Toon posts:

Parkettegel - keramisch parket

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• ziecko
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09:19
Wij zijn bezig met een verbouwing en willen ivm vloerverwarming en een jonge baby geen echt hout meer. Als alternatief zijn we op zoek naar een keramisch parket.

Hierover heb ik eigenlijk twee vragen:
Zijn er mensen met ervaring die een foto kunnen posten? Hoe is het onderscheid met een echte perkatvloer
Wij zijn specifiek opzoek naar een Eiken look met een lichte white olie look. Kent iemand een mooie tegel?

Onze huidige vloer was Eiken, enkelvoudig verouderd en een lichte white wash olie.

Uiteraard zijn we al bij diverse tegelzaken wezen kijken, maar tot op heden nog niet het eureka moment gevonden. Wellicht via de linkjes wel de juiste.

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:05
Wij hadden in ons vorig huis ook een eiken vloer. Nu in onze nieuwbouw keramisch parket. Heb wat fotos gemaakt. Kwa structuur en looks is het net een houten vloer. Maar het blijft natuurlijk een tegel dus voelt kouder aan met je voeten.

vloer
vloer3vloer2vloer1

• VicTheTrader
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-03 17:46
[adres geknipt] hier zijn iets meer foto's te vinden, met name op de beganegrond.

[Voor 37% gewijzigd door VicTheTrader op 23-09-2020 20:57]

• Dortvan
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 17-10-2018
Hallo,

Ik heb net jullie reacties gelezen, ik kan geen keuze maken tussen parket tegel of massieve parket. De mening van mijn man en ik zijn heel verschillend. Hij wil liever het parket, omdat de parket tegels niet meer te verkrijgen zijn in lengtes van 180centimeter. Hij denkt dat de parket tegels van 1,20 m te druk gaan tonen op een grote ruimte. Ik denk eerder aan het onderhoud ervan en we hebben vloerverwarming waardoor keramiek beter de warmte doorlaat. Hout werkt isolerend. Dat vind ik ook niet onbelangrijk. Mag ik misschien eens jullie mening, aangezien jullie nu toch al enkele maanden de tegel liggen hebben. Onderhoud? Zindelijkheid?

• cvs79
De tegels hierboven van mijn foto's zijn van keramiek. Zijn 120 cm × 30 cm. Ik vind dat nier druk ogen. Wel in de lengte gelegd zodat het ruimtelijker oogt. Verder is het onderhoud zo goed als niet aanwezig. Keer stofzuigen en bij knoeien een natte doek erover en klaar. Even dweilen met een licht sopje met schoonmaakazijn en ze zijn weer als nieuw. Ideaal met twee kinderen van 3 en 5.

Verder vorige winter met de vloerverwarming erg lekker aan de voetjes.

Ook hadden ze in de zaak waar we ze kochten wel langere tegels. Oa van 1.80.

• lau1958
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-03 17:29
Wij hebben altijd parket gehad maar in ons nieuwe appartement wilde ik minder onderhoud aan de vloer. Ik ben ook heeeeel lang op zoek geweest naar DE parket tegel. Heel veel monsters mee genomen die in de winkel mooi waren maar in real life toch tegen vielen. Mijn vrouw werd er gek van. Tot dat ik uit eindelijk deze tegen kwam https://www.novabell.it/en/collections/eiche/ Type: Landhaus een tegel van 26 x 160 licht eiken.
Kan je helaas geen foto laten zien omdat ons appartement pas feb 2019 wordt opgeleverd maar een vriend van mij zag mijn proef tegel en heeft die gelijk in zijn huis gelegd en toen ik dat resultaat zag bevestigde dat onze keuze :-)

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:46
Wij nemen de casa dolce casa:
http://media.casadolcecas...at_wooden_tile_of_cdc.pdf.

Dit ook ivm vloerverwarming en het relatief snel beschadigen van hout. Beetje hetzelfde verhaal als hierboven, lang gezocht en vervolgens eigenlijk gelijk gevallen voor deze tegel.

Ook wij wachten op de oplevering. Zijn er in 120 cm en 180 cm lengte. Scheelt wel veel in kosten, dit in combinatie met een beperkte lengte van het huis heeft ons laten besluiten voor 1.20 te gaan.

[Voor 26% gewijzigd door drfrisbee op 18-10-2018 08:44]

• Swallie01
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
@lau1958 mag ik vragen waar je de parkettegels van Novabell uiteindelijk gezien en gekocht hebt? Ik vang hier in de regio Amsterdam overal bot. Ben wel benieuwd n.a.v. jouw postieve geluiden.

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:18
@cvs79 Prachtige vloer, mag ik vragen wat je kwijt was per m2 inclusief leggen.

• cvs79
@FrankSpin de totale prijs was 5700 euro. Dit was tegels, leggen en voegen. En het vooraf schuren van de gietvloer en primeren. Totale oppervlak was ongeveer 82m2

• GeeMoney
  • Laatst online: 16:40
@ziecko wellicht niet je kleur maar wij waren op slag verliefd en hebben onderstaande vloer gekocht. Oplevering is pas juni 2019 helaas:

Wij hebben een aardige oppervlakte al zeg ik het zelf en hebben toch voor 121x21 gekozen. Ik heb ook een grote ruimte gezien in deze afmetingen en dat zag er zeer goed uit en helemaal niet druk.
Ik heb 118m2 op de begane grond hiervan.

De “Lea lodge-grove” is het.

[Voor 30% gewijzigd door GeeMoney op 09-02-2019 20:58]

• Reyad
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:48
GeeMoney schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 20:39:
@ziecko wellicht niet je kleur maar wij waren op slag verliefd en hebben onderstaande vloer gekocht. Oplevering is pas juni 2019 helaas:

[Afbeelding: Vloer_Parket]

Wij hebben een aardige oppervlakte al zeg ik het zelf en hebben toch voor 121x21 gekozen. Ik heb ook een grote ruimte gezien in deze afmetingen en dat zag er zeer goed uit en helemaal niet druk.

Mooie vloer inderdaad! Twijfel zelf nog erg tussen PVC of Keramisch parket, maar dit ziet er goed uit op de foto.
Mag ik vragen wat de vloer kost per m2 inclusief leggen? :)

• GeeMoney
Reyad schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 09:50:
[...]

Mooie vloer inderdaad! Twijfel zelf nog erg tussen PVC of Keramisch parket, maar dit ziet er goed uit op de foto.
Mag ik vragen wat de vloer kost per m2 inclusief leggen? :)
Het is niet de goedkoopste vloer. Mede door het visgraat wat we kiezen drijft dat de prijs aardig op.
Je moet rekening houden met +- €100,- per vierkante meter.

• jusv
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 03-03 14:27
Wij hebben de nordic tegel uit deze serie: http://caesar.it/piastrel...anato/1482-life/index.jsp

Let er bij keramisch parket wel op hoeveel verschillende prints er in de serie zitten. Niets zo irritant als je steeds dezelfde print naast elkaar ziet. Dat was een aantal jaar geleden zo en die partijen worden nu nog weleens goedkoop aangeboden.

Ik ben er erg blij mee icm vloerverwarming. Veel mensen hebben niet eens door dat het een tegel is. Alhoewel echt hout altijd mijn voorkeur zal houden, is dit toch echt wel fijn qua onderhoud. Met kinderen helemaal ideaal: als er iets hard op valt, geen probleem. Ook met bezoek: naaldhakken, prima.

Ik heb zelf het merk + serie uitgekozen en gekocht via een tegelzetter ipv via een tegelzaak. Totaal inclusief leggen met levellingsysteem ongeveer 75 euro per m2.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mcbme
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09-06-2019
@cvs79 mooie vloer, mag ik vragen welk merk/soort tegel het is en waar je hem hebt gekocht?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mooimakers
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 28-05-2020
@GeeMoney Hallo, wij willen ook graag keramische tegels in een visgraat motief gelegd met vloerverwarming. Formaat 90x15cm. We hebben 80m2 maar verschillende kamers aan elkaar gesloten (muur gedeeltelijke open). We werden geadviseerd om uitzetvoegen bij die overgangen van kamers te voorzien. Bij een visgraat wel extra lelijk. Zelfs bij gebruik van een ontkoppelingsmat (en dus zonder uitzetvoegen bij de tegels) zou het riskant zijn op barsten. Hebben jullie dit ook moeten doen of ervaringen mee?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GeeMoney
Mooimakers schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:39:
@GeeMoney Hallo, wij willen ook graag keramische tegels in een visgraat motief gelegd met vloerverwarming. Formaat 90x15cm. We hebben 80m2 maar verschillende kamers aan elkaar gesloten (muur gedeeltelijke open). We werden geadviseerd om uitzetvoegen bij die overgangen van kamers te voorzien. Bij een visgraat wel extra lelijk. Zelfs bij gebruik van een ontkoppelingsmat (en dus zonder uitzetvoegen bij de tegels) zou het riskant zijn op barsten. Hebben jullie dit ook moeten doen of ervaringen mee?
Daar heb ik helemaal niets over gehoord eerlijk gezegd. Mijn begane grond bestaat helaas uit 2 funderingen dus ik heb wel een dilatatie/overgangs voeg want dat durfde ze hier ook niet aan om door te leggen. Hij zit precies onder een deur dus alleen zichtbaar als je de deur open doet en erop let. (Ik moet hem nog afwerken)
Maar verder tussen alle ruimtes met open verbindingen is er gewoon doorgelegd.

