Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• MisterChaoSs
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 05-06 23:21

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

DRaakje schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 16:54:
[...]

Lijkt me sterk voor zover ik weet zijn eigenlijk alleen de aftermarket android auto dingen die wireless ondersteunen.
Sorry, de vraag was aan Kia zelf gesteld (livechat) en, na navragen bij de manager, kwam het bericht dat Wireless dmv WiFi in de Ceed ExcecutiveLine mj2020 wel wordt ondersteund, maar Android Auto er niet klaar voor is.

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

• sgouman
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 05-06 21:48
MisterChaoSs schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 16:58:
[...]

Sorry, de vraag was aan Kia zelf gesteld (livechat) en, na navragen bij de manager, kwam het bericht dat Wireless dmv WiFi in de Ceed ExcecutiveLine mj2020 wel wordt ondersteund, maar Android Auto er niet klaar voor is.
Huh, android auto ondersteunt gewoon draadloos. Zo werkt het ook op aftermarket units van pioneer etc.

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

sgouman schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 16:59:
[...]

Huh, android auto ondersteunt gewoon draadloos. Zo werkt het ook op aftermarket units van pioneer etc.
Dat zou heel mooi zijn. De medewerker gaf aan dat het in Nederland nog niet kon namelijk.

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:58

renzo4000

*Doh!*

Wireless wordt vooralsnog alleen maar door een aantal aftermarket hu's ondersteund, zeker nog niet op de Kia modellen. Eerlijk gezegd verwacht ik dat ook niet met updates (zelfs aa widescreen is nog niet ondersteund en zit je met 2/3 beeld aa en 1/3 beeld met een aa logo).

Overigens zie ik de meerwaarde niet heel erg in van wireless. Ik wil toch mijn telefoon opladen (doe dat liever met de kabel ipv qi lader)

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• Wutroe
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 05-06 14:32
renzo4000 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:07:
Vandaag is mijn Proceed aangekomen bij de dealer (letterlijk net van de trailer). Moet dus nog gewassen, rijklaar gemaakt worden + accessoires toevoegen. Volgende week ergens ophalen ...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gefeliciteerd, mooie auto! Vooral die blauwe in de achtergrond ;)

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

renzo4000 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 17:30:
Wireless wordt vooralsnog alleen maar door een aantal aftermarket hu's ondersteund, zeker nog niet op de Kia modellen. Eerlijk gezegd verwacht ik dat ook niet met updates (zelfs aa widescreen is nog niet ondersteund en zit je met 2/3 beeld aa en 1/3 beeld met een aa logo).

Overigens zie ik de meerwaarde niet heel erg in van wireless. Ik wil toch mijn telefoon opladen (doe dat liever met de kabel ipv qi lader)
In mijn Kia heb ik dadelijk draadloos opladen, dat maakt het een stuk aantrekkelijker om wireless Android Auto te gebruiken natuurlijk.

Overigens niet het eind van de wereld, sowieso benieuwd naar de TomTom Live Services

• nokiaan958GB
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
renzo4000 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 17:30:

Hm, voor mijn situatie ben ik het niet met je eens.
Met bellen kan ik mooi mijn telefoon in mijn zak houden als ik in mijn Kia rij.

Als ik AA wil gebruiken moet ik elke keer mijn tefefoon uit mijn zak halen, deze uit het hoesje halen, het kabeltje pakken en deze aansluiten. Dat vergeet ik vaak moet dan onder het rijden bovengenoemde handelingen doen. Dat bovengenoemde handelingen nodig zijn is tegenwoordig kwa techniek kompleet overbodig en niet gebruikersvriendelijk.

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Dat kan natuurlijk, jouw situatie is niet de mijne. In mijn geval is mijn standaard handeling > instappen, telefoon in de houder en kabel inpluggen > navigatie instellen, muziekje aan > flitsmeister aan en dan pas rijden > bij aankomst een volle telefoon ;)

Ik zeg niet dat het niet handig kan zijn, maar geen dealbreaker voor mij. Wireless charging is voor mij te traag (zeker icm navigatie) en de telefoon heeft de neiging om bovengemiddeld warm te worden. Dus beperkte voordelen zijn voor mij niet van veel toegevoegde waarde.

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 01:28

Quad

Selectief doof

@renzo4000 vergeet niet Flitsmeister automatisch te laten starten bij Bluetooth verbinding, scheelt een handeling. :)

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Ja klopt, dat heb ik al zo ingesteld, alleen sinds Android 10 moet je zelf het scherm activeren (hij start op de achtergrond op en niet meer op de voorgrond) :)

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23:03
nokiaan958GB schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 23:07:
[...]

Hm, voor mijn situatie ben ik het niet met je eens.
Met bellen kan ik mooi mijn telefoon in mijn zak houden als ik in mijn Kia rij.

Als ik AA wil gebruiken moet ik elke keer mijn tefefoon uit mijn zak halen, deze uit het hoesje halen, het kabeltje pakken en deze aansluiten. Dat vergeet ik vaak moet dan onder het rijden bovengenoemde handelingen doen. Dat bovengenoemde handelingen nodig zijn is tegenwoordig kwa techniek kompleet overbodig en niet gebruikersvriendelijk.
Wil je met navigeren met Android Auto je telefoon in je broekzak houden? Los van dat de telefoon best sneller leegloopt met navigeren, GPS, Wifi en dataverbinding die continue actief zijn, zou ik dan mijn warme telefoon niet in mijn broekzak willen hebben (vraag me af hoe de GPS ontvangt op die plek is).

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

DatBassie schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:56:
Mijn Ceed is ~midden december besteld (zelfde configuratie), en de dealer zegt nog steeds 10 maart. Leasemaatschappij heb ik al een tijd niks meer van gehoord...

Mijn datum is verder nooit aangepast? Gek dat dat bij jou dan wel gebeurt. Heb hem zelf in Hoofddorp bij Vaneman besteld.
Nou, kleine update... Blijkbaar ineens een brief binnen gekomen van de leasemaatschappij dat de datum 28 februari is.

Nu zag ik overigens die nieuwe Optima (bloedmooi) en die heeft een nieuwe versie van het infotainment systeem, ook het digitale cluster. Iemand toevallig kennis van een eventuele uitrol naar de (x)(Pro)Ceed modellen?

• jongetje
MisterChaoSs schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:50:
[...]

Nou, kleine update... Blijkbaar ineens een brief binnen gekomen van de leasemaatschappij dat de datum 28 februari is.

Nu zag ik overigens die nieuwe Optima (bloedmooi) en die heeft een nieuwe versie van het infotainment systeem, ook het digitale cluster. Iemand toevallig kennis van een eventuele uitrol naar de (x)(Pro)Ceed modellen?
Heeft het executive model van de CEED deze niet op met 2020 model?

(Daarnaast zie ik helemaal geen optima meer op de Kia.nl site...)

[Voor 6% gewijzigd door jongetje op 19-02-2020 14:50]

• mprkooij
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 00:13
Ik heb nu sinds augustus 2019 de facelift Kia Niro en ben er nog iedere dag er blij mee. Wat zie je veel zeg op die Pearl Black kleur bij Kia. De krasjes doen gewoon pijn aan mijn hart :p. Zie ook zojuist dat iemand de deur iets te hard open heeft gedaan en mijn auto bij de tankdop heeft geraakt.. Deukje.

Ik verbaas me iedere dag weer over de functies die ik ontdek die de Niro kan. Heeft iemand enig idee of er op een of andere manier in te schakelen is dat wanneer je achteruit rijdt de spiegels naar beneden kantelen? Dit om bijvoorbeeld te kijken hoe ver je met je banden/velgen van de stoep verwijderd bent bij het file-parkeren.

• p.d.akkerman
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 23:06
mprkooij schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:09:
Ik heb nu sinds augustus 2019 de facelift Kia Niro en ben er nog iedere dag er blij mee. Wat zie je veel zeg op die Pearl Black kleur bij Kia. De krasjes doen gewoon pijn aan mijn hart :p. Zie ook zojuist dat iemand de deur iets te hard open heeft gedaan en mijn auto bij de tankdop heeft geraakt.. Deukje.

Ik verbaas me iedere dag weer over de functies die ik ontdek die de Niro kan. Heeft iemand enig idee of er op een of andere manier in te schakelen is dat wanneer je achteruit rijdt de spiegels naar beneden kantelen? Dit om bijvoorbeeld te kijken hoe ver je met je banden/velgen van de stoep verwijderd bent bij het file-parkeren.
Die krasjes op zwart is echt erg, kan er over mee praten. Heb nu de deluxe White Proceed, geen last van krasjes. Maar is weer heel snel vuil.

Dat van die spiegels en het kantelen weet ik toevallig van mijn collega.
Dat schuifje voor het instellen van de linker of rechter spiegel moet je niet in het midden zetten, maar op de spiegel die je wilt kantelen.
Als het goed is heb je een midden..

Helaas heeft mijn Proceed deze functie niet

• PatrickPR
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 05-06 16:24
jongetje schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 14:42:
[...]

Dat viel mij ook al op toen ik gister het modellenoverzicht bijwerkte, de Optima lijkt wel uit het gamma gehaald. Het was natuurlijk ook een luxere en grotere variant van de Ceed, maar die Ceed loopt zo goed dat de Optima niet meer rendabel is.

• mprkooij
p.d.akkerman schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:26:
[...]

Die krasjes op zwart is echt erg, kan er over mee praten. Heb nu de deluxe White Proceed, geen last van krasjes. Maar is weer heel snel vuil.

Dat van die spiegels en het kantelen weet ik toevallig van mijn collega.
Dat schuifje voor het instellen van de linker of rechter spiegel moet je niet in het midden zetten, maar op de spiegel die je wilt kantelen.
Als het goed is heb je een midden..

Helaas heeft mijn Proceed deze functie niet
De krasjes zijn inderdaad jammer, maar er zijn ergere dingen. Wat je zegt over de naar links of recht kantelen en midden. Ik heb dit geprobeerd, maar dit doet helaas niks. Denk dat mijn Niro dan niet over deze functie beschikt.

• DatBassie
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 02-06 21:27
PatrickPR schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:31:
[...]

Dat viel mij ook al op toen ik gister het modellenoverzicht bijwerkte, de Optima lijkt wel uit het gamma gehaald. Het was natuurlijk ook een luxere en grotere variant van de Ceed, maar die Ceed loopt zo goed dat de Optima niet meer rendabel is.
De Optima is er inderdaad uit! Ik heb de laatste tijd een aantal artikelen langs zien komen.

Jammer, aangezien al die nieuwe modellen van ze (nieuwe Optima en Sorento, Seltos) hier dus niet naartoe komen :(

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

jongetje schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 14:42:
[...]

Het digitale cluster sowieso wel, daar heb ik hem onder andere voor gekozen. Echter, het zal hetzelfde zijn als de xCeed en de schermen die ik in videos van de ProCeed heb gezien. Die zijn niet hetzelfde als de nieuwe software die ik zag in die video van de Optima, maar ik hoop dus dat ze de software updaten naar wat ik in die Optima zag.

• DatBassie
MisterChaoSs schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:30:
[...]

Het digitale cluster sowieso wel, daar heb ik hem onder andere voor gekozen. Echter, het zal hetzelfde zijn als de xCeed en de schermen die ik in videos van de ProCeed heb gezien. Die zijn niet hetzelfde als de nieuwe software die ik zag in die video van de Optima, maar ik hoop dus dat ze de software updaten naar wat ik in die Optima zag.
De K900, die we hier ook niet krijgen, heeft al een hele tijd deze andere setup. Die grotere, luxere auto's krijgen ook het zicht van camera's voor de dode hoeken wanneer je je richtingaanwijzer aanzet; dat is hier nog steeds geen ding.

Ik hoop, maar zou er vooral niet teveel van verwachten :'(

• boblelie
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 31-03 19:42
Arno schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 16:04:
[...]
Eigen keuze of van Arval? Ik zou zo'n privacy belemmerende box niet graag in mijn wagen willen.
Ik wist er tot deze week niet eens vanaf! Zei de dealer opeens. En geen vrije keus natuurlijk:p maar dacht dat het bij alle LM's gebeurde ivm diefstal. Niet dus?

• Arno
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21:51

Arno

PF5A

boblelie schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 18:21:
Ik wist er tot deze week niet eens vanaf! Zei de dealer opeens. En geen vrije keus natuurlijk:p maar dacht dat het bij alle LM's gebeurde ivm diefstal. Niet dus?
Nou ik mag hopen dat die onzin niet in mijn Ceed zit. Het is een enorme inbreuk op mijn privacy en als de werkgever zoiets zou willen, dan hoort het minstens in de autoregeling te staan.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• boblelie
@Arno het is zeker geen opdracht van de werkgever. Maar het is dus ook niet gebruikelijk met leaseautos in het algemeen?

• DatBassie
Ik heb nog nooit gehoord van een tracker, maar misschien was ik niet ver genoeg in het proces? Klinkt in ieder geval twijfelachtig, kan de auto dat niet? Met UVO ofzo?
Weet dat in India UVO ook geofencing en plaatsbepaling van afstand doet...

• boblelie
Blijkbaar verplicht bij arval:
https://www.arval.nl/aanmelden-active-link

Meer info:
https://www.arval.nl/connectedcar

Tis wel anoniem, soort van. Maar ze verzamelen best veel data, gaat wel ver.....

[Voor 47% gewijzigd door boblelie op 19-02-2020 19:42]

• mprkooij
boblelie schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 19:34:
Blijkbaar verplicht bij arval:
https://www.arval.nl/aanmelden-active-link

Meer info:
https://www.arval.nl/connectedcar

Tis wel anoniem, soort van. Maar ze verzamelen best veel data, gaat wel ver.....
Heb hier bij Privatelease.com niet iets over kunnen lezen? Zou deze maatschappij dat ook doen?

• boblelie
Lijkt erop dat het vooral een controlemiddel is voor operational lease, aka auto van de zaak.

• Nemean
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 00:57

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

DatBassie schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:41:
[...]

De Optima is er inderdaad uit! Ik heb de laatste tijd een aantal artikelen langs zien komen.

Jammer, aangezien al die nieuwe modellen van ze (nieuwe Optima en Sorento, Seltos) hier dus niet naartoe komen :(
De Kia Forte ziet er ook erg goed uit, erg jammer inderdaad dat deze niet naar Europa toe komen.

• DatBassie
Nemean schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 00:22:
[...]

De Kia Forte ziet er ook erg goed uit, erg jammer inderdaad dat deze niet naar Europa toe komen.
Ja! Ik had graag een sedan van mijn aankomende Ceed genomen, als die er was... Forte5 heeft ook wel wat :)

• sgouman
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 05-06 21:48
Private lease bij Arval heeft die connect box ook. Ze kunnen niet je locatie ermee zien(tenzij de werkgever dit specifiekafneemt) ze kunnen alleen je kilometerstand ermee uitlezen(standaard)

• boblelie
sgouman schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:38:
Private lease bij Arval heeft die connect box ook. Ze kunnen niet je locatie ermee zien(tenzij de werkgever dit specifiekafneemt) ze kunnen alleen je kilometerstand ermee uitlezen(standaard)
Vanmorgen arval gebeld. Kreeg het zelfde te horen.

• DatBassie
In de ochtend een mailtje gehad dat mijn auto nog niet geproduceerd is, dus dat de dealer ook nog niets heeft.
Gaat misschien, uneducated guess zegt hij, tot rond eind maart duren (i.p.v. 10 maart) :(

• elcapon
  • Registratie: juli 2017
  • Niet online
DatBassie schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:28:
In de ochtend een mailtje gehad dat mijn auto nog niet geproduceerd is, dus dat de dealer ook nog niets heeft.
Gaat misschien, uneducated guess zegt hij, tot rond eind maart duren (i.p.v. 10 maart) :(
Welke Kia heb jij besteld? Mijn Kia ProCeed 1.4 GTLine DCT is eind januari besteld en de leverdatum is naar verwachting pas eind juni terwijl de dealers mij in november / december hadden verteld dat de levertijd ongeveer 2.5 maand is :X

• DatBassie
elcapon schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:30:
[...]

Welke Kia heb jij besteld? Mijn Kia ProCeed 1.4 GTLine DCT is eind januari besteld en de leverdatum is naar verwachting pas eind juni terwijl de dealers mij in november / december hadden verteld dat de levertijd ongeveer 2.5 maand is :X
Het gaat hier om een Ceed ExecutiveLine 1.4 DCT in Cosmo Blue, die zo rond half december-ish besteld is.
Vind jouw levertijd al helemaal raar, zeker aangezien ie in januari pas besteld is. Misschien soort nasleep van de havenproblematiek?

Ik zie net de leaseprijzen voor de PHEV XCeed en Ceed SW, die zijn echt bizar goedkoop. Ik krijg gelijk spijt dat ik de mijne al besteld heb, misschien kan ik hem nog annuleren terwijl hij niet geproduceerd is?
Wij krijgen een teruggave van het verschil tussen budget (920) en gebruikte (~680 voor de duurste), wat denk ik wel tegen de extra bijtelling (300 euro erbij maximaal t.o.v. mijn aankomende Ceed) opweegt: zo'n 120 netto is wel stukje meer dan 50. :'(

[Voor 27% gewijzigd door DatBassie op 24-02-2020 19:31]

• boblelie
boblelie schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:52:
Eindelijk!
Net kia wolters gebeld. Proceed is daar vandaag binnengekomen.
Ze moeten nog kenteken, arval tracing kastje en 4seizoensbanden monteren. 1 tot 2 weken vanaf vandaag.

Model: proceed 1.4 gtplusline dct
Besteldatum 22 okt 2019
zojuist vernomen dat de auto 5 of 6 maart klaar zal zijn voor levering.
in de tussentijd hebben ze gedaan:
- afleverbeurt (gebeurt dat nog?)
- 4 seizoensbanden ivm werk-autoregeling
- kenteken aangevraagd
- arval tracing kastje geplaatst

er was nog enige commotie omdat ik wel 4 seizoensbanden had besteld maar dit stond niet op de werkbon van arval. dit zou de dealer echter wel regelen en zou ruim vóór de gestelde datum opgelost zijn.
we gaan het zien. ik hoop op uiterlijk 6 maart hier mooie fotos als bewijs te kunnen tonen :) .

Edit: het wordt 5 maart.

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Zojuist ook bericht gehad van de dealer. De verwachte levertijd is tussen eind mei en begin juni. Nog 'eventjes' wachten dus.

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

boblelie schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:57:
[...]

zojuist vernomen dat de auto 5 of 6 maart klaar zal zijn voor levering.
in de tussentijd hebben ze gedaan:
- afleverbeurt (gebeurt dat nog?)
- 4 seizoensbanden ivm werk-autoregeling
- kenteken aangevraagd
- arval tracing kastje geplaatst

Edit: het wordt 5 maart.
Hier net het belletje gehad en levering gepland op 6 maart. Besteld eind november dus ze beginnen met uitrollen lijkt het :)

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Ik heb mijn Proceed sinds gisteren in bezit. Ik moet zeggen dat het er allemaal goed uitziet (met name ivm het my2020 model.) en een fijne werkplek met het digitale cluster en grote infotainment. Ik zal binnenkort even wat foto's schieten als het weer wat beter is.

• boblelie
MisterChaoSs schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:56:
[...]

Hier net het belletje gehad en levering gepland op 6 maart. Besteld eind november dus ze beginnen met uitrollen lijkt het :)
Kom je dan goed mee weg:). Voll maand later besteld dan ik en toch zelfde dag geleverd!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

boblelie schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 14:20:
[...]

Kom je dan goed mee weg:). Voll maand later besteld dan ik en toch zelfde dag geleverd!
Dealer gaf vorige week aan dat de leverdatum voor hun nog steeds op 5 februari stond en dat de auto elk moment binnen zou kunnen komen.

Vanwege alle keuringen e.d. stond de Ceed lekker in de haven te wachten dus waarschijnlijk dat ze nu allemaal binnenkomen.

Eeerg veel zin in :)

• boblelie
Me 2! Ik heb het weekend al vrij gemaakt voor lekker de auto wassen/waxen en dashcams plaatsen :).

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Sinds afgelopen woensdag ben ik in het bezit van de Kia Proceed 1.4DCT GTPlusline in Penta Dark Metal (dat is een hele mond vol!).

Ik moet zeggen dat het erg lekker rijdt. Ik kom van een Octavia af welke ook prima was maar je merkt dat Kia goede stappen heeft gemaakt. De auto zit goed in de opties, mooi infotainment en digitaal cluster en tot op heden een erg goed werkende adaptive cruise control met file-assist. Kortom erg tevreden.

Wat ik minder vind is het vele gebruik van de pianolak. Waarom doen die fabrikanten dat toch, heb nu al her en der kleine krasjes terwijl ik behoorlijk voorzichtig ben met mijn auto's. Ik overweeg ook dit te laten "wrappen" zodat ik me daar niet zo aan hoef te storen.

Daarnaast is het "JBL premium" audiosysteem ondermaats naar mijn smaak. Op zich is het bovengemiddeld goed tov de concurrenten maar mis de dynamiek in het laag, mid en hoog. Over twee weken wordt er eea geupgrade bij mijn audiospecialist (composet, subwoofer en demping).

Tot slot de ruimte; dit is best netjes gezien het model (shooting brake met laag aflopende daklijn) maar niet zo ruim als mijn Octavia. Dit wist ik uiteraard maar ben benieuwd of ik in de problemen ga komen met de vakanties(2 jonge kinderen) :P. Maar goed dat zien we dan wel weer.

Hierbij alvast een foto. Zodra het goed weer is ga ik de Proceed een goede detailbeurt geven en in de coating zetten ter bescherming maar gezien de weersvoorspellingen zal dat nog wel even duren. Dus de echte goede foto's houden jullie nog tegoed.

• nokiaan958GB
  • Niet online
mooi kontje :+

zonde dat Kia zich laat verleiden mee te gaan in de "mode" van dubbele nep-uitlaatpijpen als er geen 6- of 8-cilinder in het vooronder ligt :|

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 00:22

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

@renzo4000 Prachtige wagen! Echt een mooie auto.
nokiaan958GB schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 22:53:

zonde dat Kia zich laat verleiden mee te gaan in de "mode" van dubbele nep-uitlaatpijpen als er geen 6- of 8-cilinder in het vooronder ligt :|
Zelfs áls er een 6-cylinder in ligt en de auto het befaamde Audi ‘S’ logo af-fabriek meekrijgt (geen -line) heb je ‘last’ van nep uitlaten :+

Dit is dus de Audi S6 2020 (TDI).

www.google.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• boblelie
Ik vind de nep uitlaten van de proceed nog heel aardig gelukt. Vaak zie je 1) chromen strips die vaag een lijntje in het uitlaat gebied tekenen of 2) enkel/dubbel pijps echte uitlaat maar dan maar aan één kant van de bumper of 3) helemaal geen zichtbaar iets en alleen bumper.
Dan ben ik blij met hoe kia het heeft gedaan.

Ps, de proceed gt heeft de zelfde sierstukken maar wel met echte einddempers er aan vast.

• DatBassie
Mijn Ceed is dus uitgesteld, van 10 maart nu door de leasemaatschappij aangegeven dat ie op 10 april geleverd gaat worden. Verdrietig! :'(

• boblelie
Das jammer! Wanneer had je besteld?

• DatBassie
Hij is rond half december besteld, geen idee wat de vertraging precies veroorzaakt. Twijfel bijna om alsnog een PHEV van de XCeed/Ceed SW aan te vragen, laatst was mijn Ceed helemaal nog niet in productie...

• boblelie
D-DAY! vandaag om 12u zou de proceed bezorgt moeten worden. Kan niet wachten! *O*

@DatBassie op zich nog steeds redelijk vlotte levering, ook al is dit geen leuk nieuws. Plugin vind ik bij ceed wel duur voor wat je krijgt. Via lease zou er wel een enorm voordeel voor mij aan moeten zitten voordat ik zoiets zou overwegen....

• DatBassie
boblelie schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:19:
D-DAY! vandaag om 12u zou de proceed bezorgt moeten worden. Kan niet wachten! *O*

@DatBassie op zich nog steeds redelijk vlotte levering, ook al is dit geen leuk nieuws. Plugin vind ik bij ceed wel duur voor wat je krijgt. Via lease zou er wel een enorm voordeel voor mij aan moeten zitten voordat ik zoiets zou overwegen....
Netto ten opzichte van de Ceed nog eens zo'n 70 euro, had ik even heel snel gerekend, met hogere bijtelling maar veel hogere teruggave van mijn werkgever (onder de 90% van 920 euro krijgen we het verschil terug, duurste zo'n 680 p/m). Dus redelijk, maar zit vooral met mindere ruimte en 11 hele seconden naar de honderd!

Wel foto's van je auto straks he :P

• boblelie
@DatBassie Tis echt poepweer, krijg geen mooie fotos nu. Maar lekker autootje hoor^^

• corneedebruin
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 04-06 13:06
Mooi die Proceed zeg hierboven !

Na 6 maanden bezig geweest te zijn met gesteggel over de lease eindelijk de bestelling gedaan.

Eerst zou het de Proceed worden toen de Ceed SW toen weer gekeken naar Tesla model 3 / Kia E- Niro (die erg leuk reed)want dat werd een optie en toen weer niet. Erg lastig een wisselvallige baas echt om gek van te worden.

Elektrisch rijden is wel echt heel gaaf alleen heb geen laad mogelijkheid thuis en op de zaak en de ruimte is ook erg lastig.

Maar naar nogmaals aandringen omdat mijn kale C klasse eruit moet omdat hij te duur word nu eindelijk akkoord voor een Proceed GT PLus-line in Lunar Silver 1.4 DCT met schuifdak model 2020.

Kan niet wachten tot hij geleverd worden eindelijk alle luxe die ik zou willen op een auto :)

Persoonlijk nog wel getwijfeld tussen de Ceed SW en Proceed omdat ik 1,87 ivb met het dak maar vind de Proceed gewoon weg te mooi om te zien en papa wil ook een mooie auto rijden :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Ik moet zeggen dat ik niet zo gauw omdraai als ik mijn auto geparkeerd heb, maar bij de Proceed gebeurt dat regelmatig. Zo ook deze ochtend op kantoor ;)

• jongetje
renzo4000 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:00:
Ik moet zeggen dat ik niet zo gauw omdraai als ik mijn auto geparkeerd heb, maar bij de Proceed gebeurt dat regelmatig. Zo ook deze ochtend op kantoor ;)

[Afbeelding]
Zal dan een kwestie van smaak zijn. Zo'n korte motorkap met een gigantisch lange bolle achterkant, is niet mijn smaak. Ik vind de Ceed SW dan mooier.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Lol dat heb ik met de gewone Sw. Totaal anonieme auto aan de achterzijde. Niks mis mee maar m.i. echt te saai. Gelukkig maar, anders reden we allemaal in dezelfde auto hé.

• corneedebruin
renzo4000 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:04:
Lol dat heb ik met de gewone Sw. Totaal anonieme auto aan de achterzijde. Niks mis mee maar m.i. echt te saai. Gelukkig maar, anders reden we allemaal in dezelfde auto hé.
Heb ik dus ook , rij nu een c klasse avantagarde en vind hem prachtig van buiten maar de proceed vind ik misschien nog wel mooier.

En als ik dan de Ceed SW en de proceed naast elkaar zie dan vind ik de proceed gewoon weg zoveel mooier en minder anoniem. Merk ook dat als ik hem ergens zie staan dat ik blijf kijken.. :9~ :+

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Misschien een stomme vraag, maar ik kan het niet vinden. In het adresboek van mijn nieuwe Ceed (mj2020) kan ik een adres niet verwijderen. Iemand enig idee waar ik een opgeslagen adres kan verwijderen?

• DatBassie
boblelie schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 17:58:
@DatBassie Tis echt poepweer, krijg geen mooie fotos nu. Maar lekker autootje hoor^^
Al iets kunnen doen? Ben nu wel benieuwd en het zonnetje schijnt lekker :P

In ander nieuws: gisteren gebeld en einde van de maand kan ik de mijne ophalen! Nog wat kleine dingetjes regelen en misschien wat LED laten aanschroeven, en dan kan ik de Cactus uit :D

• Quad

Quad

Selectief doof

renzo4000 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:00:

[Afbeelding]
Zag je review op Autoweek al voorbij komen. Gezien de fotostijl moest jij 't wel zijn. ;)

https://www.autoweek.nl/r...4-t-gdi-gt-plusline-2020/

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Quad schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 23:17:
[...]

Zag je review op Autoweek al voorbij komen. Gezien de fotostijl moest jij 't wel zijn. ;)

https://www.autoweek.nl/r...4-t-gdi-gt-plusline-2020/
Klopt :+

• Luukie223
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 05-06 07:43
Ik heb de kia proceed GT 1.6 TGDI DCT, die heeft wel degelijk 2 "echte" uitlaten hoor :-)

Enfin, even een vraag voor de Kia proceed (MY 2019-2020'ers) onder ons.

Heeft iemand hier al onderzocht of er uberhaupt een dak koffer geplaatst kan worden op de Proceed (met panorama dak) ? 8) op deze site (https://www.roofbox.co.uk...mulate=roofbar&query=8664) staan ze wel, maar hier is het enkel voor "proceed without glass roof".
nokiaan958GB schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 22:53:

[Voor 33% gewijzigd door Luukie223 op 12-03-2020 23:37]

• boblelie
DatBassie schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:44:
[...]

Al iets kunnen doen? Ben nu wel benieuwd en het zonnetje schijnt lekker :P
Helemaal vergeten! Even kijken of dit lukt via de gsm:

• DatBassie
Oef, ziet er goed uit hoor! Zou toch bijna twijfelen ook de dikke nummerplaatlettertjes te vragen :P

Netjes in het schuim, hoe was de lak bij aflevering? Heb wel half de gedachte om ze gewoon niet de auto te laten wassen, nu 6 dagen van tevoren, want dan maak ik er tenminste zelf krassen op...

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

@boblelie Netjes hoor! In ieder geval een fraai uitzicht vanuit je raam ;)

Ik heb ook altijd standaard "luxe" kentekenplaten met opgelegde letters en houder ZONDER reclame. Uberhaupt alle stickers e.d. altijd van mijn auto af. Ik vind dat zo lelijk! Bovendien krijg je er ook geen geld voor om reclame te rijden :+

Meestal laat ik ook de type aanduiding verwijderen, maar in dit geval vind ik de letter P R O C E E D niet zo erg.

• corneedebruin
@boblelie

Gefeliciteerd en erg mooi in het wit ook zo !

Brengt je toch aan het twijfelen als je de kleur zo ziet :)

Contract ligt klaar op de zaak voor de lunar silver proceed 1.4 dct gt plus line... alleen wordt momenteel nog niet getekend wegens het corona virus en het effect op de economie.

Nog even wachten tot eind maart hebben ze gezegd en dan komt hij er. Verwachte aflevertijd zou 01-07 zijn ik stel hem zelf al bij na eind dit jaar pas.

• Arno

Arno

PF5A

DatBassie schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:09:
Oef, ziet er goed uit hoor! Zou toch bijna twijfelen ook de dikke nummerplaatlettertjes te vragen :P
Bij ons worden ze daar standaard mee geleverd, toch net wat chiquer :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• boblelie
Thx allen!

@DatBassie de auto zag er netjes uit bij levering maar op wit zit je bijna geen swirls. De zelfde dag meteen handwas thuis gedaan en daarna was ie heel strak. De 3d nummerplaat was bij mij ook standaard, niet om gevraagd.

@renzo4000 ja de proceed aanduiding vind ik zelfs mooi in dit geval. Gelukkig geen eco sticker of 7 jaar garantie sticker gevonden. Dat is zo lelijk!

@corneedebruin dan neem je toch wit :). Deluxe white is wel gaaf, in elk licht heeft hij een ander soort wit. Echt parelmoer effect.

• corneedebruin
@renzo4000 Heb je al problemen gehad met het automatisch rem systeem ? las op het kia forum dat er meerdere mensen zijn waarbij die al een paar keer in gegrepen heeft waar het niet nodig was.

Heb dit systeem nu ook maar die heeft misschien 2 keer ingegrepen uiteindelijk en wanneer het ook wel echt nodig was.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Ik heb dat ook een keer gehad en was m.i. nog niet nodig, zeker niet zo agressief. Dat liep gelukkig goed af want het bestelbusje achter mij moest ook in de ankers en uitwijken. Dit betekent overigens ook dat hij te dicht op mij zat, wat helaas op de Nederlandse wegen erg vaak het geval is. Mensen onderschatten echt wat snelheid en remafsfand doen. Ik heb pas 1100km gereden want hij staat vooral op de oprit(want corona) mooi te wezen.

• p.d.akkerman
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 23:06
Bij mij heeft ie ook al een paar ingegrepen (Kia Proceed MY2019).

De 1e ervaring was op de ring bij Brussel. Schrok enorm want had zelf m'n voet richting de rem, maar het pedaal verdween sneller weg.
Het was heel druk en iedereen zat dicht op elkaar. Maar gelukkig niets aan de hand.

Echter daarna op de ring Antwerpen wel. Weer greep het systeem in. Achter me hoorde ik de auto heel hard remmen maar de auto daarachter redde het niet en knalde op mij achterligger.
Ik had zelf geen schade, was erg druk en ben maar doorgereden.

Het systeem heeft inmiddels wel vaker ingegrepen. Meestal onnodig, maar bij 1x had zelf al wel zoiets dat het verkeer erg hard afremde. Eigenlijk harder dan ik dacht.
Maar het blijft een eng ysteem. Ik ben er wel bij druk verkeer anders door gaan rijden / meer afstand in files.

Het systeem werkt mi wel goed. Wordt de afstand tussen jou en je voorganger kleiner met 10 per seconde ( ik roep maar even wat) is er niets aan de hand. Maar wordt het plots met 20 meter per seconde kleiner. Ja dan rent ie

• GertjanO
  • Laatst online: 20:44
corneedebruin schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:48:
@renzo4000 Heb je al problemen gehad met het automatisch rem systeem ? las op het kia forum dat er meerdere mensen zijn waarbij die al een paar keer in gegrepen heeft waar het niet nodig was.

Heb dit systeem nu ook maar die heeft misschien 2 keer ingegrepen uiteindelijk en wanneer het ook wel echt nodig was.
Heb je het over de ACC of de noodrem assistentie? Mijn ervaring is dat de noodrem assistentie echt op het allerlaatste moment pas ingrijpt (1x meegemaakt dat ik zelf vond dat ik veel te laat was met remmen maar de auto piepte alleen en greep nog niet in).

De ACC is ronduit ruk. Met name de situaties waarin er in een (flauwe) bocht een kruispunt ligt "ziet" de auto de afslaande rijbanen of het andere verkeer voor zich en gaat abrupt in de remmen. Ik heb zelfs een keer meegemaakt dat de auto het verkeer op een parallel rijbaan voor zich zag en acuut in de remmen ging.

Ik maak dit ongeveer 1x per week mee (ook omdat er in mijn omgeving een aantal kruispunten in een bocht liggen, het zijn altijd dezelfde plekken waar het fout gaat). Ik heb al gevraagd aan de dealer of dit opgelost kan worden maar helaas.

Heel leuk als je een compleet lege weg voor je hebt, je braaf 80km/h rijd op de ACC en de auto vervolgens in de ankers gaat. Ik ben blij dat mijn achterliggers tot nu altijd op tijd hebben kunnen reageren.

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Hij stond op de ACC maar de noodrem assistentie schakelde in. Er was geen sprake van subtiel of stevig aanremmen maar volledig in de ankers; lees maximale remdruk en ABS.

• Razenko
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 04-06 22:13

Hier heeft het systeem tot nu toe 2 keer onnodig ingegrepen, beide keren op hetzelfde punt in Heerenveen vanwege een putdeksel die een klein beetje uitsteekt...

Vreemde is dat ik daar de laatste tijd 10x per dag langs rijd vanwege een verhuizing en het tot nu toe maar 2x is gebeurd..

PSN: Europhea

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Hier ook een. Mijn Kia Ceed reageert vooral fel op fietsers tijdens het passeren in flauwe bochten naar links. Eén keer wel een ongeval weten te voorkomen op de snelweg waarbij het heel abrupt van 70 naar 0 ging, dus gelukkig grijpt het systeem wel in als het echt nodig is :)

Jeremy Clarkson

• Griffx
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 27-05 09:52
Tot nu toe heeft de Proceed 1 aanrijding voorkomen, met een lesauto die afsloeg bij het invoegen op een kruising. Het systeem grijpt wat mij betreft wel te snel in als een auto dubbel staat of de bocht om gaat.

PSN: itsGriffX

• boblelie
Vandaag aliexpress T10 leds binnengekregen voor het nummerbord. Ik moet zeggen voor €2,48 per 2 stuks ben ik onder de indruk.

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Zie er netjes uit, al lijkt het op de foto wel heel erg fel? Ik heb de veilige weg gekozen en voor Philips variant gekozen: https://www.123led.nl/Phi...-W-2-stuks-i848-t587.html

Uiteraard duurder, maar wilde eventuele storingen of verkeerd lichtbeeld voorkomen. Zelfde geldt voor de bagageruimte, daar heb ik deze voor gebruikt: https://www.123led.nl/Phi...-5-x-38-mm-i851-t588.html

Ziet er allemaal een stuk beter uit, snap ook niet dat Kia deze verlichting niet heeft meegenomen in de LED upgrades.

Enige wat ik nog wil (laten) vervangen zijn de mistlampen, dat ziet er nu niet uit (ook al gebruik je ze bijna nooit).

• nokiaan958GB
  • Niet online
Hoe zit het met de achtuitrijverlichting?
Heb je een beetje zicht met de achteruitrijcamera als het pikdonker is?

Dat had bij mij een wat hogere prioriteit dan dat de politie mijn kenteken goed kan lezen :p

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Op mijn gtplusline zit led in de achteruitrijverlichting. De camera is niet al te best in het donker.

• boblelie
@renzo4000 in het echt is het niet zo fel, maar is lastig in het donker vast te leggen. Ik zou zeggen 150% felheid tov oem en ongeveer 5000k kleurtemp. Ziet er erg fris uit zo.

@nokiaan958GB de camera is in de avond prut. De sensor kan niks met het grote lichtverschil tussen donkere straten felle lichtbronnen zoals lantaarnpalen en wordt ontzettend wit-kruimelig bij gebrek aan een betere omschrijving. Of nou ja, mijn camera kan er iig weinig mee haja. Dit is mijn avond beeld op de camera als ik in een normaal verlichte woonwijk wil keren (nog met de oem lichten):

• Quad

Quad

Selectief doof

Kia Niro frontverlichting vind ik niet echt denderend, op sommige momenten vind ik het echt erg slecht. Kia dealer gevraagd naar alternatieven (LED), maar helaas is de levering van onderdelen niet of nauwelijks op gang op moment. Dus dat duurt nog wel even.

Kwam er ook achter dat de Niro groot licht assistent heeft, vind ik vrij onhandig want hij schakelt te laat het groot licht uit. Nu gebruik ik nooit groot licht, normale verlichting is 99/100x voldoende, heb het op vorige auto zelfs nooit hoeven te gebruiken, maar op dit moment is het in het donker soms ontoereikend.

• boblelie
Quad schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 23:07:
Kia Niro frontverlichting vind ik niet echt denderend, op sommige momenten vind ik het echt erg slecht. Kia dealer gevraagd naar alternatieven (LED), maar helaas is de levering van onderdelen niet of nauwelijks op gang op moment. Dus dat duurt nog wel even.

Kwam er ook achter dat de Niro groot licht assistent heeft, vind ik vrij onhandig want hij schakelt te laat het groot licht uit. Nu gebruik ik nooit groot licht, normale verlichting is 99/100x voldoende, heb het op vorige auto zelfs nooit hoeven te gebruiken, maar op dit moment is het in het donker soms ontoereikend.
Als je niet persé oem wilt dan is aliexpress goedkoop en prima leverbaar.

• corneedebruin
renzo4000 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 08:53:
Zie er netjes uit, al lijkt het op de foto wel heel erg fel? Ik heb de veilige weg gekozen en voor Philips variant gekozen: https://www.123led.nl/Phi...-W-2-stuks-i848-t587.html

Uiteraard duurder, maar wilde eventuele storingen of verkeerd lichtbeeld voorkomen. Zelfde geldt voor de bagageruimte, daar heb ik deze voor gebruikt: https://www.123led.nl/Phi...-5-x-38-mm-i851-t588.html

Ziet er allemaal een stuk beter uit, snap ook niet dat Kia deze verlichting niet heeft meegenomen in de LED upgrades.

Enige wat ik nog wil (laten) vervangen zijn de mistlampen, dat ziet er nu niet uit (ook al gebruik je ze bijna nooit).
Groot verschil in de kofferruimte ? anders ga ik die lampjes alvast bestellen.

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Nou vooral witter ;) ... en daardoor naar mijn mening netter en iets beter verlicht.

• boblelie
Foto foto foto!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vibravis
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 11-05 07:12
boblelie schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:16:
[...]

Als je niet persé oem wilt dan is aliexpress goedkoop en prima leverbaar.
Ik vind dit een heel slecht advies eigenlijk. We praten over verlichting. Veiligheid..... Dan ga je daar geen ali lampen inschroeven neem ik aan? :X

Kentekenverlichting etc prima maar alles wat met veiligheid te maken heeft moet je niet mee gaan experimenteren wat mij betreft.

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Dat krijg ik niet fatsoenlijk op de foto.

• mb1
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 18:18
PHEV's bij Kia flink in de uitverkoop!

https://www.autoblog.nl/n...p-plug-in-hybrides-146263

• nokiaan958GB
  • Niet online
Quad schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 23:07:

Ik vond het eerlijk gezegd wel vrij goed. Moest trouwens eerst wel even spelen met de hoogteverstelling.

Omdat ik Xenon gewend was toch maar LED ingebouwd. Het eerste setje (door de dealer ingebouwd) was niet heel erg goed. Na zelf een Lumileds setje te hebben uitgezocht en zelf geinstalleerd te hebben ben ik eigenlijk wel tevreden.

• Quad

Quad

Selectief doof

Qua verlichting ga ik zeker niet bij AliExpress shoppen, zeker eens met @Vibravis, ik meen zelfs dat lampen Europees gekeurd moeten zijn?

@nokiaan958GB Welke heb je uitgezocht? Vraag bij dealer staat uit, maar ivm leverproblemen hebben ze niks op voorraad. Ik kom prijzen tegen van 4 tientjes tot 200 euro. Volgens het boekje moeten 't HB3/9005 lampen zijn.

• DatBassie
Ja ja! Ook ik heb mijn Ceed mogen ontvangen! Sinds woensdagmiddag ben ik officieel sleutelbewaarder van mijn nieuwe auto!

De foto's die mijn entourage nam, hebben duidelijk niet als doel gehad de auto er op zijn best uit te laten zien, maar ik vergeet dan ook zelf steeds foto's te nemen. Binnenkort dus nog even, als ik hem de eerste wasbeurt heb gegeven :)

• boblelie
Vibravis schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:57:
[...]

Ik vind dit een heel slecht advies eigenlijk. We praten over verlichting. Veiligheid..... Dan ga je daar geen ali lampen inschroeven neem ik aan? :X

Kentekenverlichting etc prima maar alles wat met veiligheid te maken heeft moet je niet mee gaan experimenteren wat mij betreft.
Dat mag je uiteraard vinden :P
Maar ik heb diverse xenon en LED sets uit china in de jaren besteld voor verschillende autos, nooit problemen mee gehad. Gezond verstand en even inlezen is dan wel belangrijk, goed kijken wat je koopt.

Dus wat mij betreft zeker niet per definitie slecht advies, wel per persoon afhankelijk of je er voor open staat.
Hangt ook af of het LED of xenon wordt. Xenon is low-tech en is soort fool-proof. LED is veel meer afhankelijk van lichtpatroon en vergt wat meer onderzoek.

Maar goed, ieder zn ding *O*

• corneedebruin
Nou bericht gekregen dat de auto in ieder geval zo goed als zeker niet dit jaar meer besteld wordt of binnenkomt..

Persoonlijke tegenvaller helaas omdat mijn Mercedes over 2 maanden 80 euro duurder wordt in de maand wegens verandering bijtelling.

Maar goed de corona raakt iedereen en gelukkig zijn dit maar auto's. Gezondheid voor op :)

• nokiaan958GB
  • Niet online
Quad schreef op maandag 30 maart 2020 @ 23:57:
........

@nokiaan958GB Welke heb je uitgezocht? Vraag bij dealer staat uit, maar ivm leverproblemen hebben ze niks op voorraad. Ik kom prijzen tegen van 4 tientjes tot 200 euro. Volgens het boekje moeten 't HB3/9005 lampen zijn.
Alleen deze advertentie vind ik als ik op het EAN nummer zoek:
https://www.ebay.de/sch/i...acat=0&rt=nc&LH_PrefLoc=2
Zie dat hij nu wel wat duurder is en nog maar bij 1 winkel leverbaar. Februari vorig jaar betaalde ik nog 67 euro inclusief verzending.

Voordeel van dit setje is ook dat hij passief gekoeld is. Hij is dus stil en compact.
Daarnaast is het over de as verstelbaar zodat je hem tov de fitting kunt draaien om het beste lichtbeeld te krijgen.

edit:
O wacht, deze lijkt er ook erg veel op:
https://www.ebay.co.uk/it...Light-Kit-KT/253346785943

[Voor 8% gewijzigd door nokiaan958GB op 31-03-2020 21:16]

• corneedebruin
@renzo4000

Hoi Renzo ,

Vraagje over het vermogen van de 1.4. Merk dat er in een paar reviews wordt aangegeven dat mensen denken dat er meer pk in zit dan 140PK.

Merk je dit zelf ook in het 2020 model of ? kan mezelf voorstellen dat wegens de nieuwe uitstoot regels de motor nog iets meer geknepen word.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

In de autoweek rollerbanktest blijkt de 1.4 160,5 pk en 275nm te hebben. Dit was inderdaad het my2019 model. Mijn dealer gaf aan dat er geen wijzigingen hebben plaatsgevonden in het motormanagement van de my2020. Ik heb er nog te weinig mee gereden om hem eens goed te testen (1100 km pas ivm Corona)

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

corneedebruin schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:57:
Nou bericht gekregen dat de auto in ieder geval zo goed als zeker niet dit jaar meer besteld wordt of binnenkomt..

Persoonlijke tegenvaller helaas omdat mijn Mercedes over 2 maanden 80 euro duurder wordt in de maand wegens verandering bijtelling.

Maar goed de corona raakt iedereen en gelukkig zijn dit maar auto's. Gezondheid voor op :)
Had je hem wel al besteld? Of dat nog niet?

Ik ben wel benieuwd wat voor impact dit alles heeft op de levering van de auto's. Maar goed voorlopig blijft de Clio goed rijden voor het thuiswerken ;).

• corneedebruin
renzo4000 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 21:37:
In de autoweek rollerbanktest blijkt de 1.4 160,5 pk en 275nm te hebben. Dit was inderdaad het my2019 model. Mijn dealer gaf aan dat er geen wijzigingen hebben plaatsgevonden in het motormanagement van de my2020. Ik heb er nog te weinig mee gereden om hem eens goed te testen (1100 km pas ivm Corona)
Zo dat zijn mooie cijfers , ik heb nu een diesel met 170 PK en 400NM koppel (gechipt) maar de Xceed 1.4 die ik getest had met DCT voelde aanzienlijk sneller aan.

@Nemean De handtekening zou gezet worden dag voor de Corona crisis maar degene die er over gaat was er niet en nu is het even helemaal op hold gezet.

Verwachting die wij horen van de lease maatschappij is dat misschien dit jaar niet eens meer gaat lukken gezien de levertijden van Kia voordat de Corona crisis begon. ;w

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

corneedebruin schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:51:
[...]
@Nemean De handtekening zou gezet worden dag voor de Corona crisis maar degene die er over gaat was er niet en nu is het even helemaal op hold gezet.

Verwachting die wij horen van de lease maatschappij is dat misschien dit jaar niet eens meer gaat lukken gezien de levertijden van Kia voordat de Corona crisis begon. ;w
Oh dat is wel echt spijtig.

Ik heb nog even contact opgenomen met de dealer. Mijn auto is of onderweg of hij staat klaar om verscheept te worden. Wat de daadwerkelijke status is is onbekend. :D Indicatie is in ieder geval nog steeds begin juni.

• Mrgoodtobi
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 02-06 12:22
Ik heb mijn Kia Proceed eind december besteld en volgens LM zou leverdatum in de week van 21 april zijn. Dat is binnenkort al, spannend! Echter vraag ik me af de auto geleverd kan worden in deze week. De dealer ziet namelijk geen datum in zijn systeem.

Daarnaast weet ik dat de Kia fabriek in Slowakije op dit moment dicht is en op 6 april weer open gaat, na 2 weken sluiting. Is er iemand die zijn Proceed ook in december heeft besteld en meer weet over zijn leverdatum, wellicht de auto al in ontvangst heeft genomen?
Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True