Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:24

Arno

PF5A

Ladykiller007 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:15:
[...]
Zonder twijfel de Ford, de versie die ik wilde zat boven budget anders had ik nooit voor een Kia gekozen.
De Focus valt hier al af, alleen omdat ze een naaimachinemotor (lees 1.0 3cyl) als enige blok aanbieden.

Oh, en een fatsoenlijke uitvoering (los van het blok) vergelijkbaar aan mijn Ceed is 10k duurder.

[ Voor 13% gewijzigd door Arno op 29-09-2023 17:24 ]

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 17-09 09:41
pixels66 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:58:
[...]

Lastige vraag, maar wel te beantwoorden. Als complete auto zeker de focus. De wegligging is gewoon niet te evenaren in die klasse. Schakelt ook heel soepel en I s ook beter geïsoleerd qua bandenafrolgeluid.

Motorisch zeg ik de kia. Ik heb me toch een partij ellende gehad met die 1.0 ecoboom motoren van Ford. En internet lezende was ik niet de enige.
O nou dan is de keuze snel gemaakt voor mij. Als ik ergens geen zin in heb is het een onbetrouwbare auto. Ik heb nu een Lexus en een Peugeot en beiden rijden we al jaren probleemloos en dat bevalt eigenlijk best wel goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Arno schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 17:22:
[...]
De Focus valt hier al af, alleen omdat ze een naaimachinemotor (lees 1.0 3cyl) als enige blok aanbieden.

Oh, en een fatsoenlijke uitvoering (los van het blok) vergelijkbaar aan mijn Ceed is 10k duurder.
Focus is toch ook met een 1.5 turbo te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:31
Aomi schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 19:11:
[...]

Tot een jaar ofzo geleden wel, tegenwoordig is enkel de 1.0 Ecoboost beschikbaar. Overigens een prima motor vind ik, als leaserijder zou ik me er niet zo druk om maken. Ze weten gewoon 155PK uit dat blok te persen in de automaat versie en zolang je de turbo maar 4 jaar gebruikt blijft hij wel werken denk ik.
Als je zoveel kilo's moet meeslepen zou ik wel voorzichtig zijn om een bijvoorbeeld 7 jaar oud model te halen. Dan is een Focus station toch anders dan een Fiesta, waar exact hetzelfde blok in ligt.

Als Ford de huidige Focus met elektrisch verstelbare voorstoel had gemaakt had ik een Focus gereden als volgende auto. Nu word het een Kia :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Ladykiller007 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:15:
[...]
Zonder twijfel de Ford, de versie die ik wilde zat boven budget anders had ik nooit voor een Kia gekozen.
Dat is strikt persoonlijk dunkt me. Ford is niet perse de best sturende auto meer zoals ze dat vroeger waren. De ceed wordt juist geprezen om zijn goede rijeigenschappen en wordt zelf beweert in sommige testen beter te sturen (lees sportiever) dan de focus. De auto's zijn onder aan de streep erg gewaagd aan elkaar en komt vooral aan op details en persoonlijke voorkeuren.

Paar voorbeelden van reviews waar ze tegenover elkaar staan:

https://www.anwb.nl/auto/...ord-focus-versus-kia-ceed

https://www.autoreview.nl...ke-is-de-beste-bestseller

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Aomi schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 19:11:
[...]

Eerder vandaag kon je kiezen tussen de 1.0 en de 1.0, blijkbaar is er te weinig markt voor een dik uigeruste Focus met een stevig blok?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:09

Typhone

Who Dares Wins

Note 1: ik rij zelden in Nederland tussen 06:00 en 19:00
Note 2: ik rij 80% van de kilometers in Duitsland

Verbruikcijfers na 2 weken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4mG7H7pfbbEUy4boiqkBWYtaay8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7xozPyuVaBryRF40XQszN3Ll.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:00
Blihi schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:26:
[...]

Ja, mits geimporteerd door de dealer. Ik heb gewoon de volle 7 jaar ook al is het een Duitser.

[...]
Niet waar hoor. Hoeft geen dealer te zijn. Je mag ook zelf importeren om recht te hebben op de 7 jaar Kia garantie. Belangrijke voorwaarde: een ingevuld en kloppend onderhoudsboekje wat betreft intervaltijd en kilometers. Net zo belangrijk: een officiële afleveringssticker in het onderhoudsboekje, van Kia in het land van herkomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichelKlok
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18-09 08:32
renzo4000 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 19:45:
[...]

Dat is strikt persoonlijk dunkt me. Ford is niet perse de best sturende auto meer zoals ze dat vroeger waren. De ceed wordt juist geprezen om zijn goede rijeigenschappen en wordt zelf beweert in sommige testen beter te sturen (lees sportiever) dan de focus. De auto's zijn onder aan de streep erg gewaagd aan elkaar en komt vooral aan op details en persoonlijke voorkeuren.

Paar voorbeelden van reviews waar ze tegenover elkaar staan:

https://www.anwb.nl/auto/...ord-focus-versus-kia-ceed

https://www.autoreview.nl...ke-is-de-beste-bestseller
In april dit jaar heb ik bijna 2 weken in Italie rondgereden in een huur Ford Focus. Zeker een prettige auto, maar het vele enthousiasme over het stuur- en weggedrag ervan, ondanks dat ik zeker geen basisuitvoering had gekregen, kan ik niet bevestigen. Hij stuurde prima en lag prima op de weg, maar als ik hem vergelijk met onze privé XCeed en mijn zakelijke ProCeed, dan zijn die laatste twee zeker niet de mindere. Sterker nog: de XCeed stuurt van die drie nog het beste. De ProCeed stuurt wat preciezer, omdat je in het stuurwiel meer voelt van de ondergrond, maar hij stuurt lichter dan de XCeed. Die laatste geeft meer meer tegendruk en is voor mij daardoor de betere van deze twee Kia's. Beide nog steeds prettig sturende auto's, maar de Focus steekt daar voor mij niet bovenuit.

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Gisteren eens een proefrit gemaakt in een Ceed SW, het 1.0 blokje voldoet wel wat mij betreft (en met chippen gaat t nog beter rijden natuurlijk). Wat ik wel opvallend vond was dat de airco een fluitend/zoemend geluid maakte. Bij het uitschakelen van de airco was het geluid meteen weg.
Is dit normaal of heb ik hier te maken met een kapot exemplaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Geen last van bij mijn proceed, misschien zit er ergens iets van rommel in de ventilatiekanalen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:52
Aomi schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 17:23:
Gisteren eens een proefrit gemaakt in een Ceed SW, het 1.0 blokje voldoet wel wat mij betreft (en met chippen gaat t nog beter rijden natuurlijk). Wat ik wel opvallend vond was dat de airco een fluitend/zoemend geluid maakte. Bij het uitschakelen van de airco was het geluid meteen weg.
Is dit normaal of heb ik hier te maken met een kapot exemplaar?
Dat geluid herken ik niet. Wat mij vooral opvalt bij de 1.0 is dat het druklager wat geluid maakt. Maar dat doen ze allemaal, ik hoor exact wanneer er een 1.0 van Kia voorbij rijdt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
renzo4000 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 17:44:
Geen last van bij mijn proceed, misschien zit er ergens iets van rommel in de ventilatiekanalen.
Nee het is niet de ventilatie. Als ik die hoog of laag zet maakt dat geen verschil.
Het ging puur om de airco zelf, dus ik dacht misschien dat de aircopomp dat geluid zou kunnen maken.
Maar als dat geluid niet zo hoort dan laat ik dit exemplaar staan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Aomi schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 07:17:
[...]

Nee het is niet de ventilatie. Als ik die hoog of laag zet maakt dat geen verschil.
Het ging puur om de airco zelf, dus ik dacht misschien dat de aircopomp dat geluid zou kunnen maken.
Maar als dat geluid niet zo hoort dan laat ik dit exemplaar staan. :P
Wat zegt Kia er zelf over? Als het wel een defect is en ze kunnen dat repareren voor aflevering, hoeft het geen dealbreaker te zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
pixels66 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 08:42:
[...]

Wat zegt Kia er zelf over? Als het wel een defect is en ze kunnen dat repareren voor aflevering, hoeft het geen dealbreaker te zijn toch?
Staat bij een universele garage. Goed, alles is te bespreken maar het is niet dat dit nu zo'n unieke uitvoering is dat het perse deze moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hussie01
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Heeft iemand nog iets vernomen over draadloze car play/android auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 21:43
hussie01 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:00:
Nee helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
Aomi schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:59:
[...]

Staat bij een universele garage. Goed, alles is te bespreken maar het is niet dat dit nu zo'n unieke uitvoering is dat het perse deze moet zijn.
Ja dat verandert het verhaal wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 09:32

elsinga

=8-)

Ik heb een AAwireless kastjein mijn Kodiaq om bedraad toch draadloos te maken en dat werkt heel goed. Maar dan wil ik ook mijn Samsung S21 5G draadloos opladen. En die combi is frustrerend, dan wordt de telefoon zo warm dat het laden wordt onderbroken (inclusief vaak oppoppende mededeling). Ik ben weer terug bij bedraad Android Auto, dan dat nadeel niet (maar wel telefoon inpluggen).

Als mijn (nog te levewren) Sportage wel draadloos AA ondersteunt is de kans dat ik het ga gebruiken waarschijnlijk klein.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje2212
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09-04 19:41
Hoi,

Nou auto is binnen…althans bij de dealer😀!
Één probleem volgens contract Alphabet mag de auto niet geleverd voor 13-03-2024!

Dealer geeft aan dat de auto daar niet kan blijven staan…en dus binnen afzienbare tijd weg zal moeten.

Heeft iemand ervaring hoe Alphabet omgaat met een tussentijds opzeggen van leasecontract?

Werkgever heeft contact met Alphabet om tot een oplossing te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:22
Patje2212 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:46:
Hoi,

Nou auto is binnen…althans bij de dealer😀!
Één probleem volgens contract Alphabet mag de auto niet geleverd voor 13-03-2024!

Dealer geeft aan dat de auto daar niet kan blijven staan…en dus binnen afzienbare tijd weg zal moeten.

Heeft iemand ervaring hoe Alphabet omgaat met een tussentijds opzeggen van leasecontract?

Werkgever heeft contact met Alphabet om tot een oplossing te komen.
Huidige auto doorschuiven naar een nieuwe collega geen oplossing? Zodat je eerder in je nieuwe auto kan gaan rijden? Ik snap die dealer ook wel dat hij niet een nieuwe auto een half jaar wilt laten staan op een waarschijnlijk te krap terrein.

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:13
De Kia dealer vertelde mij dat TomTom (als kaartenleverancier van die ingebouwde navi) afgedwongen zou hebben dat er geen draadloze CarPlay of Android Auto toegepast mag worden.
In modellen met eenvoudiger entertainment systeem zonder navigatie (o.a. Picanto en Niro instapper) werkt het daarom wel draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 21:43
niels132 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:08:
[...]

De Kia dealer vertelde mij dat TomTom (als kaartenleverancier van die ingebouwde navi) afgedwongen zou hebben dat er geen draadloze CarPlay of Android Auto toegepast mag worden.
In modellen met eenvoudiger entertainment systeem zonder navigatie (o.a. Picanto en Niro instapper) werkt het daarom wel draadloos.
Wat een onzin als dat echt zo is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:11
niels132 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:08:
[...]

Onzin!

ChiMan in "Het grote Niro EV topic"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• niels132
Ik denk dat je gelijk hebt idd. Vond het ook niet erg plausibel klinken…

Gelukkig was ik bij de dealer om eindelijk onze nieuwe Niro Hybrid DynamicPlusLine (dus zonder draadloze CarPlay 😉) op te halen.
Levertijd was uiteindelijk bijna 16 maanden, waar in eerste instantie 4-5 maanden was toegezegd. Het geduld werd dus aardig op de proef gesteld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uwwyv0wnEIvaPWVlW2I1eP4PUM8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/luPhBCcVo109rGyUqVaLjbeJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 06:43

Fjeze

AllesPerfect!

elsinga schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 08:03:
[...]

Ik heb een AAwireless kastjein mijn Kodiaq om bedraad toch draadloos te maken en dat werkt heel goed. Maar dan wil ik ook mijn Samsung S21 5G draadloos opladen. En die combi is frustrerend, dan wordt de telefoon zo warm dat het laden wordt onderbroken (inclusief vaak oppoppende mededeling). Ik ben weer terug bij bedraad Android Auto, dan dat nadeel niet (maar wel telefoon inpluggen).

Als mijn (nog te levewren) Sportage wel draadloos AA ondersteunt is de kans dat ik het ga gebruiken waarschijnlijk klein.
Ik gebruik juist wel draadloze carplay, maar niet het draadloze laden. Dit omdat ik dan altijd gewoon automatisch carplay heb, ook als ik mijn telefoon niet op hoef te laden en deze dus in mijn broekzak blijft.
Ik laad namelijk niet altijd op als ik de auto gebruik (korte ritjes bijvoorbeeld), maar vind carplay dan juist wel fijn.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:11
niels132 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:32:
[...]

Ik denk dat je gelijk hebt idd. Vond het ook niet erg plausibel klinken…

Gelukkig was ik bij de dealer om eindelijk onze nieuwe Niro Hybrid DynamicPlusLine (dus zonder draadloze CarPlay 😉) op te halen.
Levertijd was uiteindelijk bijna 16 maanden, waar in eerste instantie 4-5 maanden was toegezegd. Het geduld werd dus aardig op de proef gesteld.
[Afbeelding]
Veel rij plezier!

Heb dezelfde uitvoering maar dan in Steel Gray met Harmon Kardon i.p.v. HUD (was een van de eerste uitvoering in NL).

Gebruik zelf de ingebouwde navi i.c.m met een wireless charger houder.

Een must have tip: organiser.
Kan eventueel goedkoper via AE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
Hier uiteindelijk ook met Harman Kardon geleverd gekregen. De order was in eerste instantie omgezet naar een HUD, maar dan zou de levertijd nog langer worden.

Thanks voor de tip voor de organizer, was al naar zoiets op zoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Duke
  • Laatst online: 12-09 14:30

The_Duke

ho gek!

elsinga schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 08:03:
[...]

Herkenbaar. Verbinding via de AA wireless trekt de accu van mijn telefoon (Samsung s10) in absurd tempo leeg. Draadloos opladen werkt even maar stopt als snel door oververhitting van de telefoon. Helaas dus een onwerkbare oplossing voor mij.

Ik ben zelf ook weer terug naar bekabeld maar ook dat vind ik onbetrouwbaar werken. Dat hele Android auto vraagt enorm veel van een telefoon merk ik. Wanneer ik navigeer via Google maps en muziek luister via YouTube music dan word de telefoon zelfs bedraad nog warm (niet te warm). Ook crashed regelmatig het hele infotainment systeem waarna Android auto niet meer werkt. (werkt weer nadat de auto voor langere tijd uit is geweest)

Het hele probleem met betrouwbaarheid en crashen is veel erger geworden met de meest recente update van het infotainment systeem en daar baal ik best wel van. Mogelik dat het nog iets te maken kan hebben met specifiek mijn telefoon maar ik heb geen andere telefoon om dat uit te kunnen sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis1913
  • Laatst online: 05-08-2024
rowicom schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 13:31:
[...]

Niet waar hoor. Hoeft geen dealer te zijn. Je mag ook zelf importeren om recht te hebben op de 7 jaar Kia garantie. Belangrijke voorwaarde: een ingevuld en kloppend onderhoudsboekje wat betreft intervaltijd en kilometers. Net zo belangrijk: een officiële afleveringssticker in het onderhoudsboekje, van Kia in het land van herkomst.
Net bij de dealer geweest, en nog even ter verificatie Kia NL gebeld.
Ik heb een zelf geïmporteerde Proceed gt 2020.
Deze is volledig dealer onderhouden in Duitsland. Boekje netjes ingevuld, en de sticker aanwezig.
Mocht ik deze 7 jaar garantie ook in NL willen, moet ik alle onderhoudsfacturen aantonen, alsmede het netjes ingevulde onderhoudsboekje. Wanneer dit klopt, en ik 100 euro aftik, heb ik in NL recht op de 7 jaar garantie.
Zolang dit niet klopt, kan ik in Duitsland bij een dealer aankloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:00
Nelis1913 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 17:13:
[...]

Net bij de dealer geweest, en nog even ter verificatie Kia NL gebeld.
Ik heb een zelf geïmporteerde Proceed gt 2020.
Deze is volledig dealer onderhouden in Duitsland. Boekje netjes ingevuld, en de sticker aanwezig.
Mocht ik deze 7 jaar garantie ook in NL willen, moet ik alle onderhoudsfacturen aantonen, alsmede het netjes ingevulde onderhoudsboekje. Wanneer dit klopt, en ik 100 euro aftik, heb ik in NL recht op de 7 jaar garantie.
Zolang dit niet klopt, kan ik in Duitsland bij een dealer aankloppen.
Klopt. Kia Nederland moet de importauto in hun garantiesysteem opnemen. Als een Kia dealer in Nederland een geïmporteerde Kia verkoopt, neemt de dealer vaak die registratiekosten op zich. Dat jij die nu zelf moet betalen, is dus gebruikelijk. Maar ik meen me te herinneren dat dat vorig jaar nog slechts 50 euro was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis1913
rowicom schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 17:26:
[...]

Klopt. Kia Nederland moet de importauto in hun garantiesysteem opnemen. Als een Kia dealer in Nederland een geïmporteerde Kia verkoopt, neemt de dealer vaak die registratiekosten op zich. Dat jij die nu zelf moet betalen, is dus gebruikelijk. Maar ik meen me te herinneren dat dat vorig jaar nog slechts 50 euro was...
Oh dan heeft ook hier de inflatie toegeslagen;).
De duitse dealer gemailt of die de onderhoudshistorie kan mailen. We wachten af.
Heeft wat loslatende blanke lak plekjes op de bumper. In ergste geval geef ik hem in Duitsland aan een dealer om te herstellen. Lakgarantie is 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis1913
Bericht van de dealer, wegens privacy wetgeving kunnen ze geen onderhoudsfacturen overleggen. Op dit moment heb ik even geen idee hoe ik die 7 jaar garantie ga krijgen in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:30
Ik heb sinds deze zomer regelmatig problemen met Android Auto in mijn Proceed uit 2020 (widescreen display al wel). AA werkt op zich wel, maar na verloop van tijd, met name bij langere ritten, wordt AA op een gegeven moment afgesloten alsof de auto de verbinding met de telefoon verliest. Let wel, ik heb geen wireless AA, dus de kabel zit er altijd netjes in.

Soms helpt het dan om de kabel even uit het USB-poortje van de auto te halen en er weer in te doen, maar meestal moet de auto echt van het contact af en pas na opnieuw starten werkt AA dan weer goed. Dat is natuurlijk onhandig, zeker als je op de snelweg rijdt en onderweg bent naar een bestemming waarvan je niet precies weet waar deze zich bevindt.

Hebben meer mensen dit probleem? Misschien Proceed + AA poweruser @renzo4000 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Duke

The_Duke

ho gek!

Wutroe schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:36:
Ik heb sinds deze zomer regelmatig problemen met Android Auto in mijn Proceed uit 2020 (widescreen display al wel). AA werkt op zich wel, maar na verloop van tijd, met name bij langere ritten, wordt AA op een gegeven moment afgesloten alsof de auto de verbinding met de telefoon verliest. Let wel, ik heb geen wireless AA, dus de kabel zit er altijd netjes in.

Soms helpt het dan om de kabel even uit het USB-poortje van de auto te halen en er weer in te doen, maar meestal moet de auto echt van het contact af en pas na opnieuw starten werkt AA dan weer goed. Dat is natuurlijk onhandig, zeker als je op de snelweg rijdt en onderweg bent naar een bestemming waarvan je niet precies weet waar deze zich bevindt.

Hebben meer mensen dit probleem? Misschien Proceed + AA poweruser @renzo4000 ?
Ik heb exact hetzelfde probleem in mijn Proceed MY23. Zie mijn vorige post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
Welke kabels gebruiken jullie voor de connectie?
Ik weet nog toen mijn vriendin in mijn Hyundai AA gebruikte dit prima werkte met elke kabel. Maar toen zij haar eigen KIA kocht(Picanto, geen Proceed) dat dit alleen werkte met de originele of "duurdere" kabels van een goed merk.

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Deze problemen met Android Auto ervaar ik ook veel in diverse auto’s, ook mensen om mij heen hebben dat.

Nu gebruik ik ook iPhone, en daarmee heb ik de problemen tot nu toe nog niet ervaren.

Dan nog wat anders, wilde toch dit verbruik ff delen van mijn Proceed:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-JdnZ9_pxs7FuHebpG-PMMBlm-M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IxKsrOiO2lqu6YP1uXAZ2v6o.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:55
Mitssz schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:37:
Ik weet nog toen mijn vriendin in mijn Hyundai AA gebruikte dit prima werkte met elke kabel. Maar toen zij haar eigen KIA kocht(Picanto, geen Proceed) dat dit alleen werkte met de standaard of "duurdere" kabels van een goed merk.
Ik heb deze kabel met een Galaxy S22:
https://www.amazon.nl/gp/product/B08RMFTGHZ

Net een weekje terug van vakantie naar Duitsland en ook daarvoor, nooit problemen mee ervaren. Een standaard simpele kabel wel meermaals ellende mee gehad.
Deze is echt perfect en leg hem in het vakje onder het scherm, langere kabels zijn dan alleen maar irritant. Ik heb ook een langere, werkte op korte stukken prima (lang niet getest), maar vond het overschot aan kabel zo irritant, dat ik die niet meer gebruikt heb.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
Koldur schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:39:
[...]

Net een weekje terug van vakantie naar Duitsland en ook daarvoor, nooit problemen mee ervaren. Een standaard simpele kabel wel meermaals ellende mee gehad.
Deze is echt perfect en leg hem in het vakje onder het scherm, langere kabels zijn dan alleen maar irritant. Ik heb ook een langere, werkte op korte stukken prima (lang niet getest), maar vond het overschot aan kabel zo irritant, dat ik die niet meer gebruikt heb.
Dat is dus inderdaad een kwaliteit kabel. Ze heeft zelf een kabel van Anker.
Daarvoor een USB-C van de Ikea, daar ging het dus fout mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:55
Mitssz schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:41:
[...]

Dat is dus inderdaad een kwaliteit kabel. Ze heeft zelf een kabel van Anker.
Daarvoor een USB-C van de Ikea, daar ging het dus fout mee.
Ik was vorig jaar op vakantie in de USA en had daar een Audi S5 Quattro, ook daar had ik met een standaard kabel problemen, kwaliteit kabel eraan en weg problemen. Het is dus niet alleen een KIA ding.
Hyundai is eigenaar van KIA, zegt niet alles, maar je zou verwachten dat dergelijke zaken dezelfde inkoop betreft en dezelfde kwaliteit zou hebben.

Wat ik vooral heb begrepen, is dat bij de grotere schermen van tegenwoordig problemen ontstaan doordat er meer data door de kabels moet. Wat voor scherm had die Hyundai? Die Audi waarin ik toen reed, had ook een 10" scherm.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Mitssz schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:37:
Ik weet nog toen mijn vriendin in mijn Hyundai AA gebruikte dit prima werkte met elke kabel. Maar toen zij haar eigen KIA kocht(Picanto, geen Proceed) dat dit alleen werkte met de originele of "duurdere" kabels van een goed merk.
In de Kia E-soul gebruik ik altijd gewoon een kabeltje van de Action. Gewoon zo'n zwart/witte of gouden met een 'strijkijzersnoer' kabel. Kosten echt geen fluit en werken compleet foutloos bij mij (zowel icm de Samsung Galaxy A52s (werktelefoon) als de Pixel 7 (prive))

Ik heb ook nooit problemen met oververhitting of accu ontlading. Sterker nog, hij laadt gewoon op. Niet snel, maar hij doet 't wel. En alles werkt ondertussen gewoon. Navigeren met Maps, Flitsmeister op de achtergrond en dan nog muziek of podcasts luisteren met Spotify.

[ Voor 17% gewijzigd door Aomi op 04-10-2023 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Duke

The_Duke

ho gek!

[...]

Bedankt voor de Tip!
Ik gebruik nu het korte kabeltje wat bij de Wireless AA zat met de aanname dat dat wel een goed kabeltje zou zijn, mogelijk dus niet. Ik ga een kwaliteit kabeltje regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Nelis1913 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:26:
Bericht van de dealer, wegens privacy wetgeving kunnen ze geen onderhoudsfacturen overleggen. Op dit moment heb ik even geen idee hoe ik die 7 jaar garantie ga krijgen in NL.
Hallo,

Vielen Dank für Ihren E-mail. Welche Möglichkeiten gibt es innerhalb KIA Deutschland diese Daten zu übertragen an KIA Niederlande damit meine Garantie ohne weiteres weiter läuft in die NL?

Vielen Dank im Voraus,

Mit freundlichen Grüßen,

#jouwnaam#

Probeer het ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitssz
Koldur schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:48:
[...]

Ik was vorig jaar op vakantie in de USA en had daar een Audi S5 Quattro, ook daar had ik met een standaard kabel problemen, kwaliteit kabel eraan en weg problemen. Het is dus niet alleen een KIA ding.
Hyundai is eigenaar van KIA, zegt niet alles, maar je zou verwachten dat dergelijke zaken dezelfde inkoop betreft en dezelfde kwaliteit zou hebben.

Wat ik vooral heb begrepen, is dat bij de grotere schermen van tegenwoordig problemen ontstaan doordat er meer data door de kabels moet. Wat voor scherm had die Hyundai? Die Audi waarin ik toen reed, had ook een 10" scherm.
Zowel de Kia(Picanto 2017) als de Hyundai(i20 2019) hadden hetzelfde scherm, Gen5. Weet niet precies hoeveel inch dat is. in ieder geval geen 10"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
AA heb ik vanaf het begin al problemen met het wegvallen van de verbinding. Soms gaat het dagen goed, soms meerdere keren per rit uitval. Vaak helpt inderdaad even uit- en inpluggen weer maar soms ook niet.

Onze terugreis vanuit de Bretagne (1000km) begon de ellende al vrij snel, vervolgens de telefoon van mijn vrouw aangesloten en de rest van de rit nergens last van(met dezelfde kabel) dus zeg het maar.

Maar het internet staat er vol mee met deze problemen en bij Kia lijkt het bovengemiddeld veel voor te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:31

Quad

Doof

Ik gebruik een magnetische kabel, dus ook in de auto: https://nl.aliexpress.com/item/1005001639722586.html?
Werkt bijna altijd goed, heel af en toe dat hij even connectie verliest, maar dat heb ik alleen bij flinke gaten in de weg bijv..

Samen met magneethouder is het bijna draadloos, eigenlijk.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Mitssz schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 12:21:
[...]

Zowel de Kia(Picanto 2017) als de Hyundai(i20 2019) hadden hetzelfde scherm, Gen5. Weet niet precies hoeveel inch dat is. in ieder geval geen 10"
Heeft de Ceed vanaf 2020 ook de Gen5? Of welke is dat?
En is dat type scherm dan beter of juist niet als die in 2019 gebruikt is?

Wat zijn uberhaupt de verschillen, los van het formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:15
Aomi schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:37:
[...]

Vanaf 2020 is het grotere scherm. Die heb ik namelijk. Mijn broer had de 2019, en dat was nog het kleine scherm.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
Aomi schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:37:
[...]

Dat is dan volgens mij de Gen5W. De wide versie van de Gen5.
Verschillen kan niets zijn, of een klein beetje, afhankelijk of de kleine versie een compact Gen5 is of de standard Gen5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Renegade666 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 16:19:
[...]

Vanaf 2020 is het grotere scherm. Die heb ik namelijk. Mijn broer had de 2019, en dat was nog het kleine scherm.
Maar los van het formaat zijn de 2 dus gewoon hetzelfde?
Ik ben tot nu toe steeds aan het filteren op bouwjaar >2020 zodat ik Ceeds met groot scherm krijg maar als ik ook 2019 in de zoekopdracht meeneem is er veel meer aanbod natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:30
Hmm vervelend dat het zo vaak voorkomt. Ik gebruik AA sinds dat het echt goed werkt (full screen) heel veel en het eerste half/driekwart jaar helemaal niet dit probleem gehad.

Ik gebruik een originele laadkabel van mijn OnePlus telefoon, dat is volgens mij wel een kwaliteitskabel. Maar ik zal het eens met een andere kabel proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:15
Zover als ik weet wel. de zelfde functie. alleen kleinere ervaring :)

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Afbeeldingslocatie: https://cdn.autowereld.nl/I623383002/1280x0/kia-cee-d-sportswagon-1-0-t-gdi-dynamicline-apple-carplay-cruise-camera.jpg

Heeft iemand een idee wat voor scherm dit is? Een bedrijf heeft een flinke hoeveelheid import Ceed's staan en die hebben allemaal dit type scherm, welke er anders uitziet dan de Ceeds uit Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
Is dat niet gewoon het 8” kleuren-touchscreen dat in de Nederlandse ComfortLine zit?

Uit de brochure:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g1W-ThUT9_QBsJtNh6mW2v8UFc8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bk3Bp83uHaElmED8XZBNrhPL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Laatst online: 16:58
Ik heb een KIA Ceed Sportwagon my 2019.

Ik kan tweedehands winterbanden kopen met KIA tpms bandenspanningsensoren. Mijn huidige zomerbanden zijn met TPMS sensoren uitgerust. Kan ik de winterbanden monteren en worden ze dan probleemloos gekoppeld/herkend met/door de auto? Of moet ik een reset uitvoeren? De winterbanden komen van een andere Kia Ceed af. Kan ik zelf resetten/koppelen of hoe is de procedure? Of krijg ik extra kosten?

Edit : ik bedoel dus complete wielsets

[ Voor 4% gewijzigd door mountainbiker op 05-10-2023 11:52 ]

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Zitten die sensoren niet in de velgen?

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
niels132 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 08:54:
Is dat niet gewoon het 8” kleuren-touchscreen dat in de Nederlandse ComfortLine zit?

Uit de brochure:
[Afbeelding]
Ah ja, dat lijkt erop.
Enig idee of die op dezelfde software draait en of de bijbehorende audio installatie hetzelfde is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Laatst online: 16:58
@Arno

Ja in de velgen natuurlijk, maar ik bedoel dus complete wielsets wisselen. Dat is toch gangbaar? Of ga je elke keer banden op velgen monteren bij wisselen van seizoen?

mountainbiker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
mountainbiker schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 08:59:
Ik heb een KIA Ceed Sportwagon my 2019.

Ik kan tweedehands winterbanden kopen met KIA tpms bandenspanningsensoren. Mijn huidige zomerbanden zijn met TPMS sensoren uitgerust. Kan ik de winterbanden monteren en worden ze dan probleemloos gekoppeld/herkend met/door de auto? Of moet ik een reset uitvoeren? De winterbanden komen van een andere Kia Ceed af. Kan ik zelf resetten/koppelen of hoe is de procedure? Of krijg ik extra kosten?
Deze moeten via EOBD ingeleerd worden. Daarna hebben ze een autolearn functie. Ik weet niet of de TPMS module ruimte in geheugen heeft voor 2 TPMS sets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitssz
mountainbiker schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:19:
@Arno

Ja in de velgen natuurlijk, maar ik bedoel dus complete wielsets wisselen. Dat is toch gangbaar? Of ga je elke keer banden op velgen monteren bij wisselen van seizoen?
Meestal zit er een ID aan die sensoren, of KIA die ook opnieuw moet inlezen weet ik zo snel niet.

Als je zelf je banden wisselt doe je dit meestal met het hele wiel. Bij lease wordt meestal wel de band op de velg gewisseld en heb je dus geen last van wisselende sensoren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

mountainbiker schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:19:
@Arno

Zakelijk is het wisselen van alleen de banden normaal ja :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels132
Aomi schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:52:
[...]

Ah ja, dat lijkt erop.
Enig idee of die op dezelfde software draait en of de bijbehorende audio installatie hetzelfde is?
Geen idee, maar ik ga daar voorzichtig wel van uit...
Ik neem aan dat hier gewoon de standaard speakers inzitten, twee voor, twee achter, twee tweeters voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Duke

The_Duke

ho gek!

[...]

Deze is echt perfect en leg hem in het vakje onder het scherm, langere kabels zijn dan alleen maar irritant....
Ik heb inmiddels dit usb kabeltje een aantal dagen intensief getest en ik kan bevestigen dat dit alle Android auto gerelateerde problemen voor mij heeft opgelost. De 90 graden hoek van de connector is ook erg fijn als je de telefoon op het oplaad plateautje neerlegt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nelis1913
Typhone schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 12:00:
[...]

Hallo,

Vielen Dank für Ihren E-mail. Welche Möglichkeiten gibt es innerhalb KIA Deutschland diese Daten zu übertragen an KIA Niederlande damit meine Garantie ohne weiteres weiter läuft in die NL?

Vielen Dank im Voraus,

Mit freundlichen Grüßen,

#jouwnaam#

Probeer het ;)
Geregeld, boekje was uiteindelijk toch voldoende. Fabrieksgarantie in NL is een feit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamiel93
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 09:14
Iemand nog toevallig een update over de levertijden? Mijn kia proceed gt-plusline pano 1.5 t-gdi dct7 is eind februari besteld, verwachte levertijd is eind oktober. Het enige antwoord vanuit de dealer is dat de auto op de backorder staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Dan zal eind deze maand lastig worden. Zolang er geen chassisnr bekend is, is er ook geen duidelijkheid wanneer deze klaarstaat.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
kamiel93 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:49:
Iemand nog toevallig een update over de levertijden? Mijn kia proceed gt-plusline pano 1.5 t-gdi dct7 is eind februari besteld, verwachte levertijd is eind oktober. Het enige antwoord vanuit de dealer is dat de auto op de backorder staat..
Zelfde auto en bestelmoment (28 februari hier), verwachte levertijd stond bij mij meteen op 15-11. Tot op heden ook nog niets gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamiel93
Oké, mijne is precies een dag eerder besteld. Wordt dus afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Degro0402
  • Laatst online: 12-10-2023
DonSebas schreef op woensdag 27 september 2023 @ 16:00:
[...]

aldus hun eigen site https://www.kia.com/nl/ki...0Sportage%20gefabriceerd. worden ze in Slowakije gemaakt, dus neem ff aan dat ze dan op de vrachtwagen gaan en die zal binnen 3dagen (geen idee hoelang een chauffeur mag rijden) toch wel zijn.
Twee weken geleden gaf dealer aan dat de auto onderweg is naar NL (vanuit Slowakije). Zojuist krijg ik bericht dat de te verwachten leverdatum wederom is uitgesteld. Nu naar 27-11.

In dit specifieke geval dus min. 9 weken voor transport en 1 week voor rijklaarmaken (trekhaak monteren etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-09 13:01
Ik ben aan het kijken naar een Kia Niro (hybride) occasion. Ik zie echter veel modellen die geen parkeersensoren hebben aan de voorkant. Of wel sensoren maar dan niet in het scherm. Weet iemand welke uitvoerigen sowieso wel parkeersensoren voor en achter heeft (en zichtbaar in het scherm)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17-09 08:39
NEOeo schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:16:
Ik ben aan het kijken naar een Kia Niro (hybride) occasion. Ik zie echter veel modellen die geen parkeersensoren hebben aan de voorkant. Of wel sensoren maar dan niet in het scherm. Weet iemand welke uitvoerigen sowieso wel parkeersensoren voor en achter heeft (en zichtbaar in het scherm)?
De executive line.

Wij hebben toentertijd proefgereden met een executive line (die ze dus wel had) en de auto die we nu hebben (die ze niet heeft). De huidige schade rechtsvoor laat zien waarom die sensoren toch handig hadden kunnen zijn :+

[ Voor 21% gewijzigd door Blihi op 13-10-2023 08:50 ]

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemmeke
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08-09 13:16
Ik heb nu al bijna 4 maanden mijn Xceed GT-line 2023 en al over 4000km gereden.

En ik ben er nog altijd fan van !

Ik heb nog geen enkele andere Xceed GT-line's gezien in België, zo populair zijn ze blijkbaar niet.

Cat linux.txt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Gemmeke schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 08:57:

Ik heb nog geen enkele andere Xceed GT-line's gezien in België, zo populair zijn ze blijkbaar niet.
De GT line is dan ook een aardig stukje duurder dan de standaard uitvoering. Daarnaast zie ik in Nederland de Proceed en Xceed ook vrijwel niet vergelijken met de gewone uitvoeringen. Ik zit nu op 9k in 3 maanden met mijn Ceed SW GTplusline :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
Arno schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:28:
[...]
De GT line is dan ook een aardig stukje duurder dan de standaard uitvoering. Daarnaast zie ik in Nederland de Proceed en Xceed ook vrijwel niet vergelijken met de gewone uitvoeringen. Ik zit nu op 9k in 3 maanden met mijn Ceed SW GTplusline :)
Ik zie de Proceed hier in de omgeving bijna even vaak als de normale Ceed SW. beetje 40/60 verhouding.
De Ceed hatchback zie ik ook steeds meer rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kamiel93
lolgast schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:12:
[...]

Zelfde auto en bestelmoment (28 februari hier), verwachte levertijd stond bij mij meteen op 15-11. Tot op heden ook nog niets gehoord
Kan toch snel gaan, mijn proceed wordt toch eind okt geleverd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:31

rCk

Morgen gaat de Proceed voor zijn eerste beurtje. Afgeleverd op 12-06 met 200km op de teller en vandaag is de 15.000 erop gekomen.

Een lijstje met wat puntjes, stuur licht scheef vanaf de aflevering, hier en daar wat gerammel die vanaf de aflevering ook al merkbaar waren maar niet noodzakelijk direct te fixen. Hopelijk kijkt de dealer er serieus genoeg naar en gaan ze met de aangegeven punten serieus aan de slag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:16
Ik heb nu 2 jaar de Proceed DCT7. Er staat inmiddels 80.000KM op de teller.
Er zijn toch wel een paar dingen waar ik vreemd vind.

- Sub woofer van de JBL set is stuk.

- Er trilt iets in de deur(speaker oid)

- Stuurhuis hoor je iets in als je stuurt. Alsof er tandwieltjes over elkaar heen knarsen o.i.d.

- Lendesteun werkt soms niet. Moet dan voor een vage reden de lendesteun van de passagier gebruiken en daarna werkt de rijderslendesteun ook weer.

- Bij ligt remmen hoor je de remmen piepen. De remmen zijn echter 5000KM geleden vervangen. Dus dat kan het niet zijn lijkt mij.

- Infotainment stopt er op willekeurige momenten mee gaat dan een paar seconden op zwart en gaat dan weer aan. Op het instrumentcluster gaan dan ook alle lampjes branden. Buiten dat het vervelend is niet super groot probleem zou je denken. Echter gaat ook alle verlichting uit(incl buiten) voor een paar seconden. Toch niet heel fijn als je in het donker rijdt.

- De automaat is niet meer om over naar huis te schrijven. Blijft hoog in de toeren zitten en heeft soms moeite met schakelen.

Ik vind het redelijk veel voor een auto van 2 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
sgouman schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 18:14:

- Sub woofer van de JBL set is stuk.

- Stuurhuis hoor je iets in als je stuurt. Alsof er tandwieltjes over elkaar heen knarsen o.i.d.

- Lendesteun werkt soms niet. Moet dan voor een vage reden de lendesteun van de passagier gebruiken en daarna werkt de rijderslendesteun ook weer.

- Bij ligt remmen hoor je de remmen piepen. De remmen zijn echter 5000KM geleden vervangen. Dus dat kan het niet zijn lijkt mij.

- Infotainment stopt er op willekeurige momenten mee gaat dan een paar seconden op zwart en gaat dan weer aan. Op het instrumentcluster gaan dan ook alle lampjes branden. Buiten dat het vervelend is niet super groot probleem zou je denken. Echter gaat ook alle verlichting uit(incl buiten) voor een paar seconden. Toch niet heel fijn als je in het donker rijdt.

- De automaat is niet meer om over naar huis te schrijven. Blijft hoog in de toeren zitten en heeft soms moeite met schakelen.

Dat is inderdaad niet best en zijn overigens wel zaken die m.i. allemaal onder garantie hersteld moeten worden. Ik heb mijn Proceed 1.4dct7 nu 3,5 jaar en nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjong
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23:15
Is dit constant of onder specifieke omstandigheden?
Iets dergelijks hoor ik soms ook in mijn sportage, maar alleen bij parkeren of iets dergelijks.
Er zit dan ook een soort weerstand in alsof de lane assist actief is. Effect gaat na een seconde weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:16
erikjong schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 22:51:
[...]

Is dit constant of onder specifieke omstandigheden?
Iets dergelijks hoor ik soms ook in mijn sportage, maar alleen bij parkeren of iets dergelijks.
Er zit dan ook een soort weerstand in alsof de lane assist actief is. Effect gaat na een seconde weer weg.
Dit lijkt alleen op lage snelheden omdat je dan sneller het stuur draait(met inparkeren etc) op de snelweg lijkt het niet of minder te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Dat klinkt een beetje als mijn oude Punto HGT. Die hadden stuurbekrachtiging met aparte ‘City’ stand via een knop waarbij je de tandwielen van het mechanisme altijd goed kon horen als je langzaam reed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonSebas
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-07 22:31
Degro0402 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:06:
[...]

Twee weken geleden gaf dealer aan dat de auto onderweg is naar NL (vanuit Slowakije). Zojuist krijg ik bericht dat de te verwachten leverdatum wederom is uitgesteld. Nu naar 27-11.

In dit specifieke geval dus min. 9 weken voor transport en 1 week voor rijklaarmaken (trekhaak monteren etc.)
Omdat de dealer nogsteeds geen leverdatum had (auto besteld feb-2023) zijn we (ik en mijn werkgever) tot een compromis gekomen met de dealer dat we de demoauto hebben overgenomen, en daarbij de origneel beste auto laten vervallen.
heb daardoor wel een auto met 7K op de teller maar wel een motorupgrade van 1.0 DCT7 MHEV naar de 1.5 DCT7 MHEV en leuke zwarte velgen eronder dus dikke prima voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 00:03

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Morgen is de grote wisseltruc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iBWT_E9K8g42dwqIrdOnNNL5nwg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OHFb9YAmiZocBC73nSPxznIl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Ik heb met mijn wagen van 4 maanden oud ook al wat dingen hoor. Heb hem vanochtend afgezet met waslijst met dingen te checken, hoop dat ze er iets mee doen.
-Deurpaneel rond de speaker, iets bij de B-stijl, armsteun
-Stuur staat iets naar links
-Automaat ook gemeld. Als je in D1 wegrijdt met iets te veel gas, dan is het net alsof je niet met je koppeling om kan gaan en gaat hij loeien.
Bovendien bij schakelen 3 naar 4 wil hij ook wel eens doorschieten.

Hopelijk kunnen ze wat vinden, het rijdt vrij vervelend. Je hebt een beetje alles of niks bij wegrijden ook. De DSG van de Ibiza reed veel fijner.
Verder die 15.000km erg fijne kilometers beleefd. Hopelijk hierna met wat rammeltjes minder en een betere automaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:54
huidig setje sinds 2019 :) very happy. zero issues. ceed word straks de EV6 , ook wit. de EV6 word al mijn 9de of 10de KIA 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ZddIpDG7F4xypyMmorv_AnSFA8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NzNvZ9xSslASCiAw55QK5u2j.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:31

Quad

Doof

Afwijking in stuur heb ik ook, is de auto al 2x voor terug geweest om uit te laten lijnen, resulteert alleen dat het dan de andere kant op gaat..

Meest merkbaar als de functie automatisch sturen aan staat. Omdat je heel erg vaak aan het compenseren bent.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Quad schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:20:
Afwijking in stuur heb ik ook, is de auto al 2x voor terug geweest om uit te laten lijnen, resulteert alleen dat het dan de andere kant op gaat..

Meest merkbaar als de functie automatisch sturen aan staat. Omdat je heel erg vaak aan het compenseren bent.
Herkenbaar! Ik heb gisteren nog niet echt opgelet, maar zal er vandaag eens opkijken, benieuwd of hij de andere kant op staat nu haha.
Ze hebben hem inderdaad nu uitgelijnd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 16:13
rCk schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:06:
[...]

Ik heb met mijn wagen van 4 maanden oud ook al wat dingen hoor. Heb hem vanochtend afgezet met waslijst met dingen te checken, hoop dat ze er iets mee doen.
-Deurpaneel rond de speaker, iets bij de B-stijl, armsteun
-Stuur staat iets naar links
-Automaat ook gemeld. Als je in D1 wegrijdt met iets te veel gas, dan is het net alsof je niet met je koppeling om kan gaan en gaat hij loeien.
Bovendien bij schakelen 3 naar 4 wil hij ook wel eens doorschieten.

Hopelijk kunnen ze wat vinden, het rijdt vrij vervelend. Je hebt een beetje alles of niks bij wegrijden ook. De DSG van de Ibiza reed veel fijner.
Verder die 15.000km erg fijne kilometers beleefd. Hopelijk hierna met wat rammeltjes minder en een betere automaat.
Ik heb eigenlijk dezelfde problemen op het deurpaneel na.

Al meerdere keren gemeld van de automaat maar krijgen ze gewoon niet opgelost.

Het stuur is al een keer vervangen en nieuwe lagers erin gezet toen was het even opgelost maar is nu weer terug.

Moet nog 10 maanden volhouden en dan mag hij eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvar
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-02 14:57
ik heb een vraag aan de leden met een Kia Ceed SW PHEV, heb deze zelf besteld en lees wat review op autoweek en valt op dat deze een langzame auto is. of jullie dit ook ervaren.
De elektromotor die, zoals bij veel andere plug-in hybrides, tussen de verbrandingsmotor en de zestraps automaat met dubbele koppeling in zit, levert namelijk maar 60,5 pk en 170 Nm. Het laat zich raden dat de 1.508 kilo zware stekker-Ceed daarmee niet snel is. Zelfs niet vlot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
fvar schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 11:22:
ik heb een vraag aan de leden met een Kia Ceed SW PHEV, heb deze zelf besteld en lees wat review op autoweek en valt op dat deze een langzame auto is. of jullie dit ook ervaren.

[...]
Met de proefrit heb ik alleen hybride kunnen rijden omdat de accu bijna leeg was. Maar in hybride modus was hij niet langzaam ofzo. Gewoon vlot.
Ik denk dat ze hiermee de EV only modus bedoelen, die zal met 60pk idd niet zo snel zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvar
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-02 14:57
Mitssz schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 11:26:
[...]

Met de proefrit heb ik alleen hybride kunnen rijden omdat de accu bijna leeg was. Maar in hybride modus was hij niet langzaam ofzo. Gewoon vlot.
Ik denk dat ze hiermee de EV only modus bedoelen, die zal met 60pk idd niet zo snel zijn :P
Volgens mij hebben zij het over het algemeen. zie link

https://www.autoweek.nl/a...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
Zo te zien niet, want een regel verder hebben ze het over dat na 45km pas de verbrandingsmotor moet bijspringen. In hybride modus hoef je echt niet op de rechter rijbaan te gaan rijden hoor, vlot zat.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 00:03

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Auto's zijn net vrouwen. Soms moet je ze inruilen voor een jonger model!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MJm2D1_q-OSCv79pSYlkgPpvYHU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ec953WMorDTZBXiEwVQyb3Df.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Gave kleur, rij ik nu ook mee :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Iemand bekend met dit accessoire?

https://webshop.kia.nl/ac...omfort/0/ZKJAJBLBPNSUBMK/

Kia biedt het zelf aan. Alleen op de ietwat vage afbeelding lijkt het alsof ze deze op de grond achter de bijrijdersstoel plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

JustC schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 09:36:
[...]

Ik heb eigenlijk dezelfde problemen op het deurpaneel na.

Al meerdere keren gemeld van de automaat maar krijgen ze gewoon niet opgelost.

Het stuur is al een keer vervangen en nieuwe lagers erin gezet toen was het even opgelost maar is nu weer terug.

Moet nog 10 maanden volhouden en dan mag hij eruit
Jammer om te horen. Zeker omdat je het volhouden noemt. Die automaat is niet het beste op sommige momenten, maar andere momenten rijdt ie ook gewoon lekker, soepel en boterzacht.

Het geklapper vanaf ca 120 km/u is vervelend. Nu kan je zeggen: je mag toch maar 100 rijden, maar dat doe ik gewoonweg niet. Al helemaal niet na 19u in Brabant dan gaat het gas er op en rijd ik altijd tussen 140-150 op de teller en dan hoor je het geklapper goed. Dus ik ga binnenkort zelf maar kijken welk paneel 't kan zijn.

Januari gaan we weer naar Oostenrijk met de Proceed, dan rijd je 1000km met dat geklapper en daar zit ik niet op te wachten. Dus ik ben benieuwd.

Dat deurpaneel hebben ze nagekeken, lijkt nu wel in orde te zijn. Het stuur is ook weer beter, hopelijk blijft het zo.

Wat wordt de opvolger over 10 maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:11
Vraagje ik sta op het punt om een ceed sw phev te bestellen(nieuw) en vroeg me af welke functies de kia connect app heeft.

Is het bijvoorbeeld mogelijk om de climate al op afstand te starten en dit te plannen(zodat de auto 's morgens opgewarmd is bv)?

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gemmeke schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 08:57:

Haha ik zit na 5 weken (morgen precies 5 weken) op 11.800km
Zojuist afspraak gemaakt in november bij de dealer voor de eerste beurt.

[ Voor 8% gewijzigd door Typhone op 19-10-2023 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemmeke
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08-09 13:16
rCk schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:05:
[...]

Jammer om te horen. Zeker omdat je het volhouden noemt. Die automaat is niet het beste op sommige momenten, maar andere momenten rijdt ie ook gewoon lekker, soepel en boterzacht.

Het geklapper vanaf ca 120 km/u is vervelend. Nu kan je zeggen: je mag toch maar 100 rijden, maar dat doe ik gewoonweg niet. Al helemaal niet na 19u in Brabant dan gaat het gas er op en rijd ik altijd tussen 140-150 op de teller en dan hoor je het geklapper goed. Dus ik ga binnenkort zelf maar kijken welk paneel 't kan zijn.

Januari gaan we weer naar Oostenrijk met de Proceed, dan rijd je 1000km met dat geklapper en daar zit ik niet op te wachten. Dus ik ben benieuwd.

Dat deurpaneel hebben ze nagekeken, lijkt nu wel in orde te zijn. Het stuur is ook weer beter, hopelijk blijft het zo.

Wat wordt de opvolger over 10 maanden?
De Xceed GT-line

Cat linux.txt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitssz
izzet3838 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:53:
Vraagje ik sta op het punt om een ceed sw phev te bestellen(nieuw) en vroeg me af welke functies de kia connect app heeft.

Is het bijvoorbeeld mogelijk om de climate al op afstand te starten en dit te plannen(zodat de auto 's morgens opgewarmd is bv)?
Climate is helaas niet te starten omdat hij hiervoor de benzinemotor nodig heeft. En deze mag je dus niet starten hier voor ivm milieueisen.

Pagina: 1 ... 59 ... 73 Laatste