• JustC
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 13:32
Atlas schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:17:
Is er nu al eindelijk een update voor die extreme echo als je via CarPlay belt? Ik kan geen gewoon telefoon gesprek voeren :/ … Als ik de stekker eruit trek heb ik er geen last meer van en gaat het via Bluetooth wel goed. Erg irritant. Gaat om een Proceed uit 2020.
Same here , word gewoon weg nooit opgelost meer denk ik.

Het is erg vervelend…

• TvanW
  • Registratie: augustus 2017
  • Niet online

TvanW

Westerwolde - Groningen

Afgelopen week een offerte laten voor een Niro hybride.
Nu zie ik Niro's met een nieuw logo en ik hoorde dat begin volgend jaar een nieuwe Niro uitkomt.
Wat is nu wijsheid ? Wachten of (proberen) extra korting te pakken en zoja hoeveel. Btw ze geven nu iets van 3000 euro (inruil)korting maar dat is zowat standaard in autoland.

9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017

• KilljoyNL
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 01-12 17:22
@TvanW Ik rij met veel plezier in een Niro hybride met het oude logo, erg fijne auto.
was over 2020 de meest verkochte auto heb ik me laten vertellen, dus zonder enige vorm van kennis denk ik dat dat goed is :)

• Atlas
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

TvanW schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:11:
Afgelopen een offerte laten voor een Niro hybride.
Nu zie ik Niro's met een nieuw logo en ik hoorde dat begin volgend jaar een nieuwe Niro uitkomt.
Wat is nu wijsheid ? Wachten of (proberen) extra korting te pakken en zoja hoeveel. Btw ze geven nu iets van 3000 euro (inruil)korting maar dat is zowat standaard in autoland.
Heb je al een proefrit gemaakt?
Ik vond het een onding... Wegligging van een natte krant, slechte stoelen en algeheel een vrij karige afwerking. Voor de proefrit was ik er echt van overtuigd dat het een Niro zou worden, maar dat was echt een deceptie. De proefrit daarna in een Ceed was echt een onwijze verademing :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• TvanW
  • Niet online

TvanW

Westerwolde - Groningen

@Atlas @KilljoyNL
Ik heb een proefrit gemaakt en die viel me zeker niet tegen...die stoelen zijn wel een punt van aandacht, ik rijd nu een VW sportsvan, een zeer fijne wagen die helaas niet meer gemaakt wordt.
Wij zoeken wel een wagen met een wat hogere zit.

• KilljoyNL
@TvanW Voor mij was naast de proefrit de zitting doorslaggevend, ik heb bij de Niro 2020 zowaar ruimte boven mijn hoofd, veel andere autos zit ik tegen het plafond aan. Lijkt me onverstandig bij een ongeluk :D

• TvanW
  • Niet online

TvanW

Westerwolde - Groningen

KilljoyNL schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:26:
@TvanW Voor mij was naast de proefrit de zitting doorslaggevend, ik heb bij de Niro 2020 zowaar ruimte boven mijn hoofd, veel andere autos zit ik tegen het plafond aan. Lijkt me onverstandig bij een ongeluk :D
Welke maatvoering heb je ? Ik zelf ben ca. 1.90m/105kg (oké ietsje overgewicht :+)

• KilljoyNL
TvanW schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:28:
[...]

Welke maatvoering heb je ? Ik zelf ben ca. 1.90m/105kg (oké ietsje overgewicht :+)
1.95m/125kg (iets meer overgewicht heh)

• mkleinman
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 15:18

mkleinman

4.5kWp, 8.4GJ Zb/CV, WTW, ELGA

TvanW schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:11:
Afgelopen week een offerte laten voor een Niro hybride.
Ik rijd sinds afgelopen vrijdag in een Niro plugin hybride. ( DynamicPlusLine ). Denk dat de belangrijkere vraag is hoe lang je met een nieuwe auto wilt rijden. Als je 5+ jaar er in rijdt en vrij snel over die 150k grens heen gaat dan maakt het model wat je hebt weinig meer uit qua afschrijving.

Ik heb er zelf niet naar gekeken, ik had op korte termijn een nieuwe auto nodig.

Edit:

Ik heb intussen een kleine 400km gereden met mijn auto sinds vrijdag. De kleine minpuntjes die ik nu heb:

Laadtijd
Auto kan maximaal met 16A enkelfase laden ( 3680W ), en dan vind ik het toch nog vrij lang duren om de 8,9kWh accu vol te krijgen, Met een 3 fase 11kW lader zou het ideaal zijn geweest wat mij betreft. En je houdt dan ook minder lang een laadpaal vast.

Regeneratief remmen
Met de peddels aan het stuur is het regeneratief remmen best goed. Zodra ik het rempedaal gebruik kan je merken dat hij deels regeneratief remt en wanneer de normale rem erbij komt. Dat gaat (nog) met horten en stoten, en ik vind het gevoelloos t.o.v. een klassieke rem.

Meer mensen hier last van?

Navigatie e.d.
Het hele 10.2" cluster is erg compleet, maar het kan gevoelsmatig overzichtelijker. Het navigeren naar een adres is omslachtig, wil je een beetje een succes hebben met de navigatie dan moet je het volledige adres invoeren. Sommige adressen vind hij overigens uberhaupt niet.

Ik vind het persoonlijk jammer dat ik niet kan zien hoeveel Wh/km ik elektrisch rijd met mijn PHEV. Ik probeer er een sport van te maken om zoveel als mogelijk elektrisch te rijden.

[Voor 42% gewijzigd door mkleinman op 28-10-2021 11:31]

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• TvanW
  • Niet online

TvanW

Westerwolde - Groningen

mkleinman schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:26:
[...]

Ik rijd sinds afgelopen vrijdag in een Niro plugin hybride. ( DynamicPlusLine ). Denk dat de belangrijkere vraag is hoe lang je met een nieuwe auto wilt rijden. Als je 5+ jaar er in rijdt en vrij snel over die 150k grens heen gaat dan maakt het model wat je hebt weinig meer uit qua afschrijving.

Ik heb er zelf niet naar gekeken, ik had op korte termijn een nieuwe auto nodig.
Dat denk ik ook, maar ik rijd ca. 22k/jaar en ruil meestal na 3 - 4 jaar een auto in.

• mkleinman

mkleinman

TvanW schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:29:
[...]

Dat denk ik ook, maar ik rijd ca. 22k/jaar en ruil meestal na 3 - 4 jaar een auto in.
Je kan kijken op de koerslijst van de ANWB hoeveel het verschil is tussen een ouder en nieuwe modeljaar bij 80.000km. Dan heb je een indicatie van de extra waardevermindering. Gevoelsmatig zeg ik dat die mee gaat vallen :)

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• mkleinman

mkleinman

De Kia Niro PHEV heeft een laadbeperking enkelfase op 16A ( 3.7kW ). Is die beperking hardwarematig of is het een softwarematige beperking.

Het zou zo enorm schelen als je binnen het uur die 8,9kWh accu kan volladen.

• JohanF
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 01-12 22:29
mkleinman schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 22:15:
De Kia Niro PHEV heeft een laadbeperking enkelfase op 16A ( 3.7kW ). Is die beperking hardwarematig of is het een softwarematige beperking.

