"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
"Was ik maar rijk en niet zo knap, zou het leven een stuk gemakkelijker maken"
UVO app bestaat toch al niet meer? Heet toch allemaal Kia Connect?sgouman schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 23:30:
Ik heb ook hetzelfde probleem. Gelijk een network error bij openen van de uvo app
Bij mij werkte die nog steeds als vanouds vorige week, misschien nu echt offline...danny1909 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 16:51:
[...]
UVO app bestaat toch al niet meer? Heet toch allemaal Kia Connect?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Denk dat dat het is idd. Ik heb de Kia Connect app geïnstalleerd en die doet het prima, terwijl de UVO app nog steeds niet werkte.KilljoyNL schreef op maandag 3 juli 2023 @ 19:32:
[...]
Bij mij werkte die nog steeds als vanouds vorige week, misschien nu echt offline...
Wel fijn dat je daar zo'n duidelijke melding van krijgt in de app
Sinds ongeveer een jaar klapt op sporadische basis de zekering van de voorruit ruitenwissers eruit. Uiteraard is mijn vriendin toen direct naar de garage gegaan en hebben ze daar de diagnose gesteld dat het mechanisme zwaar liep, dit is vrijgezet en de auto retour gekregen. Eigenlijk kwam het probleem toen direct terug en heeft de garage toen ook nog eens de ruitenwissermotor vervangen.
Paar honderd euro lichter en we kregen de auto weer terug. Vervolgens is het probleem bijna een jaar weggeweest.. tot 20 mei van dit jaar. Weer de zekering eruit.
De garage komt er echter niet aan uit. Ze hebben de volgende zaken gecontroleerd:
- kabelboom
- Motor
- Stekker van de motor
- Pomp van vloeistof
Niets lijkt problemen te vertonen en de garage is radeloos. Wij dus ook. Er staan ook geen fouten in de boordcomputer, dus een simpele diagnose is niet mogelijk.
Onze vraag is: hebben jullie ervaringen, ideeën of een opmerking? We horen het vraag. In het slechtste geval wordt het een nieuwe auto maar liever niet haha.
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Ook op een 10 jaar oude auto? Volgens mij was het maar 7 jaar bij kia.Arno schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 08:07:
Waarom zou dat geld moeten kosten? Kia maakt zich sterk op de lange garantieperiode.
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Jeremy Clarkson
Het is nog vroeg🙈
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Ook dat zegt niet alles. Mijn auto was na aflevering niet goed uitgelijnd, dit laten corrigeren, zie ik in de lease omgeving dat daar doodleuk 100 euro voor is gerekend.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018
Bij mij hadden ze exact de leverdatum gehaald, in september 2022 werd tweede week van juni 2023 gemeld en precies die maandag werd de auto uitgeleverd. Kia weet dus goed te plannen haha. Overigens exact dezelfde auto, heel prettige auto!!Mitssz schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:05:
Vandaag eindelijk het verlossende mailtje van de leasemaatschappij. Mijn Ceed SW PHEV is besteld bij de dealer. Levertijd in de week van 30 april 24. Ben benieuwd of ze dat gaan halen
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Afgelopen weekend met de caravan naar de Formule 1 in Oostenrijk geweest dus aardig wat kilometers erbij getikt.
Maar wat een fijne wagen is het zeg! Ik durf nu wel te zeggen dat ik er genoeg ervaring mee heb opgedaan. Hij trekt een caravan van ca 1200kg gemakkelijk mee, ook op de Duitse Autobahn een paar flinke klimmetjes gehad en daar trok hij de caravan met gemak met 100 naar boven.
Ook met 4 volwassenen was het prima vol te houden. Ik en mijn maat zijn beide 1,93, gelukkig waren onze vrouwen niet zo lang dus konden goed achter de bestuurder wisselen zodat we allemaal goed konden zitten.
Toevallig stond er een jongen uit Slowakije naast ons met een Proceed GT. Meteen duimpje omhoog naar elkaar natuurlijk en natuurlijk: “nice car” haha.
Gisteren de caravan weer afgegooid bij de verhuurder. Fijn om weer zonder die sleurhut te rijden.
:strip_exif()/f/image/UdIjmrhExTFKzHd0k2ci0I6O.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/v94GujoWs1hrB8oDxzWsl3qe.jpg?f=fotoalbum_large)
Dacht dat de levertijden ondertussen wel iets verbeterd waren, maar dus niet.. wordt heel veeeeeel geduld hebben.Mitssz schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:05:
Vandaag eindelijk het verlossende mailtje van de leasemaatschappij. Mijn Ceed SW PHEV is besteld bij de dealer. Levertijd in de week van 30 april 24. Ben benieuwd of ze dat gaan halen
"Was ik maar rijk en niet zo knap, zou het leven een stuk gemakkelijker maken"
De non-PHEV versie schijnt 10 weken minder levertijd te hebben. Achja alsnog geduld hebbenRedScorpion schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:12:
[...]
Dacht dat de levertijden ondertussen wel iets verbeterd waren, maar dus niet.. wordt heel veeeeeel geduld hebben.
Ik heb dezelfde nu al 4 jaar. Nog steeds erg tevreden mee.rCk schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:03:
Zo, de Proceed is aardig ingereden. Kreeg hem op 12-06 geleverd met ca 220km op de teller. Inmiddels staat de teller op 4700 km.
Afgelopen weekend met de caravan naar de Formule 1 in Oostenrijk geweest dus aardig wat kilometers erbij getikt.
Maar wat een fijne wagen is het zeg! Ik durf nu wel te zeggen dat ik er genoeg ervaring mee heb opgedaan. Hij trekt een caravan van ca 1200kg gemakkelijk mee, ook op de Duitse Autobahn een paar flinke klimmetjes gehad en daar trok hij de caravan met gemak met 100 naar boven.
Ook met 4 volwassenen was het prima vol te houden. Ik en mijn maat zijn beide 1,93, gelukkig waren onze vrouwen niet zo lang dus konden goed achter de bestuurder wisselen zodat we allemaal goed konden zitten.
Toevallig stond er een jongen uit Slowakije naast ons met een Proceed GT. Meteen duimpje omhoog naar elkaar natuurlijk en natuurlijk: “nice car” haha.
Gisteren de caravan weer afgegooid bij de verhuurder. Fijn om weer zonder die sleurhut te rijden.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De Hapro Cronos Aero 3 dakdragers passen op een Kia Sportage NQ5. Zo worden ze ook verkocht.
Echter moet je bij dit merk dus opassen dat je dak eigenlijk niet meer naar achteren open kan schuiven als je je aan de voorschriften houd. En dat staat niet vermeld in de beschrijvingen!
Het kan wel, maar dan staan de dakdragers ongeveerd 85cm uitelkaar in tegenstelling tot de 70cm die in het foldertje staat.

Thule adverteert met de Thule Wingbar Evo (€€€), die zou passen op de Sportage ivm schuifdak.
En dan is er nog de Turtle Air 2 (€€)
[ Voor 3% gewijzigd door JvdW op 05-07-2023 13:38 ]
De wijzen komen uit het Oosten!
Jeremy Clarkson
Lekkere trip! Geen last gehad met de achterveren? Ik was een weekendje weg met 3 man en wat bagage en meerdere mensen seinden dat ik hun verblinde. Auto hangt snel op z’n gat..rCk schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:03:
Zo, de Proceed is aardig ingereden. Kreeg hem op 12-06 geleverd met ca 220km op de teller. Inmiddels staat de teller op 4700 km.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House
Hij stond wel iets dieper in zijn achterveren, zeker wanneer de dames achterin zaten (heb dat zo niet gezegd tegen zehomemix25 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 20:47:
[...]
Lekkere trip! Geen last gehad met de achterveren? Ik was een weekendje weg met 3 man en wat bagage en meerdere mensen seinden dat ik hun verblinde. Auto hangt snel op z’n gat..

Ik vond het uiteindelijk wel mee vallen, wel heb ik de koplampen op het laagst ingesteld en heb geen klachten gehoord. Het scheelt ook wel dat we eigenlijk vrij weinig in het donker gereden hebben.
Bovendien had ik nagenoeg niks in de kofferbak gelegd, alleen een koelbox en wat reiskleding, de rest ging in de caravan, dit om ook te voorkomen dat er te veel op gewicht op zijn gat lag, tezamen met de kogeldruk.
Klinkt heel bekend🤭homemix25 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 20:47:
[...]
Lekkere trip! Geen last gehad met de achterveren? Ik was een weekendje weg met 3 man en wat bagage en meerdere mensen seinden dat ik hun verblinde. Auto hangt snel op z’n gat..
:strip_exif()/f/image/bIg9mcezwTROUNQXrwHHIpZJ.jpg?f=fotoalbum_large)
was redelijk qua gewicht gebalanceerd, maar de auto zat ook vol met zooi en 4 mensenlolgast schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 09:56:
Misschien wat meer achter de as van de vouwwagen laden?
Meer gewicht achter de as geeft een groter risico op slingeren, dus ik zou voorzichtig zijn met dit advies.lolgast schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 09:56:
Misschien wat meer achter de as van de vouwwagen laden?
Ik las het advies als op de as, maar inderdaad achter de as kan je kont gaan liften en dat rijdt niet zo fijn:)
Voor de zekerheid haal ik nog ff kogeldrukmeter, maar over het algemeen vind ik wel dat hij redelijk doorzakt.
Dus mocht het van de zomer echt prut zijn, ga ik in overleg met de leasemaatschappij er hulpveren oid onder zetten.
Geen idee, ik weet dat er nog iemand de Turtle Air 2 dakdragers heeft en die zegt dat het dak open kan, maar of dat nou stand 1 is of stand 2 helemaal open is mij niet helemaal duidelijk.NoepZor schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 16:12:
Hebben niet alle dakdragers dat issue? Een genuine KIA dakdrager lijkt redelijk hetzelfde qua constructie. Lees graag even mee, misschien moet er nog een dakkoffer mee op vakantie (iets met een fietshobby en een baby).
Thule heeft meerdere soorten maar vermeld specifiek bij de Thule WingBar Edge :
Auto´s met een schuifdak: Door de lage plaatsing op het dak van het voertuig, is het misschien niet mogelijk om het schuifdak te openen wanneer de dragers zijn gemonteerd. Controleer de beschikbare ruimte voordat u uw schuifdak opent.
Terwijl ze dit niet vermelden bij de Thule WingBar Evo, deze staat zo te zien op de foto's ook wat hoger van het dak. Ik heb nl. ook kinder die soms

Jeremy Clarkson
ADVANCED DRIVER ASSISTANCE PACK
Black Pearl metallic
Trekhaak kabelset 13 polig
Trekhaak met afneembare kogel excl kabelset
Dakdragers aluminium
Verzwaarde hoofdveren
Dat is ook zo, maar met 2 dames op de achterbank zag ik dat er al genoeg gewicht achterin zat.Tarantino schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 15:36:
Da's de reden dat ik verzwaarde hoofdveren heb besteld. Het is trouwens juist beter om zo veel mogelijk gewicht in de auto te hebben ipv in de caravan. Probeer altijd de zware zaken in/op de auto te leggen en niet in de caravan.
Het gewicht van het bier, frisdrank etc lag op de as van de caravan. Geen last van slingeren gehad.
We hebben hier in het begin ook een klein beetje mee geprobeerd door wat te verschuiven gaandeweg omdat we geen kogeldrukmeter hadden.
Al met al gewoon goedgegaan. Omdat wij geen fervent caravan gangers zijn, heb ik ook geen verzwaarde hoofdveren genomen. Dit heb ik nog wel even overwogen, maar we hebben het geprobeerd. Met een Ceed dynamic-line zou ik het zeker wel aanraden, gezien de Proceed van zichzelf wel iets stugger is.
Zeker met 4 of 5 man erin, zie ik soms wel eens een Ceed SW rondrijden die toch wel erg ver door zijn veren hangt, laat staan een caravan er nog achter heeft hangen.
Mijn Proceed was mijn allereerste Kia en ik had jaren terug nooit gedacht uit te komen bij dit automerk. Wederom heeft Kia mij weten te overtuigen tijdens de verschillende proefritten. Ik heb gereden met de XC40, Tuscon, Tiguan, Qashqai, CX-5 en uiteraard de Sportage. Lang verhaal kort:
De Sportage biedt onderaan de streep het meeste waar voor je auto qua opties, comfort en rijbeleving. Er gaan dus nog eens 4 jaartjes Kia bijkomen :-)
Deze kleur in GTplusline trim gaat het worden:
/f/image/UgZeObrmZF7wXQ12qnXosK2u.png?f=fotoalbum_large)
Nu gaat het lange wachten beginnen ... al blijft het rijden in de huidige Proceed geen straf dus is dat iets minder erg
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Het audiovolume is minder hard dan de MY19 en ik kan niet vinden of dit harder kan. Daarnaast zoek ik me de blubber naar de instelling voor de eenheden, ik wil 1:16 en niet 6 op 100 voor het verbruik en de bandenspanning staat op PSI, waar ik graag bar zie.
Jeremy Clarkson
Fijn dat hij zo bevalt!Arno schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:45:
Zo, de eerste 100km met de Ceed GT Plusline zitten erop, wat een heerlijke wagen (foto's volgen nog).
Het audiovolume is minder hard dan de MY19 en ik kan niet vinden of dit harder kan. Daarnaast zoek ik me de blubber naar de instelling voor de eenheden, ik wil 1:16 en niet 6 op 100 voor het verbruik en de bandenspanning staat op PSI, waar ik graag bar zie.
Die beide instellingen heb ik wel gevonden, ik vind dat ook irritant. Maar ik kan het zo even niet voor mij halen. Mocht je het nog zoeken, kan ik vanavond wel even kijken voor je.
Jeremy Clarkson
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Jeremy Clarkson
@Arno Als je het zo ziet, eigenlijk heel logisch, maar ook niet zelf kunnen uitvinden. Gelukkig delen mensen het via filmpjes
[ Voor 38% gewijzigd door Koldur op 07-07-2023 15:12 ]
Jeremy Clarkson
Net even gekeken en bij mij staat het er ook echt, dus gelukt.Arno schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 15:14:
Ja daar had ik gezocht, maar zal straks nog even kijken
Ja het gaat om het rijden en laat ik voorop stellen dat vond ik meer dan prima in beide auto's maar het oog wil ook wat. Het is nu alleen nog een twijfel of deze kofferbakruimte voldoet en ben daar met een kleine op komst wat bang voor. Maar eens goed over nadenken.
LOETKE
/f/image/VMXHJ3ztAEow0H3eSi0G7pfj.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 35% gewijzigd door Arno op 08-07-2023 08:13 ]
Jeremy Clarkson
Maak je kenteken even onleesbaar
Ben ik dan de enige die bij een nieuwe auto elke pagina van het infotainment opent om te kijken wat je kan instellen.Koldur schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 15:11:
https://www.facebook.com/...npassen/1208136776460008/
@Arno Als je het zo ziet, eigenlijk heel logisch, maar ook niet zelf kunnen uitvinden. Gelukkig delen mensen het via filmpjes
Haha, ik eigenlijk ook, bleek dat die instellingen ook al goed stondenMitssz schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 16:43:
[...]
Ben ik dan de enige die bij een nieuwe auto elke pagina van het infotainment opent om te kijken wat je kan instellen.
Waarom vinden mensen dit belangrijkKoldur schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 16:41:
[...]
Maak je kenteken even onleesbaarWel erg mooie kleur, heb zelf een saaie witte!
Je kan er veel vervelende dingen mee uithalen. Anders dele je ook even je email adres, telefoonnummer en BSN nummer.
Is lease, is niet bijster spannendKoldur schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 16:41:
[...]
Maak je kenteken even onleesbaarWel erg mooie kleur, heb zelf een saaie witte!
Jeremy Clarkson
Nou, valt weinig tot niets mee te doen. Of rij jij op de openbare weg ook met een afgeschermd kenteken?Koldur schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 17:58:
[...]
Je kan er veel vervelende dingen mee uithalen. Anders dele je ook even je email adres, telefoonnummer en BSN nummer.
Hoe is dat hetzelfde qua impact als een kenteken dan? Ik vind het nogal overdreven. Enige dat ik me kan bedenken is dat ‘men’ jouw kenteken op exact eenzelfde auto plakt en daarmee overtredingen begaat.Koldur schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 17:58:
[...]
Als je je auto parkeert plak je er toch zo een zwart balkje op? Dat doet toch iedereen?pixels66 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 18:07:
[...]
Nou, valt weinig tot niets mee te doen. Of rij jij op de openbare weg ook met een afgeschermd kenteken?
Dit is een account.
Gaat wat off topic, maar je kan er echt veel mee. Ik ga dat hier niet belichten, maar je privacy is weg als je de juiste wegen kent.lolgast schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 18:57:
[...]
Hoe is dat hetzelfde qua impact als een kenteken dan? Ik vind het nogal overdreven. Enige dat ik me kan bedenken is dat ‘men’ jouw kenteken op exact eenzelfde auto plakt en daarmee overtredingen begaat.
Ja, op de weg kan je ook andere kentekens zien e.d. dus het is minder effectief om te verbergen dan een telefoonnummer o.i.d. maar je kan er nagenoeg hetzelfde mee. Ook veel leaseauto's staan op naam van de lessee.
Verschil met op de weg of hier, is dat je gericht op de man iets kan uitvoeren zonder dat jij enig idee hebt wie. Op de weg zie jij vaak de ander zijn kenteken ook en ben je onder elkaar praktisch een stuk minder anoniem dan hier.
Was ook maar een vriendelijke waarschuwing, als je het alsnog wil delen, prima, maar het is niet zonder risico.
[ Voor 5% gewijzigd door Koldur op 07-07-2023 19:17 ]
Er is een grotere doelgroep mensen die meer gegevens kan inzien dan wat de normale consument kan bij bijv. de rdw.lolgast schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 18:57:
[...]
Hoe is dat hetzelfde qua impact als een kenteken dan? Ik vind het nogal overdreven. Enige dat ik me kan bedenken is dat ‘men’ jouw kenteken op exact eenzelfde auto plakt en daarmee overtredingen begaat.
Daarnaast moet je je afvragen waarom je je auto met kenteken op een openbaar forum zou willen zetten. Kan het heel veel kwaad? Nee in de regel niet, maar wees jezelf ervan bewust zou ik willen zeggen. De tip was goed bedoeld...
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
LOETKE
Wel ervaring in een Sportage met 2 kinderen van net 9 en 6.RudyL schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:16:
Zijn er tweakers met jonge kids 0-2 die ook rijden/gereden hebben in een Niro? Ben echt ontzettend aan het twijfelen over ruimte
Komende vanuit een Skoda Octavia is het voor ons behelpen, niet tijdens de normale gang van zaken maar wel tijdens uitjes/vakantie. Aangezien we ook een hond hebben is de kofferbak gauw vol. Dit is het eerste jaar dat wij een dakkoffer nodig hebben, en we kamperen niet eens. In de Ocativa hadden we ruimte over
Als het alleen de kinderen betreft die je in een stoeltje op de achterbank wil dan lukt het wel, maar de kofferbakruimte is niet je van het als je daar 1 2 buggy's in kwijt wil als je die gebruikt.
Ik zou ze meenemen naar de dealer met al je spullen, gewoon gaan passen.
[ Voor 4% gewijzigd door JvdW op 07-07-2023 22:21 ]
Echter lijkt mij de wat hogere, en non plug in hybride me qua auto weer een wat fijnere auto dan een station. De Corolla bijv. niet mijn smaak qua interieur die zou gelijkwaardig verbruik kunnen halen maar is het dat waard. Liever niet, ik heb hem vandaag met een proefrit mee gehad naar huis en kinderwagen past wel maar heel ruimtelijk idee is weer wat anders.
LOETKE
De Ceed Sportswagon misschien eens proefrijden?RudyL schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:33:
Het wordt onze eerste, en het eerste wat ik dacht ik moet een station. Een Skoda superb of wellicht Octavia maar dat moet het zijn. Andere opties zijn op zeker te klein.
Echter lijkt mij de wat hogere, en non plug in hybride me qua auto weer een wat fijnere auto dan een station. De Corolla bijv. niet mijn smaak qua interieur die zou gelijkwaardig verbruik kunnen halen maar is het dat waard. Liever niet, ik heb hem vandaag met een proefrit mee gehad naar huis en kinderwagen past wel maar heel ruimtelijk idee is weer wat anders.
De kids gaan voldoende ruimte hebben op de achterbank. Je moet vooral kijken naar de kofferbak, passen daar de kinderwagen en buggy plus andere meuk in? Ga gewoon naar de dealer met je gezin en uittesten!RudyL schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:16:
Zijn er tweakers met jonge kids 0-2 die ook rijden/gereden hebben in een Niro? Ben echt ontzettend aan het twijfelen over ruimte
Ik ben dus al thuis geweest en de kinderwagen erin gegooid, de isofix base erin gezet en toen gekeken. Tja het past, maar weet nu natuurlijk nog niet welke rotzooi er verder allemaal in moet of mee gaat.renzo4000 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 23:32:
[...]
De kids gaan voldoende ruimte hebben op de achterbank. Je moet vooral kijken naar de kofferbak, passen daar de kinderwagen en buggy plus andere meuk in? Ga gewoon naar de dealer met je gezin en uittesten!
Ja de sw vind ik ook interessant, maar het 1op14 vs 1op18 plus voorkeur van vrouw lief voor kleinere hogere auto vs langer maakt de Niro weer wat plusjes voor
LOETKE
Welke Sportage? En welke octavia? Want de huidige kofferbak scheelt misschien 30 liter, achterbank neer is de sportage ruimer. Maar toen je met de octavia op vakantie ging waren je kinderen ook kleiner nietwaar? Bedenk wel dat je bij de Sportage een hoop ruimte onder de dubbele bodem hebt, die kan je eruit halen (ziet er minder fraai uit maar levert behoorlijk wat extra volume op).JvdW schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:20:
[...]
Wel ervaring in een Sportage met 2 kinderen van net 9 en 6.
Komende vanuit een Skoda Octavia is het voor ons behelpen, niet tijdens de normale gang van zaken maar wel tijdens uitjes/vakantie. Aangezien we ook een hond hebben is de kofferbak gauw vol. Dit is het eerste jaar dat wij een dakkoffer nodig hebben, en we kamperen niet eens. In de Ocativa hadden we ruimte over![]()
Als het alleen de kinderen betreft die je in een stoeltje op de achterbank wil dan lukt het wel, maar de kofferbakruimte is niet je van het als je daar 1 2 buggy's in kwijt wil als je die gebruikt.
Ik zou ze meenemen naar de dealer met al je spullen, gewoon gaan passen.
1op14 voor de sw? Beetje snelweg en ik rij al snel 5,5/100km.RudyL schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 23:41:
[...]
Ik ben dus al thuis geweest en de kinderwagen erin gegooid, de isofix base erin gezet en toen gekeken. Tja het past, maar weet nu natuurlijk nog niet welke rotzooi er verder allemaal in moet of mee gaat.
Ja de sw vind ik ook interessant, maar het 1op14 vs 1op18 plus voorkeur van vrouw lief voor kleinere hogere auto vs langer maakt de Niro weer wat plusjes voor
Opgelostrenzo4000 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 19:53:
Daarnaast moet je je afvragen waarom je je auto met kenteken op een openbaar forum zou willen zetten. Kan het heel veel kwaad? Nee in de regel niet, maar wees jezelf ervan bewust zou ik willen zeggen. De tip was goed bedoeld...
Jeremy Clarkson
Ik vind het persoonlijk jammer dat ze daar niet meer mee hebben gedaan. Zit een of andere piepschuim insert in met wat onhandige vakjes. Onder de vloer van de CEED zaten mooiere opbergvakken en daar kon je ook je rolcassette kwijt (of hoe heet zo’n oprolbaar hoedenplank ding)renzo4000 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 23:48:
[...]
Bedenk wel dat je bij de Sportage een hoop ruimte onder de dubbele bodem hebt, die kan je eruit halen (ziet er minder fraai uit maar levert behoorlijk wat extra volume op).
Als ik me niet vergis hebben we in de Nederlandse uitvoering geen reservewiel in de kofferbak itt andere bepaalde landen. Vandaar dat ze er zo'n insert in hebben gedaan, maar eens echt mooi kwalitatief is het niet (in mijn proceed is dat idd ook beter). Dat gezegd hebbende heb je daar wel een mogelijkheid om wat los spul in kwijt te kunnen en zie je verder toch niet.NoepZor schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 09:03:
[...]
Ik vind het persoonlijk jammer dat ze daar niet meer mee hebben gedaan. Zit een of andere piepschuim insert in met wat onhandige vakjes. Onder de vloer van de CEED zaten mooiere opbergvakken en daar kon je ook je rolcassette kwijt (of hoe heet zo’n oprolbaar hoedenplank ding)
Ja kom daar verschillende verbruiksgegevens van tegen. De 1.4 automaat, ook al berichten van 1/13 van gezien.jessy100 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 04:20:
[...]
1op14 voor de sw? Beetje snelweg en ik rij al snel 5,5/100km.
LOETKE
De huidige Sportage, van 2022 vs de Octavia SW van 2019. Kofferbakinhoud is natuurlijk niet te vergelijken, het zijn twee totaal verschillende auto's. De Octavia is gewoon erg groot, net als de Ceed SW.renzo4000 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 23:48:
[...]
Welke Sportage? En welke octavia? Want de huidige kofferbak scheelt misschien 30 liter, achterbank neer is de sportage ruimer. Maar toen je met de octavia op vakantie ging waren je kinderen ook kleiner nietwaar? Bedenk wel dat je bij de Sportage een hoop ruimte onder de dubbele bodem hebt, die kan je eruit halen (ziet er minder fraai uit maar levert behoorlijk wat extra volume op).
Volgens autoweek 640 liter voor de Octavia en 587 liter voor de Sportage.
Nu ik de getallen zo zie lijkt een verschil van 53 pakken melk niet veel maar in de praktijk is het dat echt wel. Bij de Sportage worden er veel liters gehaald in de hoogte, terwijl je deze bij de Octavia meer in de diepte hebt, wat veel praktischers is in de meeste gevallen.
De achterbank neer wordt lastig als je de kinder mee moet nemen
De dubbele bodem is er inderdaad, maar die had de Octavia ook.
Overigens heb ik nu een Mazda3 met 2 kleinere kinderen en met een dakkoffer van 350l erbij kunnen wij alles wat we mee willen nemen voor een vakantie van 3 weken ook meenemen. Dus met een Sportage kom je vast ook een heel eind
Edit: ik kan niet wachten tot de Ceed SW er is trouwens en ik zonder dakkoffer hopelijk ook alles mee kan nemen
[ Voor 11% gewijzigd door lolgast op 08-07-2023 11:17 ]
Ik rijd sinds april in een Kia ProCeed 1.0 T-GDI 88kW GT-Line.
Mooie auto, deluxe white rijk uitgerust.
Maar, ik ervaar het bandengeruis in deze auto als gigantisch. Is dit iemand anders nu ook opgevallen?
Vooral vanaf 80km/h, als het asfalt dan wat ruwer/ouder wordt lijkt het wel of ik in een straaljager zit.
Een collega heeft dezelfde ProCeed, daar even in gereden en die heeft het ook. Kom van een Peugot 308 diesel, daarvoor Renault Megane gereden en die zijn echt een stuk stiller. Onlangs meegereden in een Skoda Octavia, wat een stilte vergeleken bij de Kia.
Ik rijd met de standaard af fabriek zomerbanden. Zat 2,7 bar in, heb dit teruggebracht naar 2,4 maar dat maakt nauwelijks verschil. Onder de opbergbakken in de bagageruimte zit rondom het reservewiel ook nauwelijks geluidsisolatie. Heb zelf ontdreuningsmateriaal en isolatie geplaatst maar dat maakt helaas ook nauwelijks verschil. Ben hierdoor inmiddels erg teleurgesteld in deze auto, verder bevalt hij uitstekend maar dit verpest mijn rijplezier totaal. Iemand ideeën of suggesties?
Ik heb ook de ProCeed maar dan de 1.5 met de 18" velgen. Ik kom van een Octavia diesel met 16". Het banden geruis bij de ProCeed is inederdaad beter hoorbaar maar voor mij net niet hard genoeg om me er aa nte ergeren. Probeer vooral te genieten van je prachtige auto, zet de radio een tikje harder en ga je niet focussen om het banden geruis, het gaat wennen.Paulus Opinion schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 12:42:
Beste mensen,
Maar, ik ervaar het bandengeruis in deze auto als gigantisch. Is dit iemand anders nu ook opgevallen?
Vooral vanaf 80km/h, als het asfalt dan wat ruwer/ouder wordt lijkt het wel of ik in een straaljager zit.
Een collega heeft dezelfde ProCeed, daar even in gereden en die heeft het ook. Kom van een Peugot 308 diesel, daarvoor Renault Megane gereden en die zijn echt een stuk stiller. Onlangs meegereden in een Skoda Octavia, wat een stilte vergeleken bij de Kia.
Ik rijd met de standaard af fabriek zomerbanden. Zat 2,7 bar in, heb dit teruggebracht naar 2,4 maar dat maakt nauwelijks verschil. Onder de opbergbakken in de bagageruimte zit rondom het reservewiel ook nauwelijks geluidsisolatie. Heb zelf ontdreuningsmateriaal en isolatie geplaatst maar dat maakt helaas ook nauwelijks verschil. Ben hierdoor inmiddels erg teleurgesteld in deze auto, verder bevalt hij uitstekend maar dit verpest mijn rijplezier totaal. Iemand ideeën of suggesties?
Ik heb een nieuwe Ceed SW gehad, ruime auto, verder allemaal prima. Maar kan inderdaad beamen dat het bandengeruis serieus aanwezig is. Zelfs de garage bevestigd dat. Daarna in een Skoda Octavia SW gereden, wat een stilte, helemaal voor een 3 cilinder. Zelfs als iemand meereed kreeg ik wel eens de opmerking dat ie zo heerlijk stil was. Daarna moest ik een nieuwe lease. Toch maar de Sportage proefgereden, maar op voorhand al aangegeven dat mocht het lawaai net als in de Ceed zijn het geen Kia meer wordt. Gelukkig is het in de Sportage anders, de verkoper daar had er ook al meerdere klachten over gehad, de Proceed en de Ceed zijn wat dat betreft vergelijkbaar.Paulus Opinion schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 12:42:
Beste mensen,
Iemand die dit ook heeft gehad?
Is vrij normaal, de Sportage heeft dat ook. In mijn ogen iets teveel maar het zit allemaal wel vast.sgouman schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 15:34:
We rijden nu met mijn proceed in Duitsland. Rond de 180-200 kmph zie je de motorkap heel erg trillen wat er toch niet heel veilig uit ziet.
Iemand die dit ook heeft gehad?
Jeremy Clarkson
Jeremy Clarkson
Ja dat werkt heerlijk!Arno schreef op maandag 10 juli 2023 @ 09:34:
Vanmorgen de eerste keer file gereden met de ADAS systemen in de Plusline, was wel even spannend maar ze werken stiekem best goed
En je bent niet doof?sgouman schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 15:34:
We rijden nu met mijn proceed in Duitsland. Rond de 180-200 kmph
Jeremy Clarkson
AArno schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:54:
Ik zie in mijn Ceed alleen dat die beschikbaar is, maar de knop blijft grijs. Deze week toch maar via USB bijwerken. In welke USB poort moet die stick?
Ik zou vorige week ook een nieuwe vooruit krijgen voor mijn ceed. Maar die was helaas stuk. Moet nu ook eind juli/begin augustus aanhoudenLadykiller007 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:16:
Net m'n auto weggebracht naar CarGlass, schijnt er geen akoestisch glas leverbaar te zijn op de CeeD
Succes ermeeRenegade666 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 20:16:
[...]
Ik zou vorige week ook een nieuwe vooruit krijgen voor mijn ceed. Maar die was helaas stuk. Moet nu ook eind juli/begin augustus aanhouden
Bij mij was het ook een gedoe om de ADAS weer goed gekalibreerd te krijgen, uiteindelijk is dat wel gelukt
:strip_exif()/f/image/2cGqqhOgSFGAQLO3VrId6QNd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VONfrGw0rgyiNgc1NTGKLxt4.jpg?f=fotoalbum_large)
Yamaha MT-09
Thuiskomertje, toevallig in februari nog nodig gehad toen ik m’n band in het dorp plat reed. Dus ik was blij dat ie er in zat!sgouman schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:09:
Huh heeft de proceed toch een reserveband? Dat wist ik helemaal niet.
Ja, een werkje van niks, letterlijk 6 schroefjes en je tilt m er zo uit.Bergie schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:43:
Hmm eigenlijk best een goed idee om die dubbele bodem eruit te halen voor de vakantie. Hou ik even in mijn achterhoofd voor als ik de Niro vol ga proppen in augustus
Bij de ADAC meten ze met blokjes de kofferbakinhoud na. De Sportage komt op 395 liter:JvdW schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 10:14:
[...]
De huidige Sportage, van 2022 vs de Octavia SW van 2019. Kofferbakinhoud is natuurlijk niet te vergelijken, het zijn twee totaal verschillende auto's. De Octavia is gewoon erg groot, net als de Ceed SW.
Volgens autoweek 640 liter voor de Octavia en 587 liter voor de Sportage.
Nu ik de getallen zo zie lijkt een verschil van 53 pakken melk niet veel maar in de praktijk is het dat echt wel. Bij de Sportage worden er veel liters gehaald in de hoogte, terwijl je deze bij de Octavia meer in de diepte hebt, wat veel praktischers is in de meeste gevallen.
De achterbank neer wordt lastig als je de kinder mee moet nemen![]()
De dubbele bodem is er inderdaad, maar die had de Octavia ook.
https://www.adac.de/rund-...ferraumvolumen-vergleich/
De Kia CEED staat er niet in, maar deze meten ze ook op 395 liter
https://www.adac.de/rund-...kia/kia-ceed-sportswagon/
Der 4,60 Meter lange Ceed bietet reichlich Stauraum und -volumen. Klappt man die Lehnen der Rückbank um, steigt der Wert von gemessenen 395 Liter unter der Kofferraumabdeckung auf bis zu 1340 Liter.
Het is maar net hoe je meetNoepZor schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:43:
Bij de Sportage kun je volgens mij de piepschuim insert er zo uit halen zonder te schroeven. Maar kun je daarna gewoon de vloerplaat normaal belasten? Volgens mij steunt ie er niet op.
[...]
Bij de ADAC meten ze met blokjes de kofferbakinhoud na. De Sportage komt op 395 liter:
https://www.adac.de/rund-...ferraumvolumen-vergleich/
De Kia CEED staat er niet in, maar deze meten ze ook op 395 liter
https://www.adac.de/rund-...kia/kia-ceed-sportswagon/
[...]
Maar in de praktijk is het bij ons een feit dat we in de Sportage veel minder kwijt kunnen dan in de Octavia station of de Ceed station. Beide waren voor ons wat dat betreft beter voor vakanties. Nu moeten we aan de dakkoffer, wat de metingen van Adac ook zeggen, het is niet vergelijkbaar. Bij de Octavia en de Ceed kan de vloerplaat ook nog stukje lager, heb je geen vlakke vloer, maar wel meer ruimte. Ik zal straks nog even kijken onder de vloerplaat. Die ligt nu vol met helm, hesje, werkschoenen etc.
Uit ervaring weet ik dat de vloerplaat van de Kia Ceed SW wel iets doet met de inserts eronder!
Met zo'n 400kg achter in over een drempeltje betekend een gebroken plaat zonder inserts
[ Voor 6% gewijzigd door JvdW op 11-07-2023 20:35 ]
Leuke vergelijking met de Volkswagen Passat (welke een grotere kofferbak heeft), dan komt de Proceed er nog niet zo gek uit ... je moet alleen iets meer tetris spelen ;-)