Acties:
  • +5Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:38
CRpt3r55 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:22:
[...]

Ik krijg hem in 'clear white'
[Afbeelding]

En hij staat geparkeerd voor de deur 8) _/-\o_

Etuuuuuh!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:38

Arno

PF5A

Wel een bijzondere neus, niet verkeerd :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hussie01
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Hebben jullie er ook last van dan de ventilatie op stand auto heel erg veel blaast? Op een gegeven moment moet het blazen ophouden wanneer temperatuur is bereikt, maar dat is niet het geval.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CRpt3r55
hussie01 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 13:56:
Hebben jullie er ook last van dan de ventilatie op stand auto heel erg veel blaast? Op een gegeven moment moet het blazen ophouden wanneer temperatuur is bereikt, maar dat is niet het geval.
Bij mij staat ie op automatisch... en alleen voorruit. Dat duurt vaak maar zeer kort.

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Hier ook maar een paar minuten, ook als het 35+ graden is buiten.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KiaCeedPHEV
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 16:25
Ik heb het gevoel dat de levertijden van Kia toch steeds inkorten. Ik hoor nu van 2 onafhankelijke dealers dat de Ceed sw Phev op 5 a 6 maanden staat. Zijn er mensen die een Ceed sw bestelden en positief verrast werden door de aflevertijd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blokkie90
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14:58
KiaCeedPHEV schreef op maandag 8 mei 2023 @ 17:32:
Ik heb het gevoel dat de levertijden van Kia toch steeds inkorten. Ik hoor nu van 2 onafhankelijke dealers dat de Ceed sw Phev op 5 a 6 maanden staat. Zijn er mensen die een Ceed sw bestelden en positief verrast werden door de aflevertijd?
Onze ceed sw phev is onderweg en zou deze week aankomen bij dealer. Besteld in augustus. Valt uiteindelijk nog goed mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KiaCeedPHEV
Blokkie90 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 18:36:
[...]

Onze ceed sw phev is onderweg en zou deze week aankomen bij dealer. Besteld in augustus. Valt uiteindelijk nog goed mee.
Mooi inderdaad. Proficiat! Over welke levertijd spraken ze toen? In BE of NL? Welke kleur?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blokkie90
KiaCeedPHEV schreef op maandag 8 mei 2023 @ 18:58:
[...]

Mooi inderdaad. Proficiat! Over welke levertijd spraken ze toen? In BE of NL? Welke kleur?
In BE, ze zeiden toen rond de 9 maanden. Kleur Blue Flame

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Blokkie90 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 19:30:
In BE, ze zeiden toen rond de 9 maanden. Kleur Blue Flame
Gave kleur, heb ik 4 jaar met veel plezier mee gereden :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:36

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik wilde vanmorgen de spraakherkenning eens uitttesten. Heb de Niro ondertussen zo'n 2,5 jaar dus mocht wel een keer nietwaar :P
Maar daar kwam geen reactie op; scherm ging op zwart en vervolgens kreeg ik ook met geen mogelijkheid de radio weer aan want hij blijft in de spraakherkenning hangen ofzo. Auto uitzetten en weer aanzetten hielp ook niet |:(
Ben dus heel benieuwd of alles weer normaal werkt vanmiddag als ik weer richting huis wil.

Yamaha MT-09

Acties:
  • +2Henk 'm!

• KilljoyNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-05 13:15
@Bergie Wat heb je gezegd tegen de oude jongen :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:35
Bergie schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:04:
Ik wilde vanmorgen de spraakherkenning eens uitttesten. Heb de Niro ondertussen zo'n 2,5 jaar dus mocht wel een keer nietwaar :P
Maar daar kwam geen reactie op; scherm ging op zwart en vervolgens kreeg ik ook met geen mogelijkheid de radio weer aan want hij blijft in de spraakherkenning hangen ofzo. Auto uitzetten en weer aanzetten hielp ook niet |:(
Ben dus heel benieuwd of alles weer normaal werkt vanmiddag als ik weer richting huis wil.
Je zou je radio nog kunnen resetten, paperclip in kleine gaatje stoppen naast aan/uit schakelaar of knopje op stuur nog een keer goed indrukken, kan zijn dat hij vast zit
Succes

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:39
Ik vraag mezelf nog steeds af waarom er een reservewiel geleverd wordt ipv een reparatiesetje+compressor :|

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:40
Ladykiller007 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 13:01:
Ik vraag mezelf nog steeds af waarom er een reservewiel geleverd wordt ipv een reparatiesetje+compressor :|
Omdat je dan gewoon een band kan wisselen als je met een spijker in je band langs de snelweg in Frankrijk staat...

Ik kwam er vorige week gelukkig 2 dagen voor de terugreis achter dat mijn band leegliep (jeeh Mazda TPMS sensoren) en kon dus nog snel naar een Euromaster voor een propje. Maar ik heb weinig zin om 's nachts te moeten wachten tot die 'reparatie'-zooi (hopelijk) op de goede plek van de band zit om hem vervolgens met goed geluk tergend langzaam op te pompen. Dan liever een krikje eronder, andere band eronder en doorrijden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:15
Die plaksetjes werken alleen bij kleine gaatjes is het gat groter of zoals mn vader een keer gehad heeft dat door afgevallen lading de band opengesneden is dan heb je er niets aan.

Die bandenplaksetjes zijn in mijn opinie troep en zou ik uitsluitend in uiterste noodzaak inzetten. Wat autofabrikanten die dergelijke setjes bij een auto leveren er niet bij vertellen is dat als je zo'n setje gebruikt hebt moet je een nieuwe plakset aanschaffen, grote kans op een nieuwe band (want waar zit het gaatje?) en als je pech hebt zit die troep in je TPMS sensor en kan je ook die vervangen.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10:36
Blihi schreef op zondag 30 april 2023 @ 21:20:
Ik werd ervoor gewaarschuwd dat Kia streng is. Dus 16k zou ik het niet op aan laten komen. Beter gewoon voor de 15k de beurt inplannen. Zo duur is die beurt niet.
Nou, ik had dus alvast voor de zomer een beurtje gepland, maar de auto is veel meer gebruikt dan normaal de afgelopen weken..... dus zegt de auto nu: "onderhoud over 1000 km".

Ik de dealer gebeld, want er is dus helemaal geen plek in het online systeem. De eerste mogelijkheid die ze hebben is 6 juni en ik ben bang dat ik dan over de 15000 heen ga.

Ze hebben me verzekerd dat dat niet meteen een probleem is. Over de hele 7 jaar mag je in totaal 1500 km over de intervallen van 15000 heen gaan. En voor zover bekend is dat nog nooit gebeurd, dus dit wordt (misschien) de eerste keer. Het zal er om hangen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Bergie schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:04:
Nou, gelukkig deed alles het weer toen ik weg ging gisteren. Hoefde gelukkig dus niks te resetten oid

Yamaha MT-09

• Sakas
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 14:09
Bergie schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:15:
[...]

Nou, gelukkig deed alles het weer toen ik weg ging gisteren. Hoefde gelukkig dus niks te resetten oid
Had je gister ook al geprobeerd even de auto uit te zetten en daarna weer te starten?
Dat is meestal de oplossing bij software matige problemen.

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:52
Sakas schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 11:56:
[...]

Had je gister ook al geprobeerd even de auto uit te zetten en daarna weer te starten?
Dat is meestal de oplossing bij software matige problemen.
Vergeet ook niet je deur open te doen, anders duurt het zo lang voordat het infotainment uit gaat ;)

Canon 5D Mark III - 50 1.8 STM - 85 1.8 - 24-105 4L - DJI Mavic Pro

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Mitssz schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:00:
[...]

Vergeet ook niet je deur open te doen, anders duurt het zo lang voordat het infotainment uit gaat ;)
Die had misschien nog kunnen helpen inderdaad. Gewoon uitzetten en weer aanzetten deed het niet. Maar de deur opendoen om het afsluiten te forceren had misschien wel geholpen ja.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Hmm, Dinsdag mijn zomer banden er onder gekregen. Maar nu piepen de sensoren bij elke rid.
Gisteren nog geweest, heeft de druk iets verlaag (van 2.8 naar 2.5). Maar voordat weer thuis was, weer piepmelding.

VOlgens de app zijn alle 4 banden gewoon OK.

Kan er een sensor kapot zijn?
Zag ook dat er 1 velg van voor naar achter was gegaan, weet niet dat invloed heeft.

Iemand een idee? anders straks maar weer heen, of naar de dealer.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:58
Renegade666 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:05:
Hmm, Dinsdag mijn zomer banden er onder gekregen. Maar nu piepen de sensoren bij elke rid.
Gisteren nog geweest, heeft de druk iets verlaag (van 2.8 naar 2.5). Maar voordat weer thuis was, weer piepmelding.

Zag ook dat er 1 velg van voor naar achter was gegaan, weet niet dat invloed heeft.

Beetje een open deur: Maar heb je de sensoren gereset na de wissel?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• KilljoyNL
** Leert dat ik na een bandenwissel sensoren moet resetten **

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lolgast
Dat doet de dealer toch voor je...? Tenminste, bij Mazda wel. Lijkt me onderdeel van de service.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jessy100
lolgast schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:55:
Dat doet de dealer toch voor je...? Tenminste, bij Mazda wel. Lijkt me onderdeel van de service.
In theorie wel, maar de kwikfits van de wereld vergeten het vaak

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
jessy100 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:12:
[...]

Ik druk als de melding er is, 3 sec. op het knopje achter het stuur. (als ik stil sta).
Weet niet als dat onder resetten valt.

Daarna is de melding weer weg. Maar na een 10-15 min is hij er weer.

en zolang als ik deze auto heb, is er na een banden wissel 1x de melding, daarna niet meer.

[Voor 10% gewijzigd door Renegade666 op 12-05-2023 10:27]

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jessy100
Renegade666 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:25:
[...]

Ik druk als de melding er is, 3 sec. op het knopje achter het stuur. (als ik stil sta).
Weet niet als dat onder resetten valt.

Daarna is de melding weer weg. Maar na een 10-15 min is hij er weer.

en zolang als ik deze auto heb, is er na een banden wissel 1x de melding, daarna niet meer.
Dat is idd resetten, zou ff langs de dealer gaan dan

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:30
Goed nieuws. Vandaag weer even contact opgenomen met de dealer. Dit omdat ik de trekhaak direct via hen laat regelen, netto kost mij dat 3 tientjes meer, maar scheelt weer gedoe en dan is hij meteen klaar zodra ik hem ophaal.

Meteen om de update gevraagd wat de status is: De auto komt daar “elk moment” binnen, dus ik noem het maar gewoon dat hij volgende week binnen komt. Dus hopelijk wordt hij week 22 geleverd. Eerst even afwachten wat het echt wordt, maar het biedt perspectief!

PSN: ChefRickert

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hussie01
  • Niet online
CRpt3r55 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:22:
[...]

Bij mij staat ie op automatisch... en alleen voorruit. Dat duurt vaak maar zeer kort.
Maar dan staat het toch niet meer op "auto"?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
jessy100 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:28:
[...]

Dat is idd resetten, zou ff langs de dealer gaan dan
Maar even gedaan, kon vanmiddag even langskomen, even kijken wat er loos is

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blihi
Renegade666 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:05:

Banden of wielen?

De sensoren kun je gewoon wisselen en moeten na een paar honderd meter rijden met bochtjes weer werken. Op basis van de snelheid en de bochtjes bepalen de sensoren van de ABS en tractiecontrole welke sensor in welke hoek zitten.

Als er een stuk is kan dat in de computer uitgelezen worden. Die geeft precies aan welke het niet doet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blihi
jessy100 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:12:
[...]

Nergens voor nodig bij Kia.

Sensoren kun je sowieso niets aan resetten, die hebben geen interface of knopjes. Die sturen gewoon een signaal uit met 3 variabelen: id, druk en snelheid. De ontvanger berekent in welke hoek de sensor zit aan de hand van de snelheid.

Als je de verkeerde sensoren hebt, die alleen id en druk uitsturen, dan krijg je niet te zien in welke hoek de sensoren zitten, maar de melding gaat wel weg van het dashboard (je krijgt wel een melding bij te lage spanning).

Als er een sensor stuk is dan krijg je een melding die je weg kunt drukken, maar die weer terug komt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
rCk schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 12:56:
Meteen om de update gevraagd wat de status is: De auto komt daar “elk moment” binnen, dus ik noem het maar gewoon dat hij volgende week binnen komt. Dus hopelijk wordt hij week 22 geleverd.
Op het Kia forum noemde iemand anders ook dat zijn Proceed elk moment daar (bij Jansen Kerres) binnen kwam. Hoop dat de mijne er ook bij zit, moet haast wel ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rCk
Sjaak_Trekhaak schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 14:14:
[...]

Op het Kia forum noemde iemand anders ook dat zijn Proceed elk moment daar (bij Jansen Kerres) binnen kwam. Hoop dat de mijne er ook bij zit, moet haast wel ;)
Kijk, toeval bestaat niet! We krijgen straks een lading met nieuwe Proceeds binnen hier :9~.
Ben benieuwd wanneer hij uiteindelijk geleverd kan gaan worden, ik ben er wel aan toe. Altijd leuk zo'n nieuwe wagen *O* oOo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jessy100
Blihi schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 14:13:
[...]

Nergens voor nodig bij Kia.

Sensoren kun je sowieso niets aan resetten, die hebben geen interface of knopjes. Die sturen gewoon een signaal uit met 3 variabelen: id, druk en snelheid. De ontvanger berekent in welke hoek de sensor zit aan de hand van de snelheid.

Als je de verkeerde sensoren hebt, die alleen id en druk uitsturen, dan krijg je niet te zien in welke hoek de sensoren zitten, maar de melding gaat wel weg van het dashboard (je krijgt wel een melding bij te lage spanning).

Als er een sensor stuk is dan krijg je een melding die je weg kunt drukken, maar die weer terug komt.
Mijn Ceed SW heeft toch echt een knopje om te resetten, en deze moet ik echt gebruiken zei de dealer 3 weken geleden toen ik 'm ophaalde..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blihi
jessy100 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 15:01:
[...]