Het zou zo enorm schelen als je binnen het uur die 8,9kWh accu kan volladen.
Hardwarematig, in de zin dat er in de laadpoort van de auto maar één fase/L1 aanwezig is (bij de XCeed PHEV althans).
Atlas schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:19:
[...]
Ik vond het een onding... Wegligging van een natte krant, slechte stoelen en algeheel een vrij karige afwerking. Voor de proefrit was ik er echt van overtuigd dat het een Niro zou worden, maar dat was echt een deceptie. De proefrit daarna in een Ceed was echt een onwijze verademing :)
Hier een vergelijkbare ervaring bij een proefrit met een eNiro: bizarre acceleratie :P en een fijne automatische regeneratiestand bij het naderen van voorliggers bij een stoplicht, maar door het 'op' de stoel zitten ipv erin en de matige wegligging was er geen gevoel/klik met de auto. De XCeed beviel me op beide vlakken heel veel beter (alleen de acceleratie is wat minder :+ )

• xeoMe
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16:54
Mijn ouders hebben een nieuwe xceed besteld en komt ergens in 2022 maar weet iemand of deze wireless carplay heeft? De 2021 modellen niet maar de Kia Stonic heeft dit wel omdat deze eerder was refreshed.

• mprkooij
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 00:33
Weet nou niet of ik helemaal warm loop van het vermoedelijk nieuwe design van de Kia Niro. :9

• MartijnMartijn
  • Laatst online: 08:51
mprkooij schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:08:
Weet nou niet of ik helemaal warm loop van het vermoedelijk nieuwe design van de Kia Niro. :9

[Afbeelding]
Het is jammer dat die Duitse tekenaar alweer wat anders is gaan doen binnen Kia. Ze waren qua design juist enorm goed bezig. Dit zal denk ik Europesche kopers afschrikken..

[Voor 4% gewijzigd door MartijnMartijn op 03-11-2021 14:34]

• Ilankroon
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15:00

[Afbeelding]
Vind m niet mooi! :(

• Nemean
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 15:29

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

[Afbeelding]
Lijkt wel een auto uit Watch Dogs: Legion. :+

De eerdere foto's leek het nog wel wat te worden, maar dit vind ik toch ook niet mooi.

• KilljoyNL
Ik hou het wel bij mijn 2020 Kia :D

• TvanW
  • Niet online

TvanW

Westerwolde - Groningen

[Afbeelding]
Misschien dan toch maar de "oude" kopen :?

• Oekol
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 15:34

Oekol

waka waka hey hey

Zojuist in de deze ochtend in de proceed proef gereden. Aan de lage achterraam moest ik wennen, zag alleen kentekens in mijn binnenspiegel. Dat wend snel denk ik, verder was de isolatiegeliid slechter dan m'n huidige handbak met 5 verzetten in m'n diesel golf. Hele tijd gekeken of er geen ramen openstonden. Wat een enorm verschil met volkswagen zeg, enorm zonde. Mooie auto verder maar samen met de toch wel krappe achterbank voor de Maxi Cosi (je moet de bijrijder stoel flink vooruit schuiven) is het mogelijk niet de juiste auto voor ons. Donderdag proefrijden in de Seat Leon Sportstourer, wie weet is dat wel een schot in de roos.

Herkennen jullie mijn opmerking over het isolatie geluid?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Oekol schreef op zondag 7 november 2021 @ 14:20:
Zojuist in de deze ochtend in de proceed proef gereden. Aan de lage achterraam moest ik wennen, zag alleen kentekens in mijn binnenspiegel. Dat wend snel denk ik, verder was de isolatiegeliid slechter dan m'n huidige handbak met 5 verzetten in m'n diesel golf. Hele tijd gekeken of er geen ramen openstonden. Wat een enorm verschil met volkswagen zeg, enorm zonde. Mooie auto verder maar samen met de toch wel krappe achterbank voor de Maxi Cosi (je moet de bijrijder stoel flink vooruit schuiven) is het mogelijk niet de juiste auto voor ons. Donderdag proefrijden in de Seat Leon Sportstourer, wie weet is dat wel een schot in de roos.

Helemaal, sterker nog het lijkt voor mijn gevoel wel erger te worden.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Nemean schreef op zondag 7 november 2021 @ 14:37:
[...]

Zonde want in potentie een hele mooie auto. Veel gebruik gemaakt binnen van zachte plastic en prettige afwerkingen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Nemean schreef op zondag 7 november 2021 @ 14:37:
[...]

Ik vind het helemaal kut met dat rijgeluid van mijn proceed.
Als ik dat van tevoren had geweten was hij er nooit gekomen…

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Atlas schreef op zondag 7 november 2021 @ 16:13:
[...]

Ik vind het helemaal kut met dat rijgeluid van mijn proceed.
Als ik dat van tevoren had geweten was hij er nooit gekomen…
Inderdaad, mijn vrouw en ik moeten soms echt onze stem verheffen zeker op wegen die nog eens wat ruwer zijn waardoor de banden ook veel geluid maken. Het is echt een uitstekende auto maar op dit punt ga ik denk ik wel verder kijken bij mijn volgende leasewagen. Zeker nu ik weet hoe die Proceed facelift eruit ziet. :r

• sgouman
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 14:23
Nemean schreef op zondag 7 november 2021 @ 16:15:
[...]

Inderdaad, mijn vrouw en ik moeten soms echt onze stem verheffen zeker op wegen die nog eens wat ruwer zijn waardoor de banden ook veel geluid maken. Het is echt een uitstekende auto maar op dit punt ga ik denk ik wel verder kijken bij mijn volgende leasewagen. Zeker nu ik weet hoe die Proceed facelift eruit ziet. :r
Ik snap het niet. Ik heb nu ook ook een proceed (juni 2021 geleverd) en ik merk nou niet dat die veel meer geluid maakt dan een t-roc van een collega bijvoorbeeld.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Geldt isolatie technisch hetzelfde voor de Niro trouwens? Want dan valt die ook direct uit 't lijstje.

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
De Kia's staan niet bekend om hun beste isolatie in de wielkasten en in de kofferbak. Maar slecht is het ook niet, ik denk gewoon gemiddeld. Daarnaast worden veel Kia's op een te hoge bandenspanning afgeleverd, dus kijk daar ook eens naar.

Even ter vergelijk, de Golf doet qua interieur geluid:

Noise @ 50 kph58 dB
Noise @ 100 kph65 dB
Noise @ 130 kph68 dB

https://fastestlaps.com/models/vw-golf-1-5-etsi

Vs de Proceed:
Noise @ 50 kph61 dB
Noise @ 100 kph66 dB
Noise @ 130 kph68 dB

https://fastestlaps.com/models/kia-proceed-1-4-t-gdi

Met name op lage snelheid is een Golf iets stiller maar ook weer niet baanbrekende verschillen... helemaal niet op de hogere snelheden.

Beste is natuurlijk gewoon zelf gaan proefrijden en dan bij voorkeur de verschillende auto's op dezelfde route voor eerlijk vergelijk.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS

• TvanW
  • Niet online

TvanW

Westerwolde - Groningen

Oekol schreef op zondag 7 november 2021 @ 18:53:
Geldt isolatie technisch hetzelfde voor de Niro trouwens? Want dan valt die ook direct uit 't lijstje.
Toevallig vandaag wederom een proefrit in een Niro Hybride in Dynamic uitvoering gemaakt.
Veel ruimte voor de passagiers maar vond hem maar veel herrie maken (en dat was niet de geluidsinstallatie).
Mijn huidige VW golf sportsvan is echt veel stiller.
Ga toch weer twijfelen....aanbod was overigens wel aantrekkelijk.

• KilljoyNL
@TvanW Ach hij is niet voor iedereen weggelegd, maar je krijgt wel veel auto voor je geld.

• MartijnMartijn
  • Laatst online: 08:51

Komend vanuit een Polo: totaal niet.

• renzo4000
TvanW schreef op zondag 7 november 2021 @ 20:18:
[...]

Toevallig vandaag wederom een proefrit in een Niro Hybride in Dynamic uitvoering gemaakt.
Veel ruimte voor de passagiers maar vond hem maar veel herrie maken (en dat was niet de geluidsinstallatie).
Mijn huidige VW golf sportsvan is echt veel stiller.
Ga toch weer twijfelen....aanbod was overigens wel aantrekkelijk.
Sportsvan:
Noise @ 50 kph59 dB
Noise @ 100 kph63 dB
Noise @ 130 kph70 dB

Niro hybrid:
Noise @ 50 kph61 dB
Noise @ 100 kph67 dB
Noise @ 130 kph70 dB

Klopt dus wel... maar niet enorm. Nu ga ik de cijfertjes niet meer opzoeken dat kan iedereen nu zelf ;)

• MisterChaoSs
  • Registratie: oktober 2010

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Ik kom zelf van een Seat Leon af en het geluid viel mij direct op. Nou heb ik meestal m'n muziek op een volume waardoor ik het minder hoor, maar de isolatie is een stuk minder goed dan die Leon imo.

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

• Renegade666
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 16:04
Ik heb specifiek bij de bandenboer gevraagd bij de wissel voor Winterbanden, dat ze de meest stillen moesten opzoeken, dus ik heb nu winterbanden die stiller zijn dan de zomerbanden :P Helaas waren de zomerbanden nog niet op, dus die komen er volgend jaar weer onder ;(

Maar in het algemeen vind ik hem ook rumoerig, maar heb ook eigenlijk altijd muziek op, dus stoor mij er niet meer aan. Maar hoop wel dat ze dit verbeteren in de toekomst.
Vraag mij ook af dat hun EV lijn dit zelfde issue heeft qua geluids isolatie.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Renegade666 schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:34:
Maar in het algemeen vind ik hem ook rumoerig, maar heb ook eigenlijk altijd muziek op, dus stoor mij er niet meer aan. Maar hoop wel dat ze dit verbeteren in de toekomst.
Maat van mij heeft de EV6 proefgereden en gaf aan dat het daar ook wel in te merken was.

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

• Renegade666
@MisterChaoSs
Dat is wel minder dat, zeker voor dat geld.

Mijn collega heeft een VW ID4, die vind ik aardig stil. stiller dan mijn Ceed iig.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Rickg84
  • Laatst online: 16-11 13:29
Renegade666 schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:34:
Ik heb specifiek bij de bandenboer gevraagd bij de wissel voor Winterbanden, dat ze de meest stillen moesten opzoeken, dus ik heb nu winterbanden die stiller zijn dan de zomerbanden :P Helaas waren de zomerbanden nog niet op, dus die komen er volgend jaar weer onder ;(

Ik heb exact het zelfde. Al denk ik dat dat ook komt doordat ik de winterbanden in 16inch heb en de zomerbanden in 17inch . Kan nogal schelen.

Ik had goed gezocht naar de stille banden en Michelin pilot alpin 5 waren het geworden. Nu is de Ceed extreem populair in Denemarken dus op het forum word er vaak gepraat over "tectyl" behandeling. Je kan er dan ook een accoustieke behandeling bij krijgen. Dat in combinatie met wat geluidsdempende matten op het metaal in de achterbak ( waar het reserve wiel normaliter is). Dit schijnt echt heel erg te helpen. Ik zit er zelf ook aan te denken. Maar ja de wegen in DK zijn ook echt veeeeel luider dan die in nederland (over het algemeen).

• Renegade666
@Rickg84
Ik heb een leasebak, dus ik ga niks aanpassen :)
Over 2.5 jaar kan ik weer wat anders zoeken, dus ik rij het wel even uit :P
Zet mijn metal wel wat luider :P

• Rickg84
Renegade666 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:32:
@Rickg84
Ik heb een leasebak, dus ik ga niks aanpassen :)
Over 2.5 jaar kan ik weer wat anders zoeken, dus ik rij het wel even uit :P
Zet mijn metal wel wat luider :P
Ha ja ik hou ook veel van metal maar op lange ritten ga ik niet het volume op 30 zetten.. dan is het niet goed voor mijn oren.

• Renegade666
@Rickg84

Op 9-13 is ook luid genoeg hoor :P

• watercoolertje
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 16:21

watercoolertje

Ondertitel

Doe ik vast wat verkeerd dat ik de maximale stand van 45 bij veel nummers nog te zacht vindt?
Als er iemand bij me zit is 30-35 een beetje de max dat je nog met elkaar kan praten...

Even ter referentie ik vind het bandengeluid ook behoorlijk aanwezig dus ik mankeer niks aan mijn oren ;)

[Voor 28% gewijzigd door watercoolertje op 09-11-2021 15:55]

16 x 300Wp = 4800Wp @Zuid

• Renegade666
@watercoolertje
Als ik dat zou doen, dan kan ik een paar nieuwe oren halen..
Ik speel wel vanaf Android Auto, misschien dat het verschil maakt, maar de gewone radio is ook gewoon goed op die stand.

• watercoolertje

watercoolertje

Ondertitel

Renegade666 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:55:
@watercoolertje
Als ik dat zou doen, dan kan ik een paar nieuwe oren halen..
Ik speel wel vanaf Android Auto, misschien dat het verschil maakt, maar de gewone radio is ook gewoon goed op die stand.
Haha vooral niet doen dan!

Ik gebruik Android Auto alleen als ik moet navigeren (en mijn vriendin op de hoogte wil/moet houden van mijn locatie/aankomsttijd), maar BT en AA klinken even hard/zacht bij mij dus daar hanteer ik dezelfde volumes.

Radio zou ik niet weten die gebruik ik niet.

Ik heb de JBL, zou dat een verschil kunnen zijn?

• Renegade666
@watercoolertje
Dat zou kunnen, die heb ik niet. Maar kan het zijn dat op je telefoon het volume van even moet verhogen?

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

watercoolertje schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:57:
[...]

Haha vooral niet doen dan!

Ik gebruik Android Auto alleen als ik moet navigeren (en mijn vriendin op de hoogte wil/moet houden van mijn locatie/aankomsttijd), maar BT en AA klinken even hard/zacht bij mij dus daar hanteer ik dezelfde volumes.

Radio zou ik niet weten die gebruik ik niet.

Ik heb de JBL, zou dat een verschil kunnen zijn?
Ik gok dat je eenzelfde probleem hebt als welke ik ook gehad heb met mijn Proceed. Waarschijnlijk is het probleem verholpen wanneer je een software update laat uitvoeren bij je dealer. Althans dat was bij mij het geval. ;)

• watercoolertje

watercoolertje

Ondertitel

Renegade666 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:58:
@watercoolertje
Dat zou kunnen, die heb ik niet. Maar kan het zijn dat op je telefoon het volume van even moet verhogen?
Staat op max, ook nog wat trucjes in Android geprobeerd, niks mocht baten helaas.
Nemean schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:46:
[...]

Ik gok dat je eenzelfde probleem hebt als welke ik ook gehad heb met mijn Proceed. Waarschijnlijk is het probleem verholpen wanneer je een software update laat uitvoeren bij je dealer. Althans dat was bij mij het geval. ;)
Zal eens zoeken of er nieuwere zijn, zit nu op deze:

Heb ook al naar de versterker gekeken onder de bijrijdersstoel of daar niet een gain/volume potmeter op zit maar zit alleen maar aansluitingen op.

• renzo4000
Alles boven volume 35 gaat richting "bloed uit je oren" dus lijkt me ergens niet helemaal goed te gaan @watercoolertje

. Gewoon even langs de dealer dus om het op te laten lossen. Kan je meteen ff vergelijken met een auto in de showroom om uit te sluiten dat het niet jouw telefoon ligt

Je kan sws eerst zelf testen met een andere telefoon hoe het gaat natuurlijk, of heb je dat al gedaan?

• watercoolertje

watercoolertje

Ondertitel

renzo4000 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 21:18:
Je kan sws eerst zelf testen met een andere telefoon hoe het gaat natuurlijk, of heb je dat al gedaan?
De meeste voor de hand liggende optie, nooit aan gedacht O-) Ga ik meteen even kijken of de radio van zichzelf wel wat meer volume geeft, en anders inderdaad een keer langs de dealer.

Heb ook al volumeregeling op basis van snelheid hoog/midden/laag/uit geprobeerd, dat hielp vooral voor de kwaliteit van het geluid en leek een beetje te helpen qua volume.

Nu kom ik van een RIO die ik ook altijd op z'n hardst kon zetten zonder mijn oren pijn te doen, ook daar leek de EQ bijna niks uit te halen.

Thanks voor het meedenken allemaal, als er iets (ten goede) veranderd laat ik dat nog even weten hoe en wat!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Telefoongesprekken moeten hier standaard op standje 45, radio en muziek zitten op de 9-13.
Na de update van gisteren (ProCeed) is alleen mijn flitser waarschuwings geluid enorm zacht. Geen idee of dat een bug is of niet, nog maar eens in de settings duiken.

Maar helaas is de echo tijdens het bellen via CarPlay nog steeds aanwezig, kutzooi :/

• Robicide
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 26-11 11:11
In mijn Ceed SW heb ik juist het tegenovergestelde probleem. Ik heb alles in de EQ op -10 moeten zetten omdat ik anders zelfs met het volume op 1 geen gesprek meer kan voeren :/

Gaat daarbij om de ExecutiveLine, dus met JBL audio. Auto is juni geleverd en is volgens mij aardig up to date, ik heb iig de paarse UI. Ik luister eigenlijk alleen maar via Android Auto.

• Rickg84
Ik heb de JBL ( SW GT line) en ik moet zeggen dat ook al staat hij op 40 dan kan ik nog wel een gesprek voeren.. al dan wel erg hard praten. De telefoon is een issue daar ben ik niet helemaal blij mee want die moet vaak op max staan anders hoor je het niet goed.

Ik gebruik hem alleen met apple car play dus misschien dat daar de crux zit. radio is goed genoeg.

maar ik krijg nooit het idee dat ie oorbloedend hard kan. Ben wel net voor service gegaan dus ik check straks even welke software versie er nu op staat

• watercoolertje

watercoolertje

Ondertitel

Rickg84 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:32:Ben wel net voor service gegaan dus ik check straks even welke software versie er nu op staat
Ben wel benieuwd!

Vond een howto in het ev6 topic mbt zelf updaten maar ik weet niet zeker of dat nou enkel de navigatie is of ook het OS (de naam suggereert het eerste, de files die op de USB stick kwamen suggereren het 2de):
Anunnaki in "Het grote KIA EV6 topic"

Ik heb de MY21 PHEV gekozen hoewel ik een MHEV heb, je moet volgens mij vooral letten op de software-naam die je nu heeft (dus gen5w).

In de auto geupgrade (let op inclusief verifiëren van de files was mijn auto er 70 minuten mee bezig!). Helaas was het (OS) versienummer gelijk aan de versie die er al op stond van eind september.

Vind het qua informatie wat het nou precies gaat doen wel heel onduidelijk, een simpele changelog was al voldoende geweest.

[Voor 5% gewijzigd door watercoolertje op 12-11-2021 08:42]

• Rickg84
watercoolertje schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:41:
[...]
Ben wel benieuwd!

Vond een howto in het ev6 topic mbt zelf updaten maar ik weet niet zeker of dat nou enkel de navigatie is of ook het OS (de naam suggereert het eerste, de files die op de USB stick kwamen suggereren het 2de):
Anunnaki in "Het grote KIA EV6 topic"

Ik heb de MY21 PHEV gekozen hoewel ik een MHEV heb, je moet volgens mij vooral letten op de software-naam die je nu heeft (dus gen5w).

In de auto geupgrade (let op inclusief verifiëren van de files was mijn auto er 70 minuten mee bezig!). Helaas was het (OS) versienummer gelijk aan de versie die er al op stond van eind september.

Vind het qua informatie wat het nou precies gaat doen wel heel onduidelijk, een simpele changelog was al voldoende geweest.
Ik heb gisteren gekeken en de laatste keer dat hij was ge-update was op 27 januari 2021 |:( .. Ik heb er geen foto van gemaakt .. zit nu op kantoor . kan wel ff snel naar de auto lopen.

• watercoolertje

watercoolertje

Ondertitel

Rickg84 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:44:
[...]kan wel ff snel naar de auto lopen.
Ik heb geen haast hoor dusals je het later wil/kan laten weten is dat voor mij prima hoor!

• renzo4000
Wat betreft de nieuwe software voor de Kia's > zie post op:https://www.motor-talk.de/forum/navi-update-fuer-alle-modelle-vom-nov-2021-t7189311.html

Schaamteloze copy/paste (google translate):

Er is weer nieuws over de navigatie-updates voor Kia-navigatiesystemen.

Als onderdeel van de naamsverandering van UVO naar KIA Connect heeft Kia besloten om ook een selfservice aan te bieden voor het updaten van de navigatiesoftware en kaarten via een downloadtool.

De hiervoor benodigde updatetool is helaas nog steeds niet vrijgegeven op de pagina https://update.kia.com/EU/DE/Main , maar kan worden gedownload via de volgende link:

https://oem-setup.map-car...ationUpdaterInstaller.exe

Als u dit hebt geïnstalleerd, selecteert u eenvoudig de juiste regio en taal in de instellingen (Fig. 1).

In de volgende stap kunt u uw voertuigmodel met een geschikt modeljaar selecteren (Fig. 2).

Vervolgens moet de bestandsopslaglocatie op uw pc worden geselecteerd (afb. 3) en het downloaden begint (afb. 4).

Als laatste stap wordt u gevraagd om de gedownloade gegevens naar een USB-stick enz. te kopiëren (Fig. 5).

Zoals gebruikelijk moet het bestand worden gekopieerd naar een USB-stick / harde schijf die is geformatteerd in FAT32 of exFAT!

In de auto kun je dan tussen

"Snelle update" in dit geval kan het infotainment niet worden gebruikt -> update duurt ongeveer 30 minuten

of

"Standaard update" terwijl het infotainment nog kan worden gebruikt -> updatetijd ca. 60 minuten

Selecteer.

Gewijzigd in deze versie vanaf 11/10/2021:

- Bugfixes (ook achteruitrijcamera op sommige modellen)

- Nieuwe kaartupdate

- Donker kaartontwerp als vierde extra "kleur" van de kaart, zelfs overdag

- Nieuw item "Sport" onder Kia Live om je favoriete team te volgen, bijvoorbeeld voetbal, basketbal enz.

- Snellere communicatie tussen app en navigatiesysteem/auto en eliminatie van de fout dat de instellingen gemaakt in de KIA Connect app op dit moment niet altijd werden overgenomen.

- Verbetering van spraakherkenning

- Nieuw ontwerp voor navigatie en nieuwe gesproken instructies

• Jorco
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 01-12 22:39
renzo4000 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:10:
Wat betreft de nieuwe software voor de Kia's > zie post op:https://www.motor-talk.de/forum/navi-update-fuer-alle-modelle-vom-nov-2021-t7189311.html

Als onderdeel van de naamsverandering van UVO naar KIA Connect heeft Kia besloten om ook een selfservice aan te bieden voor het updaten van de navigatiesoftware en kaarten via een downloadtool.

De hiervoor benodigde updatetool is helaas nog steeds niet vrijgegeven op de pagina https://update.kia.com/EU/DE/Main , maar kan worden gedownload via de volgende link:

Als u dit hebt geïnstalleerd, selecteert u eenvoudig de juiste regio en taal in de instellingen (Fig. 1).

In de volgende stap kunt u uw voertuigmodel met een geschikt modeljaar selecteren (Fig. 2).

Vervolgens moet de bestandsopslaglocatie op uw pc worden geselecteerd (afb. 3) en het downloaden begint (afb. 4).

Als laatste stap wordt u gevraagd om de gedownloade gegevens naar een USB-stick enz. te kopiëren (Fig. 5).

Zoals gebruikelijk moet het bestand worden gekopieerd naar een USB-stick / harde schijf die is geformatteerd in FAT32 of exFAT!

"Snelle update" in dit geval kan het infotainment niet worden gebruikt -> update duurt ongeveer 30 minuten

of

"Standaard update" terwijl het infotainment nog kan worden gebruikt -> updatetijd ca. 60 minuten

Selecteer.

- Nieuwe kaartupdate

- Nieuw item "Sport" onder Kia Live om je favoriete team te volgen, bijvoorbeeld voetbal, basketbal enz.

- Snellere communicatie tussen app en navigatiesysteem/auto en eliminatie van de fout dat de instellingen gemaakt in de KIA Connect app op dit moment niet altijd werden overgenomen.

Als ik het goed zie dan is het drieluik voor de bredere schermen nog niet teruggekeerd?

Jammer, want juist de kaart, radio en weer in 1 scherm vind ik handig en een mooiere weergave. Dan blijven we denk ik toch maar bij de oude versie.

PSN ID = Jorco

• Renegade666
@renzo4000

Je 2de link is dood

[Voor 4% gewijzigd door Renegade666 op 12-11-2021 11:24]

• renzo4000
Owh dan is net "dood" gegaan ... ik heb hem namelijk een half uurtje gelden geïnstalleerd.

Hier heb ik hem ook ff geupload voor jullie, geen idee hoelang dat blijft werken: https://drive.google.com/...Rk35SelD/view?usp=sharing

• Renegade666
En je google drive word geweigerd :P

• renzo4000
Crap, moet ik hem wel open zetten natuurlijk :P

https://drive.google.com/...Rk35SelD/view?usp=sharing

• Renegade666
HEhe, dat is beter, heb hem binnen, van het weekend even updaten.

• watercoolertje

watercoolertje

Ondertitel

Heb de changelog van Kia gevonden:
https://update.kia.com/EU/E1/updateNoticeView/373

Hier staan wat screenshots bij en min of meer dezelfde uitleg als hier gepost volgens mij.

[Voor 10% gewijzigd door watercoolertje op 12-11-2021 13:10]

• renzo4000
Tja... altijd fijn als er weer verbeteringen zijn en bugfixes. Maar met alle respect, wat moet je met sportuitslagen in je multimedia van je auto? Ik zou liever zien dat ze AA een keer full screen gaan supporten. Ben bang dat het niet meer gaat gebeuren en als het al gebeurt ben ik alweer toe aan mijn volgende auto ;)

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

renzo4000 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:18:
Tja... altijd fijn als er weer verbeteringen zijn en bugfixes. Maar met alle respect, wat moet je met sportuitslagen in je multimedia van je auto? Ik zou liever zien dat ze AA een keer full screen gaan supporten. Ben bang dat het niet meer gaat gebeuren en als het al gebeurt ben ik alweer toe aan mijn volgende auto ;)
Ik zat ook al te denken waar gaat dit nuttig voor zijn? Volgens mij zit daar gewoon een hoge pief die besluit dat hij dit nodig heeft en er maar in laat bouwen. _O-

• sgouman
de update tool is nu ook via de kia website te downloaden:

https://update.kia.com/EU/E1/navigationUpdate

Ik zie alleen geen proceed staan met downloaden. Zal dit gewoon onder ceed vallen. Ik heb mijn proceed juli 2021 gekregen is dat dan de MY20?

Mijn modelversie CDAS.S5BLC.AEU komt geeneens voor in de update tool.

[Voor 53% gewijzigd door sgouman op 12-11-2021 14:40]

• renzo4000
sgouman schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:06:
de update tool is nu ook via de kia website te downloaden:

https://update.kia.com/EU/E1/navigationUpdate

Ik zie alleen geen proceed staan met downloaden. Zal dit gewoon onder ceed vallen. Ik heb mijn proceed juli 2021 gekregen is dat dan de MY20?

Mijn modelversie CDAS.S5BLC.AEU komt geeneens voor in de update tool.
Oh dat is mooi, die was vanmorgen nog niet te downloaden. Je kan gewoon de CEED MY2020 gebruiken inderdaad (is gewoon een GEN5).

• watercoolertje

watercoolertje

Ondertitel

sgouman schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:06:
Ja je moet vooral kijken naar welke software er bij staat als dat Gen5W is is het goed (ik had de MY21 PHEV gepakt).

Heb hetzelfde modelnummer in de unit staan als jou (al heb ik een MY21 MHEV).

Lijkt me stug dat je iets kan flashen wat niet compatible is zonder waarschuwingen te negeren oid, aan de andere kant ik zie gekkere dingen gebeuren op de wereld :P

• p.d.akkerman
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 12:37
Update gister uitgevoerd.

Positief blij.

Betreft Proceed MY20.

Niet heel veel veranderd TOV de update van april.

Goede dingen gezien bij de navigatie.
De instellingen links zijn nu doorzichtig/watermerk ipv dat je eerst het scherm moest activeren.
Bij het tijden op de snelweg kun je nu ook de afslagen zien. Was alleen als je navigeerde.
Knop gevonden dat de radio nu uitgaat bij het uitzetten van de auto ipv de deur open doen.
De hulp instellingen staan nu wat vreemd. Met de een plaatje van de auto.

Wel jammer. Android auto is weer een heel scherm met rechts 'android auto' melding.
Dit kon je eerst houden op 2/3 Android auto en 1/3 Kia ( klok Navi kompas weer etc)

Dinsdag lange rit. Dan nog eens overal in duiken.

Oh ja. Moest wel weer eea activeren (normale installatie bipb snel) zoals flitspalen en kleur icoontje auto in Navi.

• sgouman
p.d.akkerman schreef op zondag 14 november 2021 @ 22:20:
Update gister uitgevoerd.

Positief blij.

Betreft Proceed MY20.

Niet heel veel veranderd TOV de update van april.

Goede dingen gezien bij de navigatie.
De instellingen links zijn nu doorzichtig/watermerk ipv dat je eerst het scherm moest activeren.
Bij het tijden op de snelweg kun je nu ook de afslagen zien. Was alleen als je navigeerde.
Knop gevonden dat de radio nu uitgaat bij het uitzetten van de auto ipv de deur open doen.
De hulp instellingen staan nu wat vreemd. Met de een plaatje van de auto.

Wel jammer. Android auto is weer een heel scherm met rechts 'android auto' melding.
Dit kon je eerst houden op 2/3 Android auto en 1/3 Kia ( klok Navi kompas weer etc)

Dinsdag lange rit. Dan nog eens overal in duiken.

Oh ja. Moest wel weer eea activeren (normale installatie bipb snel) zoals flitspalen en kleur icoontje auto in Navi.
Bij mij is het flitspaal guluid heel zacht geworden. Heb jij dat ook?

• renzo4000
@sgouman Dat is sinds de laatste update helaas al het geval.
@p.d.akkerman hebben ze de file informatie toevallig ook weer werkend gemaakt? In die zin, voorheen zag je op je navigatiescherm de "opgelopen vertraging" in minuten en is sinds de laatste update niet meer zichtbaar. Je moet dan echt naar de live service file informatie scherm.

• Rickg84
renzo4000 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:10:

of

Selecteer.

- Nieuwe kaartupdate

Vraagje , ik woon in Denemarken en hier is UVO niet ondersteund.. zal ik dan ook niet echt veel functionaliteit van die update kunnen krijgen ?Of is dat puur softwarematig ? Zou mooi zijn als ik wat info van de auto kon zien via de app etc. Niet dat het nodig is maar leek me gewoon tof om te kunnen gebruiken.

<Update> Ik heb net even de dealer gebeld.. die zeiden dat als ik de update wilde doen dan had ik dat even moeten aangeven. Ze doen dat gratis, maar hij zei dat dat tussen de 3 en 4 uur kan duren..... is dat echt zo lang?

[Voor 4% gewijzigd door Rickg84 op 16-11-2021 09:06]

• Renegade666
@Rickg84

Het updaten duurt wel even, maar 3 a 4 uur, nee.. 1 uurtje is hij wel klaar volgens mij.
Voor UVO maakt het niet uit, dat is alleen remote controle. Navigatie etc word er wel mee geupdate.

• renzo4000
@Rickg84 zeker met die nieuwe online update tool is het nog makkelijker geworden om het zelf te doen. Zorg voor een geschikte USB stick van minimaal 32GB en dan kan de update daarop gezet worden.

Vervolgens doe je hem in je data usb poort van je Kia en zal hij herkennen dat er een update beschikbaar is. Je kan dan kiezen voor snelle installatie of standaard. De snelle variant is meestal binnen 30 minuten klaar en de standaard installatie rond een uurtje.

Het verschil tussen de twee is dat bij de snelle installatie je de infotainment niet kan gebruiken tijdens de installatie wat bij de standaard installatie wel kan.

Kortom die 3 a 4 uur is bij jou dealer inclusief 3 uur koffiedrinken denk ik :P

• Rickg84
renzo4000 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:28:

Kortom die 3 a 4 uur is bij jou dealer inclusief 3 uur koffiedrinken denk ik :P
Ja het is wel altijd gezellig hoor! Lekkere koffie ook :). Maar ik denk dat ze daar gewoon wat tijd voor rekenen mocht het fout gaan en ze moeten het hele systeem opnieuw installeren.

Alleen ik ben nog op zoek naar wieldoppen voor mijn wintervelgen .. alleen ik vind de originele zo overdreven duur. Iemand een leuk alternatief voor de 16" winterbanden ? Ik zag een setje voor de niro 2e hands .. die zijn wel mooi maar ook niet goedkoop.

• danny1909
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 01-12 22:34
Zojuist middels de update geprobeerd. tool wel geïnstalleerd maar op dit moment kunnen de downloads niet gestart worden. (diverse modellen auto's geprobeerd aangezien toch Gen5wide is)

• Lejavh
  • Nu online
Ik ben nog steeds erg benieuwd wat mensen met "UVO2" bedoelen en vooral wanneer het gereleased gaat worden. Ik las op dat Duitse forum geruchten dat middels software-update "UVO2" ook Wireless CarPlay geactiveerd gaat worden op de gen5w systemen. De hardware zit er immers al in.

• JustC
Dus ook op de "oudere" kia proceed van 2020 ? dat zou echt top zijn nu gaan die kabeltjes elke keer kapot bij mij (officiële kabel van Apple)

Tevens gewoon irritant elke keer dat aansluiten als je draadloos laden hebt.

• renzo4000
Voor Android Auto heb je ook https://www.indiegogo.com/projects/aawireless#/ > dan heb je ook wireless AA en kan je de telefoon gewoon opladen via de QI lader.

Voor Apple Carplay zijn er ook verschillende dongles te krijgen.

• JustC
Klopt vind alleen die dongels zo duur en 100% zeker weten dat ze werken doe ik ook niet.

Hoorde vooral dat spraak achterliep als je belt via die dongel.

• Atsiz
  • Registratie: oktober 2021
  • Laatst online: 13:12
Kia ProCeed of een Xceed...wat is jullie mening? Ze kosten hetzelfde op de occasion markt.

Alleen vind ik de ProCeed wel aan de lange kant. Ben een hatchback rijder.
Circa 35cm langer...is wel behoorlijk wat.

Vooral omdat ik in een grote stad woon en vaak in de centrum moet parkeren.

• Renegade666
@Atsiz
De rio ? :P

Als ik die keuze had, de proceed, maar hangt grotendeels af je eigen rijvaardigheid.
Ik parkeer met mijn Ceed SW zonder problemen hier en daar, langleve sensoren en camera.

• renzo4000
JustC schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:35:
Klopt vind alleen die dongels zo duur en 100% zeker weten dat ze werken doe ik ook niet.

Hoorde vooral dat spraak achterliep als je belt via die dongel.
YouTube: AAWireless (Android Auto Wireless) im Kia Proceed GT 2020

Werken op een GEN5 systeem (waaronder voor de CEED familie) doet ie sowieso. Ik dacht dat bellen nog steeds gewoon via bluetooth ging en niet via AA.
Atsiz schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:32:
Kia ProCeed of een Xceed...wat is jullie mening? Ze kosten hetzelfde op de occasion markt.

Hier een Proceed rijder > laat ik voorop stellen dat IK dat de mooiste uit de CEED serie vind echter koop je die niet voor het goede zicht naar achteren want die is behoorlijk slecht. Dit geldt zowel over de schouder als rechtuit naar achteren (alsof je door een brievenbus zit te turen :D).

Echter icm met je buitenspiegels en achteruit camera heb ik tot op heden nog geen problemen ondervonden met parkeren ed en wen je hier snel aan. Uiteraard moet je dat zelf beoordelen en gaan proefrijden.

[Voor 45% gewijzigd door renzo4000 op 17-11-2021 14:55]

• watercoolertje

watercoolertje

Ondertitel

Ik zou zeker voor de ProCeed gaan maar ik woon in een dorp en hoef niet te fileparkeren.

Maar ik vind die crossovers sowieso niks (veel zwart plastic aan de buitenkant), en dan die van Kia al helemaal niet, die moet blijkbaar op de ceed naam meeliften maar ik zie 0 gelijkenis (die de proceed/ceed wel delen).

Wel zal het overzicht (en vooral achteruitzicht) met de xceed een stuk beter zijn dan met de proceed :P

• watercoolertje

watercoolertje

Ondertitel

renzo4000 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:51:
[...]

YouTube: AAWireless (Android Auto Wireless) im Kia Proceed GT 2020

Werken op een GEN5 systeem (waaronder voor de CEED familie) doet ie sowieso. Ik dacht dat bellen nog steeds gewoon via bluetooth ging en niet via AA.
Klopt, zo ervaar ik het ook, stekker er uit tijdens het bellen gaat het gewoon (handsfree) door, ook zie ik tijdens het bellen in de dailer op de telefoon dat ik via BT bel. Maar mogelijk is dat met wireless AA anders (lijkt me sterk)?

Heb er wel 1 besteld, bedankt voor de tip, gebruik het niet zo veel maar vind het dan wel weer leuk als het draadloos gaat als ik het wel gebruik. Enige nadeel is dan wss dat ie automatisch connect met AA maar daar verzin ik wel wat op met tasker die wifi uit zet als ik met de BT van de auto connect oid :)

[Voor 7% gewijzigd door watercoolertje op 17-11-2021 14:56]

• MichelKlok
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 14:42

Privé rijden wij sinds april dit jaar een Kia XCeed en afgelopen zaterdag heb ik een stukje gereden met een Kia Proceed, omdat dit een mogelijke kandidaat is als zakelijke leaseauto.

Met de XCeed heb ik dus meer ervaring dan de Proceed, maar beide vind ik het prima auto's. Ze hebben beide naar mijn mening best een stoere uitstraling.

De verschillen:
- De XCeed is meer op comfort gericht, het weggedrag van de Proceed is iets sportiever, zonder oncomfortabel te worden. Die Proceed stuurt echt fijn en helt minder over in bochten. Niettemin stuurt de XCeed ook prima
- In de XCeed heb ik duidelijk meer hoofdruimte dan in een Proceed. In de laatste moet je geen panoramadak hebben als je > 1,85 meter lichaamslengte hebt
- Duidelijk grotere kofferruimte in de Proceed
- De XCeed heeft naar mijn mening minder last van afrolgeluid van de banden (beide auto's hadden/hebben 18" wielen)
- Beenruimte achter ontloopt elkaar niet zoveel, al denk ik dat beter achter mezelf zit in de XCeed dan in de Proceed
- Reeds genoemd: het zicht naar achteren in de Proceed is redelijk beroerd, maar de XCeed heeft ook best wel grote dode hoeken

Over het verbruik kan ik geen vergelijking maken. Onze XCeed heeft de 1 liter motor en die vind ik niet bijzonder zuinig, want gemiddeld verbruikt hij 1:14.

Edit: het lengteverschil tussen de XCeed en Proceed is "slechts" 21 cm.

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

• sgouman
Ik heb eergister mijn systeem geupdate.
Echter gaat nu gewoon soms het scherm naar het home menu waar je weer op navigatie etc kan klikken.
Dat reageert dan niet gelijk en moet je meestal 30 seconden wachten. Als het dan weer werkt dan zie je ook als de kaart weer opent je vorige bestemmingen(hetzelfde als je de auto net start)

Iemand die deze ervaring ook heeft?

• danny1909
  • Laatst online: 01-12 22:34
sgouman schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:16:
Echter gaat nu gewoon soms het scherm naar het home menu waar je weer op navigatie etc kan klikken.
Dat reageert dan niet gelijk en moet je meestal 30 seconden wachten. Als het dan weer werkt dan zie je ook als de kaart weer opent je vorige bestemmingen(hetzelfde als je de auto net start)

Nee maar wellicht de reden dat je op dit moment de update niet meer via de nieuwe tool kan downloaden.

Misschien helpt een reset?

• elcapon
  • Niet online
sgouman schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:16:

Ik ervaar precies hetzelfde, ook Android Auto loopt bij mij soms vast. Wat nu ook nieuw is, bij de waarschuwingen van flitspalen of trajectcontroles begint hij al te piepen als je 1km/h te hard rijd. Leuk als je cruise control aan staat op bijv. 100 km/h en de auto zelf bepaalt om 101km/h of 102km/h te rijden. Wat ik overigens ook al vreemd vind dat, dat gebeurd. In mijn vorige auto bleef deze altijd gewoon netjes 100km/h rijden.

Het tonen van vorige bestemmingen kan je overigens gewoon uitzetten in de instellingen.

• jasjenl
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 13:18

jasjenl

Liab A Tymo

Lejavh schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:59:
Ik ben nog steeds erg benieuwd wat mensen met "UVO2" bedoelen en vooral wanneer het gereleased gaat worden. Ik las op dat Duitse forum geruchten dat middels software-update "UVO2" ook Wireless CarPlay geactiveerd gaat worden op de gen5w systemen. De hardware zit er immers al in.
Volgens mij wordt dat in deze video weer ontkracht.

• FaceDown
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 09:00

FaceDown

Storende factor.

Sorento Executive Hybrid (non plugin) besteld hier. Weet iemand wat de levertijden van Kia's doen momenteel (de niet-EV's)?

Groetjes, FaceDown.

• marti28
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 16:37
@FaceDown Ik heb een nieuwe ProCeed bestelt (1.5 benzine, geen *EV) begin augustus en heb begin deze maand bevestiging gekregen van levering in januari. Ik begreep van de leverende dealer dat ze over 't algemeen 4 tot 6 maanden levertijd hebben, afhankelijk van de populariteit van een model.

Maar goed, beste is altijd nog om te blijven informeren bij de dealer en leasemaatschappij wanneer van toepassing. Beide willen nog wel eens verschillende informatie geven...

• MichelKlok
Deze week heb ik aan mijn werkgever dat wat mij betreft een Kia Proceed mag worden besteld voor de vervanging van mijn Skoda Octavia.

De dealer waar ik kon proefrijden gaf aan dat er voor de Proceed sowieso geen voorraad meer was en dat vanaf nu voor iedere bestelling van een Proceed een nieuwe auto zal moeten worden gemaakt. In mijn geval is dat sowieso van toepassing, omdat ik de Proceed zonder panoramadak wil hebben, anders heb ik te weinig hoofdruimte. Die exemplaren hebben ze eigenlijk bijna nooit op voorraad. Een nieuwe Proceed bestellen betekent een levertijd van ongeveer 12 weken volgens deze dealer. In mijn geval zou dat goed uitkomen, want dan loopt het contract van mijn huidige lease (bijna) af.

• Atlas
  • Niet online

Atlas

MichelKlok schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:48:
Deze week heb ik aan mijn werkgever dat wat mij betreft een Kia Proceed mag worden besteld voor de vervanging van mijn Skoda Octavia.

De dealer waar ik kon proefrijden gaf aan dat er voor de Proceed sowieso geen voorraad meer was en dat vanaf nu voor iedere bestelling van een Proceed een nieuwe auto zal moeten worden gemaakt. In mijn geval is dat sowieso van toepassing, omdat ik de Proceed zonder panoramadak wil hebben, anders heb ik te weinig hoofdruimte. Die exemplaren hebben ze eigenlijk bijna nooit op voorraad. Een nieuwe Proceed bestellen betekent een levertijd van ongeveer 12 weken volgens deze dealer. In mijn geval zou dat goed uitkomen, want dan loopt het contract van mijn huidige lease (bijna) af.
Ik hoop dat het je niet gaat tegenvallen... Ik zou mijn ProCeed zo weer willen inruilen voor een Octavia eerlijk gezegd :X

• MichelKlok
In huize Klok hebben we al ervaring met beide merken want prive rijden we een XCeed en die bevalt ons uitstekend. Ik ben wel benieuwd in welk opzicht de Proceed dan tegenvalt t.o.v. de Octavia.

Beide zijn volgens mij geen slechte auto's (bestaan er tegenwoordig überhaupt slechte auto's?), maar ondanks dat ik al bijna 20 jaar Skoda rijd, heb ik geen klik met het huidige Skoda gamma en mijn huidige Octavia. Die klik heb ik wel bij de Proceed.

• renzo4000
Ik kom ook van een Octavia af en rijd nu in een Proceed 1.4 GtPlusline met DCT. Het zijn twee verschillende typen auto's. De Octavia is gewoonweg een ruimte wonder binnen zijn klasse en een no-nonsense auto die je best rijkelijk kan aankleden voor een acceptabel bedrag. De Proceed heb ik gekozen voor de rijkwaliteiten (de leukere stuurmans auto) en zit erg goed in zijn opties. En uiteraard was ik verliefd op het uiterlijk. Laten we wel wezen, het is gewoon een beauty die je niet op elke hoek van de straat ziet staan (itt een Octavia bijv.).

De ergernissen van de Proceed zijn er ook, daar heb ik al eens een lijstje van gemaakt: renzo4000 in "Het grote Kia topic - deel 2"

Zou ik de Proceed nog een keer kiezen? Nee waarschijnlijk niet... over twee jaar "moet" ik weer een opvolger zoeken. Dat zou zomaar eens de Kia EV6 kunnen worden mits dat nog aantrekkelijk genoeg is voor de zakelijker rijder. Ik ben dus an sich wel te spreken over het merk Kia. Dat had ik een paar jaar geleden niet kunnen bedenken eerlijk gezegd.

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

renzo4000 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:23:
Ik kom ook van een Octavia af en rijd nu in een Proceed 1.4 GtPlusline met DCT. Het zijn twee verschillende typen auto's. De Octavia is gewoonweg een ruimte wonder binnen zijn klasse en een no-nonsense auto die je best rijkelijk kan aankleden voor een acceptabel bedrag. De Proceed heb ik gekozen voor de rijkwaliteiten (de leukere stuurmans auto) en zit erg goed in zijn opties. En uiteraard was ik verliefd op het uiterlijk. Laten we wel wezen, het is gewoon een beauty die je niet op elke hoek van de straat ziet staan (itt een Octavia bijv.).

De ergernissen van de Proceed zijn er ook, daar heb ik al eens een lijstje van gemaakt: renzo4000 in "Het grote Kia topic - deel 2"

Zou ik de Proceed nog een keer kiezen? Nee waarschijnlijk niet... over twee jaar "moet" ik weer een opvolger zoeken. Dat zou zomaar eens de Kia EV6 kunnen worden mits dat nog aantrekkelijk genoeg is voor de zakelijker rijder. Ik ben dus an sich wel te spreken over het merk Kia. Dat had ik een paar jaar geleden niet kunnen bedenken eerlijk gezegd.
Helemaal mee eens, weet ook eigenlijk niet zo goed wat ik nu van die nieuwe Kia Niro moet vinden. Dat had anders ook nog wel een leuke geweest, maar de achterkant en zijkant (met die rare kleur c-stijl) geven toch een rare indruk.

• JustC
renzo4000 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:23:

Niks aan toe te voegen.. vind hem nog steeds prachtig elke dag weer :9~

Ik zou inderdaad ook voor die EV6 kijken mits de bijtelling nog aantrekkelijk is en anders zien we dan wel weer.

• watercoolertje

watercoolertje

Ondertitel

Iemand die kan bevestigen of een nieuwe ceed met 1.5 benzine motor zo moet klinken als die koud is? In de auto klinkt het als een ratel. Na een seconde of 30 zakken de toeren iets en loopt ie een stuk beter.

[Voor 17% gewijzigd door watercoolertje op 26-11-2021 15:22]

• Renegade666
@watercoolertje

mijn 1.0 heeft ook wel wat een rauw geluid als het koud is, maar niet zo erg..
Zou gewoon even langs de dealer rijden om te vragen.

• watercoolertje

watercoolertje

Ondertitel

Renegade666 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:08:
@watercoolertje

mijn 1.0 heeft ook wel wat een rauw geluid als het koud is, maar niet zo erg..
Zou gewoon even langs de dealer rijden om te vragen.
Misschien dit weekend even doen dan, kreeg de laatste keer niet echt een geweldig gevoel bij de Kia dealer (Stern) in Alkmaar, dus kijk ik daar niet echt naar uit om langs te gaan.

De laatste keer kon die verzekeren dat mijn auto (met automaat-bak) niet meer uit zou vallen bij het optrekken, nu heeft ie wel gelijk gekregen. Maar ik kwam daar omdat het 2x gebeurd is en gezien ze niks aangepast hebben en enkel wat gemeten hebben vond ik nogal vreemd dat ie iets kan garanderen.

Pagina: 1 ... 31 32 33 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee