Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:33
Satirev schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:41:
Automatische verlichting: Superhandig maar in sommige situaties niet. Ik zit wel eens als ik bij de bestemming aangekomen ben nog even in de auto om wat werk te doen voor ik uitstap. De verlichting blijft dan aan staan. Niet echt handig als ik dan vol bij iemand de woning in schijn dus die zet ik dan handmatig uit, maar hierdoor ben ik tot nu toe 2x vergeten om in het donker uberhaupt de verlichting aan te zetten :'). Gelukkig kwam ik er snel genoeg achter, maar toch, niet handig. Denk hier een stukje wennen aan de nieuwe auto maar misschien is er een slimme instelling die ik over het hoofd zie?

Alvast bedankt!
Je kan als je de auto op slot hebt gedaan nog een keer op de "op slot" knop op je sleutel drukken, dan gaat je verlichting meteen uit :)

Werkt natuurlijk niet als je er zelf nog in zit, dan gaat-ie erg hard piepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:26
@Robicide Pas parkeerde ik bij een pomp en stapte uit, wilde de auto op slot doen, bleef piepen, was vergeten dat mijn vriendin (die ook een sleutel heeft) nog in de auto zat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-09 21:59
Vandaag naar de dealer geweest voor mijn onderhoudsbeurt.

4 welen geleden is door de garage de remschijven vlakgedraaid. Dit omdat het stuur trilde bij harder rijden dan 130 kmph.
Nu is dat weer het geval en hebben ze weer gekeken naar de remmen. Blijkbaar zijn de remmen een keer heel heet geweest(ze zijn iets verkleurd een deel van de rem)
Echter rijdt ik altijd met adaptive cruise control. Dealer zegt ja deze kan ook fors afremmen af en toe. En dealer gaf als tip niet op de rem staan bij het stoplicht(gaat moeilijk bij een automaat)

Ik vind het erg slecht. Ik heb al meerdere auto's gehad en geen andere rijstijl heb ik nu opeens. Dat remmen warm worden lijkt mij logisch maar dat ze zo warm worden dat ze verkleuren is denk ik toch echt een design fout van de auto die de remmen niet goed afkoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Nu online
Ik zit te kijken naar een xceed PHEV Executive Line uitvoering. Voornamelijk omdat daar standaard de electrische achterklep in zit.

Nieuw in private lease is 608 per maand bij 5 jaar/20K kilometers.(met all season banden).

Ook kijk ik naar een jong gebruikte. Ik zie best mooie staan van juni/augustus 2021 voor rond de 32/33K.

Weet iemand of er nog wijzigingen zijn in Xceed PHEV modellen van 2020,2021 of 2022?

Het is puur voor prive gebruik. Ik zal er een Audi Q2 op inruilen. Geld om te kopen is aanwezig, maar als ik zie voor welke bedrag ik mijn vorige Audi A3 heb aangeschaft en 3 jaar later heb kunnen verkopen en dat door 36 deel kom ik al op 450 euro per maand aan afschrijving.

Private lease lijkt dan helemaal niet gek, zeker gezien het voor mij onduidelijk is wat zo'n auto nog waard is na 5 jaar gezien de accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:12

watercoolertje

Untertitel

[b]Satirev in "Het grote Kia topic - deel 2"Satirev schreef op Automatische verlichting: Superhandig maar in sommige situaties niet. Ik zit wel eens als ik bij de bestemming aangekomen ben nog even in de auto om wat werk te doen voor ik uitstap. De verlichting blijft dan aan staan.
Ik wilde het even testen voordat uk het hier voorstelde, maar als je motor uit staat en je doet je lichten van auto naar off naar auto blijven ze uit tot je de motor weer start, kan je het fus niet vergeten :)

[ Voor 7% gewijzigd door watercoolertje op 27-01-2022 19:02 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satirev
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 10:08
watercoolertje schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 18:41:
[...]

Ik wilde het even testen voordat uk het hier voorstelde, maar als je motor uit staat en je doet je lichten van auto naar off naar auto blijven ze uit tot je de motor weer start, kan je het fus niet vergeten :)
Goeie tip, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colin43
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Vandaag de bevestiging gehad dat mijn Ceed 1.0 hatchback GT-line is besteld! Levertijd van 5-6 maanden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
@colin43 Pffffffffffffff damn dat is lang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Valt wel mee, bij veel andere fabrikanten loopt de levertijd op tot een jaar of zelfs meer

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 12:33

Erazzzer

Fear me, I'm German!

sgouman schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:46:
En dealer gaf als tip niet op de rem staan bij het stoplicht(gaat moeilijk bij een automaat)
Gaat vrij makkelijk, ik sta nooit op de rem voor het stoplicht. Daar hebben ze auto-hold voor.
En als een auto voor je staat nog beter, gewoon op de acc rijden. Hoef je niet eens te remmen vanaf snelheid.

[ Voor 15% gewijzigd door Erazzzer op 31-01-2022 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Erazzzer schreef op maandag 31 januari 2022 @ 23:37:
[...]

Gaat vrij makkelijk, ik sta nooit op de rem voor het stoplicht. Daar hebben ze auto-hold voor.
En als een auto voor je staat nog beter, gewoon op de acc rijden. Hoef je niet eens te remmen vanaf snelheid.
Klopt. Alleen houdt de auto hold ook vewoon de rem erop. Zelfde met acc houdt ook de rem er op. Dus blijft hetzelfde probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KilljoyNL
@renzo4000 oh dat geloof ik, ik wilde empathiseren, zo van gedeelde smart en zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Sowieso zouden de remmen berekend moeten zijn op extreme hitte. Het is overigens wel zo dat wanneer je flink hebt lopen aanremmen en je dan stil gaat staan met de remmen vast en je rijdt ook nog eens door waterplassen heen dat je dan kans hebt op kromtrekken van je schijven. Dit zijn wel uitzonderlijke situaties overigens.

Voor de automaat rijders is het inderdaad iets lastiger omdat je de rem meer gebruikt dan bij een handbak. Zeker als je van de snelweg afkomt waarbij je al wat vaker flink hebt moeten remmen en je komt bij een stoplicht aan zullen de remmen wel wat meer te voorduren krijgen qua hitte. Je houdt de blokkken op de schijf en de plekken buiten de blokken kunnen sneller afkoelen dan op de plek van de blokken wat potentieel kromtrekken kan veroorzaken. Bij een handbak zul je meer gebruik maken van afremmen op de motor en vaker je koppeling intrappen en het laatste stukje laten uitrollen tot stilstand.

Wat je wel kan doen om de boel te ontlasten is nadat je stilstaat (op een vlakke weg ;)) de automaat in neutraal zetten en hoef je niet perse op de rem te blijven staan.

Nogmaals bijna normaal/regulier gebruik zouden de remmen hier gewoon tegen moeten kunnen en als er structureel kromtrekken optreedt dan is er iets anders aan de hand.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
renzo4000 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:28:
Sowieso zouden de remmen berekend moeten zijn op extreme hitte. Het is overigens wel zo dat wanneer je flink hebt lopen aanremmen en je dan stil gaat staan met de remmen vast en je rijdt ook nog eens door waterplassen heen dat je dan kans hebt op kromtrekken van je schijven. Dit zijn wel uitzonderlijke situaties overigens.

Voor de automaat rijders is het inderdaad iets lastiger omdat je de rem meer gebruikt dan bij een handbak. Zeker als je van de snelweg afkomt waarbij je al wat vaker flink hebt moeten remmen en je komt bij een stoplicht aan zullen de remmen wel wat meer te voorduren krijgen qua hitte. Je houdt de blokkken op de schijf en de plekken buiten de blokken kunnen sneller afkoelen dan op de plek van de blokken wat potentieel kromtrekken kan veroorzaken. Bij een handbak zul je meer gebruik maken van afremmen op de motor en vaker je koppeling intrappen en het laatste stukje laten uitrollen tot stilstand.

Wat je wel kan doen om de boel te ontlasten is nadat je stilstaat (op een vlakke weg ;)) de automaat in neutraal zetten en hoef je niet perse op de rem te blijven staan.

Nogmaals bijna normaal/regulier gebruik zouden de remmen hier gewoon tegen moeten kunnen en als er structureel kromtrekken optreedt dan is er iets anders aan de hand.
Ze hebben bij mij 4 weken geleden de remschijven rechtgeslepen. Toen was het even goed maar is nu weer hetzelfde probleem.

Ze zeggen nu dat de remblokken verkleurd zijn en dat ze daar aan kunnen zien dat ze te heet zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@sgouman blijft een vreemd verhaal, dan zouden er toch meer mensen moeten zijn die hier last van hebben als het een structureel probleem is bij de (Pro)CEED. Lijkt er meer op dat het specifiek probleem is bij jouw auto (er vanuitgaande dat je geen hele gekke dingen doet met je remmen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:33
Mijn ouders hebben nu een nieuwe kia xceed maar vinden start stop, automatisch hill stop en andere instelling erg fijn maar vervelend dat dit zichzelf reset elke rit.
Is er een mogelijkheid om dit te coderen net zoals hij volkswagen etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 12:33

Erazzzer

Fear me, I'm German!

xeoMe schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:56:
Mijn ouders hebben nu een nieuwe kia xceed maar vinden start stop, automatisch hill stop en andere instelling erg fijn maar vervelend dat dit zichzelf reset elke rit.
Nope, ik heb ook altijd een heel ritueel van knoppen die ik aan moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:38
Wisten jullie dat je tegenwoordig het UVO systeem zelf kunt updaten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
xeoMe schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:56:
Er is inderdaad geen coderingsmogelijk ala VAGCOM oid. Er zijn wel aftermarket knoppen beschikbaar die dit wel ondersteunen (oftewel, die onthouden de laatste gekozen voorkeur).

Een snelle search op google levert dit bijvoorbeeld op: http://www.4gochip.com/443433964 > ik ben er zelf niet bekend mee overigens.

http://www.ebay.ie/itm/NE...78637?hash=item4b0dae5f2d

[ Voor 8% gewijzigd door renzo4000 op 04-02-2022 09:18 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Audiowerner
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-02-2022
Afgelopen vrijdag deze "joekel" mogen ophalen. Inmiddels 200+km gereden en het is genieten!
Uitgebreide review zal vast nog volgen maar hierbij alvast wat kiekjes voor de liefhebber:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2tgP69QBplQkU-XvxaX_luO2Jws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HpZDr43anm7dVEH7sxEuoFLk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9_V_-pcxSs_eHcVVp_drTBVwllE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GATLXrQo28PXrJYnzLRejIPx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KilljoyNL
Gefeli, ziet er goed uit @Audiowerner Veel fijne veilige kilometers toegewenst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:38
turkeyhakan schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 07:17:
Wisten jullie dat je tegenwoordig het UVO systeem zelf kunt updaten??
Je bedoeld waarvoor we eerst naar de dealer moesten om updates te ontvangen? Ik ben er zelf nog niet achter hoe ik dit op m'n Niro kan doen namelijk. Toch wel handig als je dit zelf kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
@mprkooij Kan dit niet gewoon via usb stick?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danny1909
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 18:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
mprkooij schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:40:
[...]

Je bedoeld waarvoor we eerst naar de dealer moesten om updates te ontvangen? Ik ben er zelf nog niet achter hoe ik dit op m'n Niro kan doen namelijk. Toch wel handig als je dit zelf kunt.
Ja, ik heb van het weekend mijn Kia zelf geüpdatet. Zie ook de link hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Ja, inderdaad. Zie de link hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

empy

Rijdt rondjes

Toevallig net de HU van mijn 2021 ProCeed geupdate, ik moest toch een bekende route rijden vanuit Amsterdam naar mijn werk in Leiden toe. Je kan kiezen of je de snelle methode wilt of normaal. Bij normaal is de radio nog bruikbaar, bij snel zit je in oorverdovende stilte en kijk je naar een laadbalk. (Die als hij bij 100% is weer opnieuw start voor een andere update :+ )

Ik heb de snelle methode gebruikt, met 26 minuten had ik weer beeld en geluid. Nu had ik wel een snelle USB-stick gebruikt, ik weet niet of dit veel invloed heeft op het inladen van de 27GB grote update.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• empy
  • Nu online

empy

Rijdt rondjes

Even voorstellen,

sinds december 2021 rijd ik in een MY2021 Kia ProCeed 1.0 in de kleur Lunar Silver. Dit voor de komende 3 jaar met 35.000km per jaar.

De auto was net vers geleased voor een collega welke vertrok, dus kon ik deze gunstig overnemen. Komende van een 2012 Renault Megane Estate 1.5dCi is het een behoorlijke vooruitgang :)

En uiteraard een verplicht plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hQGq0h80qjuQ2GFNtLNzFw3bLMk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zjE7AehxugUdDCHVNkf9zcMY.jpg?f=fotoalbum_medium

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:30
Even een dubbelcheck voor het updaten van mijn Cee'd MY'16 Gen 2 navi voordat ik alles om zeep help en niets meer heb.

Ik heb via de Navigation Updater tool alle bestanden van de nieuwe softwareversie gedownload. Dit bestaat uit een map met alle kaartbestanden (LGENavi), en de updatefiles zelf (wat LGU-files een ver-file en een exe). De tool zegt dat alles naar een SD-kaart gekopieerd moet worden.

De unit gebruikt al een SD-kaart (16GB) waar de kaartinformatie op staat. De map met kaartbestanden vanuit de tool ziet er ogenschijnlijk hetzelfde uit. Moet ik de huidige kaartinformatie op de SD-kaart uit de unit overschrijven met de nieuwe?

En wat moet ik dan met de updatebestanden zelf doen? Ook op die SD-kaart zetten, de unit updaten en dan de bestanden van die SD-kaart halen zodat alleen de kaartinformatie over blijft? Of de updatebestanden op een aparte SD-kaart zetten en de kaartinformatie op de originele SD-kaart bijwerken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17-09 08:39
Ik meld me hier ook even. Ik ben sinds dit weekend eigenaar van een (uit Duitsland geimporteerde) Kia Niro PHEV DynamicLine uit 2018. Wat een genot om in te rijden! We hebben dit weekend de accu al een keer of vier leeg gereden en dat merk je goed in het benzineverbruik. De ruimte is wel even wennen, want de vorige auto was een Renault Grand Scenic. Een 7-zitter met ruim 2 kuub bagageruimte als het nodig was :)

Oh, en de foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MMuWmZo4jAsq_iorcqOZ1XmjREk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g1HdTzp3teZetMxwLO1hn6Ck.jpg?f=fotoalbum_large

@PatrickPR
Ik heb zelf meteen even de software van de navigatie geupdated. Dat bleek een fluitje van een cent. Even de software van Kia installeren, dan de update voor het juiste voertuig downloaden (22 GB in mijn geval). Het SD kaartje uit de auto in de computer steken en daarop met de KIA software de kaarten installeren.

Dan kan het SD-kaartje weer in de auto en moet je de motor aanzetten (dus niet alleen op contact). Vervolgens gaat de auto zelf de update installeren. Dat kost wel enige tijd, vandaar dat de motor moet lopen (of de auto in ieder geval 'aan' moet staan in de PHEV versie), dan loopt de 12V accu niet leeg.
En wat moet ik dan met de updatebestanden zelf doen? Ook op die SD-kaart zetten, de unit updaten en dan de bestanden van die SD-kaart halen zodat alleen de kaartinformatie over blijft? Of de updatebestanden op een aparte SD-kaart zetten en de kaartinformatie op de originele SD-kaart bijwerken?
Je moet het vooral de KIA software laten doen. Dus de SD kaart in de computer en tegen die software zeggen dat alles naar die SD kaart moet. Je hebt er maar 1 nodig. In mijn geval zat er al een 32 GB SD kaart in de auto, maar dat zal ook wel per model anders zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Blihi op 14-02-2022 07:52 ]

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
sgouman schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:46:
Vandaag naar de dealer geweest voor mijn onderhoudsbeurt.

4 welen geleden is door de garage de remschijven vlakgedraaid. Dit omdat het stuur trilde bij harder rijden dan 130 kmph.
Nu is dat weer het geval en hebben ze weer gekeken naar de remmen. Blijkbaar zijn de remmen een keer heel heet geweest(ze zijn iets verkleurd een deel van de rem)
Echter rijdt ik altijd met adaptive cruise control. Dealer zegt ja deze kan ook fors afremmen af en toe. En dealer gaf als tip niet op de rem staan bij het stoplicht(gaat moeilijk bij een automaat)

Ik vind het erg slecht. Ik heb al meerdere auto's gehad en geen andere rijstijl heb ik nu opeens. Dat remmen warm worden lijkt mij logisch maar dat ze zo warm worden dat ze verkleuren is denk ik toch echt een design fout van de auto die de remmen niet goed afkoelt.
Op de rem staan bij een automaat is noodzakelijk, maar hoe hard bepaal je zelf. Een schijf kan warm worden en, zeker achter, worden die maar matig gekoeld als je stil staat. Het is dan niet handig om de rem en maximaal op te houden, want juist dan kunnen ze krom trekken. Houd je voet dus op de rem, maar net licht genoeg om niet te rollen. (Dit wordt je ook geleerd bij motorrijles. Bij motoren kunnen remmen nog veel warmer worden, zeker voor, en dat zijn nooit geventileerde schijven. Als je niet uit kijkt kun je die dingen blijven vervangen).

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Robicide schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:52:
[...]

Je kan als je de auto op slot hebt gedaan nog een keer op de "op slot" knop op je sleutel drukken, dan gaat je verlichting meteen uit :)

Werkt natuurlijk niet als je er zelf nog in zit, dan gaat-ie erg hard piepen...
Bij de Niro kun je dat uitzetten in het menu. Dat heet 'follow me home' verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Ik heb ook meteen een TPMS vraagje. Ik heb op Marktplaats een setje originele velgen gekocht en via e-bay TPMS sensoren die compatibel zouden moeten zijn met de Kia. Daar heb ik mooie nieuwe winterbandjes op laten leggen. So far so good en nog niet de helft kwijt van wat de dealer voor dezelfde set vroeg.

De auto lijkt de TPMS sensoren te herkennen, althans er komt geen waarschuwing uit het TPMS systeem, maar in het display wordt de bandenspanning niet weergegeven. Daar staat alleen 'Rijden om weer te geven', ook na honderden kilometers rijden nog.

Bij de originele sensoren op de zomerwielen zag ik wel de spanning per wiel.

Is dit een kwestie van eenmalig inleren bij de dealer, of betekent dit iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
Blihi schreef op maandag 14 februari 2022 @ 07:49:
Ik heb zelf meteen even de software van de navigatie geupdated. Dat bleek een fluitje van een cent. Even de software van Kia installeren, dan de update voor het juiste voertuig downloaden (22 GB in mijn geval). Het SD kaartje uit de auto in de computer steken en daarop met de KIA software de kaarten installeren.

Dan kan het SD-kaartje weer in de auto en moet je de motor aanzetten (dus niet alleen op contact). Vervolgens gaat de auto zelf de update installeren. Dat kost wel enige tijd, vandaar dat de motor moet lopen (of de auto in ieder geval 'aan' moet staan in de PHEV versie), dan loopt de 12V accu niet leeg.

Je moet het vooral de KIA software laten doen. Dus de SD kaart in de computer en tegen die software zeggen dat alles naar die SD kaart moet. Je hebt er maar 1 nodig. In mijn geval zat er al een 32 GB SD kaart in de auto, maar dat zal ook wel per model anders zijn.
Bedankt voor jouw heldere antwoord. Mijn Kia heeft inderdaad ook een originele Kia SD-kaart standaard erin zitten, ééntje van 16GB. Daar kan ik de totale update van 12GB wel op kwijt. Maar als ik jou goed begrijp moet ik vanuit de software alles naar die SD-kaart laten schrijven en dan de update uitvoeren? En wat gebeurde er met de navi nadat deze opnieuw startte na de update? Zou deze dan zelf de updatebestanden verwijderen? Misschien zie ik ook wel teveel risico's en denk ik te moeilijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KilljoyNL
@PatrickPR Sinds het allemaal best kritieke systemen zijn is er niks mis met een doublecheck, een keer extra vragen is beter dan naderhand te denken "Oh had ik het maar gevraagd" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
PatrickPR schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:09:
[...]

Bedankt voor jouw heldere antwoord. Mijn Kia heeft inderdaad ook een originele Kia SD-kaart standaard erin zitten, ééntje van 16GB. Daar kan ik de totale update van 12GB wel op kwijt. Maar als ik jou goed begrijp moet ik vanuit de software alles naar die SD-kaart laten schrijven en dan de update uitvoeren? En wat gebeurde er met de navi nadat deze opnieuw startte na de update? Zou deze dan zelf de updatebestanden verwijderen? Misschien zie ik ook wel teveel risico's en denk ik te moeilijk.
De Navi startte drie keer opnieuw op. Toen was de update klaar.

Ik heb niet meer verwijderd van de sd kaart. Wel van de computer, want dat is niet meer nodig....

Die SD kaart moet bij mij overigens in de auto blijven zitten. Als ik hem er uit haal stopt de navigatie er mee.

[ Voor 6% gewijzigd door Blihi op 14-02-2022 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Ik heb sinds net een nieuw probleem. De gps tijd geeft aan dat het 11.48 is.meerdere mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
Blihi schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:22:
[...]

De Navi startte drie keer opnieuw op. Toen was de update klaar.

Ik heb niet meer verwijderd van de sd kaart. Wel van de computer, want dat is niet meer nodig....

Die SD kaart moet bij mij overigens in de auto blijven zitten. Als ik hem er uit haal stopt de navigatie er mee.
Bij mij is het ook gelukt. Heb in eerste instantie een andere SD-kaart gebruikt. Daar vanuit de software de update op laten zetten. Vervolgens met die SD-kaart de update uitgevoerd. Toen dat allemaal werkte heb ik de software opnieuw de update laten wegschrijven, maar nu op de originele SD-kaart. Daar vervolgens de updatebestanden van verwijderd zodat alleen de LGNav map overbleef. Dan ziet de navi ook niet dat er bijgewerkt kan worden en blijft de Bijwerken knop greyed out op het scherm van de versienummers.

De volgende keer gebruik ik meteen de originele SD-kaart om te updaten, vervolgens wederom de updatebestanden daarna van de SD-kaart halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Aha, dan zal ik die bestanden ook even verwijderen. Dat had ik nog niet door.

Is het trouwens iemand gelukt om in de 'engineering' mode te komen van de navigatie na de update? Ik kan wel de dealer mode openen, maar engineering mode lukt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
sgouman schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:47:
Ik heb sinds net een nieuw probleem. De gps tijd geeft aan dat het 11.48 is.meerdere mensen met dit probleem?
Dat ligt eraan hoe laat je dat hebt gezien ;) ... Gekkigheid, je moet even kijiken of het vinkje wintertijd/zomertijd goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
renzo4000 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:47:
[...]

Dat ligt eraan hoe laat je dat hebt gezien ;) ... Gekkigheid, je moet even kijiken of het vinkje wintertijd/zomertijd goed staat.
Ja stond goed. Maar vanochtend was het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcapon
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
sgouman schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:58:
[...]

Ja stond goed. Maar vanochtend was het weer goed.
Dit probleem heb ik 2 keer gehad in de afgelopen 3 weken, toen klopte de tijd en datum niet. Leek wel of het systeem de datum en tijd vasthield van de laatste keer dat de auto gereden had.

Daarnaast gebeurt het mij ook regelmatig dat de ingebouwde kaartweergave crasht. Systeem is niet echt heel stabiel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Het updatebeleid is bij Kia zeker nog voor verbetering vatbaar. Eigenlijk was de firmware en kaarten bij aflevering het beste en meest stabiel (met de bekende 3 widgets).

• KilljoyNL
Gek idee, ik zou eigenlijk een appstore of iets dergelijks voor de auto willen, dan een K.I.T.T. app er in of zo :D

• Blihi
Dat scheen te kunnen, die app-store :) In eerdere versies kon je, als ik het goed begrepen heb, in de android omgeving komen en zo zelf apps toevoegen, zoals netflix, youtube, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Even dubbelcheck hier: klopt het dat er voor de Proceed met Panorama-dak geen dakdragers beschikbaar zijn?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Atlas schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:25:
Even dubbelcheck hier: klopt het dat er voor de Proceed met Panorama-dak geen dakdragers beschikbaar zijn?
jawel...

https://www.kiaclub.nl/to...oceed-met-glazendak-2020/

https://www.kiaclub.nl/to...eed-2019/page/4/#comments

> ze zijn alleen niet heel makkelijk te krijgen om de hoek.

• colin43
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Dealer belde dat de bestelde(januari 2022) ceed hatchback gt-line niet meer leverbaar is en dat het een Gt-line business edition is geworden met dezelfde opties en wellicht meer maar dat wist de dealer niet… Kan er ook weinig over vinden op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

Is er iemand die ook de Kia Sorento HEV besteld heeft? Hier een zwarte executive line sinds november in bestelling. Geplande leverdatum 29 april (vooralsnog ongewijzigd).

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel1891
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-03-2022
Is er iemand met een moderne Rio die wil delen of je met een maxi-cosi plus 'base' achter de bijrijdersstoel nog een beetje fatsoenlijk voorin kunt zitten? Ik twijfel tussen de huidige modellen van de ibiza, fiesta en Rio. Van laatstgenoemde bevindt zich alleen niet een dealer echt om de hoek om eens te proberen :(

[ Voor 4% gewijzigd door Marcel1891 op 07-03-2022 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
  • Laatst online: 02-09 16:13
weet niet of dat dezelfde basis is als Proceed maar bij ons is het behelpen met de huidige kinderstoel.

Is een birofix 360* maar die zorgt ervoor dat je nogal opgekropt als passagier zit en tevens is de achterbank nog maar bruikbaar voor 1 persoon.

Ben mezelf nog rot aan het zoeken naar een oplossing voor de glare in de ruit. Kan soms niet eens iets zien zo erg is de weerspiegeling. Alles netjes onvet en gedaan maar wordt toch iets op maat maken met antislip matjes ben ik bang (lelijk) |:(

[ Voor 33% gewijzigd door JustC op 07-03-2022 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
JustC schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:02:
weet niet of dat dezelfde basis is als Proceed maar bij ons is het behelpen met de huidige kinderstoel.

Is een birofix 360* maar die zorgt ervoor dat je nogal opgekropt als passagier zit en tevens is de achterbank nog maar bruikbaar voor 1 persoon.

Ben mezelf nog rot aan het zoeken naar een oplossing voor de glare in de ruit. Kan soms niet eens iets zien zo erg is de weerspiegeling. Alles netjes onvet en gedaan maar wordt toch iets op maat maken met antislip matjes ben ik bang (lelijk) |:(
Heb je al geprobeerd met gepolariseerde (zonne)bril? Dat zou echt al veel beter moeten zijn. Anders zou je nog een kunnen zoeken naar dashboardmat of dashboardcover op aliexpress bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Ik heb ook een probleem(again)

Als ik met mijn ACC in de file rijdt en stilsta dan zakt het toerental naar 400, auto begint dan te trillen omdat hij bijna wilt afslaan en gaat dan weer naar de 700 toeren. daarna weer naar 400 etc etc.

Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
sgouman schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:17:
Ik heb ook een probleem(again)

Als ik met mijn ACC in de file rijdt en stilsta dan zakt het toerental naar 400, auto begint dan te trillen omdat hij bijna wilt afslaan en gaat dan weer naar de 700 toeren. daarna weer naar 400 etc etc.

Meer mensen met dit probleem?
Nee geen last van en hoort ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
renzo4000 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:13:
[...]

Nee geen last van en hoort ook niet.
Zie hier nog even een voorbeeld. Ik ga wel weer langs bij de dealer...
[Video: https://i.imgur.com/vppmCFi.mp4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danny1909
sgouman schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:21:
[...]

Zie hier nog even een voorbeeld. Ik ga wel weer langs bij de dealer...
[Video]
Ook in de normale stand dus niet sport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
danny1909 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:35:
[...]

Ook in de normale stand dus niet sport?
Ja...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:22

Quad

Doof

Ik mag mij waarschijnlijk binnenkort weer melden in dit topic. Na een jaar de Kia Niro niet meer te hebben gehad en ik bij mijn huidige WG een nieuwe auto mag uitzoeken heb ik een offerte ingediend bij de wagenparkbeheerde voor een Kia Ceed SW 1.5 DCT DynamicPlusLine in de kleur Experience Green. Zoals het er naar uit ziet is levering in juni 2022.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
renzo4000 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:49:
[...]

Heb je al geprobeerd met gepolariseerde (zonne)bril? Dat zou echt al veel beter moeten zijn. Anders zou je nog een kunnen zoeken naar dashboardmat of dashboardcover op aliexpress bijv.
Hier op terug te komen nog even heb naar jou tip eentje gekocht en dat verhelpt het probleem inderdaad.

Dankjewel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
JustC schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:33:
[...]

Hier op terug te komen nog even heb naar jou tip eentje gekocht en dat verhelpt het probleem inderdaad.

Dankjewel !
Een bril of zo'n mat? Hoe dan ook, goed dat het verholpen is, wel zo veilig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustC
renzo4000 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:12:
[...]

Een bril of zo'n mat? Hoe dan ook, goed dat het verholpen is, wel zo veilig ;)
Een bril , mat kreeg ik niet zo gevonden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StLucifer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 20:40
FaceDown schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 17:07:
Is er iemand die ook de Kia Sorento HEV besteld heeft? Hier een zwarte executive line sinds november in bestelling. Geplande leverdatum 29 april (vooralsnog ongewijzigd).
Sinds september aan het wachten, laatste update is dat de aflevering in juni plaats gaat vinden. Aangezien proactief alle vertragingen op tijd doorgeven geen optie meer is voor dealers hebben we de afspraak gemaakt dat we op basis van het bestelnummer/productnummer regelmatig contact gaan onderhouden om wat meer zicht te krijgen op een realistische datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

StLucifer schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:30:
[...]

Sinds september aan het wachten, laatste update is dat de aflevering in juni plaats gaat vinden. Aangezien proactief alle vertragingen op tijd doorgeven geen optie meer is voor dealers hebben we de afspraak gemaakt dat we op basis van het bestelnummer/productnummer regelmatig contact gaan onderhouden om wat meer zicht te krijgen op een realistische datum.
Ik heb eind november besteld. De leverdatum staat op 29 april en vooralsnog geen bericht dat het anders zou worden, alleen gezien andere berichten heb ik er een hard hoofd in dat dit gehaald zal worden.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StLucifer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 20:40
FaceDown schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:04:
[...]

Ik heb eind november besteld. De leverdatum staat op 29 april en vooralsnog geen bericht dat het anders zou worden, alleen gezien andere berichten heb ik er een hard hoofd in dat dit gehaald zal worden.
Aangezien de auto nog wel even onderweg is van Korea naar NL zou die van jou dan nu al geproduceerd moeten zijn. Op basis van het bestelnummer kan de dealer opzoeken of productie al geweest is. Ik ben benieuwd wat ze jou dan vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:23

rCk

Ik ben mij aan het oriënteren op de opvolger voor de Seat Ibiza FR (lease via werkgever).
Nu zijn mijn vriendin en ik voor de charmes vd Proceed gevallen omdat dit gewoon een prachtauto is om te zien en qua uitrusting veruit de nummer 1 is.

Ik ga een dezer dagen de ProCeed GT-PlusLine met de 1.5 automaat aanvragen om te zien of dit binnen budget valt.

Wat zijn jullie ervaringen en eventueel ook negatieve ervaringen met deze wagen?
Ik vind het een geweldig mooie auto, maar wat eerlijke feedback is ook altijd welkom!

PS: ik zie hier ook al anderen kijken naar de opties voor wireless CarPlay, ook de dealer wist het mij niet te vertellen, toch ook wel een beetje gek. Dus vooralsnog werkt dit dus nog niet? Het is geen dealbreaker, maar zou wel jammer zijn. Liefste geen kabeltje erin natuurlijk :*)

[ Voor 21% gewijzigd door rCk op 24-03-2022 20:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Quad schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:32:
Ik mag mij waarschijnlijk binnenkort weer melden in dit topic. Na een jaar de Kia Niro niet meer te hebben gehad en ik bij mijn huidige WG een nieuwe auto mag uitzoeken heb ik een offerte ingediend bij de wagenparkbeheerde voor een Kia Ceed SW 1.5 DCT DynamicPlusLine in de kleur Experience Green. Zoals het er naar uit ziet is levering in juni 2022.
Vandaag akkoord gekregen op de offerte en dus wordt de auto besteld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ry37dTIjlrhiqVwyINR1wUpjE60=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YDDZZW3nqz7ZKLBugbWRJb7P.jpg?f=user_large
Plaatje van internet, maar zoiets gaat het dus worden.. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:59
Die groen is wel nice, nog niet gezien in het wild.
Nu kan het lange wachten beginnen

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Wordt volgens van Mossel op de Sportage heel veel besteld. Op de Ceed wat minder. Ik heb de reservering op een versie die van Mossel al voor de voorraad in februari in bestelling gezet had.

Voor dit jaar konden ze geen nieuwe bestellingen doen, orderboeken zijn eind februari gesloten.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
rCk schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 20:50:
Ik ben mij aan het oriënteren op de opvolger voor de Seat Ibiza FR (lease via werkgever).
Nu zijn mijn vriendin en ik voor de charmes vd Proceed gevallen omdat dit gewoon een prachtauto is om te zien en qua uitrusting veruit de nummer 1 is.

Ik ga een dezer dagen de ProCeed GT-PlusLine met de 1.5 automaat aanvragen om te zien of dit binnen budget valt.

Wat zijn jullie ervaringen en eventueel ook negatieve ervaringen met deze wagen?
Ik vind het een geweldig mooie auto, maar wat eerlijke feedback is ook altijd welkom!

PS: ik zie hier ook al anderen kijken naar de opties voor wireless CarPlay, ook de dealer wist het mij niet te vertellen, toch ook wel een beetje gek. Dus vooralsnog werkt dit dus nog niet? Het is geen dealbreaker, maar zou wel jammer zijn. Liefste geen kabeltje erin natuurlijk :*)
Ik heb hier een review geschreven over de auto.

https://www.autoweek.nl/r...t-gdi-gt-plusline-2020-3/

Ik vind het een top auto maar mijn volgende zou echt een SUV worden zoals de e-niro of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

JustC schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 08:37:
[...]

Ik heb hier een review geschreven over de auto.

https://www.autoweek.nl/r...t-gdi-gt-plusline-2020-3/

Ik vind het een top auto maar mijn volgende zou echt een SUV worden zoals de e-niro of iets dergelijks.
Goeie review! Ik ben zelf 1,93m lang, voor wie er achter mij zit is niet zo heel belangrijk, desnoods ga ik iets naar voren of gaan ze achter mijn partner zitten.

Maar ik heb in een Ceed SW proefgereden en vond het met het panorama dak niet te laag, echter stond er een ProCeed in de showroom zónder pano dak, dus ik moet eigenlijk nog ergens een ProCeed met schuifdak vinden waarin ik kan zitten, om te voorkomen dat ik bedrogen uitkom wanneer ik de Proceed zou bestellen en ik straks niet lekker kan zitten.

Volgens mij is de Ceed SW nagenoeg hetzelfde tot bij de achterportieren. Dus ik vermoed eigenlijk dat het nog wel gaat, maar ik zal toch even gaan proefzitten voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
rCk schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:06:
[...]

Goeie review! Ik ben zelf 1,93m lang, voor wie er achter mij zit is niet zo heel belangrijk, desnoods ga ik iets naar voren of gaan ze achter mijn partner zitten.

Maar ik heb in een Ceed SW proefgereden en vond het met het panorama dak niet te laag, echter stond er een ProCeed in de showroom zónder pano dak, dus ik moet eigenlijk nog ergens een ProCeed met schuifdak vinden waarin ik kan zitten, om te voorkomen dat ik bedrogen uitkom wanneer ik de Proceed zou bestellen en ik straks niet lekker kan zitten.

Volgens mij is de Ceed SW nagenoeg hetzelfde tot bij de achterportieren. Dus ik vermoed eigenlijk dat het nog wel gaat, maar ik zal toch even gaan proefzitten voor de zekerheid.
Ja ik heb 2 collega's van 2 meter die kunnen niet normaal zitten zonder de stoel op standje ligstand of panorama dak open. Moet ook wel zeggen dat die nergens heel goed in zitten :+

De aflopende daklijn beperkt je bagage ruimte tevens ook best veel maar zelfs met 2 kinderen is dit nog goed te doen.

Als je uit de omgeving den Bosch toevallig komt ben je altijd welkom even te zitten / proef rijden.

[ Voor 7% gewijzigd door JustC op 25-03-2022 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

rCk schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:06:
[...]

Ik ben ietsje langer (1.96m) en vond de panoramadak in de Ceed SW wat te laag, daarom ook zonder panoramadak geprobeerd en kon zo een betere zithouding vinden.
De ProCeed zonder panodak zat ik met mijn hoofd tegen het dak schuin te houden op de laagste stoelstand, met panodak was het helemaal niet meer te doen.

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rCk

rCk

JustC schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:16:
[...]

Ja ik heb 2 collega's van 2 meter die kunnen niet normaal zitten zonder de stoel op standje ligstand of panorama dak open 8)7

De aflopende daklijn beperkt je bagage ruimte tevens ook best veel maar zelfs met 2 kinderen is dit nog goed te doen.

Als je uit de omgeving den Bosch toevallig komt ben je altijd welkom even te zitten / proef rijden.
Woon in Made, dus Den Bosch is klein half uurtje, misschien dat ik dan volgende week wel eens langs wil komen, thanks voor het aanbod!

Vooralsnog hebben we geen kids, dus de ruimte is nog in overschot nu.

Ook in de Ceed SW + pano kon ik prima zitten. Dus ik denk wel dat het gunstiger uitkomt bij mij.

Ik stuur je wel een berichtje mocht ik niet op korte termijn bij een dealer in de regio terecht kunnen (zijn er niet zo veel die een Proceed met pano hebben staan helaas)
Quad schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:16:
[...]

Ik ben ietsje langer (1.96m) en vond de panoramadak in de Ceed SW wat te laag, daarom ook zonder panoramadak geprobeerd en kon zo een betere zithouding vinden.
De ProCeed zonder panodak zat ik met mijn hoofd tegen het dak schuin te houden op de laagste stoelstand, met panodak was het helemaal niet meer te doen.
Ik denk dat mijn verhoudingen dan flink anders liggen, ik had in een Proceed zonder panodak nog aardig wat ruimte over. Dus ik denk dat ik echt even moet gaan proef zitten + kijken als ik het zo hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
[quote]rCk schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:28:
[...]

Woon in Made, dus Den Bosch is klein half uurtje, misschien dat ik dan volgende week wel eens langs wil komen, thanks voor het aanbod!

Vooralsnog hebben we geen kids, dus de ruimte is nog in overschot nu.

Ook in de Ceed SW + pano kon ik prima zitten. Dus ik denk wel dat het gunstiger uitkomt bij mij.

Ik stuur je wel een berichtje mocht ik niet op korte termijn bij een dealer in de regio terecht kunnen (zijn er niet zo veel die een Proceed met pano hebben staan helaas)

Altijd goed , je zou ook even content autogroep den bosch kunnen bellen die hadden toen wel een versie staan met pano dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Gister is mijn auto naar de dealer geweest omdat hij totaal niet stationair loopt in de file met ACC aan.(schommelt staat tussen de 400 en 700)

Surprise surprise ze kunnen niks vinden.

Erg vervelend dat ik een probleem heb. Ze het ook zelf constateren maar ze de auto uitlezen en er geen fout te zien is dus dan doen ze niks...

[ Voor 6% gewijzigd door sgouman op 25-03-2022 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

rCk schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:28:
[...]

Ik denk dat mijn verhoudingen dan flink anders liggen, ik had in een Proceed zonder panodak nog aardig wat ruimte over. Dus ik denk dat ik echt ben moet gaan proef zitten + kijken als ik het zo hoor.
Zou goed kunnen, en in een auto kan een centimeter meer of minder al wel snel uitmaken hoor.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Bedankt voor jullie (snelle) reacties!

Ik ga sowieso de offerte inschieten bij de leasemaatschappij met de kleur Deluxe White met de 1.5 DCT Automaat.
Qua budget is het nét aan, dus ik hoop dat hij erdoor komt. Dan kijk ik erna of ik hem ook daadwerkelijk kan gaan rijden ivm de hoogte.

Ik hoop het wel echt, heb mijn zinnen eigenlijk op deze wagen gezet, hij is gewoon qua uitrusting afgeladen en bovendien is het gewoon een bijzondere auto te zien, het is niet (zelfde segment) een Focus/Leon/Astra oid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KilljoyNL
Veel lange mensen hier, ik pas gelukkig lekker in mijn Niro, heb niet eens andere versies geprobeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
rCk schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 20:50:

Uit het C-segement is een Proceed gewoon een erg goede kandidaat imho. Je rijdt iig geen saaie auto die je op elke hoek van de straat ziet staan. Ik ben na ruim twee jaar nog steeds wel tevreden. Zou ik dan weer voor een Proceed gaan? Nee waarschijnlijk niet. De Proceed is een goed rijdende auto die redelijk in zijn opties zit. Echter hebben we opgroeiende kinderen (en sinds kort een hond) en zal de Proceed niet voldoende ruimte bieden voor ons. Dus een ruime SUV of equivalent zal er wel gaan komen en dan waarschijnlijk elektrisch of hybride.

Ik heb al eens eerder in de topic mijn aandachtspunten gedeeld over de Proceed: renzo4000 in "Het grote Kia topic - deel 2"

Tevens op autoweek een review: https://www.autoweek.nl/r...4-t-gdi-gt-plusline-2020/

Ik ben 1m85 en heb nog zo 2 a 3 cm over tussen mijn hoofd en het panoramadak, dus goed testen of jij er wel in gaat passen (ik ben er bang voor).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

KilljoyNL schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:39:
Veel lange mensen hier, ik pas gelukkig lekker in mijn Niro, heb niet eens andere versies geprobeerd :)
Dat vond ik ook een hele fijne wagen. Jammer dat ik hem niet mee kon nemen.

@renzo4000 met dergelijke eisen zal een e-Niro qua ruimte niet echt een optie zijn, kofferbak vond ik van de Niro dan wel Mwoah.
Achterbank was dan wel goed bemeten qua ruimte.

PVOutput☀️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rCk

rCk

Nou mensen, vandaag even bij een Kia dealer in Rotterdam langsgereden. Daar stonden een stuk of 4-5 proceeds binnen, maar ook een demo met de GT PlusLine + automaat.

Direct een proefrit gemaakt, maar dat rijdt toch wel lekker zeg! Van binnen voelt ie ook top, alles erop en eraan.

Bovendien heb ik ervaren (wellicht mezelf ingebeeld) maar met de elektrisch verstelbare stoel kom je net wat lager dan de normale stoel, waardoor de zithouding nét iets beter is voor mij dan de normale stoelen.

Tevens ging het precies, ook met de normale stoel. Al met al een flinke meevaller.

Nu even afwachten of de zaak/leasemaatschappij het financieel goedkeurt, ze doen namelijk liever zaken met de VAG groep. Zeker omdat de auto eigenlijk iets boven het plafond vh budget zit.

Indien nodig, zou ik dan een kleine eigen bijdrage moeten doen, afhankelijk vd hoogte ben ik daartoe bereid.

Nu alleen nog bedenken welke kleur!

Zwart: is wel heel erg gaaf!
Wit: mooi contrast met zwarte delen op de bumpers, zwarte ruiten achter en het pano dak
Lunar grey: toch ook wel heel sjiek!

Hopelijk volgende week nieuws hoe en wat met het financiële plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Hulp gevraagd:

Mijn Kia Niro Hybrid MY20 heeft al sinds vorig jaar oktober problemen. Er gaan allerlei lampjes branden, voornamelijk Auto Hold (geel), EPB (geel), driehoekje met uitroepteken (geel). Hierdoor werkt mijn handrem niet meer, mijn cruise control (zowel SCC als "domme" CC) niet en alleen de limiter.

De dealer heeft er al een aantal keer naar gekeken, alleen hebben ze het probleem niet kunnen oplossen. Samen met Kia Nederland hebben ze besloten om de camera (achter de binnenspiegel) te vervangen --> ging 2 weken goed en nu is het terug.

Is dit herkenbaar voor één van jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:29

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

turkeyhakan schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 07:45:
Hulp gevraagd:

Mijn Kia Niro Hybrid MY20 heeft al sinds vorig jaar oktober problemen. Er gaan allerlei lampjes branden, voornamelijk Auto Hold (geel), EPB (geel), driehoekje met uitroepteken (geel). Hierdoor werkt mijn handrem niet meer, mijn cruise control (zowel SCC als "domme" CC) niet en alleen de limiter.

De dealer heeft er al een aantal keer naar gekeken, alleen hebben ze het probleem niet kunnen oplossen. Samen met Kia Nederland hebben ze besloten om de camera (achter de binnenspiegel) te vervangen --> ging 2 weken goed en nu is het terug.

Is dit herkenbaar voor één van jullie?
Ik weet niet hoe het bij de Niro zit, maar bij mij gingen op een gegeven moment allerlei lampjes branden, waarna er een automatische remactie plaatsvond en het voelde alsof de handrem ingeschakeld werd. Bleek toen een semi-losse kabel te zijn op de sensor aan de voorkant.

Zie hier en hier.

[ Voor 8% gewijzigd door Nemean op 31-03-2022 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wij gaan (zeer waarschijnlijk) ook toetreden tot de Kia-familie.

Mijn vrouw heeft een leaseauto en is toe aan een nieuw contract. Vanuit werkgever een aantal eisen (geen diesel, benzine max 140 gr/km, stimulering PHEV en BEV).

Onze eisen: automaat, voldoende ruimte voor gezin met 2 pubers (>500 liter bagageruimte).
One wensen: snelle levering, veel "gadgets" (stuurverwarming, draadloos laden, elec. achterklep etc.)

Proefgereden in:
- Toyota Corrolla SW 2.0 hybrid (fijn rijdende auto, wel wat "gedateerd" qua infotainment)
- Kia Proceed 1.5 DCT (mooie looks, compleet, wel veel bandenlawaai en minder fijne automaat)
- Kia EV6 (ruim voor inzittenden, fijn rijdend, wel heel breed)
- Hyundai Ioniq5 (heelijk ruim, ultra-luxe, ook erg breed)
- Skoda Enyak (prima rijdend, iets "gewoontjes", ook weer erg breed, vrouwlief vind hoger zitten toch erg fijn)

We hebben toch wel wat "range vrees" met ons vakantiepatroon ("noodgedwogen" >1000km op zwarte zaterdag), dus BEV slaan we deze ronde nog over.
De Corolla reed fijner dan de Proceed, maar is met alle opties die we wensen best wat duurder. Dus een Proceed zou het dan worden. Nogmaals proefgereden, maar we hadden beide een beetje twijfels. Met name de automaat viel wat tegen (stuk minder fijn dan VAG DSG) en ook het bandenlawaai viel weer op.

Aangezien de hoge zit in de Enyak goed was bevallen zijn we toch ook maar eens gaan kijken naar de Hyundai Tucson PHEV en de Kia sportage PHEV.

In beide een proefrit gemaakt (Tucson PHEV en Sportage Hybrid) en dat beviel uitstekend! Electrisch rijden leek sterk op de EV6/Ioniq5 en schakelgedrag een heel pak beter dan de Proceed. Verder zeer compleet uitgerust en behoorlijk ruim.
Qua looks vinden we eigenlijk de Tucson iets mooier, maar de levertijd daarvan was "op z'n vroegst eind van het jaar". De Kia Sportage PHEV was, met beperkte kleurkeuze, eind juni al leverbaar.

Lang verhaal kort: we hebben een (lease)contract getekend voor een Kia Sportage PHEV :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:06
tollo71 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:10:
We hebben toch wel wat "range vrees" met ons vakantiepatroon ("noodgedwogen" >1000km op zwarte zaterdag), dus BEV slaan we deze ronde nog over.
Ik begrijp je gevoel wel, maar waarom moet je perse op zwarte zaterdag rijden? Er zijn 6 weken zomervakantie en daar vallen van de 6 zaterdagen nog 30 andere dagen in waarin je kunt reizen. Nu snap ik wel dat de wisseldag vaak zaterdag is maar dat kun je ook een dag eerder vertrekken en een (goedkoop) hotel pakken en die zaterdag vroeg aankomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
jongetje schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:39:
[...]

Ik begrijp je gevoel wel, maar waarom moet je perse op zwarte zaterdag rijden? Er zijn 6 weken zomervakantie en daar vallen van de 6 zaterdagen nog 30 andere dagen in waarin je kunt reizen. Nu snap ik wel dat de wisseldag vaak zaterdag is maar dat kun je ook een dag eerder vertrekken en een (goedkoop) hotel pakken en die zaterdag vroeg aankomen.
Beetje offtopic, maar "moeten" is een groot woord. Het gaat met name om de wintersport met Carnaval. Wij rijden niet graag in de nacht, dus we vertrekken zaterdagochtend vroeg.
Qua zomervakantie "moeten" we de eerste 3 weken ivm vervanging op werk. Omdat accomedaties van za-za worden verhuurd en de kinderen vrijdag nog naar school moeten verstrekken we dan ook zaterdagochtend.

Luxe probleem, maar met name 130 km/u in de winter, met skikoffer is killing voor de range. Huurauto is ook best prijzig, dus een PHEV lijkt een goed compromis. Electrisch rijgedrag vonden we erg vergelijkbaar en veel van onze ritjes kunnen dan ook volledig electrisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Nemean schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:43:
[...]

Ik weet niet hoe het bij de Niro zit, maar bij mij gingen op een gegeven moment allerlei lampjes branden, waarna er een automatische remactie plaatsvond en het voelde alsof de handrem ingeschakeld werd. Bleek toen een semi-losse kabel te zijn op de sensor aan de voorkant.

Zie hier en hier.
Bedankt voor je reactie. Dit is (gelukkig) niet hetzelfze probleem als dat ik heb!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rCk

rCk

Update vanuit mijn kant!

Groen licht vd leasemaatschappij + werkgever!
Ook groen licht in mijn hoofd: het wordt een Kia Proceed GT-Plusline met de 1.5 automaat.

Nog even nagedacht over een Leon, Octavia of Focus, maar dat zijn echt wel iets meer de “Jan modaal” auto’s omdat je ze zo vaak ziet rijden. Bovendien vind ik de Leon en Octavia deze serie niet veel uitstralen.

Ik ben me helaas bewust van het feit dat het geen DSG bak is, het vergt een kwestie van gewenning. Ik kom nu van een 1.0 DSG (Seat Ibiza) met 115pk, dus qua specs ga ik er op vooruit. Qua gebruik wordt de ervaring anders.

Verder was het geluid in de auto op de snelweg vd banden aanwezig inderdaad, herkende ik toch wel, zodra hij er komt wil ik hier misschien wel e.e.a. aan doen.

Verder is de Plusline gewoon zo compleet, ongeëvenaard met andere auto’s en merken. En het design vd proceed spreekt mij aan, het is gewoon een hele erge mooie auto!

Nu nog even nadenken over de kleur;
Zwart of deluxe white. Ik vind ze in beide uitvoeringen super gaaf.
Zwart: luxe gave uitstraling
Wit: zwarte accenten komen mooi uit (spiegels, dak(raam), spoiler, getinte ruiten en de accenten op de bumpers.

Eerste wereld problemen! Wel super blij dat hij er doorheen kwam!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
@rCk gefeliciteerd met je Proceed! Dat wordt straks geniet0n!

En wat betreft de kleur... als je wat aparts wil zou je ook de nieuwe kleur Experience Green kunnen overwegen. Ik vind dat wel een erg gave kleur! Op mijn Proceed (my2020) wat dat niet te krijgen en heb ik voor Penta gekozen (lijkt niet meer een te kiezen kleur?)

YouTube: KIA Proceed GT (Experience Green)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
renzo4000 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 08:04:

En wat betreft de kleur... als je wat aparts wil zou je ook de nieuwe kleur Experience Green kunnen overwegen. Ik vind dat wel een erg gave kleur! Op mijn Proceed (my2020) wat dat niet te krijgen en heb ik voor Penta gekozen (lijkt niet meer een te kiezen kleur?)

Jammer van die rode accenten, die staat weer niet bij die kleur. Die groen is namelijk best wel nice, maar groen en rood is slechte combi.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik mag nog tot en met juni wachten voor de Ceed SW met Experience Green voor de deur staat.
Is sinds gisteren dus ook definitief besteld en getekend. :)

@Renegade666 smaken verschillen, ik vind de combi het wel afmaken.

[ Voor 4% gewijzigd door Quad op 02-04-2022 12:01 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
@Quad
Smaken verschillen idd😅

Hier trouwens ook iets leuks met mijn ceed.
Ik had als optie xenon verlichting, die ook gekozen en is toen ingebouwd.

Maar nu is links voor kapot en zit de BC te zeuren dat die stuk is.
Dus naar lokale kia dealer gereden, ja is geen standaard onderdeel... kunnen we niks mee en moet maar naar de dealer waar de auto wegkomt..
Nog even bij profile geweest, die willen er ook niet aanzitten, want ze vinden het pruts werk hoe het er in zit😅

Lekker weer, gister dealer gebeld waar hij wegkomt, die bellen weer terug, want was niemand bij de werkplaats receptie..

Ps: auto's worden geleverd door dealers in het zuiden van het land omdat daar ons wagenpark beheer ook zit. En ik woon en werk in het noorden. Dus ik rij niet even 300km heen en terug voor een lampje. Ben ik een werkdag kwijt😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Renegade666 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 11:14:
[...]

Jammer van die rode accenten, die staat weer niet bij die kleur. Die groen is namelijk best wel nice, maar groen en rood is slechte combi.
Klopt maar dat is alleen in de GT uitvoering, anders is het zilver/zwart.

Hier een gtline, alleen dan komt de kleur niet zo lekker uit met dat kunstmatige binnenlicht:

YouTube: Kia Proceed 2022 | GTLine | w kolorze Experience Green | Prezentacja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:27
Ik ben in de markt voor een Ceed SW PHEV. Mensen met ervaringen hier? Vooral benieuwd naar daadwerkelijk verbruik bij dagelijks +/- 100 km op de weg. Was vandaag zo bizar druk bij de dealer (dacht ga even kijken) maar het lijkt alsof auto's als warme broodjes over de toonbank gaan. Hoezo inflatie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
laredo schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 15:41:
Ik ben in de markt voor een Ceed SW PHEV. Mensen met ervaringen hier? Vooral benieuwd naar daadwerkelijk verbruik bij dagelijks +/- 100 km op de weg. Was vandaag zo bizar druk bij de dealer (dacht ga even kijken) maar het lijkt alsof auto's als warme broodjes over de toonbank gaan. Hoezo inflatie :-)
Je kan bijvoorbeeld op https://www.spritmonitor....945-ceed.html?powerunit=2

kijken, dat zijn reallife verbruikscijfers van gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Dankjewel! Wordt zeker genieten, nog lang wachten hoor, is voor begin volgend jaar, maar ivm de lange levertijd op de VAG wagens, moest ik het al sneller aangeven. Dus het duurt nog even ;-).

Komend van een Ibiza FR 2022, met de 1.0 DSG 115 pk, zal ik wel een iets andere automaat krijgen. Verder qua opties, formaat en uitstraling is dit een mooie stap vooruit!

Dat groen is heel gaaf, maar ik wil geen groene auto. Ik weet het gewoon echt niet qua kleur. Zwart of deluxe white zijn beide prachtige opties.

Ik vind zwart heel stijlvol en elegant, waar wit mooi sportief is met de zwarte accenten, ook de lijnen komen beter uit.

Luxe problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
  • Laatst online: 17-09 23:10
Nieuwe update voor het navigatiesysteem om OTA updates mogelijk te maken:
https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/832
Momenteel alleen voor de MY22 modellen.

Hopelijk komt het ook nog voor de pre-facelift Ceed familie (is v.z.i.w. toch hetzelfde navigatiesysteem - Standard class Gen5W).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danny1909
JohanF schreef op zondag 10 april 2022 @ 21:13:
Nieuwe update voor het navigatiesysteem om OTA updates mogelijk te maken:
https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/832
Momenteel alleen voor de MY22 modellen.

Hopelijk komt het ook nog voor de pre-facelift Ceed familie (is v.z.i.w. toch hetzelfde navigatiesysteem - Standard class Gen5W).
Inderdaad, dat hoop ik ook systeem is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Sorento Executive HEV besteld november, zou geleverd worden eind april. Wordt nu eind juni. Maar volgens mij hebben ze eigenlijk geen idee.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-07 09:52
Griffx schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:08:
De nieuwe proceed staat in bestelling:

ProCeed GT-PlusLine pano 1.5 T-GDi DCT7 160 Blue Flame
Dotz Suzuka 18" black polished
Afneembare trekhaak
Een update over deze bestelling, hij stond op aflevering eind april.
Aflever datum is nu volledig verwijderd, dealer heeft ook geen zicht op wanneer ik hem wel kan verwachten. ;(

PC Specs

Pagina: 1 ... 34 ... 73 Laatste