit te stappen.
Hoe dan ook, het is maar geld!
Verwijderd
Ik geloof er zeker nog in dat het weer als een wilde omhoog gaat
In september even uitstappen omdat dan die BTC van mr cox weer verpatst word en daarna weer in de trein gaan zitten naar een ATH
In september even uitstappen omdat dan die BTC van mr cox weer verpatst word en daarna weer in de trein gaan zitten naar een ATH
Tuurlijk heb t zelf ook gedaan winst pakken en mooie auto gekochtBeaulion schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:53:
[...]
Niet elke aankoop hoeft een investering te zijn natuurlijk. Je mag ook wel eens genieten in het leven. Tenminste, zo zie ik het.
Hier een soort van NL. vertaling van dit Tether/Bitfinex manipulatie verhaal:Kain_niaK schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:53:
[...]
In verband met informatie. Dit onderzoek naar Tether is zeker de moeite om te lezen.
Het is heel erg uitgebreid. Het kijkt naar de data om te kijken of Tether nu pas in omloop gebracht word na dat er dollars verstuurd worden of dat Tether eerst geprint word en dat Bifinex dan later de dollars probeert te verkrijgen die ze nodig hebben om het 1 op 1 te houden.
https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3195066
http://www.quotenet.nl/Ni...hoog-gemanipuleerd-215805
[ Voor 0% gewijzigd door RaptorXS op 15-06-2018 09:28 . Reden: typo ]
tis maar geld ja ja, mensen die wijn drinken zeggen ook altijd dat water lekker smaaktpower_user schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:55:
[...]
Kijk naar wat je wel hebt en niet naar wat je niet hebt, dan ga je gek worden. Misschien is Crypto te volatiel voor je maar ik hou mijn hart vast voor hoe je je voelt over 6 tot 12 maanden.
Hoe dan ook, het is maar geld!
Ik heb laatst wat historische waarden van Bitcoin opgezocht:
Bitcoin bereikte op 6 januari 2014 een hoogtepunt van $1.017. Daarna zakte de koers een jaar lang tot 14 januari 2015 naar $171. Daarna maandenlang zijwaarts tot aan augustus 2015 om daarna pas weer geleidelijk omhoog te gaan richting het nieuwe hoogtepunt in december van afgelopen jaar ($20.089).
Dat de koers nog een tijdlang zakt, is dus niet ondenkbaar. En op basis van bovenstaande, zou een low ergens rond de $3400 liggen en begin 2019 plaatsvinden.
Kortom: nog even geduld
Bitcoin bereikte op 6 januari 2014 een hoogtepunt van $1.017. Daarna zakte de koers een jaar lang tot 14 januari 2015 naar $171. Daarna maandenlang zijwaarts tot aan augustus 2015 om daarna pas weer geleidelijk omhoog te gaan richting het nieuwe hoogtepunt in december van afgelopen jaar ($20.089).
Dat de koers nog een tijdlang zakt, is dus niet ondenkbaar. En op basis van bovenstaande, zou een low ergens rond de $3400 liggen en begin 2019 plaatsvinden.
Verwijderd
Resultaten uit het verleden bieden geen..DelTorro schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:08:
Ik heb laatst wat historische waarden van Bitcoin opgezocht:
Dat is vaak het lastige, op zich blijven patronen zich vaak herhalen, alleen net wat in een andere vorm. Het blijft speculeren.
Ik stop er meer geld in en we staan weer stil
Verwijderd
De 7k komt vandaag weer om de hoek kijken
Bron:.onderbuik gevoel
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2018 10:21 ]
Verwijderd
Dat zal dan alleen bij kijken blijven, waarna de 7k weer snel uit het zicht verdwijntVerwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:20:
De 7k komt vandaag weer om de hoek kijken
(al help ik het je wel hopen)
Op zich niet erg als je van het ritje kan profiteren en op tijd weer uitstapt dan heb je goede zet gedaan, ik ga het echter van de zijlijn bekijken...Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:36:
[...]
Dat zal dan alleen bij kijken blijven, waarna de 7k weer snel uit het zicht verdwijnt![]()
(al help ik het je wel hopen)
Er zijn altijd vergelijkbare patronen te vinden uit het verleden. Het probleem is dat als een patroon zich nu vormt, men een patroon uit het verleden erbij haalt en verwacht dat het zich herhaalt.Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:10:
[...]
