Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Parket tegel - keramisch parket

Pagina: 1
Acties:

• ziecko
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 14-09 09:45
Wij zijn bezig met een verbouwing en willen ivm vloerverwarming en een jonge baby geen echt hout meer. Als alternatief zijn we op zoek naar een keramisch parket.

Hierover heb ik eigenlijk twee vragen:
Zijn er mensen met ervaring die een foto kunnen posten? Hoe is het onderscheid met een echte perkatvloer
Wij zijn specifiek opzoek naar een Eiken look met een lichte white olie look. Kent iemand een mooie tegel?

Onze huidige vloer was Eiken, enkelvoudig verouderd en een lichte white wash olie.

Uiteraard zijn we al bij diverse tegelzaken wezen kijken, maar tot op heden nog niet het eureka moment gevonden. Wellicht via de linkjes wel de juiste.

• cvs79
  • Registratie: april 2002
  • Nu online
Wij hadden in ons vorig huis ook een eiken vloer. Nu in onze nieuwbouw keramisch parket. Heb wat fotos gemaakt. Kwa structuur en looks is het net een houten vloer. Maar het blijft natuurlijk een tegel dus voelt kouder aan met je voeten.

vloer
vloer3vloer2vloer1

• VicTheTrader
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 13-09 17:25
https://www.funda.nl/koop...-40473868-dintelstraat-1/ hier zijn iets meer foto's te vinden, met name op de beganegrond.

• Dortvan
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 17-10-2018
Hallo,

Ik heb net jullie reacties gelezen, ik kan geen keuze maken tussen parket tegel of massieve parket. De mening van mijn man en ik zijn heel verschillend. Hij wil liever het parket, omdat de parket tegels niet meer te verkrijgen zijn in lengtes van 180centimeter. Hij denkt dat de parket tegels van 1,20 m te druk gaan tonen op een grote ruimte. Ik denk eerder aan het onderhoud ervan en we hebben vloerverwarming waardoor keramiek beter de warmte doorlaat. Hout werkt isolerend. Dat vind ik ook niet onbelangrijk. Mag ik misschien eens jullie mening, aangezien jullie nu toch al enkele maanden de tegel liggen hebben. Onderhoud? Zindelijkheid?

• cvs79
  • Nu online
De tegels hierboven van mijn foto's zijn van keramiek. Zijn 120 cm × 30 cm. Ik vind dat nier druk ogen. Wel in de lengte gelegd zodat het ruimtelijker oogt. Verder is het onderhoud zo goed als niet aanwezig. Keer stofzuigen en bij knoeien een natte doek erover en klaar. Even dweilen met een licht sopje met schoonmaakazijn en ze zijn weer als nieuw. Ideaal met twee kinderen van 3 en 5.

Verder vorige winter met de vloerverwarming erg lekker aan de voetjes.

Ook hadden ze in de zaak waar we ze kochten wel langere tegels. Oa van 1.80.

• lau1958
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 10-09 07:44
Wij hebben altijd parket gehad maar in ons nieuwe appartement wilde ik minder onderhoud aan de vloer. Ik ben ook heeeeel lang op zoek geweest naar DE parket tegel. Heel veel monsters mee genomen die in de winkel mooi waren maar in real life toch tegen vielen. Mijn vrouw werd er gek van. Tot dat ik uit eindelijk deze tegen kwam https://www.novabell.it/en/collections/eiche/ Type: Landhaus een tegel van 26 x 160 licht eiken.
Kan je helaas geen foto laten zien omdat ons appartement pas feb 2019 wordt opgeleverd maar een vriend van mij zag mijn proef tegel en heeft die gelijk in zijn huis gelegd en toen ik dat resultaat zag bevestigde dat onze keuze :-)

• drfrisbee
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 21:36
Wij nemen de casa dolce casa:
http://media.casadolcecas...at_wooden_tile_of_cdc.pdf.

Dit ook ivm vloerverwarming en het relatief snel beschadigen van hout. Beetje hetzelfde verhaal als hierboven, lang gezocht en vervolgens eigenlijk gelijk gevallen voor deze tegel.

