Nooit last van gehad, even teruggaan lijkt me!
Heb Motorola gemaild en die gaan een nieuwe opsturen. Goede service.pilskes schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:45:
Nooit last van gehad, even teruggaan lijkt me!
Kreeg gisteren weer een beveiligingsupdate, zal hem straks eens installeren.
Verder nog steeds uitermate tevreden! Enige minpuntje is de camera, die had van mij wel wat beter mogen zijn bij weinig licht.
Verder nog steeds uitermate tevreden! Enige minpuntje is de camera, die had van mij wel wat beter mogen zijn bij weinig licht.
Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn G6 Plus. Helaas heb ik toen contact opgenomen met de verkoper in plaats van Motorola zelf. De enige optie die ik kreeg aangeboden was om alles om te ruilen, dus inclusief de telefoon zelf.Oudbrood schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:29:
Ik heb net een nieuwe G6 Plus en nu viel mij op dat de adapter bromt/zoemt als je de telefoon eraan hangt.
Hoort dit?
Hebben andere G6 Plus gebruikers dit ook?
Komt dat door de turbo functie?
Mijn huidige adapter is prima maar mocht hij ooit weer gaan brommen dan weet ik nu wat te doen...dank voor de tip
Hallo,
Ik ben momenteel aan het overwegen of ik de Motorola moto g6 plus wil kopen. Mijn twijfel die ik bij deze telefoon heb is voornamelijk de glazen achterkant. Ik weet dat veel telefoons dit tegenwoordig hebben. Maar is de glazen achterkant goed te beschermen door middel van een hoesje.
alvast bedankt
Ik ben momenteel aan het overwegen of ik de Motorola moto g6 plus wil kopen. Mijn twijfel die ik bij deze telefoon heb is voornamelijk de glazen achterkant. Ik weet dat veel telefoons dit tegenwoordig hebben. Maar is de glazen achterkant goed te beschermen door middel van een hoesje.
alvast bedankt
Ja hoor geen probleem, er zit zelfs een hoesje bij in de doosdijk00 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 23:09:
Hallo,
alvast bedankt
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
Geen idee wat het probleem veroorzaakt, maar ik liep hier in Indonesië ook tegenaan:KL643 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:54:
Loop nu tegen het probleem aan dat ik in het buitenland regelmatig geen signaal heb op mijn thuis sim. Krijg ook melding van Wpaconfigapp is gestopt. In factory mode zie ik ook bij sim een rode melding staan : Phone ICCID Compare with SIM ICCID : ERROR. Iemand enig ideewat hier het probleem is?
SeatRider schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:22:
Ik heb het ding nu een maand of 2 in gebruik, waaronder een maand op vakantie met een 2e sim erin. Ik heb inmiddels de volgende problemen ontdekt:
* Bij gebruik in dual sim modus, valt de 1e sim (mijn primaire sim) na een dag of wat weg. Telefoon geeft aan dat er geen sim in zit. Dat is 3x gebeurd, rebooten lost het probleem op, maar aangezien het niet gebeurt met maar 1 sim erin, verdenk ik de software.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Heb een nieuwe sim van T-Mobile en ben net terug uit Zuid-Afrika en heb het probleem niet meer gehad. Wel dat sim 1 (mijn world data sim) een enkele keer uitviel maar flightmode aan en uit loste dat wel op.SeatRider schreef op zondag 4 november 2018 @ 07:32:
[...]
Geen idee wat het probleem veroorzaakt, maar ik liep hier in Indonesië ook tegenaan:
[...]
Mooie telefoon, afgelopen vrijdag voor 200 euro op de kop kunnen tikken, maar zit wel met een issue.
Ik luister via Bluetooth muziek op een Sony headphone (met LDAC codec) maar de bass wordt hoorbaar tegengehouden door de dolby app/andere settings. Is dit herkenbaar voor jullie?
In de Dolby App is het ook niet mogelijk om de equalizer aan te passen naar een waarde hoger dan 3 db vanwege de veiligheid van de gebruiker.
Ik luister via Bluetooth muziek op een Sony headphone (met LDAC codec) maar de bass wordt hoorbaar tegengehouden door de dolby app/andere settings. Is dit herkenbaar voor jullie?
In de Dolby App is het ook niet mogelijk om de equalizer aan te passen naar een waarde hoger dan 3 db vanwege de veiligheid van de gebruiker.

[ Voor 21% gewijzigd door Kroep op 26-11-2018 23:21 ]
Geen idee of het werkt, maar als je de Dolby App nou eens stopt & uitschakelt? Instelliningen -> Apps & Meldingen -> App-info -> Dolby Audio -> en daar stoppen en uitschakelen.Kroep schreef op maandag 26 november 2018 @ 23:17:
Mooie telefoon, afgelopen vrijdag voor 200 euro op de kop kunnen tikken, maar zit wel met een issue.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Verwijderd
Ik heb net de beveilingsupdate van november geïnstalleerd op mijn Moto G6 Plus. Mijn 4G-verbinding (Simyo) is nu enorm traag, ook na opnieuw opstarten. Iemand enig idee hoe ik dat kan fixen?
@Verwijderd ik heb hetzelfde probleem met T-Mobile. Gister was mn verbinding heel langzaam, vandaag gaat het wel beter.
Er loopt ook al een tijdje soak van Pie, ik draai momenteel PPW29.116-7 maar ga deze straks updaten naar PPW29.116-11, de soak draaien allemaal met de December security patches.Lief Adje schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:46:
De november update voor de Moto G6 Plus (RETEU) is uit!
[...]
Mijn ervaring tot nu toe zijn meer dan prima met deze pie, en ik merk weinig redenen waarom het erg lang zou duren voordat pie gepusht wordt naar alle devices.
Dit is mede gezien alle G6 varianten al of over zijn op Pie of al een tijdje de soak draaien, en ook de X4 is na een paar weken (ik geloof 3) nu een paar dagen ook al over op Pie.. De X4 is overigens zo ongeveer identiek aan de G6 plus.
https://imgur.com/a/G3l8Dqv
Ik kom hier eigenlijk langs omdat ik ook bij mijn G6 Plus die veiligheidsupdate zag langskomen. In eerste instantie begreep ik even geen bal van wat Cutec nu precies in zijn post aangaf. Naar ik begrijp zijn er wat preliminairy tests gedaan met het uitrollen van Android 9 in Brazilie. Althans volgens XDA-developers.
Helemaal het begrip soak snappen, daar laat ik nog even los. Maar het belangrijkste, Android 9 is voor G6 Plus bezitters weer wat concreter geworden.
Helemaal het begrip soak snappen, daar laat ik nog even los. Maar het belangrijkste, Android 9 is voor G6 Plus bezitters weer wat concreter geworden.
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
Ik had het inderdaad iets beter kunnen formuleren, maar ik geloof dat je de kern van mijn bericht wel begreep.teacup schreef op woensdag 26 december 2018 @ 21:04:
Ik kom hier eigenlijk langs omdat ik ook bij mijn G6 Plus die veiligheidsupdate zag langskomen. In eerste instantie begreep ik even geen bal van wat Cutec nu precies in zijn post aangaf. Naar ik begrijp zijn er wat preliminairy tests gedaan met het uitrollen van Android 9 in Brazilie. Althans volgens XDA-developers.
Het klopt dat daarna een bericht op XDA is verschenen. De soak test is niets anders als het op grote schaal testen van een versie voor deze als final gepusht wordt.. Er is nog geen nieuwere versie als de .11 en er is een grote kans dat ze deze versie nemen tijdens de uitrol voor iedereen. En wat ik nog meer probeerde aan te geven is dat er tussen de soak versie en publieke uitrol van de X4 amper 3 weken zat. Dus ik verwacht niet dat het nog lang zal duren voor iedereen met een G6 Plus android 9 zal ontvangen
Edit
Ook staan er al patch notes voor android 9 klaar, deze kan je hier lezen.
https://support.motorola.com/in/en/solution/MS136260
Het lijkt er in ieder geval op dat moto de voorbereidingen aan het treffen is.
[ Voor 7% gewijzigd door Cutec op 29-12-2018 10:37 ]
Draait de Moto G6 Plus in tegenstelling tot veel andere toestellen van Motorola wel op een x64 versie van Android?
Edit: Heb het gevonden, x64. https://forum.xda-develop...6-32-bit-os-t3786549/amp/
Edit: Heb het gevonden, x64. https://forum.xda-develop...6-32-bit-os-t3786549/amp/
[ Voor 32% gewijzigd door Stefan22 op 02-01-2019 21:49 ]
Hallo iedereen,
ik heb sinds enkele dagen de Moto G6 Plus ook in mijn bezit. Tot nu toe best tevreden ermee.
Echter ik gebruik mijn hoofdtelefoon via 3,5mm jack vaak voor muziek en telefoongesprekken maar het icoon verschijnt niet in de meldingsbalk bovenaan. Bij mijn vorige Android-toestellen gebeurde dit steeds wel.
Best onhandig want weet niet of de G6 hem nu herkent of niet.
Hoofdtelefoon werkt 100% zeker want getest op ander toestel.
Nog iemand ervaringen hiermee of oplossing zodat het icoon toch verschijnt?
Bedankt.
ik heb sinds enkele dagen de Moto G6 Plus ook in mijn bezit. Tot nu toe best tevreden ermee.
Echter ik gebruik mijn hoofdtelefoon via 3,5mm jack vaak voor muziek en telefoongesprekken maar het icoon verschijnt niet in de meldingsbalk bovenaan. Bij mijn vorige Android-toestellen gebeurde dit steeds wel.
Best onhandig want weet niet of de G6 hem nu herkent of niet.
Hoofdtelefoon werkt 100% zeker want getest op ander toestel.
Bedankt.
[ Voor 0% gewijzigd door Bartps op 07-01-2019 11:13 . Reden: typfout ]
Dit icoon staat standaard uitgeschakeld bij telefoons van sommige fabrikanten, waaronder Motorola.Bartps schreef op maandag 7 januari 2019 @ 10:26:
[...]
Je kan dit aanzetten via de System UI Tuner.
Bron en stappenplan
Werkt perfect _Vincent_
Bedankt voor de snelle hulp.
Nu hopen dat de Android 9-update er snel aankomt.
Bedankt voor de snelle hulp.
Nu hopen dat de Android 9-update er snel aankomt.
_Vincent_ schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:46:
[...]
Dit icoon staat standaard uitgeschakeld bij telefoons van sommige fabrikanten, waaronder Motorola.
Je kan dit aanzetten via de System UI Tuner.
Bron en stappenplan
Ik zoek in mijn instellingen > weergave naar de kleurmodus maar ik heb die instelling helemaal niet?
Alleen bij mij niet??
G6 Plus android 8.0.0 (1 nov patch)
Alleen bij mij niet??
Bij mij staat kleurmodus er gewoon tussen.Oudbrood schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 21:52:
Ik zoek in mijn instellingen > weergave naar de kleurmodus maar ik heb die instelling helemaal niet?
Alleen bij mij niet??
ook 8.0.0
Snelle reactie....pilskes schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 21:55:
[...]
Bij mij staat kleurmodus er gewoon tussen.
ook 8.0.0
Opeens kreeg ik een ingeving.
De nachtmodus stond aan en blijkbaar verdwijnt dan de instelling.
Nachtmodus uit en daar is de instelling weer.
#leermomentje
Volgens Motorola wordt de Pie (9.0) update deze maand uitgerold. Iemand deze al ontvangen in Nederland?
Ik zit nog op 8.0 en mag hem nog niet downloaden. Kun je een update forceren?
https://motorola-global-e...zaW9uSUQiOiJ6WkNGbmI3byJ9
https://motorola-global-e...zaW9uSUQiOiJ6WkNGbmI3byJ9
Ze zijn denk ik met India begonnen.LeBrun schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:59:
Volgens Motorola wordt de Pie (9.0) update deze maand uitgerold. Iemand deze al ontvangen in Nederland?
Hier zijn de release notes (in Engels en Hindi).
https://support.motorola.com/in/en/solution/MS136259
Maar ik denk dat het nog wel even kan duren voordat ie hier beschikbaar is.
https://www.androidauthor...lus-android-9-pie-938648/
Dan zal het nog wel even duren inderdaad, dank voor je reactie!rvk schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:12:
[...]
Ze zijn denk ik met India begonnen.
Hier zijn de release notes (in Engels en Hindi).
https://support.motorola.com/in/en/solution/MS136259
Maar ik denk dat het nog wel even kan duren voordat ie hier beschikbaar is.
https://www.androidauthor...lus-android-9-pie-938648/
Wel fijn dat we Pie krijgen. Ben bang dat het meteen ook de laatste update zal zijn
Dat heeft Motorola al lang aan verkondigd toen de 6 plus net uit was. Er is 1 tussen release en een major release belooft.LeBrun schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:16:
[...]
Dan zal het nog wel even duren inderdaad, dank voor je reactie!
Wel fijn dat we Pie krijgen. Ben bang dat het meteen ook de laatste update zal zijn
Is er niet ergens al een manual install te vinden? Meestal worden dit soort dingen vrij snel op XDA geplaatst
Deze post komt live tot u vanaf een G6 Plus met Stock Pie
Niemand??pilskes schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 21:03:
Kan ik de trilintensiteit ergens aanpassen? Kan het nergens meer vinden...
Ik kreeg er geen automatische melding van maar bij handmatige controle schijnt ie nu wel beschikbaar te zijn.The_Admin schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 18:56:
Deze post komt live tot u vanaf een G6 Plus met Stock Pie
Downloading.......
wel even wennen met die nieuwe Piervk schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 16:02:
[...]
Ik kreeg er geen automatische melding van maar bij handmatige controle schijnt ie nu wel beschikbaar te zijn.
Downloading.......
maar ziet er wel strak er uit , alleen even wat dingen anders doen zo als het volledig wissen van gebruikte programma's en zo is anders ook de home knop is nu veranderd
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Welke build hebben jullie? Ik had hem handmatig geflashed, dagje tijdwinst yay
PPW29.116-20The_Admin schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 18:17:
Welke build hebben jullie?
Volgens mij gaan we allemaal dezelfde krijgen hoor. Ik zie Lenovo niet zo maar een paar verschillende builds ad random maken/verspreiden voor dezelfde telefoon.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Mis wel een paar dingen die ik bij reviews over Pie lees, bv de "App Actions" en "Digital Welbeing".
Gisteravond heb ik de software update naar Android Pie op mijn Motorola Moto G6 Plus kunnen installeren.
Die installatie is goed verlopen.
Vanmiddag ontdekte ik echter dat al mijn muziekplayers op deze smartphone de aanwezige micro SD card niet meer zagen, waardoor ik mijn favoriete muziek niet meer kon afspelen.
Mijn Sony Xperia XZ1 Compact heeft ook al Android Pie en bezit ook een micro SD card met muziekbestanden. En op die smartphone speelt het probleem niet.
Zo te zien lijkt het een typisch Motorola probleem te zijn.
Heeft iemand soortgelijke problemen op zijn / haar Motorola kunnen ontdekken?
Vanmiddag ontdekte ik echter dat al mijn muziekplayers op deze smartphone de aanwezige micro SD card niet meer zagen, waardoor ik mijn favoriete muziek niet meer kon afspelen.
Mijn Sony Xperia XZ1 Compact heeft ook al Android Pie en bezit ook een micro SD card met muziekbestanden. En op die smartphone speelt het probleem niet.
Ik ben nog niet onverdeeld blij met Pie. Batterijverbruik en dan met name de playservices is duidelijk hoger, op Facebook (via link, niet via app) doen veel filmpjes het niet goed meer en ik vind de nieuwe geluidbediening niet fijn. Even afwachten wat er de komende dagen aan ervaringen bijkomen.
Nee, VLC kan bij mij gewoon bij de sd card. Waar ik wel van schrok is dat mijn contacten lijst leeg bleek te zijn. Althans dat leek zo want als ik via het menu 'alle contacten' selecteer staan ze er allemaal nog. Ik deel mijn contacten niet met Google via sync dus waarschijnlijk is daarom bij mij de standaard pagina van de contacten app leeg. Nu ik dat weet is dat geen probleem want via de telefoon app zie ik ze wel allemaal.twinpiejo51 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 18:34:
Gisteravond heb ik de software update naar Android Pie op mijn Motorola Moto G6 Plus kunnen installeren.
Het is alleen wel ff schrikken dat al mijn contacten weg leken te zijn.
Nee, gewoon OTA. Ik heb wel via de instellingen handmatig op een update gecontroleerd.Berlinetta schreef op zondag 10 maart 2019 @ 16:39:
Hebben jullie de update via de computer geinstalleerd?
Ik dacht in eerste instantie hetzelfde, maar ik heb meerdere accounts op mijn telefoon staan en na het wisselen van account stond mijn contactlijst weer netjes vol.regmaster schreef op zondag 10 maart 2019 @ 17:27:
[...]
Waar ik wel van schrok is dat mijn contacten lijst leeg bleek te zijn. Althans dat leek zo want als ik via het menu 'alle contacten' selecteer staan ze er allemaal nog. Ik deel mijn contacten niet met Google via sync dus waarschijnlijk is daarom bij mij de standaard pagina van de contacten app leeg. Nu ik dat weet is dat geen probleem want via de telefoon app zie ik ze wel allemaal.
Het is alleen wel ff schrikken dat al mijn contacten weg leken te zijn.
Apart dat ik de update nog steeds niet heb.TFHfony schreef op zondag 10 maart 2019 @ 17:27:
[...]
Nee, gewoon OTA. Ik heb wel via de instellingen handmatig op een update gecontroleerd.
Heb je zelf ook al handmatig via je instellingen menu op een update gecheckt? Op welke versie zit je momenteel? En zit je ook op RETEU?Berlinetta schreef op zondag 10 maart 2019 @ 17:55:
[...]
Apart dat ik de update nog steeds niet heb.
Jazeker, alleen ik krijg toch echt niks binnen.TFHfony schreef op zondag 10 maart 2019 @ 18:45:
[...]
Heb je zelf ook al handmatig via je instellingen menu op een update gecheckt? Op welke versie zit je momenteel? En zit je ook op RETEU?
Ik draai Android 8.0 en wat is RETEU?
Ja, ik heb Software Channel: RETEU
[ Voor 7% gewijzigd door Berlinetta op 10-03-2019 23:36 ]
Hmmm, dan zou je verwachten dat je ook de update zou moeten krijgen. Ik durf het niet te zeggen, sorry.Berlinetta schreef op zondag 10 maart 2019 @ 22:53:
[...]
Jazeker, alleen ik krijg toch echt niks binnen.
Ik draai Android 8.0 en wat is RETEU?
Ja, ik heb Software Channel: RETEU
Vandaag is Android 9 Pie geïnstalleerd met de beveiligingspatch van 1 dec. 2018
[ Voor 33% gewijzigd door PsiTweaker op 11-03-2019 18:27 ]
maakt niet zoveel uit het is een reserve telefoon die in la ligt. Maar ik ging er vanuit dat het alleen op basis van geografische locatie ging. Maar blijkbaar kunnen er maar een aantal geactiveerd worden voor een update.TFHfony schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:44:
[...]
Hmmm, dan zou je verwachten dat je ook de update zou moeten krijgen. Ik durf het niet te zeggen, sorry.
Hier hetzelfde als bij jou na de update naar pie. Ik heb ook div. eigen muziek cd's op het sd kaartje staan en die kon ik voorheen gewoon afspelen met google play music.twinpiejo51 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 18:34:
Nu zijn die echter niet meer zichtbaar in de play music bibliotheek.
Ik zoek al een hele dag om dit op te lossen maar kan de fout niet vinden.
Ik heb ook een update gehad en toen was m'n sd kaart ook niet zichtbaar. Ik heb m'n mobiel toen weer helemaal uitgeschakeld en toen weer ingeschakeld en toen was het wel zichtbaar.
Vraag me niet hoe of waarom, maar hij doet het weer. Zou het kunnen zijn dat het een behoorlijke tijd kan duren om 20 cd's terug te plaatsen 🤔?
Ik heb de muziek allemaal op de sd kaart staan en die zou er dan toch gewoon op blijven staan bij een systeem update lijkt mij dus eigenlijk heeeeel vreemd dat het een dag na de update wel werkt.
Toen het weer werkte was ik wel in een andere woning, waar ze heel snel internet hebben .
Ik heb de muziek allemaal op de sd kaart staan en die zou er dan toch gewoon op blijven staan bij een systeem update lijkt mij dus eigenlijk heeeeel vreemd dat het een dag na de update wel werkt.
Toen het weer werkte was ik wel in een andere woning, waar ze heel snel internet hebben .
Waarschijnlijk heeft het te maken met een de nieuwe manier van mounten van sd kaartjes in Pie.Thei schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 16:05:
Vraag me niet hoe of waarom, maar hij doet het weer. Zou het kunnen zijn dat het een behoorlijke tijd kan duren om 20 cd's terug te plaatsen 🤔?
Een reboot zorgt ervoor dat de media scanner weer gaat scannen, waardoor je muziek op de sdkaart weer gevonden wordt.
Gisteren ook de update geïnstalleerd. Moet nog een beetje wennen aan de nieuwe interface. Ik weet niet of het gewenning is, of dat ik de vorige interface fijner vind.
Verder werken er een aantal dingen niet meer, ik kan geen stories meer posten op instagram, ik kan geen nieuw wachtwoord aanvragen bij instagram. Ik heb instagram al wel geupdate, maar het mag niet baten.
Op zich niet het einde van de wereld, ik wacht wel even een paar dagen tot er misschien wat bugfixes zijn, maar toch een beetje hinderlijk.
Verder werken er een aantal dingen niet meer, ik kan geen stories meer posten op instagram, ik kan geen nieuw wachtwoord aanvragen bij instagram. Ik heb instagram al wel geupdate, maar het mag niet baten.
Op zich niet het einde van de wereld, ik wacht wel even een paar dagen tot er misschien wat bugfixes zijn, maar toch een beetje hinderlijk.
Bel de bergbrandweer. Die hele berg staat hártstikke in de fik.
Ehm.... Instagram & Facebook hebben een behoorlijke storing sinds eind deze middag...Morahnah schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 20:37:
Gisteren ook de update geïnstalleerd. Moet nog een beetje wennen aan de nieuwe interface. Ik weet niet of het gewenning is, of dat ik de vorige interface fijner vind.
Dat zou ook het een en ander verklaren.TFHfony schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 21:01:
[...]
Ehm.... Instagram & Facebook hebben een behoorlijke storing sinds eind deze middag...
Sorry zon Motorola.
Bel de bergbrandweer. Die hele berg staat hártstikke in de fik.
Bij mij ook nog steeds geen update naar Pie. Software channel reteu. Hoop dat het nog komt.
Anders wordt het tijd om nu echt naar Lineage Os te gaan kijken.
In maart geupdate worden naar het patch niveau van december vorig jaar slaat niet echt ergens op.
In maart geupdate worden naar het patch niveau van december vorig jaar slaat niet echt ergens op.
Zijn er meer gebruikers die sinds de update naar Pie een gigantische battery drain hebben door Google Play Services?
Nope... Accuduur is hier zo'n beetje gelijk gebleven.Parkiet71 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:22:
Zijn er meer gebruikers die sinds de update naar Pie een gigantische battery drain hebben door Google Play Services?
Ik ervaar ook sinds een update naar Pie een batterij drain.
Bij mij stond Chrome bovenaan.
Nope, bij mijn toestel is het gelijk gebleven. Uiteraard is dit op basis van gevoel daar ik geen statistieken heb.Parkiet71 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:22:
Ik moet ook gewoon wachten, voor de rest is er niks aan de hand en werkt mijn telefoon nog goed.jrs77 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:14:
Bij mij ook nog steeds geen update naar Pie. Software channel reteu. Hoop dat het nog komt.
Vorige week geüpdatet naar Pie, niks gemerkt van slechte batterij. Tot vandaag, 49% batterij gebruik van Google play service in 16 uur. De eerst volgende is Whatsapp met 5%.Halie68 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:40:
Ik ervaar ook sinds een update naar Pie een batterij drain.
Ik heb online wat gezocht naar anderen met dit probleem (de battery drain door Google Play Services) en daar vertelde iemand dat een paar keer de telefoon opnieuw opstarten had geholpen. Dat heb ik de afgelopen dagen 2x gedaan (en dan een kwartier uitlaten) en het verbruik is een stuk minder geworden. Misschien helpt dat bij anderen ook!
[ Voor 7% gewijzigd door Parkiet71 op 18-03-2019 16:18 ]
Ja, ook snel door de accu heen hier.
Interface in minder prettig (gevoel)
En de zaklamp aan en uitschudden werkt niet meer standaard...
Interface in minder prettig (gevoel)
En de zaklamp aan en uitschudden werkt niet meer standaard...
Grootste probleem wat ik heb met Pie op op mijn G6+ is dat als het wat donkerder is in de avond de automatische display instelling het beeld ook wel heel donker zet. Als ik hem dan handmatig helderder zet dan "corrigeert" hij dit weer heel snel naar beneden. Ook blijft de helderheid heen en weer schieten.
Misschien toch maar op een vaste helderheid instellen een deze dagen.
Misschien toch maar op een vaste helderheid instellen een deze dagen.
Ja, dat idee heb ik ook. Dat in Pie de automatische helderheid nogal heen en weer gaat. Dat was in de vorige versie niet zo erg.TFHfony schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 14:02:
Ook blijft de helderheid heen en weer schieten.
Pie voegt voor mij niet echt iets toe. Accu gaat net zo lang mee, eigenlijk geen verschil in werking van hele telefoon.
Ik kreeg net wel weer een update binnen!
Vandaag de systeem update ontvangen PPWS29 116-20-2
Beveiligingspatch 1 februari 2019
Bij mij wil die de update niet instaleren. Blijft hangen op "update toepassen (stap 2 van 6)".
Iemand enig idee hoe ik het update systeem weer kan resetten? (Cache weghalen van moto update werkt niet) Iemand anders ook hetzelfde probleem?
Ook in veilige modus doet ie het niet.
Edit: Inmiddels na 24 uur opgelost uit zichzelf.
Iemand enig idee hoe ik het update systeem weer kan resetten? (Cache weghalen van moto update werkt niet) Iemand anders ook hetzelfde probleem?
Ook in veilige modus doet ie het niet.
Edit: Inmiddels na 24 uur opgelost uit zichzelf.
[ Voor 16% gewijzigd door rvk op 23-03-2019 18:20 ]
Jup, #MeToo, heb wel het idee dat eea soepeler draaitTFHfony schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 21:07:
Vandaag de systeem update ontvangen PPWS29 116-20-2
Wie merkt er nog meer dat apps die voor de update naar Pie, goed draaiden, nu toch haperen? Ik krijg bijvoorbeeld geen meldingen meer van de Play Store dat er updates zijn en sommige apps stoppen ineens spontaan, zoals de luisterbieb. Wat kan ik doen om de telefoon weer fris te krijgen zonder terug te gaan naar fabrieksinstellingen?
Zijn er hier mensen die last hebben van een soort spookmeldingen?
Sinds android 9 trilt de telefoon soms alsof er een melding binnen komt maar dan heb ik er geen. Dit gebeurd alleen op stille modus/trillen, niet als het geluid aan staat.
android versie: PPWS29.116-20-2, beveiligingspatch: 1 februari 2019
Sinds android 9 trilt de telefoon soms alsof er een melding binnen komt maar dan heb ik er geen. Dit gebeurd alleen op stille modus/trillen, niet als het geluid aan staat.
Ja, hier ook regelmatig.Arthur23 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 13:13:
Is het niet toevallig de 'Flip for DND' functie van de Moto app? Als ik mijn G6 plus op z'n scherm leg doet ie 2x trillen maar ik merk dat ie dat soms ook doet terwijl ie in m'n broekzak zit.Arthur23 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 13:13:
Is het downloadbeheer. Zet de meldingen daar van uit en je bent er vanaf. Je krijgt overigens nog steeds wel te zien als je zelf bewust een file download, maar de spooktrillingen zijn dan voorbij.
Heb even gecheckt, had deze functie niet aan staan. Dus dat is het niet.Remi schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:49:
[...]
Is het niet toevallig de 'Flip for DND' functie van de Moto app? Als ik mijn G6 plus op z'n scherm leg doet ie 2x trillen maar ik merk dat ie dat soms ook doet terwijl ie in m'n broekzak zit.
Bedoel je de meldingen van downloads van Chrome? Want een los downloadbeheer staat niet in de lijst van de afgelopen 7 dagen. Heb die van chrome nu uitgeschakelt. We gaan het zien.The_Admin schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:05:
Is het downloadbeheer. Zet de meldingen daar van uit en je bent er vanaf. Je krijgt overigens nog steeds wel te zien als je zelf bewust een file download, maar de spooktrillingen zijn dan voorbij.
Uit je bericht maak ik op dat je een update hebt gekregen naar Pie en daarna nog een keer een update? Merk je na deze tweede update nog veel van de problemen met Pie zoals in dit topic beschreven? Ik heb net een G6 Plus gekocht en ben nu bezig met het draaien van alle updates. Maar als het echt zo slecht is als overal beschreven op internet, dan wacht ik er liever nog even mee.pilskes schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 20:30:
Pie voegt voor mij niet echt iets toe. Accu gaat net zo lang mee, eigenlijk geen verschil in werking van hele telefoon.

Trouwens hier nog een interessante site https://www.getdroidtips....-plus-play-stock-firmware met een overzicht van de stock firmware updates van de toestellen binnen de Motorola G6 lijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Vossie94 op 12-04-2019 00:40 ]
Zou ik je mogen vragen hoe deze build bevalt (last van bugs/glitches/apps en functionaliteiten die niet meer draaien of zijn verwijderd)? Ik heb dezelfde update klaar staan maar zoek graag eerst even op het internet naar wat meer reviews aangezien de Pie update volgens mij niet overal even stabiel draait.
Zou ik je mogen vragen hoe deze build bevalt (last van bugs/glitches/apps en functionaliteiten die niet meer draaien of zijn verwijderd)? Ik heb dezelfde update klaar staan maar zoek graag eerst even op het internet naar wat meer reviews aangezien de Pie update volgens mij niet overal even stabiel draait.
Kan het niet vinden.....The_Admin schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:56:
Staat onder systeemmeldingen
Vorige week een Moto G6 Plus gekocht en best wel heel tevreden mee op één ding na...
Ik wist van het bestaan van een audioprobleem bij video opnames (een soort vervormd onderwater geluid) en dit speelde zo´n beetje na de launch juni-oktober 2018 en zou sinds die tijd al lang opgelost zijn bij iedereen met een update. Had dus niet verwacht dat het op dit moment nog een issue zou zijn, maar tot mijn verbazing ervaar ik dit probleem nu ook.
Geeft aan Android 8.0.0 OPWS27.113-45-4 (Beveiligingspatch 1 juni 2018). Kanaal RETEU.
Ben de hele week al via settings aan het checken op updates, maar geeft steeds aan dat hij is bijgewerkt en dat er geen update is. Meerdere keren gereset maar dit blijft zo.
Manufacturing date van de telefoon is 2018-08-20.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Ik wist van het bestaan van een audioprobleem bij video opnames (een soort vervormd onderwater geluid) en dit speelde zo´n beetje na de launch juni-oktober 2018 en zou sinds die tijd al lang opgelost zijn bij iedereen met een update. Had dus niet verwacht dat het op dit moment nog een issue zou zijn, maar tot mijn verbazing ervaar ik dit probleem nu ook.
Geeft aan Android 8.0.0 OPWS27.113-45-4 (Beveiligingspatch 1 juni 2018). Kanaal RETEU.
Ben de hele week al via settings aan het checken op updates, maar geeft steeds aan dat hij is bijgewerkt en dat er geen update is. Meerdere keren gereset maar dit blijft zo.
Manufacturing date van de telefoon is 2018-08-20.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Ik heb geen problemen ervaren met deze update.Vossie94 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 01:03:
[...]
Zou ik je mogen vragen hoe deze build bevalt (last van bugs/glitches/apps en functionaliteiten die niet meer draaien of zijn verwijderd)?
Sinds de update naar Pie vind ik het geluid bij media oo de zachtste stand al veel te luid. Met de vorige Android versie was het veel zachter, en kon je "Dolby" aanzetten voor een veel luider volume en mooier geluid. Het lijkt nu wel alsof die optie altijd aan staat! Weet iemand de oplossing, of herkent iemand dit probleem?
PSN: DrWoetR / Driveclub: 2Slow4Comfort
Sinds de update naar Pie is het geluid zachter geworden bij het afspelen van een filmpje,ringtone en enz. Wanneer ik de volume op de hoogste stand heb, klinkt het nog zacht. Voor de update was het geluid uitstekend. Wie ervaart hetzelfde? Ik hoop dat bij de volgende security update dit probleem ook wordt opgelost.
[ Voor 25% gewijzigd door Halie68 op 06-05-2019 14:03 ]
Wat een behulpzaam forum zeg, iemand die vraagt of rSAP beschikbaar is, en niemand die de moeite doet om dit na te gaan?
ik heb dit enkel nog maar gehad in mijn samsung A5. maar heb de single sim.
BTW, wat ik nu doe is naar de winkel gaan met deze app: https://play.google.com/s...i.jasper_hsieh.sdpscanner
Dan scan ik de telefoon en die geeft me de ondersteunde profielen. Blijkbaar zou de Redmi Note 7 rSAP ondersteunen.
Dan scan ik de telefoon en die geeft me de ondersteunde profielen. Blijkbaar zou de Redmi Note 7 rSAP ondersteunen.
Ja, want wij zijn er om jouw uitzoekwerk te doen...ollebolle schreef op zondag 12 mei 2019 @ 23:50:
Wat een behulpzaam forum zeg, iemand die vraagt of rSAP beschikbaar is, en niemand die de moeite doet om dit na te gaan?

De G6 plus van mijn vrouw geeft spontaan advertenties bij het openen en sluiten van apps. Het maakt niet uit welke app er wordt geopend of gesloten, het gebeurt bijvoorbeeld bij de app van Funda, maar ook bij de app van internetbankieren. Heeft iemand een idee of hier iets aan te doen is?
Is dat iets van de laatste tijd? Dan komt dat zeer waarschijnlijk door een app die geïnstalleerd is. Als er in de afgelopen tijd een applicatie gedownload is, kan het daarmee te maken hebben. Je kunt dit uitproberen door die desbetreffende app(s) te verwijderen, en te kijken of het daarmee opgelost is.Fonsz schreef op zondag 23 juni 2019 @ 08:47:
De G6 plus van mijn vrouw geeft spontaan advertenties bij het openen en sluiten van apps. Het maakt niet uit welke app er wordt geopend of gesloten, het gebeurt bijvoorbeeld bij de app van Funda, maar ook bij de app van internetbankieren. Heeft iemand een idee of hier iets aan te doen is?
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
De app ”malewarebytes" installeren. Meestal vind deze wel de app die de veroorzaker is.Fonsz schreef op zondag 23 juni 2019 @ 08:47:
vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen
Mijn zoon heeft zijn g6 plus laten vallen, met dus een prachtige ster in het scherm.
Digitizer werkt nog goed.
Nou blijkt dat lang niet alle reparateurs motorola herstellen. Wat is een goed adres, liefst in Kampen of omgeving?
Digitizer werkt nog goed.
Nou blijkt dat lang niet alle reparateurs motorola herstellen. Wat is een goed adres, liefst in Kampen of omgeving?
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels: [Motorola Moto G6 Plus] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors e.d.: [Motorola Moto G6 Plus] Accessoires
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels: [Motorola Moto G6 Plus] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors e.d.: [Motorola Moto G6 Plus] Accessoires