Toon posts:

Parkettegel - keramisch parket

Acties:

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:13
Wij dachten het via de ontwikkelaar te laten lopen, dus via de Aannemer te laten leggen voor sleutel overdracht. Ja woningborg garantie en dat hij er in ligt wanneer we de sleutel zouden krijgen leek een groot voordeel. Na het zien van de offerte van een tegelboer in de buurt stap ik daar maar rap vanaf. 7k vs 11k is mij toch echt iets te gortig. Alleen dan maar hopen dat ze tijd hebben in de periode dat we de sleutel krijgen. Maar goed Q2 2023 zou toch nog wel te redden moeten zijn lijkt me als we op tijd bestellen :)

Untappd: Louwke80

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:05
Ik haak even aan! Wij zijn ook op zoek naar houtlook, à ~35eu/m2 voor de tegel.. Nog tips in omgeving Arnhem?

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:24
Louwke schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:08:
Wij dachten het via de ontwikkelaar te laten lopen, dus via de Aannemer te laten leggen voor sleutel overdracht. Ja woningborg garantie en dat hij er in ligt wanneer we de sleutel zouden krijgen leek een groot voordeel. Na het zien van de offerte van een tegelboer in de buurt stap ik daar maar rap vanaf. 7k vs 11k is mij toch echt iets te gortig. Alleen dan maar hopen dat ze tijd hebben in de periode dat we de sleutel krijgen. Maar goed Q2 2023 zou toch nog wel te redden moeten zijn lijkt me als we op tijd bestellen :)
je bedoelt 2022?

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:13
Nee 2023 wordt ons huis pas opgeleverd, moeten nog beginnen met bouwen. Maar ja opties door geven moet je op tijd doen

Untappd: Louwke80

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18:28

Rzaan

Altijd zoekende

Ik heb gekeken, maar het lijkt alsof ze die voor de binnen-tegels alleen hebben in 160 lengte.
De 120 lange tegels zijn volgens mij buitentegels, want die zijn 2 cm dik.

• joost1112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-03 14:10
Rzaan schreef op maandag 14 februari 2022 @ 18:07:
[...]

Welke kleur voeg gaan jullie nemen?
En heb je enig idee hoe breed zo'n voeg wordt?
de vloer ligt er inmiddels al weer bijna 2 jaar in.
Heb m helemaal zelf gelegd, en qua voeg heb ik meerdere kleuren van Eurocol gehaald en een paar proefstukjes gemaakt en gevoegd met de verschillende kleuren.

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:51
Ik ben zelf op de site van impermo aan het kijken nu en ze hebben daar een leuke feature waarbij je een foto van je woonkamer kunt uploaden en je zo een van hun tegels in je eigen woonkamer kunt zien.

Een voorbeeldje. Geen geweldige foto qua belichting etc., morgen met daglicht en een lege kamer even een nieuwe foto maken :

[Voor 8% gewijzigd door louzy82 op 16-02-2022 20:00]

Louzy#2475

• louzy82
Gisteren bij 3 tegelzaken in Lommel - België geweest, Billa, van Engelen en Vangeneugden. Bij de 1e is bijna niets gevoegd, bij de 2e wel wat, bij de laatste is er wel redelijk wat gevoegd te zien.

Maar we hebben helaas niet onze perfecte tegel gevonden. We vonden ze of niet mooi, of ze waren alleen in maat 20x120 verkrijgbaar en we willen graag langere tegels.

Ik wil heel graag de Novabelle eiche en artwood serie ergens zien, van de week maar eens een uurtje rijden om ze in de buurt van Venray te gaan bekijken.

De tegels die we bij Esco gezien hebben, ook al waren ze niet gevoegd, zijn tot nu toe nog onze beste optie.

Louzy#2475

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

louzy82 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 18:12:
Gisteren bij 3 tegelzaken in Lommel - België geweest, Billa, van Engelen en Vangeneugden. Bij de 1e is bijna niets gevoegd, bij de 2e wel wat, bij de laatste is er wel redelijk wat gevoegd te zien.

Maar we hebben helaas niet onze perfecte tegel gevonden. We vonden ze of niet mooi, of ze waren alleen in maat 20x120 verkrijgbaar en we willen graag langere tegels.

Ik wil heel graag de Novabelle eiche en artwood serie ergens zien, van de week maar eens een uurtje rijden om ze in de buurt van Venray te gaan bekijken.

De tegels die we bij Esco gezien hebben, ook al waren ze niet gevoegd, zijn tot nu toe nog onze beste optie.
20 x 120 is precies wat wij zoeken.
En we zoeken een tegel die redelijk 'saai' is:
Daarmee bedoelen we weinig noesten/knoesten en geen grillige tekening.

Wel een beetje de warmte van de bovenste foto.

[Voor 11% gewijzigd door Rzaan op 20-02-2022 22:23]

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Zoals de meesten wellicht wel zullen weten, komen veel keramische tegels met houtlook uit Italie.
Het aanbod is daar enorm, maar ook zijn ze er stukken goedkoper.

Ik heb als probeersel een tegel gekozen, de Fapnest tegel 120 x 20 in de kleur Maple.
80 vierkante meter, wat zich vertaalt in 56 dozen.
Ik zou in Italie bij de winkel https://www.fissore.com een bedrag van € 2.540 kwijt zijn.
Dat is inclusief verzending naar Nederland.
Je kunt ze ook daar ophalen, en dan bespaar je iets van € 460.

Eenzelfde hoeveelheid Fapnest tegels kost in Nederland € 4.835 bij de TegelMegaShop.
Hetzelfde bedrag bij een aantal andere online-aanbieders.

Inclusief bezorging ben je dus voor 80 M2 bijna € 2.300 minder kwijt als je deze in Italie koopt.
Dat betekent dat deze specifieke tegel in Italie dus maar de helft kost, en dan staat ie alsnog bij jouw thuis op de stoep.

Heeft iemand zijn tegels zelf laten komen uit Italie?

• louzy82
Rzaan schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:22:
[...]

20 x 120 is precies wat wij zoeken.
En we zoeken een tegel die redelijk 'saai' is:
Daarmee bedoelen we weinig noesten/knoesten en geen grillige tekening.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wel een beetje de warmte van de bovenste foto.
Wat je omschrijft hebben we daar wel een paar gezien.

Deze bijv bij Vanengelen

Lag ergens anders in de winkel ook op de grond en gevoegd

Louzy#2475

• louzy82
Ben wel benieuwd naar de meningen hier:

De keuken en de woonkamer zijn aparte kamers, de deur ertussen staat wel bijna altijd open.
In de woonkamer komt keramisch parket. We twijfelen over wat te doen met de keuken tegel.

In eerste instantie hadden we namelijk in gedachten om een echte houten vloer te nemen en dan dus een tegel in de keuken (omdat hout in de keuken gewoonweg niet te doen is) en daarbij een keuken met houtfineer.

Maar nu voelt het een beetje gek om een houtlook tegel in de woonkamer te hebben en een andere tegel in de keuken...
Dus het voelt logischer om deze dan ook in de keuken door te leggen, maar daar past ons inziens geen houtfineer keuken bij...

[Voor 10% gewijzigd door louzy82 op 21-02-2022 18:39]

Louzy#2475

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:22
Waar moet je rekening mee houden qua legkosten per m2 inclusief alle bijkomende kosten? Is dat 50-60 euro per m2?

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

louzy82 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 18:36:
Ben wel benieuwd naar de meningen hier:

De keuken en de woonkamer zijn aparte kamers, de deur ertussen staat wel bijna altijd open.
In de woonkamer komt keramisch parket. We twijfelen over wat te doen met de keuken tegel.

In eerste instantie hadden we namelijk in gedachten om een echte houten vloer te nemen en dan dus een tegel in de keuken (omdat hout in de keuken gewoonweg niet te doen is) en daarbij een keuken met houtfineer.

Maar nu voelt het een beetje gek om een houtlook tegel in de woonkamer te hebben en een andere tegel in de keuken...
Dus het voelt logischer om deze dan ook in de keuken door te leggen, maar daar past ons inziens geen houtfineer keuken bij...
Doorleggen is wel zo mooi, denk ik.
Misschen wel iets om rekening mee te houden is dat de kleur van de keuken en die van de tegels niet teveel op elkaar lijkt.
Maar als ze contrasteren is het heel mooi.
Heb al verschillende voorbeelden gezien waarin dit mooi staat.

Wij nemen ook houtlook-tegel in de keuken (of toch PVC) en de hoge kasten van de keuken worden waarschijnlijk in bamboe.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:19
Blik1984 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 22:50:
Waar moet je rekening mee houden qua legkosten per m2 inclusief alle bijkomende kosten? Is dat 50-60 euro per m2?
Extra kosten zoals ontkoppelingsmat, plinten, uitzetvoegen, .. niet vergeten.
Best enkele offertes vragen, een tegelzaak kan je vaak ook een vloerder bezorgen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• IlyaBS
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21-03 20:25
Wij kiezen beneden waarschijnlijk voor keramisch parket (~85m2 excl. hal), wat ons nog doet twijfelen is de 'galm' die het waarschijnlijk gaat veroorzaken. De grote raampartijen die we beneden hebben zijn ook niet bepaald bevorderlijk.

Ik weet dat er allerlei manieren zijn om de 'galm' te reduceren, maar was even benieuwd wat jullie ervaring is met keramische tegels tov de akoestiek in de ruimte?

P.S. De pvc verkopers (heeft niet onze voorkeur) noemen de akoestiek altijd als één van de voordelen tov tegels, maar ik vraag mij af of hier inderdaad een groot verschil tussen zit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-03 09:23
IlyaBS schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 23:11:
Wij kiezen beneden waarschijnlijk voor keramisch parket (~85m2 excl. hal), wat ons nog doet twijfelen is de 'galm' die het waarschijnlijk gaat veroorzaken. De grote raampartijen die we beneden hebben zijn ook niet bepaald bevorderlijk.

Ik weet dat er allerlei manieren zijn om de 'galm' te reduceren, maar was even benieuwd wat jullie ervaring is met keramische tegels tov de akoestiek in de ruimte?

P.S. De pvc verkopers (heeft niet onze voorkeur) noemen de akoestiek altijd als één van de voordelen tov tegels, maar ik vraag mij af of hier inderdaad een groot verschil tussen zit.
Akoestiek zal vast anders zijn met tegels/pvc/laminaat/vloerbedekking. Het hangt echter ook af van je inrichting, gebruikte materialen voor wanden en gebruik van gordijnen.
Een minimalistisch ingerichte ruimte zal bv standaard wat meer galm hebben dan een ruimte vol meubels, planten, etc.

Galm dempen kan dus ook op allerlei manieren; andere muurmaterialen dan stucwerk, gordijnen, meer meubels, planten, etc. Je kunt dus ook kijken naar oplossingen als akoestisch behang, vilt (
muur, plafond, los, onder meubels(bv tafels)), houten latten(muur of plafond).

Wat links en foto’s ter inspiratie:
Vilt: https://www.refelt.com/products
Houten latten: https://woodupp.com
Akoestisch behang: https://easewall.com

Acties:
  • +1Henk 'm!

• IlyaBS
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21-03 20:25
Gody schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:07:
[...]

Akoestiek zal vast anders zijn met tegels/pvc/laminaat/vloerbedekking. Het hangt echter ook af van je inrichting, gebruikte materialen voor wanden en gebruik van gordijnen.
Een minimalistisch ingerichte ruimte zal bv standaard wat meer galm hebben dan een ruimte vol meubels, planten, etc.

Galm dempen kan dus ook op allerlei manieren; andere muurmaterialen dan stucwerk, gordijnen, meer meubels, planten, etc. Je kunt dus ook kijken naar oplossingen als akoestisch behang, vilt (
muur, plafond, los, onder meubels(bv tafels)), houten latten(muur of plafond).

Wat links en foto’s ter inspiratie:
Vilt: https://www.refelt.com/products
Houten latten: https://woodupp.com
Akoestisch behang: https://easewall.com
Dank voor je reactie! Ik denk dat we gewoon voor tegels gaan en vervolgens vanzelf wel zien welke aanvullingen nodig zijn om de eventuele 'galm' te verminderen. :)

• Blik1984
naftebakje schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:42:
[...]
Extra kosten zoals ontkoppelingsmat, plinten, uitzetvoegen, .. niet vergeten.
Best enkele offertes vragen, een tegelzaak kan je vaak ook een vloerder bezorgen.
Beetje late reactie

Vandaag bij een tegelwinkel geweest, maar schrok wel een beetje van de kosten. Voorbeeldprijs van een tegel was 57 euro. Dan kwam er 40 euro bij voor het leggen, maar ook nog 25-30 euro voor het egaliseren en dan nog 27,50 per strekkende meter voor de plinten. Kwam neer op ruim 12.000 euro voor 80 m2, auw

• SquareOne
  • Nu online
Blik1984 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 19:35:
[...]

Beetje late reactie

Vandaag bij een tegelwinkel geweest, maar schrok wel een beetje van de kosten. Voorbeeldprijs van een tegel was 57 euro. Dan kwam er 40 euro bij voor het leggen, maar ook nog 25-30 euro voor het egaliseren en dan nog 27,50 per strekkende meter voor de plinten. Kwam neer op ruim 12.000 euro voor 80 m2, auw
Plinten zou ik elders doen.
Ben bij plintenfabriek €1100 kwijt voor ca. 68 strekkende meter afgelakte plinten incl. plaatsen en kitten.

Bij veel tegel bedrijven of pvc boeren goed opletten of ze gegronde of afgelakte plinten plaatsen.

Egaliseren is niet altijd nodig bij nieuwbouw…

• Blik1984
SquareOne schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 20:02:
[...]

Bij veel tegel bedrijven of pvc boeren goed opletten over de gegronde of afgelakte plinten plaatsen.

Egaliseren is niet altijd nodig bij nieuwbouw…
Wat bedoel je exact met goed opletten?

Plintenfabriek had ik ook al gevonden ja, scheelt toch weer. Egaliseren hoor ik verschillende verhalen over, beetje afhankelijk van de bouwer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
Blik1984 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 20:14:
[...]

Wat bedoel je exact met goed opletten?

Plintenfabriek had ik ook al gevonden ja, scheelt toch weer. Egaliseren hoor ik verschillende verhalen over, beetje afhankelijk van de bouwer.
Nou ik heb wel eens gezien dat een bedrijf een gegronde plint tegen de muur aan kit en al af kit aan de muurzijde. Je wilt die dingen echt niet gaan aflakken terwijl ze al tegen de muur zitten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• naftebakje
[...]Vandaag bij een tegelwinkel geweest, maar schrok wel een beetje van de kosten. Voorbeeldprijs van een tegel was 57 euro. Dan kwam er 40 euro bij voor het leggen, maar ook nog 25-30 euro voor het egaliseren en dan nog 27,50 per strekkende meter voor de plinten. Kwam neer op ruim 12.000 euro voor 80 m2, auw
Één tegelwinkel, één vloerder.
Vraag nog eens rond in wijde kennissenkring naar goeie vloerders en tegelwinkels, dat je goed kan vergelijken.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• louzy82
[...]

Beetje late reactie

Dat is nogal aan de prijs volgens mij.... Wat is je situatie? Nieuwbouw waarbij het met met een cementdekvloer opgeleverd wordt? (aangezien ze het hebben over egaliseren)

In welke omgeving zoek je een tegelzetter?

Louzy#2475

• Blik1984
louzy82 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:06:
[...]

Dat is nogal aan de prijs volgens mij.... Wat is je situatie? Nieuwbouw waarbij het met met een cementdekvloer opgeleverd wordt? (aangezien ze het hebben over egaliseren)

In welke omgeving zoek je een tegelzetter?
Omgeving Utrecht, en inderdaad cementdekvloer. Het is wel zo dat er ook nog eerst gestuct (spelling?) moet worden, ik verwacht dat er daar ook wel wat troep van op de grond komt.

Denk je dat egaliseren dan niet hoeft?

• SquareOne
  • Nu online
Blik1984 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:02:
[...]

Omgeving Utrecht, en inderdaad cementdekvloer. Het is wel zo dat er ook nog eerst gestuct (spelling?) moet worden, ik verwacht dat er daar ook wel wat troep van op de grond komt.

Vloer afdekken met stucloper? Verder kan kan er wellicht e.e.a. met lijmen worden opgevangen.

• louzy82
Blik1984 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:02:
[...]

Dat ligt nogal aan hoe goed/vlak de cementdekvloer opgeleverd wordt.
Kan me zomaar voorstellen dat het in een project nog weleens slecht is.

Als een professionele chapper (iemand die cementvloeren maakt) of mijn tegelzetter zelf de cementvloer maakt dan is egaline niet nodig.

Louzy#2475

Acties:
  • +6Henk 'm!

• louzy82
Wij hebben eindelijk de knoop doorgehakt.

We gaan voor de Ragno Ossimori avorio 20x120 in visgraat.

Matte tegel met wat voelbare structuur. Redelijk rustig maar wel wat noesten.

En met 42 euro incl btw nog goed betaalbaar ook 😎

Louzy#2475

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-03 17:02
Hey all! Ik ben erg benieuwd waar jullie het keramisch parket vandaan hebben en of jullie het zelf hebben laten leggen of voor een totaalpakket zijn gegaan bij een winkel.

Zelf hebben wij een offerte van Jan Groen maar ben nog niet overtuigd. Prijs komt neer op ong 8300 voor 50m2 in visgraat.

Vragen die we hebben:

- Tegel die we mooi vinden is 0,9mm. Is dit “dik” genoeg bijvoorbeeld?
- worden de voegen vies/ zijn deze goed schoon te houden?
- kun je afdingen bij dit soort zaken?

we hebben nu pvc verlijmd op een geëgaliseerde vloer, egaliseren is nu meegenomen in de offerte maar hoop dat het niet nodig is.

Mochten jullie tips hebben voor showrooms en of tegelzetter let me know!

• louzy82
Mijn tegels (zie post boven de jouwe) komen van Esco vloeren. Ze hebben meerdere showrooms in NL, maar het hoofdkantoor zit in Westerhoven.

visgraat is wel prijzig --> qua kosten voor het leggn en in extra snijverlies

Mijn broer is mijn tegelzetter en die is voor 80m2 bij mij zeker een week bezig met 2 man. (ook omdat het een woonkamer, keuken, bijkeuken en hal betreft. een grote ruimte is veel makkelijker natuurlijk)

Louzy#2475

• Irdiwen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 03-03 22:11
Ik ben ook bij Jan Groen geweest voor keramisch parket, maar vond de prijs echt enorm tegenvallen. De service trouwens ook. Meermaals geweest en elke keer ontevreden weg, dus dat was voor mij in elk geval geen succes.

Ik was op zoek naar een heel rustige tegel die zoveel mogelijk op hout leek. Bij die van Jan Groen zitten er 'bobbels' in de tegels, dat is waarschijnlijk voor het houtgevoel. Mijn oude houtenvloer had echter geen bobbels, dus die wilde ik in m'n tegels ook niet :P.

Uiteindelijk ben ik nog naar Esco Vloeren in Zoetermeer gegaan en naar Tegelhuis Montfoort in Waddinxveen. Bij Esco ontzettend vriendelijk ontvangen, geweldig meegedacht en echt hun best gedaan, maar ik kon geen tegel vinden die me echt aansprak. Wel echt een aanrader om te gaan kijken.

Bij Tegelhuis Montfoort ben ik wél geslaagd. Het is de Atlas Concorde Nid in de kleur Natural geworden (https://www.atlasconcorde.com/en/collections/ac/nid/), in de maat 18,5 x 150. Hij ligt er nu een paar dagen in en het is écht een heel erg mooie tegel. Tip: de plinten wijken qua kleur wel iets af, dus dat moet je even overwegen. Ik vind het niet storend, maar ze hadden gelijk van kleur mogen zijn. Uiteindelijk is er iets niet helemaal goed aan de maatvoering die wij gekregen hebben, maar dat wordt door het Tegelhuis opgelost en ik ben dus ook dik tevreden over ze. Ze kunnen ook bijpassende voegen en kit leveren, mocht je graag in de tint van de tegel blijven.

De Atlas Concorde Nid is ook 0.9 cm dik en hij vinden 'm heel solide. Houd er wel rekening mee dat dit soort tegels wat krom kunnen zijn, maar dat is meer een uitdaging voor de tegelzetter dan voor jou zelf >:).

Nog vergeten: we hebben een oppervlakte gelegd van 46 m2 en hadden 55m2 aan tegels besteld ivm snijverlies. En de tegelzetter is in z'n eentje 9 dagen bezig geweest :X. Het ligt er wel superstrak in.

[Voor 5% gewijzigd door Irdiwen op 26-09-2022 14:20]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Heel veel tegelzetters leggen alleen geen visgraat met band en bies. Wat mij verder opvalt is dat men visgraat met steeds grotere tegels gaat doen. Terwijl in de basis visgraat juist met kleinere planken werd gemaakt.

Wij zijn in ieder geval nog steeds zoekende. Hadden ooit een prachtige vloer gezien bij GJ Meijer in Almere, maar de strookjes voor de bies gingen uit de handel, dus gelijk de hele vloer weer eruit.

Foto's uit 2019. PORCELANOSA Arce 14,3x90. Soortgelijke vloer hebben we sindsdien niet meer gevonden. :(

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• SquareOne
  • Nu online
Señor Sjon schreef op maandag 26 september 2022 @ 14:22:
Heel veel tegelzetters leggen alleen geen visgraat met band en bies. Wat mij verder opvalt is dat men visgraat met steeds grotere tegels gaat doen. Terwijl in de basis visgraat juist met kleinere planken werd gemaakt.

Wij zijn in ieder geval nog steeds zoekende. Hadden ooit een prachtige vloer gezien bij GJ Meijer in Almere, maar de strookjes voor de bies gingen uit de handel, dus gelijk de hele vloer weer eruit.

Foto's uit 2019. PORCELANOSA Arce 14,3x90. Soortgelijke vloer hebben we sindsdien niet meer gevonden. :(
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie neutrale vloer. Op eerste gezicht komt Atlas Concorde Nid daar wel bij in de buurt. En heeft ook tegels in klein formaat. Herken wel dat veel fabrikanten 20x120 tegels leveren.

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Magnificent bastard

Percolonosa heeft hem nog, alleen die band niet meer. Denk dat er teveel stuk gingen als strookje van 90 cm. ;) Zou eventueel in natuursteen kunnen doen, maar het is verschrikkelijk kwetsbaar in een tegeldikte van 9 mm.

Veel tegelzetters durven het denk ik niet aan. Heb er alleen ééntje op YT gezien die het deed, maar die woont hier een heel eind vandaan (iirc).

• louzy82
ls789 schreef op maandag 26 september 2022 @ 01:56:
Hey all! Ik ben erg benieuwd waar jullie het keramisch parket vandaan hebben en of jullie het zelf hebben laten leggen of voor een totaalpakket zijn gegaan bij een winkel.

Zelf hebben wij een offerte van Jan Groen maar ben nog niet overtuigd. Prijs komt neer op ong 8300 voor 50m2 in visgraat.

Vragen die we hebben:

we hebben nu pvc verlijmd op een geëgaliseerde vloer, egaliseren is nu meegenomen in de offerte maar hoop dat het niet nodig is.

Mijn tegel van 42 euro p/m2 + 20% snijverlies + 6 dagen 2 tegelzetters aan de gang = ca. 8.500 euro schat ik maar dan hebben we het wel over 80m2

Louzy#2475

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:23
Wij zijn geslaagd in dordrecht (wij wonen in Apeldoorn) en hebben voor 8375 euro 60m2 + 10% verlies inclusief vloerverwarming (infrezen etc) en split level woning, dus 2 verdiepingen.

__/`\__/`\__

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Magnificent bastard

.... en voor welke vloer en welk verband? ;)

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:37

Sport_Life

Solvitur ambulando

ls789 schreef op maandag 26 september 2022 @ 01:56:

Vragen die we hebben:

Wij hebben visgraat incl vvw bij een lokale winkel gekocht. Had achteraf de vloerverwarming beter zelf/elders kunnen organiseren want moest zelf overal achteraan gaan, communicatie via die winkel verliep dramatisch. Voorbeeld: had 16x2 afgesproken, komen ze aan met 14x2 (want kans kleiner op leidingen raken).

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Resultaat is overigens wel prachtig _/-\o_

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Panasonic Aquarea 9KW (in bestelling) | Doel: Gasloos in 2023

• Mistacal
Señor Sjon schreef op maandag 26 september 2022 @ 14:59:
.... en voor welke vloer en welk verband? ;)
Het is een Castelvetro Woodland. Gewoon normaal verband (10% snijverlies, visgraat = 20)

__/`\__/`\__

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Magnificent bastard

Sport_Life schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:03:

Resultaat is overigens wel prachtig _/-\o_
Pics or it didn't happen. :+

Merk+type vloer?

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-03 17:02
thanks voor alle tips en reacties! ja het blijkt allemaal een stuk ingewikkelder dan ik had gehoopt.. zeker ook dat niemand echt een totaaloplossing kan bieden.. Jan Groen geeft aan van wel maar mijn vloer er uit halen was dan weer lastig..

ik ga bij bovenstaande winkels ook nog even koekeloeren!

• Mistacal
@ls789 Kan zeker wel, ik heb je een PB gestuurd

__/`\__/`\__

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Señor Sjon schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:19:
[...]

Pics or it didn't happen. :+

Merk+type vloer?
Atlas Concorde non cognac 15x90.

Inspiratie kwam ook een beetje bij @GeeMoney vandaan , vond zijn vloer erg mooi.

[Voor 98% gewijzigd door Sport_Life op 27-09-2022 18:37]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Panasonic Aquarea 9KW (in bestelling) | Doel: Gasloos in 2023

• louzy82
louzy82 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 20:28:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ondertussen is men begonnen aan het leggen van de vloer dus nu moeten we nog de kleur voeg kiezen.

Tips?

Bij het ene voorbeeld zie je een kleur voeg die zoveel mogelijk op de tegel lijkt en ergens anders juist een contrasterende, donkere voeg

Louzy#2475

• SquareOne
  • Nu online
louzy82 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 13:55:
[...]

Ondertussen is men begonnen aan het leggen van de vloer dus nu moeten we nog de kleur voeg kiezen.

Tips?

Bij het ene voorbeeld zie je een kleur voeg die zoveel mogelijk op de tegel lijkt en ergens anders juist een contrasterende, donkere voeg
Wij hebben op de badkamer een grijze voeg in houtlook tegels en op de bg een meer beige / zandkleur voeg. Dat laatste vind ik veel mooier gelukt. Dat laatste is wel gevoeliger voor vlekken.

[Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 31-10-2022 16:34]

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:57
Señor Sjon schreef op maandag 26 september 2022 @ 14:51:
Percolonosa heeft hem nog, alleen die band niet meer. Denk dat er teveel stuk gingen als strookje van 90 cm. ;) Zou eventueel in natuursteen kunnen doen, maar het is verschrikkelijk kwetsbaar in een tegeldikte van 9 mm.

Veel tegelzetters durven het denk ik niet aan. Heb er alleen ééntje op YT gezien die het deed, maar die woont hier een heel eind vandaan (iirc).
ik moest aan jouw denken.

https://nl.pinterest.com/pin/560276009897231004/

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Magnificent bastard

Grappig dat die foto uit dezelfde periode als mijn foto komt. :)

• louzy82
Onze vloer is ondertussen gelegd en we zijn er ontzettend blij mee.
Foto's doen het niet altijd recht maar hier toch een poging

Louzy#2475

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Magnificent bastard

Netjes. Welke haard is dat? Of stond ie er al?

• louzy82
Señor Sjon schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:16:
Netjes. Welke haard is dat? Of stond ie er al?
Dru Maestro 80/3

Louzy#2475

• averroes1198
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19:20
Wij hebben voor in onze nieuwbouwwoning (met vvw op alle verdiepingen) beneden in de hal, woonkamer en keuken gekozen voor Atlas Concorde nid cashmere in 15x90 in visgraat motief gelegd.

Voor boven twijfelen we alleen tussen keramische tegels (in 120x20 recht gelegd) en verlijmd PVC i.v.m. het comfort! Zijn er mensen die ervaring hebben met keramische tegels boven?

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

averroes1198 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 19:26:
Wij hebben voor in onze nieuwbouwwoning (met vvw op alle verdiepingen) beneden in de hal, woonkamer en keuken gekozen voor Atlas Concorde nid cashmere in 15x90 in visgraat motief gelegd.

Voor boven twijfelen we alleen tussen keramische tegels (in 120x20 recht gelegd) en verlijmd PVC i.v.m. het comfort! Zijn er mensen die ervaring hebben met keramische tegels boven?
Wij hebben beneden keramisch parket , precies dezelfde als jij, en boven pvc. (En overal vloerverwarming).
Eerlijk gezegd een beetje spijt van pvc boven, vind dat echt 3x niks.. zeker niet vergeleken met de tegels beneden.
Het is wel warmer aan de voeten, maar dat zijn tegels met een kleedje ook wel..

Keramisch parket is echt prachtig, kreeg gisteren zelfs complimenten van een houten parket verkoper die iets van marktplaats kwam ophalen :P.

[Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 31-12-2022 19:48]

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Sport_Life schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 19:47:
[...]

Wij hebben beneden keramisch parket , precies dezelfde als jij, en boven pvc. (En overal vloerverwarming).
Eerlijk gezegd een beetje spijt van pvc boven, vind dat echt 3x niks.. zeker niet vergeleken met de tegels beneden.

Keramisch parket is echt prachtig, kreeg gisteren zelfs complimenten van een houten parket verkoper die iets van marktplaats kwam ophalen :P.
Waar zit het grote verschil in waarom je spijt hebt van PVC?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Rzaan schreef op zondag 1 januari 2023 @ 11:12:
[...]

Waar zit het grote verschil in waarom je spijt hebt van PVC?
Veel minder verschillende tegels, dus patroon komt vaker terug (en we hebben niet de goedkoopste) en het voelt aan als plastic.
Gezien de populariteit van pvc zal niet iedereen er zo over denken (ook in nieuwbouw woningen van 1m+), al vraag ik me af wat die mensen ervan zouden vinden als je het vergelijkt met hout of keramisch parket.

Wij hadden in ons vorige huis houten parket en dan is pvc een flinke achteruitgang, en tegels vind ik meer voordelen hebben dan hout (warmer / efficiënter met vloerverwarming en makkelijker schoonmaken).

[Voor 20% gewijzigd door Sport_Life op 01-01-2023 11:35]

• audier007
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-02 15:23
Wij gaan nu ook voor keramisch parket icm met vvw. Nu twijfelen we eigenlijk nog over de plint. Deze in de uit dezelfde tegel (houtlook) of een houten plint?

Ook graag een reactie met foto als je de plinten in dezelfde kleur hebt.

• Blik1984
Sport_Life schreef op zondag 1 januari 2023 @ 11:28:
[...]

Veel minder verschillende tegels, dus patroon komt vaker terug (en we hebben niet de goedkoopste) en het voelt aan als plastic.
Gezien de populariteit van pvc zal niet iedereen er zo over denken (ook in nieuwbouw woningen van 1m+), al vraag ik me af wat die mensen ervan zouden vinden als je het vergelijkt met hout of keramisch parket.

Wij hadden in ons vorige huis houten parket en dan is pvc een flinke achteruitgang, en tegels vind ik meer voordelen hebben dan hout (warmer / efficiënter met vloerverwarming en makkelijker schoonmaken).
Het is ook gewoon een kostendingetje voor veel mensen. Keramisch parket zou bij ons zo’n 8k duurder uitvallen (4k enkel begane grond). Samen met alle andere kosten die duurder uitvallen door inflatie en een iets lager dan verwachte verkoopprijs voor de huidige woning wegens dalende huizenmarkt moest er bij ons in ieder geval een besparing doorgevoerd worden.

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Magnificent bastard

audier007 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:55:
Wij gaan nu ook voor keramisch parket icm met vvw. Nu twijfelen we eigenlijk nog over de plint. Deze in de uit dezelfde tegel (houtlook) of een houten plint?

Meestal zie je een witte MDF-plint van 10-15cm hoogte.

• naftebakje

Foto heb ik niet direct bij de hand, maar wij hebben uit de vloertegels meteen de plinten laten verzagen in de tegelzaak; past perfect als je tegels in de massa gekleurd zijn (anders zou het erg lelijk zijn). Bovenkant was mooi afgerond, onderkant kit je netjes af in gekleurde silicone. Best tevreden mee.

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Blik1984 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 12:03:
[...]

Het is ook gewoon een kostendingetje voor veel mensen. Keramisch parket zou bij ons zo’n 8k duurder uitvallen (4k enkel begane grond). Samen met alle andere kosten die duurder uitvallen door inflatie en een iets lager dan verwachte verkoopprijs voor de huidige woning wegens dalende huizenmarkt moest er bij ons in ieder geval een besparing doorgevoerd worden.
Tja dat is persoonlijk, wij hadden juist veel meevallers (verkocht eind 2021) dus hebben flink veel extra kunnen doen.

Neem je wel tegels beneden ?

[Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 16-01-2023 22:08]

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:47

Ik zou een houten plint nemen, want een stenen plint op een stenen vloer geeft imho een zwembad effect

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• naftebakje
backupdevice schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 02:18:
[...]
Ik zou een houten plint nemen, want een stenen plint op een stenen vloer geeft imho een zwembad effect
Je hangt de plinten niet 2 meter hoog tegen de muur, en er komen meubels, dus ik zie de link niet. Of je gaat naar heel andere zwembaden dan ik :+
En het gaat om keramisch parket, dat ziet er niet uit als steen maar... als hout.

• backupdevice
naftebakje schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 08:57:
[...]
Je hangt de plinten niet 2 meter hoog tegen de muur, en er komen meubels, dus ik zie de link niet. Of je gaat naar heel andere zwembaden dan ik :+
En het gaat om keramisch parket, dat ziet er niet uit als steen maar... als hout.
Dat weet ik . Maar ik gaf alleen maar mijn mening.

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:09

Zou niet weten waarom je niet gewoon van extra tegels plinten zou laten zagen.
Is gewoon veel logischer (en onderhoudsvriendelijker) dan echt hout / witte mdf

• audier007
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-02 15:23
bottom line schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 13:06:
[...]

[Afbeelding]

Zou niet weten waarom je niet gewoon van extra tegels plinten zou laten zagen.
Is gewoon veel logischer (en onderhoudsvriendelijker) dan echt hout / witte mdf
Ziet er mooi uit

Ik denk persoonlijk ook dat het beter is met vocht en beschadigingen, Is idd een aardige kostenpost maar op het hele bedrag maakt het ook niet zo veel meer uit.

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
We merken dat de meeste tegel bedrijven alleen de tegels willen leveren en je dan in contact brengen met een andere partij voor het leggen. Heeft niet mijn voorkeur.. Maar heeft iemand hier misschien een goed adres voor een tegelzetter? Dan kunnen we daarna rustig rondshoppen voor de tegels.

Er waren ook wat suggesties hier om de tegelzetter per uur in te huren in plaats van per m2. Hoe stel je zoiets voor? En ga je dan op zijn neus zitten bij het leggen of hij niet heel langzaam gaat leggen?

• naftebakje
Patox schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 19:40:
We merken dat de meeste tegel bedrijven alleen de tegels willen leveren en je dan in contact brengen met een andere partij voor het leggen. Heeft niet mijn voorkeur.. Maar heeft iemand hier misschien een goed adres voor een tegelzetter? Dan kunnen we daarna rustig rondshoppen voor de tegels.

Er waren ook wat suggesties hier om de tegelzetter per uur in te huren in plaats van per m2. Hoe stel je zoiets voor? En ga je dan op zijn neus zitten bij het leggen of hij niet heel langzaam gaat leggen?
Kwestie van vertrouwen; als je op zijn neus gaat zitten kijken dan ga je mindere kwaliteit en snelheid krijgen (alleen al omdat je em nerveus maakt). En veel kans dat je ruzie krijgt.
Dan kan je beter vaste prijs afspreken.

• louzy82
Ik denk dat je geen tegelzetter gevonden krijgt die per uur wil werken voor een vloer leggen.
Misschien wel voor een toilet of badkamer.

in welke regio zoek je?

Louzy#2475

• Patox
  • Nu online
louzy82 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:42:
Ik denk dat je geen tegelzetter gevonden krijgt die per uur wil werken voor een vloer leggen.
Misschien wel voor een toilet of badkamer.

in welke regio zoek je?
Regio Amsterdam. De meesten willen willen eerst bekijken of de vloer wel glad is etc. Maar dat is niet mogelijk want het is nog niet opgeleverde nieuwbouw. Dat maakt de besluitvorming wat lastiger, zonder compleet kostenplaatje.

• Tammy
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 14-03 11:34
louzy82 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 20:28:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ben heel benieuwd hoe de vloer bevalt. Ik ben ook op zoek naar een mooie vloer en deze heb ik in Vianen gezien en vind ik wel erg mooi.

• louzy82
Tammy schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:50:
[...]

Ik ben heel benieuwd hoe de vloer bevalt. Ik ben ook op zoek naar een mooie vloer en deze heb ik in Vianen gezien en vind ik wel erg mooi.
Fantastisch!

Ik ben er nog elke dag helemaal gelukkig mee.

Louzy#2475

• Patox
  • Nu online
Tammy schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:50:
[...]

Bij welke winkel in Vianen heb je deze gezien? Ik ben ook wel benieuwd

• LordBusiness
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 15:25
Rzaan schreef op zondag 13 februari 2022 @ 23:25:
[...]

Hier ben ik dus ook bang voor.
Was gisteren in een tegelzaak en die hadden ze gewoon tegen elkaar gelegd.
Wat een slechte manier van presenteren!

Een badkamerzaak had een vloer en die was gevoegd.
Maar de voegen leken me zo smal, dat ik niet denk dat dit ook in het echie zou kunnen.
Er zijn wel zaken waar meer ligt.
Maar het mooiste vind ik toch deze ondernemer: https://www.robbescheuten.nl/particulier/
Hij heeft het thuis liggen, en zoals ik begrijp mag je bij hem komen kijken.
Of dat pas mag als je al bestelt hebt, weet ik niet :)
Enig idee welk merk tegels dit zijn? 8)

• LordBusiness
Poumelie schreef op zondag 7 november 2021 @ 09:45:
Tijdens onze zoektoch zijn we op de Lignea serie van Coem gestuit. Sepcifiek de kleur Larice. Volgens mij een erg ‘neutrale’ tegel.

Door dit topic geïnspireerd geraakt de Atlas Concorde Nid ook eens te bekijken, maar dat moeten we nog doen. Als zoveel Tweakers geinteresseerd zijn in die serie, is de Coem Larice volgens mij ook een mooie optie voor hen.

Hierbij wat foto’s van de Coem Lignea Larice. Zowel de visgraat als rechte plank. Visgraat vinden wij alleen mooi met weinig kleurverschil tussen de tegels. In het echt komen de tegels nog wat rustiger over. Maar twijfelen nog.. zijn bang dat de voeg bij visgraat het hele rustige uiterlijk verpest. En dan heb ik nog niet nagedacht over de voeg die nodig is om barsten te voorkomen.

Foto’s bij kunstlicht. We gaan vandaag terug met een betere camera, wellicht maakt die foto’s die de vloer nog beter toont.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ter referentie ligt er op de tweede foto een parket plank van vrienden, een vloer die we erg mooi vinden. Mooi hoe weinig verschil in uiterlijk er zit tussen hun plank en deze tegel. Dat zegt volgens mij wel wat over hoe goed deze houtlook uitgevoerd is.

Ik lees nergens wat over Coem dus ben benieuwd of het een beetje kwaliteit is. Komt wel uit Italië, maar dat hoeft niet direct kwaliteit te betekenen.
Prachtige vloer, waar heb je deze foto's gemaakt? En heb je deze vloer uiteindelijk gekozen?

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:35
LordBusiness schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 16:41:
[...]
Prachtige vloer, waar heb je deze foto's gemaakt? En heb je deze vloer uiteindelijk gekozen?
Ja! We hebben de tegels uiteindelijk besteld via Regge. Konden ze via daar goedkoper bestellen. Maar bij Tegels & Laminaat in hoofddorp lagen ze dus. Mocht je de vloer eens willen komen bekijken (regio Utrecht) helemaal prima hoor! Weet maar al te goed hoe lastig de zoektocht is.

Trouwens meer dan tevreden met de vloer: precies wat we zochten en wat we nergens anders konden vinden: visgraat tegelvloer zonder al te veel kleurnuances en een mooie neutrale kleur. Ik heb even geen betere foto’s maar hier het eindresultaat in verschillend licht.

Dit zijn de jaloezieën voor wie het zich afvraagt: de kleur matcht perfect met de vloer. https://www.123jaloezie.n...aign=edi_email_sequence_5

Dit wordt ons uiteindelijke interieur: (ontworpen door Studio Vlerk, echt een aanrader. Hebben ook 3d ontwerpen, stalen, meubel en accessoires shoplijsten, kleurplan voor de muren, noem maar op.. wat een verademing). Daar zijn we nog wel even mee bezig want we doen alles zelf met de familie.

[Voor 16% gewijzigd door Poumelie op 12-02-2023 10:38]

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

LordBusiness schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 16:36:
[...]
Nee, geen idee.

• backupdevice
Hier ook keramisch laten leggen. Net aan de andere kant van een verbouwing. Moet nog geschilderd & plinten en deuren geplaatst worden.

Daarna kan de styling beginnen .

Al met al zeer tevreden .

[Voor 21% gewijzigd door backupdevice op 12-02-2023 09:09]

• Poumelie
louzy82 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 20:28:
Wij zijn voornemens om de hele benedenverdieping te gaan verbouwen en zijn nog in dubio wat te doen met de vloer. (bijkeuken, keuken, woonkamer, hal)

Keramisch parket of toch een echte houten vloer.

Keramisch parket heeft praktische voordelen zoals het onderhoud, slijtage (3 kinderen en een hond) en 'beter' in samenwerking met vloerverwarming (al zou ik van een beetje rendement verlies ook niet echt wakker liggen als dat een paar extra m3 gas moet kosten)

Ik heb een aantal tegels gezien en vind ze echt onwijs goed op hout lijken maar toch ergens zijn we 'bang' dat we het misschien toch te nep eruit vinden zien als het er eenmaal in ligt en gevoegd is. (in de winkel ligt het vaak zonder voeg in de lades tentoongesteld)
en/of dat het toch wat karakter of het gevoel van hout mist.

Ik ben wel benieuwd of meer tweakers zo ontzettend in dubio zijn geweest en of er misschien zelfs ook iemand is die spijt heeft gehad van zijn keuze (kan zowel voor keramisch parket als voor echt hout zijn natuurlijk)
Wij hebben juist zo heftig géén spijt van keramisch parket dat we het zo weer zouden doen. Vrienden van ons hebben een houten vloer en hij is prachtig, maar ook na 3 jaar op meerdere plekken al beschadigd ookal doen ze er voorzichtig mee. Dan zijn wij helemaal in onze nopjes met ons keramisch parket. Ik maak me nergens zorgen over, krassen krijg ik zelfs als ik het wil niet voor elkaar en kan gerust wekenlang een plas water laten liggen. En je krijgt ze ook zo makkelijk schoon want niks trekt erin.

Onze tegels zijn 15x90 wat wij wel mooier vonden dan de andere maat die je veel ziet (15x60?). Scheelt ook weer voegen.

Enige waar we spijt van hebben is het zelf leggen 🤣 dat was erg zwaar en niet overal zijn de voegen even netjes. Overigens als je je meubels hebt staan valt dat allemaal helemaal niet meer op tenzij je er heel erg naar gaat zoeken (zoals je doet als je een vloer uitzoekt).

Ik vind zelf onze tegels echt op hout lijken (zie foto’s post hierboven), minus de voegen dan, maar die vallen me inmiddels helemaal niet meer op. Toen ze net gelegd waren en het huis was leeg dacht ik wel even van, ok, ik heb eigenlijk nog nooit een keramisch parketvloer mét voegen gezien, het zijn er wel veel hè. Maar zoals ik zei, met je meubels erbij in het huis vallen die voegen helemaal niet meer op.

Zou ze zelf volgende keer door een professional laten leggen die heel bekend is met visgraat leggen. Dan liggen de tegels en de voegen overal goed, en kiezen ze een geschikte voegkleur uit. Onze voegkleur had donkerder gekund. Leek in de winkel perfect (zelf uitgekozen) maar met het cementsluier wat in de voegen komt worden ze wat lichter.

[Voor 3% gewijzigd door Poumelie op 12-02-2023 10:18]

• SquareOne
  • Nu online
Poumelie schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 18:16:
[...]

Ja! We hebben de tegels uiteindelijk besteld via Regge. Konden ze via daar goedkoper bestellen. Maar bij Tegels & Laminaat in hoofddorp lagen ze dus. Mocht je de vloer eens willen komen bekijken (regio Utrecht) helemaal prima hoor! Weet maar al te goed hoe lastig de zoektocht is.

Trouwens meer dan tevreden met de vloer: precies wat we zochten en wat we nergens anders konden vinden: visgraat tegelvloer zonder al te veel kleurnuances en een mooie neutrale kleur. Ik heb even geen betere foto’s maar hier het eindresultaat in verschillend licht.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie vloer!
Verschillen met bijv. de atlas Concorde Nid cashmere of de Marazzi Oltre natural zijn klein denk ik?

• Poumelie
SquareOne schreef op zondag 12 februari 2023 @ 09:47:
[...]

Mooie vloer!
Verschillen met bijv. de atlas Concorde Nid cashmere of de Marazzi Oltre natural zijn klein denk ik?
Wij hebben die vloeren inderdaad vergeleken. Atlas Concorde Nid Cashmere en Marazzi Olte Naturel beide in meerdere zaken (oa Regge) bekeken. Het is inmiddels meer dan een jaar geleden dus ik moet even graven in mijn geheugen. Atlas Concorde vonden we zelf minder mooi, er zit een glansje over de tegel die we hinderlijk vonden. Of een vreemde structuur. Of een (dof) glansje die die structuur benadrukte, dat weet ik even niet meer.

Marazzi Oltre Naturel was de laatste kanshebber, maar ik vond toch teveel kleurverschil tussen de tegels of op de tegel zelf, zoals je ziet op onderstaande foto. Ik doel op die donkerdere strepen die sommige tegels hebben. Wij zochten echt een vloer met minimaal kleurverschil. (De tegel die erop ligt is onze huidige vloer). Regge noemt dit trouwens (of noemde dit destijds) Matera Oak Naturel. Wij kwamen er in de winkel pas achter dat de Marazzi daar dus gewoon lag.

Let wel, ik was heel erg nitpicky over de vloer en heb er maanden over gedaan om een keuze te maken 😅

[Voor 4% gewijzigd door Poumelie op 12-02-2023 10:01]

• Poumelie
LordBusiness schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 16:36:
[...]
Ik heb dit ooit eens aan hem gevraagd (hij zit ook op Instagram en heb daar een berichtje gestuurd) en hij gaf toen gewoon antwoord welke tegels dit zijn. Helaas berichtje niet opgeslagen. Maarja tip: gewoon die vent even een berichtje sturen.

• Poumelie
Sport_Life schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 19:47:
[...]

Hier ook spijt van de pvc boven. Veel minder mooi, minder goed schoon te houden, etc, etc etc. Ik stoor me dagelijks aan die pvc vloer. Maar al met al was het niet realistisch boven keramisch parket te leggen. Het scheelde (heel) veel geld (vergeet de meerprijs van leggen keramisch parket tov pvc niet) en de vloerverwaming boven bijna nooit aan en beneden wel.. dus dat kan mogelijk wel een verschil maken in comfort.

[Voor 10% gewijzigd door Poumelie op 12-02-2023 12:07]

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
Ik heb het 3 jaar geleden al eens gepost hier maar wij hebben de Lea Lodge Grove bij Regge vandaan.
Dat ziet er vandaag de dag zo uit:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Wij hebben expres een gemengde iets donkere voeg genomen ivm een hond en kinderen. De voeg is oorspronkelijk 50% lichtgrijs en 50% lichtbruin.

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Poumelie schreef op zondag 12 februari 2023 @ 10:46:
[...]

Ik heb dit ooit eens aan hem gevraagd (hij zit ook op Instagram en heb daar een berichtje gestuurd) en hij gaf toen gewoon antwoord welke tegels dit zijn. Helaas berichtje niet opgeslagen. Maarja tip: gewoon die vent even een berichtje sturen.
Ik heb dit ook via instagram aan hem gevraagd en hij gaf aan dat die tegels niet meer leverbaar zijn maar dat er wel een alternatief is die er op lijkt. Hierop heb ik een offerte ontvangen maar stond het type tegel niet bij. Prijs zat ongeveer op 110 euro/m2 (63 euro/m2 leggen en 50 euro/m2 stelpost voor de tegel) Gezien ik in het noorden zit en hij in het zuiden kwamen hier nog reis en verblijfskosten bij, wat logisch is maar het geheel werd daardoor wel wat prijzig.

Instagram: Hus_Yn_Harns - Nieuwbouw

• Tammy
Patox schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 18:08:
[...]

Bij welke winkel in Vianen heb je deze gezien? Ik ben ook wel benieuwd
Bij totaal tegel onder de naam sublime light.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Poumelie schreef op zondag 12 februari 2023 @ 09:47:

Onze tegels zijn 15x90 wat wij wel mooier vonden dan de andere maat die je veel ziet (15x60?). Scheelt ook weer voegen.
Als er ooit een tegel komt die je koud tegen elkaar kunt leggen, ga ik meteen voor keramisch parket.
De tegels zijn prachtig en soms moet je echt op je knieën om te kijken en voelen of het hout is.
Maar de voegen - in welke kleur ook - doen in mijn ogen echt afbreuk aan de vloer.

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Magnificent bastard

De voegen moeten dezelfde kleur als de vloer zijn. Vaak wordt een totaal andere (of zelfs contrastkleur) gekozen. Maar dan krijg je heel erg het tegel-met-houtprint effect.

• backupdevice
Señor Sjon schreef op maandag 13 februari 2023 @ 13:35:
De voegen moeten dezelfde kleur als de vloer zijn. Vaak wordt een totaal andere (of zelfs contrastkleur) gekozen. Maar dan krijg je heel erg het tegel-met-houtprint effect.
Mee eens. Wij hadden twee rijen laten leggen. 1 x met donker en 1 x met lichter voegsel . Donker voegsel is niet mooi.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 13 februari 2023 @ 13:35:
Helemaal waar inderdaad. We zijn hier tegen het advies van de verkoper in gegaan, die een voeg met een stuk groter contrast adviseerde. Wij hebben een voeg gekozen die heel dicht bij de print zelf ligt. Erg blij mee, anders is het net laminaat met een voeg.

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Magnificent bastard

Bij de meeste fabrikanten krijg je ook een voegadvies qua kleur en die ligt meestal erg dicht bij de print.

• louzy82
Wij hebben uiteindelijk toch gekozen voor een zachte grijstint voeg en daar ben ik wel heel blij mee,
Als we een voegkleur moesten kiezen die dicht bij de tegel lag ging het beetje richting beige en was het elke keer net-niet en voor mijn gevoel zijn die kleuren voeg ook gevoeliger voor vlekken/verkleuring

Louzy#2475

• LordBusiness
Poumelie schreef op zondag 12 februari 2023 @ 09:58:
[...]

Marazzi Oltre Naturel was de laatste kanshebber, maar ik vond toch teveel kleurverschil tussen de tegels of op de tegel zelf, zoals je ziet op onderstaande foto. Ik doel op die donkerdere strepen die sommige tegels hebben. Wij zochten echt een vloer met minimaal kleurverschil. (De tegel die erop ligt is onze huidige vloer). Regge noemt dit trouwens (of noemde dit destijds) Matera Oak Naturel. Wij kwamen er in de winkel pas achter dat de Marazzi daar dus gewoon lag.

[Afbeelding]

Let wel, ik was heel erg nitpicky over de vloer en heb er maanden over gedaan om een keuze te maken 😅
Maar zit hier geen voeg tussen dan? Want hier vind ik de voeg niet echt opvallen en het resultaat prima. :X

• Poumelie
LordBusiness schreef op maandag 13 februari 2023 @ 16:19:
[...]
Maar zit hier geen voeg tussen dan? Want hier vind ik de voeg niet echt opvallen en het resultaat prima. :X
Volgens mij hadden ze het zo strak gevoegd hier dat het onrealistisch is en de voeg in het echt door een heel huis never nooit zo dun gedaan wordt. Maar de kleur die ze gekozen hebben sluit wel goed aan idd, zo lijkt het.

Maar laat de winkel en daarna voor de zekerheid de tegelzetter je adviseren over de voegkleur. Als je iemand met ervaring hebt weet diegene ook echt wel welke voegkleur mooi gaat uitpakken dat je er niet teveel van ziet.

Maar ik zou me dus geen zorgen maken om die voegen hoor. Wat ervan te zien is bij ons thuis vind ik het juist mooi.. een visgraatvloer zonder enige vorm van zichtbare afscheiding tussen de verschillende planken ziet er gek uit. Vrienden van ons hebben dus een soortgelijk uiterlijk vloer maar dan parket en daar heb je geen voeg maar een soort minimale open ruimte wat een soort schaduw geeft wat net zo goed een voeg-effect geeft, als je snapt wat ik bedoel.

[Voor 9% gewijzigd door Poumelie op 13-02-2023 16:35]

• Patox
  • Nu online
Señor Sjon schreef op maandag 13 februari 2023 @ 15:15:
Bij de meeste fabrikanten krijg je ook een voegadvies qua kleur en die ligt meestal erg dicht bij de print.
Ik vind een voeg in nagenoeg dezelfde kleur als de tegel ook het mooist. We zijn nog aan het uitzoeken maar neigen naar Atlas Concorde Nid Light met de Ahorn voeg. Hopelijk is deze voeg niet te donker voor deze tegel. De verkoper raadde deze aan.

• nxt0206
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:45
Patox schreef op maandag 13 februari 2023 @ 17:07:
[...]

Ik vind een voeg in nagenoeg dezelfde kleur als de tegel ook het mooist. We zijn nog aan het uitzoeken maar neigen naar Atlas Concorde Nid Light met de Ahorn voeg. Hopelijk is deze voeg niet te donker voor deze tegel. De verkoper raadde deze aan.
Ik heb onlangs nid light laten leggen. Ik heb deze tegels laten leggen ondanks ze behoorlijk krom waren. Had ze online besteld en 4 weken moeten wachten. Mocht je mogelijkheid hebben om ze in de winkel te kopen dan denk ik dat dat makkelijker is achteraf mocht er iets niet goed zijn.
Het resultaat is zonder interieur is bij mij helaas teleurstellend. Het is niet vlak. Met interieur valt het wel minder op, maar als je erop gaat letten, dan is het best zonde. Tevens had de tegelaar vooraf gewaarschuwd hiervoor. Ik had geen zin om het hele retourproces te doen, en de verkoper gaf geen gehoor aan kromme tegel verhaal. Die kwam aanzetten met de normen verhaal. Hoofdzakelijke reden was dat ik niet meer wilde wachten en kon wachten op andere tegels.

[Voor 4% gewijzigd door nxt0206 op 14-02-2023 23:39]

• LordBusiness
Je hebt 4 weken moeten wachten op levering of bedoel je dat je 4 weken de tegels thuis had moeten laten liggen zodat ze recht trekken (kan dat uberhaupt?).

Ben geen ervaringsdeskundige maar hoop niet dat dit een gevalletje wordt waarbij je meer tijd kwijt bent dan aan het proces achteraf dan vooraf de call te maken om het niet te doen. :X

• SquareOne
  • Nu online
nxt0206 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 23:37:
[...]

Ik heb onlangs nid light laten leggen. Ik heb deze tegels laten leggen ondanks ze behoorlijk krom waren. Had ze online besteld en 4 weken moeten wachten. Mocht je mogelijkheid hebben om ze in de winkel te kopen dan denk ik dat dat makkelijker is achteraf mocht er iets niet goed zijn.
Het resultaat is zonder interieur is bij mij helaas teleurstellend. Het is niet vlak. Met interieur valt het wel minder op, maar als je erop gaat letten, dan is het best zonde. Tevens had de tegelaar vooraf gewaarschuwd hiervoor. Ik had geen zin om het hele retourproces te doen, en de verkoper gaf geen gehoor aan kromme tegel verhaal. Die kwam aanzetten met de normen verhaal. Hoofdzakelijke reden was dat ik niet meer wilde wachten en kon wachten op andere tegels.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oh wauw, dat is vervelend.
Is het bij een outlet / restpartijen zaak gekocht? Of heb je ook nog de hoofdprijs betaald voor de tegels?

• Patox
  • Nu online
nxt0206 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 23:37:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat vervelend en bedankt voor het delen.
Ik ben van plan bij een gerenommeerde zaak te kopen inclusief leggen zodat zij ook verantwoordelijk zijn voor een eindresultaat.

• nxt0206
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:45
Ik heb ze bij tegelkorting gekocht 42€ pm2. Inderdaad achteraf was het beter geweest om door de winkel zelf te laten leggen. Msischien iets duurder maar wel zeker goed

• LordBusiness
Tammy schreef op maandag 13 februari 2023 @ 11:26:
[...]

Bij totaal tegel onder de naam sublime light.
Vandaag ook deze tegel gezien in Vianen, vroeg me af of je toevallig een foto kunt delen van het resultaat? :)

• Tammy
LordBusiness schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 14:44:
[...]
Vandaag ook deze tegel gezien in Vianen, vroeg me af of je toevallig een foto kunt delen van het resultaat? :)
Ons huis moet nog gebouwd worden dus hier voorlopig nog geen resultaat te zien🙈

Let op:
Als je foto's of het resultaat post, vergeet dan ook niet de naam + type van de vloer te vermelden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee