Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:16
Ik heb nu die van mij ook binnen maar even twee vragen hoe maak je dat ding open en waar is dat kleine pennetje ( silver ) voor wat je er bij krijgt

Zo ik heb hem nu ook binnen maar kom er achter dat ik mijn simkaart er niet in krijgt .. moet een nano hebben

[ Voor 149% gewijzigd door ravw op 19-05-2018 13:33 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

rvk

ravw schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 13:24:
Ik heb nu die van mij ook binnen maar even twee vragen hoe maak je dat ding open en waar is dat kleine pennetje ( silver ) voor wat je er bij krijgt
Je kunt hem niet openmaken :D

Dat pennetje is om het traytje waarin je de 2 simkaarten en sd kaart kunt stoppen eruit te wippen. Dat zit bovenop je toestel (rechterkant). Druk het pennetje in het gat en de tray schuift omhoog zodat je die eruit kunt halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk
  • Nu online

rvk

ravw schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 13:24:
Zo ik heb hem nu ook binnen maar kom er achter dat ik mijn simkaart er niet in krijgt .. moet een nano hebben
Ja, daar had ik al rekening mee gehouden. Ik heb een prepaid kaartje van vodafone en ze hebben me gratis een nieuwe sim gestuurd. Dus dat moet bij jouw provider ook wel lukken.

Als alternatief kun je het microkaartje dat je hebt knippen tot een nano kaartje. Maar er is geen garantie dat het daarna goed werkt. Op internet zijn vele topics en knipsjablonen te vinden daarvoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk
  • Nu online

rvk

jhjbrinks88 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 08:57:
Als ik dit oproep op de G6 door de vingerafdruksensor ingedrukt te houden, krijg ik een leeg scherm te zien.
Ik neem aan dat je je vingerafdrukscanner voor navigatie gebruikt en dat je met "leeg scherm" wel het Google Now scherm bedoeld.

Heb je je feedvoorkeuren al een keer gereset?
Rechtsonder de drie streepjes, je instellingen, je feed en dan feedvoorkeuren resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Nog even een vraag waar moet je ook alweer zijn om aan te geven welke programma's en back up mogen maken :-(

Hij doet nu alles weer backuppen maar ik wil zo ie zo geen back up maken van Whats ap en dat soort programma's

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jhjbrinks88
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-06 20:49
ddaffy schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 13:42:
[...]

Ik neem aan dat je je vingerafdrukscanner voor navigatie gebruikt en dat je met "leeg scherm" wel het Google Now scherm bedoeld.

Heb je je feedvoorkeuren al een keer gereset?
Rechtsonder de drie streepjes, je instellingen, je feed en dan feedvoorkeuren resetten.
Dat klopt inderdaad, ik heb het over het Goolge Now scherm. Feedvoorkeuren heb ik gereset maar geeft geen verbetering. Wel krijg is een melding kort onderin beeld; 'Het uitschakelen van kaarten is mislukt vanwege een netwerkfout, controleer uw internetverbinding' iets in deze strekking. Misschien heeft het hier iets mee te make, maar dat snap ik dan ook niet want er mankeert volgens mij niets aan mijn internetverbinding. Inmiddels de telefoon ook al helemaal teruggezet naar fabrieksinstelling maar ook geen verbetering. Ik zit dus nog steeds met een niet werkende Google Now.
wie o wie kan mij verder helpen??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk
  • Nu online

rvk

jhjbrinks88 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 21:36:
[...]
Inmiddels de telefoon ook al helemaal teruggezet naar fabrieksinstelling maar ook geen verbetering. Ik zit dus nog steeds met een niet werkende Google Now.
Zeker als je al een complete reset hebt gedaan lijkt het mij toch iets in je netwerk.

Welke internet provider? Welke dns server gebruik je? Heb je niet toevallig een pi-hole in het netwerk als dns die google now tegen houdt?

Als je op het start scherm naar rechts swyped, zijn de kaarten daar dan ook niet zichtbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem 2 weken gebruikt en ik vond m tegenvallen. Hij is smal maar houdt niet lekker vast omdat er relatief veel gewicht in de bovenkant zit waardoor die de neiging heeft "achterover" te vallen. Scherm was niet echt goed, niet echt helder/fel en de accutijd vond ik maar matig eigenlijk. NIet bar slecht maar wel kort genoeg om te denken, hm... Jammer. Moest echt elke dag opladen, niet relaxed. Vond m ook te groot en de nieuwe beeldverhouding is niet echt voor mij vrees ik, vind het niets toevoegen zo'n lang scherm in de hoogte. Ga voor een ander model.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2018 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jammer, maar dat kan natuurlijk. Welk model heb je nu op het oog?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Parkiet71
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-12-2019
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2018 @ 19:20:
Ik heb hem 2 weken gebruikt en ik vond m tegenvallen. Hij is smal maar houdt niet lekker vast omdat er relatief veel gewicht in de bovenkant zit waardoor die de neiging heeft "achterover" te vallen. Scherm was niet echt goed, niet echt helder/fel en de accutijd vond ik maar matig eigenlijk. NIet bar slecht maar wel kort genoeg om te denken, hm... Jammer. Moest echt elke dag opladen, niet relaxed. Vond m ook te groot en de nieuwe beeldverhouding is niet echt voor mij vrees ik, vind het niets toevoegen zo'n lang scherm in de hoogte. Ga voor een ander model.
Ik denk dat de batterij van jouw toestel niet in orde is. Ik zit nu na ruim 2 dagen met ruim 6,5 uur beeldschermtijd op 16%. Of heb ik hier een superbatterij? ;) Ik herken dat hij erg, misschien wel te groot is, maar dat is voor mij geen reden om afscheid te nemen. Die heb ik gewoon echt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neco75
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09-09 23:41
- je kan de standaard home/terug/overzicht knoppen gebruiken via de vingerafdruksensor, maar dat kan dan weer niet zonder te trillen

Dat kan wel, druk op meer info, daar kan je trillen uitvinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBK2211
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-06-2023
Ik heb er nu twee en het verschil tussen deze twee is heel groot, met name de helderheid, waarbij de ene op voluit staat staat de andere pas op de helft. Er is dus duidelijk kwaliteitsverschil tussen de toestellen onderling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Nu online

rvk

JBK2211 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 20:34:
Ik heb er nu twee en het verschil tussen deze twee is heel groot, met name de helderheid, waarbij de ene op voluit staat staat de andere pas op de helft. Er is dus duidelijk kwaliteitsverschil tussen de toestellen onderling.
Heb je bij allebei de "Adaptieve helderheid" uitgeschakeld? Want die kan voor dat verschil zorgen.
Als je daarna de helderheid hetzelfde zet ben ik benieuwd of je dan nog verschil ziet.

(Ik denk wel dat je die "Adaptieve helderheid" aan had staan want als ik die hier uitzet en ik zet de helderheid op vol wordt mijn gezicht eraf gebrand :P )

Verder moet je dan ook controleren of de kleurmodus gelijk staat om echt te zien of er verschil is.

[ Voor 7% gewijzigd door rvk op 22-05-2018 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrBos
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-03 19:11
Neco75 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 16:00:
- je kan de standaard home/terug/overzicht knoppen gebruiken via de vingerafdruksensor, maar dat kan dan weer niet zonder te trillen

Dat kan wel, druk op meer info, daar kan je trillen uitvinken
Ah thanks! Er zijn zoveel mensen die hierover klagen, en er is dus gewoon een oplossing! Ze hebben de optie dan ook best goed verborgen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neco75
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09-09 23:41
DrBos schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 12:39:
[...]

Ah thanks! Er zijn zoveel mensen die hierover klagen, en er is dus gewoon een oplossing! Ze hebben de optie dan ook best goed verborgen...
Ik vind het een perfecte oplossing, na 1 uur al volledig gewend. Had hiervoor veel duurdere toestellen, maar qua gebruiksgemak verslaat dit toestel met gemak al mijn vorige toestellen. Wat ook bijvoorbeeld heel handig is, de home button. Wanneer je deze even ingedrukt houdt, wordt het scherm geblokkeerd :) Heel handig op het werk, wanneer het toestel op het bureau ligt. Ik gebruik ook google camera HDR+, hiermee maak je hele mooie portret foto´s :) link: https://www.celsoazevedo....gle-camera/dev-arnova8G2/ het gaat om versie Arnova's v7beta9, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Hoe zet je dat aan dat je met vingerafdruksensor kunt gebruiken als home/terug/overzicht knoppen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 13:15
ravw schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:35:
Hoe zet je dat aan dat je met vingerafdruksensor kunt gebruiken als home/terug/overzicht knoppen
via de moto app

iig bij de moto g5s+ is dat het geval

[ Voor 8% gewijzigd door benedictuz op 23-05-2018 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
benedictuz schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:09:
[...]

via de moto app

iig bij de moto g5s+ is dat het geval
ja hier ook :-)

haha zo ver was ik niet eens wilde eerste even de instellingen bekijken .. maar er staan wel leuke functies onder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 21:00:
Is er al iemand die een SD kaart gebruikt als intern geheugen?
Bij mij is het alleen mogelijk als portable device te formateren via het menu.
Ben benieuwd wie het gelukt is.
Verder valt het geluid tegen van de interne speaker vergeleken met de moto g5 s.
Het scherm went snel en werkt lekker.
Ik ben sinds gisteren ook overgestapt van een G4 naar een G6 plus en het lijkt erop dat adoptable storage bewust is uitgeschakeld. |:( Samsung schijnt dit ook te doen.
Met de oplossing van Gero71 krijg ik een error, eens kijken of het op een andere manier te fixen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuStyle
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-09 09:43
Gisteren heb ik de G6 Plus bestelt bij Belsimpel.nl. Krijg hem vandaag binnen. Een van de redenen van aanschaf is de One Button Nav via de Moto Actions App. Hiermee verdwijnt de navigation bar aan de onderkant van het scherm en kan je vervolgens over de fysieke home button verschillende swipes maken om die navigation bar te simuleren.

Je krijgt hierdoor dus extra scherm ruimte.

Maar in de volgende Android P versie is de navigation bar zo geredesigned dat de nav bar ook uit swipes gaat bestaan. De One Button Nav op de Moto G6 lijkt me daardoor overbodig worden in de voglende Android versie? Hoe denken jullie hierover? In dat geval ga ik misschien toch voor een andere telefoon namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jv65
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59
Ik heb sinds twee weken een Moto G6 Plus (icm Ben/T-mobile) en wanneer ik bel en met een WiFi netwerk verbonden ben, dan staat er bij Simkaartstatus > Type mobiel netwerk:IWLAN. Gesprekken gaan dan uitsluitend over 3G en 2G. Zet ik WiFi uit dan gaan de gesprekken over H of H+. Dit laatste heeft een veel beter bereik in m’n woning en ook een betere gesprekskwaliteit. Ik heb ook een Moto X Play en daarmee heb ik dit niet.

Inmiddels weet ik dat IWLAN het protocol is voor VoWiFi en T-Mobile binnenkort een pilot start om dit te testen. Blijkbaar hebben ze het al op de achtergrond aangezet en maakt de Moto G6 Plus hier verbinding mee. Heel vervelend omdat het nog niet werkt (pas na een carrier update) en nu WiFi uit moet zetten om thuis behoorlijk te kunnen bellen. Zowel Ben als T-Mobile snappen er niets van en kunnen me niet verder helpen.

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Nu online

rvk

jv65 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 08:25:
Heel vervelend omdat het nog niet werkt (pas na een carrier update) en nu WiFi uit moet zetten om thuis behoorlijk te kunnen bellen.
Als Wi-Fi Calling (VoWiFi) geactiveerd is, heb je dan niet ergens onder de instellingen de optie om dit uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jv65
Nee, was dat maar waar. Waarschijnlijk pas na een carrier update, maar dat duurt nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Nu online

rvk

jv65 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 08:25:
Ik heb sinds twee weken een Moto G6 Plus (icm Ben/T-mobile) en wanneer ik bel en met een WiFi netwerk verbonden ben, dan staat er bij Simkaartstatus > Type mobiel netwerk:IWLAN. Gesprekken gaan dan uitsluitend over 3G en 2G. Zet ik WiFi uit dan gaan de gesprekken over H of H+. Dit laatste heeft een veel beter bereik in m’n woning en ook een betere gesprekskwaliteit.
In plaats van je WiFi uit te zetten kun je je verbinding thuis natuurlijk ook forceren over 2G of 3G. (H en H+ zijn toch 3G???)

Hoe kun je zien dat je gesprek overigens over data gaat? Ik weet dat ze ook bezig zijn met VoLTE (dus Voice over je data-verbinding). Gaat je gesprek dus ook echt over H of H+? Maar eigenlijk wil je gewoon altijd voice over network. Wat is nu het voordeel van voice over data of wifi?

Ik schakelde mijn data meestal naar 2G want ik gebruik geen data en de netwerkverbinding met 2G was bij mij ook altijd sterker dan 3G. Hoewel 4G nu bij mij wel goed schijnt te zijn (en 3G nog steeds niet).

Je kunt een widget op je home screen zetten waarmee je makkelijk naar 2G terug gaat als je thuis bent. Lijkt me makkelijker dan WiFi uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jv65
ddaffy schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 09:48:
[...]

In plaats van je WiFi uit te zetten kun je je verbinding thuis natuurlijk ook forceren over 2G of 3G. (H en H+ zijn toch 3G???)
Dat is nou net het probleem. Zodra ik op WiFi zit wordt HSPA en HSPA+ genegeerd. Ook als ik het vast zet op 3G. Met als gevolg een brakke verbinding.

[ Voor 0% gewijzigd door jv65 op 26-05-2018 13:03 . Reden: Tekst aangepast. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Nu online

rvk

3G is bij mij ook brak. Vandaar misschien op 2G zetten. Want als ie op 4G staat valt ie volgens mij met H en H+ terug naar 3G torens/verbinding en is dat wellicht bij jou dus ook brak. Forceren op 2G pakt ie dan misschien toch een betere verbinding.

Als je uit huis gaat wil je dat wel weer op 4G zetten maar dat kan dus met een widget. WiFi thuis uitschakelen zorgt er dus ook voor dat je dan altijd op data zit. (Misschien niet erg als je onbeperkt hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:37
NuStyle schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 07:45:
Gisteren heb ik de G6 Plus bestelt bij Belsimpel.nl. Krijg hem vandaag binnen. Een van de redenen van aanschaf is de One Button Nav via de Moto Actions App. Hiermee verdwijnt de navigation bar aan de onderkant van het scherm en kan je vervolgens over de fysieke home button verschillende swipes maken om die navigation bar te simuleren.

Je krijgt hierdoor dus extra scherm ruimte.

Maar in de volgende Android P versie is de navigation bar zo geredesigned dat de nav bar ook uit swipes gaat bestaan. De One Button Nav op de Moto G6 lijkt me daardoor overbodig worden in de voglende Android versie? Hoe denken jullie hierover? In dat geval ga ik misschien toch voor een andere telefoon namelijk.
Maar in het door jou beschreven voorbeeld van Android P is er toch alsnog sprake van 'schermverlies'? Of mis ik iets?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuStyle
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-09 09:43
@Rossi46 Nee niet. Wat de nav bar is dan doorzichtig en een stuk slanker. Ben benieuwd hoe Motorola hiermee omgaat. De one button nav lijkt me overbodig als Android P er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:37
NuStyle schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 15:19:
@Rossi46 Nee niet. Wat de nav bar is dan doorzichtig en een stuk slanker. Ben benieuwd hoe Motorola hiermee omgaat. De one button nav lijkt me overbodig als Android P er is.
Oh, zó! Interessante ontwikkeling. Al vind ik de navi knop op de G6 ook erg lekker werken :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moto X4 nu €199 bij Saturn.de fyi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrrt744
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 03-03-2021
Moto g6 plus blue nu bij coolblue voor 254. Dat is een fikse aanbieding zo snel na de release!

https://www.coolblue.nl/p...a-moto-g6-plus-blauw.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiZas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-08 09:24
Kan het toestel voorzien worden van een carholder magneet aan de binnenkant? Heb momenteel een Nexus 5X met de magneet onder de cover en ik moet zeggen, ik zou niet meer zonder kunnen. En ik heb al helemaal geen zin om (weer) een nieuwe car mount te kopen.

Als ik zo wat naar teardowns kijk op Youtube, lijkt het me van wel, maar dat warm moeten maken om de achterkant eraf te krijgen baart me zorgen. Ding is dus gewoon dicht gelijmd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te denken deze smartphone te kopen, maar wil er graag een waar een kompas op zit en die goed navigeert met wandelen en fietsen. Wat is jullie ervaring wat dat betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 21:38
Ik heb de G6 Plus nu een paar dagen in gebruik en wat mij opvalt is dat de lader nogal sist.

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Nu online

rvk

Blauwschaap schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 20:05:
Ik heb de G6 Plus nu een paar dagen in gebruik en wat mij opvalt is dat de lader nogal sist.
Ik heb er even mijn oor tegenaan gelegd. Zonder op te laden hoor ik niets. Als ie aan het opladen is hoor ik een heel licht gezoem. Maar dat is dus met mijn oor bijna tegen de oplader. Het was mij dus niet eens opgevallen. Als het luider is dan dat, dan lijkt me dat niet zo goed.

https://forums.lenovo.com...itched-whine/td-p/4071735
https://www.quora.com/Why...make-weird-buzzing-noises

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiper
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 16:21:
Ik zit te denken deze smartphone te kopen, maar wil er graag een waar een kompas op zit en die goed navigeert met wandelen en fietsen. Wat is jullie ervaring wat dat betreft?
https://play.google.com/s...com.pro.app.compass&hl=nl

werkt als een tierelier :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-09-2024
Is het misschien al bij iemand bekend of er het ,,glaasje,, dat voor de fotolens zit nu van degelijk glas is of van kunststof? Bij de G4 plus was het erg gevoelig voor krasjes omdat het van kunststof was.

Wat de vraag betreft over het kompas, ja dat zit er nu gelukkig wel in , want ik mistlte dat ook voorheen op d G4 plus met wandelen en ik heb het even getest op deze 6 plus en het wekt prima.
Je hoeft er dus geen app voor te downloaden al hierboven gemeld.

[ Voor 39% gewijzigd door Thei op 02-06-2018 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Nu online

rvk

Thei schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 13:35:
Is het misschien al bij iemand bekend of er het ,,glaasje,, dat voor de fotolens zit nu van degelijk glas is of van kunststof?
Er voor de vervanging (die dus niet duur is) noemen ze het glas.
https://www.witrigs.com/o...-moto-g6-plus-deep-indigo

(Of het dan ook echt glas is weet ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiper
  • Niet online
Thei schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 13:35:
Is het misschien al bij iemand bekend of er het ,,glaasje,, dat voor de fotolens zit nu van degelijk glas is of van kunststof? Bij de G4 plus was het erg gevoelig voor krasjes omdat het van kunststof was.

Wat de vraag betreft over het kompas, ja dat zit er nu gelukkig wel in , want ik mistlte dat ook voorheen op d G4 plus met wandelen en ik heb het even getest op deze 6 plus en het wekt prima.
Je hoeft er dus geen app voor te downloaden al hierboven gemeld.
Deze zijn krasvast en vertekend niet, wel ff chinezen, zitten er 2 in een verpakking:

https://nl.aliexpress.com...999999.262.2c8e3c00i0BXDx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
Mijn moto g6 plus is gloednieuw en ik heb gelukkig geen lensglaasjes nodig nu. Wat mijn vraag was, is of iemand weet of de huidige lensglaasjes van betere, lees harder materiaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Nu online

rvk

Voor iedereen die de binnenkant wil zien :)
YouTube: Moto G6 Plus Waterproof Test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-09 14:30

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Ik heb goed nieuws voor de mensen die geïnteresseerd zijn in custom ROMs.

Samen met goede hulp van Treble dev Phhusson op XDA heb ik succesvol de Treble versie van AOSP 8.1 draaiend op de G6 Plus.

De meeste systemen werken ook behalve GPS en fingerprint reader.

Ga vanavond kijken of ik GPS kan fixen met de libs en gl engine van de originele 8.0 ROM maar voor de mensen die het willen testen en/of willen helpen met development kun je de V19 build (A/B systeem layout) flashen op je G6 Plus via Fastboot.

Je bootloader moet wel unlocked zijn.

TWRP is nog niet beschikbaar voor flashen helaas dus moet wel allemaal via fastboot.

Er is een kernel beschikbaar met Magisk maar die werkt nog niet 100% met 8.1. Wel met 8.0 incl magisk manager en ook flashen van b.v. xposed werkt prima.

Updates volgen. Als AOSP volledig functioneel is ga ik proberen Resurrection te fixen.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonitaatje
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07-02-2021
Beste medegebruikers, sinds kort in t bezit van de G6 plus. Hiervoor tot volle tevredenheid een G4 gehad maar de camera was door een val brak geworden en het scherm was al n poosje aan t ghosten, tijd voor n nieuwe dus. Ik ben voor 95% zeer tevreden. 95 omdat ik de witte achtergrond van t snelmenu spuuglelijk vind, de G4 had dit zwart, ook nog es duidelijker leesbaar als je ogen niet meer de jongsten zijn ;-) Wat ik een heel storend iets vind: als ik gebeld word ben ik gewend aan een full screen caller id scherm, ongeacht of dit geblokkeerd staat of niet. In dit toestel krijg ik dit niet, geblokkeerd scherm blijft zwart en ontgrendeld scherm geeft slechts een kleine melding. Bij motorola support nog niet veel wijzer geworden, dus ik ben benieuwd hoe dit bij jullie is. Ik heb alle instellingen volgens mij gehad maar misschien heeft iemand hier n tip? Uitgaande en gemiste oproepen worden wel, 'normaal' weer gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 21:38
ddaffy schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 20:18:
[...]

Ik heb er even mijn oor tegenaan gelegd. Zonder op te laden hoor ik niets. Als ie aan het opladen is hoor ik een heel licht gezoem. Maar dat is dus met mijn oor bijna tegen de oplader. Het was mij dus niet eens opgevallen. Als het luider is dan dat, dan lijkt me dat niet zo goed.

https://forums.lenovo.com...itched-whine/td-p/4071735
https://www.quora.com/Why...make-weird-buzzing-noises
Dank je. Ik heb hem toch maar als defect teruggestuurd binnen 14 dagen. Inmiddels een nieuwe binnen en nu hoor ik alleen het lichte gezoem zoals jij beschrijft.

Er was duidelijk iets mis met de vorige. Mijn collega's waren er zelfs een beetje bang van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiper
  • Niet online
Geachte G6 plus gebruikers, om een hoop gezoek te voorkomen, een linkje naar de aangepaste
Google camera apk, geeft betere resultaten, beslist de moeite waard.

De link >>>>> https://www.celsoazevedo.com/files/android/google-camera/

Even de tekst in de link volgen en deze gedrukte tekst kiezen :

Deze tekst >>>>> GCam_5.1.018_by_SerJo87_1.6RC2_test4d.apk (SerJo87, 2018-06-11, changelog )

succes ! :)F :)B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiper
  • Niet online
Blauwschaap schreef op zondag 10 juni 2018 @ 09:27:
[...]

Dank je. Ik heb hem toch maar als defect teruggestuurd binnen 14 dagen. Inmiddels een nieuwe binnen en nu hoor ik alleen het lichte gezoem zoals jij beschrijft.

Er was duidelijk iets mis met de vorige. Mijn collega's waren er zelfs een beetje bang van :+
Je collega''s zijn watjes, zeker niet bij de commando's gezeten... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parkiet71
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-12-2019
Nog steeds heel blij met mijn G6 plus. Ik ben alleen minder tevreden over de klok app. Die is me voor het instellen van wektijden etc te beperkt. Wat is een fijne app hiervoor? Velen hebben zoveel reclame etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Nu online

rvk

Parkiet71 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 03:18:
Wat is een fijne app hiervoor? Velen hebben zoveel reclame etc.
Ik gebruik Alarm Clock Xtreme free. Een keer in-app aangeschaft dus geen reclame. (Hoewel reclame er bij mij toch niet doorkomt door mijn pi-hole)

Het fijne van deze app vind ik de vele instellingen. Bijvoorbeeld automatisch snooze (x maal) en rekensom maken om alarm uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Hoe ervaren jullie de nop van de camera?
Is het storend? Ik heb altijd een "gladde" telefoon gehad en twijfel hierover voor de aanschaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 08:07

SeatRider

Hips don't lie

lordloeder schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 22:07:
Hoe ervaren jullie de nop van de camera?
Is het storend? Ik heb altijd een "gladde" telefoon gehad en twijfel hierover voor de aanschaf
Ik vind het superirritant, omdat de telefoon daar dan op wiebelt als ie voor je ligt op je bureau. Opgelost met een (dikke) cover.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De blauwe Moto G6 Plus nu 2 weken in gebruik.
Ik heb alleen problemen met de foto's van de hoofdcamera (back).
Als ik gemaakte 16:9 foto's op een groter HD beeldscherm laat zien is duidelijk dat de scherpte niet overal goed is.
Het is meteen duidelijk als je een landschapsfoto met manuele focus op oneindig zet.
De hele foto is duidelijk en scherp behalve de rechterkant van de foto, ongeveer 25/30%.
Met de Moto g4 hier geen last van. Lijkt alsof de lens inwendig iets scheef zit.
Iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonk
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 19:34
Hallo,

Wat is jullie ervaring met de WIFI ontvangst op de MOTO G6 plus?
Ik heb her en der wat gelezen dat die wat tegenvalt en hebt zelfs gelezen dat er mensen zijn waarvan de wifi connectie uitviel. Wat is jullie ervaring?
(p.s. Wat ik gelezen heb kunnen goed incidenten zijn...maar ik wil graag jullie ervaring voordat ik mogelijk dit toestel aanschaf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBK2211
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-06-2023
Ik had deze ervaring van WiFi uitval wel bij de G4 Plus en de G5S Plus maar nog niet bij de G6 Plus demonk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonk
Bedankt JBK221! Ik hoop dat wat anderen ook nog willen reageren wat de ervaring is met G6 PLUS en WIFI. Ik wil graag dat het positief is. Dan kan ik met een gerust hart de G6 plus bestellen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:57
Mijn vrouw klaagt niet, dus geen wifi problemen.
Vrouw blij, ik blij.😊

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiper
  • Niet online
Al een Moto G6 plus gebruiker met van die goedkope voorzetlensjes,
macro, tele, oid en zijn of haar ervaringen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog n reactie, na verloop van tijd:
- Geen problemen met oplader in ieder geval
- Idem met accu, doe er rustig 2 dagen mee en anders leg ik m 5 min aan de lader tijdens t ontbijt
- Wifi is niet optimaal, ik merk dat hij bij zwak signaal automatisch overgaat op 4g. Thuis is dat regelmatig het geval, terwijl ik vind dat als ik verbonden ben met wifi, ik aardig m'n ding kan doen. Dus af en toe zet ik mijn 4g dan maar uit. (uitzondering op de regel, verder is wifi snel zat)
- Wat ik nu wel merk is dat ik een dikke cover heb ivm de camera. Als ik nu de telefoon volledig oplaad, wordt hij vrij warm en het lijkt erop dat de warmte van het scherm de touch in de war gooit. Ik kan tijdens schrijven mijn telefoon dus niet unlocken omdat de touch niet goed reageert (zie bij ontgrendelen een fictieve aanslag van 1/2cm verderop). Als dat zo blijft gaat i zo weer terug, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonk
Bedankt voor de reakties. Verder nog mensen met positieve ervaringen met de MOTO G6 plus? Of negatieve, zoals WIFI connective-verlies, phatom touch of andere touch issues in verband met warm worden. Het lijkt mij voor het geld een mooie telefoon. Maar ben benieuwd naar de ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrrt744
Ik ben nog even benieuwd naar de ervaringen met het contrast en de batterij. Ik heb ergens gelezen dat als je het contrast zelf instelt en dus niet op auto zet (wat ik zelf nooit wil) de batterij dan véél sneller leeg gaat. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk
  • Nu online

rvk

charrrt744 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:45:
Ik ben nog even benieuwd naar de ervaringen met het contrast en de batterij. Ik heb ergens gelezen dat als je het contrast zelf instelt en dus niet op auto zet (wat ik zelf nooit wil) de batterij dan véél sneller leeg gaat.
Ik denk dat dat af zal hangen van welke stand je dan zou gebruiken. Zet je hem helemaal laag dan zal hij echt wel langer meegaan dan auto :P

Ik had hem bij mijn Samsung nooit op auto staan omdat ik het hinderlijk vond maar ik moet zeggen dat het nu bij de G6+ wel redelijk gaat. Als je je hand bovenaan de telefoon houdt dan dimt het scherm wel wat maar over het algemeen ben ik wel tevreden over de auto-stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrrt744
ddaffy schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:58:
[...]

Ik denk dat dat af zal hangen van welke stand je dan zou gebruiken. Zet je hem helemaal laag dan zal hij echt wel langer meegaan dan auto :P

Ik had hem bij mijn Samsung nooit op auto staan omdat ik het hinderlijk vond maar ik moet zeggen dat het nu bij de G6+ wel redelijk gaat. Als je je hand bovenaan de telefoon houdt dan dimt het scherm wel wat maar over het algemeen ben ik wel tevreden over de auto-stand.
Goed om te weten! Als ik het toestel ooit nog krijg, zal ik mijn ervaringen delen :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
Op video opnames tijdens motorrit of autorit opgenomen staan borrelende bijgeluiden. Weet iemand daar een oplossing voor? Mijn broer heeft dezelfde telefoon(g6 Plus) gelijk met mij gekocht en hoort ook exact die zelfde storende borrelende bijgeluiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
Hierop zijn de bijgeluiden duidelijk te horen.

https://photos.app.goo.gl/vxmUMH2gp7CdfdoV6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonk
Ik heb géén G6 plus. Ik denk er wel één te kopen. Wat zijn je verdere ervaringen met de G6 plus?
Ik heb even gegoogled...ook al omdat ik eerder las dat de audio kwaliteit bij video-opname te wensen overliet. Ik vond de volgende opname op youtube: YouTube: Moto G6 Plus Camera Test (4K Video Sample)
Zelfde geluid. Blijkbaar een generiek issue van de G6 plus. Oorzaak weet ik niet. Mogelijk (hopelijk) kan Motorola het in software oplossen. Misschien een idee om het te melden op de Motorola support-site.
Ik weet niet welke site.

[ Voor 9% gewijzigd door demonk op 25-06-2018 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonk
En nog even gegoogled...en vond de volgende link: https://forums.lenovo.com...corded-video/td-p/4092880

En iemand meldt dat hij de camera-app heeft vervangen en dat zou het probleem oplossen. Dus dan lijkt het toch een software issue.

En nog verder gelezen op het forum. Het heeft als ik het goed begrijp te maken met het feit dat de software beide microfoons (sources) tracht te gebruiken en zonder veel success. Het lijkt zeker een software issue.
Nog sterker een update lijkt eraan te komen, maar de timing daarvan is nog niet bekend. (lees verder het forum)

Nogmaals ik ben benieuwd of je voor de rest tevreden bent met de 6 plus. WIFI ontvangst goed?
En is de GPS ontvangst goed?

Ik hoop dat je er iets aan hebt...Thei

[ Voor 30% gewijzigd door demonk op 26-06-2018 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 19:53
charrrt744 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:45:
Ik ben nog even benieuwd naar de ervaringen met het contrast en de batterij. Ik heb ergens gelezen dat als je het contrast zelf instelt en dus niet op auto zet (wat ik zelf nooit wil) de batterij dan véél sneller leeg gaat. Iemand hier ervaring mee?
Dat ligt natuurlijk helemaal aan hoe hoog je 'm dan zelf instelt vermoed ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
demonk schreef op maandag 25 juni 2018 @ 18:38:
En nog even gegoogled...en vond de volgende link: https://forums.lenovo.com...corded-video/td-p/4092880

En iemand meldt dat hij de camera-app heeft vervangen en dat zou het probleem oplossen. Dus dan lijkt het toch een software issue.

En nog verder gelezen op het forum. Het heeft als ik het goed begrijp te maken met het feit dat de software beide microfoons (sources) tracht te gebruiken en zonder veel success. Het lijkt zeker een software issue.
Nog sterker een update lijkt eraan te komen, maar de timing daarvan is nog niet bekend. (lees verder het forum)

Nogmaals ik ben benieuwd of je voor de rest tevreden bent met de 6 plus. WIFI ontvangst goed?
En is de GPS ontvangst goed?

Ik hoop dat je er iets aan hebt...Thei
Ik had inderdaad net als jou ook verder gegoogeld en de door jou genoemde info op het Lenovo forum gelezen. Ik heb cq had al de pixel 2 Gcam en open camera erop geïnstalleerd ter test en vergelijk van de foto kwaliteit. De originele app geeft de beste resultaten tot nu toe en dat zeker bij low light omstandigheden.
Voor de rest bevalt mij dit toestel nog steeds heel goed en ik heb er geen negatieve dingen aan opgemerkt buiten de vreemde video geluiden, die echter beslist zullen worden opgelost.
Voor de rest , fantastisch toestel, snel, mooi duidelijk scherm, heel mooie foto 's, ook vergeleken met de g4 plus die ook al goede foto's maakte. Die werd in 2016 zelfs heel erg hoog ingeschaald door dxomark en werd heel goed getest en vergeleken met veel duurdere apple en galaxy modellen wat foto kwaliteit betreft.
De g6 plus is in direct vergelijk nog weer een puntje beter.

Met wifi ontvangst geen probleem hier.

Gps? Fantastisch en een verademing tegen de g4 plus.
Ik heb gisteren 7 uur door Amsterdam gelopen met de gps heel veel op aan en ik moet zeggen , deze werkt fantastisch. Met de 4 plus verliepen we ons geregeld door het ontbrekende compas. Gelukkig is dat nu opgelost en zowel te voet, in de auto, op de motor en ook per fiets(5000km/jr) is de gps navigatie in de afgelopen weken terdege getest en ben ik er méér als tevreden.
Heel mooi toestel, voor een zeer scherpe prijs.

[ Voor 13% gewijzigd door Thei op 27-06-2018 10:23 . Reden: Aanvulling over gps ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonk
Hi Thei,

Bedankt voor de feedback. Ik denk dat ik ook voor de G6 plus ga.
Over de camera app. Als je googled op "moto g6 plus google camera app" dat vind je wat info over het gebruik van de google camera app (port) die men op de G6 plus heeft geinstalleerd. Dit zou de foto-kwaliteit verbeteren. Ik kan het niet beoordelen...maar misschien te overwegen om uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
Succes Demonk en je maakt er een goeie keus mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrrt744
Ik heb gisteren de zilveren eindelijk binnen gekregen! Eerste indruk:

Ik ben wel blij, ook met de kleur (al had ik er nooit zo lang op gewacht alleen voor de kleur. Zó mooi is het nou ook weer niet haha). Ik vind de bezels wel wat aan de grote kant en ik had op iets afgeronde glazen display gehoopt. Het is overigens niet echt zilver, maar meer lichtblauw een beetje die kleur waar we het vooraf over hadden en ons afvroegen welke dat werd. Maar ik vind het wel erg mooi, het lijkt inderdaad op de moto x4.

Ik heb ook ontdekt dat het scherm nog veel feller kan als je het adaptieve display uitzet (in de instellingen) en dan heb ik eigenlijk nog nooit zo'n bright scherm gezien. Het lijkt wel een zaklamp. Dat is echt een groot voordeel voor in de zon enzo. Ik moet het nog in de praktijk gaan testen.

Ik vind het toestel wat aan de lichte kant (nooit verwacht dat dat een probleem zou zijn), dat geeft toch een iets minder luxe gevoel. Verder heb ik zelf het scherm op warm en levendig ingesteld, meestal klooi ik daar niet zo mee, maar ik vind dit toch een mooi effect geven. Het scherm is sowieso voor een lcd echt heel mooi vind ik zelf.

Het valt me wel op dat het scherm nu al vrij veel stof lijkt te vangen. Dat is toch best wel heel gek?

De camera ben ik nog niet aan toegekomen, ga ik ook mee spelen, ik hoop echt dat het wel een beetje goed is. Het toestel is nu in de aanbieding bij de mediamarkt voor 254,15 en dit is echt een buitengewoon mooi toestel voor deze prijs.

[ Voor 3% gewijzigd door charrrt744 op 28-06-2018 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Nu online

rvk

charrrt744 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:51:
Ik heb gisteren de zilveren eindelijk binnen gekregen!
Eindelijk :)
Ik heb ook ontdekt dat het scherm nog veel feller kan als je het adaptieve display uitzet (in de instellingen) en dan heb ik eigenlijk nog nooit zo'n bright scherm gezien. Het lijkt wel een zaklamp.
Dat vreet dan natuurlijk wel stroom :)

Ik ben benieuwd of ze nu ook die koptelefoon nog kunnen regelen.

Veel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrrt744
[quote]ddaffy schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:57:
[...]

Eindelijk :)

[...]
hahahaha zeg dat wel
ddaffy schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:57:
Dat vreet dan natuurlijk wel stroom :)

Ik ben benieuwd of ze nu ook die koptelefoon nog kunnen regelen.

Veel plezier.
De koptelefoon wordt als het goed is nu opgestuurd vanuit motorola, dus daar wacht ik nog op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik zit al een tijdje te zoeken naar een nieuwe telefoon. Mijn Samsung S5+ doet het in principe nog wel, maar na 3 jaar mag er wel weer iets nieuws komen.

Ik ga geen €700/800 aan een telefoon uitgeven, dus waren mijn pijlen gericht op een Samsung S8, maar die zit nog steeds op €500. Ook dat is me eigenlijk te veel.

Nu kwam ik toevallig op de G6 Plus uit, via Youtube geloof ik. De prijs is zeer mooi, de specs niet verkeerd, maar toch....

Een vraag vraagjes:
-Is de G6 plus een echte verbetering tov mijn S5+?
-Ik gebruik de camera behoorlijk veel, vooral goede foto's maken is belangrijk, dus hoe is de camera tov een Samsung?
-Updates krijgt mijn S5+ eigenlijk ook nooit, maar Motorola is schijnbaar ook geen topper kwa updates?
-Is de accu vervangbaar?

Oftewel: doen of niet doen? Ik wil er wel weer een jaartje of 2/3 tegen kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
Net bij de MM de aanbieding besteld. Toch een beetje een dubbel gevoel. Ik heb nu een oude Nexus 5 en deze is dus erg dun.
Ik weet niet of de G6 Plus fijn in de broekzak zit vanwege de uit stekende camera. Is de G6 Plus beter dan bijvoorbeeld een platte P20 lite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds kort de Moto G6 Plus en bevalt tot nu toe goed. Waar ik alleen nog niet achter ben, is hoe ik kan zorgen dat ik met de juiste SIM bel. Ik heb twee SIM-kaarten en als ik een nummer selecteer vanuit mijn contacten, gaat ie dat nummer bellen via mijn default SIM kaart. Dan heb ik nog wel de mogelijkheid om te kiezen voor de andere SIM, maar dat moet heel snel gebeuren, want anders pakt ie de default. Is er geen mogelijkheid om een nummer te kiezen, dan de betreffende SIM kaart en dat er dan pas gebeld gaat worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:02
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 08:30:
Heb sinds kort de Moto G6 Plus en bevalt tot nu toe goed. Waar ik alleen nog niet achter ben, is hoe ik kan zorgen dat ik met de juiste SIM bel. Ik heb twee SIM-kaarten en als ik een nummer selecteer vanuit mijn contacten, gaat ie dat nummer bellen via mijn default SIM kaart. Dan heb ik nog wel de mogelijkheid om te kiezen voor de andere SIM, maar dat moet heel snel gebeuren, want anders pakt ie de default. Is er geen mogelijkheid om een nummer te kiezen, dan de betreffende SIM kaart en dat er dan pas gebeld gaat worden?
Bij sommige telefoon kan je dit instellen. Maar het is veel handiger om bijv. de app Dual Sim selector te gebruiken, je kan dan per telefoonnummer instellen welke simkaart hij pakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 17:20
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 08:30:
En of dat kan. Ga naar Instelling, Netwerk en Internet, Simkaarten, en selecteerd Handmatig. Dan krijg je de keuze om de sim te kiezen voordat je gaat bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thomskipsp schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:08:
[...]

En of dat kan. Ga naar Instelling, Netwerk en Internet, Simkaarten, en selecteerd Handmatig. Dan krijg je de keuze om de sim te kiezen voordat je gaat bellen...
Top!!! Die zocht ik inderdaad. Hartelijk dank. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
pilskes schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 20:11:
Ik zit al een tijdje te zoeken naar een nieuwe telefoon. Mijn Samsung S5+ doet het in principe nog wel, maar na 3 jaar mag er wel weer iets nieuws komen.

Ik ga geen €700/800 aan een telefoon uitgeven, dus waren mijn pijlen gericht op een Samsung S8, maar die zit nog steeds op €500. Ook dat is me eigenlijk te veel.

Nu kwam ik toevallig op de G6 Plus uit, via Youtube geloof ik. De prijs is zeer mooi, de specs niet verkeerd, maar toch....

Een vraag vraagjes:
-Is de G6 plus een echte verbetering tov mijn S5+?
-Ik gebruik de camera behoorlijk veel, vooral goede foto's maken is belangrijk, dus hoe is de camera tov een Samsung?
-Updates krijgt mijn S5+ eigenlijk ook nooit, maar Motorola is schijnbaar ook geen topper kwa updates?
-Is de accu vervangbaar?

Oftewel: doen of niet doen? Ik wil er wel weer een jaartje of 2/3 tegen kunnen!
Niemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Zo ongeveer iedere vraag is met 5 minuten via Google te beantwoorden en is nogal subjectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
The_Admin schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 15:48:
[...]

Zo ongeveer iedere vraag is met 5 minuten via Google te beantwoorden en is nogal subjectief.
Top, Bedankt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Nexus-
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-05-2021
Heb hem vanmiddag af kunnen halen bij de MM gewoon voor de prijs van 169 euro,maar wat een prachtig toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonk
Pff dat is mooi mazzel hebben.Ik ga hem bestellen volgende week voor aanzienlijk meer.Maar bij mijn winkel maken ze niet van die foutjes, helaas.
Ik zag wel dat hij 30 euro omlaag is. Dat gaat tegenwoordig toch snel...al na 2 maanden.
Volgens mij had mijn oudere telefoon een snellere processor. Maar die gebruikte ik toch niet echt ten volle.
Het lijkt me een fijne telefoon. Up-to-date qua software en hardware. Ik laat mijn ervaring wel weten als hij binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrrt744
wauw wat een geluk!

Wat anders: heeft iemand anders ook dat usb poort (in mijn geval in het zilverkleurige toestel) beetje brakkig is? Niet echt brak, hij gaat er heel stevig in, maar als ie erin zit kan ik met het kabeltje de usb poort nogal heen en weer bewegen. Dat lijkt me toch niet echt de bedoeling. Maarja, na zo lang wachten zit ik verdorie natuurlijk niet te wachten om m weer terug te sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-09 13:19
Ik behoor ook tot een van de geluksvogels van de Mediamarkt ;-) mooi voor 169 op de kop getikt (prijsfout).

Eerste indrukken zijn goed, gewicht is prima (niet te zwaar / niet te licht) en het reageert allemaal prima.

@charrrt744
M.b.t. de USB-C poort, ik had een beetje hetzelfde gevoel, maar het werkt tot nu toe allemaal prima om eerlijk te zijn, ik wacht het ook nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:38

Wallie

Herr

Leuk toestel voor 169euro. Ik ben ook zo'n cheapass basterd ;) Gaat mijn overstap van Windows 10 naar Android worden. Eerst indruk van de telefoon: Mooi en stevig. Ook de batterij zal een verademing zijn, mijn Lumia 950XL haalde met moeite het einde van de dag (en vaak ook niet).

Android zal op zijn zachts gezegd wennen worden... maar daar kan de telefoon niks aan doen ;)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonk
Zin er anderen die ervaring hebben met de usb-c poort? Goede of slechte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonk
Verder Motorola noemt de snelladers "turbopower". De onderliggende techniek is echter meer generiek. Klopt dit? Kan ik snelladers van andere merken gebruiken als snellader voor de moto g6 plus. Het lijkt me wel handig een reserve lader te hebben. Ik ben ze altijd kwijt :-)
Er is een Quickstart 2.0 standaard en een Quickstart 3.0 standaard en laders. Is de G6 plus Quickstart 2.0 compatible of zelfs 3.0 en kan ik deze laders gebruiken of moet ik de motorola specifieke laders hebben.
Verder heb je ook speciale snelladers voor de auto. Dus hiervoor heb ik ook weer speciale laders nodig voor snelladen...Mmmm ik had er meerdere, maar die laden niet snel...zo blijf je laders aanschaffen :-)
WIe heeft er snelladers gekocht, bijv. op amazon? Of mag ik dit niet vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
Zover ik weet werkt quick charging alleen met de Motorola TurboPower quick charger, waarschijnlijk omdat Motorola het TurboPower noemt en niet gewoon quick charging.
Zullen wel protocollen in de software of op de USB poort zitten zodat je hun turbopower lader moet gebruiken.

OnePlus bv noemt het Dash charging en werkt ook enkel bij hun opladers.
Geen idee of bv quick charging power banks werken, maar die zijn redelijk duur, van andere adapters of snelladers heb ik geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:57
Ik heb een aukey snellader met quick charge 3.0. Doet t prima op de Motorola.
Motorola gebruikt het quick charge protocol, elke lader die dit heeft moet het doen op de Motorola's.

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 08:07

SeatRider

Hips don't lie

Nog een MM-geluksvogel meldt zich. Ik heb nu een jaartje een G5 plus, daar was ik op zich nog blij mee, maar voor 169 kon ik 'm niet laten liggen. Hij ligt nu te installeren (apps + updates downloaden), eerste ervaring: WOW wat een vooruitgang. Hij is GROOT. Bezels een stuk kleiner dan bij de G5 plus. Scherm is absoluut beter. Hij voelt dunner. Alleen jammer dat de camera uitsteekt, ook nog door de bumpercase heen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

demonk schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 21:49:
Zin er anderen die ervaring hebben met de usb-c poort? Goede of slechte?
Moet zeggen dat de USB poort minder stevig lijkt dan in mijn Lumia 950, dus geloof dat ik je ervaring wel kan bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonk
:)
Wallie schreef op zondag 1 juli 2018 @ 11:36:
[...]

Moet zeggen dat de USB poort minder stevig lijkt dan in mijn Lumia 950, dus geloof dat ik je ervaring wel kan bevestigen.
Bedankt voor het delen! :) Maar het is niet dusdanig ernstig, dat je je zorgen maakt over de werking ervan? Dwz dat de usb poort het wel een jaartje of 2/3 uithoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

demonk schreef op zondag 1 juli 2018 @ 12:03:
:)
[...]

Bedankt voor het delen! :) Maar het is niet dusdanig ernstig, dat je je zorgen maakt over de werking ervan? Dwz dat de usb poort het wel een jaartje of 2/3 uithoudt?
Nou ja, minder passend is misschien beter gezegd, in de Lumia paste hij precies, en hier zitten een paar millimeter links en rechts speling er op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Nexus-
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-05-2021
Zou me er niet zo druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrrt744
Wat een geluk iedereen! Ik ben een beetje jaloers haha. Ik vind het tot dusver echt een erg mooi toestel, mooi scherm, beide kleuren mooi, alleen de bezels zijn wat aan de grote kant. Hij werkt ook lekker snel, behalve bij hogwarts a mystery, iemand daar ideeen over? Of komt het om dat de processor dat dan toch niet goed trekt?

En idd de speling in de usb poort, maar werkt verder prima. Ik vind het toestel tevens wat aan de lichte kant, maar goed, dat is niet echt een nadeel voor velen. Ik vind iets zwaarder net wat meer premium voelen. De batterij is prima, al had ik er wel iets meer van verwacht. Ik vind de camera tot dusver ook in orde, behalve portretmodus, dat doet het echt waardeloos, slechter ook dan bijvoorbeeld bij de huawei mate 10 lite.

Dan nog een vraag: mijn schermafbeelding op mijn startscherm is ineens heel erg donker sinds vijf minuten. Ik heb vast ergens op geklikt ofzo, maar ik kom er niet uit. Het heeft niets met de adaptieve helderheid te maken en hij wordt ineens licht als ik op een app of de browser of iets derelijks klik en hij licht ook wat op als ik op het startscherm naar de volgende pagina swipe. Danweer heel donkere afbeelding. Ik vind het heel gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
Vandaag mijn pakje opgehaald. Altijd leuk als je er achter komt dat je sim niet past.
Dus nog even wachten dat ik er ook daadwerkelijk mee kan bellen.
1ste indruk:
- groot...mijn oude telefoon past volledig in het scherm gedeelte. Dat gaat even wennen worden.
- camera die uit steekt, dat zullen we over een tijdje bezien of dat nu stoort of niet.
- loopt vlotjes
- kleur ziet er mooi uit, maar zie je niet met de gratis transparant meegeleverde hoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taldin
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 22:30
Hoe krijg ik de Outlook en Linkedin apps eraf? Heb gegoogled maar nog geen oplossing gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrrt744
taldin schreef op maandag 2 juli 2018 @ 23:06:
Hoe krijg ik de Outlook en Linkedin apps eraf? Heb gegoogled maar nog geen oplossing gevonden.
Kan niet zomaar, is meegeleverde niet te deleten software 8)7

tenzij je wilt rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Uitschakelen een optie? Dan zie je ze niet meer in je launcher e.d.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels: [Motorola Moto G6 Plus] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors e.d.: [Motorola Moto G6 Plus] Accessoires