Je moet de vol up toets ingedrukt houden en tegelijkertijd de USB kabel aansluiten op de G7. Wanneer je het download scherm ziet de vol up toets loslaten.
Superbedankt dat je me zo wilt helpen. Helaas lukt het nog steeds niet.
Dit is wat er gebeurt:
Als ik de USB kabel uit de pc heb kom ik niet in de downloadmodus. Wat ik ook doe, de vol up toets lijkt niks te doen. Het scherm toont eerst even het standaard LG7 thinq beeld en schiet daarna direct in bootloadmodus. Dit heb ik verscheidene malen geprobeerd met de vol up toets al indrukken tijdens de reset etc, het lukt echt niet.
De enige keer dat ik de downloadmodus zie is als ik reset terwijl de usb kabel aan de pc zit maar dan kom ik dus in de toestand zoals in m'n vorige post omschreven.
Dit is wat er gebeurt:
Als ik de USB kabel uit de pc heb kom ik niet in de downloadmodus. Wat ik ook doe, de vol up toets lijkt niks te doen. Het scherm toont eerst even het standaard LG7 thinq beeld en schiet daarna direct in bootloadmodus. Dit heb ik verscheidene malen geprobeerd met de vol up toets al indrukken tijdens de reset etc, het lukt echt niet.
De enige keer dat ik de downloadmodus zie is als ik reset terwijl de usb kabel aan de pc zit maar dan kom ik dus in de toestand zoals in m'n vorige post omschreven.
Heb je ook het common.dll bestand gedownload en in de juiste folder gezet? Zie stap 1.1 & 2 in de eerste post in het volgende forumtopic: https://forum.xda-develop...ck-firmware-lock-t3820888
[ Voor 4% gewijzigd door Goofman op 02-02-2019 00:15 ]
Yep, anders werkt LG UP niet (kwam ik ook achter toen ik het voor het eerst probeerde ;-)
Helaas ligt het echt aan het niet voldoende in downloadmodus krijgen van de telefoon. Er zit denk ik niks anders op dan terugsturen of ik moet vandaag nog een gouden tip krijgen.
Nogmaals bedankt voor het meehelpen Goofman!
Helaas ligt het echt aan het niet voldoende in downloadmodus krijgen van de telefoon. Er zit denk ik niks anders op dan terugsturen of ik moet vandaag nog een gouden tip krijgen.
Balen man!nodog schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 07:25:
Yep, anders werkt LG UP niet (kwam ik ook achter toen ik het voor het eerst probeerde ;-)
Nu is Belsimpel wel erg coulant. Ik heb al meerdere keren toestellen geretourneerd. Welliswaar werkende exemplaren maar toch...
Bespreken van prijzen hoort in: [LG G7 ThinQ] Levertijden & Prijzen. Aantal berichten dan ook verhuisd.
Even een update; Belsimpel is inderdaad een bedrijf met fantastische klantenservice. Vandaag komt als het goed is een hagelnieuw toestel deze kant op. Waarom moest dat zo lang duren? M'n retourzending was kwijtgeraakt bij post.nl. Kon er ook nog wel bij....Goofman schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 08:59:
[...]
Balen man!
Nu is Belsimpel wel erg coulant. Ik heb al meerdere keren toestellen geretourneerd. Welliswaar werkende exemplaren maar toch...
Hierdoor natuurlijk wel redelijk wat contact gehad met Belsimpel via telefoon en mail. In alle gevallen op een uiterst nette manier megagoed geholpen. Mag ook weleens gezegd worden als het goed is lijkt me. Als je dan het verschil ziet met de post.nl helpdesk, tsjongejongejonge.
Anyway, toch maar weer gekozen voor hetzelfde toestel en ik ga ook maar weer via LG UP firmware updaten. Ik mag toch hopen dat het dit keer wel goed gaat.
1 vraagje, kun je'm al updaten zonder de sim erin geplaatst te hebben (zo gloednieuw mogelijk dus) of is het beter om eerst de sim te plaatsen en het proces van instellen van de telefoon op te volgen?
Volgens mij kun je het toestel direct van uit de doos flashen. Vergeet 'm alleen niet eerst op te laden ;-)
Waarom denk ik dat: in mijn ervaring start een toestel na flashen op dezelfde wijze op als wanneer ik het direct vanuit de doos opstart.
Waarom denk ik dat: in mijn ervaring start een toestel na flashen op dezelfde wijze op als wanneer ik het direct vanuit de doos opstart.
Thanks. hij hangt nu aan de oplader.
Als ik straks weer thuiskom van m'n werk aan de slag met de update!
Dit is echt niet normaal. Exact hetzelfde probleem als bij m'n vorige exemplaar. Nu direct zonder sim erin aan de laptop gehangen en LG Up gedraaid. Geen gedoe met Bridge dus dat kan het niet zijn. Ik geef het op.
Hi iedereen, momenteel overweeg ik deze telefoon te kopen, maar zit met twee vraagstukken. Ten eerste, is de battterij werkelijk zo slecht? Hoeveel SOT krijgen jullie gemiddeld? Ten tweede, is de camera werkelijk zo slecht?
Voor €335 is dit een top deal als je het mij vraagt...
Inderdaad een top toestel, zeker voor het geld.
Batterij valt me reuze mee. M'n V20 redde het vaak geen hele dag terwijl deze 's avonds als ik naar bed ga met 40% op de oplader gaat. Heb het idee dat de V20 iets betere foto's maakte maar tot nu toe klaag ik zeker niet hoor. Die breedbeeld camera is al jaren onmisbaar, zo ontzettend handig!
En zojuist komt de februari security update binnen, dus dat loopt ook beter dan voorheen. Alleen nog geen Pie, maar of dat nou zo'n ramp is...
Wat foto's van de laatste weken:

Batterij valt me reuze mee. M'n V20 redde het vaak geen hele dag terwijl deze 's avonds als ik naar bed ga met 40% op de oplader gaat. Heb het idee dat de V20 iets betere foto's maakte maar tot nu toe klaag ik zeker niet hoor. Die breedbeeld camera is al jaren onmisbaar, zo ontzettend handig!
En zojuist komt de februari security update binnen, dus dat loopt ook beter dan voorheen. Alleen nog geen Pie, maar of dat nou zo'n ramp is...
Wat foto's van de laatste weken:

Zojuist de G7 besteld bij belsimpel voor 320 euro. Prima prijs denk ik?
Hoop alleen dat de updates gewoon werken.
Hoop alleen dat de updates gewoon werken.
Ook ik heb dus het probleem met de LG updates. (stond op mei en geen update OTA). Ik heb een aantal files gedownload en eentje geflashed. De veiligheidsupdates zijn van 1 december 2018 maar hij geeft aan dat er daarna geen updates meer zijn.
Momenteel heb ik deze: V10Q-222-01
Kan iemand mij helpen aan het laatste firmware bestand wat hier in NL wordt gebruikt?
Kan iemand mij helpen aan het laatste firmware bestand wat hier in NL wordt gebruikt?
[ Voor 5% gewijzigd door FrankoNL op 15-03-2019 18:54 ]
Ik neem aan dat je je firmware hier vandaan hebt :FrankoNL schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 18:51:
Ook ik heb dus het probleem met de LG updates. (stond op mei en geen update OTA). Ik heb een aantal files gedownload en eentje geflashed. De veiligheidsupdates zijn van 1 december 2018 maar hij geeft aan dat er daarna geen updates meer zijn.
https://lg-firmwares.com/...-firmwares/#tab=firmwares
Volgens mij heb je de meest recente, ik neem aan dat je de LMG710EM hebt?
LG staat erom bekend zeer traag en laat te zijn met updates. Ze beloven keer op keer dat ze dat gaan verbeteren, maar in de praktijk merk je daar helemaal niets van. Echt een enorm minpunt want de LG G7 is, voor de prijs waar deze nu voor verkocht wordt, een prima aankoop.
Klopt. Oke, maakt het dan nog uit welk land ik heb?Pierre_nr1 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 19:39:
[...]
Ik neem aan dat je je firmware hier vandaan hebt :
https://lg-firmwares.com/...-firmwares/#tab=firmwares
Volgens mij heb je de meest recente, ik neem aan dat je de LMG710EM hebt?
LG staat erom bekend zeer traag en laat te zijn met updates. Ze beloven keer op keer dat ze dat gaan verbeteren, maar in de praktijk merk je daar helemaal niets van. Echt een enorm minpunt want de LG G7 is, voor de prijs waar deze nu voor verkocht wordt, een prima aankoop.
Overigens heb ik geprobeerd een oudere firmware te flashen, om te kijken of OTA dan zou werken ... Maar helaas. Ook dan ziet hij OTA geen updates. Via LG bridge krijg ik een error.
Moet ik dan nu voortaan altijd zo updaten? Want dat is irritant.
Overigens zeer ruk dat Belsimpel die toestellen zo verkoopt
[ Voor 4% gewijzigd door FrankoNL op 15-03-2019 19:54 ]
In principe kan je alle firmware in die lijst gebruiken om te updaten. De consequentie is dan inderdaad dat je geen OTA's meer ontvangt op je toestel, dus komende updates moet je handmatig uitvoeren. Weet je toevallig welke versie je hebt, welke landcode?FrankoNL schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 19:43:
[...]
Klopt. Oke, maakt het dan nog uit welk land ik heb?
Overigens heb ik geprobeerd een oudere firmware te flashen, om te kijken of OTA dan zou werken ... Maar helaas. Ook dan ziet hij OTA geen updates. Via LG bridge krijg ik een error.
Moet ik dan nu voortaan altijd zo updaten? Want dat is irritant.
Overigens zeer ruk dat Belsimpel die toestellen zo verkoopt
Ik had ook een toestel bij Belsimpel gekocht en deze kwam uit Italie, bleek achteraf. landcode TIM. Deze kon ik ook niet updaten. Uiteindelijk maar teruggestuurd, geen Belsimpel meer voor mij, allemaal grijze import.
Ah, nouja goed dan doe ik dat maar gewoon. Voor de rest is het een prima toestel voor dat geld.Pierre_nr1 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 20:04:
[...]
In principe kan je alle firmware in die lijst gebruiken om te updaten. De consequentie is dan inderdaad dat je geen OTA's meer ontvangt op je toestel, dus komende updates moet je handmatig uitvoeren. Weet je toevallig welke versie je hebt, welke landcode?
Ik had ook een toestel bij Belsimpel gekocht en deze kwam uit Italie, bleek achteraf. landcode TIM. Deze kon ik ook niet updaten. Uiteindelijk maar teruggestuurd, geen Belsimpel meer voor mij, allemaal grijze import.
Grijze import vind ik meestal niet zo problematisch, heb ook een Duitse S8 gehad. Wat ik niet zo tof vind is dat belsimpel toestellen verkoopt die niet updaten, dat is gewoon echt not done.
Overigens weet ik niet of ik de landscode nog kan achterhalen nadat ik geflashed heb?
EDIT: gevonden, op de doos staat TIM. Italiaans dus.
Zelfde landcode als de G7 die ik had dus, ik kon ook niet updaten via OTA. Voor de Koreaanse markt is de Pie update al uitgerold, het wachten is nu op de globale uitrol van Pie. Bij LG moet je helaas geduld hebbenFrankoNL schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 20:54:
[...]
Ah, nouja goed dan doe ik dat maar gewoon. Voor de rest is het een prima toestel voor dat geld.
Grijze import vind ik meestal niet zo problematisch, heb ook een Duitse S8 gehad. Wat ik niet zo tof vind is dat belsimpel toestellen verkoopt die niet updaten, dat is gewoon echt not done.
Overigens weet ik niet of ik de landscode nog kan achterhalen nadat ik geflashed heb?
EDIT: gevonden, op de doos staat TIM. Italiaans dus.
Grijze import is op zich geen punt, maar je ondervindt nu toevallig met dit toestel de nadelen hiervan. Ik vind dat Belsimpel dat best even kan melden voordat je het aanschaft.
Ik denk zelfs dat er al een andere firmware op geflashed is, vanuit de leverancier, dan oorspronkelijk erop stond en dat hij daarom niet update. Als je de TIM firmware flashed krijg je namelijk allerlei TIM branded apps etc erop.Pierre_nr1 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 21:20:
[...]
Zelfde landcode als de G7 die ik had dus, ik kon ook niet updaten via OTA. Voor de Koreaanse markt is de Pie update al uitgerold, het wachten is nu op de globale uitrol van Pie. Bij LG moet je helaas geduld hebben
Grijze import is op zich geen punt, maar je ondervindt nu toevallig met dit toestel de nadelen hiervan. Ik vind dat Belsimpel dat best even kan melden voordat je het aanschaft.
Dat zou inderdaad de reden kunnen zijn.FrankoNL schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 00:30:
[...]
Ik denk zelfs dat er al een andere firmware op geflashed is, vanuit de leverancier, dan oorspronkelijk erop stond en dat hij daarom niet update. Als je de TIM firmware flashed krijg je namelijk allerlei TIM branded apps etc erop.
Lees hier verschillende dingen over de updates die op de lg staan, als ik hem via Belsimpel zou bestellen.
Niks om me zorgen over te maken?
Voor €320 namelijk erg aantrekkelijk...
Ik snap namelijk niet zoveel van al die termen
[ Voor 12% gewijzigd door MartijnKars op 16-03-2019 12:45 ]
Als je er niet thuis in ben, dan is het zeker iets om je zorgen over te maken. Een aantal toestellen van Belsimpel update namelijk niet. Hij blijft dan aangeven dat er geen updates zijn. Dit zorgt er voor dat je toestel op den duur achter gaat lopen in de beveiligingsupdates, waardoor het een onveilig toestel wordt.MartijnKars schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 12:44:
Lees hier verschillende dingen over de updates die op de lg staan, als ik hem via Belsimpel zou bestellen.
Belsimpel heeft overigens, naar aanleiding van mijn klacht, contact opgenomen over een oplossing. Hij erkent dat er eerder een melding is binnengekomen en ze gaan uitzoeken hoe groot het probleem is.
oftewel: ik zou even wachten.
[ Voor 7% gewijzigd door FrankoNL op 16-03-2019 14:45 ]
En als ik hem via bijvoorbeeld mobielNL bestel, zou ik dan het zelfde probleem krijgen?
Geen idee, ik weet niet wat hun leverancier is en welke toestellen zij leveren.MartijnKars schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 14:51:
En als ik hem via bijvoorbeeld mobielNL bestel, zou ik dan het zelfde probleem krijgen?
Ik heb hier ook sinds een paar weken last van, maar wel minder vaak dan dat jij beschrijft. Zeker niet de helft van de tijd.Freekers schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 10:33:
Sinds een week of 2 werkt mijn vingerafdruk-scanner niet meer naar behoren. De helft van de tijd lijkt het wel of deze staat uitgeschakeld; er komt dan nul response op een vingerafdruk. De andere helft van de tijd werkt ie perfect.... Ik vermoed dat het een firmware bug betreft die mee is gekomen in de update van December.
Hebben hier meer mensen last van?
En stel ik zou een lg g7 unlocken, en er bijvoorbeeld oxygenOS op zetten
Dan zou ik geen last moeten hebben van deze bugs toch?
Dan zou ik geen last moeten hebben van deze bugs toch?
Ik heb zo'n 6 weken geleden ook een klacht neergelegd hierover bij Belsimpel. Niets meer vernomen. Ik weet in ieder geval zeker dat de TIM versie die Belsimpel levert niet update. Ik zou bij aankoop erop aandringen aleen maar een FRA, GBR of EUR te versturen. Die krijgen, volgens mij, wel de updates.FrankoNL schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 14:45:
[...]
Als je er niet thuis in ben, dan is het zeker iets om je zorgen over te maken. Een aantal toestellen van Belsimpel update namelijk niet. Hij blijft dan aangeven dat er geen updates zijn. Dit zorgt er voor dat je toestel op den duur achter gaat lopen in de beveiligingsupdates, waardoor het een onveilig toestel wordt.
Belsimpel heeft overigens, naar aanleiding van mijn klacht, contact opgenomen over een oplossing. Hij erkent dat er eerder een melding is binnengekomen en ze gaan uitzoeken hoe groot het probleem is.
oftewel: ik zou even wachten.
De Belsimpel methode is het leveren vanuit grijze import, dus uit landen zoals Italia, Polen enz. Dat hoeft niet persé een probleem te zijn maar je kan tegen problemen aanlopen. Ook b.v. de Samsung toestellen worden vanuit grijze import geleverd. De consequentie is dat je vaak niet gelijk loopt met officiele Nederlandse updates en dat je niet mee kan doen aan Promo acties.
Klopt. De klantenservice medewerker reageerde op mijn tweakers.net review. Overigens gaf hij aan dat hoewel ze inderdaad op meerdere markten inkopen, ze als eis hebben dat het toestel in Nederland volledig moet functioneren. Als hij niet update, dan is dat uiteraard niet het geval. Ik zal eens kijken of ze hem willen omruilen voor een van die landcodes. Ik heb nu de GBR software zelf geflashed overigens. De laatste daarvan heeft 1 december 2018 als security update.Pierre_nr1 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 14:06:
[...]
Ik heb zo'n 6 weken geleden ook een klacht neergelegd hierover bij Belsimpel. Niets meer vernomen. Ik weet in ieder geval zeker dat de TIM versie die Belsimpel levert niet update. Ik zou bij aankoop erop aandringen aleen maar een FRA, GBR of EUR te versturen. Die krijgen, volgens mij, wel de updates.
De Belsimpel methode is het leveren vanuit grijze import, dus uit landen zoals Italia, Polen enz. Dat hoeft niet persé een probleem te zijn maar je kan tegen problemen aanlopen. Ook b.v. de Samsung toestellen worden vanuit grijze import geleverd. De consequentie is dat je vaak niet gelijk loopt met officiele Nederlandse updates en dat je niet mee kan doen aan Promo acties.
Dus ik kan gewoon via de telefoon vragen of ze een bestelling kunnen plaatsen voor me, en dan in het speciaal dat het geen TIM versie is.Pierre_nr1 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 14:06:
[...]
Ik heb zo'n 6 weken geleden ook een klacht neergelegd hierover bij Belsimpel. Niets meer vernomen. Ik weet in ieder geval zeker dat de TIM versie die Belsimpel levert niet update. Ik zou bij aankoop erop aandringen aleen maar een FRA, GBR of EUR te versturen. Die krijgen, volgens mij, wel de updates.
Is dit gewoon mogelijk en heeft dit geen invloed op de prijs?!
Of ze het kunnen of doen weet ik niet, maar je kan er wel specifiek naar vragen. Laat het dan via e-mail bevestigen, dat maakt het retourneren wat makkelijker, mocht je toch niet de verlangde versie ontvangen.MartijnKars schreef op zondag 17 maart 2019 @ 21:06:
[...]
Dus ik kan gewoon via de telefoon vragen of ze een bestelling kunnen plaatsen voor me, en dan in het speciaal dat het geen TIM versie is.
Is dit gewoon mogelijk en heeft dit geen invloed op de prijs?!
Is dit trouwens bij elk exemplaar het geval?
(Dan bedoel ik met de exemplaren met of zonder 'updateondersteuning')
[ Voor 49% gewijzigd door MartijnKars op 18-03-2019 21:22 ]
Ik weet niet of Belsimpel alleen maar TIM(Italiaans) levert, deze hebben in ieder geval problemen met updaten of lopen ver achter met updates. Je kan het altijd even navragen bij ze(mochten ze het zelf weten.....)MartijnKars schreef op maandag 18 maart 2019 @ 21:21:
Is dit trouwens bij elk exemplaar het geval?
Anoniem: 1193484
Vorige zaterdag had ik me ook laten verlijden door de goed geprijsde LG G7 bij Belsimpel, levering liep niet zo als het hoort en in plaats van maandag was hij pas gisteren binnen in het PostNL punt.
daarnet gaan ophalen en eens getest of de updates wel binnen komen.
net zoals bij jullie staat de SW op versie G710EM10b en de beveiligingsupdate is van mei 2018, er is met zekerheid al een nieuwere beveiligingsupdate beschikbaar en ook de SW versie G710EM10q zou overal beschikbaar moeten zijn.
handmatig een update geprobeerd maar het toestel geeft de melding dat de laatste SW versie op het toestel staat.
omdat ik na de bestelling pas dit forum topic ontdekte had ik al met Belsimpel contact gehad hierover, hun reactie:
Voor zover wij weten ontvangt de LG G7 ThinQ gewoon beveiligingsupdates. Dit geldt ook voor het Italiaanse toestel dat jij in bezit hebt. Beveiligingsupdates worden door heel Europa (ongeveer) gelijktijdig uitgegeven door de fabrikant. Het kan echter wel zo zijn dat je bepaalde softwareupdates eerder of later ontvangt dan wanneer je een Belgisch toestel zou hebben.
de meldingen die anderen gegeven hebben zijn dus al vergeten bij Belsimpel.
ik heb geen zin om iedere keer de SW updates manueel uit te voeren via LG UP (is dit trouwens een officiële LG applicatie?) met als risico dat er iets mis gaat en de telefoon niet meer werkt.
het toestel gaat dus terug naar Belsimpel.
net zoals bij jullie staat de SW op versie G710EM10b en de beveiligingsupdate is van mei 2018, er is met zekerheid al een nieuwere beveiligingsupdate beschikbaar en ook de SW versie G710EM10q zou overal beschikbaar moeten zijn.
handmatig een update geprobeerd maar het toestel geeft de melding dat de laatste SW versie op het toestel staat.
omdat ik na de bestelling pas dit forum topic ontdekte had ik al met Belsimpel contact gehad hierover, hun reactie:
Voor zover wij weten ontvangt de LG G7 ThinQ gewoon beveiligingsupdates. Dit geldt ook voor het Italiaanse toestel dat jij in bezit hebt. Beveiligingsupdates worden door heel Europa (ongeveer) gelijktijdig uitgegeven door de fabrikant. Het kan echter wel zo zijn dat je bepaalde softwareupdates eerder of later ontvangt dan wanneer je een Belgisch toestel zou hebben.
ik heb geen zin om iedere keer de SW updates manueel uit te voeren via LG UP (is dit trouwens een officiële LG applicatie?) met als risico dat er iets mis gaat en de telefoon niet meer werkt.
Italiaanse telefoons zijn TIM branded met een andere firmware geflashed. Gevolg: Geen OTA updates. Ik zou hem inderdaad terugsturen.Anoniem: 1193484 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 19:34:
Vorige zaterdag had ik me ook laten verlijden door de goed geprijsde LG G7 bij Belsimpel, levering liep niet zo als het hoort en in plaats van maandag was hij pas gisteren binnen in het PostNL punt.
Jammer dat jij het ook moest ervaren. De klantenservice praat maar een eind weg, de 1 zegt dit en de ander zegt dat, waardeloos. Dat is blijkbaar de 'Belsimpel methode'.Anoniem: 1193484 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 19:34:
Dus even voor de duidelijkheid,
als het mogelijk zou zijn om bij besimpel een apart model van de g7 te vragen.
Welke zou dit dan moeten zijn als ik een normaal updatebeleid wil hebben??
Benelux model,belsimpel verkoopt eenmaal import phones.MartijnKars schreef op zondag 24 maart 2019 @ 13:55:
Dus even voor de duidelijkheid,
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Medewerker Belsimpel heeft mij gebeld met de mededeling dat de batch TIM toestellen terug naar leverancier is gestuurd, omdat er dus meer toestellen waren die dit hadden. Ik heb mijn toestel vandaag geretourneerd en hij heeft mij toegezegd deze om te ruilen voor een toestel uit een andere batch. Ben dus benieuwd.
Goed nieuws!FrankoNL schreef op maandag 25 maart 2019 @ 20:31:
Medewerker Belsimpel heeft mij gebeld met de mededeling dat de batch TIM toestellen terug naar leverancier is gestuurd, omdat er dus meer toestellen waren die dit hadden. Ik heb mijn toestel vandaag geretourneerd en hij heeft mij toegezegd deze om te ruilen voor een toestel uit een andere batch. Ben dus benieuwd.
Ben erg benieuwd, houd je ons op de hoogte
Edit:
Eerst was de status van de g7 bij Belsimpel niet op voorraad en €370, nu op voorraad en €340, zou dit ook te maken hebben met een nieuwe lading goede modellen?
[ Voor 16% gewijzigd door MartijnKars op 26-03-2019 18:56 ]
Ik had hetzelfde probleem, heb maandag de telefoon ingeleverd bij de lokale winkel.
Vanmiddag kreeg ik een mailtje dat ik een nieuwe telefoon zou ontvangen, en een uur ofzo later een mail dat de telefoon verzonden is naar mijn huis. Ik had opgegeven dat ik de telefoon in de winkel wilde ophalen omdat dat beter uit komt met werk enzo, maar goed.
Nu nog maar kijken of deze wel goed updates ontvangt
Vanmiddag kreeg ik een mailtje dat ik een nieuwe telefoon zou ontvangen, en een uur ofzo later een mail dat de telefoon verzonden is naar mijn huis. Ik had opgegeven dat ik de telefoon in de winkel wilde ophalen omdat dat beter uit komt met werk enzo, maar goed.
Nu nog maar kijken of deze wel goed updates ontvangt
Nee, helemaal niets. De prijs wordt bepaalt door een dagelijks prijsspelletje tussen Mobiel.nl en BelsimpelMartijnKars schreef op maandag 25 maart 2019 @ 21:45:
[...]
Goed nieuws!
Ben erg benieuwd, houd je ons op de hoogte
Edit:
Eerst was de status van de g7 bij Belsimpel niet op voorraad en €370, nu op voorraad en €340, zou dit ook te maken hebben met een nieuwe lading goede modellen?
Ben ik intussen ook al achter gekomen, wel grappig.FrankoNL schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 14:52:
[...]
Geen idee, ik weet niet wat hun leverancier is en welke toestellen zij leveren.
Maar het verhaal over de teruggestuurde modellen en dat er een tijdje 'niet op voorraad' bij Belsimpel stond, zegt misschien wel iets...
interessant, ik hang ondertussen al 20 minuten in de wachtrij bij belsimpel om te vragen of ik mijn toestel kan omruilen voor een exemplaar uit de juiste batch. omdat het vanuit Belgie een beetje lastiger is om iets terug te sturen en ze de procedure niet uit zichzelf duidelijk maken heb ik het toestel nog niet terug kunnen sturen.FrankoNL schreef op maandag 25 maart 2019 @ 20:31:
Even een update: Ze hebben me een nieuw toestel toegestuurd, echter heb ik deze niet geopend. Ze verkopen nu de nieuwe P30 van Huawei voor 513 euro incl abonnement .. als ik dus 320 euro betaal (wat ik ook voor de G7 heb betaald) en daarna de gratis Sonos speaker verkoop .. ben ik ongeveer net zo duur uit als met de G7, scheelt een paar tientjes.
Ik ga de G7 dan ook retourneren, zonder deze te openen.
Ik ga de G7 dan ook retourneren, zonder deze te openen.
Nog iets interessants te horen gekregen?Anoniem: 1193484 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 21:43:
[...]
interessant, ik hang ondertussen al 20 minuten in de wachtrij bij belsimpel om te vragen of ik mijn toestel kan omruilen voor een exemplaar uit de juiste batch. omdat het vanuit Belgie een beetje lastiger is om iets terug te sturen en ze de procedure niet uit zichzelf duidelijk maken heb ik het toestel nog niet terug kunnen sturen.
Ik heb ondertussen mijn vervangende telefoon ontvangen. Het is nog steeds een model van TIM, alleen is deze in de doos al geüpdatet naar versie 10s, wat de nieuwste beschikbare is.
Aangezien het de nieuwste beschikbare is, kan ik dus niet controleren of deze OTA updates ontvangt, ben benieuwd of het werkt.
Aangezien het de nieuwste beschikbare is, kan ik dus niet controleren of deze OTA updates ontvangt, ben benieuwd of het werkt.
MooizoYdK schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:47:
Ik heb ondertussen mijn vervangende telefoon ontvangen. Het is nog steeds een model van TIM, alleen is deze in de doos al geüpdatet naar versie 10s, wat de nieuwste beschikbare is.
Laten we hopen dat er binnenkort dan toch een update op verschijnt...
Wel ff geduld hebben denk ik, we hebben het wel over LG...
Ik had ze uiteindelijk na iets meer dan een half uur wachten aan de lijn, van een slechte batch van het toestel wist de helpdeskmedewerker toen niets en ze konden me dus ook niet garanderen dat ik een werkend toestel zou krijgen als ik zou ruilen. Heb mijn toestel de volgende dag dan maar teruggestuurd en mijn geld terug gevraagd.
Deze namiddag kreeg ik dan telefoon van Belsimpel met de aanbieding een nieuw toestel uit een correcte batch op te sturen. ze hadden het toestel speciaal getest zodat ze zeker waren dat er geen problemen mee zijn. Ik vertrouw het niet helemaal en heb dus vriendelijk bedankt, kan zomaar zijn dat ze de toestellen bij Belsimpel zelf naar de laatste SW flashen, hopen dat het daarmee opgelost is of dat niemand merkt dat de updates achter blijven.
op www.vandenborre.be staat de G7 ondertussen ook voor 349 te koop, ik denk dat ik hem hier ga bestellen.
Het lijkt er dan inderdaad op dat Belsimpel de LG 7 zelf flasht en deze weer als nieuw verkoopt. Mocht dat waar zijn dan vind ik dat zeer kwalijk. Dan loop je dus grote kans de volgende update naast de boot te vallen, aangezien de TIM versies 1 van de laatste in de rij is.Anoniem: 1193484 schreef op maandag 1 april 2019 @ 22:36:
[...]
Ik had ze uiteindelijk na iets meer dan een half uur wachten aan de lijn, van een slechte batch van het toestel wist de helpdeskmedewerker toen niets en ze konden me dus ook niet garanderen dat ik een werkend toestel zou krijgen als ik zou ruilen. Heb mijn toestel de volgende dag dan maar teruggestuurd en mijn geld terug gevraagd.
Deze namiddag kreeg ik dan telefoon van Belsimpel met de aanbieding een nieuw toestel uit een correcte batch op te sturen. ze hadden het toestel speciaal getest zodat ze zeker waren dat er geen problemen mee zijn. Ik vertrouw het niet helemaal en heb dus vriendelijk bedankt, kan zomaar zijn dat ze de toestellen bij Belsimpel zelf naar de laatste SW flashen, hopen dat het daarmee opgelost is of dat niemand merkt dat de updates achter blijven.
op www.vandenborre.be staat de G7 ondertussen ook voor 349 te koop, ik denk dat ik hem hier ga bestellen.
Verstandig om te retourneren, hier zit een lucht aan.
Erg jammer inderdaad van Belsimpel...
Is die Belgische website wel te vertrouwen?
https://nl.trustpilot.com/review/www.vandenborre.be
precies wel zeer slechte ervaringen.MartijnKars schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:13:
Erg jammer inderdaad van Belsimpel...
mijn ervaringen zijn juist erg goed, daarom dat ik daar regelmatig koop.
Ik heb nog maar 1 keer service nodig gehad en dat werd perfect afgehandeld.
Vorig jaar bij de pre order van mijn Galaxy watch heb ik wel wat moeten wachten op de levering en toen was de communicatie van hun kant niet geweldig.
ik geef ze nog steeds het voordeel van de twijfel.
.
Beste medetweakers,
Ik heb een vraag over dit toestel, heeft iemand ervaringen of wilt graag uitproberen of batterij langer meegaat als je resolutie verlaagt?
Ik heb een vraag over dit toestel, heeft iemand ervaringen of wilt graag uitproberen of batterij langer meegaat als je resolutie verlaagt?
Hamoudi95
ik heb gisteren een dag de laagste resolutie gebruikt en vandaag de hoogste maar heb niet de indruk dat dit een verschil maakt, gisteren 36% en vandaag 32% over. volgens de stats op de telefoon heb ik hem vandaag iets intesiever gebruikt dan gisteren.Hamoudi1995 schreef op zondag 7 april 2019 @ 20:21:
Beste medetweakers,
Bij mij speelt dit probleem helaas nog steeds. Heb jij er ook nog steeds last van? Zelf overweeg ik om een factory reset uit te voeren, kijken of dat het verhelpt...henry_veijer schreef op zondag 17 maart 2019 @ 09:41:
Ik heb hier ook sinds een paar weken last van, maar wel minder vaak dan dat jij beschrijft. Zeker niet de helft van de tijd.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Zelf inmiddels de g7 aangeschaft voor een mooie prijs (€319).
Software maakt me ook niet zoveel meer uit om eerlijk te zijn...
Rootless pixel launcher werkt perfect, niet erg wat mij betreft om een kans te hebben om Android 9 mis te lopen.
Zo veel veranderd er toch niet, telefoon werkt zo ook perfect.
Beveiligingsupdates hebben me nooit echt veel uitgemaakt.
Echt een prachtig toestel, met een onverslagen prijs.
Stel zoveel vragen als u wilt, beantwoordt ze met plezier.
Software maakt me ook niet zoveel meer uit om eerlijk te zijn...
Rootless pixel launcher werkt perfect, niet erg wat mij betreft om een kans te hebben om Android 9 mis te lopen.
Zo veel veranderd er toch niet, telefoon werkt zo ook perfect.
Beveiligingsupdates hebben me nooit echt veel uitgemaakt.
Echt een prachtig toestel, met een onverslagen prijs.
Stel zoveel vragen als u wilt, beantwoordt ze met plezier.
Factory reset lostte het probleem helaas niet op. Telefoon is inmiddels retour van reparatie. Dynafix heeft de fingerprint scanner vervangen en alles werkt nu weer naar behorenFreekers schreef op zondag 14 april 2019 @ 21:15:
Bij mij speelt dit probleem helaas nog steeds. Heb jij er ook nog steeds last van? Zelf overweeg ik om een factory reset uit te voeren, kijken of dat het verhelpt...
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Ik heb er de laatste tijd weer iets vaker last van, maar kan niet echt een regelmaat vinden. Ik wacht de Android Pie update even af (die schijnt nu uitgerold te worden), als die het dan nogsteeds niet goed doet ga ik hem ook maar opsturenFreekers schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 17:22:
[...]
Factory reset lostte het probleem helaas niet op. Telefoon is inmiddels retour van reparatie. Dynafix heeft de fingerprint scanner vervangen en alles werkt nu weer naar behoren
Anoniem: 403231
Gisteren de Android 9 OTA update binnengekregen. Leuk dat het nu op Android 9 draait maar kan niet zeggen dat ik (tot nu toe) verschil merk tijdens gewoon dagelijks gebruik van de telefoon. Tenminste wel gelijk een nieuwe beveiligingsupdate.
Zijn er hier mensen die problemen hebben met de power button bij de LG G7? De G7 van mijn moeder heeft sinds de Android 9 update problemen met de power button, laatst werkte deze niet meer en heb ik hem met pijn en moeite kunnen rebooten, waarna hij weer werkte.
Nu werkt hij echter weer niet (locken en unlocken is geen probleem dankzij double tap to sleep, op de statusbar), maar het is erg vervelend. Zijn er apps om te testen of de knop zelf kapot is?
Ik hoor het graag! (namens een tevreden LG G5/ V30 gebruiker die zijn moeder wilt helpen)
Nu werkt hij echter weer niet (locken en unlocken is geen probleem dankzij double tap to sleep, op de statusbar), maar het is erg vervelend. Zijn er apps om te testen of de knop zelf kapot is?
Ik hoor het graag! (namens een tevreden LG G5/ V30 gebruiker die zijn moeder wilt helpen)
3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting
Hier een LG G7 Fit.
Mijn software versie dateert van 1 december 2018.. Sinds ik deze telefoon heb gekocht half jaar geleden geen 1 x een update gehad. Telefoon werkt (gelukkig) goed daar niet van maar er zou maar een irritante bug inzitten, nou daar zit je dan een eeuwigheid te wachten op een fix. En hoe zit het nu met de maandelijkse? beveiligings updates want ook die krijg ik gewoon niet. Heb meerdere keren handmatig gezocht maar er is gewoon geen update zegt ie elke keer.
Beloofde Pie update is er ook nog steeds niet terwijl Android Q beta's aan het uitrollen zijn voor diverse toestellen.
Batterij is ook zo verrot als maar kan. Ik zie de percentage letterlijk omlaag gaan en standby tijd is om te huilen. Heb sinds kort een Xiaomi mi 9T en wat een verademing vergeleken met deze toestel!
Mijn software versie dateert van 1 december 2018.. Sinds ik deze telefoon heb gekocht half jaar geleden geen 1 x een update gehad. Telefoon werkt (gelukkig) goed daar niet van maar er zou maar een irritante bug inzitten, nou daar zit je dan een eeuwigheid te wachten op een fix. En hoe zit het nu met de maandelijkse? beveiligings updates want ook die krijg ik gewoon niet. Heb meerdere keren handmatig gezocht maar er is gewoon geen update zegt ie elke keer.
Beloofde Pie update is er ook nog steeds niet terwijl Android Q beta's aan het uitrollen zijn voor diverse toestellen.
Batterij is ook zo verrot als maar kan. Ik zie de percentage letterlijk omlaag gaan en standby tijd is om te huilen. Heb sinds kort een Xiaomi mi 9T en wat een verademing vergeleken met deze toestel!
Toestel inmiddels verkocht aan mijn buurjongen die had met spoed een vervanger nodig en ik wilde er zsm vanaf. En what do you know. Na een totale reset naar fabrieksinstellingen komen de updates 1 voor 1 binnen bij hem. De laatste dateert van 9 augustus. Batterij lijkt ook langer mee te gaan heb ik het idee want hij is er in ieder geval helemaal blij mee.IssY_I schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 23:06:
Hier een LG G7 Fit.
Ik heb de G7 en hij bevalt op de mindere accuduur (nog slechter dan vd G6 volgens mij) en de wat wisselvalligere groothoeklens op zich goed. Toch denk ik eraan te switchen naar een Xiaomi Mi 9T 128GB. Voornamelijk vanwege het slechte softwarebeleid. Vanaf juni rolt Android 9 al uit maar hier nog steeds geen update 
EDIT: Ik had eerst proberen te updaten via LG Mobile support maar toen gaf ie aan dat er geen update was.
Daarna heb ik geconnect met LG Bridge (en ondertussen omdat deze niet wilde connecten via usb, usb debugging aan gezet via de ontwikkelaar modus). Nu krijgt ie wél een update binnen. Ben nu bezig met installeren dus ben benieuwd! Hopelijk doet het wat goeds voor de batterijduur en de cameraconsitentie
EDIT2: Helaas krijg de foutmelding: update fail error code 0x5a32 -suffix: LMG710EM.ATIBMK
EDIT: Ik had eerst proberen te updaten via LG Mobile support maar toen gaf ie aan dat er geen update was.
Daarna heb ik geconnect met LG Bridge (en ondertussen omdat deze niet wilde connecten via usb, usb debugging aan gezet via de ontwikkelaar modus). Nu krijgt ie wél een update binnen. Ben nu bezig met installeren dus ben benieuwd! Hopelijk doet het wat goeds voor de batterijduur en de cameraconsitentie
EDIT2: Helaas krijg de foutmelding: update fail error code 0x5a32 -suffix: LMG710EM.ATIBMK
[ Voor 44% gewijzigd door onnaj op 20-08-2019 17:22 ]
Ik krijg net een software update binnen (Android beveiligingspatchniveau 1 juli 2019; kernel versie 4.9.112; build nr PKQ1.181105.001; software versie V20c-EUR-XX).
Ik ben na een jaar nog steeds tevreden alhoewel de camera sterk achterblijft in donkere situaties en de groothoeklens vaak niet al te scherpe foto's oplevert.
Als LG in 2020 (contractverlenging
) niet met iets komt dat Samsung echt benadert, overweeg ik na 3 iteraties LG toch over te gaan stappen naar iets anders. Ik zou met name een DEX toepassing toejuichen.
Ik ben na een jaar nog steeds tevreden alhoewel de camera sterk achterblijft in donkere situaties en de groothoeklens vaak niet al te scherpe foto's oplevert.
Als LG in 2020 (contractverlenging
Ik blijk dus een TIM model te hebben, of terwijl een Italiaans model verkocht door Belsimpel. Al contact gehad met belsimpel en ik mag hem opsturen voor reparatie. Dan wordt de nieuwste Android erop gezet en ontvang ik de nieuwste updates wel weer gewoon.
Goede service natuurlijk maar ik vind het wel slecht dat Belsimpel telefoons verkoopt die geen updates kunnen installeren
Goede service natuurlijk maar ik vind het wel slecht dat Belsimpel telefoons verkoopt die geen updates kunnen installeren
Ja, mijn versie is dus ook Italiaans, via Belsimpel en ik heb begrepen dat wanneer je niet de officiële firmware hebt, dat je dan geen (ota) updates krijgt. Ik heb heel lang lopen klooien, maar een oplossing gevonden.
YouTube: How to Fix LG G7(Or Any LG) Bootloop & Flash Another Country Firmware!
Dat filmpje geeft aan hoe je een nieuwe firmware kan installeren, niet heel moeilijk, maar wel als je dit filmpje niet hebt.
En dit is de firmware voor de Tim modellen voor Android 9 Pie.
https://lg-firmwares.com/...030/G710EM20b_00_0607.kdz
Heb je een andere versie, uit Tjechie, dan kan je de nieuwste firmware daar ook vinden.
Ik heb nog geen updates gehad, maar heb wel Pie nu een gister pas geïnstalleerd dus. Maar werkt prima nu.
YouTube: How to Fix LG G7(Or Any LG) Bootloop & Flash Another Country Firmware!
Dat filmpje geeft aan hoe je een nieuwe firmware kan installeren, niet heel moeilijk, maar wel als je dit filmpje niet hebt.
En dit is de firmware voor de Tim modellen voor Android 9 Pie.
https://lg-firmwares.com/...030/G710EM20b_00_0607.kdz
Heb je een andere versie, uit Tjechie, dan kan je de nieuwste firmware daar ook vinden.
Ik heb nog geen updates gehad, maar heb wel Pie nu een gister pas geïnstalleerd dus. Maar werkt prima nu.
Goede tip hoor! Ik ga hem zelf toch opsturen omdat ik dan 100% zeker geen gezeur met garantie heb. En het liefst behoud ik de garantie via Belsimpel, want rechtstreeks via LG met Dynafix is een ramp. Al eerder problemen mee gehad en Belsimpel heeft dat toen opgelost!
Een tip is wel om de gcam app te gebruiken, als je Android pie hebt. Dat maakt de kwaliteit van de foto's echt beter!
Ga ik weer eens proberen, paar maanden terug eens geïnstalleerd maar toen werkte het niet stabiel. Met pie nog niet geprobeerd. Ben benieuwd.guidow1980 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 03:57:
Een tip is wel om de gcam app te gebruiken, als je Android pie hebt. Dat maakt de kwaliteit van de foto's echt beter!
September security update komt binnen. Tot nu toe erg tevreden met de frequentie updates tov voorgaande jaren.
Ik kan melden dat ik ook de security update heb ontvangen voor september, dus mijn Tim firmware werkt! 👍 Aanrader dus. Ook krijg ik nu meldingen om mijn apps bij te werken, die kreeg ik eerst ook niet. Eigenlijk bizar dat Belsimpel telefoons verkoopt met deze firmware, waar je geen updates voor krijgt en de telefoon dus eigenlijk niet goed werkt. Misschien omdat ze deze zo goedkoop verkopen, doen ze er geen software bij? Ik weet het niet.
Voor de gcam gebruik ik deze: https://www.reddit.com/r/...gcam_hdr_without_editing/
En die werkt goed. Om de XML config te gebruiken moet je een map aanmaken op je harde schijf gcam/config geloof ik, daar de XML file in stoppen en dan naast je foto knop klikken, op het zwart en dan kan je die file laden. Zo gemakkelijk allemaal! 😝👎
Voor de gcam gebruik ik deze: https://www.reddit.com/r/...gcam_hdr_without_editing/
En die werkt goed. Om de XML config te gebruiken moet je een map aanmaken op je harde schijf gcam/config geloof ik, daar de XML file in stoppen en dan naast je foto knop klikken, op het zwart en dan kan je die file laden. Zo gemakkelijk allemaal! 😝👎
Vandaag Android 10 binnen gekregen.
Wel jammer dat m'n theme nu niet meer werkt, eens zien of er nog andere zijn die wel werken.
Heb het idee dat alles niet helemaal vloeiend en vlot werkt, misschien even een paar dagen proberen en rebooten.
Wel jammer dat m'n theme nu niet meer werkt, eens zien of er nog andere zijn die wel werken.
Heb het idee dat alles niet helemaal vloeiend en vlot werkt, misschien even een paar dagen proberen en rebooten.
Ik blijk dus ook al anderhalf jaar zo'n TIM versie te hebben van Belsimpel die niet update.
Ik dacht dat ik veilig was al die tijd, omdat ik "automatisch checken & updaten" aan heb staan.
Wat een onnozele situatie.
Vandaag ging ik maar 's uitzoeken waarom ik nog op Android 8 draai... Kom ik in dit topic uit.
Ik wil wel graag naar Android 10. En zeker ook security updates binnen krijgen.
En nu?
Zijn er al grote lekken geweest de afgelopen anderhalf jaar? Misschien zitten de hackers al wel gezellig op m'n scherm mee te kijken.
Ik dacht dat ik veilig was al die tijd, omdat ik "automatisch checken & updaten" aan heb staan.
Wat een onnozele situatie.

Vandaag ging ik maar 's uitzoeken waarom ik nog op Android 8 draai... Kom ik in dit topic uit.
Ik wil wel graag naar Android 10. En zeker ook security updates binnen krijgen.
En nu?
Zijn er al grote lekken geweest de afgelopen anderhalf jaar? Misschien zitten de hackers al wel gezellig op m'n scherm mee te kijken.
Update; hij is via een service van Belsimpel op een andere firmware (TIM?) gezet.
Nu wel updates.
Inmiddels op Android 10
Nu wel updates.
Inmiddels op Android 10
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, Winkels & prijzen: [LG G7 ThinQ] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors, e.d.: [LG G7 ThinQ] Accessoires
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, Winkels & prijzen: [LG G7 ThinQ] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors, e.d.: [LG G7 ThinQ] Accessoires