Motorola heeft vijf nieuwe smartphones in zijn G- en E-budgetlijnen aangekondigd. Het gaat om de G6, G6 Plus en G6 Play en om de E5 en E5 Plus. De G6 en G6 Plus hebben beide twee camera's aan de achterkant. De vijf nieuwe Moto-modellen hebben Qualcomm Snapdragon-processors en draaien Android 8.0 Oreo. De meest uitgebreide smartphone is de Moto G6 Plus, die met zijn 5,9"-scherm wat groter is dan de reguliere G6. De G6 en G6 Plus hebben beide een beeldverhouding van 18:9 en een wat gebolde achterkant van glas. De Moto G6 en de G6 Plus zijn ook de enige modellen van de nieuwe serie die over usb-c beschikken, met ondersteuning voor snelladen. Motorola maakt de G6 met 3GB ram en 32GB opslag beschikbaar, maar er komen ook varianten met 4GB ram en 64GB opslagcapaciteit. De Moto G6 Plus is niet alleen groter dan de G6, maar heeft ook een krachtiger processor en er komt een versie met 6GB ram. De frontcamera biedt de mogelijkheid in te loggen na een gezichtsscan. De vingerafdrukscanner zit bij beide toestellen aan de voorkant en aan de achterkant zitten twee camera's.
Terug naar Inhoudsopgave
Terug naar Inhoudsopgave Terug naar Inhoudsopgave Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.
Terug naar Inhoudsopgave |
Interessante opvolger voor mijn G5 plus, maar heeft deze G6 plus nou wel of niet een dual sim functionaliteit ?
Hopelijk zelfs met extra SD slot, zoals mijn G5 plus heeft.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Ja, dat hoop ik ook. Ik heb nu zelf de gewone G5, en ik heb alle drie de sloten in bezet. Iets wat ik wel erg jammer vindt is dat de startprijzen weer een stuk omhoog zijn gegaan.
Volgens de website hebben alle gepresenteerde Motorola toestellen Dual sim, ik kan alleen niet zien of het slot gedeeld is met de SD kaart.speedme schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:10:
Ik zie het nu inderdaad ook (had hiervoor alleen de Braziliaanse website van Motorola bekeken).rens-br schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:54:
[...]
Volgens de website hebben alle gepresenteerde Motorola toestellen Dual sim, ik kan alleen niet zien of het slot gedeeld is met de SD kaart.
Hopelijk is het geen shared simslot, dat zal duidelijk moeten worden tot de eerste proef-toestellen beschikbaar komen.
Misschien wel goed om de informatie in de OP aan te vullen.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Goed idee. Ik wil daar nog even mee wachten totdat duidelijk is of het inderdaad allemaal dual sim toestellen zijn en/of dat de configuratie gedeeld is.speedme schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 11:57:
[...]
Misschien wel goed om de informatie in de OP aan te vullen.
Ik heb een filmpje gevonden, een duitse hand-on waarin ze de sim-tray er uit halen. Zie ik nu een mogelijkheid tot 2 sim én uitbreiding memory? Kijk hier, op ongeveer 1:15rens-br schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 12:02:
[...]
Goed idee. Ik wil daar nog even mee wachten totdat duidelijk is of het inderdaad allemaal dual sim toestellen zijn en/of dat de configuratie gedeeld is.
YouTube: Moto G6 im Hands-on
Edit: bovenstaande video gaat over de G6, hieronder de G6 Plus. Zelfde verhaal, zie ongeveer 3:40.
YouTube: Motorola MOTO G6 Plus O Melhor intermediário Premium 2018 ? UNBOXING
[ Voor 18% gewijzigd door DrWoetR op 21-04-2018 00:15 . Reden: Aanvulling ]
PSN: DrWoetR / Driveclub: 2Slow4Comfort
Weet iemand meer over de specificaties van de gratis Bluetooth headset die o.a. Mediamarkt aanbiedt bij preorder van de Plus? Ik kan nergens technische details vinden.
https://promo.deskservices.nl/nl-be/18-0218
Edit: De afbeelding op de promo lijkt wel op deze afbeelding van de Pulse Escape +: https://www.google.nl/url...EqTG&ust=1524378687489200
maar heb de vraag ook maar vast uitgezet op de promo website en bij Mediamarkt zelf.
Edit: De afbeelding op de promo lijkt wel op deze afbeelding van de Pulse Escape +: https://www.google.nl/url...EqTG&ust=1524378687489200
maar heb de vraag ook maar vast uitgezet op de promo website en bij Mediamarkt zelf.
[ Voor 53% gewijzigd door MeanGreen op 21-04-2018 08:50 ]
Het lijkt er inderdaad sterk op.DrWoetR schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 00:10:
[...]
Ik heb een filmpje gevonden, een duitse hand-on waarin ze de sim-tray er uit halen. Zie ik nu een mogelijkheid tot 2 sim én uitbreiding memory? Kijk hier, op ongeveer 1:15
YouTube: Moto G6 im Hands-on
Edit: bovenstaande video gaat over de G6, hieronder de G6 Plus. Zelfde verhaal, zie ongeveer 3:40.
YouTube: Motorola MOTO G6 Plus O Melhor intermediário Premium 2018 ? UNBOXING
Hopelijk komt dezelfde versie naar Europa.
Oh wow, dat ziet er behoorlijk premium uit!
Instant buy voor de G6+, als die dual sim + extra SD heeft!
Instant buy voor de G6+, als die dual sim + extra SD heeft!
Nederlands is makkelijker als je denkt
Las net dit artikel over het update beleid van Motorola/ Lenovo. Van de ene kant zijn ze nu wel duidelijk en van de andere kant enigzins teleurstelling als mijn dit vergelijkt met andere merken.
https://www.xda-developer...es-poor-software-support/
https://www.xda-developer...es-poor-software-support/
vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,3850 kw zonnepanelen
Ondanks dat ik pas een paar weken de Moto G5 plus heb, heb ik deze puur genomen om 1 heel belangrijke reden : 2x sim slot + SD slot.
Ik denk ook dat dit het krachtigste verkoopargument van Motorola is (of zou moeten zijn).
Het is al langer bekend dat het bij Motorola niet goed gaat.
Toen ze nog onder het bewind van Google stonden, waren ze echt super goed.
Echter nu ze zijn overgenomen door Lenovo, is het droevig met ze gesteld.
Zeker gezien HMD/Nokia enorm aan de weg aan het timmeren is met hun nieuwe toestellen
(standaard Android, hele snelle updates). Maar bij mijn weten hebben ze geen toestellen met 2 simsloten EN een aparte SD slot.
Maar....als het interne geheugen 64 GB of hoger is, is een aparte SD slot misschien niet eens meer nodig.
Dus ik kijk het nog even aan, anders stap ik over op HMD/Nokia.
Ik denk ook dat dit het krachtigste verkoopargument van Motorola is (of zou moeten zijn).
Het is al langer bekend dat het bij Motorola niet goed gaat.
Toen ze nog onder het bewind van Google stonden, waren ze echt super goed.
Echter nu ze zijn overgenomen door Lenovo, is het droevig met ze gesteld.
Zeker gezien HMD/Nokia enorm aan de weg aan het timmeren is met hun nieuwe toestellen
(standaard Android, hele snelle updates). Maar bij mijn weten hebben ze geen toestellen met 2 simsloten EN een aparte SD slot.
Maar....als het interne geheugen 64 GB of hoger is, is een aparte SD slot misschien niet eens meer nodig.
Dus ik kijk het nog even aan, anders stap ik over op HMD/Nokia.
Eindelijk een telefoon met de vingerafdrukscanner aan de voorkant én een 3,5mm poort aan de onderkant. Allebei een must voor als je de telefoon op een bureau hebt liggen.
Verder ook een (enkele) speaker aan de voorkant, wat veel fijner is dan een speaker aan de onderkant. Hoogst waarschijnlijk ook nog dual sim én SD-kaart slot. Dit gekoppeld aan een prima processor, 4GB werkgeheugen en 64GB interne opslag. Ook niet overdreven zwaar.
Enige nadeel vind ik de achterkant van glas. Dat is onnodig kwetsbaar.
Verder ook een (enkele) speaker aan de voorkant, wat veel fijner is dan een speaker aan de onderkant. Hoogst waarschijnlijk ook nog dual sim én SD-kaart slot. Dit gekoppeld aan een prima processor, 4GB werkgeheugen en 64GB interne opslag. Ook niet overdreven zwaar.
Enige nadeel vind ik de achterkant van glas. Dat is onnodig kwetsbaar.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
En met 8mm hij is nog steeds relatief "dik". Zo te zien komt hij in 2 kleuren, blauw (waarvan ik dacht dat dit zwart was) en zilver. Zilver ziet er wel fris uit, zou dat mooi blijven? Ook wel leuk dat je er (volgens de MM) een "gel protective cover" bij krijgt. Scheelt weer een aftermarket bumpercase.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Volgens de Moto site is de G6 Plus (voor nu?) enkele in donkerblauw beschikbaar. Waarbij de voorkant gewoon zwart is. De G6 wordt in zwart, zilver, donkerblauw en een soort van rosé goud achtig iets leverbaar.SeatRider schreef op zondag 22 april 2018 @ 08:41:
En met 8mm hij is nog steeds relatief "dik". Zo te zien komt hij in 2 kleuren, blauw (waarvan ik dacht dat dit zwart was) en zilver. Zilver ziet er wel fris uit, zou dat mooi blijven? Ook wel leuk dat je er (volgens de MM) een "gel protective cover" bij krijgt. Scheelt weer een aftermarket bumpercase.
De standaard transparante gel case klopt inderdaad. Kwam voorbij in een Braziliaanse unboxing video.
Nadat ik dacht dat ik mijn definitieve keuze had gemaakt voor de Nokia 6 2018 zag ik de aankondiging voor de Moto G6 Plus; Ik vind het een schitterende telefoon en ben nu enorm aan het twijfelen tussen deze twee.
Als ik de update policy van Lenovo moet geloven komt er maar 1 grote Android update naar dit toestel (en waarschijnlijk ook nog rijkelijk laat), en de security updates komen dus maar om de 60-90 dagen ipv maandelijks.
Mocht dat anders zijn dan was de keus heel simpel geweest (Moto), maar nu ben ik er nog steeds niet over uit..
Als ik de update policy van Lenovo moet geloven komt er maar 1 grote Android update naar dit toestel (en waarschijnlijk ook nog rijkelijk laat), en de security updates komen dus maar om de 60-90 dagen ipv maandelijks.
Mocht dat anders zijn dan was de keus heel simpel geweest (Moto), maar nu ben ik er nog steeds niet over uit..
Ik heb inmiddels mijn pre-order voor de Nokia 6.1 geannuleerd. Ook ik heb even getwijfeld, het verschil zit hem in kiezen tussen Android One + een matige camera en de FPS achter, of matige updates + een (waarschijnlijk) redelijk goede camera en de FPS aan de voorkant (wat mij fijner lijkt, met "gestures").Mdsk21 schreef op maandag 23 april 2018 @ 11:02:
Nadat ik dacht dat ik mijn definitieve keuze had gemaakt voor de Nokia 6 blablabla...
