• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:13
Blihi schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:45:
[...]

3 seconde afstand is bij 107 km/uur toch al 1156 meter. Dus prima dat de auto die afstand houdt. Ga je dichterbij, dan rijd je er formeel te dicht op.
Nou, dat dacht ik niet hoor. Drie seconden bij 107 km/h is ruim 89 meter.

• rowicom
Als ik door de scc afgeremd word omdat mijn voorganger langzamer rijdt en ik zie een mogelijkheid om links in te halen, doe ik dat even 'handmatig' met het gaspedaal. Op die manier ga ik er geleidelijker èn economischer langs dan dat de automaat 1 of 2 versnellingen terug schakelt en met een hoop toeren de ingestelde snelheid probeert te herstellen. Ook al staat de 'scc reactie' in het menu op 'traag'.

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10:36
rowicom schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:58:
[...]

Nou, dat dacht ik niet hoor. Drie seconden bij 107 km/h is ruim 89 meter.
Ik ga me even in een hoekje zitten schamen en heb de post maar even aangepast 8)7 8)7 8)7

• Blihi
rowicom schreef op woensdag 19 april 2023 @ 17:04:
Als ik door de scc afgeremd word omdat mijn voorganger langzamer rijdt en ik zie een mogelijkheid om links in te halen, doe ik dat even 'handmatig' met het gaspedaal. Op die manier ga ik er geleidelijker èn economischer langs dan dat de automaat 1 of 2 versnellingen terug schakelt en met een hoop toeren de ingestelde snelheid probeert te herstellen. Ook al staat de 'scc reactie' in het menu op 'traag'.
Die SCC reactiesnelheid is me niet duidelijk wat die doet. Die kan op drie standen, van snel naar traag, maar wat betekent dit? Ik merk het verschil ook niet echt.

Het handmatig rijden bij inhalen enzo doe ik ook wel, maar eigenlijk zou je verder vooruit moeten kijken en eerder naar links moeten gaan bij vrachtwagens etc. Dat voelt tegennatuurlijk en er zijn natuurlijk altijd petjes in golfjes die er dan rechts voorbij komen, maar over het algemeen rijdt het wel meer ontspannen.

Met de caravan zet ik de ACC zelfs op de maximum afstand(stand). Dan kun je lekker achter de vrachtauto's blijven hangen.

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14:23
Blihi schreef op woensdag 19 april 2023 @ 17:13:
[...]

Die SCC reactiesnelheid is me niet duidelijk wat die doet. Die kan op drie standen, van snel naar traag, maar wat betekent dit? Ik merk het verschil ook niet echt.

Het handmatig rijden bij inhalen enzo doe ik ook wel, maar eigenlijk zou je verder vooruit moeten kijken en eerder naar links moeten gaan bij vrachtwagens etc. Dat voelt tegennatuurlijk en er zijn natuurlijk altijd petjes in golfjes die er dan rechts voorbij komen, maar over het algemeen rijdt het wel meer ontspannen.

Met de caravan zet ik de ACC zelfs op de maximum afstand(stand). Dan kun je lekker achter de vrachtauto's blijven hangen.
De instellingen voor de reactie snelheid acc is als je hem op traag zet remt die iets later maar trekt die ook later op in b.v. een file. Bij snel remt die sneller maar trekt die ook sneller op in een file.

Ik merk het verschil iets

• rowicom
sgouman schreef op woensdag 19 april 2023 @ 17:43:
[...]

De instellingen voor de reactie snelheid acc is als je hem op traag zet remt die iets later maar trekt die ook later op in b.v. een file. Bij snel remt die sneller maar trekt die ook sneller op in een file.

Ik merk het verschil iets
Volgens mij wordt de remafstand uitsluitend bepaald door het aantal ingestelde blokjes met die speciale knop op het stuur en niet door de snel/traaginstelling.

Acties:
  • +15Henk 'm!

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:29

The_Duke

ho gek!

Mijn Kia ProCeed 1.5 GTPlusLine DCT7 in Penta Metal is geleverd :*) . 9 maanden gewacht maar het was het waard, wat een schitterende auto. De eerste 500km zitten er al weer op.

Genoeg gel*lt, foto's! B-)

[Voor 57% gewijzigd door The_Duke op 19-04-2023 20:28]

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:39
Even iets anders… hoe doe je ruitenwisser omhoog voor als je vind bijv de auto gaat wassen met de hand?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:55

Quad

Doof

Bij Volkswagen kon ik 'm het contact aanzetten en dan de wisser naar beneden drukken voor enkele tellen.

Dat gaat misschien ook met de Kia als je die aan of uit zet en dan naar beneden drukt.

Staat vast in de servicemanual.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:35
Ladykiller007 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 00:02:
Even iets anders… hoe doe je ruitenwisser omhoog voor als je vind bijv de auto gaat wassen met de hand?
Ruitenwisser hendel paar seconden naar beneden trekken en dan gaan ze naar boven de wissers

[Voor 3% gewijzigd door Ilankroon op 20-04-2023 07:21]

• indoow
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 30-05 19:48
Yes, hier ook eindelijk een verwachte levertijd ontvangen van de Kia Ceed Sportswagon 1.5 t-gdi dct executive line, besteld begin februari en verwacht in week 44.

Ben benieuwd hoe vaak dit nog gaat verschuiven. Anderen die ook in hetzelfde schuitje zitten? Via Leaseplan besteld.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:38

Arno

PF5A

Een tijdje geleden was het zo dat vanwege chip problemen veel auto's extra lange levertijden hadden. Tegenwoordig gaat het gelukkig een stuk beter :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• ratje_nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:15
Blihi schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:45:
[...]

3 seconde afstand is bij 107 km/uur toch al 1156 EDIT: leer rekenen.. 89 meter. Dus prima dat de auto die afstand houdt. Ga je dichterbij, dan rijd je er formeel te dicht op.

Het probleem is dat we in Nederland een beetje gewend zijn geraakt aan 0.3 seconde afstand houden en vaak nog minder.....
Je hebt gelijk, ik stond vanochtend in de file naar Utrecht, ik stond stil en iedereen voegde netjes voor me in aangezien er 3 vrachtautos tussen kunnen. Nee hoor kia kan nog veel leren van vag.....

• sgouman
ratje_nl schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:04:
[...]

Je hebt gelijk, ik stond vanochtend in de file naar Utrecht, ik stond stil en iedereen voegde netjes voor me in aangezien er 3 vrachtautos tussen kunnen. Nee hoor kia kan nog veel leren van vag.....
Als ik in de file sta dan laat mijn kia proceed echt niet genoeg ruimte dat er een auto tussen kan.

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:30
The_Duke schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:22:
Mijn Kia ProCeed 1.5 GTPlusLine DCT7 in Penta Metal is geleverd :*) . 9 maanden gewacht maar het was het waard, wat een schitterende auto. De eerste 500km zitten er al weer op.
Gave bak + mooie foto's man. Nu ik zo'n maagdelijk mooie nieuwe Proceed zie, krijg ik toch wel kriebels om de mijne in ontvangst te nemen. Als het niet nog eens verschuift zal die van mij week 18 of 19 komen.

PSN: ChefRickert

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:45
Arno schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:03:
Een tijdje geleden was het zo dat vanwege chip problemen veel auto's extra lange levertijden hadden. Tegenwoordig gaat het gelukkig een stuk beter :)
Wat vind je beter? Ik vind 9 maanden nog steeds enorm lang...
(en veel merken hebben nog steeds een levertijd van een jaar).

• Arno

Arno

PF5A

jongetje schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:54:
[...]

Wat vind je beter? Ik vind 9 maanden nog steeds enorm lang...
(en veel merken hebben nog steeds een levertijd van een jaar).
Mijn Ceed is in december besteld en staat binnen 3 weken bij de dealer. Dus ja dat is aardig sneller, voorheen was het meer dan een jaar.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-05 17:37
ratje_nl schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:04:
[...]

Wat voor Kia praten we over?? Want de Sportage doet het veel beter qua Golf 7.5. Veel minder nerveus.

.

• renzo4000
  • Laatst online: 18:19
The_Duke schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:22:

Genoeg gel*lt, foto's! B-)

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Prachtige auto! Dit hadden mijn foto's kunnen zijn :P

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:01
Voor mij zit er volgend jaar iig geen ceed of proceed in. Wij moeten verplicht aan de EV.. dus nog 1,5 jaar met de ceed sw door tuffen. Kijken wat ik in de tussen tijd mag gaan kiezen.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:24
Renegade666 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:53:
Voor mij zit er volgend jaar iig geen ceed of proceed in. Wij moeten verplicht aan de EV.. dus nog 1,5 jaar met de ceed sw door tuffen. Kijken wat ik in de tussen tijd mag gaan kiezen.
Dat zou voor mij (momenteel) reden zijn om te switchen. Niet elke werknemer heeft de mogelijkheid om comfortabel thuis te laden...

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:58
lolgast schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:06:
[...]

Dat zou voor mij (momenteel) reden zijn om te switchen. Niet elke werknemer heeft de mogelijkheid om comfortabel thuis te laden...
Met een beetje pech wordt vanaf 2025 vastgelegd in de wet dat alle zakelijke auto’s ev moeten zijn. Switchen heeft dan ook geen zin

22% bijtelling over 50k+. Joy.

[Voor 4% gewijzigd door jessy100 op 20-04-2023 16:26]

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:01
lolgast schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:06:
[...]

Tjah, ben wel aan het zoeken soms, niet om deze reden, maar bar weinig te vinden wat ik wil..

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• renzo4000
jessy100 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 16:22:
[...]

Met een beetje pech wordt vanaf 2025 vastgelegd in de wet dat alle zakelijke auto’s ev moeten zijn. Switchen heeft dan ook geen zin

22% bijtelling over 50k+. Joy.
Precies voor mij de reden om voor een (M)HEV te kiezen gezien de huidige en aanstaande bijtellingsregelingen. Op dit moment is het voor mij interessanter om een Kia Sportage GT Plusline(Hybrid) te verkiezen boven een Kia EV6 bijvoorbeeld. Onderaan de streep komen ze netto dicht bij elkaar in de buurt (obv onze mobiliteitsregeling) dus dan kies ik liever voor een benzine auto die ook nog eens praktischer is. Hoe bedoel je de overheid is goed bezig? Not!

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• ratje_nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:15
wackidth schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:46:
[...]

Wat voor Kia praten we over?? Want de Sportage doet het veel beter qua Golf 7.5. Veel minder nerveus.
Dit gaat over de kia ceed van dit jaar.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
renzo4000 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 16:51:
[...]

Precies voor mij de reden om voor een (M)HEV te kiezen gezien de huidige en aanstaande bijtellingsregelingen. Op dit moment is het voor mij interessanter om een Kia Sportage GT Plusline(Hybrid) te verkiezen boven een Kia EV6 bijvoorbeeld. Onderaan de streep komen ze netto dicht bij elkaar in de buurt (obv onze mobiliteitsregeling) dus dan kies ik liever voor een benzine auto die ook nog eens praktischer is. Hoe bedoel je de overheid is goed bezig? Not!
Ik heb mijn aankomende auto (die in november pas komt :9 ) op 5 jaar laten zetten, mede voor deze reden. Hoe langer het zo kan, hoe beter. Voor mij althans

• Blokkie90
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18:15
Zojuist mail gehad van de leasingmaatschappij waarin staat dat de dealer heeft aangegeven dat de productie is uitgesteld. Leverdatum was 10 mei en nieuwe verwachte datum is nu 26 mei. We zullen zien of ze dit wel halen.
Gaat om een kia ceed sw 1.6 PHEV

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KiaCeedPHEV
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 16:25
Blokkie90 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:04:
Zojuist mail gehad van de leasingmaatschappij waarin staat dat de dealer heeft aangegeven dat de productie is uitgesteld. Leverdatum was 10 mei en nieuwe verwachte datum is nu 26 mei. We zullen zien of ze dit wel halen.
Gaat om een kia ceed sw 1.6 PHEV
Proficiat, wanneer heb je deze wagen besteld? Welke kleur?

• hussie01
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
wackidth schreef op maandag 17 april 2023 @ 18:07:
Afgelopen donderdag de Sportage mogen halen...
Maar man man wat een fijne reisauto is dit. Heel erg blij mee.... Meteen begonnen met het plakken van ontdreuningsplaten. De deur klinkt nu als een Duitser.... 😄
Dit ivm after market audiosysteem.

[Afbeelding][Afbeelding]

Hier het verschil in geluid zonder:

YouTube: Kia Sportage achterdeur zonder ontdreuningsplaten.

Met:
YouTube: Kia Sportage achterdeur met ontdreuningsplaten.
Wat een verschil hoor, erg netjes!
Helpt dit ook mee met geluidsisolatie?

Heb je dit zelf gedaan?

• Blokkie90
KiaCeedPHEV schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:55:
[...]

Proficiat, wanneer heb je deze wagen besteld? Welke kleur?
In augustus 2022 besteld. De kleur is Blue Flame.

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:52
Blokkie90 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:16:
[...]

In augustus 2022 besteld. De kleur is Blue Flame.
Nice dat is ongeveer 9 maanden dus? Momenteel staat de levertijd op 12...

Canon 5D Mark III - 50 1.8 STM - 85 1.8 - 24-105 4L - DJI Mavic Pro

Acties:
  • +3Henk 'm!

• rowicom
Kunnen we het hier weer over de auto zelf gaan hebben in plaats van de natte droom van wanneer ie komt?

• Arno

Arno

PF5A

Mitssz schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:51:
[...]

Mijne was toch echt 5 maanden, Ceed SW GT+line

Jeremy Clarkson

• Mitssz
Arno schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 14:15:
[...]
Mijne was toch echt 5 maanden, Ceed SW GT+line
Betreft specifiek de PHEV versie, de normale is er idd sneller

• Arno

Arno

PF5A

Dan heb ik mazzel dat de GT+line er niet in PHEV is 8)7

Jeremy Clarkson

• Mitssz
Die is er soort van zeker wel, de SW PHEV Executive line komt bijna helemaal overeen met de GTPlus Line. Is alleen op de KIA site een "andere auto" en geen motorkeuze.

• Arno

Arno

PF5A

Oh? De "normale" Ceed SW heeft de exec line onder de GT+line staan qua functies en specs?

[Voor 14% gewijzigd door Arno op 21-04-2023 14:47]

Jeremy Clarkson

• indoow
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 30-05 19:48
Arno schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 14:46:
Oh? De "normale" Ceed SW heeft de exec line onder de GT+line staan qua functies en specs?
Ja, GT is puur uiterlijke aanpassingen. GT = Dynamicplus en GT+ = Executive qua opties.

• wackidth
hussie01 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:06:
[...]

Wat een verschil hoor, erg netjes!
Helpt dit ook mee met geluidsisolatie?

Heb je dit zelf gedaan?
Ik heb dit inderdaad zelf gedaan. Het probleem is alleen dat ik geen voor en na referentie heb.
Dit omdat ik deze isolatie direct na ontvangst heb geplaatst.
Het schijnt wel afrolgeluiden te dempen.

.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

indoow schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 15:18:
[...]

Ja, GT is puur uiterlijke aanpassingen. GT = Dynamicplus en GT+ = Executive qua opties.
Mijn GTline is toch anders gespeced dan de DPL hoor :)

Jeremy Clarkson

• Blokkie90
Mitssz schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:51:
[...]

Ja 9 maanden idd. Kan natuurlijk nog altijd verder uitgesteld worden Kia kennende :) We zullen het meemaken.

• LikeABawzs
  • Laatst online: 18:03
Afgelopen vrijdag een proefrit gemaakt in de Ceed SW GT Line 1.5 Handgeschakeld.
Het is wel een mooi aangeklede auto voor het geld(leasebudget)

Ik vond de koppeling wel erg zenuwachtig(dit is natuurlijk ook gewenning).
Wat is jullie ervaring hiermee?
Ben dus ook nog aan het overwegen om een proefrit in te plannen in een automaat.
En de 1.6phev, is dat nou echt prettiger of? Wat is de overweging daarin. Gezien voor mij brandstofkosten natuurlijk niet aan de orde zijn.

Andere kleine minputjes voor mij zijn:
De beenruimte achterin.
Niet kunnen schakelen terwijl cruise control aanstaat(dit kan bij mijn huidige astra sportstourer dus wel)
En dat de cruise control knopjes rechts op het stuur zitten.

Zeker de overweging waard dus gezien hoe ruim hij aangekleed is tegenover vele andere merken. Opties als automatische achterklep,keyless entry etc ben ik inmiddels zeer aan gewend en zou ik zeker gaan missen anders.

- Edit
Ik heb nog eens gekeken naar de uitvoeringen.
Maar de GT-Line heeft dus wel een slimme automatische achterklep, maar de GT plusline niet?
En de de GT-Line heeft dan weer geen parkeersensoren voor?

Komt bij mij een beetje onlogisch over? Gezien ik ook geen mogelijkheid zie om het wel te kiezen als optie.

[Voor 14% gewijzigd door LikeABawzs op 24-04-2023 12:11]

• Mitssz
LikeABawzs schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:53:
Afgelopen vrijdag een proefrit gemaakt in de Ceed SW GT Line 1.5 Handgeschakeld.

Ben dus ook nog aan het overwegen om een proefrit in te plannen in een automaat.
En de 1.6phev, is dat nou echt prettiger of? Wat is de overweging daarin. Gezien voor mij brandstofkosten natuurlijk niet aan de orde zijn.

De beenruimte achterin.
Niet kunnen schakelen terwijl cruise control aanstaat(dit kan bij mijn huidige astra sportstourer dus wel)

Zeker de overweging waard dus gezien hoe ruim hij aangekleed is tegenover vele andere merken. Opties als automatische achterklep,keyless entry etc ben ik inmiddels zeer aan gewend en zou ik zeker gaan missen anders.
Ik heb alleen vergelijking tussen de 1.0 handbak en de 1.6 PHEV (dus ook DCT).
Verschil is natuurlijk al de handbak en de DCT. En het gedeelte electrisch rijden.
Merkte dat de electro motor de "dipjes" op ving die je normaal wel hebt, bij bijvoorbeeld wegrijden als je motor in start-stop staat.
Wat ook mee helpt is dat in mijn geval het brandstofvoorschot in de leaseprijs gunstiger is dan bij een full benzine variant.

Verder heb ik persoonlijk wat voordelen aan het kunnen parkeren en stekkeren op laadpaal plekken, maar dat is heel persoonlijk. En mijn vriendin vindt de geventileerde/gekoelde voorstoelen een pluspunt welke alleen de PHEV heeft in de Executive line uitvoering.(Je kent de temperatuur discussie wel tussen man en vrouw :9 ).

Vandaar dat ik ook op het punt sta de 1.6 PHEV te bestellen.

Wat betreft jou minpunt van het niet kunnen schakelen tijdens CC is dit naar mijn weten in bijna elke auto zo, ik verwacht dat Opel daar in de uitzondering is.

[Voor 3% gewijzigd door Mitssz op 24-04-2023 12:05]

• wackidth
EValentino schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:38:
[...]

Zojuist besteld, ik zal mijn bevindingen hier nog wel even melden :)
En??? Heb je ze getest??

.

• pixels66
  • Registratie: September 2011
LikeABawzs schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:53:

De beenruimte achterin.

- Edit
Ik heb nog eens gekeken naar de uitvoeringen.
Maar de GT-Line heeft dus wel een slimme automatische achterklep, maar de GT plusline niet?
En de de GT-Line heeft dan weer geen parkeersensoren voor?

Komt bij mij een beetje onlogisch over? Gezien ik ook geen mogelijkheid zie om het wel te kiezen als optie.
Ik heb een 1.0 GT Line, en de koppeling is koud in z’n 1 vooral zenuwachtig en wil nog wel eens schokken. Dat is alleen de eerste 100 meter zo. Verder heb ik geen elektrische achterklep en geen sensoren voor. Opties die ik beiden had op de vorige auto maar nu zeker niet mis. Als ik wat zou missen is het net wat meer vermogen maar het verbruik maakt dit dan weer goed (1 op 18 gemiddeld). En dat is in deze tijden veel waard als particulier.

Ik vervoer drie kinderen op de achterbank, van 2, 5 en 8 jaar waarvan laatst genoemde erg lang is voor zijn leeftijd. In de Focus klaagde hij meer dan in de Proceed, dus dat zit zeker snor.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mitssz
Het schokken van de koppeling in zijn 1 is denk ik wel een kwaaltje van de 1.0 T-GDI motoren(misschien ook de 1.5 T-GDI maar daar heb ik geen ervaring mee) met bijbehorende versnellingsbak. Bij mijn huidige i20 met eveneens dezelfde 1.0 T-GDI met weliswaar een 5 bak heeft hetzelfde issue. Wel merk ik dat het vooral is als het of koud buiten is, en/of vochtig/regen. In de zomer heb ik er eigenlijk nooit last van.
En zoals hier boven aangegeven is dit alleen de eerste paar 100 meter.

[Voor 6% gewijzigd door Mitssz op 24-04-2023 20:26]

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:21
Klopt , in de zomer hier ook geen last met de 1.4 DCT maar in de winter is het erger en het helpt niet dat ik direct vanuit mijn huis de dijk op moet rijden waar ik altijd manueel naar boven moet rijden door middel van de flippers.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik heb de auto zelf nog niet, dus ik kon alleen even bij een collega testen.

Ik vond degene die achter je stuur zit (https://shop.brodit.nl/pr...tage-22-center-mount.html) niet heel fijn, de Kuda daarintegen (https://www.broditcenter....ia-sportage-type-nq5-2021) was echt een stuk beter en gaf meer een OEM gevoel. Bijkomend voordeel is dat de Kuda direct bij de USB aansluiting van de auto zit, wat resulteert in minder kabels door je auto heen :)

• rCk
Nog even spuien over de levertijden hoor. Ik weet nu wat er eerder vermeld werd over de communicatie van Kia / dealers / leasemaatschappijen. De communicatie kan wel wat beter.

Originele levering eind maart werd verplaatst naar week 15 (11-14 april)
Leasemaatschappij liet week 14 nog niks horen. Update gevraagd: verwachting eerste week mei
Eind maart gehoord bij importerende dealer: eind april binnen, dus verwachting begin mei leveren. Dat leek overeen te komen.

