Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:09
Tarantino schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 09:03:
Ziet er praktisch uit. Ik heb daar een reserve wiel zitten. Jullie blijkbaar niet, is dit een plugin?
Ik heb de sportage hev nog niet, maar zelfs met reservewiel heb je dan extra ruimte onder die afdekplaat. Mocht je meer ruimte nodig hebben is de overweging of je echt het reservewiel nodig hebt. Maar dat is een afgewogen risico zullen we naar zeggen. Bedenk maar zo dat tegenwoordig de meeste auto's geeneens een reservewiel meer hebben(zelfs niet als optie).

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 28-05 14:09
Ziet er praktisch uit. Ik heb daar een reserve wiel zitten. Jullie blijkbaar niet, is dit een plugin?
Bij de plugin zit daar de accu, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Blihi schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 20:54:
[...]

Bij de plugin zit daar de accu, toch?
Jup

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-05 21:25
JvdW schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 23:00:
[...]

Vandaag deels de auto ingepakt.
En er kan bijzonder veel onder de plank inderdaad, helemaal als je de piepschuim insert eruit haalt.

Het was echt veel wat je aan extra ruimte krijgt.
Had t niet verwacht, maar blij mee nu ik het in t echt heb geprobeerd. Alle strandspullen (2 tassen, plus kleed en tent) erin, basketbal, 4x paraplu's, 4x jas, tas met speelgoed, 1 persoons rubber bootje met 2 peddels, brandblusser, ehbo doos, rotzooi voor lekke band, wat noodgereedschap, en de metaaldetector. Daarna past de plank er nog steeds perfect op _/-\o_

[Afbeelding]
Vind dat piepschuim ding echt een draak van een ding. Er past weinig in en de rolcover past er niet in. Hier gaat denk ik wel de dakkoffer mee met de zooi van de kleine er bij (kinderwagen, campingbedje etc moet allemaal mee).

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07:29
Ik heb weer problemen met de kia.

10.000 km geleden zijn de remblokken vervangen(niet kia dealer) en nu als ik zachtjes rem hoor ik een hele ligte hoge piep. Als ik de rem loslaat hoor ik het ook maar bij harder remmen is het niet.

Ik heb ook nu soms dat het infotainment op zwart gaat en na een paar seconden wer aan gaat. Op het instrumentcluster gaat dan ook alle lampjes branden(alsof je de eerste keer de auto opstart )

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:43

Typhone

Who Dares Wins

Heu! Mijn Proceed wordt over 3 weken reeds geleverd. 1.5 automaat, gtplusline, experience green metallic. Stond op 10 november gepland maar zolang ga ik niet meer hoeven wachten. Eindelijk verlost van de Corolla!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarantino
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11-2024
Ik heb eergisteren mijn zwarte Ceed sw 1.5 aut. Dynamic Line ontvangen. Echt een fijne auto. Ik was bang op veel vlakken er op achteruit te gaan tov mijn vorige 1.6 TDI Octavia. Ik vind hem echter veel fijner rijden, iets minder ruimte, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:54
Typhone schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 15:03:
Heu! Mijn Proceed wordt over 3 weken reeds geleverd. 1.5 automaat, gtplusline, experience green metallic. Stond op 10 november gepland maar zolang ga ik niet meer hoeven wachten. Eindelijk verlost van de Corolla!
Ik heb exact dezelfde specs en geplande, alleen de Ceed SW ipv Proceed. Wel gevraagd of eerder kon, geen resultaat helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

lolgast schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 18:25:
[...]

Ik heb exact dezelfde specs en geplande, alleen de Ceed SW ipv Proceed. Wel gevraagd of eerder kon, geen resultaat helaas
Ik heb het nooit gevraagd eigenlijk. Kreeg opeens telefoontje van een dealer in Maastricht (waar hij schijnbaar besteld is) dat hij over 3 weken opgehaald kan worden. Ruim voor de afgesproken tijd. Kan mijn voorloper (die ik reeds 2 jaar heb) dan eindelijk weg doen.

Baal nog steeds dat ik vorig jaar niet wat actiever was, want mijn Proceed is 1000 euro duurder dan de Sorento van een collega die hem 12-2021 besteld heeft. Overstap naar lease is ook wel even wennen na mijn periode in Duitsland waar ik eigenlijk alleen maar Duitse powerhouses onder mijn kont heb gehad. 330i, 650i, M6, RS5, 5GT x35i you name it.

Dergelijke auto's zijn in Nederland in een hele andere prijsklasse en met die motoren vrijwel altijd buiten elk leasebudget. Heb al wat commentaar gekregen links en rechts vanwege het logo (lees: merk KIA) maar daar lig ik geen seconde wakker van. Een BMW 320i met M-looks heeft niet zoveel te maken met BMW in mijn optiek.

Ik vind de styling van de Ceed SW iets braver dan die van de Proceed maar ik vind het beide mooie auto's. Daarbij heb ik de Proceed een week op proef gehad en dat rijdt toch wel lichtjaren fijner dan de Corolla station die ik nu heb. Grote probleem daar is de tankinhoud (op papier 43L in de praktijk 35L) en het feit dat ik 2x per week Lelystad - Paderborn (Duitsland) rijd en dan rij je zeker in Duitsland met 130km/h je tank leeg in 395km terwijl je niet kunt bellen omdat de motor loopt te loeien als een gek (de 1.8 hybrid variant, niet de power variant).

Dat was bij de KIA toch wel wat rustiger. Jammer genoeg zat de GT niet in het budget anders was dat de optie geworden. Maar ook dat puur vanwege het feit dat ik komend jaar minimaal 3 dagen in de week in Duitsland onderweg ben.

[ Voor 49% gewijzigd door Typhone op 21-08-2023 09:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
@Typhone Ben benieuwd of ik dan ook toch nog iets hoor. De huidige auto is officieel uit contract momenteel dus kan me voorstellen dat de LM hem liever gisteren dan vandaag terug heeft.

Met je eens dat de Ceed SW braver is/oogt, maar van de Proceed was de daklijn voor mij net te laag en met 2 kleine kinderen is de SW ook gewoon praktischer achterin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-05 22:09
Beetje jammer dat de ritten niet meer bijgehouden kunnen worden in de Kia Connect app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:30

Arno

PF5A

Ladykiller007 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:07:
Beetje jammer dat de ritten niet meer bijgehouden kunnen worden in de Kia Connect app.
In het kader van privacy vind ik dat wel best. Zolang de metadata maar ook weg is uit de auto zelf :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• erikjong
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08:15
Ladykiller007 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:07:
?
Ik zie mijn ritten van vandaag nog steeds, wel verplaatst (of het zag er eerder heel anders uit)
status=>Vehicle managemen / Vehicle report=>Driving info detail=>Datum kiezen=>Naar beneden scrollen

Kia Sportage 5
Android app 2.1.13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladykiller007
erikjong schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 16:06:
[...]

?
Ik zie mijn ritten van vandaag nog steeds, wel verplaatst (of het zag er eerder heel anders uit)
status=>Vehicle managemen / Vehicle report=>Driving info detail=>Datum kiezen=>Naar beneden scrollen

Kia Sportage 5
Android app 2.1.13
Zo ver had ik niet gezocht, eerst had je een knop met 'mijn ritten' in het hoofdscherm maar dat is nu dus verplaatst. Thnx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-05 18:42
NoepZor schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 10:59:
[...]

Vind dat piepschuim ding echt een draak van een ding. Er past weinig in en de rolcover past er niet in. Hier gaat denk ik wel de dakkoffer mee met de zooi van de kleine er bij (kinderwagen, campingbedje etc moet allemaal mee).
Klopt, dat is het ook. Ik heb de indeling die ze hebben gemaakt ook nooit begrepen, spullen passen allemaal net niet. Gelukkig kan het piepschuim ding eruit tijdens de vakantie ;) Heb wel gemerkt nu we op vakantie zijn en de spullen onder de plank vandaan zijn de gewone plank zijn stevigheid verliest, iets waar je dan rekening mee moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
renzo4000 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 23:20:
[...]

Kijk zo zie je maar! Bedankt voor de foto dat geeft een mooi beeld hoeveel je onder de afdekking kwijt kan. Nog een tip van mijn kant; in mijn huidige proceed heb je een beetje hetzelfde verhaal. Als je de bakken/inleg eruit haalt krijg je een bak met ruimte terug. Ik gebruik deze tassen van de ikea. Die passen qua formaat mooi naast elkaar en kan je efficiënt je spullen inpakken.

[Afbeelding]

https://www.ikea.com/nl/nl/p/parkla-opbergtas-50395382/
]

[Afbeelding]
Dat is helemaal mooi, kunnen de spullen gesorteerd bijelkaar! We zijn al weg, maar dit is zeker iets voor de volgende keer. Alhoewel ze in elk land wel een Ikea hebben wordt het denk ik niet gewaardeerd door de kinderen als we nu naar de Ikea gaan :+ Vandaag alleen gemerkt dat als de spullen onder de plank weg zijn er geen al te zware spullen meer op de plank moeten liggen. Maar dat is niet erg als je het weet. Bij de vorige auto is de plank een keer gebroken hierdoor, combinatie van veel gewicht en een heuveltje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Ik heb de "gewone" HEV, en die wordt standaard zonder reservewiel geleverd. Als ik er nu zo over nadenk waren alle auto's die ik afgelopen 10 jaar heb gereden zonder reservewiel maar met zo'n vloeistof reparatiesetje. Heb dat 1 keer moeten gebruiken, zonder succes, en de bandenboer was er ook niet zo blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarantino
Ik heb een Ceed sw (mhev) en daar zit dus wel standaard een reserve wiel in. Ik zie dit wel als een voordeel, zeker als je een lekke band krijgt op vakantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
Zeker, maar bij de phev past het gewoon niet. Zelfs een zomerwiel meenemen op wintersport voor het geval dat is een uitdaging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:58
Er is weer een update voor de infotainment software. Ik kan alleen nergens vinden wat precies de update inhoudt. Dan vraag ik me altijd een beetje af waar ik het voor doe, want het werkt gewoon prima. Los van de navigatie update die er ook in zal zitten, die meuk gebruik ik toch nooit.

Volgens de nieuwsbrief zou de audio software een update krijgen, maar ik heb niet de illusie dat er ineens een veel beter geluid tevoorschijn te toveren is.. Heeft iemand zich hier wellicht al in verdiept?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-05 11:46

rCk

pixels66 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 09:24:
Er is weer een update voor de infotainment software. Ik kan alleen nergens vinden wat precies de update inhoudt. Dan vraag ik me altijd een beetje af waar ik het voor doe, want het werkt gewoon prima. Los van de navigatie update die er ook in zal zitten, die meuk gebruik ik toch nooit.

Volgens de nieuwsbrief zou de audio software een update krijgen, maar ik heb niet de illusie dat er ineens een veel beter geluid tevoorschijn te toveren is.. Heeft iemand zich hier wellicht al in verdiept?
Ik zie niks op de website, heb je zo een linkje? Ik ben ook wel benieuwd!
Anders van het weekend direct updaten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Ik kreeg het via mail net, maar nog niet gekeken.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
rCk schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 09:27:
[...]

Even kijken of dit linkje werkt:

https://www.kia.com/nl/ov...23-08-updates/?&cmpid=eml|20230825_newsletter_augustus_drivers-Vd|newsletter|button|body|2023-08-25%2007:01:03&utm_medium=eml&utm_campaign=20230825_newsletter_augustus_drivers-Vd&utm_source=newsletter&utm_content=button&utm_term=body&ione_extid=1679645&M_BT=765700031513

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Kia NL Is wat laat met het mailtje uitsturen. Maar de EV Routeplanner die Kia aangeeft in het mailtje staat precies zo beschreven op de kia update website met de software update van juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Dit is inderdaad al een oudere update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
Ik vond de laatste update wel handig. Bij trajectcontroles wordt nu de gemiddelde snelheid in beeld weergegeven. Best plezierig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarantino
rCk schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 09:27:
[...]

Dit komt toch uiteindelijk ook binnen via OTA of haal ik zaken door elkaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rCk

rCk

Tarantino schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:26:
[...]

Dit komt toch uiteindelijk ook binnen via OTA of haal ik zaken door elkaar?
Dat OTA werkt allemaal niet zo lekker. Uiteindelijk heb ik voor een paar euro een USB stickie gekocht want OTA deed het niet bij mijn Proceed MY23.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarantino
Hmm... ik heb sinds vorige week mijn Ceed sw en daar kreeg ik dezelfde dag nog een melding dat er een OTA update te downloaden was en een 2 uur later kon ik hem installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:33

Quad

Doof

Mijn Ceed SW is uitgeleverd met een versie van februari of ervoor, sindsdien vindt hij geen updates.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Duke
  • Laatst online: 28-05 14:54

The_Duke

ho gek!

rCk schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:29:
[...]

Dat OTA werkt allemaal niet zo lekker. Uiteindelijk heb ik voor een paar euro een USB stickie gekocht want OTA deed het niet bij mijn Proceed MY23.
OTA werkt inderdaad niet, vraag me af of het bij iemand wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarantino
Dan ben ik wel benieuwd hoe mijn auto de update heeft kunnen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Duke

The_Duke

ho gek!

Tarantino schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 12:47:
Dan ben ik wel benieuwd hoe mijn auto de update heeft kunnen downloaden.
Ja dat ben ik ook. Over 2 weken moet mijn Proceed naar de garage voor de 15k beurt, mogen ze de update daar gaan uitvoeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:51
Vandaag bij de KIA dealer wezen kijken voor de E-Niro als potentieel opvolger van mijn huidige Tesla Model 3.

Nette auto (niet de mooiste), stoelen zitten goed en voelde best goed aan in de showroom toen ik erin ging zitten. Goede eerste indruk dus!

Toen zag ik deze ernaast staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7RNzz3IEiUvwl89CSIVtSUCylLo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rgAd7EIL7IgqHPJQ4D9LwrMm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P3u5oLOMkE8K63yPmiMdRcmM9ek=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9tTtTyfSNTrZLmR1nXJmiSZ5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z02m9W6CEDvIjhFMQugZ8BriN0Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/As2rhaz9uZHz4VLwB4PG6zhf.jpg?f=fotoalbum_tile

Pfffff dat is toch wel dik hoor! Helaas niet volledig elektrisch, dus weet niet of dit van de werkgever mag. Maar als het mag komt deze ook op de “in de gaten houden” lijst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

De proceed is echt een dikke bak. Deze kleur vind ik vreselijk, maar als ik geen station wilde (lees: Ceed) was deze echt de runner up geweest.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@PdeBie
Thanks hè, nog anderhalve week dan krijg ik precies die :). Nu duurt het wachten nog langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:27

elsinga

=8-)

Hier wordt gekeken naar een Kia Sportage HEV GT-Plusline in Orange Fusion als nieuwe leaseauto. Iemand enig idee wat de levertijden nu doen? Online roept Kia 22-26 weken, de dealer zegt 9 tot 12 maanden en dus het dubbele.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarantino
Tarantino schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 17:48:
Ik heb op mijn Kia Ceed SW verzwaarde veren besteld, dit zijn dus technisch gezien geen hulpveren en de auto komt ook niet hoger op de poten te staan.
Voor de geïnteresseerden, dit is na en voor de montage van de verzwaarde hoofdveren (mad). Ikzelf zie geen verschil in ruimte tussen band en wielkast. Merk ook geen verschil in rijgedrag bij normale belasting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TscIdxcetgy0c6BlSRUjuD_krFw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kPCrWt3KQxkpaLQUWPiolv8o.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarantino
elsinga schreef op maandag 4 september 2023 @ 19:28:
Hier wordt gekeken naar een Kia Sportage HEV GT-Plusline in Orange Fusion als nieuwe leaseauto. Iemand enig idee wat de levertijden nu doen? Online roept Kia 22-26 weken, de dealer zegt 9 tot 12 maanden en dus het dubbele.
Een collega heeft een maand geleden een witte geleverd gekregen en had daar 9 maanden op gewacht. Wit en zwart worden over het algemeen sneller geleverd dan speciale kleuren, maar ik begrijp dat de levertijden steeds beter onder controle komen. Ik had mijn Ceed in 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Er zijn nog maar 7 in deze kleur en deze uitvoering op kenteken gekomen in Nederland de afgelopen 2 jaar. De dealer had het er over dat ze kleuren ook in batches produceren en als er toevallig op korte termijn een stapeltje in Orange Fusion door de spuiterij gaan en die niet allemaal al verkocht zijn... Ik moet het nog zien....

Volgende zomer tripje naar Noorwegen op de planning staan en met Pinksteren naar Polen. De Kia vlak daarvoor krijgen is aan de ene kant leuk, maar inrijden tijdens zo'n tripje lijkt me wat minder. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedScorpion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-05 07:23

RedScorpion

is geen rooie rakker

@PdeBie - Op zich wel mooie kleur die Proceed (enige waarom ik er niet voor zou kiezen is dat het wel zo'n kleur is waar van je over paar jaar misschien denkt, emmm nee) en eigenlijk had al het zilver op de auto dan zwart moeten zijn. Maar dat is mijn persoonlijke mening ;)

Hier gisteren te horen gekregen dat de bestelde XCeed GT Plusline pas eind nov van dit jaar verwacht gaat worden bij de dealer. Dus we wachten rustig verder af.

"Was ik maar rijk en niet zo knap, zou het leven een stuk gemakkelijker maken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XLord
  • Laatst online: 28-05 09:51
na 1,5 maand wachten op weer een nieuw infotainment unit is het nu hopen dat deze het langer volhoudt dan de vorige die het na een week opgaf.
Als deze ook weer zo snel stuk gaat ben ik benieuwd of de lease maatschappij iets van een regeling heeft om zonder kosten deze auto in te leveren, want ben wel een beetje klaar met de niet werkende infotainment units.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 11:31
XLord schreef op woensdag 6 september 2023 @ 10:39:
na 1,5 maand wachten op weer een nieuw infotainment unit is het nu hopen dat deze het langer volhoudt dan de vorige die het na een week opgaf.
Als deze ook weer zo snel stuk gaat ben ik benieuwd of de lease maatschappij iets van een regeling heeft om zonder kosten deze auto in te leveren, want ben wel een beetje klaar met de niet werkende infotainment units.
Als het dan weer gebeurt, dan klinkt het alsof er ergens anders iets niet goed gaat m.b.t. voltage o.i.d. en het defect eerder een vervolg fout is van de echte oorzaak.
Zou daar, voordat ze met de auto aan het werk gaan, op aandringen naar te laten kijken, of er een accu teveel spanning geeft of er een verkeerde stop ergens zit die niet doorbrand wanneer het wel moet (dan nog, als die doorbrand is er ergens anders een oorzaak, zouden niet zomaar moeten doorbranden, maar helpt wel te voorkomen dat het hele infotainment systeem defect gaat).

Desalniettemin, snap ik jouw houding en zou ik dezelfde houding aannemen. Verwacht dat een vervangende auto wel eerst door de garage aangeboden moet worden, in principe ben je bij hen aangewezen op garantie. Succes ermee, heel vervelend als dit jou overkomt!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Duke

The_Duke

ho gek!

Gisteren mijn Proceed gtplusline 1.5 Dct7 MY23 voor de 15k onderhoudsbeurt weggebracht, ik had ook gevraagd om naar de rammel in de armsteun te kijken.

De rammel in de armsteun is blijkbaar een bekend probleem waar Kia een oplossing voor heeft waar onderdelen voor nodig zijn, deze onderdelen hadden ze niet meer liggen en zijn nu besteld en worden later gemonteerd, duurt maximaal een half uurtje.

Het infotainment/navigatie systeem hadden ze ook meteen geüpdatet, deze kwam bij mij niet via OTA binnen, de medewerkers vertelde mij dat de OTA updates alleen werken op zeer recent uitgeleverd modellen en dat het niet werkt op mijn in april 2023 geleverde Proceed. Ik vind het wel vreemd, ik zie de optie wel in het systeem staan namelijk.

Er waren verder geen bijzonderheden,de auto rijdt nog steeds heel fijn en het is elke keer bij in en uitstappen weer genieten van het schitterende design, wat een pracht auto!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarantino
Dat verklaart waarom bij mij de OTA wel werkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rCk

rCk

The_Duke schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:28:
Gisteren mijn Proceed gtplusline 1.5 Dct7 MY23 voor de 15k onderhoudsbeurt weggebracht, ik had ook gevraagd om naar de rammel in de armsteun te kijken.

De rammel in de armsteun is blijkbaar een bekend probleem waar Kia een oplossing voor heeft waar onderdelen voor nodig zijn, deze onderdelen hadden ze niet meer liggen en zijn nu besteld en worden later gemonteerd, duurt maximaal een half uurtje.

Het infotainment/navigatie systeem hadden ze ook meteen geüpdatet, deze kwam bij mij niet via OTA binnen, de medewerkers vertelde mij dat de OTA updates alleen werken op zeer recent uitgeleverd modellen en dat het niet werkt op mijn in april 2023 geleverde Proceed. Ik vind het wel vreemd, ik zie de optie wel in het systeem staan namelijk.

Er waren verder geen bijzonderheden,de auto rijdt nog steeds heel fijn en het is elke keer bij in en uitstappen weer genieten van het schitterende design, wat een pracht auto!
Fijn hè! Ik ervaar dit laatste ook zo, veel mensen complimenteren ook dat het zo'n mooie wagen is, zal jij vast ook hebben.

Ik heb het deels een plek gegeven dat ze mijn auto zonder het pano dak geleverd hebben, maar toch blijft het zuur. Met dit weer heb je er niet zo heel erg veel aan (te warm) maar de wat minder warme dagen lijkt het me heerlijk. Alles zit er al op, eigenlijk is het natuurlijk een 1e wereldprobleem.
Maar goed, de gratis (compensatie) trekhaak + fietsendrager maken veel goed. (Zie foto, vriendin gecensureerd)

Wat betreft de rammelende armsteun, dit heb ik ook al ervaren, dit ga ik dan ook zeker melden. Verder heb ik nog wat rammeltjes in de deur en B-stijl. Hopelijk kunnen ze dit dan ook nakijken.
Er staat nu sinds 12-06 ongeveer 12600km op, dus ik ga maar vast een beurtje regelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9bTornYXmIQ3iSifbS8lkmOwy88=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xgGDQu23EH3yVCVMElh8ptcS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hussie01
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
The_Duke schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:28:

Ik heb een MY23 van voor April en heb recent wel de OTA update binnengehaald. Je moet er alleen geduld voor hebben, want het kan weken duren voordat het wordt aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
Is er een nieuwe update dan? En wat voegt die toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
rCk schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:51:
[...]

Fijn hè! Ik ervaar dit laatste ook zo, veel mensen complimenteren ook dat het zo'n mooie wagen is, zal jij vast ook hebben.

Ik heb het deels een plek gegeven dat ze mijn auto zonder het pano dak geleverd hebben, maar toch blijft het zuur. Met dit weer heb je er niet zo heel erg veel aan (te warm) maar de wat minder warme dagen lijkt het me heerlijk. Alles zit er al op, eigenlijk is het natuurlijk een 1e wereldprobleem.
Maar goed, de gratis (compensatie) trekhaak + fietsendrager maken veel goed. (Zie foto, vriendin gecensureerd)

Wat betreft de rammelende armsteun, dit heb ik ook al ervaren, dit ga ik dan ook zeker melden. Verder heb ik nog wat rammeltjes in de deur en B-stijl. Hopelijk kunnen ze dit dan ook nakijken.
Er staat nu sinds 12-06 ongeveer 12600km op, dus ik ga maar vast een beurtje regelen.

[Afbeelding]
Dam ben je waarschijnlijk al te laat. je rijdt dan bijna 6000 km per maand? Meeste kia dealers zitten minimaal een maand compleet volgeboekt.

En kia doet vrij moeilijk met over de kilometrage heen gaan die ze aangeven bij de beurt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hussie01
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Ladykiller007 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 15:08:
Is er een nieuwe update dan? En wat voegt die toe?
Nee, de release van 14 jun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Duke

The_Duke

ho gek!

Die inderdaad, herkenbaar aan het gele SoundHound icoontje bij de radio zenders. Die nieuwe optie werkt overigens 9 van de 10 keer niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Duke

The_Duke

ho gek!

rCk schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:51:
[...]

[Afbeelding]
Ik ben uiteindelijk toch wel blij met mijn niet bestelde pano dak, vooral het extra licht wat in de auto komt waardoor het allemaal wat ruimer aanvoelt, ook lekker het dakraam open op binnendoor wegen is fijn. De leasemaatschappij heeft mij inmiddels voor een groot deel gecompenseerd voor de extra bijtelling die ik nu betaal dus dat is wel fijn.

Die rammelende armsteun moet je gelijk doorgeven bij het maken van je afspraak, dan kunnen ze de benodigde onderdelen alvast bestellen en hoef je later niet weer terug. Wel snel die afspraak maken want ze hebben het gillend druk bij de Kia dealers!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 00:47

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Nieuwe Proceed is binnen bij de dealer. Dus zal aankomende week wel gebeld worden voor een afspraak.
Eens kijken wat de verschillen zijn tussen een MY20 en MY23 :D

• Arno

Arno

PF5A

Tussen de 20 en 23 zal niet heel veel zijn. Mijn vorige 19 heeft wel redelijk wat anders dan de 23 :)

Jeremy Clarkson

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-05 22:20
Ik heb mijn Kia Niro SG2 te lang in de zon laten staan met vogelpoep erop en dat lijkt nu in de lak getrokken. Zowel een wasbeurt in de wasstraat als handmatig boenen met microvezeldoekjes heeft niet geholpen. Iemand hier een tip/idee hoe die nog te verwijderen? Of wordt het rondje langs de spuiter 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

laredo schreef op donderdag 7 september 2023 @ 20:15:
Ik heb mijn Kia Niro SG2 te lang in de zon laten staan met vogelpoep erop en dat lijkt nu in de lak getrokken. Zowel een wasbeurt in de wasstraat als handmatig boenen met microvezeldoekjes heeft niet geholpen. Iemand hier een tip/idee hoe die nog te verwijderen? Of wordt het rondje langs de spuiter 8)7
Ik ken wel iemand waar je contact mee kunt opnemen. Welke hoek woon je ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:35
Typhone schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 05:01:
[...]

Ik ken wel iemand waar je contact mee kunt opnemen. Welke hoek woon je ergens?
Er is genoeg spul waarmee je het zelf weg kunt halen. Zoek ff op ggl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ilankroon schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 07:48:
[...]

Er is genoeg spul waarmee je het zelf weg kunt halen. Zoek ff op ggl
Ingevreten vogelpoep ga je niet zelf weghalen zonder verstand van polijsten te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
PdeBie schreef op maandag 4 september 2023 @ 18:47:
Vandaag bij de KIA dealer wezen kijken voor de E-Niro als potentieel opvolger van mijn huidige Tesla Model 3.

Nette auto (niet de mooiste), stoelen zitten goed en voelde best goed aan in de showroom toen ik erin ging zitten. Goede eerste indruk dus!

Toen zag ik deze ernaast staan:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Pfffff dat is toch wel dik hoor! Helaas niet volledig elektrisch, dus weet niet of dit van de werkgever mag. Maar als het mag komt deze ook op de “in de gaten houden” lijst.
Ik heb akkoord van de werkgever dat een volledig benzine mag. Nu de offerte van de LM afwachten.

En ja het is wellicht financieel niet de handigste keuze, maar het oog wil ook wat. :)
Zal wel flink wennen worden qua vermogen 160pk VS de huidige 400+. :p
Binnenkort eens een proefrit plannen om te kijken of het niet teveel afzien wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

PdeBie schreef op maandag 11 september 2023 @ 20:31:
[...]

Ik heb akkoord van de werkgever dat een volledig benzine mag. Nu de offerte van de LM afwachten.

En ja het is wellicht financieel niet de handigste keuze, maar het oog wil ook wat. :)
Zal wel flink wennen worden qua vermogen 160pk VS de huidige 400+. :p
Binnenkort eens een proefrit plannen om te kijken of het niet teveel afzien wordt.
Herkenbaar ;).
Van wat voor auto kom jij af als ik vragen mag?

Ik tokkel inmiddels alweer bijna 2 jaar rond goedkoop in de lease maar daarvoor 400, 500 en 600+ PK gehad. Dat wennen valt niet mee kan ik je verklappen. Met name inhalen met trage vogels of de snelweg / autobahn op gaan vind ik altijd om te huilen. Dat gezegd hebbende: met de huidige benzineprijzen zou ik aan de pomp ook huilen. Mijn oude M6 zou met de kilometers van augustus mij netto circa 3800-4200 euro hebben gekost aan benzine.

Nog 4 nachtjes slapen dan komt de Proceed ein-de-lijk :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
@Typhone ik rij nu een Tesla Model 3 LR AWD. Dus mja….. dat wordt flink wennen.
Overigens is het momenteel ook huilen aan de laadpaal. Ik ben afhankelijk van publieke laadpalen en prijzen van €0,55 per kW zijn eerder regel dan uitzondering.

En aangezien er 75 (volledige accu) ingaan, tikt dat aardig aan t.o.v. wat ik 2~3 jaar geleden betaalde (€0,18 per kW).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05 09:05
@PdeBie Ik ben juist nu aan het kijken naar een Model Y RWD ipv de Proceed die ik nu bijna 4 jaar rij en uit zijn contract gaat.

Vind persoonlijk de Tesla hier in zeker de betere naar de proefrit qua afwerking , vermogen en vooral het afrolgeluid want dat is gewoon niet best in de Kia en ik vind persoonlijk de aandrijflijn ( 1.4T DCT) niet fijn rijden.

Over de 1.5 kan ik niet praten misschien dat hij wat sneller aanvoelt en de DCT automaat niet zo houterig aanvoelt.

Ik zou er zeker eerst goed mee proefrijden want ik ben echt blij als ik er vanaf ben maar goed dit is persoonlijk :9 .

[ Voor 11% gewijzigd door JustC op 12-09-2023 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 00:47

Erazzzer

Fear me, I'm German!

JustC schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 08:21:
Vind persoonlijk de Tesla hier in zeker de betere naar de proefrit qua afwerking
Betere afwerking en Tesla lees je toch niet heel vaak in 1 zin.
Ik weet niet of de Y beter is, maar ik heb nog nooit een 3 gezien waarvan alle 4 deuren recht op de auto zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
@JustC dat ben ik zeker van plan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
@PdeBie

Een model 3 of een (pro)ceed zijn natuurlijk twee verschillende typen auto's. EV vs brandstof is een totaal andere aandrijflijn en beleving. Ik rij nu 3,5 jaar met de Proceed icm de 1.4 DCT en moet zeggen dat hij in de regel prima rijdt. Soms bij een koude start kan de DCT een beetje nukkig zijn maar altijd nog beter dan de ervaring die ik heb gehad met VAG DSG bakken. Afrol geluid is zeker een aandachtsgebied bij de CEED reeks. Bij de Sportage is dit bijv alweer helemaal anders en super stil in de cabine.

Wat betreft de kwaliteit van de model 3 dat ie beter zou zijn dan de Kia (of eigenlijk elk ander merk) is een gewaagde uitspraak. Hoewel de huidige generatie zeker beter lijkt te zijn dan de eerste generaties (die waren echt om te huilen zo slecht) is het nog steeds niet van hoogstaand niveau. Dan te bedenken dat de Tesla's de lijst aanvoert van de meest teruggeroepen auto's wereldwijd is ook niet echt om trots op te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nelis1913
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 05-08-2024
Afgelopen Vrijdag mijn Proceed GT 2020 gekocht in Duitsland.
49000 km op de teller. Nog even wachten op het import proces. Hopelijk snel genoeg op kenteken en kilometers maken.
Uitvoering in het wit, met pano dak. Sta er nog steeds van te kijken wat er allemaal op zit.

• Arno

Arno

PF5A

Een echte GT? Dat is een aardig vlotte wagen :9

Jeremy Clarkson

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nelis1913
Arno schreef op woensdag 13 september 2023 @ 09:28:
Een echte GT? Dat is een aardig vlotte wagen :9
Ja, de 1.6. Klopt, kwam redelijk van zijn plek met test rijden;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PwzJQ8RQMpdS5fwMEMzRox0YRmo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XojR0730zarHp26WVVH0W0ae.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ICnqxXk4VWu2uG4H2-BRU-NQdNg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SXfgccrsJrKZrbh2k2wDZZhQ.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 74% gewijzigd door Nelis1913 op 13-09-2023 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Hier is inmiddels een Kia Sportage HEV GT-Plusline in Orange Fusion in bestelling door de leasemaatschappij. Nu afwachten wanneer deze geleverd gaat worden. De (verlengde) lease van de Skoda Kodiaq loopt eind juni 2024 af, dus eerder dan dat is wel handig. ;)

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Vanochtend opgehaald. 6 maanden en 5 dagen wachttijd dus enigzins redelijk te noemen.
KIA Proceed GTPlusLine met panodak en afneembare trekhaak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x1VdduSeDgNfMxU5RxePZh2DWoU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g4hFVRkd589bVSGgPhSy1G3S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DjYZebHKDgTiLFfd4h237X3guC4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uohEh5NrjZoR8EHlMXqgKns6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
elsinga schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 08:30:
Hier is inmiddels een Kia Sportage HEV GT-Plusline in Orange Fusion in bestelling door de leasemaatschappij. Nu afwachten wanneer deze geleverd gaat worden. De (verlengde) lease van de Skoda Kodiaq loopt eind juni 2024 af, dus eerder dan dat is wel handig. ;)
Ik ook dezelfde uitvoering maar dan in Experience Green.

renzo4000 in "Het grote Kia topic - deel 2"

De Orange fusion is wel een kekke kleur, die ga je niet vaak tegen komen! Ik hoop de mijne in februari 2024 te kunnen rijden (dan loopt mijn huidige Proceed af).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Orange Fusion op een laatste model Sportage GT-Plusline (dus met zwart dak) is nog maar 7x op kenteken gezet (van de 926 stuks). Zeker niet veel dus. ;)

Net even gekeken: groen is 187/926 keer op kenteken gezet bij een GT-Plusline.

[ Voor 21% gewijzigd door elsinga op 15-09-2023 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
elsinga schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 19:59:
Orange Fusion op een laatste model Sportage GT-Plusline (dus met zwart dak) is nog maar 7x op kenteken gezet (van de 926 stuks). Zeker niet veel dus. ;)

Net even gekeken: groen is 187/926 keer op kenteken gezet bij een GT-Plusline.
Die Orange Fusion is ook een gedurfde kleur wat niet voor iedereen is weggelegd. Ik kan zo'n kleur wel waarderen. Ik heb zelf in het verleden den renault megane Orange cayenne gehad. Ik ben die zelf maar een paar keer tegengekomen, ik had er wel bekijks mee iig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/787nkwqFXRRITEf6sazNYJoOQjQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oDXvkdtqyfqDplhevkM3bV0H.jpg?f=fotoalbum_large

De Experience Green is ook wel het Kia kleurtje van dit moment. Ze adverteren ook veel in deze kleur in alle reclames en brochures. Maar ik moet zeggen dat het hem ook goed staat, zeker icm met de two tone zwarte elementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:09
Ik mag een kia ceed sw phev bestellen bij mijn werkgever en had 2 vraagjes:
-ik zie op de optielijst geen jbl staand, is dit standaard of niet beschikbaar?
-wat is ongeveer de levertermijn?

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-05 21:25
renzo4000 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 20:22:
[...]

Die Orange Fusion is ook een gedurfde kleur wat niet voor iedereen is weggelegd. Ik kan zo'n kleur wel waarderen. Ik heb zelf in het verleden den renault megane Orange cayenne gehad. Ik ben die zelf maar een paar keer tegengekomen, ik had er wel bekijks mee iig.

[Afbeelding]

De Experience Green is ook wel het Kia kleurtje van dit moment. Ze adverteren ook veel in deze kleur in alle reclames en brochures. Maar ik moet zeggen dat het hem ook goed staat, zeker icm met de two tone zwarte elementen.
Ik ben weer voor komo grijs (penta metal) gegaan. Was goedkoper in de lease als actiemodel. Vind t op een sportage beter ogen dan op een ceed sw (vorige auto). Al is de kleur ook heeeeel iets anders. Volgens dealer zou het dezelfde kleurcode moeten zijn als op de ceed. Maar het bevalt tot nu toe goed. De HEV komt vlot van de plek (zeker vergeleken met de 1.0 handbak die ik hiervoor had) en is zeer stil aan boord. Wel is het stuurgedrag wat minder scherp dan van de ceed, maar het natuurlijk ook een ander soort auto. Cruist in ieder geval heerlijk.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
izzet3838 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 22:34:
Vraag 1 weet ik zo het antwoord niet op, maar kan ik opzoeken. Heb de folders hier liggen.

Antwoord op vraag 2 is ongeveer 7~10 maand.

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:09
PdeBie schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:12:
[...]

Vraag 1 weet ik zo het antwoord niet op, maar kan ik opzoeken. Heb de folders hier liggen.

Antwoord op vraag 2 is ongeveer 7~10 maand.
Zou heel fijn zijn dankje :)

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
@izzet3838 helaas staat er in de brochure enkel dat het om een "meeruitrusting" gaat bij de Ceed en Proceed. Wellicht dat het dus geen optie is bij de Ceed SW. Beste is toch even om de dealer te bellen. Misschien kan het pas vanaf een bepaald uitrustingsniveau.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Als ik in de configurator kijk is JBL geluid alleen op de ceed sw executive versie (dus niet de phev).
Maar ik neem aan dat je de auto niet via internet gaat bestellen zonder langs de dealer te gaan.

• PdeBie
jongetje schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 14:25:
Als ik in de configurator kijk is JBL geluid alleen op de ceed sw executive versie (dus niet de phev).
Maar ik neem aan dat je de auto niet via internet gaat bestellen zonder langs de dealer te gaan.
Ah, zelfde als bij de Niro EV dus. Pas bij de duurste uitvoering.

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:42
laredo schreef op donderdag 7 september 2023 @ 20:15:
Ik heb dit een aantal jaren geleden ook gehad op mijn (toen) Ford Focus. Had ik eerst nog de hoop het weg te kunnen poetsen, het eindigde met de constatering dat de blanke laklaag kapot was. En ja, dat komt door dikke plakkaten vogelpoep. Vooral die van meeuwen en duiven is berucht. Spuiten van de liggende delen was de enige remedie.... En 1.500 euro verder.

• rowicom
Nelis1913 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 09:27:
Afgelopen Vrijdag mijn Proceed GT 2020 gekocht in Duitsland.
49000 km op de teller. Nog even wachten op het import proces. Hopelijk snel genoeg op kenteken en kilometers maken.
Uitvoering in het wit, met pano dak. Sta er nog steeds van te kijken wat er allemaal op zit.
Let er op, dat er een Kia afleveringssticker voorin het onderhoudsboekje zit. En dat ie op tijd zijn beurten gehad heeft, zowel qua kilometers als qua tijd. Alleen dat (sticker en beurten) geeft je recht op de 7 jaar Kia garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

izzet3838 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 22:34:
JBL Pro zit sowieso in de GT plusline (dat rij ik). Ik dacht dat de Business een andere sperakerset had.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Bij de Sportage ook alleen premium geluid (Harman Kardon) in de duurste uitvoering, bij broertje Hyundai Tucson al halverwege het programma. Daardoor nog getwijfeld of ik niet de Tucson zou nemen... Maar wilde toch nog wat features uit de duurdere uitvoeringen en dan wordt de Tucson ineens duurder dan de Sportage. Keuze dus vlot gemaakt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@elsinga Ik wil je niet teveel teleurstellen maar de Harmon Kardon audio in de sportage is om te huilen zo slecht. Er zijn zelfs berijders die de standaard audio uit de andere uitvoeringen beter vinden klinken. Zelf heb ik nu een Proceed met jbl en die vind ik persoonlijk niet al te best en die wordt bejubeld tov de Harmon Kardon.

Voor mij maakt het niet zoveel uit aangezien ik de audio toch nog laat aanpassen achteraf.

Hier bij onze Duitse vrienden lees je oa het ongenoegen over de HK audio: https://www.motor-talk.de...-sehr-flach-t7288861.html

[ Voor 15% gewijzigd door renzo4000 op 17-09-2023 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van Dijk
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 20-03-2024
Hier afgelopen zaterdag een kia sportage Gt-plusline besteld in het Deluxe White en met electrische trekhaak. Nu dus wachten komende maanden. Ben benieuwd wanneer die geleverd kan worden
Iemand met dezelfde kleur die hem.al.heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis1913
rowicom schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 22:07:
[...]

Let er op, dat er een Kia afleveringssticker voorin het onderhoudsboekje zit. En dat ie op tijd zijn beurten gehad heeft, zowel qua kilometers als qua tijd. Alleen dat (sticker en beurten) geeft je recht op de 7 jaar Kia garantie.
Klopt, even een what if. Gewoon benieuwd.
Stel dit was niet het geval? Kun je dan nooit meer die 7 jaar garantie ontvangen? Als je pak hem beet 1 keer een onderhoud te laat hebt gehad?
En dit is alleen bij dealer onderhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Nelis1913 schreef op maandag 18 september 2023 @ 13:30:
[...]

Klopt, even een what if. Gewoon benieuwd.
Stel dit was niet het geval? Kun je dan nooit meer die 7 jaar garantie ontvangen? Als je pak hem beet 1 keer een onderhoud te laat hebt gehad?
En dit is alleen bij dealer onderhoud?
Voor wat ik gelezen heb, passen ze één keer coulance toe. Mits de overschrijding niet meer is dan 1000 km en qua tijd 1 maand. Komt het meerdere keren voor, dan kun je de garantie echt vergeten. En je vraag ''bij dealeronderhoud''? Snap die niet helemaal. Onderhoud door een niet-dealer die wel originele KIA-materialen gebruikt, wordt toegestaan op grond van Europese wetgeving. Maar ook dan moet het serviceboekje kloppen met de intervalwaardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis1913
rowicom schreef op maandag 18 september 2023 @ 13:39:
[...]

Voor wat ik gelezen heb, passen ze één keer coulance toe. Mits de overschrijding niet meer is dan 1000 km en qua tijd 1 maand. Komt het meerdere keren voor, dan kun je de garantie echt vergeten. En je vraag ''bij dealeronderhoud''? Snap die niet helemaal. Onderhoud door een niet-dealer die wel originele KIA-materialen gebruikt, wordt toegestaan op grond van Europese wetgeving. Maar ook dan moet het serviceboekje kloppen met de intervalwaardes.
👍
Ja dat bedoelde ik. Thx

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JBg4t6wBmOvILtYGtsJpNz8c9KU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/coENyW7NDKdB2hzAElbts7B5.jpg?f=fotoalbum_large
Bijna 2000 km en een weekje in Istrië, Kroatië verder. Auto rijdt prima, de bergpassen in Oostenrijk zijn geen probleem voor de 1.5 automaat. Wel haal ik 'm van de eco stand af om directer respons op het gas te krijgen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Heeft die een eco stand ja? 8)7

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ja, staat het standaard op. Maar hier zet ik 'm dan direct op normaal, en bij een inhaalactie of even gassen, op de sportstand.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Oh ik heb serieus alleen normaal en sport. Normaal is de standaard hier.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• pixels66
Vandaag is er een “chrome delete” gedaan op mijn Proceed. De grill, raamlijsten, dorpellijsten, voorbumperlijsten en die gekke HDMI poorten op de achterkant nu zwart. Ik ben onwijs tevreden met het resultaat en die deel ik natuurlijk ff!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cYVRgQaFbWACkvrGAKJgsEZY8Oc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qqR1GYNgzbg262kVxu7i9TyS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5xhGXsKNHA16BuuLRV6T4hQwl_A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KVpAQyfE7YA7NbzcBPHn5bZU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U0eW1iAZP3fybf9kQ_3_1bTEtBY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KmMsjBfvzjOfIIr8zLoJAkuQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-61aQW3vHlJkc5mJJxg7jXYqgxo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iBcMxTOaY6DYZo4IeQZSfqai.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05 09:05
Staat hem wel goed zeg.. !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@pixels66 Wel de moeite nemen om je eigen kenteken te blurren, maar niet die van je buren :/

PS. Wel een leuke uitvoering zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Is bij de Proceed MY24 de adaptieve cruisecontrol uit te schakelen eigenlijk? Ik heb het geprobeerd met knoppen langer indrukken maar die adaptieve functie blijft altijd ingeschakeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Typhone schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:41:
Is bij de Proceed MY24 de adaptieve cruisecontrol uit te schakelen eigenlijk? Ik heb het geprobeerd met knoppen langer indrukken maar die adaptieve functie blijft altijd ingeschakeld.
Dat is niet meer mogelijk. Dealer vertelde mij tijdens bestellen/oriënteren (van een Ceed SW in mijn geval) dat het op last van de EU altijd aan moet staan als de auto over de functie beschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:15

-d-

Na heel veel auto's kijken hebben we besloten om een tweedehands hybride Niro te kopen (we gebruiken nu nog af en toe een deelauto van Greenwheels, dus we hebben nog geen eigen auto). We twijfelen nog een beetje over de pre of post 2019/20 facelift versie. Uiterlijk vinden we van beide prima, het is toch meer het scherm wat bij de pre-2019 wat ouderwetser overkomt. Is er verder nog een wezenlijk verschil wat ik over het hoofd zie?

Ik zie bij een dealer een 'Hybrid Edition' uit 2019 staan met verwarmde stoelen (wat wel een vereiste is voor ons), die is een stuk voordeliger dan de DynamicPlusLine met vergelijkbare kilometers. Ik vind over die Hybrid Editions ook niet zo veel terug, is dit een tijdelijke uitgave geweest o.i.d?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Volgens mij is het een launch editie wat in beperkte oplage is geweest en veel features van de DPL en Executiveline heeft.

Ik zou zelf niet voor de oudere versies gaan omdat de nieuwere een elektronische handrem heeft, de oudere versie moet je links van je met je voet? aantrekken.

[ Voor 39% gewijzigd door Quad op 19-09-2023 15:33 ]

PVOutput☀️

Pagina: 1 ... 57 ... 72 Laatste