Resultaten uit het verleden bieden geen..
Dat is vaak het lastige, op zich blijven patronen zich vaak herhalen, alleen net wat in een andere vorm. Het blijft speculeren.
Men negeert andere vergelijkbare patronen (uit een recenter of verder verleden) met andere uitkomsten.
Patronen hebben geen voorspellende waarde.
Dit is ongeveer de beste technische analyse :-)
- Je gelooft in de BTC: stap in (desnoods gespreid over lange tijd) - wat kan er fout gaan?
- Je gelooft niet in de BTC: stap niet in
- Je hebt geen idee waar dit over gaat: stap af en toe in en uit en verlies lekker veel geld
You're either part of the solution or you're part of the problem
Wat die "andere vorm" betreft denk ik dat die patronen wellicht versneld herhaald worden. Zo zal bijvoorbeeld volgens mij de volgende moonshot (de vorige duurde uit mijn hoofd 11 dagen) wat eerder stoppen omdat de inmiddels steeds ervaren wordende cryptohobbyisten eerder op safe willen spelen en hun winst zullen pakken. Bron: mijn duim.Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:10:
[...]
Resultaten uit het verleden bieden geen..
Hangt er van af waar je naar kijkt. Die steun van $6400 (horizontale support) is eigenlijk nooit echt overtuigend gebroken. We zijn wel gezakt naar $6100, maar de bulls deden extreem hun best om het boven de 6400 te krijgen. Wat dus ook gelukt is.ggj87 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 23:14:
Moet dat echt? De bodem dit jaar zit rond $6500 en daar zakte hij gisteren ruim $350 onder tot $6133 om snel op te veren naar $63xx. Vandaag is hij gestegen (met ups en downs) naar $66xx. De 1D candle laat een stijging van ruim $300 zien. Lijkt er wat mij betreft wel op dan.
Maar waar ik naar kijk, en de kerel uit het filmpje volgens mij ook, is de diagonale steunlijn (6300 in feb, 6800 in maart, ~7000 nu). Daar zijn we gewoon dramatisch doorgezakt (en hebben we dus niet kunnen corrigeren gisteren), wat aangeeft dat de trend vooral nog neerwaarts is. Op de 6h kaarten trouwens een vette evening star te zien...
Nemo potest nocere meam me invito tactiost
Opzich ben ik het grotendeels met je eens, maar met zoveel sentiment die de markt domineert zou het best een selffulfilling prophecy kunnen worden. En dan zijn die patronen wel weer enigszins bruikbaar om ergens op in te spelen.poehee schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:58:
[...]
Er zijn altijd vergelijkbare patronen te vinden uit het verleden. Het probleem is dat als een patroon zich nu vormt, men een patroon uit het verleden erbij haalt en verwacht dat het zich herhaalt.
Men negeert andere vergelijkbare patronen (uit een recenter of verder verleden) met andere uitkomsten.
- Je gelooft in de BTC: stap in (desnoods gespreid over lange tijd) - wat kan er fout gaan?
- Je hebt geen idee waar dit over gaat: stap af en toe in en uit en verlies lekker veel geld
Volgens jouw TA behoor ik tot 3e groep
Juist. Als deze patronen maar vaak genoeg gelooft/bekeken/gedeeld worden dan zullen ze ook correct blijken in de toekomst omdat iedereen er naar handelt. Self fulfilling prophecy heet dat geloof ik.poehee schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:58:
[...]
Er zijn altijd vergelijkbare patronen te vinden uit het verleden. Het probleem is dat als een patroon zich nu vormt, men een patroon uit het verleden erbij haalt en verwacht dat het zich herhaalt.
Vandaar dat ik zeg dat we in december op 25.000 euro zullen zitten met de bitcoin.
December kan wel 100K aangetikt worden als er mega manipulatie komt, dan stort het wel weer in naar 30k of lager.
[ Voor 4% gewijzigd door A87 op 15-06-2018 11:18 ]
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Het Orakel van Delphi gaat ook nog eens iets zeggenA87 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:17:
December kan wel 100K aangetikt worden als er mega manipulatie komt, dan stort het wel weer in naar 30k of lager.
Hij heeft zijn voorspelling aangepast, net was het nog 150k.
Thanks, dit is belangrijke informatie voor elke trader. Er valt veel geld te verdienen aan een markt die crash maar dan moet je wel slimmer zijn dan de rest. En daarvoor heb je informatie nodig.RaptorXS schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 09:28:
[...]
Hier een soort van NL. vertaling van dit Tether/Bitfinex manipulatie verhaal:
http://www.quotenet.nl/Ni...hoog-gemanipuleerd-215805
Ik heb nog maar twee arugment gehoord die Tether verdedigen.
De eerste is:
- Je kunt niet bewijzen dat die 2,3 miljard dollar er niet is.
Het tweede is:
- Zelfs al is die 2,3 miljard dollar er niet. Tether is maar 30% van de markt dus de markt overleeft het prima als Tether er niet meer is.
Het eerste argument is de omgekeerde wereld. De markt moet eisen van Tether dat ZIJ bewijzen dan hun pegged coin WEL backed is. Als de markt zonder dat bewijs toch Tether gaat vertrouwen dan zal de markt zwaar boeten als dat een foute inschatting is geweest.
Het tweede argument is ook onzin omdat crypto prijzen gebaseerd zijn op vertrouwen. De mensen mensen kopen crypto omdat ze er op vertrouwen dat crypto of wel waarde toevoegt of dat er genoeg andere mensen zijn die ook vertrouwen hebben in crypto voor reden 1 of reden 2 dat ze ook kopen.
Crypto die met Tether gekocht word door de mensen die het printen, die crypto word weer verkocht aan een hogere prijs en dat kan dus ook zijn op andere exchanges. Het is inmiddels bewezen dat er een correlatie is tussen tether en de market cap van alle crypto.
Dan gaan we terug naar het vertrouwen. Nu weet de markt dat er minder mensen zijn die er allemaal vertrouwen in hadden dat crypto gaat stijgen door punt 1 of punt 2. Maar dat er mensen zijn die wisten dat crypto zou gaan stijgen omdat ze de prijs konden doen stijgen door crypto te kopen met geld dat niet bestaat.
Als de markt nu terug rationeel word dan is de logische conclusie een deuk in het vertrouwen en het crashen van de markt. Dan verdwijnen alle tether exchanges en is 30% van het volume van de markt weg
De vraag is dan met welke BTC prijs gaan we verder. Blijft BTC nogaltijd gekoppelt aan de prijzen van andere crypto of zal er een los koppeling zijn?
En natuurlijk zal de prijs zakken, en het zakken van die prijs betekend dan weer dat er nog meer vertrouwen verdwijnt. Er zullen ook veel minder kopers te vinden zijn want er zijn blijkbaar kopers die gekocht hebben met geld dat ze niet hebben.
Als de markt er collectief achter komt dat dit de waarheid is en het ook gelooft dan gaan we terug naar prijzen voor dat Tether er was. Dus zeker onder de 3000 USD voor BTC, ik durf zelfs zeggen een flink stuk lager.
We zullen zien wat er dan met de hashrate gebeurd wanneer een flink zooi miners gedwongen word om te stoppen met mijnen.
Welke intrinsiek waarde hebben getalletjes op je computer?Dat doet niet direct af aan de intrinsieke waarde van de cryptomunt, maar zou de stijging van vorig jaar een van de grootste koersmanipulatiezaken in de geschiedenis der mensheid maken. In de VS is inmiddels een onderzoek naar Bitfinex gaande.
[ Voor 74% gewijzigd door Kain_niaK op 15-06-2018 11:36 ]
Zijn er eigenlijk mensen die wat met Kucoin shares doen? Ik handel met een deel van mijn investering niet actief meer en op zich ziet dat er wel acceptabel uit om in te parkeren. Nu zij er wel wat online rekenmodellen maar ik hoor liever vanuit de praktijk of en wat het nou een beetje doet en met welk bedrag mensen er eventueel in zitten.
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Het is niet erg als hij naar 30k zakt.A87 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:17:
Weg
1. De markt komt daar niet achter, aangezien er niks te ontdekken valt. Jij beschouwt dit blijkbaar als een religie. Jij gaat er van uit dat Tether een bubbel is, terwijl jij ook niet weet hoe de vork juist aan de steel zit. Je klinkt als een overtuigde atheïst die een gelovige probeert te overtuigen. Ik sta er dan op te kijken en denk "ik zou het niet weten wie gelijk heeft (en ik kan het ook gewoon niet weten), maar het interesseert me eigenlijk ook niet; ik zie wel als het ooit zo ver zou komen".Kain_niaK schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:24:
Als de markt er collectief achter komt dat dit de waarheid is en het ook gelooft dan gaan we terug naar prijzen voor dat Tether er was. Dus zeker onder de 3000 USD voor BTC, ik durf zelfs zeggen een flink stuk lager.
