Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rilla
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-04 20:13
Vraagje; ik overweeg een Ceed Wagon GT line. Hoe zijn de standaard boxen? Is het zeer aan te raden om up te graden naar de JBL speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatBassie
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-05 22:17
boblelie schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 18:45:
@DatBassie 1.4 gtplusline dct deluxe white :9~

En jij?
Ik heb een Cosmo Blue (kleuren vond ik lastig, Kia heeft niet geweldige lak m.i.) ExecutiveLine 1.4 DCT7, gewoon de normale hatchback waar ik ongeduldig op wacht.
Past net mooi binnen het leasebudget en dan krijg ik nog een teruggave ook, als het goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-05 16:45
@DatBassie ja die blue... dat was mijn 2e keus. maar ik was er niet van overtuigt in de volle zon. verder hele dikke kleur!
over de levertijd: ik hoor net van de dealer dat mijn auto "volgens hem" wél al in de haven staat met het co2 probleem maar dat dit niet uit zou maken omdat de auto tóch pas in maart geleverd dient te worden. WTF.... nou lekker verhaal dit. ik zit al sinds oktober ongeduldig te wachten tot het maart is, omdat kia dan pas zegt te kunnen leveren.
dit verhaal staat dus haaks op de info van vorige week....

@rilla ik heb beiden geluisterd en de jbl is wel echt beter, maar je moet niet verwachten dat dit echt premium/high-end is. als je specifiek voor de jbl een model hoger wilt kiezen dan kun je ook overwegen om de gewone speaker setup te nemen en er aftermarket speakers in te plaatsen. de subwoofer in de JBL is namelijk een fopdoos en mag je eigenlijk geen sub woofer noemen.

[ Voor 8% gewijzigd door boblelie op 27-01-2020 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatBassie
boblelie schreef op maandag 27 januari 2020 @ 10:12:
@DatBassie ja die blue... dat was mijn 2e keus. maar ik was er niet van overtuigt in de volle zon. verder hele dikke kleur!
over de levertijd: ik hoor net van de dealer dat mijn auto "volgens hem" wél al in de haven staat met het co2 probleem maar dat dit niet uit zou maken omdat de auto tóch pas in maart geleverd dient te worden. WTF.... nou lekker verhaal dit. ik zit al sinds oktober ongeduldig te wachten tot het maart is, omdat kia dan pas zegt te kunnen leveren.
dit verhaal staat dus haaks op de info van vorige week....
Uhh klinkt apart, ik had het gevraagd en begreep dat de mijne nog in productie is. Misschien hadden ze het bij jou door en de datum alvast op maart gezet om vertraging ingepland te hebben?
Nu is die levertijd van jou ook wel flink, mijne dus ~half december besteld en gepland 10 maart af te leveren.

Bij de dealer vond ik Cosmo Blue eens nogal dof en teleurstellend, maar wit is wat lastig en vind ik zelf meestal minder (hoewel het bij Kia denk ik voor mij juist 2e keus was). In de praktijk vind ik de Cosmo vaak wel mooi, maar we gaan het in de zon inderdaad nog wel eens zien... Anders wrap ik hem gewoon :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:50

Arno

PF5A

rilla schreef op zondag 26 januari 2020 @ 11:36:
Vraagje; ik overweeg een Ceed Wagon GT line. Hoe zijn de standaard boxen? Is het zeer aan te raden om up te graden naar de JBL speakers?
Ik rij de MY2019 variant en de speakers zijn redelijk. Standje burenruzie geeft bij veel muziek een digitale verstoring.

Scheelt dat ik meestal de radio niet zo hard heb staan O-)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
@DatBassie ik heb sowieso het idee dat de hatchback en SW beter leverbaar zijn dan de proceed als ik het kia forum zo bekijk. en zonder panodak lijkt ook een vertraging op te leveren. achja tis niet anders :).
ik vind bij de ExecutiveLine de velgen stiekem ook wel heel mooi. als die toch eens in 18" voor de proceed bestonden :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatBassie
boblelie schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:26:
@DatBassie ik heb sowieso het idee dat de hatchback en SW beter leverbaar zijn dan de proceed als ik het kia forum zo bekijk. en zonder panodak lijkt ook een vertraging op te leveren. achja tis niet anders :).
ik vind bij de ExecutiveLine de velgen stiekem ook wel heel mooi. als die toch eens in 18" voor de proceed bestonden :9~
Zou best kunnen, de Proceed is wel flink aangepast zo met dak als optie, natuurlijk.

Die velgen vond ik inderdaad een pluspunt, op de DynamicPlus vind ik ze toch wat karig voor bijna het topmodel.
17" Is voor mij net mooi, staat wat beter en ook beetje extra comfort. Rijd al mijn hele leven in mijn pa zijn oude Camry's mee, wel gewend aan zweven :)

Staat trouwens sinds kort een Cosmo Blue Ceed bij mij in de buurt, met aangepaste velgen. Erg duur (Kia rekent ~1700?) maar wel mooi. Mag hopen dat hij niet dat betaalde om te upgraden van de ExecutiveLine maar een lager!

Edit: Lees trouwens weer dat actief TPMS verwijderd is. Toch wel jammer, had het zelf wel fijn gevonden om een actueel beeld te hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door DatBassie op 27-01-2020 14:28 . Reden: TPMS weg :'( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:09

Quad

Doof

Dealer belde om 10 voor half 6, de auto staat op transport naar de dealer en komt deze dagen aan. Levering kon gepland worden vanaf 10 februari.

Prima. Morgen even overleggen met LM en dan zsm fixen. :D

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hox
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-05 14:04

Hox

Vandaag de leasemaatschappij gebeld over de levertijd van 15 februari voor mijn ProCeed. Die is verplaatst naar 25 maart.

Helaas nog langer wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Even een technische vraag over de Kia Stonic 2018. Mijn koplampen staan te hoog afgesteld op stand 0 (ik krijg vaak signalen van tegenliggers) maar de hoogte stand 1 vind ik weer net te laag. Ik zou ze graag dus precies daartussen willen afstellen...

Weet iemand hoe ik de hoogte van de koplampen kan afstellen van de Kia Stonic? Ik heb nog geen service manual gevonden en handleidingen online gaan alleen maar over de hoogte in het algemeen. Niet over waar ik aan moet draaien bij deze auto.

Is zo'n schroef anders generiek te herkennen?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Levering van de Kia Niro staat gepland op 11 februari.
Mooi snel uiteindelijk. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Room42 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 20:31:
[...]

Is zo'n schroef anders generiek te herkennen?
Ik denk dat ik hem heb zien zitten maar ik laat het toch maar bij de volgende beurt doen. :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:03

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Nemean schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 19:14:
Ik zit nog steeds te wachten op de leverdatum van de leasemaatschappij... Oktober besteld aangegeven dat ik wel een MY2020 wil met Panodak. Even afwachten maar..
Update.

De leasemaatschappij kon helaas niets in het systeem vinden waarna er contact is gezocht met Kia. Daar is gebleken dat mijn bestelling on hold is gezet. Reden hiervoor was dat het 2020 model welke ik besteld had niet met een schuif/kanteldak geleverd kon/kan worden (???).. de leasemaatschappij gaat de kosten nu dekken voor het schuif/kanteldak en de levering moet z.s.m. volgen.. met andere woorden geen indicatie van de verwachte levertijd. :/

[ Voor 4% gewijzigd door Nemean op 29-01-2020 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatBassie
Nemean schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:05:
[...]

Update.

De leasemaatschappij kon helaas niets in het systeem vinden waarna er contact is gezocht met Kia. Daar is gebleken dat mijn bestelling on hold is gezet. Reden hiervoor was dat het 2020 model welke ik besteld had niet met een schuif/kanteldak geleverd kon/kan worden (???).. de leasemaatschappij gaat de kosten nu dekken voor het schuif/kanteldak en de levering moet z.s.m. volgen.. met andere woorden geen indicatie van de verwachte levertijd. :/
ProCeed? Voor 2020 is het dak een optie geworden, dus zou je eigenlijk ~795 extra moeten betalen.
Vermoed dat de LM gaat zeuren bij dealer/Kia :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

DatBassie schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:09:
[...]

ProCeed? Voor 2020 is het dak een optie geworden, dus zou je eigenlijk ~795 extra moeten betalen.
Vermoed dat de LM gaat zeuren bij dealer/Kia :P
Klopt, ik had een ProCeed bij LM besteld met MY2020 interieur en schuif-/kanteldak als extra optie. Offerte ontvangen van de LM en hiervoor getekend en nu blijkt dat Kia de ProCeed MY2020 niet te willen leveren met schuif-/kanteldak. :? Vaag verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatBassie
Huh, dat is inderdaad wel opeens heel apart... Ze maken het een optie en geven dan problemen? Hoop dat het snel opgelost wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:21
Wellicht dat dit een relatie heeft met de Co2 uitstoot perikelen; want met panoramadak is er een hogere uitstoot (want zwaarder en andere luchtstroom). Ik heb echter al wel gelezen dat deze uitvoeringen (die dus al enige tijd in de haven stonden te wachten op de typegoedkeuring) nu wel uitgeleverd worden:
https://www.kiaclub.nl/to...stelling/page/4/#comments

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-05 13:34

DeluxZ

Livin' the good life

DeluxZ schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 15:45:
Vandaag heeft mijn Proceed de eerste beurt gehad, bij 15k. Meteen gevraagd om te kijken naar de rammelende kofferklep en middenarm steun. Dadelijk maar eens kijken of het ook daadwerkelijk weg is. Op de weg naar het werk niet echt slecht wegdek gehad. Het is tenslotte geen Belgie hier :+
Mijn rammelende middenarm steun is opgelost. Kofferklep rammelt nog lichtjes.. maar echt lang niet zo storend als wat het was. :)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Weet je ook wat ze gedaan hebben om het op te lossen?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

renzo4000 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:40:
Weet je ook wat ze gedaan hebben om het op te lossen?
Nee, helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatBassie
Van wat ik gelezen heb, hebben mensen zelf gewoon schuim in de armsteun geplaatst. Geen idee of dealers dat ook doen, of iets nieuws installeren.

Voor de achterklep zit er blijkbaar een rubberen uitsteekseltje dat gesteld kan worden; als het verder naar buiten wordt geschroefd, staat er meer druk op de klep. Die wordt dan beter tegengehouden en lost het ratelen op.
Dan denk ik dat ze dat achterin hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

DatBassie schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 15:38:
Van wat ik gelezen heb, hebben mensen zelf gewoon schuim in de armsteun geplaatst. Geen idee of dealers dat ook doen, of iets nieuws installeren.

Voor de achterklep zit er blijkbaar een rubberen uitsteekseltje dat gesteld kan worden; als het verder naar buiten wordt geschroefd, staat er meer druk op de klep. Die wordt dan beter tegengehouden en lost het ratelen op.
Van de kofferklep klopt. Tot je op het punt komt dat je ze niet verder KUNT uitdraaien omdat ze er anders uitvallen :F

Voor de armsteun zal ik dadelijk even kijken. Maar ik geloof niet dat ze daar schuim in hebben geplakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-03 12:55
DatBassie schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 15:38:

Klopt zo heb ik het zelf ook opgelost met mijn kofferklep, ik heb nu alleen het gevoel dat de klep wat uitsteekt.
Je hoort nu ook echt een het slot los springen met open doen, nadeel is alleen als ik hem iets minder strak zet is de rammel weer terug.

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
komt die rammel niet door de kabel die achter het plastic (binnenkant kofferklep) rammelt tegen het metaal? Er staat ergens in dit topic een video over.

gevondenm weliswaar voorbeeld van de i30 maar schijnt hetzelfde te zijn als bij de proceed:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Hyundai i30N trunk rattle fix

[ Voor 39% gewijzigd door renzo4000 op 30-01-2020 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffx
renzo4000 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 11:25:
komt die rammel niet door de kabel die achter het plastic (binnenkant kofferklep) rammelt tegen het metaal? Er staat ergens in dit topic een video over.
Die heb ik (nav dat topic) vast geplakt, maar daar zat het hem niet in bij mij.
Volgens mij is het puur het slot wat los zat.

Ik kon het geluid ook reproduceren door aan de kofferbak te trekken terwijl hij op slot zat.

[ Voor 3% gewijzigd door Griffx op 30-01-2020 11:29 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjagga
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-08-2024
Goedemiddag allen!

De afgelopen periode ben ik druk doende geweest met het oriënteren op een aankomende nieuwe auto. Vanwege de wens naar enige sportiviteit zonder te veel concessies te doen op het gebied van comfort is mijn oog gevallen op de nieuwe Kia Ceed GT / DCT. (de grote "rivaal" op dit moment is nog de Mazda 3 - veel comfort maar een stuk minder fun).

Na wat zoekwerk is het gelukt een proefritje te regelen (dit specifieke model blijkt nogal zeldzaam te zijn). Die rit beviel enorm, fantastische auto, enorm leuk om mee te rijden en de automaat deed haar werk ook super. Echter is een proefritje van een klein uur natuurlijk nog niet genoeg om langetermijn gebruik te kunnen beoordelen.

Mijn vraag is dan ook simpel; is hier iemand die ervaring heeft met de Ceed GT (eventueel de Proceed GT, wat ik begrijp verschillen deze op de relevante vlakken onderling niet heel veel) en het comfort van deze auto op langere afstanden? Ik rijd vrij veel (45.000km/j) en wil voorkomen dat ik straks een superleuke auto heb maar uitgeput of met piepende oren op locatie aankom. ;)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Sjagga schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 14:22:
Goedemiddag allen!

De afgelopen periode ben ik druk doende geweest met het oriënteren op een aankomende nieuwe auto. Vanwege de wens naar enige sportiviteit zonder te veel concessies te doen op het gebied van comfort is mijn oog gevallen op de nieuwe Kia Ceed GT / DCT. (de grote "rivaal" op dit moment is nog de Mazda 3 - veel comfort maar een stuk minder fun).

Na wat zoekwerk is het gelukt een proefritje te regelen (dit specifieke model blijkt nogal zeldzaam te zijn). Die rit beviel enorm, fantastische auto, enorm leuk om mee te rijden en de automaat deed haar werk ook super. Echter is een proefritje van een klein uur natuurlijk nog niet genoeg om langetermijn gebruik te kunnen beoordelen.

Mijn vraag is dan ook simpel; is hier iemand die ervaring heeft met de Ceed GT (eventueel de Proceed GT, wat ik begrijp verschillen deze op de relevante vlakken onderling niet heel veel) en het comfort van deze auto op langere afstanden? Ik rijd vrij veel (45.000km/j) en wil voorkomen dat ik straks een superleuke auto heb maar uitgeput of met piepende oren op locatie aankom. ;)

Alvast bedankt!
toon volledige bericht
Piepende oren zal dan niet van het geluid van de motor zijn. Dat gaat je niet lukken denk ik met net 200pk. Wellicht eerder dat je last ervaart omdat de auto minder geisoleerd zal zijn in vergelijking met de 'premium' merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:05

CyBeRSPiN

sinds 2001

Nu met 8 graden buiten en windstil weer kom ik toch niet onder de 18kWh/100km bij max 100 km/u. Met alle verwarming uit.
Als ik in het EV menu kijk bij gebruik. Als je dan precies 100km/u rijdt, en je ziet de motor schommelen rond de 18kW, dan komt dat dan toch neer op 18kWh/100km?
Ik vind dat toch nog best hoog eigenlijk. Niet dat het me verder uitmaakt, maar ik zie soms veel lagere cijfers hier voorbijkomen. Rijden die dan als een slak over de binnenwegen?

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeRSPiN op 30-01-2020 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjagga
DeluxZ schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 14:41:
[...]

Piepende oren zal dan niet van het geluid van de motor zijn. Dat gaat je niet lukken denk ik met net 200pk. Wellicht eerder dat je last ervaart omdat de auto minder geisoleerd zal zijn in vergelijking met de 'premium' merken.
Yes, dat bedoelde ik, excuus voor het niet duidelijk vermelden. Met name rol- en windgeluid op langere stukken snelweg ben ik benieuwd naar.

(Overigens ben ik nu een Volvo V40 gewend en meer dan dat zal het vermoedelijk niet zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-05 13:20
Let ook even op het uitlaatgeluid. Ik vond dit bij de Proceed GT best storend, zelfs als ie niet in de Sport-stand. Best leuk die brom, maar hij was wel zo'n beetje altijd aanwezig. Kan ook vermoeiend worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

DeluxZ schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 15:47:
[...]

Van de kofferklep klopt. Tot je op het punt komt dat je ze niet verder KUNT uitdraaien omdat ze er anders uitvallen :F

Voor de armsteun zal ik dadelijk even kijken. Maar ik geloof niet dat ze daar schuim in hebben geplakt...
Even gekeken naar de armsteun. Ze hebben inderdaad heel substiel wat schuim op twee steuntjes geplakt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/neno3BfhLYSmh9us6ZC3PXPL/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatBassie
DeluxZ schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 08:13:
[...]

Even gekeken naar de armsteun. Ze hebben inderdaad heel substiel wat schuim op twee steuntjes geplakt

[Afbeelding]
Hmmm, vind het niet een bijzonder mooie oplossing. Weet niet hoe het er eerst uitzag, maar al die lijmresten zou ik proberen misschien eraf te halen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

DatBassie schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 08:52:
[...]

Hmmm, vind het niet een bijzonder mooie oplossing. Weet niet hoe het er eerst uitzag, maar al die lijmresten zou ik proberen misschien eraf te halen? :P
Dat ziet niemand hoor ¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatBassie
True true, maar ik misschien wel :) En vooral het kan net ietsje mooier, ik zou het zelf doen als ik het werk gedaan had bedoel ik meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjagga
Wutroe schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 19:20:
Let ook even op het uitlaatgeluid. Ik vond dit bij de Proceed GT best storend, zelfs als ie niet in de Sport-stand. Best leuk die brom, maar hij was wel zo'n beetje altijd aanwezig. Kan ook vermoeiend worden denk ik.
Inderdaad. Hopelijk kan een ervaringsdeskundige met een GT hier nog even over uitweiden O-)

Ik lees in redelijk wat reviews dat met name het bandengeluid van de Ceed in het algemeen wat luid is - iets wat me in de testrit niet direct is opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinkun
  • Laatst online: 15-07-2021
Sjagga schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 14:22:
Goedemiddag allen!

Alvast bedankt!
toon volledige bericht
Mijn passagiers kunnen goed door de herrie heen slapen.
Je kan wel makkelijk hele lange ritten mee doen, gezien de ACC redelijk wat comfort biedt, ook bij een GT.
3 uren lang achter elkaar rijden is geen probleem. Je moet daarna toch tanken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
@Sjagga en ik wilde nog wel een sport uitlaatje eronder hangen (proceed 1.4 gtplusline) *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danny1909
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-05 21:00
Vraagje, ik heb een Kia Ceed DynamicPlusLine uit 2018 en heb een vraag over het DAB systeem van de radio.
Ik krijg met geen mogelijkheid de plaatjes van de radiostations in beeld op het home (huisje) scherm behalve als ik op het scherm van het station druk en dus het station groot in beeld krijg dan werkt het wel. Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-05 22:34
danny1909 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 08:03:
Vraagje, ik heb een Kia Ceed DynamicPlusLine uit 2018 en heb een vraag over het DAB systeem van de radio.
Ik krijg met geen mogelijkheid de plaatjes van de radiostations in beeld op het home (huisje) scherm behalve als ik op het scherm van het station druk en dus het station groot in beeld krijg dan werkt het wel. Heeft iemand een idee?
Hier is een topic van op het kiaforum

https://www.kiaclub.nl/topic/20844-dab-radio-logos/

Kort samengevat. Het werkt niet in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danny1909
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-05 21:00
sgouman schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:18:
[...]

Hier is een topic van op het kiaforum

https://www.kiaclub.nl/topic/20844-dab-radio-logos/

Kort samengevat. Het werkt niet in Nederland.
Raar, bij mijn proefrit en een tijdelijke leen Ceed was het wel namelijk. ( stuk nog niet gelezen van forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
danny1909 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:26:
[...]

Raar, bij mijn proefrit en een tijdelijke leen Ceed was het wel namelijk. ( stuk nog niet gelezen van forum)
Oh, ik heb het ook niet in mijn ceed van 2019. als ik op het I tje klik dan zie ik wel een logo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
Voor de mensen met een nieuwe Proceed en rammelende geluiden uit de kofferbak:

[YouTube: KIA Proceed Shootingbrake Boot rattle noise FIX]

Als je er last van hebt zou ik dit laten zien aan je dealer en het daar laten oplossen. Het uitdraaien van de "bumper stops" lijkt niet de oplossing te zijn (of beperkt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wutroe
Thnx man! Dat is inderdaad dé fix. Ik had me er al deels bij neergelegd of weet het aan de kinderstoelen. Net meteen dit toegepast en het is gewoon echt muisstil, super.
Dat met die stops uitdraaien had ik al geprobeerd, maar dat hielp niet wat, dus die heb ik meteen weer teruggedraaid.

[ Voor 6% gewijzigd door Wutroe op 05-02-2020 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPK
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-06-2023
Goedenavond!
Ik wil heel graag een Proceed bestellen, maar ik twijfel heel erg door de hoofdruimte. Ik heb een proefrit gemaakt in een auto met panoramadak. De hoogte van het dak is prima, maar de rand er omheen raakt mijn haar en dat gaat irritant worden.
Een testauto zonder panodak krijg ik niet gevonden. Ik ben al bij verschillende dealers geweest. Is er iemand die er toevallig in een auto zonder panoramadak heeft gezeten, of zeker weet dat de hemel in een auto zonder panoramadak echt hoger is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:54

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

renzo4000 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 20:01:

Als je er last van hebt zou ik dit laten zien aan je dealer en het daar laten oplossen. Het uitdraaien van de "bumper stops" lijkt niet de oplossing te zijn (of beperkt)
Dit model zag ik vandaag rijden en wat een prachtige auto zeg :o _/-\o_

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wutroe
RonaldPK schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 21:02:
Goedenavond!
Ik wil heel graag een Proceed bestellen, maar ik twijfel heel erg door de hoofdruimte. Ik heb een proefrit gemaakt in een auto met panoramadak. De hoogte van het dak is prima, maar de rand er omheen raakt mijn haar en dat gaat irritant worden.
Een testauto zonder panodak krijg ik niet gevonden. Ik ben al bij verschillende dealers geweest. Is er iemand die er toevallig in een auto zonder panoramadak heeft gezeten, of zeker weet dat de hemel in een auto zonder panoramadak echt hoger is?
Ik durf zo wel te zeggen dat dat het geval is; ze bouwen een extra dakplaat aan de binnenkant van de auto in het geval van het schuif/kanteldak. Als die weg is scheelt dat zo 3 a 5 centimeter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Inderdaad, ik heb zowel in met als zonder panoramadak gereden en dat klopt redelijk wat @Wutroe zegt. Als je voor een gtline kiest (dus zonder "plus") met manuele passagiersstoel scheelt dat ook nog een een centimeter of 2-3 tov een elektrisch verstelbare stoel schat ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boblelie
RonaldPK schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 21:02:
Goedenavond!
Ik heb om die rede een proceed zonder panodak besteld. Let wel op dat je dak dan opeens carrosserie kleur wordt ipv zwart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldPK
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-06-2023
Bedankt voor jullie reactie. Ik heb gisteren eindelijk een Proceed zonder panoramadak gevonden. Een dealer had er een binnen voor een klant. Scheelt idd echt veel in de hoofdruimte. Nu kan ik er met een gerust hart een bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-05 18:53
Wat voor geluid horen jullie bij de rammelende achterklep van de Proceed? Ik heb soms een geluid achterin bij mijn Ceed SW (geen Proceed) als ik over ruw wegdek rij. Maar echt een rammelgeluid is het ook niet. Meer een kort piepkraakje ofzo.

Vroeger bij mijn Peugeot 207 een kraakgeluid gehad bij drempels. Dit was te fixen met een winding ducktape om de slotvanger :P

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Een auto krijg je niet altijd volledig kraakvrij. Laatst reed ik mee in een Audi Q8 (niet de minste met een aanschafprijs van €150.000) en bij het schuin nemen van een drempel hoorder ik dezelfde "kraakjes" die ik ook in mijn octavia hoorde (aanschafprijs €34.000) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffx
renzo4000 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 20:01:

Ik kan mij zo 123 niet herinneren dat ik deze dingen heb zitten, Ik heb wel een GT plus line, dus met automatische kofferbak.

Voor mij was de 'bumper stop' gelukkig de oplossing.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Als ze er niet zitten is dat misschien wel het probleem dan ;) ... maar als die bumper stop bij jou heeft geholpen is het natuurlijk ook prima.

Maar wat ik heb gelezen is dat het maar deels werkt (of tijdelijk) en dat het na verloop van tijd weer terug komt. Er komt dan teveel spanning op de achterklep te staan die langzaam verzet en wellicht meer spelling oplevert in de toekomst.

Ik las ook dat mensen die bumper stops steeds verder moesten uitdraaien en uiteindelijk niet meer verder konden (en los kwamen). Ik vermoed dat de stops in het filmpje gewoon tijdens de kwaliteitscontrole niet altijd goed zijn afgesteld waardoor de een er geen last van heeft, de ander maar iets en sommige heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffx
renzo4000 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 11:53:
Als ze er niet zitten is dat misschien wel het probleem dan ;) ... maar als die bumper stop bij jou heeft geholpen is het natuurlijk ook prima.

Maar wat ik heb gelezen is dat het maar deels werkt (of tijdelijk) en dat het na verloop van tijd weer terug komt. Er komt dan teveel spanning op de achterklep te staan die langzaam verzet en wellicht meer spelling oplevert in de toekomst.

Ik las ook dat mensen die bumper stops steeds verder moesten uitdraaien en uiteindelijk niet meer verder konden (en los kwamen). Ik vermoed dat de stops in het filmpje gewoon tijdens de kwaliteitscontrole niet altijd goed zijn afgesteld waardoor de een er geen last van heeft, de ander maar iets en sommige heel veel.
Zitten deze er überhaupt wel bij een electrische klep?
ik heb de auto hier niet bij de hand, mijn vrouw is er mee op stap.... :F 7(8)7

Anders probeer ik dit ook, aangezien ik nu het gevoel heb dat de kofferbak wat 'los staat' van de reset van de carrosserie.

[ Voor 6% gewijzigd door Griffx op 07-02-2020 11:57 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Jij hebt tenminste je auto ... die van mij staat al sinds begin december in de Rotterdamse haven ivm het Co2 typegoedkeuringsgeneuzel (10x woord waarde) :(

Maar goed punt, ik weet eigenlijk niet of daar een verschil in zit.

[ Voor 18% gewijzigd door renzo4000 op 07-02-2020 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Griffx
renzo4000 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 11:57:
Jij hebt tenminste je auto ... die van mij staat al sinds begin december in de Rotterdamse haven ivm het Co2 typegoedkeuringsgeneuzel (10x woord waarde) :(
Waarschijnlijk rij ik dagelijks 2x langs hem, ik kan wel zwaaien voor je :+
Ik ben blij dat ik in mei bij de bestel stop alle papieren nog in orde heb gekregen voor de bestelling, wel een My2019 maar in ieder geval kan ik rijden.

Je ziet ze bijna nergens, maar precies bij ons in het dorp staan er 2, een rode en witte.

[ Voor 8% gewijzigd door Griffx op 07-02-2020 11:59 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helsdingen
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-03 15:53
22 augustus 2019 een Kia Ceed sportswagon (5-deurs) 1.6crdi executiveline 85kW dct7 aut besteld. Deze is nu eindelijk binnen. Ze zeiden dat het 4 maanden zal duren maar het is dus iets langer geworden. Jammer is dat ik nu net een maand op vakantie ben... Als extra had ik Kia connected services besteld. Deze is nu komen te vervallen omdat het er al standaard op zit. Ben benieuwd wat er met de 199 euro gaat gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wutroe
Griffx schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 11:55:
[...]

Zitten deze er überhaupt wel bij een electrische klep?
ik heb de auto hier niet bij de hand, mijn vrouw is er mee op stap.... :F 7(8)7

Anders probeer ik dit ook, aangezien ik nu het gevoel heb dat de kofferbak wat 'los staat' van de reset van de carrosserie.
Ja, ik heb dit toegepast op die van mij en die heeft een elektrische achterklep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Inmiddels weer bericht gehad dat de dealer de order heeft ontvangen.. moet eind deze maand/begin volgende maand bellen voor een exacte levertijd.

Oktober vorig jaar besteld.. ik vrees het ergste en dat dit nog wel eens even kan gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Hier augustus vorig jaar besteld, levering verwacht vanaf week 8... Join te club ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjagga
Shinkun schreef op maandag 3 februari 2020 @ 12:09:
[...]

Mijn passagiers kunnen goed door de herrie heen slapen.
Je kan wel makkelijk hele lange ritten mee doen, gezien de ACC redelijk wat comfort biedt, ook bij een GT.
3 uren lang achter elkaar rijden is geen probleem. Je moet daarna toch tanken :P
Kan ik hieruit concluderen dat het met het banden/rij- en uitlaatgeluid in de cabine wel meevalt, of dat je passagiers gewoon heel makkelijk slapen? ;)

Wat voor verbruik haal je gemiddeld in de praktijk? Als dat amper de 1:10 voorbij komt is dat voor mij wellicht ook een reden om verder te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1269562

Dag heren , ik zit met keuze stress en hoop hier wat meningen te krijgen. Ik heb al iets vaker hier gepost maar kom er gewoon nog niet helemaal uit en vind de dealers ook niet echt behulpzaam zodra je begint over lease auto.

Ik mag een nieuwe lease auto uitzoeken en dat mag elektrisch of benzine zijn.

Mijn keuze is dus gevallen op 2 auto's de E-Niro of de Kia Ceed SW gt plus line. De Proceed vind ik prachtig maar de hoofdruimte is slecht en wij vonden hem zelfs met panorama dak vrij donker van binnen.

Ben dus wezen rijden met de E-Niro. Erg snel en fraaie verschijning en fijn rijden elektrisch maar ik schrok wel van de kofferruimte gezien het toch 450 liter zou moeten en de opties panorama dak en elektrische achterklep zijn niet mogelijk.

De Kia Ceed SW vond ik dan weer mooier afgewerkt van binnen en heeft dit allemaal wel en tevens meer ruimte alleen de bijtelling van die auto is weer rond de 320.

Wij hebben een dochter van 3 maanden en qua ruimte is de station dus veel praktischer maar ik vond de E niro zo fijn accelereren en ook echt het gevoel van vooruitgang hebben.

De E niro zit momenteel executive line op 170 euro (geen geld naar mijn mening).

Waar zou jullie eigen keuze naar toe gaan mocht je kiezen ? lease contract voor de ceed zou 4 jaar zijn en de E-Niro 5 jaar wegens maximaal bijtelling voordeel.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1269562 op 10-02-2020 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinkun
  • Laatst online: 15-07-2021
Sjagga schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 22:01:
[...]

Kan ik hieruit concluderen dat het met het banden/rij- en uitlaatgeluid in de cabine wel meevalt, of dat je passagiers gewoon heel makkelijk slapen? ;)

Wat voor verbruik haal je gemiddeld in de praktijk? Als dat amper de 1:10 voorbij komt is dat voor mij wellicht ook een reden om verder te kijken.
Voor een stille auto moet je deze niet kiezen, vooral de GT niet.
Omgevingsgeluid wordt wel redelijk goed gedempt. Banden- en rijgeluiden zal je altijd hebben, maar niet onwijs storend. De uitlaat hoor je sowieso (vooral buiten de auto :)).

Wat betreft het verbruik... gemiddeld 1:11,5 zoiets op winterbanden en veel filerijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:32
Anoniem: 1269562 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:34:
en vind de dealers ook niet echt behulpzaam zodra je begint over lease auto.
Wat is nu precies je probleem? De dealers waar ik ben geweest zijn trouwens altijd enorm behulpzaam. Maar die opties ed wat er mogelijk is staan toch gewoon in de folder?

Wat betreft de keuze, dat zul je zelf moeten doen. Wil je goedkoop of ruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@Anoniem: 1269562 Ik lees dat jullie een kleine hebben van 3 maanden? Tip, neem even de kinderwagen en de standaard "uitrusting" mee naar de dealer. Kan je dat goed kwijt dan zit je met de niro ook prima. In de sw kan je dat makkelijk kwijt, dat is namelijk een van de ruimste in zijn segment. Qua prestaties is de 1.4 turbo iets minder snel dan de niro maar merk je dat nou echt bij dagelijks woon werk verkeer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubert
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:53
Dag heren , ik zit met keuze stress en hoop hier wat meningen te krijgen ...
Het blijven natuurlijk vooral jouw gevoelens, wensen en eisen, maar toch even mijn mening, omdat je daar naar vraagt.

Ik heb de Niro zelf niet gereden, alleen de xCeed (omdat er geen Ceed meer beschikbaar was voor een proefrit), dus daar kan ik eigenlijk weinig over zeggen. Voor mij was de 1.4 snel genoeg. Snel acceleren vind ik vooral in de eerste maanden altijd erg fijn. Uiteindelijk wen ik daar ook weer aan.

Voor mij was bagageruimte absoluut de belangrijkste wens. Ik heb zelf 2 kinderen en vind het erg prettig om genoeg bagageruimte te hebben. Je hebt het lang niet altijd nodig, maar als je even een weekendje of week weg gaat met het gezin is het toch wel fijn als je alles makkelijk kwijt kunt.

Je schrijft dat je nu een dochter hebt van 3 maanden, dus misschien dat er in de komende 4 a 5 jaar nog een tweede bij komt?

En wat vind je qua uiterlijk mooier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Hier kleintje op komst, bewust gekozen voor een Kia Niro HEV in lease (zakelijk). Gereden in Corolla TS, Ceed SW en Niro. Ceed SW was de meest luidruchtige, wel vlotjes en de ruimste. De Corolla TS was de lekkerst rijdende auto, die bracht mij het meest aan twijfelen maar de beperkte zithoogte op de achterbank, infotainment systeem wat niet top is en missende opties tov Kia Niro DynamicLine heeft me de Niro gebracht.

Hogere zit, moderne auto, alle basisopties aanwezig, automaat met ACC, fileassist enz. Ruimte op achterbank is prettig. En vanaf morgen mag ik er dagelijks mee gaan rijden. :)

Kofferruimte zal ik op inleveren, maar ik denk dat er ruimte genoeg is om een weekend weg te kunnen.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Dag heren , ik zit met keuze stress en hoop hier wat meningen te krijgen. Ik heb al iets vaker hier gepost maar kom er gewoon nog niet helemaal uit en vind de dealers ook niet echt behulpzaam zodra je begint over lease auto.

Ik mag een nieuwe lease auto uitzoeken en dat mag elektrisch of benzine zijn.

Mijn keuze is dus gevallen op 2 auto's de E-Niro of de Kia Ceed SW gt plus line. De Proceed vind ik prachtig maar de hoofdruimte is slecht en wij vonden hem zelfs met panorama dak vrij donker van binnen.

Ben dus wezen rijden met de E-Niro. Erg snel en fraaie verschijning en fijn rijden elektrisch maar ik schrok wel van de kofferruimte gezien het toch 450 liter zou moeten en de opties panorama dak en elektrische achterklep zijn niet mogelijk.

De Kia Ceed SW vond ik dan weer mooier afgewerkt van binnen en heeft dit allemaal wel en tevens meer ruimte alleen de bijtelling van die auto is weer rond de 320.

Wij hebben een dochter van 3 maanden en qua ruimte is de station dus veel praktischer maar ik vond de E niro zo fijn accelereren en ook echt het gevoel van vooruitgang hebben.

De E niro zit momenteel executive line op 170 euro (geen geld naar mijn mening).

Waar zou jullie eigen keuze naar toe gaan mocht je kiezen ? lease contract voor de ceed zou 4 jaar zijn en de E-Niro 5 jaar wegens maximaal bijtelling voordeel.
toon volledige bericht
Ik vond het vroeger best wel fysiek belastend om een maxicosi met kind op de achterbank van mijn stationcar te tillen. Wat dat betreft lijkt het mij hoe hoger de achterbank hoe beter.
Weet niet of deze standaard voorzien is van Isofix.
De bodem van de koffiebak van de Niro kan 15 a 20 cm lager als je de opbergvakken er onder uit haalt. Dat scheelt wel een slok op een borrel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

nokiaan958GB schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:53:
[...]

Ik vond het vroeger best wel fysiek belastend om een maxicosi met kind op de achterbank van mijn stationcar te tillen. Wat dat betreft lijkt het mij hoe hoger de achterbank hoe beter.
Weet niet of deze standaard voorzien is van Isofix.
Zowel Ceed SW als Niro hebben IsoFix, wel beetje verstopt onder rugleuning in het geval van de Niro.
De bodem van de koffiebak van de Niro kan 15 a 20 cm lager als je de opbergvakken er onder uit haalt. Dat scheelt wel een slok op een borrel ;)
Hm ik had zoiets ergens al gelezen, maar heb nog niet iemand dit in de praktijk zien doen. Zal 't met die van mij eens bekijken.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Quad schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:03:
Hier kleintje op komst, bewust gekozen voor een Kia Niro HEV in lease (zakelijk). Gereden in Corolla TS, Ceed SW en Niro. Ceed SW was de meest luidruchtige, wel vlotjes en de ruimste. De Corolla TS was de lekkerst rijdende auto, die bracht mij het meest aan twijfelen maar de beperkte zithoogte op de achterbank, infotainment systeem wat niet top is en missende opties tov Kia Niro DynamicLine heeft me de Niro gebracht.

Hogere zit, moderne auto, alle basisopties aanwezig, automaat met ACC, fileassist enz. Ruimte op achterbank is prettig. En vanaf morgen mag ik er dagelijks mee gaan rijden. :)

Kofferruimte zal ik op inleveren, maar ik denk dat er ruimte genoeg is om een weekend weg te kunnen.
Dankjewel allemaal , we gaan toch voor de Kia E-Niro gezien het profijt van de bijtelling , inderdaad genoeg ruimte is om een weekendje weg te gaan. Een 2de zit wel in de planning over 1 a 2 jaar maar dan zouden we een dak koffer aanschaffen ook geen ramp.

Betreft de Maxi-Cosi is inderdaad nu al vrij lastig in de C klasse maar die is van zichzelf al erg laag dus ook dat telt zeker mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:16
Anoniem: 1269562 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 08:17:
[...]

Dankjewel allemaal , we gaan toch voor de Kia E-Niro gezien het profijt van de bijtelling , inderdaad genoeg ruimte is om een weekendje weg te gaan. Een 2de zit wel in de planning over 1 a 2 jaar maar dan zouden we een dak koffer aanschaffen ook geen ramp.

Betreft de Maxi-Cosi is inderdaad nu al vrij lastig in de C klasse maar die is van zichzelf al erg laag dus ook dat telt zeker mee.
Wij staat ook precies op hetzelfde punt. Maar heb jij wel een garantie van de levertijd kunnen krijgen van de dealer/LM? Ik hoor nu berichten dat de Kia pas eind 2020 of 2021 leverbaar zal zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rostares schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 09:15:
[...]

Wij staat ook precies op hetzelfde punt. Maar heb jij wel een garantie van de levertijd kunnen krijgen van de dealer/LM? Ik hoor nu berichten dat de Kia pas eind 2020 of 2021 leverbaar zal zijn..
Hoor ik als het goed is vandaag. Denk dat garantie van levertijd lastig word gezien de berichten die ik hier lees. ;(

Ik kan wel een 2019 voorraad model kiezen begreep ik in het wit maar vind de nieuwe app , 3 fasen lader het wel waard om te wachten als ik toch voor 5 jaar ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjagga
Shinkun schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:52:
[...]

Voor een stille auto moet je deze niet kiezen, vooral de GT niet.
Omgevingsgeluid wordt wel redelijk goed gedempt. Banden- en rijgeluiden zal je altijd hebben, maar niet onwijs storend. De uitlaat hoor je sowieso (vooral buiten de auto :)).

Wat betreft het verbruik... gemiddeld 1:11,5 zoiets op winterbanden en veel filerijden.
Super, bedankt voor je reactie! Ondanks dat ik enorm gecharmeerd van de Ceed GT en diens rijeigenschappen heb ik na ampel beraad toch uiteindelijk maar het besluit genomen te kiezen voor een financieel aantrekkelijkere optie inclusief iets meer ruimte en comfort.

Thx in ieder geval voor alle input hier d:)b

• Olivier18
  • Laatst online: 07-05 09:32
Voor wie niet graag de automatische start-stop functie heeft bij het aanzetten van de auto, alsook de auto-hold die niet onthouden wordt bij een nieuwe start, zie hier de oplossing:

https://www.ebay.com/itm/323820532564

Ik geef het maar even mee.

• Room42
  • Niet online
Nice! :D Dat wil ik ook voor de Lane Keeping Assist. Helaas heb ik een lease-auto, dus ik ga er echt niet zelf aan lopen rommelen. Maar dit zou Kia zelf moeten leveren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Showtime! :D

Kia Niro

Wel de enige foto tot nu toe, het weerbeeld nodigt niet uit om er iets van te maken..

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Quad schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:03:
Showtime! :D

[Afbeelding: Kia Niro]

Wel de enige foto tot nu toe, het weerbeeld nodigt niet uit om er iets van te maken..
Gefeliciteerd @Quad, mooie wagen! Vele veilige kilometers toegewenst! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
De XCeed plugin hybrid en Ceed SW Plugin hybrid zijn vanaf nu te bestellen en staan op de site.

[ Voor 12% gewijzigd door jongetje op 14-02-2020 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
jongetje schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 14:19:
De XCeed plugin hybrid en Ceed SW Plugin hybrid zijn vanaf nu te bestellen en staan op de site.
Helaas niet voor de proceed. Was voor lease rijders met brandstof component wel handig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Beetje jammer dat die plugin sw bijna 200 liter minder bagageruimte heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
Ik lees op het kia forum dat steeds meer autos van de beruchte co2 gijzeling in rotterdam vrij worden gegeven. Is er een manier om de status van je levering na te gaan naast het bellen van je dealer? De verhalen over de rede van vertraging en de status ervan wisselen nogal per dealer en per dag.

Note: het is lease en besteld bij arval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ok in ben ook in de markt voor nieuwe leasebak en de Kia Ceed SW staat op het lijstje. Na een proefrit in de Niro wist ik het zeker: het wordt geen Niro :+
Hoe vinden jullie de afwerking van de Ceed? En het rijgeluid. Ik rij nu vaak in een Skoda en heb toch het idee dat die net een niveau hoger (duits? :P ) is qua afwerking en comfort. Die Kia mocht ik destijds (jaar geleden) maar een half uurtje meenemen. Iemand die hier wat zinnings over kan zeggen? :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
Atlas schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:19:
Ok in ben ook in de markt voor nieuwe leasebak en de Kia Ceed SW staat op het lijstje. Na een proefrit in de Niro wist ik het zeker: het wordt geen Niro :+
Hoe vinden jullie de afwerking van de Ceed? En het rijgeluid. Ik rij nu vaak in een Skoda en heb toch het idee dat die net een niveau hoger (duits? :P ) is qua afwerking en comfort. Die Kia mocht ik destijds (jaar geleden) maar een half uurtje meenemen. Iemand die hier wat zinnings over kan zeggen? :)
Kia heeft grote stappen qua interieur design en kwaliteit gezet. Of dit voor jou goed genoeg is bepaal je zelf :). Proefritten moet je vaak plannen, maar in de showroom bij een ceed instappen en voelen zal een dealer je doorgaans niet weigeren :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:48
Ik rij zelf in een Kia Ceed Sportswagon (1.0) sinds halverwege november. Daarvoor heb ik 3 jaar in Skoda Octavia's gereden (zowel diesel (1.6) als benzine (1.0)). Persoonlijk vindt ik de Ceed qua design en afwerking in de auto mooier dan bijvoorbeeld de Octavia.

Qua rijgedrag en rijgeluid is het ook een prima auto. In Januari mee naar Oostenrijk geweest (wat ik het jaar ervoor in een Octavia gedaan heb) en het is mij alles meegevallen, ook op wat hogere snelheden.

Ik heb de bandenspanning wel wat lager dan toen de auto van de dealer af kwam. Zij zetten de auto op best hoge bandenspanning wat het rijgeluid weer niet ten goede komt.

[ Voor 10% gewijzigd door DaLass op 18-02-2020 08:09 ]

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• renzo4000
Vandaag is mijn Proceed aangekomen bij de dealer (letterlijk net van de trailer). Moet dus nog gewassen, rijklaar gemaakt worden + accessoires toevoegen. Volgende week ergens ophalen ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/skWG6dL23JVyGBVN9jSplwyf/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oM2Mcp5aGcMtRlLiOReAHLOK/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dIGDc2CW2r5QJF6WrpddPWPx/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-03 20:00
Ik rij een Ceed SW GT-Line 1.4 Automaat MY2020
Vind het een hele fijne auto.
Heb hiervoor een Megane (een model terug), Golf 7 en Focus (een model terug) gereden en deze doet zeker niet onder voor die auto's.
  • Goede automaat (DSG)
  • Prettig werkgedrag (rustig maar kan waar nodig flink doorrijden)
  • Goede zitpositie en goed zicht naar voren
  • Fijn multimedia systeem
  • Best wel goed instelbaar (comfort knipper op 5 zetten bv.)
Heb op dit moment eigenlijk niks te zeuren. Het is een redelijk betaalbaar model en daarom zou ik hem zeker als optie meenemen.

Ik zou zeggen ga eens rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
lauranvh schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:59:
[...]

Heb hiervoor een Megane (een model terug), Golf 7 en Focus (een model terug) gereden en deze doet zeker niet onder voor die auto's.
  • Goede automaat (DSG)
Heb op dit moment eigenlijk niks te zeuren. Het is een redelijk betaalbaar model en daarom zou ik hem zeker als optie meenemen.

toon volledige bericht
De Ceed heeft een DCT automaat. Geen DSG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

renzo4000 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:07:
Vandaag is mijn Proceed aangekomen bij de dealer (letterlijk net van de trailer). Moet dus nog gewassen, rijklaar gemaakt worden + accessoires toevoegen. Volgende week ergens ophalen ...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Netjes! Nog even wachten dus ;-).

Via welke Dealer/Lease Maatschappij is jouw ProCeed gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Volgende week woensdag ophalen, dus dat valt mee. Leasemaatschappij is Arval en mijn dealer is Wassink Nijmegen. Besteldatum 4 augustus 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
sgouman schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:13:
[...]

De Ceed heeft een DCT automaat. Geen DSG.
Wat is het verschil, behalve de naam? Is allebei een systeem met automatische dubbele koppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
jongetje schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:47:
[...]

Wat is het verschil, behalve de naam? Is allebei een systeem met automatische dubbele koppeling.
Zit niet heel veel verschil in maar DSG wordt alleen gebruikt door VAG en dus niet door Kia

[ Voor 23% gewijzigd door sgouman op 18-02-2020 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

renzo4000 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:32:
Volgende week woensdag ophalen, dus dat valt mee. Leasemaatschappij is Arval en mijn dealer is Wassink Nijmegen. Besteldatum 4 augustus 2019.
De mijne zal ook geleverd worden via de Wassink autogroep. Welke locatie is nog niet bekend.

Besteld: Oktober 2019
Daadwerkelijk besteld wegens on hold Kia: Januari 2020.
Leverdatum: onbekend.
L/M: Dutch Lease

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

lauranvh schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:59:
[...]

• Goede automaat (DSG)

toon volledige bericht
Na wat rondklikken lijkt me dit idd de beste uitvoering en configuratie. Nog de lak en de trekhaak erbij en dan zit je op 35k. Maar eens binnenkort in de showroom bekijken en voelen hoe de sportstoelen zitten.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatBassie
Atlas schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:35:
[...]

Na wat rondklikken lijkt me dit idd de beste uitvoering en configuratie. Nog de lak en de trekhaak erbij en dan zit je op 35k. Maar eens binnenkort in de showroom bekijken en voelen hoe de sportstoelen zitten.
Ik vond ze best lekker, mijn vriendin vond het alcantara wat minder lekker en verwachtte met rokjes/shorts het niet lekker te gaan voelen.
Voor de rest wel goed, had niet het gevoel dat ze echt stevig knijpen maar vind ik zelf niet nodig; ik heb knieën :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boblelie
Eindelijk!
Net kia wolters gebeld. Proceed is daar vandaag binnengekomen.
Ze moeten nog kenteken, arval tracing kastje en 4seizoensbanden monteren. 1 tot 2 weken vanaf vandaag.

Model: proceed 1.4 gtplusline dct
Besteldatum 22 okt 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-04 16:48

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Eind november 2019 de Ceed 1.4 DCT Executiveline besteld. Leasemaatschappij gaf aan medio maart levering. Vervolgens gaven ze aan dat de datum vervroegd was naar 31 januari, gebeld, het is 5 februari....

In de week van 3 februari meerdere malen gebeld, maar ze weten niet wanneer hij binnenkomt, datum staat nog steeds op 5 februari.... Ik vrees dat ik mag wachten tot medio maart, maar zal nooit begrijpen waarom ze dit soort rotzooi blijven doen.

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatBassie
Mijn Ceed is ~midden december besteld (zelfde configuratie), en de dealer zegt nog steeds 10 maart. Leasemaatschappij heb ik al een tijd niks meer van gehoord...

Mijn datum is verder nooit aangepast? Gek dat dat bij jou dan wel gebeurt. Heb hem zelf in Hoofddorp bij Vaneman besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-04 16:48

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

DatBassie schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:56:
Mijn Ceed is ~midden december besteld (zelfde configuratie), en de dealer zegt nog steeds 10 maart. Leasemaatschappij heb ik al een tijd niks meer van gehoord...

Mijn datum is verder nooit aangepast? Gek dat dat bij jou dan wel gebeurt. Heb hem zelf in Hoofddorp bij Vaneman besteld.
Leasemaatschappij heeft hem voor mij in bestelling gezet bij Zeeuw & Zeeuw Zoetermeer. Leasemaatschappij stuurde medio januari ineens een brief met het nieuws dat de leveringsdatum gewijzigd is naar 31 januari, week voor mijn wintersport. Ik was hier zeer blij mee... :+

Meerdere malen gebeld met dealer:
- 'Nou weet niet hoe zij daarbij komen, maar hier staat 5 februari' (ook eerder dus)
- 'Ik zie inderdaad 5 februari staan, maar wij hebben hem nog niet binnen gekregen (net voor 5 feb)
- 'Geen idee meneer, ik zie de datum nog steeds op 5 februari staan en de vorige op 5 maart' (7 feb)

Beide partijen zeggen dus eerder, maar het lijkt nu nog steeds alsof het 5 maart is en zij een fout hebben gemaakt. Als ze slim zijn communiceren ze gewoon pas telefonisch voor een afspraak en creëren zij geen onterechte verwachtingen, maarjah 8)7

Overigens wel te horen gekregen dat dit model Android Auto Wireless ondersteunt vanwege WiFi in de auto, maar dat Android Auto dit zelf in NL nog niet ondersteunt. Hier zal vast wel wat voor te fixen zijn denk ik?

[ Voor 7% gewijzigd door MisterChaoSs op 18-02-2020 16:04 ]

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:50

Arno

PF5A

boblelie schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:52:
Eindelijk!
Net kia wolters gebeld. Proceed is daar vandaag binnengekomen.
Ze moeten nog kenteken, arval tracing kastje en 4seizoensbanden monteren. 1 tot 2 weken vanaf vandaag.
Eigen keuze of van Arval? Ik zou zo'n privacy belemmerende box niet graag in mijn wagen willen.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
MisterChaoSs schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 16:02:
[...]
Overigens wel te horen gekregen dat dit model Android Auto Wireless ondersteunt vanwege WiFi in de auto, maar dat Android Auto dit zelf in NL nog niet ondersteunt. Hier zal vast wel wat voor te fixen zijn denk ik?
Lijkt me sterk voor zover ik weet zijn eigenlijk alleen de aftermarket android auto dingen die wireless ondersteunen.
Pagina: 1 ... 11 ... 72 Laatste