GamiQ, de game notes app met game maps!
Vanavond de laatste missie starten.
Sjesus, game is 4 dagen uit ...Origins schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:31:
Vanavond de laatste missie starten.

Vrijdag een uur of 6, zaterdag en zondag een uur of 8 en maandag ook nog een uur of 5. Dan zit je al op 27 uur. Gaat hard hoor.
Inderdaad, het is ook wel een enorme hype. Ik heb de game nu bijna uitgespeeld en ik heb het wel een beetje gezien. Het is een goede titel, maar laten we ook niet overdrijven. Ik zie het vooral als een mindere uitvoering van Batman.bram1984 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 14:11:
[...]
Ik ook, maar overall gezien vind ik de kwaliteit van God of War wel een stukje hoger. Het acteerwerk, de verhaalvertelling, de sidequests etc.
Qua pure fun is Spidey natuurlijk geweldig. Ook om het gewoon even een kwartiertje te doen.
[ Voor 4% gewijzigd door NotSoSteady op 11-09-2018 19:22 ]
Ik ben het wel met je eens. GoW is een sbsolute topgame in elk facet. Toch heb ik net zoveel fun met Spider-man, stiekem misschien wel meer. Maar Spidey is een van mijn favo marvel heroes. Eerste Spiderman game die ik ooit gespeeld heb van zulke kwaliteit.bram1984 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 14:11:
[...]
Ik ook, maar overall gezien vind ik de kwaliteit van God of War wel een stukje hoger. Het acteerwerk, de verhaalvertelling, de sidequests etc.
Qua pure fun is Spidey natuurlijk geweldig. Ook om het gewoon even een kwartiertje te doen.
Eerlijk gezegd verkies ik GoW niet boven deze. Maar dat is puur persoonlijke smaak. Speltechnisch, story en overall performance is GoW de baas. Maar ja, Spider-man is open wereld. Dat is toch vaak moeilijker om perfectvte krijgen.
he wat? had zondagavond de credits al over het scherm rollen, nu alleen nog die verschillende hideouts enzo voor de platinum
Die willekeurige Sable outposts vond ik maar een en al ellende. Werd van meerdere kanten tegelijk onder vuur genomen.
Ce347808 error ofzo, net aan het eind van een lange missie
Pfieuw, op het moment dat hij crashte ging het verder
[ Voor 30% gewijzigd door 418O2 op 11-09-2018 21:25 ]
Game was onwijs goed, het verhaal, de characters, de gameplay het was allemaal uitmuntend, (okay okay behalve de side missies)
Het had de game van het jaar kunnen zijn ware het niet dat een andere PS4 exclusieve deze al heeft (GOW) Maar spiderman komt er dicht bij.
Wat heeft Playstation toch een geweldig aantal titels deze gen.

Heb je alle districten op 100% staan? Dan ja. Anders nietbram1984 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 22:29:
Ik heb momenteel alleen nog het main mission icoon op de map staan en heb net de E3 2017 demo missie gedaan (bijzonder moment om dat nu ineens zelf te spelen, zo vaak gekeken op YouTube) en die erna (Miles introductie). Geen idee of er nog meer side content komt, maar voor nu alleen nog de mainstory te doen.
No lifers!bram1984 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 19:17:
[...]
Vrijdag een uur of 6, zaterdag en zondag een uur of 8 en maandag ook nog een uur of 5. Dan zit je al op 27 uur. Gaat hard hoor.
Wil de leeftijd weer aanhalen, hoe ons 30'ers getrouwd zijn, kinderen hebben, fulltime job .. maar ja geloof dat we bijna allemaal 30'ers zijn hier.
Ja de Miles introductiebram1984 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 22:29:
Ik heb momenteel alleen nog het main mission icoon op de map staan en heb net de E3 2017 demo missie gedaan (bijzonder moment om dat nu ineens zelf te spelen, zo vaak gekeken op YouTube) en die erna (Miles introductie). Geen idee of er nog meer side content komt, maar voor nu alleen nog de mainstory te doen.
En dat heb ik wel vaker, zeker bij quicktime events dat je 'te' weinig tijd krijgt om te reageren omdat het het eerste keer is dat je zoiets doet.
Afgezien daarvan geniet ik nu wel heel erg van het spel.
Maar waarom zet je de QTE's niet gewoon uit dan? Dat kon je meteen doen toen je het spel voor het eerst opstartte. Dan word je door een menu geloodst. Of je stelt in dat je niet hoeft te mashen maar de knop alleen ingedrukt hoeft te houden, kan ook.
bram1984 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 06:10:
@Marcade Oh dat vond ik vrij duidelijk allemaal. Liep er zo doorheen.