Gaan ze ervanuit dat er dan geen vloerverwarming ligt bij die overgangen en ze bang zijn dat het temp verschil zo groot is dat er kans is dat de tegels barsten? Dat lijkt mij namelijk bijzonder. Die vloerverwarming straalt wel een beetje uit lijkt mij en meestal liggen er gewoon leidingen om die ruimte in te komen. (Desnoods even zo’n thermo pistool ergens lenen/huren en je vvw even opstoken)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TokkieB
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-03 09:11
Wij hebben door het hele huis (totaal 220m2) keramische tegels beneden (100m2) in visgraat over 3 verschillende ruimtes zonder uitzetvoeg laten leggen. Op de eerste 3 kamers (recht gelegd) en zolder 2 kamers recht laten leggen. Alle verdiepingen zonder uitzetvoeg. Huis is gebouwd in 2016 en heeft een vloerverwarming met gebruik van een warmtepomp (lage temperaturen in vloer) De gebruikte tegels zijn 80x20 en op geen enkele verdieping heb ik problemen met het uitzetten van de tegels.

Het werd ons ook geadviseerd om een uitzetvoeg te gebruiken, maar dat is (vinden wij) echt niet mooi, dus risico gelopen, maar zeker geen spijt van gehad.

• Mooimakers
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 28-05-2020
Dankjewel voor de feedback. Bij ons overal vloerverwarming op benedenverdieping maar ook verschillende fundering dus blijft een risico om zonder uitzetvoeg te werken. Geen deuren om voeg minder zichtbaar te maken bij ons, we overwegen misschien een hongaarse punt motief te nemen die heeft wel een rechte kant en daar zou een voeg minder opvallen. Maar oke een dilatatie/ontkoppelingsmat is wellicht ook niet genoeg om voegen te omzeilen.

• Rhumba
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-03 19:06
Goedemiddag,

Ik hoop dat ik het hier op de juiste plek vraag. Ben bezig met keramisch parket en zie op een offerte het volgende:

Na het leggen van de vloer kunnen wij ook u vloer geheel schoonmaken met een speciale

schrobmachine met waterafzuiging, en word daarna behandeld met een onderhoudsmiddel,

kosten hier voor zijn tussen de € 5.00 en € 6,00 per m ²,

Op een andere offerte wordt daar helemaal niets over gezegd. Ik mag toch aannemen dat men de tegels na het leggen schoonmaakt zodat de cemensluier weg is?

@GeeMoney Hoe was dat bij jou?

Alvast bedankt!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Rhumba schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:53:
Goedemiddag,

Ik hoop dat ik het hier op de juiste plek vraag. Ben bezig met keramisch parket en zie op een offerte het volgende:

Na het leggen van de vloer kunnen wij ook u vloer geheel schoonmaken met een speciale

schrobmachine met waterafzuiging, en word daarna behandeld met een onderhoudsmiddel,

Op een andere offerte wordt daar helemaal niets over gezegd. Ik mag toch aannemen dat men de tegels na het leggen schoonmaakt zodat de cemensluier weg is?

Alvast bedankt!
Offerte van Roodakker denk ik? Die heeft hier een twee weken geleden de vloer er in gelegd, superstrak werk. Dat mag je aannemen, maar bij de offertes die ik heb opgevraagd zit dat er allemaal niet bij. Dat kan pas nadat de voeg is uitgehard. Ik heb de vloer laten reinigen, niet goedkoop maar ze zijn twee uur bezig geweest met machine. Ik had daar zelf niet een halve dag of meer aan willen besteden.

• GeeMoney
Rhumba schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:53:
Goedemiddag,

Alvast bedankt!
De voegen moeten drogen inderdaad. Ik heb samen met mijn vrouw de vloer gereinigd met een anti sluier spul. Ging op zich makkelijk, ik had meer werk om kleine verfspetters weg te halen van de schilders ;).
Ik had ook 125m2, snel verdient door het in een uurtje of wat zelf te doen.

• FirePuma142
  • Niet online
GeeMoney schreef op woensdag 2 september 2020 @ 17:08:
[...]

De voegen moeten drogen inderdaad. Ik heb samen met mijn vrouw de vloer gereinigd met een anti sluier spul. Ging op zich makkelijk, ik had meer werk om kleine verfspetters weg te halen van de schilders ;).
Ik had ook 125m2, snel verdient door het in een uurtje of wat zelf te doen.
In mijn oude huis was ik voor iets meer dan 100m2 met antisluierspul toch het grootste gedeelte van een zaterdag kwijt om het kraakhelder te krijgen. Met dat in het achterhoofd heb ik graag betaald.

• Rhumba
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-03 19:06
Hmmm wel heel gek dat ik hier helemaal niets over hoor van het andere bedrijf.

@GeeMoney Hoeveel uur was je bezig dan?

@FirePuma142 Inderdaad Roodakker ja. Heb er op zich wel oke gevoel bij. Maar dan komen ze dus later terug om de vloer te reinigen? Heb jij nog wat van de eerste offerte afgekregen? Zijn volgens mij niet superduur maar ook niet de goedkoopste.

• GeeMoney
Rhumba schreef op woensdag 2 september 2020 @ 20:06:

@FirePuma142 Inderdaad Roodakker ja. Heb er op zich wel oke gevoel bij. Maar dan komen ze dus later terug om de vloer te reinigen? Heb jij nog wat van de eerste offerte afgekregen? Zijn volgens mij niet superduur maar ook niet de goedkoopste.
Uurtje of 3-4 schat ik.

• FirePuma142
  • Niet online
Rhumba schreef op woensdag 2 september 2020 @ 20:06:

Ja, ze kwamen de volgende dag voor de reiniging. De offerte was take it or leave it, dat snap ik ook wel in deze tijd. Ze komen om in het werk.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:04
Ik heb tegelcursus gevolgd bij een professional, en die staat er zeer simpel in: uitzetvoegen correct uitvoeren, of zoek iemand anders om je vloer te verprutsen. Kans op problemen is erg groot, en dan zit je er wel mee (of, in zijn geval, zit hij ermee).
Ook voor gietvloer welke we op zolder lieten leggen, waren uitzetvoegen en voldoende droge vloer (chappe volledige maand uitharden) harde eisen. Die man zei dat anders 30% barst, en hij kan niet garanderen wie "geluk" heeft en wie niet; en vooral kan ie niet garanderen waar het barst. Een uitzetvoeg kan je netjes leggen waar ie minst hindert (onder de deur, tussen 2 ruimtes), een barst zit waar ie wil.

Een goeie uitzetvoeg loopt door vanaf de chappe tot de voeg van de tegels, er is geen tegellijm tussen. Ook het voegen moet correct: met de juiste silicone (mat en zelfde kleur als voegmiddel, liefst de lichtere tinten) zie je rechtstaand niet wat voegmiddel en wat silicone is. Silicone mag enkel de tegels raken, niet onderaan tegen chappe komen (anders scheurt ie los), dus stoppen ze er een touwtje onder.

Je kan natuurlijk de vloerder een ondertekend blaadje geven waarbij je alle verantwoordelijkheid op jezelf neemt, dat het risico niet voor hem is; dan zal een enkeling het met erg lange tanden aanvaarden.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:21
Wij zijn ook in de markt voor keramisch parket voor de begane grond van onze toekomstige woning. De prijzen varieren van 17 euro p/m2 (Hornbach bijvoorbeeld) tot 60 euro p/m2 (betere tegelzaak). Zijn er technische specs zoals bij PVC vloer waar ik op kan letten en zo het grote prijsverschil kan verklaren? Ik begrijp dat het bijvoorbeeld aan variatie van de print kan liggen, maar hebben de duurdere tegels ook een betere productie proces?

Er zijn zoveel zaken en merken, ik zie door de bomen het bos niet.

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Nu online
mister_S schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:20:
Wij zijn ook in de markt voor keramisch parket voor de begane grond van onze toekomstige woning. De prijzen varieren van 17 euro p/m2 (Hornbach bijvoorbeeld) tot 60 euro p/m2 (betere tegelzaak). Zijn er technische specs zoals bij PVC vloer waar ik op kan letten en zo het grote prijsverschil kan verklaren? Ik begrijp dat het bijvoorbeeld aan variatie van de print kan liggen, maar hebben de duurdere tegels ook een betere productie proces?

Het kan zijn dat sommige tegels wat 'strakker' zijn dan anderen en in die zin dus beter. Daarnaast heb je bij tegels altijd wel te maken met de 'hardheid' van de tegels. Maar het grootste verschil zit volgens mij toch in het uiterlijk. Duurdere tegels hebben vaak een patroon wat minder vaak herhaald wordt, 'reliëf' in de tegels, zodat het echter voelt en er echter uit ziet en het ziet er soms algemeen 'echter' uit en minder als een bedrukte tegel. Maar deze verschillen kun je beter zelf in de winkel bekijken..

• SquareOne
  • Laatst online: 14:26

Grappig, ik had dit topic ook gisteren gevonden ivm een search naar keramisch parket.
Inmiddels ben ik het volgende wijzer geworden en heb ik e.e.a. op mijn short list geplaatst, dit lijken de wat meer premium series:
- Kronos Les Bois
- Atlas Concorde serie 'Arbor' 'Nash' 'Eric rovero'
- Castelvetro Naturae Aeque
- Castelvetro Vogue
- Lea Lodge grove - ligt bij @GeeMoney
- Flaviker Dakota - ligt bij @Grolsch

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Zelf heb ik 100 euro p/m2 begroot maar ben benieuwd of dat gaat lukken...
Iemand die nog een goede tegelzetter kent in regio Nijmegen / Arnhem?

[Voor 11% gewijzigd door SquareOne op 20-11-2020 10:06]

• naftebakje

Door het bakken trekken de tegels altijd wat krom (verschil korte zijde lange zijde), duurdere hebben dit veel minder waardoor je vloer veel gemakkelijker te leggen is en vlakker is.
Ook gerectificeerde tegels (duurder) zijn handiger, ze zijn na het bakken exact op maat gesneden en hebben dus perfecte voegen, ook zijn ze in de massa gekleurd waardoor uitzetvoegen mooier zijn.

