Het grote Dungeons & Dragons topic

Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 613510

ErikT738 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:16:
Ok heb gisteren een zeer toffe one-shot gespeeld gebaseerd op The Commoner Curse of 300 Wands, een avontuur waarin een groep commoners in het bezit komt van 300 Wands of Magic Missiles die allemaal een random effect veroorzaken wanneer ze worden gebruikt. Het is echt verbazingwekkend om te zien hoe snel er een heel avontuur ontstaat uit die premise. Uiteraard eindigde het na een uur of vijf in een in een TPK maar we hebben wel veel lol gehad.
Haha wat :D Klinkt als gegarandeerde lol _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-05 10:20
Anoniem: 613510 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:42:
[...]

Haha wat :D Klinkt als gegarandeerde lol _/-\o_
En hier is de random spell lijst. :+
Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dutchone schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:53:
[...]

En hier is de random spell lijst. :+
Link
Als ik die lijst zo zie dan zou ik die wands lekker links laten liggen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
Anoniem: 613510 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:00:
[...]

4 keer een 0 gooien op een D10 zou ik afraden ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:25
Anoniem: 613510 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:00:
[...]
Ik weet niet of dit de lijst was die mijn DM gebruikte. We speelden in Fifth Edition dus er zullen wel wat dingen aangepast zijn. Voor de meeste echt nare dingen kregen we ook saves gelukkig. Niet dat het echt hielp, aangezien een party member binnen zichzelf in het eerste uur al in steen had veranderd. We probeerden het nog ongedaan te maken door dezelfde staf op hem te gebruiken maar dat resulteerde alleen in een exploderend standbeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is een poosje geleden dat hier gepost is, vandaar een updateje :+

De Discord wordt actief gebruikt, en je bent natuurlijk van harte welkom!
Klikkerdeklik -> https://discord.gg/VZwHch <-

We spelen met een groepje Tweakers (de starterset campaign) Lost Mines of Phandelver en dat bevalt erg goed. Inmiddels zijn we bij sessie 7 aanbeland en gaat het per sessie van kwaad tot erger. :D _O-

Zelf heb ik het virus aardig te pakken en heb ik voor het eerst mijn eigen IRL game gehost als DM. Iedereen was erg enthousiast en ernstig verbaast dat 2 uur zo snel voorbij vloog :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:24
Pas maar op met dat virus ;)

Heb nu in de tussentijd een goede 208 dice
Alle 5E boeken
en een stuk of 150 mini's

Ben in one note de forgotten realms campaing van Storm Kings Thunder steeds verder aan het uitbreiden. Met allerlei info, wiki's etc.
Heb er al meerdere mogelijkheden qua verhaallijnen deels in verwerkt zodat ze naar andere modules over te stappen als ze daar behoefte aan hebben.
En de wereld die ik benut word groter en groter.

En we zijn nu pas bij sessie 6 :P

[ Voor 9% gewijzigd door Morelleth op 07-09-2018 13:21 ]

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:29
Ik meld me ook maar weer eens in dit topic. Afgelopen zaterdag toch maar eens die starter set gekocht. Nu even wat inlezen, de karakters naar vrienden sturen en een keer beginnen. Maar misschien toch ook eens een keer aanhaken bij een bestaand groepje. De zaak waar ik de set heb gekocht (in Utrecht) zou iets hebben, maar als er hier iemand en in de buurt van R'dam/Nieuwerkerk speelt en er wel eens een amateur bij wil hebben: ik hoor 't graag.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Morelleth schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:55:
Pas maar op met dat virus ;)

Heb nu in de tussentijd een goede 208 dice
Alle 5E boeken
en een stuk of 150 mini's
Lichtelijk jaloers. :+ Binnenkort maar eens een battlemat en wat mini's aanschaffen.

Ik heb laatst mijn laptop gebruikt, maar ik vind dat toch een soort storend werken tijdens het DM'en. Wellicht eens een tabletje halen en een fatsoenlijk DM scherm in elkaar zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Anoniem: 613510 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 16:18:
[...]

Lichtelijk jaloers. :+ Binnenkort maar eens een battlemat en wat mini's aanschaffen.
Als ik alle kosten op een rijtje zet denk ik het niet meer 😂

Maar goed speel nu iets meer dan een jaar. (Wilde al 5 jaar langer spelen.)
Ben aan mijn 1e campaign als DM bezig en speel nog een andere campaign online mee.

Helaas liep de 3.5 campaign niet heel lekker en die zal ook geen vervolg meer hebben gok ik zo. (Ligt al sinds eind mei/juni stil, daarom ben ik maar begonnen met 3x een one shot en daarna deze campaign)
Nadeel is dus wel dat ik het iets te leuk vind. 😅

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
Je weet pas dat je DnD verslaaft ben als je heel de dag er aandenkt, het is bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Morelleth schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:57:
[...]

Als ik alle kosten op een rijtje zet denk ik het niet meer 😂

Maar goed speel nu iets meer dan een jaar. (Wilde al 5 jaar langer spelen.)
Ben aan mijn 1e campaign als DM bezig en speel nog een andere campaign online mee.

Helaas liep de 3.5 campaign niet heel lekker en die zal ook geen vervolg meer hebben gok ik zo. (Ligt al sinds eind mei/juni stil, daarom ben ik maar begonnen met 3x een one shot en daarna deze campaign)
Nadeel is dus wel dat ik het iets te leuk vind. 😅
Mwah hobbies kosten geld...

Waarom de keuze voor 3.5 als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Anoniem: 613510 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:16:
[...]

Mwah hobbies kosten geld...

Waarom de keuze voor 3.5 als ik vragen mag?
Tell me about it 🤣

Maar de keus voor 3.5e kwam doordat vrienden van me die al speelde.
Ze waren toen nog met Ravenloft bezig en een volle party dus kon nog niet mee doen.
Zelf toen met 5e op roll20 begonnen en een RL groep.
En ergens in april/mei waren ze eindelijk klaar met Ravenloft na ca 1,5 of 2 jaar en (waarvan een ruim eenhalf jaar over het laatste stukje gedaan zonder aanwijzingen oid van die DM) en ik dus al bijna een jaar aan het spelen was in 5e.
Waren al wat afspraken gemaakt over een nieuwe campaign en ik wilde graag joinen dus ach.

Maar goed dat werd niet waargemaakt en ik ben maar in het gat gesprongen, maar dan 5e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-05 08:52
Recentelijk heb ik Mordekainen's Tome of Foes (limited edition) opgehaald. Is er al iemand hier die gebruik heeft gemaakt van de playable races die hier in staan? Tot nu toe heb ik vrij veel gekeken naar optimized builds, en tot een bepaalde hoogte is dat ook wel verstandig. Maar mijn volgende character wil ik volledig storybased in elkaar gaan zetten. Een race kiezen die me interessant lijkt, daar een verhaal omheen maken en dan kijken welke role daar goed bij zou passen. Zijn er meer mensen die het zo doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin321
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
humble bundle heeft een paar boeken in de aanbieding.

the Humble Mini RPG Book Bundle #1: Horrors Unbound: Stank Hog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
martin321 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 19:50:
humble bundle heeft een paar boeken in de aanbieding.

the Humble Mini RPG Book Bundle #1: Horrors Unbound: Stank Hog
Volgens mij is de bundle al niet meer te krijgen :+
Kaasdipje schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:58:
Recentelijk heb ik Mordekainen's Tome of Foes (limited edition) opgehaald. Is er al iemand hier die gebruik heeft gemaakt van de playable races die hier in staan? Tot nu toe heb ik vrij veel gekeken naar optimized builds, en tot een bepaalde hoogte is dat ook wel verstandig. Maar mijn volgende character wil ik volledig storybased in elkaar gaan zetten. Een race kiezen die me interessant lijkt, daar een verhaal omheen maken en dan kijken welke role daar goed bij zou passen. Zijn er meer mensen die het zo doen?
Zo maak ik eigenlijk al m'n characters, al ga ik wel echt altijd voor een build die een beetje werkt. Dat is ook de enige reden dat mijn Pteradon-rijdende Halfling Beastmaster Ranger nog nooit is gespeeld... Zowel Mounted Combatant als Sharpshooter zijn nodig om de build nog een beetje goed te maken en tot level 8 ben je dus behoorlijk sub-optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-04 21:06

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Kaasdipje schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:58:
Ik heb dit een beetje aangehouden:

De volgende keer zal ik dat zeker nog meer doen. Voor mij gaat het vooral om het verhaal, niet of ik heel sterk ben :+ . Gelukkig past onze DM de moeilijkheid ook wel een beetje aan als we allemaal verschrikkelijk slechte PC's hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin321
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
sorry, had beter even een link erbij kunnen doen.

https://www.humblebundle...._type_threes_tile_index_2

nog 9 dagen te gaan.

info bij de bundle
"Humble Mini RPG Book Bundle #1: Horrors Unbound: Stank Hog
Welcome to the inaugural Mini RPG Book Bundle! We assembled a party of awesome RPG publishers to create a series of three ebook bundles. Spice up your 5th Edition adventures with this set of sourcebooks and play aids, then come back next month for another! Actual Stank Hog not included."

Er komen dus nog een paar bundles aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

martin321 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 10:41:
sorry, had beter even een link erbij kunnen doen.

https://www.humblebundle...._type_threes_tile_index_2

nog 9 dagen te gaan.

info bij de bundle
"Humble Mini RPG Book Bundle #1: Horrors Unbound: Stank Hog
Welcome to the inaugural Mini RPG Book Bundle! We assembled a party of awesome RPG publishers to create a series of three ebook bundles. Spice up your 5th Edition adventures with this set of sourcebooks and play aids, then come back next month for another! Actual Stank Hog not included."

Er komen dus nog een paar bundles aan.
En wat vind je er van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareemthereem
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05:35
Oeh nice find, bedankt voor het delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Voor de Magic: the Gathering liefhebbers onder ons; in het weekend van 10 en 11 november wordt er bij diverse winkels een avontuur gespeeld wat zich afspeelt in Ravnica, ter promotie van het boek wat binnenkort uitkomt. Ik weet dat er in ieder geval bij De Tafelridder in Leiden en het Spellenhuis in Haarlem gespeeld kan worden maar waarschijnlijk zijn er nog veel meer locaties.

Dit lijkt me een ideale introductie voor Magic spelers die nog nooit D&D hebben gespeeld :)

[ Voor 28% gewijzigd door ErikT738 op 01-11-2018 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 20:53
Very late to the game. Al langer interesse om RPG te proberen (wel ruim 30 jaar videogame ervaring), en uiteraard heeft dit ook bij mij door - cliché alert - series als Stranger Things en podcast als the Adventure Zone een nieuwe slinger gekregen. Ik heb mij aangemeld voor one-shot meetups in Amsterdam en heb erg veel zin om voor het eerst te gaan spelen. Ondertussen ben ik Youtube tutorials aan het kijken en mij in aan het lezen op bijv. D&Dbeyond. Zowel voor voorbereiding als voorpret.

Even een vraag aan jullie: hebben jullie ervaring met het PBP spelen? Klinkt voor mij ideaal ivm weinig tijd (gezin) en mijn voorliefde voor schrijven (ik ben al een backstory aan het schrijven voor mijn eerste char terwijl ik nog niet eens 1 game heb gespeeld :X )

Hebben jullie aanraders voor sites (ook voor compleet nieuwe spelers) op dit gebied of spelen jullie zelf ergens?

Op den duur zou ik ook graag willen DMen zodat ik ook met mijn vrouw en dochter kan spelen. Die laatste is pas 2, dus ik heb nog wel even tijd om eerst exp op te doen als speler 8)

psn: jagermeistertim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
TTHEEBO1 schreef op zondag 18 november 2018 @ 08:47:
Very late to the game. Al langer interesse om RPG te proberen (wel ruim 30 jaar videogame ervaring), en uiteraard heeft dit ook bij mij door - cliché alert - series als Stranger Things en podcast als the Adventure Zone een nieuwe slinger gekregen. Ik heb mij aangemeld voor one-shot meetups in Amsterdam en heb erg veel zin om voor het eerst te gaan spelen. Ondertussen ben ik Youtube tutorials aan het kijken en mij in aan het lezen op bijv. D&Dbeyond. Zowel voor voorbereiding als voorpret.

Even een vraag aan jullie: hebben jullie ervaring met het PBP spelen? Klinkt voor mij ideaal ivm weinig tijd (gezin) en mijn voorliefde voor schrijven (ik ben al een backstory aan het schrijven voor mijn eerste char terwijl ik nog niet eens 1 game heb gespeeld :X )

Hebben jullie aanraders voor sites (ook voor compleet nieuwe spelers) op dit gebied of spelen jullie zelf ergens?

Op den duur zou ik ook graag willen DMen zodat ik ook met mijn vrouw en dochter kan spelen. Die laatste is pas 2, dus ik heb nog wel even tijd om eerst exp op te doen als speler 8)
Play by post heb ik weinig ervaring mee (buiten het briljante Lego Quest om). Voor spellen die dieper gaan dan één karakter besturen door een d12 te rollen is het niet ideaal denk.

Je kunt het beste denk gewoon one-shots blijven spelen en daardoor mensen leren kennen die ook tabletop RPG's willen spelen. Uiteindelijk lukt het vast om een groep te verzamelen voor een langere campaign die wel in je schema past. Je zou kunnen kijken of er locaties bij jou in de buurt zijn die Adventurer's League organiseren (D&D 5e organized play). Hier worden vaak one-shots gespeeld of de officiële hardcovers met een drop-in drop-out systeem, op die manier is het dus geen probleem als je een keer niet op komt dagen.

Er zijn wel wat vreemde regels geintroduceerd met betrekking tot loot in AL maar het blijft een uitstekende manier om je D&D fix te krijgen en goede spelers/DM's te scouten om een vaste groep mee te beginnen.

@TTHEEBO1 Lego Quest is ook totaal niet bekend, maar toevallig mijn enige ervaring met play by post en redelijk hilarisch om terug te lezen ;)

[ Voor 23% gewijzigd door ErikT738 op 19-11-2018 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
ErikT738 schreef op maandag 19 november 2018 @ 09:38:
[...]

Play by post heb ik weinig ervaring mee (buiten het briljante Lego Quest om). Voor spellen die dieper gaan dan één karakter besturen door een d12 te rollen is het niet ideaal denk.

Je kunt het beste denk gewoon one-shots blijven spelen en daardoor mensen leren kennen die ook tabletop RPG's willen spelen. Uiteindelijk lukt het vast om een groep te verzamelen voor een langere campaign die wel in je schema past. Je zou kunnen kijken of er locaties bij jou in de buurt zijn die Adventurer's League organiseren (D&D 5e organized play). Hier worden vaak one-shots gespeeld of de officiële hardcovers met een drop-in drop-out systeem, op die manier is het dus geen probleem als je een keer niet op komt dagen.

Er zijn wel wat vreemde regels geintroduceerd met betrekking tot loot in AL maar het blijft een uitstekende manier om je D&D fix te krijgen en goede spelers/DM's te scouten om een vaste groep mee te beginnen.
Thanks! Lego-quest ken ik niet, zal het eens bekijken. Ook dank voor de Adventurers league tip, ik ga het uitzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TTHEEBO1 schreef op zondag 18 november 2018 @ 08:47:
Een van ons, een van ons _/-\o_ _/-\o_
Even een vraag aan jullie: hebben jullie ervaring met het PBP spelen?
PBP met DND gaat niet werken.
(ik ben al een backstory aan het schrijven voor mijn eerste char terwijl ik nog niet eens 1 game heb gespeeld :X )
Dit is geheel normaal.
PBP met DND gaat niet werken :+ Roll20, Fantasy Grounds, op Reddit zijn een aantal communities te vinden waar je mensen kan vinden. (naast de Tweakers Discord natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05 01:40
Toch de guide gekocht op de spellenbeurs.

2 characters:

ik -> Dwarf Paladin, Beer brewer, guild member
vrouw -> Halfling Cleric

Binnenkort samen met m'n zus en haar vriend campaign doen

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

corset schreef op maandag 19 november 2018 @ 11:13:
Toch de guide gekocht op de spellenbeurs.

2 characters:

ik -> Dwarf Paladin, Beer brewer, guild member
vrouw -> Halfling Cleric

Binnenkort samen met m'n zus en haar vriend campaign doen
Zoveel heals _/-\o_ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
Een van ons, een van ons _/-\o_ _/-\o_
Ben er bang voor...
dit is geheel normaal
Goddank!
Tweakers Discord
Voor D&D? Zit wel al bij de fathers of tweakers discord, nog een kanaaltje kan er ook wel bij 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The P Man
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik zou ook graag binnenkort een keer een DnD campagne willen spelen. Laatste tijd veel DnD gerelateerde video's gezien. Zoals DnD campagnes op Youtube maar ook Stranger Things. Dus helemaal gehyped. Moet alleen nog effe een microfoon kopen, zodat ik me kan voegen bij het discord kanaal. Tevens zag ik dat @Kaasdipje en @Plainside allebei bij mij uit de regio komen, misschien dat zij nog plek hebben voor een noob :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05 01:40
Er is een tweakers D&D DIscord? O_o waar? :D

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The P Man
corset schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 12:07:
Er is een tweakers D&D DIscord? O_o waar? :D
Op de eerste pagina, in het begin topic, staat de volgende URL: https://discord.gg/qeVBZHJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
The P Man schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 12:05:
Ik zou ook graag binnenkort een keer een DnD campagne willen spelen. Laatste tijd veel DnD gerelateerde video's gezien. Zoals DnD campagnes op Youtube maar ook Stranger Things. Dus helemaal gehyped. Moet alleen nog effe een microfoon kopen, zodat ik me kan voegen bij het discord kanaal. Tevens zag ik dat @Kaasdipje en @Plainside allebei bij mij uit de regio komen, misschien dat zij nog plek hebben voor een noob :P.
Ik zou zelf wel voor real-life D&D gaan als je de kans hebt. Ik heb twee keer online gespeeld maar dat is toch niet hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The P Man
Ik zou zelf wel voor real-life D&D gaan als je de kans hebt. Ik heb twee keer online gespeeld maar dat is toch niet hetzelfde.
Dat zou wel het mooiste zijn inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-04 21:06

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

The P Man schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 12:05:
Discord kanaal wordt vooral gebruikt als irc kanaal, tenminste, als niet speler.
Er is ook een DND groepje die wel mic's gebruikt.

Overigens, hou ook https://old.reddit.com/r/DNDNL/ in de gaten, daar zie ik regelmatig regio Enschede/Almelo.

@Kaasdipje heeft in ieder geval ervaring met zoeken daar, misschien heeft hij nog tips voor je :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
https://www.facebook.com/groups/DungeonsAndDragonsNL/
zitten ook veel mensen die groepen zoeken.
Komen regelmatig oproepjes voorbij.

En in persoon is over het algemeen wel het leukste. Kan je dan nog steeds beperken tot 1x per 2 weken of per maand of zo. Maar dan ben je er ook even uit (om het zo maar te zeggen).
Online is leuk, maar mist toch een dimensie. Van de andere kant is het daarbij vaak wel makkelijker om goed in RP te komen omdat mensen zich minder inhouden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Disclaimer over de Discord: Er wordt veel geouwehoerd. Laat je dat vooral niet afschrikken, vragen over en met betrekking tot DnD worden altijd beantwoord.

En vanzelfsprekend is iedereen welkom. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
Anoniem: 613510 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:27:
Disclaimer over de Discord: Er wordt veel geouwehoerd. Laat je dat vooral niet afschrikken, vragen over en met betrekking tot DnD worden altijd beantwoord.

En vanzelfsprekend is iedereen welkom. *O*
Misschien ook maar even op de in de eerste post zetten als we kaasdipje kunnen strikken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The P Man
IdieEasy schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:40:
[...]

Discord kanaal wordt vooral gebruikt als irc kanaal, tenminste, als niet speler.
Er is ook een DND groepje die wel mic's gebruikt.

Overigens, hou ook https://old.reddit.com/r/DNDNL/ in de gaten, daar zie ik regelmatig regio Enschede/Almelo.

@Kaasdipje heeft in ieder geval ervaring met zoeken daar, misschien heeft hij nog tips voor je :+
Dank voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
Joe! Ik raakte geïnspireerd door het filmpje hier over de backstories. Aangezien ik graag schrijf heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben ik begonnen met het schrijven de backstory van mijn eerste character. Aangezien ik echter geen enkele ervaring heb met D&D (of andere RPGs) heb ik daar een vraag over. Ik heb al een flink deel, maar moet nog wat blanks invullen. Vooral namen van steden, families, misschien bepaalde bekende oorlogen?

Ik weet dat er novels bestaan, en bestaande adventures zijn. Spelen deze zich af in éen en dezelfde wereld? Ik heb gelezen over het multiversum idee, maar betekent dat ook dat er geen vaste namen zijn voor bijv. steden etc? Zijn daar conventies voor?

Mochten jullie het interessant vinden, dan deel ik het hier zodra ik wat verder ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
TTHEEBO1 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:21:
Joe! Ik raakte geïnspireerd door het filmpje hier over de backstories. Aangezien ik graag schrijf heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben ik begonnen met het schrijven de backstory van mijn eerste character. Aangezien ik echter geen enkele ervaring heb met D&D (of andere RPGs) heb ik daar een vraag over. Ik heb al een flink deel, maar moet nog wat blanks invullen. Vooral namen van steden, families, misschien bepaalde bekende oorlogen?

Ik weet dat er novels bestaan, en bestaande adventures zijn. Spelen deze zich af in éen en dezelfde wereld? Ik heb gelezen over het multiversum idee, maar betekent dat ook dat er geen vaste namen zijn voor bijv. steden etc? Zijn daar conventies voor?

Mochten jullie het interessant vinden, dan deel ik het hier zodra ik wat verder ben.
Het ligt er een beetje aan met wie je gaat spelen. De officiële setting voor D&D 5e zijn de Forgotten Realms (ook wel bekend als Faerun). Hierover zijn een behoorlijk aantal boeken geschreven (de langlopende Legend of Drizzt serie bijvoorbeeld, ik luister momenteel de audioboeken tijdens het fietsen) en zijn hele wiki's vol met informatie te vinden. Als je een recente grote oorlog in je backstory wilt verwerken zou je wat informatie over de War of the Silver Marches en de steden die daarin verwikkeld waren op kunnen zoeken.

Je moet eigenlijk wel eerst weten of de groep waarmee je gaat spelen in deze setting speelt. Het zou zomaar kunnen dat je DM een eigen speelwereld heeft opgezet of bepaalde regio's uit het ene materiaal haalt en anderen weer ergens anders vandaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Backgroundstory en speelwereld is grotendeels ook afhankelijk van je DM.

• TTHEEBO1
Thanks! Daar kan ik wat mee. Heb net weer een audible abbo afgesloten, dus die Drizzt serie ga ik maar eens proberen als ik klaar ben met Mistborn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

TTHEEBO1 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:52:
Thanks! Daar kan ik wat mee. Heb net weer een audible abbo afgesloten, dus die Drizzt serie ga ik maar eens proberen als ik klaar ben met Mistborn.
Geen probleem :)

Voorbeeldje uit eigen ervaring: Ik was heel enthousiast een karakterbackstory aan het maken waarin mijn karakter a la Griekse mythologie een "ongelukje" was. Maar in de wereld van de DM mengen goden zich niet onder de stervelingen :+

Je moet het meer zien als een samenspel tussen speler en DM. Binnen de limieten van de wereld kun je zo creatief zijn als je wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
TTHEEBO1 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:52:
Hou er wel rekening mee dat het geen hoogstaande literatuur is en dat niet alle boeken even goed zijn :+

De meeste boeken zijn wel prima te doen overigens, vooral als je ze luistert terwijl je wat anders doet.

Edit - O ja, als je aan het begin begint spelen de boeken zich meer dan 100 jaar voor de "huidige" periode af. Uiteindelijk maakt het niet zoveel uit omdat bijna alle retcons van 4e in 5e weer zijn teruggedraaid.

Edit 2 - Sla "Spine of the World" over en lees een samenvatting.

[ Voor 22% gewijzigd door ErikT738 op 22-11-2018 10:12 ]

• TTHEEBO1
Je moet het meer zien als een samenspel tussen speler en DM. Binnen de limieten van de wereld kun je zo creatief zijn als je wilt.
Dat klinkt goed. Ik kan de niet gebruikte materialen altijd nog opslaan voor mijn eerste fantasy book ;-)
Hou er wel rekening mee dat het geen hoogstaande literatuur is en dat niet alle boeken even goed zijn
Bij audioboeken vind ik dat idd minder erg. Zo heb ik ook best genoten van het warcraft Durotan boek

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-04 09:12
Cool wist niet dat er een D&D topic was, ik ben op dit moment de adventure Shadowed Eye of Halagar aan het DMen. (gewoon oldskool niet online)
Daarvoor hebben ze Tomb of Horrors gespeeld dat was echt genieten voor mij :P
De groep is momenteel lvl 13 en bestaat uit 4 PCs, het is wel een uitdaging in de meeste groepen zullen de PCs een wat lager lvl hebben denk ik ;)

Nieuwsgierig: praten jullie ook ingame engels en outgame NL?

[ Voor 25% gewijzigd door Bapawe op 22-11-2018 11:41 ]

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

• ErikT738
Bapawe schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:38:
Cool wist niet dat er een D&D topic was, ik ben op dit moment de adventure Shadowed Eye of Halagar aan het DMen. (gewoon oldskool niet online)
Daarvoor hebben ze Tomb of Horrors gespeeld dat was echt genieten voor mij :P
De groep is momenteel lvl 13 en bestaat uit 4 PCs, het is wel een uitdaging in de meeste groepen zullen de PCs een wat lager lvl hebben denk ik ;)

Ongeveer de helft van de spelers in m'n groep doet het zo ja. Zelf maak ik er een zooitje van en spreek ik het beiden door elkaar ongeacht of het in- of outgame is :P

Level 13 DMen lijkt me wel een uitdaging ja, de casters krijgen dan toegang tot de spells met een wat hoger bullshit gehalte.

• Bapawe
Ja het gaat wel eens fout idd, maar ik vind het wel goed werken om het gezever outgame en ingame uit elkaar te houden.

Ja ze hebben een redelijk arsenaal aan spells inderdaad. Daarnaast heb ik ook te maken met een Barbarian die maar niet dood wil..
Ik speel vanaf m'n 15e, ben nu 33 en we spelen eigenlijk bijna elke woensdagavond. Ik heb er nogal wat sessies op zitten dus.
Ik heb de laatste jaren vooral PC gespeeld en de fut was er een beetje uit (bij mij maar ook bij de andere), Nu ik weer DM (vanaf ToH) merk ik dat ik daar veel meer plezier uit haal en ik merk het ook aan mijn medespelers die zitten weer ouderwets schreeuwend aan de tafel als er iets niet goed gaat :D

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04:57
Over het algemeen volledig NL met uiteraard vaak genoeg Engelse woorden er tussendoor. Speelt voor ons het fijnst.

Ondertussen zitten wij al bijna 2 jaar en iets van 37 sessies in een campaign die redelijk wat wegheeft van Storm Kings Thunder (er wordt wat toegevoegd door DM en 'per ongeluk' door de spelers). Speel hierin zelf een lvl 8 Halfling Revised Ranger.

En ondertussen al een tijdje een wisselende Fantasy Grounds campaign met een Dwarven Trickery Cleric en een Dwarven Barbarian.

• lorddusk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-01 10:57
Ik vind talen switchen voor in/out game ontiegelijk irritant. Dus alle campaigns die ik run, is het gewoon lekker Nederlands, met de technische/mechanise dingen in het Engels. Want het is en blijft natuurlijk een Engelse game.
Ik zit in 1 campaign waar we wel switchen tussen Engels in game en Nederlands out game, MET ALLEMAAL NEDERLANDERS, waar mijn hoofd het niet altijd mee eens. Gaat niet op in mijn "logische" gedachte 8)7
Hogader schreef op donderdag 22 november 2018 @ 15:39:
[...]

Ondertussen zitten wij al bijna 2 jaar en iets van 37 sessies in een campaign die redelijk wat wegheeft van Storm Kings Thunder (er wordt wat toegevoegd door DM en 'per ongeluk' door de spelers). Speel hierin zelf een lvl 8 Halfling Revised Ranger.
Exact 37 sessies. :D

[ Voor 24% gewijzigd door lorddusk op 22-11-2018 15:47 ]

• ErikT738
lorddusk schreef op donderdag 22 november 2018 @ 15:45:
[...]
Ik vind talen switchen voor in/out game ontiegelijk irritant. Dus alle campaigns die ik run, is het gewoon lekker Nederlands, met de technische/mechanise dingen in het Engels. Want het is en blijft natuurlijk een Engelse game.
Ik zit in 1 campaign waar we wel switchen tussen Engels in game en Nederlands out game, MET ALLEMAAL NEDERLANDERS, waar mijn hoofd het niet altijd mee eens. Gaat niet op in mijn "logische" gedachte 8)7
Nou ja, als je bijvoorbeeld als Dwarf of als piraat probeert te spreken kan ik me voorstellen dat Engels wat makkelijker werkt. Ook is het voor de DM wel makkelijk als hij beschrijvende delen en dergelijke uit een hardcover gewoon 1 op 1 kan oplezen in plaats van dat hij het eerst naar het Nederlands moet vertalen.

ErikT738 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 15:49:
[...]

Nou ja, als je bijvoorbeeld als Dwarf of als piraat probeert te spreken kan ik me voorstellen dat Engels wat makkelijker werkt. Ook is het voor de DM wel makkelijk als hij beschrijvende delen en dergelijke uit een hardcover gewoon 1 op 1 kan oplezen in plaats van dat hij het eerst naar het Nederlands moet vertalen.
Hangt er erg van af hoe comfortabel de DM Engels praat. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lorddusk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-01 10:57
Anoniem: 613510 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 15:50:
[...]

Hangt er erg van af hoe comfortabel de DM Engels praat. :+
Dat vind ik totaal niet erg, maar dan is alles Engels bij mij, zowel in als out game. En dat wordt m niet als je alleen maar Nederlandse spelers hebt. Die gaan flauwe opmerkingen sowieso in het Nederlands doen.

En gelukkig is mijn on-the-fly vertalingskunst voor hardcover descriptions de laatste 4 jaren heel sterk verbeterd, dus dat is geen probleem meer.

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ook wij doen alles in het Nederlands, behalve opgelezen delen en bepaalde woorden. Een health pot is een health pot :)

Voordeel van alles in 1 taal: speler die zomaar dingen begint te roepen = character zei dat hardop. Al meermaals tot goed vermaak geleid. Party staat bij de lokale baron, de rogue roept ineens hardop dat als ze niet genoeg betalen, een ongelukje zo geregeld is. Oepsie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodshed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09-2023
Voor de vrijwilligers die 5e D&D spelen; ik heb een (offline) character builder (voor windows) die je gratis kunt downloaden.

Er zijn nog wel wat dingen die ik moet toevoegen (o.a. companions) maar hij is wel gewoon bruikbaar om je character te maken en een PDFje te genereren.

Standaard komt hij met de SRD content, maar custom files voor uitbreiding zijn supported.

http://dndbuilder.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bloodshed schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 16:08:
Voor de vrijwilligers die 5e D&D spelen; ik heb een (offline) character builder (voor windows) die je gratis kunt downloaden.

Er zijn nog wel wat dingen die ik moet toevoegen (o.a. companions) maar hij is wel gewoon bruikbaar om je character te maken en een PDFje te genereren.

Standaard komt hij met de SRD content, maar custom files voor uitbreiding zijn supported.

http://dndbuilder.net/
Ziet er goed uit _/-\o_

Ennuh DnD spelen is toch altijd vrijwillig, toch? :+

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 613510 op 05-12-2018 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodshed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09-2023
Anoniem: 613510 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:01:
[...]

Ziet er goed uit _/-\o_

Ennuh DnD spelen is toch altijd vrijwillig, toch? :+
Zolang niemand Dominate Person op je gebruikt wel. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schopje :o

Iedereen natuurlijk de beste wensen voor het nieuwe jaar, en dat er veel nat 20's gerold mogen worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Anoniem: 613510 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:06:
Schopje :o

Iedereen natuurlijk de beste wensen voor het nieuwe jaar, en dat er veel nat 20's gerold mogen worden :D
Behalve door de DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mwahhhh wat is het zoet zonder het zuur :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-05 09:54
Even een tip/suggestie voor mensen in de omgeving van Nijmegen:

Er is op de 1e en 3e zaterdag van de maand bij Moenen & Mariken een roleplay avond, daar wordt oa D&D gespeeld.

Zie ook de agenda:

http://www.moenen-en-mariken.nl/activiteiten/

Ik heb daar samen met een vriend het D&D'en weer opgepakt, en moet zeggen dat het goed bevalt.
Er worden ook nog andere rollenspellen gedaan (Oa Shadowrun), D&D is 5th edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Ik weet niet of er hier nog meer mensen zijn die naar de critical role podcasts luisteren, maar ze zijn een kickstarter gestart.

Critical Role is een groep voice actors die op twitch D&D spelen. Ze zijn al een tijdje bezig en zitten nu in hun tweede adventure en ik vind het prachtig om naar te luisteren. En nu willen ze dus een tekenfilm maken. Ik heb zelf gebackt en het gaat erg hard. Zelfs als je geen interesse hebt om te backen kan ik je zeker de filmpjes (of podcasts) aanraden als je van D&D houdt.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenpc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-05 21:49
ViNcE schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 00:34:
Ik weet niet of er hier nog meer mensen zijn die naar de critical role podcasts luisteren, maar ze zijn een kickstarter gestart.

Critical Role is een groep voice actors die op twitch D&D spelen. Ze zijn al een tijdje bezig en zitten nu in hun tweede adventure en ik vind het prachtig om naar te luisteren. En nu willen ze dus een tekenfilm maken. Ik heb zelf gebackt en het gaat erg hard. Zelfs als je geen interesse hebt om te backen kan ik je zeker de filmpjes (of podcasts) aanraden als je van D&D houdt.
Ik zag het toevallig; erg leuk initiatief en zonde dat dit soort creatieve dingen via een Kickstarter moeten gaan, aangezien er meer dan genoeg animo voor is . Ik heb de eerste aflevering bekeken maar ze doen het ook wel zeer leuk, zelfs als noob (o.g. wie nog nooit een pnp-rpg heeft gespeeld) erg leuk om naar te kijken. Wat ze brengen is gewoon zeer hoog niveau story telling, d&d is bijna bijzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
korenpc schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 19:18:
[...]

Ik zag het toevallig; erg leuk initiatief en zonde dat dit soort creatieve dingen via een Kickstarter moeten gaan, aangezien er meer dan genoeg animo voor is . Ik heb de eerste aflevering bekeken maar ze doen het ook wel zeer leuk, zelfs als noob (o.g. wie nog nooit een pnp-rpg heeft gespeeld) erg leuk om naar te kijken. Wat ze brengen is gewoon zeer hoog niveau story telling, d&d is bijna bijzaak.
Reden voor de kickstarter is heel simpel.
Studio's wilde er niet aan beginnen.

De teller staat overigens al op ruim het 10 voudige (ruim 7,5 mil.) van het gewenste budget dus het wordt nu maar een geanimeerde serie.
Of althans, 2 afleveringen van wat ze al wilde doen en dan de rest voor andere storylines.
Is me alleen niet duidelijk waarop dit nu uit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
Morelleth schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:54:
[...]

Reden voor de kickstarter is heel simpel.
Studio's wilde er niet aan beginnen.

De teller staat overigens al op ruim het 10 voudige (ruim 7,5 mil.) van het gewenste budget dus het wordt nu maar een geanimeerde serie.
Of althans, 2 afleveringen van wat ze al wilde doen en dan de rest voor andere storylines.
Is me alleen niet duidelijk waarop dit nu uit gaat komen.
Nog beter de Kickstarter staat al op ruim 8,4 miljoen en ze zitten al op een serie van 8 episodes waar van Episode 1 en 2 het verhaal voor de opstart van CR, en 3 t/m 8 voor de briarwood arc.

En aangezien de laatste stretch nu op 8,8 miljoen staat en ze al $8,420,208 (op het moment van typen) in de pocket hebben en nog 17 dagen te gaan hebben. Durf ik uit te spreken dat ze het ruim gaan halen dus daar komen nog 2 episodes bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-05 13:27
Lol een DnD draadje. Ik ben sinds lange tijd weer eens aan het spelen. En op de discussie in het Engels; WIj zijn met een Expat groep, dus ja alles in het Engels. Gelukkig hoef ik niet te DM'en, want ik ben de enige ervaren speler.... Wel leuk om het weer eens te doen na 15 jaar!

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smurfinmark
Paganstars schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:38:
Lol een DnD draadje. Ik ben sinds lange tijd weer eens aan het spelen. En op de discussie in het Engels; WIj zijn met een Expat groep, dus ja alles in het Engels. Gelukkig hoef ik niet te DM'en, want ik ben de enige ervaren speler.... Wel leuk om het weer eens te doen na 15 jaar!
Ik heb het na ruim 15 jaar ook weer opgepakt, bevalt prima!

Deel van lokale sessies (Nijmegen, via Moenen en Marieken) zijn in het Engels, andere in NL.

Moet zeggen dat 5e goed bevalt, allemaal wat gestroomlijnder en meer gebalanceerd.

Verschil met "vroegah" is dat er nu ook van alles online te vinden is :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Voor wie er nog niet bekend mee was, Dungeons and Randomness heeft een kickstarter gelanceerd voor hun setting boek.
Je kan een preview al gratis downloaden en het boek (of boeken als er meerdere stretchgoals gehaald worden) zal het zelfde formaat hebben als de standaard dnd boeken van Wizards en in hardcover uitkomen.
Eventuele modules worden gelijk deel van de originele aankoop, dus hoe hoger die eindigt hoe beter.

Dus wie kan en wil, doe ff mee.
The Adventurer's Guide to Theria Volume 1: Ellara

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
Inmiddels zijn er weer wat nieuwe boeken uit en is Baldur's Gate 3 ook revealed. Op dit moment dus een erg mooie tijd om fan van D&D te zijn. Zijn er nog meer mensen hier die nog veel D&D'en?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morelleth
Elke 2 weken.
Ben de DM en plan veeeeeeeel te veel.

The Descent staat hoog op het verlanglijstje en de boeken van Waterdeep heb ik ook nog niet. Rest wel.
Net de eerder genoemde 3rd party sourcebook van Dungeons and Rendomness gesteund.
Heb nog een andere kickstarter met boeken die moeten komen (remarkable shops nog 10 dagen te gaan, is al compleet gefund en is van iemand uit Nederland die hele mooie dingen afleverd)

Net neverwinter maar eens op de ps4 geinstalleerd.

Heb een 3d printer gekocht voor terein te maken en heb al veel te veel props en mini's nu.

En vorige week begonnen met een tafel maken waar een tv in kan, voor een actieve/bewegende ondergrond/map voor de sessies.

Maar... heb beloofd geen dice te kopen voorlopig, dus valt nog wel mee met de verslaving. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Kaasdipje schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:21:
Inmiddels zijn er weer wat nieuwe boeken uit en is Baldur's Gate 3 ook revealed. Op dit moment dus een erg mooie tijd om fan van D&D te zijn. Zijn er nog meer mensen hier die nog veel D&D'en?!
Het staat bij mij nu op een laag pitje omdat iedereen op vakantie is. Na de zomervakantie hopelijk weer verder met Dragon Heist, beginnen aan een Vampire campaign en zelf een Starfinder one-shot of twee runnen.

Hebben jullie ervaring met het (laten) printen van battlemaps in Nederland? Vaak is een A3 printer nog niet groot genoeg om een complete kaart te printen (voor de mensen die dit beschikbaar hebben). Alles op A4 printen en het vervolgens aan elkaar plakken lijkt me ook niet echt een fantastische oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04-05 13:41
Heeft er al iemand een man-dungeon? De overtreffende trap van de man-cave. Met exotische dieren, booby-traps (als in: een val om vrouwlief te weren uit je domein) etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Op dit moment heb ik er 3 sessies op zitten van de adventure Curse of Strahd (5e), i like so far :P
De groep is eigenlijk te groot maarja we moeten het er maar mee doen (op z'n max 7 players) en we gebruiken deze keer 2 DM's waarvan ik er 1 ben.
Iemand hier die ook ervaring heeft met duo DM?

Tot nu bevalt het wel prima eigenlijk, 1 heeft de focus op RP en de andere op combat (opbouwen van ons 3d battlegrid kost wat tijd), je kunt elkaar aanvullen als de ander wat vergeet en mocht 1 DM niet kunnen gaat de sessie gewoon door (schema van ons is wekelijks op de woensdag avond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurfinmark
Bapawe schreef op maandag 29 juli 2019 @ 09:28:
Op dit moment heb ik er 3 sessies op zitten van de adventure Curse of Strahd (5e), i like so far :P
De groep is eigenlijk te groot maarja we moeten het er maar mee doen (op z'n max 7 players) en we gebruiken deze keer 2 DM's waarvan ik er 1 ben.
Iemand hier die ook ervaring heeft met duo DM?

Tot nu bevalt het wel prima eigenlijk, 1 heeft de focus op RP en de andere op combat (opbouwen van ons 3d battlegrid kost wat tijd), je kunt elkaar aanvullen als de ander wat vergeet en mocht 1 DM niet kunnen gaat de sessie gewoon door (schema van ons is wekelijks op de woensdag avond).
Geen ervaring mee, maar zolang jullie, de DM's, het leuk vinden lijkt het me voor de spelers geen probleem.

Zeker voor een grote groep waarbij het al lastig is om alle spelers aan bod te laten komen gaat het wel een stukje sneller, dus dat helpt wel.

Strahd is wel een gave campagne trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Tot nu toe alleen maar voordelen inderdaad, we bereiden losse areas voor, roleplayen dedicated npc's en kunnen ook onderling roleplayen met de npc's wat voor de spelers weer een nieuwe dimensie toevoegt.

Strahd is inderdaad een top adventure, aanrader voor iedereen!
smurfinmark schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:50:
[...]

Geen ervaring mee, maar zolang jullie, de DM's, het leuk vinden lijkt het me voor de spelers geen probleem.

Zeker voor een grote groep waarbij het al lastig is om alle spelers aan bod te laten komen gaat het wel een stukje sneller, dus dat helpt wel.

Strahd is wel een gave campagne trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:46

Milmoor

Footsteps and pictures.

Deze zomer ben ik met acht vakantie sessies gestart. Bewust een vooraf bepaald aantal omdat ik best wat te experimenteren had, en het hiermee voor iedereen ook te plannen was:
  • voor het eerst in D&D, voorheen via een lokaal ontwikkeld systeem (Fanaat, URG)
  • voor het eerst (ook) via Fantasy Grounds voor meespelen op afstand
  • voor het eerst grafische ondersteuning via FlowScape i.p.v. puur pen en papier
  • eigen wereld, maar dat is niet nieuw
Het bevalt tot nu toe goed. D&D best snel op te pakken, maar gaat wel uit van een bepaald wereldbeeld. Dat vereist soms even schakelen, zeker als je niet weet wat de bijhorende aannames zijn. Fantasy Grounds heeft een erg eigenzinnige interface, en dat is wel wennen. Maar hij doet wel wat hij doen moet. Ik maak van de belangrijkste locaties een uitwerking in FlowScape. Hiermee kan je je spelers ook echt visueel ondersteunen. De export naar kaarten werkt technisch prima, maar je moet ze nabewerken als je bijv. water of niet begaanbaar terrein wil markeren. Wat plaatjes om te pronken:
https://roundme.com/tour/443904/view/1526640/

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-07-2024
8 ?!? Ik vind het al moeilijk om voor 1 sessie een avondje vrij te houden...

[ Voor 87% gewijzigd door blueznl op 02-09-2019 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
Morelleth schreef op maandag 24 juni 2019 @ 13:25:
En vorige week begonnen met een tafel maken waar een tv in kan, voor een actieve/bewegende ondergrond/map voor de sessies.
Hoe gaat het inmiddels met de tafel? Hier zou ik zelf ook nog wel een keer iets voor willen maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Kaasdipje schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:10:
[...]

Hoe gaat het inmiddels met de tafel? Hier zou ik zelf ook nog wel een keer iets voor willen maken!
Tafel is zo goed als klaar. Tv werkt, app ervoor is gevonden.
Nu nog ruimte maken dat ding neer te zetten. Daar is nog wat vertraging in gekomen.

Voorlopig ga ik maar niet met de epoxy aan de slag, maar wordt het plamuren, whitewash en afschuren.

En dan in gebruik gaan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
Morelleth schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:14:
[...]

Tafel is zo goed als klaar. Tv werkt, app ervoor is gevonden.
Nu nog ruimte maken dat ding neer te zetten. Daar is nog wat vertraging in gekomen.

Voorlopig ga ik maar niet met de epoxy aan de slag, maar wordt het plamuren, whitewash en afschuren.

En dan in gebruik gaan nemen.
Nog enkele tips? Had je een normale tafel als begintpunt of alles zelf gemaakt? Ben zelf niet super handig, maar kan goed instructies opvolgen haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morelleth
@Kaasdipje In dat geval, pak een gewone vol houten tafel, een (goedkoop) scherm wat groot genoeg is voor wat je wil. Zaag een sparing eruit en hang er een beugel onder op de hoogte die nodig is voor de tv.
Afdekplaatje en in feite ben je klaar.

In mijn geval is het een zelf gemaakte tafel van 1,5x1,8m met een 40" TV, dus heb in het midden nog eea ondersteund. Blad bestaat uit 2 OSB platen met een grenen toplaag van losse planken. Totale blad is dus een goede 50 mm dik. Maar zoals je op de onderstaande foto kan zien, moeten de naden nog wel ff "opgevuld" worden. Binnenste deel is in de tussentijd ook gemaakt overigens.
Poten zijn van een oude tafel. Middels beugels vast gezet.
Tv heb ik een houten frame voor gemaakt dusdanig dat ik nog wel bij de knoppen kan voor bediening. De TV zelf is gedoneerd door een vriend.

Voor de maps en het programma kan je kijken op https://www.patreon.com/dynamicdungeons
Alhoewel er volgens mij ook zat gratis varianten te vinden zijn.

Tafel in aanbouw 1

Zal eens kijken of ik nog wat meer foto's kan uploaden.

[ Voor 46% gewijzigd door Morelleth op 10-09-2019 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Hm z'n tafel is toch wel de droom ja :P

Ik kijk voor nu uit naar de nieuwe OSX update, ik gebruik namelijk als DM m'n laptop (macBook) + dndbeyond en met de nieuwe OSX update kan ik mijn iPad gebruiken als 2e scherm.
Ik wil daarmee content voor de spelers pushen naar de tafel, denk aan maps / encounter afbeeldingen etc.

Ik ben trouwens de enige die nu digitaal werkt van de groep, de rest gebruikt gewoon de boeken nog. Als DM kan ik alleen niet meer zonder dndbeyond, de tijdswinst die ik daarmee heb is ongelofelijk (d.m.v. de tooltips en links naar gelinkte content)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremulant
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-05 17:57
@Morelleth Dat ziet er goed uit zeg! Ben benieuwd naar nieuwe foto's.
Als het tafeltje af en werkend is dan moet ik nog maar eens op bezoek komen voor een one-off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Tremulant schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:13:
@Morelleth Dat ziet er goed uit zeg! Ben benieuwd naar nieuwe foto's.
Als het tafeltje af en werkend is dan moet ik nog maar eens op bezoek komen voor een one-off.
Je bent altijd welkom.
Maar als Elèsde of puur voor een oneshot?

Moet nog ff kijken om de foto's te verkleinen. Niet handig op een mobiel.
Tafel zelf moet alleen nog geplamuurd en geschuurd/ afgerond worden (en waarschijnlijk is lakken ook geen overbodige).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremulant
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-05 17:57
Ben reuze benieuwd naar het eindresultaat in ieder geval. Ja en dat zou dan op Elèsde of Cyrus kunnen zijn. Lekker bezig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morelleth
Het is nog een work in progress, maar we komen er wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ampSOCKCcJg14YQHNJUGAi61/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rVKAUwFss0O8qvJNwPvXPmfP/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EHHc8ghhRXweogtWsD2Rank7/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ESgh2rgFKK6X6Hn04onQTl9b/medium.jpg

Nog des te leuker is de resin printer die er nu ook bijgekomen is.
Heb gewoon teveel speeltjes nu :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Ziet er netjes uit! Zoiets zou ik ook wel willen :D

Wij hebben als groep inmiddels ook een resin printer gekocht (anycubic photon) ben erg benieuwd, duurt nog een week voordat deze binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:36

Punkrocker

Mostly harmless

Bapawe schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:05:
Ziet er netjes uit! Zoiets zou ik ook wel willen :D

Wij hebben als groep inmiddels ook een resin printer gekocht (anycubic photon) ben erg benieuwd, duurt nog een week voordat deze binnen komt.
Hier nog een leuke zelf in elkaar gekluste tafel.

"What do you get if you multiply six by nine..."

• Morelleth
Mogelijke "verbeteringen" die ik nog wel zou willen doen in de toekomst.
Op vaste plekken uitklapbare bekerhouders onder het blad vast maken. (mogelijk erin te schuiven?)
Eventueel een dobbel bakje uit het blad uitfrezen (is er dik genoeg voor) maar dan weet ik nog niet hoe de rand daarvan afgewerkt moet worden.

Uitsparingen aan de onderzijde maken (zit nog genoeg ruimte) voor boxen of een soundbar.

Eerste resultaten van de resin zijn overigens echt super.
Nadelen ook al gemerkt. Geen modulaire scenery er mee maken (al la openlock of printable scenery).
De resin is namelijk alles behalve flexibel na uitharden. Dus het zal makkelijker (bros) breken op de verbindingen, waar PLA eerder zal vervormen en dan pas breken.

Tijd om binnenkort maar eens een foto album te maken van alle printjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Morelleth schreef op donderdag 26 september 2019 @ 09:58:
Eerste resultaten van de resin zijn overigens echt super.
Nadelen ook al gemerkt. Geen modulaire scenery er mee maken (al la openlock of printable scenery).
De resin is namelijk alles behalve flexibel na uitharden. Dus het zal makkelijker (bros) breken op de verbindingen, waar PLA eerder zal vervormen en dan pas breken.

Tijd om binnenkort maar eens een foto album te maken van alle printjes.
Leuk om te horen dat er meer mensen hier een 3D printer gebruiken om miniatures te maken, ik ben benieuwd naar je resultaten. Zelf print ik nu een maand of twee op mijn Ender 3 Pro en ik ben behoorlijk tevreden met de details die ik daarmee kan halen. Helaas ben ik nu wel tegen een klein stringing/underextrusion probleem aangelopen waardoor ik nu vooral bezig ben met fine-tunen...

Heeft er iemand hier overigens The Lost Adventures of een andere 3D Kickstarter gesteund? Ik merk zelf dat de gratis modellen op Thingiverse vaak niet helemaal voldoen aan mijn verwachtingen of gewoon slecht geoptimaliseerd zijn voor 3D printen. Als alle modellen dan supportless zijn zoals in Wilds of Wintertide dan ben ik helemaal snel verkocht.

Hieronder nog de print die ik had gemaakt om uit te delen aan mijn Adventurer's League spelers die de Broom of Flying vonden. Er past precies een mini met een 25mm base op!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/L9PljgT.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morelleth
ErikT738 schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:23:
[...]

Leuk om te horen dat er meer mensen hier een 3D printer gebruiken om miniatures te maken, ik ben benieuwd naar je resultaten.

[Afbeelding]
Ik ben begonnen met scenery/gebouwen met de Ender 3.

Dnd Scenery

Dnd Scenery

Toen de ambitieuzere Zappelin

Dnd Scenery
Dnd Scenery

En nu met de resin printer begonnen met mini's. (en al een 1,2 liter resin er doorheen gejaagd)

dnd mini's resin

dnd mini's resin

dnd mini's resin
ErikT738 schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:23:
[...]

Heeft er iemand hier overigens The Lost Adventures of een andere 3D Kickstarter gesteund? Ik merk zelf dat de gratis modellen op Thingiverse vaak niet helemaal voldoen aan mijn verwachtingen of gewoon slecht geoptimaliseerd zijn voor 3D printen. Als alle modellen dan supportless zijn zoals in Wilds of Wintertide dan ben ik helemaal snel verkocht.

[Afbeelding]
Die kickstarter niet, maar de voorganger wel.
Verder iets teveel spullen van printable scenery (lees; heb bijna alle modellen :P ). En diverse andere creators voor de mini's.
Voor resin gebruik ik toch supports (maar ben nog aan het leren)

Wat betreft de mini's merk ik wel een enorm verschil tussen resin en PLA. Hoe goed je die ender ook afstelt, hij zal niet tippen aan de resin print.
Anderson voor scenery en vooral modulair spul, is de resin echt klote. Veel te star, dus spullen breken heel snel als je ze aan elkaar probeert te klikken.

[ Voor 26% gewijzigd door Morelleth op 30-09-2019 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Morelleth schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:38:
[...]
Ik ben begonnen met scenery/gebouwen met de Ender 3.

*showcase*

Die kickstarter niet, maar de voorganger wel.
Verder iets teveel spullen van printable scenery (lees; heb bijna alle modellen :P ). En diverse andere creators voor de mini's.
Voor resin gebruik ik toch supports (maar ben nog aan het leren)

Wat betreft de mini's merk ik wel een enorm verschil tussen resin en PLA. Hoe goed je die ender ook afstelt, hij zal niet tippen aan de resin print.
Anderson voor scenery en vooral modulair spul, is de resin echt klote. Veel te star, dus spullen breken heel snel als je ze aan elkaar probeert te klikken.
Die ogre en barkeep heb ik ook geprint! Door de barkeep heb ik deze maand ook even Vae Victis gesteund op Patreon om even het starter pack en twee maanden aan STL files te downloaden. Resin geeft veel meer detail maar er komt ook een hoop gedoe bij kijken (en de kosten voor een extra printer). Ik heb zelf het idee dat de Ender voor monster of NPC miniaturen prima kwaliteit aflevert, alleen player characters zou ik in graag in resin kwaliteit hebben.

Hier nog wat van mijn prints, de helft work in progress uiteraard;
OgreOwlbear
Vampire CharacterBanana

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morelleth
ErikT738 schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:18:
[...]

Ik heb zelf het idee dat de Ender voor monster of NPC miniaturen prima kwaliteit aflevert, alleen player characters zou ik in graag in resin kwaliteit hebben.

Hier nog wat van mijn prints, de helft work in progress uiteraard;
Ze zien er in elk geval super goed uit die van jou.
An sich waren de printjes op de Ender idd ook al een hele goede kwaliteit en heb er zeker goede resultaten mee gehaald, maar voor zaken als zwaarden etc, dus hele dunne dingen werkte het niet. Dan brak het altijd af met verwijderen van de supports of kreeg ik het niet eens fatsoenlijk geprint op 0,04.
Dan maakt die Photon toch echt wel een verschil.

Zit daarnaast te kijken of ik niet printjes (al dan niet geverfd) kan gaan verkopen en met name mini's zit wel eea aan mogelijkheden in.

Loop alleen hopeloos achter met verven nu, nu ik zoveel aan het printen ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Al een maand geen posts hier? Bij deze een kleine bump dan maar. Vanavond ga ik de tweede (en laatste) sessie van Embers of Elmwood runnen voor een groep die net is begonnen met D&D. Ze hebben het er tot nu toe vrij goed vanaf gebracht maar ik ben wel van plan het ze moeilijk te maken dit keer! Als ze alles overleven ga ik nog even kijken of ik een leuk opvolgend AL avontuur in Mullmaster kan vinden (suggesties zijn welkom).

Hieronder nog m'n laatste tabletop 3D prints.

TieflingSeaDevil
AmazonBanshee
(nog twee dagen om mee te doen aan de Amazons Kickstarter!)
(glow in the dark filament sloopt printers, koop het niet!)

@Morelleth Wat doe jij eigenlijk met het afval van je resin printer? Ik wil eigenlijk de Elegoo Mars kopen bij een fatsoenlijke sale maar heb geen idee wat ik met het chemisch afval aanmoet (vuile handschoenen, vervuilde alcohol, mogelijk supports).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
ErikT738 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:13:

(glow in the dark filament sloopt printers, koop het niet!)

@Morelleth Wat doe jij eigenlijk met het afval van je resin printer? Ik wil eigenlijk de Elegoo Mars kopen bij een fatsoenlijke sale maar heb geen idee wat ik met het chemisch afval aanmoet (vuile handschoenen, vervuilde alcohol, mogelijk supports).
De resin die overblijft hard ik ook uit.
Plaatjes gebruik ik voornamelijk als base voor de mini's. De supports gaan uiteindelijk gewoon bij plastic afval. Alcohol filter ik van tijd tot tijd zodat de resin prut eruit is. Je kan het in principe ook gewoon weer laten uitharden. Dan heb je in een keer een blok resin wat uiteindelijk dus gewoon bij restafval/plastic gaat.
Misschien niet helemaal correct.
Eigenlijk ook nog niet heel erg bij stil gestaan omdat ik ook nog niet zo veel afval had. :X

Er zijn ook plant based bio degradable resins dus die zijn in principe al beter.
Maar wel weer 2x zo duur.

In hoeverre bedoel je trouwens dat glow in de dark filament je printer sloopt?
PLA of heb je ook resin daarvoor? (kan me voorstellen dat de laatste wat lastiger is mbt je FEP film en de rest van de resin met nagloeien)
PLA heb ik geen last van dat het nadelig werkt. Al meerdere printjes met glow in de dark gemaakt.

Zit nog te bedenken wat ik er nog meer mee ga maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Morelleth schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:33:
[...]
In hoeverre bedoel je trouwens dat glow in de dark filament je printer sloopt?
PLA of heb je ook resin daarvoor? (kan me voorstellen dat de laatste wat lastiger is mbt je FEP film en de rest van de resin met nagloeien)
PLA heb ik geen last van dat het nadelig werkt. Al meerdere printjes met glow in de dark gemaakt.

Zit nog te bedenken wat ik er nog meer mee ga maken.
Ik had net een metalen extruder geïnstalleerd en het glow in the dark filament heeft daar een mooie gleuf in uitgegraven (dat spul is net schuurpapier als je het vergelijkt met normaal filament). Mijn nozzle heb ik ook moeten vervangen want daar kwam geen goed resultaat meer uit nadat ik weer terug was geswitched. Verder leken m'n glow in the dark prints gewoon veel minder detail te hebben dan dezelfde bestanden in normaal filament en had ik meer gefaalde prints.

Resin uit de alcohol vissen is wel een goed idee als dat mogelijk is (zelf geen ervaring mee). Ik denk niet dat resin in het plastic afval hoort maar heb geen idee wat je er dan wel mee aan zou moeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
ErikT738 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:56:
[...]

Ik had net een metalen extruder geïnstalleerd en het glow in the dark filament heeft daar een mooie gleuf in uitgegraven (dat spul is net schuurpapier als je het vergelijkt met normaal filament). Mijn nozzle heb ik ook moeten vervangen want daar kwam geen goed resultaat meer uit nadat ik weer terug was geswitched. Verder leken m'n glow in the dark prints gewoon veel minder detail te hebben dan dezelfde bestanden in normaal filament en had ik meer gefaalde prints.

Resin uit de alcohol vissen is wel een goed idee als dat mogelijk is (zelf geen ervaring mee). Ik denk niet dat resin in het plastic afval hoort maar heb geen idee wat je er dan wel mee aan zou moeten :P
Goed om te weten, gister weer de glow in the dark eruit gehaald en grijze PLA erin.

Qua resin eruit vissen, gooi ik de alcohol door een koffie filter. Alcohol sijpelt er doorheen, resin blijft achter.
Lang niet alles, maar het houd de alcohol wel een beetje zuiverder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
Het is wederom al enige tijd geleden sinds dit topic een update heeft gehad.

Het nieuwe D&D boek is geleaked!

Explorer's guide to Wildemount. Voor zover we nu weten is het dus een boek uit de setting van Matt Mercer's Critical Role. Persoonlijk had ik veel liever een boek uit de Forgotten Realms gehad, maar op zich is dit ook niet verkeerd natuurlijk en ik verwacht dat er genoeg mensen zijn die hier wel heel blij mee zijn.

Product description:
HOW DO YOU WANT TO DO THIS?

A war brews on a continent that has withstood more than its fair share of conflict. The Dwendalian Empire and the Kryn Dynasty are carving up the lands around them, and only the greatest heroes would dare stand between them. Somewhere in the far corners of this war-torn landscape are secrets that could end this conflict and usher in a new age of peace—or burn the world to a cinder.

Create a band of heroes and embark on a journey across the continent of Wildemount, the setting for Campaign 2 of the hit Dungeons & Dragons series Critical Role. Within this book, you’ll find new character options, a heroic chronicle to help you craft your character’s backstory, four different starting adventures, and everything a Dungeon Master needs to breathe life into a Wildemount-based D&D campaign…

Delve through the first Dungeons & Dragons book to let players experience the game as played within the world of Critical Role, the world’s most popular livestreaming D&D show.

Uncover a trove of options usable in any D&D game, featuring subclasses, spells, magic items, monsters, and more, rooted in the adventures of Exandria—such as Vestiges of Divergence and the possibility manipulating magic of Dunamancy.

Start a Dungeons & Dragons campaign in any of Wildemount’s regions using a variety of introductory adventures, dozens of regional plot seeds, and the heroic chronicle system—a way to create character backstories rooted in Wildemount.

Explore every corner of Wildemount and discover mysteries revealed for the first time by Critical Role Dungeon Master, Matthew Mercer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kaasdipje schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:50:

Explorer's guide to Wildemount. Voor zover we nu weten is het dus een boek uit de setting van Matt Mercer's Critical Role. Persoonlijk had ik veel liever een boek uit de Forgotten Realms gehad, maar op zich is dit ook niet verkeerd natuurlijk en ik verwacht dat er genoeg mensen zijn die hier wel heel blij mee zijn.

Product description:

[...]
De grote tsunami aan zuur en zout is ook niet mis zeg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Kaasdipje schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:50:

Product description:

[...]
Ik had zelf ook liever een nieuw "echt" boek gezien. Dit voelt voor mij als iemand die niets met Critical Role heeft toch een beetje als de zoveelste homebrew/fan fiction. Maar goed, om ergens online m'n gal erover te gaan spuwen gaat me ook weer wat te ver.

Ik hoop zelf op een boek vergelijkbaar met Xanathar's Guide to Everything eerlijk gezegd, het liefst met de fixes voor de PHB classes die laatst in de UA stonden er in en 100% AL legal. We zijn pas tot de vijfde verdieping van de Dungeon of the Mad Mage geraakt dus we zijn nog wel even zoet voordat we een nieuw avontuur nodig hebben.

Als het goed is krijg ik overigens binnenkort wat Nederlandstalig D&D spul binnen van eind jaren tachtig, ik ben benieuwd of dat een beetje naar 5e om te zetten is. 8)
Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste

Let op:
Discord: https://discord.gg/qeVBZHJ