Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelKlok
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17-09 17:27
De mijne zou in bijna dezelfde configuratie (ProCeed GT-PlusLine 1.5 T-GDi DCT7 160 Blue Flame zonder trekhaak en zonder pano) in week 17 worden geleverd. Ik heb zelf geen contact met de dealer, omdat de leasemaatschappij centraal inkoopt. Mijn bestelling is slechts drie weken ouder dan de jouwe. Tot op heden nog geen geluiden gehoord of de levering wel of niet in week 17 zal plaatsvinden. Ik ben benieuwd...

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-07 09:52
MichelKlok schreef op woensdag 13 april 2022 @ 16:03:
De mijne zou in bijna dezelfde configuratie (ProCeed GT-PlusLine 1.5 T-GDi DCT7 160 Blue Flame zonder trekhaak en zonder pano) in week 17 worden geleverd. Ik heb zelf geen contact met de dealer, omdat de leasemaatschappij centraal inkoopt. Mijn bestelling is slechts drie weken ouder dan de jouwe. Tot op heden nog geen geluiden gehoord of de levering wel of niet in week 17 zal plaatsvinden. Ik ben benieuwd...
Ik hoop voor je dat je hem snel hebt, laatste nieuws wat ik kreeg voordat de datum is doorgehaald was dat de chips voor de automaat op waren. ;(

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelKlok
Ik weet helemaal niets van een status. Het zou zomaar kunnen dat ik volgende week krijg te horen dat de levering voor onbepaalde tijd naar achteren wordt geschoven of dat hij eind april alsnog bij mijn werkgever wordt afgeleverd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-08 17:21
Hier gisteren vriendinlief de klap erop gegeven voor de aanschaf van de nieuwe Sportage in het zwart want de vorige Sportage is nu bijna 5 jaar oud. Ik bemoei mij zelden met de auto’s, heb er weinig mee…. :o

Augustus/September zou die afgeleverd moeten worden. Zal ons benieuwen. Binnenkort dus een nieuwe auto voor de deur.

Daarna moet ik eraan geloven. Het is volgens haar ook hoogtijd dat mijn Aygootje wordt ingeruild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helmmen
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-09 10:16
Ik heb op 11 Februari dus 11-02-2022 mijn Kia Ceed 1.5 T-GDI 117kW GTLine DCT besteld. Lever datum was toen 30-04-2022 erg enthousiast vermoeden ik al. Datum is nu uitgesteld naar 10-6-2022. Dit komt mogelijk door dat er wat leverings tekorten waren met de automaten. Vermoed ook dat ik een van de weinig 1.5 DCT normale Ceed's zou zijn. Ik hoop dat ze nu teminste die 10-6 uitspreken met enige vorm van zekerheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Griffx
Ik krijg net bericht dat de levertijd is aangepast naar juni.
Kia ProCeed (5-d) 1.5tgdi gt-plusline 117kW dct7 aut

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:29

Quad

Doof

Hoop het je te hopen, de levering van de door mij bestelde Ceed sw is van juni maar augustus gegaan. ;)
Dealer zei wel dat het ook kon dat het weer naar voren gehaald werd omdat het nu onzeker is qua levertijd.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
Quad schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:09:
Hoop het je te hopen, de levering van de door mij bestelde Ceed sw is van juni maar augustus gegaan. ;)
Dealer zei wel dat het ook kon dat het weer naar voren gehaald werd omdat het nu onzeker is qua levertijd.
Natuurlijk zegt ie dat. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Rivanov schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:18:
[...]

Natuurlijk zegt ie dat. ;)
Tsja kan er toch niets anders van maken. Hij gaat echt niet zorgen dat die auto er eerder is. Het komt wanneer het komt.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:10
JohanF schreef op zondag 10 april 2022 @ 21:13:
Nieuwe update voor het navigatiesysteem om OTA updates mogelijk te maken:
https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/832
Momenteel alleen voor de MY22 modellen.

Hopelijk komt het ook nog voor de pre-facelift Ceed familie (is v.z.i.w. toch hetzelfde navigatiesysteem - Standard class Gen5W).
Even mezelf quoten :)

Volgens de bovenstaande documentatie kan de installatie van toekomstige OTA updates ook uitgevoerd worden bij uitgeschakeld contact. Dan heb je er dus geen last van tijdens het rijden en hoef je ook niet in de auto te wachten tot het klaar is.

Maar zojuist heb ik mijn MY20 XCeed bijgewerkt (via USB dus) en hierbij bleek het nu ook mogelijk om de update "gepland" uit te laten voeren, dus met contact uit, met een instelbare vertraging van x uur. (y)

Hieronder de stappen/printscreens:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rIFyrIs2i2EKGCbA9j7Rap7a5zA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eYIF4r1pZU20I0UEpvW2U32Y.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vuSnSmt6zhBSzZTlK__BMpn4iRE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NJVOQX71UiEQyDu2BExMiOdB.jpg?f=user_large

Na het bevestigen worden de bestanden (alvast) gecontroleerd, ondertussen kun je de navi/radio gewoon gebruiken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Af7xNq5umGb2atSqYTA5Ff_QQ0E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/92ndYWtOT2PqvyIk0fqHhjTX.jpg?f=user_large

Als je er toch van af wilt zien, dan kun je de update-instellingen nog wijzigen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WiM3h7TmS91vJmhJGjgL8h_wrdg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IKqibmt9gcdUio0YJUKwAaHT.jpg?f=user_large

Bij het vervolgens uitschakelen van het contact verschijnt de allerlaatste bevestiging:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r449U7DTzAmUd4QxlfIzyu-pw9o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fVnIQ2GKng23azNIuosJqzKK.jpg?f=user_large

Na een uur werd ik ongeduldig >:) en ben ik nog maar eens in de auto gaan kijken (en heb dus het contact ingeschakeld), maar hij was bijna klaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kbM969aJtjJmCB-VmYteXJZ-RdE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TMB5RQXwdvsoaDCH6VIOIbrp.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-YXG8lQ0ujK15n3VGUTy0xRqJ98=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/w5FOFfqek7O8KbVmSN6gvLYk.jpg?f=user_large

Maar ik had helemaal niet hoeven gaan kijken, want op dat moment gaf de UVO app ook een melding dat de update klaar was! (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A4b7-cjlrVbTH8GqGevl4qifKJU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9yXTxKCuIwwoVqQT7jIbYE29.jpg?f=user_large

In het oog springende wijzigingen: de kaart bevat meer hoogteinformatie van de gebouwen (zelfs lokale appartementencomplexen worden nu aangegeven) en de layout van het PHEV scherm is gewijzigd; met name het Energiestroomschema ziet er een stuk mooier uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z4CN_ntdUri5htpy2LRDoaRzB9w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/O5V4IVmy7PZMEfxpPto3muVx.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:38
Ik had vandaag een stonic mee van februari 2022. Rijd zelf een niro.

Ik vroeg mij af: waarom laat mijn niro in onze straat nog steeds de verkeerde rijrichting zien, terwijl de stonic de juiste laat zien? En ja ik heb de laatste update in mijn eigen niro (van half februari 2022).

Zit er verschil tussen de snelle en standaard update??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Weet iemand wat dit is? Het ziet er bij mij zo leeg uit. Vraag me af dat wel goed is.

Uodate: volgens mij is het remvloeistof maar het moet toch niet zo leeg uit zien. Morgen toch maar ff naar de dealer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_fcYS8TWtuHtnaqDaU4_KUpgOWE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FLLSw6fp83lD5TPfMkJsItpT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door IUser op 21-04-2022 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:44
IUser schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:37:
Weet iemand wat dit is? Het ziet er bij mij zo leeg uit. Vraag me af dat wel goed is.

Uodate: volgens mij is het remvloeistof maar het moet toch niet zo leeg uit zien. Morgen toch maar ff naar de dealer.
[Afbeelding]
Is volgens mij de remvloeistof.
Even langs de garage of zelf toevoegen.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Misschien leuk om te weten, in de test van, de deze week verschenen, Autoweek, heeft de Kia Ceed SW de triotest gewonnen van de Golf Variant en de Peugeot 308 SW.

Conclusie is eigenlijk dat de Ceed SW op geen enkel punt echt verzaakt, het meest enthousiast zijn ze over het multimediasysteem en de bagageruimte. Aandrijflijn is ook zeer positief ontvangen.

Geteste model is de 1.5 DCT7 MHEV launch edition.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
IUser schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:37:

[Afbeelding]
Dat is remvloeistof. Maar is die leeg dan? Volgens mij zie ik vloeistof net boven de max uitsteken. Even openmaken en kijken of er vloeistof in zit en daarna goed dichtmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
turkeyhakan schreef op woensdag 20 april 2022 @ 17:31:
Ik had vandaag een stonic mee van februari 2022. Rijd zelf een niro.

Ik vroeg mij af: waarom laat mijn niro in onze straat nog steeds de verkeerde rijrichting zien, terwijl de stonic de juiste laat zien? En ja ik heb de laatste update in mijn eigen niro (van half februari 2022).

Zit er verschil tussen de snelle en standaard update??
Iemand??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
turkeyhakan schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 07:24:
[...]

Dat is remvloeistof. Maar is die leeg dan? Volgens mij zie ik vloeistof net boven de max uitsteken. Even openmaken en kijken of er vloeistof in zit en daarna goed dichtmaken.
Klopt hij is inderdaad niet leeg. Ik had hem eerder opgemaakt en het zit nog helemaal vol. Doordat het doorzichtig is dacht ik dat het bijna leeg was. Maar goed gezien hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de vliegvisser
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22-07 13:37
Weten jullie hoe je kan instellen dat je je handen niet aan het stuur hoeft te houden bij hda of sowieso helemaal uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:59
de vliegvisser schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 10:22:
Weten jullie hoe je kan instellen dat je je handen niet aan het stuur hoeft te houden bij hda of sowieso helemaal uitzetten?
Dat kan je niet uitzetten. Is opzich ook wel logisch als je onwel wordt wil je wel dat de auto op een geven moment stopt. Elk automerk wat maar iets heeft met automatisch rijden heeft dit ingebouwd zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
de vliegvisser schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 10:22:
Kan je inderdaad niet uitzetten. Zou ook niet weten waarom dat zou moeten kunnen. Het is namelijk de bedoeling dat jij je stuur vasthoudt in je auto ;)

Maar ik snap dat het waarschijnlijk komt omdat het systeem regelmatig onterecht meldt dat je je handen aan het stuur moet houden terwijl je dit al doet. Dat is een beetje irritant maar ik heb geconstateerd dat het echt komt omdat je dan echt te lafjes je handen op het stuur houdt.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de vliegvisser
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22-07 13:37
renzo4000 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 13:38:
[...]

Kan je inderdaad niet uitzetten. Zou ook niet weten waarom dat zou moeten kunnen. Het is namelijk de bedoeling dat jij je stuur vasthoudt in je auto ;)

Maar ik snap dat het waarschijnlijk komt omdat het systeem regelmatig onterecht meldt dat je je handen aan het stuur moet houden terwijl je dit al doet. Dat is een beetje irritant maar ik heb geconstateerd dat het echt komt omdat je dan echt te lafjes je handen op het stuur houdt.
Ik hou inderdaad van lafjes mijn handen op het stuur houden en moet nu iedere keer knijpen om de piepjes tegen te gaan. Ik vind het idd dat ik net zo als met alle andere veiligheids onderdelen zelf mag bepalen of ik ze aan of uit zet. Jammer dat dit blijkbaar hierbij niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Dat is inherent aan de veiligheidscore van de auto. Als ze dit mogelijk maken krijgen ze een lagere score bij bijv. NCAP.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceDok
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08 15:24
De NCAP score is denk ik een bijzaak. Het is vooral een juridisch iets. Het stuur is één van de belangrijkste onderdelen bij het bedienen van een auto. Diegene die dit bedient is verantwoordelijk voor de gevolgen van de besturing van de auto. Indien er een ongeval ontstaat kan de bestuurder daar dus verantwoordelijk voor gehouden worden. Zodoende zal een autofabrikant op dit moment een systeem in de auto hebben die er voor zorgt dat jij als bestuurder de verantwoordelijkheid hebt en houdt, en niet kan opvoeren dat de auto(fabrikant) verantwoordelijk voor een fout tijdens de besturing is. En om die reden is dit controlesysteem daarvoor dan ook niet uit te zetten.
Oftewel, als je het stuur niet goed vasthoud (“lafjes” bijvoorbeeld) en er gaat iets fout dan zal jij volledig verantwoordelijk gehouden worden voor de gevolgen. Zeker als het gevolg daarvan lichamelijk letsel of zelfs de dood van derden is, ben je dus flink de sigaar.

Geloof niets van wat je hoort en de helft van wat je ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 14:13

watercoolertje

Untertitel

de vliegvisser schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 22:08:
[...]

Ik hou inderdaad van lafjes mijn handen op het stuur houden en moet nu iedere keer knijpen om de piepjes tegen te gaan. Ik vind het idd dat ik net zo als met alle andere veiligheids onderdelen zelf mag bepalen of ik ze aan of uit zet. Jammer dat dit blijkbaar hierbij niet kan.
Bij lijkt het knijpen niet te werken, maak altijd kleine tegenbewegingen als het in beeld komt, zou eerder stellen minder veilig.

Heb 1 keer op een lege weg gekeken wat er na een minuut aan piepjes gebeurd, op een gegeven moment gaat het automatisch sturen dan uit en volgens mij de ACC ook.

Vind het nog best okee van zichzelf sturen maar ook wel eens de weg af gestuurd (en dan hou ik dat tegen want ik heb mijn handen wel altijd aan het stuur maar ook lafjes), en met dan flauw bochten doet ie ook niet echt (stuurt ie je gewoon recht door).

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Laatst online: 06:32

empy

Rijdt rondjes

Zijn er hier anderen die wel eens een phantom brake hebben gehad?

Ik heb wel eens dat bij een slinger in de weg de auto denkt dat ik rechtdoor wil rijden en begint te piepen, of een voetganger die oversteekt en door de radar nog net wordt gezien als obstakel.

Maar vanochtend reed in in Leiden, hier op precies te zijn, en ging mijn auto echt vol in de ankers. Gordel werd aangespannen, banden hoorde ik glijden, paniekpiepjes dat er een obstakel voor mij zat.
Maar niets, ik kon daarna ook weer verder rijden. Ik heb nog in mijn spiegel gekeken of ik een voetganger zag liggen :+

Enige variabelen waren dat het net wat was gaan regenen, er reed een motorrijder voor mij (20/25 meter), ik reed zelf net 40/45 km/h. Ik heb een MY21 Kia ProCeed zonder acc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21:27
Ja hoor, met enige regelmaat. Rij een ProCeed facelift met acc en automaat sinds januari, nu 11k km op de teller.

Heb een keer of 5 meegemaakt dat de auto denk dat er een voorligger op de snelweg zit en vervolgens inhoudt en een seconde daarna weer gas geeft naar de beoogde snelheid. Af en toe ook bij forse slingers dat 'ie bang is dat ik rechtdoor op het paaltje klap, maar dat is hooguit gepiep en een kerstboom op het dashboard.

Eén keer een echte spook remactie gehad op een provinciale weg; geen verkeer om me heen gelukkig, maar vol piepen, gordels aantrekken en in de remmen. Collega rijd in een gewone Ceed SW van 2020, ook met ACC en automaat, die heeft zelfde symptomen.

Enige invloed die we wellicht kunnen hebben is het blijven melden bij de dealer die het hopelijk eens gaat doorgeven aan de importeur. Je zou haast denken dat ze er dan eens wat aan moeten gaan doen middels een software update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 16:13
Hier ook al een paar keer gebeurd helaas.

Keer van de snelweg af dat ik nog maar 80 kon rijden en dat de auto zelf de snelheid bepaalde terwijl acc / limit uit stonden en de auto dacht dat ik een slip zat terwijl dat echt niet was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danny1909
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 18:57
Gisteren niet echt zoiets. Reed op een 80 weg ik had acc op 85 met auto voor mij. Die auto ging rechts een parkeerplaats in evenwijdig aan de rijbaan. Mijn proceed remde af tot ong 30 kmh en trok daarna pas weer op naar de 85. Als ik zelf de controle had gehad was gas los tot zeg 75 makkelijk prima gegaan.

Leek dus alsof hij pas laat zag dat de auto 1 baan naast mij zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelKlok
Zojuist heb ik even contact gehad met de leverende dealer voor mijn lease-Kia Proceed. Besteld eind november 2021. Verwachte leverdatum zou deze week zijn. Die is naar achteren geschoven: op zijn vroegst 1 oktober...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@MichelKlok holy moly! Tegen de tijd dat je de Proceed geleverd krijgt is er alweer een nieuw model op komst ;).

Het is op het moment bij de meeste fabrikanten het geval overigens, ze hebben allemaal last van de huidige situatie in de wereld (Corona, Rusland, chiptekorten etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Hoe maken jullie de pianolak in de Kia schoon? Zelfs een microvezeldoekje krast namelijk al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
sgouman schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 09:36:
Hoe maken jullie de pianolak in de Kia schoon? Zelfs een microvezeldoekje krast namelijk al...
Is niet te voorkomen denk ik. Ik maak het met een normale microvezel doek schoon en met wat alles reiniger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Zoals een aantal van jullie weten had ik storingen in mijn Niro Hybrid van 2020.

Om onverklaarbare redenen kreeg ik tijdens sommige ritten storingen op de cruise control, parkeerrem en autohold. Allerlei storingslampjes gingen ook branden. Na een herstart deed alles het weer en was het wachten tot de volgende (dezelfde) storing.

Nu heeft de dealer de camera achter de binnenspiegel vervangen. Mocht helaas niet baten. Die moest sowieso vervangen worden, blijkbaar zat die in een soort van terugroepactie. De rempomp is vervolgens vervangen en zoals het er nu naar uit ziet ben ik verlost van het probleem.

Bovenstaande deel ik ter informatie. Wellicht hebben jullie er wat aan.

[ Voor 13% gewijzigd door turkeyhakan op 30-04-2022 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 20:43
Afgelopen weekend voor het eerst zelf met de Niro door de wasstraat gegaan en interieur schoongemaakt.
Al dat zand begon wel heel irritant te worden, zit nu ook een beschermlaag op, fun fun fun :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Sinds kort trilt mijn bass in mijn proceed met jbl geluidsysteen heel erg. Ervaart iemand anders dit probleem ook?

Het lijkt wel of die gescheurd is ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
sgouman schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:18:
Sinds kort trilt mijn bass in mijn proceed met jbl geluidsysteen heel erg. Ervaart iemand anders dit probleem ook?

Het lijkt wel of die gescheurd is ofzo
Waar hoor je het trillen? In de kofferbak bij de "subwoofer"? Of hoor je het bij een van de andere speakers? Of ligt er ergens anders iets mee te trillen? Lokaliseren is wel even van belang om je verder te kunnen helpen. Als blijkt dat het echt bij een van de speakers vandaan komt kan het zijn dat deze inderdaad stuk is, dan lijkt het me een kwestie van de dealer opzoeken en onder garantie laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
renzo4000 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:00:
[...]

Waar hoor je het trillen? In de kofferbak bij de "subwoofer"? Of hoor je het bij een van de andere speakers? Of ligt er ergens anders iets mee te trillen? Lokaliseren is wel even van belang om je verder te kunnen helpen. Als blijkt dat het echt bij een van de speakers vandaan komt kan het zijn dat deze inderdaad stuk is, dan lijkt het me een kwestie van de dealer opzoeken en onder garantie laten vervangen.
Het trilt echt bij de subwoofer, kofferbak is helemaal leeg. Het is of de subwoofer zelf of het plastic ervoor, maar het lijkt op de sub zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
sgouman schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:30:
[...]

Het trilt echt bij de subwoofer, kofferbak is helemaal leeg. Het is of de subwoofer zelf of het plastic ervoor, maar het lijkt op de sub zelf.
Gewoon even langs de dealer dus en laten horen. Lijkt me niet zo'n probleem omdat te laten verhelpen of vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

Zit nu ff bij dealer voor bandenwissel van m’n niro, jammer genoeg staat de nieuwe niro er nog niet, maar afspraak kunnen maken voor de niro experience binnenkort 😎 wel erg jammer en gek dat anno 2022 kia nog altijd halogeen projectielampen in alles onder de dynamicplus line zet..

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichelKlok
Vanmiddag kreeg ik een bericht van mijn werkgever dat de dealer verwacht dat de levering van mijn Proceed met een maand is vervroegd. Ze verwachten hem nu op/rond 31 augustus. Besteld op 24 november 2021…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 16:11
mvz schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 15:44:
Zit nu ff bij dealer voor bandenwissel van m’n niro, jammer genoeg staat de nieuwe niro er nog niet, maar afspraak kunnen maken voor de niro experience binnenkort 😎 wel erg jammer en gek dat anno 2022 kia nog altijd halogeen projectielampen in alles onder de dynamicplus line zet..
De nieuwe Niro staat hier ook op de shortlist, maar dit is wel een tegenvaller inderdaad! Erg jammer dat ze hier nog steeds voor kiezen. Zeker in dit segment waar volgens mij alle andere merken standaard LED bieden, al dan niet in een eenvoudigere variant. Ik vind het ook geen gezicht eerlijk gezegd:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/C6hFmnq/Schermafbeelding-2022-03-02-102335.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanooijen8
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-09 08:59
Vandaag bericht gehad van de leasemaatschappij dat mijn ceed sw vertraagd is. Gelukkig niet lang waar ik bang voor was.
Deze is 8 februari besteld en zou 1 juni geleverd worden. Dit is vertraagd naar half juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rode76
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-03 13:36
Weet iemand of een navigatiesysteem gen 2 is up te graden naar gen 5? Ik heb recent een Sportage gekocht uit 2017. Tot mijn verbazing zit daar gen 2 in. Ik heb de laatste update gedownload, maar blijft gen 2. Mogelijk andere hardware?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Rode76 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 23:59:
Weet iemand of een navigatiesysteem gen 2 is up te graden naar gen 5? Ik heb recent een Sportage gekocht uit 2017. Tot mijn verbazing zit daar gen 2 in. Ik heb de laatste update gedownload, maar blijft gen 2. Mogelijk andere hardware?
Nope dat is niet mogelijk daar het totaal andere hardware betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rode76
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-03 13:36
ok, enige manier zou dus zijn unit vervangen voor een gen 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 20:43
Rode76 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 09:04:
ok, enige manier zou dus zijn unit vervangen voor een gen 5?
Betwijfel of dat mogelijk is, is het allemaal dezelfde grootte, zelfde aansluitpunten, compatibiliteit met de rest van de auto, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceDok
Ik heb een Kia Optima SW PHEV ExecutiveLine uit 2019 kunnen kopen. Een hele fijne auto maar hoewel deze auto ongeveer alles heeft wat je maar kan bedenken zit er helaas geen Kia Connect in. Een Kia dealer is al aan het kijken of hij aan de juiste artikelen kan komen maar dat lijkt lastig te zijn. Is hier iemand die hier tips voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim085
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-08 16:34
de vliegvisser schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 22:08:
[...]

Het kan hoor, zelfs vrij goedkoop zelfs.
Op die manier kan je 100km rijden “handsfree” mocht je dat willen.
Niet op de openbare weg doen 😉

Edit: flesje leegdrinken tot halverwege het etiket
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U8hjbdA6eWmHMsokL0Qovl6c6Mw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w9uXd2LAtJ4c8SSv1V6ulBiF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
tim085 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 20:23:
[...]

Het kan hoor, zelfs vrij goedkoop zelfs.
Op die manier kan je 100km rijden “handsfree” mocht je dat willen.
Niet op de openbare weg doen 😉

Edit: flesje leegdrinken tot halverwege het etiket
[Afbeelding]
Helaas werkt dit op de oude systemen niet... daar moet je echt het stuur draaien... :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Moet je ook gewoon niet doen. Handjes aan het stuur houden want geen één auto kan goed genoeg autonoom rijden. De kans op een fail is altijd aanwezig en dan verlies je net die seconde reactietijd die jouw of een ander leven had kunnen redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:17
JohanF schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:00:
[...]

Even mezelf quoten :)

Volgens de bovenstaande documentatie kan de installatie van toekomstige OTA updates ook uitgevoerd worden bij uitgeschakeld contact. Dan heb je er dus geen last van tijdens het rijden en hoef je ook niet in de auto te wachten tot het klaar is.

Maar zojuist heb ik mijn MY20 XCeed bijgewerkt (via USB dus) en hierbij bleek het nu ook mogelijk om de update "gepland" uit te laten voeren, dus met contact uit, met een instelbare vertraging van x uur. (y)

Hieronder de stappen/printscreens:

[...]
Mooie, heldere uitleg! Weet je of dit het probleem met niet full screen weergave van Android Auto ook oplost? Dat zou het de moeite wel waard maken voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
@Wutroe vooralsnog geen fullscreen AA in de huidige versie.. Al lijkt het wel in de lucht te hangen aangezien in Amerika het voor Hyundai en Kia modellen nu wel werkt op de widescreen modellen:https://tellurideforum.org/threads/full-screen-android-auto.11415/ nu nog afwachten wanneer Europa aan de beurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:17
Misschien is het wel een keer beschikbaar tegen de tijd dat de Proceed aan vervanging toe is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim085
laten we hopen dat er ooit wireless carplay aankomt met een update (en de android variant uiteraard ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@tim085 Ik verwacht dat dit niet gaat gebeuren voor de MY19-MY22 modellen, die zijn daar niet op voorbereid. Wil je toch wireless dan kan je na zoiets kijken: https://androidworld.nl/a...id-auto-draadloos-adapter of voor ACP heb je ook dergelijke adapters.

Zelf snap ik die hype niet zo, het is leuk als het kan maar ik sluit hem toch liever bedraad aan, aangezien ik ook graag mijn telefoon accu op peil wil houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Ik heb nu al een paar keer dit gehad.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? ALLES reset namelijk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ak2BsUc047pYcUmzZdM_I7Ar62M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yIbgCiKaGHysQlSaCjWrPOG3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim085
renzo4000 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 16:37:
@tim085 Ik verwacht dat dit niet gaat gebeuren voor de MY19-MY22 modellen, die zijn daar niet op voorbereid. Wil je toch wireless dan kan je na zoiets kijken: https://androidworld.nl/a...id-auto-draadloos-adapter of voor ACP heb je ook dergelijke adapters.

Zelf snap ik die hype niet zo, het is leuk als het kan maar ik sluit hem toch liever bedraad aan, aangezien ik ook graag mijn telefoon accu op peil wil houden ;)
In de Niro zit een wireless charger dus ik zou die gewoon daar kunnen leggen. Een telefoon past er net in maar een telefoon met ingeplugde kabel is net te lang met als gevolg dat het een hele rare positie heeft eens ingeplugd.

En ook gewoon het gemak van een ritueel minder te moeten uitvoeren bij het in en uitstappen. In feite gaat alles nu “automatisch” behalve die telefoon.

Ik ga eens kijken naar die dongles, bedankt voor de tip.
Ik zoek iet voor CarPlay, kan iemand me een bepaald model aan-/afraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ja die wireless charger is wel geinig maar kan het verbruik niet bijhouden als je AA of ACP gebruikt. Uiteraard scheelt het wel dat ie niet zo hard leeg loopt. Zelf heb ik de wireless charger welgeteld 1x gebruikt, ik was mijn telefoon vergeten omdat hij bij de proceed een beetje weggestopt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceDok
@renzo4000 De auto geeft toch een waarschuwingssignaal als je de telefoon op de oplader laat liggen en je de auto afsluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Klopt maar die Kia's geven zoveel pingeltjes en bliepjes dat het niet meer opvalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt_ZakLamP
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 15:20
Net te horen gekregen dat mijn bestelde Kia Ceed sportswagon (automaat) wederom is vertraagd, nu van week 21 naar week 43! ;w (eerder al van week 16 naar 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelKlok
Het lijkt een beetje op dezelfde mate van verschuiven als bij mijn Kia Proceed (automaat). Initieel zou hij in week 18 worden geleverd. Vervolgens werd door de leverende dealer gecommuniceerd dat dit 1 oktober (week 39) zou worden, dus 21 weken later. Door de leasemaatschappij (Athlon) kreeg ik vervolgens als verwachte leverdatum 31 augustus (week 35) gecommuniceerd, dus vier weken eerder.

Het gaat dus alle kanten op. De auto is voor mij in week 47 van 2021 besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt_ZakLamP
MichelKlok schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:06:
Het gaat dus alle kanten op. De auto is voor mij in week 47 van 2021 besteld.
Mijne is ook rond week 47 van 2021 besteld, ik heb echter geen contact met dealer, dus de data die ik steeds krijg komt van de leasemij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirure1984
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-09 08:43
vanmiddag in de nieuwe Kia Sportage gezeten. Een ruimte auto met name de backseat in vergelijking tot de i30 wagon 2017 die ik nu rij. Met de huidige instelling van de bestuurderstoel kan ik niet achter mijzelf zitten (1.85) zonder dat de knieen in de stoel prikken. Bij de Sportage had ik nog zeker 5 cm over bij de knieën.

Kan iemand iets zinnigs zeggen over de beenruimte op de backseat van de nieuwe Niro? Dat het minder is dan de Sportage is logisch, maar ga ik er op vooruit tov de i30?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Jirure1984 je hebt er zelf ingezeten toch? En je zegt dat je meer beenruimte hebt, dan heb je je vraag beantwoord, toch?

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jirure1984
Quad schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 20:44:
@Jirure1984 je hebt er zelf ingezeten toch? En je zegt dat je meer beenruimte hebt, dan heb je je vraag beantwoord, toch?
tekst aangepast. De vraag gaat over de nieuwe Niro. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

In het uitgaande model Niro had je op achterbank prima ruimte, kofferbak was wat minder. Volume is vooral te danken aan hoogte.
Kadjar bijv. Heeft net 5cm diepte wat weer wat lekkerder is.

Nieuwe Niro heeft iets langere wielbasis, en Jan Lemkes van Autoweek is zelf 1.83 en kan meer dan prima achter zichzelf zitten (Niro EV).

Uitgaande model Niro was wel een heerlijke auto om te rijden, ik mis 'm nog elke dag. (rijd nu een basis Polo tot Kia Ceed SW geleverd wordt..)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:20
Sinds de laatste update voor m'n Ceed SW (maand geleden geinstalleerd) kun je de helderheid van het infotainmentscherm niet meer aanpassen met de knoppen naast het stuur.
Welk genie heeft dat bedacht!?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt_ZakLamP
Cpt_ZakLamP schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:11:
[...]

Mijne is ook rond week 47 van 2021 besteld, ik heb echter geen contact met dealer, dus de data die ik steeds krijg komt van de leasemij af.
Zojuist nog wat aanvullende info ontvangen:

"De KIA Ceed is helaas vertraagd, doordat de fabriek aan het wachten is op een chip en hierdoor de boot naar Nederland heeft gemist. De indicatieve leverweek welke jij als het goed is door heb gekregen vanuit mijn collega betreft dan ook het worst-case scenario aldus KIA."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirure1984
Quad schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 20:57:
In het uitgaande model Niro had je op achterbank prima ruimte, kofferbak was wat minder. Volume is vooral te danken aan hoogte.
Kadjar bijv. Heeft net 5cm diepte wat weer wat lekkerder is.

Nieuwe Niro heeft iets langere wielbasis, en Jan Lemkes van Autoweek is zelf 1.83 en kan meer dan prima achter zichzelf zitten (Niro EV).

Uitgaande model Niro was wel een heerlijke auto om te rijden, ik mis 'm nog elke dag. (rijd nu een basis Polo tot Kia Ceed SW geleverd wordt..)
Vanmorgen een andere Kia dealer bezocht waar ze wel de huidige Niro hebben staan. En de ruimte achter valt mij niet tegen. Ik kan goed achter mijzelf zitten. Uiteraard minder dan de Sportage, maar de knieën raken niet de stoel. Ga ervan uit dat het op zijn minst hetzelfde is tov de nieuwe Niro. En misschien iets beter aangezien het een paar cm langer is.

Hopelijk past de DynamicLinePlus mild-Hybrid ook in het budget. Hopelijk met een niet al te lange levertijd 8) Q3/Q4?.

EDIT:
Ik lees net in Autoweek: Kia heeft de wielbasis van de Niro met een paar centimeter verlengd en de voorstoelen wat dunner gemaakt, zodat er voor de achterpassagiers net iets meer ruimte beschikbaar is.

[ Voor 14% gewijzigd door Jirure1984 op 18-05-2022 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Cpt_ZakLamP schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:33:
[...]

Zojuist nog wat aanvullende info ontvangen:

"De KIA Ceed is helaas vertraagd, doordat de fabriek aan het wachten is op een chip en hierdoor de boot naar Nederland heeft gemist. De indicatieve leverweek welke jij als het goed is door heb gekregen vanuit mijn collega betreft dan ook het worst-case scenario aldus KIA."
Ik dacht dat de Kia Ceed (SW) in de EU werden gemaakt?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt_ZakLamP
Quad schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:39:
[...]

Ik heb geen idee :+ dit is de info die ik vanuit de leasemij krijg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelKlok
Quad schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:39:
[...]

Klopt, de Ceed-familie wordt in Zilina, Slowakije gemaakt: YouTube: Kia Production in Slovakia (Ceed, ProCeed)

De Kia Ceed-familie is ook specifiek voor de Europese markt ontwikkeld.

[ Voor 10% gewijzigd door MichelKlok op 18-05-2022 13:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
Dat ze in Europa worden gemaakt staat los van de chip tekorten die toch echt grotendeels buiten Europa worden geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• colin43
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Cpt_ZakLamP schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:44:
[...]

Ik heb geen idee :+ dit is de info die ik vanuit de leasemij krijg..
Dealer vertelde dat mijn ceed hatchback ook niet uit Slowakije komt. Was in der veronderstelling dat dat wel zo was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 15:16
Hoi Heren,

Vorige week mijn golf 7 1.6 tdi highline verkocht voor € 8500 :( Helaas veel afschrijving i.v.m. diesel.

Ben nu op zoek naar een nieuwe auto die ongeveer op zelfde niveau is qua kwaliteit en uitrusting.

Mijn oog viel op onderstaande kia ceed. Maar ik ben een beetje terughoudend vanwege de 1.0 motor die erin zit. Hoe is jullie ervaring met de 1.0 motor ? Vaak lees ik dat de 1.0 motoren na ongeveer 150k op de teller veel keuren vertonen :-( Pff ik weet echt niet meer wat ik kan kopen voor de beschikbare budget :( Helpppp!!

Mijn budget is max € 17000

https://www.autowereld.nl...tie-36564048/details.html

[ Voor 13% gewijzigd door sanane op 20-05-2022 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
@sanane
De 1.0 is genoeg voor mijn ceed sw. Valt mij niet af. De andere zullen wat krachtiger zijn.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
Renegade666 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 17:09:
@sanane
De 1.0 is genoeg voor mijn ceed sw. Valt mij niet af. De andere zullen wat krachtiger zijn.
Maar de vraag is hoelang gaat zo'n blok mee. Anders zit ik over 3 jaar weer met een auto met enorme afschrijving omdat niemand het wilt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
@sanane
Bij normaal gebruik net zolang als de rest.
Die van doet het al 2 jaar prima😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 16:42
Hallo ik heb een paar vraagjes

Ik mag een nieuwe leaseauto uitzoeken en ik wil graag de kia ceed sportswagon. Dynamicplus of de executive. Alleen stond de executive niet in de showroom.
Zelf ben ik 1m92 en mijn vraag is wat is de hoogte van de stoel tot het dak?
Zit er verschil in de hoogte van de stoel als deze elektrisch is? En hoeveel lager is het dak met een schuifdak erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
sanane schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 18:48:
[...]

Maar de vraag is hoelang gaat zo'n blok mee. Anders zit ik over 3 jaar weer met een auto met enorme afschrijving omdat niemand het wilt kopen.
Langer dan de tsi blokjes van de VAG ;)

Kia heeft hun motoren best op orde qua betrouwbaarheid, efficiëntie en performance. Ze moeten ook wel gezien hun eigen garantievoorwaarden. Ik zou me er niet zo druk om maken en volgens mij doen de hedendaagse Kia's het ook best goed qua waardevastheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 14:52

Arno

PF5A

Dazzie schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 19:22:
Hallo ik heb een paar vraagjes

Ik mag een nieuwe leaseauto uitzoeken en ik wil graag de kia ceed sportswagon. Dynamicplus of de executive. Alleen stond de executive niet in de showroom.
Zelf ben ik 1m92 en mijn vraag is wat is de hoogte van de stoel tot het dak?
Zit er verschil in de hoogte van de stoel als deze elektrisch is? En hoeveel lager is het dak met een schuifdak erin?
Ik ben 1.89 en mijn SW GT-Line is met panoramisch dak en ik heb een 2-3cm over. Ik heb het idee dat deze iets van 3cm verschil maakt met de uitvoering zonder pano dak.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Met 1.96 kan ik goed zitten tijdens de proefrit in de SW DPL, pano niet kunnen testen, maar was ongetwijfeld krapper geweest.
ProCeed zonder pano pas ik niet eens in met de stoel op laagste stand. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Quad op 23-05-2022 15:53 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
renzo4000 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 19:28:
[...]

Langer dan de tsi blokjes van de VAG ;)

Kia heeft hun motoren best op orde qua betrouwbaarheid, efficiëntie en performance. Ze moeten ook wel gezien hun eigen garantievoorwaarden. Ik zou me er niet zo druk om maken en volgens mij doen de hedendaagse Kia's het ook best goed qua waardevastheid.
Afgelopen zaterdag heb ik proefgereden in Kia Ceed 1.0 van bouwjaar 2019.
Wat mij opviel was de enorme bandengeruis. Het was letterlijk om gek van te worden..
Na ongeveer kwartier op de snelweg trok ik het niet meer en reed ik terug naar de dealer.

Is dit normaal bij Kia Ceed modellen of was het in dit geval slechte banden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:18

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

sanane schreef op maandag 23 mei 2022 @ 16:17:
[...]

Afgelopen zaterdag heb ik proefgereden in Kia Ceed 1.0 van bouwjaar 2019.
Wat mij opviel was de enorme bandengeruis. Het was letterlijk om gek van te worden..
Na ongeveer kwartier op de snelweg trok ik het niet meer en reed ik terug naar de dealer.

Is dit normaal bij Kia Ceed modellen of was het in dit geval slechte banden?
Is vrij normaal, zeker toen ik mijn proceed nog maar net had. Bandenspanning was daarnaast ook nog eens te hoog ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
Nemean schreef op maandag 23 mei 2022 @ 16:32:
[...]

Is vrij normaal, zeker toen ik mijn proceed nog maar net had. Bandenspanning was daarnaast ook nog eens te hoog ingesteld.
Dan moet Kia de geluidsisolatie van hun Ceed modellen echt verbeteren!
Voor de rest was het een fijne auto maar zoiets had ik echt niet verwacht van een C-segment.

Ik ga maar verder kijken naar andere merken ;( Geen Kia voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
sanane schreef op maandag 23 mei 2022 @ 17:42:
[...]

Dan moet Kia de geluidsisolatie van hun Ceed modellen echt verbeteren!
Voor de rest was het een fijne auto maar zoiets had ik echt niet verwacht van een C-segment.

Ik ga maar verder kijken naar andere merken ;( Geen Kia voor mij.
De Kia is zeker niet de stilste maar zeker niet het rumoerigste in het segment. Bij mij stonden de banden ook teveel op spanning en dat maakt heel veel uit. Even ter vergelijk met de Golf (door velen als benchmark gezien :+)

renzo4000 in "Het grote Kia topic - deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirure1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Er is blijkbaar een terugroepactie voor de ceed, proceed en xceed. Heeft iemand hier al een brief van ontvangen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/loI9mITpGxvc-PpOIGOsd8okVJU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y14vFqmOHTjUTclxK4smEPb6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
@sgouman

Ik niet, en als ik mijn kenteken in RDW druk, word er ook aangegeven dat er geen oproepacties zijn.
Weet niet vanaf welk jaar/model het is. Die van mij is van 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Renegade666 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 13:08:
@sgouman

Ik niet, en als ik mijn kenteken in RDW druk, word er ook aangegeven dat er geen oproepacties zijn.
Weet niet vanaf welk jaar/model het is. Die van mij is van 2020.
Dealer geeft aan dat RDW heel vaak niet klopt als je op kenteken zoekt. Bij mijn 2021 model hoef ik in ieder geval niet volgens de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:03
Ik heb de nieuwe Niro Hybrid (HEV) launch edition op de shortlist om te bestellen. Ik heb nog een paar vragen die jullie misschien kunnen beantwoorden ;-)

1. Kan de nieuwe Niro Hybrid pre-conditioning doen? Dus dat ik de auto op afstand (via de kia connect app) alvast opwarm als het koud is buiten en afkoel als het warm is buiten.
(Ik las dat de Toyota Yaris Cross Hybrid dat namelijk wel kan. Eerst dacht ik dat alleen PHEV en EV autos konden. Maar als de Toyota Yaris Cross dat kan moet de nieuwe Kia Niro Hybrid dat ook kunnen, toch?)

2. Ik zie in de specs dat de Niro PHEV 120kg zwaarder is, 108 liter minder kofferinhoud heeft, en een 5 liter kleinere benzinetank heeft t.o.v. de Niro HEV. Verder hebben we geen prive laadpaal optie (rijtjeshuis) en de publieke laadpalen zijn vaak bezet op het moment dat ik thuis kom. Dus ik vroeg me af wanneer ik de accu van de PHEV niet oplaadt in hoeverre dat effect heeft op het verbruik aantal liters/100km?

3. Als de PHEV niet opgeladen aan de stekker werkt dan nog wel de regeneratie tijdens het remmen zoals bij een HEV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17-09 08:39
Vraag 3: ja.

Vraag 2: je sleept meer gewicht mee, dus dat merk je.

Vraag 1: de Niro phev uit 2018 kan dit niet. De verwarming werkt alleen als de motor loopt, want die gebruikt de restwarmte van de motor.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helmmen
helmmen schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 21:53:
Ik heb op 11 Februari dus 11-02-2022 mijn Kia Ceed 1.5 T-GDI 117kW GTLine DCT besteld. Lever datum was toen 30-04-2022 erg enthousiast vermoeden ik al. Datum is nu uitgesteld naar 10-6-2022. Dit komt mogelijk door dat er wat leverings tekorten waren met de automaten. Vermoed ook dat ik een van de weinig 1.5 DCT normale Ceed's zou zijn. Ik hoop dat ze nu teminste die 10-6 uitspreken met enige vorm van zekerheid.
Triest nieuws uitgesteld naar 30 juli :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt_ZakLamP
helmmen schreef op zondag 29 mei 2022 @ 18:08:
[...]

Triest nieuws uitgesteld naar 30 juli :-(
Dat is nog altijd beter dan week 43 ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sgouman
Er is net een update uitgekomen voor de kia:

https://update.kia.com/EU/E1/updateNoticeView/624

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• helmmen
Cpt_ZakLamP schreef op zondag 29 mei 2022 @ 18:30:
[...]

Dat is nog altijd beter dan week 43 ;)
Ik heb geen hoop dat deze deadline wel word gehaalt bij jou kan het bij wijze van alleen nog beter worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffx
Maar weer een nieuwe update gevraagd bij de dealer.
Auto staat op verwachte levering van 13 juni.

Het totale gebrek aan informatie begint mij wel enorm te storen, dat de auto vertraagd is so be it, in de huidige wereld problematiek.
Maar even om de maand een informatief e-mailtje vanuit de dealer zou een hoop irritatie en (voor hun) extra werk wegnemen.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Kia doet heel veel dingen goed, maar het productie en leveringsproces is verreweg van optimaal. Toen ik in 2019 mijn Proceed bestelde is mijn levering ook een keer of 5 naar achter verschoven. Ze konden eigenlijk nooit precies aangeven hoe het ervoor stond. Mijn dealer (Wassink Nijmegen) deed wel echt zijn best maar hij baalde er ook van. Ineens stond hij bij de dealer :? ... kortom anno 2022 lijkt er nog niks te zijn veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
  • Laatst online: 23:10
De nieuwste versies (van kaart en software) voor Standard Gen5Wide komen begin juni, volgens de site:
https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/923

Hopelijk komt hier dan ook de echte widescreen Android Auto optie in te zitten :P
Pagina: 1 ... 35 ... 73 Laatste