Ik ben ook bij Jan Groen geweest voor keramisch parket, maar vond de prijs echt enorm tegenvallen. De service trouwens ook. Meermaals geweest en elke keer ontevreden weg, dus dat was voor mij in elk geval geen succes.
Ik was op zoek naar een heel rustige tegel die zoveel mogelijk op hout leek. Bij die van Jan Groen zitten er 'bobbels' in de tegels, dat is waarschijnlijk voor het houtgevoel. Mijn oude houtenvloer had echter geen bobbels, dus die wilde ik in m'n tegels ook niet

.
Uiteindelijk ben ik nog naar Esco Vloeren in Zoetermeer gegaan en naar Tegelhuis Montfoort in Waddinxveen. Bij Esco ontzettend vriendelijk ontvangen, geweldig meegedacht en echt hun best gedaan, maar ik kon geen tegel vinden die me echt aansprak. Wel echt een aanrader om te gaan kijken.
Bij Tegelhuis Montfoort ben ik wél geslaagd. Het is de Atlas Concorde Nid in de kleur Natural geworden (
https://www.atlasconcorde.com/en/collections/ac/nid/), in de maat 18,5 x 150. Hij ligt er nu een paar dagen in en het is écht een heel erg mooie tegel. Tip: de plinten wijken qua kleur wel iets af, dus dat moet je even overwegen. Ik vind het niet storend, maar ze hadden gelijk van kleur mogen zijn. Uiteindelijk is er iets niet helemaal goed aan de maatvoering die wij gekregen hebben, maar dat wordt door het Tegelhuis opgelost en ik ben dus ook dik tevreden over ze. Ze kunnen ook bijpassende voegen en kit leveren, mocht je graag in de tint van de tegel blijven.
De Atlas Concorde Nid is ook 0.9 cm dik en hij vinden 'm heel solide. Houd er wel rekening mee dat dit soort tegels wat krom kunnen zijn, maar dat is meer een uitdaging voor de tegelzetter dan voor jou zelf

.
Nog vergeten: we hebben een oppervlakte gelegd van 46 m2 en hadden 55m2 aan tegels besteld ivm snijverlies. En de tegelzetter is in z'n eentje 9 dagen bezig geweest

. Het ligt er wel superstrak in.
[Voor 5% gewijzigd door Irdiwen op 26-09-2022 14:20]