Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• j0eyv
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 09:08
Ik wil een bijtelling berekening doorvoeren op de Kia Proceed. Is er iemand die een idee heeft wat de fiscale waarde van de Kia Proceed is t.o.v. de consumentenprijs?

De keuze gaat momenteel uit naar de volgende:

Kia ProCeed GT-PlusLine DCT7 1.4 T-GDi DCT7 (A)
Benzine
Automaat
103kW (140pk)
Dark Penta Metal

Opties: Alles standaard en het dakraam (optie vanaf 2020).

Iemand die toevallig een vergelijkbare auto waarvan hij de fiscale waarde weet voor een bijtelling berekening? Ik houd momenteel 37500 aan.

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Nu online

Quad

Selectief doof

@j0eyv € 37.640,-.
Je kan dat eenvoudig zien op www.directlease.nl als je de auto samenstelt.

Quad wijzigde deze reactie 02-01-2020 10:45 (65%)

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 19:45
j0eyv schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 10:19:
Is er iemand die een idee heeft wat de fiscale waarde van de Kia Proceed is t.o.v. de consumentenprijs?
De fiscale waarde is de consumentenprijs.

• Wutroe
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 18-02 20:07
Gisteren heb ik mijn Proceed in ontvangt mogen nemen 8) Wat een geweldig mooie en fijne auto! Nu al zin om hem de komende tijd helemaal te ontdekken en eigen te maken.

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online

renzo4000

*Doh!*

Gefeliciteerd @Wutroe! Zoals ook net gezegd op het Kia Forum, veel plezierige en veilige kilometers gewenst! ;)

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• Arno
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 09:11

Arno

PF5A

Zo'n gave kleur, dat Blue Flame :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• wicked1980
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 16:01
Hallo mede kia rijders, ik heb sinds kort een probleem, en hoop stiekem het een bekend dingetje is
Sinds kort zit er een verstoring in het beeldscherm van mijn Radio Unit.

Het gaat hier om de unit uit een Kia Cee'd 2 (1 facelift) uit 2012

Het begon met het lichter worden van het scherm, alsof de Brightness hoger werd gezet. Dit werd na iedere rit erger, totdat op een gegeven moment het scherm begon te storen.

Ik heb een filmpje gemaakt, komt iemand dit bekend voor?
YouTube: Kia Cee'd 2012 Radio probleem

• Griffx
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 15:27
Wutroe schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 13:36:
Gisteren heb ik mijn Proceed in ontvangt mogen nemen 8) Wat een geweldig mooie en fijne auto! Nu al zin om hem de komende tijd helemaal te ontdekken en eigen te maken.
Gave kleur, staat hem heel goed, >:) rijden er heel weinig rond met deze kleur.

PSN: itsGriffX

• Mrgoodtobi
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19-02 01:28
Hi guys, ook ik heb een Kia Proceed MY2020 besteld als leaseauto. De dealer vertelde mij dat levertermijn ongeveer 2,5 maand is. Echter krijg ik van de LM te horen dat de auto geleverd zal worden eind april. Dat komt dus neer op een totaal van 4 maanden. Heeft iemand toevallig ook zijn Proceed besteld in december en weet wanneer deze wellicht geleverd wordt?

Gezien het nog 4 maanden duurt, vroeg ik aan de LM (Arval) welke voorloopauto ze me kunnen leveren. Daar deden ze een beetje vaag over. Ze kunnen mij namelijk niet vertellen wat voor auto ze me kunnen leveren e.d. Ik persoonlijk vind het wel belangrijk dat het om een fijne auto gaat, gezien ik er 4 maanden in moet rijden. Welke voorloopauto hebben jullie geleverd gekregen?

• renzo4000
  • Nu online

renzo4000

*Doh!*

Ligt een beetje aan jullie contact met de leasemaatschappij. Mijn secretaresse heeft mijn voorkeuren meegenomen in de aanvraag van de voorloopauto bij Arval en rij nu een nieuwe seat leon st en zit redelijk goed in de opties. Voor mij is dat voor even een prima voorloper.

• Quad
  • Nu online

Quad

Selectief doof

Voorlopige leverdatum van de Kia Niro is bekend, 25-02.
Besteld in december.

• DCNY
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 13:52
Heb een Sportage op t oog. 2011, 100k op de teller, €12.000,-. Zijn er zaken waar ik op moet letten? Heeft geen navigatiescherm, kan ik dat er eenvoudig achteraf inzetten? Liefst met Apple Carplay / Android i.v.m. gebruik Google Maps.

Hopelijk binnenkort lid van jullie club! :)

• Arno

Arno

PF5A

Quad schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 22:08:
Voorlopige leverdatum van de Kia Niro is bekend, 25-02.
Besteld in december.
Netjes toch, 2-3 maanden is beter dan wat ik van anderen hoor :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Quad
  • Nu online

Quad

Selectief doof

Arno schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:06:
[...]
Netjes toch, 2-3 maanden is beter dan wat ik van anderen hoor :)
Heb dan ook een model besteld wat al op de boot onderweg maar nog niet vergeven was. ;)
Mazzel voor mij, precies het model en kleur wat ik wilde hebben.

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 19-02 20:42

Angeloonie

Cheeseburger Addict

[Afbeelding]
Toch vet zo'n dikke bak voor de deur! :+ Kun je hem vanuit je dakraampje mooi bekijken

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• nokiaan958GB
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
DCNY schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 08:23:
Heb een Sportage op t oog. 2011, 100k op de teller, €12.000,-. Zijn er zaken waar ik op moet letten? Heeft geen navigatiescherm, kan ik dat er eenvoudig achteraf inzetten? Liefst met Apple Carplay / Android i.v.m. gebruik Google Maps.

Hopelijk binnenkort lid van jullie club! :)
Dat is een mooie wagen.

Zo te zien pas er een 2-din in

Misschien kun je het beste je licht even opsteken in Het Android Autoradio Topic

• j0eyv
Hmm.. Blauw is ook mooi! Maar overdag vind ik hem minder als in de avond op jou foto's. Voor nu ga ik nog voor Dark Penta Metal maar dit doet me toch twijfelen.

Heb je inmiddels wat gave foto's bij daglicht?

• WoBBeL
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18-02 16:05

WoBBeL

Hoi!

* zwaai zwaai omdat ik nog nooit in dit topic ben geweest :+

Mijn vriendin heeft nu een Kia Picanto (1.0CVVT 49KW ECONOMYPLUSLINE 4-ZITS, nieuwsprijs 11495 uit maart 2017) in de lease. We kunnen deze auto overnemen binnen nu en een paar maanden met een km stand van 42-45.000km voor € 7150. Dit lijkt mij op een hele nette prijs. De ANWB zegt bij verkoop onderling € 7550. De lease maatschappij biedt de auto aan zonder garantie.

Zijn er zaken waar we nog op moeten letten, beruchte punten van de Picanto? Tot op heden zijn we tevreden over dit 'boodschappenautootje' :)

WoBBeL wijzigde deze reactie 09-01-2020 12:31 (9%)

• renzo4000
  • Nu online

renzo4000

*Doh!*

Ik denk dat je nog jaren lang plezier gaat hebben aan dat autootje (los van regulier onderhoud) en dat er niet specifiek zaken zijn waar je op moet letten. Je weet tenslotte wat je koopt, heeft zijn dealer onderhoud gehad en nagenoeg pas net ingereden.

• WoBBeL
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18-02 16:05

WoBBeL

Hoi!

Alle beurtjes gehad en tot op heden geen enkel probleem mee gehad (behalve dat de antenne gestolen was _O- ). Dat is natuurlijk geen garantie maar ik koop liever deze auto dan eentje waarvan ik de historie niet ken.

Als er verder geen bekende issues zijn waar je op moet letten dan denk ik dat onze eerste Kia straks een feit is *O*

• Shinkun
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 15:37
Luukie223 schreef op zondag 29 december 2019 @ 11:55:
ik heb een Proceed GT en heb inderdaad dit probleem, mijn wagen naderd de 15k km's dus moet binnenkort voor een beurt, dan wordt dit probleem door de garage opgelost is mij verteld.
[...]
Ik heb ook een Proceed GT (DCT7).
Bij mij rammelt er nog niks (*even afkloppen*)

Even een vraagje : gaat er bij jou ook bij elke tankbeurt niet meer dan 40 ltr in de tank bij leeg (lampje brandt)? Op papier staat 50 ltr. Een reservetank van 10 ltr lijkt me stug.

Shinkun wijzigde deze reactie 10-01-2020 14:07 (7%)

• renzo4000
  • Nu online

renzo4000

*Doh!*

Toch leuk dat de Proceed het de Mercedes cla best moeilijk maakt ;)

• Nemean
  • Registratie: juni 2008

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Ik zag hem ook net voor bijkomen. Jammer dat Autoweek dan weer niet een auto heeft met MY2020 display/dashboard.

• renzo4000
  • Nu online

renzo4000

*Doh!*

Inderdaad, hoewel dat mbux wel top of the bill is. Maar het my2020 had het wel wat beter weggezet tegen het toch wat gedateerde my2019 dashboard.

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

renzo4000 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 20:21:
Inderdaad, hoewel dat mbux wel top of the bill is. Maar het my2020 had het wel wat beter weggezet tegen het toch wat gedateerde my2019 dashboard.
Uiterlijk is wel heel smaak gevoelig, ik vind het uiterlijk van de Kia bijvoorbeeld mooier dan die van de Mercedes-Benz, die ronde ventilatieroosters vind ik echt afschuwelijk zeker als er nog van dat chroom gebruikt wordt.

• Luukie223
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 14-02 00:43
Mooie wagen, goede kleurkeuze ook ;)

Omdat ik vaak langere ritten maak (ca. 200 - 300 km retour) kom ik niet vaak in de verlegenheid qua tanken. Ik heb een enkele keer gehad dat ik nog 30 - 50 km kon maken volgens de boordcomputer en toen kon ik ca. 43 liter tanken.

Dit geheel is overigens ook het enige nadeel dat ik kan verzinnen, hier hadden ze rustig een 50 of zelfs 60 liter tank in kunnen zetten. Ik haal maximaal 520 km's op een volle tank 8)7
Shinkun schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 14:01:
[...]

Ik heb ook een Proceed GT (DCT7).
Bij mij rammelt er nog niks (*even afkloppen*)

Even een vraagje : gaat er bij jou ook bij elke tankbeurt niet meer dan 40 ltr in de tank bij leeg (lampje brandt)? Op papier staat 50 ltr. Een reservetank van 10 ltr lijkt me stug.

[Afbeelding]

• Wutroe
j0eyv schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:58:
[...]

Hmm.. Blauw is ook mooi! Maar overdag vind ik hem minder als in de avond op jou foto's. Voor nu ga ik nog voor Dark Penta Metal maar dit doet me toch twijfelen.

Heb je inmiddels wat gave foto's bij daglicht?

• Tricq
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 11-02 20:23
Over de keuze ceed sw/proceed: Ik heb gister een proefrit gemaakt in de ceed sw 2020 dynamicplusline. Ik was de eerste, stond 15km op de klok :D . Rijdt heerlijk! Nog een ritje proceed plannen, maar ik denk dat ik mijn keuze al gemaakt hebt en voor de ceed ga.

• boblelie
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19:34
Tricq schreef op zondag 12 januari 2020 @ 17:08:
Over de keuze ceed sw/proceed: Ik heb gister een proefrit gemaakt in de ceed sw 2020 dynamicplusline. Ik was de eerste, stond 15km op de klok :D . Rijdt heerlijk! Nog een ritje proceed plannen, maar ik denk dat ik mijn keuze al gemaakt hebt en voor de ceed ga.
Proceed is toch wel een hele andere versie van de ceed familie hoor. Cabine is knusser ivm coupé lijn en onderstel is strakker maar ook stugger. Dit is dan even los van de uiterlijke verschillen. Ik zou zeker de proceed proberen voordat je een keus maakt :).

• renzo4000
  • Nu online

renzo4000

*Doh!*

Proceed for the win, tenzij je langer bent dan 1m90 ;)

• Wutroe
Dat hoeft nu geen probleem meer te zijn, nu het schuif/kanteldak een optie is geworden.

• boblelie
Wutroe schreef op maandag 13 januari 2020 @ 07:16:
Dat hoeft nu geen probleem meer te zijn, nu het schuif/kanteldak een optie is geworden.
Ik hoop het. Mijn proceed zonder glazen dak komt begin maart en dan zullen we het definitief weten. Zat met mijn 1.87m met de haren tegen het plafond, maar nog net niet met de huid zegmaar.

• NoepZor
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 18:20
Luukie223 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 15:58:
Mooie wagen, goede kleurkeuze ook ;)

Omdat ik vaak langere ritten maak (ca. 200 - 300 km retour) kom ik niet vaak in de verlegenheid qua tanken. Ik heb een enkele keer gehad dat ik nog 30 - 50 km kon maken volgens de boordcomputer en toen kon ik ca. 43 liter tanken.

Dit geheel is overigens ook het enige nadeel dat ik kan verzinnen, hier hadden ze rustig een 50 of zelfs 60 liter tank in kunnen zetten. Ik haal maximaal 520 km's op een volle tank 8)7

[...]
Het kan ook zijn dat de auto aangeeft dat de tank leeg is bij 40 liter, terwijl er wel gewoon 50 in zit. Om mensen te dwingen wat eerder te tanken. Ik ben zelf een late tanker, ik kan er meestal 42-43 liter in tanken.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Griffx
Rammelende kofferbak zelf opgelost, blijkbaar zijn de doppen aan de binnenkant van je kofferklep verstelbaar. 8)7
Deze wat verder uitgedraaid waardoor er iets meer spanning op de kofferklep staat nu hij dicht is.

• Arno

Arno

PF5A

NoepZor schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:41:
Het kan ook zijn dat de auto aangeeft dat de tank leeg is bij 40 liter, terwijl er wel gewoon 50 in zit. Om mensen te dwingen wat eerder te tanken. Ik ben zelf een late tanker, ik kan er meestal 42-43 liter in tanken.
Ja dat is mega irritant. Ik was laatst in Utrecht en moest 15km rijden voor de pomp en had nog 2 op de rijbereik meter. Aangekomen bij die pomp (met in principe -12 km over) ging er maar 42 liter in. Als dat ding echt 1:17 zou rijden, had ik dus nog meer dan 130km te rijden. Hierdoor gaan mensen denk ik eerder grenzen opzoeken en staan ze op een gegeven moment echt stil langs de weg :P

Jeremy Clarkson

• Tonkey
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 19:28
Arno schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:17:
[...]
Ja dat is mega irritant. Ik was laatst in Utrecht en moest 15km rijden voor de pomp en had nog 2 op de rijbereik meter. Aangekomen bij die pomp (met in principe -12 km over) ging er maar 42 liter in. Als dat ding echt 1:17 zou rijden, had ik dus nog meer dan 130km te rijden. Hierdoor gaan mensen denk ik eerder grenzen opzoeken en staan ze op een gegeven moment echt stil langs de weg :P
Wij hebben het vorige model ceed sw (van eind 2014) en deze heeft volgens mij een 53 liter tank. Ik heb toch al wel eens ruim 50 liter getankt. Boordcomputer geeft vanaf 50km geen restant meer aan, nog wel ongeveer deze 50km gereden toen.

• p.d.akkerman
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 19:40
Ik heb met mijn Proceed diesel geen problemen met de tank. Op een tank van 50 liter pas nog zo ver leeg gereden, dat ik er 48liter in kon gooien.

Mijn collega met een ceed 1.4 SW 2019 hoor ik ook klagen over de 'kleine' tank.
Wellicht een software/hardware fout?

• skai21
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 09:51
Weet er hier iemand wat de laatste kaart en unit software versies zijn voor de Kia Niro 2018. Ik heb nu:

• boblelie
Gister dealer gebeld over proceed lever status. Zou initieel week van 2 maart komen. Staat nu op 6 maart gepland dat de auto daar binnen komt. Hij zei dat kenteken aanvragen doorgaans 6 dagen duurt dus dan zit ik rond 12 maart.

De rede dat ik belde was vanwege de co2 problemen die ik hier lees. Dit geldt echter alleen maar voor autos uit die batch "x", autos die nu van de band af komen hebben dit probleem niet. Ik zat daar zeker ook niet bij zei hij, want de hele auto moest nog gemaakt worden. Ik sta dus nog op de todo lijst van de fabriek.
Dus ook even heads-up voor de rest die wacht: 7 weken voor leverdatum moeten ze dus nog aan je auto beginnen.
Betreft een proceed 1.4 gtplusline dct deluxe wit zonder pano dak.

• mkleinman
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18:46

mkleinman

4.5kWp, 8.4GJ Zb/CV, WTW, ELGA

Nog een KIA rijder hier. Ik rijd sinds januari 2014 een RIO 1.4CRDi Superpack. Intussen bijna 260.000 probleemloze kilometers ermee gereden.

Afgezien van klein en groot onderhoud weinig problemen met de auto gehad. Enige twee opvallende zaken waren dat het frame van de bestuurdersstoel kapot ging en dat de auto afgelopen week niet werd goedgekeurd bij de APK doordat er water in een achterlicht zat.

Via onderdelenlijn zowel een vervangende stoel, zelfde kleur, als een nieuwe achterconsole voor weinig geld kunnen vinden.

Dat is het enige kleine issue met KIA. *ALS* er onderdelen kapot gaan dan zijn die nieuw behoorlijk prijzig.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• BFL92
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 14:15
Autoweek heeft eerder deze week de Mercedes CLA Shooting Brake met de Kia Proceed vergeleken.
Link: YouTube: Mercedes CLA Shooting Brake vs. Kia Proceed - AutoWeek Dubbeltest

• renzo4000
  • Nu online

renzo4000

*Doh!*

renzo4000 in "Het grote Kia topic - deel 2"

Was reeds gepost :). Wel een interessante vergelijking. De MB is qua afwerking wellicht net een stapje beter maar is dat 20.000EUR waard? Denk het niet, dan is de ster op de auto waarschijnlijk voor mensen de meerprijs waard imho.

• Tricq
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 11-02 20:23
renzo4000 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 11:09:
renzo4000 in "Het grote Kia topic - deel 2"

Was reeds gepost :). Wel een interessante vergelijking. De MB is qua afwerking wellicht net een stapje beter maar is dat 20.000EUR waard? Denk het niet, dan is de ster op de auto waarschijnlijk voor mensen de meerprijs waard imho.
En 2 jaar garantie versus 7 jaar garantie.

• renzo4000
  • Nu online

renzo4000

*Doh!*

En nog maar te zwijgen over de hogere onderhoudskosten bij onze Duitse vrinden ;)

• MisterChaoSs
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 19:48

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Kreeg vandaag van mijn werk een update over de levering van m'n auto.
Ipv week 11 wordt m'n Ceed nu al eind januari geleverd, eind november besteld.

In verband met de wintersport zijn dat toch leuke berichtjes :)

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

• Luukie223
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 14-02 00:43
1 op 17 haal ik dus nooit en te nimmer , zelfs niet op een 80 weg. 1:15,4 is het maximale dat ik ooit heb gehaald op een lang stuk.
Arno schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:17:
[...]

• Arno

Arno

PF5A

Ik heb het serieus 1x gehaald, op de snelweg achter een vrachtwagen blijven plakken 8)7

Jeremy Clarkson

• nokiaan958GB
  • Niet online
renzo4000 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 11:33:
En nog maar te zwijgen over de hogere onderhoudskosten bij onze Duitse vrinden ;)
Als je op financieel gebied een eerlijke vergelijking wilt maken dan moet je ook de afschrijving meetellen.
Geen idee wie er dan wint O-)

• renzo4000
  • Nu online

renzo4000

*Doh!*

Dat kan meevallen. Kia staat veelal in de toplijstjes van waardevaste auto's (mede ook door hun garantiebeleid) en kwalitatief goede auto's met lage onderhoudskosten. Dan meegenomen dat de aanschafwaarde in een vergelijkbare configuratie veel lager ligt durf ik de weddenschap wel aan dat dit in het voordeel van de Kia wordt beslecht.

renzo4000 wijzigde deze reactie 15-01-2020 08:12 (3%)

• Griffx
Luukie223 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 16:31:
1 op 17 haal ik dus nooit en te nimmer , zelfs niet op een 80 weg. 1:15,4 is het maximale dat ik ooit heb gehaald op een lang stuk.

[...]
Ik kom niet boven de 1 op 14,2 :X

• DRaakje
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Griffx schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:17:
[...]

Ik kom niet boven de 1 op 14,2 :X
Ceed SW 2019, boordcomputer geeft nu 15.2/L aan, maar als ik netjes 100 kmh aanhoud op de snelweg, dan kom ik (trip 140km) op 18,0/L uit. Bij de voige (ceed sw 2010, was dat meer 1.13)

• Griffx
DRaakje schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 15:03:
[...]

Ceed SW 2019, boordcomputer geeft nu 15.2/L aan, maar als ik netjes 100 kmh aanhoud op de snelweg, dan kom ik (trip 140km) op 18,0/L uit. Bij de voige (ceed sw 2010, was dat meer 1.13)
Ik rij zelf een Proceed, maar deze waardes haal ik echt niet.

• j0eyv
Kan er iemand iets zeggen over een proceed deluxe white wat betreft vies worden? Ik vind hem erg mooi maar ben zo bang dat ik hem elke week kan gaan poetsen.. om die reden gaat de voorkeur uit naar dark penta metal maar deluxe white is wel echt mooier..

• p.d.akkerman
j0eyv schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 21:53:
Kan er iemand iets zeggen over een proceed deluxe white wat betreft vies worden? Ik vind hem erg mooi maar ben zo bang dat ik hem elke week kan gaan poetsen.. om die reden gaat de voorkeur uit naar dark penta metal maar deluxe white is wel echt mooier..
In de winter is er geen beginnen aan. Maar een witte auto wordt niet viezer dan een zwart, rode of grijze.
Het valt alleen sneller op.

Ik kan uit ervaring spreken.

In de zomer, zeker als het lang droog is, blijft hij echt netjes.

• nokiaan958GB
  • Niet online
Met zwart blijf je ook poetsen :(
Daarom heb ik voor grijs gekozen :)

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Kleur maakt weinig uit, op iets wat wit is valt viezigheid altijd sneller op. Ik heb een blauwe Seat Ibiza gehad en deze zat elke week wel onder de vogelstront op één of andere manier trok blauw de vogels enorm aan.

Ik heb daarna een Seat Leon gehad in het wit en rij momenteel een Renault Clio in het wit en ik kan je vertellen dat je er alles op ziet en dan met name in de wintermaanden. Ik had vorige week mijn auto gewassen en het heeft afgelopen dinsdag zo enorm hard geregend in Zeeland dat er veel modder op de weg lag, ik kan je vertellen hoe mooi wit hij was, zo is hij momenteel echt niet meer. :+

• renzo4000
  • Nu online

renzo4000

*Doh!*

Ik zou iig een kleur niet laten afhangen van hoe snel hij mogelijk zichtbaarder vies wordt. Want uiteindelijk wordt elke kleur even vies. Grijze/zwarte kleuren zijn bijvoorbeeld weer de mindere kleuren voor het voorjaar wanneer al het stuifmeel in de lucht zit. Zo is er altijd wel wat.

Wat je wel kan doen is een goede coating of sealant op je lak aanbrengen zodat vuil minder snel hecht aan je lak en waardoor je de auto veel sneller schoon kan maken.

• Wutroe
Zilvergrijs zie je doorgaans de minste viezigheid op. Maar het is dan ook meteen de saaiste kleur die je voor een auto kan kiezen naar mijn mening.

Ik vind mijn blauwe auto tot nu toe best meevallen qua hoeveel het opvalt. De velgen worden wel snel vies, hij geeft aardig wat remstof af.

• C-dude
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 19-02 19:51
Sinds kort de eigenaar van een Kia Stonic (Easy model 2019/2020) 8).

Tot hiertoe enorm tevreden, buiten het volume van de Traffic Announcement.. Deze staat precies altijd op standje 25 en vind nergens waar dit aangepast kan worden. Volume opties bieden geen keuze om dit lager te zetten..

Ik kan enkel tijdens de announcement het volume regelen maar de wijziging wordt niet bijgehouden.

• renzo4000
  • Nu online

renzo4000

*Doh!*

@Wutroe

Daar zijn de meningen over verdeeld en gelukkig maar anders hadden we allemaal dezelfde kleur ;)

Lunar Silver

Dark Penta Metal

Die laatste heb ik zelf in bestelling staan ... :+

• Griffx
Mijn ervaring is dat de auto snel vuil oppakt aan de zijkanten, wellicht doordat de 18" velgen iets uitsteken en de vorm van de auto bij de deuren wat naar binnen valt.
En dan nog heb ik het er voor over :+ :D

• Wutroe
renzo4000 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 14:12:
@Wutroe

Daar zijn de meningen over verdeeld en gelukkig maar anders hadden we allemaal dezelfde kleur ;)

Lunar Silver
[Afbeelding]

Dark Penta Metal
[Afbeelding]

Die laatste heb ik zelf in bestelling staan ... :+
Volgens mij laat jij daar Sparkling Silver zien. Lunar Silver vind ik nog best aardig, daar zit een beetje blauw doorheen:

Overigens vind ik Dark Penta Metal vooral gaaf door de verschillende tinten die het aan kan nemen, bijv. deze:

• renzo4000
  • Nu online

renzo4000

*Doh!*

Oeh dat kan kloppen, maar die van mij kwam als zodanig naar boven bij Google.

Wat betreft die Penta, dat is ook één van de redenen voor mij om voor die kleur te kiezen. Hij "verkleurt" zo gaaf onder de verschillende licht omstandigheden. Op jouw voorbeeld noem ik het "KOMO vuilniszak grijs" :D

• DeluxZ
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 07:53

DeluxZ

Livin' the good life

Gewassen op 4 januari nadat ik sinds half augustus niet meer had gewassen :X
Woon in een nieuwbouw wijk waar ze nog aan het bouwen zijn samen met wegen die nog niet 100% af zijn wat zorgt voor vieze autos. Foto's bij mijn ouders gemaakt :+

Vies
https://tweakers.net/ext/f/NYOPxkrHxw4tlIS5aYZbxZHH/thumb.jpg

Schoon
https://tweakers.net/ext/f/tRM6pc8rnkiup7cerZ7YUUVX/thumb.jpg

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[ Collega's gezocht, product development C# .NET Core ASPNet Core DM voor info. ]|[

• Quad
  • Nu online

Quad

Selectief doof

Leuke aan de wasstraat is dat je voor een tientje nieuwe velgen krijgt. :+

• j0eyv
DeluxZ schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 10:29:
[...]

Gewassen op 4 januari nadat ik sinds half augustus niet meer had gewassen :X
Woon in een nieuwbouw wijk waar ze nog aan het bouwen zijn samen met wegen die nog niet 100% af zijn wat zorgt voor vieze autos. Foto's bij mijn ouders gemaakt :+

Vies
[Afbeelding]

Schoon
[Afbeelding]
Moet zeggen dat ik de schone versie toch iets mooier vind :9.
Ik ben bang dat die van mij relatief vaak als "vies" rond zou rijden.

j0eyv wijzigde deze reactie 21-01-2020 11:32 (5%)

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

j0eyv schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:31:
[...]

Moet zeggen dat ik de schone versie toch iets mooier vind :9.
Ik ben bang dat die van mij relatief vaak als "vies" rond zou rijden.
Het valt nu wel mee. Ligt echt aan wat voor weer het is en waar je rijd. Op asfalt wordt de auto niet zo vies hoor. Maar bij mij thuis moet ik nog in het zwarte zand parkeren en daar liggen wel eens plassen :+

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[ Collega's gezocht, product development C# .NET Core ASPNet Core DM voor info. ]|[

• Shinkun
Zo ziet een deluxe white proceed GT eruit na een lange rit door regen, modder en sneeuw.
Als ik deze schoon wil laten, dan kan ik net zo goed deze thuis laten.
(..af en toe schoon sproeien met water doet al wonderen..)

Shinkun wijzigde deze reactie 21-01-2020 14:59 (6%)
Reden: Even plaatje weer goedzetten. Was net iets te groot

• DatBassie
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 15:58
Shinkun schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:44:
[...]

Zo ziet een deluxe white proceed GT eruit na een lange rit door regen, modder en sneeuw.
Als ik deze schoon wil laten, dan kan ik net zo goed deze thuis laten.
(..af en toe schoon sproeien met water doet al wonderen..)

[Afbeelding]
Je plaatje is verwijderd! :'(

• Shinkun
Fixed!
Hieronder even van de achterkant, wat het makkelijkst vies wordt.
De achteruitkijkcamera moet continue schoon gepoetst worden.

• p.d.akkerman
Shinkun schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:26:
[...]

Fixed!

[Afbeelding]
Die valt nog mee qua vuil.

Ik had de mijne op kerst helemaal met de hand gedaan. Niet veel gereden, maar ivm het vuurwerk 1 januari nog een keer goed afgespoeld.
Daarna op 2 en 3 januari 200km gereden. Hij zag bijna zwart. Maar gezien het weer en het snelle vuil worden tot afgelopen weekend gewacht en naar een goede wasstraat gegaan.

Hij ziet er na 4 dagen nog steeds super uit.

Ik denk dat de kruitresten op straat na oud en nieuw er voor zorgde dat hij zo smerig werd.

Mooie auto BTW _/-\o_

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Shinkun schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:26:
[...]

Fixed!

[Afbeelding]
Prachtige auto en een prachtig uitzicht. Moet toch zeggen dat als ik de Proceed in het wit zie dat ik toch wel een twijfel krijg over mijn kleurkeuze :+, de achterlichten i.c.m. de kleur is echt (y) .

• j0eyv
Nemean schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 01:07:
[...]

Prachtige auto en een prachtig uitzicht. Moet toch zeggen dat als ik de Proceed in het wit zie dat ik toch wel een twijfel krijg over mijn kleurkeuze :+, de achterlichten i.c.m. de kleur is echt (y) .
Vandaar dus ook mijn vraag aan eigenaren van een witte proceed ;)
Ik heb exact hetzelfde.. Ik koos voor een Dark Penta Metal vanwege het minder goed zichtbaar zijnde vuil maar de emoties zeggen wit. Ik heb (nog) niet besteld door wat discussie met de LM over mijn huidige auto dus ik kan het nog aanpassen :)

• Shinkun
Khil schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:27:
[...]

[...]

offtopic:
Je verandert wel vaak van dakantenne...
Slecht bereik in de bergen ;)

• renzo4000
  • Nu online

renzo4000

*Doh!*

j0eyv schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:10:
[...]

Vandaar dus ook mijn vraag aan eigenaren van een witte proceed ;)
Ik heb exact hetzelfde.. Ik koos voor een Dark Penta Metal vanwege het minder goed zichtbaar zijnde vuil maar de emoties zeggen wit. Ik heb (nog) niet besteld door wat discussie met de LM over mijn huidige auto dus ik kan het nog aanpassen :)
Tja je weet wat ze zeggen hé? "Met een witte blijf je zitten" ;) .... gekkigheid natuurlijk, als jouw emotie wit zegt waarom zou je dat niet doen dan? Ja modder-achtig vuil zie je sneller op op wit maar andere vuiligheid weer minder (stuifmeel, opgedroogde regen/water kalk vlekken, etc). Mijn tip is: zet je auto in een goede coating, sealant of wax en je auto wordt minder snel vies (hecht minder makkelijk) en is dan ook simpeler om schoon te houden.

• DCNY
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 13:52
renzo4000 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:26:
[...]

Tja je weet wat ze zeggen hé? "Met een witte blijf je zitten" ;) .... gekkigheid natuurlijk, als jouw emotie wit zegt waarom zou je dat niet doen dan? Ja modder-achtig vuil zie je sneller op op wit maar andere vuiligheid weer minder (stuifmeel, opgedroogde regen/water kalk vlekken, etc). Mijn tip is: zet je auto in een goede coating, sealant of wax en je auto wordt minder snel vies (hecht minder makkelijk) en is dan ook simpeler om schoon te houden.
"Met een witte blijf je zitten" is dan ook wel een gezegde uit t vorige millennium he ;)

• Lensent
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 16:26
Kleine technische vraag:

Mijn vrouw heeft een 1.0 2006 Picanto met centrale deurvergrendeling (niet via afstandsbediening).
Sinds vandaag gaat alleen de bestuurdersdeur nog open, de rest blijft dicht. Ook vanaf de bestuurderskant het palletje met de hand bedienen zorgt er niet voor dat de overige 3 deuren open gaan.

Wat kan dit betekend of veroorzaken?

• boblelie
Lensent schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:11:
Kleine technische vraag:

Mijn vrouw heeft een 1.0 2006 Picanto met centrale deurvergrendeling (niet via afstandsbediening).
Sinds vandaag gaat alleen de bestuurdersdeur nog open, de rest blijft dicht. Ook vanaf de bestuurderskant het palletje met de hand bedienen zorgt er niet voor dat de overige 3 deuren open gaan.

Wat kan dit betekend of veroorzaken?
je kan beginnen met zekering controle. dit gaat overigens alleen op wanneer er een zekering is per deur.
als het geen zekering is kan het wellicht het volgende zijn:
- kabelbreuk bij deur scharnier, zelf paar keer gehad bij een ander merk.
- vergrendel motor stuk (gaat de "handmatige handeling" bovenmatig stroef/moeizaam?).
- elektrische aansturing probleem.

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Vandaag heeft mijn Proceed de eerste beurt gehad, bij 15k. Meteen gevraagd om te kijken naar de rammelende kofferklep en middenarm steun. Dadelijk maar eens kijken of het ook daadwerkelijk weg is. Op de weg naar het werk niet echt slecht wegdek gehad. Het is tenslotte geen Belgie hier :+

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Run

Ik stootte net op deze Kia Niro uit 2018 met 17.000 km op de teller. Vraagprijs is € 20.000, geen kenteken maar er is wel een NAP beschikbaar.

https://www.autowereld.nl...tie-32238870/details.html
https://www.nederlandmobi...fabriek-garantie/10593838

Andere Niro's rond deze prijsklasse hebben makkelijk 70.000 km op de teller, dus wat is het addertje?

It takes two fools to argue.

• nokiaan958GB
  • Niet online
De goedkoopste uitvoering van de Niro kostte in 2017 afgerond 27.000 euro.
Voor een nieuwe auto in deze prijsklasse is een afschrijving van 3500 euro per jaar niet heel bijzonder.

Gezien de kilometerstand vind ik het toch een koopje.

Waar dat gewicht vandaan komt snap ik niet want een nederlandse Niro hybrid weegt 1400 kilo...........

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

XWB schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 18:07:
Ik stootte net op deze Kia Niro uit 2018 met 17.000 km op de teller. Vraagprijs is € 20.000, geen kenteken maar er is wel een NAP beschikbaar.

https://www.autowereld.nl...tie-32238870/details.html
https://www.nederlandmobi...fabriek-garantie/10593838

Andere Niro's rond deze prijsklasse hebben makkelijk 70.000 km op de teller, dus wat is het addertje?
Lastig dat er geen kenteken bij staat, anders had je wellicht een schaderapport kunnen opvragen. Zodat je kunt achterhalen of de auto toevallig ooit economisch total loss is geweest. Of wellicht achterhalen of het een import auto is. Een afbeelding NAP neer zetten kan iedereen natuurlijk, dat bleek maar weer met auto's die via Marktplaats verkocht werden met een NAP logo.

Wat mij wel op valt op hun eigen site staat het volgende:
Deze ex-lease auto heeft onlangs haar eerste beurt gehad en u kunt de onderhoudshistorie inzien. De auto is optisch en technisch in topstaat.
Als je door de goeie reviews heen kijkt zijn er daarnaast ook nog wel wat negatieve reviews her en der. ;)

• boblelie
Iemand hier toevallig al met een proceed my2020 zonder panodak? Ik wil graag weten of die versie bevestigingspunten heeft voor dakdragers.

• sgouman
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 19:37
boblelie schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:54:
Iemand hier toevallig al met een proceed my2020 zonder panodak? Ik wil graag weten of die versie bevestigingspunten heeft voor dakdragers.
Volgens mij staan alle Proceed MY2020 in de haven te wachten op CO2 goedkeuring.

• renzo4000
  • Nu online

renzo4000

*Doh!*

sgouman schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 13:21:
[...]

Volgens mij staan alle Proceed MY2020 in de haven te wachten op CO2 goedkeuring.
In ieder geval de 1.4 benzine versies, een aantal MY2020 diesels zijn wel uitgeleverd. De berichten op het kiaforum zijn iig niet hoopgevend, het ene uitstel naar het andere :(

• DatBassie
Ik heb een 1.4 DCT Ceed in de bestelling staan, die wordt volgens de leasemaatschappij op 10 maart geleverd.
Mocht dat enigszins nuttig zijn :P

• sgouman
Dat denken ze nu. Mocht de goedkeuring er niet zijn blijft die gewoon in de haven staan. Op het kiaforum zijn er al mensen van begin januari naar eind januari naar nu eind februari gegaan.

• renzo4000
  • Nu online

renzo4000

*Doh!*

Ik ben van begin oktober, naar eind oktober, half november, eind november, begin december, begin januari tot vanaf week 8 gegaan :P

• sgouman
renzo4000 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 13:32:
Ik ben van begin oktober, naar eind oktober, half november, eind november, begin december, begin januari tot vanaf week 8 gegaan :P
Oh dat is helemaal pech dan ben ik net optijd geweest denk ik. Ik heb mijn ceed 1.4 benzine DCT in september gehad.

• Wutroe
sgouman schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 13:21:
[...]

En dan is het nog maar de vraag of hier exemplaren zonder schuif/kanteldak bij zitten.

• DatBassie
Oh, ik zal eens contact opnemen! Doet me weinig goed dit zo te horen... Moet toch nog met de dealer eens praten, nooit iets gehoord na bestellen van de auto begin december.

• renzo4000
  • Nu online

renzo4000

*Doh!*

Ja maar dan heb jij een MY2019 model en ik heb bewust aangegeven(besteldatum 4 augustus) een MY2020 model te willen. Anders had ik ook nu al rondgereden in een MY2019 versie.

• DatBassie
renzo4000 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:27:
Ja maar dan heb jij een MY2019 model en ik heb bewust aangegeven(besteldatum 4 augustus) een MY2020 model te willen. Anders had ik ook nu al rondgereden in een MY2019 versie.
Mag hopen van niet, er is me verteld dat er gerekend is met prijzen van MY2020. In ieder geval moest hij nog geproduceerd worden, en worden ze al een aantal maanden MY2020 geproduceerd.
Zou zwaar verbaasd zijn als er straks een MY2019 klaarstaat!

• renzo4000
  • Nu online

renzo4000

*Doh!*

Nevermind @DatBassie , ik bedoelde @sgouman ...

• boblelie
@DatBassie mijne staat voor 6 maart gepland. Dat betekent effectief dat ze nog moesten beginnen met produceren 2 weken geleden.
Alles dat nu wordt geproduceerd heeft het co2 probleem niet. Geldt alleen voor my2020 modellen al in NL.

• boblelie
Wutroe schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 13:33:
[...]

En dan is het nog maar de vraag of hier exemplaren zonder schuif/kanteldak bij zitten.
Ja idd. Eerst klaagt ieder over het lage plafond bij my2019 en vervolgens lijkt niemand de my2020 zonder panodak te bestellen:p. Dealers willen er ook geen winkelvoorraad voor aanleggen aangezien kia de panodak versie als de "standaard versie" ziet er daar ook naar produceert.

• DatBassie
boblelie schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 16:37:
@DatBassie mijne staat voor 6 maart gepland. Dat betekent effectief dat ze nog moesten beginnen met produceren 2 weken geleden.
Alles dat nu wordt geproduceerd heeft het co2 probleem niet. Geldt alleen voor my2020 modellen al in NL.
Aaaaaah, dat wissik nie! Bedankt :)
Wat voor eentje heb je zelf in de bestelling staan?

• boblelie
@DatBassie 1.4 gtplusline dct deluxe white :9~

En jij?

boblelie wijzigde deze reactie 24-01-2020 18:45 (10%)

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Ik zit nog steeds te wachten op de leverdatum van de leasemaatschappij... Oktober besteld aangegeven dat ik wel een MY2020 wil met Panodak. Even afwachten maar..
Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True