Het grote Dungeons & Dragons topic

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 12:16
Morelleth schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:59:
[...]

Waar staat daar meer van uitgewerkt?
Altijd leuk wat achter de hand te hebben. ;)
Het is bekend onder meerdere namen, meeste is dan toch bekend onder de naam Skullport Link.

en de maps Link

Er staat een stuk geschreven in het boek the forgotten realms maar die is 3.5 of 4e, dus moeilijk te verkrijgen.

ik zal als ik thuis ben eens kijken of ik de pagina er uit kan vissen.

Maar je hebt in ieder geval een set up wat je kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:44
Dutchone schreef op maandag 18 juni 2018 @ 16:05:
[...]

Het is bekend onder meerdere namen, meeste is dan toch bekend onder de naam Skullport Link.

en de maps Link

Er staat een stuk geschreven in het boek the forgotten realms maar die is 3.5 of 4e, dus moeilijk te verkrijgen.

ik zal als ik thuis ben eens kijken of ik de pagina er uit kan vissen.

Maar je hebt in ieder geval een set up wat je kan gebruiken.
_/-\o_

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
Ik heb je nog een dm gestuurd met wat info de crime ring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Nu alleen nog iets vinden om alle info handig in te verwerken.
Wordt denk sowieso een geval van DM'en met laptop voor de info.

Nog een leuke playlist op spotify samenstellen.
Die op de achtergrond laten lopen.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:33
Plainside schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:10:
Gister avond Session 0.. wat kunnen er toch leuke dingen gebeuren @Hogader kan dit zeker bevestigen. :+
En nog steeds sta ik versteld hoe iemand 3x een 9 rolt achter elkaar zeer bijzonder.
De perceptie van leuk is verschillend tussen de mensen :P :'( (En dan vergeet je nog het laagste cijfer te vermelden)

Anyhoe gelukkig pastte mijn character idee nog redelijk bij zijn stats en is het ook leuk eens te kijken hoe het speelt als je character met alle stats opgeteld precies Average Joe is :9 :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchone
Morelleth schreef op maandag 18 juni 2018 @ 16:33:
Nu alleen nog iets vinden om alle info handig in te verwerken.
Wordt denk sowieso een geval van DM'en met laptop voor de info.

Nog een leuke playlist op spotify samenstellen.
Die op de achtergrond laten lopen.
https://old.reddit.com/r/...y_playlists_i_use_for_dd/

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
_/-\o_

Heb al meerdere playlists.
Maar zijn heel lange lijsten. 😉
Zo specifiek per onderwerp had ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:31

Plainside

I browse when I'm at work

Hogader schreef op maandag 18 juni 2018 @ 16:35:
[...]

De perceptie van leuk is verschillend tussen de mensen :P :'( (En dan vergeet je nog het laagste cijfer te vermelden)

Anyhoe gelukkig pastte mijn character idee nog redelijk bij zijn stats en is het ook leuk eens te kijken hoe het speelt als je character met alle stats opgeteld precies Average Joe is :9 :'(
Ach zondag zullen we zien wie het allemaal overleeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
Plainside schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:22:
[...]

Ach zondag zullen we zien wie het allemaal overleeft :+
Er valt vast wel ergens een ongelukkige Nat 20, vast op de tank. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Dutchone schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:35:
[...]

Er valt vast wel ergens een ongelukkige Nat 20, vast op de tank. :+
Of zoals @Verwijderd meerdere keren down is gaan in proef combat :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Laatst online: 14-09 21:12

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Plainside schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:43:
[...]

Level 1 is gewoon heel lastig te balancen. Monsters en players kunnen elkaar in 1 of 2 hitten neer hebben, en als je pech hebt crit je een rogue in 1 hit perma death. Zelfs een cleric heeft maar 2 spell slots om te healen, dus je zal echt een aantal potions moeten meegeven om een dungeon te clearen :+

Aan de andere kant, ze zullen het maar 1 session zijn, als het goed is. Dus mooi moment om te leren dat dingen echt pijn kunnen doen.

Wij hebben in onze campaign al iemand verloren. Door goede roleplay van spelers kwam het ongelukkig uit. (Cleric = dwarf en kan niet zo hard rennen, was boos omdat hij gedwongen werd om iets te doen, 2 goblins die niet slim genoeg zijn om op de cleric te wachten, en 1 van die 2 goblins schrikt van het monster en dondert er een fireball op en kon niet zien dat de andere goblin er vlak achter stond :+ )

Nou zal ik dat character niet missen, maar zijn nieuwe character is een dronken monk die iedereen probeert op te lichten... Lastig om mee om te gaan als cleric zijnde |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plainside schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:43:
[...]

Niks down, Relentless Endurance 8)

Maar ik zal voor de zekerheid nog even wat extra karakters rollen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2018 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

IdieEasy schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:51:
[...]

Level 1 is gewoon heel lastig te balancen. Monsters en players kunnen elkaar in 1 of 2 hitten neer hebben, en als je pech hebt crit je een rogue in 1 hit perma death. Zelfs een cleric heeft maar 2 spell slots om te healen, dus je zal echt een aantal potions moeten meegeven om een dungeon te clearen :+

Aan de andere kant, ze zullen het maar 1 session zijn, als het goed is. Dus mooi moment om te leren dat dingen echt pijn kunnen doen.

Wij hebben in onze campaign al iemand verloren. Door goede roleplay van spelers kwam het ongelukkig uit. (Cleric = dwarf en kan niet zo hard rennen, was boos omdat hij gedwongen werd om iets te doen, 2 goblins die niet slim genoeg zijn om op de cleric te wachten, en 1 van die 2 goblins schrikt van het monster en dondert er een fireball op en kon niet zien dat de andere goblin er vlak achter stond :+ )

Nou zal ik dat character niet missen, maar zijn nieuwe character is een dronken monk die iedereen probeert op te lichten... Lastig om mee om te gaan als cleric zijnde |:(
Daarin tegen een Ogre gaan (CR 2) met 4 lvl 1 chars is ook niet helemaal eerlijk he :+
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:06:
[...]

Todat een javelin je raakt he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plainside schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:09:
[...]

Daarin tegen een Ogre gaan (CR 2) met 4 lvl 1 chars is ook niet helemaal eerlijk he :+

[...]

Naar mijn weten ben ik niet down geweest B)

De javelin beukte me terug naar 1hp, de volgende klap is opgevangen met Relentless Endurance _/-\o_

Achteraf toch wel blij met mijn orc roll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:06:
[...]

Relentless Endurance: When you are reduced to 0 hit points but not killed outright, you can drop to 1 hit point instead. You can’t use this feature again until you finish a long rest.
1x per long rest O-)
Plainside schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:09:

Dat is je players leren dat ze niet alles aan kunnen. O-)
Wij besefte ook dat we geen 24 (verder tellen kwamen we niet) naga?/merfolk? aan konden.
Dus toen we er genoeg geteld hadden (en bijna iemand verloren hadden) zijn we maar heeeeeel snel terug naar een stad gerend om met een legertje terug te komen. Zelfs toen (8 enemies) was het nog best pittig op level 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:09
IdieEasy schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:22:
Dat is je players leren dat ze niet alles aan kunnen. O-)
Wij besefte ook dat we geen 24 (verder tellen kwamen we niet) naga?/merfolk? aan konden.
Dus toen we er genoeg geteld hadden (en bijna iemand verloren hadden) zijn we maar heeeeeel snel terug naar een stad gerend om met een legertje terug te komen. Zelfs toen (8 enemies) was het nog best pittig op level 3...
Één Ogre is wel een twijfelgevalletje. Met gunstig terrein of een geoptimaliseerde party zouden vier level 1 PC's deze kunnen winnen. Bij een overmacht is rennen wel vaak een goed idee :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, de javelin deed precies 9 (van de 10 die ik had).

Nouja volgende week is pas de officiële eerste sessie. Iets voorzichtiger spelen dus.
Zo was ik vergeten dat ik darts had, wat opzich heel handig kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:05
@Dutchone Mijn broer speelt met vrienden bij mijn ouders thuis omdat dat lekker centraal ligt en inderdaad laatst ook ineens muziek op de achtergrond. Was wel even een WTFje. Maar wel grappig.
Zitten er ook allemaal met een laptop volgens mij. En een heel groot blad met hexagons voor plaatsing van poppetjes e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchone
Arunia schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:50:
@Dutchone Mijn broer speelt met vrienden bij mijn ouders thuis omdat dat lekker centraal ligt en inderdaad laatst ook ineens muziek op de achtergrond. Was wel even een WTFje. Maar wel grappig.
Zitten er ook allemaal met een laptop volgens mij. En een heel groot blad met hexagons voor plaatsing van poppetjes e.d.
Muziek is voor mij altijd wel een leuke toevoeging, het kan de sfeer van het spel heel goed bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:29:
[...]

Klopt, de javelin deed precies 9 (van de 10 die ik had).

Nouja volgende week is pas de officiële eerste sessie. Iets voorzichtiger spelen dus.
Zo was ik vergeten dat ik darts had, wat opzich heel handig kan zijn.
Tja... maar goed ben je niet met die darts... maar 1x geraakt :+ ... toch was dat wel een kill...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:41

Saffie_time

Why use this? 42!

@Morelleth Je mag van je spelers ook verwachten dat men een gedegen achtergrond gaat aanleveren.
Daar kan je als GM soms ook mega veel uithalen...
Ik had toegezegd onze groep tijdelijk te gaan overnemen en van 1 iedere 3 weken voor eerste speelmoment een karakter met achtergrond aan te leveren. Aangezien we 6 spelers hebben had ik mooi wat backgrounds gekregen. Na ze allemaal doorgenomen te hebben (van 1 a4-tje tot aan 8 a4-tjes per persoon) was de grote lijn van het verhaal al klaar. Het was een kwestie van allemaal iets erin verwerken, 1 BBE te kiezen uit de achtergronden die wat hulp krijgt van andere personen uit backgrounds en klaar...

Soms krijg je het als GM op een presenteerblaadje, andere keren moet je iedereen 'aan de haren erbij spelen en persoonlijk motiveren' om nog een beetje progressie te maken op een avond.
Probeer niet alles van te voren al vast te willen hebben staan hoe het moet gaan gebeuren. Soms komen spelers met oplossingen die je niet bedacht had en die zijn soms briljant en een andere keer weet je al dat er problemen uit gaan komen. Go with the flow en zie waar je uitkomt, zolang het einddoel maar helder is komen ze er wel.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchone
Saffie_time schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:36:
@Morelleth
Probeer niet alles van te voren al vast te willen hebben staan hoe het moet gaan gebeuren. Soms komen spelers met oplossingen die je niet bedacht had en die zijn soms briljant en een andere keer weet je al dat er problemen uit gaan komen. Go with the flow en zie waar je uitkomt, zolang het einddoel maar helder is komen ze er wel.
Your plans never survive first contact with your players. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Saffie_time schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:36:
@Morelleth Je mag van je spelers ook verwachten dat men een gedegen achtergrond gaat aanleveren.
Daar kan je als GM soms ook mega veel uithalen...
...
...

Tuurlijk, maar goed, we werken allemaal en als we 1 week van de te voren de characters pas rollen ze zich nog in moeten lezen in 5E en we eigenlijk pas 3 a 4 dagen van te voren beslissen alvast een sessie in te plannen dan is het een beetje veel gevraagd. ;)

Maar goed een basis ligt er. En dat was ook wel een beetje de reden om dit te doen.
Kijken wat ik qua creativiteit kon verwachten.
Volgende sessie staat over 2 weken, dus dan moeten iedereen in de tussentijd wel genoeg tijd hebben gehad om wat achtergrond info te verzinnen. (toch minimaal wel zaken als waar je opgroeide, wie je ouders waren, of ze nog leven ja of nee en wat je leven inhield voor het avonturier worden. )
De reden heb ik ze al gegeven nu. Nu nog het verder uitwerken.
Dutchone schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:48:
[...]

Your plans never survive first contact with your players. :+
Vandaar mijn niet plannen maar inlezen :P
Had alleen niet verwacht dat ze zo snel weg wilde gaan. :X

[ Voor 9% gewijzigd door Morelleth op 19-06-2018 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Haha, dit zal ik dan toch echt even moeten onthouden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Plainside schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 14:29:
[...]

Haha, dit zal ik dan toch echt even moeten onthouden 8)
Zou anders nogal OP worden. ;)
Een cleric kan je overigens dit ook geven (Death Ward) maar dan praat je over een lvl 4 spell als ik me niet vergis.
Is dus een behoorlijk sterke racial die je ook qua RP heel leuk uit kan spelen.

Zit zelf nog wat te zoeken naar goede tools om mee te werken.
Realm Works lijkt me fantastisch maar dan als standalone programma.(en maar 1 malige kosten itt een doorgaand abo wat nodig is)
Scrivener zou ook een goede zijn, maar mist weer wat mogelijkheden qua linkjes leggen.

[ Voor 12% gewijzigd door Morelleth op 20-06-2018 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Morelleth schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:37:
[...]

Een cleric kan je overigens dit ook geven (Death Ward) maar dan praat je over een lvl 4 spell als ik me niet vergis.
Correct 4th Level Abjuration. Vraag me af hoe Power Word Kill dan werkt.
Roll20 Compendium geeft aan:
If the spell is still in effect when the target is subjected to an effect that would kill it instantaneously without dealing damage, that effect is instead negated against the target, and the Spells ends.
Maar het heet toch echt Power Word Kill... Zelf wil ik zeggen dat Death Ward dan niks er tegen kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Plainside schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:43:
[...]

Correct 4th Level Abjuration. Vraag me af hoe Power Word Kill dan werkt.
Roll20 Compendium geeft aan:

[...]

Maar het heet toch echt Power Word Kill... Zelf wil ik zeggen dat Death Ward dan niks er tegen kan doen.
Zou in dat geval een compromis sluiten. En zeggen dat je naar 1 hp gereduceerd word.

Alhoewel als ik het puur naar de letter lees, zou Death Ward in dit geval beëindigd worden door de Power Word Kill en als een soort counterspell werken.