...maar nu ben ik er nog steeds niet over uit.
Die 1Gb werkgeheugen zou voor mij geen verschil maken, maar is toch mooi meegenomen.
Momenteel gebruik ik nog een Moto G2 (jaja...) en hoewel deze echt soms wel irritant traag aan het worden is, heb ik niet het gevoel iets te missen aan Android 7 of 8. Wel vind ik het jammer dat de plus 6" groot wordt. Iets minder had ik helemaal niet erg gevonden, maar de normale G6 heeft een langzamere chipset. Nou zou ik mij daar waarschijnlijk nog wel mee redden, maar die komt weer een maand later uit (ik ben de G2 nu echt wel zat) met waarschijnlijk een iets mindere camera.
Eerste wereldproblemen...
Klassieke kastje-muur-kastje syndroom:MeanGreen schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 08:06:
Weet iemand meer over de specificaties van de gratis Bluetooth headset die o.a. Mediamarkt aanbiedt bij preorder van de Plus? Ik kan nergens technische details vinden.
Mediamarkt zegt per e-mail: "Wij weten het niet, vraag maar na in de winkel".
Coolblue zegt per e-mail: "Wij weten het niet, vraag maar aan de fabrikant".
Lenovo zegt per e-mail: "Wij weten het niet, vraag het maar aan de leverancier"

Hier exact dezelfde overweging. Nou ja, buiten het feit dat ik momenteel met een G4 Plus op zak loop. Die is maar 0,7cm korter (en 1,0cm breder en iets dikker) en dat formaat bevalt mij prima. Dus zogezien zou de G6 Plus ook prima moeten bevallen.DrWoetR schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:43:
[...]
Ik heb inmiddels mijn pre-order voor de Nokia 6.1 geannuleerd. Ook ik heb even getwijfeld, het verschil zit hem in kiezen tussen Android One + een matige camera en de FPS achter, of matige updates + een (waarschijnlijk) redelijk goede camera en de FPS aan de voorkant (wat mij fijner lijkt, met "gestures").
Die 1Gb werkgeheugen zou voor mij geen verschil maken, maar is toch mooi meegenomen.
Momenteel gebruik ik nog een Moto G2 (jaja...) en hoewel deze echt soms wel irritant traag aan het worden is, heb ik niet het gevoel iets te missen aan Android 7 of 8. Wel vind ik het jammer dat de plus 6" groot wordt. Iets minder had ik helemaal niet erg gevonden, maar de normale G6 heeft een langzamere chipset. Nou zou ik mij daar waarschijnlijk nog wel mee redden, maar die komt weer een maand later uit (ik ben de G2 nu echt wel zat) met waarschijnlijk een iets mindere camera.
Eerste wereldproblemen...
Ik erger mij dan weer aan de keuze voor een blauwe achterkant. Prima als het enkel de achterkant was, maar je ziet het ook aan de randjes van de voorkant. Dan lijkt de telefoon weer een stuk breder dan 'ie is.
Dat is pas een eerste wereldprobleem
Ook Motorola via 070-7709245 weet niets over de specificaties van de headset. Ze kennen de actie wel, maar die wordt weer door een andere partij of afdeling uitgevoerd.MeanGreen schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:49:
[...]
Klassieke kastje-muur-kastje syndroom:
Mediamarkt zegt per e-mail: "Wij weten het niet, vraag maar na in de winkel".
Coolblue zegt per e-mail: "Wij weten het niet, vraag maar aan de fabrikant".
Lenovo zegt per e-mail: "Wij weten het niet, vraag het maar aan de leverancier"
Heb de keuze voor de G6+ eigenlijk allang gemaakt, maar verbazend wat een bende zo'n bedrijf van een simpele promotie kan maken.
The quest continues...
Krijgt of heeft de Moto G6 Plus ook Qi Wireless Charging?
Zou een beetje zonde zijn om mijn Wireless Charging sets weg te moeten doen, als ik deze telefoon koop.
Ik heb nu een LG G4 met Quick Circle Cover, en wil eigenlijk niet meer zonder Wireless Charging.
Zou een beetje zonde zijn om mijn Wireless Charging sets weg te moeten doen, als ik deze telefoon koop.
Ik heb nu een LG G4 met Quick Circle Cover, en wil eigenlijk niet meer zonder Wireless Charging.
Ik zie dat nergens op de officiële site van Motorola staan, dus ik denk van niet. Dit lijkt mij wel echt een feature die men zou noemen, als het er op zou zitten. Tevens maakt geen enkele website die een preview heeft van de G6 vermelding van deze functie.Fluffy86 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:52:
Krijgt of heeft de Moto G6 Plus ook Qi Wireless Charging?
Als een spiegel, Motorola X4/Sony Xperia XZ Premium-like
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
https://www.coolblue.nl/p...-moto-g6-plus-zilver.html
Maar ja, dat zijn productfoto's en niet echt life-like.
De unboxing video van een G6 play. YouTube: Motorola MOTO G6 PLAY | unboxing
Je zou toch verwachten dat de G6 plus silver er hetzelfde uit ziet.
Die G6 play is wel erg reflecterend. De G5s plus was wat meer mat.
Je kunt inderdaad geen braziliaanse unbox video's vinden. voor de G6 plus silver.
Je kunt inderdaad geen braziliaanse unbox video's vinden. voor de G6 plus silver.
Ik heb inderdaad erg mijn best gedaan, maar niets gevonden. Ik hoop dat er nog gauw een filmpje online komt van de zilveren in het echt, dan kan ik eindelijk orderen.ddaffy schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:30:
https://www.coolblue.nl/p...-moto-g6-plus-zilver.html
En ik baal dat we geen gouden krijgen of een andere "aparte" kleur, dan was de keuze snel gemaakt...
edit: over de koptelefoon: ik heb een Duits filmpje gekeken en daarbij staat dat de koptelefoon de pulse escape is. Dat is dan weliswaar bij de g6, maar ik denk dat het dezelfde is.
[ Voor 22% gewijzigd door charrrt744 op 26-04-2018 15:33 ]
ik keek net weer even een Duitse unboxing van de g6 en de g6 plus naast elkaar en ik schrok toch een beetje van het verschil in de schermen qua ´punchy colours´.......
Welke video was dat?charrrt744 schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:31:
ik keek net weer even een Duitse unboxing van de g6 en de g6 plus naast elkaar en ik schrok toch een beetje van het verschil in de schermen qua ´punchy colours´.......
Misschien deze? YouTube: Unboxing: Motorola Moto G6 & G6 Plus (Deutsch) - Die neuen Preis...
Rechts de G6 plus is iets minder helder.
Maar ik denk dat dat aan verschillende factoren kan liggen. (lichtinval?)
Het was inderdaad precies dit filmpje haha. Nouja, ik hield er rekening mee dat het scherm waarschijnlijk altijd minder is dan het nexus 6p scherm waaraan ik gewend ben, maar doorgaans maakt motorola ondanks lcd toch echt aardige schermen. Ook is de dpi natuurlijk lager dan bij de g6, doordat die eenzelfde scherm lijkt te hebben met evenveel pixels, maar iets kleiner display. Maar ik vond het verschil ineens wel heel groot. Nouja, het is een kwestie van afwachten tot de eerste nl reviews en filmpjes binnenkomen denk ik.ddaffy schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:46:
[...]
Misschien deze? YouTube: Unboxing: Motorola Moto G6 & G6 Plus (Deutsch) - Die neuen Preis...
Rechts de G6 plus is iets minder helder.
Maar ik denk dat dat aan verschillende factoren kan liggen. (lichtinval?)
Hier is dan weer nagenoeg geen verschil te zien (4:00)
hè shit, ik zie net dat de blauwe 2 tot 4 dagen heeft en de zilveren verdorie nog steeds twee weken! Hadden jullie toch gelijk dat die zilveren later gereleased wordt, super irritant dit.ddaffy schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 19:17:
Deze week? Hij mag toch pas op 07-05 released worden in NL?
En dan nog een filmpje waar ik al een tijdje naar uitkeek:
Ik ga m zo kijken.
Lijkt me wel een boeiend toestel en het is tijd dat mn OnePlus X de deur uit gaat na 2.5 jaar, tikt ook veel vakjes die ik zoek in een toestel ( verlengd scherm, goede batterij, stock android, rond 300 euro, redelijke camera )
Enkel Lenovo hun updatebeleid wat ik lees baart me wat zorgen, support op mn OPX was al shitty van Oneplus ( laatste security patch was al na 1 jaar na release ) en met veel moeite 1 nieuwe android versie gezien dus wil op dat vlak wel al wat beter.
Enkel Lenovo hun updatebeleid wat ik lees baart me wat zorgen, support op mn OPX was al shitty van Oneplus ( laatste security patch was al na 1 jaar na release ) en met veel moeite 1 nieuwe android versie gezien dus wil op dat vlak wel al wat beter.
Echt heel ontevreden ben ik wat dat betreft niet. De G4 Plus krijgt nog steeds security updates. Weliswaar vaak een maandje 'te laat' en niet per maand maar per kwartaal, maar toch, het is niet dood. Android 8 gaat de G4 nooit krijgen, maar of ik dat nou echt mis...Katmi schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 20:05:
Lijkt me wel een boeiend toestel en het is tijd dat mn OnePlus X de deur uit gaat na 2.5 jaar, tikt ook veel vakjes die ik zoek in een toestel ( verlengd scherm, goede batterij, stock android, rond 300 euro, redelijke camera )
Ik heb een hele berg posts verplaatst naar: [Motorola Moto G6 Plus] Levertijden & Prijzen. Posts over winkels, bestellen, kleuren, levertijden e.d. horen daar thuis.
Je hebt er inmiddels ruim 2u mee kunnen spelen. Lang genoeghgeert schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 13:47:
Ik heb de mijne net binnen, gisteren besteld bij bol.com...

Wil je misschien een paar real-life foto's van het toestel maken, en je eerste indruk delen?
Mijn vader heeft hem gisteren gekregen. Ik moest hem even instellen. Maar toch best een mooi toestel. Hele snelle vingerafdruk scanner. Erg mooi en helder scherm. Ook heel erg snel moet ik Zeggen. Zelf de A5 2017 maar die viel toch wel in het niet bij de g6 plus. Ook het AMOLED is niet echt beter.
Hier is 'ie binnen 
Het eerste dat opvalt is toch wel het formaat. Groooot. Ik ben benieuwd of dat gaat wennen.
Verder een erg mooi ding. Dat donkere blauwe vind ik erg stijlvol. Ligt ook prettig in de hand. Ik kom van een G4 Plus (die met de kunststof achterkant), maar ik vind de G6 Plus niet minder prettig in de hand liggen. Ondanks de glazen achterkant. Had ik niet verwacht.
