LG heeft zijn G7 ThinQ-smartphone officieel aangekondigd. Het toestel heeft een fysieke knop om Google Assistant te activeren en ondersteunt ook Google Lens. Het toestel komt waarschijnlijk in juni uit voor 849 euro. LG G7 ThinQHet nieuwe topmodel van LG heeft een 6,1"-lcd met een verhouding van 19,5:9 en een resolutie van 3120x1440 pixels. Het toestel draait op de Qualcomm Snapdragon 845-soc en heeft 4GB lpdd4r4x-geheugen. Het opslaggeheugen bestaat uit 64GB ufs 2.1 en is uitbreidbaar met een micro-sd-kaartje. De behuizing is afgedicht tegen stof volgens de ip68-rating. Hoewel het toestel een groter scherm heeft dan de LG G6, is het nieuwe model nauwelijks groter volgens de fabrikant. De breedte is ongewijzigd, wel is de G7 ThinQ een halve centimeter langer. Zowel de voorkant als de achterkant is afgewerkt met een laag Gorilla Glass 5 en de zijkant heeft een metalen rand. In het toestel zit een 3000mAh-accu en daarmee is de capaciteit iets lager dan die van de LG G6, die een 3300mAh-accu had. De smartphone wordt geleverd met Android 8.0, met daaroverheen LG's eigen skin. LG claimt dat het scherm erg helder kan en ook bij direct zonlicht goed is af te lezen. Eerder noemde de fabrikant al een helderheid van 1000cd/m². Gebruikers kunnen ervoor kiezen om het bovenste deel van het langwerpige scherm met daarin een inkeping in te zetten voor het weergeven van notificaties. Het is ook mogelijk om dit gedeelte zwart te laten, waardoor de inkeping niet meer opvalt. Net als andere recente LG-smartphones heeft de G7 ThinQ twee camera's aan de achterkant, waarvan één een ultragroothoeklens heeft. Dit keer zijn het twee zestienmegapixelcamera's; bij eerdere modellen had de groothoekcamera een lagere resolutie. De primaire camera heeft een f/1.6-lens; de groothoekcamera heeft een lens met een lichtsterkte van f/1.9. De camera krijgt de 'ai-functies' die eerder met de LG V30S ThinQ werden geïntroduceerd. Dat zijn standen waarin de camera bijvoorbeeld veel foto's maakt en die combineert voor betere resultaten bij weinig licht. Verder geeft LG de smartphone een Live Fotomodus, waarbij de camera continu beeld opneemt in een buffer. Als de gebruiker een foto maakt, wordt ook een fragment van één seconde voor de opname vastgelegd. Daarnaast kunnen gebruikers stickers toevoegen aan foto's die gebruikmaken van gezichtsherkenning voor 2d- en 3d-overlays. Onder de volumeknop zit een extra knop die snel toegang geeft tot Google Assistant. Door twee keer te drukken wordt Google Lens geopend. Als gebruikers de knop ingedrukt houden, kunnen ze opdrachten geven aan de spraakassistent van Google. Volgens LG is de G7 ThinQ een van de eerste smartphons die Google Lens ondersteunt. Dat is een dienst die onderwerpen in het beeld van de camera kan herkennen en via overlays informatie kan tonen. De feature werkt binnen Google Assistant en Google Foto's. Informatie over de beschikbaarheid van de LG G7 ThinQ in de Benelux heeft LG nog niet bekendgemaakt in zijn persbericht. Tegenover retailers communiceert de fabrikant een verschijningsdatum in juni en een adviesprijs van 849 euro.
Terug naar Inhoudsopgave
Terug naar Inhoudsopgave Terug naar Inhoudsopgave Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.
Terug naar Inhoudsopgave |
Ben ik de enige die veel screenprotectors ziet die niet goed op maat zijn voor de lg g7?
Ik heb er eentje van AliExpress besteld, te smal en te kort.
Ook heb ik er een besteld op gsmpunt.nl, zelfde probleem...
Iemand een screenprotector die wel gewoon past?
Ik denk dat het te maken heeft met de afgeronde hoeken op het scherm van de g7.
Ik heb er eentje van AliExpress besteld, te smal en te kort.
Ook heb ik er een besteld op gsmpunt.nl, zelfde probleem...
Iemand een screenprotector die wel gewoon past?
Ik denk dat het te maken heeft met de afgeronde hoeken op het scherm van de g7.