Moet je de USB update methode ook gebruiken voor een Proceed uit 2023 of gaat dat OTA?
Je zou denken via OTA, maar nog geen notificatie gezien (knop is uitgegrijsd)Sjaak_Trekhaak schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 16:50:
Moet je de USB update methode ook gebruiken voor een Proceed uit 2023 of gaat dat OTA?
Zojuist uitgevoerd middels usb-stick
Ceed sw my23
Ceed sw my23
[ Voor 18% gewijzigd door Ladykiller007 op 14-06-2023 18:07 ]
Top! Draadloze Apple CarPlay al beschikbaar?Ladykiller007 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 18:07:
Zojuist uitgevoerd middels usb-stick
Ceed sw my23
Wat betreft het missende panoramadak, ik weet dat er zowel voor als nadelen aan kleven. Qua hoofdruimte zal ik er iets op achteruit gaan, maar mijn haar zat niet tegen het dak, dus dat overleef ik ook wel weer, ik kon prima zitten met mijn lengte. Dat het warmer in de zomer is, kouder in de winter kan ik ook begrijpen. Alleen de hitte kan ook weer weg als je het dakraam open doet.
Mijn directie heeft de leasemaatschappij gesproken. Ik heb een offerte waarop staat GT-Plusline pano, daarbij horende consumentenwaarde, de leaseofferte is ook opgemaakt op dat bedrag. Dus het is bij invoer van leasemaatschappij gebeurd, of bij de dealer. I.v.m. eerdere fouten bij de leasemaatschappij is er stellig gereageerd dat het eigenlijk een no-go is. Dus ik ben benieuwd waar men mee zal komen.
Als je in de buurt van de auto komt, gaan de spiegels wel open, maar je auto kan zichzelf niet ontgrendelen in je nabijheid? Dat zou dan toch (bijv zoals ‘t Peugeot systeem) toch ook moeten kunnen?
-Verder, nu na de eerste 600km zelf gereden te hebben: bevalt heerlijk! De auto rijdt heel soepel, ligt goed op de weg, iets minder stug (Vooral achterin) dan de Ibiza, maar op een goeie manier. Maar je voelt de kont wel iets meer inzakken over drempels.
-Het systeem vind ik fijn werken, navigatie is ook fijn dat hij locaties oppakt ipv alleen het adres maar kan ingeven. Carplay had ik al, maar dit brede scherm leent zich er goed voor. Ik neig nog wel eerder naar Google Maps te gebruiken, die had eigenlijk native erin moeten zitten zoals bijv een Volvo of Tesla.
-Op het digitale display had ik anno 2023 wel iets meer verwacht (bijv een kaart erop, of evt projectie van Carplay oid). Verder staat er wel alles op en heb ik eigenlijk altijd de digitale snelheid of afstand tov voorligger. Ik mis ergens wel in de tellers een digitale snelheid (buiten dan in ’t midden in te stellen)
-Elektrische bestuurdersstoel is erg fijn, fijn om altijd in de juiste houding te zitten en dat hij automatisch een stukje naar achteren gaat als je het contact uit zet.
-ACC voelt redelijk goed, sowieso rijd ik in de spits zonder, alleen als er file is zet ik hem aan.
-LDA en LKAS: love it and hate it. Sommige momenten is het irritant een ruk aan het stuur te krijgen, maar op andere momenten is het heerlijk chill!
-Dodehoek assistentie: soms bij drukte piept ie wat snel als je “te krap” langs iemand heen schiet.
Al met al zeker geen spijt van de keuze, vind het echt een enorm mooie en fijne wagen. Zeker icm deluxe white, die kleur doet het echt enorm goed in het zonnetje die we de laatste dagen goed gezien hebben! Het wachten is zéker beloond 😊
Vorig week mijn Kia Xceed GT-line automaat mogen halen, tot nu toe ben ik er heel content van !!DennisR1998 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 12:48:
Vrijdag 10 maart mag ik eindelijk mijn Kia Xceed GT-Plusline 7 traps automaat ophalen![]()
![]()
Iemand ervaring met deze uitvoering? Ben erg benieuwd naar de reacties!
Jij hebt de uwe al veel langer, hoe is uw ervaring tot nu toe?
Cat linux.txt
Ik ben dan wel benieuwd wat de nieuwe update inhoudt. Ik ga niet blind iets installeren als ik niet eens weet wat ik krijg, of erger nog, kwijtraak..
Nou voor de Ceed MY19 was er niets bij te werken. Infotainment is dezelfde versie en de kaart gebruik ik niet

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Dat was bij mijn Proceed ook het geval. Ik heb een paar maanden later via de USB het systeem bijgewerkt en vanaf dat moment is die knop niet meer grijs. Tot op heden heb nog geen OTA updates voorbij zien komen.hussie01 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 17:59:
[...]
Je zou denken via OTA, maar nog geen notificatie gezien (knop is uitgegrijsd)
Parkeren is een vak, geen twee vakken.
Hier ook CEED MY19 infotainment is hetzelfde gebleven.
Hij vraagt ook bijwerken naar dezelfde versie?
Kaartversie is van EUR.15,47.67.025.221.5 naar EUR.16.41.71.014.221.5
Navigatie-app-versie is van STD5L.EUR.KIA.22116.a6adca1 naar STD5L.EUR.KIA.230512.eee45e1e
Met SD-card
Hij vraagt ook bijwerken naar dezelfde versie?
Kaartversie is van EUR.15,47.67.025.221.5 naar EUR.16.41.71.014.221.5
Navigatie-app-versie is van STD5L.EUR.KIA.22116.a6adca1 naar STD5L.EUR.KIA.230512.eee45e1e
Met SD-card
mountainbiker
Hebben jullie nog tips qua hoe je het stuur moet vasthouden voor de automatische stuurfunctie op de snelweg?
Wanneer ik het stuur lichtjes vast houd, maar zeker vast genoeg, krijg ik soms de melding om mijn handen aan het stuur te houden. Klein tikje geven en het systeem is weer blij. Misschien kwestie van wennen.
.
Wanneer ik het stuur lichtjes vast houd, maar zeker vast genoeg, krijg ik soms de melding om mijn handen aan het stuur te houden. Klein tikje geven en het systeem is weer blij. Misschien kwestie van wennen.
Misschien vind je de limiter dan fijn rijden in de spits. Cruise control knop lang ingedrukt houden, kun je je voet laten rusten op het gaspedaalrCk schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 11:55:
[...]
-ACC voelt redelijk goed, sowieso rijd ik in de spits zonder, alleen als er file is zet ik hem aan.
In de kaarten/navi word nu het gemiddelde snelheid bijgehouden bij een trajectcontrole, superhandig
Thanks voor de tip. Ga ik eens proberen!Sjaak_Trekhaak schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 10:24:
Hebben jullie nog tips qua hoe je het stuur moet vasthouden voor de automatische stuurfunctie op de snelweg?
[...]
Misschien vind je de limiter dan fijn rijden in de spits. Cruise control knop lang ingedrukt houden, kun je je voet laten rusten op het gaspedaal.
Inmiddels update gekregen i.v.m. het missende panoramadak. Er is een fout gemaakt door de leasemaatschappij. Ze gaan het oplossen door een nieuwe te bestellen. Als hij dan in 2024 komt, is het wellicht een zure appel, gezien ik dan meer bijtelling moet betalen. Het is ook een principekwestie geworden, omdat er meer fout gegaan is. Hopelijk kunnen ze, op het moment dat het dan ook een duurdere auto wordt een coulance regelen dmv een trekhaak te leveren oid.
Anyway, positief nieuws. Het nadeel is, mogelijk krijg ik dan wel een vergelijkbare voorloper omdat deze waarschijnlijk elders geplaatst zal worden. Dus dan ben ik bang even afstand te moeten doen van de Proceed
Oeh, dat is wel nice. Van het weekend ook maar eens updaten danLadykiller007 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 13:07:
In de kaarten/navi word nu het gemiddelde snelheid bijgehouden bij een trajectcontrole, superhandig
Ik merk trouwens wel dat wanneer ik Waze aan heb, die redelijk consistent een net iets hogere snelheid aangeeft (slechts 1 km/u, dat wel) dan de auto, vooral als ik de CC op 100 heb staan. Vaak geeft de auto dan al 101 aan (wat al een puntje van ergernis is
Kan natuurlijk een afrondingsverschilletje zijn, maar de wet schrijft toch voor dat auto's in geen geval een lagere snelheid mogen weergeven dan er gereden wordt?
Ik heb niks aan mijn auto (Ceed SW PHEV ExecutiveLine, bouwjaar 2021) aangepast, dus velgen en banden zijn gewoon die uit de fabriek, en de bandenspanning is vrij normaal (~2.8 kort na wegrijden, uit mijn hoofd, iig nog nooit op of boven de 3 gezien).
Herkent iemand dit?
Oei balen, Kia levert wel weer sneller, maar dit zou zomaar een maand of 6 tot 9 kunnen gaan duren. Hopelijk hebben ze bij mijn Ceed niet zo'n fout gemaaktrCk schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 13:14:
Het nadeel is, mogelijk krijg ik dan wel een vergelijkbare voorloper omdat deze waarschijnlijk elders geplaatst zal worden. Dus dan ben ik bang even afstand te moeten doen van de Proceed

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Ik hoop het ook niet voor je!Arno schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 14:57:
[...]
Oei balen, Kia levert wel weer sneller, maar dit zou zomaar een maand of 6 tot 9 kunnen gaan duren. Hopelijk hebben ze bij mijn Ceed niet zo'n fout gemaakt
Ik hoop ook dat hij dit jaar nog binnen komt, maar ik denk het niet (ivm bijtelling)
Het is een principekwestie vooral, 1e wereld probleem, ik had de auto zo besteld.
Plus dat het esthetisch gewoon een stuk mooier is dat zwarte dak (ja, is te wrappen) maar dat dakraam is toch ook wel lekker met mooie dagen.
Met 30 graden ook niet alles, maar er zijn zo veel dagen zónder 30 graden waarbij het heerlijk kan zijn
Dus, ik ben benieuwd. Hoop dat ze hem ergens tussendoor laten piepen.
@rCk
Hoe zo is de bijtelling dan hoger?
het is een benzine auto, die 22%, en die word niet hoger volgend jaar?
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
De auto zelf wordt duurder(BPM gaat bijvoorbeeld omhoog), daardoor betaal je volgend jaar meer bijtelling.Renegade666 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 15:34:
@rCk
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Precies, wanneer de BPM omhoog gaat, of bijvoorbeeld de indexering van Kia ook omhoog gaat, ga ik daarover betalen.sgouman schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 15:41:
[...]
De auto zelf wordt duurder(BPM gaat bijvoorbeeld omhoog), daardoor betaal je volgend jaar meer bijtelling.
Dat is een risico natuurlijk. Maar netto gaat dat enkele tientjes per maand kosten. Als het daarover zou gaan..
Ik ben wat dat betreft wel iemand die toch ook wel van een bepaalde luxe houdt, dus dat dak zou ik zeker van gaan genieten.
Voorlopig lekker in deze Proceed rijden. Ik blijf mij verbazen over hoe mooi de deluxe white is zo in het zonnetje. Hij lijkt niks geler, gewoon prachtig wit en van dichtbij de mooie parelmoer en metallic look.
Inmiddels al ca 700km met de auto gereden deze week, het rijdt echt top.
Hopelijk kan ik deze langer rijden en krijg ik niet te snel vervangend vervoer tot de échte Proceed komt
Alle dakdragers voor de Niro model vanaf 2022 zijn nu ook bij Dakdragerwinkel weer op voorraad, alle modellen en versies. https://www.dakdragerwinkel.nl/dakdragers/kia/niro/vanaf-2022/
Nu twijfel ik alleen welke ik ga kopen haha. Denk gewoon maar de goedkoopste. Iemand al ervaringen met bepaalde dakdragers?
Nu twijfel ik alleen welke ik ga kopen haha. Denk gewoon maar de goedkoopste. Iemand al ervaringen met bepaalde dakdragers?
Vandaag de Proceed 1.0 “gechipt”. Turbogat kleiner en rijdt net wat gemakkelijker door, en dat maakt best verschil.
Ik werd gisteren wel verpest toen vrouwlief een paar dagen een auto van werk mee had, een Proceed GT met 500 km op de klok. even een rondje in gereden maar man, wat maakt dat ding een herrie in de sportstand zeg. Echt heel vet! Ik kan me niet beheersen in zo’n auto dus het is goed dat ik dat nu weet, die komt er bij mij niet😂
Ik werd gisteren wel verpest toen vrouwlief een paar dagen een auto van werk mee had, een Proceed GT met 500 km op de klok. even een rondje in gereden maar man, wat maakt dat ding een herrie in de sportstand zeg. Echt heel vet! Ik kan me niet beheersen in zo’n auto dus het is goed dat ik dat nu weet, die komt er bij mij niet😂
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, maar om alvast een schot voor de boeg te geven, software aangepast op de ecu.mb1 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 16:34:
Met Chiptuning of een externe Tuning ?
:strip_exif()/f/image/3jaTHZQtyhoALMb3OoQYq0qi.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ze de Ecu in zouden duiken bij een probleem kan dat wel een ding zijn ja. Kans dat ze dat moeten doen bij een probleem is gering. Da’s een keuze die je moet maken.mb1 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 18:13:
Oke verspeel je daarmee niet de garantie?
Overigens, bij bmw werkt het zo dat zodra ze hem willen uitlezen, het scherm rood wordt omdat de software is aangepast. Dan weten ze het automatisch. Weetje van de dag..
Ja. Het is een beetje random, soms heb je mazzel, soms heb je pech.mb1 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 18:13:
Oke verspeel je daarmee niet de garantie?
Daarom ben ik maar gewoon voor de 1.5 gegaan ipv de 1.0. Kost 2000 euro, net wat duurder dan een chip maar wel gegarandeerd garantie.
Wij hebben net een week onze Kia Ceed SW PHEV, hoe kan je zien of je al de TomTom versie hebt? Ik begreep dat dit er standaard in zou zitten, maar vind dat niet heel makkelijk te ontdekken.
EDIT:
Ik kreeg bij het controleren overigens net de update OTA aangeboden.
Ik heb een My 22 versie
EDIT:
Ik kreeg bij het controleren overigens net de update OTA aangeboden.
Ik heb een My 22 versie
[ Voor 21% gewijzigd door Koldur op 19-06-2023 14:35 ]
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Ja die zou ik dan ook weer graag in mijn Ceed willen hebben 😋👍
Jeremy Clarkson
Ik heb het in een ceed.Arno schreef op maandag 19 juni 2023 @ 20:48:
Ja die zou ik dan ook weer graag in mijn Ceed willen hebben 😋👍
Ik heb een MY19, daar was de laatste update eigenlijk zinloos

Jeremy Clarkson
Ah. Is dat met het kleine schermpje?Arno schreef op maandag 19 juni 2023 @ 20:50:
Ik heb een MY19, daar was de laatste update eigenlijk zinloos
Met het smalle scherm ja, vanaf de MY20 is het breedbeeld.
Jeremy Clarkson
Merken jullie ook dat de kwaliteit van DAB is verbeterd?
Ja, hier wel.Ladykiller007 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 21:49:
Merken jullie ook dat de kwaliteit van DAB is verbeterd?
Is dat een ding, TomTom navigatie ipv wat anders? Het is mij niet duidelijk wie de kaarten aanbied tot nu toe ;DKoldur schreef op maandag 19 juni 2023 @ 14:09:
Wij hebben net een week onze Kia Ceed SW PHEV, hoe kan je zien of je al de TomTom versie hebt? Ik begreep dat dit er standaard in zou zitten, maar vind dat niet heel makkelijk te ontdekken.
Volgens Kia NL zijn de nieuwste kaarten van TomTom (met hun eigen overlay). Voorheen was het HERE.Sjaak_Trekhaak schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 08:57:
[...]
Is dat een ding, TomTom navigatie ipv wat anders? Het is mij niet duidelijk wie de kaarten aanbied tot nu toe ;D
Je zag bij de vorige versie zo nu en dan de HERE logo (klein) in beeld.
Ik rijd tot nu toe nog altijd met TomTom Go en dat kan ook via Android Auto. Maar begreep van de brochure dat er met TomTom werd gereden in de Kia, maar niet goed gelezen, gaat om de traffic service.Sjaak_Trekhaak schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 08:57:
[...]
Is dat een ding, TomTom navigatie ipv wat anders? Het is mij niet duidelijk wie de kaarten aanbied tot nu toe ;D
Waarom is dat een ding, ik had begrepen dat als je met de standaard GPS rijdt, de hulpmiddelen beter hun werk kunnen doen.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Sws geef ik niet zoveel meer om de ingebouwde navigatie van de autofabrikanten. Veelal lopen de kaarten erg achter en is livetraffic niet het meest geavanceerd. Ik gebruik eigenlijk altijd google maps via android auto. Dit levert voor mij de beste ervaring op in performance en livetraffic. Daarnaast heb ik standaard mijn telefoon in de houder naast het scherm met Flitsmeister.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Dit is denk ik de setup die ik komende tijd maar eens ga proberen ;)! Nog geen ervaring met Android Auto, hield de boot altijd een beetje af. Eens zien hoe dat bevalt.renzo4000 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:17:
Sws geef ik niet zoveel meer om de ingebouwde navigatie van de autofabrikanten. Veelal lopen de kaarten erg achter en is livetraffic niet het meest geavanceerd. Ik gebruik eigenlijk altijd google maps via android auto. Dit levert voor mij de beste ervaring op in performance en livetraffic. Daarnaast heb ik standaard mijn telefoon in de houder naast het scherm met Flitsmeister.
Ja, dat is het mooie van TomTom Go, die heeft naar mijn ervaring de beste live traffic en ook alle flitsers beschikbaar. Lekker overzichtelijk. Hoopte dus dat Kia dit nu ook had, maar dat had ik dus verkeerd begrepen in eerste instantie.
Android Auto is wel echt een super uitvinding, maar als je van een Nissan Almera Tino van 2007 afkomt, moet je even wennen aan een auto anno 2022 haha.
Wel een heerlijke auto moet ik zeggen, maar jammer dat de volledige functionaliteit van ACC en lane control dus niet maximaal functioneren zonder geïntegreerde navigatie te gebruiken.
Android Auto is wel echt een super uitvinding, maar als je van een Nissan Almera Tino van 2007 afkomt, moet je even wennen aan een auto anno 2022 haha.
Wel een heerlijke auto moet ik zeggen, maar jammer dat de volledige functionaliteit van ACC en lane control dus niet maximaal functioneren zonder geïntegreerde navigatie te gebruiken.
Heb juist positive ervaring met de inbouw navi van mijn Niro (nieuwe model).
Live traffic en route planning werken goed.
Daarvoor altijd Sygic op mijn Android gebruikt.
Live traffic en route planning werken goed.
Daarvoor altijd Sygic op mijn Android gebruikt.
Ik vind de navi op zich wel prettig, alleen zijn de kaarten spuuglelijk en ouderwets.
Dan ga ik dat gewoon eens testen, alleen altijd lastig oude manieren los te laten
Staat dat niet los van waarmee je je route inpland?Koldur schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:24:
Ik dacht dat hij door de ingebouwde navigatie 'weet' waar hij rijdt en wat de snelheidslimieten zijn, in combinatie met de camera.
[ Voor 16% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 20-06-2023 09:31 ]
In het begin is het even wennen maar dat gaat sneller dan je denkt. Daarnaast heb je met AA natuurlijk nog wat meer opties namelijk:Sjaak_Trekhaak schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:23:
[...]
Dit is denk ik de setup die ik komende tijd maar eens ga proberen ;)! Nog geen ervaring met Android Auto, hield de boot altijd een beetje af. Eens zien hoe dat bevalt.
- Google Maps (in de basis een goede navi die altijd up-to-date is en live traffic is top!)
- Waze (vind ik qua looks wat minder maar is community driven, dus ook met alterts zoals (mobiele)flitspalen)
- Tomtom (alom bekend hier)
- Sygic (vroegah ervaring mee gehad en was toen prima maar dat is voor mij jaren geleden)
- Flitsmeister (handig dat je meteen flitsmeister heb icm navigatie)
Daarnaast vind ik het wel zo prettig dat het scherm prettiger is ingedeeld sinds de Coolwalk versie. Meestal heb ik Google Maps op 2/3 en dan 1/3 spotify. Wil je wat meer focus op de navi kan hij ook gewoon fullscreen.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Volgens mij heeft de ingebouwde navi alleen effect op de eco features als coasting assist en helpt het, bij de hybride varianten, optimaal gebruik maken van je batterijlading, beide mbv de hoogte/helling informatie die alleen de ingebouwde navi aan de boordcomputer kan doorgeven.Koldur schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:24:
Ik mis in ieder geval geen functionaliteit aan de ACC of Lane Assist, en heb daar ook geen verschil in gemerkt de paar keren dat ik de ingebouwde navi gebruikte ipv Android Auto.
Ik zweer ook op navigatie via CarPlay, zeker als de KIA updates maar 2x per jaar zijn en dan gelijk al achterlopen. Zelf een vervent Waze fan. Bijna elke dag een kaartupdate is echt een top service.
Jeremy Clarkson
Is waze beter dan bv Google maps?Arno schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:23:
Ik zweer ook op navigatie via CarPlay, zeker als de KIA updates maar 2x per jaar zijn en dan gelijk al achterlopen. Zelf een vervent Waze fan. Bijna elke dag een kaartupdate is echt een top service.
Ik gebruik AA met gm, maar heb eigenlijk nooit issues.
Mijn eeste post hier in dit topic, ik ben in het trotse bezit van een ProCeed GT en kan me helemaal vinden in je opmerkingen haha! Toeval wil, dat ook die snelheid went en daarom heb ook ik de auto laten tunen deze week. Een zeer net resultaat en hij gaat echt onwijs hard nu. Elke keer weer een feest om in te rijden! Nog nooit eerder ben ik zo blij geweest met een auto als met deze Kia. Als je me dat 10 jaar geleden had verteld had ik je waarschijnlijk hard uitgelachen, als ex BMW (330E) en Impreza GT-Turbo rijder. Ze maken fantastische autospixels66 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 16:22:
Vandaag de Proceed 1.0 “gechipt”. Turbogat kleiner en rijdt net wat gemakkelijker door, en dat maakt best verschil.
:strip_exif()/f/image/jiS8XRqB6FiNucdQx4MxncB6.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ga het eens een tijdje proberen met AA en Waze :)!
Mijn auto draait software versie 220623 en geeft bij OTA update aan 'Beschikbaar'. Bijwerken knop is grijs. Zal wel de laatste versie zijn, die van overmorgen blijkbaar
Mijn auto draait software versie 220623 en geeft bij OTA update aan 'Beschikbaar'. Bijwerken knop is grijs. Zal wel de laatste versie zijn, die van overmorgen blijkbaar
Beter is erg persoonlijk. De interface is minder gelikt, maar voor bijvoorbeeld grote infra wijzigingen en afsluitingen loopt GM achter op Waze.Renegade666 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:41:
Is waze beter dan bv Google maps?
Ik gebruik AA met gm, maar heb eigenlijk nooit issues.
Jeremy Clarkson
Oh nice. Net even de dealer gesproken en mijn auto staat voor volgende week gepland in de werkplaats voor het uitleveren, dus ergens in de eerste week van juli kan ik mijn nieuwe Ceed gaan ophalen

Jeremy Clarkson
Heel gaaf, goeie koppelwinst ook zo te zien. Ik wacht altijd een half jaar met chippen, zodat ik ook gewend ben aan het huidige vermogen en dus het verschil goed merk. Bij deze ook gedaan.MonteurX schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:50:
[...]
Mijn eeste post hier in dit topic, ik ben in het trotse bezit van een ProCeed GT en kan me helemaal vinden in je opmerkingen haha! Toeval wil, dat ook die snelheid went en daarom heb ook ik de auto laten tunen deze week. Een zeer net resultaat en hij gaat echt onwijs hard nu. Elke keer weer een feest om in te rijden! Nog nooit eerder ben ik zo blij geweest met een auto als met deze Kia. Als je me dat 10 jaar geleden had verteld had ik je waarschijnlijk hard uitgelachen, als ex BMW (330E) en Impreza GT-Turbo rijder. Ze maken fantastische autos![]()
[Afbeelding]
Nice! Gefeliciteerd alvast. 😃👍🏻Arno schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 14:44:
Oh nice. Net even de dealer gesproken en mijn auto staat voor volgende week gepland in de werkplaats voor het uitleveren, dus ergens in de eerste week van juli kan ik mijn nieuwe Ceed gaan ophalen
Ja, ben ik met je eens. Deze heb ik nu (bijna) een jaar en er staat 25k op. Mooie tijd voor tuning. Ik ben wel benieuwd naar jouw cijfers. Wat is het pk/Nm voor en na ongeveer?pixels66 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 15:17:
[...]
Heel gaaf, goeie koppelwinst ook zo te zien. Ik wacht altijd een half jaar met chippen, zodat ik ook gewend ben aan het huidige vermogen en dus het verschil goed merk. Bij deze ook gedaan.
140 pk en 230Nm. Nu geef ik niet veel om de hard cijfers maar meer om wat ik merk, en dat merk ik zeker. Sidenote, 1 op 16 gemiddeld haal ik nog steeds prima, met uitschieters naar 1 op 18 op de snelweg.MonteurX schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 00:34:
[...]
Nice! Gefeliciteerd alvast. 😃👍🏻
[...]
Ja, ben ik met je eens. Deze heb ik nu (bijna) een jaar en er staat 25k op. Mooie tijd voor tuning. Ik ben wel benieuwd naar jouw cijfers. Wat is het pk/Nm voor en na ongeveer?
Nou, een update gekregen ivm “panorama gate”.
Ik mag een nieuwe bestellen, maar ze geven aan 10 maanden levertijd, dat wil zeggen natuurlijk 2024 levering.
Het feit dat ik een nieuwe mag bestellen is leuk, maar als ik dan bedenk hoeveel extra dit gaat kosten, ben ik bang dat ik toch neig naar deze wagen houden.
Ik ben nu met behulp van wat cijfers aan het kijken of dat dak het allemaal nog wel waard is….
BPM-cijfers respectievelijk: 2020-2023
162 – 155 – 152 – 148
De KIA met dakraam stoot uit 139 gram. Wanneer men met de BPM in 2024 een stap willen zetten in het duurder maken van benzineauto’s, zou de auto in een andere BPM klasse vallen, met als resultaat aanzienlijk duurder.
Ivm de inflatie etc, verwacht ik wel een verhoging van KIA + kleine verhoging BPM. Dus een hogere cataloguswaarde van 2000 EUR zou niet eens gek zijn, dat was afgelopen jaar ook al zo. Daarbij komt ook nog 1000 EUR voor het dakraam erbij; 3000 EUR hogere cataloguswaarde. Dat is netto bijtelling: ca 30 EUR per maand meer. Over 48 maanden = 1440 EUR.
Ik kan het wel missen, maar het is en blijft geld, kan ik ook wat leuks van doen.
Ik neig nu naar deze auto te houden en een vorm van compensatie aan te nemen. Want bijtelling verrekenen is helaas niet mogelijk ☹
Ik mag een nieuwe bestellen, maar ze geven aan 10 maanden levertijd, dat wil zeggen natuurlijk 2024 levering.
Het feit dat ik een nieuwe mag bestellen is leuk, maar als ik dan bedenk hoeveel extra dit gaat kosten, ben ik bang dat ik toch neig naar deze wagen houden.
Ik ben nu met behulp van wat cijfers aan het kijken of dat dak het allemaal nog wel waard is….
BPM-cijfers respectievelijk: 2020-2023
162 – 155 – 152 – 148
De KIA met dakraam stoot uit 139 gram. Wanneer men met de BPM in 2024 een stap willen zetten in het duurder maken van benzineauto’s, zou de auto in een andere BPM klasse vallen, met als resultaat aanzienlijk duurder.
Ivm de inflatie etc, verwacht ik wel een verhoging van KIA + kleine verhoging BPM. Dus een hogere cataloguswaarde van 2000 EUR zou niet eens gek zijn, dat was afgelopen jaar ook al zo. Daarbij komt ook nog 1000 EUR voor het dakraam erbij; 3000 EUR hogere cataloguswaarde. Dat is netto bijtelling: ca 30 EUR per maand meer. Over 48 maanden = 1440 EUR.
Ik kan het wel missen, maar het is en blijft geld, kan ik ook wat leuks van doen.
Ik neig nu naar deze auto te houden en een vorm van compensatie aan te nemen. Want bijtelling verrekenen is helaas niet mogelijk ☹
@rCk Welke leasemaatschappij heb je dit bij geregeld? Het is hun fout, wel bizar dat jij dan voor de extra kosten op moet draaien.
Als ik jou was zou ik de auto houden met compensatie, maar vreemd verhaal van die extra kosten.
Als ik jou was zou ik de auto houden met compensatie, maar vreemd verhaal van die extra kosten.
Ik ga ze niet aan de schandpaal hangen, wil het best in een pb sturen, maar niet open en bloot.Koldur schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 08:48:
@rCk Welke leasemaatschappij heb je dit bij geregeld? Het is hun fout, wel bizar dat jij dan voor de extra kosten op moet draaien.
Kijk, de bijtelling ga je niet kunnen veranderen, dat is gewoon belasting helaas, daar trek je gewoon aan het kortste eind mee.
Ze compenseren dmv een andere auto aan te bieden, maar ik heb ze gevraagd om te gaan kijken om een oud-demo of wat dan ook te gaan opkopen als compensatie, zodat ik de auto heb zoals ik hem wilde. Wellicht wat schuiven in de vloot, rondvragen bij andere dealers / maatschappijen.
Maar of dat lukt gezien de schaarste is een tweede.
Wauw erg netjes! 230Nm uit een 1.0 is niks om je voor te schamen, dat komt lekker mee in het verkeer.pixels66 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 06:53:
[...]
140 pk en 230Nm. Nu geef ik niet veel om de hard cijfers maar meer om wat ik merk, en dat merk ik zeker. Sidenote, 1 op 16 gemiddeld haal ik nog steeds prima, met uitschieters naar 1 op 18 op de snelweg.
De 1.4 heeft meer pk's/nm's dan opgegeven door Kia zelf. In een autoweek rollenbanktest kwamen daar buidend betere cijfers uit. Dus geen 140pk/230nm maar 160.5pk/275nm.pixels66 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 06:53:
[...]
140 pk en 230Nm. Nu geef ik niet veel om de hard cijfers maar meer om wat ik merk, en dat merk ik zeker. Sidenote, 1 op 16 gemiddeld haal ik nog steeds prima, met uitschieters naar 1 op 18 op de snelweg.
Die 160/275 was zonder stage 1?
Jeremy Clarkson
Iemand een idee of ervaring met de duurtijd van transport vanuit Slowakije richting België/Nederland. De EV6 moet nog op de boot maar ik veronderstel dat dit vanuit Slowakije dan toch een pak sneller kan?
Jup gewoon standaard fabrieksaf ... artikel stond in het autoweekblad zelf: https://www.autoweek.nl/a...vs-1-4-duurtestreportage/Arno schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 09:20:
Die 160/275 was zonder stage 1?
Dan ben ik benieuwd wat de 1.5 met 160 pk al standaard geeft
Jeremy Clarkson
Mijn ervaring van vorige week, 200pk ipv 204pk (wel 29 graden buiten temperatuur, geen beste omstandigheden voor tuningArno schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 10:58:
Dan ben ik benieuwd wat de 1.5 met 160 pk al standaard geeft

Oh dat is wel netjes
Jeremy Clarkson
Maar ik rij in de 1.0, niet de 1.4 😉renzo4000 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 09:08:
[...]
De 1.4 heeft meer pk's/nm's dan opgegeven door Kia zelf. In een autoweek rollenbanktest kwamen daar buidend betere cijfers uit. Dus geen 140pk/230nm maar 160.5pk/275nm.
Ik las het niet volledig, ik zag 140pk (wat de standaard is voor de 1.4 tgdi) dus deed een verkeerde aanname
Dat gezegd hebbende, de 1.0 heeft ook meer pk's/nm's dan opgegeven
https://www.autoweek.nl/a...0-t-gdi-op-de-rollenbank/
Dus let op dat de chipboer het niet rooskleurig laat lijken dan het is
Ik snap wat je zegt, maar gelukkig is die chipboer een goede kennis van me dus dat scheelt 😉renzo4000 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 16:11:
[...]
Ik las het niet volledig, ik zag 140pk (wat de standaard is voor de 1.4 tgdi) dus deed een verkeerde aanname
Dat gezegd hebbende, de 1.0 heeft ook meer pk's/nm's dan opgegeven136pk/199nm ipv 120pk/172nm
https://www.autoweek.nl/a...0-t-gdi-op-de-rollenbank/
Dus let op dat de chipboer het niet rooskleurig laat lijken dan het is
Neeeeeeeeeee
Ik ben onderweg naar Zwitserland. Net in Duitsland getankt, ik rij weer weg, geen geluid meer. Geen radio, navigatie, bellen. Auto uit en aan gezet, het resetknopje rechts onderin scherm gebruikt en zelfs factory reset geprobeert. Niets helpt. Dealer kan ook niets op afstand. Iemand een idee? Proceed MY20
Ik ben onderweg naar Zwitserland. Net in Duitsland getankt, ik rij weer weg, geen geluid meer. Geen radio, navigatie, bellen. Auto uit en aan gezet, het resetknopje rechts onderin scherm gebruikt en zelfs factory reset geprobeert. Niets helpt. Dealer kan ook niets op afstand. Iemand een idee? Proceed MY20
Auto spanningsloos maken wellicht nog een optie ... zeker weten dat er geen zekering kapot is?Erazzzer schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 16:07:
Neeeeeeeeeee
Zekeringen niet gechecked. Maar zou het beeld dan ook niet weg moeten zijn? Beeld en geluid maken gebruik van 1 voedingsbron lijkt me.renzo4000 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 16:16:
[...]
Auto spanningsloos maken wellicht nog een optie ... zeker weten dat er geen zekering kapot is?
Ik sta eerst 45 minuten in de file en over 30km pas weer parkeerplaats. Dan zou ik kunnen kijken.
Oh ik had niet begrepen dat het beeld nog wel werkte, dat zal idd op dezelfde zekering moeten zitten.Erazzzer schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 16:26:
[...]
Zekeringen niet gechecked. Maar zou het beeld dan ook niet weg moeten zijn? Beeld en geluid maken gebruik van 1 voedingsbron lijkt me.
Ik sta eerst 45 minuten in de file en over 30km pas weer parkeerplaats. Dan zou ik kunnen kijken.
Maar inderdaad even een pauze inlassen zometeen (half uurtje auto helemaal uit) misschien dat het probleem daarna verholpen is. Anders toch maar even de spanning er een paar minuten af halen.
Dit heb ik ook een keer gehad. Even tijd auto uitzetten werkte het bij mij weerErazzzer schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 16:07:
Neeeeeeeeeee
Half uur auto uit was inderdaad de truuk. Vaag.sgouman schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 17:09:
[...]
Dit heb ik ook een keer gehad. Even tijd auto uitzetten werkte het bij mij weer
De sportstand op de automaat van de 1.5 is toch wel echt leuk
. Vlotte gasrespons, aggressief terugschakelen. Gaat deze zomer in de bergen van Oostenrijk goed van pas komen ;)! Enige wat je nog mist is iets van een roffel uit de uitlaat.
Ik ga het meemaken over een week of 2
Jeremy Clarkson
Ja dat rijdt wel lekker hè! Bevalt ook erg goed. Terugschakelen is ook leuk, net even dat beetje tussengas.Sjaak_Trekhaak schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 11:52:
De sportstand op de automaat van de 1.5 is toch wel echt leuk. Vlotte gasrespons, aggressief terugschakelen. Gaat deze zomer in de bergen van Oostenrijk goed van pas komen ;)! Enige wat je nog mist is iets van een roffel uit de uitlaat.
Van het weekend even goed doorgetrokken, maar hij trekt echt nog flink door boven de 130 uit.
We mogen niks klagen met die 1.5
Dit lijkt mee te gaan vallen. Vandaag dealer gesproken, en de leverdatum bij de dealer staat nu op 7 september 2023.GrasshopperNL schreef op maandag 13 februari 2023 @ 16:58:
Oef. De voorlopige leverdatum voor mijn (via de LM) bestelde Niro HEV DynamicPlusLine Interstellar Gray valt erg tegen. Leverdatum staat nu op 24-1-2024.
Dit kan alleen maar mee gaan vallen zou ik denken.
[...]
Maargoed, hij staat nog niet op de stoep
Even vandaag gebeld met de dealer voor een status update (Niro HEV DPL mineral blue besteld op 9/3/23)GrasshopperNL schreef op maandag 26 juni 2023 @ 15:18:
[...]
Dit lijkt mee te gaan vallen. Vandaag dealer gesproken, en de leverdatum bij de dealer staat nu op 7 september 2023.
Maargoed, hij staat nog niet op de stoep
1. Mijn Niro heeft nog geen VIN en dus geen info beschikbaar over levering
2. In het dealersysteem staat nog steeds een geschatte levertijd van 12 maanden
3. Op 10 juli leveren ze een mineral blue HEV DPL aan een andere klant die in November 2022 besteld is. (maw zo een 9 maanden levertijd)
Uiteraard is dit maar een enkele observatie en hoeft dit geen betekenis te hebben voor andere leveringen maar toch opvallend dat deze dealer nog steeds aangeeft dat levering ingeschat wordt op 12 maanden (hetgeen dus is wat in het systeem staat) en dat sommigen hier al sneller geleverd denken te krijgen.
Ik ben benieuwd of dat ook echt uit gaat komen
Dat heb ik ook. Niro Sg2 uit september ‘22. Ga het deze week eens met een usb update proberen want heeft al 9 maanden geen update gehad en dat is toch wel erg lang. Als ik de versies vergelijk (scherm vs Kia site) zie ik ook een nieuwere dan mijn auto heeft.Sjaak_Trekhaak schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:54:
Ik ga het eens een tijdje proberen met AA en Waze :)!
Mijn Proceed geleverd op 12-06-2023 had ook de software nog van vorig jaar. Helaas ook geen bijwerken knop die ik kon indrukken. Van het weekend maar een USB stick gehaald en de update gedraaid.laredo schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 20:11:
[...]
Dat heb ik ook. Niro Sg2 uit september ‘22. Ga het deze week eens met een usb update proberen want heeft al 9 maanden geen update gehad en dat is toch wel erg lang. Als ik de versies vergelijk (scherm vs Kia site) zie ik ook een nieuwere dan mijn auto heeft.
Direct de update voor de NIRO EV '23 bij vrienden ook gedaan.
Bleek exact dezelfde software te zijn.
Gemiste kans dat ze dat niet even tussendoor doen. Rijklaar maken duurt toch wel eventjes
Jeremy Clarkson
Oh, over goed nieuws....
Eind volgende week staat mijn nieuwe Ceed klaar om opgehaald te worden. Nog een paar dagen geduld
Eind volgende week staat mijn nieuwe Ceed klaar om opgehaald te worden. Nog een paar dagen geduld
Jeremy Clarkson
Hm, dat meen je. Ik dacht dat dit een redelijk nieuwe versie van de software was.rCk schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 12:42:
[...]
Mijn Proceed geleverd op 12-06-2023 had ook de software nog van vorig jaar. Helaas ook geen bijwerken knop die ik kon indrukken. Van het weekend maar een USB stick gehaald en de update gedraaid.
Direct de update voor de NIRO EV '23 bij vrienden ook gedaan.![]()
Bleek exact dezelfde software te zijn.
Zal eens kijken op de update site!
/edit: Inderdaad, update was nog wel nodig. Duurt ook nog wel even een minuut of 45 leek het!
Leuke gimmick trouwens als je de automaat in sportstand hebt, de lane departure assist uit en je dashboard-beeld op het auto overzicht... krijg je een soort van trackmode met kerbstones aan de zijkant in beeld
[ Voor 6% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 29-06-2023 12:54 ]
Ik heb een nieuwe telefoon en kan niet vinden hoe ik de KIA app activeer op mijn nieuwe telefoon (van een samsung s20 naar samsung Flip4 mocht het er toe doen) zonder data te verliezen, voornamelijk de agenda met alle gereden ritten, de rest is niet zo belangrijk. Hoe doe ik dat?
PSN ID: Svennie-NL
Geen idee of dat kan, maar voorlopig is de hele UVO/Kia Connect app buiten werking omdat ze iets aan de server kant gesloopt hebbenSvennie schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 21:57:
Ik heb een nieuwe telefoon en kan niet vinden hoe ik de KIA app activeer op mijn nieuwe telefoon (van een samsung s20 naar samsung Flip4 mocht het er toe doen) zonder data te verliezen, voornamelijk de agenda met alle gereden ritten, de rest is niet zo belangrijk. Hoe doe ik dat?
Hmm, mijn app werkt momenteel gewoon via het kia account.Robicide schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 22:17:
[...]
Geen idee of dat kan, maar voorlopig is de hele UVO/Kia Connect app buiten werking omdat ze iets aan de server kant gesloopt hebben
Maar mijn Home Assistant koppeling is wel dood🤔
Geen last? Heb 'm net nog gebruikt omdat ik de auto niet op slot had gedaan.Robicide schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 22:17:
[...]
Geen idee of dat kan, maar voorlopig is de hele UVO/Kia Connect app buiten werking omdat ze iets aan de server kant gesloopt hebben
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Heeft bij mij nooit fatsoenlijk gewerkt, niet dat het zo erg is, de sensoren die je met een Kia Ceed SW daarin hebt zijn traag en nutteloos.Renegade666 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 22:18:
[...]
Maar mijn Home Assistant koppeling is wel dood🤔
⏩ PVOutput☀️
Kia Connect app werkt hier prima, zojuist getest.
Werke bij mij prima waar ik het voor gebruik. Dat is het aantal km wat ik nog kan rijden laten zien🤣Quad schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 22:20:
[...]
Heeft bij mij nooit fatsoenlijk gewerkt, niet dat het zo erg is, de sensoren die je met een Kia Ceed SW daarin hebt zijn traag en nutteloos.
Meestal kijk ik even naar het scherm voor m'n neus op dat moment.Renegade666 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 22:21:
[...]
Werke bij mij prima waar ik het voor gebruik. Dat is het aantal km wat ik nog kan rijden laten zien🤣
⏩ PVOutput☀️
Gek, bij mij doet hij het al sinds in ieder geval gisterochtend niet meer (krijg direct Network Error bij openen), en naar ik hoor bij heel veel gebruikers niet incl Home Assistant koppelingen e.d.Quad schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 22:19:
[...]
Geen last? Heb 'm net nog gebruikt omdat ik de auto niet op slot had gedaan.
Ik zit niet altijd in de auto🤣 als ik wat in moet plannen om ergens heen te gaan, kan ik even snel zien als ik peut moet halen😁Quad schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 22:23:
[...]
Meestal kijk ik even naar het scherm voor m'n neus op dat moment.
Ander nieuws. Woensdag krijg ik nieuw voorruit... wat een klein klote steentje wel niet kan doen. Poef pats, en 2 tellen later een scheur van 30 cm in het glas😒
Hier hetzelfde, echt klote… vooral als je auto net 4 maanden oud isRenegade666 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 22:26:
[...]
Ik zit niet altijd in de auto🤣 als ik wat in moet plannen om ergens heen te gaan, kan ik even snel zien als ik peut moet halen😁
Ander nieuws. Woensdag krijg ik nieuw voorruit... wat een klein klote steentje wel niet kan doen. Poef pats, en 2 tellen later een scheur van 30 cm in het glas😒
Ik heb ook hetzelfde probleem. Gelijk een network error bij openen van de uvo app
Begin Mei de bestelling geplaatst -
XCeed
1.5 T-Gdi DCT7
GT-PlusLine (Panorama dak, JBL audio)
Automaat
Vermogen (pk) : 160 pk / 117 kW
Lak Kleur: Penta Metal Metallic (H8G)
Verwachte levering ergens begin Okt. Dus moeten nog even geduld hebben.
XCeed
1.5 T-Gdi DCT7
GT-PlusLine (Panorama dak, JBL audio)
Automaat
Vermogen (pk) : 160 pk / 117 kW
Lak Kleur: Penta Metal Metallic (H8G)
Verwachte levering ergens begin Okt. Dus moeten nog even geduld hebben.
"Was ik maar rijk en niet zo knap, zou het leven een stuk gemakkelijker maken"