Voor de mensen die het zich afvroegen (waar onder ikzelf); de G6 Plus blijft keurig recht liggen als je 'em plat op een tafel bedient. De camera steekt natuurlijk fors uit, maar zit gelukkig in het midden
Het scherm is echt scherp zat en kan zo te zien behoorlijk fel, maar dat moet ik straks buiten testen. Wel valt het mij op dat het iets fletser is dan mijn G4 Plus. Iets warmer ook. Zegt op zich weinig, want ik ben natuurlijk de G4 gewend en weet daardoor niet heel goed meer wat nou echt realistisch is. De instellingen van de G6 helpen mij op zich niet verder. Hij staat al op 'levendige' kleuren. De kleurtemperatuur is 'normaal'. Je kunt 'em ook op 'koelen' zetten (geen geintje, lekker brakke vertaling
), maar dan wordt het veel te blauw. Vrij nutteloze optie dus.
Oh en het ding is heerlijk snel
Het eerste dat opvalt is toch wel het formaat. Groooot. Ik ben benieuwd of dat gaat wennen.
Verder een erg mooi ding. Dat donkere blauwe vind ik erg stijlvol. Ligt ook prettig in de hand. Ik kom van een G4 Plus (die met de kunststof achterkant), maar ik vind de G6 Plus niet minder prettig in de hand liggen. Ondanks de glazen achterkant. Had ik niet verwacht.
Voor de mensen die het zich afvroegen (waar onder ikzelf); de G6 Plus blijft keurig recht liggen als je 'em plat op een tafel bedient. De camera steekt natuurlijk fors uit, maar zit gelukkig in het midden
Het scherm is echt scherp zat en kan zo te zien behoorlijk fel, maar dat moet ik straks buiten testen. Wel valt het mij op dat het iets fletser is dan mijn G4 Plus. Iets warmer ook. Zegt op zich weinig, want ik ben natuurlijk de G4 gewend en weet daardoor niet heel goed meer wat nou echt realistisch is. De instellingen van de G6 helpen mij op zich niet verder. Hij staat al op 'levendige' kleuren. De kleurtemperatuur is 'normaal'. Je kunt 'em ook op 'koelen' zetten (geen geintje, lekker brakke vertaling

Oh en het ding is heerlijk snel
De lengte is ook iets waarom ik eerst eens in de MM ga zien binnenkort naar het toestel dat op display staat, heb momenteel een 5 inch regular 16:9 telefoon en dan is 5.9 inch in verlengd scherm mij misschien te lang, of misschien ook niet 
Scherm kan idd behoorlijk fel, volgens de phonearena review dichtbij 800 nits dus zou meeeeer dan voldoende moeten zijn ook in zonlicht, maar het kan idd een stuk feller dan de reguliere G6.
Wel leuk om te horen dat hij lekker snel is al had ik met een snapdragon 630 daar al vertrouwen in
mijn telefoon begint tergend traag te worden in pokemon go etc , denk dat mijn snapdragon 801 zijn beste tijd heeft gehad.
Nu ff dit topic blijven volgen en hopelijk post iemand binnen een paar dagen zijn batterij ervaringen en hoe het geluid over de 3.5mm jack is, bij zowel de Nokia 6.1 als 7+ is dat naar het schijnt redelijk stil vergeleken met andere phones dus dat deed me al weg sturen van de Nokia's, maar de G6+ heeft Bluetooth 5.0 dus moest de jack hier ook niet heel geweldig zijn dan is het eens tijd voor Bluetooth earbuds
Moest je de tijd hebben en een 2de camera zouden een paar IRL pics van het toestel ook gewaardeerd worden
want al die press shots zien er altijd hetzelfde uit.
Scherm kan idd behoorlijk fel, volgens de phonearena review dichtbij 800 nits dus zou meeeeer dan voldoende moeten zijn ook in zonlicht, maar het kan idd een stuk feller dan de reguliere G6.
Wel leuk om te horen dat hij lekker snel is al had ik met een snapdragon 630 daar al vertrouwen in
Nu ff dit topic blijven volgen en hopelijk post iemand binnen een paar dagen zijn batterij ervaringen en hoe het geluid over de 3.5mm jack is, bij zowel de Nokia 6.1 als 7+ is dat naar het schijnt redelijk stil vergeleken met andere phones dus dat deed me al weg sturen van de Nokia's, maar de G6+ heeft Bluetooth 5.0 dus moest de jack hier ook niet heel geweldig zijn dan is het eens tijd voor Bluetooth earbuds
Moest je de tijd hebben en een 2de camera zouden een paar IRL pics van het toestel ook gewaardeerd worden
Als je van een 5" 16:9 komt, dan gaat 5,9" 18:9 echt schrikken worden. Nogmaals, het is echt een lel. Ook zo'n beetje de grootste telefoon nu op de markt, denk ik? De Nokia 7+ wordt momenteel ook als huge gezien en die is ietsje kleiner dan de G6 Plus.Katmi schreef op maandag 7 mei 2018 @ 19:42:
De lengte is ook iets waarom ik eerst eens in de MM ga zien binnenkort naar het toestel dat op display staat, heb momenteel een 5 inch regular 16:9 telefoon en dan is 5.9 inch in verlengd scherm mij misschien te lang, of misschien ook niet
Wel leuk om te horen dat hij lekker snel is al had ik met een snapdragon 630 daar al vertrouwen inmijn telefoon begint tergend traag te worden in pokemon go etc , denk dat mijn snapdragon 801 zijn beste tijd heeft gehad.
Moest je de tijd hebben en een 2de camera zouden een paar IRL pics van het toestel ook gewaardeerd wordenwant al die press shots zien er altijd hetzelfde uit.
Foto's maken wordt lastig, geen camera meer. De plaatjes vanuit de G4 zullen de G6 weinig recht doen. Verder ook allemaal niet heel spannend. De voorkant is standaard zwart, de achterkant diep donkerblauw wat vooral met wat licht erop een hele deftige kleur is
Overigens werkt het navigeren (home, back, multitask) middels de vingerafdrukscanner verassend goed. Daar kan ik prima aan wennen. Wordt het scherm nog langer
De 3,5mm uitgang ga ik straks testen. Dat is ook één van de redenen dat ik de G6 Plus wilde hebben; hij heeft er eentje én aan de onderkant. Ook nog eens rechtsonder, wat naar mijn mening de allerbeste positie is.
Overigens zie ik het scherm nog steeds als het zwakke punt. De slechte zwartwaarde lijkt de boosdoener te zijn. Daardoor mis je contrast en dat merk je. Zwart is ook duidelijk niet echt zwart. Valt vooral op bij YouTube in landscape modus door de 18:9 verhouding.
[ Voor 5% gewijzigd door Rossi46 op 07-05-2018 20:08 ]
Ja de afmetingen is iets wat me ook nog schrik geeft, het is moeilijk te zien in videos zeker als iemand met grote handen het toestel vast neemt in 1 hand, maar het lijkt ook wel huge te zijn, nuja dat ga ik dan eens voor mijzelf zien in de MM.
Als je de officiele nummers erbij neemt is het niet zoveel groter als een G5+ naar het schijnt, maar die heb ik ook nooit vast gehad
3.5mm jack aan de onderkant vind ik idd ook het beste, de bovenkant vind ik awkward omdat dan de kabel van je earbuds van boven naar onder afloopt, vind ik ook in de weg zitten als ik het toestel vasthou.
Heb ik nu op mijn OPX en haat ik eig sinds dag 1
Dat van die zwartwaardes vind ik wel vreemd, nog niet tegengekomen als klacht op Youtube of op written reviews gelijk phonearena, ik verwacht er zowiezo al minder van omdat ik nu op AMOLED zit dus zwart is tjah, zwart
Al denk ik met een IPS LCD dat dit ook weer afhankelijk is van hoe hoog de brightness staat, meer brightness = meer backlight = minder diep zwart.
Zou jammer zijn als ik hem te groot ga vinden, vind het design mooi voor de prijs en de camera is beter dan de Nokia 6.1 wat hetzelfde kost, en ik wil ook geen standard 16:9 scherm meer na een tijdje op een LG G6 te hebben gezeten, dat verlengd scherm is zoveel leuker om dingen te lezen of web browsing te doen.
Als ik hem te groot ga vinden ben ik al bijna verplicht te wachten tot Xiaomi de 6X omzet naar een Mi A2 met Android One want de snapdragon 450 in de gewone G6 gaat het niet zijn voor mij.
Als je de officiele nummers erbij neemt is het niet zoveel groter als een G5+ naar het schijnt, maar die heb ik ook nooit vast gehad
3.5mm jack aan de onderkant vind ik idd ook het beste, de bovenkant vind ik awkward omdat dan de kabel van je earbuds van boven naar onder afloopt, vind ik ook in de weg zitten als ik het toestel vasthou.
Heb ik nu op mijn OPX en haat ik eig sinds dag 1
Dat van die zwartwaardes vind ik wel vreemd, nog niet tegengekomen als klacht op Youtube of op written reviews gelijk phonearena, ik verwacht er zowiezo al minder van omdat ik nu op AMOLED zit dus zwart is tjah, zwart
Al denk ik met een IPS LCD dat dit ook weer afhankelijk is van hoe hoog de brightness staat, meer brightness = meer backlight = minder diep zwart.
Zou jammer zijn als ik hem te groot ga vinden, vind het design mooi voor de prijs en de camera is beter dan de Nokia 6.1 wat hetzelfde kost, en ik wil ook geen standard 16:9 scherm meer na een tijdje op een LG G6 te hebben gezeten, dat verlengd scherm is zoveel leuker om dingen te lezen of web browsing te doen.
Als ik hem te groot ga vinden ben ik al bijna verplicht te wachten tot Xiaomi de 6X omzet naar een Mi A2 met Android One want de snapdragon 450 in de gewone G6 gaat het niet zijn voor mij.
[ Voor 19% gewijzigd door Katmi op 07-05-2018 20:35 ]
Heb nu een halve dag kunnen spelen met de G6 Plus, ik kom van de G4 af.
De afmetingen vallen me erg mee voor een 5.9" vergeleken met de G4, maar dat komt vooral door de beeldverhouding, hij voelt iets smaller aan dan de G4, maar is wel een enorm stuk langer. Ik kan hem nog steeds met één hand bedienen, dat was het belangrijkste.
Er wordt een stevige 3A/5V 1.3A/12V TurboCharge voeding meegeleverd, het doorzichtige beschermhoesje voelt wat goedkoop, de telefoon zelf voelt steviger en meer "premium" dan de G4. Ik ga er zeker een ander hoesje bij zoeken, ook al heb ik de G4 veel zonder hoesje én zelfs zonder screenprotector gebruikt.
Migreren vanaf de G4 ging makkelijk, binnen een half uur hadden de telefoons alles gesynct.
De functionaliteiten waren even wennen, maar na het instellen van face-unlock en m'n vingerafdruk, voelde het vertrouwd genoeg om ook de onderste navigation bar uit te zetten. De gestures via de vingerafdruksensor had ik binnen een uurtje onder de knie, en zijn nu al automatisme. Er zit wel weer meer ongevraagde software op helaas, en mail via Microsoft Outlook en voor ik het doorhad was ik gekoppeld aan wat microsoft services
Ik heb hem onder andere al even getest met mijn VR bril, en wat VR-content. Waar mijn G4 al problemen had met alles boven de 1080p kwa 180-graden stereo/3D content, kan de G6 Plus voor zover ik heb kunnen testen ook het zwaardere materiaal aan in 4K. Ik zal het nog eens testen met wat materiaal wat ik met de Kodak Orbit360/4KVR360 heb geschoten op 4K.
Enige moto functie die ik écht mis in vergelijking met de G4: de double tap op de aan/uit knop, voor het oproepen van de camera.
De afmetingen vallen me erg mee voor een 5.9" vergeleken met de G4, maar dat komt vooral door de beeldverhouding, hij voelt iets smaller aan dan de G4, maar is wel een enorm stuk langer. Ik kan hem nog steeds met één hand bedienen, dat was het belangrijkste.
Er wordt een stevige 3A/5V 1.3A/12V TurboCharge voeding meegeleverd, het doorzichtige beschermhoesje voelt wat goedkoop, de telefoon zelf voelt steviger en meer "premium" dan de G4. Ik ga er zeker een ander hoesje bij zoeken, ook al heb ik de G4 veel zonder hoesje én zelfs zonder screenprotector gebruikt.
Migreren vanaf de G4 ging makkelijk, binnen een half uur hadden de telefoons alles gesynct.
De functionaliteiten waren even wennen, maar na het instellen van face-unlock en m'n vingerafdruk, voelde het vertrouwd genoeg om ook de onderste navigation bar uit te zetten. De gestures via de vingerafdruksensor had ik binnen een uurtje onder de knie, en zijn nu al automatisme. Er zit wel weer meer ongevraagde software op helaas, en mail via Microsoft Outlook en voor ik het doorhad was ik gekoppeld aan wat microsoft services

Ik heb hem onder andere al even getest met mijn VR bril, en wat VR-content. Waar mijn G4 al problemen had met alles boven de 1080p kwa 180-graden stereo/3D content, kan de G6 Plus voor zover ik heb kunnen testen ook het zwaardere materiaal aan in 4K. Ik zal het nog eens testen met wat materiaal wat ik met de Kodak Orbit360/4KVR360 heb geschoten op 4K.
Enige moto functie die ik écht mis in vergelijking met de G4: de double tap op de aan/uit knop, voor het oproepen van de camera.
[ Voor 12% gewijzigd door alexnauta op 07-05-2018 23:04 ]
Ja, die Outlook software is heel irritant. Wordt ook echt gepushed tijdens de installatie van het toestel. Je kunt er wel gewoon omheen werken, maar dan moet je wel even opletten. Doet afbreuk aan het idee van 'kale Android met een paar nuttige Moto functies'. De LinkedIn app is overigens ook pre-installed.alexnauta schreef op maandag 7 mei 2018 @ 23:01:
Heb nu een halve dag kunnen spelen met de G6 Plus, ik kom van de G4 af.
De functionaliteiten waren even wennen, maar na het instellen van face-unlock en m'n vingerafdruk, voelde het vertrouwd genoeg om ook de onderste navigation bar uit te zetten. De gestures via de vingerafdruksensor had ik binnen een uurtje onder de knie, en zijn nu al automatisme. Er zit wel weer meer ongevraagde software op helaas, en mail via Microsoft Outlook en voor ik het doorhad was ik gekoppeld aan wat microsoft services![]()
Grappig trouwens om te lezen hoe ervaringen van elkaar kunnen verschillen betreffende het formaat van de telefoon
Een leuke nieuwe moto functie - voor mij - is het maken van een screenshot door drie vingers op het scherm te drukken. Werkt makkelijk!
Ik heb gisteren ook even de 3,5mm uitgang getest. Ik word er niet meteen heel enthousiast van. Er zit erg veel bass in, terwijl de rest een beetje achter lijkt te blijven. De balans lijkt daardoor een beetje zoek. Zijn zulke dingen nog te tweaken door het installeren van bepaalde app's?
Meestal zit er in de audio toepassing die je gebruikt een verwijzing in het menu naar equalizer instellingen.Rossi46 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 11:51:
[..
Ik heb gisteren ook even de 3,5mm uitgang getest. Ik word er niet meteen heel enthousiast van. Er zit erg veel bass in, terwijl de rest een beetje achter lijkt te blijven. De balans lijkt daardoor een beetje zoek. Zijn zulke dingen nog te tweaken door het installeren van bepaalde app's?
Ten minste bij mijn Motorola x style via Spotify e.d. zijn de audio instellingen te wijzigen voor de speaker en voor de koptelefoon.
vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,3850 kw zonnepanelen
Er zit een Dolby Audio app in de app-drawer, daarin zitten audio instellingen en een equalizer. Ik gok dat jou audio ervaring ook komt door de standaard instelling ervan, waarbij de mids en en high duidelijk minder naar voren komen dan wanneer je dat hele Dolby Audio uit zet. (Tenminste, bij mijn goedkope JBL T110bt in-ears. Zal het ook nog eens proberen met de Sennheiser Pcx550 via 3.5mm en via bluetooth)Rossi46 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 11:51:
[...]
[ Voor 26% gewijzigd door thalx op 08-05-2018 16:51 ]
Blbaa
Mijn ervaringen met zo een Dolby equalizer zijn vaak maar meh, het is maar een equalizer.
Een goede DAC in je toestel is veel belangrijker dan zo een equalizer, maar uiteraard moet je in een toestel van 300 euro geen DAC verwachten a la Apple of een LG V30 of een Sony XZ2.
Een deel zal ook afhangen van je gebruikte earbuds/koptelefoon, ik heb ook bass heavy Sony in-ears.
Nuja het voordeel tegenwoordig van technologie is als je 3.5mm jack niet de beste is op je toestel kan je het oplossen met Bluetooth earbuds/koptelefoon, normaal is dat op Bluetooth 5.0 zelfs nog wat beter dan 4.2 dus daar zou je in theorie goed moeten mee zitten op de G6+
Zo elimineer je toch het feit dat je toestel maar een zo-zo DAC heeft, nadeel is dan weer als je nog geen Bluetooth earbuds hebt dat het weer een extra aanschaf kost is.
Een goede DAC in je toestel is veel belangrijker dan zo een equalizer, maar uiteraard moet je in een toestel van 300 euro geen DAC verwachten a la Apple of een LG V30 of een Sony XZ2.
Een deel zal ook afhangen van je gebruikte earbuds/koptelefoon, ik heb ook bass heavy Sony in-ears.
Nuja het voordeel tegenwoordig van technologie is als je 3.5mm jack niet de beste is op je toestel kan je het oplossen met Bluetooth earbuds/koptelefoon, normaal is dat op Bluetooth 5.0 zelfs nog wat beter dan 4.2 dus daar zou je in theorie goed moeten mee zitten op de G6+
Zo elimineer je toch het feit dat je toestel maar een zo-zo DAC heeft, nadeel is dan weer als je nog geen Bluetooth earbuds hebt dat het weer een extra aanschaf kost is.
[ Voor 11% gewijzigd door Katmi op 08-05-2018 16:49 ]
Ik heb vandaag mijn toestel opgehaald. Mooi ding! Wel enorm, dat is even wennen met opbergen. Verder vind ik het grote scherm erg fijn. Het overzetten van data, instellingen etc ging na wat zoeken om hem met mijn S6 te koppelen, soepel. Ik heb de nova instellingen zoveel mogelijk overgenomen. Lekker vertrouwd dus. Verder nog druk aan het wennen.
Ik probeer nu de gratis bluetooth headset te claimen, maar ze willen een aankoopbewijs. Aangezien ik hem met een abo bij tmobile gehaald heb, zit dat in mijn contract. Heb eigenlijk geen zin om dat allemaal op te sturen. Hoe zou ik dat op kunnen lossen?
Ik probeer nu de gratis bluetooth headset te claimen, maar ze willen een aankoopbewijs. Aangezien ik hem met een abo bij tmobile gehaald heb, zit dat in mijn contract. Heb eigenlijk geen zin om dat allemaal op te sturen. Hoe zou ik dat op kunnen lossen?
Er is tussen 7 mei en ergens in juni een actie dat je een bluetooth headset krijgt via lenovo. Zijn geen oortjes, dat dan weer wel.Katmi schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:47:
nadeel is dan weer als je nog geen Bluetooth earbuds hebt dat het weer een extra aanschaf kost is.
Je kan tot Juni je aankoopbewijs mailen om de headset te krijgen ja maar om in aanmerking te komen moest je pre-orderen tussen 25 april en 6 mei want de koptelefoon was een pre-order voordeel, bv bij bol krijg je nu gewoon een 12.50 euro cadeaubon als je het toestel koopt maar tot en met 6 mei stond daar gratis koptelefoon in de plaats van de cadeaubon.
Dus de actie is afgelopen voor wie nu nog een toestel besteld.
Zowiezo zal dat ding niet super geweldig zijn want ik geloof dat dat retail een koptelefoon van 35 euro was ofzo.
Maar deftige earbuds heb je ook al snel, bv op Coolblue heb je momenteel de Jaybird Freedom Special Edition in zwart/zilver voor 59 euro ipv 99 euro.
Zelfs deze JBL koptelefoon van 40 euro zal een stuk beter zijn dan die Motorola : https://www.coolblue.be/n...174/jbl-t450bt-zwart.html
Voor wie het toestel al heeft, hoe voelen de power en volume buttons ? nice en clicky of ?
Zowiezo zal dat ding niet super geweldig zijn want ik geloof dat dat retail een koptelefoon van 35 euro was ofzo.
Maar deftige earbuds heb je ook al snel, bv op Coolblue heb je momenteel de Jaybird Freedom Special Edition in zwart/zilver voor 59 euro ipv 99 euro.
Zelfs deze JBL koptelefoon van 40 euro zal een stuk beter zijn dan die Motorola : https://www.coolblue.be/n...174/jbl-t450bt-zwart.html
Voor wie het toestel al heeft, hoe voelen de power en volume buttons ? nice en clicky of ?
[ Voor 38% gewijzigd door Katmi op 08-05-2018 18:02 ]
Dan zal ik hem wel niet krijgen. Ik had een zilveren gepre-orderd, maar die duurde me te lang. Dus toen de winkel gisteren belde dat ze wel een donkerblauwe voor me hadden, ben ik daarmee akkoord gegaan. Bleek vandaag dat de gehele order (ook de abon-omzetting) geannuleerd moest worden om de blauwe mee te kunnen krijgen. Ik ga morgen wel even bellen.Katmi schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 17:44:
Je kan tot Juni je aankoopbewijs mailen om de headset te krijgen ja maar om in aanmerking te komen moest je pre-orderen tussen 25 april en 6 mei want de koptelefoon was een pre-order voordeel, bv bij bol krijg je nu gewoon een 12.50 euro cadeaubon als je het toestel koopt maar tot en met 6 mei stond daar gratis koptelefoon in de plaats van de cadeaubon.
Ik vind de power en volume buttons stevig aanvoelen. Er zit geen wiebel in of zo. En de vingerscanner is echt wouw! Dat is een enorme vooruitgang voor mij, komende vanaf de S6. Ik swipe er nog niet mee
Ruim 8 uur beeldschermtijd en nog steeds 20% accu over. Wat een genot na de brakke batterij van de S6.
[ Voor 47% gewijzigd door Parkiet71 op 09-05-2018 09:35 ]
Hier mijn bevindingen na installatie van de Moto G6 plus. Bepaalde punten hebben betrekking op de omschakeling van mijn oude Samsung J5 (origineel, 2015) of de nieuwe Android en hebben niet veel met het toestel zelf te maken. Maar ik ratel ze toch gewoon even op.
*) Bij installatie wordt op een gegeven moment gevraagd om tekst. Maar het toetsenbord wordt niet getoond. Helemaal niets. Dan kun je ook moeilijk wat intoetsen. Ikke tikken op het invoerveld (omdat soms het toetsenbord dan toch komt) maar er gebeurde niets. Uiteindelijk door een paar keer heen en terug te gaan lukte het wel.
*) Blijkbaar schakelt Android 8.0 de dataverbinding van de SIM bij installatie gelijk in. Dit heb ik altijd erg hinderlijk gevonden. Want dan wordt er gelijk een €1 van mijn prepaid afgehaald. Ja... ik heb een prepaid kaartje
Ik weet dat bepaalde roms eerst vragen om WiFi voordat ze data inschakelen. Jammer dat deze Android dit niet doet.
*) Er komen (voor standaard Android) wel een heleboel apps automatisch mee. Inderdaad die Outlook die ik niet nodig heb (ik gebruik K9) maar ook nog wat ander spul. LinkedIn, Google Photo, Documents en Spreadheets, Google Duo, etc. Maar ik denk dat dat ook aan Google ligt. Ook moet ik wennen aan de foto-app (standaard dus Google Photo en geen simpele "viewer" meer).
*) Het is even wennen hoe ik het toestel vast moet houden. Het is maar 18mm langer en 4mm breder dan mijn oude Samsung J5 dus het verschil valt voor mij nog wel mee.
*) Ik zal wel moeten kijken hoe ik hem mee ga nemen. Want in de broekzak kan wel, maar dan moet ik niet gaan zitten
Bij de J5 (5") ging dat nog nét wel.
*) Vingerscanner is echt lekker snel. Wel meerdere vingers inscannen want het hangt een beetje af hoe je hem vasthoudt, met welke vinger je hem wilt unlocken. De gezicht-unlock werkt volgens mij alleen na het indrukken van de powertoets (en niet na het aanraken van de vingerscanner). Ik had eigenlijk verwacht dat dat ook zou werken wanneer er een niet herkenbare vinger gebruikt zou worden. Nu moet je dus nog een bepaalde toets indrukken. Kun je net zo goed de vingerscanner gebruiken. (of ik moet niet doorhebben hoe je het moet gebruiken)
*) Ik kom van Android 6 op een Samsung (met fysieke knoppen). Het is dus even wennen aan de andere volgorde/plaats van de knoppen. Maar dat went vrij snel. De vingerswype heb ik nog niet ingesteld maar ga ik wel proberen.
*) Dan het scherm. Dat is iets groter dan mijn J5 (5" tegen 5,9"). Vooral in de hoogte. Wat ik niet zo handig vind is dat de letters en iconen dan werkelijk vreselijk groot zijn. Ik startte Chrome en viel van mijn stoel hoe groot die letters waren. Dit heb ik in de instellingen dus gelijk op de kleinste stand gezet. Wat heb je anders aan een groter scherm
*) Helaas heb ik de native SIP (Voip bellen) niet aan de praat gekregen. Ik kan wel een account maken maar die schijnt ie niet te gebruiken. Ook niet voor inbellen. Dat moet ik nog eens goed nakijken want anders betekent het dat ik een externe SIP-App (sipdroid) moet gebruiken (wat ik liever niet doe).
*) Op de een of andere manier vind ik de standaard Google Keyboard niet zo fijn. Ik ben Swype (van Nuance) gewend. Maar die kon ik totaal niet vinden in de Store (ook niet door te zoeken op Swype). Uiteindelijk wel via een link van de Swype-site zelf kunnen installeren.
*) Opladen gaat lekker snel met de turbolader. Over batterijduur zelf kan ik nog niet zoveel zeggen.
*) Dan nog een kleine opmerking over het scherm. Ik kan mijn vinger er niet precies opleggen. Of eigenlijk wel...
maar heel af en toe voelt het scherm wat "plastic" aan. De ene keer wel en de andere keer niet. Misschien omdat ik mijn J5 gewend ben want ik heb andere er ook niet over gehoord.
Over het algemeen een fijne indruk van het toestel. Hij is lekker snel (vergeleken met mijn J5).
Overigens... gaan jullie een screenprotector gebruiken of denken jullie dat het gorilla glass 3 voldoende bescherming geeft?
*) Bij installatie wordt op een gegeven moment gevraagd om tekst. Maar het toetsenbord wordt niet getoond. Helemaal niets. Dan kun je ook moeilijk wat intoetsen. Ikke tikken op het invoerveld (omdat soms het toetsenbord dan toch komt) maar er gebeurde niets. Uiteindelijk door een paar keer heen en terug te gaan lukte het wel.
*) Blijkbaar schakelt Android 8.0 de dataverbinding van de SIM bij installatie gelijk in. Dit heb ik altijd erg hinderlijk gevonden. Want dan wordt er gelijk een €1 van mijn prepaid afgehaald. Ja... ik heb een prepaid kaartje
*) Er komen (voor standaard Android) wel een heleboel apps automatisch mee. Inderdaad die Outlook die ik niet nodig heb (ik gebruik K9) maar ook nog wat ander spul. LinkedIn, Google Photo, Documents en Spreadheets, Google Duo, etc. Maar ik denk dat dat ook aan Google ligt. Ook moet ik wennen aan de foto-app (standaard dus Google Photo en geen simpele "viewer" meer).
*) Het is even wennen hoe ik het toestel vast moet houden. Het is maar 18mm langer en 4mm breder dan mijn oude Samsung J5 dus het verschil valt voor mij nog wel mee.
*) Ik zal wel moeten kijken hoe ik hem mee ga nemen. Want in de broekzak kan wel, maar dan moet ik niet gaan zitten
*) Vingerscanner is echt lekker snel. Wel meerdere vingers inscannen want het hangt een beetje af hoe je hem vasthoudt, met welke vinger je hem wilt unlocken. De gezicht-unlock werkt volgens mij alleen na het indrukken van de powertoets (en niet na het aanraken van de vingerscanner). Ik had eigenlijk verwacht dat dat ook zou werken wanneer er een niet herkenbare vinger gebruikt zou worden. Nu moet je dus nog een bepaalde toets indrukken. Kun je net zo goed de vingerscanner gebruiken. (of ik moet niet doorhebben hoe je het moet gebruiken)
*) Ik kom van Android 6 op een Samsung (met fysieke knoppen). Het is dus even wennen aan de andere volgorde/plaats van de knoppen. Maar dat went vrij snel. De vingerswype heb ik nog niet ingesteld maar ga ik wel proberen.
*) Dan het scherm. Dat is iets groter dan mijn J5 (5" tegen 5,9"). Vooral in de hoogte. Wat ik niet zo handig vind is dat de letters en iconen dan werkelijk vreselijk groot zijn. Ik startte Chrome en viel van mijn stoel hoe groot die letters waren. Dit heb ik in de instellingen dus gelijk op de kleinste stand gezet. Wat heb je anders aan een groter scherm

*) Helaas heb ik de native SIP (Voip bellen) niet aan de praat gekregen. Ik kan wel een account maken maar die schijnt ie niet te gebruiken. Ook niet voor inbellen. Dat moet ik nog eens goed nakijken want anders betekent het dat ik een externe SIP-App (sipdroid) moet gebruiken (wat ik liever niet doe).
*) Op de een of andere manier vind ik de standaard Google Keyboard niet zo fijn. Ik ben Swype (van Nuance) gewend. Maar die kon ik totaal niet vinden in de Store (ook niet door te zoeken op Swype). Uiteindelijk wel via een link van de Swype-site zelf kunnen installeren.
*) Opladen gaat lekker snel met de turbolader. Over batterijduur zelf kan ik nog niet zoveel zeggen.
*) Dan nog een kleine opmerking over het scherm. Ik kan mijn vinger er niet precies opleggen. Of eigenlijk wel...
Over het algemeen een fijne indruk van het toestel. Hij is lekker snel (vergeleken met mijn J5).
Overigens... gaan jullie een screenprotector gebruiken of denken jullie dat het gorilla glass 3 voldoende bescherming geeft?
Moto G6 vs Moto G6 Plus... Zelfde kleur, ander formaat, andere camera-module..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Heel die Google apps kan je idd niet bij Motorola leggen als minpunt, die zitten zelfs op de Pixel 2 telefoons, die komen gewoon allemaal bij stock android.
Dat plastic aanvoelen zal wel in je hoofd zitten, ik heb momenteel een toestel wat ook voor en achter gorilla glass 3 is en heb dat nog nooit ervaren.
Ik zou er een screenprotector op doen, zeker op zo een groot scherm, alles wat je nodig hebt voor een kras is een korreltje zand of dergelijke en op zo een groot scherm heb je daar wel veel kans toe na lang gebruik, ik zou wel opteren voor een tempered glass protector, kost iets meer maar voelt zoveel beter in gebruik dan van die goedkope plastic protectors die je koopt voor letterlijk een paar euro.
Wat ik ook al opmaak uit voorlopige reviews is dat de 6+ echt wel de kleine meerprijs waard is tov de G6, betere camera, batterij, scherm kan hoger in zonlicht, betere cpu dus beter voor gaming en algemene vlotheid.
Ik vind persoonlijk de reguliere G6 50 euro te duur voor wat het is en zo is het verschil met de g6+ ook echt te klein.
Dat plastic aanvoelen zal wel in je hoofd zitten, ik heb momenteel een toestel wat ook voor en achter gorilla glass 3 is en heb dat nog nooit ervaren.
Ik zou er een screenprotector op doen, zeker op zo een groot scherm, alles wat je nodig hebt voor een kras is een korreltje zand of dergelijke en op zo een groot scherm heb je daar wel veel kans toe na lang gebruik, ik zou wel opteren voor een tempered glass protector, kost iets meer maar voelt zoveel beter in gebruik dan van die goedkope plastic protectors die je koopt voor letterlijk een paar euro.
Wat ik ook al opmaak uit voorlopige reviews is dat de 6+ echt wel de kleine meerprijs waard is tov de G6, betere camera, batterij, scherm kan hoger in zonlicht, betere cpu dus beter voor gaming en algemene vlotheid.
Ik vind persoonlijk de reguliere G6 50 euro te duur voor wat het is en zo is het verschil met de g6+ ook echt te klein.
O, absoluut. Ik neem dat artikel zelf ook met een flinke korrel zoutKatmi schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 20:47:
Die aangehaalde punten in die link vind ik ook flauw, bv 1 punt dat ze aanhalen is dat glass protectors slecht zijn omdat die breken als je telefoon valt, maar dan heb ik liever dat mn glass protector breekt in 100 stukjes dan mn scherm.
[ Voor 9% gewijzigd door rvk op 09-05-2018 21:02 ]
Er is uiteraard kans op chipping en er zijn zoveel merken idd, meestel bekijk ik na een tijd reviews op Amazon of dergelijke en probeer ik die protector dan lokaal te vinden, if not dan bestel ik hem daar.
Maar dat zal nog wel ff duren aangezien het een nieuwe telefoon is dus zowel de aangeboden protectors als de reviews zijn nog schaars.
Maar dat zal nog wel ff duren aangezien het een nieuwe telefoon is dus zowel de aangeboden protectors als de reviews zijn nog schaars.
Zo, vandaag thuis gekomen en aan het eind van de dag tijd gehad om de G6+ eens aan te zetten. Ik kom van een G2 met 5" scherm en ik was een beetje bang dat het formaat mij misschien tegen zou staan, maar het is net als een nieuwere grotere televisie; het went direct.
Vraagje, ik hoor verschillende meningen; nieuwe batterij, eerste paar keren volledig ontladen?
En ik had een flipcover bij smartphonehoesjes.nl besteld, maar deze blijkt te klein. Ik denk dat deze bedoeld is voor de normale G, dus meteen maar even mailen.
Vraagje, ik hoor verschillende meningen; nieuwe batterij, eerste paar keren volledig ontladen?
En ik had een flipcover bij smartphonehoesjes.nl besteld, maar deze blijkt te klein. Ik denk dat deze bedoeld is voor de normale G, dus meteen maar even mailen.
Die tijd van te kijken wat je doet met je batterij is al lang voorbij, dat is al zoiets wat ze 13 jaar geleden zeiden om 24u op te laden als je bv in the phone house een GSM ging kopen.
gewoon gebruiken met de juice die erin zit in het begin tot je gaat slapen of een low battery warning krijgt, of gelijk aan de lader voor je de eerste keer gebruikt, maar heel die toestanden van x aantal keren volledig leeg en weer vol liggen al een aantal jaren achter ons.
Die battery trekt zichzelf recht na een x aantal laadbeurten en gewoon gebruik.
gewoon gebruiken met de juice die erin zit in het begin tot je gaat slapen of een low battery warning krijgt, of gelijk aan de lader voor je de eerste keer gebruikt, maar heel die toestanden van x aantal keren volledig leeg en weer vol liggen al een aantal jaren achter ons.
Die battery trekt zichzelf recht na een x aantal laadbeurten en gewoon gebruik.
[ Voor 8% gewijzigd door Katmi op 09-05-2018 23:11 ]
Inderdaad hoef je je accu niet een paar keer te "cyclen" (volledig ontladen en weer opladen). Li-ion accu's moet je gewoon zo veel mogelijk vol houden, en NOOIT steeds proberen aan te zetten wanneer de telefoon uit is gevallen vanwege lage accuspanning.
Ook niet in de volle zon leggen tijdens het opladen (hitte en volledige ontlading (tot onder de veilige "cut-off" voltages) zijn twee killers voor Li-ion accu's meestal)
Ook niet in de volle zon leggen tijdens het opladen (hitte en volledige ontlading (tot onder de veilige "cut-off" voltages) zijn twee killers voor Li-ion accu's meestal)
Blbaa
De gsm nu een paar dagen in gebruik. Volledig gewend aan het formaat. Ik ben nog wel aan het wennen aan het scherm. Ik heb het idee dat de touchscreen iets minder gevoelig is dan bij de S6. En de kleuren en scherpte zijn ook duidelijk minder dan bij dat toestel. Maar eigenlijk mag ik dat niet vergelijken, want dat was high end en dit is budget. Ik ben erg blij met mijn plus en blij dat ik weer terug ben bij Motorola.
Ik heb nog wel een vraag. Ik wil graag snel en makkelijk geluidsniveau aan kunnen passen. Bijvoorbeeld volledig stil in de nacht, trillen tijdens het sporten, vergaderingen of als ik in een wachtkamer zit en normaal overdag. In de nacht staat hij meestal op de vliegtuigstand, maar ik wil mijn alarm/wekker wel horen. Soms kijk ik nog wat Netflix voor ik ga slapen en dan moet alleen dat geluid aan, maar niet al te hard. Als ik dan in de ochtend weer naar volledig bereikbaar ga, wil ik niet steeds alle verschillende volumes apart aanpassen. Idem bij de andere momenten. De Samsung had daarvoor drie standen in het menu dat je naar beneden trekt. Ik heb al een powertoggle gemaakt, maar dat werkt niet lekker, want de stille stand wordt en blijft harder, als ik overdag een volume harder zet bijvoorbeeld. Hoe regel ik dat?
Ik heb nog wel een vraag. Ik wil graag snel en makkelijk geluidsniveau aan kunnen passen. Bijvoorbeeld volledig stil in de nacht, trillen tijdens het sporten, vergaderingen of als ik in een wachtkamer zit en normaal overdag. In de nacht staat hij meestal op de vliegtuigstand, maar ik wil mijn alarm/wekker wel horen. Soms kijk ik nog wat Netflix voor ik ga slapen en dan moet alleen dat geluid aan, maar niet al te hard. Als ik dan in de ochtend weer naar volledig bereikbaar ga, wil ik niet steeds alle verschillende volumes apart aanpassen. Idem bij de andere momenten. De Samsung had daarvoor drie standen in het menu dat je naar beneden trekt. Ik heb al een powertoggle gemaakt, maar dat werkt niet lekker, want de stille stand wordt en blijft harder, als ik overdag een volume harder zet bijvoorbeeld. Hoe regel ik dat?
Volgens mij door de volume knop in te duwen tot nul =trillen. Nog een keer drukken = alleen alarmen.Parkiet71 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 11:10:
Hey Tweakers met de moto g6 plus,
Is deze telefoon bruikbaar in 'normale' Nederlandse omstandigheden? Dwz, past hij in je broekzak, kun je hem uit je zak halen tijdens het fietsen, om dan rijdend, met één hand, een appje te sturen? Hij lijkt me nogal groot...
Is deze telefoon bruikbaar in 'normale' Nederlandse omstandigheden? Dwz, past hij in je broekzak, kun je hem uit je zak halen tijdens het fietsen, om dan rijdend, met één hand, een appje te sturen? Hij lijkt me nogal groot...
Allemaal mogelijk, echter onder door jouw beschreven situaties, wordt je tevens een potentieel verkeersslachtoffer............kassius81 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 10:14:
Hey Tweakers met de moto g6 plus,
Ik kan hem perfect in één hand houden, net als mijn oude G4. Voorheen hield ik alleen bij éénhandig gebruik de telefoon lager vast, met mijn pink onder de telefoon. Bij de G6 moet ik de telefoon iets hoger vastpakken om hem met één hand vast te kunnen houden én bedienen. Hij past ook makkelijk in m'n broekzak.kassius81 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 10:14:
past hij in je broekzak, kun je hem uit je zak halen tijdens het fietsen, om dan rijdend, met één hand, een appje te sturen? Hij lijkt me nogal groot...
... Hoelang het duurt voordat je aangereden wordt of dat je iemand aanrijdt... Dat durf ik echter niet te zeggen.
[ Voor 36% gewijzigd door alexnauta op 12-05-2018 12:02 ]
Kijk, dat is een mooie! Thx :-)berrieberrie schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 11:34:
[...]
Volgens mij door de volume knop in te duwen tot nul =trillen. Nog een keer drukken = alleen alarmen.
Heeft iemand dit toestel in combinatie met een vodafone simkaart? Werkt sms'en met die combinatie? Bij mij (prepaid) geeft het problemen (geen sms kunnen verzenden/ontvangen). Ze gaan ernaar kijken.
Edit: Zelf inmiddels een oplossing gevonden. Schijnbaar wordt de sms-centrale nummer en instellingen niet goed van de simkaart gepakt bij de standaard berichten-app. Ik heb een andere sms-app gedownload en die werkte wel. Daarna direct weer verwijderd en nu werkt de standaard berichten app ook weer.
Oplossing had ik hier gevonden:
https://android.stackexch...-wont-send-or-receive-sms
Edit: Zelf inmiddels een oplossing gevonden. Schijnbaar wordt de sms-centrale nummer en instellingen niet goed van de simkaart gepakt bij de standaard berichten-app. Ik heb een andere sms-app gedownload en die werkte wel. Daarna direct weer verwijderd en nu werkt de standaard berichten app ook weer.
Oplossing had ik hier gevonden:
https://android.stackexch...-wont-send-or-receive-sms
[ Voor 52% gewijzigd door rvk op 12-05-2018 17:21 ]
Blijft relatief stil in dit topic, had ik niet verwacht.
Ik ben - buiten mijn kritiek op het display, maar ik weet nog niet of dit exemplarisch is - nog altijd erg positief over het toestel. Voor € 300,- vind ik dat het toestel bijzonder veel levert
Ik ben - buiten mijn kritiek op het display, maar ik weet nog niet of dit exemplarisch is - nog altijd erg positief over het toestel. Voor € 300,- vind ik dat het toestel bijzonder veel levert
Hahaha inderdaad! Ik wacht nog altijd op het toestel, dus ik kan nog niets zeggen, maar mijn geduld wordt wel onwijs op de proef gesteld. Ik hoop dat ik het display mooi vind, dat is echt iets wat me vaak tegenvalt en ik klaarblijkelijk toch heel erg belangrijk vind. Ik kan echt niet wachten!
Is er nog iemand die zin heeft wat fotos'van het toestel hier te plaatsen? Ik ben wel benieuwd naar de foto's van de 'gewone' mens.
Is er nog iemand die zin heeft wat fotos'van het toestel hier te plaatsen? Ik ben wel benieuwd naar de foto's van de 'gewone' mens.
Ben nog steeds aan het "ontdekken" en vindt steeds meer mogelijkheden.
Buiten dat dit toestel veel goedkoper was dan mijn vorige Iphone's, en ik niet uitgekeken raak over het gigantisch aanbod van app's, nog geen seconde spijt gehad van mijn aankoop.
De bijgeleverde cover is voor even wel aardig, is wel een vuil en vinger magneet.
Straks wel een steviger cover ophalen, voor € 6,99 op MP, daar mijn Chinese aankoop nog steeds niet is verzonden.
Woensdag op vakantie,
dan moet er wel een beetje stevige bumper omheen.
Buiten dat dit toestel veel goedkoper was dan mijn vorige Iphone's, en ik niet uitgekeken raak over het gigantisch aanbod van app's, nog geen seconde spijt gehad van mijn aankoop.
De bijgeleverde cover is voor even wel aardig, is wel een vuil en vinger magneet.
Straks wel een steviger cover ophalen, voor € 6,99 op MP, daar mijn Chinese aankoop nog steeds niet is verzonden.
Woensdag op vakantie,
Ik ben enorm tevreden tot nu toe. Als smartphone veelvraat (toestellen hiervoor: P20 pro, Nokia 7 Plus, View 10, S8, Z2 Compact) ben ik vaak toch het meest tevreden met een midrange SoC. Met een midranger (met name de SD625/630) is de balans tussen performance en accuduur wat mij betreft perfect.
Specifiek voor de G6 plus: ik vlieg door het OS heen en doe gemakkelijk 2 dagen met mijn accu. Daarbij heb ik de Google camera geinstalleerd (zonder problemen gelukkig, was even bang dat ik c2api nog moest activeren) die voor mooiere plaatjes zorgt dan de stock-camera.
Scherm is wat mij betreft goed genoeg, ook al zijn de AMOLED's van de flagships natuurlijk mooier. Ook audio is in orde. GSMArena bevestigt dit in hun review. Nu nog op zoek naar een beter hoesje, want die erbij wordt geleverd is niet veel soeps
Specifiek voor de G6 plus: ik vlieg door het OS heen en doe gemakkelijk 2 dagen met mijn accu. Daarbij heb ik de Google camera geinstalleerd (zonder problemen gelukkig, was even bang dat ik c2api nog moest activeren) die voor mooiere plaatjes zorgt dan de stock-camera.
Scherm is wat mij betreft goed genoeg, ook al zijn de AMOLED's van de flagships natuurlijk mooier. Ook audio is in orde. GSMArena bevestigt dit in hun review. Nu nog op zoek naar een beter hoesje, want die erbij wordt geleverd is niet veel soeps
ik heb de G6 plus geprobeerd in de winkel de autofocus functie is traag
als je richt op een onderwerp dichtbij dan stelt scherp (autofocus) er zit een merkbaan tijdsverschil in hetzelfde als je richt op een onderwerp op een grote afstand merkbaar ik schat 1 seconde misschien meer. is dat jullie ervaring ook? is het juist dat deze vertraging groter is dan bij andere vergelijkbare toestellen?
als je richt op een onderwerp dichtbij dan stelt scherp (autofocus) er zit een merkbaan tijdsverschil in hetzelfde als je richt op een onderwerp op een grote afstand merkbaar ik schat 1 seconde misschien meer. is dat jullie ervaring ook? is het juist dat deze vertraging groter is dan bij andere vergelijkbare toestellen?
Goeiemorgen, merk je een groot verschil tussen de Nokia 7 Plus die qua specs vergelijkbaar is met de Moto G6 Plus?DrBos schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:16:
Ik ben enorm tevreden tot nu toe. Als smartphone veelvraat (toestellen hiervoor: P20 pro, Nokia 7 Plus, View 10, S8, Z2 Compact) ben ik vaak toch het meest tevreden met een midrange SoC. Met een midranger (met name de SD625/630) is de balans tussen performance en accuduur wat mij betreft perfect.
Even kort wat random bevindingen 
- Het glas rondom maakt de telefoon natuurlijk super kwetsbaar, maar het ligt - ondanks de 'gladheid' - wel heerlijk in de hand. Geholpen door de mooi afgeronde randen naar de achterkant toe. Voelt beduidend luxer dan de G4 Plus. Een hoesje dat dat weer volledig teniet natuurlijk. Daarom gebruik ik ook nooit hoesjes om m'n telefoon.
- De speaker weet bij bellen niet te overtuigen. Het geluid is minder goed dan bij de G4 Plus. Zowel met de telefoon aan het oor (valt daarbij vooral op dat het maximale volume niet hoog is) als ook bij bellen over de speaker (algehele kwaliteit van geluid minder dan ik gewend ben).
- De OS loopt super soepel. Heel tof. Echt bij alles.
- Het scherm is 'gladder' dan bij de G4 Plus. Ik heb dat nooit echt als een kenmerk gezien, maar het valt echt op. Gekoppeld aan de soepele OS heb je echt het gevoel door de menu's heen te glijden
- Als je met je hand boven de telefoon zweeft licht het scherm kort op, zodat je de tijd, datum, acculading en notificaties kunt checken. Handige feature.
- De 'turbolader' laadt echt snel op. De G4 Plus had ook een snellader, maar deze gaat duidelijk rapper.
Ik merkte in MM dat ik de Nokia beduidend minder fijn in de hand vond liggen, door de wat scherpere randen bij de Nokia.Qbic schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 08:51:
[...]
Goeiemorgen, merk je een groot verschil tussen de Nokia 7 Plus die qua specs vergelijkbaar is met de Moto G6 Plus?
De Nokia voelt veel zwaarder in de hand. Ik had problemen met standby drain bij de Nokia, en kon er niet goed achter komen waardoor. Dit heb ik niet bij de Moto. Ook ben ik best onder de indruk van de G6 Plus camera. Beide zijn supersnel in mijn beleving.Qbic schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 08:51:
[...]
Goeiemorgen, merk je een groot verschil tussen de Nokia 7 Plus die qua specs vergelijkbaar is met de Moto G6 Plus?
Beide vind ik prachtige toestellen overigens.
Anoniem: 846847
Beste medegebruikers van de moto G6 plus!
Ik heb een vraag.. Zijn er meer mensen met klachten dat het scherm wat je eerst constant open had staan dus bijvoorbeeld de website van Tweakers en daarna terug gaat naar de homepage je dan dat scherm van de website nog op de achtergrond ziet?
Ik heb de telefoon nu 2 dagen in gebruik en merk dit constant op. Heb de telefoon al is terug gezet naar fabrieksinstellingen maar dit mocht niet baten.
Hoor graag van jullie!
Ik heb een vraag.. Zijn er meer mensen met klachten dat het scherm wat je eerst constant open had staan dus bijvoorbeeld de website van Tweakers en daarna terug gaat naar de homepage je dan dat scherm van de website nog op de achtergrond ziet?
Ik heb de telefoon nu 2 dagen in gebruik en merk dit constant op. Heb de telefoon al is terug gezet naar fabrieksinstellingen maar dit mocht niet baten.
Hoor graag van jullie!
Volgens mij moet je de tabbladen in Chrome for Android altijd handmatig sluiten. Anders blijven ze gewoon als tabblad zichtbaar (tenzij je op die pagina op back gedrukt hebt, en niet home).
Je kunt alle tabbladen sluiten door op het getalletje te drukken rechtsboven, en dan onder de de drie puntjes op "Alle tabbladen sluiten". Je kunt ze in dat scherm natuurlijk ook een voor een sluiten.
Je kunt alle tabbladen sluiten door op het getalletje te drukken rechtsboven, en dan onder de de drie puntjes op "Alle tabbladen sluiten". Je kunt ze in dat scherm natuurlijk ook een voor een sluiten.
727751
Heb m ook nu bijna twee weken via Bol.com. Ben meer dan tevreden, had hiervoor een Wiko Fever 4g, die voldeed niet echt meer, zeker wbt camera.
Dan over de G6+:
+ lekker groot en helder scherm
+ vingerafdruksensor is echt snel (enige vergelijking heb ik met hp elitebook)
+ ex Google apps redelijk kaal, en aangezien ik die veel gebruik zal je mij daar niet over horen
+ snelheid is prima, camera ook (nog geen autostabilisatie kunnen ontdekken)
+ opladen gaat razendsnel, voordat ik naar bed ga en als ik opsta ongv. 20 minuten en dan kan ik r soms wel 2 dagen mee doen (rustig gebruik)
Kortom, voor dit geld zit je vind ik erg goed qua specs, hoewel ik geen expert ben. Dualsim ervaringen komen pas na de zomer voor mij. Ik denk ook niet dat je veel meer nodig hebt dan dit, zeker gezien de meerprijzen voor een beetje sneller/betere camera etc.
Minpunten:
- die camera steekt echt uit en aangezien ik niet wil weten of i tegen een stootje bestand is toch maar een flip cover gekocht.. en dan wordt t n groot verhaal
- geen notificatieled, maar dat nadeel wordt deels weggewerkt doordat je scherm actief wordt als je erbij in de buurt komt met bijv je hand
- je kan de standaard home/terug/overzicht knoppen gebruiken via de vingerafdruksensor, maar dat kan dan weer niet zonder te trillen
- met 6" en hoesje wordt t toch wel n aardig ding... zeker als je zelf ook niet de Obelix onder de mensen bent
Tot zover mijn algemene comments
Dan over de G6+:
+ lekker groot en helder scherm
+ vingerafdruksensor is echt snel (enige vergelijking heb ik met hp elitebook)
+ ex Google apps redelijk kaal, en aangezien ik die veel gebruik zal je mij daar niet over horen
+ snelheid is prima, camera ook (nog geen autostabilisatie kunnen ontdekken)
+ opladen gaat razendsnel, voordat ik naar bed ga en als ik opsta ongv. 20 minuten en dan kan ik r soms wel 2 dagen mee doen (rustig gebruik)
Kortom, voor dit geld zit je vind ik erg goed qua specs, hoewel ik geen expert ben. Dualsim ervaringen komen pas na de zomer voor mij. Ik denk ook niet dat je veel meer nodig hebt dan dit, zeker gezien de meerprijzen voor een beetje sneller/betere camera etc.
Minpunten:
- die camera steekt echt uit en aangezien ik niet wil weten of i tegen een stootje bestand is toch maar een flip cover gekocht.. en dan wordt t n groot verhaal
- geen notificatieled, maar dat nadeel wordt deels weggewerkt doordat je scherm actief wordt als je erbij in de buurt komt met bijv je hand
- je kan de standaard home/terug/overzicht knoppen gebruiken via de vingerafdruksensor, maar dat kan dan weer niet zonder te trillen
- met 6" en hoesje wordt t toch wel n aardig ding... zeker als je zelf ook niet de Obelix onder de mensen bent
Tot zover mijn algemene comments
Dat begrijp ik maar dit bedoel ik eigenlijk niet. Bedoel dat op het moment ik weer naar mijn homescherm ga ik dus op mijn achtergrond foto de website vaag nog zie staan. Het probleem is lastig uit te leggen maar hoop dat iemand me begrijpt. Op het moment dat ik dan mijn camera open zie ik ook mijn toetsenbord lichtjes in het scherm staan. Of de webbalkddaffy schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:52:
Volgens mij moet je de tabbladen in Chrome for Android altijd handmatig sluiten. Anders blijven ze gewoon als tabblad zichtbaar (tenzij je op die pagina op back gedrukt hebt, en niet home).
Ik zit te twijfelen tussen de Moto G6 Plus en de Xiaomi Mi A1 64GB. De Xiaomi is 100 Euro goedkoper en heeft dus een lichte voorkeur. Daarbij komt ook nog het updatebeleid van Lenovo waar ik veel over hoor. Ik snap dat de Xiaomi iets mindere specs heeft maar is het die 100 Euro meer het waard?
Zou iemand persé voor de Moto G6 Plus gaan?
Bedankt!
Zou iemand persé voor de Moto G6 Plus gaan?
Bedankt!
Je hebt ook een protector voor de lens, heb deze besteld727751 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:57:
Minpunten:
https://nl.aliexpress.com...759140e&priceBeautifyAB=0
ik heb ook de vingersensor in gebruik om te navigeren, maar bij mij trilt hij niet. Ik heb zo ongeveer alle trilmeldingen in de instellingen uitgezet, dus waarschijnlijk zit het daar.727751 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:57:
ik ben voor een vrouw een behoorlijke Obelix (
Ik heb hem nu ook 2 weken in gebruik en dit zijn wat bevindingen.
Ik ben ontzettend blij met met name de batterijduur. Waar ik eerder bij de S6 de zenuwen kreeg, als ik weg moest en er nog maar 30% over was, ga ik nu gerust nog sporten met muziek op en stuur nog whatsapp etc. Ik ben zowel met als zonder koptelefoon ook behoorlijk tevreden over het geluid.
Ik heb wel het gevoel dat de GPS niet zo sterk is. Ik gebruik Endomondo en daarin krijg ik toch regelmatig de melding dat de GSP-verbinding langere tijd weg was. Dat gebeurt dan tussen veel huizen of als ik een winkel in loop. Die meldingen kreeg ik niet met de S6, dus vandaar dat het me opvalt. Google Maps gaat prima. Parkmobile heeft weer meer moeite.
Wat ik wel mis, is een goede Gallerij app. Nu gaat het allemaal via Google foto's en daar ben ik echt minder fan van. Heb nu een simpele erop gezet en dat gaat goed.
Het beeldscherm vind ik duidelijk minder, als de helderheid lager staat. Bij een hogere (vanaf ca 75%) ben ik ook erg tevreden over het scherm.
Navigeren via de vingersensor is erg prettig, alleen even wennen. Voordeel is dat mijn kinderen het (nog) niet snappen en dus laten ze mijn telefoon nu liggen
Ik had via oma ali een hoesje besteld, maar die is waarschijnlijk voor de gewone G6. Gelukkig heb ik mijn geld teruggekregen.. Daarna via smartphonehoesjes eentje besteld, omdat ik er snel eentje wilde (oa vanwege die camera) en die past wel goed. Aangezien ik pasje en rijbewijs bij me wil hebben, dus een flipcover besteld. Het is een flink geval dan
Ik ben ook erg verrast over de opslagruimte van 64G. Ik denk dat ik dat bij het plaatsen van de order verkeerd begrepen had, want ik dacht dat ik 32 kreeg. Dit is meer dan genoeg ruimte.
Met de camera heb ik nog niet veel gedaan. Vind het dus lastig om daar meer over te zeggen.
Mmm, nee, dat zie ik niet. Hoe staat je helderheid? Heb je er een screenprotector overheen (hoewel ik me niet voor kan stellen dat dat iets uitmaakt)?Anoniem: 846847 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:15:
[...]
Bedoel dat op het moment ik weer naar mijn homescherm ga ik dus op mijn achtergrond foto de website vaag nog zie staan. ... Op het moment dat ik dan mijn camera open zie ik ook mijn toetsenbord lichtjes in het scherm staan. Of de webbalk
Nu gebruik ik wel altijd een zwarte achtergrond als home- en lockscreen. Ik weet dus niet hoe het is als ik een afbeelding gebruik als achtergrond.
Nog geen screenprotector en helderheid op een kwart. Vraag me af of het aan het toestel ligt of aan een software fout..ddaffy schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:49:
[...]
Mmm, nee, dat zie ik niet. Hoe staat je helderheid? Heb je er een screenprotector overheen (hoewel ik me niet voor kan stellen dat dat iets uitmaakt)?
Nu gebruik ik wel altijd een zwarte achtergrond als home- en lockscreen. Ik weet dus niet hoe het is als ik een afbeelding gebruik als achtergrond.
Het lijkt me in ieder geval niet goed.Anoniem: 846847 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:53:
[...]
Vraag me af of het aan het toestel ligt of aan een software fout..
https://www.androidauthority.com/screen-burn-in-801760/
https://forums.lenovo.com...tion-problem/td-p/3956826
https://forum.xda-develop...een-ghosting-fix-t3669059
Let op. Sommige programma's claimen het op te kunnen lossen maar zouden eigenlijk gewoon de rest van de pixels "branden".
Blijft de ghost-image gewoon staan of vervaagt het na een tijdje?
Ik heb de websites gelezen en dit komt zeker overeen met mijn probleem. Het vervaagt wel na een bepaalde tijd maar dit duurt erg lang. Denk dat het slim is als ik even terug ga met de telefoon of niet?ddaffy schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 16:30:
[...]
Het lijkt me in ieder geval niet goed.
https://www.androidauthority.com/screen-burn-in-801760/
https://forums.lenovo.com...tion-problem/td-p/3956826
https://forum.xda-develop...een-ghosting-fix-t3669059
Let op. Sommige programma's claimen het op te kunnen lossen maar zouden eigenlijk gewoon de rest van de pixels "branden".
Blijft de ghost-image gewoon staan of vervaagt het na een tijdje?
Dat lijkt mij wel zo handig. Je kunt natuurlijk gaan zitten klungelen om het goed te krijgen maar het zou gelijk al goed moeten zijn. En aangezien je niet zeker weet of het iets hardwarematig is of softwarematig op te lossen zou zijn, mag de fabrikant dat uitzoeken, lijkt me.Anoniem: 846847 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 17:19:
[...]
Denk dat het slim is als ik even terug ga met de telefoon of niet?
Bedankt iig voor de tip, ik ga er mee terug!ddaffy schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 17:22:
[...]
Dat lijkt mij wel zo handig. Je kunt natuurlijk gaan zitten klungelen om het goed te krijgen maar het zou gelijk al goed moeten zijn. En aangezien je niet zeker weet of het iets hardwarematig is of softwarematig op te lossen zou zijn, mag de fabrikant dat uitzoeken, lijkt me.
wel heel erg vervelend joh! Succes ermee!Anoniem: 846847 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 17:19:
[...]
Ik heb de websites gelezen en dit komt zeker overeen met mijn probleem. Het vervaagt wel na een bepaalde tijd maar dit duurt erg lang. Denk dat het slim is als ik even terug ga met de telefoon of niet?
Screen burn-in heb ik nog geen last van gehad met de G6 Plus gelukkig, mijn oude G4 had er wel heel veel last van.
Toestel 2 dagen in bezit, over het algemeen heel tevreden. Batterij gaat heel lang mee, telefoon werkt gewoon vloeiend. Enigste minpunt vind ik toch wel de selfie-camera. Beeld is echt slecht, ik kom van een S8. Ik weet dat dat niet te vergelijken is, maar deze selfie-camera is zelfs slechter dan mijn hele oude S3. Dit had ik niet verwacht van een toestel uit 2018, ook al is het een budget telefoon.
Als je flink aan het doorzakken bent geweest, zien alle foto's van je zelf er niet uit, ligt echt niet aan de camera, ik spreek uit ervaring !Neco75 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:12:
Toestel 2 dagen in bezit, over het algemeen heel tevreden. Batterij gaat heel lang mee, telefoon werkt gewoon vloeiend. Enigste minpunt vind ik toch wel de selfie-camera. Beeld is echt slecht, ik kom van een S8. Ik weet dat dat niet te vergelijken is, maar deze selfie-camera is zelfs slechter dan mijn hele oude S3. Dit had ik niet verwacht van een toestel uit 2018, ook al is het een budget telefoon.

Anoniem: 1073467
Is er al iemand die een SD kaart gebruikt als intern geheugen?
Bij mij is het alleen mogelijk als portable device te formateren via het menu.
Ben benieuwd wie het gelukt is.
Verder valt het geluid tegen van de interne speaker vergeleken met de moto g5 s.
Het scherm went snel en werkt lekker.
Verder valt het geluid tegen van de interne speaker vergeleken met de moto g5 s.
Ik herken dit niet bij mijn exemplaar.Anoniem: 846847 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:33:
Beste medegebruikers van de moto G6 plus!
Hoor graag van jullie!
Op mijn Nexus 5X maakte ik altijd veel gebruik van het Google nieuwsoverzicht, ook wel Google Now genoemd volgens mij. Als ik dit oproep op de G6 door de vingerafdruksensor ingedrukt te houden, krijg ik een leeg scherm te zien. Heeft iemand enig idee waarom dit niet werkt? Ik zou dit graag willen activeren.
Ik denk dat ik gewoon net een verkeerd exemplaar heb. Ben momenteel weer terug onderweg naar de winkel. Een goede vriend van me werkt bij de Mediamarkt en geeft aan dat dit Dead On Arrival is dus dat ik als het goed is meteen een nieuw toestel moet krijgen dus ben benieuwd.
Anoniem: 262853
Je bent wel ingelogd bij de Google Feed en het weergeven van de feed staat ook aan?jhjbrinks88 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 08:57:
Op mijn Nexus 5X maakte ik altijd veel gebruik van het Google nieuwsoverzicht, ook wel Google Now genoemd volgens mij. Als ik dit oproep op de G6 door de vingerafdruksensor ingedrukt te houden, krijg ik een leeg scherm te zien. Heeft iemand enig idee waarom dit niet werkt? Ik zou dit graag willen activeren.
Ik heb dezelfde ervaring hier met mijn SD kaart. Volgens Moto moet je de keuze krijgen om te kiezen voor portable of internal storage bij de eerste setup maar bij mij neemt hij hem standaard in gebruik als portable storage. Bij de instellingen zou je ook de optie moeten hebben om hem te formateren als internal maar ook dit ontbreekt bij mij.Anoniem: 1073467 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 21:00:
Is er al iemand die een SD kaart gebruikt als intern geheugen?
Gaat in mijn geval om een Kingston 64GB UHS1 kaartje icm de G6 plus. Was standaard geformatteerd als exfat wat meteen werd herkend door het toestel. Als experiment de kaart ook geformatteerd als NTFS waarna het toestel aangeeft dat de kaart corrupt is en hem daarna weer formatteren als portable storage.
Is er iemand die het wel gelukt is om zijn kaart als internal storage te formatteren?
Ik heb via Google of de support forums nog geen gelijke vraagstelling kunnen vinden voor dit probleem.
Anoniem: 262853
Probeer dit eens.Remi schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:57:
[...]
Is er iemand die het wel gelukt is om zijn kaart als internal storage te formatteren?
https://forum.xda-develop...card-to-internal-t3583875
Ik ben gewoon ingelogd met mijn Google account en Feed staat aan. Hoe is de ervaring bij anderen? Wel een nieuwsoverzicht of ook een blanco scherm?Anoniem: 262853 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 09:11:
[...]
Je bent wel ingelogd bij de Google Feed en het weergeven van de feed staat ook aan?
ik heb een nieuwsoverzicht.jhjbrinks88 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 12:01:
[...]
Ik ben gewoon ingelogd met mijn Google account en Feed staat aan. Hoe is de ervaring bij anderen? Wel een nieuwsoverzicht of ook een blanco scherm?
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels: [Motorola Moto G6 Plus] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors e.d.: [Motorola Moto G6 Plus] Accessoires
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels: [Motorola Moto G6 Plus] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors e.d.: [Motorola Moto G6 Plus] Accessoires