Parkettegel - keramisch parket

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Registratie: Oktober 2022
  • Niet online
Klopt, dan ga je naar een heel ander product (laminaat/pvc/etc). Was ook oorspronkelijk het plan en aan een keramische tegel wil ik best wat extra aan uitgeven maar kom nu flink boven dat bedrag uit. Vooral de overige kosten en de upgrade naar visgraat vallen me tegen. Zeker omdat het 80+ m2 is tikt het lekker door.

Maar goed, misschien nog een andere offerte elders plaatsen? Als ik onder de 95 euro / m2 uit kan komen zou het mooi zijn, maar is misschien niet realistisch. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:25
LordBusiness schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:20:
Klopt, dan ga je naar een heel ander product (laminaat/pvc/etc). Was ook oorspronkelijk het plan en aan een keramische tegel wil ik best wat extra aan uitgeven maar kom nu flink boven dat bedrag uit. Vooral de overige kosten en de upgrade naar visgraat vallen me tegen. Zeker omdat het 80+ m2 is tikt het lekker door.

Maar goed, misschien nog een andere offerte elders plaatsen? Als ik onder de 95 euro / m2 uit kan komen zou het mooi zijn, maar is misschien niet realistisch. :/
Voor visgraat gaat dat niet lukken is mijn vermoeden.

PVC wordt besproken in andere topics, maar daar kleven wat mij betreft wel echt nadelen aan bij intensief gebruik op de BG.

Wij hebben PVC boven. Het ziet er mooi uit, het voelt ook lekker aan de voeten icm de vloerverwarming, maar op plekken waar bijv een stoel staat zie je wel al best wel snel krasjes e.d. Vrienden van ons hebben PVC op de BG. Daar waar de tafel met eetkamer stoelen staat is het echt een slagveld op de vloer... Dat heb je met tegels niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-07 21:12
SquareOne schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:35:
[...]

Voor visgraat gaat dat niet lukken is mijn vermoeden.

PVC wordt besproken in andere topics, maar daar kleven wat mij betreft wel echt nadelen aan bij intensief gebruik op de BG.

Wij hebben PVC boven. Het ziet er mooi uit, het voelt ook lekker aan de voeten icm de vloerverwarming, maar op plekken waar bijv een stoel staat zie je wel al best wel snel krasjes e.d. Vrienden van ons hebben PVC op de BG. Daar waar de tafel met eetkamer stoelen staat is het echt een slagveld op de vloer... Dat heb je met tegels niet.
Wij hebben pvc boven en laminaat op zolder en ik vind die pvc in alle opzichten verschrikkelijk en had duizend keer liever die laminaat ook boven gelegd. Uiterlijk, schoonmaken, de strepen en krassen die erop komen. Dat hadden we zelfs met onze vorige laminaat niet. Noem maar op. En het was echt geen goedkope vloer.

Pvc zou ik sowieso echt nooit meer willen, maar laminaat is wel wat kwetsbaar voor beneden.. Onze tegelvloer beneden was het geld echt waard.

Visgraat laten leggen is heel duur want het is veel meer werk. Rechte vloeren zijn ook heel mooi, als je wel tegels wilt maar wel goedkoper.

[ Voor 7% gewijzigd door Poumelie op 24-02-2023 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poumelie
-edit, foutje

[ Voor 96% gewijzigd door Poumelie op 24-02-2023 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:32
LordBusiness schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:20:

Was voor mij ook de reden om uiteindelijk toch voor pvc te kiezen. Ik kon de 50 euro per m2 extra t.o.v. PVC echt niet aan mezelf verkopen. Helemaal niet op een oppervlakte van 170 m2 en een begane grond van 90. Ja, het zal vast wat meer krassen uiteindelijk, maar de voorbeelden die ik heb gezien is dat ook erg afhankelijk van het type pvc dat je neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:57
Hier ook nog meningen over een ontkoppelingsmat? Hebben nu een offerte waarin deze is meegenomen, ik was uitgegaan van een dilatatievoeg echter willen ze dit graag gebruiken.

Op zich geen probleem, echter is dat zo'n 3000 euro extra. gaat om zo'n 95m2

Als ik er op zoek vind ik veelal reclame / advies het te gebruiken maar even benieuwd naar jullie overwegingen.
En heeft het daarnaast nog nadelen met lage temperatuur vloerverwarming en koeling?

Het gaat overigens bij ons om een nieuwbouw woning. Vloerverwarming en cementdekvloer 9,5 cm dik.

Bedankt :)

[ Voor 9% gewijzigd door Kees_frl op 28-02-2023 15:48 ]

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:40
Kees_frl schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 15:22:
Hier ook nog meningen over een ontkoppelingsmat? Hebben nu een offerte waarin deze is meegenomen, ik was uitgegaan van een dilatatievoeg echter willen ze dit graag gebruiken.

Als ik er op zoek vind ik veelal reclame / advies het te gebruiken maar even benieuwd naar jullie overwegingen.
En heeft het daarnaast nog nadelen met lage temperatuur vloerverwarming en koeling?

Het gaat overigens bij ons om een nieuwbouw woning. Vloerverwarming en cementdekvloer 9,5 cm dik.

Ik heb het bij mij nog niet gezien in de offertes maar dat gaat om keramisch parket. Ga jij voor grotere vierkante tegels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Patox schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 17:33:
[...]

Ik heb het bij mij nog niet gezien in de offertes maar dat gaat om keramisch parket. Ga jij voor grotere vierkante tegels?
Hoi, nee ook keramisch parket :)

Gaan het gewoon recht laten plaatsen. Geen visgraat of zoiets mocht dat het verschil maken. Zijn wel aardige lange tegels van 160 x 26

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-07 12:31
Kees_frl schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 15:22:

Standaard wil je een ontkoppelingsmat als je groter dan 60x60 gaat...
Er zijn extra flexibele lijmen die beweren dat deze de mat vervangen, maar de garantie... twijfelachtig.
Goed afspreken met de vloerder, een vakman wil kwaliteit leveren en zo te zien heb je er een vast.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
naftebakje schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:43:
[...]
Standaard wil je een ontkoppelingsmat als je groter dan 60x60 gaat...
Er zijn extra flexibele lijmen die beweren dat deze de mat vervangen, maar de garantie... twijfelachtig.
Goed afspreken met de vloerder, een vakman wil kwaliteit leveren en zo te zien heb je er een vast.
Dankjewel, nog meer ervaringen?

Heeft het nog nadelen qua vloer verwarmen of koelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
Kees_frl schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 15:18:
[...]

Dankjewel, nog meer ervaringen?

Heeft het nog nadelen qua vloer verwarmen of koelen
Heb jij nog meer uitgevonden rondom de noodzaak van zo'n ontkoppelings mat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:51

Exirion

Gadgetfetisjist

Poumelie schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 14:15:
Wij hebben pvc boven en laminaat op zolder en ik vind die pvc in alle opzichten verschrikkelijk en had duizend keer liever die laminaat ook boven gelegd. Uiterlijk, schoonmaken, de strepen en krassen die erop komen.
Ben toch wel benieuwd welke PVC vloer je hebt liggen. Ik heb 4 jaar geleden in verschillende ruimtes Moduleo PVC gelegd en dat ligt er nog overal even strak en krasloos in. Het ligt ook op een verdieping met 2 ruimtes grenzend aan een trappenhal die in de winter een graad of 12 en in de zomer een graad of 40 wordt. Aan 1 stuk doorgelegd in die drie ruimtes zonder kieren door uitzet/krimp. Tijdens het leggen heb ik wel eens een stuk geprobeerd te beschadigen door de bovenkant over de cementdekvloer heen te schuren. Of er een mes in te zetten. Je moet moeite doen om zichtbare sporen te krijgen. Zoals met alles bestaan er grote kwaliteitsverschillen, ook bij PVC vloeren. Bovendien voelt en klinkt die vloer beter aan dan alle laminaatvloeren die ik ken, want dat is voor mij persoonlijk echt een no-go, ongeacht prijsklasse.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poumelie
Exirion schreef op zondag 12 maart 2023 @ 14:32:
[...]

Ben toch wel benieuwd welke PVC vloer je hebt liggen. Ik heb 4 jaar geleden in verschillende ruimtes Moduleo PVC gelegd en dat ligt er nog overal even strak en krasloos in. Het ligt ook op een verdieping met 2 ruimtes grenzend aan een trappenhal die in de winter een graad of 12 en in de zomer een graad of 40 wordt. Aan 1 stuk doorgelegd in die drie ruimtes zonder kieren door uitzet/krimp. Tijdens het leggen heb ik wel eens een stuk geprobeerd te beschadigen door de bovenkant over de cementdekvloer heen te schuren. Of er een mes in te zetten. Je moet moeite doen om zichtbare sporen te krijgen. Zoals met alles bestaan er grote kwaliteitsverschillen, ook bij PVC vloeren. Bovendien voelt en klinkt die vloer beter aan dan alle laminaatvloeren die ik ken, want dat is voor mij persoonlijk echt een no-go, ongeacht prijsklasse.
Therdex. Zou (volgens mij) een goed merk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
Weet iemand of de Novabell Eiche Natur ergens in de omgeving van Amsterdam te zien is (op de vloer)? Staaltje gezien lijkt mooi maar als ik wat fotos van een groter oppervlakte zie op internet is deze vloer ineens erg druk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
Patox schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:02:
Weet iemand of de Novabell Eiche Natur ergens in de omgeving van Amsterdam te zien is (op de vloer)? Staaltje gezien lijkt mooi maar als ik wat fotos van een groter oppervlakte zie op internet is deze vloer ineens erg druk
Friesland helemaal :) maar eens - wij hebben de vloer gezien bij een klant van de leverancier en die kwam gelukkig overeen met het staaltje / proeftegels. Begrijp echt niet waarom ze die foto's inderdaad ook hanteren. Daar kwam bij ons ook twijfel vandaan en toen heeft de leverancier twee klanten gebeld en gevraagd of we daar konden kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
Kees_frl schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:29:
[...]

Friesland helemaal :) maar eens - wij hebben de vloer gezien bij een klant van de leverancier en die kwam gelukkig overeen met het staaltje / proeftegels. Begrijp echt niet waarom ze die foto's inderdaad ook hanteren. Daar kwam bij ons ook twijfel vandaan en toen heeft de leverancier twee klanten gebeld en gevraagd of we daar konden kijken.
Heb jij hem zelf nu liggen en zou je eventueel wat fotos kunnen dm-en? Wel goed om te weten dat jullie hetzelfde hadden door de online fotos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
Patox schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 14:33:
[...]

Heb jij hem zelf nu liggen en zou je eventueel wat fotos kunnen dm-en? Wel goed om te weten dat jullie hetzelfde hadden door de online fotos
Nee, week 24 pas. :)

Maar durfden het aan na bezoeken van klanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Patox schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 14:33:
[...]

wil je misschien delen wat jullie ongeveer kwijt zouden zijn per M2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patox
Wat zijn de ervaringen met het gevoel van de warmte van de tegels in combinatie met Lage Temperatuur (LTV) VV? We zijn een beetje bang dat de tegels altijd koud zullen aanvoelen tenzij het echt streng vriest buiten. Hout/PVC zal toch wat warmer aan de voeten zijn? Altijd op sloffen lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
Patox schreef op maandag 3 april 2023 @ 11:19:
Wat zijn de ervaringen met het gevoel van de warmte van de tegels in combinatie met Lage Temperatuur (LTV) VV? We zijn een beetje bang dat de tegels altijd koud zullen aanvoelen tenzij het echt streng vriest buiten. Hout/PVC zal toch wat warmer aan de voeten zijn? Altijd op sloffen lopen?
Wat zie je als hoge temperatuur vloerverwarming? Als de aanvoertemperatuur hoog is, wordt een mengverdeler toegepast die het aanvoerwater mengt met water uit de vloer om de gewenste lage temperatuur (en hoge flow) te bekomen, vloeroppervlak wil je nooit boven 28°C.

Als je met lagetemperatuursverwarming (typisch een warmtepomp) werkt, heb je typisch ook veel langere stooksessies (urenlang op laag pitje pruttelen is het zuinigste; met een gasCV is het minder nadelig om kortere heftigere stooksessies te doen) dus wordt de vloer ook langer warm gehouden.
Onderschat ook niet het bufferend effect van honderden kilo's zandcement (ook als je vloerverwarming correct opbouwd, dus isolatie tussen betonnend draagvloer en zandcement blijf je een flinke buffer behouden).

Wel 2 zaken om voor op te letten:
- Vloerverwarming is geen voetchauffage; ben je een koudkleum en heb je snel koude tenen is het toegestaan om dikke kousen/pantoffels te dragen. Ben je geen koudkleum, dan zal je genieten van koude voetjes in de zomer.
- Laat je niet wijsmaken dat je geen nachtverlaging mag toepassen bij vloerverwarming! Vloerverwarming (zeker met LT aanvoer en een goed geïsoleerd huis) zal geneid zijn om 's nachtst te verwarmen (koudst buiten, dus slechtste efficiëntie warmtepomp) waardoor overdag niet wordt gestookt (want vloer straalt uit, buiten is het warmer en de zon helpt ook mee opwarmen).
Zelfs een kleine verlaging van een graad 's nachts zal je in staat stellen de thermostaat dit weer te laten opwarmen op een gewenst moment (zodat 's ochtends de vloer gestookt wordt dus warm is).
Voor de besparingstweaker: slim aansturen op opwek van je zonnepanelen kan zelfverbruik maximaliseren; ideaal als je niet meer kan salderen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-07 14:13
louzy82 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 13:55:
[...]

Ondertussen is men begonnen aan het leggen van de vloer dus nu moeten we nog de kleur voeg kiezen.

Tips?

Bij het ene voorbeeld zie je een kleur voeg die zoveel mogelijk op de tegel lijkt en ergens anders juist een contrasterende, donkere voeg
Welke voeg heb je uiteindelijk gekozen en wil je misschien wat foto’s delen van het resultaat. Ben erg benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
Vitruvius schreef op donderdag 13 april 2023 @ 21:48:
[...]
Welke voeg heb je uiteindelijk gekozen en wil je misschien wat foto’s delen van het resultaat. Ben erg benieuwd. :)
Volgens mij al ergens geplaatst in dit topic als je even zoekt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Niet online
louzy82 schreef op zondag 6 november 2022 @ 18:58:
Onze vloer is ondertussen gelegd en we zijn er ontzettend blij mee.
Foto's doen het niet altijd recht maar hier toch een poging
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Klopt, foto's zijn er maar de voeg nog niet. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-07 22:11
Vitruvius schreef op donderdag 13 april 2023 @ 21:48:
[...]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4VFaogTM9Fzxc1aHOfdz1sucKWQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zFbG77Ea6udu8rpRRfJ4Uj6O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8BtKQUE7lo65qyRLGQKa3VnPrmk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LpiYu1EjPC7GfSenvStpK242.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9KoFIcHuH7QFaLNcus9oSpRQAEU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CdIpuLjCoK1wQDyu1yz5sOVh.jpg?f=fotoalbum_large

Codex Kashmir Grey

Echt super mooi geworden!
We zijn voor een grijze voeg gegaan omdat een meer beige achtige voeg (die wat meer op de tegel leek) allemaal net niet was en we dachten dat die meer besmettelijk zou zijn

[ Voor 8% gewijzigd door louzy82 op 18-04-2023 18:36 ]

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Patox schreef op maandag 3 april 2023 @ 11:19:
Ga je ook koelen? Mijn ervaring is dat vooral in de zomer ik binnen op slippers/sloffen loop, lekker warme voeten vanuit buiten, maar binnen is het dan opeens wel erg koud met 18c.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:32
Ons werd een donkere voeg geadviseerd bij wat lichter keramisch parket om het sprekender op een houten vloer te laten lijken en de vloer beter tot zijn recht te laten komen. En let ook even op de maten, je hebt tegelmaten en houten vloeren maten. Dat laatste wil je idealiter ook als maat voor je keramisch parket.

Althans, wij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21:52

Rzaan

Altijd zoekende

Draakje5 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 19:04:
Ons werd een donkere voeg geadviseerd bij wat lichter keramisch parket om het sprekender op een houten vloer te laten lijken en de vloer beter tot zijn recht te laten komen.
Een houten vloer heeft toch ook geen randen die donkerder zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:32
Rzaan schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 19:09:
[...]

Een houten vloer heeft toch ook geen randen die donkerder zijn?
Klopt, maar vaak wel van die 'v' naden waardoor de scheiding tussen de vloerdelen donker (lijkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
SlinkingAnt schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 18:31:
[...]

Ga je ook koelen? Mijn ervaring is dat vooral in de zomer ik binnen op slippers/sloffen loop, lekker warme voeten vanuit buiten, maar binnen is het dan opeens wel erg koud met 18c.
Ja klopt, wij gaan ook koelen. Dit is het grootste punt waarom we nog geen akkoord hebben gegeven op de offerte (samen met twijfel over gehorigheid). Moeten alsnog wel de knoop gaan doorhakken.

We hebben nu offerte binnen voor een mooie Oak look tegel van 20x180 maat, zelf spreekt mij deze maat meer aan dan de bredere tegels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zoiets hebben wij ook liggen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZCo9hbhWlq70PdPCQbX20qYTQ1A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xZk8wCJPvvyKabRlxtw04Mzd.jpg?f=fotoalbum_large
Met een beige voeg, maar die is inmiddels (sinds 2019) al een stuk grijzer geworden door het leven op de vloer. Moet 'm een keertje gaan schoonmaken met speciale reiniger, maar nog geen zin/tijd voor gemaakt :p

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vitruvius
louzy82 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 18:26:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Codex Kashmir Grey

Echt super mooi geworden!
We zijn voor een grijze voeg gegaan omdat een meer beige achtige voeg (die wat meer op de tegel leek) allemaal net niet was en we dachten dat die meer besmettelijk zou zijn
Exact wat ik zocht, bedankt. Fraaie combinatie zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05
Iemand bekend met de tegel Ragno Inedito Avorio?

https://www.ragnoworld.com/collections/inedito/

Zijn er Tweakers die ook tegels op de eerste verdieping leggen? Of gaat dat te koud en oncomfortabel aan je voeten aanvoelen?

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
Strider schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 22:53:
Iemand bekend met de tegel Ragno Inedito Avorio?

https://www.ragnoworld.com/collections/inedito/

Zijn er Tweakers die ook tegels op de eerste verdieping leggen? Of gaat dat te koud en oncomfortabel aan je voeten aanvoelen?
zonder vloerverwarming daar zou ik dat niet doen in ieder geval

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Heeft er iemand ervaring met instagram.com/de.tegelzetter? Komt wel over als de visgraat expert tegelzetter.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Niet online
Geen ervaring, wel een prijs opgevraagd. Contact was vriendelijk en snel per e-mail. Verkoopt ook Ragno tegels, lag uiteindelijk zo dicht bij de prijs van Regge dat we uiteindelijk daarvoor hebben gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Strider schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:29:
Heeft er iemand ervaring met instagram.com/de.tegelzetter? Komt wel over als de visgraat expert tegelzetter.
Geen ervaring mee maar mocht je enigzins in de buurt van Eindhoven wonen dan kan ik je mijn tegelzetter van harte aanbevelen.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
louzy82 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 15:22:
[...]

Geen ervaring mee maar mocht je enigzins in de buurt van Eindhoven wonen dan kan ik je mijn tegelzetter van harte aanbevelen.
Wat vraagt jouw tegelzetter?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
Wij hebben zojuist akkoord gegeven op een offerte keramisch parket:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Blijft spannend hoe het er uiteindelijk uit komt te zien. Ook omdat we verder geen foto's of ervaringen van andere mensen met deze tegels konden vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
Ik heb in mijn keramisch parket kleine reliëf-groefjes zitten. Ik merk dat het vuil zich hierin een klein beetje ophoopt wat ik met dweilen met lauwwarm water en wat schoonmaakazijn niet direct weg krijg.

Zijn er meer mensen die dit herkennen en weet iemand een goede oplossing om dit vrij eenvoudig te kunnen reinigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florf
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-05 20:17
Wat is een goede software tool om te kijken hoe een bepaalde parket tegel in mijn huiskamer eruit zal zien?

• Patox
Hier wordt de tegelvloer eindelijk bijna gelegd. De vloerenleverancier wil natuurlijk dat het opstookprotocol uitgevoerd is voor aanvang werkzaamheden. Dit opstookprotocol bestaat niet echt voor onze warmtepomp en aannemer zegt dat de Warmtepomp 'in werking is gesteld'. Er is geen tijd om het opstookprotocol (vloerdroogfunctie) nogmaals uit te voeren. Is dat bij een Nibe ergens te checken of het doorlopen is? De vloer/ruimtes zijn droog.

Nog een vraag, ze willen dat de vloerverwarming gedurende het leggen + een maand (voor drogen lijm) geheel uitgeschakeld wordt. Maar dan zitten we in november, als je dan je warmtepomp weer aanzet krijgt de vloer juist een optater van groot temperatuurverschil. Ik vraag me af of dit niet meer schade doet dan het voorkomt. Als we hem gewoon aanlaten blijft hij op een constante (lage) temperatuur.

• Vitruvius
Patox schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 11:08:
Hier wordt de tegelvloer eindelijk bijna gelegd. De vloerenleverancier wil natuurlijk dat het opstookprotocol uitgevoerd is voor aanvang werkzaamheden. Dit opstookprotocol bestaat niet echt voor onze warmtepomp en aannemer zegt dat de Warmtepomp 'in werking is gesteld'. Er is geen tijd om het opstookprotocol (vloerdroogfunctie) nogmaals uit te voeren. Is dat bij een Nibe ergens te checken of het doorlopen is? De vloer/ruimtes zijn droog.

Nog een vraag, ze willen dat de vloerverwarming gedurende het leggen + een maand (voor drogen lijm) geheel uitgeschakeld wordt. Maar dan zitten we in november, als je dan je warmtepomp weer aanzet krijgt de vloer juist een optater van groot temperatuurverschil. Ik vraag me af of dit niet meer schade doet dan het voorkomt. Als we hem gewoon aanlaten blijft hij op een constante (lage) temperatuur.
Je kan de ruimte wel verwarmen met tijdelijke kacheltjes, dan voorkom je optater toch? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ik heb me hier aardig in verdiept en kon geen eensluidend antwoord vinden voor wat betreft opstookprotocol.
Belangrijk is dat de vloer goed droog is. Maar door het opstookprotocol gaat de vloer echt niet ineens heel erg uitzetten. Dat doet beton namelijk nauwelijks bij de temperaturen waarop je verwarmd.
Ik heb dan ook geen opstookprotocol toegepast, maar wel mijn vloer goed laten drogen.
Ook nog met wat hulp van een ontvochtiger.
Als je hartje winter je vloer laat storten is het een iets ander verhaal. Maar dan is nog steeds 'goed drogen' het devies.

• Patox
Rzaan schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 15:22:
[...]

Ik heb me hier aardig in verdiept en kon geen eensluidend antwoord vinden voor wat betreft opstookprotocol.
Belangrijk is dat de vloer goed droog is. Maar door het opstookprotocol gaat de vloer echt niet ineens heel erg uitzetten. Dat doet beton namelijk nauwelijks bij de temperaturen waarop je verwarmd.
Ik heb dan ook geen opstookprotocol toegepast, maar wel mijn vloer goed laten drogen.
Ook nog met wat hulp van een ontvochtiger.
Als je hartje winter je vloer laat storten is het een iets ander verhaal. Maar dan is nog steeds 'goed drogen' het devies.
Haha thanks, dat geen eenduidige antwoord kom ik zo langzamer hand ook tot de conclusie. De vloer is al mooi droog. Ik denk dat we de VV gewoon aanlaten (op constante, misschien iets lagere temperatuur (19 graden ofzo). Tegelleger wist het ook niet goed.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:31

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit

wat is een lage temperatuur? en hebben we het dan over de ruimte temperatuur of over de aanvoertemp. punt is je wilt de lijm rustig laten uitharden, het blijft een cementebonden product en die doen daar nu eenmaal lang over. En als je dat zo rustig moelijk doet (zonder verwarming, bouwdrogers etc) heb je doorgaans het beste resultaat. overegens heb je vooral kans op scheurvorming tijdens de afkoel periode van het opstook protocol dus die klap zal wel meevallen ;)

• Patox
twain4me schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 17:09:
[...]

wat is een lage temperatuur? en hebben we het dan over de ruimte temperatuur of over de aanvoertemp. punt is je wilt de lijm rustig laten uitharden, het blijft een cementebonden product en die doen daar nu eenmaal lang over. En als je dat zo rustig moelijk doet (zonder verwarming, bouwdrogers etc) heb je doorgaans het beste resultaat. overegens heb je vooral kans op scheurvorming tijdens de afkoel periode van het opstook protocol dus die klap zal wel meevallen ;)
Oke thanks voor de input! Dan ga ik hem toch maar gewoon uitzetten tijdens het leggen en een week of 2 erna. Kan hopelijk geen kwaad voor de warmtepomp bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
Onze vloer is deze week gelegd maar we hebben toch een aantal tegels waar een vrij groot hoogteverschil tussen zit en de scherpe randen van de tegels best wel uitsteken... is daar nog iets aan te doen? Schuren/slijpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 23:25
Patox schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:12:
Onze vloer is deze week gelegd maar we hebben toch een aantal tegels waar een vrij groot hoogteverschil tussen zit en de scherpe randen van de tegels best wel uitsteken... is daar nog iets aan te doen? Schuren/slijpen?
Tegel eruit slijpen en en opnieuw leggen (iets minder lijm).
Wel leveling systeem toegepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
SquareOne schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:16:
[...]

Tegel eruit slijpen en en opnieuw leggen (iets minder lijm).
Wel leveling systeem toegepast?
Ja.. maar ik vond dat ze dat erg snel weer verwijderde en gingen voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:17

Sport_Life

Solvitur ambulando

Patox schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:12:
Hadden wij ook, ze zijn bij ons terug gekomen om te herstellen. Oude tegels eruit bikken , opnieuw egaliseren en nieuwe tegels erin.
We hebben dit rechtstreeks geregeld met de tegelzetter, los van de winkel. (Die deden moeilijk met dat soort dingen).

Maar ik moet zeggen we hebben de werklui goed verzorgd :).

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 07-10-2023 20:39 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
Sport_Life schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:39:
[...]

Hadden wij ook, ze zijn bij ons terug gekomen om te herstellen. Oude tegels eruit bikken , opnieuw egaliseren en nieuwe tegels erin.
We hebben dit rechtstreeks geregeld met de tegelzetter, los van de winkel. (Die deden moeilijk met dat soort dingen).

Maar ik moet zeggen we hebben de werklui goed verzorgd :).
Alles opnieuw of alleen de tegels waar hoogteverschil tussen zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Patox schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:45:
[...]

Alles opnieuw of alleen de tegels waar hoogteverschil tussen zat?
Alleen tegels met hoogteverschil, maar dat waren er dan meteen 2 of 3.

Op meerdere plekken hadden we hoogteverschil.

Niet slijpen trouwens, dan ga je door de vloerverwarming heen.. gewoon met hamer en bijtel kapot slaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Sport_Life op 07-10-2023 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rcWes2F900xq4o5pMJquadCZdY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/51fxtKbF09sGEirc6uUyNoPW.jpg?f=fotoalbum_large

Hoeveel mm afwijking zouden jullie dit inschatten? Ik vond een overzicht op een Belgische website, ik ben bang dat dit wel meer dan 2 mm is? Er zijn een aantal tegels met zo'n verschil. https://www.tegel.be/faq-...aatbare-niveauverschillen

Wij zien ook nog clips van leveling systeem in de voegen, witte streep in de voegen etc.. Bedrijf neemt weinig ownership.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:55
Ik ben vandaag bij een aantal tegelzaken langs geweest, waarvan 1 aangaf dat ze geen tegels langer dan 1.20 verkochten omdat bij langer de tegels licht krom zouden staan. Althans dat de kromming duidelijker werd dan bij 1.20 en het moeilijker was om mooi te leggen. Kan iemand me aangeven wat er waar is van dit verhaal? Trekt keramiek licht krom bij het bakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloerexpert
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 29-10-2024
Snuurtje schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 23:56:
Ik ben vandaag bij een aantal tegelzaken langs geweest, waarvan 1 aangaf dat ze geen tegels langer dan 1.20 verkochten omdat bij langer de tegels licht krom zouden staan. Althans dat de kromming duidelijker werd dan bij 1.20 en het moeilijker was om mooi te leggen. Kan iemand me aangeven wat er waar is van dit verhaal? Trekt keramiek licht krom bij het bakken?
*knip*

Werving / reclame valt onder spam en is niet toegestaan.

[ Voor 42% gewijzigd door tweakduke op 13-01-2024 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:55
Rzaan schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:47:
Zoals de meesten wellicht wel zullen weten, komen veel keramische tegels met houtlook uit Italie.
Het aanbod is daar enorm, maar ook zijn ze er stukken goedkoper.

Ik heb als probeersel een tegel gekozen, de Fapnest tegel 120 x 20 in de kleur Maple.
80 vierkante meter, wat zich vertaalt in 56 dozen.
Ik zou in Italie bij de winkel https://www.fissore.com een bedrag van € 2.540 kwijt zijn.
Dat is inclusief verzending naar Nederland.
Je kunt ze ook daar ophalen, en dan bespaar je iets van € 460.

Eenzelfde hoeveelheid Fapnest tegels kost in Nederland € 4.835 bij de TegelMegaShop.
Hetzelfde bedrag bij een aantal andere online-aanbieders.

Inclusief bezorging ben je dus voor 80 M2 bijna € 2.300 minder kwijt als je deze in Italie koopt.
Dat betekent dat deze specifieke tegel in Italie dus maar de helft kost, en dan staat ie alsnog bij jouw thuis op de stoep.

Heeft iemand zijn tegels zelf laten komen uit Italie?
Heb je dit uiteindelijk nog gedaan? Wat waren je ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Snuurtje schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 13:55:
[...]

Heb je dit uiteindelijk nog gedaan? Wat waren je ervaringen?
Nee.

PVC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woe12
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17-12-2024
Goedendag!
Wat een interessante informatie op dit topic :)
Wij zoeken voor ons nieuwe huis een keramisch parket in onderstaande kleur/look (is een plaatje van PVC). Is iemand zoiets tegengekomen in zijn/haar zoektocht? Voor nu vind ik de Porcelanosa Gent Arce het meest dichtbij komen qua look maar is qua kleur toch wel anders. Ik vind dat ze vaak of wat geel uitvallen of juist grijzig. Wij zoeken er net tussenin
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PPiRAMGDDm2BM0UKUsNWAwHz8uo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rxHuo8SRQ4T8TS4JaaLbM45G.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartsony
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-07 15:50
Kijk eens bij Novabell.

Wij hebben de Novabell Eiche Natur 26x160

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patox
Ik wilde graag langere smalle planken met zo'n tint en we zijn toen uitgekomen bij Edimax Astor oaks nut. Ze hebben alleen de lange planken uit de verkoop genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esmee.vd.horst
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 11-08-2024
LordBusiness schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:38:
Geen ervaring, wel een prijs opgevraagd. Contact was vriendelijk en snel per e-mail. Verkoopt ook Ragno tegels, lag uiteindelijk zo dicht bij de prijs van Regge dat we uiteindelijk daarvoor hebben gekozen.
Mag ik vragen welke collectie van ragno + kleur en afwerking jullie hebben gezien bij de tegelzetter en welke jullie bij regge hebben gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Woe12 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 14:40:
Goedendag!
Wat een interessante informatie op dit topic :)
Wij zoeken voor ons nieuwe huis een keramisch parket in onderstaande kleur/look (is een plaatje van PVC). Is iemand zoiets tegengekomen in zijn/haar zoektocht? Voor nu vind ik de Porcelanosa Gent Arce het meest dichtbij komen qua look maar is qua kleur toch wel anders. Ik vind dat ze vaak of wat geel uitvallen of juist grijzig. Wij zoeken er net tussenin
[Afbeelding]
Ragno Ossimori avorio?
Zie deze post voor fotos van mijn vloer

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
mister_S schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:47:
We gaan binnenkort de keramische tegels leggen, alleen zit ik met de eventuele uitzetvoegen. Vraag het aan je vloerenlegger zou je zeggen, maar dat is mijn vader. Probleem is dat hij nooit met zulke tegels heeft gewerkt (150x25) en nooit met zo'n lange huis (12.4m). Ik ben vandaag bij de uitvoerder langsgeweest, volgens hem zijn er geen dilatatie lijnen in de cementdekvloer. Hij zei dat een dilatatievoeg bij het tegelen niet echt nodig is omdat de vv bij ons tussen de 20-38 is ingesteld (stooklijn), de dekvloer best lang is uitgehard en ze twee keer een stookprotocol hebben doorgelopen. Is dit een lulverhaal, of moet ik hem geloven?
Ik wil de stroken in de lengte leggen ivm lichtinval, dus een rechte lijn van 12.4m in het midden. Dit met een inspring van 50cm elke keer (1/3 van lengte tegel dus). Als ik dat doe echter kan ik een uitzetvoeg niet mooi kwijt. Andere optie is in de lengte vanuit de voordeur tot trap, dan de woonkamer en keuken dwars hierop leggen. Alleen weet ik niet hoe dit eruit gaat zien. Kan ik wel een uitzetvoeg kwijt bij één van de dwarslijnen.

Enige tips en ideeen? Hieronder een (niet 100% correcte) tekening van de begane grond.

[Afbeelding]
In welke richting heb jij uiteindelijk je vloer gelegd? Ik zit met een soortgelijke situatie: in de lengte parket leggen lijkt me mooier maar dan ga je halverwege je kamer zo'n duidelijke uitzetvoeg zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
@wimjongil Ik heb het in de lengte gelegd, de hal wel haaks hiertegen. Met lichtinval vanuit de ramen zag in de breedte er niet uit. We hebben flexibele tegellijm gebruikt. Tot nu heb ik geen kraakjes gehoord en ik zie ook nergens breukjes bij de voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
mister_S schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 20:40:
@wimjongil Ik heb het in de lengte gelegd, de hal wel haaks hiertegen. Met lichtinval vanuit de ramen zag in de breedte er niet uit. We hebben flexibele tegellijm gebruikt. Tot nu heb ik geen kraakjes gehoord en ik zie ook nergens breukjes bij de voegen.
Ok goed om te horen! En heb je naast flexibele tegellijm dan ook een ontkoppelingsmat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
Daar heb ik wel aan gedacht, maar uiteindelijk niet gedaan. Ik heb wel nog een opstookprotocol gedaan, maar dat was meer voor mijn gemoedsrust. Voordat het huis opgeleverd werd hadden ze al twee keer een opstookprotocol gedaan. We zijn nu 3,5 jaar verder, gaat nog prima. In die tijd heeft de vloer al genoeg koud/warm cycles gehad. Dit is natuurlijk wel lage temperatuur verwarming.
Dit is n = 1 uiteraard, maar een dilatatievoeg vind ik erg lelijk en ik kon het nergens uit het zicht doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnczbr
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 20-02 12:30
Afgelopen weekend bij
Members only:
langs geweest voor een offerte en bij bekend maken van de keuze vertrok het gezicht van de verkoper ligt. Hij gaf aan dat ze een paar jaar geleden (éénmaal) een slechte ervaring hadden met deze tegel. (Print die snel weg sleet). En dat daardoor dit merk niet zijn voorkeur had.

Leek mij geen verkoop truc om iets anders te verkopen. Hij gaf zelf aan dat het wellicht een gevoelskwestie was bij hemzelf vanwege die ene slechte ervaring, en dat het een slechte batch heeft kunnen zijn destijds.
Verkoper begon verder niet over andere tegels en heeft de offerte verder opgemaakt.

En nu toch twijfel :)

Op internet lijkt vrij weinig te vinden rondom de verschillende merken en categorieën, (A / B / budget merken)
Hier iemand die wellicht bekend is met het merk? Of weet waar ik iets van tests/vergelijkingen kan vinden?

Verder hebben wij de keuze voor keramisch tegenover PVC juist gemaakt vanwege de slijtvaste eigenschappen. Kan een print van keramisch parket toch (snel) slijten?

Betreft tegel
Members only:
.
Site: https://www.castelvetrotiles.com/products/naturae-aequa/
Technische data https://www.castelvetroti...rtificati-Aequa-ENG-2.pdf

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouflé
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 23:44
Goedenavond, voor ons nieuwbouwhuis zijn wij opzoek naar een keramisch parket in visgraat. Heeft iemand ervaring met bedrijven in noord-Holland (west-friesland)

Bijvoorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
kaassouflé schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 16:57:
Goedenavond, voor ons nieuwbouwhuis zijn wij opzoek naar een keramisch parket in visgraat. Heeft iemand ervaring met bedrijven in noord-Holland (west-friesland)

Bijvoorbaat dank.
Ga eens langs bij een lokale tegelzaak, en vraag wie ze aanraden? Ze kunnen het zich niet permitteren slechte vloerders aan te raden, en hebben veel ervaring.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:55
Binnenkort wordt er in mijn nieuwe woning keramisch parket gelegd. Ben er nu al blij mee :)

Waar ik benieuwd naar ben: ik kreeg van de winkel waar ik het gekocht heb het advies om de dag nadat er gevoegd is goed met water en azijn te dweilen om de cementsluier weg te krijgen. Andere partijen adviseren weer (in vergelijking met azijn) duur schoonmaakmiddel. Hoe heeft iedereen het hier gedaan?

omniscale.nl

• sloth
  • Niet online
Ik zou iets als dit gebruiken:

Cementsluierverwijderaar 1 ltr https://www.hornbach.nl/p...rwijderaar-1-ltr/1291812/

• posttoast
Wat maakt dat beter dan azijn?

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
posttoast schreef op donderdag 28 november 2024 @ 20:48:
Binnenkort wordt er in mijn nieuwe woning keramisch parket gelegd. Ben er nu al blij mee :)

Waar ik benieuwd naar ben: ik kreeg van de winkel waar ik het gekocht heb het advies om de dag nadat er gevoegd is goed met water en azijn te dweilen om de cementsluier weg te krijgen. Andere partijen adviseren weer (in vergelijking met azijn) duur schoonmaakmiddel. Hoe heeft iedereen het hier gedaan?
Ga je het zelf leggen en voegen? Zo niet, volg het advies van de winkel, dan kan je daar ook klagen als het niet goed zou zijn.

Ik heb zelf cementsluierverwijderaar van HG gebruik, maar eerst proberen met azijn kan geen kwaad (en je kan dan nog altijd een ander product halen). Azijn zal minder krachtig zijn, maar als het goed is heb je weinig cementsluier dus kan het gerust dat dit volstaat.

[ Voor 6% gewijzigd door naftebakje op 29-11-2024 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
naftebakje schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 12:23:
[...]
Ga je het zelf leggen en voegen? Zo niet, volg het advies van de winkel, dan kan je daar ook klagen als het niet goed zou zijn.

Ik heb zelf cementsluierverwijderaar van HG gebruik, maar eerst proberen met azijn kan geen kwaad (en je kan dan nog altijd een ander product halen). Azijn zal minder krachtig zijn, maar als het goed is heb je weinig cementsluier dus kan het gerust dat dit volstaat.
Ik ga het niet zelf doen. Dus inderdaad misschien het best gewoon het advies van de winkel volgen :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje35
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:23
posttoast schreef op donderdag 28 november 2024 @ 20:48:

Hier toevallig vandaag met de tegelzetter over gehad, hij zegt dat je vooral geen azijn moet gebruiken. Verder geen advies over wat wel te gebruiken (naast allesreiniger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
veertje35 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 21:01:
[...]

Hier toevallig vandaag met de tegelzetter over gehad, hij zegt dat je vooral geen azijn moet gebruiken. Verder geen advies over wat wel te gebruiken (naast allesreiniger).
Grappig, want ik lees juist overal dat je géén allesreiniger moet gebruiken :D Dat zou een vettige laag geven, waardoor je voetafdrukken gaat zien.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouflé
Wat is de prijsrange voor keramisch parket inclusief leggen per m2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Mijn vloer ligt erin. Lea Bio Select - Oak Ginger is het geworden en ik ben er erg blij mee. Met veel water en scheuten azijn (en heel vaak de emmer verversen) hebben we de cementsluier er prima afgekregen.

Ik ben benieuwd wat men hier gebruikt om de vloer schoon te houden. Dweilen met allesreiniger schijnt geen goed idee te zijn, dan wordt de vloer vettig. Maar wat dan wel? Ik ben HG Tegelreiniger tegengekomen maar ik zag ook de duurdere HMK R157. En gewoon water met azijn is er natuurlijk ook nog.

Wat gebruiken jullie?

[ Voor 3% gewijzigd door posttoast op 30-01-2025 19:43 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _dizzy_
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09
Lieve mensen,

Voor onze nieuwbouw woning zijn we de begrotingen aan het maken, ik stuit een beetje tegen de legkosten aan van keramisch parket.

Het gaat hier om 46m2, niet heel erg veel.
We willen graag Hongaarse punt, maar als dat te duur blijkt, kunnen we ook naar visgraat.

We hebben tegels gezien van rond de 50 euro m2. Wat zouden we moeten begroten voor het leggen?
Ik heb ongeveer 40 euro per m2 in gedacht, maar zit ik fout? Dit was gebaseerd van ervaringen van vrienden, maar dat was al even geleden, op die prijs heb ik +25% gedaan.

Ik zou graag weten of ik met ongeveer 100 per m2 INC leggen een beetje ok zit, of heb ik kleppen voor? :D

Dan een tweede, zijn bepaalde merken juist wel aan te raden? De vloer gaat intensief gebruikt worden door met name ons zelf, maar ook een halve boerderij aan huisdieren (3 grote honden en 4 katten)

Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23:23
posttoast schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 19:42:
Mijn vloer ligt erin. Lea Bio Select - Oak Ginger is het geworden en ik ben er erg blij mee. Met veel water en scheuten azijn (en heel vaak de emmer verversen) hebben we de cementsluier er prima afgekregen.

Ik ben benieuwd wat men hier gebruikt om de vloer schoon te houden. Dweilen met allesreiniger schijnt geen goed idee te zijn, dan wordt de vloer vettig. Maar wat dan wel? Ik ben HG Tegelreiniger tegengekomen maar ik zag ook de duurdere HMK R157. En gewoon water met azijn is er natuurlijk ook nog.

Wat gebruiken jullie?
Wij gebruiken een karcher FC5 vloerenreiniger met ook het eigen karcher schoonmaakmiddel. Doen we al een jaar of 6 zonder problemen. Nu moet ik wel zeggen dat de keramische parket vloer die wij hebben van zichzelf al iets mat is, dus hoe dit werkt op "glimmende" vloeren geen idee. Maar gaat bij ons prima.

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupadi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-07 13:51
_dizzy_ schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 20:06:
Lieve mensen,

Voor onze nieuwbouw woning zijn we de begrotingen aan het maken, ik stuit een beetje tegen de legkosten aan van keramisch parket.

We willen graag Hongaarse punt, maar als dat te duur blijkt, kunnen we ook naar visgraat.

We hebben tegels gezien van rond de 50 euro m2. Wat zouden we moeten begroten voor het leggen?
Ik heb ongeveer 40 euro per m2 in gedacht, maar zit ik fout? Dit was gebaseerd van ervaringen van vrienden, maar dat was al even geleden, op die prijs heb ik +25% gedaan.

Ik zou graag weten of ik met ongeveer 100 per m2 INC leggen een beetje ok zit, of heb ik kleppen voor? :D

Dan een tweede, zijn bepaalde merken juist wel aan te raden? De vloer gaat intensief gebruikt worden door met name ons zelf, maar ook een halve boerderij aan huisdieren (3 grote honden en 4 katten)

Bedankt !
Wij hebben uiteindelijk niet voor keramisch parket gekozen maar wel naar gekeken, we hebben een tegelzaak te horen gekregen dat Hongaarse punt niet aan te raden is in keramisch parket omdat je hele scherpen hoekjes hebt in de punt van de Hongaarse punt zeker als ze niet helemaal vlak gelegd zijn. Goed om te zorgen dat je het een keer in de winkel gezien hebt (op een wat groter oppervlakte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strobot04
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 25-06 17:07
Nieuwbouw appartement in aanbouw hier.
Momenteel dient de vloer gekozen te worden en ik neig naar de Novabell Artwood Maple.
Ik vroeg me af of hier iemand toevallig ervaring mee heeft en/of real-life foto's kan delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Laatst online: 22:12
Ik zou eerst eens gaan lezen of tegels wel in je apartement gelegd mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strobot04
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 25-06 17:07
pman63 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 14:36:
Ik zou eerst eens gaan lezen of tegels wel in je apartement gelegd mogen worden.
Aangezien de bouwheer zelf standaard een keramische tegel voorziet, vormt dat geen probleem, neen.
Enige wat er is is een meerkost voor plaatsing van keramisch parket.
Tot zover het toelatingsstuk dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:30
Is er hier toevalig iemand bekend met de Marazzi Intrecci Versailles?
https://www.marazzitile.c...ons/intrecci-collections/

Het gaat hier om 1m20 vierkante Versailles tegels.
Waarschijnlijk dan de kleur Nocciola of Miele.

Ik ben heel benieuwd of iemand deze heeft of ervaring heeft met Marazzi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaassouflé
_dizzy_ schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 20:06:
Lieve mensen,

Bedankt !
Ik ben bij twee zaken geweest voor een prijsopgave voor 120x20 tegel recht gelegd.

1e zaak:

Tegels voor €55 tot €100 per m²
Leggen €88 per m²

2e zaak:

Tegels voor €50 tot €75 per m²
Leggen €70 per m²

Dus je kan er vanuit gaan dat als je visgraat wil, het ook een stuk duurder wordt. Als het recht gelegd wordt, dan kan je 7% snijverlies rekenen en met visgraat wel 20%. Ook het Leggen van visgraat is moeilijker/arbeidsintensiever. Ik denk dat als je rekening houdt met €220 per m² (all in) dat je redelijk in de buurt komt.

Beide zaken zijn lokaal met erg goede reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _dizzy_
kaassouflé schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 22:17:
[...]

Ik ben bij twee zaken geweest voor een prijsopgave voor 120x20 tegel recht gelegd.

1e zaak:

Tegels voor €55 tot €100 per m²
Leggen €88 per m²

2e zaak:

Tegels voor €50 tot €75 per m²
Leggen €70 per m²

Dus je kan er vanuit gaan dat als je visgraat wil, het ook een stuk duurder wordt. Als het recht gelegd wordt, dan kan je 7% snijverlies rekenen en met visgraat wel 20%. Ook het Leggen van visgraat is moeilijker/arbeidsintensiever. Ik denk dat als je rekening houdt met €220 per m² (all in) dat je redelijk in de buurt komt.

Beide zaken zijn lokaal met erg goede reviews.
Bedankt!

Ik zat er dus echt heel ver al naast XD

Misschien dan tochmaar PVC overal...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaassouflé
_dizzy_ schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 19:04:
[...]

Bedankt!

Ik zat er dus echt heel ver al naast XD

Misschien dan tochmaar PVC overal...
Ik schrok ook erg van de prijs, maar het is toch maar even slikken en het gewoon betalen. Keramisch parket icm met vloerverwarming en koeling is gewoon beter dan PVC qua rendement (scheelt zo een 25% energie). Ook heb ik van bijna alle merken pvc staaltjes aangevraagd en een zogenaamde krastest uitgevoerd. Hier bleek dat pvc heel erg krast, maar er zit wel wat verschil tussen de merken. Mocht je toch voor pvc willen gaan, dan kan ik je Moduleo Redlay aanraden. Deze kwam het best uit de test. De test heb ik uitgevoerd dmv een beetje krassen met een scherpe sleutel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _dizzy_
kaassouflé schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 19:35:
[...]

Ik schrok ook erg van de prijs, maar het is toch maar even slikken en het gewoon betalen. Keramisch parket icm met vloerverwarming en koeling is gewoon beter dan PVC qua rendement (scheelt zo een 25% energie). Ook heb ik van bijna alle merken pvc staaltjes aangevraagd en een zogenaamde krastest uitgevoerd. Hier bleek dat pvc heel erg krast, maar er zit wel wat verschil tussen de merken. Mocht je toch voor pvc willen gaan, dan kan ik je Moduleo Redlay aanraden. Deze kwam het best uit de test. De test heb ik uitgevoerd dmv een beetje krassen met een scherpe sleutel.
Is dat echt zo veel joh! 25% is bizar, ik ging er juist van uit dat keramisch parket en PVC wel redelijk op 1 lijn zouden liggen. Je hebt wel gelijk, 25% is het dan wel waard om nu die extra investering te doen. Bedankt voor je inzicht, waardeer het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
[...]

Heb je een bron / onderzoek dat keramisch parket daadwerkelijk 25% zuiniger is (!?!?) dan PVC? Klinkt als broodje aap namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouflé
stin00 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 22:40:
[...]

Heb je een bron / onderzoek dat keramisch parket daadwerkelijk 25% zuiniger is (!?!?) dan PVC? Klinkt als broodje aap namelijk.
Dit is een stukje van chatgpt, onderzoek wat ik ooit heb gelezen kan ik niet meer vinden, maar de link had ik destijds gevonden op tweakers.

Het warmteverlies van PVC ten opzichte van keramisch parket bij vloerverwarming hangt vooral af van de warmteweerstand (R-waarde) van het materiaal. Hoe hoger de warmteweerstand, hoe slechter de warmte wordt doorgelaten en hoe meer verlies je hebt in efficiëntie.

Warmteweerstand (R-waarde) vergelijking

1. Keramisch parket – Keramische tegels hebben over het algemeen een zeer lage R-waarde (ongeveer 0,01 - 0,02 m²K/W), waardoor ze warmte goed geleiden en vloerverwarming efficiënt werken.

2. PVC-vloer – PVC heeft een hogere R-waarde dan keramische tegels, meestal tussen 0,05 en 0,15 m²K/W, afhankelijk van de dikte en de onderlaag. Dunne PVC zonder schuimrug heeft een lagere R-waarde dan dikkere varianten met een geïntegreerde onderlaag.

Verlies in efficiëntie

Een keramische vloer laat warmte veel sneller en efficiënter door, wat betekent dat je sneller een warme vloer hebt en minder energie verbruikt.

PVC werkt als een lichte isolator, wat betekent dat het langer duurt voordat de warmte wordt doorgegeven en je mogelijk iets meer energie verbruikt om de ruimte op temperatuur te houden.

Concrete cijfers

Bij een keramische vloer wordt vaak tot 95% van de warmte efficiënt doorgegeven.

Bij een PVC-vloer ligt dat percentage meestal tussen de 75% en 90%, afhankelijk van de dikte en de onderlaag.

Het verlies bij PVC kan dus oplopen tot ongeveer 5% tot 20% in vergelijking met keramiek.

Conclusie

Keramisch parket is duidelijk efficiënter bij vloerverwarming vanwege de lagere warmteweerstand. PVC is echter nog steeds een goede keuze als je kiest voor een dunne variant die speciaal geschikt is voor vloerverwarming. Als comfort (zachtheid, geluidsdemping) belangrijker is dan maximale efficiëntie, kan PVC alsnog een aantrekkelijke optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _dizzy_
Wij willen morgen een paar winkels af om keramisch parket uit te zoeken.

Zijn er tweakers die ons wat tips kunnen geven? Mag in PB
Wij zitten in Zeeland/Noord Brabant, Rotterdam ook nog te doen, zaken met goede ervaringen?

Zijn er merken die we juist wel zouden moeten vermijden? Verkooppraatjes om op te letten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

Het scheelt zeker geen 25% energie, wel iets maar dat is in de praktijk nauwelijks merkbaar.

Als je het vergelijkt met parket of laminaat wat een veel hogere weerstand heeft dan liggen PVC en tegels (keramisch parket) heel dicht bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evmmb
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:03
_dizzy_ schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 23:35:
Wij willen morgen een paar winkels af om keramisch parket uit te zoeken.

Zijn er tweakers die ons wat tips kunnen geven? Mag in PB
Wij zitten in Zeeland/Noord Brabant, Rotterdam ook nog te doen, zaken met goede ervaringen?

Zijn er merken die we juist wel zouden moeten vermijden? Verkooppraatjes om op te letten?
Er zijn winkels die niet de echte merken/serienamen laten zien maar hun eigen verzonnen fancy klinkende namen erop zetten. 3x raden wat dat met de prijs doet. Dit doen ze zodat jij niet online de prijzen kunt vergelijken.

Wij zagen bij een mooie speciaalzaak regio Utrecht tegels die €23,- euro per m2 DUURDER werden verkocht dan online. (Uiteraard onder een andere naam)

Wij hebben vervolgens een tegellegger (dus geen tegelzaak) gezocht met veel, goede reviews en die heeft voor ons ook onze gewenste tegels via zijn netwerk besteld voor dezelfde prijs als online. Tegelzetter kwam dus met tegel en al aanrijden en heeft alles perfect gelegd tegen een scherpe prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drluna
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:02
Wij zoeken ook een nette tegelzaak in de regio Utrecht en ben heel benieuwd waar u de tegels heeft afgenomen, zou u dit willen delen? Tot op heden vind ik het nog lastig winkels te vergelijken prijzen zijn vaak niet openbaar en inderdaad fantasie namen helpen niet.
evmmb schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 10:54:
[...]

Er zijn winkels die niet de echte merken/serienamen laten zien maar hun eigen verzonnen fancy klinkende namen erop zetten. 3x raden wat dat met de prijs doet. Dit doen ze zodat jij niet online de prijzen kunt vergelijken.

Wij zagen bij een mooie speciaalzaak regio Utrecht tegels die €23,- euro per m2 DUURDER werden verkocht dan online. (Uiteraard onder een andere naam)

Wij hebben een tegellegger gezocht met veel, goede reviews en die heeft voor ons ook onze gewenste tegels via zijn netwerk besteld voor dezelfde prijs als online. Tegelzetter kwam dus met tegel en al aanrijden en heeft alles perfect gelegd tegen een scherpe prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _dizzy_
evmmb schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 10:54:
[...]

Wij hebben een tegellegger gezocht met veel, goede reviews en die heeft voor ons ook onze gewenste tegels via zijn netwerk besteld voor dezelfde prijs als online. Tegelzetter kwam dus met tegel en al aanrijden en heeft alles perfect gelegd tegen een scherpe prijs.
Ik ben ook benieuwd, we zijn vandaag bij een vloer specialist geweest in IJsselstein, hebben op zich een ok offerte (denk ik)
NW Maronne 26x160 119 per m2 inc leggen (Benedenvloer) dit is keramisch parket
Vloerenman Nature Wood 30 69.95 inc leggen en egaliseren

Zijn deze prijzen oke? Bij welke ben jij gegaan, als het hier niet mag, dan graag in PB.
De plek in IJsselstein had ook goede reviews, en op zich zijn we wel goed geholpen, maar zoals je zei, ik kan nergens een merkje terugvinden....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A1QR-d4yFwjW_fL_PeEYnrrZGkM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UMyUKhxHS2ErDeU6eeZDN4E3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evmmb
_dizzy_ schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 20:12:
[...]

Ik ben ook benieuwd, we zijn vandaag bij een vloer specialist geweest in IJsselstein, hebben op zich een ok offerte (denk ik)
NW Maronne 26x160 119 per m2 inc leggen (Benedenvloer) dit is keramisch parket
Vloerenman Nature Wood 30 69.95 inc leggen en egaliseren

Zijn deze prijzen oke? Bij welke ben jij gegaan, als het hier niet mag, dan graag in PB.
De plek in IJsselstein had ook goede reviews, en op zich zijn we wel goed geholpen, maar zoals je zei, ik kan nergens een merkje terugvinden....

[Afbeelding]
Precies de zaak die ik bedoelde met 'omgeving Utrecht' ;)
Wij kwamen daar terecht doordat we al wisten welke tegel we wilden. Op hun site staan namelijk wel de echte merknamen (maar niet de prijs). Wij dus daar heen, en ze hadden de betreffende tegel in de zaak onder een andere naam en een veel duurdere prijs dan dat we eerder gezien hadden bij bijvoorbeeld Tegelstudio.nl. Snel weer weg daar en zelf een tegellegger gezocht met het idee de tegel gewoon online te bestellen. Maar de tegellegger heeft ze uiteindelijk dus voor ons gekocht via zijn netwerk voor zelfs nog iets minder.

[ Voor 5% gewijzigd door evmmb op 15-03-2025 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:15
Ik vind de verkoopinformatie rond houtlook tegels vaak misleidend. Men heeft het meestal over de slijtvastheid van het keramiek, maar als consument kijk je alleen naar de bovenkant van de tegel.

[ Voor 32% gewijzigd door Tupolev op 16-03-2025 08:14 ]

Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _dizzy_
evmmb schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 22:58:
[...]

Precies de zaak die ik bedoelde met 'omgeving Utrecht' ;)
Wij kwamen daar terecht doordat we al wisten welke tegel we wilden. Op hun site staan namelijk wel de echte merknamen (maar niet de prijs). Wij dus daar heen, en ze hadden de betreffende tegel in de zaak onder een andere naam en een veel duurdere prijs dan dat we eerder gezien hadden bij bijvoorbeeld Tegelstudio.nl. Snel weer weg daar en zelf een tegellegger gezocht met het idee de tegel gewoon online te bestellen. Maar de tegellegger heeft ze uiteindelijk dus voor ons gekocht via zijn netwerk voor zelfs nog iets minder.
Wij hebben het nu dus andersom, we hebben daar een mooie tegel gezien, exact wat we willen, maar probeer die nu maar eens op de website te vinden om erachter te komen welk merk het is...
Het is me nog niet gelukt, dus ik heb nu maar per mail gevraagd welk merk deze is, hopelijk reageren ze daarop.

De tegelzetten die jullie hadden gebruikt, was dat een ZZPer? Zouden wij deze ook kunnen gebruiken, mits niet te ver uiteraard.

Heel eerlijk ben ik nu wel een beetje op deze zaak afgeknapt... :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evmmb
_dizzy_ schreef op zondag 16 maart 2025 @ 13:27:
[...]

Wij hebben het nu dus andersom, we hebben daar een mooie tegel gezien, exact wat we willen, maar probeer die nu maar eens op de website te vinden om erachter te komen welk merk het is...
Het is me nog niet gelukt, dus ik heb nu maar per mail gevraagd welk merk deze is, hopelijk reageren ze daarop.

De tegelzetten die jullie hadden gebruikt, was dat een ZZPer? Zouden wij deze ook kunnen gebruiken, mits niet te ver uiteraard.

Heel eerlijk ben ik nu wel een beetje op deze zaak afgeknapt... :(
Wij zijn er in onze zoektocht achtergekomen dat veel tegel speciaalzaken op deze manier werken. Als je compleet ontzorgd wilt worden op zich prima, alleen dat ze de prijs op een dergelijke manier verbergen/verhogen voelde voor ons toch niet helemaal fair.
Ik stuur je de tegellegger wel even via DM.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Als je foto's of het resultaat post, vergeet dan ook niet de naam + type van de vloer te vermelden.