• Arthur23
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 30-05 21:48
Parkiet71 schreef op zondag 7 april 2019 @ 08:39:
[...]

Ja, hier ook regelmatig.
The_Admin schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:05:
Is het downloadbeheer. Zet de meldingen daar van uit en je bent er vanaf. Je krijgt overigens nog steeds wel te zien als je zelf bewust een file download, maar de spooktrillingen zijn dan voorbij.
Volgens mij heb ik het (uiteindelijk) opgelost. Eerst heb ik de meldingen van het downloadbeheer uitgezet zoals werd aangegeven door Loveless85, en dat leek het op te lossen. Ik heb nu ook de meldingen voor de Moto Actions uitgeschakeld(deze gaf meldingen als ik mijn nachtscherm aan had) en daarnaast had ik de standaard klok widget die ook een weerbericht bevat, die blijkt ook iedere keer als die update een trilling te geven. Dus ik heb nu de klok widget zonder weerbericht.
Mochten mensen hetzelfde probleem hebben kunnen die het wellicht nu ook oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:31
Ik krijg sinds 1 juli geen security patches meer. Jullie ook?

Kan het zijn dat we aan het eind van onze ondersteuning zitten? Dat lijkt me wel erg snel (en onveilig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:32

TFHfony

Professional Weirdo

LeBrun schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:06:

Kan het zijn dat we aan het eind van onze ondersteuning zitten? Dat lijkt me wel erg snel (en onveilig).
Dan heb ik hem begin deze maand blijkbaar precies op tijd weggedaan voor een Android One toestel.
Overigens heb ik mijn G6+ verkocht via rebuy. Kreeg er nog 91 Euro voor. Viel niet tegen :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-05 09:30
LeBrun schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:06:

Krijg op dit moment een update binnen, beveiligingsupdate t/m 1 september.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/y90IV7f8sVQidFikFHzSI4iW/thumb.png

[ Voor 18% gewijzigd door Wobcat op 05-11-2019 21:03 . Reden: screenshot bijgevoegd ]

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (KBX) Harkanoid
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:50
Ondertussen heb ik de update naar 1 okt 2019 gehad, sinds die tijd blijft hij zo nu en dan 4-5 sec random bevroren echt irritant,maar wat het veroorzaakt? Geen idee,wie weet het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05 12:58
(KBX) Harkanoid schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 23:11:
Ondertussen heb ik de update naar 1 okt 2019 gehad, sinds die tijd blijft hij zo nu en dan 4-5 sec random bevroren echt irritant,maar wat het veroorzaakt? Geen idee,wie weet het?
Ik heb sinds kort een Motorola G6 Plus als zakelijk toestel en zit (nog) op beveiligingsupdate 1 september 2019.

Hoe vaak brengt Motorola beveiligingsupdates uit ?
Mijn defecte Nokia 7 plus kreeg deze netjes elke maand, maar ik vermoed dat Motorola dit niet doet. Klopt dat ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 15:32

TFHfony

Professional Weirdo

speedme schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 21:22:
[...]

Ik heb sinds kort een Motorola G6 Plus als zakelijk toestel en zit (nog) op beveiligingsupdate 1 september 2019.

Hoe vaak brengt Motorola beveiligingsupdates uit ?
Mijn defecte Nokia 7 plus kreeg deze netjes elke maand, maar ik vermoed dat Motorola dit niet doet. Klopt dat ?
Normaal gesproken 1 keer per kwartaal en dit voor een periode van 2 jaar na release. Dus waarschijnlijk nog 1 of 2.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (KBX) Harkanoid
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:50
Ik heb die van okt 2019 gehad op me g6 pláy met Android Pie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Laatst online: 13:19

Lief Adje

Love is in the air

Vandaag de November update (PPWS29.116-20-13) binnen gekregen! (G6 Plus)

[ Voor 15% gewijzigd door Lief Adje op 04-12-2019 14:18 ]

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Lief Adje schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:17:
Vandaag de November update (PPWS29.116-20-13) binnen gekregen! (G6 Plus)
Hier ook.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speedme
Vandaag PPWS29.116-20-16 binnen gekregen.

Alleen security update bijgewerkt tot 1 januari 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:08

rvk

Wie hier gebruikt de Moto G6 (plus) met Android 9 (laatste versie) in combinatie met een carkit (Renault R-Link)?

Ik heb al een tijdje last van het feit dat bij inkomende gesprekken, de carkit "Onbekende beller" aangeeft (Of Privaat o.i.d.). Ook op mijn Samsung Galaxy Watch komt er geen Caller ID wanneer ik deze via bluetooth binnen laat komen. Uiteraard laat ie op de telefoon wel de caller id/naam zien.

Ik heb nu met een andere nieuwe telefoon geprobeerd (Samsung A40 met Android 9) en die geeft op de carkit en watch wel een Caller ID. Ik denk dus dat het gekomen is sinds de Android 9 update.

Heeft iemand anders hier ook last van of weet een oplossing.
(Of gebruikt een carkit en Android 9 waarbij alles wel goed werkt met de Caller ID?)

[ Voor 4% gewijzigd door rvk op 06-03-2020 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-05 16:27
Heb gisteren voor allebei mijn zussen een G6 Plus gekocht (ik weet het, niet het nieuwste model meer maar kwam ze voor een mooie prijs tegen en het is aanzienlijk couranter dan wat ze hadden). Ik begrijp dat Android 9 'Pie' al een tijdje beschikbaar is voor deze smartphones, maar ik loop tegen onderstaand probleem aan:
carob schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:58:
Vorige week een Moto G6 Plus gekocht en best wel heel tevreden mee op één ding na...

Ik wist van het bestaan van een audioprobleem bij video opnames (een soort vervormd onderwater geluid) en dit speelde zo´n beetje na de launch juni-oktober 2018 en zou sinds die tijd al lang opgelost zijn bij iedereen met een update. Had dus niet verwacht dat het op dit moment nog een issue zou zijn, maar tot mijn verbazing ervaar ik dit probleem nu ook.

Geeft aan Android 8.0.0 OPWS27.113-45-4 (Beveiligingspatch 1 juni 2018). Kanaal RETEU.

Ben de hele week al via settings aan het checken op updates, maar geeft steeds aan dat hij is bijgewerkt en dat er geen update is. Meerdere keren gereset maar dit blijft zo.

Manufacturing date van de telefoon is 2018-08-20.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Iemand enig idee hoe ik de update toch (het liefst OTA) kan ontvangen?
@carob Hoe heb jij dit uiteindelijk opgelost? (of gebruik je hem nog altijd op Oreo?)

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carob
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-11-2021
MiBe schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 12:06:
Heb gisteren voor allebei mijn zussen een G6 Plus gekocht (ik weet het, niet het nieuwste model meer maar kwam ze voor een mooie prijs tegen en het is aanzienlijk couranter dan wat ze hadden). Ik begrijp dat Android 9 'Pie' al een tijdje beschikbaar is voor deze smartphones, maar ik loop tegen onderstaand probleem aan:

[...]

Iemand enig idee hoe ik de update toch (het liefst OTA) kan ontvangen?
@carob Hoe heb jij dit uiteindelijk opgelost? (of gebruik je hem nog altijd op Oreo?)
Wat voor mij destijds de oorzaak was: Ik gebruikte de telefoon zonder simkaart. Op het moment dat ik een Nederlandse simkaart erin plaatste werden alle nieuwe updates wél ineens gedownload en toegepast. Dus mogelijk is dat ook voor jou de oplossing. Je schrijft dat de telefoons voor je zussen zijn, dus kan me zo voorstellen dat je nog bezig bent met instellen en nog niet toegekomen bent om een simkaart te plaatsen. :)

Mooie telefoon trouwens met geweldige camera. Kijk ook eens naar installatie van Google Camera (Gcam). Wordt de fotokwaliteit nog beter van en zeker de Night Mode functie is bijzonder gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Dat laatste ben ik het niet mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-05 16:27
carob schreef op zondag 3 mei 2020 @ 01:38:
[...]

Wat voor mij destijds de oorzaak was: Ik gebruikte de telefoon zonder simkaart. Op het moment dat ik een Nederlandse simkaart erin plaatste werden alle nieuwe updates wél ineens gedownload en toegepast. Dus mogelijk is dat ook voor jou de oplossing. Je schrijft dat de telefoons voor je zussen zijn, dus kan me zo voorstellen dat je nog bezig bent met instellen en nog niet toegekomen bent om een simkaart te plaatsen. :)

Mooie telefoon trouwens met geweldige camera. Kijk ook eens naar installatie van Google Camera (Gcam). Wordt de fotokwaliteit nog beter van en zeker de Night Mode functie is bijzonder gaaf.
Ah, dat zal het inderdaad zijn! Hun huidige kaarten waren nog microSIM dus ze hebben nanoSIMs voor in de G6 Plus besteld, maar die moeten nog arriveren. Bedankt voor de opheldering! :)

Gcam vind ik zelf ook erg fijn, wist niet dat dit er tegenwoordig ook voor smartphones met een mid-range SoC was. Gebruik zelf een Pocophone F1 en bij mij is het ook een wereld van verschil of ik de stock camera app of Gcam gebruik. Is dit de versie die je gebruikt?

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carob
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-11-2021
MiBe schreef op zondag 3 mei 2020 @ 08:37:
[...]

Gcam vind ik zelf ook erg fijn, wist niet dat dit er tegenwoordig ook voor smartphones met een mid-range SoC was. Gebruik zelf een Pocophone F1 en bij mij is het ook een wereld van verschil of ik de stock camera app of Gcam gebruik. Is dit de versie die je gebruikt?
Gcam werkt vooral goed op Snapdragon socs. Mediatek, Exynos, Kirin, etc. is een ander verhaal dacht ik.

Weet niet meer welke ik precies gebruikt heb destijds, is alweer een tijdje geleden. Maar kwam in ieder geval van de veelgenoemde bron: https://www.celsoazevedo.com/files/android/google-camera

Gcam versie 6.x.x van cstark was het volgens mij. Maar kan evt. ook arnova of bsg zijn geweest. Heb er toen meerdere geprobeerd. Is even uitvogelen welke de beste is, soms werken niet alle functies. Veel info over te vinden via o.a. Reddit, google. Succes! :)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:32

MsG

Forumzwerver

Mensen die hier ook LineageOS op draaien? Ik zie dat het officieel wordt ondersteunt. Iemand er praktijkervaring mee qua stabiliteit? Ik ga van een Motorola G5S naar een Motorola G6 Plus, en zit er aan te denken meteen naar LineageOS te gaan.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur23
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 30-05 21:48
Na een tijd stilte qua updates rolde vandaag de beveiligingspatch t/m 1 juli binnen. Niet de meeste recente helaas, maar de G6(plus) staat dan ook niet meer in het lijstje van regular or monthly updates https://motorola-global-p...e-security-page/g_id/6806 (wat eigenlijk wel wat snel is na 2,5 jaar na de marktintroductie)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels: [Motorola Moto G6 Plus] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors e.d.: [Motorola Moto G6 Plus] Accessoires