Mijn Ceed SW heeft toch echt een knopje om te resetten, en deze moet ik echt gebruiken zei de dealer 3 weken geleden toen ik 'm ophaalde..
Daarmee reset je dan dus de boordcomputer, niet de sensoren (die sensoren kunnen niets anders doen dan hun id, druk en eventueel snelheid uitsturen. Die zitten in de velgen)

Bij de wisseling van winter naar zomer of terug hoef ik alleen de wielen om te wisselen. Na een stukje rijden verdwijnt de melding vanzelf. De zomerwielen laten per wiel de druk op het scherm zien, de winterwielen laten geen druk per wiel zien, maar geven alleen een melding als de spanning te laag komt. Je moet dan zelf uitvogelen in welk wiel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
@Blihi

Bij de My2020 zitten er geen sensoren in de wielen, dus druk word ook niet uitgelezen.
De sensoren kijken naar de ontwentelingen per band, en als daar verschil in zit gaat het mis. (Dit heb ik mij net laten vertellen bij de dealer)
Kan door profielgrote van de banden komen. En ik heb 2 nieuwe voor gekregen, achter de bestaande, misschien dat hij daarom verschil meld

Ze hebben namelijk alles na gekeken, en is allemaal gewoon goed. echter na 5 min snelweg weer melding.
Dus kan nu eind deze maand naar de garage. want alles is fysiek in orde. gaan ze dan verder kijken. Eerder kon helaas niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blihi
Renegade666 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 16:10:
@Blihi

Bij de My2020 zitten er geen sensoren in de wielen, dus druk word ook niet uitgelezen.
De sensoren kijken naar de ontwentelingen per band, en als daar verschil in zit gaat het mis. (Dit heb ik mij net laten vertellen bij de dealer)
Kan door profielgrote van de banden komen. En ik heb 2 nieuwe voor gekregen, achter de bestaande, misschien dat hij daarom verschil meld

Ze hebben namelijk alles na gekeken, en is allemaal gewoon goed. echter na 5 min snelweg weer melding.
Dus kan nu eind deze maand naar de garage. want alles is fysiek in orde. gaan ze dan verder kijken. Eerder kon helaas niet.
Ah. Dan meten ze de omwentelingen inderdaad via de ABS sensor. Een band die slap wordt gaat sneller draaien, want hij wordt kleiner. Dat dat na 5 minuten snelweg pas komt is wel vreemd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
Blihi schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 16:29:
[...]

Ah. Dan meten ze de omwentelingen inderdaad via de ABS sensor. Een band die slap wordt gaat sneller draaien, want hij wordt kleiner. Dat dat na 5 minuten snelweg pas komt is wel vreemd.
beetje bijzonder idd. Maar moet er nog even zo mee rijden en goed in de gaten houden.
gelukkig merk ik het snel als hij niet lekker loopt, dus dat scheelt :P

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Sakas
Hierbij nog de beloofde foto’s van de ceed sw gtline, hij bevalt echt super!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KilljoyNL
Erg mooi, veel plezier er mee :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
Sakas schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 19:50:
Hierbij nog de beloofde foto’s van de ceed sw gtline, hij bevalt echt super!!!
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Netjes, niet veel auto's kunnen oranje hebben, maar dit staat mooi :)

Vandaag bij de dealer was een proceed in die lichte metalic groen, die vind ik ook wel erg mooi 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lolgast
@Renegade666 Experience Green, in die kleur komt mijn SW GT-PlusLine, ooit :+ (november)

[Voor 8% gewijzigd door lolgast op 12-05-2023 20:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sakas
Renegade666 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 20:27:
[...]

Netjes, niet veel auto's kunnen oranje hebben, maar dit staat mooi :)

Vandaag bij de dealer was een proceed in die lichte metalic groen, die vind ik ook wel erg mooi 8)
Dat was de 2e optie, maar vind de oranje toch iets sportiever 😍

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:49
NoepZor schreef op maandag 3 april 2023 @ 08:48:
[...]

Ik heb 2 weken geleden een beurt laten uitvoeren op mijn CEED, toen was er nog niets bekend. Hij stond toen voor begin juli in het systeem, maar zonder VIN en nog aan verandering onderhevig. Mijn huidige auto loopt nog tot augustus, dus als het juli wordt zou dat perfect uitkomen.
Het is zeker aan verandering onderhevig. Ik ben vandaag gebeld door de dealer dat de auto zeer binnenkort verschijnt en of ik een afleverafspraak wil maken. Ze kregen veel auto’s binnen (van Mossel Hengelo).

Moet nu alleen met de wagenparkbeheerder in overleg want de huidige auto loopt tot eind juli en de dealer wil m zam afleveren (2 maand laten staan was niet hun voorkeur, zacht gezegd)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CRpt3r55
hussie01 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 13:11:
[...]

Maar dan staat het toch niet meer op "auto"?
Wel... op "auto climate"

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
Renegade666 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 18:59:
[...]

beetje bijzonder idd. Maar moet er nog even zo mee rijden en goed in de gaten houden.
gelukkig merk ik het snel als hij niet lekker loopt, dus dat scheelt :P
Ondertussen het volgende idee, het gebeurd alleen boven de 100 km/h. tussen de 110/120 begint hij te piepen.
Dus moet mij maar even inhouden :(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:55

Quad

Doof

Banden die warm worden, uitzetten en daardoor lagere druk geeft?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jessy100
Iemand die ook een beetje gestoord word van de "Houd je handen aan het stuur melding"? Blijkbaar hou ik mijn handen dusdanig stil dat ie continue erover klaagt.. Iemand een suggestie hoe ik dit kan oplossen / uitzetten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Ik heb ze zo nu en dan, na 4 jaar heb ik geleerd ze te negeren :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Arno schreef op maandag 15 mei 2023 @ 09:55:
Ik heb ze zo nu en dan, na 4 jaar heb ik geleerd ze te negeren :)
Ik heb al een paar keer gehad dat ACC daardoor eraf gaat, ik hoor helaas de piepjes niet zo goed.

PVOutput☀️
Darts🎯

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Quad schreef op maandag 15 mei 2023 @ 09:57:
[...]

Ik heb al een paar keer gehad dat ACC daardoor eraf gaat, ik hoor helaas de piepjes niet zo goed.
Oh de luxe van ACC heb ik nog niet :P

Jeremy Clarkson

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cpt_ZakLamP
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:09
jessy100 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 09:52:
Iemand die ook een beetje gestoord word van de "Houd je handen aan het stuur melding"? Blijkbaar hou ik mijn handen dusdanig stil dat ie continue erover klaagt.. Iemand een suggestie hoe ik dit kan oplossen / uitzetten?
vooral als je gewoon op een kaarsrechte weg rijdt piept ie wat mij betreft erg snel 8)7 ik geef maar gewoon een klein rukje aan het stuur zodra ik de melding in m'n ooghoek zie verschijnen :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ja het gemis van een druksensor in het stuur is dan wel merkbaar. Ik merk vooal al bij de LKA, zodra die een afwijking merkt begint hij al te melden.

PVOutput☀️
Darts🎯

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Blihi
Quad schreef op maandag 15 mei 2023 @ 09:45:
Banden die warm worden, uitzetten en daardoor lagere druk geeft?
Banden die uitzetten gaan juist langzamer draaien en dat vertaalt zich dan naar een hogere druk, dus dat kan hem niet zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sakas
jessy100 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 09:52:
Gebeurt mij ook regelmatig, vooral als het rustig is op de weg en er weinig bochten zijn, maar volgens mij kan je dit niet uitzetten of een langere wachttijd op zetten.
Dan zal je de lane assist helemaal uit moeten zetten, dan piept hij ook niet meer dat je je handen aan het stuur moet houden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hussie01
  • Niet online
CRpt3r55 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 09:22:
[...]

Wel... op "auto climate"
Wanneer je dit doet en vervolgens bij instellingen-> airco kijkt dan zie je dat het niet meer op auto staat.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-05 17:37
Vandaag het achterraam getint.... Af fabriek is het achterraam 45% de zijruiten 25%.

Nu is het achterraam 20%. Vreemd dat het niet af fabriek gelijk is.

.

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
wackidth schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 19:30:
Vandaag het achterraam getint.... Af fabriek is het achterraam 45% de zijruiten 25%.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is dat Penta? Ik heb deze ook in bestelling staan en ben van plan om hem bij ontvangst volledig dicht te blinderen, ontchromen (voorkant, zijkant en achterkant) en ontdoen van de logo's. Dit ziet er al erg strak uit zeg!

• wackidth
EValentino schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 09:52:
[...]

Is dat Penta? Ik heb deze ook in bestelling staan en ben van plan om hem bij ontvangst volledig dicht te blinderen, ontchromen (voorkant, zijkant en achterkant) en ontdoen van de logo's. Dit ziet er al erg strak uit zeg!
Thanks.... Ja dit is de Penta Metal..... Ontchromen en volledig debadgen heb ik ook over nagedacht. Tot ik er een zag rijden.
Ik reed erachter en ik dacht eerste dat het een Seat / Cupra was zonder logo's achter... Heel kaal... En het ontchromen maak de auto heel erg saai....
Tenzij je van een VW look houdt natuurlijk.😂😂

.

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
wackidth schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:05:
[...]

