Toon posts:

Parkettegel - keramisch parket

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• Kromme_plank
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15:57
Voor onze woning in aanbouw zijn wij zoekende naar natuurlijk en warm ogend keramisch parket voor de begane grond. Inmiddels zijn wij we diversen tegelzaken langs geweest om de Atlas Concorde Nit en Marazzi Oltre te bekijken, echter zijn we nog niet overtuigd.

Nu kwam ik bij een lokale tegelboer tegels tegen waarvan wij gelijk dachten, dit is hem!

https://www.tgnonline.nl/...BrdkxFLihQsDdoMA%3D%3D/qr

Na wat online zoeken en reverse image search met de afbeelding afkomstig uit de bovenste link blijkt het te gaan om de Marazzi Treverk Life Honey. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze tegel en hem wellicht op grote schaal hebben liggen?

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:40
Kromme_plank schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 12:58:
Voor onze woning in aanbouw zijn wij zoekende naar natuurlijk en warm ogend keramisch parket voor de begane grond. Inmiddels zijn wij we diversen tegelzaken langs geweest om de Atlas Concorde Nit en Marazzi Oltre te bekijken, echter zijn we nog niet overtuigd.

Nu kwam ik bij een lokale tegelboer tegels tegen waarvan wij gelijk dachten, dit is hem!
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

https://www.tgnonline.nl/...BrdkxFLihQsDdoMA%3D%3D/qr

Na wat online zoeken en reverse image search met de afbeelding afkomstig uit de bovenste link blijkt het te gaan om de Marazzi Treverk Life Honey. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze tegel en hem wellicht op grote schaal hebben liggen?
Deze tegel niet in het groot gezien. Maar mijn tip: als je denkt: dit is hem! Dan is dit hem. Wij zijn 4 maanden stad en land afgereden en kwamen uiteindelijk terug bij de tegels die we in week 2 al gezien hadden (waarvan we toen dachten. Dit is hem!).

Van wat ik kan zien op de foto ziet de kleur en structuur er ook echt mooi uit. Als het onze huidige visgraat vloer niet was geweest, hadden wij dit waarschijnlijk ook wel mooi gevonden.. ziet eruit als een mooie neutraal gekleurde tegel, zonder van die vage donkerdere vegen/strepen die oa de Marazzi Oltre heeft. Regge had die liggen, misschien hebben ze deze ook liggen?

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Kan het alleen maar beamen. De vloer in 2019 gezien, niet gekocht. Niet meer te vinden. Nu is de maat veranderd en de bies voor de rand maken ze niet meer, enfin, zie mijn eerdere post erover in dit topic.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
@Kromme_plank Mooie tegel lijkt me op foto. Ik ben niet in de markt voor keramisch parket dus ik kan niet vergelijken.. maar €90 per m2? :X

Dan kom je inclusief plaatsing op 120 euro ofzo?

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:50
sloth schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 20:48:
@Kromme_plank Mooie tegel lijkt me op foto. Ik ben niet in de markt voor keramisch parket dus ik kan niet vergelijken.. maar €90 per m2? :X

Dan kom je inclusief plaatsing op 120 euro ofzo?
Dan kom je inclusief plaatsten meer richting de 140-150 per m2 momenteel. Maar via offertes zijn die tegels wellicht nog wat scherper te krijgen.

[Voor 8% gewijzigd door Patox op 23-02-2023 20:51]

• LordBusiness
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 27-03 15:25
Ben zelf een beetje geschrokken van de eerste offerte die ik heb binnen gekregen. Hierdoor twijfelen we nu of we nog verder moeten zoeken naar keramisch parket.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Al met al voor ons is het flink boven budget, helaas. Moeten we gewoon opzoek naar een 2e en misschien wel 3e offerte of is dit redelijk normaal? :9

• SquareOne
  • Laatst online: 14:26
LordBusiness schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:39:
Ben zelf een beetje geschrokken van de eerste offerte die ik heb binnen gekregen. Hierdoor twijfelen we nu of we nog verder moeten zoeken naar keramisch parket.

***members only***

Al met al voor ons is het flink boven budget, helaas. Moeten we gewoon opzoek naar een 2e en misschien wel 3e offerte of is dit redelijk normaal? :9
Maar wat is het alternatief? Echt parket? Dat is op zijn minst net zo duur.

• LordBusiness
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 27-03 15:25
Klopt, dan ga je naar een heel ander product (laminaat/pvc/etc). Was ook oorspronkelijk het plan en aan een keramische tegel wil ik best wat extra aan uitgeven maar kom nu flink boven dat bedrag uit. Vooral de overige kosten en de upgrade naar visgraat vallen me tegen. Zeker omdat het 80+ m2 is tikt het lekker door.

Maar goed, misschien nog een andere offerte elders plaatsen? Als ik onder de 95 euro / m2 uit kan komen zou het mooi zijn, maar is misschien niet realistisch. :/

• SquareOne
  • Laatst online: 14:26
LordBusiness schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:20:
Klopt, dan ga je naar een heel ander product (laminaat/pvc/etc). Was ook oorspronkelijk het plan en aan een keramische tegel wil ik best wat extra aan uitgeven maar kom nu flink boven dat bedrag uit. Vooral de overige kosten en de upgrade naar visgraat vallen me tegen. Zeker omdat het 80+ m2 is tikt het lekker door.

Maar goed, misschien nog een andere offerte elders plaatsen? Als ik onder de 95 euro / m2 uit kan komen zou het mooi zijn, maar is misschien niet realistisch. :/
Voor visgraat gaat dat niet lukken is mijn vermoeden.

PVC wordt besproken in andere topics, maar daar kleven wat mij betreft wel echt nadelen aan bij intensief gebruik op de BG.

Wij hebben PVC boven. Het ziet er mooi uit, het voelt ook lekker aan de voeten icm de vloerverwarming, maar op plekken waar bijv een stoel staat zie je wel al best wel snel krasjes e.d. Vrienden van ons hebben PVC op de BG. Daar waar de tafel met eetkamer stoelen staat is het echt een slagveld op de vloer... Dat heb je met tegels niet.

• Poumelie
SquareOne schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:35:
[...]

Voor visgraat gaat dat niet lukken is mijn vermoeden.

PVC wordt besproken in andere topics, maar daar kleven wat mij betreft wel echt nadelen aan bij intensief gebruik op de BG.

Wij hebben PVC boven. Het ziet er mooi uit, het voelt ook lekker aan de voeten icm de vloerverwarming, maar op plekken waar bijv een stoel staat zie je wel al best wel snel krasjes e.d. Vrienden van ons hebben PVC op de BG. Daar waar de tafel met eetkamer stoelen staat is het echt een slagveld op de vloer... Dat heb je met tegels niet.
Wij hebben pvc boven en laminaat op zolder en ik vind die pvc in alle opzichten verschrikkelijk en had duizend keer liever die laminaat ook boven gelegd. Uiterlijk, schoonmaken, de strepen en krassen die erop komen. Dat hadden we zelfs met onze vorige laminaat niet. Noem maar op. En het was echt geen goedkope vloer.

Pvc zou ik sowieso echt nooit meer willen, maar laminaat is wel wat kwetsbaar voor beneden.. Onze tegelvloer beneden was het geld echt waard.

Visgraat laten leggen is heel duur want het is veel meer werk. Rechte vloeren zijn ook heel mooi, als je wel tegels wilt maar wel goedkoper.

[Voor 7% gewijzigd door Poumelie op 24-02-2023 14:19]

• Poumelie
-edit, foutje

[Voor 96% gewijzigd door Poumelie op 24-02-2023 14:17]

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:58
LordBusiness schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:20:

Was voor mij ook de reden om uiteindelijk toch voor pvc te kiezen. Ik kon de 50 euro per m2 extra t.o.v. PVC echt niet aan mezelf verkopen. Helemaal niet op een oppervlakte van 170 m2 en een begane grond van 90. Ja, het zal vast wat meer krassen uiteindelijk, maar de voorbeelden die ik heb gezien is dat ook erg afhankelijk van het type pvc dat je neemt.

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:20
Hier ook nog meningen over een ontkoppelingsmat? Hebben nu een offerte waarin deze is meegenomen, ik was uitgegaan van een dilatatievoeg echter willen ze dit graag gebruiken.

Op zich geen probleem, echter is dat zo'n 3000 euro extra. gaat om zo'n 95m2

Als ik er op zoek vind ik veelal reclame / advies het te gebruiken maar even benieuwd naar jullie overwegingen.
En heeft het daarnaast nog nadelen met lage temperatuur vloerverwarming en koeling?

Het gaat overigens bij ons om een nieuwbouw woning. Vloerverwarming en cementdekvloer 9,5 cm dik.

Bedankt :)

[Voor 9% gewijzigd door Kees_frl op 28-02-2023 15:48]

• Patox
Kees_frl schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 15:22:
Hier ook nog meningen over een ontkoppelingsmat? Hebben nu een offerte waarin deze is meegenomen, ik was uitgegaan van een dilatatievoeg echter willen ze dit graag gebruiken.

Als ik er op zoek vind ik veelal reclame / advies het te gebruiken maar even benieuwd naar jullie overwegingen.
En heeft het daarnaast nog nadelen met lage temperatuur vloerverwarming en koeling?

Het gaat overigens bij ons om een nieuwbouw woning. Vloerverwarming en cementdekvloer 9,5 cm dik.

Ik heb het bij mij nog niet gezien in de offertes maar dat gaat om keramisch parket. Ga jij voor grotere vierkante tegels?

• Kees_frl
Patox schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 17:33:
[...]

Ik heb het bij mij nog niet gezien in de offertes maar dat gaat om keramisch parket. Ga jij voor grotere vierkante tegels?
Hoi, nee ook keramisch parket :)

Gaan het gewoon recht laten plaatsen. Geen visgraat of zoiets mocht dat het verschil maken. Zijn wel aardige lange tegels van 160 x 26

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:04
Kees_frl schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 15:22:

Standaard wil je een ontkoppelingsmat als je groter dan 60x60 gaat...
Er zijn extra flexibele lijmen die beweren dat deze de mat vervangen, maar de garantie... twijfelachtig.
Goed afspreken met de vloerder, een vakman wil kwaliteit leveren en zo te zien heb je er een vast.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Kees_frl
naftebakje schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:43:
[...]
Standaard wil je een ontkoppelingsmat als je groter dan 60x60 gaat...
Er zijn extra flexibele lijmen die beweren dat deze de mat vervangen, maar de garantie... twijfelachtig.
Goed afspreken met de vloerder, een vakman wil kwaliteit leveren en zo te zien heb je er een vast.
Dankjewel, nog meer ervaringen?

Heeft het nog nadelen qua vloer verwarmen of koelen

• Patox
Kees_frl schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 15:18:
[...]

Dankjewel, nog meer ervaringen?

Heeft het nog nadelen qua vloer verwarmen of koelen
Heb jij nog meer uitgevonden rondom de noodzaak van zo'n ontkoppelings mat?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:25

Exirion

Gadgetfetisjist

Poumelie schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 14:15:
Wij hebben pvc boven en laminaat op zolder en ik vind die pvc in alle opzichten verschrikkelijk en had duizend keer liever die laminaat ook boven gelegd. Uiterlijk, schoonmaken, de strepen en krassen die erop komen.
Ben toch wel benieuwd welke PVC vloer je hebt liggen. Ik heb 4 jaar geleden in verschillende ruimtes Moduleo PVC gelegd en dat ligt er nog overal even strak en krasloos in. Het ligt ook op een verdieping met 2 ruimtes grenzend aan een trappenhal die in de winter een graad of 12 en in de zomer een graad of 40 wordt. Aan 1 stuk doorgelegd in die drie ruimtes zonder kieren door uitzet/krimp. Tijdens het leggen heb ik wel eens een stuk geprobeerd te beschadigen door de bovenkant over de cementdekvloer heen te schuren. Of er een mes in te zetten. Je moet moeite doen om zichtbare sporen te krijgen. Zoals met alles bestaan er grote kwaliteitsverschillen, ook bij PVC vloeren. Bovendien voelt en klinkt die vloer beter aan dan alle laminaatvloeren die ik ken, want dat is voor mij persoonlijk echt een no-go, ongeacht prijsklasse.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Poumelie
Exirion schreef op zondag 12 maart 2023 @ 14:32:
[...]

Ben toch wel benieuwd welke PVC vloer je hebt liggen. Ik heb 4 jaar geleden in verschillende ruimtes Moduleo PVC gelegd en dat ligt er nog overal even strak en krasloos in. Het ligt ook op een verdieping met 2 ruimtes grenzend aan een trappenhal die in de winter een graad of 12 en in de zomer een graad of 40 wordt. Aan 1 stuk doorgelegd in die drie ruimtes zonder kieren door uitzet/krimp. Tijdens het leggen heb ik wel eens een stuk geprobeerd te beschadigen door de bovenkant over de cementdekvloer heen te schuren. Of er een mes in te zetten. Je moet moeite doen om zichtbare sporen te krijgen. Zoals met alles bestaan er grote kwaliteitsverschillen, ook bij PVC vloeren. Bovendien voelt en klinkt die vloer beter aan dan alle laminaatvloeren die ik ken, want dat is voor mij persoonlijk echt een no-go, ongeacht prijsklasse.
Therdex. Zou (volgens mij) een goed merk moeten zijn.

• Patox
Weet iemand of de Novabell Eiche Natur ergens in de omgeving van Amsterdam te zien is (op de vloer)? Staaltje gezien lijkt mooi maar als ik wat fotos van een groter oppervlakte zie op internet is deze vloer ineens erg druk

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kees_frl
Patox schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:02:
Weet iemand of de Novabell Eiche Natur ergens in de omgeving van Amsterdam te zien is (op de vloer)? Staaltje gezien lijkt mooi maar als ik wat fotos van een groter oppervlakte zie op internet is deze vloer ineens erg druk
Friesland helemaal :) maar eens - wij hebben de vloer gezien bij een klant van de leverancier en die kwam gelukkig overeen met het staaltje / proeftegels. Begrijp echt niet waarom ze die foto's inderdaad ook hanteren. Daar kwam bij ons ook twijfel vandaan en toen heeft de leverancier twee klanten gebeld en gevraagd of we daar konden kijken.

• Patox
Kees_frl schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:29:
[...]

Friesland helemaal :) maar eens - wij hebben de vloer gezien bij een klant van de leverancier en die kwam gelukkig overeen met het staaltje / proeftegels. Begrijp echt niet waarom ze die foto's inderdaad ook hanteren. Daar kwam bij ons ook twijfel vandaan en toen heeft de leverancier twee klanten gebeld en gevraagd of we daar konden kijken.
Heb jij hem zelf nu liggen en zou je eventueel wat fotos kunnen dm-en? Wel goed om te weten dat jullie hetzelfde hadden door de online fotos

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kees_frl
Patox schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 14:33:
[...]

Heb jij hem zelf nu liggen en zou je eventueel wat fotos kunnen dm-en? Wel goed om te weten dat jullie hetzelfde hadden door de online fotos
Nee, week 24 pas. :)

Maar durfden het aan na bezoeken van klanten

• Kees_frl
Patox schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 14:33:
[...]

wil je misschien delen wat jullie ongeveer kwijt zouden zijn per M2?
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Als je foto's of het resultaat post, vergeet dan ook niet de naam + type van de vloer te vermelden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee