Het grote Dungeons & Dragons topic

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-05 12:38
Basekid schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 13:34:
Hey, een D&D topic, wat leuk :)

Ik speel al jaren Pathfinder als speler, maar heb recent met een groepje vrienden besloten om een 5E campaign te starten waarin ik de DM ben. 5E lijkt me een stuk vriendelijker/simpeler,en deze spelers zijn ontzettend casual. We gaan Curse of Strahd spelen, ben benieuwd hoe het gaat. Heb iig DndBeyond en Roll20 klaarstaan :)

Ben zelf iemand die graag alles tot in de details voorbereid, maar met een giga sandbox en zoveel characters in Strahd wordt dat nog een uitdaging voor me...
Strahd is een hele toffe character en een top module om te spelen! Er zijn ook wel voorbeelden te vinden waar bijvoorbeeld Matt Marcer Strahd speelt, misschien leuk om inspiratie op te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:26
Kaasdipje schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 13:37:
[...]

Strahd is een hele toffe character en een top module om te spelen! Er zijn ook wel voorbeelden te vinden waar bijvoorbeeld Matt Marcer Strahd speelt, misschien leuk om inspiratie op te doen!
Bedankt, hem goed in het verhaal stoppen vind ik wel een pittig iets. Matt kan me vast wel wat helpen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:47

fub

Basekid schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 13:34:
Heb iig DndBeyond en Roll20 klaarstaan :)
Tip: de browser extensie 'Beyond20' maakt het mogelijk om vanuit je karakter op DnDBeyond een roll in Roll20 te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
fub schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 13:51:
[...]

Tip: de browser extensie 'Beyond20' maakt het mogelijk om vanuit je karakter op DnDBeyond een roll in Roll20 te doen.
Heel handig. Ik was ze al aan het informeren over macros in roll20, maar dit is 100x beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
Basekid schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 14:20:
[...]

Heel handig. Ik was ze al aan het informeren over macros in roll20, maar dit is 100x beter.
Zeker, dit maakt het wel handig.

Ik heb persoonlijk nog steeds een beetje moeite met online spelen. Merk dat ik meer moeite heb met het inleven. Ik hoop echter dat we binnenkort weer iets meer mogen met offline spelen en ik mijn nieuwe campaign kan gaan beginnen. We hebben het er nu zelfs over om onze homegame te gaan streamen!

Niet eens voor views o.i.d. maar gewoon om een mooie historie van onze homegame te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Kaasdipje schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 20:47:
[...]

Zeker, dit maakt het wel handig.

Ik heb persoonlijk nog steeds een beetje moeite met online spelen. Merk dat ik meer moeite heb met het inleven. Ik hoop echter dat we binnenkort weer iets meer mogen met offline spelen en ik mijn nieuwe campaign kan gaan beginnen. We hebben het er nu zelfs over om onze homegame te gaan streamen!

Niet eens voor views o.i.d. maar gewoon om een mooie historie van onze homegame te hebben :)
Voordeel van online is dat je juist veel maps en plaatjes hebt die naadloos te gebruiken zijn bij het spelen.
Ik vind dat dat juist helpt met inlevingsvermogen.

Neemt niet weg dat offline gewoon 100x gezelliger is omdat je dan chill met zn allen rond een tafel kan zitten enzo.

Vind CoS wel intens qua DM werk hoor, bwoah. Denk dat het opervlakkig nog wel goed zal gaan, maar echt diepang in Strahd en alle andere meuk te bregen is wel even wat ander. Genoeg online te lezen en daaar lijkt het zo makkelijk, maar om dat dan zelf te doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasdipje
Basekid schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:47:
[...]

Voordeel van online is dat je juist veel maps en plaatjes hebt die naadloos te gebruiken zijn bij het spelen.
Ik vind dat dat juist helpt met inlevingsvermogen.

Neemt niet weg dat offline gewoon 100x gezelliger is omdat je dan chill met zn allen rond een tafel kan zitten enzo.

Vind CoS wel intens qua DM werk hoor, bwoah. Denk dat het opervlakkig nog wel goed zal gaan, maar echt diepang in Strahd en alle andere meuk te bregen is wel even wat ander. Genoeg online te lezen en daaar lijkt het zo makkelijk, maar om dat dan zelf te doen...
We hebben offline een beeldscherm waar we alle maps op hebben. Daar dan onze miniatures bovenop. Offline is voor mij juist naadloos spelen.

Wat je evt. zou kunnen doen is Strahd laten spelen door iemand! Er zijn genoeg mensen die je bijv. alleen voor die rol zou kunnen laten joinen. Die kunnen zich dan mooi op de character focussen en je wat werk uit handen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:15
lordloeder schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 23:00:
Okay... Misschien een gekke vraag, maar weet iemand hoe of waar ik onderdelen voor het DnD bordspel van Parker (2003) kan bestellen?

Vrouwlief had me voor de donkere corona dagen uit de kringloop het bordspel als verrassing meegenomen, maar hij is helaas niet helemaal compleet. Nu wil ik toch graag zo snel mogelijk beginnen met de kinderen.

Ontbreekt:
1. Rode aanval dobbelsteen
2. Zwarte valstrik uitschakelen maken dobbelsteen (met tandwielen)
3. Zwarte ondoden keren dobbelsteen (met doodskoppen)
4. Spelerskaart yozan (kan ik wel kopiëren vanuit het boekje denk ik)
5. Monster kaarten krengtor 1,2,3
6. Monster kaarten kobold 1,2,3,4,5,6
7. Monster kaarten trol 1,2,3
8. Menseneter poppetje (gewoon wat anders nemen als plaats op het bord?)

De enige site met onderdelen wat ik vind is hfullphp maar dat is een of andere vage Chinese site met slechte reviews.
Iemand een idee of andere ideeën wat te doen om met de kids te beginnen met dnd?
toon volledige bericht
Ik zie het een beetje laat, maar als je nog steeds scans zoekt van monster- en spelerskaarten dan kan ik die best voor je maken. Als je van het "menseneter" poppetje een goed STL bestand weet te vinden dan zou ik ook een vervanger kunnen 3D printen.

Geen idee wat je het beste kunt doen om kinderen D&D te laten spelen. Ik heb in m'n plaatselijke spellenwinkel wel kinderen van 10 en 11 5e zien spelen maar daarvoor is Engels kunnen lezen wel een vereiste, tenzij je zelf hun karakters bouwt. Zelf heb ik een Nederlandstalige HeroQuest aangeschaft om met kinderen te kunnen spelen maar mijn neefjes en nichtjes zijn nog net iets te jong allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavors
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-05 12:42
Basekid schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:47:
[...]

Hier kan ik me wel in vinden. CoS staat op dit moment even on-hold totdat we weer samen kunnen zitten. Online komt de setting niet ten goede en maakt het roleplayen van Strahd echt wel een paar tandjes lastiger. Wat ik heb gemerkt is dat het eenvoudiger is om je eigen draai aan karakters te geven en niet teveel op het boek afgaan. Dan kun je putten uit eigen herinneringen en gekoppelde emoties en maakt het roleplayen een stuk makkelijker. Want een verstandig man zei ooit over regels en boeken: "they're more guidelines anyway".

Desondanks is CoS wel een enorm gave setting, die niet geschikt is voor mensen die de prevailing hero willen spelen (heb ik gemerkt O-) ). It's ruthless.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 613510

Mavors schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 08:53:
[...]

Desondanks is CoS wel een enorm gave setting, die niet geschikt is voor mensen die de prevailing hero willen spelen (heb ik gemerkt O-) ). It's ruthless.
CoS wil ik zo graag nog eens runnen. Lekker grimdark _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Kaasdipje schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:52:
[...]

We hebben offline een beeldscherm waar we alle maps op hebben. Daar dan onze miniatures bovenop. Offline is voor mij juist naadloos spelen.

Wat je evt. zou kunnen doen is Strahd laten spelen door iemand! Er zijn genoeg mensen die je bijv. alleen voor die rol zou kunnen laten joinen. Die kunnen zich dan mooi op de character focussen en je wat werk uit handen nemen.
Heb je een digitale bordspeltafel gemaakt? Beetje betaalbaar en simpel? Wel tofste oplossing inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasdipje
Basekid schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:00:
[...]

Heb je een digitale bordspeltafel gemaakt? Beetje betaalbaar en simpel? Wel tofste oplossing inderdaad.
We hebben een televisie omgebouwd! De DM kan zijn laptop gebruiken en maps in apps als Roll20 (of alternatieven) zetten en we verplaatsen onze miniatures er bovenop. We hebben inmiddels 1k+ miniatures dus de meeste enemies hebben we beschikbaar en voor andere encounters kunnen we dus weer digitale tokens gebruiken.

Het is best wel handig want de tv heeft ook gewoon eigen speakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Kaasdipje schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:03:
[...]

We hebben een televisie omgebouwd! De DM kan zijn laptop gebruiken en maps in apps als Roll20 (of alternatieven) zetten en we verplaatsen onze miniatures er bovenop. We hebben inmiddels 1k+ miniatures dus de meeste enemies hebben we beschikbaar en voor andere encounters kunnen we dus weer digitale tokens gebruiken.

Het is best wel handig want de tv heeft ook gewoon eigen speakers.
Heb je dit echt in de tafel gebouwd of leggen jullie de tv er gewoon plat bovenop? In onze groep is er ook sprake van dit soort ideeën voor als we weer IRL kunnen spelen. Ook een beamer voor aan het plafond is ter sprake gekomen. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:50

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Mijn party speelt sinds enkele maanden online met Fantansy Grounds Unity, PCGen en Skype. We spelen Pathfinder en de Rise of the Runelords campaign. Die campagne is module beschikbaar binnen FGU zodat we maps en models makkelijk beschikbaar hebben.
We zijn de campaign voor de lockdown begonnen en we zijn allemaal ervaren spelers die de 25 jaar verschillende RPGs hebben gespeeld (omdat ik vanweg studie & leven 10 jaar niet heb meegedaan ben ik het 'groentje' van de party ;) ).
Deze lange inleiding om aan te geven dat we veel ervaring hebben en ons dus niet laten tegenhouden door regels of bugs of andere kleine probleempjes met de hulpmiddelen.

Laat ik beginnen met zeggen dat online spelen echt veel beter is dan niet spelen, dat staat buiten kijf.

Ten tweede mis je online toch wel een hoop gezelligdheid, samen eten en drinken en reageren op de wereld hoort er ook bij.

Ten derde is het voordeel van digitale landkaarten enorm. In de eerste plaats omdat de het de DM veel tijd scheelt. In de tweede plaats omdat 'fog of war' een hoop meta-gaming voorkomt. Onze party hecht aan zelf spelen. Als een verkenner alleen door een klein tunneltje kruipt is het niet de bedoeling dat de rest van de party aanwijzingen schreeuwt, ze zijn er immers niet bij.
Het nadeel is wel dat je niet meer mee kan genieten van de acties van de rest van de party. Dan hoor je iemand schreeuwen of lachen en je weet eigenlijk niet waarom. Een beetje anticipatie en leedvermaak hoort er ook bij. Het is gewoon erg leuk om te zien dat er 10 giants klaar staan maar je domme fighter niks door heeft en stug doorloopt.

Zo'n zelfde verhaal gaat op voor dobbelen. Het gevoel van 20 d6'jes in je handen verzamelen en over de tafel uitstorten is krijg je toch niet terug. Maar het is wel heel handig dat de software alle ingewikkelde berekeningen uitvoert en bijhoudt welke bonussen van toepassing zijn. Met onze fighter die (onder omstandigheden) wel zes attacks per ronde doet die allemaal andere plussen en minnen hebben is dat best wel prettig. Zeker omdat we spelen met veel buffs waardoor er eigenlijk altijd wel een paar spelleffects moeten worden verrekend.
Als het goed gaat, want de software kan nooit alles weten. Regelmatig vinden we toch gevallen waarin er iets niet helemaal goed gaat. Maar waarschijnlijk klopt het een stuk beter dan toen we alles met de hand deden.

Ik ben benieuwd wat we na de lockdown doen. Dusver hebben altijd zonder elektronica gespeeld en is samen koken en eten ook deel van de sessie. Maar met 2 uur reistijd per sessie (enkele reis) is er wel iets voor te zeggen om online te blijven.

PS. De regel is 'geen elektronica tijdens de sessie'. Buiten de sessie om dingen online opzoeken of uitrekenen is prima. Zo maakten we al gebruik van PCGen om onze characters te beheren. Gelukkig bleek het mogelijk te zijn om die characters direct in Fantasy Grounds te importeren, dat is echt enorm prettig want de character editor van FGU zelf is redelijk flut.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:36
ErikT738 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:10:
[...]

Heb je dit echt in de tafel gebouwd of leggen jullie de tv er gewoon plat bovenop? In onze groep is er ook sprake van dit soort ideeën voor als we weer IRL kunnen spelen. Ook een beamer voor aan het plafond is ter sprake gekomen. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Zelf een tafel met een oude plasma tv erin.
Werkt goed, LED zou beter zijn.
Zowel qua gewicht als qua warmte. (Want je hebt geen verwarming meer nodig in de kamer.)
Geluid is wel fun zo, want komt onder de tafel vandaan dus overal even hard. Vooral fun bij spooky sfeer.

Zou nu overigens eerder kiezen voor een bestaande tafel ombouwen. Of echt een goede tafel te maken.
Deze is gemaakt met dubbele osb plaat met midden ondersteuning. Maar gaat toch een beetje doorhangen. (Niet gek, want is ook niet verlijmd oid)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M9lm05tT6ogaNPWLy8TP5EkgVc8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ampSOCKCcJg14YQHNJUGAi61.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n_bx3h3yrFGj9Q6ea7Uz-cmC4IM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EHHc8ghhRXweogtWsD2Rank7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qY7imtD9gyycjgw9H8OzLVETz0M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rVKAUwFss0O8qvJNwPvXPmfP.jpg?f=fotoalbum_large

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:50

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Wauw, dat is wel echt heel mooi gemaakt.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kaasdipje
ErikT738 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:10:
[...]

Wij leggen de televisie er zelf bovenop. We hebben wel een soort kast om de tv gemaakt. Toevallig heb ik hem thuis dus zal ik even een foto toevoegen. Goblin for scale!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2XorSNIaNSWPaFVPBLnpXXnKm_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bl8KTvviwG0cRUkgYqjuAFuM.jpg?f=fotoalbum_large

Momenteel hebben we overleg om een tafel te laten maken ergens, maar ook daar houden we de televisie als extra. We willen deze niet inbouwen zodat we ook buiten kunnen spelen e.d. Ook ben ik speler bij een groep die 1 of 2 keer per maand speelt en daar neem ik het beeldscherm ook af en toe mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kaasdipje schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:39:
[...]

Wij leggen de televisie er zelf bovenop. We hebben wel een soort kast om de tv gemaakt. Toevallig heb ik hem thuis dus zal ik even een foto toevoegen. Goblin for scale!

[Afbeelding]

Momenteel hebben we overleg om een tafel te laten maken ergens, maar ook daar houden we de televisie als extra. We willen deze niet inbouwen zodat we ook buiten kunnen spelen e.d. Ook ben ik speler bij een groep die 1 of 2 keer per maand speelt en daar neem ik het beeldscherm ook af en toe mee.
Super nice!
Ik neem aan dat daar een plexiplaatje bovenop ligt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasdipje
Anoniem: 613510 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:46:
[...]

Super nice!
Ik neem aan dat daar een plexiplaatje bovenop ligt?
Klopt! Dit voor evt. krassen en vocht. Deze zouden we kunnen vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-04 21:06

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Ik speel al een tijdje met een groep via discord. Dat gaat helemaal "theatre of the mind". Geen kaart, geen mini's, geen programma. Moet zeggen, het is het meest immersive wat ik ooit heb gehad. Iedereen beschrijft meer en er wordt heel veel gerole-played. Ik ben er helemaal blij mee!
We hebben wel de camera's aan, want het is toch wel prettig om elkaar te kunnen zien en expressies te kunnen "lezen".

Gelukkig hebben ze al aangegeven dat "after corona" gewoon doorgaan met de server, dus ik kan lekker blijven spelen. Misschien dat ik nog een real life campaign erbij zou proberen, maar dan zou ik wel naar een heavy role-play groep zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
IdieEasy schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:54:
Ik speel al een tijdje met een groep via discord. Dat gaat helemaal "theatre of the mind". Geen kaart, geen mini's, geen programma. Moet zeggen, het is het meest immersive wat ik ooit heb gehad. Iedereen beschrijft meer en er wordt heel veel gerole-played. Ik ben er helemaal blij mee!
We hebben wel de camera's aan, want het is toch wel prettig om elkaar te kunnen zien en expressies te kunnen "lezen".

Gelukkig hebben ze al aangegeven dat "after corona" gewoon doorgaan met de server, dus ik kan lekker blijven spelen. Misschien dat ik nog een real life campaign erbij zou proberen, maar dan zou ik wel naar een heavy role-play groep zoeken.
Denk inderdaad dat 'Theater of the mind' wel er voor zorgt dat mensen wat duidelijker zijn in de roleplay aspecten. Dit kan ook wel op andere manieren aangemoedigd worden, maar hier heb je geen andere optie :9 Lijkt me wel tof, ook wel weer anders DM'en.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738

Ik kan juist totaal niet omgaan met theatre of the mind, en dan vooral niet als er een complexe locatie wordt beschreven of als ik een karakter speel waarvoor movement en positioneren belangrijk zijn (bijvoorbeeld met Reach, de Sentinel Feat of een Steel Defender disadvantage laten geven).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morelleth
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:27:
[...]

Wauw, dat is wel echt heel mooi gemaakt.
Thanks.
Zitten dus wel nadelen aan (bv loeizwaar) maar voldoet voor wat ik wilde.

Nadeel van alleen theater of the mind online vind ik dat je heel veel in het luchtledige zit te kijken. Wil iets hebben om mijn gezichtsveld bezig te houden zeg maar.
En aangezien mijn spelers niet met webcam willen valt dat dus af.

Zit nu op Foundry te spelen. Werkt als een malle, maar vraagt wel enige voorbereiding.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

ErikT738 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 10:00:
[...]

Ik kan juist totaal niet omgaan met theatre of the mind, en dan vooral niet als er een complexe locatie wordt beschreven of als ik een karakter speel waarvoor movement en positioneren belangrijk zijn (bijvoorbeeld met Reach, de Sentinel Feat of een Steel Defender disadvantage laten geven).
Dat kan ik me helemaal voorstellen.
Maar omdat de hele server vrij veel op roleplay draait en vrijwel niet op min-max maakt dat voor ons niet uit.
Het is een hele andere manier val spelen, dat is 1 ding dat zeker is.

De rolls worden ook gewoon bij de spelers op het bureau gedaan, hoeft niets bewezen te worden. Dat vertrouwen is er gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Ik zie me in de toekomst zeker ook wel een draagbare tv oid maken. Best of both worlds.

Heb tijdje geleden trouwens metal dice gekocht, wat een keivette dingen 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morelleth
Basekid schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 10:12:
Ik zie me in de toekomst zeker ook wel een draagbare tv oid maken. Best of both worlds.

Heb tijdje geleden trouwens metal dice gekocht, wat een keivette dingen 😁
Iets minder voor de plek waar je het op rolt ;)

Heb normale, houten, metal, steen en zelfs 1 van bot.
Wil nog graag aluminium.

Qua gewicht zijn de stenen (tijgeroog) en die van bot toch wel het fijnste.
Hout ziet er heel mooi uit, maar die zijn veel te licht. Wel jammer, want was zowat de duurste set. :X

Ach ja. Je moet wat voor je hobby over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-05 22:48
Ik weet niet of het al reeds geplaatst is, maar ik kwam het volgende tegen op Kickstarter:

https://www.kickstarter.c...mInc2dk_DPcvIzQ-U5IUV0D9g

Het betreft een software pakket om je eigen mappen voor raids e.d. te maken. Volgens de omschrijving kan je het printen maar ook in je favoriete virtuele omgeving importeren.
Wellicht leuk voor de fanatiekelingen onder ons.

Je kan vanaf 30 euro pledgen en het loopt nog voor 3 uur als ik de site mag geloven.

[ Voor 7% gewijzigd door CuBras op 11-03-2021 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
CuBras schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 10:33:
Ik weet niet of het al reeds geplaatst is, maar ik kwam het volgende tegen op Kickstarter:

Het betreft een software pakket om je eigen mappen voor raids e.d. te maken. Volgens de omschrijving kan je het printen maar ook in je favoriete virtuele omgeving importeren.

Je kan vanaf 30 euro pledgen en het loopt nog voor 3 uur als ik de site mag geloven.
Ohja die heb ik idd gebacked. Lifetime license is altijd wel leuk en de prijs valt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Dit lijkt me nog wel goed te doen qua tafel, vooral met m'n 2 linker handen :

YouTube: Cheap DIY Gaming TV Table THAT'S PORTABLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:37
Morelleth schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 10:01:
Nadeel van alleen theater of the mind online vind ik dat je heel veel in het luchtledige zit te kijken. Wil iets hebben om mijn gezichtsveld bezig te houden zeg maar.
Hier heb ik persoonlijk geen last van. Als speler schets ik uit wat ik (denk) te zien, map maken e.d. Als DM beeld ik me in wat de spelers zien en vertel ik ze dat, wij deden het tot nu toe met Teams en dat ging best goed.

Enige wat ik wel deed was de battlemap delen met coordinaten omdat het bijhouden van het gevecht en ook de posities e.d. voor mij persoonlijk wel wat te veel is.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morelleth

Zo verleidelijk.
Maar met alles wat ik al aan dynamic maps en programma's e.d. heb uitgegeven moet ik ergens een grens trekken. :X

Bovendien wil ik weer in persoon spelen.
En heb ik niet voor niets 5 3-d printers en een file bestand waar je u tegen zegt. :P

Maar toch...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaasdipje

Ik heb hem even snel gebacked. Misschien is het niet iets wat ik altijd zal gebruiken maar misschien is het wel een keer handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Zit even de faq te lezen, maar tenzij je de beta gaat doen, gaat dit nog tot minimaal einde van 2021 duren voordat je het programma kan gebruiken.
Verbaast me eerlijk gezegd ook dat er geen fimlpjes gelinked staan naar youtube oid met een "proof of concept" hoe het werkt. Alleen een gelikte 3d animatie.
Er word in de faq en tisk and chalendges ook gezegd dat ze er alle vertrouwen in hebben het te kunnen maken. Wat mij het gevoel geeft dat dit nog echt alleen een idee is waar ze wel de art voor hebben bedacht maar nog niet hoe het gaat werken.
Dit kan nog wel eens tegen gaan vallen qua ontwikkeling.
Of misschien heel erg mee en werkt het als een tierelier (wat ik wel hoop).

Maar tegen de tijd dat het klaar is ben ik het allang vergeten eerlijk gezegd.
Zie er in gebruik in Foundry en in de toekomst zeker heeeeel veel leuke mogelijkheden in, maar voor nu pas ik maar.
Dan maar later iets meer betalen.

Heb al meerdere hele leuke dingen gebacked die achteraf beter later gekocht konden worden omdat het goedkoper was. Of waar het programma zelfs gratis van is geworden.

Hoe moeilijk het ook is om nee te zeggen hiertegen, toch doe ik het maar.

[ Voor 33% gewijzigd door Morelleth op 11-03-2021 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
ErikT738 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 08:22:
[...]

Ik zie het een beetje laat, maar als je nog steeds scans zoekt van monster- en spelerskaarten dan kan ik die best voor je maken. Als je van het "menseneter" poppetje een goed STL bestand weet te vinden dan zou ik ook een vervanger kunnen 3D printen.

Geen idee wat je het beste kunt doen om kinderen D&D te laten spelen. Ik heb in m'n plaatselijke spellenwinkel wel kinderen van 10 en 11 5e zien spelen maar daarvoor is Engels kunnen lezen wel een vereiste, tenzij je zelf hun karakters bouwt. Zelf heb ik een Nederlandstalige HeroQuest aangeschaft om met kinderen te kunnen spelen maar mijn neefjes en nichtjes zijn nog net iets te jong allemaal.
Thanks voor het aanbod, hier door corona helaas even eruit gelegen. Nog aan het opstarten. Ik zal binnenkort even weer actief worden in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Zondag eerste Curse of Strahd sessie.. M'n eerste actie zal zijn dat de players wakker worden zonder hun items/equipment 👹(hoogstens 1 dagger per persoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Basekid schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 17:54:
Zondag eerste Curse of Strahd sessie.. M'n eerste actie zal zijn dat de players wakker worden zonder hun items/equipment 👹(hoogstens 1 dagger per persoon)
Ik zou hier wel mee oppassen. Ik heb een keer een DM gehad die een avontuur begon met de party off-screen gevangen laten nemen en dus ook al hun equipment laten verliezen en dat was niet bepaald de beste sessie die ik ooit heb gehad. Sommige builds functioneren prima zonder equipment (Moon Druid bijvoorbeeld) maar anderen kunnen echt helemaal niets zonder bijvoorbeeld een spellcasting focus of een Sharpshooter of GWM wapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
ErikT738 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 18:19:
[...]

Ik zou hier wel mee oppassen. Ik heb een keer een DM gehad die een avontuur begon met de party off-screen gevangen laten nemen en dus ook al hun equipment laten verliezen en dat was niet bepaald de beste sessie die ik ooit heb gehad. Sommige builds functioneren prima zonder equipment (Moon Druid bijvoorbeeld) maar anderen kunnen echt helemaal niets zonder bijvoorbeeld een spellcasting focus of een Sharpshooter of GWM wapen.
Goed punt, ik zal zorgen dat ze wel minimaal kunnen functioneren (focus, een dagger, etc). En gelukkig heeft de dead house ook wel spullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morelleth
Basekid schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 18:40:
[...]

Goed punt, ik zal zorgen dat ze wel minimaal kunnen functioneren (focus, een dagger, etc). En gelukkig heeft de dead house ook wel spullen.
Wil je ze gelijk de deathhouse laten doen en dat met minimale gear?
Dat is een doodvonnis. Tenzij je hem zelf flink aanpast.

Zou dan de suggestie doen zorg dat ze zonder beginnen maar makkelijk hun gear terug kunnen vinden.
Bv ze worden wakker zonder gear, zijn gestripped en voor dood achter gelaten.
Er ligt nog wel een kist in de buurt met (toevallig) de minimale gear die ze nodig hebben om te kunnen functioneren, maar missen nog de betere zaken.
Kunnen het overduidelijke spoor volgen en komen vlakbij op een punt waar ze hun volledige standaard gear incl armor en material components etc. terug vinden.
Dit kan wellicht een kleine encounter zijn met volledig praten / social (RP momentje). A la, strandjutter of een vestani die hun spullen wilde verpatsen (maar nog in de buurt is, misschien een paar lijken van andere mensen die om een mysterieuze reden hier zijn gekomen aan het strippen?) maar heeel snel zich gewonnen geeft als ze met meerdere personen hem benaderen.

Weet niet of je op een strand / in het bos / een gevangenis / verlaten pand oid wil beginnen, maar je kan makkelijk wat zaken aanpassen om dit passend te krijgen.

Dan beginnen ze nog steeds hulpeloos, komen al snel achter een basis ietss en kunnen zich verder ontwikkelen.
Je kan een extra partij zoals de Vestani (als ik de naam goed zeg) al eerder introduceren, incl uitleg waarom die persoon de spullen probeerde te jatten en/of wat er aan de hand is.

En daarna de deathhouse en de dodelijkheid en het gevaar van de campaign laten merken.
Want dodelijk is deze wel. (hoewel het natuurlijk ook ligt aan hoe ervaren de spelers zijn)

Al met al wil je voorkomen dat ze zich compleet en continu hulpeloos en nutteloos voelen. Want dat haalt de lol eruit.
Even hulpeloos zijn maar met uitzicht op meer kunnen is dan des te leuker. Geeft gelijk een gevoel van iets bereiken.
Om dan vlak daarna met de neus op de feiten gedrukt te worden dat het niet altijd gaat. (of is dat dan weer evil?)

[ Voor 6% gewijzigd door Morelleth op 12-03-2021 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-05 10:20
ErikT738 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 18:19:
[...]

Een spellfocus is alleen nodig als de spell een component nodig heeft, voor een beetje handen wapperen en wat zeggen is een spellfocus niet nodig.

Het gaat dan ook op dat punt om je speler uit te dagen om anders te spelen, ipv de zelfde spell telkens repeaten.

[ Voor 7% gewijzigd door Dutchone op 12-03-2021 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

lol Deathhouse _O- _O- , voor als je echt wil dat je spelers er mee stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Zorg er in ieder geval voor dat de spelers bij de Session 0 weten dat het spelers VS de DM is.
Er zijn best spelers die dit leuk vinden, maar dan moeten ze wel goed ingelicht zijn en het er mee eens zijn.
Ik zou vrij snel weg zijn en die DM daarna ontwijken.

Zo heb ik ooit een DM gehad die ons de final boss fight liet doen in zijn homebrew world.
Er was 1 speler niet, dus hij had een vriend gevraagd mee te doen. Op level 10-11 koos die voor een rogue, en kreeg hij geen magic weapon van de DM. De boss fight was een wizard die achter een null magic zone stond, waar we niet doorheen konden (gat in de grond, kale wanden). Toen we eindelijk bij hem kwamen (de null magic zone zat inmiddels over ons heen) was hij immune voor non-magical damage. De casters konden niet casten, de fighter met een +1 sword werd genuked en de rogue kon helemaal niets doen.

Ik heb nog een korte campaign met hem geprobeerd en ben toen op zoek gegaan naar een andere groep (en gevonden \o/ )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Morelleth
IdieEasy schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:46:
Zorg er in ieder geval voor dat de spelers bij de Session 0 weten dat het spelers VS de DM is.
Er zijn best spelers die dit leuk vinden, maar dan moeten ze wel goed ingelicht zijn en het er mee eens zijn.
Ik zou vrij snel weg zijn en die DM daarna ontwijken.
1 ding heb ik uit alle topics over dm'en en adviezen wereldwijd wel duidelijk opgepikt.

Ga nooit, maar dan ook nooit dm vs spelers doen.
Want zelfs al vinden ze het leuk, je campaign is ten dode opgeschreven.

De DM zorgt voor de setting en de vijanden, maar is niet de tegenstander. Dat is de spelwereld.
Maak het ze moeilijk, en geef dat niveau van te voren aan.
Leg ze het vuur aan de schenen.
Laat de vijanden dodelijk zijn en voor de kill willen gaan als dat in hun aard zit.
Maar leef mee met je spelers, bied ze opties als ze er zelf niet uit komen.
Lach met ze, bied een moment van epische omschrijving als er iemand dood gaat (geef ze zelf de mogelijkheid hun laatste ogenblikken te beschrijven, al dan niet met laatste woorden) en ga absoluut niet uitlachen als er iets fout gaat wat resulteert in de dood van een speler. Of er bewust op aansturen.
Speel samen en ervaar alles samen.

DM vs spelers resulteerd in express TPK's waar de lol snel vanaf is. En spelers die je wereld bewust proberen te breken en kapot maken waardoor de lol van de DM er snel af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
Kom net een grappig stukje tegen over de pixel dices op theVerge. Handig voor de gaming tv tables!

https://www.theverge.com/...bletop-gaming-kickstarter

Het zou natuurlijk ook tof/handig zijn als die dices dan programmeerbaar zouden zijn qua zijdes. Zou ik ineens niet meer achter mij ontbrekende dobbelstenen van de oude set achteraan hoeven te gaan. Natuurlijk zit je dan nog altijd met de kans berekening.

[ Voor 36% gewijzigd door lordloeder op 12-03-2021 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
lordloeder schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:22:
Kom net een grappig stukje tegen over de pixel dices op theVerge. Handig voor de gaming tv tables!

https://www.theverge.com/...bletop-gaming-kickstarter

Het zou natuurlijk ook tof/handig zijn als die dices dan programmeerbaar zouden zijn qua zijdes. Zou ik ineens niet meer achter mij ontbrekende dobbelstenen van de oude set achteraan hoeven te gaan. Natuurlijk zit je dan nog altijd met de kans berekening.
haha, wel heel tof dat je het ook aan je VTT kunt verbinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Heb er al wel eens iets van voorbij zien komen maar toen alleen een D20.
Zijn er nu meer dus?

Als ze dan draaadloos op kunnen laden op zo'n plaat is het wel een hele goede.
Zie er voor in online spelen wel een voordeel in.

Maar ook aan tafel als daarmee gelijk de dmg en zo berekend kan worden.
Nadeel is wel dat meerdere setjes nodig zijn😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
Morelleth schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 20:19:
Heb er al wel eens iets van voorbij zien komen maar toen alleen een D20.
Zijn er nu meer dus?

Als ze dan draaadloos op kunnen laden op zo'n plaat is het wel een hele goede.
Zie er voor in online spelen wel een voordeel in.

Maar ook aan tafel als daarmee gelijk de dmg en zo berekend kan worden.
Nadeel is wel dat meerdere setjes nodig zijn😅
Kunnen draadloos laden en er zijn meerdere D soorten. Alleen prijzig als je het mij vraagt. Benieuwd of de charme van het dobbelen dan vervalt als het integreert met vtt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morelleth
lordloeder schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 08:52:
[...]

Kunnen draadloos laden en er zijn meerdere D soorten. Alleen prijzig als je het mij vraagt. Benieuwd of de charme van het dobbelen dan vervalt als het integreert met vtt.
Zag het.
Kreeg al het commentaar thuis veel te duur wie gaat dat nou kopen...

Nou ehm ik? 😅

Charme blijft juist met de dobbelstenen rollen terwijl je een vtt gebruikt.
Weliswaar alleen online, aan tafel wil ik met al die leuke sets kunnen spelen. 😋

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IrksgKOKy8qtVmt-4REZ8Foa38k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/twNItCue0CklX6ieaiorgQJk.jpg?f=fotoalbum_large

De collectie de laatste keer dat die op de foto ging.
Is nog wat gegroeid. 😅

[ Voor 29% gewijzigd door Morelleth op 13-03-2021 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Morelleth schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 09:58:
De collectie de laatste keer dat die op de foto ging.
Is nog wat gegroeid. 😅
Woah :o
Ik heb gewoon 1x een D&D dobbel setje :D
Ik heb wel 300x d6 in verschillende kleuren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Lol.
Wizard of rogue zeker. 😂

D6 is altijd handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Morelleth schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 13:19:
Lol.
Wizard of rogue zeker. 😂

D6 is altijd handig.
Neuh, een aantal spelletjes die ik daarvoor met mijn zoon speelde (Deep Space D6, Star Trek the dice game en nog eentje) hadden flink wat D6 nodig in specifieke kleuren. Dus ik heb een paar van die doosjes Warhammer D6 gekocht en kon ze zo per spel in een doos bewaren.

O-) 6 kleuren van deze en nog wat andere: https://www.amazon.com/Wa...r-Dice-12mm/dp/B01FD98GIK

[edit]
Die laatste was one deck dungeon. Lijkt nog het meeste op D&D imo, wat je solo kan spelen met enkel wat kaarten en dobbels. Zoon vond het in ieder geval geweldig dat ik na het gooien er een verhaal omheen aan het breien was, wat dus ook echt de voorloper van D&D was (spel was voor ons iets te afhankelijk van de dobbels).

[ Voor 26% gewijzigd door Felicia op 13-03-2021 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Altijd leuk om met je kinderen te spelen.
Kan binnenkort weer aangezien we eindelijk ruimte genoeg krijgen (verbouwing bijna klaar voor beneden verdieping).

Ze willen al weet steeds mini's mee verven en weer spelen. Gaat de goede kant op. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Ik weet niet in hoeverre dit hier mag, maar ik zag al eerder in het topic een aantal miniatuurtjes voorbij komen. Ik heb laatst een dubbele set miniatuurtjes ontvangen van een kickstarter en daar doe ik er een van weg. Ik heb een advertentie in V&A overig gezet, maar omdat niemand daar kijkt hoop ik dat ik het hier ook even kan zetten.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ViNcE schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:11:
Ik weet niet in hoeverre dit hier mag, maar ik zag al eerder in het topic een aantal miniatuurtjes voorbij komen. Ik heb laatst een dubbele set miniatuurtjes ontvangen van een kickstarter en daar doe ik er een van weg. Ik heb een advertentie in V&A overig gezet, maar omdat niemand daar kijkt hoop ik dat ik het hier ook even kan zetten.
Doe eens een linkje dan :o Wellicht wel geinterreseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
ViNcE schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:11:
Je kan het nog leuk verpakken door ook wat plaatjes te posten van wat je hebt ontvangen of hoe je schilderproject loopt :P. Al is het me nooit helemaal duidelijk of willekeurige miniaturen nu hier of in het Warhammer topic thuis horen.

Ik had gisteren mijn 4-jarige neefje in huis en die wilde gelijk aan de haal gaan met alle 3D geprinte miniaturen die door het huis slingeren. Uiteindelijk heb ik maar een stuk of twintig oude minis verzameld waar hij en zijn zus dan om de beurt uit mochten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Anoniem: 613510 schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:29:
[...]

Doe eens een linkje dan :o Wellicht wel geinterreseerd.
Het staat in V&A Overig (Ik weet dat echt niemand daar kijkt). :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EqaG-svDrNkx1Mbf_kVTEztE45M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yiamcEJxEcTNLvjoZo6c3vQZ.jpg?f=fotoalbum_large

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MC Taz Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:16
Anoniem: 613510 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:36:
lol Deathhouse _O- _O- , voor als je echt wil dat je spelers er mee stoppen.
Zelfs Perkins himself heeft die niet gedraaid in DCA :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Uit interesse... Welke VTT wordt door de users hier gebruikt? Ikzelf DM in Foundry VTT, speelde in Roll20 en speel nu in Foundry/Astral combi (Westmarches, 2 DM's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MC Taz Man schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:58:
Uit interesse... Welke VTT wordt door de users hier gebruikt? Ikzelf DM in Foundry VTT, speelde in Roll20 en speel nu in Foundry/Astral combi (Westmarches, 2 DM's).
Foundry 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Roll20 all the way :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Vraagje; waarom? Foundry is (bij wijze van voorbeeld) veel goedkoper en imo veel krachtiger al vanaf vanilla. Laat staan als je er extra modules aan toevoegt. Eenmalige aanschaf itt abo... Beyond20 werkt ook perfect voor Foundry en avonturen importeren kan vanuit verschillende stores. DNDBeyond, of Roll20 (geen abo nodig).

Puur persoonlijk uiteraard, vandaar dat ik geïnteresseerd ben in de reden waarom men bij Roll20 zou blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Wij spelen altijd in Roll20. Daar kan best veel als je alles een beetje doorhebt. Ik heb nog geen ervaringen met ander virtual tabletops.

Ik hoop eerlijk gezegd dat we ooit weer een keer gewoon aan tafel kunnen spelen. Zeker met dit mooie weer vind ik het niks om binnen achter de PC te zitten voor de vaste D&D sessie.

We zijn na heel wat maanden spelen wel bijna klaar met Dungeon of the Mad Mage!!! Nog maar één verdieping van Undermountain te gaan. Eerlijk gezegd kijk ik best wel uit naar wat meer low-level D&D.

@MC Taz Man Roll20 is gratis? Niet als je dynamic lighting of betaalde modules wilt natuurlijk, maar met een beetje moeite en een semi-legale plugin kan je best een hoop voor elkaar krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door ErikT738 op 20-04-2021 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
ErikT738 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:20:
[...]

Wij spelen altijd in Roll20. Daar kan best veel als je alles een beetje doorhebt. Ik heb nog geen ervaringen met ander virtual tabletops.
Klopt. Vandaar dat ik al zei "persoonlijke voorkeur". Voor mij heeft financieel een hogere prio, that's it ;).
Ik hoop eerlijk gezegd dat we ooit weer een keer gewoon aan tafel kunnen spelen. Zeker met dit mooie weer vind ik het niks om binnen achter de PC te zitten voor de vaste D&D sessie.
Same... Speel al een tijdje met het idee om eventueel in het lokale 'buurthuis' elke week te gaan zitten als DM, met een briefje "spelers welkom", maar bier-virus...
We zijn na heel wat maanden spelen wel bijna klaar met Dungeon of the Mad Mage!!! Nog maar één verdieping van Undermountain te gaan. Eerlijk gezegd kijk ik best wel uit naar wat meer low-level D&D.
Cool. Die ken ik enkel van horen zeggen. Moet ik nog kopen en lezen :D. Momenteel DM ik een Lost Mines of Icespire Peak (combi van beide beginners-boxen). Wil mijn spelers door laten stromen naar Rise of Tiamat. Dus wat dat betreft heb ik nog wel materiaal zat :D

En dat Roll20 gratis is, klopt. Maar dan mis je idd dynamic lighting. Iets wat juist zoooo veel toevoegt imo. Vandaar dat ik betaald heb voor Foundry. Eenmalige aanschaf, met standaard dynamic lighting :P

[ Voor 8% gewijzigd door MC Taz Man op 20-04-2021 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
MC Taz Man schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:30:
[...]

Cool. Die ken ik enkel van horen zeggen. Moet ik nog kopen en lezen :D. Momenteel DM ik een Lost Mines of Icespire Peak (combi van beide beginners-boxen). Wil mijn spelers door laten stromen naar Rise of Tiamat. Dus wat dat betreft heb ik nog wel materiaal zat :D
Ik zou je Mad Mage eerlijk gezegd niet aanraden als compleet avontuur. Als ik de DM mag geloven heeft hij nogal wat werk moeten verzetten om al deze dungeon floors om te bouwen naar een coherent verhaal waarin de party ook een reden heeft om de Mad Mage te confronteren.
MC Taz Man schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:30:
Same... Speel al een tijdje met het idee om eventueel in het lokale 'buurthuis' elke week te gaan zitten als DM, met een briefje "spelers welkom", maar bier-virus...
Dat klinkt een beetje als Adventurers League, dat heb ik jarenlang gespeeld bij mijn plaatselijke spellenwinkel. Corona en constante wijzigingen in de regels hebben daar alleen een einde aan gemaakt. Als je toffe korte avonturen zoekt die samen een semi-coherente campaign vormen dan kan ik je seizoen 5 van Adventurers League zeker aanraden. Dit zijn allemaal korte avonturen (2 tot 4 uur) die zich tijdens de Storm King's Thunder campaign afspelen.

[ Voor 35% gewijzigd door ErikT738 op 20-04-2021 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
ErikT738 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:32:
[...]

Ik zou je Mad Mage eerlijk gezegd niet aanraden als compleet avontuur. Als ik de DM mag geloven heeft hij nogal wat werk moeten verzetten om al deze dungeon floors om te bouwen naar een coherent verhaal waarin de party ook een reden heeft om de Mad Mage te confronteren.
Fair. Ik ga ze sws allemaal kopen... Wil alles compleet hebben :+
[...]

Dat klinkt een beetje als Adventurers League, dat heb ik jarenlang gespeeld bij mijn plaatselijke spellenwinkel. Corona en constante wijzigingen in de regels hebben daar alleen een einde aan gemaakt. Als je toffe korte avonturen zoekt die samen een semi-coherente campaign vormen dan kan ik je seizoen 5 van Adventurers League zeker aanraden. Dit zijn allemaal korte avonturen (2 tot 4 uur) die zich tijdens de Storm King's Thunder campaign afspelen.
Cool, dank. Ga ik naar kijken. Zat idd te twijfelen tussen one shots en/of een campagne. We zullen zien als we ooit weer naar buiten mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
ErikT738 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:20:
Grappig, een vriend van mij (al 20 jaar DM) zegt dat hij dit vaak hoort, en als ze dan weer op de eerdere levels zitten dat ze niet kunnen wachten tot ze weer omhoog gelevelled zijn :D
Ik speel met een aantal mede-tweakers zonder VTT. Wij doen discord voor audio en video en DNDBeyond voor de degene die zelf geen dobbels hebben (met als bijkomend voordeel dat de rest de resultaten ook ziet). Vaak doe ik er dan een kaart met coördinaten zodat we toch een beetje tactical kunnen spelen.

Ik ben alleen niet zo tactisch als DM, en ik heb natuurlijk een setje dobbels dus die rolls zien ze niet terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
MC Taz Man schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:07:
[...]

Vraagje; waarom? Foundry is (bij wijze van voorbeeld) veel goedkoper en imo veel krachtiger al vanaf vanilla. Laat staan als je er extra modules aan toevoegt. Eenmalige aanschaf itt abo... Beyond20 werkt ook perfect voor Foundry en avonturen importeren kan vanuit verschillende stores. DNDBeyond, of Roll20 (geen abo nodig).

Puur persoonlijk uiteraard, vandaar dat ik geïnteresseerd ben in de reden waarom men bij Roll20 zou blijven.
Denk vooral omdat ik daar jaren geleden begonnen ben en nu wel de zaken ken in dat systeem. DNDBeyond gekoppeld zodat rolls ook werken, en de module (CoS) die ik heb gekocht isgoed uitgevoerd. Zie geen reden tot veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Basekid schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:36:
[...]

Denk vooral omdat ik daar jaren geleden begonnen ben en nu wel de zaken ken in dat systeem. DNDBeyond gekoppeld zodat rolls ook werken, en de module (CoS) die ik heb gekocht isgoed uitgevoerd. Zie geen reden tot veranderen.
Fair :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Hmm... M'n onervarenheid steekt z'n kop op... Net deze gekocht. De mini is in onderdelen. Ik neem aan dat deze gelijmd moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
MC Taz Man schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:39:
Hmm... M'n onervarenheid steekt z'n kop op... Net deze gekocht. De mini is in onderdelen. Ik neem aan dat deze gelijmd moeten worden?
"Some assembly required", dus waarschijnlijk moet je wel wat lijmen ja. Ik gebruik meestal gewoon secondelijm, maar afhankelijk van het materiaal heb je misschien iets anders nodig.

Hij is wel aan de prijs zeg, voor één mini. Koop gewoon een resin 3D printer en print zoveel als je wilt! Je kan ook nog naar de Nolzur's Miniatures lijn kijken, die hoef je alleen op de base te lijmen en ze zijn ook een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
ErikT738 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:56:
[...]

"Some assembly required", dus waarschijnlijk moet je wel wat lijmen ja. Ik gebruik meestal gewoon secondelijm, maar afhankelijk van het materiaal heb je misschien iets anders nodig.

Hij is wel aan de prijs zeg, voor één mini. Koop gewoon een resin 3D printer en print zoveel als je wilt! Je kan ook nog naar de Nolzur's Miniatures lijn kijken, die hoef je alleen op de base te lijmen en ze zijn ook een stuk goedkoper.
Dank voor het alternatief voor de toekomst, deze is al in bezit :D. Tevens dank voor de info. We gaan lijmen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:32

Milmoor

Footsteps and pictures.

Fantasy Grounds voor mijn eigen sessies, Roll20 voor een campagne waar ik in meespeel. Zelf ben ik blij dat ik tijd en geld in FG gestopt heb. Ik hou van automatisering, en de bulk gebeurt nu helemaal automatisch. Ik heb best wat gevechten in mijn campagne en dat loopt dan veel soepeler, zeker bij veel NPCs. Dat gezegd hebbende, Roll20 plus Beyond20 plus DNDbeyond werkt snel en goed als speler. Ik weet niet hoe blij ik zou zijn als DM.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
BTW; voor zij die geen "spam" krijgen van DnDBeyond; tot 2 mei hebben ze 25% korting op alle "boeken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Gebruik zelf Foundry.
Deels ook met de gedachte dat die straks ook nog te gebruiken zou moeten zijn als we weer in persoon spelen en ik mijn tafel met beeldscherm eindelijk eens kan benutten.
Alhoewel ik daar dan ook weer andere programma's voor heb.

Maar hoe doen jullie muziek/sfeer in een VTT?
Er zijn diverse modules, maar vind het zo beperkt. Zou het liefste een plugin van spotify voor Foundry gebruiken, maar die bestaat niet (en ik kan die niet schrijven, nog naast dat je dan tegen rechten e.d. aan loopt).

Wat betreft mini's trouwens, als je het geld hebt en de verslaving kan weerstaan, ga voor een goede 3d printer. Puur de kosten van de eerste set mini's die ik besteld heb, had ik al een printer van kunnen kopen.
Uit eindelijk ook gedaan en de hoeveelheid modellen die ik heb slaat tegenwoordig nergens meer op.
Krijg niet eens alles meer geprint, laat staan geverfd.

Mocht je een 3d printer hebben dan heb je vooral bij kickstarters heel veel waarde voor je geld.
En er komen wekelijks nieuwe kickstarters met elke keer weer betere en mooiere modellen uit. (verslaving nummer 2).

Alternatief is natuurlijk laten printen als je zelf modellen hebt maar geen printer, of gelicenceerde printers van bepaalde merken.
Maar fair is fair, als je meer dan zeg 50 mini's (of 5 echt grote modellen zoals draken) wil, ben je goedkoper uit om het zelf te doen. (hoe graag ik zelf ook klandizie wil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Morelleth schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:47:
Er zijn diverse modules, maar vind het zo beperkt. Zou het liefste een plugin van spotify voor Foundry gebruiken, maar die bestaat niet (en ik kan die niet schrijven, nog naast dat je dan tegen rechten e.d. aan loopt).
Om heel eerlijk te zijn, ik doe helemaal geen muziek. Ik wordt er van afgeleid maar dat is ook vanwege mijn beperking. Enige waar ik het zou willen gebruiken is als ze gevaar tegemoet gaan wat ze niet goed onderzocht hebben want dan weten ze op een gegeven moment wel dat ze daar wat meer moeten onderzoeken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MC Taz Man
Morelleth schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:47:
Probeer zelf ook muziek te doen via de playlists. Werkt af en aan, maar dat ligt meer aan mij ;). Echter gaat de volgende update enorm veel verbeteringen aan de muziek brangen, zie ook hier: YouTube: Alpha 0.8.1 Development Update and Q&A

[edit]
Blijkbaar is er morgen om 6PM UTC (weet zo niet hoe laat dat hier is) een Twitch stream update voor 0.8.2: https://www.twitch.tv/foundryvtt

Audio streaming is een expliciet onderwerp

[ Voor 20% gewijzigd door MC Taz Man op 29-04-2021 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:39

JJJ

Ik ben een beginnende DM en speel nu met een groepje vrienden de starter kit van D&D (Lost Mines of Phandelver). Nu haakt er binnenkort iemand aan die volledig onbekend is met D&D.

De groep heb ik eerst de player guide laten lezen maar dit was niet per se een groot succes. Het geeft wel inzicht in wat de rule mechanics zijn van het spel maar vertelt je niet zoveel over hoe je het spel verder speelt.
Verder waren mensen er best veel tijd aan kwijt voor iets wat achteraf relatief onbelangrijk leek.

Voor de nieuwe speler vraag ik me af wat handig is. Laat ik hem die player guide ook lezen, is er een kortere intro beschikbaar of werkt het ook om iemand in het diepe te gooien en gewoon met de rest mee te laten spelen? Hopelijk hebben jullie ervaringen waar ik uit kan putten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
JJJ schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:39:
Ik ben een beginnende DM en speel nu met een groepje vrienden de starter kit van D&D (Lost Mines of Phandelver). Nu haakt er binnenkort iemand aan die volledig onbekend is met D&D.

De groep heb ik eerst de player guide laten lezen maar dit was niet per se een groot succes. Het geeft wel inzicht in wat de rule mechanics zijn van het spel maar vertelt je niet zoveel over hoe je het spel verder speelt.
Verder waren mensen er best veel tijd aan kwijt voor iets wat achteraf relatief onbelangrijk leek.

Voor de nieuwe speler vraag ik me af wat handig is. Laat ik hem die player guide ook lezen, is er een kortere intro beschikbaar of werkt het ook om iemand in het diepe te gooien en gewoon met de rest mee te laten spelen? Hopelijk hebben jullie ervaringen waar ik uit kan putten!
Ik ben zelf ooit begonnen door een uurtje mee te kijken en vervolgens een Guard statblock van de DM te krijgen zodat ik mee kon doen met het avontuur. Het spel zelf is ontzettend simpel en de meeste "crunch" zit in het bouwen van je karakter. Als jij die taak nu op je neemt (en de speler later zelf laat rebuilden als hij/zij het spel een beetje doorheeft) dan kom je denk een heel eind zonder dat de nieuwe speler de boeken in hoeft te duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InTheDisorder
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-04 10:58
ErikT738 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:05:
[...]

Ik ben zelf ooit begonnen door een uurtje mee te kijken en vervolgens een Guard statblock van de DM te krijgen zodat ik mee kon doen met het avontuur. Het spel zelf is ontzettend simpel en de meeste "crunch" zit in het bouwen van je karakter. Als jij die taak nu op je neemt (en de speler later zelf laat rebuilden als hij/zij het spel een beetje doorheeft) dan kom je denk een heel eind zonder dat de nieuwe speler de boeken in hoeft te duiken.
Ik zou dit inderdaad aanraden. Mijn eerste DM heeft me toen ook geholpen met het bouwen van mijn eerste character met de optie om die later nog wat aan te passen. De eerste sessie was toen wel met meerdere mensen die nog nooit eerder gespeeld hadden dus de sessie was verder wel gemaakt voor nieuwe spelers. In dit geval zou ik de nieuwe speler dus eerst even helpen met het bouwen van een character, en hem daarna even een stukje mee laten kijken voordat je zijn character bij het verhaal betrekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:47

fub

JJJ schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:39:
Ik denk dat een beginnende speler niet veel meer nodig heeft dan blz 60-80 van de Basic Rules. Twintig pagina's, nog een gratis download ook. Tijdens hun eerste sessie met wat geduld uitleggen hoe het er aan tafel echt aan toe gaat, en dan komt het vanzelf wel. Uiteindelijk is het ook de verantwoordelijkheid van de hele groep om een nieuweling het spel te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
fub schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:17:
[...]

Ik denk dat een beginnende speler niet veel meer nodig heeft dan blz 60-80 van de Basic Rules. Twintig pagina's, nog een gratis download ook. Tijdens hun eerste sessie met wat geduld uitleggen hoe het er aan tafel echt aan toe gaat, en dan komt het vanzelf wel. Uiteindelijk is het ook de verantwoordelijkheid van de hele groep om een nieuweling het spel te leren.
Dit. Heb het er vooral over wat roleplayen is, hoe je groep daarmee omgaat, wat de dos en don'ts zijn aangaande conflict binnen de party en vraag uit wat voor type character met wat voor soort achtergrond de nieuwe speler wat lijkt.

Die dobbelstenen en combat komt vanzelf, snel zelfstandig kunnen/durven meedoen aan het verhaal is naar mijn mening belangrijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:39

JJJ

Dank voor de tips allen! De basic rules ga ik vrijblijvend delen, laat 'm even meekijken en geef hem een guard statblock. Later maar even kijken of ik zijn character op een mooie plek in het verhaal kan weven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
JJJ schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:42:
Dank voor de tips allen! De basic rules ga ik vrijblijvend delen, laat 'm even meekijken en geef hem een guard statblock. Later maar even kijken of ik zijn character op een mooie plek in het verhaal kan weven :)
Dat guard statblock was omdat het toevallig beschikbaar was. Ik zou gewoon een champion fighter geven of iets anders simpels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Als je op dmsguild kijkt staan er meerdere premade characters die je kan gebruiken.
Ook kan je natuurlijk zelf een simpele variant maken afhankelijk van wat de speler wil.

Dan haal je het moeilijkste vast weg en kan de speler zich in eerste instantie focussen op het spelen.
Regels kunnen adhv situaties uitgelegd worden (a la game intro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:32

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ik heb een hele campagne gespeeld met spelers die het systeem niet vooraf niet kenden. Zij beschreven wat zij wilden, en ik gaf het resultaat. Dat werkt best goed. Een deel van de spelers wilde meer dan basis, en die moesten zich uiteindelijk wel in de regels verdiepen (bijv. magie). Maar de standaard Kerkers en Krochten avonturen kan je best goed zonder regelkennis afhandelen.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Morelleth
Weer wat nieuwe speeltjes om te gaan printen.
Ik denk dat dit een hele goede combi tussen dungeontiles en muren gaat zijn.
Dit wordt flink wat printen. :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/koqkuDu8NYxAVBo7M13VaudQl-A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lQrVq70MZVNartocI45bfge8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lbee1vUbg3zeFpXrckwy0p1RkHg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4aryVe24PxfRm9lR7ZiJLIrY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IE_10qdRFmABIE6jT7EDr4xvv1g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fxtuBVEK2ttAPMiu8eolHOEN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
Morelleth schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:11:
Dat ziet er inderdaad echt heel goed uit! Waar heb je de files vandaan als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Morelleth schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:11:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die zijn wel tof! Deze zijn in resin geprint zeker? Zo niet dan heb je de printlagen wel heel mooi kunnen verstoppen. Welk systeem gebruik je om ze aan elkaar te linken?

Ik heb zelf ook eens een fors aantal dungeon tiles van Printed Scenery geprint maar heb ze eigenlijk nooit kunnen gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morelleth
Kaasdipje schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:14:
[...]

Dat ziet er inderdaad echt heel goed uit! Waar heb je de files vandaan als ik vragen mag?
Kickstarter van Kraken Fantasy Dungeons.
ErikT738 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:38:
[...]

Die zijn wel tof! Deze zijn in resin geprint zeker? Zo niet dan heb je de printlagen wel heel mooi kunnen verstoppen. Welk systeem gebruik je om ze aan elkaar te linken?

Ik heb zelf ook eens een fors aantal dungeon tiles van Printed Scenery geprint maar heb ze eigenlijk nooit kunnen gebruiken.
Zowel resin als PLA, zelfde file. Wilde graag het verschil zien.
Resin heeft wel gewonnen qua uiterlijk (ook al zit er een printfoutje in), printtijd en kosten.
Maar duurzaamheid is nog een twijfelpuntje.

Heb zelf ook alles van printable scenery en daar is resin een big no met de clipjes.
Deze zitten pur op wrijving, maar moet de verbindingen nog uit proberen.

Volgende print word tile PLa en details erop in resin.
Kijken hoe dat combineert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
@Morelleth Nu je het zegt zie ik het verschil, ja. Wel heel mooi gedaan! Voor terrein zou ik altijd voor PLA gaan omdat het over het algemeen wat minder breekbaar is dan resin. Ook zou ik verwachten dat PLA het wint qua kosten, maar kennelijk komt resin bij jou daar beter uit de verf. Ik denk dat een combi misschien wel het beste is, als zal dit wel het meest arbeidsintensief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
ErikT738 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:44:
@Morelleth Nu je het zegt zie ik het verschil, ja. Wel heel mooi gedaan! Voor terrein zou ik altijd voor PLA gaan omdat het over het algemeen wat minder breekbaar is dan resin. Ook zou ik verwachten dat PLA het wint qua kosten, maar kennelijk komt resin bij jou daar beter uit de verf. Ik denk dat een combi misschien wel het beste is, als zal dit wel het meest arbeidsintensief zijn.
PLA was voor deze file 19h printtijd, en ca 44m (ca 1/8 rol van 1 kg a €20,-)
Resin ca 8h en 66 ml. (1/15 van een fles van 1 kg a €25)

Qua prijs zit dat nagenoeg gelijk als ik slijtage e.d. ook mee neem.

Typerend genoeg ben ik met de PLA versie juist meer tijd kwijt geweest met randjes bijsnijden.
Resin iets meer tijd qua voorbereiding supports en uiteraard het uitharden.

Vanuit verkoop beredeneerd zouden ze op nagenoeg de zelfde prijs moeten zitten. En is het verschil eerder de levensduur vs detailniveau.
Dus wellicht is idd de combi het beste.

[ Voor 4% gewijzigd door Morelleth op 27-07-2021 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MC Taz Man
Morelleth schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:51:
[...]

PLA was voor deze file 19h printtijd, en ca 44m (ca 1/8 rol van 1 kg a €20,-)
Resin ca 8h en 66 ml. (1/15 van een fles van 1 kg a €25)

Qua prijs zit dat nagenoeg gelijk als ik slijtage e.d. ook mee neem.

Typerend genoeg ben ik met de PLA versie juist meer tijd kwijt geweest met randjes bijsnijden.
Resin iets meer tijd qua voorbereiding supports en uiteraard het uitharden.

Vanuit verkoop beredeneerd zouden ze op nagenoeg de zelfde prijs moeten zitten. En is het verschil eerder de levensduur vs detailniveau.
Dus wellicht is idd de combi het beste.
Als ik Youtube mag geloven, is FDM printen een stuk goedkoper, vooral ivm alle tijd die je extra kwijt bent aan hars. Immers is tijd geld.

Afgelopen donderdag een Ender 3 v2 gekocht via MP :D. Nu aan het spelen en goed ingeregeld krijgen... M'n eerste grote print gaat Tiamat worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
MC Taz Man schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 16:23:
[...]

Als ik Youtube mag geloven, is FDM printen een stuk goedkoper, vooral ivm alle tijd die je extra kwijt bent aan hars. Immers is tijd geld.

Afgelopen donderdag een Ender 3 v2 gekocht via MP :D. Nu aan het spelen en goed ingeregeld krijgen... M'n eerste grote print gaat Tiamat worden :D
Ik zou beginnen met iets wat klein en supportless is als ik jou was zoals de Vae Victis miniaturen. De vorige link en deze gaan naar hun gratis modellen. Als je er wat meer geld in wilt steken dan zijn sinds gisteren de laatste 48 uur van de Lost Adventures 3 Kickstarter aangebroken. Je krijgt hier STL files met bijbehorende D&D statblocks. Momenteel is het een iets grotere investering dan een willekeurige Patreon maar krijg je daar wel een hele berg STLs voor. Je kan sowieso even deze gratis sample van ze proberen. Post je resultaten vooral in het Miniature topic!

Sinds een tijdje speel ik eindelijk geen digitale D&D meer en zitten we weer rond een tafel! Omdat de Dynamic Lighting en battle maps toch wel leuk waren hebben we nu alleen wel een digitaal speelbord gemaakt van een oude TV :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasdipje
ErikT738 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 08:35:
[...]
Sinds een tijdje speel ik eindelijk geen digitale D&D meer en zitten we weer rond een tafel! Omdat de Dynamic Lighting en battle maps toch wel leuk waren hebben we nu alleen wel een digitaal speelbord gemaakt van een oude TV :P
Wij hebben nu ook ongeveer een jaar een digitaal speelbord met eigen (normale) miniatures. Bevalt bij onze tafel in ieder geval heel goed. Wel hebben we nu een 32 inch scherm en willen we in de toekomst naar 40+ aangezien bijv. de maps van Dynamic Dungeons gemaakt zijn voor 40 of 50 inch schermen.

Vorige week kon 1 speler niet en heb ik een Evil oneshot gedaan met de overige 3 spelers + 1 jongen die normaal niet met ons mee speelt. Deze oneshot speelde zich af in dezelfde wereld als de campaign en de conclusie van de oneshot was dat deze groep op jacht zal gaan op de spelers van de normale campaign. Het eindigde echt met die opdracht en de spelers die in de campaign zelf zitten vonden het echt epic en beginnen zich nu al druk te maken over de gevolgen. :9~ Ook het idee van een evil campaign (of alleen nog 1/2 sessies met deze evil groep) beviel ze wel. Misschien ook een idee voor anderen hier om eens te proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morelleth
MC Taz Man schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 16:23:
[...]

Ligt er maar net aan wat je print.
FDM printen kost veel tijd en supports zijn hell. Wil je die verwijderen dan is het bijna onmogelijk dit zonder schade te doen. Maar je print is veeeeeeel sterker. Detail niveau daarentegen is ook lager. (0,12 is wel max detailniveau met standaard nozzles)
Resin printen is een heel stuk sneller (ongeacht hoeveel je op je buildplate propt), maar er zijn meer handelingen achteraf mbt schoonmaken. Alcohol badje en dan in warm water. Supports verwijderen duurt wel geteld 1 min. Daarna nog kort onder de UV lamp.

Het ligt er dus vooral aan wat je print.

Mijn Ender staat nu stil (zit een z wobble in die ik er niet uit krijg.) Mijn CR6-SE draait 24/7 voor tiles.
Mijn Photon staat stil omdat ik de voorkeur geef aan de Saturn. En die draait continu voor Mini's en gedetaillerde spullen.

Maar hoe dan ook, welkom bij de verslaving van printen >:)
[...]

Ik zou beginnen met iets wat klein en supportless
Dit is dus de beste oplossing als jje met FDM wil printen. En de kickstarter die genoemd is, is daar een hele goede voor als je veel modellen wil hebben. Als het goed is zou een hoop (zo niet alles) ook voor FDM te printen moeten zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Morelleth op 30-08-2021 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Morelleth schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 08:58:
Detail niveau daarentegen is ook lager. (0,12 is wel max detailniveau met standaard nozzles)
Toen mijn Ender 3 nog dialed in was kon ik afhankelijk van de mini lagen van 0,08 of 0,10 maken. Nu beperk ik mezelf vooral tot het printen van bases voor mijn resin mini's.

Voor deze ga ik 'm echter wel weer gebruiken. Het lijkt me ideaal als Goblin of Kobold fort.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UQPGycmDrgozQMxGvKG1yuldcQw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3laqwk4VNUQayszIiGabjUvL.png?f=user_large
En de kickstarter die genoemd is, is daar een hele goede voor als je veel modellen wil hebben. Als het goed is zou een hoop (zo niet alles) ook voor FDM te printen moeten zijn.
Het terrein in LA3 is geoptimaliseerd voor een Ender 3 en supportless. Qua miniaturen zijn alle grote en middelgrote monsters waarschijnlijk heel goed te doen en wordt het pas lastig als je humanoids wilt printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
ErikT738 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 09:13:
[...]

Toen mijn Ender 3 nog dialed in was kon ik afhankelijk van de mini lagen van 0,08 of 0,10 maken. Nu beperk ik mezelf vooral tot het printen van bases voor mijn resin mini's.

Voor deze ga ik 'm echter wel weer gebruiken. Het lijkt me ideaal als Goblin of Kobold fort.
[Afbeelding]

[...]

Het terrein in LA3 is geoptimaliseerd voor een Ender 3 en supportless. Qua miniaturen zijn alle grote en middelgrote monsters waarschijnlijk heel goed te doen en wordt het pas lastig als je humanoids wilt printen.
True, in principe kan het in stappen van (optimaal) 0,04 met een stock nozzle.
Je zou theoretisch dus ook op laagdikte 0,04 kunnen printen met een ender 3. En volgens mij zelfs nog kleiner.
Maar je moet hem echt super goed afgesteld hebben wil je dat voor elkaar kunnen krijgen.
En de printtijd vliegt extreem omhoog.

Verhoudingsgewijs om met de zelfde laagdikte in FDm als Resin te kunnen printen, wint de resin met gemak qua snelheid. (helemaal met de nieuwere sneller printers).
Ter vergelijking met mijn Saturn is het in laagjes van 0,05 belichtingstijd 3,5 sec. Voor de complete buildplate. Bij een laagdikte 0,2 is dat dus 14 sec + een paar sec vertraging door optillen.
Pak ik het zelfde oppervlak in FDM dan doet die daar enkele minuten over.

Zit overigens nog te twijfelen of ik deze kickstarter blijf supporten.
Heb al veeeeeels te veel files. :X *kuch* 3+ TB *kuch*
Maar de modellen zijn zo mooi :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Morelleth schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:06:
[...]
Zit overigens nog te twijfelen of ik deze kickstarter blijf supporten.
Heb al veeeeeels te veel files. :X *kuch* 3+ TB *kuch*
Maar de modellen zijn zo mooi :9~
Tja, voor mij zitten er genoeg modellen bij die uniek genoeg zijn dat ik er nog niets of weinig van heb (de Remorhaz, Axe Beaks en Displacer Beasts bijvoorbeeld). Ook past de stijl goed genoeg bij Artisan Guild (m'n favoriete bron voor player characters) om niet uit de toon te vallen. Het boek met extra races en subclasses is een leuke bonus, al heb ik nog geen idee wat de kwaliteit daarvan gaat zijn.

Overigens zit ik ook midden in een Rime of the Frostmaiden campaign en hebben ze genoeg modellen die daar in zouden passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
ErikT738 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:41:
[...]

Ook past de stijl goed genoeg bij Artisan Guild (m'n favoriete bron voor player characters) om niet uit de toon te vallen.
Artisan Guild is hero scale, dus neem aan dat je voornamelijk ook dat soort modellen zoekt.
Zou dan ook kijken naar de modellen van bijvoorbeeld Ian Lovecraft.

Mocht je nog echt goede ontwerpers willen van Monsters, kan je kijken naar Lord of the Print en Mini Monster Mayhem.
En als je hele goede modellen zoekt in het algemeen, kijk naar Loot Studios.

En zo kan ik nog een hele zwik aan extreem goede ontwerpers aanraden :P
ErikT738 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:41:
[...]
Overigens zit ik ook midden in een Rime of the Frostmaiden campaign en hebben ze genoeg modellen die daar in zouden passen.
Zou zeggen kijk deze ook maar eens na. ;)
https://www.myminifactory...strange-thing-pack-123867
Die is wel interessant voor je dan denk.

[ Voor 23% gewijzigd door Morelleth op 30-08-2021 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
[...]

Ik zou beginnen met iets wat klein en supportless is als ik jou was zoals de Vae Victis miniaturen. De vorige link en deze gaan naar hun gratis modellen. Als je er wat meer geld in wilt steken dan zijn sinds gisteren de laatste 48 uur van de Lost Adventures 3 Kickstarter aangebroken. Je krijgt hier STL files met bijbehorende D&D statblocks. Momenteel is het een iets grotere investering dan een willekeurige Patreon maar krijg je daar wel een hele berg STLs voor. Je kan sowieso even deze gratis sample van ze proberen. Post je resultaten vooral in het Miniature topic!
Oh, ik ben nog niet begonnen aan de godin hoor ;). Ik ben vooral bezig om de printer helemaal dialed-in te krijgen. Tot nu toe 1 gelukte mini, wat per ongeluk lijkt te zijn. Benchy telt niet :P. Verder veel problemen met adhesion, tikkende extruder, ophoudende extrusion, etc.

Denk dat het meegekregen witte fillament (PETG) behoorlijk ruk is. Zwart lijkt beter te gaan, maar die liet spontaan los daarnet. Ah well... Door gaan tot er goed resultaat is.
Nais. Ik speel zowel analoog, als digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
[...]

Ligt er maar net aan wat je print.
FDM printen kost veel tijd en supports zijn hell. Wil je die verwijderen dan is het bijna onmogelijk dit zonder schade te doen. Maar je print is veeeeeeel sterker. Detail niveau daarentegen is ook lager. (0,12 is wel max detailniveau met standaard nozzles)
Resin printen is een heel stuk sneller (ongeacht hoeveel je op je buildplate propt), maar er zijn meer handelingen achteraf mbt schoonmaken. Alcohol badje en dan in warm water. Supports verwijderen duurt wel geteld 1 min. Daarna nog kort onder de UV lamp.

Het ligt er dus vooral aan wat je print.
Youtube was daar erg duidelijk over gelukkig... Probleem met hars is (voor mij iig) de chemische meuk er om heen. M'n longen zijn niet de beste, dus wil ik daar niet aan.

Sowieso hoeven de mini's voor mij niet super gedetailleerd (momenteel)... Zijn die van WizKids ook niet :D :P
Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste

Let op:
Discord: https://discord.gg/qeVBZHJ