[ Voor 15% gewijzigd door Morelleth op 20-06-2018 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Morelleth schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:37:
[...]

Zit zelf nog wat te zoeken naar goede tools om mee te werken.
Realm Works lijkt me fantastisch maar dan als standalone programma.(en maar 1 malige kosten itt een doorgaand abo wat nodig is)
Scrivener zou ook een goede zijn, maar mist weer wat mogelijkheden qua linkjes leggen.
Dit filmpje kwam ik van de week tegen:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morelleth
Vanavond eens kijken dan. 25 min is een beetje lang voor tussendoor op mijn werk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Morelleth schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:47:
[...]

Zou in dat geval een compromis sluiten. En zeggen dat je naar 1 hp gereduceerd word.

Alhoewel als ik het puur naar de letter lees, zou Death Ward in dit geval beëindigd worden door de Power Word Kill en als een soort counterspell werken.
Of wanneer PW:K wordt gebruikt en je hebt Death Ward actief dat je de helft/kwart van je totale HP als damage neemt. Nog steeds sterk genoeg om damage te doen maar niet een outright kill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Plainside schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:54:
[...]

Of wanneer PW:K wordt gebruikt en je hebt Death Ward actief dat je de helft/kwart van je totale HP als damage neemt. Nog steeds sterk genoeg om damage te doen maar niet een outright kill.
Gezien dat death ward een 4th lvl spell is en PW:K een 9th zou dat wel een goede zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Morelleth schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:02:
[...]
Gezien dat death ward een 4th lvl spell is en PW:K een 9th zou dat wel een goede zijn.
Aan de andere kant zou je een PC die het vooruitzicht had om een Death Ward te casten best kunnen belonen. Het lijkt me sterk dat ze genoeg resources hebben om de hele party op elk moment van Death Wards te voorzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogader
Morelleth schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:02:
[...]

In de spell description van death ward staat heel duidelijk wat het effect van PW:K (en soortgelijke) is en dat is dat er niets gebeurd en PWK niet werkt.. Dus Death Ward is de perfecte counter voor zulke spells.

Desalnieteplus is PWK in mijn ogen een slechte spell. Het is te cheesy om het op spelers te gebruiken (immers kunnen ze zonder het te weten er niets tegen doen) en voor spelers zelf is het vaak nutteloos vanwege de 100HP regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Hogader schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:30:
[...]

In de spell description van death ward staat heel duidelijk wat het effect van PW:K (en soortgelijke) is en dat is dat er niets gebeurd en PWK niet werkt.. Dus Death Ward is de perfecte counter voor zulke spells.

Desalnieteplus is PWK in mijn ogen een slechte spell. Het is te cheesy om het op spelers te gebruiken (immers kunnen ze zonder het te weten er niets tegen doen) en voor spelers zelf is het vaak nutteloos vanwege de 100HP regel.
*Plainside will remember that for future use >:) * :+

En ja PWK is eigenlijk een zeer oneerlijke spel ondanks het "hoge" level requirement. En als PC's het willen gebruiken moeten ze maar net geluk hebben dat een monster onder 100HP is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Hogader schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:30:
[...]

Het is een spel die een hele hoop "spanning" kan toevoegen, immers, op dat level is het zeer goed mogelijk voor PC's om iemand na "langere" tijd weer tot leven te wekken. Een lichaam meenemen een een hoog level cleric vinden behoort altijd nog tot de opties.

Het heeft dezelfde spanning als een death en desintingration ray van de beholders, die je op veeeel lagere levels al kan tegen komen. Daarbij zijn de rays van de beholder nog meer punishing, de ene laat geen lijk achter, de andere slaat enkel de death saves over.

Al met al wil ik nog graag een potje met een beholder vechten, maar op een iets later level :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
Plainside schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:44:
[...]

*Plainside will remember that for future use >:) * :+
NO! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Ach je hebt je Persuasion roll ge-crit failed, het zal goed worden onthouden en misschien wel tegen je gebruikt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
Plainside schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:51:
[...]

Ach je hebt je Persuasion roll ge-crit failed, het zal goed worden onthouden en misschien wel tegen je gebruikt >:)
*Dutchone schrijft op dat zijn volgende pc een min max barb is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Plainside schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:51:
[...]

Oi, persuasion kan je niet crit failen/succeeden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchone
IdieEasy schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:58:
[...]

Wat hij zei!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Dutchone schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:58:
[...]

*Dutchone schrijft op dat zijn volgende pc een min max barb is
Fine by me... Let je wel op je rolls :+
[...]

What the DM says goes! >:)
Maar idd is waar, tja first time DM he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Plainside schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:33:
[...]

Fine by me... Let je wel op je rolls :+

[...]

What the DM says goes! >:)
Maar idd is waar, tja first time DM he :+
Haha, geen probleem. Ik heb me als player ook al een aantal keer laten overhalen om dingen te doen die ik niet zou moeten doen... En dan door rolls. Ik bedoel, een dwerg met een fobie voor water krijg je niet zomaar een boot in... Maar goed, ik moest nog leren dat het overtreffen van een rol niet per se betekend dat je precies moet doen wat die persoon zegt. Persuasion is geen mind control, intelegence is geen omiscient etc etc.

Maar we hebben lol, en al doende leert men :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

IdieEasy schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:53:
[...]

Haha, geen probleem. Ik heb me als player ook al een aantal keer laten overhalen om dingen te doen die ik niet zou moeten doen... En dan door rolls. Ik bedoel, een dwerg met een fobie voor water krijg je niet zomaar een boot in... Maar goed, ik moest nog leren dat het overtreffen van een rol niet per se betekend dat je precies moet doen wat die persoon zegt. Persuasion is geen mind control, intelegence is geen omiscient etc etc.

Maar we hebben lol, en al doende leert men :+
Hier kwam ik idd al snel achter toen ik Critical Roll aan het kijken was. En ben zeker van plan om dit te gaan gebruiken tijdens de LMoP. Zelfs als iemand 30 rolt voor persuasion betekend niet dat een CE BBE opeens NG is. Tuurlijk hij heeft misschien een beetje moeite om jou te downen maar thats it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Crit fail is sowieso een waardeloos iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 16:16:
[...]

Je en nee, het geeft soms verdomd leuke momenten, maar voor een min-maxer is het verschrikkelijk. Het ligt er vooral aan wat voor speler je bent/wat voor DM je hebt/wat voor campaign je speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 16:16:
[...]
Een Crit fail als in "een 1 rollen is altijd mis" zoals in de regels staat vind ik prima maar de "je rolt een 1 dus je zwaard breekt doormidden!" en dat soort onzin hou ik niet van. Zeker omdat de meeste DM's er niet goed mee om kunnen gaan en behoorlijk zware maatregelen nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morelleth
ErikT738 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 16:20:
[...]

Een Crit fail als in "een 1 rollen is altijd mis" zoals in de regels staat vind ik prima maar de "je rolt een 1 dus je zwaard breekt doormidden!" en dat soort onzin hou ik niet van. Zeker omdat de meeste DM's er niet goed mee om kunnen gaan en behoorlijk zware maatregelen nemen.
In principe kan je er net als voor een nat 20 een crit table aan hangen.
Waarin een hele minieme kans zit op falen van je wapens (in de zin van dat ze gerepareerd moeten worden) en een ietwat grotere kans dat je wapen of aanval de op een irritante wijze faalt (lees teammate raakt) of kwijt raakt.
En een zeer grote kans dat het gewoon mislukt en je als dm omschrijft wat er gebeurt waardoor de tegenpartij niet geraakt word. (bv, een super snelle dodge, opgevangen met het schild en gelijk een tegenaanval etc.)

Maar daar moet dan tegen over staan dat ook de nat 20 instant death of zware verminking kan geven (of gewoon flinke dmg natuurlijk) en nog belangrijker, dat deze tables zowel voor de PC's als NPC's gelden. IMHO.

En daar zijn heel veel tables voor te vinden.

Overigens is de 1 en 20 (zover ik weet) als fumble of fail alleen van toepassing op aanvallen en niet op skillchecks.
Je kan het uiteraard als DM overrulen, maar iets wat onmogelijk is word dan in een keer mogelijk (want nat 20) wat de lol eruit haalt (voor mij ;) )

Maar zoals je zegt, het zit hem ook vooral in de DM en hoe ze ermee omgaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Morelleth op 20-06-2018 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikT738 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 16:20:
[...]

Nouja dat dus. Epische strijder die jaren van harde training heeft gehad hakt echt niet zomaar z'n teamgenoot een hoofd of ledemaat af. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandonvds
  • Laatst online: 14-09 15:17
Wij doen zelf wel aan crit fail eigenlijk.
Bijvoorbeeld stealth checks, of luisteren aan een deur. Crit fail en je struikelt over een stapel pannen, je valt door de deur en dat soort dingen.
In combat is het vaak je hit je ally voor 1d4 dmg, of je wapen glijd uit je hand en lig 20 ft verderop.
Andersom kunnen de enemies ook crit failen natuurlijk.

Voor ons is het dan vooral ook een leuke extra zonder al te veel gevolgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:26

hellknight

Medieval Nerd

voor skillchecks hebben wij als houserule dat nat 20 bij skillchecks een +10 bonus geeft

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandonvds
  • Laatst online: 14-09 15:17
Zijn er hier nog tweakers die een online dnd groep willen starten?
Ik denk dat roll20 het makkelijkste platform is, maar heb zelf verder geen ervaring met online.
Ik ben zelf nog redelijk nieuw in dnd.
Met onze irl groep zijn we nu bijna klaar met lost mines, maar ik heb me er wel veel in verdiept qua kennis en regels etc.

Mijn vriendin wilt denk ik ook meedoen dus ben nog op zoek naar 3-4 mensen.

Als iemand zich geroepen voelt voor dm, heel graag, aangezien ik hier zelf helemaal geen ervaring in heb.

De rest kan besproken worden als we een groep bij elkaar hebben.

*deze oproep staat ook in de tweakers dnd discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
Brandonvds schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 16:54:
Wij doen zelf wel aan crit fail eigenlijk.
Bijvoorbeeld stealth checks, of luisteren aan een deur. Crit fail en je struikelt over een stapel pannen, je valt door de deur en dat soort dingen.
In combat is het vaak je hit je ally voor 1d4 dmg, of je wapen glijd uit je hand en lig 20 ft verderop.
Andersom kunnen de enemies ook crit failen natuurlijk.

Voor ons is het dan vooral ook een leuke extra zonder al te veel gevolgen
20ft? dat is even 6 meter als je het reëel bekijkt, dat vind ik dan best ver. Dat is 66% van je movement ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Well, shit...

Ik mag een nieuw character bouwen *O*

Gisteravond is door domme pech (en geen tweede persoon met heal spell, en geen potions) mijn Cleric dood gegaan. Nadat ik al iets van 100 damage getanked had (level 5) raakte 2 fire elementals uiteindelijk met 2x max damage, terwijl ik nog in de fik stond.... Hierdoor ging ik neer.
Daarna bewoog de fire elemental en pakte ik damage, 1e fail.
Mijn beurt, begin van mijn beurt -> Fire damage van in de fik staan. 2e fail
*roll* een 2! ...... 3e fail.

Niemand had er iets aan kunnen doen, de enige andere players die hun beurt hadden gehad tussen neer gaan en dood gaan waren een goblin en een dronken monk.... Tsja, die snappen niet dat ze een dwerg moeten helpen die neer gaat.

Al met al prima, helaas het risico van de tank en de healer zijn van de groep. Inmiddels kan de monk ook wat hebben...

Goed, tijd voor een nieuw character... Ik ga me maar eens inlezen, ik weet nog niet zo goed wat ik wil.
Cleric, sure, maar is dat niet een beetje "meta gamen"?
Druid, tof! Maar gaat het werken in deze party?
Fighter, altijd wel willen spelen, dus zeker een optie.
Barbarian, lekker simpel, kan ik wat meer richten op role-play.

Ergens heb ik ook nog 2 dingen in mijn achterhoofd zitten, een enchanter en een tinkerer... Maar dat zijn zulke vage ideeën dat ik daar eerst onderzoek voor moet doen. Ik ben een beginnende speler en we hebben een beginnende DM, dus ik ga geen al te ingewikkelde/niet standaard dingen spelen.

We shall see! O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo zou iemand niet snappen dat als een levend wezen in de brand staat dat deze een beetje hulp nodig heeft? _O-

Gewoon voor alles rollen inclusief klasse en ras :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:40:
[...]

Hoezo zou iemand niet snappen dat als een levend wezen in de brand staat dat deze een beetje hulp nodig heeft? _O-

Gewoon voor alles rollen inclusief klasse en ras :9
Goblin, Chaotic evil, niet de slimste.
Monk, dronken,, character geeft niet zo veel om de rest (ik heb een beetje problemen met deze speler, vorige character was ook al zo'n halve murder hobo).

En het ging allemaal vrij snel...

Oh well, ik ben wel in voor een nieuw character :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
IdieEasy schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:38:
[...]

Goblin, Chaotic evil, niet de slimste.
Monk, dronken,, character geeft niet zo veel om de rest (ik heb een beetje problemen met deze speler, vorige character was ook al zo'n halve murder hobo).

En het ging allemaal vrij snel...

Oh well, ik ben wel in voor een nieuw character :+
Je kan altijd rollen op de UA reincarnation list:

d100

Race

1 Aarakocra
2 Aasimar
3-4 Bugbear
5-9 Dragonborn
10-18 Dwarf
19-27 Elf
28 Firbolg
29 Genasi
30-35 Gnome
36-40 Goblin
41 Goliath
42-45 Half-Elf
46-47 Half-Orc
48-54 Halfling
55-56 Hobgoblin
57-76 Human
77 Kenku
78 Kobold
79-80 Lizardfolk
81-85 Orc
86 Tabaxi
87-88 Tiefling
89 Triton
90 Yuan-ti Pureblood
91-100 Casters Choice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Dutchone schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:09:
[...]

Je kan altijd rollen op de UA reincarnation list:

d100

Race

1 Aarakocra
2 Aasimar
3-4 Bugbear
5-9 Dragonborn
10-18 Dwarf
19-27 Elf
28 Firbolg
29 Genasi
30-35 Gnome
36-40 Goblin
41 Goliath
42-45 Half-Elf
46-47 Half-Orc
48-54 Halfling
55-56 Hobgoblin
57-76 Human
77 Kenku
78 Kobold
79-80 Lizardfolk
81-85 Orc
86 Tabaxi
87-88 Tiefling
89 Triton
90 Yuan-ti Pureblood
91-100 Casters Choice
De meeste zitten niet in de (homebrew) wereld waar we in spelen, Qua races heb ik denk ik de keus uit Human of Dwarf.
Het echte "probleem" zit hem dus in de class en hoe ik daar de party zo compleet mogelijk mee kan maken. Paladin zou ideaal zijn, maar daar ga ik me qua roleplay nog even niet aan wagen, dan zou ik constant team members aan het smiten zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Paladin hoeft niet de eeuwige pure goedzak "knight of old" te zijn he.

Je kan ook een zelf ingenomen zak zijn die totale vernietiging van vijanden eist.
Of gewoon iemand die het goede in andere probeert naar boven te halen maar snapt dat het niet altijd in hun aard ligt.

Er zijn 1001 manieren om een character invulling te geven zodat je goed in de party past.

[ Voor 68% gewijzigd door Morelleth op 22-06-2018 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:26

hellknight

Medieval Nerd

Een mooi voorbeeld van een niet-standaard paladin is Cedric - discussie op ENworld was hevig - sommigen hebben een stuk striktere interpretatie van de Paladin dat anderen ;-)

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Morelleth schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:38:
Paladin hoeft niet de eeuwige pure goedzak "knight of old" te zijn he.

Je kan ook een zelf ingenomen zak zijn die totale vernietiging van vijanden eist.
Of gewoon iemand die het goede in andere probeert naar boven te halen maar snapt dat het niet altijd in hun aard ligt.

Er zijn 1001 manieren om een character invulling te geven zodat je goed in de party past.
Hmm, Ik hou hem in mijn achterhoofd. Ik twijfelde eraan door PHB:
A paladin swears to uphold justice and righteousness, to stand with the good things of the world against the encroaching darkness, and to hunt the forces of evil wherever they lurk. Different paladins focus on various aspects of the cause of righteousness, but all are bound by the oaths that grant them power to do their sacred work. Although many paladins are devoted to gods of good, a paladin's power comes as much from commitment to justice itself as it does from a god. Paladins train for years to learn the skills of combat, mastering a variety of weapons and armor. Even so, their martial skills are secondary to the magical power they wield: power to heal the sick and injured, to smite the wicked and the undead, and to protect the nnocent and those who join them in the fight for justice.
Bard kan eventueel andere mensen tankier maken, en heeft wat healing. Is ook nog een optie. Grmbl :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morelleth
Kijk ook even naar de alternatieven. Oath of Conquest e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchone
IdieEasy schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:36:
[...]

De meeste zitten niet in de (homebrew) wereld waar we in spelen, Qua races heb ik denk ik de keus uit Human of Dwarf.
Het echte "probleem" zit hem dus in de class en hoe ik daar de party zo compleet mogelijk mee kan maken. Paladin zou ideaal zijn, maar daar ga ik me qua roleplay nog even niet aan wagen, dan zou ik constant team members aan het smiten zijn :+
Kuch Oath of Vengeance Kuch

of nog slechter, oathbreaker maar die staat alleen in de DMG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morelleth
Uit de PHB

O a t h o f V e n g e a n c e
The Oath of Vengeance is a solemn commitment to
punish those who have committed a grievous sin. When
evil forces slaughter helpless villagers, when an entire
people turns against the w ill of the gods, when a thieves’
guild grows too violent and powerful, when a dragon
rampages through the countryside—at times like these,
paladins arise and swear an Oath o f Vengeance to set
right that which has gone wrong. To these paladins—
sometimes called avengers or dark knights—their own
purity is not as important as delivering justice.

Uit Xanathar.

TEMPTATION
Although paladins are dedicated to their oaths, they are
mortals, and thus they are flawed. Many of them exhibit
a type of behavior or hold to an attitude that is not in
keeping with the highest ideals of their calling.
What is the temptation that your character succumbs
to or finds it difficult to resist?

OATH OF CONQUEST
The Oath of Conquest calls to paladins who seek glory
in battle and the subjugation of their enemies. It isn’t
enough for these paladins to establish order. They must
crush the forces of chaos. Sometimes called knight tyrants
or iron mongers, those who swear this oath gather
into grim orders that serve gods or philosophies of war
and well-ordered might.
Some of these paladins go so far as to consort with
the powers of the Nine Hells, valuing the rule of law
over the balm of mercy. The archdevil Bel, warlord of
Avernus, counts many of these paladins—called hell
knights—as his most ardent supporters. Hell knights
cover their armor with trophies taken from fallen en—
emies, a grim~warning to any who dare oppose them
and the decrees of their lords. These knights are often
most fiercely resisted by other paladins of this oath,
who believe that the hell knights have wandered too far
into darkness.

Of uit de DMG

Oathbreaker is a paladin who breaks his or her sacred oaths to pursue some dark ambition or serve an
evil power. Whatever light burned in the paladin's heart been extinguished. Only darkness remains.
A paladin must be evil and at least 3rd level to become an Oathbreaker. The paladin replaces the
features specific to his or her Sacred Oath with Oathbreaker features.

Mogelijkheden genoeg dus.
En een character spelen met duidelijke "fouten" die zich ook bewust ervan is, maar niet ziet hoe die het anders zou kunnen doen kan een hele leuke interactie met de party geven.

[ Voor 32% gewijzigd door Morelleth op 22-06-2018 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

>Eerste Echte Sessie als DM
>Alles gaat goed en volgens plan (how the f...)
>PC's gaan stad uit moeten in de nacht rusten
>Gooit snel random encounter in elkaar
>Deadly encounter (3, lvl 1 PC's.)
>4 Wolven
>Dwarf gaat een ronde down
>Firbolg healt Dwarf
>Firbolg Thaumaturgy *BEAR NOISE*
>2 van de overige 3 wolven vluchten
>1 probeert door te vechten
>wolf zijn kop wordt doormidden gehakt.
>end of sessie
Tuurlijk is er veel meer gebeurt maar had het laatste stukje niet helemaal goed voorbereid... eigenlijk helemaal niet.

Maar was volgens mij zeker geslaagd (in mijn ogen) ook zeer verbaasd hoe goed men mijn verhaal heeft gevogld.. zonder ze echt te dwingen.
Was zeker 'akward' om het allemaal te beginnen, maar na een tijdje kwam iedereen wel in de flow terecht waar het lekker soepel kon doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Plainside schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:21:
[...]

Tuurlijk is er veel meer gebeurt maar had het laatste stukje niet helemaal goed voorbereid... eigenlijk helemaal niet.

Maar was volgens mij zeker geslaagd (in mijn ogen) ook zeer verbaasd hoe goed men mijn verhaal heeft gevogld.. zonder ze echt te dwingen.
Was zeker 'akward' om het allemaal te beginnen, maar na een tijdje kwam iedereen wel in de flow terecht waar het lekker soepel kon doorlopen.
d:)b Altijd goed om te horen! Ik kreeg gisteravond nog wel iemand in mijn discord channel, die zat volgens mij tijdelijk verkeerd :+
Nog feedback gekregen van de spelers hoe ze het vonden?

-----------------------

Na wat overleg met de DM over mijn nieuwe character ga ik waarschijnlijk voor een moon druid, Druids leken mij erg tof, maar ik zat met het healing gedeelte. Nu blijkt dat de staff of healing die mijn cleric had ook gebruikt kan worden door een druid, dus dat is top! Nou moet ik de party nog even stille hints geven dat ze die niet moeten verkopen/weg geven :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
hellknight schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:47:
Een mooi voorbeeld van een niet-standaard paladin is Cedric - discussie op ENworld was hevig - sommigen hebben een stuk striktere interpretatie van de Paladin dat anderen ;-)
Had je linkje over het hoofd gezien, maar damn dat is een goede omschrijving.
Niets beters dan een klein beetje realiteitszin in een character. Laten zien dat ook hij feilbaar is, ookal blijft hij ten alle tijden respectvol (voor degene die ook respectvol tegen hem zijn) en staat hij ergens voor.
Heerlijk. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchone
IdieEasy schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:10:
[...]

d:)b Altijd goed om te horen! Ik kreeg gisteravond nog wel iemand in mijn discord channel, die zat volgens mij tijdelijk verkeerd :+
Zonder mijn weten verschoof ik opeens naar jouw channel, ergens een missclick :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

IdieEasy schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:10:
[...]

Nog feedback gekregen van de spelers hoe ze het vonden?
Tja soms verdwalen ze hé :+

Nog geen echte feedback gehad, maar volgens mij had iedereen het naar zijn zin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
Ik ben afgelopen vrijdag met een groepje aan Storm King's Thunder begonnen, het ging allemaal vrij goed tot dat een Orc Warchief aan het eind van de sessie een javelin naar de wizard gooide... en critte... voor 33 damage op 4d8...

Kort daarna werden we de winkel uitgezet dus het is even de vraag hoe het avontuur verder gaat en wat we met de dode wizard gaan doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
ErikT738 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:21:
Ik ben afgelopen vrijdag met een groepje aan Storm King's Thunder begonnen, het ging allemaal vrij goed tot dat een Orc Warchief aan het eind van de sessie een javelin naar de wizard gooide... en critte... voor 33 damage op 4d8...

Kort daarna werden we de winkel uitgezet dus het is even de vraag hoe het avontuur verder gaat en wat we met de dode wizard gaan doen :p
Kan nog leuk worden, ligt natuurlijk nog een beetje aan de level en zijn hp rolls.
Maar health naar 0 en wat er dan aan damage overblijft als dat meer dan de helft is dan is het insta death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Plainside schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:21:
[...]

Voor een eerste sessie ging het meer dan prima, maar ik moet er wel bij zeggen dat ik het verhaal "volgde" omdat ik je niet ervan af wilde brengen. Zo was er aan mijn kant weinig interesse om met de NPC mee te gaan door zijn gedrag, maar wist ik wel dat dit voor het verhaal benodigd was >:)

Overigens was ik het als Dwarf die Thaumaturgy gebruikte om een naderende beer te "faken", zodat de wolven zouden vertrekken. Doordat ik namelijk Sanctuary op mijzelf had gecast, mocht ik geen aggressieve aanvallen uitvoeren (anders zou ik het verliezen), dus moest wat creatiever worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
Hogader schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:18:
[...]

Voor een eerste sessie ging het meer dan prima, maar ik moet er wel bij zeggen dat ik het verhaal "volgde" omdat ik je niet ervan af wilde brengen. Zo was er aan mijn kant weinig interesse om met de NPC mee te gaan door zijn gedrag, maar wist ik wel dat dit voor het verhaal benodigd was >:)

Overigens was ik het als Dwarf die Thaumaturgy gebruikte om een naderende beer te "faken", zodat de wolven zouden vertrekken. Doordat ik namelijk Sanctuary op mijzelf had gecast, mocht ik geen aggressieve aanvallen uitvoeren (anders zou ik het verliezen), dus moest wat creatiever worden.
Ik rook juist het geld, een oude ring kon mij gestolen worden.
Maar als je er even 100 gold over de toonbank kan gooien om het terug te halen, daar zit meer achter.

Gelukkig heb ik een hoog AC en gingen de rolls van de bandits en wolves niet zo goed, anders waren de gevechten een stuk korter geweest denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Hogader schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:18:
[...]

Toch was jij een van de gene die het meeste met de NPC's praate naast Dutchone, laten we @Kaasdipje er maar even buiten laten (ba dumm tsss).

Ach dwarf, firbolg... een pot nat hé.
Dutchone schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:28:
[...]

Ik rook juist het geld, een oude ring kon mij gestolen worden.
Maar als je er even 100 gold over de toonbank kan gooien om het terug te halen, daar zit meer achter.

Gelukkig heb ik een hoog AC en gingen de rolls van de bandits en wolves niet zo goed, anders waren de gevechten een stuk korter geweest denk ik.
De Bandit encounter had ik speciaal met 3-4 man in gedachten samen gesteld (en map(s) voor gekocht :+ ).
Tja en als je zwaar gewond een Inn in komt lopen en je wil je shit terug hebben dan kan het zijn dat er iets te veel word geboden. Er was ook een mogelijkheid om dat bedrag omhoog te halen maar die hebben jullie gemist :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Dutchone schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:48:
[...]

Kan nog leuk worden, ligt natuurlijk nog een beetje aan de level en zijn hp rolls.
Maar health naar 0 en wat er dan aan damage overblijft als dat meer dan de helft is dan is het insta death.
Hij stond op 16 van de 17 HP en was dus precies insta-killed ;w

Edit - de DM rolde de damage open overigens.

[ Voor 5% gewijzigd door ErikT738 op 25-06-2018 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
ErikT738 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:50:
[...]

Hij stond op 16 van de 17 HP en was dus precies insta-killed ;w

Edit - de DM rolde de damage open overigens.
Voor dramatisch effect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 21:34
Plainside schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:47:
Toch was jij een van de gene die het meeste met de NPC's praate naast Dutchone, laten we @Kaasdipje er maar even buiten laten (ba dumm tsss).
Wait a minute. Behalve dat gesprek in de tavern heb ik volgens mij met iedereen lopen lullen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Kaasdipje schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:18:
[...]

Wait a minute. Behalve dat gesprek in de tavern heb ik volgens mij met iedereen lopen lullen 8)7
Die paar woordjes... zo lang je maar geen "stabby noises" gaat demonstreren he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plainside schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:47:

De Bandit encounter had ik speciaal met 3-4 man in gedachten samen gesteld (en map(s) voor gekocht :+ ).
Tja en als je zwaar gewond een Inn in komt lopen en je wil je shit terug hebben dan kan het zijn dat er iets te veel word geboden. Er was ook een mogelijkheid om dat bedrag omhoog te halen maar die hebben jullie gemist :+
Niet achteraf gaan partyshamen hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Zo, de voorbereidingen voor de oneshot/campaign inleiding staan klaar.

Invasion of House Tor gepakt als basis, wat zaken toevoegen, beschrijvingen uitbreiden, plattegrond mansion toevoegen etc.
Bijna alle characters nu wel een link voor kunnen maken/vinden om richting Nightstone (begin van de campaign) te gaan. Tenminste zodra de one shot gespeeld is.

Cleric op missie (en sterk op het hart gedrukt een paar andere mee te nemen als bescherming)
De fighter wil avonturier worden en zit zonder werk (en was al samen met hun ingehuurd)
De warlock is handelaar en wil daar weg omdat de handel klote gaat en krijgt daarnaast een link met 1 van de factions en zal dus om 2 redenen weg willen en aan willen sluiten.
De sorcerer zal onderweg ze tegen komen en is al onderweg er na toe (die reden is nog enigzins flexibel)
Nu alleen nog voor de druid een reden vinden (naast zin om wat spanning te beleven en gewoon mee te gaan omdat hij toch blut is)

One note is er wel heel handig voor dit gedoe moet ik toegeven.
Alles wat maar in je opkomt er gewoon bij zetten. Linkjes tussen de diverse verschillende stukken leggen.
En een ton aan achtergrond info erin gezet. (lang leve openbare one notes over fearun)

Mocht iemand toevallig nog een Storm Kings Thunder one note of andere Faerun gebaseerde one notes hebben of weten om in te neuzen en dingen uit over te nemen dan hou ik me graag aanbevolen.

[ Voor 53% gewijzigd door Morelleth op 29-06-2018 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Morelleth schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 13:12:
Zo, de voorbereidingen voor de oneshot/campaign inleiding staan klaar.

Invasion of House Tor gepakt als basis, wat zaken toevoegen, beschrijvingen uitbreiden, plattegrond mansion toevoegen etc.
Bijna alle characters nu wel een link voor kunnen maken/vinden om richting Nightstone (begin van de campaign) te gaan. Tenminste zodra de one shot gespeeld is.

Cleric op missie (en sterk op het hart gedrukt een paar andere mee te nemen als bescherming)
De fighter wil avonturier worden en zit zonder werk (en was al samen met hun ingehuurd)
De warlock is handelaar en wil daar weg omdat de handel klote gaat en krijgt daarnaast een link met 1 van de factions en zal dus om 2 redenen weg willen en aan willen sluiten.
De sorcerer zal onderweg ze tegen komen en is al onderweg er na toe (die reden is nog enigzins flexibel)
Nu alleen nog voor de druid een reden vinden (naast zin om wat spanning te beleven en gewoon mee te gaan omdat hij toch blut is)

One note is er wel heel handig voor dit gedoe moet ik toegeven.
Alles wat maar in je opkomt er gewoon bij zetten. Linkjes tussen de diverse verschillende stukken leggen.
En een ton aan achtergrond info erin gezet. (lang leve openbare one notes over fearun)

Mocht iemand toevallig nog een Storm Kings Thunder one note of andere Faerun gebaseerde one notes hebben of weten om in te neuzen en dingen uit over te nemen dan hou ik me graag aanbevolen.
Ja kwam er achter dan One Note bijna perfect is voor DnD. Hoop idd dat iemand verschillende note document heeft ervoor. #WishfullThinking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
https://plus.google.com/c...d4-4432-854f-29d759da15df

Nauwelijks wishfull ;)

Staan sowieso al leuke dingen tussen, maar die zijn enkel om in te zien en bekijken.
Heb er ook al een paar gevonden die gedeeld worden zoals de Faerun versie en homebrew campaigns.
Helaas is de meest uitgebreide versie (de 5th edition die daar gelinkt staat) niet meer beschikbaar aangezien die persoon waarschijnlijk een hoop gezeik kreeg.
Heb de srd versie, maar toch niet helemaal het zelfde.

Nu nog wat meer zoeken. :P

(overigens is mijn eigen one note al gigantisch nu, en dan staat de campaign zelf er nog niet eens in :X
Is dus wel de bedoeling om heet SKT er in te zetten, onderverdeeld in alle verschillende hoofdstukken, met linkjes naar alle personen etc. maar ja, dat kost natuurlijk een hoop tijd om goed te doen, zeker als je het er ook nog eens leuk uit wil laten zien.)

[ Voor 38% gewijzigd door Morelleth op 29-06-2018 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plainside schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 14:46:
[...]

Ja kwam er achter dan One Note bijna perfect is voor DnD. Hoop idd dat iemand verschillende note document heeft ervoor. #WishfullThinking
OneNote is sowieso een fantastisch tooltje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Verwijderd schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 06:21:
[...]

OneNote is sowieso een fantastisch tooltje _/-\o_
Jep, gratis ook nog das nog het mooiste er aan. Wel Kwalitatief Uitermate Teleurstellend dat je een Microsoft account nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plainside schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 08:03:
[...]

Jep, gratis ook nog das nog het mooiste er aan. Wel Kwalitatief Uitermate Teleurstellend dat je een Microsoft account nodig hebt.
Opzich, ik heb daar speciaal een MS account voor zodat ik kan synchen tussen apparaten.

Ik houd daar ook mijn logs bij tijdens DnD, mijn dagboek houd ik er in bij, en ook mijn college notities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Plainside schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 08:03:
[...]

Dan bedoel je neem ik aan de app?
De volledige versie is toch betaald als in een office product?

Zit hem op mijn werk te benutten dus eerlijk gezegd niet helemaal in de gaten of het wel of niet is. :P
De win10 app versie leek me in elk geval minder uitgebreid.
Maar ben daar nog niet echt in bezig geweest omdat ik hem nog niet gedeeld kreeg. Dus ga denk maar gewoon voor de copy paste methode van de ruwe data zodra het een keer nodig is.
Of nog beter kijken of ik hem wel gedeeld krijg tussen werkaccount en persoonlijke account.
Krijg het om de een of andere reden tot nu toe nog niet helemaal voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Morelleth schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:37:
[...]

Dan bedoel je neem ik aan de app?
De volledige versie is toch betaald als in een office product?

Zit hem op mijn werk te benutten dus eerlijk gezegd niet helemaal in de gaten of het wel of niet is. :P
De win10 app versie leek me in elk geval minder uitgebreid.
Maar ben daar nog niet echt in bezig geweest omdat ik hem nog niet gedeeld kreeg. Dus ga denk maar gewoon voor de copy paste methode van de ruwe data zodra het een keer nodig is.
Of nog beter kijken of ik hem wel gedeeld krijg tussen werkaccount en persoonlijke account.
Volledige versie is gewoon gratis, maar MS account is een must. Die W10 app mogen ze wel in de prullenbak doen, net zoals met alle office apps die zijn gewoon prut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morelleth schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:37:
[...]

Wat @Plainside zegt.

+

Wat ik zelf doe is een MS account specifiek alleen voor OneNote.

@iedereen in dit topic:

Is het anders een idee om een ultra slow text based DnD game te starten? Ik sterf hier langzaam af op het werk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Verwijderd schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 08:46:
[...]

Wat @Plainside zegt.

@iedereen in dit topic:

Is het anders een idee om een ultra slow text based DnD game te starten? Ik sterf hier langzaam af op het werk :+
Ik ben voor.
Geen idee hoe je het wil doen, maar ik doe mee.😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
Morelleth schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 08:58:
[...]

Ik ben voor.
Geen idee hoe je het wil doen, maar ik doe mee.😁
Discord en een roll bot op de channel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Dutchone schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:48:
[...]

Discord en een roll bot op de channel :D
Hell to the muthaf... yeah!
Moet alleen @Kaasdipje hier het mee eens zijn natuurlijk dat we zijn Discord misbruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
Plainside schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:58:
[...]

Hell to the muthaf... yeah!
Moet alleen @Kaasdipje hier het mee eens zijn natuurlijk dat we zijn Discord misbruiken :+
Gelukkig betaald hij geen server kosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Verwijderd schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 08:46:
@iedereen in dit topic:

Op de discord van xptolevel 3 (youtube linkje, discord linkje) zitten meerdere roleplay channels. Hele toffe community, en de filmpjes zijn ook te versmaden.

Nou kan dit natuurlijk ook in de GoT DnD, maar ik bied alvast wat opties aan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

IdieEasy schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 10:04:
[...]

Op de discord van xptolevel 3 (youtube linkje, discord linkje) zitten meerdere roleplay channels. Hele toffe community, en de filmpjes zijn ook te versmaden.

Nou kan dit natuurlijk ook in de GoT DnD, maar ik bied alvast wat opties aan :+
Ik ga eens even onderzoek doen, er is vrijwel niemand op kantoor. :z

Mocht er nog niemand een leuke baan in de aanbieding hebben dan ben ik beschikbaar, man man man de verveling ;( ;(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2018 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Ken het gevoel.
Maar vandaag vrij dus wel genoeg te doen. :p

Discord zal tijdens werk lastiger worden, kan het niet instaleren (althans niet zonder admin rechten te bemachtigen en alle regels qua IT hier te breken)
Maar op de mobiel...
Nu nog ff eens die servers toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Morelleth schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 10:49:
Ken het gevoel.

Discord zal tijdens werk lastiger worden, kan het niet instaleren (althans niet zonder admin rechten te bemachtigen en alle regels qua IT hier te breken)
Maar op de mobiel...
Je kan ook prima in de browser draaien, ik weet niet of dat een probleem is, maar dat is wat ik doe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morelleth schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 10:49:
Ken het gevoel.

Maar op de mobiel...
Is het mogelijk om een kanaal in een kanaal te maken?

Checklist:
- Kanaal voor de charsheets + beschrijvingen
- Kanaal voor DM vragen
- Kanaal voor Roleplay
- Kanalen voor verschillende locaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Text based zal dan sowieso geen probleem zijn.
Kom er alleen vandaag niet meer aan toe.

Edit: Discord op de werk pc is dus wel een probleem. Domein is geblokkeerd. Hopelijk alleen via de VPN en niet overal. Want mijn eigen pc heeft wat mic problemen en wilde vanavond op deze pcvia roll20 spelen. :|

[ Voor 54% gewijzigd door Morelleth op 09-07-2018 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morelleth schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:59:
Text based zal dan sowieso geen probleem zijn.
Kom er alleen vandaag niet meer aan toe.

Edit: Discord op de werk pc is dus wel een probleem. Domein is geblokkeerd. Hopelijk alleen via de VPN en niet overal. Want mijn eigen pc heeft wat mic problemen en wilde vanavond op deze pcvia roll20 spelen. :|
Anders geef je mij wat admin rechten, dan kan ik er zelf even aan kloten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Beetje vaag gedoe met die pc van me, maar kan blijkbaar aan de laatste win update gelegen hebben.
Na meerdere keren de drivers opnieuw instaleren, discord nog een keer opnieuw erop, in uit pluggen, paar keer rebooten en gewoon koppig zeggen hij zou het toch echt moeten doen, deed die het ook weer wonderbaarlijk genoeg.

En discord werkt blijkbaar ook op de werkpc, mits ik maar niet vie de werk vpn inlog. :/

Mijn eigen Aasimar Death/Life Cleric ontwikkeld zich in elk geval leuk. Homebrew campaign van de DM en we spelen nu wekelijks. Dus des te meer tijd om in character te komen.
Nu nog even bedenken hoe hij tot zijn oude en nieuwe god bid om in het reine te komen en op lvl 10 divine intervention te leren (net als nog een cantripje erbij).

En in de tussentijd zelf ook volop bezig mijn Storm Kings Thunder campaign op te zetten in one note.
Choas in de notes, maar wel een duidelijke structuur voor mij zelf aan het vinden.
Nu ff kijken of ik met mijn kleine yogabook ook erop in kan loggen om alles te lezen en ik heb de meest ideale combi denk ik.
Notes op papier voor de sessie en de rest met extra naslagwerk op de yogabook (en een paar boeken) en muziek via de bluetooth speaker op mijn mobiel.

Nu nog alles mee krijgen aangezien de volgende sessie bij een maat thuis zal zijn ipv bij mij.

Edit/update:
Dat was gisteravond een interessante sessie.
Verliep een stuk stroever dan de vorige keer (maar goed is ook pas mijn 1e "echte" campaign sessie, overige 4x was oneshots of gewoon random gedoe).
Deels door de omstandigheden. Kinderen waren nog wakker en afleidend. (K3 op de achtergrond en kinderen die niet naar bed willen werkt niet bevorderlijk voor de "immersion")
Deels door de spelers (die liever ruzie leken te willen maken dan een party starten).
En voor een zeer groot deel omdat de helft van mijn one note uitgewerkte spullen in een keer ontbrak.
Dus zat ff te kutten omdat ik een hoop omschrijvingen en tekst kwijt was. Niet leuk.

Maar goed, toen ik die dingen wel had begon het wel een beetje te lopen.
Toch nog maar iets van knijpers op het DM screen oid gaan gebruiken om initiative duidelijk te houden. Er werd niet al te goed opgelet wie aan de beurt was nl.

De uitgeplotte maps op A0 leverde in elk geval wel een heel positieve reactie op. :P

[ Voor 79% gewijzigd door Morelleth op 16-07-2018 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Ik heb gisteren een zeer toffe one-shot gespeeld gebaseerd op The Commoner Curse of 300 Wands, een avontuur waarin een groep commoners in het bezit komt van 300 Wands of Magic Missiles die allemaal een random effect veroorzaken wanneer ze worden gebruikt. Het is echt verbazingwekkend om te zien hoe snel er een heel avontuur ontstaat uit die premise. Uiteraard eindigde het na een uur of vijf in een in een TPK maar we hebben wel veel lol gehad.

Hebben de Adventurers League spelers hier nog een mening over de aangekondigde regelwijzigingen? Bij mij is er i.i.g. een goede kans dat twee lopende campaigns over gaan naar homebrew.
Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste

Let op:
Discord: https://discord.gg/qeVBZHJ