Aan een band alleen heb je niet veel bij pech. Je bedoelt een reservewiel.sgouman schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:09:
Huh heeft de proceed toch een reserveband? Dat wist ik helemaal niet.
Mijn keuze is destijds op de Ceed SW gevallen omdat ik een PHEV wilde waar de vastframe rolstoel van mijn vrouw in past zonder de bank plat te hoeven gooien. Gelukkig kan de rugleuning van de rolstoel wel plat, anders was het niks geworden 
Ik kwam uit een Ioniq HEV, waar de rolstoel precies in paste (wederom, met rugleuning plat), en had bijna de PHEV daarvan besteld, maar met de hogere laadvloer ivm de accu (die zit in de HEV in zijn geheel onder de achterbank) paste dat uiteindelijk niet.
Wij kunnen samen prima op vakantie met de SW PHEV, er is naast de rolstoel nog plek voor een grote koffer en er gaan nog wat tassen en een handbagagekoffer op de achterbank mee. Geen idee hoe we dit zouden moeten doen als we ook nog een kind zouden hebben, busje kopen denk
Ik kwam uit een Ioniq HEV, waar de rolstoel precies in paste (wederom, met rugleuning plat), en had bijna de PHEV daarvan besteld, maar met de hogere laadvloer ivm de accu (die zit in de HEV in zijn geheel onder de achterbank) paste dat uiteindelijk niet.
Wij kunnen samen prima op vakantie met de SW PHEV, er is naast de rolstoel nog plek voor een grote koffer en er gaan nog wat tassen en een handbagagekoffer op de achterbank mee. Geen idee hoe we dit zouden moeten doen als we ook nog een kind zouden hebben, busje kopen denk
Wat voor banden zitten er onder? Mijn SW is geleverd op michelin banden en ik ben echt een zeikerd qua geluiden, maar heb nergens last van. Ze worden ook wel eens geleverd op wat mindere banden, wellicht dat je daar nog winst kan halen.JvdW schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 14:28:
[...]
Ik heb een nieuwe Ceed SW gehad, ruime auto, verder allemaal prima. Maar kan inderdaad beamen dat het bandengeruis serieus aanwezig is.
edit: misquote, was eigenlijk voor @Paulus Opinion
[ Voor 5% gewijzigd door jessy100 op 12-07-2023 12:04 ]
Mijn Ceed SW staat ook op Michelin, geen vervelende geluiden tot nu
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
GT-Plusline krijgt toch sowieso de Michelin?jessy100 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 12:03:
[...]
Wat voor banden zitten er onder? Mijn SW is geleverd op michelin banden en ik ben echt een zeikerd qua geluiden, maar heb nergens last van. Ze worden ook wel eens geleverd op wat mindere banden, wellicht dat je daar nog winst kan halen.
edit: misquote, was eigenlijk voor @Paulus Opinion
Ik heb iig Michelin banden en erg veel last van bandengeruis.
Ja de Pilot Sport 4, ik heb de mijne laten omwisselen voor CrossClimate 2 (all-season)hussie01 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:15:
[...]
GT-Plusline krijgt toch sowieso de Michelin?
Hier de Proceed GT-Plusline. Het ligt heel erg aan welk wegdek je rijdt. Ik ben zeker van mening dat er diverse auto's stiller zijn in dit segment. Maar het valt mij niets tegen. Ook inderdaad met de Pilot Sport 4.
Volgende week weer een lang weekend naar Oostenrijk, nu zonder caravan. Dan eens kijken hoe mijn oren en hoofd het vinden na urenlang harder dan 120 rijden.
Volgende week weer een lang weekend naar Oostenrijk, nu zonder caravan. Dan eens kijken hoe mijn oren en hoofd het vinden na urenlang harder dan 120 rijden.
Merk je ook enig verschil?Ladykiller007 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:32:
[...]
Ja de Pilot Sport 4, ik heb de mijne laten omwisselen voor CrossClimate 2 (all-season)
Ik heb niet gereden met de Pilot Sport 4 onder de Ceed. Het scheelt 4 jaar lang 8€ per maand als ik all season banden zou nemen omdat ik m’n Ceed een leasebak is.
Onder m’n vorige auto, een Ford Fiesta STLine had ik wel de Michelin Pilot Sport 4 en dat waren onder die auto echt hele goede banden. Over het geluid kan ik geen uitspraak doen, de Fiesta STLine versie is extra geïsoleerd en is heerlijk stil in tegenstelling tot de Ceed.
Bij de Kia dealer vertelden ze me dat ik voor Vredestein had moeten gaan, die zouden stiller zijn.
Met de meegeleverde Michelins had ik nergens last van. Nu liggen er Pirelli P-Zeros op en het geluid is vreselijk.hussie01 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:15:
[...]
GT-Plusline krijgt toch sowieso de Michelin?
Terwijl volgens het bandenlabel de Pilot Sport 71dB geluid maken en de P-Zero 67dB op 225/40/18Y banden, zit er een ander geluid in?Erazzzer schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 22:54:
[...]
Met de meegeleverde Michelins had ik nergens last van. Nu liggen er Pirelli P-Zeros op en het geluid is vreselijk.
Ik mag tegen de winter ruilen naar winterbanden, ga wel even uitzoeken wat stillere banden zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 13-07-2023 08:10 ]
Ik rij op Vredestein all season banden. Nu is een all season band altijd een compromis(van alles net niet en toch een beetje, net als een combimagnetron en een was-droog machine etc), dus deze banden hebben wel wat ruis ja. Ik stoor me er niet zo aan eerlijk gezegd. Harder dan 120 rij ik toch nooit, ook niet op vakantie naar Duitsland(3 kinderen achterin, dan is hard rijden nog onverstandiger).
Ik stoor me meer aan alle kraakjes van het interieur en de achterklep eigenlijk..
Ik stoor me meer aan alle kraakjes van het interieur en de achterklep eigenlijk..
[ Voor 0% gewijzigd door pixels66 op 13-07-2023 08:44 . Reden: Typo ]
Die pianolak onderdelen is wel echt rommel hoor. Zelfs met een zeer zachte doek krijg je dat niet krasvrij schoon. En het word al zo makkelijk vies.
HiLadykiller007 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 22:09:
[...]
Ik heb niet gereden met de Pilot Sport 4 onder de Ceed. Het scheelt 4 jaar lang 8€ per maand als ik all season banden zou nemen omdat ik m’n Ceed een leasebak is.
Onder m’n vorige auto, een Ford Fiesta STLine had ik wel de Michelin Pilot Sport 4 en dat waren onder die auto echt hele goede banden. Over het geluid kan ik geen uitspraak doen, de Fiesta STLine versie is extra geïsoleerd en is heerlijk stil in tegenstelling tot de Ceed.
Bij de Kia dealer vertelden ze me dat ik voor Vredestein had moeten gaan, die zouden stiller zijn.
Ik heb ook Vredestein nu en die zijn idd een stuk stiller.
Ilan
Je zou dit kunnen overwegen:Sjaak_Trekhaak schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:37:
Die pianolak onderdelen is wel echt rommel hoor. Zelfs met een zeer zachte doek krijg je dat niet krasvrij schoon. En het word al zo makkelijk vies.
€11,36 45%OFF | Voor Kia Sportage NQ5 2022-2023Car Interieur Film Dashboard Piano Board Shift Center Console Anti-Kras Transparante Tpu Ppf Film
https://a.aliexpress.com/_EQZMLfh
Of dit:
Kadore for Kia Sportage 2023 Hybrid SUV Peach Wood Style Center Console Interior Gear Shift Panel Frame Cover Trim LHD (Electronic Shifter Only) 2pc https://a.co/d/5C3mZDE
Denk dat het allebei niet zaligmakend is maar je hebt iig geen last meer van je pianolak.
Mijn eigen tip is om de juiste doeken te gebruiken, dus niet die standaard microvezeldoeken maar glasdoeken zoals deze:
https://www.carclean.com/...-glass-towel-40x40cm.html
En met beleid gebruiken, niet gaan boenen!. Daarnaast altijd checken of er geen rommel in je doeken zitten... één zandkorreltje is genoeg voor een krassen fest!
[ Voor 19% gewijzigd door renzo4000 op 21-07-2023 13:29 ]
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ik doe het met een brillendoekje. Werkt eigenlijk best goed en geen krassen.Sjaak_Trekhaak schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:37:
Dat worden mijn volgende setje banden dan... Ff snel oprijden dit setjeIlankroon schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 13:11:
[...]
Hi
Ilan
En voorheen dus Michelin?Ilankroon schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 13:11:
[...]
Hi
Ilan
Ik heb hetzelfde idee met mijn Niro (2018). Ik zie eigenlijk geen enkele reden om die plaat er niet standaard uit te halen, en er een (beklede) plaat op maat voor in de plek terug te maken. Of zou dat nog iets met akoustiek ofzo te maken kunnen hebben?pixels66 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:00:
Zo, de Proceed is vakantieklaar. Was toevallig aan een oliebeurtje toe en dat is gisteren gedaan. Binnenkort even voor een garantie klus terug, een van de spanrollen maakt een bijgeluid, al enige maanden overigens. Verder de dubbele bodem uit de kofferbak gehaald(6 schroeven) en daarmee ineens een hoop ruimte om de vakantie tegemoet te rijden! Wat slecht te zien, maar vooral aan de achterbumper zijde komt dan veel ruimte vrij, daar is het dieper.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.bol.com/nl/nl...handschoenen/12965/16724/Sjaak_Trekhaak schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:37:
Ik moet zeggen dat het bij mij nog meevalt na een kleine 40K kilometer.
Ja, er moet misschien wat vaker een doekje overheen als je wilt, maar ik heb nou niet echt krasjes op de middenconsole. Hier gaat de microvezel doek van de Action eroverheen.
Zijn er trouwens rijders van een Sportage PHEV hier? Het blijkt dat die auto's niet meer mogen rijden als de laatste software update is geinstalleerd!
Gaat om de Sportage 5 Phev. De laatste software update bevat (blijkbaar) niet alleen multimedia updates. En daar zit ergens een bug. Hierdoor geeft de auto storing meldingen bij verschillende rijders. Advies/opdracht van Kia is nu dat de betreffende auto's niet meer mogen tijden, en worden afgesleept naar dealer. Op dit moment is er nog geen oplossing voor. Nog veel onduidelijk https://www.kiaclub.nl/to...functies/page/3/#comments
AFgelopen woensdag nieuw glas gekregen, ging sneller dan verwacht.Ladykiller007 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:52:
[...]
Succes ermee
Bij mij was het ook een gedoe om de ADAS weer goed gekalibreerd te krijgen, uiteindelijk is dat wel gelukt
1.5 uur gezet, ging mooi vlot, geen issues met kalibratie zover ik als ik heb opgemerkt.
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Ik heb ook al een nieuwe voorruit sinds enkele weken. Sprong een barst in na steenslag. Heeft Kia zwakke voorruiten of zo? Na 4000 km al een nieuwe ruit... Nadien één keer uit het niets een noodstop gehad op de snelweg, schrok me helemaal wezenloos. Maar het is bij één keer gebleven, ga er daarom nog maarvanuit dat het niet aan de nieuwe ruit ligt (waar een camera en weet ik veel wat nog achter zit).
Onder mijn ProCeed zitten ook Michelen banden. Goede tip voor wat betreft Vredestein, ga ik zeker proberen voor elkaar te krijgen bij de leasemaatschappij.
Onder mijn ProCeed zitten ook Michelen banden. Goede tip voor wat betreft Vredestein, ga ik zeker proberen voor elkaar te krijgen bij de leasemaatschappij.
Nabrandertje.... Die 'brillendoekjes' heeft Action in het groot, zeg 40x40 cm. Geweldig om displays krasvrij te poetsen (ook vingerafdrukken) en helemaal veilig voor je pianolak dus. Kosten een paar dubbeltjes en liggen bij de microvezel(vaat)doeken.sgouman schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 15:16:
[...]
Ik doe het met een brillendoekje. Werkt eigenlijk best goed en geen krassen.
Dat is een probleem bij de meeste nieuwere auto's. Voorruiten worden steeds dunner en dus zwakker om gewicht te besparen. Ik reed een jaar of 8 terug met een toen nog vrij nieuwe Peugeot 107 op de snelweg waar een steentje op een paar cm van de rand op de ruit klapte, en nog voor de eerstvolgende afrit knalde er een barst in vanaf het sterretje naar de zijkant.Paulus Opinion schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 10:38:
Ik heb ook al een nieuwe voorruit sinds enkele weken. Sprong een barst in na steenslag. Heeft Kia zwakke voorruiten of zo?
origineel zat er bij mij en saint gobain in dat is een van de betere naast pilkington enz..Paulus Opinion schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 10:38:
Ik heb ook al een nieuwe voorruit sinds enkele weken. Sprong een barst in na steenslag. Heeft Kia zwakke voorruiten of zo? Na 4000 km al een nieuwe ruit... Nadien één keer uit het niets een noodstop gehad op de snelweg, schrok me helemaal wezenloos. Maar het is bij één keer gebleven, ga er daarom nog maarvanuit dat het niet aan de nieuwe ruit ligt (waar een camera en weet ik veel wat nog achter zit).
Mogelijk dat het ruit wat dunner is dan normaal gesproken want er kan dus geen akoestisch glas in….
Iemand ervaring met het bestellen van een kia via leaseplan? Via de configurator bij kia kan ik velgen inclusief banden kiezen, bij leaseplan niet.
De ceed dynamicplus line heeft alles wat ik wil behalve mooie velgen. Daar wil ik dus een andere set velgen op of ik moet voor gtline kiezen maar dan gaat de catalogus weer 3k omhoog.
De ceed dynamicplus line heeft alles wat ik wil behalve mooie velgen. Daar wil ik dus een andere set velgen op of ik moet voor gtline kiezen maar dan gaat de catalogus weer 3k omhoog.
Klopt inderdaad, ik hoef niet persé een gtline alleen net een deftiger velgje. Sportstoelen hoef ik bijvoorbeeld ook niet en de auto oogt echt heel anders met een leuk velgje.Quad schreef op zondag 23 juli 2023 @ 14:44:
@Zackito je krijgt voor die 3k ook andere, sportievere, bumpers, die mi veel verschil maken.
Uiterlijke schoon vond ik niet zo belangrijk dus is het voor mij bij de Dynamicplusline gebleven.
Je kan waarschijnlijk via dealer wel velgen op laten nemen in het leasecontract. Voorbeeld, ik heb 3 jaar geleden een 2021 model Niro HEV gekregen, na een paar ritten in het donker beviel mij de standaard verlichting niet. Daarop heb ik de dealer gevraagd of dit vervangen kon worden voor LED lampen, dat kon, en leasemaatschappij heeft het verrekend in het leasecontract. deze werd daardoor 1 euro/maand meer.
Een voordeel, cataloguswaarde wordt er niet duurder op omdat dit pas bij dealer wordt uitgevoerd ipv fabriek.
Een voordeel, cataloguswaarde wordt er niet duurder op omdat dit pas bij dealer wordt uitgevoerd ipv fabriek.
[ Voor 12% gewijzigd door Quad op 23-07-2023 14:52 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ja LED in plaats van "hallo geen" licht is wat mij betreft een no brainer. Men moet zich schamen dat ze niet standaard LED monteren, halogeen is echt slecht qua lichtbeeld.
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Beetje jammer dat er geen side skirts op zitten bij de gt pluslineQuad schreef op zondag 23 juli 2023 @ 14:44:
@Zackito je krijgt voor die 3k ook andere, sportievere, bumpers, die mi veel verschil maken.
Uiterlijke schoon vond ik niet zo belangrijk dus is het voor mij bij de Dynamicplusline gebleven.
Morgen gaan testrijden met een Ceed Sw en Megane, hopelijk dinsdag dan de keuze maken uit één van deze 3.

Was vrijdag nog overtuigd dat het de Ceed Sw ging worden had toen ook met de Opel astra tourer gereden, was best een leuk testritje maar die 1.2 motor hield me wat tegen, de 1.6B hybride is qua prijs buiten proportie imo voor een Astra.
Zaterdag viel men oog via een ander forum dan op de Megane Grandtour heb bij de Megane wat meer het gevoel dat deze op langere termijn minder saai zal worden, de testrit zal hopelijk veel duidelijk maken
Kia heeft wel veel opties voor zijn prijs, €32.739 voor een Sw GT Line 1.5T 160PK DCT7 met optie Drive assistance pack DCT waar nog eens €10.000 overname vanaf gaat.

Was vrijdag nog overtuigd dat het de Ceed Sw ging worden had toen ook met de Opel astra tourer gereden, was best een leuk testritje maar die 1.2 motor hield me wat tegen, de 1.6B hybride is qua prijs buiten proportie imo voor een Astra.
Zaterdag viel men oog via een ander forum dan op de Megane Grandtour heb bij de Megane wat meer het gevoel dat deze op langere termijn minder saai zal worden, de testrit zal hopelijk veel duidelijk maken
Kia heeft wel veel opties voor zijn prijs, €32.739 voor een Sw GT Line 1.5T 160PK DCT7 met optie Drive assistance pack DCT waar nog eens €10.000 overname vanaf gaat.
[ Voor 11% gewijzigd door Funky22 op 23-07-2023 23:25 ]
https://discord.gg/x8uWt9
@Funky22 In dit topic zal je vooral getipt gaan worden om voor de Kia te gaan. Voor de prijs/kwaliteit verhouding kan je daar best subjectief al een oordeel over vellen, maar proefrijden is inderdaad de beste manier om te kijken wat je het beste vindt passen. De megane is wel op het eind van zijn latijn, gaat alweer mee sinds 2016 (!) en heeft een paar keer een facelift gehad. Als je naar de astra kijkt zou je ook naar de Peugeot 308 kunnen kijken. Feitelijk onderhuids gelijk aan elkaar maar qua looks en opties kan het net even verschillen.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Vanochtend fam weggebracht naar schiphol. 3 grote koffers en 2 trolleys pasten makkelijk in de bak. Met z'n 5en in de auto waren de verkeersborden boven de weg ook meteen verlicht 
Jammer dat er geen automatische koplampverstelling in zit.
Heb jij toevallig nog scherp wat de voor en nadelen van genoemde opties zijn? Die Turtle en Hapro dragers zitten beide tegen de 200 euro aan. De Thule wingbar lijkt herbruikbaar op een eventuele volgende auto met een ander voetensetje.JvdW schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:37:
Voor als iemand op zoek is, en het zich afvraagt.
De Hapro Cronos Aero 3 dakdragers passen op een Kia Sportage NQ5. Zo worden ze ook verkocht.
Echter moet je bij dit merk dus opassen dat je dak eigenlijk niet meer naar achteren open kan schuiven als je je aan de voorschriften houd. En dat staat niet vermeld in de beschrijvingen!
Het kan wel, maar dan staan de dakdragers ongeveerd 85cm uitelkaar in tegenstelling tot de 70cm die in het foldertje staat.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Thule adverteert met de Thule Wingbar Evo (€€€), die zou passen op de Sportage ivm schuifdak.
En dan is er nog de Turtle Air 2 (€€)
De wijzen komen uit het Oosten!
De Turtle ziet er wat mooier uit, geen uitstekende delen, en niet duur. <200,-NoepZor schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:19:
[...]
Heb jij toevallig nog scherp wat de voor en nadelen van genoemde opties zijn? Die Turtle en Hapro dragers zitten beide tegen de 200 euro aan. De Thule wingbar lijkt herbruikbaar op een eventuele volgende auto met een ander voetensetje.
De Hapro die ik nu heb komt van marktplaats, ook niet duur, 100,-
Ik heb nog getwijfeld een Thule samen te stellen, daar koop je alles los, rails, voetjes, kit.
Al met al wordt de Thule Wingbar Evo erg duur. De vormgeving lijkt verdacht veel op de Hapro, en andersom.
Andere auto? Grote kans dat je een andere afmeting van de stangen nodig hebt, en alsnog een auto speciefieke kit erbij moet bestellen. Geen voordeel voor de Thule in mijn belevening dan. Gewoon op marktplaats, het is zo weg.
Na einde proefrit met de Kia Xceed, naar Renault gegaan heb net een Renault grandtour R.s line 160 tce edc (Rood) bestelt.
Vond de Opel astra tourer vergeleken met de Xceed een veel fijnere auto om mee te rijden maar bij de Megane had ik pas echt het gevoel zowel qua afwerking als rijgedrag :Dit is het
Vond de Opel astra tourer vergeleken met de Xceed een veel fijnere auto om mee te rijden maar bij de Megane had ik pas echt het gevoel zowel qua afwerking als rijgedrag :Dit is het
@Funky22 gefeliciteerd met je keuze! Hoewel het mijn keuze niet zou zijn (de megane zit in zijn eol fase), blijkt wel weer dat proefrijden belangrijk is.
Wel interessant dat je de megane boven de ceed (of xceed?) verkiest aangezien in de autotesten de ceed (bijna)altijd de betere van de twee is. Wat was voor jou de doorslag? Rijgedrag en afwerking zitten bij de ceed op hetzelfde niveau al dan niet beter...
Wel interessant dat je de megane boven de ceed (of xceed?) verkiest aangezien in de autotesten de ceed (bijna)altijd de betere van de twee is. Wat was voor jou de doorslag? Rijgedrag en afwerking zitten bij de ceed op hetzelfde niveau al dan niet beter...
Buiten de kilometer teller van de Ceed vind ik het dashbord niet veel vernieuwend, nu op zich een vrij mooie auto maar lijkt me wel eentje waar je snel op uitgekeken raakt, dat je achter elk dashboard knopje je een rode verlichting hebt vond ik minder vooral s'nacht is dat nogal aanwezig (kon je ook niet veranderen volgens de verkoper)
Qua beleving op de weg vond ik de Megane leuker, de test auto was ook een 160Pk R.s line (de meeste tests gebruiken waarschijnlijk de standaard 140pk versie) , wat ik ook merkte is dat de Megane soepeler omging met schakelen, de Opel was een handgeschakelde maar die vond ik ook veel leuker qua beleving dan de Ceed dat 1.2 motortje ronkt heerlijk als je de gas vol indrukt,
Nu ik ga de Ceed ook niet afschilderen als slecht uiteindelijk is het gewoon een mooie degelijke auto die veel waar geeft voor zijn geld.
Edit: wat ik toch ook een dingetje vond bij de Kia was het rol geluid tijdens het rijden was zelf luider dan bij men fiat tipo sedan van 2019
Qua beleving op de weg vond ik de Megane leuker, de test auto was ook een 160Pk R.s line (de meeste tests gebruiken waarschijnlijk de standaard 140pk versie) , wat ik ook merkte is dat de Megane soepeler omging met schakelen, de Opel was een handgeschakelde maar die vond ik ook veel leuker qua beleving dan de Ceed dat 1.2 motortje ronkt heerlijk als je de gas vol indrukt,
Nu ik ga de Ceed ook niet afschilderen als slecht uiteindelijk is het gewoon een mooie degelijke auto die veel waar geeft voor zijn geld.
Edit: wat ik toch ook een dingetje vond bij de Kia was het rol geluid tijdens het rijden was zelf luider dan bij men fiat tipo sedan van 2019
[ Voor 7% gewijzigd door Funky22 op 24-07-2023 21:11 ]
D'r zit links van je stuur een knop om de hoogte van je lampen te verstellen. Ik ben veel verblind door sleurhuttrekkers die dat niet snappen de afgelopen dagen.Ladykiller007 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 12:38:
Vanochtend fam weggebracht naar schiphol. 3 grote koffers en 2 trolleys pasten makkelijk in de bak. Met z'n 5en in de auto waren de verkeersborden boven de weg ook meteen verlicht
Klopt, die had ik gezien. Maar doelde meer erop waarom dat niet automatisch gaat 🙄Robicide schreef op maandag 24 juli 2023 @ 22:02:
[...]
D'r zit links van je stuur een knop om de hoogte van je lampen te verstellen. Ik ben veel verblind door sleurhuttrekkers die dat niet snappen de afgelopen dagen.
Ik heb een tijd in een Renault Megane gereden en waar ik mij heel snel aan ergerde en ook niet beter werd is het infotainment systeem. Dat is zo super traag in vergelijking met andere auto's. En helaad wordt dat niet beter na updates.Funky22 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 19:44:
Buiten de kilometer teller van de Ceed vind ik het dashbord niet veel vernieuwend, nu op zich een vrij mooie auto maar lijkt me wel eentje waar je snel op uitgekeken raakt, dat je achter elk dashboard knopje je een rode verlichting hebt vond ik minder vooral s'nacht is dat nogal aanwezig (kon je ook niet veranderen volgens de verkoper)
Ik heb een vraagje:
Ik heb een Picanto van 2019 op het oog. Echter is de laatste beurt na 13 maanden geleden uitgevoerd ipv 12. Heeft dit gevolgen voor de fabriekgarantie. Buiten heeft de auto elk jaar gewoon onderhoud gehad.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Ik heb een Picanto van 2019 op het oog. Echter is de laatste beurt na 13 maanden geleden uitgevoerd ipv 12. Heeft dit gevolgen voor de fabriekgarantie. Buiten heeft de auto elk jaar gewoon onderhoud gehad.
[ Voor 8% gewijzigd door hotymoty op 25-07-2023 18:53 ]
Kia is wel vrij strikt qua garantie voorwaarden (12 maanden of 15k, wat eerder komt). Het beste kan je bij een officiële Kia dealer navraag doen of Kia Nederland bellen.hotymoty schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 18:53:
Ik heb een vraagje:
Ik heb 6000km voor mijn beurt met Kia gebeld. Dat was vorige week. Ik rijd 3000-4000km per maand.
Eerstvolgende plek was 18 September!
Als ze geen garantie meer geven geef ik aan dat de auto het 2000km van te voren aangeeft en ik 6000km van te voren bel. Ik bij een merkdealer wil voor kia weghulp en het niet mijn fout is dat zij pas de 18e september kunnen
Als ze geen garantie meer geven geef ik aan dat de auto het 2000km van te voren aangeeft en ik 6000km van te voren bel. Ik bij een merkdealer wil voor kia weghulp en het niet mijn fout is dat zij pas de 18e september kunnen
[ Voor 3% gewijzigd door sgouman op 25-07-2023 19:43 ]
Mijn auto is ook al over de 15k heen, over 2 weken pas naar de garage. Leaseauto, scheelt weer, want niet mijn probleem. 
Ik ga niet naar de dealer maar naar een onafhankelijke garage, is voor de LM geen probleem.
Ik ga niet naar de dealer maar naar een onafhankelijke garage, is voor de LM geen probleem.
⏩ PVOutput☀️
Garages hebben ook personeelstekort. Voor de APK van mijn vorige auto moest ik ook weken vooruit plannen. Gelukkig is het bij mijn dealer beperkt tot een week of 4 en geen 2 maanden.sgouman schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 19:41:
Ik heb 6000km voor mijn beurt met Kia gebeld. Dat was vorige week. Ik rijd 3000-4000km per maand.
Jeremy Clarkson
Aai dat is wel balen zeg. Wist niet dat de garages zo zwart/wit waren.renzo4000 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 19:17:
[...]
Kia is wel vrij strikt qua garantie voorwaarden (12 maanden of 15k, wat eerder komt). Het beste kan je bij een officiële Kia dealer navraag doen of Kia Nederland bellen.
heb ik inderdaad ook een keer gedaan. Alleen de onafhankelijke garage reed met mijn auto 120 waar je 60 mocht. Dus daar ben ik ook van genezen.Quad schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 20:05:
Mijn auto is ook al over de 15k heen, over 2 weken pas naar de garage. Leaseauto, scheelt weer, want niet mijn probleem.
Ik wens ze bij deze daar veel succes mee.sgouman schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 20:56:
[...]
heb ik inderdaad ook een keer gedaan. Alleen de onafhankelijke garage reed met mijn auto 120 waar je 60 mocht. Dus daar ben ik ook van genezen.
⏩ PVOutput☀️
Ik heb op 11-7 een afspraak kunnen inplannen voor 4-9
.
Kia Zeeuw Zeeuw Zoetermeer
Kia Zeeuw Zeeuw Zoetermeer
Ik heb al een tijdje dat die Uvo app een network error geeft. Meer mensen die daar last van hebben?
Yamaha MT-09
Volgens mij moet je ook overstappen naar Kia connect app.Bergie schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:54:
Ik heb al een tijdje dat die Uvo app een network error geeft. Meer mensen die daar last van hebben?
⏩ PVOutput☀️
Hmm ok; ga ik ff proberen. Handig dat zo'n app dat ook even meldQuad schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:56:
[...]
Volgens mij moet je ook overstappen naar Kia connect app.

edit: thanks! Daarmee werkt het wel weer inderdaad
[ Voor 10% gewijzigd door Bergie op 27-07-2023 11:10 ]
Yamaha MT-09
Yup dit is de oplossing, ik had hetzelfde probleem.Bergie schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:58:
[...]
Hmm ok; ga ik ff proberen. Handig dat zo'n app dat ook even meld
Maar je hebt gelijk, fijn dat hij dat aangeeft....
@hotymoty Zo strikt is het onderhoudsschema nu ook weer niet. 13 maand ipv 12 maand kom je wel mee weg. Tenzij de km ver zijn overschreden met bv 10.000 km.
Belangrijkst zijn de stempels en registraties in het onderhoudsboekje. In geval van garantie-aanspraak wordt dat gefotografeerd en dat gaat naar Kia NL.
Belangrijkst zijn de stempels en registraties in het onderhoudsboekje. In geval van garantie-aanspraak wordt dat gefotografeerd en dat gaat naar Kia NL.
mountainbiker
Wat voor opties heb jij in de App? Ik had gehoopt op verwarming e.d. maar helaas.Bergie schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:58:
[...]
Hmm ok; ga ik ff proberen. Handig dat zo'n app dat ook even meld
:strip_exif()/f/image/hfONDHDTRYtq6cfkxTjrFb2T.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij mijn Ceed staat dat onder statuss4nm4n schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 17:25:
[...]
Wat voor opties heb jij in de App? Ik had gehoopt op verwarming e.d. maar helaas.
[Afbeelding]
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Helaas read-only in mijn Ceed.
Jeremy Clarkson
Nog niet geprobeerd aan te zetten, maar je hebt gelijk! Ook bij mij niets mee te doen. Wel slecht, ga morgen meteen even de KIA dealer contacten, die vertelde mij dat het wel gewoon moest kunnen.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Verwarming etc is alleen op full EV modellen bij Kia helaas.
Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018
Ik kan alleen deuren open en dicht doen. Ik vermoed dat verwarming op selecte modellen is.Koldur schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 21:37:
[...]
Nog niet geprobeerd aan te zetten, maar je hebt gelijk! Ook bij mij niets mee te doen. Wel slecht, ga morgen meteen even de KIA dealer contacten, die vertelde mij dat het wel gewoon moest kunnen.
Jeremy Clarkson
Ik vermoed omdat voor de verwarming de motor moet draaien. En dat is weer slecht voor het milieu hier in NL.

Dat is slecht voor het milieu waar dan ook natuurlijk. Maar wij hebben een PHEV, dus zou gewoon op de batterij moeten kunnen.Mitssz schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 21:48:
Ik vermoed omdat voor de verwarming de motor moet draaien. En dat is weer slecht voor het milieu hier in NL.
Zou moeten kunnen, maar als ik de airco aanzet in mijn Ceed PHEV en hij moet verwarmen springt gewoon de motor aan, ook bij volle accu.Koldur schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 21:54:
[...]
Dat is slecht voor het milieu waar dan ook natuurlijk. Maar wij hebben een PHEV, dus zou gewoon op de batterij moeten kunnen.
Verwarmen doet hij in een PHEV alsnog met de motor. Airco was dacht ik wel op de accu, maar misschien kost dit teveel range oid.Koldur schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 21:54:
[...]
Dat is slecht voor het milieu waar dan ook natuurlijk. Maar wij hebben een PHEV, dus zou gewoon op de batterij moeten kunnen.
Buiten Nederland (of de EU) zit er zelfs een remote start knop op je sleutel.
[ Voor 9% gewijzigd door Mitssz op 27-07-2023 22:07 ]
jammer.. collega kan het met zijn audi a3 phev en ik voorheen met een golf gte. Als er maar voldoende batterij capaciteit is.
Had t wel fijn gevonden voor in de winter om te verwarmen. Al is het even aan de laadpaal.
Had t wel fijn gevonden voor in de winter om te verwarmen. Al is het even aan de laadpaal.
[ Voor 58% gewijzigd door s4nm4n op 27-07-2023 23:17 ]
Kia loopt wat achter met bepaalde zaken
Dat is zeker een feit.Ik heb de Proceed nu sinds 12-06, staat inmiddels 8700km op de teller. Het is een beetje erg hard gegaan de afgelopen maanden met de kilometers, oa door 2 trips naar Oostenrijk.
Eerste trip met ca 2000km op de teller met de caravan naar de F1 in Oostenrijk. Hij heeft zich prima gedragen.
Afgelopen weekend trip Oostenrijk ivm een bruiloft van vrienden. Ook daar prima gedragen.
Wel heb ik een aantal puntjes ervaren, ik weet niet of mensen deze klachten herkennen;
-Bij heuvelachtig/bergachtig gebied en je rijdt op de cruisecontrol, gaat de automaat een beetje op hol. Zelfs bij manual schakelen overruled hij hem en gaat hij ineens richting de 4500-5000 toeren....
-4e versnelling lijkt het soms bij optrekken (met beetje gas) alsof hij de koppeling laat slippen.
Dan hoor je het toerental oplopen maar het klopt niet met de acceleratie. Laat je je gas los, valt ie terug naar de juiste toeren.
-Bij snelheden vanaf ca 120-130 km/u en ik denk dat het ook wind gerelateerd is, klappert er iets aan de rechterkant. Het lijkt tussen de portieren uit te komen, maar kan het niet geheel plaatsen.... Lijkt niet IN het deurpaneel te zitten.
Lijkt wel of er iets los zit en precies klappert, maar dat zou niet moeten, zie ook niks hangen...
Meer mensen die dit idee hebben?
Nog minder dan dats4nm4n schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 17:25:
[...]
Wat voor opties heb jij in de App? Ik had gehoopt op verwarming e.d. maar helaas.
[Afbeelding]
Maar heb dan ook geen stekker of full electric variant dus heel veel meer kan hij ook niet natuurlijk. Zou wel leuk zijn als er een elektrisch verwarmingselementje in zou zitten oid
Yamaha MT-09
Wellicht een hele gekke vraag, maar zijn er in 2019 ook Kia Niro's uitgebracht in de Executive line zonder de opties van Executive zoals schuif/kanteldak en stoelverwarming?
Het enige wat ik tegenkom is dat die lijn altijd die opties moet hebben, maar kom bij aanbod dan regelmatig auto's tegen die kaler lijken dan een DynamicPlusLine
Het enige wat ik tegenkom is dat die lijn altijd die opties moet hebben, maar kom bij aanbod dan regelmatig auto's tegen die kaler lijken dan een DynamicPlusLine
LOETKE
Kia Nederland doet nauwelijks aan opties en heb prakisch alleen de keuze tussen lijnen. Er zijn natuurlijk wel een paar mogelijkheden:
- Het betreft een importauto, buitenlandse modellen kunnen een andere uitrusting hebben. Uit mn hoofd is/was bij Belgische Niros een schuifkanteldak altijd een optie, geen onderdeel van een lijn.
- Met name niet merk gerelateerde verkopers willen in mijn ervaring soms al dan niet bewust de auto een hogere lijn geven dan daadwerkelijk is.
- Ik heb geen nieuws voorbij zien komen dat er Niros zijn afgeleverd met ontbrekende opties, maar is ook niet uitgesloten.
- Volgens mij is er in 2019 ook geen facelift of iets dergelijks geweest voor de Niro en dat er tijdelijk actiemodel leverbaar was.
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.
Ik heb met mijn Ceed (van feb 2022) nu ook scherm issues, het begon met de interne GPS die vast stond op een locatie in duitsland (gok een fabriek van Kia ofzo), gebruik het nooit maar dacht dat het toch wel fijn was als dat gefixed kon worden. De dealer had er naar gekeken en kon er niets aan doen dus moest het scherm (infotaiment unit) vervangen worden.Bergie schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:39:
Dat zijn vervelende issues inderdaad. Heb een tijd geleden ook zoiets gehad met mijn Niro; daar bleef het display op zwart maar deed alles het verder wel gewoon. Auto uit en weer aanzetten hielp ook niet. Was toevallig bij de dealer in de buurt dus gewoon even langs gereden en uiteraard was het probleem daar weg bij het starten van de auto.
Maar anders hadden ze hem ook gewoon even een reset gegeven en had het waarschijnlijk dan ook weer gewerkt. Het blijft gewoon software hePas als het regelmatig mis gaat zullen ze verder gaan kijken denk ik.
3 maanden later kreeg ik eindelijk bericht dat de nieuwe unit binnen was, ze zetten hem er in en de volgende dag bij de auto starten deed hij niks meer. Ik er maar gewoon mee weg gegaan en halverwege de rit besloot hij opeens weer aan te gaan, dus ik dacht dat het een tijdelijk issue was. Vervolgens deed hij het een week zonder problemen om daarna opeens uit te vallen en sinds dien niet meer aan gegaan.
De dealer heeft er naar gekeken maar zegt dat er weer een nieuwe unit in moet. Hopelijk dit keer geen 3 maanden wachten, want zo zonder instellingen te kunnen wijzigen, muziek luisteren of navigatie via de auto zelf is toch best vervelend.
Dit punt herken ik inderdaad. Ik heb in de heuvels/bergen, op de snelweg met cruise control, de automaat zelf af en toe vast gezet op de 5e of 6e versnelling omdat de automaat continu aan het wisselen was tussen versnelling 5-6-7.rCk schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:04:
[...]
-Bij heuvelachtig/bergachtig gebied en je rijdt op de cruisecontrol, gaat de automaat een beetje op hol. Zelfs bij manual schakelen overruled hij hem en gaat hij ineens richting de 4500-5000 toeren
Meer mensen die dit idee hebben?
De rest van je punten herken ik niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 13-08-2023 21:48 ]
Wat @rCk schrijft, is dat de auto zelfs in manuele schakelmodus de gekozen stand overruled als hij kennelijk vindt dat het toerental te hoog of te laag wordt. De ervaring met mijn Niro hev uit 2021 is dat het in die situatie niet uitmaakt of cc actief is of niet.Sjaak_Trekhaak schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 21:45:
[...]
Dit punt herken ik inderdaad. Ik heb in de heuvels/bergen, op de snelweg met cruise control, de automaat zelf af en toe vast gezet op de 5e of 6e versnelling omdat de automaat continu aan het wisselen was tussen versnelling 5-6-7.
Ik herken het niet, op en neer naar Zuid-Frankrijk gereden met een volgeladen ProCeed en bijna alles op ACC. De automaat schakeld zeker wel terug bij een stijle helling maar continu wisselen tussen 5, 6 en 7 heb ik niet gehad.Sjaak_Trekhaak schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 21:45:
[...]
Dit punt herken ik inderdaad. Ik heb in de heuvels/bergen, op de snelweg met cruise control, de automaat zelf af en toe vast gezet op de 5e of 6e versnelling omdat de automaat continu aan het wisselen was tussen versnelling 5-6-7.
De rest van je punten herken ik niet.
Vandaag de beurt van de Ceed SW gehad, 2800KM over het km interval, maar werd niets over vermeld.
Niet dat ik dat een probleem vind, de aanvraag voor het onderhoud was gemeld zodra de melding in beeld kwam.
Niet dat ik dat een probleem vind, de aanvraag voor het onderhoud was gemeld zodra de melding in beeld kwam.
⏩ PVOutput☀️
Kia zelf vind dit bij een garantieclaim waarschijnlijk wel een probleem.Quad schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 21:42:
Vandaag de beurt van de Ceed SW gehad, 2800KM over het km interval, maar werd niets over vermeld.
Ik heb 6000KM van te voren al een afspraak gemaakt en ze zeggen tegen mij heel leuk als je er overheen gaat weten we niet of Kia NL nog garantie biedt.
Met 1200km in de week wordt dat wel een probleem met inplannen dan
Ben ik blij dat ik niet zoveel per week in de auto hoef te zitten.lolgast schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 08:22:
Maar als je weet dat je zoveel rijdt, dan weet je ook dat de beurt er sneller aankomt.
12000lolgast schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 08:22:

als je weet dat je dat rijdt kan je toch plannen? 15K km een beuurt dus elke 10-11 wekenlolgast schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 08:22:
Tsja, ik gaf bij het bellen van de afspraak gelijk aan dat ik er waarschijnlijk wel overheen zou gaan, maar dat was geen issue volgens de telefonist.sgouman schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 08:01:
[...]
Kia zelf vind dit bij een garantieclaim waarschijnlijk wel een probleem.
Ik heb 6000KM van te voren al een afspraak gemaakt en ze zeggen tegen mij heel leuk als je er overheen gaat weten we niet of Kia NL nog garantie biedt.
Ik verwachtte bij het plannen dat ik rond de 1000km max erover zou gaan toen ze met het datum voorstel kwamen, maar door ingelaste projecten tussendoor is dat iets meer geworden.
Binnen 3 weken de afspraak krijgen is wat lastiger dan ik dacht.
⏩ PVOutput☀️
Mijn Proceed is ook al over de 15.000 km heen. Overigens geeft hij dan geen servicemelding, ook nu nog niet. Onze Xceed deed dit wel, maar dan op basis van een datum ("nog xx dagen tot service"). Ik kan door vakantie, waarvoor ik die Proceed overigens niet inzet, en drukte in de werkplaats ook pas halverwege september bij de dealer terecht. Dan zit hij eerder tegen de 16.000 km, wat volgens de dealer verder geen probleem is.
Parkeren is een vak, geen twee vakken.
Bij mijn huidige auto was er de eerste keer ook geen servicemelding/aflopend tellertje. Deze heb ik bij de eerste servicebeurt aan laten zetten. Blijkbaar gebeurt dit niet bij elke auto vanaf de fabriek

Heb je dat ook zwart op wit. Er was dit jaar een heel gedoe met Peugeot motoren waarvan de riem eerder sleet dan normaal. Daar was iemand die 100km over de onderhoudsinterval was gegaan en viel daarmee buiten de garantie/coulance regeling...MichelKlok schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 10:53:
Mijn Proceed is ook al over de 15.000 km heen. Overigens geeft hij dan geen servicemelding, ook nu nog niet. Onze Xceed deed dit wel, maar dan op basis van een datum ("nog xx dagen tot service"). Ik kan door vakantie, waarvoor ik die Proceed overigens niet inzet, en drukte in de werkplaats ook pas halverwege september bij de dealer terecht. Dan zit hij eerder tegen de 16.000 km, wat volgens de dealer verder geen probleem is.
Als de CC actief is, is het toerental in principe constant en blijft mijn Kia PHEV gewoon de gekozen versnelling vasthouden. Maar.... De Kia's blijven in de cc opschakelen tot de 6. Ze trekken dan de accu langzaam leeg (en bij de HEV gaat dat vrij snel). Zodra de accu minder dan 15% komt, schakelen ze terug om die weer op te laden. Dus het schakelen heeft er niet mee te maken dat het toerental te hoog of te laag is, maar met de staat van de accu.rowicom schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 16:48:
[...]
Wat @rCk schrijft, is dat de auto zelfs in manuele schakelmodus de gekozen stand overruled als hij kennelijk vindt dat het toerental te hoog of te laag wordt. De ervaring met mijn Niro hev uit 2021 is dat het in die situatie niet uitmaakt of cc actief is of niet.
De accu wordt dus continu als een zaagtand geladen en ontladen, steeds in de 6 ontladen en in de 5 (of 4) weer opgeladen). Als ik lange afstanden met de caravan rijd, doe ik dat zelf. Ik rijd dan in zijn 5 tot de accu op 75 komt en dan ga ik terug naar de 4 tot de accu weer op 100% is. Dat kun je de hele dag volhouden. Met een caravan heb je in de 6e versnelling niets te zoeken en de Niro houdt er totaal geen rekening mee dat er een aanhanger achter hangt.
WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp
Ik kreeg te horen dat je over de hele garantieperiode in totaal maximaal 1500 km over de service intervallen heen mag. Daarna verloopt de garantie. Dus doe je de eerste beurt bij 16,000 km, dan heb je 1000 van de 1500 km verspeeld. De volgende beurt mag dan bij 31,000, maar niet later dan 31,500.MichelKlok schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 10:53:
Bij geimporteerde auto's zijn de standen in het onderhoudsboekje hiervoor leidend (en je kunt geen km terugwinnen door de volgende beurt eerder te doen). Ik zit momenteel 800 km totaal over de service intervallen heen. De eerste eigenaar heeft er daar 700 van voor zijn rekening genomen en ik de laatste 100 omdat de garage de laatste keer geen tijd had om de beurt verder naar voren te halen.
WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp
Nee, want ik heb o.a. bij Skoda en onze huidige Kia Xceed meegemaakt dat we netjes op tijd het onderhoud meldde en pas een paar weken later een gaatje in de agenda van de garage was. Met mijn Superb heb ik weleens 3.000 km meer gereden en daar had ik het onderhoud zelfs eerder ingepland dan de km stand die ervoor stond.jongetje schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 14:10:
[...]
Heb je dat ook zwart op wit. Er was dit jaar een heel gedoe met Peugeot motoren waarvan de riem eerder sleet dan normaal. Daar was iemand die 100km over de onderhoudsinterval was gegaan en viel daarmee buiten de garantie/coulance regeling...
De afspraak staat en daar gaat het om.
Parkeren is een vak, geen twee vakken.
Weet iemand waar de microfoon voor de carkit zit in een Proceed (My20)?
Ik krijg van iedereen te horen dat ik ontzettend kraak tijdens een gesprek.
[ Voor 8% gewijzigd door Erazzzer op 17-08-2023 08:24 ]
Boven je hoofd, naast het zonnebrillenbakje. Als ik mijn zonnebril pak tijdens het bellen krijg ik altijd commentaar over het harde geklikErazzzer schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 08:23:
Weet iemand waar de microfoon voor de carkit zit in een Proceed (My20)?
Het verschil is alleen dat het gewoon een ICE versie is bij mij. En dat hij heel nerveus bij een heuvel op de cc naar zijn 4 gaat en op 4500 rpm gaat jagen, terwijl hij hem gemakkelijk op koppel naar boven kan jagen op die snelheid in zijn 6.Blihi schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 16:42:
[...]
Als de CC actief is, is het toerental in principe constant en blijft mijn Kia PHEV gewoon de gekozen versnelling vasthouden. Maar.... De Kia's blijven in de cc opschakelen tot de 6. Ze trekken dan de accu langzaam leeg (en bij de HEV gaat dat vrij snel). Zodra de accu minder dan 15% komt, schakelen ze terug om die weer op te laden. Dus het schakelen heeft er niet mee te maken dat het toerental te hoog of te laag is, maar met de staat van de accu.
De accu wordt dus continu als een zaagtand geladen en ontladen, steeds in de 6 ontladen en in de 5 (of 4) weer opgeladen). Als ik lange afstanden met de caravan rijd, doe ik dat zelf. Ik rijd dan in zijn 5 tot de accu op 75 komt en dan ga ik terug naar de 4 tot de accu weer op 100% is. Dat kun je de hele dag volhouden. Met een caravan heb je in de 6e versnelling niets te zoeken en de Niro houdt er totaal geen rekening mee dat er een aanhanger achter hangt.
Maar goed, ik heb inmiddels een oplossing gevonden, limit control aan en gewoon lekker zelf gas geven. Zeker op de Autobahn is dat geen straf, alleen maar gemakkelijker omdat je dan ook beter kan liften als je door Duitsland rijdt met ca 170-180 km/u.
Dat zou zomaar kunnen, maar het ging in mijn reactie om de (P)HEV. Daar zit wel degelijk een accu in en dat nerveuze komt doordat de laadtoestand van die accu te laag wordt. Het gedrag van de HEV en de PHEV is eigenlijk hetzelfde, behalve dat de PHEV een veel grotere accu heeft. Het duurt dus veel langer voordat deze te leeg wordt, maar zodra dat gebeurt krijg je dat nerveuze.rCk schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 10:08:
[...]
Het verschil is alleen dat het gewoon een ICE versie is bij mij. En dat hij heel nerveus bij een heuvel op de cc naar zijn 4 gaat en op 4500 rpm gaat jagen, terwijl hij hem gemakkelijk op koppel naar boven kan jagen op die snelheid in zijn 6.
Maar goed, ik heb inmiddels een oplossing gevonden, limit control aan en gewoon lekker zelf gas geven. Zeker op de Autobahn is dat geen straf, alleen maar gemakkelijker omdat je dan ook beter kan liften als je door Duitsland rijdt met ca 170-180 km/u.
De (P)HEV rijdt niet gemakkelijk op koppel naar boven op alleen de ICE. Daar heeft ie echt de elektromotor en een volle accu voor nodig. Helemaal als er een 1300 kg zware caravan achter hangt.
Vandaag deels de auto ingepakt.renzo4000 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 23:48:
[...]
Welke Sportage? En welke octavia? Want de huidige kofferbak scheelt misschien 30 liter, achterbank neer is de sportage ruimer. Maar toen je met de octavia op vakantie ging waren je kinderen ook kleiner nietwaar? Bedenk wel dat je bij de Sportage een hoop ruimte onder de dubbele bodem hebt, die kan je eruit halen (ziet er minder fraai uit maar levert behoorlijk wat extra volume op).
En er kan bijzonder veel onder de plank inderdaad, helemaal als je de piepschuim insert eruit haalt.
Het was echt veel wat je aan extra ruimte krijgt.
Had t niet verwacht, maar blij mee nu ik het in t echt heb geprobeerd. Alle strandspullen (2 tassen, plus kleed en tent) erin, basketbal, 4x paraplu's, 4x jas, tas met speelgoed, 1 persoons rubber bootje met 2 peddels, brandblusser, ehbo doos, rotzooi voor lekke band, wat noodgereedschap, en de metaaldetector. Daarna past de plank er nog steeds perfect op
:strip_exif()/f/image/DIkTCeB5OHpayaMPmkpU1kSf.jpg?f=fotoalbum_large)
Kijk zo zie je maar! Bedankt voor de foto dat geeft een mooi beeld hoeveel je onder de afdekking kwijt kan. Nog een tip van mijn kant; in mijn huidige proceed heb je een beetje hetzelfde verhaal. Als je de bakken/inleg eruit haalt krijg je een bak met ruimte terug. Ik gebruik deze tassen van de ikea. Die passen qua formaat mooi naast elkaar en kan je efficiënt je spullen inpakken.JvdW schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 23:00:
[...]
Vandaag deels de auto ingepakt.
En er kan bijzonder veel onder de plank inderdaad, helemaal als je de piepschuim insert eruit haalt.
Het was echt veel wat je aan extra ruimte krijgt.
Had t niet verwacht, maar blij mee nu ik het in t echt heb geprobeerd. Alle strandspullen (2 tassen, plus kleed en tent) erin, basketbal, 4x paraplu's, 4x jas, tas met speelgoed, 1 persoons rubber bootje met 2 peddels, brandblusser, ehbo doos, rotzooi voor lekke band, wat noodgereedschap, en de metaaldetector. Daarna past de plank er nog steeds perfect op![]()
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/LpTwKN4otnR0hLOdLcUtAik0.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.ikea.com/nl/nl/p/parkla-opbergtas-50395382/
]
:fill(white):strip_exif()/f/image/QzQc8VWxLA5A5AyjULA2CZSw.png?f=user_large)
[ Voor 4% gewijzigd door renzo4000 op 18-08-2023 23:20 ]
Ziet er praktisch uit. Ik heb daar een reserve wiel zitten. Jullie blijkbaar niet, is dit een plugin?