Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

JohanF schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:36:
[...]

De nieuwste versies (van kaart en software) voor Standard Gen5Wide komen begin juni, volgens de site:
https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/923

Hopelijk komt hier dan ook de echte widescreen Android Auto optie in te zitten :P
Volgens mij is dat een Android Auto dingetje dat bij Google zit.
Want meende onlangs gelezen te hebben dat Google dit in Android auto beschikbaar maakt na de zomer.
In elk geval gaat er dit jaar voor AA een flinke update komen.
Afbeeldingslocatie: https://r.testifier.nl/Acbs8526SDKI/resizing_type:fill/width:1200/height:800/crop:0.999:0.99/dpr:1/el:1/plain/https://s3-newsifier.ams3.digitaloceanspaces.com/androidworld.nl/images/2022-05/android-auto-interface-627e0772f394b.gif
renzo4000 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:46:
Kia doet heel veel dingen goed, maar het productie en leveringsproces is verreweg van optimaal. Toen ik in 2019 mijn Proceed bestelde is mijn levering ook een keer of 5 naar achter verschoven. Ze konden eigenlijk nooit precies aangeven hoe het ervoor stond. Mijn dealer (Wassink Nijmegen) deed wel echt zijn best maar hij baalde er ook van. Ineens stond hij bij de dealer :? ... kortom anno 2022 lijkt er nog niks te zijn veranderd.
Volgens mij was mijn Niro destijds wel redelijk op tijd.
Gisteren de Ceed SW GTLine in Orange Fusion zien rijden, wat een gaaf kleurtje en design. Nieuwe koplampen voor zijn ook mooi en een verbetering.
De Experience Green kleur kwam ik toevallig ook tegen, wel op de Kia Sportage de eerste keer dat ik hem in het echt zie. :9~
Lichtinval is bij die kleur belangrijk, stukje zon op de auto maakt de kleur groener dan schaduw zag ik al, dan is het wat fletser.

[ Voor 9% gewijzigd door Quad op 31-05-2022 11:45 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:56
@JohanF
Dat zou wel mooi zijn na 2 jaar... Maar ik denk het niet.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Quad schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:41:
[...]

Want meende onlangs gelezen te hebben dat Google dit in Android auto beschikbaar maakt na de zomer.
[Afbeelding]
Nope, het is echt een issue aan Kia kant. AA ondersteunt namelijk al een paar jaar widescreens. Echter de implementatie bij Kia is daarin gewoon niet goed.

Er lijkt wel een Kia update aanstaande waarin het opgelost is. Ik lees namelijk diverse berichten dat in Amerika al wel een werkende firmwareupdate hiervoor is.

Aantal bronnen:

https://www.autoevolution...-and-kia-cars-187865.html

https://www.reddit.com/r/..._is_finally_working_2021/

https://tellurideforum.or...creen-android-auto.11415/

Waar jij op doelt is deze update van google: https://arstechnica.com/g...rks-with-any-screen-size/

Dat heeft niet zozeer te maken dat het dan ineens gaat werken op (gen5) widescreen displays van Kia/Hyundai maar met fatsoenlijke sizing van de getoonde informatie/buttons/etc. (vergelijk het met responsive websites zeg maar).

edit: Ik lees dat begin juni de 10"25 GEN5 update er zou moeten komen. https://update.kia.com/EU/E1/updateNoticeView/928

Ik hou zelf altijd dit draadje in de gaten aangezien ze er daar bovenop zitten: https://www.motor-talk.de...ware-update-t6961457.html

Kia NIRO met de laatste update (GEN5) in Amerika:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/abNGdpDDUnadzb1RxsTN50-9xxM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wLAh2XlG4bN1gg111JTUFqCJ.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M-8Qq27qw2CVdJYitpmSbwEcT0w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pq4BjX807myraancdEG00xLk.png?f=fotoalbum_large

Standaard zal AA nu het volledige scherm innemen, standaard met een eigen AA widget (dus niet zoals nu die van Kia) aan de rechterkant. Wil je ook fullscreen google maps kunnen zien dan moet je in AA op je telefoon de resolutie aanpassen van 1920x1080 naar 1280x720.

Zo, dat waren wel weer genoeg linkjes voor vandaag :o

[ Voor 29% gewijzigd door renzo4000 op 31-05-2022 13:25 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:28
Quad schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:41:
[...]

[Afbeelding]
Android Auto is widescreen in mijn BMW. Dus AA ondersteund al wel degelijk widescreen. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08:39
Ik vind Android Auto maar vervelend. In plaats daarvan wordt bij het verbinden met bluetooth automatisch een hotspot gestart op de telefoon. Zo heeft de auto toch verkeersinformatie op het navigatiesysteem van Kia zelf.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

@renzo4000 @Rivanov duidelijk, nog even geduld voor jullie dan (en iets langer voor mij).

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-07 09:52
Viel in de lijn der verwachting, auto uitgesteld naar juli.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:13

watercoolertje

Untertitel

Voor de mensen die lagg hadden (net als mij) met AA icm met een Samsung S21/22 heeft bij mij (S22) de laatste update in ieder geval enorm geholpen! Van 0.05 FPS naar 30(isch) FPS is erg fijn, kan ik het ook weer gebruiken!
In plaats daarvan wordt bij het verbinden met bluetooth automatisch een hotspot gestart op de telefoon. Zo heeft de auto toch verkeersinformatie op het navigatiesysteem van Kia zelf.
Weet niet hoe oud jouw auto is, maar de MY21 versie heeft gewoon (de eerste 5 jaar gratis) verbinding met een mobiele zendmast. Ik kan WIFI ook niet instellen (al zit het er wel op, want AA werkt via Wifi).

Zelf vind ik de navigatie van Kia niet geweldig, maar toen AA niet werkte voldeed het wel prima (instelling vind ik heel langzaam gaan en soms kan die niet met de server verbinden om de route op te halen).

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
@watercoolertje
Dat van AA vlot gaat werken zou erg mooi zijn. Is een dia show. Terwijl ik op een C3 (laatst mee ivm beurt) het super vloeiend werkte).

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jirure1984
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-09 08:43
De bestelling kan geplaatst worden voor de nieuwe Niro HEV DynamicPlusLine. Benieuwd wat de wachttijd zal zijn. En volgende week alvast de nieuwe Niro aanschouwen bij de dealer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• colin43
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Van de week bericht gehad dat mijn Kia ceed hatchback gt line een vin heeft en op de boot staat. Losdatum rond 11 juli. Al met al heeft het dan zo’n 6 maanden geduurd. Nog even geduld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Vanmorgen mijn kia bijgewerkt, aa werkt na 2 jaar eindelijk vloeiend.

Ook zijn de sensoren weer in het scherm als ik achteruit rij

[ Voor 32% gewijzigd door Renegade666 op 04-06-2022 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 12:12
Krakende rubbers…

Goedemiddag iedereen,

Hoe onderhouden jullie de rubbers van een panoramadak? Telkens als het een tijdje warm maar vooral droog is geweest kraakt het panoramadak van mijn Proceed. Dit is erg irritant omdat je het constant hoort tijdens de rit. Ik kan het ook reproduceren door tegen het raam aan te duwen.

Hoe smeren jullie de rubbers? WD40 reken ik niet goed omdat dit schijnbaar op den duur de rubbers opvreet. Ik ben er intussen achter dat het het voorste rubber is, wanneer ik deze nat maak is het kraken namelijk weg.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-08 19:56
Lejavh schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:32:
Krakende rubbers…

Goedemiddag iedereen,

Hoe onderhouden jullie de rubbers van een panoramadak? Telkens als het een tijdje warm maar vooral droog is geweest kraakt het panoramadak van mijn Proceed. Dit is erg irritant omdat je het constant hoort tijdens de rit. Ik kan het ook reproduceren door tegen het raam aan te duwen.

Hoe smeren jullie de rubbers? WD40 reken ik niet goed omdat dit schijnbaar op den duur de rubbers opvreet. Ik ben er intussen achter dat het het voorste rubber is, wanneer ik deze nat maak is het kraken namelijk weg.

Thanks!
Wellicht beetje siliconespray (sonax heeft een speciale rubber dressing) of zo'n winter-rubberstick gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

roelwillems schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:40:
[...]

Wellicht beetje siliconespray (sonax heeft een speciale rubber dressing) of zo'n winter-rubberstick gebruiken?
Dit inderdaad, overigens ook gewoon van WD40, verkrijgbaar bij oa de Action.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-08 19:56
FaceDown schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:36:
[...]

Dit inderdaad, overigens ook gewoon van WD40, verkrijgbaar bij oa de Action.
Exact, WD40 maakt ook siliconespray (niet de reguliere W40 gebruiken, dat is niet goed voor rubber).

[ Voor 5% gewijzigd door roelwillems op 07-06-2022 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jirure1984
Jirure1984 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:02:
De bestelling kan geplaatst worden voor de nieuwe Niro HEV DynamicPlusLine. Benieuwd wat de wachttijd zal zijn. En volgende week alvast de nieuwe Niro aanschouwen bij de dealer.
Gisteren de Niro kunnen bekijken en erin kunnen zitten het ging om de HEV Launch editie. Gezien het publiek kan ik er wel in komen dat het door sommige een boomer auto wordt genoemd. Op papier een mooie auto en in het echt ook. Belangrijk punt voor mij is de ruimte achter met mijzelf als maatstaf. En dat is meer dan voldoende gebleken. Kortom blij met de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 20:43
Boomer auto, heh. Laat mensen maar praten, als de auto goed is voor jou, dan is het de juiste auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffx
Griffx schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:21:
Viel in de lijn der verwachting, auto uitgesteld naar juli.
En verder uitgesteld naar oktober ;w

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

@Griffx wat is er besteld en wanneer?
Krijg je die informatie van dealer / leasemaatschappij if vraag je er naar?

Mijn Kia Ceed SW DL 1.5 DCT staat nu op augustus, besteld afgelopen februari.
Ik zie wel.. Kan er weinig meer aan doen. :P

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffx
Quad schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:23:
@Griffx wat is er besteld en wanneer?
Krijg je die informatie van dealer / leasemaatschappij if vraag je er naar?

Mijn Kia Ceed SW DL 1.5 DCT staat nu op augustus, besteld afgelopen februari.
Ik zie wel.. Kan er weinig meer aan doen. :P
Besteld in december vorig jaar, de dealer melde 2 weken geleden dat hij een maand zou opschuiven, nu komt de leasemaatschap met een datum richting oktober.

Betreft een Kia ProCeed (5-d) 1.5tgdi gt-plusline 117kW dct7 Blue Flame.

[ Voor 7% gewijzigd door Griffx op 08-06-2022 11:44 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Leveringsproblemen zijn alom bekend, niet alleen bij Kia maar eigenlijk alle fabrikanten hebben er last van. Het issue is vooral dat Kia dit niet goed communiceert.

Ik zou er in ieder geval ernstig rekening mee houden dat je Kia dit jaar helemaal niet meer geleverd wordt. Daarnaast zijn leasemaatschappijen er niet zo happig op om in november en december nog uit te leveren.

Enige manier om dit enigzins te voorkomen is een voorraad auto te bestellen (of de modellen die de leasemaatschappij vaak al groots hebben ingekocht obv meest populaire uitvoeringen).

Het is wel super zuur natuurlijk, tegen de tijd dat mensen hun auto geleverd krijgen is het model alweer "verouderd" of zijn er inmiddels betere alternatieven.

[ Voor 12% gewijzigd door renzo4000 op 08-06-2022 14:59 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
Het ligt met name ook aan de uitvoering en motorisering.
Volgens de dealer die ik heb gevraagd is bijv. de Kia Sportage Hybrid snel leverbaar, rond september/oktober als ik nu bestel. Het is natuurlijk altijd de vraag of dat antwoord klopt en het geen verkooppraatje is maar hij kwam redelijk betrouwbaar over. Citroën verkochten ze ook en daar was het drama volgens eigen zeggen.
Hetzelfde verhaal bij de Peugeot dealer, de nieuwe 308 was snel leverbaar in gewone benzine uitvoering, de (elektrische of plug in) 208 was ook een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

JvdW schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:39:
Volgens de dealer die ik heb gevraagd is bijv. de Kia Sportage Hybrid snel leverbaar, rond september/oktober als ik nu bestel. Het is natuurlijk altijd de vraag of dat antwoord klopt en het geen verkooppraatje is maar hij kwam redelijk betrouwbaar over. Citroën verkochten ze ook en daar was het drama volgens eigen zeggen.
Hetzelfde verhaal bij de Peugeot dealer, de nieuwe 308 was snel leverbaar in gewone benzine uitvoering, de (elektrische of plug in) 208 was ook een drama.
Volgens de dealer hier was de levertijd op een Sorento 4 maanden. Ik wacht inmiddels 7 maanden zonder uitzicht op een leverdatum. Geloof dus maar geen woord van wat zo'n dealer beweert.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:02
Hey beste tweakers.
We staan op het punt een kia sportage uit 2018 (1.6tgdi awd automaat, pre facelift) te kopen met 65.000 km.

Zijn er(los van of alles goed klinkt/rijdt) dingen waarop we zouden moeten letten?

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirure1984
Oktober is nu afgegeven voor de Niro HEV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvdW
Vandaag de proefrit gemaakt in de Sportage Hybrid.
Mijn vrouw ik en waren van te voren bang voor het (banden)lawaai binnen omdat we ook een Ceed SW hebben gehad 2 jaar terug en dat was echt erg, zeker toen we daarna in een vrij stille Octavia stapten.

Maar we waren beide erg positief verrast over de stilte, niet alleen bij het wegrijden (elektrisch :+ ) maar ook het stuk op de snelweg. Nu hebben we kunnen vergelijken met de nieuwe 308SW 1.2 puretech GT. Maar we kunnen niet anders concluderen dat de Sportage toch echt stiller was. Kan natuurlijk komen door de vrij platte 225/40 18" banden op de Peugeot maar toch, dat was het eerste in de Peugeot wat opviel toen we wegreden, en meer lawaai tijdens het optrekken (3 cilinder). Uiteindelijk beter zittende stoelen in de Sportage, meer ruimte, stiller, fijner dashboard, dus helaas voor Peugeot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:22
JvdW schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:39:
Ik kan je (helaas) uit de droom helpen, vanochtend voor een collega een Sportage Hybrid (1.6tgdi hev dynamicplusline 169kW 2WD aut) besteld, levering: 3 januari 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Den_S85 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:26:
[...]

Ik kan je (helaas) uit de droom helpen, vanochtend voor een collega een Sportage Hybrid (1.6tgdi hev dynamicplusline 169kW 2WD aut) besteld, levering: 3 januari 2023.
Dat was natuurlijk ook wel te verwachten, maar soms moet je blijven dromen :+
Toch blijft ook de LM volhouden dat dit jaar leveren mogelijk is, omdat het een 'athlon editie' is en deze of al besteld zijn of zelfs al onderweg zijn. Maar ik ga het meemaken, heb vanmiddag dezelfde auto besteld, moet alleen nog goedkeur van de werkgever. Mocht het niet lukken dan kan ik nog proberen een voorraad auto in een andere kleur te bestellen, maar daar hadden ze niet heel veel oren naar.

Athlon verkooppraatje:
Door het tekort aan microchips in de auto-industrie kunnen fabrikanten minder auto’s leveren en ontstaan er lange levertijden en oplopende prijzen. Bij Athlon hebben we daarom alvast een groot aantal auto’s op voorraad ingekocht. Deze zakelijke leaseauto’s zijn sneller beschikbaar en uitgerust met mooie opties. Bovendien zijn ze scherp geprijsd met kortingen en catalogusprijzen van 2021! Hierdoor zijn onze Athlon Edition voorraadauto’s extra voordelig.

[ Voor 27% gewijzigd door JvdW op 09-06-2022 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:20
Hier ook de nieuwe KIA Niro HEV DynamicPlusLine besteld.

Ik hoorde van de dealer dat ze vanuit KIA op dit moment voor de levertijd van de nieuwe KIA Niro HEV 4 maanden naar de klant mogen communiceren. Na deze 4 maanden schijnt de auto gearriveerd te zijn in de haven. Dan duurt het gemiddeld nog 4 tot 6 weken voordat hij bij de dealer is afgeleverd. Mijn verwachting is dat ik dan rond half november 2022 m'n Kia Niro in ontvangst kan nemen. Ik merk het wel of ze hun verwachting kunnen waarmaken.

Als de levering pas na 1 januari 2023 plaats vind heb je waarschijnlijk te maken met een BPM verhoging (in het systeem van de dealer was die gezet op 650 euro voor de HEV editie). De BPM verhoging is volgens mij pas definitief bekend na prinsjesdag. Bij levering in 2023 komt er misschien ook nog een prijsstijging vanuit KIA bovenop ivm grondstofprijzen, chips etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirure1984
wilbert11 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:24:
Hier ook de nieuwe KIA Niro HEV DynamicPlusLine besteld.

Ik hoorde van de dealer dat ze vanuit KIA op dit moment voor de levertijd van de nieuwe KIA Niro HEV 4 maanden naar de klant mogen communiceren. Na deze 4 maanden schijnt de auto gearriveerd te zijn in de haven. Dan duurt het gemiddeld nog 4 tot 6 weken voordat hij bij de dealer is afgeleverd. Mijn verwachting is dat ik dan rond half november 2022 m'n Kia Niro in ontvangst kan nemen. Ik merk het wel of ze hun verwachting kunnen waarmaken.

Als de levering pas na 1 januari 2023 plaats vind heb je waarschijnlijk te maken met een BPM verhoging (in het systeem van de dealer was die gezet op 650 euro voor de HEV editie). De BPM verhoging is volgens mij pas definitief bekend na prinsjesdag. Bij levering in 2023 komt er misschien ook nog een prijsstijging vanuit KIA bovenop ivm grondstofprijzen, chips etc.
Dan zitten wij in hetzelfde schuitje. Ook toevallig met de kleur interstellar grey? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
Jirure1984 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:50:
[...]

Dan zitten wij in hetzelfde schuitje. Ook toevallig met de kleur interstellar grey? 8)
Nee, mineral blue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirure1984

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvdW
Zo, na de proefrit in de Sportage de offerte van Athlon ingediend en getekend.
Aangezien het een Athlon Edition is was er beperkte keuze in de kleur, te weten Pearl Black, Penta Metal
of Deluxe White. De proefrit was in de Deluxe White, op het terrein stonden ook de andere twee. Zwart maakte het geheel met de donkere velgen wel erg zwart, en de verkoper waarschuwde voor steenslag (de lak toch niet zo hard? :+ ) en de Penta Metal had de voorkeur voor mijn vrouw maar ik vond de kleur teveel op de grijze vuilniszakkleur lijken, het sprong er niet vanaf.... Bij de witte vond ik de combinate met het hoogglans zwarte en het donkere glas rondom en op het dak het mooist afsteken, alleen wat vaker wassen....

Nu is het wachten op de Kia Sportage 1.6 T-GDi Hybrid DynamicPlusLine O+
Wel een dure in de bijtelling maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:08

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

JvdW schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 20:06:
Zo, na de proefrit in de Sportage de offerte van Athlon ingediend en getekend.
Aangezien het een Athlon Edition is was er beperkte keuze in de kleur, te weten Pearl Black, Penta Metal
of Deluxe White. De proefrit was in de Deluxe White, op het terrein stonden ook de andere twee. Zwart maakte het geheel met de donkere velgen wel erg zwart, en de verkoper waarschuwde voor steenslag (de lak toch niet zo hard? :+ ) en de Penta Metal had de voorkeur voor mijn vrouw maar ik vond de kleur teveel op de grijze vuilniszakkleur lijken, het sprong er niet vanaf.... Bij de witte vond ik de combinate met het hoogglans zwarte en het donkere glas rondom en op het dak het mooist afsteken, alleen wat vaker wassen....

Nu is het wachten op de Kia Sportage 1.6 T-GDi Hybrid DynamicPlusLine O+
Wel een dure in de bijtelling maar goed...
Hoe was de rij ervaring? Geen last van bandengeluid? Mocht mijn lease aflopen zou dit best een leuke vervanger kunnen worden van de Kia Proceed.

Wat doet het qua bijtelling ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Nemean schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 20:08:
[...]

Hoe was de rij ervaring? Geen last van bandengeluid? Mocht mijn lease aflopen zou dit best een leuke vervanger kunnen worden van de Kia Proceed.

Wat doet het qua bijtelling ongeveer?
Ja ik was van te voren ook sceptisch over de Kia.
Van te voren ook aangegeven bij de verkoper en die beaamde ook de ervaring in de Ceed SW :+

Ik heb een jaar in de Ceed SW gereden, en kwam door baanwissel daarna in een Skoda Octavia terecht.
We wisten niet wat we niet meer hoorden :D Dat verschil was echt groot, totale stilte in de Octavia. De Ceed SW was echt luidruchtig / veel bandenlawaai. Dat nooit meer waren de woorden van mij en mijn vrouw.

Voordat de proefrit in de Sportage gepland was nog gereden in de nieuwe 308SW, en dat viel eigenlijk kwa geluid tegen, we hoorden echt de banden tijdens het rijden en de motor flink tijdens het optrekken. Nu was dat wel een 3 cilinder en met 18"banden 40 hoog maar toch, dat was ook de gekozen versie geweest. De Octavia is ook een 3 cilinder...dat was best jammer om te horen, anders was de kans groot geweest dat de Peugeot al besteld was.

Toen we in de Sportage gingen zitten en de auto hadden gestart keek mijn vrouw of de auto al aan was, (hybrid :+ ) En tijdens de eerste meters hoorden we bijna niets, heerlijk (hybrid :+ ) Ook het motorgeluid binnen was veel prettiger dan de 3 cilinder van de 308SW op de snelweg en tijdens het optrekken.

Ja, de Sportage was prettig om te rijden, ook met 130km/h, en zeker vergelijkbaar met de Octavia.
Ik heb geen storende bandengeluiden gehoort, we hebben tijdens de hele proefrit de radio niet aangezet om goed te luisteren. De ervaring met de Ceed SW heeft zich niet opnieuw voorgedaan. Hierna was mijn vrouw ook om en mocht het weer een Kia worden :)

De fiscale waarde is € 43.274,52, volgens de overeenkomst voor de Dynamicplusline Hybrid in Deluxe White dus dat is flink meer dan wat ik gewend ben.

[ Voor 4% gewijzigd door JvdW op 11-06-2022 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
Weet hier iemand of de nieuwe Niro HEV wireless android auto heeft of dat het alleen via een USB kabel beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanooijen8
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-09 08:59
vanooijen8 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:10:
Vandaag bericht gehad van de leasemaatschappij dat mijn ceed sw vertraagd is. Gelukkig niet lang waar ik bang voor was.
Deze is 8 februari besteld en zou 1 juni geleverd worden. Dit is vertraagd naar half juni.
Er blijkt nu een bouwstop op de Kia Ceed SW te zitten waardoor deze nu vertraagd is tot oktober.
Heeft te maken met een modelwijziging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:42
vanooijen8 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:37:
[...]

Er blijkt nu een bouwstop op de Kia Ceed SW te zitten waardoor deze nu vertraagd is tot oktober.
Wat gaat er anders worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
vanooijen8 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:37:
[...]

Ik heb daar nog niks over gehoord/gelezen? Is dat dan eerder onderhuids? Want de CEED reeks heeft recent pas een facelift gehad. Ik verwacht eerlijk gezegd ook geen nieuwe facelift meer voor de CEED maar eerder een compleet nieuw model ergens in 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

@Dazzie @renzo4000
Kia van Mossel bevestigt mji per mail: Kia past de productie aan naar MY 2023 waardoor alles doorschuift.
Mijn bestelling is van juni naar augustus en nu naar november verschoven.

Ik zou ook niet weten wat ze willen gaan aanpassen, tenzij ze het interieur gelijk willen trekken aan de nieuwe Niro en Sportage. Dat zou op zich nog wel logisch zijn.

Maar sinds vorig jaar waren de lampen en grille al iets veranderd in MY2022..

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceDok
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08 15:24
Ik was nog steeds bezig om te kijken of ik KIA connect kan krijgen voor m'n Optima SW PHEV MY2019. De dealer heeft contact gehad met de importeur (die hij meerdere keren heeft moeten vragen om een reactie) en het blijkt dat KIA Connect wel beschikbaar is voor de Optima t/m MY2018 maar voor de Optima SW PHEV 2019 niet. Waarom niet is niet duidelijk.
Is er hier iemand die daar misschien meer over weet of hetzelfde heeft ondervonden?
M'n Optima kan wel via Bluetooth & USB contact met m'n iPhone maken en direct connectie met m'n WiFi (home) network, hoewel ik bij dat laatste niet weet wat die connectie dan precies doet.

Ik was ervan uitgegaan dat KIA Connect wel zou kunnen en dat ik dan op afstand o.a. het laadniveau van de batterij kon bekijken.

Geloof niets van wat je hoort en de helft van wat je ziet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
@Quad ik zie inderdaad dat er een MY23 "uitvoering" komt. Bottomline, weinig veranderingen (usb-c punten, frameless binnenspiegel en nog wat kleine dingetjes wellicht). Grootste veranderingen zijn vooral de prijzen, die worden hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

@renzo4000 en dat gaat onder de streep dus minder leuk worden. Auto is in bestelling met leasecontract onder huidige voorwaarden, bij hogere prijzen gaat het leasebedrag ook omhoog, dus ben ik benieuwd of de auto straks wel eens door mij bereden kan gaan worden. :+

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Quad schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 14:52:
@renzo4000 en dat gaat onder de streep dus minder leuk worden. Auto is in bestelling met leasecontract onder huidige voorwaarden, bij hogere prijzen gaat het leasebedrag ook omhoog, dus ben ik benieuwd of de auto straks wel eens door mij bereden kan gaan worden. :+
Neem aan dat het bedrag wat je afgesproken heb met de leasemaatschappij vast staat. Als de auto duurder wordt lijkt mij het onlogisch dat de berijder dat moet betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Dazzie schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 18:08:
[...]

Neem aan dat het bedrag wat je afgesproken heb met de leasemaatschappij vast staat. Als de auto duurder wordt lijkt mij het onlogisch dat de berijder dat moet betalen
Bijtelling houdt geen rekening met afspraken met de LM, maar met de cataloguswaarde.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
FaceDown schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 19:16:
[...]

Bijtelling houdt geen rekening met afspraken met de LM, maar met de cataloguswaarde.
Ik ga er vanuit dat de leaseprijs je afgesproken is en op papier staat niet wijzigt.

Als je in mei een auto besteld met catalogus waarde van 32k en door alle tekorten op de wereld wordt deze pas in 2023 geleverd en als ze dan tussentijds het model aanwezig passen en de catalogus waarde 33k wordt ze dat niet kunnen doorberekenen.

Zou er prive ook niet mee akkoord gaan als ze bij afleveren ineens zeggen je moet nog even bij betalen wat de auto is in de tussentijd duurder geworde….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Dazzie schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 18:08:
[...]

Dan zou ik de kleine lettertjes er wel goed op na slaan, de meeste leasemaatschappijen doen gewoon aan nacalculatie zowel voor brandstof als voor de prijs bij aflevering. Het is je werkgever die er tussen (kan) zitten om dit wel of niet aan de berijder door te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

@renzo4000 heeft in mijn geval gelijk. Het uiteindelijke leasebedrag wordt vastgelegd zodra de auto voor uitlevering staat. Oftewel, dealer geeft aan de LM aan dat er een afspraak gepland moet worden.

En in het geval de auto duurder wordt, kom ik in een eigen bijdrage + hogere bijtelling, grof gerekend kan het mij 100 euro /maand duurder worden. En dan heb ik plots weinig zin meer in de bestelde auto. ;)

Maar goed, geen discussie verder voor hier.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Griffx schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:26:
[...]

Een update over deze bestelling, hij stond op aflevering eind april.
Aflever datum is nu volledig verwijderd, dealer heeft ook geen zicht op wanneer ik hem wel kan verwachten. ;(
Heb jij inmiddels een update gehad?

Ik heb net een bestelbevestiging voor een Proceed GT-PlusLine DCT, staat voor februari 2023... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffx
Sjaak_Trekhaak schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:53:
[...]

Heb jij inmiddels een update gehad?

Ik heb net een bestelbevestiging voor een Proceed GT-PlusLine DCT, staat voor februari 2023... :P
Yes, eind oktober :+

PC Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 16:13
Was bij mij toen ook maar ineens was hij er toch 4 maanden vroeger. Hoop houden vooral :)

Heb hem nu alweer bijna 2 jaar maar hoe mooi ik hem ook vind zou ik echt voor iets anders gaan de volgende keer het banden geluid ben ik helemaal beu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:36
Is er iemand die zijn standard gen5wide geuldate heeft naar de mei update of is deze er nog niet? Op update.kia.com staat nog dat de my21 en my22 ceed familie de feb update heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
JustC schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:46:
Was bij mij toen ook maar ineens was hij er toch 4 maanden vroeger. Hoop houden vooral :)

Heb hem nu alweer bijna 2 jaar maar hoe mooi ik hem ook vind zou ik echt voor iets anders gaan de volgende keer het banden geluid ben ik helemaal beu...
Hopelijk valt dat met het nieuwe modeljaar een beetje mee. Ik ga wel direct de bandenspanning controleren tzt, schijnt vaak te hoog te zijn bij aflevering.
Qua complete package qua model en uitrusting kan er weinig tegenop voor hetzelfde geld....

Rijd nu tijdelijk een '21 Megane, redelijk stil maar (ook) bandengeluid wat doordat de rest stil is, het meest opvalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
Klopt wat betreft bandengeluid, iets te hoge spanning levert al aanzienlijk meer bandengeluid op in het interieur. Ik heb al eens eerder cijfertjes gedeeld in dit topic hoe de proceed preseteert tov de "benchmark" Golf: renzo4000 in "Het grote Kia topic - deel 2" > ik weet niet in hoeverre de Proceed veel verschilt tov de gewoon CEED maar dat lijkt me minimaal.

Ik moet zeggen dat de 1.4 benzine motor ook best stil is waardoor wind- en bandengruis eerder hoorbaar is. Maar dat de CEED familiy niet to stilste behoort geloof ik graag. Ze hadden best wat meer effort kunnen steken in de isolatie (wielkasten en kofferbak).

Zelf heb ik er niet heel veel hinder van omdat ik eigenlijk altijd wel de radio/muziek heb aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanooijen8
renzo4000 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 13:28:
[...]

Ik heb daar nog niks over gehoord/gelezen? Is dat dan eerder onderhuids? Want de CEED reeks heeft recent pas een facelift gehad. Ik verwacht eerlijk gezegd ook geen nieuwe facelift meer voor de CEED maar eerder een compleet nieuw model ergens in 2024
Ze weten niet precies wat er gewijzigd gaat worden maar hoogst waarschijnlijk is het allemaal onderhuids. Dan hebben ze wat problemen gevonden en die gaan ze dan oplossen hebben ze mij verteld. Het zal zeker geen nieuwe facelift zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Voor de nieuwe Kia Sportage Hybrid zullen er ook wat wijzigingen volgen.

Ik denk met name alleen (flink) in de prijs. De auto staat momenteel niet meer in het overzicht op https://www.kia.com/nl/prijslijst/#/. (nog wel in de, denk oude nu, prijslijst) En bij de dealer is dezelfde auto ineens een paar duizend euro duurder geworden op de site in de 'voorraad' lijst.

De 1.6 Turbo Hybrid DynamicPlusLine staat nu voor een nieuwprijs van 46190,- bij de dealer... :/
En op een andere site wordt gezegd:
Voor wat betreft de prijzen hoorde ik gisteren van mijn dealer dat er inderdaad een tussentijdse prijsverhoging gaat plaatsvinden, tot wel €2500 voor de Kia Sportage en tot wel €4000 voor de EV6.

[ Voor 25% gewijzigd door JvdW op 24-06-2022 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colin43
Weet iemand hoe het zit met de MY modellen? Op de ceed prijslijst van februari staat MY22, op die van april staat MY23. Heb de mijne besteld in januari maar is pas in mei geproduceerd, kan ik er dan vanuit gaan dat het de MY23 is geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
colin43 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:37:
Weet iemand hoe het zit met de MY modellen? Op de ceed prijslijst van februari staat MY22, op die van april staat MY23. Heb de mijne besteld in januari maar is pas in mei geproduceerd, kan ik er dan vanuit gaan dat het de MY23 is geworden?
Denk dat je gewoon een my22 gaat krijgen. Bij de MY23 zullen wat minimale wijzigingen doorgevoerd worden en vooral prijsverhogingen op de diverse modellen. Die zullen niet eerder uitgeleverd worden dan einde v/h jaar begin volgend jaar. Ik las zelfs dat de Sportage zomaar €3000 duurder kan uitvallen; reden > duurdere accu's en door chiptekorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Kia dealer gaf aan dat mijn bestelde my22 een my23 wordt en is voor sluiten van de boeken eind februari besteld.

Als hij al in productie is dan is dat voor de productiestop en de productie aangepast wordt.

[ Voor 30% gewijzigd door Quad op 28-06-2022 11:22 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffx
Quad schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:21:
Kia dealer gaf aan dat mijn bestelde my22 een my23 wordt en is voor sluiten van de boeken eind februari besteld.

Als hij al in productie is dan is dat voor de productiestop en de productie aangepast wordt.
Heeft hij ook aangegeven wat het verschil is tussen een my22 en my23?

[ Voor 3% gewijzigd door Griffx op 29-06-2022 09:05 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
Ter informatie.
Net een telefoontje van de KIA dealer i.v.m. prijsverhoging vanuit KIA van de nieuwe Niro.
Niro HEV +1000 euro
Niro PHEV +1700 euro
Niro EV +3000 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 21:11
JvdW schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 21:16:
[...]

Ja ik was van te voren ook sceptisch over de Kia.
Van te voren ook aangegeven bij de verkoper en die beaamde ook de ervaring in de Ceed SW :+

Ik heb een jaar in de Ceed SW gereden, en kwam door baanwissel daarna in een Skoda Octavia terecht.
We wisten niet wat we niet meer hoorden :D Dat verschil was echt groot, totale stilte in de Octavia. De Ceed SW was echt luidruchtig / veel bandenlawaai. Dat nooit meer waren de woorden van mij en mijn vrouw.

Voordat de proefrit in de Sportage gepland was nog gereden in de nieuwe 308SW, en dat viel eigenlijk kwa geluid tegen, we hoorden echt de banden tijdens het rijden en de motor flink tijdens het optrekken. Nu was dat wel een 3 cilinder en met 18"banden 40 hoog maar toch, dat was ook de gekozen versie geweest. De Octavia is ook een 3 cilinder...dat was best jammer om te horen, anders was de kans groot geweest dat de Peugeot al besteld was.

Toen we in de Sportage gingen zitten en de auto hadden gestart keek mijn vrouw of de auto al aan was, (hybrid :+ ) En tijdens de eerste meters hoorden we bijna niets, heerlijk (hybrid :+ ) Ook het motorgeluid binnen was veel prettiger dan de 3 cilinder van de 308SW op de snelweg en tijdens het optrekken.

Ja, de Sportage was prettig om te rijden, ook met 130km/h, en zeker vergelijkbaar met de Octavia.
Ik heb geen storende bandengeluiden gehoort, we hebben tijdens de hele proefrit de radio niet aangezet om goed te luisteren. De ervaring met de Ceed SW heeft zich niet opnieuw voorgedaan. Hierna was mijn vrouw ook om en mocht het weer een Kia worden :)

De fiscale waarde is € 43.274,52, volgens de overeenkomst voor de Dynamicplusline Hybrid in Deluxe White dus dat is flink meer dan wat ik gewend ben.
Dank voor je ervaring. Ik heb de Ceed SW nu en inderdaad is deze vrij gehorig qua bandengeluid (met name achterin). De motor (1.0) is daarentegen wel weer erg stil, die hoor je nauwelijks tijdens cruisen. Ik kan als het goed is volgend jaar augustus weer een nieuwe, dus een beetje vooraf informatie vergaren is niet slecht. De Sportage kan voor mij een best goede optie zijn, met name het interieur staat me (op de foto's) wel aan.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Griffx schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:05:
[...]

Heeft hij ook aangegeven wat het verschil is tussen een my22 en my23?
Ik heb begrepen dat USB A poorten worden vervangen door USB C maar dat is dan ook alles wat ik meer weet.
Het enige wat hij verder aangaf dat Kia door de chip en andere toeleveringsproblemen alvast voorsorteert door MY2023 productielijn op te zetten.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:01
wilbert11 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:33:
Ter informatie.
Net een telefoontje van de KIA dealer i.v.m. prijsverhoging vanuit KIA van de nieuwe Niro.
Niro HEV +1000 euro
Niro PHEV +1700 euro
Niro EV +3000 euro
Ook voor reeds bestelde? Of alleen voor nieuwe bestellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
laredo schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:54:
[...]

Ook voor reeds bestelde (ik heb hem een paar weken geleden besteld en kreeg vandaag het telefoontje van de prijsverhoging.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
laredo schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:54:
[...]

Ook voor de reeds bestelde die daar onder vallen ... er zijn al verschillende mensen hierover benaderd die niet zo amused zijn. Je kan er weinig tegen doen (want, staat in de kleine lettertjes waarvoor getekend is). Het enige wat kan als je het er niet mee eens bent is annuleren.

Zie oa: https://www.facebook.com/...rmalink/1381423175602274/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 16:13
Zou er ook niet vrolijk van worden maar ja als je er voor hebt getekend..

Heb nu weer een raar probleem de intelligente kofferbak werkt niet en dat is soms erg onhandig. Heb hem al uit en aan gezet in het menu maar dit werkte helaas niet.

Nu moet hij toch terug naar de garage voor nieuwe olie want heb al 2 keer een oververhitte versnellingsbak (DCT) gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Het staat ook op de site van Kia zelf tegenwoordig.
Kia voertuigen worden tijdelijk aangeboden tegen niet-vaste prijzen
LET OP, Kia voertuigen worden tijdelijk aangeboden tegen niet-vaste prijzen. Het is mogelijk dat de fabrikant zich genoodzaakt ziet de prijs na het sluiten van de koopovereenkomst te verhogen, indien de kosten op het moment van de productie van het voertuig aanmerkelijk blijken te zijn gestegen. Mocht deze situatie zich voordoen, dan word je daar onmiddellijk van op de hoogte gesteld. Als consument heb je vanaf dat moment tien dagen de tijd om de koop alsnog kosteloos te annuleren.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• renzo4000
Voor de mensen die erop zitten te wachten.
Vanaf heden is het mogelijk om de laatste firmware en navigatiesoftware te downloaden
(via de kia updater app).

Belangrijkste (voor mij althans) wijziging is dat je nu eindelijk Android Auto fullscreen kan draaien.

Het betreft de langverwachte (naar meermaals uitstellen) mei update met als versienummer 23-06-2022 (CD_20.EUR.S5W_L.001.001.220623)

Hier wordt ie nu gedownload, zometeen maar ff op een stickie gooien en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Ik ben hem ook aan het downloaden via de camping in frankrijk :) met 500kbps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KilljoyNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 20:43
Jammer dat prijsverlagingen ook niet op dezelfde manier doorgesluisd worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:54
Ter informatie.
Niro HEV +1000 euro
Niro PHEV +1700 euro
Niro EV +3000 euro
Voor bestellingen die na 1 mei gedaan zijn.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsBL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-09 21:16
renzo4000 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 13:04:
Voor de mensen die erop zitten te wachten.
Vanaf heden is het mogelijk om de laatste firmware en navigatiesoftware te downloaden
(via de kia updater app).

Belangrijkste (voor mij althans) wijziging is dat je nu eindelijk Android Auto fullscreen kan draaien.

Het betreft de langverwachte (naar meermaals uitstellen) mei update met als versienummer 23-06-2022 (CD_20.EUR.S5W_L.001.001.220623)

Hier wordt ie nu gedownload, zometeen maar ff op een stickie gooien en installeren.
Dank voor de tip, zojuist geïnstalleerd. Mocht AA niet direct fullscreen zijn: Onder instellingen (ik geloof Phone Projection) even het vinkje uitzetten bij "split screen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
ThijsBL schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:24:
[...]

Dank voor de tip, zojuist geïnstalleerd. Mocht AA niet direct fullscreen zijn: Onder instellingen (ik geloof Phone Projection) even het vinkje uitzetten bij "split screen".
En mocht je de google maps kaart fullscreen willen (je levert dan wel resolutie in en je hebt geen splitscreen meer) kan je dat aanpassen in de ontwikkelaars opties in de AA instellingen op je telefoon.

YouTube: April 2022 Kia Telluride update - widescreen Android Auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:04
ThijsBL schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:24:
[...]

Ligt het aan mij, of is AA nog niet echt fullscreen?
Dat wil zeggen, AA op zich is wel fullscreen, maar de navigatie app binnen AA neemt nog steeds maar ongeveer 2/3 van het scherm in; de rest wordt gebruikt door bijvoorbeeld Spotify....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Hoelang duurt het valideren van de update bij jullie in de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:41
bnwgraaf schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 21:16:
[...]

Ligt het aan mij, of is AA nog niet echt fullscreen?
Dat wil zeggen, AA op zich is wel fullscreen, maar de navigatie app binnen AA neemt nog steeds maar ongeveer 2/3 van het scherm in; de rest wordt gebruikt door bijvoorbeeld Spotify....
Klopt, zo hoort het vziw.
Zie de post van Renzo boven de jouwe voor een eventuele 'workaround'
sgouman schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 21:19:
Minuut of 3, toen ging het scherm uit (had de update gestart 'na uitschakelen contact'). Na ongeveer een uurtje kwam de pushmelding via UVO dat de update klaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danny1909
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 18:57
geen idee, ik start ook de update na uitschakelen contact. stap de auto uit en wacht totdat uvo een melding geeft. was nu iets van 45 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:04
Bij mij ging het scherm niet uit, maar hat valideren duurde bij mij ook best lang (kwartier?) en daarna ging het updaten vrij vlot; in ieder geval zie je dan percentages staan, dus weet je hoe het verloopt.

Ik heb de update overigens uitgevoerd in de utility stand.

[ Voor 7% gewijzigd door bnwgraaf op 01-07-2022 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:41
Voor wie ook een AAWireless gebruikt: moesten jullie na deze Gen5(W) update ook overschakelen op Passthrough modus?
Op de standaard modus bleef enkel het bericht "Telefoon reageert niet" verschijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirure1984
Weet iemand wanneer de eerste nieuwe Niro's uitgeleverd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Jirure1984 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:53:
Weet iemand wanneer de eerste nieuwe Niro's uitgeleverd worden?
Dat worden ze al? Ik heb ze al een paar keer gespot, zowel irl maar wellicht waren het demo auto's. Ik zag hem ook al bij een dealer voorbij komen: matthijst in "Het grote Kia e-Niro topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirure1984
renzo4000 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:06:
[...]

Dat worden ze al? Ik heb ze al een paar keer gespot, zowel irl maar wellicht waren het demo auto's. Ik zag hem ook al bij een dealer voorbij komen: matthijst in "Het grote Kia e-Niro topic"
Vanaf nu nog beter opletten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ric0
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13-12-2023
Goedemorgen allemaal,

Ik lees een hoop berichten over vertragingen over aflevering van voertuigen...

Eind maart van dit jaar een Kia Ceed SW Gt-line besteld met verwachte leveringsdatum week 30 (week van 25 juli). Daar staat die volgens de Kia Dealer in Leiderdorp nog steeds op, echter nog steeds geen VIN nummer bekend, dus leek hun ook sterk dat week 30 nog gehaald gaat worden.

In maart, bij het bestellen, aangegeven dat ik niet ontiegelijk lang wil wachten op een nieuwe auto, maar 4 maanden was nog wel te overzien. Dit ivm een kleine man die nu 8 maanden is. Heb nu een VW Polo uit 2014, prima auto verder, maar de ruimte begint ons toch wel een beetje te beperken...

Als ik alle reacties en verhalen zo lees kan het nog wel eens erg lang gaan duren en weet niet of ik daar wel op zit te wachten. Vervelende is alleen dat je er nu niet meer onderuit kan...

Zo, dit wilde ik even delen met mijn "lotgenoten" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@Ric0 is het een prive aanschaf of leaseauto? Meestal is er wel wat mogelijk in de vorm van een voorloop/huurauto zolang je wacht op je bestelde auto. Zeker gezien je situatie zullen ze vast me je mee kunnen denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ric0
renzo4000 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 09:30:
@Ric0 is het een prive aanschaf of leaseauto? Meestal is er wel wat mogelijk in de vorm van een voorloop/huurauto zolang je wacht op je bestelde auto. Zeker gezien je situatie zullen ze vast me je mee kunnen denken.
Het is private lease. Heb ze gisteren nog aan de lijn gehad. Werd mij toen ook gevraagd of mijn huidige auto het nog volhoud en dat doe die het ook wel. Ben "bang" dat wanneer ik nu tijdelijk een ander voertuig neem ik daar ook al aardig voor ga betalen. Begin september staat een vakantie naar Italie gepland, dus of wat proppen in de Polo of wellicht toch kijken wat de opties zijn voor een eventuele "leenauto".

Het feit blijft dat wachten vervelend is... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

@Ric0 Het lijkt alsof ik naar mijn eigen posts lees. ;)

Juni zou levering Ceed SW DPL staan, werd augustus staat nu op oktober/november.
Ik rij als voorloopauto vanuit LM een VW Polo, alternatief is niet beschikbaar omdat er geen voorraad is.
Ook ik ga begin september naar Italië, maar ben niet van plan om dat in de Polo te doen, want ideaal is dat niet met een kleine van 2.5jr oud.

Dus of er is een alternatief vanuit LM, of ik ga met eigen privé VW Golf variant en declareer ik de bonnen bij werkgever.

Straks staan we op dezelfde camping. 8) :+

[ Voor 4% gewijzigd door Quad op 08-07-2022 11:09 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
Quad schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 11:09:
@Ric0
En slapen jullie naast elkaar in bed .... met dezelfde partner .... hier stopt het dan toch :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanooijen8
Ric0 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 09:26:
Goedemorgen allemaal,

Ik lees een hoop berichten over vertragingen over aflevering van voertuigen...

Eind maart van dit jaar een Kia Ceed SW Gt-line besteld met verwachte leveringsdatum week 30 (week van 25 juli). Daar staat die volgens de Kia Dealer in Leiderdorp nog steeds op, echter nog steeds geen VIN nummer bekend, dus leek hun ook sterk dat week 30 nog gehaald gaat worden.

In maart, bij het bestellen, aangegeven dat ik niet ontiegelijk lang wil wachten op een nieuwe auto, maar 4 maanden was nog wel te overzien. Dit ivm een kleine man die nu 8 maanden is. Heb nu een VW Polo uit 2014, prima auto verder, maar de ruimte begint ons toch wel een beetje te beperken...

Als ik alle reacties en verhalen zo lees kan het nog wel eens erg lang gaan duren en weet niet of ik daar wel op zit te wachten. Vervelende is alleen dat je er nu niet meer onderuit kan...

Zo, dit wilde ik even delen met mijn "lotgenoten" ;)
Wordt op zijn vroegst oktober al was dat ook optimistisch is mij aangegeven. Maar je zou er volgens mij wel op basis van bovag artikel 6 er onderuit kunnen mocht je dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ric0
vanooijen8 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 11:44:
[...]

Wordt op zijn vroegst oktober al was dat ook optimistisch is mij aangegeven. Maar je zou er volgens mij wel op basis van bovag artikel 6 er onderuit kunnen mocht je dat willen.
Zijn we lekker mee dan.... Toch maar eens dat artikel nog een x goed door gaan lezen dan. Want hier heb ik weinig zin in. Snap dat de dealer hier niks aan kan doen hoor, maar bij het "verkooppraatje" wordt je een indicatie gegeven van levering. Op basis daarvan hebben wij ervoor gekozen. "Ja, begin september moet zeker wel haalbaar zijn. U kunt ervan uit gaan dat u de auto dan al in hebt gereden".... niet dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ric0
Quad schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 11:09:
@Ric0 Het lijkt alsof ik naar mijn eigen posts lees. ;)

Juni zou levering Ceed SW DPL staan, werd augustus staat nu op oktober/november.
Ik rij als voorloopauto vanuit LM een VW Polo, alternatief is niet beschikbaar omdat er geen voorraad is.
Ook ik ga begin september naar Italië, maar ben niet van plan om dat in de Polo te doen, want ideaal is dat niet met een kleine van 2.5jr oud.

Dus of er is een alternatief vanuit LM, of ik ga met eigen privé VW Golf variant en declareer ik de bonnen bij werkgever.

Haha, wat een toeval! ;)

VW Variant is een prima auto ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ric0
Weet iemand trouwens waar de Kia Ceed SW GT-line gemaakt wordt? En dan met name de automaat. Op internet lees ik overal Slowakije, alleen vertelde mijn Kia dealer (Kia Leiderdorp) dat die in Korea wordt gemaakt.

Ik ben het wachten zat :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colin43
Ric0 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 20:32:
Weet iemand trouwens waar de Kia Ceed SW GT-line gemaakt wordt? En dan met name de automaat. Op internet lees ik overal Slowakije, alleen vertelde mijn Kia dealer (Kia Leiderdorp) dat die in Korea wordt gemaakt.

Ik ben het wachten zat :Y
Ik lees ook overal Slowakije. Mijn dealer vertelde me ook dat die van mij uit Korea komt. Gaat dan om een hatchback schakel…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08:39
Had gisteren een storing aan de niro. Hij wilde niet laden. Bleek uiteindelijk dat het sluitmechanisme van het klepje en de stekker het niet meer deed.

Onder de motorkap zit een oranje trekding waarmee de die vergrendeling handmatig kunt lossen. De vergrendeling zat niet vast, maar na wat trekken aan dat ding wilde de lader weer meewerken...

De afspraak bij de dealer maar afgezegd.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:28
Ter informatie.
Niro HEV +1000 euro
Niro PHEV +1700 euro
Niro EV +3000 euro
Waarom zijn de prijzen voor HEV hetzelfde als je juli '22 en februari '22 vergelijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ric0
colin43 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 20:44:
[...]

Ik lees ook overal Slowakije. Mijn dealer vertelde me ook dat die van mij uit Korea komt. Gaat dan om een hatchback schakel…
Oke... toch appart dat je overal Slowakije leest, maar dat die van ons vanuit Korea moet komen (als die überhaupt nog gaat komen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colin43
Ric0 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 21:04:
[...]

Oke... toch appart dat je overal Slowakije leest, maar dat die van ons vanuit Korea moet komen (als die überhaupt nog gaat komen)...
Ja inderdaad. Ik heb geluk en kan de mijne de 27e ophalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ric0
colin43 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 21:34:
[...]

Ja inderdaad. Ik heb geluk en kan de mijne de 27e ophalen!
Dat is tof! Wanneer heb jij hem besteld??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colin43
Ric0 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 22:59:
[...]

Dat is tof! Wanneer heb jij hem besteld??
Half januari, nog best snel gegaan! Nog even 2 weekjes geduld haha
Pagina: 1 ... 36 ... 73 Laatste