Je raadt het al, nog niks gehoord. Weer gecheckt bij dealer: verwachting is nu eind mei / begin juni.
Ik vraag om actuele status van de wagen, draaien ze er omheen en de "verwachtingen" kunnen nog alle kanten op gaan.
Ze gaven mij immers een maand terug aan dat de wagen onderweg was en eind april in de haven zou aankomen.

Wat blijkt; er is kennelijk een groot transportprobleem is en ze kunnen daardoor dus niks garanderen, auto's "stapelen" zich op en de importeur geeft aan tegen de dealer dat ze maar beter kunnen stoppen met vragen omdat ze er geen antwoord op hebben.

Overigens nog altijd niks van de leasemaatschappij mogen horen.

Ik snap dat er zo enorm veel klanten zijn die iets willen weten, maar het lijkt me niet zo lastig om daar een communicatie tool / portal voor te bouwen zodat deze vragen niet allemaal bij de dealer/leasemaatschappij terecht komen.

• slayerrp
  • Laatst online: 30-05 11:49
Ik heb laatst de dealer gebeld over mijn bestelde KIA Ceed Sportswagon 1.0 T-GDi MHEV DCT nadat Leaseplan niks nuttigs kon zeggen behalve de uit de duim gezogen week 37.
De dealer gaf eerlijk toe dat hij er echt niks over kon zeggen door de leverproblemen van het MHEV system.
Gevraagd of de bestaande orders wel uitgeleverd gaan worden, zelfs daar was hij eerlijk over en zei dat daar ook niks over kon zeggen.
Dus wordt wachten op iets of niets...

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
rCk schreef op woensdag 26 april 2023 @ 13:00:
Weer gecheckt bij dealer: verwachting is nu eind mei / begin juni.
De indicatie die ik van de week kreeg was week 23. Dat is ongeveer een jaar na bestelling. De eerste indicatie was week 8.

Ik zie het maar zo, hoe langer het duurt, hoe groter de kans dat hij binnenkort geleverd wordt :7

• Sakas
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 14:09
Mijn voorlopige afspraak voor het ophalen is definitief geworden. Ik haal a.s. dinsdag mij Ceed SW op bij de dealer. 's middags nog even werken en dan op vakantie met de nieuwe bolide. Kan ik hem direct even uitproberen...
Foto's volgen na de vakantie.

• rCk
Sjaak_Trekhaak schreef op woensdag 26 april 2023 @ 14:06:
[...]

De indicatie die ik van de week kreeg was week 23. Dat is ongeveer een jaar na bestelling. De eerste indicatie was week 8.

Ik zie het maar zo, hoe langer het duurt, hoe groter de kans dat hij binnenkort geleverd wordt :7
Haha, ja dat is zeker waar. Ik moet dat ook maar bedenken. Ik wilde alleen heel graag met de Kia eind juni met de caravan naar Oostenrijk gaan. Dat had perfect geweest, hoop dat ie het nog redt :*)

Als ik tussen de lijntjes lees, lijkt het ook nog gewoon dat die auto een dezer dagen in de haven aankomt, maar ze gewoon geen info krijgen wanneer die auto aankomt en ze dus maar wat zeggen. Als tie hier volgende week aankomt, zou eind mei nog mogelijk zijn.

Ik ga het maar loslaten en maar zien wanneer hij komt. Vraag de dealer over 3 weken wel weer of ze nieuws hebben. Hoop voor jou ook dat de indicatie niet veel verder uitloopt. Die mails van "de verwachting is dat" ben ik ook wel klaar mee :X _O-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wackidth
rCk schreef op woensdag 26 april 2023 @ 15:20:
[...]

Haha, ja dat is zeker waar. Ik moet dat ook maar bedenken. Ik wilde alleen heel graag met de Kia eind juni met de caravan naar Oostenrijk gaan. Dat had perfect geweest, hoop dat ie het nog redt :*)

Als ik tussen de lijntjes lees, lijkt het ook nog gewoon dat die auto een dezer dagen in de haven aankomt, maar ze gewoon geen info krijgen wanneer die auto aankomt en ze dus maar wat zeggen. Als tie hier volgende week aankomt, zou eind mei nog mogelijk zijn.

Ik ga het maar loslaten en maar zien wanneer hij komt. Vraag de dealer over 3 weken wel weer of ze nieuws hebben. Hoop voor jou ook dat de indicatie niet veel verder uitloopt. Die mails van "de verwachting is dat" ben ik ook wel klaar mee :X _O-
Vergeet ook niet, de auto moet eerst 2.000 km inrijden voor je iets "mag" trekken. Of je moet er schijt aan hebben....

.

• sgouman
wackidth schreef op zondag 30 april 2023 @ 11:17:
[...]

Vergeet ook niet, de auto moet eerst 2.000 km inrijden voor je iets "mag" trekken. Of je moet er schijt aan hebben....
Inrijden hoeft niet meer volgens mijn dealer. Heeft eigenlijk nergens meer effect op.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wackidth
sgouman schreef op zondag 30 april 2023 @ 11:41:
[...]

Inrijden hoeft niet meer volgens mijn dealer. Heeft eigenlijk nergens meer effect op.
Check even de handleiding, staat toch echt wat anders....
Normaal inrijden niet meer nodig. Idd..... Maar we hebben het over een aanhanger... Dus extra zware belasting op eigenlijk alles.

[Voor 51% gewijzigd door wackidth op 30-04-2023 11:48]

.

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 21:30
Mijn Niro (SG2 HEV September '22) tikt bijna de 15.000 KM aan. Nu krijg ik een onderhoudsmelding in beeld. Ik lees hier terug en zie dat het inderdaad normaal is dat hij na 15K of 1 jaar een beurt krijgt (wat het eerst komt). Nou vind ik dat best snel, mijn Qashqai hiervoor was gewoon na 1 jaar en had geen kilometerbeperking. Is er iemand die hier duidelijkheid over kan verschaffen? Nu maar gewoon een afspraak inplannen bij de dealer voor het eerste onderhoud? En waar ligt dan de grens voor garantie? Neem aan dat 15.001 geen probleem is maar als ik richting de 16K ga? Iemand de precieze voorwaarden paraat?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Blihi
Ik werd ervoor gewaarschuwd dat Kia streng is. Dus 16k zou ik het niet op aan laten komen. Beter gewoon voor de 15k de beurt inplannen. Zo duur is die beurt niet.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:45
@laredo Ik zou morgen de dealer bellen en een afspraak plannen. Als je namelijk niet volgens de fabrieksvoorschriften het onderhoud en inspectie laat uitvoeren dan vervalt je garantie.

• Arno

Arno

PF5A

Als mijn nieuwe Ceed begin juli uitgeleverd wordt, is dit dus precies wat er gaat gebeuren :D

Jeremy Clarkson

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 21:30
Dank voor de tips en adviezen. Ingelogd in "mijnkia" en gelijk een afspraak ingepland. Eerste mogelijkheid was pas over een maandje maar de afspraak staat en ik heb nog wel wat kilometers te gaan voor hij echt de 15K aantikt dus komt vast goed!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wackidth
Arno schreef op zondag 30 april 2023 @ 21:31:
[...]
Als mijn nieuwe Ceed begin juli uitgeleverd wordt, is dit dus precies wat er gaat gebeuren :D
Gelijk vol gas bedoel je met een aanhanger?? Of eerst 2.000km rijden...

Ik heb mijn klant gevraagd of ik een weekje later de trailer mocht leveren vanwege inrijden...
Daarna 1.600kg er achter. Geen greintje pijn....

Met mijn vorige auto (Golf) veel mechanische problemen gehad.... Dus ben nu Xtra voorzichtig ghehe

.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rCk
wackidth schreef op zondag 30 april 2023 @ 21:46:
[...]

Ik heb mijn klant gevraagd of ik een weekje later de trailer mocht leveren vanwege inrijden...
Daarna 1.600kg er achter. Geen greintje pijn....

Met mijn vorige auto (Golf) veel mechanische problemen gehad.... Dus ben nu Xtra voorzichtig ghehe
Begrijpelijk! Ik ga daar ook wel goed mee om altijd. Indien het zo is dat die 1000-2000km niet gemakkelijk uitkomen, dan ga ik er wel even een avondje of een dag flink mee toeren om een extra tankje benzine leeg te rijden zodat ie verder ingereden is.
[...]

Thanks voor de headsup. Ik rijd vrij veel kilometers. Indien de auto eind mei / begin juni komt, staat die 2000km er al gauw op.

We gaan het wel zien, op dit moment durf ik nog nergens van uit te gaan qua levering. Ik ga half mei weer even checken met de importerende dealer of er nieuws is. Anders ga ik een alternatief zoeken zodat ik sowieso iets achter de hand heb om met de caravan naar de F1 Oostenrijk te kunnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

wackidth schreef op zondag 30 april 2023 @ 21:46:
Niet vol gas, maar wel met aanhanger. Of ik de 2000 haal, weet ik nog niet want dat is ook afhankelijk van de leverdatum van de nieuwe Ceed.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:40
Ik heb een algemene vraag over het B segment autos. Zeg maar de Polo klasse. Ik rijd nu 5 jaar in een Kia Rio. Deze auto doet alles goed, op 1 ding na: de geluiden vanuit het onderstel, banden etc is veel te veel aanwezig. Ik rijd dus al jaren met oordoppen in. Nu heb ik een proefrit gemaakt in een nieuwe Hyundai i 20 en dat is minstens zo erg. Voor dat ik alle B segmenters uitprobeer, welke modellen zijn nog enigzins acceptabel stil? Misschien is dit niet helemaal het juiste topic :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:55

Quad

Doof

Ik kwam uit een VW Polo, die was zeer rustig en stil. Met my2020 wel een recent model natuurlijk, maar een budgetauto is dat al lang niet meer.

Je zou een topic kunnen aanmaken hiervoor, Aangezien je misschien het breder moet trekken. Qua isolatie is Kia nooit de betere geweest, al is de Niro wel een stille auto.

[Voor 37% gewijzigd door Quad op 01-05-2023 19:00]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jessy100
Quad schreef op maandag 1 mei 2023 @ 19:00:
Ik kwam uit een VW Polo, die was zeer rustig en stil. Met my2020 wel een recent model natuurlijk, maar een budgetauto is dat al lang niet meer.

Je zou een topic kunnen aanmaken hiervoor, Aangezien je misschien het breder moet trekken. Qua isolatie is Kia nooit de betere geweest, al is de Niro wel een stille auto.
Ik had ook een polo MY2020 en ik vond het maar een herriebak. YMMV

Acties:
  • 0Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:18
@NeWSJuNK Stil is een uitermate subjectief onderwerp. Als je gevoelig bent voor geluid dan gaat het lastig shoppen worden in het B-segment, om autos in dit segment betaalbaar te houden wordt er scherp naar de kosten gekeken en geluidsisolatie staat simpelweg niet hoog op de prioriteitenlijst. Ik merk dat als ik mn Niro (C-segment) voor onderhoud wegbreng en ik vaak een lager segment meekrijg dat deze autos minder goed geisoleerd zijn dan mn eigen auto. In het algemeen zal een hoger segment auto beter geisoleerd zijn dan lagere segment autos. Vanwege de subjectiviteit zal er weinig anders opzitten dan proefritten maken om te kijken of er iets tussen zitten dat stil genoeg is.

Er zijn ook mensen die aan de gang gaan met deuren en wielkasten voorzien van (extra) isolatiematten om de auto stiller te maken, lastig om in te schatten of daarmee voldoende resultaat te behalen valt.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NeWSJuNK
Bedankt voor de reacties zover. Hoewel ik de Hyundai i 20 een mooie auto vind ga ik toch eens proefrijden in een vw polo. Anders maar earbuds met noise cancelling aanschaffen voor in de auto.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rCk
Niro EV '23 is erg stil, heb laatst met vrienden die er eentje hebben meegereden! Sowieso echt een hele mooie wagen hoor. Het is dat ik geen EV wilde, stel dat liever zo lang mogelijk uit.

De Pro(ceed) familie is niet erg stil. Ik heb proefgereden met de Proceed, had mezelf op het ergste ingesteld, viel mij enigszins niet tegen.
Ik rijd nu namelijk nog in een 2019 Seat Ibiza FR, in principe zelfde platform als de Polo 2020 natuurlijk en die is afhankelijk van wegdek en stand vd wind niet heel stil. Op lange termijn ben ik benieuwd hoe het bevalt hoor met de Proceed. Eerst nog maar even een belletje krijgen vd dealer.

Wellicht zoals @squaddie schrijft; isolatiematten plaatsen, wellicht kan dit schelen. Ik ga het wel zien. Als ik de auto heb, ga ik dat wellicht wel doen als het irritant is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NeWSJuNK
Isolatie matten ipv standaard matten op de vloer van de auto ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rCk
NeWSJuNK schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 14:26:
Isolatie matten ipv standaard matten op de vloer van de auto ?
Nee, bijvoorbeeld je deurpanelen eraf halen en tussen die panelen en het plaatwerk vd auto bepaalde isolatiematten plaatsen.

Je kunt bijv ook kijken of je op bepaalde stukken de bekleding van de kofferbak weg kan halen en dit plaatsen.
Een aantal posts terug zie je dat iemand het heeft gedaan bij zijn Sportage. Of het een écht verschil maakt tov rolgeluid is een tweede. Maar indien het stoort, kan dit wel helpen.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Sakas
Even een voorproefje

[Voor 90% gewijzigd door Sakas op 02-05-2023 21:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Dit is de oranje uitvoering?

Jeremy Clarkson

Acties:
  • +7Henk 'm!

• jessy100
Arno schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:59:
Nee blauw :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Dank voor je zinvolle aanvulling. Ik heb oranje en rood live gezien bij de dealer en het verschil was beperkt. Vandaar mijn (toch serieus bedoelde) vraag.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Mijn Kia Niro DynamicLine 1.6 GDi HEV (bouwjaar 2017) gaat ons binnenkort naar Duitsland brengen.

Van vorig jaar kan ik mij herinneren dat hij in Duitsland geen enkele bestemming kon vinden. Hoe lossen jullie dit op?

Ik weet dat Android Auto of Google maps op de telefoon ook goed werkt maar daar kies ik liever niet voor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:18
@nokiaan958GB Mijn 2019 Niro heeft geen problemen met buitenlandse adressen, daarbij moet ik wel opmerken dat ik met de oude versie (3 tiles) rondrij, niet die nieuwe versie dat in mijn opinie gewoon troep is. Het enige nadeel is dat ik ook geen kaartupdates krijg.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sakas
Arno schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:59:
Klopt de orange fusion!
Volgende week meer foto’s

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sakas
nokiaan958GB schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 21:25:
Mijn Kia Niro DynamicLine 1.6 GDi HEV (bouwjaar 2017) gaat ons binnenkort naar Duitsland brengen.

Van vorig jaar kan ik mij herinneren dat hij in Duitsland geen enkele bestemming kon vinden. Hoe lossen jullie dit op?

Ik weet dat Android Auto of Google maps op de telefoon ook goed werkt maar daar kies ik liever niet voor.
Dat probleem had ik ook even. Opgelost door los te klikken op een locatie en dan die te verplaatsen naar het buitenland daarna kon ik ook buiten Nederland plaatsen kiezen (was even zoeken)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Sakas schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 22:01:
[...]

Dat probleem had ik ook even. Opgelost door los te klikken op een locatie en dan die te verplaatsen naar het buitenland daarna kon ik ook buiten Nederland plaatsen kiezen (was even zoeken)
Bedankt voor de tip. Dit ga ik proberen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sakas
nokiaan958GB schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 22:03:
[...]

Bedankt voor de tip. Dit ga ik proberen!
Moet wel zeggen dat ik toen ook bijna in België stond!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:38
Morgen mijn Kia Niro HEV DynamicPlusLine ophalen! Hyped!

Etuuuuuh!

• Arno

Arno

PF5A

CRpt3r55 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:52:
Morgen mijn Kia Niro HEV DynamicPlusLine ophalen! Hyped!
Wanneer is die besteld?

Jeremy Clarkson

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KilljoyNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-05 13:15
@CRpt3r55 Alvast veel plezier er mee, rij voorzichtig :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CRpt3r55
Arno schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:20:
[...]
Wanneer is die besteld?
Afgelopen januari! Dus vrij 'recent'.

Etuuuuuh!

• CRpt3r55
KilljoyNL schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:22:
@CRpt3r55 Alvast veel plezier er mee, rij voorzichtig :)
Thnx! Komt zeker goed!

Etuuuuuh!

• Arno

Arno

PF5A

CRpt3r55 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:29:
[...]

Oh dat is vrij rap! Hopelijk zijn de vertragingen met Kia nu voorbij :)

Jeremy Clarkson

• sanane
  • Nu online
Arno schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:30:
[...]

Oh dat is vrij rap! Hopelijk zijn de vertragingen met Kia nu voorbij :)
Nahh ik wacht sinds augustus op mijn Kia sportage dynamicplusline...

• KiaCeedPHEV
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 16:25
Gisteren even gebeld naar een Kia Concessie en gepolst naar levertijd van Kia Ceed SW Phev. Deze zou nu op een aanvaardbare 6-8 maanden staan. Begin dit jaar was dit nog 12 maanden. Hopelijk slagen ze er effectief in. De mijne eind januari besteld…

• jessy100
KiaCeedPHEV schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:39:
Gisteren even gebeld naar een Kia Concessie en gepolst naar levertijd van Kia Ceed SW Phev. Deze zou nu op een aanvaardbare 6-8 maanden staan. Begin dit jaar was dit nog 12 maanden. Hopelijk slagen ze er effectief in. De mijne eind januari besteld…
Er is weinig te voorspellen op het moment. We zien cases van mensen die 'm met 4 maanden hebben en mensen die 10 maanden wachten

• slayerrp
  • Laatst online: 30-05 11:49
jessy100 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:41:
[...]

Er is weinig te voorspellen op het moment. We zien cases van mensen die 'm met 4 maanden hebben en mensen die 10 maanden wachten
En de dealer van mijn Lease Ceed SW MHEV gaf zelfs aan dat er niet eens zeker is dat ze geleverd worden :X Genoeg onduidelijkheid dus..

• CRpt3r55
Ze worden nu per dealer door Kia zelf toegewezen. Dus mensen die een toegewezen model bestellen, krijgen hem doorgaans ook sneller. De 'Custom' modellen zijn uiteraard langer in levertijd.

Ten minste, dat is wat ik hoorde van mijn dealer.

Etuuuuuh!

• niels132
  • Laatst online: 12:19
CRpt3r55 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:29:
[...]
Dat is erg snel, gefeliciteerd!
Dan ben ik wel nieuwsgierig welke kleur. Ik wacht al sinds juni op 'mijn' HEV DPL in Cityscape Green.... :-(

• CRpt3r55
niels132 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:12:
[...]

Dat is erg snel, gefeliciteerd!
Dan ben ik wel nieuwsgierig welke kleur. Ik wacht al sinds juni op 'mijn' HEV DPL in Cityscape Green.... :-(
Ik krijg hem in 'clear white'

Etuuuuuh!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• renzo4000
Arno schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:07:
Dank voor je zinvolle aanvulling. Ik heb oranje en rood live gezien bij de dealer en het verschil was beperkt. Vandaar mijn (toch serieus bedoelde) vraag.
Lichtval kan veel doen qua kleur ervaring, zeker met kunstlicht bij een dealer in de showroom. Maar de verschillen zijn wel echt duidelijk bij daglicht:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Vandaar dus ook mijn vraag @renzo4000 :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • +1Henk 'm!

• niels132
  • Laatst online: 12:19
CRpt3r55 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:22:
[...]

Ik krijg hem in 'clear white'
[Afbeelding]
Dat ondersteunt wel het verhaal van de dealer dat wit, grijs en zwart wat minder slecht leverbaar zijn dan de 'kleuren'...

Veel plezier ermee alvast!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LikeABawzs
  • Laatst online: 18:03
Vandaag weer bij de Kia dealer geweest voor de Ceed SW. Helaas ook daar hadden ze geen 1.5 automaat staan. In Arnhem staat er wel een Ceed 5 deurs automaat. Dus van de week daar maar even in rijden om in ieder geval de automaat even te voelen.

Ze hadden vandaag wel meerdere uitvoeringen staan. Dus het was wel prettig om goed te vergelijken mbt uiterlijk en interieur

Momenteel heb ik een Astra ST handgeschakeld. Maar ik zou nu toch wel graag een automaat willen.
Heb zelf een overzicht in excel gemaakt met de opties op een rij om een goed beeld te krijgen.

Ik twijfelde het meeste tussen de dynamicplus/ GT-Line of Executiveline. Maar ik denk dat ik de paar extra opties van de excutive wel kan missen.
  • parkeersensoren voor: Ach dat kan ik wel missen denk ik
  • verwarmde stoelen achter: Pech voor de mensen achterin(geen kinderen)
  • JBL speakers: werd me verteld dat de speakers niet beter zijn, maar de subbox extra is,En ik heb momenteel ook een sub in de astra, dus die zal ook in de ceed gelegd worden
  • Parkeerhulp: misschien 5x gebruikt op mn astra 8)7
Maar de 17" velgen+ interieur+exterieur en het dakraam van de GT line tegenover de Dynamicplusline vind ik toch wel erg mooi en de auto een heel ander gevoel/uitstraling geven.

Wat is voor jullie de keuze/reden geweest om voor het ene of het andere te kiezen? Zie ik iets over het hoofd? Qua netto bijtelling zou het iets van 40 euro schelen tussen de dynamicplus en de gtline.

Wat voor mij ook meeweegt, is dat dit de laatste benzine lease auto zal zijn. En mocht de gestoorde BPM verhoging erdoorheen komen, dan gaat het allemaal nog een stukje duurder worden en moeten we nog maar zien of het nog leuk is om een auto te leasen met wat opties erop.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Sakas
renzo4000 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 14:12:
[...]

Lichtval kan veel doen qua kleur ervaring, zeker met kunstlicht bij een dealer in de showroom. Maar de verschillen zijn wel echt duidelijk bij daglicht:

[Afbeelding]
In de buitenlucht zonder de zon

Wel een blikvanger 😀
Pagina: 1 ... 50 51 52 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee