Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 16:13
rCk schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:05:
[...]

Jammer om te horen. Zeker omdat je het volhouden noemt. Die automaat is niet het beste op sommige momenten, maar andere momenten rijdt ie ook gewoon lekker, soepel en boterzacht.

Het geklapper vanaf ca 120 km/u is vervelend. Nu kan je zeggen: je mag toch maar 100 rijden, maar dat doe ik gewoonweg niet. Al helemaal niet na 19u in Brabant dan gaat het gas er op en rijd ik altijd tussen 140-150 op de teller en dan hoor je het geklapper goed. Dus ik ga binnenkort zelf maar kijken welk paneel 't kan zijn.

Januari gaan we weer naar Oostenrijk met de Proceed, dan rijd je 1000km met dat geklapper en daar zit ik niet op te wachten. Dus ik ben benieuwd.

Dat deurpaneel hebben ze nagekeken, lijkt nu wel in orde te zijn. Het stuur is ook weer beter, hopelijk blijft het zo.

Wat wordt de opvolger over 10 maanden?
Klopt , klinkt niet echt positief natuurlijk als ik het zo schrijf maar ben over het algemeen gewoon tevreden.

De auto heeft alle opties die ik zou willen en heeft mij nog nooit echt in de steek gelaten.

De automaat hebben ze al een keer geupdate en een reset gegeven en toen was het al stukken beter dus misschien kunnen ze dat nu weer doen.

Het word een Tesla model Y RWD of LR over 10 maanden mede omdat het verplicht word bij ons elektrisch te gaan rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:24

Arno

PF5A

izzet3838 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:53:
Vraagje ik sta op het punt om een ceed sw phev te bestellen(nieuw) en vroeg me af welke functies de kia connect app heeft.

Is het bijvoorbeeld mogelijk om de climate al op afstand te starten en dit te plannen(zodat de auto 's morgens opgewarmd is bv)?
In de ICE variant is het beperkt tot wat status en het remote openen en sluiten van de deuren. De EV varianten kan al veel meer mee.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:11
Arno schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:56:
[...]
In de ICE variant is het beperkt tot wat status en het remote openen en sluiten van de deuren. De EV varianten kan al veel meer mee.
Aleen jammer van de climate, ik verander van werkgever en rij nu met een polestar 2(is dus sowieso een downgrade maar dat heb ik al geaccepteerd).
Het kunnen remote starten/plannen van climate was eigenlijk een van mijn favoriete functies aangezien je dan nooit in een koude wagen moet stappen, maar goed ik kan wel leven zonder.

Alleen jammer aangezien het toch perfect zou moeten kunnen op de elektromotor...

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:22
izzet3838 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:59:
[...]

Aleen jammer van de climate, ik verander van werkgever en rij nu met een polestar 2(is dus sowieso een downgrade maar dat heb ik al geaccepteerd).
Het kunnen remote starten/plannen van climate was eigenlijk een van mijn favoriete functies aangezien je dan nooit in een koude wagen moet stappen, maar goed ik kan wel leven zonder.

Alleen jammer aangezien het toch perfect zou moeten kunnen op de elektromotor...
Een elektromotor is alleen en motor, geen verwarming. In een Polestar bijvoorbeeld zit een warmtepomp die warmte produceert met stroom uit het accupakket. In een Ceed zit geen warmtepomp of electrisch verwarmingselement maar werkt dit net zoals in een volledig ICE auto met de warmte uit het koelcircuit van de bezinemotor.

In sommige landen hebben ze hiervoor remote start(via de sleutel en/of app). Dan start de benzinemotor op afstand om zo de cabine op te warmen. Alleen dit geeft onnodige uitstoot en mag dus niet in o.a. Nederland.

[ Voor 12% gewijzigd door Mitssz op 19-10-2023 16:07 ]

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Mitssz schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:05:
[...]

Een elektromotor is alleen en motor, geen verwarming. In een Polestar bijvoorbeeld zit een warmtepomp die warmte produceert met stroom uit het accupakket. In een Ceed zit geen warmtepomp of electrisch verwarmingselement maar werkt dit net zoals in een volledig ICE auto met de warmte uit het koelcircuit van de bezinemotor.

In sommige landen hebben ze hiervoor remote start(via de sleutel en/of app). Dan start de benzinemotor op afstand om zo de cabine op te warmen. Alleen dit geeft onnodige uitstoot en mag dus niet in o.a. Nederland.
Bedankt voor de uitleg allen.
Offerte is ingediend nu even wachten op goedkeuring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hussie01
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
izzet3838 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:53:
Vraagje ik sta op het punt om een ceed sw phev te bestellen(nieuw) en vroeg me af welke functies de kia connect app heeft.

Is het bijvoorbeeld mogelijk om de climate al op afstand te starten en dit te plannen(zodat de auto 's morgens opgewarmd is bv)?
Er is mij door de dealer verteld dat de PHEV dit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:16
hussie01 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 18:34:
[...]

Dan heeft de dealer denk ik je toch echt verkeerd geïnformeerd. Op de PHEV kan dit namelijk niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:55
hussie01 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 18:34:
[...]

Mijn dealer had dit ook gezegd, toen probeerde ik het eens, maar werkt dus niet op mijn Kia Ceed SW PHEV.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Koldur schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 19:14:
[...]