Ook wij wachten op de oplevering. Zijn er in 120 cm en 180 cm lengte. Scheelt wel veel in kosten, dit in combinatie met een beperkte lengte van het huis heeft ons laten besluiten voor 1.20 te gaan.

drfrisbee wijzigde deze reactie 18-10-2018 08:44 (26%)

• Swallie01
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
@lau1958 mag ik vragen waar je de parkettegels van Novabell uiteindelijk gezien en gekocht hebt? Ik vang hier in de regio Amsterdam overal bot. Ben wel benieuwd n.a.v. jouw postieve geluiden.

• FrankSpin
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 19:02
@cvs79 Prachtige vloer, mag ik vragen wat je kwijt was per m2 inclusief leggen.

• cvs79
  • Nu online
@FrankSpin de totale prijs was 5700 euro. Dit was tegels, leggen en voegen. En het vooraf schuren van de gietvloer en primeren. Totale oppervlak was ongeveer 82m2

• GeeMoney
  • Laatst online: 21:40
@ziecko wellicht niet je kleur maar wij waren op slag verliefd en hebben onderstaande vloer gekocht. Oplevering is pas juni 2019 helaas:

Wij hebben een aardige oppervlakte al zeg ik het zelf en hebben toch voor 121x21 gekozen. Ik heb ook een grote ruimte gezien in deze afmetingen en dat zag er zeer goed uit en helemaal niet druk.
Ik heb 118m2 op de begane grond hiervan.

De “Lea lodge-grove” is het.

GeeMoney wijzigde deze reactie 09-02-2019 20:58 (30%)

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• Reyad
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22-08 15:10
GeeMoney schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 20:39:
@ziecko wellicht niet je kleur maar wij waren op slag verliefd en hebben onderstaande vloer gekocht. Oplevering is pas juni 2019 helaas:

[Afbeelding: Vloer_Parket]

Wij hebben een aardige oppervlakte al zeg ik het zelf en hebben toch voor 121x21 gekozen. Ik heb ook een grote ruimte gezien in deze afmetingen en dat zag er zeer goed uit en helemaal niet druk.
Ik heb 118m2 op de begane grond hiervan.

De “Lea lodge-grove” is het.
Mooie vloer inderdaad! Twijfel zelf nog erg tussen PVC of Keramisch parket, maar dit ziet er goed uit op de foto.
Mag ik vragen wat de vloer kost per m2 inclusief leggen? :)

• GeeMoney
  • Laatst online: 21:40
Reyad schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 09:50:
[...]

Mooie vloer inderdaad! Twijfel zelf nog erg tussen PVC of Keramisch parket, maar dit ziet er goed uit op de foto.
Mag ik vragen wat de vloer kost per m2 inclusief leggen? :)
Het is niet de goedkoopste vloer. Mede door het visgraat wat we kiezen drijft dat de prijs aardig op.
Je moet rekening houden met +- €100,- per vierkante meter.

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• jusv
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 30-08 11:20
Wij hebben de nordic tegel uit deze serie: http://caesar.it/piastrel...anato/1482-life/index.jsp

Let er bij keramisch parket wel op hoeveel verschillende prints er in de serie zitten. Niets zo irritant als je steeds dezelfde print naast elkaar ziet. Dat was een aantal jaar geleden zo en die partijen worden nu nog weleens goedkoop aangeboden.

Ik ben er erg blij mee icm vloerverwarming. Veel mensen hebben niet eens door dat het een tegel is. Alhoewel echt hout altijd mijn voorkeur zal houden, is dit toch echt wel fijn qua onderhoud. Met kinderen helemaal ideaal: als er iets hard op valt, geen probleem. Ook met bezoek: naaldhakken, prima.

Ik heb zelf het merk + serie uitgekozen en gekocht via een tegelzetter ipv via een tegelzaak. Totaal inclusief leggen met levellingsysteem ongeveer 75 euro per m2.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mcbme
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 09-06 21:22
@cvs79 mooie vloer, mag ik vragen welk merk/soort tegel het is en waar je hem hebt gekocht?
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True