Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23-03 09:30

LG heeft zijn G7 ThinQ-smartphone officieel aangekondigd. Het toestel heeft een fysieke knop om Google Assistant te activeren en ondersteunt ook Google Lens. Het toestel komt waarschijnlijk in juni uit voor 849 euro.

LG G7 ThinQHet nieuwe topmodel van LG heeft een 6,1"-lcd met een verhouding van 19,5:9 en een resolutie van 3120x1440 pixels. Het toestel draait op de Qualcomm Snapdragon 845-soc en heeft 4GB lpdd4r4x-geheugen. Het opslaggeheugen bestaat uit 64GB ufs 2.1 en is uitbreidbaar met een micro-sd-kaartje.

De behuizing is afgedicht tegen stof volgens de ip68-rating. Hoewel het toestel een groter scherm heeft dan de LG G6, is het nieuwe model nauwelijks groter volgens de fabrikant. De breedte is ongewijzigd, wel is de G7 ThinQ een halve centimeter langer. Zowel de voorkant als de achterkant is afgewerkt met een laag Gorilla Glass 5 en de zijkant heeft een metalen rand. In het toestel zit een 3000mAh-accu en daarmee is de capaciteit iets lager dan die van de LG G6, die een 3300mAh-accu had. De smartphone wordt geleverd met Android 8.0, met daaroverheen LG's eigen skin.

LG claimt dat het scherm erg helder kan en ook bij direct zonlicht goed is af te lezen. Eerder noemde de fabrikant al een helderheid van 1000cd/m². Gebruikers kunnen ervoor kiezen om het bovenste deel van het langwerpige scherm met daarin een inkeping in te zetten voor het weergeven van notificaties. Het is ook mogelijk om dit gedeelte zwart te laten, waardoor de inkeping niet meer opvalt.

Net als andere recente LG-smartphones heeft de G7 ThinQ twee camera's aan de achterkant, waarvan één een ultragroothoeklens heeft. Dit keer zijn het twee zestienmegapixelcamera's; bij eerdere modellen had de groothoekcamera een lagere resolutie. De primaire camera heeft een f/1.6-lens; de groothoekcamera heeft een lens met een lichtsterkte van f/1.9.

De camera krijgt de 'ai-functies' die eerder met de LG V30S ThinQ werden geïntroduceerd. Dat zijn standen waarin de camera bijvoorbeeld veel foto's maakt en die combineert voor betere resultaten bij weinig licht. Verder geeft LG de smartphone een Live Fotomodus, waarbij de camera continu beeld opneemt in een buffer. Als de gebruiker een foto maakt, wordt ook een fragment van één seconde voor de opname vastgelegd. Daarnaast kunnen gebruikers stickers toevoegen aan foto's die gebruikmaken van gezichtsherkenning voor 2d- en 3d-overlays.

Onder de volumeknop zit een extra knop die snel toegang geeft tot Google Assistant. Door twee keer te drukken wordt Google Lens geopend. Als gebruikers de knop ingedrukt houden, kunnen ze opdrachten geven aan de spraakassistent van Google. Volgens LG is de G7 ThinQ een van de eerste smartphons die Google Lens ondersteunt. Dat is een dienst die onderwerpen in het beeld van de camera kan herkennen en via overlays informatie kan tonen. De feature werkt binnen Google Assistant en Google Foto's.

Informatie over de beschikbaarheid van de LG G7 ThinQ in de Benelux heeft LG nog niet bekendgemaakt in zijn persbericht. Tegenover retailers communiceert de fabrikant een verschijningsdatum in juni en een adviesprijs van 849 euro.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 8
SkinUX
CPUQualcomm® Snapdragon™ 845
GPUQualcomm® Adreno™ 630 GPU
RAM4 GB
ROM64 GB (Uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 5.0, NFC, A-GPS, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac
AansluitingenUSB Type-C, 3,5mm audio aansluiting
SensorenVingerafdruksensor, versnellingsmeter, gyro, nabijheid, kompas, barometer
Scherm18,5:9, 6,1" 3120 x 1440px LCD
Front Camera8 MP, f/1.9
Back Camera (standaard)16 MP, f/1.6, PDAF,
Back Camera (Groothoek)16 MP, f/1,9
Accu3000 mAh (QC3.0)
KleurZwart, Grijs
Afmetingen153,2 x 71,9 x 7,9 mm
Gewicht162 g
Prijs€849,-
Release DatumJuni
BijzonderhedenEnorm fel scherm (1000nits)

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.003-05-2018Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

Acties:
  • +3Henk 'm!

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:31

l3art

Moderator Mobile
Gezien de vele reacties hier blijkbaar een erg populair toestel ;)
Om de één of andere reden ben ik altijd wel gecharmeerd van LG toestellen, echter overgaan tot aanschaf komt het dan weer niet. Vaak zijn er toch net wat kleine dingen niet op orde. Maar ook deze telefoon vind ik een mooi toestel. Maar kopen zal ik hem waarschijnlijk niet.

<-- <-- <-- Deze ruimte is te huur --> --> -->

• Luinwethion
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 21-03 22:35
Hier de review vanuit een van de beste reviewers imh.

Ook heeft hij een speciale audio en camera review, maar die is voor patreons only, is de zelfde gast die de real audio reviews en real camera reviews voor Pocketnow deed.

Ik vind alleen jammer dat LG gekozen heeft voor 64GB, ik wil zo min mogelijk doen met SD kaarten.

Maar is zeker een telefoon die mijn Mate 10 Pro zal kunnen vervangen, ik ben erg teleurgesteld met Huawei en hoe ze grote irritante bugs gewoon negeren.

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:21
quote:
l3art schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:05:
Om de één of andere reden ben ik altijd wel gecharmeerd van LG toestellen, echter overgaan tot aanschaf komt het dan weer niet. Vaak zijn er toch net wat kleine dingen niet op orde. Maar ook deze telefoon vind ik een mooi toestel. Maar kopen zal ik hem waarschijnlijk niet.
Dat heeft iedereen volgens mij, net als bij HTC.

Ik ga sowieso een tijdje niet voor LG. Heb een Nexus 5x en een g4 gehad met bootloops, ik ben wel even genezen :)

R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 00:06
quote:
l3art schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:05:
De LG v30 was ook echt een top toestel maar lijdt aan het zelfde euvel als de lg G7 thinq: te laat, en veel te duur op de markt gezet..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Floris237
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 23-03 09:34
quote:
Wouter Lucassen schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 07:53:
[...]

De LG v30 was ook echt een top toestel maar lijdt aan het zelfde euvel als de lg G7 thinq: te laat, en veel te duur op de markt gezet..
Hier is dit topic niet voor bedoeld.

l3art wijzigde deze reactie 05-06-2018 15:44 (17%)

• janlijm
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 27-02 20:38
Vindt het jammer dat de groothoekcamera terug gegaan is van 120 naar 107/105 graden. Op de V20 was het zelfs nog 135 graden. Hopelijk wordt dit langzaam weer meer, want het is echt een pluspunt en jammer dat ze het terugschroeven.

Daarnaast vindt ik een Oled scherm ook net wat fijner dan een LCD scherm, maar de Gserie houdt vast aan LCD en de Vserie aan Oled.

Ook zijn er minder video mode in vergelijking met de Vserie, maar die is wordt door LG natuurlijk ook als het vlaggenschip gezien. Misschien toch nog even wachten op de V35 (heeft ook geen notch) of V40 (denk alleen dat deze wel een notch gaat krijgen) als die in Nederland uitkomen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cinnie
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 06-12-2018
Kom van de LG G5 en overweeg zeker de LG G7 Thinq. Het enige wat me doet twijfelen is de accu. Komt niet goed uit reviews en ik ben bang dat het na een jaar helemaal huilen zal zijn. Dus ik wacht nog wat gebruikerservaringen af voor ik beslis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 00:06
Voor hetzelfde geld of zelfs minder kun je nu een s9+ halen. Tenzij je heel veel meerwaarde hecht aan de dac is er weinig wat de LG aantrekkelijk maakt..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 22:39
quote:
Cinnie schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 19:40:
Kom van de LG G5 en overweeg zeker de LG G7 Thinq. Het enige wat me doet twijfelen is de accu. Komt niet goed uit reviews en ik ben bang dat het na een jaar helemaal huilen zal zijn. Dus ik wacht nog wat gebruikerservaringen af voor ik beslis.
De accu is voor de meeste high end smartphones een issue. Mijn mening is dat wanneer je makkelijk eeen dag haalt op de accu dan heb je voor een high end smartphone een aardige prestatie. De tijd dat je een week zonder opladen doet ligt ver achter ons (denk aan een nokia 3210 (niet de nieuwe variant)).

Goed dat je gebruikerservaringen afwacht, maar verwacht geen wonderen van de accu.

Keep Smiling & One day Life will get tired of upsetting you 😁

• Cinnie
quote:
Wouter Lucassen schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 19:47:
Voor hetzelfde geld of zelfs minder kun je nu een s9+ halen. Tenzij je heel veel meerwaarde hecht aan de dac is er weinig wat de LG aantrekkelijk maakt..
Door een neurologische aandoening heb ik al snel last van oled schermen, wat dat aangaat heeft lcd mijn voorkeur (en anders had ik de v 30 gekocht). Vind de vorm van het beeldscherm van de s9 niet fijn. En ik gebruik de dac inderdaad veel.

Als ik de LG G7 links laat liggen, dan wordt het de htc u11 plus denk ik. Maar voorkeur voor LG.
quote:
Gismo1979 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 22:05:
[...]

De accu is voor de meeste high end smartphones een issue. Mijn mening is dat wanneer je makkelijk eeen dag haalt op de accu dan heb je voor een high end smartphone een aardige prestatie. De tijd dat je een week zonder opladen doet ligt ver achter ons (denk aan een nokia 3210 (niet de nieuwe variant)).

Goed dat je gebruikerservaringen afwacht, maar verwacht geen wonderen van de accu.
Verwacht idd geen wonderen van de accu's. Mijn LG G5 is twee jaar oud met originele batterij en merk nu dat ik de dag soms niet door kom en tussendoor een lader nodig heb.Denk dat deze accu hetzelfde uit kan komen.

• zuukie
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:26
Even een vraag. Waarom kan ik de notch alleen uitzetten bij de LG apps en niet de overige apps?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Cinnie
Heb hem inmiddels in huis (een week) en ik ben compleet blij verrast door de batterij. Met 6h SOT haalde ik twee dagen en had 20% over. Dat is met alles nog aangeschakeld inclusief notifications, wel op wifi.Vele malen beter dan ik had verwacht na het lezen van alle reviews. En een stuk beter dan de G5 in de eerste week dat ik die had.

Ben sowieso helemaal gelukkig met de telefoon. Ik luister veel muziek via de speaker en dan heb je aan de LG G7 een goede. Ligt hij op tafel, is het geluid echt erg goed. Als je hem in je handen neemt om een filmpje te kijken neemt dat wat af maar is het nog steeds beslist geen slecht geluid voor een telefoon. Met koptelefoon is het nog meer genieten.

De fotokwaliteit is weer prima. Iets beter dan de G5 en een stuk beter in het donker. Heb alleen nog de automatische stand gebruikt, binnenkort spelen met alle mogelijkheden. Gebruik de volume toets om de camera op e starten en dan start hij vlotjes op gelukkig. Sluitertijd is ook in orde.

Verder loopt hij snel en soepel maar dat is ook wel de verwachting natuurlijk. Enige minpunt is de software van LG. De instellingen zijn een stuk onlogischer geworden en ik heb regelmatig problemen een specifieke instelling terug te vinden. Dat zal wel wennen, niet echt een probleem dus.

Wifi, bluetooth, netwerk doet het allemaal prima, de bel kwaliteit is gewoon goed.

Vind het toestel ook erg mooi en licht maar met het glas ontzettend glibberig. De eerste dag stuiterde hij uit zichzelf van de tafel af op de tegelvloer. Gelukkig niets aan de hand (alleen mijn hart sloeg even over). Heb dus direct een case besteld. Spigen Though Armor, die kan veel hebben (met de spierizekte wil ik nog wel eens alle kanten op stuipen). geluid van de speaker en de klankkast blijft in orde met een hoesje eromheen.

Dus alleen maar liefde hier :)

• zuukie
  • Registratie: januari 2014
Fijn om te horen dat hij je zo goed bevalt. Weet jij misschien hoe ik de notch bij de niet LG apps kan uitschakelen? Hoor graag van je.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19-03 19:02
quote:
zuukie schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 20:51:
Fijn om te horen dat hij je zo goed bevalt. Weet jij misschien hoe ik de notch bij de niet LG apps kan uitschakelen? Hoor graag van je.
Je kan in de instellingen van de telefoon aanpassen of een app beeldvullend weergegeven moet worden. Je kan daar kiezen uit de normale weergave, weergave totaan de notch (met een brede zwarte balk) en full screen weergave.

Ik zal vanavond thuis even kijken welke instelling het precies is (uit mijn hoofd, Settings > Display > App scaling). Ik heb bij het opstarten van spotify in iedergeval de melding gekregen die deze functie uitlegde.

Edit: Het is inderdaad Settings > Display > App scaling

Axewi wijzigde deze reactie 22-06-2018 21:29 (4%)

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• Cinnie
quote:
zuukie schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 20:51:
Zocht ik ook naar!
quote:
Axewi schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:57:
[...]
Edit: Het is inderdaad Settings > Display > App scaling
Tnx!!

• Luinwethion
Ik kan vanaf morgen verlegen bij T-Mobile, en ik kan de G7 voor 475€ kopen.

Camera, display, geluid.... Allemaal een plus punt, maar ik maak mij zorgen over de software update beleid van LG, is het beter geworden sinds Oreo? Van welke maand is de security patch die nu uitgerold is?

Ik twijfel sowieso aan de relatie tussen LG en consumenten, ze hebben een link naar een Benelux Twitter account die niet actief is. :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Axewi
quote:
Luinwethion schreef op maandag 25 juni 2018 @ 19:40:

Camera, display, geluid.... Allemaal een plus punt, maar ik maak mij zorgen over de software update beleid van LG, is het beter geworden sinds Oreo? Van welke maand is de security patch die nu uitgerold is?

Ik twijfel sowieso aan de relatie tussen LG en consumenten, ze hebben een link naar een Benelux Twitter account die niet actief is. :/
Lastig, voor die prijs is het zeker een leuke telefoon maar hou er rekening mee dat er echt nog wat updates nodig zijn om de ervaring optimaal te maken!

De huidige update is van 22 juni maar is nog steeds v8.0.0, security patches staan gelukkig redelijk los van de rest dus daar zou ik niet heel erg bang voor zijn.

Hoe op dit moment het updatebeleid van LG is weet ik niet, LG heeft in iedergeval 2 updates uitgegeven vanaf release dus er lijkt een begin te zijn.

• Orandajin
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 17-12-2018
Ook hier een zeer tevreden gebruiker!

Alles werkt vlot en naar behoren (Kom van een Samsung S7 Edge af) en dat zowat iedere reviewer erover valt dat LG niets "Speciaals" heeft ten opzichte van de concurrentie...(Nou, de 3.5mm Jack en dan ook het geluid over de DAC is echt wel "Speciaal" ten opzichte van de concurrentie naar mijn mening.)

Ik hoop dat de updates blijven komen dat dan weer wel. LG onderschat denk ik dat de er heel veel mensen over het update beleid van de afgelopen jaren vallen...Hoe langer ze mensen teleurstellen hoe moeilijker ze het gaan krijgen zeker op de "High-end" markt.

http://thunderskill.com/en/stat/Chinpokemon

• KabouterSuper
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
quote:
Luinwethion schreef op maandag 25 juni 2018 @ 19:40:
Mag ik vragen welke aanbieding dat is? Ik kan toevallig ook verlengen, maar ik kom op 560,- incl btw (zonder btw is het 457,-). Ik kan de link niet helemaal vinden, maar met deze link kom je een eind (alleen nog de toestelbetaling aanpassen).

• Luinwethion
quote:
KabouterSuper schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:16:
[...]

Mag ik vragen welke aanbieding dat is? Ik kan toevallig ook verlengen, maar ik kom op 560,- incl btw (zonder btw is het 457,-). Ik kan de link niet helemaal vinden, maar met deze link kom je een eind (alleen nog de toestelbetaling aanpassen).
Ik doe verlenging 1 jaar go Unlimited, prijs is nog iets naar beneden gegaan

https://tweakers.net/ext/f/bBYsfF6SXmQ1ZDBm9EPtNI9F/thumb.jpg

-

Heb trouwens net gezien dat LG is bezig met een grote camera performance update voor de G7.

https://twitter.com/SomeG.../1011669304859717632?s=19
quote:
Axewi schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:55:
[...]

Lastig, voor die prijs is het zeker een leuke telefoon maar hou er rekening mee dat er echt nog wat updates nodig zijn om de ervaring optimaal te maken!

De huidige update is van 22 juni maar is nog steeds v8.0.0, security patches staan gelukkig redelijk los van de rest dus daar zou ik niet heel erg bang voor zijn.

Hoe op dit moment het updatebeleid van LG is weet ik niet, LG heeft in iedergeval 2 updates uitgegeven vanaf release dus er lijkt een begin te zijn.
Dank je, dat die op 8.0 zit is een beetje jammer, ik zou graag Netflix met PiP willen gebruiken.

Maar volgens mij wordt de g7.

Luinwethion wijzigde deze reactie 27-06-2018 00:00 (28%)

• Orandajin
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 17-12-2018
Volgens mij heb ik het in combinatie met T-Mobile Gogogo deals, deze zijn volgens mij alweer voorbij...

http://thunderskill.com/en/stat/Chinpokemon

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Niet online
Is het iemand al gelukt om de hardware knop voor Google aan te passen of uit te zetten?

En wie heeft er last dat Google geopend is direct na het unlocken? Ik heb dit nu al een aantal keer gehad, terwijl ik zeker weet dat de google app helemaal niet geopend was toen ik de telefoon unlockte.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Axewi
quote:
KabouterSuper schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 14:20:
Is het iemand al gelukt om de hardware knop voor Google aan te passen of uit te zetten?

En wie heeft er last dat Google geopend is direct na het unlocken? Ik heb dit nu al een aantal keer gehad, terwijl ik zeker weet dat de google app helemaal niet geopend was toen ik de telefoon unlockte.
Uischakelen kan vanuit de opties bij de instellingen ook kan je de knop daar binden aan eventuele andere assistenten.

De knop rebinden naar een andere functie (starten zaklamp of openen camera etc.) is mij niet gelukt tijdens het testen van de telefoon.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: april 2009
  • Niet online

Freekers

Professional Googler

quote:
KabouterSuper schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 14:20:
Op dit moment is het nog niet mogelijk om de dedicated Assistant button te remappen. Mogelijk kun je iets met Tasker eromheen fabriceren. Bijvoorbeeld als de button ingedrukt wordt, dat Google Assistant gekilled wordt en de Zaklamp app gestart wordt.

Vanuit AndroidAuthority.com proberen ze in ieder geval LG te overtuigen om de hardware button customizable te maken, zie ook: https://www.androidauthor...tant-button-lg-g7-861272/ en https://www.androidauthor...i-button%EF%BB%BF-865021/

Freekers.nl | Public Pi-hole | GameTracker.nl

• Luinwethion
Ik heb vandaag mijn G7 opgehaald, voelt lichter in hand dan de Mate 10 pro, ook minder glad.

De vibratie motor is echt op iPhone niveau.

Ook het scherm is prima.

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Professional Googler

quote:
Luinwethion schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 12:56:
Ik heb vandaag mijn G7 opgehaald, voelt lichter in hand dan de Mate 10 pro
Dat kan best kloppen aangezien de G7 10 gram lichter is dan de Mate 10 Pro :)

Wat was voor jou de reden om te kiezen voor de G7 i.p.v. de Mate 10 Pro? Qua prijs zit er namelijk zo'n 125 euro in. Granted, de G7 is nieuwer, maar qua specs is de Mate 10 Pro zeker niet verkeerd. Zo heeft 'ie 1000mAh meer accu capaciteit en twee 20MP camera's i.p.v. 16MP. De schermresolutie (en helderheid natuurlijk) ligt dan wel weer een stuk lager dan de G7.

Freekers wijzigde deze reactie 11-07-2018 10:21 (25%)

• Luinwethion
quote:
Freekers schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:19:
[...]

Dat kan best kloppen aangezien de G7 10 gram lichter is dan de Mate 10 Pro :)

Wat was voor jou de reden om te kiezen voor de G7 i.p.v. de Mate 10 Pro? Qua prijs zit er namelijk zo'n 125 euro in. Granted, de G7 is nieuwer, maar qua specs is de Mate 10 Pro zeker niet verkeerd. Zo heeft 'ie 1000mAh meer accu capaciteit en twee 20MP camera's i.p.v. 16MP. De schermresolutie (en helderheid natuurlijk) ligt dan wel weer een stuk lager dan de G7.
Mijn Mate is gestolen 😶

Ik heb eentje geleend van een vriend die liever zijn iPhone gebruik, ik heb dan even zitten twijfelen, de G7 was in de radar al.

De Mate heeft natuurlijk een grotere accu, en andere voordelen, maar de G7 brengt de headphone jack terug.

Daarnaast, de uiterlijk van EMUI maakt voor mij niet zo veel uit, ik had met themes en Nova launcher gewoon een pixel look.

Maar bepaalde keuzes en bugs waren wel erg irritant, vooral bugs random bluetooth connectiviteit.

Voorlopig heb ik het idee dat de shutter lag op de G7 best wel lang is, en ik merk dat sommige apps best wel snel afgesloten worden waardoor de telefoon ze moet herladen als ik ze weer open. Maar ik ga meer testen in de komende dagen.

Edit BTW de Mate heeft 1 monochrome 20MP camera en 12MP kleur camera.

Luinwethion wijzigde deze reactie 11-07-2018 11:57 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Professional Googler

quote:
Luinwethion schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:41:
Voorlopig heb ik het idee dat de shutter lag op de G7 best wel lang is, en ik merk dat sommige apps best wel snel afgesloten worden waardoor de telefoon ze moet herladen als ik ze weer open. Maar ik ga meer testen in de komende dagen.
De shutter lag herken ik me in, alhoewel ik meer het idee heb dat hij een hoge sluitertijd heeft i.p.v. shutter 'lag'. Dat sommige apps snel afgesloten worden herken ik echter niet. Zelfs games zoals Tekken staan een paar dagen later gewoon nog vrolijk open op de achtergrond. Heb je iets van task killers of een battery optimizer draaien (laten) draaien, inclusief de ingebouwde SmartDoctor app?

• Luinwethion
quote:
Freekers schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 20:44:
De shutter lag herken ik me in, alhoewel ik meer het idee heb dat hij een hoge sluitertijd heeft i.p.v. shutter 'lag'.
Ja, dat lijkt zo te zijn, bij normale dag licht binnen (dus geen volle zon maar ook niet donker) kiest de telefoon snel voor een langzame sluitertijd, blijkbaar kiest de Mate eerder om iets meer processing en ISO om dit te compenseren.

Anyways no big deal, ik heb toch geen LG (of Huawei for that matter) gekocht om foto's in automatisch te nemen... Maar ik ga kijken hoe vervelend dat is voor de paar keer dat ik even snel iets wil fotograferen met gewoon point en schoot.
quote:
Freekers schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 20:44:

Dat sommige apps snel afgesloten worden herken ik echter niet. Zelfs games zoals Tekken staan een paar dagen later gewoon nog vrolijk open op de achtergrond. Heb je iets van task killers of een battery optimizer draaien (laten) draaien, inclusief de ingebouwde SmartDoctor app?
Nee geen task killers, kun je die smartdoctor uit zetten? Of apps whitelisten?

Dat is ook niet consistent en blijkbaar gebeurt minder... Ik hou het nog in de gaten zodra ik alle apps en dingen overgezet heb.

Als je andere LG trucks weet, deel ze 😅 het is mijn eerste LG telefoon.

Ik heb de nacho notch app gedownload om standaard de notch zwart te maken bij alle apps.

• Axewi
quote:
Luinwethion schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 21:47:

Ik heb de nacho notch app gedownload om standaard de notch zwart te maken bij alle apps.
Waarom doe je dat met een losse app? Er zit gewoon een optie voor in het menu, zowel de notch als appscaling.

• Luinwethion
quote:
Axewi schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:20:
[...]

Waarom doe je dat met een losse app? Er zit gewoon een optie voor in het menu, zowel de notch als appscaling.

[afbeelding]
Dat werkt goed met LG apps... Alle andere apps hebben daar geen boodschap aan.

Hopelijk wordt dat nog aangepast in de software, want zowel Huawei als OnePlus hebben daar een werkend oplossing voor.

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Professional Googler

quote:
Luinwethion schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 21:47:
Nee geen task killers, kun je die smartdoctor uit zetten? Of apps whitelisten?
SmartDoctor draait alleen 'on demand', dus alleen handmatig. Android doet echter zelf ook een vorm van batterijoptimalisatie, beter bekend als 'Doze', waarin je wel apps kunt whitelisten:
http://nine-faq.9folders....android-6-7-and-8-devices
quote:
Luinwethion schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:30:
Dat werkt goed met LG apps... Alle andere apps hebben daar geen boodschap aan.

Hopelijk wordt dat nog aangepast in de software, want zowel Huawei als OnePlus hebben daar een werkend oplossing voor.
Hmm dat is me eerlijk gezegd nog niet opgevallen, ik zal er eens op letten!

• Luinwethion
quote:
Freekers schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:27:
[...]

SmartDoctor draait alleen 'on demand', dus alleen handmatig. Android doet echter zelf ook een vorm van batterijoptimalisatie, beter bekend als 'Doze', waarin je wel apps kunt whitelisten:
http://nine-faq.9folders....android-6-7-and-8-devices
Ah nee dan niet, die smart doctor app open ik niet eens.

Ik twijfel dat het de werking van Doze is, Doze zou moeten werken wanner de telefoon voor X periode niet gebruikt word om te zorgen dat apps de telefoon niet elke keer wakker maakt, Doze heeft een maintenance window waar de telefoon kort wakker wordt zodat apps gegevens kunnen updaten en daarna weer gaan slapen.

Ik heb nog twee voorbeelden:

Ik had in Firefox een forum open, en had ik wat ingetypt, maar moest ergens naar toe rijden, dus waze geopend, 20 minuten later toen ik aangekomen was, heb gelijk Firefox geopend en website moest herladen, dus alles was weg :/

Dan had ik Chrome open, ook met wat ingetypt, moest ik iets op een andere website zoeken, dus andere tab geopend, dan Twitter geopend en direct terug naar de andere tab waar ik mee bezig was en moest de telefoon die ook herladen, omdat disquss dingen in cache houdt was ik niks kwijt, maar blijft irritat.

Ik heb dus een fresh install via LG bridge gedaan en een factory reset uitgevoerd, heb ik direct ook Nova erop gedaan, ik had wat launcher redraws gezien met de LG launcher (nostalgie van mijn TouchWiz tijd.... Nope).

Ik ga kijken hoe de telefoon werkt zodra ik mijn andere apps erop zet.

Over de laad snelheid... Kreeg ik net z'n ding:

https://tweakers.net/ext/f/T0Qx7kl74NOwePJ9ftDWYDsL/thumb.png

Ik had de telefoon wel aan de lader in de auto vanochtend, maar die was niet in de zon, en ik speelde alleen maar muziek er mee en had ik ook niet het gevoel dat het zo heet was toen ik die pakte.

Maar best wel jammer, ik kan mee leven met een kleinere accu, maar ik had wel verwacht dat de fast charging meer betrouwbaar zou zijn... Spoiled by Huawei.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luinwethion
Zo ik heb vrijdag de update naar 10f gedaan, die komt met 4K 60fps en andere camera verbeteringen.

Echter is mijn ram management niet beter van geworden.

Zoals net ik had muziek aan via play music, iemand hier op de FP vroeg wat ik zo speciaal vond aan de haptic feedback van de G7, heb ik even de camera geopend om zeker te zijn van waar je allemaal dat kan ervaren, dus gespeeld met de zoom via de shutter knop naar beneden en naar boven te vegen, en per ongeluk drukte ik om een foto te maken, de muziek stream wordt dan kort onderbroken voor de sluiter geluid, voor dat seconde heeft dan de GPM app niet de audio lock dat zorgt dat de systeem die app niet kan sluiten... Nou de app is dan afgesloten, totaal, en Chrome moest ook de Tweakers tab weer herladen :(

Als ik de telefoon opnieuw start, dan gaat het goed voor paar uurtjes, maar daarna gaat de ram vol lopen en kan de telefoon niet op een normale manier (de oude, niet gebruikte processen sluiten ) om gaan.

Zeer irritant :/

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Professional Googler

quote:
Luinwethion schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 16:40:
Over de laad snelheid... Kreeg ik net z'n ding:

[afbeelding]

Ik had de telefoon wel aan de lader in de auto vanochtend, maar die was niet in de zon, en ik speelde alleen maar muziek er mee en had ik ook niet het gevoel dat het zo heet was toen ik die pakte.
Wat voor hoesje heb je eromheen? Uit ervaring weet ik dat dat invloed kan hebben op de temperatuur van het toestel :)
quote:
Luinwethion schreef op zondag 29 juli 2018 @ 15:02:
Echter is mijn ram management niet beter van geworden.

Als ik de telefoon opnieuw start, dan gaat het goed voor paar uurtjes, maar daarna gaat de ram vol lopen en kan de telefoon niet op een normale manier (de oude, niet gebruikte processen sluiten ) om gaan.

Zeer irritant :/
Ik herken deze klachten niet bij mijn toestel. Ik zie wel dat het toestel veel RAM in gebruik heeft, ook al is ie pas opgestart en staat er niks over (+- 2,5GB). Nou klinken de apps die je gebruikt niet echt als memory hogs, maar dat zou een verklaring kunnen zijn.

Bij loopt overigens gemiddeld 1x per week de launcher vast. Valt mee te leven maar is niet netjes.

• Luinwethion
quote:
Freekers schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:14:

Wat voor hoesje heb je eromheen? Uit ervaring weet ik dat dat invloed kan hebben op de temperatuur van het toestel :)
Ik had een Z'n transparant flexibel hoesje, maar ik weet niet als dat voor of na die probleem was.
quote:
Freekers schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:14:

Ik herken deze klachten niet bij mijn toestel. Ik zie wel dat het toestel veel RAM in gebruik heeft, ook al is ie pas opgestart en staat er niks over (+- 2,5GB). Nou klinken de apps die je gebruikt niet echt als memory hogs, maar dat zou een verklaring kunnen zijn.

Bij loopt overigens gemiddeld 1x per week de launcher vast. Valt mee te leven maar is niet netjes.
Ja ik weet niet, zou ik verwachten om dit probleem ook in andere toestellen te ervaren, ik had op en gegeven moment ook wat Launcher redraws zowel met de LG Launcher als met Nova.

Heb inmiddels mijn telefoon omgewisseld, heb ik een Pixel 2 XL, zo theoretisch blijf ik binnen LG. Kwa hardware, tja de G7 is veel beter met de Notch en accu na... Kwa software features ook... Maar kwa optimalisatie, was de G7 een let down.

• bloodlynx
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20:48
Het valt me op dat dit topic behoorlijk levenloos is. De LG g7 is inmiddels al voor 500 te verkrijgen nog minder met een abbo. Ik bezit nu de lg g6 is het een nuttige upgrade? Zover ik lees zijn de meeste minpunten)(vooral op software gebied) nog niet echt verbeterd.

• Katmi
  • Registratie: augustus 2013
Ik heb ook interesse in dit toestel als de prijs net nog dat ietsje dropt richting het lagere eind van 400, staat momenteel voor +-495 bij Belsimpel, maar heeft iemand een idee waar Belsimpel hun toestellen vandaan komen ? want met die prijzen zullen dat geen Benelux versies zijn want ze zijn 100 euro goedkoper dan bv MM.

De reden dat ik dit vraag is omdat ik me afvraag of je bij Belsimpel ook de oortjes in de doos krijgt van B&O, want de inhoud van de retail doos kan nog al eens verschillen afhankelijk van het land waar het toestel op de markt komt.
Verder maakt het me weinig uit of die uit Polen of dergelijke komt want heb in het verleden nog al van die import toestellen gehad en werkt gewoon zoals het moet, enkel dus de inhoud van de doos kan verschillen.

• Chocoball
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 23-03 16:04
De komende 2 weken heb ik vanuit Tweakers een LG G7 te leen. Deze heeft software versie V10b-EUR-XX terwijl V10f-EUR-XX beschikbaar zou zijn. Proberen bij te werken geeft steeds een foutmelding dat geen verbinding mogelijk is naar de update server en het maakt niet uit of ik het over Wi-Fi over mobiele data probeer. Heeft iemand al de V10f versie?

• Jouhki
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 22-03 16:45
Chocoball schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 21:53:
De komende 2 weken heb ik vanuit Tweakers een LG G7 te leen. Deze heeft software versie V10b-EUR-XX terwijl V10f-EUR-XX beschikbaar zou zijn. Proberen bij te werken geeft steeds een foutmelding dat geen verbinding mogelijk is naar de update server en het maakt niet uit of ik het over Wi-Fi over mobiele data probeer. Heeft iemand al de V10f versie?
Ik heb hier de V10f er op staan.
Beveiliging patch is van Juli 2018. Ergens wel raar dat de nieuwere G7 nu op Juli 2018 zit terwijl de oudere V30 al op september 2018 zit.

• Chocoball
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 23-03 16:04
Jouhki schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:27:
[...]

Ik heb hier de V10f er op staan.
Beveiliging patch is van Juli 2018. Ergens wel raar dat de nieuwere G7 nu op Juli 2018 zit terwijl de oudere V30 al op september 2018 zit.
Dank voor je bericht, krijg nu net de update aangeboden.

• Jouhki
Chocoball schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:44:
[...]

Dank voor je bericht, krijg nu net de update aangeboden.
Vandaag V10k aangeboden en naar geüpdate.
Beveiliging patch van September 2018

• dr.lowtune
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20:57

dr.lowtune

(o\ | /o)

Ik had tot volle tevredenheid een G7, tot deze vannacht besloot te gaan updaten, in een bootloop bleef hangen en er met geen mogelijkheid meer uit te krijgen is.

Nu maar eens kijken hoe de garantie is.

Wel bizar, je merkt meteen hoe afhankelijk je bent van zo'n ding.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
dr.lowtune schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 07:40:
Ik had tot volle tevredenheid een G7, tot deze vannacht besloot te gaan updaten, in een bootloop bleef hangen en er met geen mogelijkheid meer uit te krijgen is.

Kan je niet in de download modus of recovery modus komen? Via die weg is er vaak wel met behulp van bepaalde software of via adb het één en ander te herstellen.

• KabouterSuper
  • Niet online
dr.lowtune schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 07:40:

Ik heb hetzelfde. Gisteren een LG update gehad (wat precies weet ik niet). Vandaag rond half tien werd de telefoon opeens heel warm, en blijkt deze in een bootloop te zitten.

Update: vaak kom ik niet verder dan 1 van de 2 opstartschermen. Heel soms kom je in een blauw menu waarin je kunt zien dat Android geladen wordt. Heel soms kom je iets verder (simcode invoeren). Maar gelijk daarna begint de bootloop weer opnieuw. Het is me nog niet gelukt om in het factory reset menu te komen.

KabouterSuper wijzigde deze reactie 01-12-2018 10:07 (21%)

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

KabouterSuper schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 09:50:
[...]

Ik heb hetzelfde. Gisteren een LG update gehad (wat precies weet ik niet). Vandaag rond half tien werd de telefoon opeens heel warm, en blijkt deze in een bootloop te zitten.

Update: vaak kom ik niet verder dan 1 van de 2 opstartschermen. Heel soms kom je in een blauw menu waarin je kunt zien dat Android geladen wordt. Heel soms kom je iets verder (simcode invoeren). Maar gelijk daarna begint de bootloop weer opnieuw. Het is me nog niet gelukt om in het factory reset menu te komen.
Ik stond net in de winkel van mijn provider. Kwam een man binnenlopen met exact hetzelfde probleem!!!!!

Lekker weer van LG! Medewerker van de provider raadde me aan maandag zelf contact met LG op te nemen, ivm gegarandeerd data verlies als zij hem opsturen. De andere man in de winkel was werkelijk woest, het was zijn zakelijke telefoon....
l3art schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 07:54:
[...]

Kan je niet in de download modus of recovery modus komen? Via die weg is er vaak wel met behulp van bepaalde software of via adb het één en ander te herstellen.
Dank voor de tip, dit had ik ook al geprobeerd maar zonder effect. Bovendien wil ik eerst onderzoeken of er mogelijkheden zijn om dit zonder verlies van data op te laten lossen.

dr.lowtune wijzigde deze reactie 01-12-2018 11:31 (19%)

• Patrick
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 20:51
Lees al meer klachten op Reddit

Hoop dat het opgelost kan worden. Was van plan deze aan te schaffen eind dit jaar

• JorianD96
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 21-03 17:32
Allemachtig man, ook mijn werk telefoon. Doet helemaal niks meer... alles geprobeerd.

• Manny_Moare
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 21-03 11:14

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Same here... Toestel terug gebracht naar fabrieksinstellingen, ... geen resultaat. bij het verwijderen van sim en storage start de G7 gewoon op.

We will be right back with Manny_Moare !

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

Ik was net nog in een andere winkel van T-Mobile om even een andere sim-kaart te halen voor een vervangend toestel. Daar vertelden ze me dat ze vandaag al 10 mensen hadden gehad met deze klachten, in een ander filiaal ook 8 mensen. Vanuit LG kregen ze te horen om de telefoons nog niet op te sturen en dat ze druk met het probleem bezig zijn.

Echt, onacceptabel dat ze via een OTA update je telefoon kunnen bricken. Ik zie het nog wel gebeuren dat ik ook al mijn foto's (die nog niet met de cloud gesynced waren) kwijt ben. LG mag hier wel met een heel goed verhaal komen.

• Wekkel
  • Registratie: maart 2000

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb ook het bootloop probleeem, zo uit het niets. De telefoon is momenteel bezig om de batterij naar 0% te drainen. Kijkend op Internet lijkt het probleem zich exclusief voor te doen bij T-Mobile (en daaraan gerelateerde) klanten.

Afwachten op nadere informatie dan maar.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
dr.lowtune schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 17:48:
Ik was net nog in een andere winkel van T-Mobile om even een andere sim-kaart te halen voor een vervangend toestel. Daar vertelden ze me dat ze vandaag al 10 mensen hadden gehad met deze klachten, in een ander filiaal ook 8 mensen. Vanuit LG kregen ze te horen om de telefoons nog niet op te sturen en dat ze druk met het probleem bezig zijn.

Echt, onacceptabel dat ze via een OTA update je telefoon kunnen bricken. Ik zie het nog wel gebeuren dat ik ook al mijn foto's (die nog niet met de cloud gesynced waren) kwijt ben. LG mag hier wel met een heel goed verhaal komen.
Het blijft software.. Er zijn legio voorbeelden waarbij die voortkomt. iPhones, Windows pc's, verschillende Android telefoons/merken. Hoe het kan geen? Wie zal het zeggen. Je zou verwachten dat er uitgebreid getest wordt. Desondanks is het eens in de zoveel tijd weer raak.

• WintersGaming
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 30-12-2018
Zelfde probleem hier met deze telefoon, sinds vanacht rond half 2 begon dit probleem tijdens een youtube filmpje kijken.
Vanochtend naar de tmobile shop gebracht. Daar bleek t probleem al bij meer mensen voor te komen.
Zie al op internet dat heel europa last hiervan heeft. Zo ver ik heb gelezen ook inderdaad allemaal klanten van tmobile

WintersGaming wijzigde deze reactie 01-12-2018 22:49 (7%)

• dust419
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20:39
LG gaat op korte termijn met een OS update komen om het probleem te verhelpen. Moet natuurlijk goed getest worden dus kan een aantal dagen of wellicht een weekje duren voordat de OS update wordt vrijgegeven. Als je daarop niet wil wachten kun je het toestel opsturen via je provider en op het service centrum downgraden ze dan de software. Persoonlijke informatie (zoals fotos) zijn dan verloren.

Another one bites the DUST

• henry_veijer
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 23-03 08:58
Ik heb sinds gister namiddag ook last van het bootloop probleem. Weet iemand of er een manier zal zijn om zonder factory reset weer een functionele telefoon te krijgen? Ik heb geen back-up, de meeste foto's staan op een SD-card, maar ik ben mijn andere gegevens liever niet kwijt.

• Lord Sheep
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 23-03 08:06
Ik haal hem nog maar even uit m'n winkelmandje dan. Stond echt op het punt om te bestellen.
Ik lees dat het alleen bij T-Mobile lijkt voor te komen, of zijn er hier ook met een andere provider? Dat is me nog niet echt duidelijk.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Lord Sheep schreef op zondag 2 december 2018 @ 12:10:
Ik haal hem nog maar even uit m'n winkelmandje dan. Stond echt op het punt om te bestellen.
Ik lees dat het alleen bij T-Mobile lijkt voor te komen, of zijn er hier ook met een andere provider? Dat is me nog niet echt duidelijk.
Vooralsnog lijkt het inderdaad alleen bij T-Mobile te zijn.
Wat ik niet weet, maar dat kunnen mensen hier wel wat meer duidelijkheid in geven, of het een algemene LG update is geweest, of dat het een branded rom update is geweest (dat wil zeggen een t-mobile rom).

Zit je niet bij T-Mobile dan lijkt er niet veel aan de hand te zijn.

• KabouterSuper
  • Niet online
Ook leuk...de update heeft bij mij meer dan 500MB van mijn mobiele bundel verstookt (van de 750MB). LG, goed geregeld hoor!

• Security
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 20-12-2018

Security

it's just me

Goedemorgen,

Ik kwam deze tijdelijke oplossing via XDA-Developers tegen, zodat in ieder geval de telefoon weer gebruikt kan worden:
Do not wipe your data!
I figured out a quick solution that will make the phone boot, without factory reset, and with a locked bootloader.
Put a different (non T-mobile) SIM in your phone and repeatedly push in and pull out (with 1 second breaks) the SIM tray while booting. Maybe you have to try it 5 or more times.
I did it with a Vodafone HUN sim card.
Wait for an update, do not put back your T-Mobile / Telekom SIM before LG fixes this.
Na het booten krijgen gebruikers een melding over wifi calling.
Op moment van schrijven is er nog geen ondersteuning van wifi calling (VoWifi) via T-Mobile.
Met deze tijdelijke fix heb je in ieder geval weer een werkend toestel.
Verder blijft het natuurlijk wachten op een definitieve oplossing vanuit LG. O-)

Security wijzigde deze reactie 03-12-2018 07:25 (10%)

• l3art

l3art

Moderator Mobile
KabouterSuper schreef op zondag 2 december 2018 @ 12:19:
Ook leuk...de update heeft bij mij meer dan 500MB van mijn mobiele bundel verstookt (van de 750MB). LG, goed geregeld hoor!
Is dat niet iets wat in te stellen is? Ik bedoel meestal wordt zoiets niet zondermeer via mobiele data gedownload tenzij anders aangegeven. Maar kan zijn dat dit op de G7 anders is geregeld. Wat ik overigens geen goed iets zou vinden.

• KabouterSuper
  • Niet online
l3art schreef op maandag 3 december 2018 @ 08:54:
[...]

Is dat niet iets wat in te stellen is? Ik bedoel meestal wordt zoiets niet zondermeer via mobiele data gedownload tenzij anders aangegeven. Maar kan zijn dat dit op de G7 anders is geregeld. Wat ik overigens geen goed iets zou vinden.
Ik ben altijd erg alert op het vermijden van automatische updates. Maar ik zou niet precies weten hoe je deze ota had kunnen voorkomen (ik zag overigens een specifieke LG-update melding langskomen).

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

David schreef:
Hi allemaal,

Excuses dat we jullie niet eerder van een update hebben voorzien. Samen met LG doen we er alles aan om zo snel mogelijk met een oplossing te komen. Het betreft klanten met een LG G7. Als een smartphone last heeft van een ‘fail-to-start’ betekent dit dat het toestel het opstartproces niet kan voltooien. Het toestel herstart zichzelf net zo lang totdat de accu leeg is.

We adviseren klanten die problemen ervaren met dit probleem om de LG G7 ThinQ ter reparatie aan te bieden via een T-Shop of online via Dr. Mobile: www.t-mobile.nl/klantense...n-sim/reparatie/aanmelden. Vermeld duidelijk dat de LG G7 ThinQ blijft opstarten na een Software Update. Toestellen worden daar met voorrang verwerkt, de verwachte doorlooptijd van inleveren tot en met retour is een week. Normaal gesproken worden al je gegevens gewist bij een reparatie. Gezien de reacties en jullie zorgen om foto’s en andere data kwijt te raken, hebben we voor dit specifieke probleem aan een uitzondering gewerkt. We zullen ons best doen om te zorgen dat de gegevens op je LG G7 ThinQ blijven staan.

Als er een nieuwe update te delen is, dan laten we dat hier in dit topic weer weten!
Zojuist op het T-Mobile forum. Ik ben eerlijk gezegd wel een beetje wantrouwend. De belofte "je best doen" ken ik namelijk wel...

• lars1134
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 23-03 10:26
Weet iemand of de bootloop ook geld voor de LG G7 Fit? Dit is een telefoon waar ik in geïnteresseerd ben, en een mooie deal voor gevonden heb, maar ik heb geen zin om mijn nieuwe telefoon op te moeten sturen na ontvangst.

Iemand met een LG G7 Fit met een BEN en/of Hollands Nieuwe abonnement?

• Jouhki
KabouterSuper schreef op zondag 2 december 2018 @ 12:19:
Auto update is gewoon aan/uit te zetten in de instellingen, daar kan je LG niet de schuld van geven... :o

ps.
Hier G7 met V10k op Vodafone netwerk en (nog) geen enkel probleem.

• Cinnie
Baal enorm dat onduidelijk blijft of we gewoon kunnen wachten op een fix/update. Heb al een factory reset gedaan dus voor de data hoef ik het toestel niet op te sturen. Er is ook niets mis mee zolang ik de T-mobile simcard er niet terug in stop.

En waarom geen statement op de site van T-mobile en LG?

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

Cinnie schreef op woensdag 5 december 2018 @ 02:36:
Baal enorm dat onduidelijk blijft of we gewoon kunnen wachten op een fix/update. Heb al een factory reset gedaan dus voor de data hoef ik het toestel niet op te sturen. Er is ook niets mis mee zolang ik de T-mobile simcard er niet terug in stop.

En waarom geen statement op de site van T-mobile en LG?
De berichtgeving vanuit T-Mobile en LG in dit verhaal is echt uitermate slecht te noemen. Ze spreken elkaar tegen, voor je informatie ben je afhankelijk van de diverse fora....Ik denk echt dat je straks, inclusief opsturen gewoon 2 a 3 weken je telefoon niet hebt kunnen gebruiken en dat je daar niks voor terugkrijgt (waarschijnlijk niet eens een compensatie van een tientje voor de tijd dat je niet hebt kunnen bellen).

• Security

Security

it's just me

Toch heeft T-Mobile e.e.a voor gebruikers geregeld wat ook beschreven staat in het topic.
David T-Mobile Moderator schreef:

Hi Allemaal,

Excuses dat we jullie niet eerder van een update hebben voorzien. Samen met LG doen we er alles aan om zo snel mogelijk met een oplossing te komen. Het betreft klanten met een LG G7. Als een smartphone last heeft van een ‘fail-to-start’ betekent dit dat het toestel het opstartproces niet kan voltooien. Het toestel herstart zichzelf net zo lang totdat de accu leeg is.

We adviseren klanten die problemen ervaren met dit probleem om de LG G7 ThinQ ter reparatie aan te bieden via een T-Shop of online via Dr. Mobile: www.t-mobile.nl/klantense...n-sim/reparatie/aanmelden. Vermeld duidelijk dat de LG G7 ThinQ blijft opstarten na een Software Update. Toestellen worden daar met voorrang verwerkt, de verwachte doorlooptijd van inleveren tot en met retour is een week. Normaal gesproken worden al je gegevens gewist bij een reparatie. Gezien de reacties en jullie zorgen om foto’s en andere data kwijt te raken, hebben we voor dit specifieke probleem aan een uitzondering gewerkt. We zullen ons best doen om te zorgen dat de gegevens op je LG G7 ThinQ blijven staan.

Als er een nieuwe update te delen is, dan laten we dat hier in dit topic weer weten!

• henry_veijer
Op XDA lees ik dat er een nieuwe update beschikbaar is voor de LG G7. Ik ben nog niet thuis dus kan dit nog niet checken. Iemand die dit kan bevestigen?

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

henry_veijer schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:31:
Op XDA lees ik dat er een nieuwe update beschikbaar is voor de LG G7. Ik ben nog niet thuis dus kan dit nog niet checken. Iemand die dit kan bevestigen?
Dat kan ik niet bevestigen, maar wat ik wel kan bevestigenis onderstaande mail die ik 2 minuten geleden kreeg:
Geachte heer, mevrouw,

Wij betreuren het dat u bent getroffen door het softwareprobleem van de LG G7 ThinQ. Sinds de melding van het probleem bij LG is binnengekomen hebben wij hard gewerkt aan een oplossing. T-Mobile gebruikers kunnen hun toestel aanbieden ter reparatie en per direct via het aankooppunt aanmelden. Heeft u uw telefoon via een webwinkel gekocht, dan kunt u op de website van de webwinkel de procedure vinden om deze terug te sturen.
Wij behandelen de reparaties met de hoogste prioriteit. Wij doen hierbij onze uiterste best om alle gegevens op het toestel te behouden.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en dat u snel weer gebruik kunt maken van uw toestel.

Heeft u verder nog vragen dan kunt u ons bereiken via de volgende contact gegevens:

Nederland 0900 543 5454 (lokaal tarief)
België/Luxemburg + 32 (0)15 200 255 (nationaal tarief)
Of per mail via ons contact formulier:
https://www.lg.com/nl/ondersteuning/contact/chat-email/email

Reageren op deze mail is niet mogelijk.

Met vriendelijke groet,

LG Electronics Benelux

• Cinnie
henry_veijer schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:31:
Ja, kan ik bevestigen en werkt als een zonnetje. De update is alleen te krijgen via LG bridge en geeft een update naar v10p. Daarna kan de simcard terug in het toestel en geen vuiltje meer aan de lucht. Werkt alleen als je toestel nog werkt, bv na een factory reset.

• Cinnie
Security schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:42:
Toch heeft T-Mobile e.e.a voor gebruikers geregeld wat ook beschreven staat in het topic.
[...]
Dat is nog steeds de enige boodschap die van T-mobile te vinden is. Geen mededeling op de site, geen mail anders dan de factuur, geen persberichtje maar een reactie binnen een forumpost. Verschillende mensen die hun toestel terug brengen treffen bovendien medewerkers die van deze regeling niets weten. Blijkbaar worden medewerkers net zo slecht geïnformeerd als klanten, lijkt me zeer frustrerend eerlijk gezegd.

• henry_veijer
Cinnie schreef op woensdag 5 december 2018 @ 18:34:
[...]

Ja, kan ik bevestigen en werkt als een zonnetje. De update is alleen te krijgen via LG bridge en geeft een update naar v10p. Daarna kan de simcard terug in het toestel en geen vuiltje meer aan de lucht. Werkt alleen als je toestel nog werkt, bv na een factory reset.
Ik heb mijn G7 ook weer aan de praat. Had nog geen harde reset gedaan en had nog last van bootloops. Maar door hem aan de laptop te hangen en in download mode te zetten kon LG Bridge de telefoon herkennen en de update downloaden.

• Cinnie
henry_veijer schreef op woensdag 5 december 2018 @ 22:39:
[...]

Ik heb mijn G7 ook weer aan de praat. Had nog geen harde reset gedaan en had nog last van bootloops. Maar door hem aan de laptop te hangen en in download mode te zetten kon LG Bridge de telefoon herkennen en de update downloaden.
Nog beter, geen verlies van data.

• Wekkel
  • Registratie: maart 2000

Wekkel

De downloadkoning

Ik bevestig ook dat de methode met LG Bridge werkt zonder data verlies:

https://forum.xda-develop...?p=78351590&postcount=283

• Manny_Moare
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 21-03 11:14

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Ik bevestig dat het ook met data verlies werkt. :)

We will be right back with Manny_Moare !

• le0nii
  • Registratie: december 2018
Ik probeer nu ook de firmware update te installeren. Hij blijft echter bevriezen op de 0 %. Weet iemand hoe je op de goede wijze de telefoon in de download mode kan zetten?

• l3art

l3art

Moderator Mobile
le0nii schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:25:
Ik probeer nu ook de firmware update te installeren. Hij blijft echter bevriezen op de 0 %. Weet iemand hoe je op de goede wijze de telefoon in de download mode kan zetten?
Een beetje eigen inzet kan geen kwaad natuurlijk. Wat heb je al gedaan/geprobeerd?

Maar aangezien je nieuw bent op GoT, hierbij een kleine voorzet.

• RaMoon
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 01:24
Hehe.... werkt perfect met LG Bridge ! _/-\o_

• le0nii
l3art schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:37:
[...]

Een beetje eigen inzet kan geen kwaad natuurlijk. Wat heb je al gedaan/geprobeerd?

Maar aangezien je nieuw bent op GoT, hierbij een kleine voorzet.
Bedankt voor je reactie! Voor m'n gevoel ook al best veel geprobeerd, dus balen dat het overkomt alsof er geen inzet is geweest. Ik probeer de telefoon al meermaals in het hardreset menu te krijgen, zodat ie in ieder geval niet meer bootloopt. Ook het Firmware Update scherm heb ik al meerdere keren tevoorschijn gekregen, maar ook hier lijkt de telefoon niet mee te werken. De hele nacht is er geen procentje bij gekomen.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
le0nii schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:37:
[...]

Bedankt voor je reactie! Voor m'n gevoel ook al best veel geprobeerd, dus balen dat het overkomt alsof er geen inzet is geweest. Ik probeer de telefoon al meermaals in het hardreset menu te krijgen, zodat ie in ieder geval niet meer bootloopt. Ook het Firmware Update scherm heb ik al meerdere keren tevoorschijn gekregen, maar ook hier lijkt de telefoon niet mee te werken. De hele nacht is er geen procentje bij gekomen.
Het is altijd goed om bij je post te zetten wat je allemaal al gedaan hebt. Is een regel die de meeste mensen hier op GoT kennen, maar als je nieuw bent hier kan ik me voorstellen dat je dat niet weet. Bij deze.

Het lijkt er op dat de juiste drivers niet geïnstalleerd zijn. Welke dat precies moeten zijn moet je zelf even zoeken, ik heb zelf namelijk geen G7. Of anders kan iemand anders hier je er wellicht op wijzen.

Je kan controleren of het met de drivers te maken heeft door bij apparaatbeheer te kijken of de telefoon, wanneer deze in download modus staat, herkend wordt door windows.

• le0nii
l3art schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:40:
[...]

Het is altijd goed om bij je post te zetten wat je allemaal al gedaan hebt. Is een regel die de meeste mensen hier op GoT kennen, maar als je nieuw bent hier kan ik me voorstellen dat je dat niet weet. Bij deze.

Het lijkt er op dat de juiste drivers niet geïnstalleerd zijn. Welke dat precies moeten zijn moet je zelf even zoeken, ik heb zelf namelijk geen G7. Of anders kan iemand anders hier je er wellicht op wijzen.

Je kan controleren of het met de drivers te maken heeft door bij apparaatbeheer te kijken of de telefoon, wanneer deze in download modus staat, herkend wordt door windows.
Enorm gek, maar bij een derde keer naar het Firmware Update scherm gaan, lijkt de telefoon eindelijk herkend te worden! Ik wacht nu de update af. Bedankt in ieder geval voor de hulp.

• RaMoon
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 01:24
Als je in het programma LG Bridge zit en je gaat naar het tabblad " software update" en je kiest voor updaten lijkt er niets in het programma te gebeuren. Op je telefoon zal je zien dat er een software update plaats vindt.

Gewoon zo laten gaan totdat hij klaar is en voila ... simcard erin terug en geen problemen meer.

• Security

Security

it's just me

Update via T-Mobile community:
Hey allemaal,

Hierbij weer een update en we laten je graag weten dat we een definitieve oplossing voor de problemen met de LG G7 Thinq hebben gevonden!

Na onze oproep eerder deze week hebben meerdere gebruikers hun toestel naar ons servicecentrum gestuurd om een reparatie uit te laten voeren. De eerste toestellen zijn alweer volledig hersteld en onderweg naar hun eigenaar. Dit is in de meeste gevallen ook mét behoud van data gebeurt.

Wij raden iedereen, die nog steeds problemen ondervindt met zijn of haar toestel, het toestel zo snel mogelijk aan te melden ter reparatie. Ook willen we nogmaals vragen aan gebruikers niet zelf aan de slag te gaan met een zogeheten ‘harde softwarereset’. De kans bestaat dan dat gegevens definitief verwijderd worden.

De software update van 3 december (V10p) is nu ook over the air beschikbaar en 100% veilig. Gebruikers die hiervoor een melding krijgen kunnen deze update het beste uitvoeren. Zij hoeven het toestel dan niet op te sturen.

Alle toestellen die bij ons (via het verkooppunt of de klantenservice) worden aangeboden behandelen wij nog steeds met de hoogste prioriteit, daar is dan ook niets aan veranderd!

We laten weer van ons horen zodra er een update te delen is!

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

Ook ik kan bevestigen dat de methode met downloadmode en lg bridge werkt. Alle data (foto's en app settings) heb ik terug.

Werkwijze:
Eerst lg bridge installen en starten.
Dan je lege g7 in de hand houden met de usb kabel er aan. Volume up knop ingedrukt houden. En dan de usb kabel in je computer prikken.

Bij mij schoot de telefoon direct in download mode. Lg bridge herkende hem direct en kwam met de firmware update. Ik heb zelf even niks gedaan eerst en de telefoon laten laden, wel zo safe met een update.

• Jouhki
En toen kapte opeens Friendly for Facebook ermee op de G7... werkt nog prima op de Android tablet maar op de G7 moet nu iedere keer ingelogd worden.... wat niet eens gaat want zodra je op het login naam invoerveld drukt schiet die gelijk naar loading... en dan gebeurd er niets meer.
App meerdere malen verwijderd en opnieuw geïnstalleerd zonder succes, tevens G7 meerdere malen opnieuw opgestart en ook geen succes. Werkt maanden prima en van het één op het andere moment is het compleet over..
Op dit soort momenten vraag ik mij af of het wel zo verstandig was om over te stappen naar Android.

• Lord Sheep
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 23-03 08:06
Google Cam / GCam is inmiddels ook voor de G7 beschikbaar, zie XDA. Heb eventjes snel getest en lijkt erop dat de foto's beter zijn.

• pitchdown
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 15:03
Ik heb hier een LG G7 met een raar probleem.
Ik gebruik in mijn huis 5 Ghz wifi voor hogere snelheid.
De G7 ziet er echter verschillende 5 Ghz kanalen niet.
Ik heb nu hard kanaal 124 ingesteld welke de telefoon wel ziet.

Elke nieuwe telefoon van deze tijd moet alle (hoge) kanalen toch gewoon zien?
Een galaxy s9 ziet de kanalen wel.

iemand een idee of dit op de telefoon oid op te lossen is?

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Professional Googler

Sinds een week of 2 werkt mijn vingerafdruk-scanner niet meer naar behoren. De helft van de tijd lijkt het wel of deze staat uitgeschakeld; er komt dan nul response op een vingerafdruk. De andere helft van de tijd werkt ie perfect.... Ik vermoed dat het een firmware bug betreft die mee is gekomen in de update van December.
Hebben hier meer mensen last van?

• Pierre_nr1
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22:33
Van welke datum is jullie veiligheids-update van de LG 7, model LM-G710EM? Die van mij is van 1 mei 2018, en er zijn geen updates. Klopt dat?

Buildnr. : OPR1.170623.032
Softwareversie : V10b-222-01

• Pierre_nr1
Freekers schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 10:33:
Sinds een week of 2 werkt mijn vingerafdruk-scanner niet meer naar behoren. De helft van de tijd lijkt het wel of deze staat uitgeschakeld; er komt dan nul response op een vingerafdruk. De andere helft van de tijd werkt ie perfect.... Ik vermoed dat het een firmware bug betreft die mee is gekomen in de update van December.
Hebben hier meer mensen last van?
Welke firmware versie heb je op dit moment?

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Professional Googler

Pierre_nr1 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:22:
Welke firmware versie heb je op dit moment?
Build nummer: OPR1.170623.032
Software versie: V10p-EUR-XX
Android beveiligingspatchniveau: 1 november 2018

• Pierre_nr1
Freekers schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:29:
[...]

Build nummer: OPR1.170623.032
Software versie: V10p-EUR-XX
Android beveiligingspatchniveau: 1 november 2018
Ik heb vanavond met LGUP versie G710EM10p_00_OPEN_EU_OP_1203(de december update dus) geinstalleerd, deze werkt probleemloos. Dus ook de fingerprint security.

• Pierre_nr1
Gebruikt iemand Netflix met zijn/haar LG G7? Ondanks dat de G7 Widevine level 1 ondersteund, is de resolutie 720P(1280x720) i.p.v. 1080P(1920x1080)

• Goofman
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:45
Pierre_nr1 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:49:
Van welke datum is jullie veiligheids-update van de LG 7, model LM-G710EM? Die van mij is van 1 mei 2018, en er zijn geen updates. Klopt dat?

Buildnr. : OPR1.170623.032
Softwareversie : V10b-222-01
Afgelopen week de G7 bij Belsimpel gekocht en deze had dezelfde (oude) firmware + security update. Via OTA check werd er niets gevonden. Via LG Bridge werd er wel een update gevonden maar gaf het installeren hiervan een foutmelding. Uiteindelijk met LGUP de EU v10p firmware geïnstalleerd waar de security update van november in zit. Nu maar hopen dat voortaan de security updates wel OTA binnen komen.

Het gaat in mijn geval om een Italiaans toestel. Jammer dat updaten via LGUP nodig was. Zou betekenen dat iemand anders die hetzelfde toestel via Belsimpel gekocht zou hebben en niet bekend is met LGUP geen updates binnen zou krijgen. Kwalijke zaak.

• Pierre_nr1
Goofman schreef op maandag 21 januari 2019 @ 09:36:
[...]

Afgelopen week de G7 bij Belsimpel gekocht en deze had dezelfde (oude) firmware + security update. Via OTA check werd er niets gevonden. Via LG Bridge werd er wel een update gevonden maar gaf het installeren hiervan een foutmelding. Uiteindelijk met LGUP de EU v10p firmware geïnstalleerd waar de security update van november in zit. Nu maar hopen dat voortaan de security updates wel OTA binnen komen.

Het gaat in mijn geval om een Italiaans toestel. Jammer dat updaten via LGUP nodig was. Zou betekenen dat iemand anders die hetzelfde toestel via Belsimpel gekocht zou hebben en niet bekend is met LGUP geen updates binnen zou krijgen. Kwalijke zaak.
Dank je, ik heb hezelfde toestel. Zou je mij een link willen sturen naar de EU v10p? Mag ook via een PM hoor. Ik ben bekend met LGUP.

btw LG Bridge gaf bij mij ook een update aan maar kreeg ook een foutmelding aan het begin van de installatie. Er is hoop, de Aziatische versie van de LG G7 heeft sinds enkele dagen Pie ontvangen en onze toestellen zullen dat ook. Het duurt alleen even bij LG, staan ze ook om bekend. Erg jammer, want het toestel vind ik echt top. Voor een prijs van rond de €400,- is het absoluut een aanrader.

• Goofman
Pierre_nr1 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:50:
[...]

Dank je, ik heb hezelfde toestel. Zou je mij een link willen sturen naar de EU v10p? Mag ook via een PM hoor. Ik ben bekend met LGUP.

btw LG Bridge gaf bij mij ook een update aan maar kreeg ook een foutmelding aan het begin van de installatie. Er is hoop, de Aziatische versie van de LG G7 heeft sinds enkele dagen Pie ontvangen en onze toestellen zullen dat ook. Het duurt alleen even bij LG, staan ze ook om bekend. Erg jammer, want het toestel vind ik echt top. Voor een prijs van rond de €400,- is het absoluut een aanrader.
Check je pm

En inderdaad een heel fijn toestel. Ik had 'm eerder al eens. Ingeruild voor de V30 maar spijt gekregen en nu toch weer genomen na retourneren van de V30 ;-)

• nodog
  • Laatst online: 21-03 12:51
Nou, ook die belsimpel aanbieding gekocht en dezelfde problemen tegengekomen als bovenstaand. OTA update ziettie niet, LG Bridge geeft foutmelding tijdens update, dus LG UP geinstalleerd en daarmee geprobeerd. Helaas toch iets niet goed gedaan/gegaan....

Tijdens de eerste poging met LG UP kwam Bridge (dat ik niet had aangezet overigens) er tussendoor met allerlei meldingen dattie de update wilde afmaken. Ik heb de hele boel afgebroken door de USB eruit te halen en de telefoon te resetten door vol down/power off 8 sec ingedrukt houden. Eerder was dat geen probleem (had dat al een paar keer eerder gedaan tijdens de misgelopen Bridge updates). Nu was het blijkbaar toch niet zo slim want hij komt nu niet meer uit de bootlader, wat ik ook probeer.

Heeft iemand een idee wat te doen?

• Goofman
LG Bridge deinstalleren, de G7 in download mode aan de computer hangen en dan met LG Up de firmware installeren in refurbish mode

• nodog
  • Laatst online: 21-03 12:51
Thanks man. Dat heb ik geprobeerd maar hij blijft maar heel kort in die downloadmodus hangen (2 seconden ofzo) voordat hij weer terugschiet naar het bootladerscherm.
In de tijd dat hij op downloadmodus staat ziet de pc/LG UP nog niet dat hij verbonden is dus kan ik ook niks doen. Als hij ziet dat het de G7 is, is de telefoon alweer uit downloadmodus en kan ik niks uploaden vanaf LG UP zonder direct errors te krijgen.

voor de volledigheid, ik probeer in downloadmodus te komen door vol up in te houden bij opnieuw opstarten en ik probeer deze versie erop te zetten: G710EM10p_00_OPEN_EU_OP_1203.kdz
Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True