2. Tether of niet, $3000 valt niet uit te sluiten met de huidige trend, al lijkt het me wel een doemscenario
@AtlAntA
Fellow Binancians,
Round 7 of “Community Coin of the Month” will start on 2018/06/15 10:00 AM (UTC).
Nominees for Round 7 (in alphabetical order) are:
Arcblock (ABT)
Bytom (BTM)
Dock (DOCK)
Fusion (FSN)
Havven (HAV)
Oyster (PRL)
Pundi X (NPXS)
Ravencoin (RVN)
Fellow Binancians,
Round 7 of “Community Coin of the Month” will start on 2018/06/15 10:00 AM (UTC).
Arcblock (ABT)
Bytom (BTM)
Dock (DOCK)
Fusion (FSN)
Havven (HAV)
Oyster (PRL)
Pundi X (NPXS)
Ravencoin (RVN)
Ondersteun dit dan even met een leuke TATrent900 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:48:
Bullflag, er komt zo een uitbraak.
Ik zag wel dat btc richting de 40% dominance kruipt.
Dit was in Juli ook het startsein voor maanden stijging.
[ Voor 22% gewijzigd door power_user op 15-06-2018 11:58 ]
great...alweer geen reddcoin. hopelijk some day..Beaulion schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:51:
@AtlAntA![]()
Fellow Binancians,
Arcblock (ABT)
Bytom (BTM)
Dock (DOCK)
Fusion (FSN)
Havven (HAV)
Oyster (PRL)
Pundi X (NPXS)
Ravencoin (RVN)
Bullflag TAs zijn per definitie "leuke" TAs
Ik zie die bullflag inderdaad ook al heel de ochtend.. nu hopen dat het ook klopt.Trent900 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:48:
Zero.
zo lang mensen dit soort voorspellingen doen zijn we nog lang niet op de bodem. Pas als mensen roepen dat bitcoin dood is of naar $500 gaat dan begin ik optimistisch te worden.A87 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:17:
Je hoeft je niet te excuseren hoor
Ik deel alleen het enthousiasme.
Verwijderd
Pelox schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 12:09:
[...]
Ik zie die bullflag inderdaad ook al heel de ochtend.. nu hopen dat het ook klopt.
vlaggenstok (uitbraakje) met een licht neergaande koers is een bullflag, dit zegt verder niks maar zo noemen ze het gewoon.. vaak krijg je dan weer een uitbraak maar ik heb al vaak genoeg gehad dan hij weer instort ook dus ja.. in ieder geval denk ik dat er iets gaat gebeuren op korte termijn (ik denk dit uur).
Zero.
https://speedtrader.com/how-to-trade-flag-patterns/
Ik vind de huidige bull flag trouwens niet echt overtuigend. 't Is meer iets tussen een plateau en een flag, maar wie weet...
Omdat TA er al 100x naast zat?Trent900 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:48:
Gaat nu sideways, 1x een dump en we zitten op 6000 dollar.
[ Voor 14% gewijzigd door A87 op 15-06-2018 12:19 ]
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Het scenario dat mij het meeste plausible lijkt isTomTorquay schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:51:
[...]
1. De markt komt daar niet achter, aangezien er niks te ontdekken valt. Jij beschouwt dit blijkbaar als een religie. Jij gaat er van uit dat Tether een bubbel is, terwijl jij ook niet weet hoe de vork juist aan de steel zit. Je klinkt als een overtuigde atheïst die een gelovige probeert te overtuigen. Ik sta er dan op te kijken en denk "ik zou het niet weten wie gelijk heeft (en ik kan het ook gewoon niet weten), maar het interesseert me eigenlijk ook niet; ik zie wel als het ooit zo ver zou komen".
2. Tether of niet, $3000 valt niet uit te sluiten met de huidige trend, al lijkt het me wel een doemscenario
- Print 100M USDT gebakken lucht.
- Gebruik die 100M USDT om er heel heel agressief bitcoin en andere crypto mee te kopen. De prijs gaat nu omhoog.
- Wacht tot de hype van het omhoog van de prijzen er voor zorgt dat nog meer mensen kopen. De prijs gaat nu nog net iets hoger.
- Verkoop langzaam wat er aan crypto in stap 2 is gekocht. Doe het op zo een manier dat het de prijs niet teveel beïnvloed tot je 100M aan USDT hebt plus extra crypto. Deze crypto is je winst
- De 100M USDTdie je gedrukt hebt en verkocht en teruggekocht die zet je aan de kant, je gebruikt hem nooit meer. Deze 100M USDT zijn niet gebackt door dollars maar de manipulators geven daar niet om want ze gaan die nooit uitcashen vermits ze ze zelf gedrukt hebben
- Verkoop nu je crypto gains op andere exchanges voor echt geld.
Tether word geprint en de markt schiet omhoog.
Dan gaat de markt langzaam naar beneden tot er weer Tether word geprint.
Dat heeft zich nu al een heel jaar herhaalt. De scam is dat mensen denken dat de prijzen omhoog gaan door dat iedereen fiat naar exchanges stuur om er crypto mee te kopen. In praktijk domineren the tether drukkers de mark prijs. Prijs gaat omhoog wanneer zijn printen en prijs gaat naar beneden wanneer ze hun eigen tether terug kopen. Het slachtoffer zijn de mensen die net nadat Tether de prijs omhoog duwt ook binnen te kopen en te laat kopen om nog te kunnen verkopen voordat de prijs weer naar beneden gaat.
De mensen die dit de hele tijd doen (waaronder iedereen hier) hebben niet ongeberkt geld dus wanneer die mensen dood gebloed zijn is de scam over en je ziet ook ongeveer dat dat het geval is. Het heet voor Tether geen zin meer om crypto te komen als dat niet gevolgd word door mensen met echt geld die dan gaan kopen. Tether kan dan geen winst meer maken.
Grote whales die zelf niet de macht hebben om Tether te printen weten dat dit gebeurt en doen gewoon lekker mee om elke keer wat winst in crypto te behalen.
Om echter die crypto voor echt geld verkopen is lastiger en wanneer de groep van kopers die bereid zijn om met echt geld deze crypto te komen aan een gemanipuleerde prijs dan valt er steeds minder te verdienen voor de manipulators.
Uiteindelijk als het scam in elkaar stort dan gaat de prijs van de hele markt in een dag onderuit. En de bag holders zijn die pineut.
Grote whales die op een gegeven moment door krijgen dat Tether de markt niet meer hoger kan krijgen zullen ook wel realiseren dat ze nu moeten oppassen en dat er geen gratis golfjes meer zijn om mee omhoog te rijden.
Die grote whales willen niet als eerste de markt uit want dan is hun lucratieve handel er meer gedaan maar ze willen ook niet als laatste de markt uit want dan verliezen ze te veel. Een grote whale die zijn coolte verliest omdat Tether niet meer de prijs omhoog krijgt omdat er te weinig echt geld te vinden valt kan dus de markt zeker crashen.
[ Voor 33% gewijzigd door Kain_niaK op 15-06-2018 12:29 ]
Ja een plateau kan heel goed, ik heb nu de gok genomen om in te stappen, hopelijk kan ik een korte rit maken voor we weer zakken.TomTorquay schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 12:17:
[...]
https://speedtrader.com/how-to-trade-flag-patterns/
Ik vind de huidige bull flag trouwens niet echt overtuigend. 't Is meer iets tussen een plateau en een flag, maar wie weet...
Zero.
Gelukkig heb jij wel altijd gelijk...A87 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 12:18:
[...]
Omdat TA er al 100x naast zat?
Gaat nu sideways, 1x een dump en we zitten op 6000 dollar.
@Kain_niaK, wat denk je trouwens van TrueUSD?
Ach kak het zal weer waar zijn natuurlijkBeaulion schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:51:
@AtlAntA![]()
Fellow Binancians,
Arcblock (ABT)
Bytom (BTM)
Dock (DOCK)
Fusion (FSN)
Havven (HAV)
Oyster (PRL)
Pundi X (NPXS)
Ravencoin (RVN)
Ik heb alles verkocht toen ze nog boven de 500 sats per stuk zaten. De community was alles behalve actief en eerlijk gezegd zag ik ook niet een echte usecase voor deze muntjes. Als ze op binance gelist worden dan zal de waarde zeker stijgen. Maar ik ga ze nu niet meer minen. Nu is het zeker te laat.
Toch bedankt voor de info
Alle pegged coins met de dollar zijn toxic voor de markt. Crypto currency die gebackt word door een kleine economie van mensen die het in handel gebruiken moeten gewoon terecht komen op de grote foreign currency exchanges in de wereld.TomTorquay schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 12:20:
[...]
Gelukkig heb jij wel altijd gelijk...
@Kain_niaK, wat denk je trouwens van TrueUSD?
Waar dan BTC en BCH en andere crypto tussen de YEN en EURO en USD te vinden zijn en rechtstreeks voor die currencies gekocht worden. Dit koppelt BTC ook los van alle andere altcoins en dat is goed voor jullie allemaal.
[ Voor 6% gewijzigd door Kain_niaK op 15-06-2018 12:33 ]
Hoewel ik zelf ook heel sceptisch tegenover Tether sta, is dit opzich heel logisch te verklaren als je kijkt hoe Tether werkt. Wanneer mensen crypto kopen, zullen ze waarschijnlijk met fiat instappen, wat eerst naar Tether wordt omgezet (aka 'bijgeprint') en ja, dan schiet de markt omhoog.Kain_niaK schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 12:18:
Tether word geprint en de markt schiet omhoog.
Dan gaat de markt langzaam naar beneden tot er weer Tether word geprint.
Dat heeft zich nu al een heel jaar herhaalt.
Het is niet zo dat dit beeld een sluitende verklaring is waarom Tether een scam zou zijn; dit is ook een logisch patroon als Tether precies zo werkt als omschreven.
Ik snap niet waarom men eerst naar Tether gaat. Je kan zat crypto kopen rechtstreeks met fiat. Waarom zou je nog een extra stap toevoegen?Richh schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 12:24:
[...]
Hoewel ik zelf ook heel sceptisch tegenover Tether sta, is dit opzich heel logisch te verklaren als je kijkt hoe Tether werkt. Wanneer mensen crypto kopen, zullen ze waarschijnlijk met fiat instappen, wat eerst naar Tether wordt omgezet (aka 'bijgeprint') en ja, dan schiet de markt omhoog.
Het is niet zo dat dit beeld een sluitende verklaring is waarom Tether een scam zou zijn; dit is ook een logisch patroon als Tether precies zo werkt als omschreven.
Eens, maarja iedereen en zijn moeder is Binance-fanboy en die doet alleen USDT.AtlAntA schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 12:28:
[...]
Ik snap niet waarom men eerst naar Tether gaat. Je kan zat crypto kopen rechtstreeks met fiat. Waarom zou je nog een extra stap toevoegen?
Voor de meeste shitcoins die geen fiat pairs hebbenAtlAntA schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 12:28:
[...]
Ik snap niet waarom men eerst naar Tether gaat. Je kan zat crypto kopen rechtstreeks met fiat. Waarom zou je nog een extra stap toevoegen?
Enigste echange die ik niet gebruikRichh schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 12:29:
[...]
Eens, maarja iedereen en zijn moeder is Binance-fanboy en die doet alleen USDT.
[ Voor 27% gewijzigd door Slux op 15-06-2018 12:31 ]
Die moeten zsm fiat pairs toevoegen incl. EUR.Richh schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 12:29:
[...]
Eens, maarja iedereen en zijn moeder is Binance-fanboy en die doet alleen USDT.
Dat heeft echter nogal wat consequenties voor je bedrijfsvoering - dan moet je opeens met banken samenwerken enzo.
Tether is verkocht als een coin die 1 op 1 gebackt is met een USD. Je moet je eens inlezen aan het peggen van munten. Er zijn veel munten in de wereld die pegged zijn aan de USD.Richh schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 12:24:
[...]
Hoewel ik zelf ook heel sceptisch tegenover Tether sta, is dit opzich heel logisch te verklaren als je kijkt hoe Tether werkt. Wanneer mensen crypto kopen, zullen ze waarschijnlijk met fiat instappen, wat eerst naar Tether wordt omgezet (aka 'bijgeprint') en ja, dan schiet de markt omhoog.
Wikipedia: Fixed exchange-rate system
A fixed exchange rate may minimize instabilities in real economic activity[26]
Central banks can acquire credibility by fixing their country's currency to that of a more disciplined nation [26]
On a microeconomic level, a country with poorly developed or illiquid money markets may fix their exchange rates to provide its residents with a synthetic money market with the liquidity of the markets of the country that provides the vehicle currency[26]
A fixed exchange rate reduces volatility and fluctuations in relative prices
It eliminates exchange rate risk by reducing the associated uncertainty
It imposes discipline on the monetary authority
International trade and investment flows between countries are facilitated
Speculation in the currency markets is likely to be less destabilizing under a fixed exchange rate system than it is in a flexible one, since it does not amplify fluctuations resulting from business cycles
Fixed exchange rates impose a price discipline on nations with higher inflation rates than the rest of the world, as such a nation is likely to face persistent deficits in its balance of payments and loss of reserves [6]
Prevent, debt monetization, or fiscal spending financed by debt that the monetary authority buys up. This prevents high inflation. (11)
The main criticism of a fixed exchange rate is that flexible exchange rates serve to adjust the balance of trade.[27] When a trade deficit occurs under a floating exchange rate, there will be increased demand for the foreign (rather than domestic) currency which will push up the price of the foreign currency in terms of the domestic currency. That in turn makes the price of foreign goods less attractive to the domestic market and thus pushes down the trade deficit. Under fixed exchange rates, this automatic rebalancing does not occur.
Governments also have to invest many resources in getting the foreign reserves to pile up in order to defend the pegged exchange rate. Moreover, a government, when having a fixed rather than dynamic exchange rate, cannot use monetary or fiscal policies with a free hand. For instance, by using reflationary tools to set the economy rolling (by decreasing taxes and injecting more money in the market), the government risks running into a trade deficit. This might occur as the purchasing power of a common household increases along with inflation, thus making imports relatively cheaper.[citation needed]
Additionally, the stubbornness of a government in defending a fixed exchange rate when in a trade deficit will force it to use deflationary measures (increased taxation and reduced availability of money), which can lead to unemployment. Finally, other countries with a fixed exchange rate can also retaliate in response to a certain country using the currency of theirs in defending their exchange rate.[citation needed]
Other noted disadvantages:
The need for a fixed exchange rate regime is challenged by the emergence of sophisticated derivatives and financial tools in recent years, which allow firms to hedge exchange rate fluctuations
The announced exchange rate may not coincide with the market equilibrium exchange rate, thus leading to excess demand or excess supply
The central bank needs to hold stocks of both foreign and domestic currencies at all times in order to adjust and maintain exchange rates and absorb the excess demand or supply
Fixed exchange rate does not allow for automatic correction of imbalances in the nation's balance of payments since the currency cannot appreciate/depreciate as dictated by the market
It fails to identify the degree of comparative advantage or disadvantage of the nation and may lead to inefficient allocation of resources throughout the world
There exists the possibility of policy delays and mistakes in achieving external balance
The cost of government intervention is imposed upon the foreign exchange market [6]
Does not work well in countries with dissimilar economies and thus dissimilar economic shocks (11)
Fixed exchange rate regime versus capital control
The belief that the fixed exchange rate regime brings with it stability is only partly true, since speculative attacks tend to target currencies with fixed exchange rate regimes, and in fact, the stability of the economic system is maintained mainly through capital control. A fixed exchange rate regime should be viewed as a tool in capital control.[neutrality is disputed][citation needed]
Ja, dat snap ik. Je geeft nu gewoon een stuk algemene informatie over USDTKain_niaK schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 12:32:
[...]
Tether is verkocht als een coin die 1 op 1 gebackt is met een USD. Je moet je eens inlezen aan het peggen van munten. Er zijn veel munten in de wereld die pegged zijn aan de USD.
Wikipedia: Fixed exchange-rate system
[3x teveel veel tekst]
Persoonlijk ben ik die toch liever kwijt dan rijk.Slux schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 12:30:
[...]
Voor de meeste shitcoins die geen fiat pairs hebben
[...]
Enigste echange die ik niet gebruik
Als er nu een daling is dan stappen veel mensen even uit. In dit geval dus naar Tether. Binance is alleen maar blij hiermee natuurlijk. Ik blijf er wel bij uit de buurt.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!