O ja, met vloerverwarming wou je altijd een ontkoppelingsmat, er zijn ondertussen al enkele flexibele lijmen die erkend zijn om te gebruiken zonder ontkoppelingsmat (Belgische instantie WCBT is bezig met onderzoeken en heeft al voorlopige resultaten, weet niet wie Nederlandse tegenpoot is).

[Voor 12% gewijzigd door naftebakje op 20-11-2020 12:12]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• mister_S
Dank allen, dit helpt me enorm :)

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-03 20:13

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Wij hebben ons keramisch parket uit België gekocht, bij impermo.
Het ligt er ondertussen een paar weken in maar er ligt nu stucloper overheen dus kunnen het niet goed zien nog.
Maar toen het er net in lag zag het er erg mooi uit.

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Nu online
SquareOne schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:51:
[...]

Grappig, ik had dit topic ook gisteren gevonden ivm een search naar keramisch parket.
Inmiddels ben ik het volgende wijzer geworden en heb ik e.e.a. op mijn short list geplaatst, dit lijken de wat meer premium series:
- Kronos Les Bois
- Atlas Concorde serie 'Arbor' 'Nash' 'Eric rovero'
- Castelvetro Vogue
- Lea Lodge grove - ligt bij @GeeMoney
- Flaviker Dakota - ligt bij @Grolsch

***members only***

Zelf heb ik 100 euro p/m2 begroot maar ben benieuwd of dat gaat lukken...
Iemand die nog een goede tegelzetter kent in regio Nijmegen / Arnhem?
Vraag goed na wat er inbegrepen is en wat niet inbegrepen is. Egaliseren (en egaliseermiddel), tegellijm, voegen (en voegmiddel) etc. En zeker bij een 'losse' tegelzetter kan het bijvoorbeeld zijn dat de winkel de tegels op de stoep neerzet en de tegelzetter de tegels binnen wil hebben liggen. Dan zul je dus wel 'even' die tegels (en evt. lijm etc.) naar binnen moeten sjouwen. Dat hoeft geen probleem te zijn, maar wees daar wel op voorbereid.

Ik vind de prijzen die je noemt voor de tegelzetter behoorlijk pittig. Ik ga er vanuit dat dat in elk geval alles inclusief zal zijn, maar dan nog denk ik dat je met een losse tegelzetter waarschijnlijk een stuk voordeliger uit zult kunnen zijn.

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:12
SquareOne schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:51:

- Castelvetro Vogue
Wij hebben zelf de castelvetro tegels gehaald bij Rotthues in Duitsland. Ligt over de grens bij Winterswijk.
Scheelde 50-60% t.o.v. de meeste leveranciers in Nederland. Zowel voor onze badkamer alsmede de visgraatvloer in onze woonkamer.

https://rotthues.de/fliesen.html

Relatief kleine zaak, weinig op voorraad om te bekijken maar als je toch al weet wat je wilt is het wel een prettige zaak om online te bestellen. Wij hebben het toen wel zelf opgehaald omdat het transport te duur was.

[Voor 5% gewijzigd door iRobert op 23-11-2020 09:18]

• mister_S
We zijn inmiddels bij een paar vloerenwinkels geweest, ik zie door de bomen het bos niet meer. We gaan de keus maken tussen drie tegels van twee verschillende winkels, ik dacht hier toch even navraag doen. We hebben nu twee tegels 120x30 van Porcelanico (Spanje) en één tegel 150 x 25 van Marazzi (Italië) thuis. Mochten we meenemen om thuis op het gemak te bekijken. Volgens de winkel die Marazzi verkoopt zijn de tegels uit Italië A-kwaliteit, Spanje B en Polen/China matig/slecht. Hij liet ons ook een tegel uit Spanje zien en legde uit dat de structuur hobbeliger was, en verrek dat zijn de tegels van de tweede winkel ook echt. Volgens hem komt dit door het productieproces, gaat door een pers heen in productielijnen en heb je dus meer herhaling in printen omdat niemand 30 lijnen gaat opzetten. De Italiaanse tegels worden in het algemeen gemaakt met een druk proces, dus veel meer variatie in printen (zoals registered embossing bij PVC?). Mij klonk het logisch (of is het gelul?) en het leek er echt op dat de structuur van de Italiaanse tegel zelf beter overeenkomt met de print die erop zit. Goed, kies degene die je mooi vindt zou je zeggen, maar dingen als variatie in print en kwaliteit blijft toch erg moeilijk te beoordelen.

Kort samengevat: merktegels uit Italië zijn beter dan die uit Spanje. Door productie proces heeft Marazzi veel meer variatie in prints dan de andere twee tegels. Grotere tegels zijn altijd duurder dus het is normaal dat Marazzi duurder is (30x120 vs. 25x150). Is dit correct?
Prijsverschil tussen Marazzi en Porcelanico op 70m2 (64 + snijverlies) is 455 euro (38/m2 vs. 44,5/m2). Mij gaat het erom: zullen de Marazzi tegels inderdaad minder herhaling hebben (kan ik pas na het leggen zien helaas) en is de Italiaanse kwaliteit 450 euro meer waard?

• naftebakje
Mooie uitleg, maar hoeveel keer zit je op je knieën te voelen aan de hobbeltjes op de tegels? En waarom zou een tegel gemaakt in het ene land beter van kwaliteit zijn dan in het andere land, 100 meter verplaatsen van ene kant grens naar andere kant zou dan de tegels verbeteren 8)7
Ben je van plan ze zelf te leggen? Neem dan die van 120, 150 lijkt me echt te groot om mee om te gaan.
Laat je ze leggen? Hoor dan eens bij de tegellegger, die werkt er elke dag mee en zal vast veel onafhankelijker over kwaliteit kunnen oordelen dan een verkoper die weet hoeveel winst er op de ene of de andere tegel zit.

Qua herhaling: je kan als je bezighouden met zoeken naar herhalingen, als je ze het eerste kwartier bekijkt. En als je ze zelf hebt gelegd, weet je exact elke minieme afwijking of imperfectie zitten. Maar als je je pijnlijke rug recht, en anderen hun reactie hoort op de volledige vloer; dan zie je dat niet meer hoor. Niet te druk in maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jopie035
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
Er is een hoop verschil in kwaliteit, als je de tegels IRL kan zien, moet je dat zeker doen. Vanaf foto's is het erg lastig oordelen heb ik gemerkt.

Kwestie van smaak misschien, maar de tegels die ik IRL het mooist vond waren steeds de dure Italiaanse merken (Atlas, St. Agostino, Marazzi).

• Karolijn
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-03 20:17
Wij zijn voor onze nieuwbouw woning (oplevering volgend jaar) ook naar keramisch parket aan het kijken. We zijn nog niet bij alle zaken geweest waar we langs willen, maar favoriet nu is sant agostino timewood honey 30x180. Nu zitten we alleen met de dilatatievoegen op de beneden verdieping. De verdieping is 12x5m1, met daarin muren rond gang en trapkast ed, maar de standaard nieuwbouw ‘L’ als woonkamer en keuken. We wilden graag de vloer in de lengte leggen, maar dan moet er dus op minstens 1 plek in de ruimte een rechte lijn komen voor de dilatatievoeg. Zijn daar nog andere opties voor, een iets bredere voeg is niet zo erg, maar zo’n rechte lijn breekt de vloer wel aardig op. We kunnen natuurlijk eventueel ook in de breedte leggen, maar ziet dit er dan nog een beetje uit.... |:(
De zaak waar we nu zijn geeft dat als de enige 2 opties.

Zijn er andere opties dan midden in de ruimte een recht lijn leggen?

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:48
Karolijn schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:31:
Wij zijn voor onze nieuwbouw woning (oplevering volgend jaar) ook naar keramisch parket aan het kijken. We zijn nog niet bij alle zaken geweest waar we langs willen, maar favoriet nu is sant agostino timewood honey 30x180. Nu zitten we alleen met de dilatatievoegen op de beneden verdieping. De verdieping is 12x5m1, met daarin muren rond gang en trapkast ed, maar de standaard nieuwbouw ‘L’ als woonkamer en keuken. We wilden graag de vloer in de lengte leggen, maar dan moet er dus op minstens 1 plek in de ruimte een rechte lijn komen voor de dilatatievoeg. Zijn daar nog andere opties voor, een iets bredere voeg is niet zo erg, maar zo’n rechte lijn breekt de vloer wel aardig op. We kunnen natuurlijk eventueel ook in de breedte leggen, maar ziet dit er dan nog een beetje uit.... |:(
De zaak waar we nu zijn geeft dat als de enige 2 opties.

Zijn er andere opties dan midden in de ruimte een recht lijn leggen?
Heb je een plattegrond van de BG met daarop eventueel ook al de plaatsing van je keuken?

PVOutput | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• Karolijn
GermanPivo schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:41:
[...]

Heb je een plattegrond van de BG met daarop eventueel ook al de plaatsing van je keuken?
Met de oranje lijnen heb ik er een paar lengtes bijgezet. Rode lijnen zijn de keuken.

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
Karolijn schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:02:
[...]

Met de oranje lijnen heb ik er een paar lengtes bijgezet. Rode lijnen zijn de keuken.

[Afbeelding]
Dat is zo niet mooi op te lossen met een voeg in de breedte van je kamer. Kunnen ze langs de randen geen extra houden? Dat is nog wel op te lossen met een dikke plint.

PVOutput | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• naftebakje
Karolijn schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:31:
...Zijn er andere opties dan midden in de ruimte een recht lijn leggen?
Je kan het risico nemen, als je dan op een dag wakker wordt gemaakt door hard gekraak en ziet dat beneden de tegels losgesprongen zijn, dan zal de vloerder zeggen "told you so". Ze leggen geen uitzetvoegen om de vrouw des huizes te pesten, er is een gegronde reden. Als de kleur goed past bij de tegels, valt het niet zo hard op. In de breedte leggen en zorgen dat je met volle tegels uitkomt is uiteraard nog mooier (zo heb ik het thuis gedaan, 2 uitzetvoegen die totaal niet opvallen als je niet op de grond kruipt, wat ik niet meer ga doen na zelf vloeren ;w ).
Misschien lukt het wel met anhydriet chappe, als die (en de onderliggende betonvloer) geen uitzetvoegen nodig hebben. Dat is wel kalkgebonden en heeft dus zijn nadelen (ik dacht toplaag afschuren en speciale lijm, dus duurder).
Informeer je goed, ga niet zomaar met een beunhaas in zee omdat die de uitzetvoegen negeert, als je vloer barst en loskomt is de beunhaas weg en zit je er mee.

Risicofactoren zijn vloerverwarming, grote oppervlaktes, grote tegels (meer dan 60 cm in lengte of breedte), je hebt overal prijs. Zorg ook zeker dat een goeie ontkoppelingsmat (ditra) wordt gebruikt, zonder die heb je ook heel veel kans op barsten en losspringen van je tegels.

• Karolijn
Bedankt voor de reacties. Was er al bang voor dat er niks anders kon, maar niet geschoten altijd mis.
@naftebakje
We zijn nu bij 3 tegel zaken geweest en geen enkele heeft over ontkoppelingsmat gerept. Zijn we dan bij beunhazen geweest of is er ook een mogelijkheid zonder?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• naftebakje
Heb je vloerverwarming?
Even navragen in de tegelzaak, ofwel zit dat in de prijs per m², of is dat een cadeautje dat ze achter de hand houden voor als je beslist hebt (o ja, bij plaatsing komt er nog 25€/m² bij voor de mat). Er is ook sprake van lijmen die zo flexibel zouden zijn dat het niet nodig is (dan zit je meerprijs in de lijm, maar dat scheelt wel werkuren), maar er zijn nog weinig fabrikanten die keiharde garanties durven geven.

• da1roy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-03 15:06
Heel mooi, wij zijn ook aan het oriënteren voor houtlook tegels.
We weten nog niet wat voor legpatroon recht of visgraat.

wij hebben beneden 70m2 boven nemen we vrijwel zeker pvc.

Kan het kloppen dat jij ergens een post had waarin je beschreef dat het slecht schoon te maken was?
vuil in de poriën wat er niet uit gaat?

Ik heb dat ergens gelezen en kan het niet terug vinden, ik vroeg me af of dat bij een bepaald merk was of echt de afwerking.
Zover ik weet is het namelijk altijd mat en als dat het probleem is geeft dat wel veel twijfel.

Heeft iemand hier wijsheid in?

Wij vinden de leaf serie mooi https://mottobymosa.com/vloertegels/leaf
maar ook wat jij post vind ik ook mooi https://www.tegelstudio.n...ennmass=244_253_3745_6814
GeeMoney schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 20:39:

[Afbeelding: Vloer_Parket]

Anoniem: 1279036

hier keramisch parket bij soort groothandel gehaald (wel vooraf monster gezien) en door lokale tegelzetter laten leggen. Scheelde nogal een slok ten opzichte van de winkels met deftige showroom. Zou wel altijd vooraf de tegels willen zien , want er zit behoorlijk verschil in hoe echt (het blijft nep ) het er uitziet.

is over de gehele benedenverdieping gelegd (ca 6x12 , verdeeld over hal woonkamer keuken) zonder dilatatievoeg. Ligt er nu een kleine 2 jaar in zonder scheuren. Is wel laag temperatuur vloerverwarming/koeling. Tegelzetter is geen beunhaas, werd me aangeraden door bevriende aannemer, doet ook grotere projecten in mooie restaurants e.d.

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 1279036 op 02-04-2021 11:28]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GeeMoney
Ook hier een kleine dilatatievoeg van de hal naar de woonkamer. Ik heb daar de deur overheen laten vallen maar ook hier zijn de tegels doorgeslapen op die plek. Ze wilden het op mijn aangeven toch voorleggen maar de tegelzetters die ik gesproken heb zeiden allemaal dat de kans op breken/springen echt bijzonder groot is, zeker icm vloerverwarming/koeling .
Ik heb de gok niet genomen omdat het ook een pokken werk is om gebroken tegels er tussenuit te laten halen en weer opnieuw te moeten lijmen/voegen.

@da1roy zo ziet de Lea Lodge Grove er dus bij mij uit:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Links bij de deur naar de hal zit dus de dilatatievoeg. Helemaal ingezoomd zie je hem nu nog net zitten. (nog niet afgekit hier)

[Voor 37% gewijzigd door GeeMoney op 03-07-2021 15:44]

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:49
naftebakje schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:01:
Heb je vloerverwarming?
Even navragen in de tegelzaak, ofwel zit dat in de prijs per m², of is dat een cadeautje dat ze achter de hand houden voor als je beslist hebt (o ja, bij plaatsing komt er nog 25€/m² bij voor de mat). Er is ook sprake van lijmen die zo flexibel zouden zijn dat het niet nodig is (dan zit je meerprijs in de lijm, maar dat scheelt wel werkuren), maar er zijn nog weinig fabrikanten die keiharde garanties durven geven.
De vloer van @Karolijn is inderdaad met vloerverwarming (ik ga in hetzelfde huis wonen). Het idee, aangedragen door de tegelzaak zelf, is om de dilatatievoeg op de uitbouw te doen (zie plaatje van onderstaande bericht). Dat is op 2.4m vanaf de bovenkant, dus eigenlijk waar de overgang van de blauw/zwarte muren zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• naftebakje
Daar waar een aanbouw komt, kan de fundering sowieso werken dus ben je bijna zeker van problemen zonder uitzetvoeg.
Discussieer nog eens goed over de legrichting, tegels mee met uitzetvoeg is veel mooier (als je er geen deur of tapijt boven hebt). Dan moet je wel goed uitleggen om met volle tegel de naad op uitzetvoeg te krijgen, als chape nog niet ligt kan je de uitzetvoeg perfect laten leggen waar je wil (vergeet de voegbreedte niet, en zorg dat je juiste maat tegels weet, gerecificeerde zijn vaak ietsje kleiner).

[Voor 35% gewijzigd door naftebakje op 03-04-2021 13:17]

• mister_S
We gaan binnenkort de keramische tegels leggen, alleen zit ik met de eventuele uitzetvoegen. Vraag het aan je vloerenlegger zou je zeggen, maar dat is mijn vader. Probleem is dat hij nooit met zulke tegels heeft gewerkt (150x25) en nooit met zo'n lange huis (12.4m). Ik ben vandaag bij de uitvoerder langsgeweest, volgens hem zijn er geen dilatatie lijnen in de cementdekvloer. Hij zei dat een dilatatievoeg bij het tegelen niet echt nodig is omdat de vv bij ons tussen de 20-38 is ingesteld (stooklijn), de dekvloer best lang is uitgehard en ze twee keer een stookprotocol hebben doorgelopen. Is dit een lulverhaal, of moet ik hem geloven?
Ik wil de stroken in de lengte leggen ivm lichtinval, dus een rechte lijn van 12.4m in het midden. Dit met een inspring van 50cm elke keer (1/3 van lengte tegel dus). Als ik dat doe echter kan ik een uitzetvoeg niet mooi kwijt. Andere optie is in de lengte vanuit de voordeur tot trap, dan de woonkamer en keuken dwars hierop leggen. Alleen weet ik niet hoe dit eruit gaat zien. Kan ik wel een uitzetvoeg kwijt bij één van de dwarslijnen.

Enige tips en ideeen? Hieronder een (niet 100% correcte) tekening van de begane grond.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:49

DropjesLover

Dit dus ->

Wat zijn de ervaringen hiermee? Wij zijn het qua kosten en onderhoud ook aan het overwegen.
Hoe "warm" wordt het ervaren, en bijv. hoe zit het met geluid (echo, galm) vergeleken met hout of laminaat?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• marcel_76
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-03 19:53
Even onze ervaring delen, misschien heeft iemand er iets aan.

Wij hebben keramisch parket en zijn super tevreden in combinatie met vloerverwarming. We hebben gekozen voor de tegels van Ariana (komt ook uit Italie) en dan voor het model Legend Sand. Deze vonden we mooi omdat het ook echt op hout lijkt, de voegen tsja die zie je wel maar ik moet zeggen daar storen we ons niet heel erg aan. (zie je meer op de natte foto's dan later op de droge met de plint strak tegen de keuken aan).

De tegels waren € 54,95 per m² en het leggen in totaal van een kleine 60 m² was € 3.300,-. Alles bij elkaar een flinke investering maar wel een die er misschien wel voor altijd inligt.

De tegels die wij hebben zijn 40cm breed en 170cm lang waardoor je een vinden wij mooie uitstraling krijgt en niet het idee van echt een tegelvloer. Wel moet ik zeggen dat de tegels stroef zijn en dat merken we met sokken als je iets meer schuurt over de vloer ;) . Maar aan de andere kant zijn de tegels ook niet glad en zit er voelbaar een werkje in waardoor het toch iets echter overkomt.

Langs de wand hebben we uiteindelijk via de plintenfabriek hoge plinten gekozen omdat dit veel mooier stond dan lage en/of dunne plinten, het eind resultaat zijn we dan ook dik tevreden mee.

Twee foto's van het moment dat de vloer net was gelegd en nog nat was (is in 2 dagen gelegd) en eentje met de plint:

[Voor 4% gewijzigd door marcel_76 op 03-09-2021 21:34]

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:40
Tijdens onze zoektoch zijn we op de Lignea serie van Coem gestuit. Sepcifiek de kleur Larice. Volgens mij een erg ‘neutrale’ tegel.

Door dit topic geïnspireerd geraakt de Atlas Concorde Nid ook eens te bekijken, maar dat moeten we nog doen. Als zoveel Tweakers geinteresseerd zijn in die serie, is de Coem Larice volgens mij ook een mooie optie voor hen.

Hierbij wat foto’s van de Coem Lignea Larice. Zowel de visgraat als rechte plank. Visgraat vinden wij alleen mooi met weinig kleurverschil tussen de tegels. In het echt komen de tegels nog wat rustiger over. Maar twijfelen nog.. zijn bang dat de voeg bij visgraat het hele rustige uiterlijk verpest. En dan heb ik nog niet nagedacht over de voeg die nodig is om barsten te voorkomen.

Foto’s bij kunstlicht. We gaan vandaag terug met een betere camera, wellicht maakt die foto’s die de vloer nog beter toont.

Ter referentie ligt er op de tweede foto een parket plank van vrienden, een vloer die we erg mooi vinden. Mooi hoe weinig verschil in uiterlijk er zit tussen hun plank en deze tegel. Dat zegt volgens mij wel wat over hoe goed deze houtlook uitgevoerd is.

Ik lees nergens wat over Coem dus ben benieuwd of het een beetje kwaliteit is. Komt wel uit Italië, maar dat hoeft niet direct kwaliteit te betekenen.

[Voor 3% gewijzigd door Poumelie op 07-11-2021 21:24]

• naftebakje
Visgraat lijkt me de meerprijs niet waard, veel extra werk en verlies; en idd de uitzetvoeg kan je niet mooi in een voeg meenemen. Gewoon recht is ie even mooi imho.

• Poumelie
naftebakje schreef op zondag 7 november 2021 @ 11:12:
Visgraat lijkt me de meerprijs niet waard, veel extra werk en verlies; en idd de uitzetvoeg kan je niet mooi in een voeg meenemen. Gewoon recht is ie even mooi imho.
Het is juist andersom: de rechte tegels zijn een stuk duurder dan de visgraat variant. In dit geval zouden we een ruime 1000 goedkoper uit zijn met de visgraat variant.
Zo ook voor de atlas concorde natural die we hiernaast op het oog hebben. Komt natuurlijk omdat de rechte tegels langer zijn (150 cm ipv 90cm)

We zijn er alleen nog niet uit. De stalen die we meenemen naar huis ogen thuis totáál anders. Sterker nog.. die plank van onze vrienden die we hierboven op de tegels legden leek in de showroom exact dezelfde kleur. Sample van die tegel mee naar huis en thuis in eigen licht zit er een wereld van verschil tussen de kleur van de plank en de kleur van de tegel.

Erg moeilijk een vloer uitkiezen zo 🥲

[Voor 5% gewijzigd door Poumelie op 20-12-2022 20:34]

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:39
Veel houtlook allemaal, mooi hoor. Wij hebben vorig jaar ook een vloer laten leggen icm VVW en gekozen voor de Ikon Amber van Dado Ceramica.

Bevalt ons super iig.

• Poumelie
TokkieB schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 08:58:
[...]

Wij hebben door het hele huis (totaal 220m2) keramische tegels beneden (100m2) in visgraat over 3 verschillende ruimtes zonder uitzetvoeg laten leggen. Op de eerste 3 kamers (recht gelegd) en zolder 2 kamers recht laten leggen. Alle verdiepingen zonder uitzetvoeg. Huis is gebouwd in 2016 en heeft een vloerverwarming met gebruik van een warmtepomp (lage temperaturen in vloer) De gebruikte tegels zijn 80x20 en op geen enkele verdieping heb ik problemen met het uitzetten van de tegels.

Het werd ons ook geadviseerd om een uitzetvoeg te gebruiken, maar dat is (vinden wij) echt niet mooi, dus risico gelopen, maar zeker geen spijt van gehad.
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe keramisch parket op de bovenverdiepingen bevalt bij jullie?

Ik lees daar super weinig over. Iedereen gaat voor PVC of laminaat. Maar ik denk.. als ik de vloer voor beneden mooi vind, waarom dan weer een hele andere zoeken voor boven?

Maar misschien is Keramisch parket op de bovenverdiepingen een heel gek idee (wat betreft de prijs is het voor ons prima).

We hebben ook overal vloerverwarming met gebruik van een warmtepomp.

• TokkieB
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-03 09:11
Poumelie schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:34:
[...]

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe keramisch parket op de bovenverdiepingen bevalt bij jullie?

Ik lees daar super weinig over. Iedereen gaat voor PVC of laminaat. Maar ik denk.. als ik de vloer voor beneden mooi vind, waarom dan weer een hele andere zoeken voor boven?

Maar misschien is Keramisch parket op de bovenverdiepingen een heel gek idee (wat betreft de prijs is het voor ons prima).

We hebben ook overal vloerverwarming met gebruik van een warmtepomp.
Op de bovenverdiepingen (eerste en tweede) bevalt het 'keramisch parket' prima! Ik heb nog geen problemen ondervonden met het niet gebruiken van een uitzetvoeg. Enig probleem waar wij tegen aan zijn gelopen is dat op de tweede verdieping bij het verwarmen van de vloer, de vloer uitzet de hoogte in en met als gevolg, klemmende deuren. Maar dat is met een schaaf en 3mm schaafsel ook weer tot een oplossing gekomen.

En nee hoor, als het om de euro's gaat en je kan het lijden, waarom dan niet ook op de rest van de verdiepingen keramisch parket!? Ik heb er ook voor gekozen om door het hele huis vloerverwarming te laten installeren omdat ik die lelijke radiatoren niet wil zien, zo ook de keuze om overal keramisch parket te laten leggen, het moet er gewoon goed uit zien. Mijn persoonlijke mening, alle oplossingen (laminaat, PVC of ander soort tegels) komt toch uit de koker van kostenbesparing en is gewoon van een mindere kwaliteit dan keramisch parket. Als ik zie hoe onze vloer is mishandeld de laatste 5 jaar en hoe het er nog uitziet dan ben ik blij dat ik voor dit heb gekozen en niet voor (oneerbiedig) stukjes opgeplakt zeil. Een scherpmes laten vallen op de tegels is niet meteen schade aan de vloer. Het kost dan ook wel een beetje, maar als je het tijdloos kiest dan doe je daar ook ‘je leven lang mee’.

• Karolijn
Voor de liefhebber voor wij hem weg doen. Een proef stukje sant'agostino timewood. We zijn alleen niet 100% zeker van de kleur, zeg maar 90% zeker dat dit natural is. Gaat over een tijdje weg, maar misschien maken we er iemand nog blij mee die er net naar aan het kijken is. We wonen regio Rotterdam.

• Gsxrrr
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13:46
Karolijn schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 21:52:
Voor de liefhebber voor wij hem weg doen. Een proef stukje sant'agostino timewood. We zijn alleen niet 100% zeker van de kleur, zeg maar 90% zeker dat dit natural is. Gaat over een tijdje weg, maar misschien maken we er iemand nog blij mee die er net naar aan het kijken is. We wonen regio Rotterdam.

[Afbeelding]
Dat ziet eruit als natural inderdaad, heb deze vloer zelf liggen :)

• glider5
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20-07-2022
Hoe is bij jullie de vloerverwarming aangelegd of lag dat er al? Hier hoor ik steeds/bij elke vloerverwarmingsofferte, dat er nog een aparte installateur moet komen om vanaf zolder waar de CV staat leidingen te leggen naar de vloerverwarming beneden. Naast de vloerverwarmingsboer(-en) en de tegellegger dus. :?
Heb het idee dat ik de vorige keer echt veel te weinig betaald heb want ik schrik van de hoge prijzen hier en in de winkels.

• ArcticTiger
  • Registratie: Oktober 2003
Wij willen voor onze volgende woning ook keramisch parket laten leggen in de woonkamer, keuken en hal.
Even een misschien wel gekke vraag hierover, "testen" jullie de vloertegels voor aankoop?

Onze huidige vloertegels hebben wij er destijds 2 van meegekregen van de zaak waar we ze ook hebben gekocht, en hebben deze vooraf flink "mishandeld" door er zaken op te laten vallen zoal speelgoed en messen.
Nu heb ik dit gisteren gedaan met een potentiele kandidaat voor het keramisch parket, en bij het laten vallen van alleen al een mes van 40-50 cm hoogte barstte de tegel in meerdere stukken.

Waar kunnen wij het beste op (gaan) letten bij de aankoop van tegels?

• naftebakje
Ik denk dat het totaal niet vergelijkbaar is hoe een tegel los reageert, met hoe hij reageert als ie netjes gemonteerd is.
Als de losse tegel wat bol staat (of er zit een vuiltje onder) heb je een dubbele klap en krijg je alles kapot. Netjes geplaatst en gevoegd is alles veel sterker.

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:44
Wij zijn voornemens om de hele benedenverdieping te gaan verbouwen en zijn nog in dubio wat te doen met de vloer. (bijkeuken, keuken, woonkamer, hal)

Keramisch parket of toch een echte houten vloer.

Keramisch parket heeft praktische voordelen zoals het onderhoud, slijtage (3 kinderen en een hond) en 'beter' in samenwerking met vloerverwarming (al zou ik van een beetje rendement verlies ook niet echt wakker liggen als dat een paar extra m3 gas moet kosten)

Ik heb een aantal tegels gezien en vind ze echt onwijs goed op hout lijken maar toch ergens zijn we 'bang' dat we het misschien toch te nep eruit vinden zien als het er eenmaal in ligt en gevoegd is. (in de winkel ligt het vaak zonder voeg in de lades tentoongesteld)
en/of dat het toch wat karakter of het gevoel van hout mist.

Ik ben wel benieuwd of meer tweakers zo ontzettend in dubio zijn geweest en of er misschien zelfs ook iemand is die spijt heeft gehad van zijn keuze (kan zowel voor keramisch parket als voor echt hout zijn natuurlijk)

Louzy#2475

• SquareOne
louzy82 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 20:28:
Wij zijn voornemens om de hele benedenverdieping te gaan verbouwen en zijn nog in dubio wat te doen met de vloer. (bijkeuken, keuken, woonkamer, hal)

Keramisch parket of toch een echte houten vloer.

Keramisch parket heeft praktische voordelen zoals het onderhoud, slijtage (3 kinderen en een hond) en 'beter' in samenwerking met vloerverwarming (al zou ik van een beetje rendement verlies ook niet echt wakker liggen als dat een paar extra m3 gas moet kosten)

Ik heb een aantal tegels gezien en vind ze echt onwijs goed op hout lijken maar toch ergens zijn we 'bang' dat we het misschien toch te nep eruit vinden zien als het er eenmaal in ligt en gevoegd is. (in de winkel ligt het vaak zonder voeg in de lades tentoongesteld)

Ik ben wel benieuwd of meer tweakers zo ontzettend in dubio zijn geweest en of er misschien zelfs ook iemand is die spijt heeft gehad van zijn keuze (kan zowel voor keramisch parket als voor echt hout zijn natuurlijk)
Toevallig ltv vloerverwarming? In dat geval is een tegel veel beter voor warmtedoorgifte.

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:55

Rzaan

Altijd zoekende

louzy82 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 20:28:

Hier ben ik dus ook bang voor.
Was gisteren in een tegelzaak en die hadden ze gewoon tegen elkaar gelegd.
Wat een slechte manier van presenteren!

Een badkamerzaak had een vloer en die was gevoegd.
Maar de voegen leken me zo smal, dat ik niet denk dat dit ook in het echie zou kunnen.
Er zijn wel zaken waar meer ligt.
Maar het mooiste vind ik toch deze ondernemer: https://www.robbescheuten.nl/particulier/
Hij heeft het thuis liggen, en zoals ik begrijp mag je bij hem komen kijken.
Of dat pas mag als je al bestelt hebt, weet ik niet :)

• louzy82
Rzaan schreef op zondag 13 februari 2022 @ 23:25:
[...]

Hier ben ik dus ook bang voor.
Was gisteren in een tegelzaak en die hadden ze gewoon tegen elkaar gelegd.
Wat een slechte manier van presenteren!

Een badkamerzaak had een vloer en die was gevoegd.
Maar de voegen leken me zo smal, dat ik niet denk dat dit ook in het echie zou kunnen.
Er zijn wel zaken waar meer ligt.
Maar het mooiste vind ik toch deze ondernemer: https://www.robbescheuten.nl/particulier/
Hij heeft het thuis liggen, en zoals ik begrijp mag je bij hem komen kijken.
Of dat pas mag als je al bestelt hebt, weet ik niet :)
Er komt een voeg van 2 mm tussen voor de leveler clipjes die de tegelzetter gebruikt.
Bij de showroom waar ik was hebben ze die afstand wel aangehouden maar de voeg niet opgevuld..

Ik ken helaas geen mensen die keramisch parket hebben liggen thuis, dat zou ideaal zijn om ff een goed beeld te krijgen.

Mocht iemand een goede showroom o.i.d kennen (in omgeving Eindhoven) dan houd ik me zeker aanbevolen.

Louzy#2475

• louzy82
SquareOne schreef op zondag 13 februari 2022 @ 22:54:
[...]

Toevallig ltv vloerverwarming? In dat geval is een tegel veel beter voor warmtedoorgifte.
Is vloerverwarming niet altijd ltv? (weer iets om in te duiken anders)...

Het idee is wel om op termijn, misschien zelfs korte termijn gezien de huidige subsidies) over te stappen op een (hybride) warmtepomp.

Dat lijkt me ook maar als je hier informatie over op probeert te zoeken krijg je vooral sites te lezen van parketboeren (daar heb ik dan het gevoel bij van: wij van WC eend....)
Waarin dan over het algemeen hetzelfde verhaal staat, ja hout laat warmte minder snel door maar het komt er uiteindelijk wel door. Dus het duurt misschien wat langer om de temperatuur te verhogen maar je hebt er geen extra verlies door.
Nu vind ik de snelheid niet zo interessant, ik denk dat we de thermostaat straks zowat altijd hetzelfde laten staan, of misschien 1-2 graden lager 's nachts. En we krijgen een gaskachel voor de behagelijke /gezellige warmte.

Louzy#2475

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

louzy82 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 08:27:
Mocht iemand een goede showroom o.i.d kennen (in omgeving Eindhoven) dan houd ik me zeker aanbevolen.
Ik weet ook zo gauw geen showroom in de regio Eindhoven.
Maar lid @Rivanov woont in Valkenswaard en heeft houtlook-tegels en die kwamen volgens mij van net over de grens.

• louzy82
Rzaan schreef op maandag 14 februari 2022 @ 08:34:
[...]

Maar lid @Rivanov woont in Valkenswaard en heeft houtlook-tegels en die kwamen volgens mij van net over de grens.
Bij mij in het dorp zit Esco vloeren, daar hebben ze zowel houten vloer, als tegels, keramisch parket en ook PVC.
Prima zaak weet ik uit ervaring, en heb daar ook wel een keramisch parket gezien die we echt mooi vinden maar het is maar een klein stukje, en niet gevoegd.

Beslissingen nemen is ook niet ons sterkste punt :+

Louzy#2475

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

louzy82 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 08:45:
[...]

Bij mij in het dorp zit Esco vloeren, daar hebben ze zowel houten vloer, als tegels, keramisch parket en ook PVC.
Prima zaak weet ik uit ervaring, en heb daar ook wel een keramisch parket gezien die we echt mooi vinden maar het is maar een klein stukje, en niet gevoegd.
Dat moet dan haast wel in het buurdorp Westerhoven zijn.

Ik snap best dat al die vloerenzaken niet al hun tegels gevoegd hebben liggen.
Maar houtlook komt steeds meer in, door de voordelen, dat je toch in ieder geval 1 stuk netjes gevoegd zou moeten laten zien.
Ik was gisteren in een badzaak en ik denk dat 30% van de getoonde badkamers houtlook-tegels had.
Alleen geen idee of die ook gelegd waren zoals het hoort. Want in de meeste douches hadden ze ook geen afvoer toegevoegd of iets dat er op leek. Dus misschien hebben ze ook wel een minivoeg gebruikt.

• louzy82
Rzaan schreef op maandag 14 februari 2022 @ 08:50:
[...]

Dat moet dan haast wel in het buurdorp Westerhoven zijn.

Ik snap best dat al die vloerenzaken niet al hun tegels gevoegd hebben liggen.
Maar houtlook komt steeds meer in, door de voordelen, dat je toch in ieder geval 1 stuk netjes gevoegd zou moeten laten zien.
Ik was gisteren in een badzaak en ik denk dat 30% van de getoonde badkamers houtlook-tegels had.
Alleen geen idee of die ook gelegd waren zoals het hoort. Want in de meeste douches hadden ze ook geen afvoer toegevoegd of iets dat er op leek. Dus misschien hebben ze ook wel een minivoeg gebruikt.
Jep 8)

Klopt, keramisch parket en PVC nemen de overhand waar het eerst vooral houten vloeren waren (voor woonkamers althans).

Ik was van de week bij een andere zaak waar ze hout en pvc verkopen en hij vertelde dat 80% van zijn vloeren nu PVC zijn.
Natuurlijk is dat niet allemaal vervangende verkoop van houten vloeren want PVC koop je ook voor de 1e verdieping, badkamer, keuken etc. maar het zegt toch wel wat natuurlijk.

Ergens zit er nog een beetje het gevoel dat het 'not done' is om nephout te nemen maar eigenlijk zie ik het verschil amper als je staat en niet volledig op de vloer gefocust bent

Louzy#2475

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

louzy82 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 08:59:
[...]

Ergens zit er nog een beetje het gevoel dat het 'not done' is om nephout te nemen maar eigenlijk zie ik het verschil amper als je staat en niet volledig op de vloer gefocust bent
Wat kan mij dat nou schelen.
Als Kwantum een mooie stoel verkoopt, koop ik die.
Zit ik helemaal niet meer mee.

PVC is niet zo krasvast als fabrikanten en woonprogramma's je willen doen geloven.
Dus wij gaan ook voor keramische tegels met een houtlook.
Waarschijnlijk iets van 120 x 20 en dan in visgraat gelegd.

• louzy82
Rzaan schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:12:
[...]

Wat kan mij dat nou schelen.
Als Kwantum een mooie stoel verkoopt, koop ik die.
Zit ik helemaal niet meer mee.

PVC is niet zo krasvast als fabrikanten en woonprogramma's je willen doen geloven.
Dus wij gaan ook voor keramische tegels met een houtlook.
Waarschijnlijk iets van 120 x 20 en dan in visgraat gelegd.
Dat ben ik met je eens. Daar heb ik ook geen problemen mee. Ik heb vorig jaar mijn badkamer verbouwd en daar heb ik gekozen voor een badmeubel van Ikea en dat is echt een top ding.

maar...
Ik heb zelf houten vloeren verkocht en vind het ook leuk om met hout te werken (ik heb bijv een tafel en een bed van hout gemaakt) dus bij mij zit er wel iets meer gevoel achter.

Inderdaad PVC viel al redelijk snel af voor mij om die reden al heb je daar ook veel verschillende kwaliteitsklasses in.

Louzy#2475

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:11
Van het weekend bij een tegelboer geweest. Hij vertelde dat het erg snel gaat op het moment met houtlook tegels. Je hebt ze al van 30cm bij 240cm, dat waren wel aardige plankjes om te zien moet ik zeggen. Maar dan ook kneiter duur in vergelijk met de 30x120.
Ook had hij eerst gewerkt in de parket wereld en was aardig onder de indruk van de vooruitgang de laatste tijd. Zeker de grote tegels met parket partronen er in. Dus niet de standaard parket maar de meer ingewikkelde structuren.

Zelf gaan we ook voor houtlook en de voeg maakt wel erg verschil moet ik zeggen. Kies een voeg die dicht tegen de tegel kleur aan zit dat maakt zo veel verschil. Wit daar moet je van weg blijven dan gaat het snel erg nep lijken ook

Untappd: Louwke80

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Louwke schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:34:
Zelf gaan we ook voor houtlook en de voeg maakt wel erg verschil moet ik zeggen. Kies een voeg die dicht tegen de tegel kleur aan zit dat maakt zo veel verschil. Wit daar moet je van weg blijven dan gaat het snel erg nep lijken ook
Die voeg inderdaad, daar gaat het om.
Zelfs op foto's van het net zie je soms een vloer die er niet uitziet omdat ze een verkeerde voeg hebben.
Maar ik denk dat ook de tegelzetters hier steeds meer ervaring in gaan krijgen.

Hebben jullie de keuze al gemaakt welke tegel?

• louzy82
Louwke schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:34:
Van het weekend bij een tegelboer geweest. Hij vertelde dat het erg snel gaat op het moment met houtlook tegels. Je hebt ze al van 30cm bij 240cm, dat waren wel aardige plankjes om te zien moet ik zeggen. Maar dan ook kneiter duur in vergelijk met de 30x120.
Ook had hij eerst gewerkt in de parket wereld en was aardig onder de indruk van de vooruitgang de laatste tijd. Zeker de grote tegels met parket partronen er in. Dus niet de standaard parket maar de meer ingewikkelde structuren.

Bij niet visgraat legpatronen helpt een langere tegel ook zeker om het nog beter op echt hout te laten lijken.

Wij hebben de Panaria Borealis Abisko op het ook in 20 x 180 cm (ca. 55 euro /m2)

Op dit plaatje laten ze volgens mij de 20 x 120 zien :+

Louzy#2475

• naftebakje
De tegelzaak waar ik geweest ben had nagenoeg alle vloeren gevoegd in schoven zitten, was geen plek te zien waar niet enkele vierkante meters tegels waren geïnstalleerd (zelfs een stuk waar je de gekamde lijm - tegels met clips - tegels zonder clips zag overvloeien in een hele lap gevoegde tegels op de vloer.
Men had niet elke tegel met elke mogelijkse voegkleur in elke mogelijke voegkleur, maar dat het niet veel scheelt.

Wel een zaak in Belgie, wellicht beetje ver voor jullie :-)

Maar idd, daar een mooie tegel met perfect bijpassende voegen (zowel gewoon voegsel als silicone voor de uitzetvoegen), en plintjes op gewenste maat uit de tegels gezaagd (ideaal als de tegels volledig in de hoofdtint zijn).

[Voor 18% gewijzigd door naftebakje op 14-02-2022 10:11]

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

naftebakje schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:09:
De tegelzaak waar ik geweest ben had nagenoeg alle vloeren gevoegd in schoven zitten, was geen plek te zien waar niet enkele vierkante meters tegels waren geïnstalleerd (zelfs een stuk waar je de gekamde lijm - tegels met clips - tegels zonder clips zag overvloeien in een hele lap gevoegde tegels op de vloer.
Men had niet elke tegel met elke mogelijkse voegkleur in elke mogelijke voegkleur, maar dat het niet veel scheelt.

Wel een zaak in Belgie, wellicht beetje ver voor jullie :-)
Daar ben ik wel benieuwd naar, want ook wij gaan directe omgeving Eindhoven wonen en dan is Turnhout, Hasselt, Antwerpen om de hoek.
Dit geldt ook voor Westerhoven waar @louzy82 woont.

@louzy82
Op de foto ziet het er mooi uit.
Voor ons huis misschien een iets te landelijke uitstraling met de aanwezige tekening van het hout.
Maar de kleur is mooi!

[Voor 13% gewijzigd door Rzaan op 14-02-2022 10:31]

• johanbarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:28

johanbarten

Fallout fanatic

In de omgeving van Eindhoven zou bij Jan van Erp in Schijndel kunnen kijken. Daar hadden we toen destijds onze tegels gekocht.

Wij hebben gekozen voor Supergres travel south gold. Erg te spreken over de tegels qua structuur, kleur en slijtvastheid. Liggen er nu 6 jaar en nog geen beschadiging of barst gevonden. Een goede tegelzetter die ervaring heeft met dit soort lange tegels is wel een pré.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

johanbarten schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:02:
In de omgeving van Eindhoven zou bij Jan van Erp in Schijndel kunnen kijken. Daar hadden we toen destijds onze tegels gekocht.

Wij hebben gekozen voor Supergres travel south gold. Erg te spreken over de tegels qua structuur, kleur en slijtvastheid. Liggen er nu 6 jaar en nog geen beschadiging of barst gevonden. Een goede tegelzetter die ervaring heeft met dit soort lange tegels is wel een pré.
En de voegen?
Zijn die goed zichtbaar?
En ik lees ook steeds over de 'uitzetvoeg'.

• johanbarten
  • Laatst online: 16:28

johanbarten

Fallout fanatic

Voor de voegen hebben we cementkleur gekozen omdat die kleur ook in onze tegels zit, dan valt de voeg ook niet zo op. Maar ik denk ook dat de voegen ook iets 'toevoegen' (npi) aan het geheel. De tegelzetter zal waarschijnlijk ook een suggestie doen of uitleggen welke kleuren het beste werken.

Je zou kunnen vragen aan de tegelzetter of hij na het leggen wat proefstukjes met verschillende kleuren kan voegen.

Uitzetvoeg hebben wij niet. Wat ik er van begrijp is dit alleen van toepassing bij bepaalde grootte oppervlakten of lengtes. En met vloerverwarming op een constante temperatuur lijkt krimpen of uitzetten ook niet aan de orde. Door het 'wit' te laten leggen kan je ook aanspraak maken op garantie (was bij ons 5 jaar).

[Voor 6% gewijzigd door johanbarten op 14-02-2022 11:53]

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:37

Rivanov

Apple freak

Rzaan schreef op maandag 14 februari 2022 @ 08:34:
[...]

Klopt. Onze tegels hebben we in Lommel gehaald bij VTK VanGeneugden.
Scheelt echt bakken met geld t.o.v. Nederland.

[Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 14-02-2022 12:31]

Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX :: Xbox Series X :: PlayStation 5 :: PSVR 2 :: Fanatec GT DD Pro 8nm | Ryzen 7 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• naftebakje
Rzaan schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:29:
[...]Daar ben ik wel benieuwd naar, want ook wij gaan directe omgeving Eindhoven wonen en dan is Turnhout, Hasselt, Antwerpen om de hoek.
Dit geldt ook voor Westerhoven waar @louzy82 woont....
Toch nog wat verder vrees ik, west-vlaanderen: https://aztegels.be/
Rzaan schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:12:
[...]En ik lees ook steeds over de 'uitzetvoeg'.
Een volkeramische tegel zal nagenoeg niets veranderen bij variërende temperatuur (denk in de zomer overdag in de hete zon, tegenover 's ochtends na een koele nacht), de vloer eronder wel. Uitzetvoegen dienen om het verschil in uitzetten en krimpen op te vangen; om zo te vermijden dat de tegels barsten, loskomen, ... Die zitten altijd aan de randen (verstopt onder de plinten) en vaak tussenin: als je grote vlakken (+8m, +40m²), grote tegels (+60cm, denk dan ook aan ontkoppelingsmat) of hoeken, insprongen,... hebt (denk aan een L vorm), dan zal normaal de ondervloer uitzetvoegen hebben en dan moet je die overnemen.
Flexibele tegellijm kan al heel wat opvangen, fabrikanten beweren veel maar zijn erg beperkt in garantie... Ontkoppelingsmat weglaten met superflexibele tegellijm heb ik aangedurfd, maar uitzetvoegen zou ik echt niet weglaten.
Goed plannen kan ze wel helpen verstoppen: zorg voor silicone met exact de tint van de voegen (ik kan ze rechtstaand meestal niet op het zicht herkennen, als heb ik zelf gevloerd; enkel met bepaalde zoninval zie je net iets andere reflectie), stop ze onder de deur en probeer ze uit te meten zodat je met de uitzetvoeg netjes tussen 2 volle tegels uitkomt (dus goed afspreken met de chapper, en ook goed uitmeten dat je tegen de muur dan niet met een strookje van 2cm uitkomt; er zijn truukjes om de uitzetvoeg 5cm te verplaatsen maar praat met de vloerder of hij dat op zijn risico wil doen).

En bedenk: als je lastige discussies hebt met je vrouw die geen uitzetvoegen wil; hoe ga je het dan uitleggen als 's nachts plots enkele tegels knallend losschieten.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Rivanov schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:30:
[...]

Klopt. Onze tegels hebben we in Lommel gehaald bij VTK VanGeneugden.
Scheelt echt bakken met geld t.o.v. Nederland.
Welke kleur voeg hebben jullie?
Kon je veel voorbeelden zien liggen bij VTK VanGeneugden?

@naftebakje
Bij tegels van 120 x 20 in visgraat leggen, wordt zo'n uitzetvoeg maken nog een heel gedoe.
Wij willen het eigenlijk over de gehele benedenverdieping leggen.
Hal.
Dan naar de woonkamer, eetkamer, keuken die in 1 ruimte zitten, zonder deuren, alleen nog een klein stuk tussenmuur als roomdivider.

[Voor 32% gewijzigd door Rzaan op 14-02-2022 12:53]

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:37

Rivanov

Apple freak

Rzaan schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:49:
[...]

Welke kleur voeg hebben jullie?
Kon je veel voorbeelden zien liggen bij VTK VanGeneugden?

@naftebakje
Bij tegels van 120 x 20 in visgraat leggen, wordt zo'n uitzetvoeg maken nog een heel gedoe.
Hal.
Dan naar de woonkamer, eetkamer, keuken die in 1 ruimte zitten, zonder deuren, alleen nog een klein stuk tussenmuur als roomdivider.
Zij hebben heel veel voorbeelden in de showroom.
De voeg is Natural Grey.

Tegel is Tevero Natural.

Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX :: Xbox Series X :: PlayStation 5 :: PSVR 2 :: Fanatec GT DD Pro 8nm | Ryzen 7 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• joost1112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:25
Zelf heb ik keramisch parket in visgraat motief liggen, waarbij juist een kleinere tegel imo mooier is.

• naftebakje
Rzaan schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:49:
[...]Bij tegels van 120 x 20 in visgraat leggen, wordt zo'n uitzetvoeg maken nog een heel gedoe.
Hal.
Ik zie je bezwaar, maar je stopt er net een uitzetvoeg in om gedoe te vermijden. Een op de zoveel vloeren gaan de tegels er uit knallen als je geen uitzetvoeg gebruikt, alleen kan niemand je vooraf beloven dat jij "prijs" zal hebben.
Bespreek het goed met de vloerder, en wees je bewust dat je een risico loopt als je uitzetvoeg niet steekt (maar steek er dan zeker een goeie schluter ontkoppelingsmat tussen).
Tussen hal en living zit vast een deur, dus das geen probleem; wordt écht visgraatparket ook niet vaak per ruimte omrond met een strookje van 2 "latjes" rondomrond? Dan kan je daar ook mooi de uitzetvoeg in verstoppen?

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

naftebakje schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:03:
[...]
Ik zie je bezwaar, maar je stopt er net een uitzetvoeg in om gedoe te vermijden. Een op de zoveel vloeren gaan de tegels er uit knallen als je geen uitzetvoeg gebruikt, alleen kan niemand je vooraf beloven dat jij "prijs" zal hebben.
Bespreek het goed met de vloerder, en wees je bewust dat je een risico loopt als je uitzetvoeg niet steekt (maar steek er dan zeker een goeie schluter ontkoppelingsmat tussen).
Tussen hal en living zit vast een deur, dus das geen probleem; wordt écht visgraatparket ook niet vaak per ruimte omrond met een strookje van 2 "latjes" rondomrond? Dan kan je daar ook mooi de uitzetvoeg in verstoppen?
Wij willen het visgraat gewoon tot aan de muur doorleggen.
Maar ik zal eens gaan informeren bij deze of gene hoe zij dat opgevangen hebben.
Misschien zijn er wel een paar plekken te vinden waar ze sowieso minder opvallen.
Bijvoorbeeld tussen kastenwand en kookeiland.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Rivanov schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:13:
[...]

Zij hebben heel veel voorbeelden in de showroom.
De voeg is Natural Grey.

Tegel is Tevero Natural.
Ik zie dat er ook Tevere Cedro bestaat.
Dat is al richting de kleur die wij zoeken.
Mooi hoor.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

joost1112 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:23:
Zelf heb ik keramisch parket in visgraat motief liggen, waarbij juist een kleinere tegel imo mooier is.
Welke kleur voeg gaan jullie nemen?
En heb je enig idee hoe breed zo'n voeg wordt?

• Diepie
  • Laatst online: 27-03 16:53
louzy82 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 08:27:
[...]

Er komt een voeg van 2 mm tussen voor de leveler clipjes die de tegelzetter gebruikt.
Bij de showroom waar ik was hebben ze die afstand wel aangehouden maar de voeg niet opgevuld..

Ik ken helaas geen mensen die keramisch parket hebben liggen thuis, dat zou ideaal zijn om ff een goed beeld te krijgen.

Ga eens kijken bij Impermo in Eindhoven, Ekkersrijt, die hebben onlangs daar de eerste nederlandse vestiging geopend. Grote showroom met veel voorbeelden en alles gevoegd in de schappen. Wij hebben daar onlangs al onze tegels besteld (350m2 keramisch parket) voor een zeer goeie prijs.

• louzy82
Diepie schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:13:
[...]

Ga eens kijken bij Impermo in Eindhoven, Ekkersrijt, die hebben onlangs daar de eerste nederlandse vestiging geopend. Grote showroom met veel voorbeelden en alles gevoegd in de schappen. Wij hebben daar onlangs al onze tegels besteld (350m2 keramisch parket) voor een zeer goeie prijs.
Thanks, Jan van Erp heeft daar ook een vestiging dus kan ik dan 2 vliegen in 1 klap slaan.

maare... 350m2, is dat voor de hele buurt? :+

Louzy#2475

• Diepie
louzy82 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:20:
[...]

Thanks, Jan van Erp heeft daar ook een vestiging dus kan ik dan 2 vliegen in 1 klap slaan.

maare... 350m2, is dat voor de hele buurt? :+
Dat zou de buurt wel willen ;)

Nee we zijn een schuurwoning aan het bouwen van 25mx8m, zie ook linkie

We hebben ook lang getwijfeld over hout of keramiek maar omdat we veel dieren hebben (honden en katten) toch gekozen voor keramiek vanwege de praktische kanten en beter rendement mbt verwarming/koeling.

Ik heb nog wel een extra advies voor Impermo. Als je alles wil zien en voelen is de showroom van Eindhoven perfect maar het daadwerkelijk aanschaffen zou ik in Geel of Hasselt doen. De belgische verkopers zijn vriendelijker en geven ook korting. Iets wat de nederlandse verkoper niet deed. En die korting was bij ons 12% en dat scheelt nogal als je dergelijke partijen aanschaft.

• SquareOne
Diepie schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:13:
[...]

Welke merken voeren zij? Ben even op die website het kijken maar er worden nergens merken van tegelleveranciers genoemd. Lastig vergelijken op die manier.

• louzy82
Diepie schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:31:
[...]

Dat zou de buurt wel willen ;)

Nee we zijn een schuurwoning aan het bouwen van 25mx8m, zie ook linkie

We hebben ook lang getwijfeld over hout of keramiek maar omdat we veel dieren hebben (honden en katten) toch gekozen voor keramiek vanwege de praktische kanten en beter rendement mbt verwarming/koeling.

Ik heb nog wel een extra advies voor Impermo. Als je alles wil zien en voelen is de showroom van Eindhoven perfect maar het daadwerkelijk aanschaffen zou ik in Geel of Hasselt doen. De belgische verkopers zijn vriendelijker en geven ook korting. Iets wat de nederlandse verkoper niet deed. En die korting was bij ons 12% en dat scheelt nogal als je dergelijke partijen aanschaft.
Bedankt voor de tips en het delen van je beredenering.

Welke tegel heb je zelf?
Ligt de vloer er al in?

Louzy#2475

• Diepie
SquareOne schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:40:
[...]

Welke merken voeren zij? Ben even op die website het kijken maar er worden nergens merken van tegelleveranciers genoemd. Lastig vergelijken op die manier.
Als je op een willekeurige pagina naar beneden scrolled, zie je net boven de donkergrijze balk de logo's van de merken.
louzy82 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:52:
[...]

Bedankt voor de tips en het delen van je beredenering.

Welke tegel heb je zelf?
Ligt de vloer er al in?
Geen dank, ik heb zelf de tilestone essence wood amber
Deze heeft een mooie warme kleur en is niet van echt hout te onderscheiden. We hebben echt parket in de winkel erop gelegd en je ziet geen verschil. Er zit ook een mooie structuur en hij is heel dof waardoor het nog realistischer lijkt. Je moet deze wel echt in de winkel bekijken, de plaatjes op de site doen hem geen goed. Je kunt ook een proefpakketje bestellen met wat samples zodat je het thuis in verschillende lichtomstandigheden kunt zien.

Week 11 gaan ze beginnen met heien dus nee de vloer ligt er nog niet in ;) maar ik zal tegen die tijd zeker een paar fotootjes plaatsen voor de beeldvorming.

• SquareOne
Diepie schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:01:
[...]

Als je op een willekeurige pagina naar beneden scrolled, zie je net boven de donkergrijze balk de logo's van de merken.

[...]

Geen dank, ik heb zelf de tilestone essence wood amber
Deze heeft een mooie warme kleur en is niet van echt hout te onderscheiden. We hebben echt parket in de winkel erop gelegd en je ziet geen verschil. Er zit ook een mooie structuur en hij is heel dof waardoor het nog realistischer lijkt. Je moet deze wel echt in de winkel bekijken, de plaatjes op de site doen hem geen goed. Je kunt ook een proefpakketje bestellen met wat samples zodat je het thuis in verschillende lichtomstandigheden kunt zien.

Week 11 gaan ze beginnen met heien dus nee de vloer ligt er nog niet in ;) maar ik zal tegen die tijd zeker een paar fotootjes plaatsen voor de beeldvorming.
Ah thanks. Niet echt de bekende merken die ik op ons lijstje had staan.
Maar ze zijn wel relatief voordeling. Wij hebben een 15x90 keramisch parket tegel van Atlas Concorde, die kost volgens mij ca. 50 euro p/m2. Zij hebben er eentje in het assortiment voor 30 euro p/m2

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik zie allemaal mensen van onder de rivieren, die in België zoeken. Weten jullie ook tegelzaken op/rond de Veluwe? Wij hebben de houten vloer in ons "nieuwe" huis laten schuren+lakken vorig jaar, maar missen de vloerverwarming van het vorige huis heel erg en willen ook de keuken aanpakken. Dan gaat het bijna in één moeite door om ook de houten vloer te vervangen voor iets anders, en keramische tegels lijken mij steviger en mooier dan bijvoorbeeld PVC.....

edit: ik zie dat bijvoorbeel Paul Roescher in Apeldoorn/Rijssen het heeft, maar meer opties en ervaringen zijn erg welkom.

[Voor 17% gewijzigd door gwystyl op 15-02-2022 13:21]

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Als je foto's of het resultaat post, vergeet dan ook niet de naam + type van de vloer te vermelden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee