Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taldin
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 26-05 22:24
The_Admin schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:48:
Uitschakelen een optie? Dan zie je ze niet meer in je launcher e.d.
Had ze inderdaad al uitgeschakeld. Op zich verder niet echt een probleem, het zijn maar 2 apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Nexus-
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-05-2021
Mijn oude gsm is een G4 hoe kan ik alles overzetten op de G6 plus (Whatsapp foto enz.)

Een beetje meer eigen inzet is op Tweakers wel verwacht. Wat heb je zelf al gedaan?

[ Voor 35% gewijzigd door rens-br op 05-07-2018 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiper
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
-Nexus- schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 08:17:
Mijn oude gsm is een G4 hoe kan ik alles overzetten op de G6 plus (Whatsapp foto enz.)
https://computertotaal.nl...PI_COOKIE_REDIRECTED=True

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Woensdag heb ik de Moto G6 plus voor een leuke prijs over kunnen nemen van een mede tweaker, geseald dus splinter nieuw!

Meteen via de vodafone app een nano sim aangevraagd, want in de S5 zat nog een microsim. Gisteren eindelijk met de G6 kunnen gaan spelen, en het is een genot! Wel even wennen na jaren met een Samsung telefoon, maar de snelheid en gebruiksgemak is top!

Ik was wel een beetje bezorgd om de afmetingen van de G6, maar ook die zijn prima!

Ik denk dat ik nog veel plezier ga beleven aan deze telefoon!

Ik wil wel nog een screenprotector aanschaffen, iemand tips welke goed past en goed beschermd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Nog even een vraag:
Kan het zijn dat ik een gallerij app mis? Heeft de G6 plus geen standaard app hiervoor buiten google foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Nu online

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

berrieberrie schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 13:54:
Las net dit artikel over het update beleid van Motorola/ Lenovo. Van de ene kant zijn ze nu wel duidelijk en van de andere kant enigzins teleurstelling als mijn dit vergelijkt met andere merken.

https://www.xda-developer...es-poor-software-support/
Zoals je hier kunt zien maken zowel de G6 als de G6 plus deel uit van het Android Enterprise Recommended program. Dit houdt kort samengevat het volgende in:
  1. Security patches from device manufacturers delivered within 90 days, guaranteed for three years
  2. Android Enterprise Recommended devices are also guaranteed to get at least one additional major OS update..
Net als enkele andere posters ben ik ook bij de keuze van een Nokia 6 (2018) weggedreven in de richting van de G6 plus. Het scherm is inderdaad een genuanceerd verhaal, maar hierin bevindt de G6 plus zich in goed gezelschap van de andere 300 Euro toestellen. Zelf vond ik de review van notebookcheck verhelderend. De black value wordt inderdaad genoemd, en de helderheidsdistributie. Al denk ik dat ik dit minder vind wegen als een overall matige helderheid, wat je bij de concurrentie vaak ziet. Zelf heb ik wat moeite gehad met de glas behuizing, maar verder is de G6 plus een formidabele smartphone voor haar geld.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Korte review van de eerste week:

Pluspunten
  • Lange batterijduur
  • Snel genoeg voor standaard apps
  • Niet te duur
  • Vingerafdruk herkenning werkt tot nu toe goed
Onbekend
  • Hoe een goede foto maken; in het scherm.ziet het er goed uit als je de foto maakt. Resultaat is echter niet zoals je door de camera zag.
Minpunten
  • Waarschijnlijk te groot, bovenkant van het scherm haal ik niet met mijn duim als de telefoon in mijn hand ligt. Ik merk dat ik alles rechts begin te zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door lordloeder op 09-07-2018 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-05 14:03
MotoG6 seal

We hebben nu al voor de tweede keer een Moto G6 ontvangen van Coolblue met een dubbel seal (de onderste is door, en ze zijn ook verschillend). Zijn er hier mensen die dat ook hadden, of mogen we deze nu weer terugsturen?

PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:14

Wallie

Herr

BobV schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:11:
[afbeelding]

We hebben nu al voor de tweede keer een Moto G6 ontvangen van Coolblue met een dubbel seal (de onderste is door, en ze zijn ook verschillend). Zijn er hier mensen die dat ook hadden, of mogen we deze nu weer terugsturen?
Had de mijne van de mediamarkt niet, die had maar 1 seal. Zou ook achter m'n oren krabben als ik dat zo zou ontvangen.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Mijn exemplaar van de Mediamarkt had ook maar 1 seal. Vraag Coolblue eens :)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Beginnersvraag: Hoe kan je een SD kaart formatteren? Ik kan hem alleen benaderen en uitwerpen... heb de SD kaart uit m'n Lumia 950 overgezet maar wil hem eigenlijk wissen. Ik zie het volgens mij helemaal over het hoofd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-05 14:03
We hebben het nagevraagd, en ze geven aan dat zij ze zo van Motorola gekregen hebben: ze hebben ook geen tweedekansjes of refurbished in het assortiment. Er is aangeboden om een voor kleine vergoeding dit toestel te houden en te verifiëren, dus dat hebben we maar gedaan nu. Toestel zag er in ieder geval uit als nieuw, dus we geloven Coolblue nu maar op hun woord. Scheelt weer 19 euro :)

Ik zie trouwens wel nu dat dit topic voor de plus versie is, degene waar heb bij ons om ging is de normale, oeps :F

PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Zou dit toestel niet elke 3 maanden een update moeten krijgen? Ik zit nog steeds op de security patch van 1 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neco75
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 30-05 00:02
Wallie schreef op maandag 16 juli 2018 @ 07:29:
Zou dit toestel niet elke 3 maanden een update moeten krijgen? Ik zit nog steeds op de security patch van 1 april.
Daarom heb ik dit toestel verkocht en een Nokia 7 plus gehaald. Update van juli staat er al op :)
Voor de rest een prima telefoon, de Moto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Neco75 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 08:20:
[...]

Daarom heb ik dit toestel verkocht en een Nokia 7 plus gehaald. Update van juli staat er al op :)
Voor de rest een prima telefoon, de Moto...
Is dat niet wat overdreven om gelijk het toestel te verkopen? Ik twijfelde ook met de Nokia 7, maar toen de MediaMarkt de G6+ voor 169,- aanbood heb ik dat Android One even laten varen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neco75
Wallie schreef op maandag 16 juli 2018 @ 08:25:
[...]

Is dat niet wat overdreven om gelijk het toestel te verkopen? Ik twijfelde ook met de Nokia 7, maar toen de MediaMarkt de G6+ voor 169,- aanbood heb ik dat Android One even laten varen ;)
Nee, want de beloftes worden nu al niet waargemaakt. Het toestel is net een paar maanden oud, het gaat puur om principe. Motorola maakt het niet waar. Ik heb de Nokia trouwens voor 276 euro gekocht, via de maandelijks opzegbaar truc van Tele2, dus ook voor een leuke prijs :)

[ Voor 12% gewijzigd door Neco75 op 16-07-2018 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBK2211
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-06-2023
Net de nieuwste beveiligingsupdate van 1 juni gedownload. Belofte wordt dus waargemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:08

rvk

Grappig. Vanochtend stond er nog niets klaar. En nu een update voor "1 juni".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 11:26

SeatRider

Hips don't lie

lordloeder schreef op maandag 9 juli 2018 @ 07:58:
Korte review van de eerste week:

Onbekend
  • Hoe een goede foto maken; in het scherm.ziet het er goed uit als je de foto maakt. Resultaat is echter niet zoals je door de camera zag.
Dit vraag ik me ook af. Met de G5+ had ik met de standaardapp vaak dat ie blurry werd zodra ik had afgedrukt. Met de Snapfoto HDR had ik dat probleem niet. Maar die doet op de G6+ ook niet meer wat ik wil, het lijkt alsof ik inzoom, dat bij het afdrukken de andere camera wordt gebruikt en ik dus een uitgezoomde foto krijg...

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

JBK2211 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 20:19:
Net de nieuwste beveiligingsupdate van 1 juni gedownload. Belofte wordt dus waargemaakt.
Misschien is Neco75 teleurgesteld dat de 1 juni-update pas half juli verschijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neco75
SeatRider schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:02:
[...]

Misschien is Neco75 teleurgesteld dat de 1 juni-update pas half juli verschijnt?
Hahah, ik heb ze liever elke maand ;) Maar ieder zijn ding.

[ Voor 4% gewijzigd door Neco75 op 17-07-2018 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Nu online

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Heb inmiddels ook een MotoG6 plus. En om eerlijk te zijn ben ik blij vanmorgen de update langs te zien komen naar Android 8.0.0 OPWS27.113-45-4.

De update (1 Juni) is weliswaar wat laat, maar beter iets dan niets denk ik maar.

Ben verder trouwens onder de indruk van de smartphone (is ook niet veel voor nodig met Nokia 630 en 650 achtergrond). Het is zeker geen klein toestel, maar relatief vind ik de grootte nog wel meevallen. op mijn werk zie ik grotere toestellen. Ben alleen nog volop Android aan het incasseren, en moet mijn draai nog een beetje vinden.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Iemand na de update ook problemen met het volume? YouTube filmpjes lijken zich niks meer van de volumeinstellingen aan te trekken en spelen altijd op een vast volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBK2211
Ik heb hier 2 toestellen beiden met de nieuwste update en beide hebben géén last van een vast geluid bij YouTube, ik heb YouTube op beide toestellen getest en geluid gaat gewoon van minimaal naar maximaal en omgekeerd Wallie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Ik kom van een Samsung, maar iets kan ik op de Moto niet vinden. Hoe stel ik in dat er geen geluid/trillen komt als ik een sms/whatsapp of ander bericht krijg??

Ik kan dit nergens terugvinden in de instellingen!

Verder erg tevreden over de G6 plus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

Voor beide sms en whatsapp is dat in de apps zelf onder instellingen / meldingen in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:23
pilskes schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 18:44:
Ik kom van een Samsung, maar iets kan ik op de Moto niet vinden. Hoe stel ik in dat er geen geluid/trillen komt als ik een sms/whatsapp of ander bericht krijg??

Ik kan dit nergens terugvinden in de instellingen!

Verder erg tevreden over de G6 plus!
Volgens mij door de volume knop in te duwen tot nul =trillen. Nog een keer drukken = alleen alarmen

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,3850 kw zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

JBK2211 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:31:
Ik heb hier 2 toestellen beiden met de nieuwste update en beide hebben géén last van een vast geluid bij YouTube, ik heb YouTube op beide toestellen getest en geluid gaat gewoon van minimaal naar maximaal en omgekeerd Wallie.
Na een reboot werkte alles weer zoals het hoort met het volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
berrieberrie schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 22:46:
[...]

Volgens mij door de volume knop in te duwen tot nul =trillen. Nog een keer drukken = alleen alarmen
Top!! Bedank!
Kan je me ook vertellen hoe ik een schermafbeelding maak? Met de power en volume - knop werkt het niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:23
pilskes schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 18:15:
[...]

Top!! Bedank!
Kan je me ook vertellen hoe ik een schermafbeelding maak? Met de power en volume - knop werkt het niet..
Ja hoor.
Met de volume Down en power knop moet hij het doen.
Je kunt ook instellen dat je screenshot kunt maken met drie vingers.

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,3850 kw zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
berrieberrie schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 22:34:
[...]

Ja hoor.
Met de volume Down en power knop moet hij het doen.
Je kunt ook instellen dat je screenshot kunt maken met drie vingers.
Volume down + power knop werkt niet, heb wel de 3 vinger methode ingesteld.

Wat mij het meest opvalt aan de Moto is dat er geen standaard galerij app opzit behalve de Google foto's app. Jammer genoeg zijn daar de Whatsapp foto's etc niet te zien, dus toch maar een andere galerij app geïnstalleerd waar dan weer reclame inzit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

pilskes schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 14:49:
[...]
Jammer genoeg zijn daar de Whatsapp foto's etc niet te zien, dus toch maar een andere galerij app geïnstalleerd waar dan weer reclame inzit...
Hier werkt de power+vol-down wel. Maar de timing is wel precies (en je moet dan een seconden wachten).

Je kunt met de google foto-app wel bij je Whatsapp fotos komen. Klik linksboven op de 3 streepjes en kies apparaatmappen. Daar staat je Whatsapp fotofolder onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20:55
Ik ben geïnteresseerd in deze telefoon (ook ivm de cashback). Is er veel verschil tussen de verschillende versies van android tussen fabrikanten? Ik ben recentelijk een oude Samsung gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPEspecial
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik ben aan het twijfelen om deze telefoon te kopen. Op dit moment heb ik nog een Moto G4 Plus. Enige punt wat me weerhoudt is het update beleid (Nokia 7+ zie ik als een mooi alternatief). Kan iemand posten welke Android versie er op dit moment draait op de Moto G6 Plus?

LPEspecial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man
LPEspecial schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:48:
Kan iemand posten welke Android versie er op dit moment draait op de Moto G6 Plus?
8.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPEspecial
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-07-2024

LPEspecial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
ddaffy schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 15:37:
[...]

Hier werkt de power+vol-down wel. Maar de timing is wel precies (en je moet dan een seconden wachten).

Je kunt met de google foto-app wel bij je Whatsapp fotos komen. Klik linksboven op de 3 streepjes en kies apparaatmappen. Daar staat je Whatsapp fotofolder onder.
Wederom dank! Je ziet wel dat ik van Samsung kom en een wat oudere versie van Android had..

Er komen vast nog meer vragen, dan kan jij je alvast voorbereiden! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man
pilskes schreef op maandag 23 juli 2018 @ 20:31:
[...]

Wederom dank! Je ziet wel dat ik van Samsung kom en een wat oudere versie van Android had..
Volgens mij zitten we in hetzelfde bootje. Ik zit nog op Lollipop.

Is het tot zover makkelijk wennen aan Oreo bij een andere fabrikant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Tot nu toe kan ik de G6 plus erg waarderen! Was er erg huiverig voor, en behalve de galerij app die ontbreekt, vind ik het een top toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb deze telefoon nu al een tijdje naar volle tevredenheid, heb alleen al 2x meegemaakt dat de trilfunctie bij het typen ineens anders aanvoelt. Normaal is het een korte puls, en dan ineens voelt het alsof ie zachter is en langer uitrolt (ja sorry, kan het niet beter omschrijven). Na een reboot is ie weer normaal. Iemand die al eens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taldin
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 26-05 22:24
Heeft iemand een recente goed werkende GCam versie gevonden voor de Moto G6 Plus. Had vorige maand een aantal versies geprobeerd die op onderstaande site staan, maar die kreeg ik niet aan de praat.

https://www.celsoazevedo.com/files/android/google-camera/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiper
  • Niet online
taldin schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:46:
Heeft iemand een recente goed werkende GCam versie gevonden voor de Moto G6 Plus. Had vorige maand een aantal versies geprobeerd die op onderstaande site staan, maar die kreeg ik niet aan de praat.

https://www.celsoazevedo.com/files/android/google-camera/
De link >>>>> https://www.celsoazevedo.com/files/android/google-camera/

Even de tekst in de link volgen en deze gedrukte tekst kiezen :

Deze tekst >>>>> GCam_5.1.018_by_SerJo87_1.6RC2_test4d.apk (SerJo87, 2018-06-11, changelog )

succes ! :)F :)B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1098795

Ik heb de Moto G6 Plus nu een aantal dagen in gebruik. Heel erg tevreden over. Het enige vervelende vind ik dat de telefoon, wanneer ik het geluid voor meldingen aan heb staan, geluiden maakt terwijl ik geen meldingen ontvang op dat moment. Het is een soort 'pududum'-geluid. Heeft iemand anders hier ook last van? Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Zolang het display uitstaat hoor ik het overigens niet, maar zodra ik ontgrendel maakt het apparaat bijna onophoudelijk dat geluid. Alsof er iets op de achtergrond loopt. Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Anoniem: 1098795 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 14:16:
Ik heb de Moto G6 Plus nu een aantal dagen in gebruik. Heel erg tevreden over. Het enige vervelende vind ik dat de telefoon, wanneer ik het geluid voor meldingen aan heb staan, geluiden maakt terwijl ik geen meldingen ontvang op dat moment. Het is een soort 'pududum'-geluid. Heeft iemand anders hier ook last van? Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Zolang het display uitstaat hoor ik het overigens niet, maar zodra ik ontgrendel maakt het apparaat bijna onophoudelijk dat geluid. Alsof er iets op de achtergrond loopt. Dank alvast!
Het geluid van NFC? Zit ie in een case met bankpasje? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Laatst online: 23:25
Iemand enig idee hoe de camera zich weerhoudt tov een galaxy s6(die is aan vervanging toe)

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1098795

SeatRider schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 14:38:
[...]

Het geluid van NFC? Zit ie in een case met bankpasje? :-)
Dat was het! Zit inderdaad in hoesje met bankpas achterop. NFC uitgezet en geluid is weg. Verademing, heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man
Raar. OK Google staat uit maar nog steeds reageert mijn telefoon als ik het zeg. Ik zag in een reddit post dat bij een andere telefoon het dermate geïntegreerd is dat alleen het uitzetten van de microfoon voor die app werkt, is dit ook zo bij de G6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parkiet71
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-12-2019
izzet3838 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 16:06:
Iemand enig idee hoe de camera zich weerhoudt tov een galaxy s6(die is aan vervanging toe)
Ik heb dezelfde overstap gemaakt. De camera is absoluut minder. Bij heel helder licht vind ik de foto's best goed, maar ze zijn zelden vergelijkbaar met de S6. Voor mij het enige nadeel, maar geen reden om de G6 de deur uit te doen. Wil mezelf gaan aanwennen de S6 mee te nemen op de momenten dat een erg goede camera gewenst is.

Kan geen foto's te vergelijk plaatsen. Dat lukt me gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:32

TFHfony

Professional Weirdo

swiper schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 18:52:
[...]

Deze tekst >>>>> GCam_5.1.018_by_SerJo87_1.6RC2_test4d.apk (SerJo87, 2018-06-11, changelog )

Hmm, ik gebruik nu nog de Arnova's v7beta9: GoogleCamera-Pixel2Mod-Arnova8G2-V7beta-test-9.apk
Zal ook bovenstaande eens proberen :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:08
Android 9 'Pie' is uit, hoe lang zullen we geduld moeten hebben.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

The_Admin schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:25:
Nou, volgens mij is de Beta uit voor de Pixel toestellen en komt Pie pas in de herfst uit.
Op onze G6+ zou ik hem niet eerder verwachten dan Q2 2019.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:08
TFHfony schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:29:
[...]

Nou, volgens mij is de Beta uit voor de Pixel toestellen en komt Pie pas in de herfst uit.
Op onze G6+ zou ik hem niet eerder verwachten dan Q2 2019.
Oh ja, zie het. Lekker verwarrend zeg aangezien de Essential Phone hem dus wél nu ook al heeft en die andere toestellen uit het Beta Program 'uiterlijk aan het einde van de herfst'

Ze trekken nu hun eigen toestellen wel echt vrij duidelijk voor tov de rest, zonde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
The_Admin schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:25:
De G5 en G5 Plus uit begin 2017 hebben Oreo nog steeds niet, terwijl Pie nu uit is, dus ik denk heel lang geduld.

[ Voor 3% gewijzigd door Stefan22 op 07-08-2018 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

swiper schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 18:52:
[...]

Dit werkt inderdaad prima.
In de app kan je verschillende camera's kiezen (eigenlijk alle Nexus en Pixel camera's). Enig idee welke de juiste keuze zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1103157

Vraag. Ik heb sinds een week nu ook de G6+. Nu zou ik graag naast mijn 2 startschermen een derde willen toevoegen voor een fotolijst widget. De eerste stappen lukken me wel scherm verkleinen en dan kiezen voor een widget. Maar hoe krijg ik de widget nu op een nieuwe scherm. Ik kom van een Samsung A6 en daar kon je gewoon kiezen voor een + aan de rechterzijde om een nieuw scherm toe te voegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Anoniem: 1103157 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:54:
Vraag. Ik heb sinds een week nu ook de G6+. Nu zou ik graag naast mijn 2 startschermen een derde willen toevoegen voor een fotolijst widget. De eerste stappen lukken me wel scherm verkleinen en dan kiezen voor een widget. Maar hoe krijg ik de widget nu op een nieuwe scherm. Ik kom van een Samsung A6 en daar kon je gewoon kiezen voor een + aan de rechterzijde om een nieuw scherm toe te voegen
Widget aanraken en aangedrukt houden. Dan kan je hem op een van je schermen "droppen". Indien je een nieuwe scherm wil openen, sleep je je widget (of app) naar uiterst rechts of links (afhankelijk van aan welke kant je je nieuwe scherm wenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-05 09:19
Kunnen jullie een device adden op https://motorola-global-e...com/app/mcp/my_devices/#? Bij mij gebeurt er niks.

[ Voor 71% gewijzigd door chim0 op 14-08-2018 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimInalA
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zijn er mensen die de G6+ in bezit hebben en ook een audi/volkswagen/skoda met premium bluetooth hebben ?
Zoja , werkt deze telefoon in samenwerking met premium bluetooth (rSAP) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiper
  • Niet online
CrimInalA schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:22:
Zijn er mensen die de G6+ in bezit hebben en ook een audi/volkswagen/skoda met premium bluetooth hebben ?
Doe je best >>>>>>>>>>>>>>>
https://www.bourguignon.nl/telefoon-koppelen-volkswagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimInalA
  • Niet online
Heb jij een audi/volkswagen/skoda met premium bluetooth (rSAP) in combinatie met een G6+ in gebruik ? Dit werkt ?
Heb je ook dual sim ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiper
  • Niet online
Volkswagen Touareg 2016 rcd310 met G6+ en 1 sim.

[ Voor 5% gewijzigd door swiper op 15-08-2018 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.d.s
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:13
CrimInalA schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:22:
Ik heb een Discovery Pro met Premium optie en een G6+, die ik met bluetooth gekoppeld heb. Telefoneren gaat prima, maar ik weet niet zeker of dat via rSAP gaat of via een bluetooth handsfree protocol. Ik heb er laatst naar gezocht, maar kon het niet vinden. Zowel op de telefoon als in het menu van de auto ben ik de term rSAP niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Laatste tijd heb ik een raar probleem: de G6 verbindt niet automatisch met de wifi, maar pas als ik het netwerkscherm open of zelfs as als ik een netwerk aanklik.
Dit is zowel thuis als elders het geval.

Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimInalA
  • Niet online
a.d.s schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 14:00:
[...]

Ik heb een Discovery Pro met Premium optie en een G6+, die ik met bluetooth gekoppeld heb. Telefoneren gaat prima, maar ik weet niet zeker of dat via rSAP gaat of via een bluetooth handsfree protocol. Ik heb er laatst naar gezocht, maar kon het niet vinden. Zowel op de telefoon als in het menu van de auto ben ik de term rSAP niet tegengekomen.
Interessant ik ben zeer benieuwd of het via rSAP gekoppeld is dan :)

Je kan checken of je via rSAP verbonden bent om te zien of je bijvoorbeeld volgende functies kan uitvoeren :
-sms versturen vanuit de discover pro
-discover pro een wifi access point laten opzetten
-in het car-net menu het weer opvragen
-favoriete bestemmingen uit car-net downloaden
-(map) updates downloaden over internet
enz...

Of simpeler : met rSAP zie je GEEN batterij icoontje op de discover pro rechtsboven . heb je dat wel dan zit je in het gewone bluetooth profiel en mis je een heel aantal functionaliteiten waar je veel geld voor betaald hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.d.s
CrimInalA schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 20:36:
[...]
Interessant ik ben zeer benieuwd of het via rSAP gekoppeld is dan :)

Je kan checken of je via rSAP verbonden bent om te zien of je bijvoorbeeld volgende functies kan uitvoeren :
-sms versturen vanuit de discover pro
-discover pro een wifi access point laten opzetten
-in het car-net menu het weer opvragen
-favoriete bestemmingen uit car-net downloaden
-(map) updates downloaden over internet
enz...

Of simpeler : met rSAP zie je GEEN batterij icoontje op de discover pro rechtsboven . heb je dat wel dan zit je in het gewone bluetooth profiel en mis je een heel aantal functionaliteiten waar je veel geld voor betaald hebt :)
Car-net werkt, maar gaat bij mij via een aparte data SIM die in de auto zit, dus niet via de telefoon. De hotspot van de auto gaat ook via deze SIM.
In het display zie ik inderdaad de batterij status van mijn telefoon en symbool voor netwerk sterkte (van de telefoon?). Dat gaat dus allemaal via het normale bluetooth handsfree protocol?
Misschien dat rSAP niet werkt in combinatie met een aparte data SIM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
pilskes schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 14:14:
Laatste tijd heb ik een raar probleem: de G6 verbindt niet automatisch met de wifi, maar pas als ik het netwerkscherm open of zelfs as als ik een netwerk aanklik.
Dit is zowel thuis als elders het geval.

Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Niemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimInalA
  • Niet online
a.d.s schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 21:23:
[...]

Misschien dat rSAP niet werkt in combinatie met een aparte data SIM?
rSap kan uiteraard niet werken als je een aparte sim in je auto steekt .
Voordeel van rSap is net dat je geen behoefte aan een aparte extra sim meer hebt aangezien de auto deze vanuit je telefoon virtueel over bluetooth mount .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Ik heb nog steeds het vreemde probleem met de wifi, deze wordt pas ingeschakeld als ik ook op het wifi netwerk tik.
Blijkbaar heeft Motorola wel meer troubles gehad met wifi als ik google moet geloven, maar ene echte oplossing heb ik nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.d.s
CrimInalA schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 19:37:
[...]rSap kan uiteraard niet werken als je een aparte sim in je auto steekt .
Voordeel van rSap is net dat je geen behoefte aan een aparte extra sim meer hebt aangezien de auto deze vanuit je telefoon virtueel over bluetooth mount .
Ik vind een internet verbinding onafhankelijk van mijn telefoon wel zo handig en ik had toch nog een gratis SIM liggen die bij mijn xs4all internet abonnement zit. Het enige voordeel van rSAP voor mij is een mogelijk betere dekking omdat je dan de buitenantenne kunt gebruiken.
Maar ik vraag me af of de G6+ rSAP ondersteunt. Op https://de.wikipedia.org/wiki/SIM-Access-Profile worden geen Motorola toestellen genoemd. Het schijnt dat rSAP niet standaard in Android zit, maar dat de fabrikant het zelf moet toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimInalA
  • Niet online
a.d.s schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:59:
[...]

Ik vind een internet verbinding onafhankelijk van mijn telefoon wel zo handig en ik had toch nog een gratis SIM liggen die bij mijn xs4all internet abonnement zit. Het enige voordeel van rSAP voor mij is een mogelijk betere dekking omdat je dan de buitenantenne kunt gebruiken.
Maar ik vraag me af of de G6+ rSAP ondersteunt. Op https://de.wikipedia.org/wiki/SIM-Access-Profile worden geen Motorola toestellen genoemd. Het schijnt dat rSAP niet standaard in Android zit, maar dat de fabrikant het zelf moet toevoegen.
Ja fabrikant dient het te ondersteunen , vandaar mijn zoektocht naar een dual sim telefoon met rsap ondersteuning . Motorola heeft in het verleden rsap ondersteuning gehad , maar wil dus zeker weten of de dual sim g6 het wel heeft .
Een telefoon zonder rsap is voor mij spijtig genoeg nutteloos en onbruikbaar .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morahnah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-05 18:36

Morahnah

¯\_(ツ)_/¯

Sinds enkele dagen in het bezit van een Moto G6 Plus.
Erg blij mee, lekker veel opslag, snel, prima camera.
Ik gebruik hem ook in mijn auto als navigatie (Google Maps, en Flitsmeister), tot nu toe ging dat prima.
Behalve vanmorgen, toen kreeg ik opeens de melding "zoeken naar GPS". Dit bleef een kwartier lang zo door gaan. Even de auto langs de snelweg op een parkeerplaats bij een tankstation neergezet. Telefoon opnieuw opstarten. Zelfde verhaal.
Wat gaat hier mis. Het is niet alsof ik in de Rocky Mountains zat ofzo (A73 bij Nijmegen is volgens mij geen ontgonnen gebied).
Heeft iemand hier vergelijkbare ervaringen? En heeft iemand toevallig ook een oplossing?

Bel de bergbrandweer. Die hele berg staat hártstikke in de fik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb het ding nu een maand of 2 in gebruik, waaronder een maand op vakantie met een 2e sim erin. Ik heb inmiddels de volgende problemen ontdekt:

* Bij gebruik in dual sim modus, valt de 1e sim (mijn primaire sim) na een dag of wat weg. Telefoon geeft aan dat er geen sim in zit. Dat is 3x gebeurd, rebooten lost het probleem op, maar aangezien het niet gebeurt met maar 1 sim erin, verdenk ik de software.
* Na 1 of meerdere dagen verandert het korte pulsje van de vibra bij het aantikken van het scherm in een langgerekte zzzzZZZZzzzzz. Rebooten lost het probleem op, dus ook hier verdenk ik de software.
* Draaien van de telefoon resulteert niet altijd in rotatie van het scherm
* Via bluetooth-audio is af en toe een korte stotter te horen (paar x per uur). Dit is zowel met koptelefoon als in de auto
* De USB-C aansluiting is erg gevoelig. Heb al 2x meegemaakt dat ik de telefoon 's nachts aan de lader heb gehangen, maar dat de volgende morgen toch de accu bijna leeg was. Ook bij het gebruik van Android Auto valt soms tijdens de rit de connectie weg. Heel irritant.
* Het scherm is aan de linkerrand en onderrand zichtbaar donkerder

Kortom, het "kwaliteitsgevoel" is wel weg. De enige reden waarom ie niet gelijk terug gaat, is dat ik geen backup telefoon heb/wil, en geen zin om weken zonder te zitten (uitstel dus eigenlijk). Ik zie dus even aan of ik een vervanger koop of nogmaals de G6+, dan verkoop ik de oude nadat deze vervangen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBK2211
Ik zou hem dan toch ter reparatie aanbieden SeatRider, want ik heb 2 toestellen en géén van jouw problemen komen bij mij voor. Er zijn genoeg winkels waar je een toestel 30 dagen mag proberen, probeer dat eens dan ben je tijdelijk geholpen en weet je gelijk of dat toestel ook problemen geeft, succes.

• Morahnah

Morahnah

¯\_(ツ)_/¯

Morahnah schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:39:
Sinds enkele dagen in het bezit van een Moto G6 Plus.
Erg blij mee, lekker veel opslag, snel, prima camera.
Ik gebruik hem ook in mijn auto als navigatie (Google Maps, en Flitsmeister), tot nu toe ging dat prima.
Behalve vanmorgen, toen kreeg ik opeens de melding "zoeken naar GPS". Dit bleef een kwartier lang zo door gaan. Even de auto langs de snelweg op een parkeerplaats bij een tankstation neergezet. Telefoon opnieuw opstarten. Zelfde verhaal.
Wat gaat hier mis. Het is niet alsof ik in de Rocky Mountains zat ofzo (A73 bij Nijmegen is volgens mij geen ontgonnen gebied).
Heeft iemand hier vergelijkbare ervaringen? En heeft iemand toevallig ook een oplossing?
Probleem is inmiddels opgelost. Mocht iemand tegen hetzelfde probleem aanlopen. Bij mij is het opgelost door de modus van GPS naar "alleen apparaat" te zetten. (ipv automatische selectie).
Bij de automatische selectie kreeg hij inderdaad geen connectie met GPS satellieten (volgens diverse GPS status apps), maar bij "alleen apparaat" gaat het weer prima.

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:04
Morahnah schreef op woensdag 12 september 2018 @ 08:50:
Bij de automatische selectie kreeg hij inderdaad geen connectie met GPS satellieten (volgens diverse GPS status apps), maar bij "alleen apparaat" gaat het weer prima.
Het punt is alleen dat je dan verbeterde locatiebepaling dmv wifi en mobiele netwerken mist. Automatische selectie (ook wel Hoge precisie genoemd) zou ook moeten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morahnah

Morahnah

¯\_(ツ)_/¯

musicfreak schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:07:
[...]

Het punt is alleen dat je dan verbeterde locatiebepaling dmv wifi en mobiele netwerken mist. Automatische selectie (ook wel Hoge precisie genoemd) zou ook moeten werken.
Dan ga ik dat even proberen.
Het is natuurlijk sowieso wel brak dat het niet helemaal lekker werkt. Volgens mij ben ik namelijk niet de enige met dit probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Krijg net een systeemupdate binnen, eens kijken wat die brengt!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:57

KL643

beeldaandemuur

pilskes schreef op woensdag 12 september 2018 @ 22:20:
Krijg net een systeemupdate binnen, eens kijken wat die brengt!
Zal wel stabiliteit en veiligheids-patch zijn

beeldaandemuur

• pilskes
  • Niet online
Stond iets van een camera update bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-ster
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-11-2024
- Update -
Had gehoopt dat de update die laatst voorbij kwam Android 8.1 zou zijn. Eerlijk gezegd tegen beter weten in, want Lenovo heeft al gemeld dat 8.1 overgeslagen wordt. In 2019 zou de G6+ dan een update naar Android P krijgen.

Wat betreft de klachten over slechte GPS ontvangst: ik heb sinds een week hetzelfde probleem. Tot nu toe alleen met Google Maps in de auto. Nu probeer ik de gratis versie van TomTom Go voor navigatie. Daar werkt de GPS tot nu toe prima. Helaas is die app maar voor een beperkt aantal km's gratis.
Ik heb de GPS callibratie al regelmatig toegepast, maar dat helpt maar even.
Hopelijk lost een reset het probleem op.

Verder ben ik trouwens tevreden over de G6+. Had daarvoor de Google Nexus 5x. Die maakte betere foto's en video's (met beter geluid) maar de batterij was slecht en vanaf oktober komen er geen Android (beveiligings-) updates meer.
Jammer dat Google opeens overstapte naar de veel duurdere Pixel modellen.
Trouwens, er was een vraag over snelladers van andere merken. De USB-C snellader van mijn Nexus werkt ook op de G6+: de melding Turbo charge komt in ieder geval in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

C-ster schreef op maandag 17 september 2018 @ 02:47:

Nu probeer ik de gratis versie van TomTom Go voor navigatie. Daar werkt de GPS tot nu toe prima. Helaas is die app maar voor een beperkt aantal km's gratis.
Probeer is Here WeGo...Gratis navigatie,ook offline 😉

Edit:

IK heb deze telefoon nu een maandje in bezit.Ik had hem speciaal gekocht vanwege de dual-sim. Ben er tot dusver tevreden over maar waar ik mij aan stoor is het volgende. De home en terug knop, die zou ik graag omgekeerd zien en alles wissen bovenaan....wie verzint dat nu weer?? Verder prima ding

[ Voor 31% gewijzigd door KL643 op 17-09-2018 20:58 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Ik moet zeggen dat de Moto G6+ mij positief heeft verrast! Na jaren lang Samsung telefoons hebben gehad, was ik er klaar mee, de hele hype rond de nieuwe modellen van Samsung en Apple met dito prijzen hebben mij een andere optie doen laten kiezen.

De Moto G6+ is snel, overzichtelijk en heeft een mooi scherm. De accu gaat easy een hele dikke dag mee!

Punten die ik betreur:
-Camera: niet de beste, zeker in situatie's met weinig licht
-Mis instellingen die bij Samsung wel duidelijk te vinden waren (verschil in volume van meldingen en bellen bv)
-Standaard apps zoals de galerij is nu Google foto's, zou ik graag anders zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-05 19:38
[b]pilskes in "[Motorola Moto G6 Plus] Ervaringen & Discussie"-Mis instellingen die bij Samsung wel duidelijk te vinden waren (verschil in volume van meldingen en bellen bv)
Dat is een added functie in Touchwiz, dus ga je op een stock android foon ook niet vinden :) dus is niet perse een punt tegen de Moto g6.

• Parkiet71
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-12-2019
Pilskes, ik heb zelf de app Eenvoudige Gallerij toegevoegd. Werkt prima. Erg jammer hoe je gedwongen wordt met Google te werken. Deze app heeft ook met Google te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Vandaag de Motorola G6 Plus binnen gekregen, wat een verademing. Ik kom zelf van een iPhone 7 Plus.
Het is fijn om een terug bij Android te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluffy86
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-09-2023
Ik heb de Motorola Moto G6 Plus nu sinds Augustus als vervanger voor mijn LG G4.
De Moto is in alle opzichten een verbetering, ik gebruik dan wel de Microsoft Launcher maar alles werkt lekker snel.
Ik doe niet veel anders dan YouTube kijken, Whatsapp, Spotify en nog wat andere losse apps zoals een Golf GPS app en game compagnions maar alles werkt soepel en snel.

Vond het alleen een beetje vreemd dat er geen fotogalerij standaard geïnstalleerd was, en dat maakte "stock android" wel heel erg kaal, terwijl er wel een nutteloze Moto app bij zit (nog nooit opgestart in de afgelopen maanden).

Totaal geen spijt van mijn aankoop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Venlonaerke
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
De Moto app is zeker niet nutteloos als je je erin verdiept. Je kunt hier bijvoorbeeld 1 knops navigatie, nachtscherm en nog veel meer dingen in en uitschakelen wat de gebruikservaring van deze telefoon ten goede komt.

Een van de redenen dat ik voor de G6 plus heb gekozen is die 1 knops navigatie. Maar dit is voor iedereen persoonlijk.

Voor de galerij heb ik zelf Quickpic geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:18
Venlonaerke schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:12:
oor de galerij heb ik zelf Quickpic geïnstalleerd.
Ik zou die galerij app persoonlijk niet meer gebruiken: https://www.droidapp.nl/n...ergenomen-cheetah-mobile/.

Ik gebruik tegenwoordig Piktures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluffy86
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-09-2023
Venlonaerke schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:12:
De Moto app is zeker niet nutteloos als je je erin verdiept. Je kunt hier bijvoorbeeld 1 knops navigatie, nachtscherm en nog veel meer dingen in en uitschakelen wat de gebruikservaring van deze telefoon ten goede komt.

Een van de redenen dat ik voor de G6 plus heb gekozen is die 1 knops navigatie. Maar dit is voor iedereen persoonlijk.

Voor de galerij heb ik zelf Quickpic geïnstalleerd.
Ik heb dergelijke functies nooit gebruikt, eigenlijk bij geen van mijn telefoons, super dat het er dus voor jou wel in zit.
Overigens kan ik prima uit de voeten met de "normale" besturing van de Moto G6 Plus.
Blijft een goede aankoop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Vraagje: ik heb soms dat als ik een App open, deze dan niet helemaal doorlaat (wit scherm). Mijn Triodos App en ook de Flickr App wil soms niet laden. Herkenbaar of ligt dit aan de App zelf?

beeldaandemuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Laatst online: 13:19

Lief Adje

Love is in the air

de september update is uit :)

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 14:26

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Ik was blij hem te zien, maar helaas ik zit ik nu wel met het probleem dat me batterij elke dag opgeladen moet worden. Terwijl voor de update ik 3 dagen deed voordat ik moest opladen. Erg jammer dit.

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Laatst online: 13:19

Lief Adje

Love is in the air

Vreemd, heb ik geen last van, ik doe ca 2 dagen met mijn lading (wel actief dual sim gebruik)
Cloontje schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 18:14:
[...]

Ik was blij hem te zien, maar helaas ik zit ik nu wel met het probleem dat me batterij elke dag opgeladen moet worden. Terwijl voor de update ik 3 dagen deed voordat ik moest opladen. Erg jammer dit.

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 14:26

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Lief Adje schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 21:42:
Vreemd, heb ik geen last van, ik doe ca 2 dagen met mijn lading (wel actief dual sim gebruik)
[...]
Ik gebruik me telefoon nauwelijks. Alles draint op "Mobile Network Standby" Ik heb al van alles geprobeerd. 2G, 3G, 4G, mobile data staat al uit want ik heb geen internet abo met mijn prepaid. Batterij optimalisaties uit/aan. Ik weet het niet meer. Wel jammer ik was zeer tevreden over deze telefoon.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vI8DqUk.png

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Cloontje schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 22:06:
[...]

Ik gebruik me telefoon nauwelijks. Alles draint op "Mobile Network Standby" Ik heb al van alles geprobeerd. 2G, 3G, 4G, mobile data staat al uit want ik heb geen internet abo met mijn prepaid. Batterij optimalisaties uit/aan. Ik weet het niet meer. Wel jammer ik was zeer tevreden over deze telefoon.

[Afbeelding]
Jeetje, dat is wel heel rap. Ook ik doe hier gewoon 2 a 3 dagen met een dual-sim opstelling. Ik heb zo het vermoeden dat er een app bij jou bij zit die niet blij is met deze security update.
Zelf heb ik ook wel zoiets voorhanden gehad. Ik had Parallel Multispace geïnstalleerd om 2 x Whatsapp op mijn Moto G6+ te kunnen draaien, maar dat ding vrat ook de accu zo leeg :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Loop nu tegen het probleem aan dat ik in het buitenland regelmatig geen signaal heb op mijn thuis sim. Krijg ook melding van Wpaconfigapp is gestopt. In factory mode zie ik ook bij sim een rode melding staan : Phone ICCID Compare with SIM ICCID : ERROR. Iemand enig ideewat hier het probleem is?

beeldaandemuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venlonaerke
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
KL643 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:54:
Loop nu tegen het probleem aan dat ik in het buitenland regelmatig geen signaal heb op mijn thuis sim. Krijg ook melding van Wpaconfigapp is gestopt. In factory mode zie ik ook bij sim een rode melding staan : Phone ICCID Compare with SIM ICCID : ERROR. Iemand enig ideewat hier het probleem is?
Waarschijnlijk een fout met de SIM kaart zelf. Beste is om contact op te nemen met je provider voor het omwisselen van je SIM kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Venlonaerke schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:25:
[...]

Waarschijnlijk een fout met de SIM kaart zelf. Beste is om contact op te nemen met je provider voor het omwisselen van je SIM kaart.
Zoiets had ik ook gevonden via Google. Inmiddels de simkaart omgeruild en tzt maar eens kijken of het hiermee opgelost is. Mijn data kaart zit in sim 1 en mijn t-mobile in sim 2. Door sim 2 op 2G te zetten loste het wegvallen van de sim wel op overigens.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oudbrood
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-06-2024
Ik heb net een nieuwe G6 Plus en nu viel mij op dat de adapter bromt/zoemt als je de telefoon eraan hangt.
Hoort dit?
Hebben andere G6 Plus gebruikers dit ook?
Komt dat door de turbo functie?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels: [Motorola Moto G6 Plus] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors e.d.: [Motorola Moto G6 Plus] Accessoires