Mijn dealer had dit ook gezegd, toen probeerde ik het eens, maar werkt dus niet op mijn Kia Ceed SW PHEV.
Paar vraagjes:

-Heeft je wagen standaard getinte achterruiten?
-Aangezien het Jbl systeem niet beschikbaar is op de phev's hebben deze gewoon het staandaard audiosysteem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Laatst online: 20:55
izzet3838 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 21:34:
[...]

Paar vraagjes:

-Aangezien het Jbl systeem niet beschikbaar is op de phev's hebben deze gewoon het staandaard audiosysteem?
Geen getinte achterruiten en het standaard audiosysteem, vind het prima klinken. In een auto ben ik niet te kritisch, maar wel beter dan ik verwacht had.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Ik had in de vorige Ceed serieus spijt van de standaard audio, boven een bepaald volume ging alles digitaal klinken en was het echt niet aan te horen.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrievolst
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 11:21
izzet3838 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 21:34:
[...]

Paar vraagjes:

Vanaf/op de Dynamic Plus Line zitten wel de getinte achterruiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 21:43
harrievolst schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 08:12:
[...]

Overigens had het wel donkerder gemogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
harrievolst schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 08:12:
[...]

Denk dat de naamgeving in België anders is.
De phev is hier enkel als business line te krijgen.
In mijn geval heb ik een business line met alle opties behalve het open dak.

Wel jammer dat ze maar licht getint zijn, maar oke beter als niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sakas
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik kreeg bij mijn eerste beurt met 16.224 km ook een reprimande van de dealer dat KIA al moeilijk kan doen bij een overschrijding van 1.000 km ivm garantie. Wat ze bij mij wel aangaven was dat als je de volgende beurt gewoon doet op 30.000 dan is het aantoonbaar dat het een incident is geweest en zou de garantie niet in gevaar komen
Bij mij was het ook door de planning van de dealer (was niet eerder plek) en mijn eigen agenda (veel zakelijke kilometers in die weken) erover heen gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 10:26
Ik had een tijd geleden alvast een afspraak ingepland, duurde langer dan een maand voordat ik terecht kon.
Tegen de tijd dat die datum er aan kwam, gaf de auto al aan dat ie binnen x aantal dagen zijn beurt nodig had en dat hij binnen x aantal kilometer zijn beurt nodig had, was best komisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
rCk schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:06:
[...]
-Automaat ook gemeld. Als je in D1 wegrijdt met iets te veel gas, dan is het net alsof je niet met je koppeling om kan gaan en gaat hij loeien.
Bovendien bij schakelen 3 naar 4 wil hij ook wel eens doorschieten.
Dat herken ik, de automaat hier doet dat net zo. Het gaf mij het gevoel dat de automaat 'denkt' dat je ergens moeilijk weg kan rijden doordat je een op bepaalde manier het gaspedaal bedient, iets rustiger en ik heb nergens last van.
Heb jij trouwens nog eens laten kijken of ze de kofferbakklep wat netter kunnen stellen? Ik heb nu 11.800km erop staan, wil bij de aankomende beurt dat wel aangeven dat die net niet recht erop zit :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sgouman
Ik merk bij de proceed ook dat die ontzettend snel zijn grip verliest. Iets te veel gas en je hebt al spinnende bandjes. Ik heb toch al verschillende automerken gereden en heb het nooit zo erg ervaren als bij de Kia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 15:31

rCk

Sakas schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 13:09:
Ik kreeg bij mijn eerste beurt met 16.224 km ook een reprimande van de dealer dat KIA al moeilijk kan doen bij een overschrijding van 1.000 km ivm garantie. Wat ze bij mij wel aangaven was dat als je de volgende beurt gewoon doet op 30.000 dan is het aantoonbaar dat het een incident is geweest en zou de garantie niet in gevaar komen
Bij mij was het ook door de planning van de dealer (was niet eerder plek) en mijn eigen agenda (veel zakelijke kilometers in die weken) erover heen gegaan.
Ja,hier was ik in eerste instantie ook bang voor. uiteindelijk zat ik op 15.200 (rond die koers), niks van gehoord. Maar ik heb dit toen 3 weken vooraf gemeld bij de dealer, maar ze konden geen uitspraken doen wat de marge is. Dus toen heb ik in elk geval maar gezegd dat ik het aangegeven had dat ik iets eroverheen ging. Uiteindelijk totaal aantal km wel meegevallen.
Sjaak_Trekhaak schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:09:
[...]

Dat herken ik, de automaat hier doet dat net zo. Het gaf mij het gevoel dat de automaat 'denkt' dat je ergens moeilijk weg kan rijden doordat je een op bepaalde manier het gaspedaal bedient, iets rustiger en ik heb nergens last van.
Heb jij trouwens nog eens laten kijken of ze de kofferbakklep wat netter kunnen stellen? Ik heb nu 11.800km erop staan, wil bij de aankomende beurt dat wel aangeven dat die net niet recht erop zit :D
Ja inderdaad, rijd je gewoon lekker weg, zeker met koude motor gaat hij onnodig hoog in de toeren. Rustiger wegrijden (lees: praktisch weg laten rollen) is er niks aan de hand. Is blijkbaar de instelling van de koppeling van de automaat volgens de dealer.
sgouman schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:39:
Ik merk bij de proceed ook dat die ontzettend snel zijn grip verliest. Iets te veel gas en je hebt al spinnende bandjes. Ik heb toch al verschillende automerken gereden en heb het nooit zo erg ervaren als bij de Kia.
Ik herken dat ook wel. Zo sterk is die 1.5 met 160 pk nou ook weer niet. :+
Ik heb het toen met 2 proefritten met de Proceed 1.5 automaat niet veel meegemaakt, maar wanneer je meer kilometers maakt merk ik wel meer en meer dat ze gewoon de sweet spot niet hebben tussen de koppeling en de computer.

Jammer, met deze automaat moet je wel een beetje leren rijden. De DSG in mijn vorige Ibiza voelde veel vertrouwder en rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 17-09 09:41
Sakas schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 13:09:
Wij hebben met de poolauto van het werk (Kia E-Soul) ook altijd het probleem dat wanneer de melding komt (2000km van te voren) en we dan gaan bellen we pas minimaal een maand later terecht kunnen. En met soms wel 1000 kilometer per week gaan we daar natuurlijk dik overheen.
Inmiddels staat er 60000 op de klok maar de laatste beurt was bij 55000 kilometer, dus reken maar uit hoeveel we er inmiddels overheen zitten.

Nu is het een leaseslet en het contract loopt nog 5 jaar dus tegen de tijd dat ie terug gaat naar de lm staat er waarschijnlijk 250000km op de klok, maar toch....

Mijn privé Ceed SW heeft trouwens bij z'n vorige eigenaar nog veel meer overschrijding gehad in z'n beurten, maar ik heb navraag gedaan bij een Kia dealer en die gaven aan dat enkel de garantie op de motor+bak dan vervalt, garantie op de rest van de auto blijft gewoon gelden.

[ Voor 10% gewijzigd door Aomi op 24-10-2023 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
rCk schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:02:
[...]
Is blijkbaar de instelling van de koppeling van de automaat volgens de dealer.
Wellicht een kwestie van gewenning :e.

Afstelling van de kofferbakklep hebben ze dus niets aan gedaan bij jou? Gezien die bij ons beide een beetje 'off' is.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 24-10-2023 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rCk

rCk

Sjaak_Trekhaak schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:26:
[...]

Wellicht een kwestie van gewenning :e.

Afstelling van de kofferbakklep hebben ze dus niets aan gedaan bij jou? Gezien die bij ons beide een beetje 'off' is.
Oh ja, dit is eigenlijk door alle irritaties van de kraakjes aan mijn aandacht voorbij gegaan. Ik zal nog eens kijken, want ze hadden wel iets met de kofferbak gedaan. Wellicht dat ze dit meegepakt hebben.

Ik had het dus niet meer gemeld bij de beurt... 8)7

De gewenning... Ik kan er niet echt aan wennen, maar het moet maar. Het rijdt soms gewoon echt vervelend. Het lijkt ook echt bij een koude motor of de choke gewoon nog net te ver open staat.

[ Voor 14% gewijzigd door rCk op 24-10-2023 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Die melding van die privacy verklaring - wat een gedrocht. Komt altijd in beeld als je allang aan het rijden bent en kan je niks mee als je niet in P staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Ja en zonder het accepteren werken de online services niet meer 8)7

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt_ZakLamP
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:50
Sjaak_Trekhaak schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:56:
Die melding van die privacy verklaring - wat een gedrocht. Komt altijd in beeld als je allang aan het rijden bent en kan je niks mee als je niet in P staat!
het is nog erger als er een android auto device is verbonden.. laat je de melding braaf staan totdat je wel in P staat.. klik je op "ja".. kom je weer op je android auto scherm uit zonder de mogelijkheid om die voorwaarden te accepteren... elke ochtend weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

iOS hetzelfde hoor ;)

Ik heb er even voor moeten stoppen met draaiende motor om er vanaf te komen.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt_ZakLamP
Nouja.. dat probeerde ik dus ook een aantal keer, maar ik kom dan gewoon weer bij mn android auto uit.. volgende poging die maar eerst disconnecten ofzo.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:15
Cpt_ZakLamP schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:28:
Nouja.. dat probeerde ik dus ook een aantal keer, maar ik kom dan gewoon weer bij mn android auto uit.. volgende poging die maar eerst disconnecten ofzo.. |:(
Het zelfde issue hier... klote ding..
straks ook nogmaals weer proberen.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ergens is het ook wel raar dat ze zomaar de voorwaarden veranderen. Geen idee wat er anders is, maar wat als je het er echt niet mee eens bent? Heb je zomaar ineens een auto die een stuk minder functionaliteit heeft.

Neem niet aan dat dit een ontbindende factor is van mijn leasecontract 😆

Dit is overigens natuurlijk niet alleen bij een auto zo, maar bij wel meer producten

[ Voor 12% gewijzigd door TripleQ op 25-10-2023 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
hmm, weet niet.

Doe auto aan, ik wcht even, niks..
Doen hem in de 1 en rij een meter, poef, melding, zet hem in neutraal, maar niet op handrem, druk ok ofzo, kan niet lezen want sta niet geparkeerd... en dan is hij weg en krijg je hem niet weer...

Straks poging 500 :P

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Renegade666 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 17:11:
hmm, weet niet.

Doe auto aan, ik wcht even, niks..
Doen hem in de 1 en rij een meter, poef, melding, zet hem in neutraal, maar niet op handrem, druk ok ofzo, kan niet lezen want sta niet geparkeerd... en dan is hij weg en krijg je hem niet weer...

Straks poging 500 :P
Het voelt echt als een cookie consent voor een willekeurige nieuwswebsite, wat een onzin om dat in je auto af te leveren!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rCk

rCk

Hahaha, ik kreeg al van vrienden de vraag... Met direct erna: Oh nee wacht, je hebt geen panoramadak gekregen :X _O-

Het blijft nog steeds zuur dat dat misgegaan is, had het wel mooier gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-09 12:15
Hi! Ik ben aan het kijken naar een Kia Proceed (huidige facelift model), maar ik vroeg mij af of je met de proceed gebruik kan maken van functies via een app (voorverwarmen, status auto e.d.)? Hoor graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sgouman
Vanitas1996 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 23:43:
Hi! Ik ben aan het kijken naar een Kia Proceed (huidige facelift model), maar ik vroeg mij af of je met de proceed gebruik kan maken van functies via een app (voorverwarmen, status auto e.d.)? Hoor graag!
Wel functies als auto op slot doen, adres er naar sturen etc maar niet de verwarming of koelen van te voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
sgouman schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 10:34:
[...]

Wel functies als auto op slot doen, adres er naar sturen etc maar niet de verwarming of koelen van te voren.
Thanks voor je antwoord! Wat kan je dan nog precies naast het slot van auto doen? Verwarming en koelen lijken mij MEV/PHEV dingen, maar volgens mij is de proceed dat niet, toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ocaj
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Sjaak_Trekhaak schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 21:26:
[...]

Het voelt echt als een cookie consent voor een willekeurige nieuwswebsite, wat een onzin om dat in je auto af te leveren!
Pffff.... We hebben een Franse import-auto en ondanks dat de taal in het Nederlands staat en de melding dat je ze moet bekijken, (maar niet tijdens het rijden...) in het Nederlands, worden de nieuwe voorwaarden dan toch in het Frans getoond 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sgouman
Vanitas1996 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 21:26:
[...]

Thanks voor je antwoord! Wat kan je dan nog precies naast het slot van auto doen? Verwarming en koelen lijken mij MEV/PHEV dingen, maar volgens mij is de proceed dat niet, toch?
Zelfs de MEV en PHEV kunnen het niet. Alleen de elektrische.

Ik kan het volgendr

-auto op slot doen en van het slot halen.

-Melding krijgen als auto niet op slot zit.

-Adres naar de auto sturen zodat deze op het navigatiescherm komt te staan.

- rittenhistorie bekijken

Dat is het wel zo'n beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Same here, Ceed SW GT plusline

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
sgouman schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 00:18:
[...]

Ik kan het volgendr

Je kan ook nog eea instellen rondom persoonlijke voorkeuren per profiel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BTpvuwb-jom4HoXCfJyLgiRJetw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i54VSITdSxaHXjvSR8XJvzm5.jpg?f=fotoalbum_large

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
sgouman schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 00:18:
[...]

Ik kan het volgendr

Ah thanks! Dan weet ik voldoende! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
Ondanks dat het vrijdag gelukt was om akkoord te gaan met de nieuwe voorwaarden kreeg ik vandaag dit te zien, iets om mee langs de dealer te gaan? (die zit gelukkig schuin tegenover mijn nieuwe werkgever)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_dGVCzas3TMVcSHCT7-42fleS1g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mNnCrjE44lUoRVGsWPrOtYJL.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Dan morgen even langs rijden :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
Nu deed hij het opeens niet, oftewel alles werkte. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Weet iemand hoe je de service interval op het infotainment systeem werkend krijgt?
Ik heb een Ceed SW 2020, die heeft net onderhoud gehad maar in het intotainment staat de service interval op 0km 0 dagen. Als ik deze reset met de knop blijft deze staan op 0km 0 dagen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 13:45

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik blijf het toch stompzinnig vinden dat mijn Niro de tijd wel automatisch van het GMS of GPS netwerk pakt maar ik nog wel even zelf het vinkje zomertijd moet uitzetten in het menu om nu weer de juiste tijd op het scherm te krijgen |:(

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
  • Laatst online: 23:06
Aomi schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:51:
Weet iemand hoe je de service interval op het infotainment systeem werkend krijgt?
Ik heb een Ceed SW 2020, die heeft net onderhoud gehad maar in het intotainment staat de service interval op 0km 0 dagen. Als ik deze reset met de knop blijft deze staan op 0km 0 dagen.
Set-up/cluster meen ik. Daar zit ie.
Ding stond bij mij gewoon niet ingesteld. Eerste beurt ook vrij serieus gemist daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
macfocus schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 18:18:
[...]

Set-up/cluster meen ik. Daar zit ie.
Ding stond bij mij gewoon niet ingesteld. Eerste beurt ook vrij serieus gemist daardoor.
Ik heb m wel gevonden maar ik krijg m niet ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 10:37
Is er bekend of er vanaf 2024 prijsverhogingen worden doorgevoerd? Zojuist te horen gekregen dat mijn bestelde Kia Niro HEV niet meer dit jaar geleverd wordt. Vraag me af of deze dan vanaf 2024 weer duurder wordt, waardoo m'n bijtelling gaat stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:31

Quad

Doof

Sowieso gaat de bpm iets omhoog dus zal de cataloguswaarde wel iets stijgen, wat je vervolgens in je portemonnee voelt.
De verhoging lijkt niet zo extreem als dit jaar, tenzij Kia zelf nog een schepje bovenop doet.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 13:47
co2301 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 07:17:
Is er bekend of er vanaf 2024 prijsverhogingen worden doorgevoerd? Zojuist te horen gekregen dat mijn bestelde Kia Niro HEV niet meer dit jaar geleverd wordt. Vraag me af of deze dan vanaf 2024 weer duurder wordt, waardoo m'n bijtelling gaat stijgen.
Ik zit in hetzelfde schuitje dus heb mijn dealer dat gevraagd. Dit is zijn antwoord.

Elk jaar gaat (helaas) de BPM omhoog.

Overheidsingrijpen welke uiteindelijk ervoor zorgen dan benzine/hybride auto’s uitfaseren.

Kia geeft voor de Niro de volgende wijziging op voor 2024:

NIRO HEV =/- 332 tot 562

DIe verhoging moet ik betalen. Ik heb wel contractueel vastgelegd dat ik alleen overheidsverhogingen moet betalen.
Eventuele (verdere) prijsverhogingen vanuit Kia betaal ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 13:47
co2301 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 07:17:
Ik zit in hetzelfde schuitje en heb mijn dealer dus hier naar gevraagd. Dit was zijn antwoord

Elk jaar gaat (helaas) de BPM omhoog.

Overheidsingrijpen welke uiteindelijk ervoor zorgen dan benzine/hybride auto’s uitfaseren.

Kia geeft voor de Niro de volgende wijziging op voor 2024:

NIRO HEV +/- 332 tot 562

Die verhoging krijg ik natuurlijk wel voor mijn kiezen maar ik heb contractueel vast laten leggen dat verhogingen vanuit KIA niet doorbelast mogen worden.
Hopelijk komt de auto in maart 2024 (besteld maart 2023 met een voorspelling van 12 maanden levertijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Aomi schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:51:
Niemand die me kan helpen?

Ik heb letterlijk gedaan wat er in dit filmpje gedaan wordt:

YouTube: Kia Ceed 2020 Service zurückstellen

Maar bij mij staat het dus op 0km / 0 dagen en daar blijft het ook op na indrukken van de reset knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:36
Aomi schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 17:23:
Gisteren eens een proefrit gemaakt in een Ceed SW, het 1.0 blokje voldoet wel wat mij betreft (en met chippen gaat t nog beter rijden natuurlijk). Wat ik wel opvallend vond was dat de airco een fluitend/zoemend geluid maakte. Bij het uitschakelen van de airco was het geluid meteen weg.
Is dit normaal of heb ik hier te maken met een kapot exemplaar?
Mijn Focus fluit door de roosters wanneer deze niet ver genoeg open staan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aomi
Gadgeteer schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:31:
[...]

Mijn Focus fluit door de roosters wanneer deze niet ver genoeg open staan..
Inmiddels heb ik een andere Ceed gekocht die dit geluid niet maakte dus het leek me niet normaal. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:09
Aomi schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:30:
[...]

Niemand die me kan helpen?

Ik heb letterlijk gedaan wat er in dit filmpje gedaan wordt:

YouTube: Kia Ceed 2020 Service zurückstellen

Maar bij mij staat het dus op 0km / 0 dagen en daar blijft het ook op na indrukken van de reset knop.
Kun je in dat scherm (waar ook de reset knop is) niet gewoon op de km/dagen velden tikken om vervolgens het gewenste interval in te vullen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Vandaag winterbanden op de Proceed gekregen, Vredestein Wintrac Pro. Qua geluid is het ietsje minder bij lage snelheid, maar verder vergelijkbaar met de Pilot Sports.

Inmiddels 12.000km gereden. Functie die ik nog wel het meest waardeer [momenteel] is de stuurverwarming :D.

Minder onder de indruk van de dode hoek detectie, die wel een erg grote dode hoek hanteert.
De adaptive cruise control ben ik als het wat drukker is op de snelweg ook nog niet helemaal vrienden mee, ik moet nu inschatten hoe veel te vroeg de adaptive cruise control gaat reageren op trager verkeer voor me en net daarvoor het gaspedaal aanraken.
Dit heeft ook wel gedeeltelijk met rijstijl te maken en hoeveel snelheidsverschil ik heb. Wanneer ik rustig met het trage verkeer mee rijd, of op een enkelbaans N-weg is het echt een uitkomst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renegade666
Sjaak_Trekhaak schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 16:20:

Inmiddels 12.000km gereden. Functie die ik nog wel het meest waardeer [momenteel] is de stuurverwarming :D.
haha, Ik had 2 week terug een collega in de auto, die wou dat allemaal niet zei hij, want dat wen je er aan en moet je bij de volgende auto weer hebben... Rijd in Dacia nog wat...

Ik vind het ook heerlijk, lekker met de stoelverwaming aan en je bent zo warm op de koude ochtenden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rCk

rCk

Sjaak_Trekhaak schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 16:20:
Vandaag winterbanden op de Proceed gekregen, Vredestein Wintrac Pro. Qua geluid is het ietsje minder bij lage snelheid, maar verder vergelijkbaar met de Pilot Sports.

Minder onder de indruk van de dode hoek detectie, die wel een erg grote dode hoek hanteert.
De adaptive cruise control ben ik als het wat drukker is op de snelweg ook nog niet helemaal vrienden mee, ik moet nu inschatten hoe veel te vroeg de adaptive cruise control gaat reageren op trager verkeer voor me en net daarvoor het gaspedaal aanraken.
Dit heeft ook wel gedeeltelijk met rijstijl te maken en hoeveel snelheidsverschil ik heb. Wanneer ik rustig met het trage verkeer mee rijd, of op een enkelbaans N-weg is het echt een uitkomst.
Ik heb ook de Vredesteins eronder gekregen, rijden goed. Alleen ik merkte dat hij tussen 120-145 een enorm hard afrolgeluid maakte. Maar daarboven is het voorbij. Van het weekend de bandenspanning even aanpassen.

De stuurverwarming is lekker ja! Icm de stoelverwarming heel lekker als het wat kouder is.

Verder deel ik compleet jouw mening over die hulpsystemen, het is allemaal net iets te gevoelig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:31
Vanmiddag maar eens gebeld naar de dealer en de leasemaatschappij of ze iets konden roepen over de geplande leverdatum van 15-11. Beide: Nope, komen we op terug.

Mijn huidige auto heeft gepland onderhoud nodig maar de LM weigert dat als hij binnen ‘afzienbare’ tijd ingeleverd moet worden.. Als dat te lang duurt moet hij wel. Lekker duidelijk :/

Komt tijd, komt raad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Oja winterbanden, binnenkort eens een afspraak plannen. Ik ga het bij de vaste garage van ons bedrijf doen ipv de Kia dealer, benieuwd wat er dan onder komt.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt_ZakLamP
Hier ook van de week de Wintrac Pro's eronder gekregen, ze hadden blijkbaar wel moeite met de banden erop of af krijgen.. Iets met een stugge band en 3 man waren er mee bezig geweest.. :+

Loop ik net naar m'n auto, zie ik dat ze m'n velg hebben beschadigd ;w
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qufve3Pc8fc8xPJbaBWMOSFBjJw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yn1pOvr5SatYRFsjfOt1CqSZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Cpt_ZakLamP op 04-11-2023 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Cpt_ZakLamP schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 11:47:
Hier ook van de week de Wintrac Pro's eronder gekregen, ze hadden blijkbaar wel moeite met de banden erop of af krijgen..

[Afbeelding]
Onacceptabel! Ik heb ook eens zoiets gehad bij het wisselen. Ze hadden plakloodjes verwijderd met een schroevendraaier oid waardoor er diepe krassen in het velgbed zaten. Na een hoop gestegel hebben ze de velgen gerepareerd maar je wordt er niet blij van iig. Tegenwoordig maak ik altijd even een filmpje van de banden voordat er gewisseld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:13
Ik rij een dynamicplusline sportage, met achterin stoelverwarming. Simpelweg knopje indrukken maakt niet dat de verwarming aangaat of überhaupt het ledje in de schakelaar gaat branden. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjong
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23:15
wienesroa schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 13:35:
Ik rij een dynamicplusline sportage, met achterin stoelverwarming. Simpelweg knopje indrukken maakt niet dat de verwarming aangaat of überhaupt het ledje in de schakelaar gaat branden. Zie ik iets over het hoofd?
Bij mij wel, hij moet wel "aan" staan. Niet in andere standen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Onder het rijden getest, in sport of eco… gebeurd niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
wienesroa schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 15:31:
Onder het rijden getest, in sport of eco… gebeurd niets.
Denk niet dat de sport of ecostand hier iets mee te maken hebben....
Kijk eens in de instellingen? Of probeer het eens via een spraakcommando?
Hier is het idd gewoon knopje indrukken en aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Goede tip. Commando: alle stoel verwarming aan wordt herkend. Maar achterin gaat niets aan.

Misschien is er ergens zekering kapot, of zal auto dat herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
Gisteren voordat ik echt de weg op ging, kreeg ik van de Niro een QR code te zien om te scannen, ze willen graag dat ik een enquete in vul.
Het moment dat je net vertrekt naar werk is het domste moment om dat te vragen lijkt mij, ik reed al, superdom.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 09:30
Beste leden van dit Kia-topic. Er is een tijd van komen, en een tijd van gaan. Na heel veel tevreden kilometers en 7 jaar plezier heb ik er voor gekozen om mijn Kia Cee'd GT-line uit 2017 in te ruilen voor een moderne en zuinigere hybride auto. Ik heb hiervoor uiteraard gekeken binnen Kia, maar heb toch gemerkt dat ik met een Toyota Corolla Touring Sport gelukkiger ben.

Ik wens iedereen hier nog vele veilige kilometers in hun Kia's wat echt een heel goed merk is met super degelijke auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjong
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23:15
wienesroa schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 16:07:
Goede tip. Commando: alle stoel verwarming aan wordt herkend. Maar achterin gaat niets aan.

Misschien is er ergens zekering kapot, of zal auto dat herkennen?
Met commando "achterstoelverwarming aan" gingen ze bij mij beide aan in ieder geval. "Alle stoelen" heb ik niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Jeez :/ - heel slordig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-09 15:12
Hier ook van de week de Wintrac Pro's eronder gekregen, ze hadden blijkbaar wel moeite met de banden erop of af krijgen.. Iets met een stugge band en 3 man waren er mee bezig geweest.. :+

[Afbeelding]
Dit heb ik elke keer als ik bij Euromaster Driemansteeweg ben geweest in Rotterdam. Velgen zijn Zwart gespoten door Kia maar elke keer schade. Ben er klaar mee betaal einde van de rit mijn eigen risico wel aan de LM dan elke keer een dag mijn auto kwijt te zijn en geen leen auto krijg vanuit Euromaster. Houdt namelijk in dat het een verlofdag kost of te wel 135 euro eigen risico betalen ius goedkoper :)

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Joenino schreef op zondag 5 november 2023 @ 08:11:
[...]

Dit heb ik elke keer als ik bij Euromaster Driemansteeweg ben geweest in Rotterdam. Velgen zijn Zwart gespoten door Kia maar elke keer schade. Ben er klaar mee betaal einde van de rit mijn eigen risico wel aan de LM dan elke keer een dag mijn auto kwijt te zijn en geen leen auto krijg vanuit Euromaster. Houdt namelijk in dat het een verlofdag kost of te wel 135 euro eigen risico betalen ius goedkoper :)
Huh? Moet jij voor de schade betalen die door een ander wordt gemaakt? Met dat geintje wat ik had (zie boven) heeft de bandenboer het toch echt zelf moeten betalen, dit werd allemaal vanuit de leasemaatschappij geregeld met hen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sgouman
Kia heeft een nieuwe update uitgebracht:

https://update.kia.com/EU/E1/updateNoticeView/z5ckII

Er zitten best veel updates in. Waaronder wireless android auto en apple carplay

[ Voor 30% gewijzigd door sgouman op 06-11-2023 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Ik ben benieuwd of er meer veranderd is dan de juni update. Weet iemand welke keuze ik moet maken voor een Ceed SW MY23? Ik heb CEED MY'20 geprobeerd, maar die is niet compatibel. Zou de CEED PE MY'22 de juiste zijn?

Jeremy Clarkson

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hussie01
  • Niet online
Ik vraag me af of Wireless AC/AA voor alle systemen zijn of alleen voor ccNC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik heb net contact gehad met mijn LM. Na lang gesteggel is het hoge woord eruit: De dealer heeft de opdracht van de LM nooit verwerkt. Oftewel, 'mijn' Ceed SW GT-PlusLine staat 15-11 niet klaar..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rCk

rCk

Arno schreef op maandag 6 november 2023 @ 15:57:
Ik ben benieuwd of er meer veranderd is dan de juni update. Weet iemand welke keuze ik moet maken voor een Ceed SW MY23? Ik heb CEED MY'20 geprobeerd, maar die is niet compatibel. Zou de CEED PE MY'22 de juiste zijn?
PE MY 22 is het volgens mij. Zolang je de Gen5W Navigation heb, dan is het de goede.
hussie01 schreef op maandag 6 november 2023 @ 16:18:
Ik zit het nu ook te lezen over wireless Apple CarPlay. Vanavond direct maar de update downloaden en proberen. Want dat zou wel goud zijn, dan kan die dongle uit de auto!

Ben benieuwd idd of het alleen ccNC is, of ook de Gen5W.....
lolgast schreef op maandag 6 november 2023 @ 16:20:
Ik heb net contact gehad met mijn LM. Na lang gesteggel is het hoge woord eruit: De dealer heeft de opdracht van de LM nooit verwerkt. Oftewel, 'mijn' Ceed SW GT-PlusLine staat 15-11 niet klaar..
Dat meen je niet? Wat een grove fout zeg! Ik dacht dat ik met het missen van het pano dak de dupe ergens van was, maar het kan dus nog erger. Wat nu ?

[ Voor 4% gewijzigd door rCk op 06-11-2023 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

rCk schreef op maandag 6 november 2023 @ 16:22:
[...]
PE MY 22 is het volgens mij. Zolang je de Gen5W Navigation heb, dan is het de goede.
Is inderdaad de 5W.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
hussie01 schreef op maandag 6 november 2023 @ 16:18:
Ik ben benieuwd, ben de update aan het downloaden voor de picanto van mijn vriendin, zij is met mijn auto weg. :9

EDIT: ik zie nu idd dat ccNC weer wat anders is..

[ Voor 7% gewijzigd door Mitssz op 06-11-2023 16:32 ]

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Vind de functie dat de recurcilatie aangaat bij inrijden tunnel best goed bedacht. Ben benieuwd hoe goed dat werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
sgouman schreef op maandag 6 november 2023 @ 16:32:
Vind de functie dat de recurcilatie aangaat bij inrijden tunnel best goed bedacht. Ben benieuwd hoe goed dat werkt
Ik gok op basis van GPS navigatie kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Mitssz schreef op maandag 6 november 2023 @ 16:33:
[...]

Ik gok op basis van GPS navigatie kaarten
Denk het ookm de tekst zegt ook dat die de ramen sluit. Alleen in het screenshot staat dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
lolgast schreef op maandag 6 november 2023 @ 16:20:
Betekent dit dat de auto nu pas besteld wordt?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hussie01
  • Niet online
Ik durf met enige zekerheid te zeggen dat wiress carplay alleen ccNc (EV?) is...
Bij rest van de wijzigingen zie je updates voor beide platformen en in dit geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
rCk schreef op maandag 6 november 2023 @ 16:22:
[...]

Dat meen je niet? Wat een grove fout zeg! Ik dacht dat ik met het missen van het pano dak de dupe ergens van was, maar het kan dus nog erger. Wat nu ?
Wat nu is een beetje lastig. In ieder geval op zoek naar een andere/voorraad auto
Mitssz schreef op maandag 6 november 2023 @ 16:36:
[...]

Betekent dit dat de auto nu pas besteld wordt?...
Nee. As-of afgelopen vrijdag zit er een orderstop op de Ceed (SW) omdat het nieuwe model er aan gaat komen half 2024 en alle orders tot dat moment vol zitten.

Ik zal dus op zoek moeten naar een alternatief. Ik heb een aanbod voor een ProCeed ontvangen in echt EXACT dezelfde specs. De ProCeed hebben we echter niet gedaan omdat we die niet praktisch genoeg vonden.

We gaan maar wel nogmaals naar de dealer (een andere dan waar de Ceed besteld zou moeten zijn... :+ ) om de ProCeed nogmaals een kans te geven, maar we willen ook niet overhaaste beslissingen nemen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
hussie01 schreef op maandag 6 november 2023 @ 16:51:
Ik durf met enige zekerheid te zeggen dat wiress carplay alleen ccNc (EV?) is...
Bij rest van de wijzigingen zie je updates voor beide platformen en in dit geval niet.
Ik denk het ook. Net de picanto geupdate en niks te zien.

ccNC lijkt zo met een beetje googlen ook EV9 only te zijn...
lolgast schreef op maandag 6 november 2023 @ 16:55:
[...]

Nee. As-of afgelopen vrijdag zit er een orderstop op de Ceed (SW) omdat het nieuwe model er aan gaat komen half 2024 en alle orders tot dat moment vol zitten.

Ik zal dus op zoek moeten naar een alternatief. Ik heb een aanbod voor een ProCeed ontvangen in echt EXACT dezelfde specs. De ProCeed hebben we echter niet gedaan omdat we die niet praktisch genoeg vonden.

We gaan maar wel nogmaals naar de dealer (een andere dan waar de Ceed besteld zou moeten zijn... :+ ) om de ProCeed nogmaals een kans te geven, maar we willen ook niet overhaaste beslissingen nemen nu.
Mooi k*t.

Maar nieuw model? Waar is dat bekend? Is mijn bestelde straks oud als hij geleverd wordt :+

[ Voor 49% gewijzigd door Mitssz op 06-11-2023 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hussie01
  • Niet online
Mitssz schreef op maandag 6 november 2023 @ 17:03:
[...]

ccNC lijkt zo met een beetje googlen ook EV9 only te zijn...

[...]

Mooi k*t.

Maar nieuw model? Waar is dat bekend? Is mijn bestelde straks oud als hij geleverd wordt :+
Ik had juist begrepen dat kleinere KIA modellen het al wel hebben...van een KIA stonic weet ik het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
hussie01 schreef op maandag 6 november 2023 @ 17:04:
[...]

Ik had juist begrepen dat kleinere KIA modellen het al wel hebben...van een KIA stonic weet ik het zeker.
Ik had iets gelezen dat de non navigatie modellen het wel hebben. Klopt dat met die Stonic? Dat hij geen navi heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Mitssz schreef op maandag 6 november 2023 @ 17:03:
[...]

Dat is mooi jammer. Ik had zo de hoop dat ze dit op de Gen5W uit zouden rollen.

Dan mijn CarLinKit nog maar blijven gebruiken…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitssz
rCk schreef op maandag 6 november 2023 @ 17:16:
[...]

Dat is mooi jammer. Ik had zo de hoop dat ze dit op de Gen5W uit zouden rollen.

Dan mijn CarLinKit nog maar blijven gebruiken…
Het is geen W, maar een Gen5 standaard, dus wellicht bij de W wel. Maar geef het een kleine kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:00
Arno schreef op maandag 6 november 2023 @ 15:57:
Wat denk je zelf? Lijkt me voor de hand liggend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Mitssz schreef op maandag 6 november 2023 @ 17:17:
[...]

Het is geen W, maar een Gen5 standaard, dus wellicht bij de W wel. Maar geef het een kleine kans.
Dat is waar, maar inderdaad.. ik geef het ook een kleine kans. Anno 2022/2023 vind ik het wel gek van Kia en Hyundai… ach ja.

Vanavond probeer ik het en het zal mij benieuwen, ik ga er in elk geval van uit van niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hussie01
  • Niet online
Ik kan het bevestigen: geen wireless carplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Het idee voor wireless AA/CP is leuk, maar ik vind kabeltje toch wel prettiger, want dan laad je toestel te minst eop, want veel auto;s hebben ook geen draadloos laden er in zitten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 15:26
Renegade666 schreef op maandag 6 november 2023 @ 18:37:
Het idee voor wireless AA/CP is leuk, maar ik vind kabeltje toch wel prettiger, want dan laad je toestel te minst eop, want veel auto;s hebben ook geen draadloos laden er in zitten namelijk.
Mij lijkt het juist andersom fijn. Ik wil niet altijd me telefoon laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

rowicom schreef op maandag 6 november 2023 @ 17:21:
[...]

Wat denk je zelf? Lijkt me voor de hand liggend...
Ik doe liever geen aannames ;)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

sgouman schreef op maandag 6 november 2023 @ 15:55:
Kia heeft een nieuwe update uitgebracht:

https://update.kia.com/EU/E1/updateNoticeView/z5ckII

Er zitten best veel updates in. Waaronder wireless android auto en apple carplay
Waarom ziet de ccNc versie er veel beter uit.. :(

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sgouman
Net geupdate. De enige nuttige functie(recirculeren in een tunnel) zie ik niet terug na de update(Gen5W)
Pagina: 1 ... 60 ... 73 Laatste