Maar waarom zet je de QTE's niet gewoon uit dan? Dat kon je meteen doen toen je het spel voor het eerst opstartte. Dan word je door een menu geloodst. Of je stelt in dat je niet hoeft te mashen maar de knop alleen ingedrukt hoeft te houden, kan ook.
Origins schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 22:03:
Uitgespeeld en Platinum!
Game was onwijs goed, het verhaal, de characters, de gameplay het was allemaal uitmuntend, (okay okay behalve de side missies)
Het had de game van het jaar kunnen zijn ware het niet dat een andere PS4 exclusieve deze al heeft (GOW) Maar spiderman komt er dicht bij.
Wat heeft Playstation toch een geweldig aantal titels deze gen.
[Afbeelding]

Ik ben ook klaar.
Kan ik aankomend weekend weer aan de slag met Shadow of the Tomb Raider.
Anoniem: 170423
Ik heb al:
5 crimes in elk district
Elke zendmast
Alle foto's
Alle rugtassen
En als ik een objective heb gehaald en ik ga dood is die weer unchecked, terwijl de waves wel gesaved worden ?
Als je ergens verstopt dan krijg je dat wel weer toch-SaveMe- schreef op woensdag 12 september 2018 @ 19:50:
Vraagje, ik had zo'n construction yard gedaan en gehaald, maar 1 secondary objective niet. Dus deed ik restart. Ik moet perch takedowns doen. Maar zodra ze gealarmeerd zijn, gaan ze nooit meer terug in 'normale' toestand, ook niet de nieuwe waves. Klopt dat, of krijg ik het weer zo dat ik weer stealth kan?
En als ik een objective heb gehaald en ik ga dood is die weer unchecked, terwijl de waves wel gesaved worden ?
Er komen er nog wel wat bij.Anoniem: 170423 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 19:28:
Iemand tips wat ik nog meer kan doen behalve de missies? En hoe?
Ik heb al:
5 crimes in elk district
Elke zendmast
Alle foto's
Alle rugtassen
Hmmm, ik ging echt flatgebouewen verderop, en helemaal naar de grond, maar iedereen bleef agressief.418O2 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 19:51:
[...]
Als je ergens verstopt dan krijg je dat wel weer toch
Maar wat een gruwelijke game! Fantastisch. Combat is echt gruwelijk goed gedaan. Alles is eigenlijk erg goed gedaan. Hats off!
Was bang dat het moeilijk zou zijn, maar dat valt tot nu toe reuze mee. Die construction yards en crimes zijn eigenlijk allemaal redelijk simpel, maar mss dat dat in de verhaal missies nog komt ...
Ja. Gewoon alles en iedereen is in rep en roer en zien me altijd, ook al ben ik uit zicht, wissel ik tig keer van positie, etc ... weird.
Ah, Thanks! Duidelijk. Vermaak me er opperbest mee. Ook leuk om een paar keer zo'n construction yard te clearenDigitalError schreef op woensdag 12 september 2018 @ 22:55:
Stealth werkt alleen totdat de 2e wave komt, daarna is het gewoon knallen tot je klaar bent.en je waves worden ook niet meer gesaved na de 1e keer dat je zo'n hideout gedaan hebt
Als je de main missies doet dan krijg je vanzelf meerdere side dingen te doen; zowel missies als collectibles.Anoniem: 170423 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 19:28:
Iemand tips wat ik nog meer kan doen behalve de missies? En hoe?
Ik heb al:
5 crimes in elk district
Elke zendmast
Alle foto's
Alle rugtassen
Zelf probeer ik ook eerst alle side missions & collectibles te doen die beschikbaar zijn, voordat ik verder met de main missie ga..
[ Voor 3% gewijzigd door Marcade op 13-09-2018 06:06 ]
Let ook op de takedown indicatoren als je in stealth mode bent en op R3 drukt. "Save" is veilig in een takedown te doen en "Danger" betekent dat iemand het waarschijnlijk gaat zien. Je kunt ook met R3 objecten op laten lichten. Als je daar een webshoot op doet, maken ze extra veel herrie en zo kun je vijanden weg lokken.-SaveMe- schreef op donderdag 13 september 2018 @ 00:12:
[...]
Ah, Thanks! Duidelijk. Vermaak me er opperbest mee. Ook leuk om een paar keer zo'n construction yard te clearen
En ik gister dus tot 3 keer toe full-stealth proberen en maar niet snappen waarom bij de 2e wave ze me gelijk zagen...DigitalError schreef op woensdag 12 september 2018 @ 22:55:
Stealth werkt alleen totdat de 2e wave komt, daarna is het gewoon knallen tot je klaar bent.en je waves worden ook niet meer gesaved na de 1e keer dat je zo'n hideout gedaan hebt

Ja, gisteren die stealth mission gedaan en daar werd dat allemaal uitgelegdbram1984 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 07:08:
[...]
Let ook op de takedown indicatoren als je in stealth mode bent en op R3 drukt. "Save" is veilig in een takedown te doen en "Danger" betekent dat iemand het waarschijnlijk gaat zien. Je kunt ook met R3 objecten op laten lichten. Als je daar een webshoot op doet, maken ze extra veel herrie en zo kun je vijanden weg lokken.
Nog een behind the scenes door Insomniac zelf:
[ Voor 12% gewijzigd door -SaveMe- op 13-09-2018 13:55 ]
Is dat nodig voor de Platinum? Zo ja, dan weet ik al dat ik die niet ga halen ...FidoDido schreef op donderdag 13 september 2018 @ 17:00:
Die challenge missies krijg ik niet op 3 sterren, sommige denk ik hoe moet ik die nog sneller halen. Dat zijn wel de lastigste in game rest is vrij makkelijk
Zal wel nodig zijn ja, als je alle suits wilt en upgrades. Scheelt die trophies geef ik niks om dus-SaveMe- schreef op donderdag 13 september 2018 @ 18:18:
[...]
Is dat nodig voor de Platinum? Zo ja, dan weet ik al dat ik die niet ga halen ...
ik ook niet zo, maar is wel goed om te weten dat dat er dan sowieso niet inzit. Je schijnt ook bepaalde tokens niet moeten uitgeven totdat je de story uithebt anders kun je ook niet meer alles krijgen.FidoDido schreef op donderdag 13 september 2018 @ 18:47:
[...]
Zal wel nodig zijn ja, als je alle suits wilt en upgrades. Scheelt die trophies geef ik niks om dus
Maar ik wil gewoon op mijn manier spelen en kopen en upgraden wanneer ik wil ...
Maar je hoeft niet alles te halen. Die drone challenges heb ik ook maar gelaten voor wat het is.
Trophies kunnen me normaal gestolen worden, maar deze game is een uitzondering. Voor het eerst dat ik echt alle collectibles afga voordat ik met de story begin. Hoe heerlijk voelt het slingeren aan. Hier ben ik nog wel eventjes zoet mee!
Ik heb deze net unlocked.. Maar denk dat ik eerst verder ga met het verhaal voordat ik voor 3 sterren ga, zijn niet veel unlocks die ik op dit moment nodig acht met deze tokens.-SaveMe- schreef op donderdag 13 september 2018 @ 23:21:
Ik ben nog niet aan die challenges toe, dus ik kijk ze nog even niet
Een paar tokens sparen hier en daar vind ik dan niet erg want mijn favoriete skin, Scarlet Spider krijg je als een van de eerste. Sommige gadgets heb ik niet eens gebruikt in de hele story mode en mis ik ook niet echt. Vermakelijke game, en ik kan niet wachten op de DLC.
[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |
Oja dat viel mij al op in de aller eerste scene waar hij in zat.. zat eraan te komen en super logische ontwikkeling... Ook de post-credit heeft mij totaal niet verrast eigenlijkcarlhendrix schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 14:26:
Ook uitgespeeld. Vond het wel echt een tof verhaal! Nu rustig alle collecibles maar gaan verzamelen.
spoiler:Niemand opgevallen dat die kerel Miles Davis heet?

[ Voor 3% gewijzigd door Rule op 14-09-2018 16:13 ]
-SaveMe- schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 00:03:
Rustig hier. Iedereen de game al uit zeker... heb er nog maar 6 uurtjes inzitten en dan ben ik ook nog eens van de slow play ...
UITGESPEE .. nee nog niet; Ik heb elke dag maar 1~2 uurtjes dat ik kan spelen; meer hoeft ook niet; te vermoeiend. (mijn leeftijd he
Je bent niet de enige hoor.
Weekendje Texel.-SaveMe- schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 00:03:
Rustig hier. Iedereen de game al uit zeker... heb er nog maar 6 uurtjes inzitten en dan ben ik ook nog eens van de slow play ...
Ben wel over de 50% volgens mij, maar ik heb ook geen haast verder. Ik ben vaak ook gewoon een uur aan het slingeren en random crimes aan het doen zonder ook maar iets van progressie te maken. Net weer een slinger boost gekregen op lvl 29, dus dat maakt het meteen weer vetter.
Crimes doen is ook progressiebram1984 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 08:40:
[...]
Weekendje Texel.
Ben wel over de 50% volgens mij, maar ik heb ook geen haast verder. Ik ben vaak ook gewoon een uur aan het slingeren en random crimes aan het doen zonder ook maar iets van progressie te maken. Net weer een slinger boost gekregen op lvl 29, dus dat maakt het meteen weer vetter.
De challenge tokens speel je vrij als je het verhaal volgt.Canerooo schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 23:10:
Jammergenoeg heb ik twee problemen. Ten eerste weet ik niet waar ik de uitdagingstokens kan vinden. Heb de hele stad afgezocht ? Help! Kan bepaalde attributen niet kopen. En ten 2e voltooi alle black cat uitkijkposten om deze outfit te ontgrendelen. Ik heb ze allemaal gevonden maar krijg hem op de 1 of andere manier niet. Beetje raar. Iemand?
Het Black Cat pak komt gewoon tussen je andere outfts te staan, links onderin. Je krijgt er geen melding van ingame. Ik vind het echt een hele mooie outfit trouwens!
I have no life, and therefore no signature
Die black cat outfit moet je ophalen hepwvliet schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 23:32:
[...]
De challenge tokens speel je vrij als je het verhaal volgt.
Het Black Cat pak komt gewoon tussen je andere outfts te staan, links onderin. Je krijgt er geen melding van ingame. Ik vind het echt een hele mooie outfit trouwens!
Oh ja... Oeps. Na de laatste stakeout krijg je een nieuwe missie om haar schuilplaats te zoeken. Wellicht even op je mission page kijken ingame?DigitalError schreef op zondag 16 september 2018 @ 10:58:
[...]
Die black cat outfit moet je ophalen he
I have no life, and therefore no signature
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Er achteraan slingeren, dan driehoekje zodat je op de wagen terecht komt. Dan naar de zijkanten bewegen en dodgen als ze op je gaan schieten (door rondje in te drukken) en dan één voor één die gasten 'inpakken' met vierkantje.Dutchzilla schreef op zondag 16 september 2018 @ 12:07:
Kan iemand mij uitleggen hoe die car Chase dingen werken? ik krijg het niet voor elkaar. welke knoppen druk ik in, en wanneer doe ik wat en wat doe ik?
Wat veredelde qte's zijnhostje schreef op zondag 16 september 2018 @ 12:13:
[...]
Er achteraan slingeren, dan driehoekje zodat je op de wagen terecht komt. Dan naar de zijkanten bewegen en dodgen als ze op je gaan schieten (door rondje in te drukken) en dan één voor één die gasten 'inpakken' met vierkantje.
Ipv dodgen met Rondje kun je ook gewoon let de left stick naar links of rechts bewegen. Dus als het poppetje rechts uit het raam komt snel naar links met de stick, etc.hostje schreef op zondag 16 september 2018 @ 12:13:
[...]
Er achteraan slingeren, dan driehoekje zodat je op de wagen terecht komt. Dan naar de zijkanten bewegen en dodgen als ze op je gaan schieten (door rondje in te drukken) en dan één voor één die gasten 'inpakken' met vierkantje.
Maar ik neem niet de moeite te dodgen, gewoon zodra je een poppetje ziet stick die kant opduwen en Vierkantje rammen. Dan is hij gelijk uitgeschakeld.
Moeilijker is de laatste QTE, dan moet je zo snel mogelijk op vierkantje rammen om zonder kleerscheuren de auto tot stilstand te brengen. Maar de game verwacht dat je heel snel bent, mij lukt dat meestal niet op tijd

Overigens ben ik ook wel blij dat de game checkpoints heeft voor de verschillende stages oa bij bossfights!
Worden verwend dit jaar zeg! 2 fantastische exclusives
Daarom ram ik ook niet op het vierkantje, maar houd ik deze gewoon op mijn gemak ingedrukt. Lang leve accessibility settings.-SaveMe- schreef op zondag 16 september 2018 @ 13:17:
[...]
Ipv dodgen met Rondje kun je ook gewoon let de left stick naar links of rechts bewegen. Dus als het poppetje rechts uit het raam komt snel naar links met de stick, etc.
Maar ik neem niet de moeite te dodgen, gewoon zodra je een poppetje ziet stick die kant opduwen en Vierkantje rammen. Dan is hij gelijk uitgeschakeld.
Moeilijker is de laatste QTE, dan moet je zo snel mogelijk op vierkantje rammen om zonder kleerscheuren de auto tot stilstand te brengen. Maar de game verwacht dat je heel snel bent, mij lukt dat meestal niet op tijd![]()
Overigens ben ik ook wel blij dat de game checkpoints heeft voor de verschillende stages oa bij bossfights!
Hmmmm, moet ik ook maar eens naar kijken danbram1984 schreef op zondag 16 september 2018 @ 15:45:
[...]
Daarom ram ik ook niet op het vierkantje, maar houd ik deze gewoon op mijn gemak ingedrukt. Lang leve accessibility settings.

Die optie krijg je ook letterlijk op het begin als je de game voor het eerst start.-SaveMe- schreef op zondag 16 september 2018 @ 18:34:
[...]
Hmmmm, moet ik ook maar eens naar kijken dan
Kan ik me niet herinneren, maar dan heb ik vast gedacht "ach, dat kan ik wel"bram1984 schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:22:
[...]
Die optie krijg je ook letterlijk op het begin als je de game voor het eerst start.
Ik kan me dat wel herinneren en dacht toen inderdaad: ach dat kan ik wel-SaveMe- schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:14:
[...]
Kan ik me niet herinneren, maar dan heb ik vast gedacht "ach, dat kan ik wel"
Is mij echter nog nooit gelukt om die auto onbeschadigd tot stilstand te brengen. Dus ik ga die optie ook maar eens activeren.
Is echt de eerste game ever voor mij waar ik die snel mashen QTEs gewoon fail. Ik denk dat Insomniac iets te enthousiast is geweest met die dingenhostje schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:20:
[...]
Ik kan me dat wel herinneren en dacht toen inderdaad: ach dat kan ik wel
Is mij echter nog nooit gelukt om die auto onbeschadigd tot stilstand te brengen. Dus ik ga die optie ook maar eens activeren.
ik denk dat je gewoon oud wordt-SaveMe- schreef op zondag 16 september 2018 @ 21:43:
[...]
Is echt de eerste game ever voor mij waar ik die snel mashen QTEs gewoon fail. Ik denk dat Insomniac iets te enthousiast is geweest met die dingen
ik weet het wel zeker
Het lukt me niet als ik de controller normaal vasthoud om met m'n duim zo snel te zijn nee. Zodra ik de bestuurder eruit geschopt heb, moet ik de controller ietwat draaien en idd. als een gek op het vierkantje drukken met m'n wijsvinger.-SaveMe- schreef op zondag 16 september 2018 @ 21:43:
[...]
Is echt de eerste game ever voor mij waar ik die snel mashen QTEs gewoon fail. Ik denk dat Insomniac iets te enthousiast is geweest met die dingen
accessibility setting?bram1984 schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:22:
[...]
Die optie krijg je ook letterlijk op het begin als je de game voor het eerst start.
..
Ik zit ondertussen in Act 3 waar ik minder lol heb dan Act 2.
In de trophy lijst bijvoorbeeld. Zie je act 1 complete dan zit je in 2.Ambition88 schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:21:
hoe kan je zien in welke act je zit?inmiddels lvl 37.
vet spel, ga de season pass ook sowieso halen.
Asus N551JK-CN157H
Ja, daar kan je naartoe als je op Options drukt, dat kleine knopje rechts van de touchpad.
Edit:

[ Voor 21% gewijzigd door bram1984 op 17-09-2018 11:01 ]
Mja vond ik persoonlijk ookMarcade schreef op maandag 17 september 2018 @ 02:00:
[...]
Ik zit ondertussen in Act 3 waar ik minder lol heb dan Act 2.spoiler:Sabre = irritant
Persoonlijk vond ik het eerste deel leuker en helaas hebben ze ervoor gekozen om de game zo te veranderen om de game wat moeilijker te maken. Ik heb daardoor wat minder plezier aan het einde gehad. En volgens mij is er geen mogelijkheid om het terug te draaien
Ik neem toch aan dat een 100% completion de boel weer in originele staat terug brengt?
Gravity is a habit that is hard to shake off.
Bullettooth schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:41:
[...]
spoiler:Ik neem toch aan dat een 100% completion de boel weer in originele staat terug brengt?
Gravity is a habit that is hard to shake off.
Ik koop vrijwel nooit DLC voor open wereld games. Maar in dit geval maak ik denk ik ook een uitzondering.Bullettooth schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:51:
Ach ja, van mij mag in ieder geval de DLC snel komen. En dat heb ik niet vaak bij spellen.
Tot nu toe heb ik alle iconen op de kaart vrijgespeeld en zojuist..
Dus geen idee hoeveel ik nog moet. Ik heb sowieso de challenges nog te gaan die nog niet zijn unlocked.
Anoniem: 695873

[ Voor 104% gewijzigd door Anoniem: 695873 op 17-09-2018 15:33 ]
Zit je niet in het verkeerde topic?Anoniem: 695873 schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:16:
Ben ik de enige die met Dragon Quest XI bezig is?
Ik mis de laatste 2 seedlings van Ygdrasil (Geen idee waar ik ze uit moet lezen) en met Google kom ik ook niet bepaald verder.
Ok, de aftiteling is al geweest dus ik zit momenteel mega ver in de game maar dan alsnog.
Dragon Quest moet toch groot genoeg zijn om er legio's aan uitgebreide walkthrough's van te kunnen bekijken?
*Al 75+ uur in DQ XI gestoken en nog steeds gaat de main story verder.
Ikzelf heb gisteren platinum binnen geharkt. Erg leuke game. Niet game of the year wmbt (want God of War) maar zeker een toppertje. Ik was ook echt gemotiveerd om die platinum te halen omdat je daadwerkelijk wat had aan de tokens die je kon verzamelen.
De moeilijkste achievement was nog wel die ene dat je 10 citizens moet begroeten.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
[ Voor 35% gewijzigd door Farabi op 18-09-2018 08:53 ]
Waarom zou je in godsnaam alleen voor de hoofdmissies gaan? Dan kun je de game net zo goed links laten liggen. De sidecontent zorgt juist voor upgrade tokens en het levelen waardoor je o.a. weer sneller kunt slingeren en een van de leuke bezigheden van de game is ook af en toe gewoon lekker rustig rond slingeren en random shit doen. Dan kun je net zo goed een verhaal playthrough op YouTube kijken voor de cutscenes.Hamazaki schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 08:28:
vanavond mag ik ook voor het eerst aan de slag met spiderman. heb de ervaringen niet echt gelezen in deze topic. ik zal alleen voor de hoofdmissies gaan. (hoop niet dat ik een update krijgen van 35GB)
[ Voor 6% gewijzigd door bram1984 op 18-09-2018 09:17 ]
ik heb altijd genoeg vermaak met hoofdmissies. waarom zou ik me druk maken om iemands speelstyle ? blijkbaar mag ik jou speelstyle niet, om nou gelijk youtube playthrough erbij te halen vind ik overdreven. na max 10 uurtjes ben ik wel klaar met een spel. ik speel altijd op easy om me niet druk te maken over upgrades en sidemissies. iedereen moet lekker zelf weten hoe die speelt, chill friend.bram1984 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:14:
[...]
Waarom zou je in godsnaam alleen voor de hoofdmissies gaan? Dan kun je de game net zo goed links laten liggen. De sidecontent zorgt juist voor upgrade tokens en het levelen waardoor je o.a. weer sneller kunt slingeren en een van de leuke bezigheden van de game is ook af en toe gewoon lekker rustig rond slingeren en random shit doen. Dan kun je net zo goed een verhaal playthrough op YouTube kijken voor de cutscenes.
[ Voor 18% gewijzigd door Farabi op 18-09-2018 09:24 ]
Vooral niet druk maken om hoe iemand speelt, maar met deze game begrijp ik het niet. De kracht is juist de open stad en het slingeren. Je koopt een Spider-Man game toch juist voor een groot deel voor het slingeren? Ik vind het doodzonde en onbegrijpelijk als je dit als een lineaire game gaat spelen. Als het je alleen om het verhaal gaat, dan boeit de gameplay je dus blijkbaar weinig, vandaar mijn YouTube opmerking.Hamazaki schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:21:
[...]
ik heb altijd genoeg vermaak met hoofdmissies. waarom zou ik me druk maken om iemands speelstyle ? blijkbaar mag ik jou speelstyle niet, om nou gelijk youtube playthrough erbij te halen vind ik overdreven. na max 10 uurtjes ben ik wel klaar met een spel. ik speel altijd op easy om me niet druk te maken over upgrades en sidemissies. iedereen moet lekker zelf weten hoe die speelt, chill friend.
mocht er een leuke upgrade-systeem inzitten dan doe ik het wel, maar het is zelden dat ik dat meemaak. we zullen zien. na 10 uurtjes slingeren ben ik er waarschijnlijk wel klaar mee, je hoeft niets doodzonde en onbegrijpelijk te vinden.bram1984 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:35:
[...]
Vooral niet druk maken om hoe iemand speelt, maar met deze game begrijp ik het niet. De kracht is juist de open stad en het slingeren. Je koopt een Spider-Man game toch juist voor een groot deel voor het slingeren? Ik vind het doodzonde en onbegrijpelijk als je dit als een lineaire game gaat spelen. Als het je alleen om het verhaal gaat, dan boeit de gameplay je dus blijkbaar weinig, vandaar mijn YouTube opmerking.
[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 18-09-2018 09:39 ]
Anoniem: 170423
Tot nu toe is het wel een leuk maar langdradig spel. Ik doe alle side missions om sterker te worden.
Het vechten gaat wel makkelijker en sneller voor mij nu. Soms moet je weer een mission doen om
meer te unlocken qua side missions.
Kortom: het spel is voor mij leuk om langzaam en tussendoor verder te komen.
Nou ja, persoonlijk, slingeren is leuk maar daarvoor heb ik Spiderman echt niet voor gekochtbram1984 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:35:
[...]
Vooral niet druk maken om hoe iemand speelt, maar met deze game begrijp ik het niet. De kracht is juist de open stad en het slingeren. Je koopt een Spider-Man game toch juist voor een groot deel voor het slingeren? Ik vind het doodzonde en onbegrijpelijk als je dit als een lineaire game gaat spelen. Als het je alleen om het verhaal gaat, dan boeit de gameplay je dus blijkbaar weinig, vandaar mijn YouTube opmerking.
Ergens kan ik hamazaki zeker ook begrijpen; zeker nu ik in Act 3 zit heb ik ook gewoon minder zin in de sidequests en wil ik liever het hoofdverhaal afmaken. Zeker die
Liever dat, dan dat ik mezelf 'forceer' om alle sidequests te doen en mezelf een 'spiderman'-burnout geef en op een gegeven moment gewoon de handdoek in de ring gooi, zonder zelfs de main story afgemaakt te hebben. Dat zou ik enorm zonde van mezelf vinden; dan liever de main story afmaken en maar wat side missions skippen.
Dat is me in het verleden toch redelijk vaak gebeurd met spellen dat ik niet eens de main story afmaak.
Ieder inderdaad z'n eigen manier van spelen.
[ Voor 4% gewijzigd door Marcade op 18-09-2018 10:11 ]
Dat is ook hoe ik speel. Ik zit nu op 55% van de game, maar ik heb nog niet zo veel main missies gedaan. Ik ben meer bezig met de side quests. Die research stations van Harry Osborn vind ik persoonlijk wat minder leuk, daarom heb ik die tot nu toe ook laten liggen.Anoniem: 170423 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:05:
Ik zit nu op 40% van de 100%.
Tot nu toe is het wel een leuk maar langdradig spel. Ik doe alle side missions om sterker te worden.
Het vechten gaat wel makkelijker en sneller voor mij nu. Soms moet je weer een mission doen om
meer te unlocken qua side missions.
Kortom: het spel is voor mij leuk om langzaam en tussendoor verder te komen.
Ik heb geen idee hoe ver ik ben in het main verhaal, en eigenlijk wil ik dat ook niet weten, ik vind het een geweldig spel, en ik vermaak me er kostelijk mee
Och ja, je moet toch wat he.
Die research stations heb je binnen een half uurtje allemaal gedaan hoor. Ik vond ze wel lachen, op zich.Just_A_User schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:33:
[...]
Dat is ook hoe ik speel. Ik zit nu op 55% van de game, maar ik heb nog niet zo veel main missies gedaan. Ik ben meer bezig met de side quests. Die research stations van Harry Osborn vind ik persoonlijk wat minder leuk, daarom heb ik die tot nu toe ook laten liggen.
Ik heb geen idee hoe ver ik ben in het main verhaal, en eigenlijk wil ik dat ook niet weten, ik vind het een geweldig spel, en ik vermaak me er kostelijk mee
Precies dit. Het lukt me echt niet met mijn duim. Ik gebruik ook mijn wijsvinger. Dat heb ik nog nooit eerder gehad met QTE buttonmash events. Ja ik word ouder, maar dit is niet normaal lastig.Marcade schreef op maandag 17 september 2018 @ 02:00:
[...]
Het lukt me niet als ik de controller normaal vasthoud om met m'n duim zo snel te zijn nee. Zodra ik de bestuurder eruit geschopt heb, moet ik de controller ietwat draaien en idd. als een gek op het vierkantje drukken met m'n wijsvinger.

Zoals eerder aangegeven en nu met plaatje: je kunt de QTE's in het menu instellen zodat je de knop alleen ingedrukt hoeft te houden of zelfs gewoon helemaal overslaan. Bijzonder hoe snel mensen tegenwoordig menu's weg klikken. Deze opties worden allemaal aan je voorgelegd de eerste keer dat je de game start.Kaasje123 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:03:
[...]
Precies dit. Het lukt me echt niet met mijn duim. Ik gebruik ook mijn wijsvinger. Dat heb ik nog nooit eerder gehad met QTE buttonmash events. Ja ik word ouder, maar dit is niet normaal lastig.

Ik weet dat dat kan. Dat plaatje had niet gehoeven. En dat neemt dus nog steeds niet weg dat insomniac gewoon te enthousiast is geweest.bram1984 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:08:
[...]
Zoals eerder aangegeven en nu met plaatje: je kunt de QTE's in het menu instellen zodat je de knop alleen ingedrukt hoeft te houden of zelfs gewoon helemaal overslaan. Bijzonder hoe snel mensen tegenwoordig menu's weg klikken. Deze opties worden allemaal aan je voorgelegd de eerste keer dat je de game start.
[Afbeelding]
Wikipedia: Quick time eventHamazaki schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:56:
Wat is QTE ?
1,5 seconden google.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Trage verbinding?Blaat schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:58:
[...]
Wikipedia: Quick time event
1,5 seconden google.
Ongeveer 14.200.000 resultaten (0,38 seconden)
Moet ook de zoekopdracht typen.
wat ?Kaasje123 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:03:
[...]
Precies dit. Het lukt me echt niet met mijn duim. Ik gebruik ook mijn wijsvinger. Dat heb ik nog nooit eerder gehad met QTE buttonmash events. Ja ik word ouder, maar dit is niet normaal lastig.
Trouwens nog wat kritiek (als je de game hebt uitgespeeld):
Verder, de trailers van de game met die achtervolging van de heli of later bij die gevangenis leek erop dat de hele map ging veranderen door achtervolgingen maar uiteindelijk heb je maar 2 van die dingen en vindt de rest eigenlijk allemaal wel op vaste locaties plaats. Als ik er op terug kijk zijn ze eigenlijk vrij conservatief geweest met hoe de wereld veranderd en alleen een 1 of andere muffe staatsgreep met overdreven veel geweld (wat die New Yorkers echt niet gaan accepteren IRL) zorgt ervoor dat je ineens door een gevechtszone heen moet om van missie naar missie te gaan met snipers die je veel te makkelijk raak schieten (daar gaat mn zijmissie bonus).
Nee, het einde gaf me geen gevoel van "wauw, wat een game". Daar het wel leuk begon. En qua verhaal wordt niet duidelijk gemaakt waarom die Mr Negative de stad zoveel schade toe wil brengen om zijn wraak te pakken. Erg omslachtig met 0 kans op resultaat. Ook Doc Oc was wel erg snel evil geworden (al hielp het niet dat ik al de hele stad had afgewerkt met zij-missies voor ik aan een laatste paar missies begon). Ik had toch wel meer transitie verwacht van dat ie dat pak had tot het masterplan. Overall gezien vond ik dat er maar weinig memorabele missies in zaten waarvan er dus 2 al in de trailers en promo's bijna volledig verklapt waren
[ Voor 19% gewijzigd door Martinspire op 18-09-2018 13:12 ]
Dit spel is niet anders te spelen dan een lineair spel omdat het spel 100% lineair is. Niets wat je doet heeft enige invloed op het verhaal of het verloop van het spel. Je kunt het spel alleen verlengen door de side missions te spelen.bram1984 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:35:
[...]
Het is een heel gaaf spel maar ik kan me voorstellen dat je niet alle side missions wil doen, het is heel veel standaard open world busy work.
Een Youtube filmpje kijken is natuurlijk niet hetzelfde als zelf spelen. Je ziet het verhaal wel maar je beleefd het anders.
[ Voor 6% gewijzigd door EnigmaNL op 18-09-2018 13:16 ]
Klopt, maar je snapt denk ik prima wat ik bedoel.EnigmaNL schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:14:
[...]
Dit spel is niet anders te spelen dan een lineair spel omdat het spel 100% lineair is. Niets wat je doet heeft enige invloed op het verhaal of het verloop van het spel. Je kunt het spel alleen verlengen door de side missions te spelen.
Het is een heel gaaf spel maar ik kan me voorstellen dat je niet alle side missions wil doen, het is heel veel standaard open world busy work.
Dat is ook niet wat hij zegt. Wat hij zegt dat dit spel niet bedoeld is om sequentieel alleen maar de hoofdlijn te volgens. De zijtaakjes zijn groot onderdeel van het spel, al is het alleen maar omwille van de upgrades die je ermee kan doen.EnigmaNL schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:14:
[...]
Dit spel is niet anders te spelen dan een lineair spel omdat het spel 100% lineair is. Niets wat je doet heeft enige invloed op het verhaal of het verloop van het spel. Je kunt het spel alleen verlengen door de side missions te spelen.
Een Youtube filmpje kijken is natuurlijk niet hetzelfde als zelf spelen. Je ziet het verhaal wel maar je beleefd het anders.
Ik vind die research side missions eigenlijk ook wel behoorlijk ruk, slechtste aan het spel tot nu toe. Maar gelukkig gaan ze erg snel