Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19-04 16:36

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter

LG heeft zijn G7 ThinQ-smartphone officieel aangekondigd. Het toestel heeft een fysieke knop om Google Assistant te activeren en ondersteunt ook Google Lens. Het toestel komt waarschijnlijk in juni uit voor 849 euro.

LG G7 ThinQHet nieuwe topmodel van LG heeft een 6,1"-lcd met een verhouding van 19,5:9 en een resolutie van 3120x1440 pixels. Het toestel draait op de Qualcomm Snapdragon 845-soc en heeft 4GB lpdd4r4x-geheugen. Het opslaggeheugen bestaat uit 64GB ufs 2.1 en is uitbreidbaar met een micro-sd-kaartje.

De behuizing is afgedicht tegen stof volgens de ip68-rating. Hoewel het toestel een groter scherm heeft dan de LG G6, is het nieuwe model nauwelijks groter volgens de fabrikant. De breedte is ongewijzigd, wel is de G7 ThinQ een halve centimeter langer. Zowel de voorkant als de achterkant is afgewerkt met een laag Gorilla Glass 5 en de zijkant heeft een metalen rand. In het toestel zit een 3000mAh-accu en daarmee is de capaciteit iets lager dan die van de LG G6, die een 3300mAh-accu had. De smartphone wordt geleverd met Android 8.0, met daaroverheen LG's eigen skin.

LG claimt dat het scherm erg helder kan en ook bij direct zonlicht goed is af te lezen. Eerder noemde de fabrikant al een helderheid van 1000cd/m². Gebruikers kunnen ervoor kiezen om het bovenste deel van het langwerpige scherm met daarin een inkeping in te zetten voor het weergeven van notificaties. Het is ook mogelijk om dit gedeelte zwart te laten, waardoor de inkeping niet meer opvalt.

Net als andere recente LG-smartphones heeft de G7 ThinQ twee camera's aan de achterkant, waarvan één een ultragroothoeklens heeft. Dit keer zijn het twee zestienmegapixelcamera's; bij eerdere modellen had de groothoekcamera een lagere resolutie. De primaire camera heeft een f/1.6-lens; de groothoekcamera heeft een lens met een lichtsterkte van f/1.9.

De camera krijgt de 'ai-functies' die eerder met de LG V30S ThinQ werden geïntroduceerd. Dat zijn standen waarin de camera bijvoorbeeld veel foto's maakt en die combineert voor betere resultaten bij weinig licht. Verder geeft LG de smartphone een Live Fotomodus, waarbij de camera continu beeld opneemt in een buffer. Als de gebruiker een foto maakt, wordt ook een fragment van één seconde voor de opname vastgelegd. Daarnaast kunnen gebruikers stickers toevoegen aan foto's die gebruikmaken van gezichtsherkenning voor 2d- en 3d-overlays.

Onder de volumeknop zit een extra knop die snel toegang geeft tot Google Assistant. Door twee keer te drukken wordt Google Lens geopend. Als gebruikers de knop ingedrukt houden, kunnen ze opdrachten geven aan de spraakassistent van Google. Volgens LG is de G7 ThinQ een van de eerste smartphons die Google Lens ondersteunt. Dat is een dienst die onderwerpen in het beeld van de camera kan herkennen en via overlays informatie kan tonen. De feature werkt binnen Google Assistant en Google Foto's.

Informatie over de beschikbaarheid van de LG G7 ThinQ in de Benelux heeft LG nog niet bekendgemaakt in zijn persbericht. Tegenover retailers communiceert de fabrikant een verschijningsdatum in juni en een adviesprijs van 849 euro.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 8
SkinUX
CPUQualcomm® Snapdragon™ 845
GPUQualcomm® Adreno™ 630 GPU
RAM4 GB
ROM64 GB (Uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 5.0, NFC, A-GPS, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac
AansluitingenUSB Type-C, 3,5mm audio aansluiting
SensorenVingerafdruksensor, versnellingsmeter, gyro, nabijheid, kompas, barometer
Scherm18,5:9, 6,1" 3120 x 1440px LCD
Front Camera8 MP, f/1.9
Back Camera (standaard)16 MP, f/1.6, PDAF,
Back Camera (Groothoek)16 MP, f/1,9
Accu3000 mAh (QC3.0)
KleurZwart, Grijs
Afmetingen153,2 x 71,9 x 7,9 mm
Gewicht162 g
Prijs€849,-
Release DatumJuni
BijzonderhedenEnorm fel scherm (1000nits)

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.003-05-2018Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

• Floris237
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 16-04 14:04
Ik ben benieuwd of er nog een mooie pre-order actie komt voor de G7! Tot nu toe heb ik dit gevonden:

-Coolblue: Beats Studio3 Wireless twv €299 bij pre order prijs van €849

Als jullie meerdere acties weten, let me know dan vul ik dit lijstje aan! Het lijkt me een fantastisch toestel.

• CAD_Allard
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 18-04 22:19
I.c.m. met een t-mobile abbo is de G7 bij mobiel.nl €493,-. Scheelt aanzienlijk!! :)

Als je dan ook nog een "echt alles in 1" afsluit, dus met thuis en mobiele abbo, krijg je nog €180,- retour. Dan is de telefoon inclusief verzending en thuiskopieheffing ±€320,-.

Zelf zo besteld, en lang geen gekke deal volgens mij! (Ook al krijg je met elk toestel die €180,- retour ;) )

• xpz
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 07-04 21:37
Damn zeg, wat schieten die prijzen heen en weer bij de winkels. Scannen ze soms automagisch de concurrentje?. Gisteravond was deze phone bij o.a. belsimpel 333 euro. Vanmiddag 351 en nu weer 377 oid. #wtf

• Goofman
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 09:06
333 Euro?! Niet nadenken, maar gewoon kopen.
Maar die prijswijzigingen waren me ook opgevallen. Best irritant eerlijk gezegd. 2 weken geleden nog 389 Euro betaald

• xpz
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 07-04 21:37
Inderdaad, super irritant dit. Het lijkt wel dynamisch te gaan. Bel simpel zat er steeds 1 euro onder. Dus zo van, hey als die concurrent eronder gaat en we maken wat minder marge, maar toch nog genoeg om de kosten te dekken + beetje winst, drop dan de prijs instant ;-)

• onnaj
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 16-04 11:44
Vorige week was ie onder de €325,- nu weer een heel stuk duurder. Helaas duurde reparatie van mijn LG G6 door het wederom falen van dynafix zo lang anders had ik toen waarschijnlijk de G6 gekocht

• MartijnKars
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 19-04 22:50
En nu opeens weer €325 bij Belsimpel...
Wel een mooie deal..

• Amaze86
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19-04 16:10
MartijnKars schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:38:
En nu opeens weer €325 bij Belsimpel...
Wel een mooie deal..
Al een tijdje hoor,sinds 9 maart ook op mobiel.nl

• onnaj
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 16-04 11:44
Amaze86 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 06:18:
[...]

Al een tijdje hoor,sinds 9 maart ook op mobiel.nl
Heel veel telefoon voor je geld denk ik.... Maar ik twijfel nog of het zo'n upgrade is tov de G6. Denk dat ik toch wacht op de G8

• Amaze86
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19-04 16:10
onnaj schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 23:06:
[...]

Heel veel telefoon voor je geld denk ik.... Maar ik twijfel nog of het zo'n upgrade is tov de G6. Denk dat ik toch wacht op de G8
Ja dat wel,alleen lg daalt altijd snel. Ben benieuwd naar de g8.Kan al in april verlengen dus zow het wel,s10 of g8.
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True