Thanks.... Ja dit is de Penta Metal..... Ontchromen en volledig debadgen heb ik ook over nagedacht. Tot ik er een zag rijden.
Ik reed erachter en ik dacht eerste dat het een Seat was zonder logo's achter... Heel kaal... En het ontchromen maak de auto heel erg saai....
Tenzij je van een VW look houdt natuurlijk.😂😂
Ik hoor wel wat je zegt, maar ik vind die "foute" look stiekem wel heel dik. Smaken verschillen O-)

• CRpt3r55
wackidth schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 19:30:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel tof! is dat zwarte logo een sticker? of een heel nieuw embleem?

Etuuuuuh!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wackidth
CRpt3r55 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 23:01:
[...]

Heel tof! is dat zwarte logo een sticker? of een heel nieuw embleem?
Thanks...
Dat is een sticker, kun je in diverse kleuren en effecten krijgen op Etsy. Geeft een soort van 3D effect.

.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
rCk schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 14:57:
[...]

Kijk, toeval bestaat niet! We krijgen straks een lading met nieuwe Proceeds binnen hier :9~.
Ben benieuwd wanneer hij uiteindelijk geleverd kan gaan worden, ik ben er wel aan toe. Altijd leuk zo'n nieuwe wagen *O* oOo
5 juni staat hij bij mij op de stoep!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rCk
Sjaak_Trekhaak schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:02:
[...]

Heyyy tof man, super!
Nu ga ik de dealer ook maar eens een mail sturen of ze al wat meer weten wat betreft aflevering. :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 21:30
Zijn er al gebruikers van een nieuwe Niro (SG2) die hun ramen achteraf hebben laten blinderen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

rCk schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:07:
[...]

Heyyy tof man, super!
Nu ga ik de dealer ook maar eens een mail sturen of ze al wat meer weten wat betreft aflevering. :*)
Mijn Ceed zou al klaar moeten zijn, maar ik heb nog 2 maanden contract op de huidige wagen dus ik zal nog even geduld moeten hebben :+

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:49
Arno schreef op maandag 22 mei 2023 @ 17:10:
[...]

Mijn Ceed zou al klaar moeten zijn, maar ik heb nog 2 maanden contract op de huidige wagen dus ik zal nog even geduld moeten hebben :+
Hier zelfde verhaal met m’n Sportage. Die staat vrijdag klaar in principe, maar tenzij er wat anders uit de gesprekken komt rij ik eerst de CEED door tot einde contract (1 aug). De auto zou eerst pas begin juli geproduceerd worden, dus ik heb geen aanstalten gemaakt om een en ander na te vragen in geval van eerder leveren. Wagenparkbeheerder heeft aan nieuwe LM en dealer niet doorgegeven dat de auto pas per 1 aug afgenomen wordt. Dus de dealer pusht dat ik ‘m op moet halen :’)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• slayerrp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05 11:49
Humor dat er blijkbaar een blik auto's is opengetrokken.
Ook mijn Ceed SW , van week 37 naar week onbekend naar we weten niet of hij überhaupt nog komt naar hij staat in de haven van Rotterdam, dus 2e week Juni kun je hem ophalen :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KiaCeedPHEV
Heb dan precies het gevoel dat de productie terug op volle toeren begint te draaien en dat toch veel auto’s vroeger geleverd worden dan verwacht. Nu moeten ze bij Kia er nog in slagen om correct en transparant te informeren. Ze moeilijk kan het niet zijn lijkt me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LikeABawzs
  • Registratie: Juli 2013
  • Nu online
Ik gister een bestelling gedaan bij de LM voor een Ceed SW GT-Line 1.5 Aut. In experience green. :*)
Ben benieuwd. Wij moeten donkere zakelijke kleuren.
In mijn ogen moet dat groen best kunnen. :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lolgast
LikeABawzs schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:24:
Ik gister een bestelling gedaan bij de LM voor een Ceed SW GT-Line 1.5 Aut. In experience green. :*)
Ben benieuwd. Wij moeten donkere zakelijke kleuren.
In mijn ogen moet dat groen best kunnen. :X
Mijn bestelling staat nog steeds op 11 november (GT-PlusLine). Heb jij iets gehoord over een levertermijn?

Overigens vind ik Experience Green niet 'donker' :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LikeABawzs
  • Nu online
lolgast schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:43:
[...]

Mijn bestelling staat nog steeds op 11 november (GT-PlusLine). Heb jij iets gehoord over een levertermijn?

Overigens vind ik Experience Green niet 'donker' :9
Oh nee nog niks vernomen. Moet natuurlijk nog eerst goedgekeurd worden.
Mijn huidige loopt af op 1-2024. Dus zal toch moeten wachten.

Het is inderdaad niet heel donker, maar ik vind het ook geen felle kleur zoals oranje of rood O-)

• rCk
Sjaak_Trekhaak schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:02:
[...]

12 juni voor mij! Maar dat komt mogelijk omdat ik nog een trekhaak erop wilde, laat ik direct door Janssen & Kerres doen, dus ik gok daardoor een weekje later :P

Wordt hij bij jou ook gewoon op locatie waar jij hem wil afgeleverd in plaats van bij een dealer ophalen?
Ben het daar nog niet helemaal mee eens. Dat is altijd zo'n leuk momentje eens in de 4 jaar. :X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
rCk schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:37:
[...]

12 juni voor mij! Maar dat komt mogelijk omdat ik nog een trekhaak erop wilde, laat ik direct door Janssen & Kerres doen, dus ik gok daardoor een weekje later :P

Wordt hij bij jou ook gewoon op locatie waar jij hem wil afgeleverd in plaats van bij een dealer ophalen?
Ben het daar nog niet helemaal mee eens. Dat is altijd zo'n leuk momentje eens in de 4 jaar. :X
Idem qua trekhaak, zouden ze er ook op zetten als t goed is.
De auto wordt bij mij thuis geleverd. De dealer zit op nogal een eind rijden, dus vind dat wel prima :).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rCk
Sjaak_Trekhaak schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:22:
[...]

Idem qua trekhaak, zouden ze er ook op zetten als t goed is.
De auto wordt bij mij thuis geleverd. De dealer zit op nogal een eind rijden, dus vind dat wel prima :).
Inderdaad, als het goed is :P

Duidelijk verhaal, voor mij idem dito. Thuis is niet zo handig i.v.m. inleveren oude leaseauto die weer hier in de regio Zwijndrecht/Dordt ingeleverd moet worden. Dus ik laat hem naar de zaak komen en halen ze de oude de dag erop op.

Dan zelf maar een doek kopen en het moment simuleren erna _O-

Maarrrrr: goed nieuws voor ons beide, top! *O*

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Blokkie90
Mijn vrouw haar ceed sw phev is ook klaar. 2 weken geleden geleverd bij de dealer en volgende week vrijdag kunne we hem ophalen :)

[Voor 43% gewijzigd door Blokkie90 op 25-05-2023 11:11]

• KiaCeedPHEV
Blokkie90 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:28:
Mijn vrouw haar ceed sw phev is ook klaar. 2 weken geleden geleverd bij de dealer en volgende week vrijdag kunne we hem ophalen :)
Super. Wanneer besteld?

• Blokkie90
Vorig jaar in augustus.

• niels132
  • Laatst online: 12:19
Blijf me verbazen over de levertijden en de communicatie hierover bij Kia. Vorig jaar mei/juni de afweging gemaakt tussen een Ceed SW en een Niro. Volgens de dealer was er geen enkel zicht op leveringen van de Ceed en zou de Niro binnen 5 maanden geleverd kunnen worden. Mede daarom voor de Niro gekozen. Je raadt het al, ik wacht nu nog steeds op nieuws over onze nieuwe auto, maar lees wel over de ene Ceed levering na de andere. Ik hoop spoedig wat te horen, maar de bestelling van van een nieuwe Kia heeft een behoorlijk nare bijsmaak gekregen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sgouman
  • Laatst online: 14:23
Sinds mijn laatste grote beurt lijkt mijn proceed veel meer benzine te gebruiken.

In hoeverre klopt jullie actieradius die de auto aangeeft? Ik had net een ritje van 6 km en was ongeveer 20km actieradius kwijt en een gemiddeld verbruik van 1L op 9.8km

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

sgouman schreef op zondag 28 mei 2023 @ 15:12:
Sinds mijn laatste grote beurt lijkt mijn proceed veel meer benzine te gebruiken.

In hoeverre klopt jullie actieradius die de auto aangeeft? Ik had net een ritje van 6 km en was ongeveer 20km actieradius kwijt en een gemiddeld verbruik van 1L op 9.8km
Och mijn Ceed klopt het verwachte actieradius ook niet altijd. Althans, ik ben soms op een ritje van 10km meer dan 20km kwijt.

Wel gek is het verschil in actieradius volgens boordcomputer als ik getankt hebt. De ene keer zou ik 860km kunnen, de week erop is het nog geen 780km.

PVOutput☀️
Darts🎯

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:23
De Proceed vandeweek voorzien van nieuwe logo’s op de wielnaven, stuur, voor- en achterzijde, erg mooi vind ik ze! Het Proceed woord ook maar direct verwijderd.

Mocht iemand dit ook nog willen, ik heb een set over omdat de tweede kia waarvoor ik dit kocht er uit gaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

sgouman schreef op zondag 28 mei 2023 @ 15:12:

Hier scheelt het soms 40-60km na een tankbeurt, de ritten met aanhanger niet meegerekend want die zorgen voor een te grote afwijking. Dit Pinksterweekend op nog geen 500km de tank leeggereden 8)7

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:18
pixels66 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 13:35:
De Proceed vandeweek voorzien van nieuwe logo’s op de wielnaven, stuur, voor- en achterzijde, erg mooi vind ik ze! Het Proceed woord ook maar direct verwijderd.

Mocht iemand dit ook nog willen, ik heb een set over omdat de tweede kia waarvoor ik dit kocht er uit gaat.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oef, daar knapt hij goed van op! Wat wil je voor die stickers hebben? Zou mijn Ceed SW ook goed staan :9~

Acties:
  • 0Henk 'm!

• markbenq
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-05 20:12
Wij zijn op zoek naar een andere auto voor mijn vrouw, een ceed/xceed met automaat is een optie.

Zelf heb ik een paar dagen in een Niro hybrid 1.6 DCT6 gereden, en hierbij vond mijn vrouw dat de automaat nogal "traag" was van bijvoorbeeld het schakelen tussen de 1 en de 2 bij het optrekken.

Is hier iemand die zowel met de1.6 hybrid gereden heeft en met de de DCT7 automaat van de 1.4/1.5? Benieuwd of de automaten vergelijkbaar zijn of dat de DCT7" vlotter" is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rCk
niels132 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 21:22:
Blijf me verbazen over de levertijden en de communicatie hierover bij Kia. Vorig jaar mei/juni de afweging gemaakt tussen een Ceed SW en een Niro. Volgens de dealer was er geen enkel zicht op leveringen van de Ceed en zou de Niro binnen 5 maanden geleverd kunnen worden. Mede daarom voor de Niro gekozen. Je raadt het al, ik wacht nu nog steeds op nieuws over onze nieuwe auto, maar lees wel over de ene Ceed levering na de andere. Ik hoop spoedig wat te horen, maar de bestelling van van een nieuwe Kia heeft een behoorlijk nare bijsmaak gekregen.
Communicatie etc is niet Kia hun sterkste punt. Dat blijkt wel weer uit alle voorbeelden hier eerder genoemd. Vrienden van mij hebben uiteindelijk ca 5 maanden langer op hun private lease Niro EV moeten wachten. Steeds maar niks gehoord, tot ze belden en hij uiteindelijk 2 weken al bij de dealer stond…. Uiteindelijk is hij nét op tijd geleverd ivm start nieuwe baan waarbij ze de tweede auto nodig hadden.

Het kan goed zijn dat er nu een schip met Pro(Ceed)s is aangekomen en straks de Niro’s weer komen. Maar het blijft gissen idd. Ik ben in goed contact geweest met de dealer die mijn leasewagen besteld heeft, bij hen is het ook gewoon niet te zeggen. Er zat toen ook ongeveer 1,5 week tussen het moment dat ze vertelden: hij kan elk moment binnen komen en het moment dat ze dus daadwerkelijk gebeld hebben met de afspraak in de werkplaats om hem rijklaar te maken + trekhaak te monteren. Tussen binnenkomst en rijklaar maken zit bijna 3 weken, maar dat kan ik begrijpen, ook met Pinksteren er nog bij en de trekhaak die wat meer tijd kost.

Wat mij betreft kan dit allemaal vlotter, maar goed, ik werk niet in de autobranche, dus wellicht zijn er andere factoren van belang.
Hopelijk krijg jij nog wel iets te horen op korte termijn, in ’t ongewisse blijven is vervelend en frustrerend.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jessy100
markbenq schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:52:
Wij zijn op zoek naar een andere auto voor mijn vrouw, een ceed/xceed met automaat is een optie.

Zelf heb ik een paar dagen in een Niro hybrid 1.6 DCT6 gereden, en hierbij vond mijn vrouw dat de automaat nogal "traag" was van bijvoorbeeld het schakelen tussen de 1 en de 2 bij het optrekken.

Is hier iemand die zowel met de1.6 hybrid gereden heeft en met de de DCT7 automaat van de 1.4/1.5? Benieuwd of de automaten vergelijkbaar zijn of dat de DCT " vlotter" is.
Ik heb zelf in de DCT 1.5/1.0 gereden en vond ze beide, vergelijken met mijn oude 7-DSG, bijzonder traag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rCk
jessy100 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:19:
[...]

Ik heb zelf in de DCT 1.5/1.0 gereden en vond ze beide, vergelijken met mijn oude 7-DSG, bijzonder traag.
Ik vond het enerzijds wel meevallen. Alleen tussen de 1 en 2 kan hij soms met flink gas geven wel wat traag aanvoelen. Maar dat ervaar ik ook met de DSG 7 bak. Het is een beetje wennen. Hij is wel lui in de normale modus, tijdens de proefrit zette ik hem vaker op de sportstand dan normale stand.
Waar de DSG7 weer te nerveus voelde met de sportstand (weliswaar met de 1.0 3 cil, dat heeft er ook wel mee te maken)

Pagina: 1 ... 50 51 52 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee