• sgouman
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 13:19
Het komt omdat ze het instelling icoontje links naast de camera hebben verplaatst.

• j0eyv
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 19-09 21:31
Lekker dan. vrouwen..

Het waren 2 leuke maanden.

[Voor 3% gewijzigd door j0eyv op 01-08-2021 21:35]

• Renegade666
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 14:43
@j0eyv
Maar een andere vrouw zoeken, zonde zo :+

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Joenino
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 17-09 16:36
Inmiddels een week de Proceed 1.5T DCT PlusLine in mijn bezit maar elke keer als ik instap een dikke grijns op mijn gezicht als ik sport weer eens in druk en gas geef >:)

Meer mensen hier last van? 8)

Net overigens een ritje van 100 KM ongeveer gemaakt en ree 6.0L de 100 en reed redelijk door. Valt me toch wel weer mee, in de stad haal ik net 10-11L op de 100 aanzienlijk verschil.

Foto's moet ik nog ff een keer in dit topic plaatsen.

Ps. Zwart is echt snel vies :)

Define R5 - Asus Maximus VII Ranger - I7 4790k @ 4,7 GHz/1.275v - 16 GB ram - RX6800 - 250GB Samsung Evo 840 - 3 x Samsung 860 EVO 250 GB

• KilljoyNL
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 12:31
Daarom heb ik platinum grey gekozen :D (en omdat die op voorraad was)

• JustC
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21-09 23:53
Ben wel benieuwd hoe de 1.5 rijd stiekem.

Heb dit al met de 1.4 dat mensen hem vrij vlot vinden en zelfs mooi klinken van buiten.

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17:18
Het verschil tussen de 1.4 en 1.5 zijn minimaal aangezien de 1.4 bijna 160 pk blijkt te genereren op de testbank (ipv de opgegeven 140pk). Ook het koppel is vrijwel gelijk aan de 1.5. Beiden zijn prima torretjes om met het dagelijks verkeer mee te komen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS

• sgouman
Behalve dat de 1.5 bij mij veel meer benzine zuipt

• renzo4000
Nog wel een leuk filmpje gevonden tussen de ceed met 1.4 vs de hyundai met 1.5 (zelfde motoren als kia) vs de bekende 1.5 tsi van de VAG.

Grappige is dat de 1.4 regelmatig sneller is al zijn de verschillen zoals gezegd minimaal.

YouTube: Hyundai i30 Fastback N Line 1.5 T-GDi vs 1.4 T-GDi vs 1.5 TSI - Poro...

• TumTum
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 17:29
renzo4000 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 18:13:
Nog wel een leuk filmpje gevonden tussen de ceed met 1.4 vs de hyundai met 1.5 (zelfde motoren als kia) vs de bekende 1.5 tsi van de VAG.

Grappige is dat de 1.4 regelmatig sneller is al zijn de verschillen zoals gezegd minimaal.

YouTube: Hyundai i30 Fastback N Line 1.5 T-GDi vs 1.4 T-GDi vs 1.5 TSI - Poro...
Hebben alle Kia's een 1.5 TGDI 48V MHEV (mild hybride)? Ik zag dat bijv. bij de GT line (plus) niet staan. Volgens de prijslijst is dit mogelijk op 'goedkopere' uitvoeringen, maar dan betaal je flink meer.

Bijv.:

[Voor 18% gewijzigd door TumTum op 03-08-2021 19:27]

• sgouman
TumTum schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 19:23:
[...]

Hebben alle Kia's een 1.5 TGDI 48V MHEV (mild hybride)? Ik zag dat bijv. bij de GT line (plus) niet staan. Volgens de prijslijst is dit mogelijk op 'goedkopere' uitvoeringen, maar dan betaal je flink meer.

Bijv.:
[Afbeelding]
Dat is de netto catalogusprijs. Dat betaal je helaas niet bij de dealer. bij de MHEV komt er minder BPM op waardoor je uiteindelijk minder voor de auto betaald.

• TumTum
sgouman schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 19:49:
[...]

Dat is de netto catalogusprijs. Dat betaal je helaas niet bij de dealer. bij de MHEV komt er minder BPM op waardoor je uiteindelijk minder voor de auto betaald.
Het gaat mij niet om de prijs, maar om het mild-hybride systeem. De i30 in die video heeft een MHEV TGDI 1.5 en ik weet niet in hoeverre dit invloed heeft op de resultaten.

*Knip ik laat de prijzen maar even weg. Maar een MHEV bij Kia is alsnog vrij prijzig en niet aanwezig op de GT-line en GT-Plusline. Ben benieuwd of dit qua testresultaten nog wat uitmaakt.

[Voor 36% gewijzigd door TumTum op 03-08-2021 20:00]

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 18:10
@TumTum Ik heb het 10 keer gelezen maar begrijp je vraag niet.
De Dynamic en ExecutiveLine automaat hebben een motor met MHEV en de GT (Plus)Line een motor zonder MHEV. Er valt toch verder niets te kiezen? Je wilt wel of geen automaat lijkt me.

• sgouman
jongetje schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 20:14:
De Dynamic en ExecutiveLine automaat hebben een motor met MHEV en de GT (Plus)Line een motor zonder MHEV. Er valt toch verder niets te kiezen? Je wilt wel of geen automaat lijkt me.
Hij bedoeld denk ik of er nog een verschil zit in 0-100 tijden met de MHEV of zonder MHEV

• TumTum
jongetje schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 20:14:
Het was een reactie op de video van @renzo4000. Daarin testen ze 3 motoren.
1.5 T-GDi vs 1.4 T-GDi vs 1.5 TSI

Hyundai heeft in de N-line een MHEV 48V 1.5 T-GDI blok. Ik vraag me af of dit in de praktijk juist sneller of trager is dan een normale 1.5/1.4 T-GDI. 0 naar 100 is op basis van de cijfers gelijk. Maar op specifieke momenten grijpt zo'n hybride systeem natuurlijk in om brandstof te besparen.

• renzo4000
Volgens mij doet die electro motor niet zoveel irt performance. Hooguit ter ondersteuning van het verbruik. Daarnaast is zo'n accupakket ook weer zwaarder wat nadelig is voor de snelheidsprestaties.

• TumTum
renzo4000 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:08:
Volgens mij doet die electro motor niet zoveel irt performance. Hooguit ter ondersteuning van het verbruik. Daarnaast is zo'n accupakket ook weer zwaarder wat nadelig is voor de snelheidsprestaties.
Ja, precies. Ze hadden beter een 1.5 T-GDI kunnen pakken zonder dit systeem. Maar wel goed om te zien dat de mild-hybride 1.5 ook lekker vlot is.

• sgouman
Ik heb een PHEV mee als leenauto. Die is traag... wow

• JohanF
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 13:20
sgouman schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:47:
Ik heb een PHEV mee als leenauto. Die is traag... wow
De sportmodus al geprobeerd? ;)
Ik vind hem (XCeed PHEV) dan best wel vlot hoor.
Wel mis ik eigenlijk een 'normal' rijmodus (m'n vorige auto/Auris had dat wel), want in de standaardmodus (=eco) vind ik de gasrespons behoorlijk 'terughoudend', met name bij het wegrijden vanuit stilstand. Hoewel het op zich relaxed rijdt, was het zeker de eerste weken echt wennen als je de gang er een beetje in wilt krijgen.

• sgouman
JohanF schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:53:
[...]

De sportmodus al geprobeerd? ;)
Ik vind hem (XCeed PHEV) dan best wel vlot hoor.
Wel mis ik eigenlijk een 'normal' rijmodus (m'n vorige auto/Auris had dat wel), want in de standaardmodus (=eco) vind ik de gasrespons behoorlijk 'terughoudend', met name bij het wegrijden vanuit stilstand. Hoewel het op zich relaxed rijdt, was het zeker de eerste weken echt wennen als je de gang er een beetje in wilt krijgen.
Ja ook sportmodus geprobeerd. Maar de Ceed sw doet er 11 seconden over om van 0 100 te gaan. Mijn proceed 8.5. Toch een verschil van 2.5 seconden wat het scheelt.

• KilljoyNL
sgouman schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:58:
[...]

Ja ook sportmodus geprobeerd. Maar de Ceed sw doet er 11 seconden over om van 0 100 te gaan. Mijn proceed 8.5. Toch een verschil van 2.5 seconden wat het scheelt.
Misschien een gekke vraag, maar heeft zo veel sneller op kunnen trekken wel een nut?

• sgouman
KilljoyNL schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:00:
[...]

Misschien een gekke vraag, maar heeft zo veel sneller op kunnen trekken wel een nut?
Nee, dat doe ik ook bijna nooit. Maar ik merkte het ook op de snelweg dat je gewoon net even wat minder makkelijk iemand inhaalt.

• KilljoyNL
sgouman schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:02:
[...]

Nee, dat doe ik ook bijna nooit. Maar ik merkte het ook op de snelweg dat je gewoon net even wat minder makkelijk iemand inhaalt.
Ik vraag het compleet uit onervarenheid hoor :)
Heb zelfs de sportmodus van mijn Niro nog niet eens geprobeerd.

• JoJo_nl
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 19-08 10:07
sgouman schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 18:09:
Behalve dat de 1.5 bij mij veel meer benzine zuipt
Mijn GT rijd zuiniger. Ik plank continu en kom niet lager dan 1 op 11.3 met de chip op race stand. Gemiddeld 520km op een tank. Nu sinds de laatste beurt 1 op 11.4 en geluid vd uitlaat klinkt minder hol en het schakelgedrag is wat verbeterd. Waarschijnlijk de firmware mbt de dct geupdate, las ook zoiets op het engelse forum dat er eind vorig jaar een nieuwe versie was uitgekomen. Misschien even langs de dealer ? BP, Aral en Texaco benzine rijd ook een stuk beter en iets zuiniger.

If something sucks make it better...

• renzo4000
Mijn vakantierit naar en van zuid Frankrijk a 3000 km had een gemiddeld verbruik van 1:14,5. Dit was wel grotendeels met een volle auto. Dus ik denk dat dit gewoon gemiddelde cijfers zijn voor een 1.4 benzine van dit formaat.

• Nemean
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 18:18

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Nemean schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:52:
[...]

Ik heb mijn tank beurten een tijdje bijgehouden. En ik kon gemiddeld zo'n 650+ boven op de oude km stand tellen.

Zal het binnenkort weer eens bij houden, heb vrij recent de 25.000km aangetikt.
Reactie op mijzelf. Heb het nog even bij gehouden vanaf 5 augustus tot nu.

25502km vol getankt.
En vandaag weer getankt en km stand staat nu op 26376. Heb dus 874km kunnen rijden met een volle tank. Een deel snelweg en diverse korte ritjes in dorpjes.

Valt mij dus goed mee.

• sgouman
Nemean schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:52:
[...]

Reactie op mijzelf. Heb het nog even bij gehouden vanaf 5 augustus tot nu.

25502km vol getankt.
En vandaag weer getankt en km stand staat nu op 26376. Heb dus 874km kunnen rijden met een volle tank. Een deel snelweg en diverse korte ritjes in dorpjes.

Valt mij dus goed mee.
En de 1.4 of 1.5 motor? En welke auto?

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

sgouman schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:53:
[...]

En de 1.4 of 1.5 motor? En welke auto?
Kia Proceed GT-line 1.4 handm.

• JustC
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21-09 23:53
Dan is de 1.4 handgeschakeld vele malen zuiniger😅

Ik haal echt maar max 540KM 1.4 DCT.

Rij wel redelijk door waar het kan maar ook niet overal plankgas.

• renzo4000
Ik denk dat @Nemean uitzonderlijk eco friendly heeft gereden want dan zit je rond de 1:20 waarschijnlijk.

Dus de vraag, had je de auto echt nokkievol afgetankt? En hoeveel liter er ging er toen bij? De Ceed begint al te miepen dat je moet tanken en dan krijg je er amper 40 liter in. Rij je flink door na 0km bereik volgens de boordcomputer is dat misschien 46 liter.

Daarnaast geloof ik ook wel dat een handbak zuiniger kan zijn omdat de de dct nog wel eens wispelturig door zijn verzetten kan gaan wat extra verbruik als gevolg heeft. Daarnaast zet ik toch heel vaak de startstop uit (uit gewoonte).

Ik heb volgens mij ook al eens 1:19,5 gehaald, maar dat was wel voornamelijk snelweg op cruisecontrol a 100km/u

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

JustC schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 20:01:
Dan is de 1.4 handgeschakeld vele malen zuiniger😅

Ik haal echt maar max 540KM 1.4 DCT.

Rij wel redelijk door waar het kan maar ook niet overal plankgas.
Ik rij hetzelfde met de 1.4 dct. Maar hou er wel rekening mee dat de Proceed een idiote reserve heeft. Hij heeft een 50 liter tank, maar kan er nog geen 40 ingooien als hij - - - als actieradius geeft.

So I was fucking my sister the other day and she was like: OMG, u are better than dad! And I was like: I know, mum already told me!

• Tonkey
  • Laatst online: 15:26
De boordcomputer zit er wel behoorlijk naast wat betreft verbruik. Zou dat zo lastig zijn correct te krijgen?

Afwijking is bij mijn Rio ongeveer 10%. Boordcomputer is verassend genoeg te positief. Zuinig rijden is met die milde hybride wel mogelijk trouwens, 22.5 km per liter werkelijk verbruik is toch netjes (bij rustig rijden).

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

renzo4000 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 20:36:
Ik denk dat @Nemean uitzonderlijk eco friendly heeft gereden want dan zit je rond de 1:20 waarschijnlijk.

Dus de vraag, had je de auto echt nokkievol afgetankt? En hoeveel liter er ging er toen bij? De Ceed begint al te miepen dat je moet tanken en dan krijg je er amper 40 liter in. Rij je flink door na 0km bereik volgens de boordcomputer is dat misschien 46 liter.

Daarnaast geloof ik ook wel dat een handbak zuiniger kan zijn omdat de de dct nog wel eens wispelturig door zijn verzetten kan gaan wat extra verbruik als gevolg heeft. Daarnaast zet ik toch heel vaak de startstop uit (uit gewoonte).

Ik heb volgens mij ook al eens 1:19,5 gehaald, maar dat was wel voornamelijk snelweg op cruisecontrol a 100km/u
Dat betwijfel ik enorm :+

Ik ben vanuit Zeeland naar Friesland gereden (+/- 300km) toen was er iets meer dan een kwart van mijn tank leeg. Vervolgens nog eens flink in Friesland rond gereden en daarna weer met spoed terug gereden (privé redenen) en toen had ik nog zeker 120km over.

In totaal heb ik 44.84 liter aan benzine getankt.

• renzo4000
Uiteraard geloof ik je op je woord @Nemean maar jij bent wel de uitzondering op de regel. Als ik bijv. kijk naar het gemiddelde verbruik van anderen(travelcard) op basis van daadwerkelijk gereden kilometers en getankte brandstof zie ik voor de gewone CEED 1.4 handbak: 1 op 13,7

voor de DCT: 1 op 13,5

Voor de nieuwe 1.5 hybride met DCT 1 op 14,1

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

renzo4000 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:34:
Uiteraard geloof ik je op je woord @Nemean maar jij bent wel de uitzondering op de regel. Als ik bijv. kijk naar het gemiddelde verbruik van anderen(travelcard) op basis van daadwerkelijk gereden kilometers en getankte brandstof zie ik voor de gewone CEED 1.4 handbak: 1 op 13,7

[Afbeelding]

voor de DCT: 1 op 13,5
[Afbeelding]

Voor de nieuwe 1.5 hybride met DCT 1 op 14,1
Wel bijzonder inderdaad. Zou eventueel nog een export kunnen maken van al mijn ritten uit de UVO app.

• renzo4000
Ook wel een leuke site met daadwerkelijke gebruikscijfers: https://www.spritmonitor.de/

Ik zie dat voor de 1.4 CEED benzine handbak (a 37 mensen) een gemiddelde heeft van 1 op 14,5 > toevallig ook mijn gemiddelde :P

https://www.spritmonitor....145&gearing=1&powerunit=2

Voor de DCT: 1 op 13,5

https://www.spritmonitor....145&gearing=2&powerunit=2

Ik denk dat als jij altijd dergelijke cijfers haalt dat je bovenaan in de lijsten terecht komt :)

[Voor 10% gewijzigd door renzo4000 op 13-08-2021 10:43]

• mxhans196
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 10:02
Hallo Kia gebruikers. Hier vragen van een "maybe-wannabee" Kia gebruiker.
Ik heb mijn oog laten vallen op een mooie jong-gebruikte Niro hybrid in executive uitvoering met relatief weinig kilometers. Het is al het nieuwe model met de dubbele dag-rijlichten en ik zie in het infotainment ook de UVO connectie staan.
Nu mijn eerste vraag. Hoe gaat het bij een Kia occasion met de 7 jaar garantie, software, firmware en kaart-updates? Blijft dat gratis of is dat alléén voor de eerste eigenaar ?
De occasion staat niet bij een officiële Kia dealer, maar ik ben van plan om wél de beurten bij een officiële dealer te doen.
Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten om bijvoorbeeld de UVO-connectie op mijn naam te krijgen?
En verder,
De Niro die ik op het oog heb, heeft ook zo'n mooi schuifdakje. Is daar nog iets van bekend dat het zou kunnen lekken bij regen of wasstraat?

b.v.d.

(p.s. Ik ben bekend met de techniek van de HEV. Ik rijd nu een Hyundai Ioniq met dezelfde aandrijflijn.)

Deze tekst niet lezen !

• yekurtal
  • Registratie: juni 2012
  • Niet online
mxhans196 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 11:25:
Hallo Kia gebruikers. Hier vragen van een "maybe-wannabee" Kia gebruiker.
Ik heb mijn oog laten vallen op een mooie jong-gebruikte Niro hybrid in executive uitvoering met relatief weinig kilometers. Het is al het nieuwe model met de dubbele dag-rijlichten en ik zie in het infotainment ook de UVO connectie staan.
Nu mijn eerste vraag. Hoe gaat het bij een Kia occasion met de 7 jaar garantie, software, firmware en kaart-updates? Blijft dat gratis of is dat alléén voor de eerste eigenaar ?
De occasion staat niet bij een officiële Kia dealer, maar ik ben van plan om wél de beurten bij een officiële dealer te doen.
Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten om bijvoorbeeld de UVO-connectie op mijn naam te krijgen?
En verder,
De Niro die ik op het oog heb, heeft ook zo'n mooi schuifdakje. Is daar nog iets van bekend dat het zou kunnen lekken bij regen of wasstraat?

b.v.d.

(p.s. Ik ben bekend met de techniek van de HEV. Ik rijd nu een Hyundai Ioniq met dezelfde aandrijflijn.)
Een ding wat zeer belangrijk is dat de voorwaarden voor 7 jaar garantie erg streng zijn... Onderhoud moet precieus volgens het boekje worden gedaan, denk aan onderhoud door Kia zelf. Door een Bovag garage mag, maar hou rekening met mogelijke moeilijkheden bij het claimen van garantie.

Ondanks dit alles ben ik wel :9~ op mijn knalrode Picanto 2018 x-line t-gdi.

EDIT: Vergeten te zeggen, stilstaan bij dealer betekent geen vrijspraak van onderhoud...

• sgouman
misschien weet iemand dit:

ik heb nu de proceed gt-plusline met panoramadak. Het achterste deel is dus ook van glas.
Als ik het achterste deel van het glas dak kijk(het deel wat niet open kan dus) heeft 2 best grote gaten erin zitten waardoor je witte hemelbekleding ziet(van binnen in de auto is het zwart). De gaten zijn ongeveer 25 bij 25 groot en er zit een gat links en een gat rechts.

Weet iemand waarvoor dit dient?

• Tonkey
  • Laatst online: 15:26
yekurtal schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 11:46:
[...]

Een ding wat zeer belangrijk is dat de voorwaarden voor 7 jaar garantie erg streng zijn... Onderhoud moet precieus volgens het boekje worden gedaan, denk aan onderhoud door Kia zelf. Door een Bovag garage mag, maar hou rekening met mogelijke moeilijkheden bij het claimen van garantie.

Ondanks dit alles ben ik wel :9~ op mijn knalrode Picanto 2018 x-line t-gdi.

EDIT: Vergeten te zeggen, stilstaan bij dealer betekent geen vrijspraak van onderhoud...
Onderhoud bij de dealer is geen vereiste. Is bij een lease Kia die hier op de stoep staat ook niet. (Lease maatschappij kiest de monteur, eigen bedrijf zoals je kunt raden). De onderhouds intervallen moeten wel goed opgevolgd zijn inderdaad.

Verder kun je de garantie gewoon overnemen, inclusief kaart updates en zo. Dat is op de auto niet op de eerste eigenaar.

• yekurtal
  • Registratie: juni 2012
  • Niet online
Tonkey schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 13:42:
[...]

Onderhoud bij de dealer is geen vereiste. Is bij een lease Kia die hier op de stoep staat ook niet. (Lease maatschappij kiest de monteur, eigen bedrijf zoals je kunt raden). De onderhouds intervallen moeten wel goed opgevolgd zijn inderdaad.

Verder kun je de garantie gewoon overnemen, inclusief kaart updates en zo. Dat is op de auto niet op de eerste eigenaar.
Mijne is 3 maanden te laat in onderhoud geweest, terwijl hij bij een Bovag dealer in stalling zat. Bij verkoop een beurt gehad en afgestempeld door dezelfde Bovag dealer, volgens Kia Nederland is mijn 7 jaar garantie nu vervallen...

Ik weet ik er wettelijk recht op zal hebben, maar recht hebben en recht krijgen zijn 2 verschillende dingen.

Het is een pracht auto, maar de 7 jaar garantie heeft strenge voorwaarden.

• Joenino
sgouman schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 13:33:
misschien weet iemand dit:

ik heb nu de proceed gt-plusline met panoramadak. Het achterste deel is dus ook van glas.
Als ik het achterste deel van het glas dak kijk(het deel wat niet open kan dus) heeft 2 best grote gaten erin zitten waardoor je witte hemelbekleding ziet(van binnen in de auto is het zwart). De gaten zijn ongeveer 25 bij 25 groot en er zit een gat links en een gat rechts.

Weet iemand waarvoor dit dient?
Uuh dit heeft de mijne niet hoor. Heb de 2021 proceed plusline met panoramadak maar als ik op mijn dak kijk is alles zwart (net als de auto) heb je toevallig en foto van wat je bedoeld?

Define R5 - Asus Maximus VII Ranger - I7 4790k @ 4,7 GHz/1.275v - 16 GB ram - RX6800 - 250GB Samsung Evo 840 - 3 x Samsung 860 EVO 250 GB

• renzo4000
@Joenino ik heb een my2020 Proceed met Pano en het klopt wat @sgouman zegt. Als er genoeg zonlicht (of fel kunstlicht) op schijnt kan je het goed zien, anders valt het niet op.

• Joenino
renzo4000 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:33:
@Joenino ik heb een my2020 Proceed met Pano en het klopt wat @sgouman zegt. Als er genoeg zonlicht (of fel kunstlicht) op schijnt kan je het goed zien, anders valt het niet op.
Hmm zal eens kijken of de 2021 dat dan ook heeft, zal wel erg slordig zijn als je dat zo ziet zitten. Mij was het in ieder geval nog niet opgevalen.

• sgouman
Joenino schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:55:
[...]

Hmm zal eens kijken of de 2021 dat dan ook heeft, zal wel erg slordig zijn als je dat zo ziet zitten. Mij was het in ieder geval nog niet opgevalen.
Ik heb de 2021 versie en bij mij is het ook.

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

sgouman schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:01:
[...]

Ik heb de 2021 versie en bij mij is het ook.
Zelfde hier. ;)

• Joenino
Joenino schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:55:
[...]

Het klopt inderdaad mijne heeft het ook maar moest wel echt heel goed kijken. Raar dat dat zichtbaar is.

• JoJo_nl
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 19-08 10:07
Bij mijn GT 2019 zitten er 3 in . Met zon er op van bovenaf zie je het goed, van binnen niet. Zal wel gewichtsbesparing zijn.

If something sucks make it better...

• rickskeg99
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 17:51
Wij hebben deze week onze ceed sw kunnen ophalen. Nu zit ik met een vraag: Is het mogelijk om Apple Carplay ook via de bluetooth te doen of kan dit alleen via de kabel

• renzo4000
rickskeg99 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:40:
Wij hebben deze week onze ceed sw kunnen ophalen. Nu zit ik met een vraag: Is het mogelijk om Apple Carplay ook via de bluetooth te doen of kan dit alleen via de kabel
Alleen via de kabel. In de CEED serie zit geen wireless AA of CP.

Zoiets kan uitkomst bieden als je het toch wil: https://cplay2air.com/ zelf heb ik daar geen ervaring mee maar er is genoeg hierover te vinden op internet.

[Voor 18% gewijzigd door renzo4000 op 20-08-2021 15:20]

• sgouman
rickskeg99 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:40:
Via kabel helaas.

De facelift die eraan komt heeft het wel.(draadloos)

• sgouman
Ik heb sinds vandaag weer een probleem erbij. op de navigatie laat hij het verkeer niet meer zien met groene of rode lijntjes. Geen idee waar dat nou weer vandaan komt. Maar alle wegen zijn dus gewoon wit.

• TumTum
sgouman schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 17:16:
[...]

Via kabel helaas.

De facelift die eraan komt heeft het wel.(draadloos)
Weet je dit zeker? Ik begreep dat het vooral een issue is met de grotere schermen, maar ze beschikken wel over de technologie. Had iets te maken met de 10 inch displays bij Kia en Hyundai icm de software issues. Bij de 8 inch schermen is het wel wireless (in Hyundai's). Weet niet zeker of dit bij Kia ook zo is.

nvm: hier een topic van Kia. Hetzelfde verhaal. Zie dit stukje voor de features.

[Voor 21% gewijzigd door TumTum op 20-08-2021 19:37]

• renzo4000
Daarnaast moet je je afvragen wat je echt mist als het er niet is. Voor de korte stukjes rijden snap ik het nog wel maar dan heb ik meestal geen navi nodig van Google.

Spotify streamt automatisch via Bluetooth. Voor de langere stukken gebruik ik het wel eens maar dan wil ik toch opladen via de kabel. Die wireless pad is een leuke gimmick maar is traag met laden en ik vergeet vaak mijn telefoon daardoor :p

Daarnaast vind ik het fijn om mijn telefoon parallel aan mijn navi scherm te hebben met flitsmeister erop(vind de aparte app icm google maps het fijnste werken).

Wil je het toch? Kijk dan naar zo'n dongel voor een paar tientjes.

Je hebt ook goede telefoonhouders waar de kabel ingebouwd zit, scheelt weer een handeling

• TumTum
renzo4000 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 19:44:
Daarnaast moet je je afvragen wat je echt mist als het er niet is. Voor de korte stukjes rijden snap ik het nog wel maar dan heb ik meestal geen navi nodig van Google.

Spotify streamt automatisch via Bluetooth. Voor de langere stukken gebruik ik het wel eens maar dan wil ik toch opladen via de kabel. Die wireless pad is een leuke gimmick maar is traag met laden en ik vergeet vaak mijn telefoon daardoor :p

Daarnaast vind ik het fijn om mijn telefoon parallel aan mijn navi scherm te hebben met flitsmeister erop(vind de aparte app icm google maps het fijnste werken).

Wil je het toch? Kijk dan naar zo'n dongel voor een paar tientjes.

Je hebt ook goede telefoonhouders waar de kabel ingebouwd zit, scheelt weer een handeling
En misschien ook handig om dit bij Kia (via de dealer) aan te geven en voor nu eventueel een dongel bestellen? Wie weet in een volgende update? Kia en Hyundai kunnen dit samen in een keer aanpakken als het systeem inderdaad de "BCM89359 5G WiFi/Bluetooth Smart 2X2 MIMO Combo Chip with RSDB Support" aan boord heeft.

• sgouman
Ik heb mijn proceed een net gekregen voor ik denk achter de achterbank zodat je baggage hoger kan opstapelen.
Weet iemand toevallig waar je deze monteert?

• renzo4000
Dat net gebruik je door de haken te gebruiken in de kofferbak. Dan kan je spullen "eronder vastleggen" . Het dus geen afscheidingsnet.

• sgouman
renzo4000 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 10:44:
Dat net gebruik je door de haken te gebruiken in de kofferbak. Dan kan je spullen "eronder vastleggen" . Het dus geen afscheidingsnet.
oh... dat is weer jammer.

• Pakhtun
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 17:55
Kent iemand hier een goede Kia tuner? Wil over een tijdje mijn Kia chiptunen en dan het liefst bij iemand die wat ervaring heeft met Kia`s.

De tuner die ik heb gevonden die wat ervaring heeft met Kia's is Tunex in gelderland.

Iemand die ook zijn Kia wilt chiptunen of al getuned heeft?

• sgouman
Pakhtun schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:54:
Kent iemand hier een goede Kia tuner? Wil over een tijdje mijn Kia chiptunen en dan het liefst bij iemand die wat ervaring heeft met Kia`s.

De tuner die ik heb gevonden die wat ervaring heeft met Kia's is Tunex in gelderland.

Iemand die ook zijn Kia wilt chiptunen of al getuned heeft?
Welke Kia heb je? Als je de proceed GT hebt toevallig kan zelfs de dealer het volgens mij.

• renzo4000
Er is geen officiële Kia dealer die dit doet in Nederland @sgouman. Als ze dat wel doen is dat zeker niet conform de Kia garantiebepalingen. Er zullen wellicht dealers zijn die het doen maar je bent de officiële garantie kwijt bij een defect die ze herleiden naar aanpassingen aan het motormanagement. Ook zijn chiptuners die de "garantie overnemen". All i can say is .... lees de kleine lettertjes heeeeel goed want je trekt aan het kortste eind.

Ik weet dat er hier in topic een aantal mensen anders over denken die het wel hebben gedaan en het zal veelal ook wel goed gaan. De motoren hebben behoorlijk wat marge wat dat betreft en ik denk dat voor de versnellingsbak (met name de automaat) hier de bottleneck zullen zijn.

Kortom ik zou er niet aan beginnen, zeker niet bij een nieuwe auto. Bij een leaseauto moet je officieel toestemming krijgen van de leasemaatschappij en de kans ik klein dat ze je die geven.

• Pakhtun
sgouman schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:03:
[...]

Welke Kia heb je? Als je de proceed GT hebt toevallig kan zelfs de dealer het volgens mij.
Het gaat om een KIA Ceed GT. Eigen auto geen lease.

[Voor 4% gewijzigd door Pakhtun op 23-08-2021 16:39]

• sgouman
renzo4000 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 22:16:
Er is geen officiële Kia dealer die dit doet in Nederland @sgouman. Als ze dat wel doen is dat zeker niet conform de Kia garantiebepalingen. Er zullen wellicht dealers zijn die het doen maar je bent de officiële garantie kwijt bij een defect die ze herleiden naar aanpassingen aan het motormanagement. Ook zijn chiptuners die de "garantie overnemen". All i can say is .... lees de kleine lettertjes heeeeel goed want je trekt aan het kortste eind.

Ik weet dat er hier in topic een aantal mensen anders over denken die het wel hebben gedaan en het zal veelal ook wel goed gaan. De motoren hebben behoorlijk wat marge wat dat betreft en ik denk dat voor de versnellingsbak (met name de automaat) hier de bottleneck zullen zijn.

Kortom ik zou er niet aan beginnen, zeker niet bij een nieuwe auto. Bij een leaseauto moet je officieel toestemming krijgen van de leasemaatschappij en de kans ik klein dat ze je die geven.
Vreemd, mijn kia dealer levert het namelijk gewoon. :D heeft hij zelf ook gedaan. Bouwen ze daar gewoon in bij de garage.

• renzo4000
Zoals gezegd, ik zeg niet dat het niet gebeurd maar de officiële garantie ben je kwijt. Dan maar hopen dat de betreffende dealer de garantie op zich neemt want bij Kia Nederland hoeven ze niet aan te kloppen ;)

• Pakhtun
sgouman schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 20:53:
[...]

Vreemd, mijn kia dealer levert het namelijk gewoon. :D heeft hij zelf ook gedaan. Bouwen ze daar gewoon in bij de garage.
Om welke Kia dealer gaat het?

• sgouman
Pakhtun schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:53:
[...]

Om welke Kia dealer gaat het?
Je hebt een pb

• Joenino
Ook mensen met een 2021 Proceed 1.5 DCT dat de auto niet altijd lekker reageert op het gaspendaal in normaal stand? Vaak zat dat ik op de snelweg plank gas moet geven voor hij 2 seconden later iets doet en dan natuurlijk veel te hard weg schiet omdat ik denk dat er geen reactie is op het pendaal.

In Sport is dit issue totaal niet. Dan moet ik meer uitkijken dat ik de achterkant van mijn voorganger niet inschiet maar om nou continu in sport met het daarbij horende verbruik te gaan rijden wil ik mijn bedrijf ook niet aan doen.

Dit "probleem" lijkt te zijn ontstaan ergens omtrent de 1000km gereden te hebben. Kan dit een effect zijn van de E10 die ik moet tanken en de Kia daar niet lekker mee wilt\vervuild van raakt. Hiervoor reageerde hij gewoon goed op aanraking van het gaspendaal.

• sgouman
Joenino schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:45:
Ook mensen met een 2021 Proceed 1.5 DCT dat de auto niet altijd lekker reageert op het gaspendaal in normaal stand? Vaak zat dat ik op de snelweg plank gas moet geven voor hij 2 seconden later iets doet en dan natuurlijk veel te hard weg schiet omdat ik denk dat er geen reactie is op het pendaal.

In Sport is dit issue totaal niet. Dan moet ik meer uitkijken dat ik de achterkant van mijn voorganger niet inschiet maar om nou continu in sport met het daarbij horende verbruik te gaan rijden wil ik mijn bedrijf ook niet aan doen.

Dit "probleem" lijkt te zijn ontstaan ergens omtrent de 1000km gereden te hebben. Kan dit een effect zijn van de E10 die ik moet tanken en de Kia daar niet lekker mee wilt\vervuild van raakt. Hiervoor reageerde hij gewoon goed op aanraking van het gaspendaal.
Dat heb ik niet.
Ik heb wel dat schakelen tusswn 1 2 en 3 versnelling schokt.

• danny1909
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 07:37
sgouman schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 17:46:
[...]

Dat heb ik niet.
Ik heb wel dat schakelen tusswn 1 2 en 3 versnelling schokt.
Dit schokken had ik ook een beetje totdat na 2000 km op teller het motorlampje ging branden. Auto begon hierna nog meer te schokken en leek bij bochten in een te hoge versnelling te zitten. Afspraak gemaakt bij de dealer, kapotte bobine. Direct vervangen, hierna totaal geen problemen meer. Gaat om een 2021 Proceed 1.5 DCT.

• sgouman
danny1909 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:03:
[...]

Dit schokken had ik ook een beetje totdat na 2000 km op teller het motorlampje ging branden. Auto begon hierna nog meer te schokken en leek bij bochten in een te hoge versnelling te zitten. Afspraak gemaakt bij de dealer, kapotte bobine. Direct vervangen, hierna totaal geen problemen meer. Gaat om een 2021 Proceed 1.5 DCT.
Hmm oke, als ik echt goed gas dan merk je gewoon bij 1,2,3 dat die inhoudt even voordat die weer versnelt. 4,5,6,7 nergens last van.

Dealer zegt niks te voelen tijdens het rijden....

• Black cat
  • Registratie: augustus 2021
  • Laatst online: 26-08 23:09
Hoi,
Ff n vraagje. Ik ben net op de snelweg afgesneden, achtervolgt en bereigd.
Weet iemand of de e Niro ook tijdens het rijden video opnames maakt?
En hoe je die kan downloaden?
Grt

• renzo4000
@Black cat ai dat is vervelend natuurlijk! Maar de e-niro heeft geen standaard camera(dashcam) aan boord zoals de Tesla modellen bijvoorbeeld. Dus als je zelf niks geïnstalleerd hebt zijn er geen beelden beschikbaar dus.

Je geeft aan dat het op de snelweg is gebeurd, dus sowieso aangifte doen bij de politie en de gereden locaties doorgeven. De politie kan de beelden bij Rijkswaterstaat opvragen aangezien er bij de meeste snelwegen wel camera's zijn gemonteerd. Succes!

• Joenino
sgouman schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:57:
[...]

Hmm oke, als ik echt goed gas dan merk je gewoon bij 1,2,3 dat die inhoudt even voordat die weer versnelt. 4,5,6,7 nergens last van.

Dealer zegt niks te voelen tijdens het rijden....
Moet zeggen dat ik dit gister ook enigzins ervaarde. Ook dat langzaam wegrijden schokkend gaat, alsof de koppeling doorslipt (had file....) Zodra hij dan in de 4e versnelling gaat schiet hij weg onder je kont.

Ik ga het even in de gaten houden want had gister ook bijna een aanrijding omdat de gas responce 2 seconden op zich liet wachten, moest een baan opschuiven dus dan geef ik even een peut gas, alleen die bleef dus even weg terwijl ik wel al opschoof.

• renzo4000
Het blijft een "slimme" automaat die rekening houdt met de rijomstandigheden. Ze spreken ook wel eens over "zelflerende automaat", al lijkt me dat nog wel mee te vallen. Maar het feit blijft dat een automaat niet altijd precies doet wat jij in gedachten had tenzij je hem in sport modus zet, dan is ie eigenlijk altijd bij de les. Nadeel is dat ie dan over het algemeen wat hoger in de toeren zit en in een lagere versnelling.

Wat ik zelf wel eens doe (als hij in normal mode zit) en ik wil inhalen dan schakel ik zelf alvast terug met de paddles achter het stuur. Dit werkt altijd en conform verwachting en zal de inhaalactie ook veel soepeler gaan.

• Joenino
renzo4000 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:26:
Het blijft een "slimme" automaat die rekening houdt met de rijomstandigheden. Ze spreken ook wel eens over "zelflerende automaat", al lijkt me dat nog wel mee te vallen. Maar het feit blijft dat een automaat niet altijd precies doet wat jij in gedachten had tenzij je hem in sport modus zet, dan is ie eigenlijk altijd bij de les. Nadeel is dat ie dan over het algemeen wat hoger in de toeren zit en in een lagere versnelling.

Wat ik zelf wel eens doe (als hij in normal mode zit) en ik wil inhalen dan schakel ik zelf alvast terug met de paddles achter het stuur. Dit werkt altijd en conform verwachting en zal de inhaalactie ook veel soepeler gaan.
Ohw dat is ook een optie inderdaad alleen even uitzoeken hoe ik hem weer terug krijg naar automaatstand :P Maar RTFM is soms moeilijke haha Eerste week per "ongeluk" zo'n padel aangeraakt maar wist bij god niet hoe ik hem weer terug kreeg. Even naar N en dan weer D deed het hem maar om dat tijdens rijden te doen leek mij niet heel handig.

• renzo4000
@Joenino Als je in de "automaat stand" staat gaat ie na een seconde 5 gewoon weer terug naar automatisch schakelen.

• Joenino
renzo4000 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:47:
@Joenino Als je in de "automaat stand" staat gaat ie na een seconde 5 gewoon weer terug naar automatisch schakelen.
Bedankt!

• MartijnMartijn
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15:29
Binnenkort mag ik mij ook trotse ProCeed ‘eigenaar’ noemen.
Na 3 jaar in een VW Polo te hebben gereden, mocht ik dit jaar langzaam gaan kijken naar nieuwe leaseauto.
We zijn een behoorlijk VAG/Duits georiënteerd bedrijf. Maar ik zag mezelf niet rondrijden in een Skoda Octavia Combi of Golf. De laatste voelde al helemaal niet als een upgrade.
Twee maanden geleden zag ik een Proceed rijden, meteen verkocht. Proefrit gemaakt en binnen 10 minuten wist ik het zeker. Dit wordt hem.
Ik heb een van de laatste 2020 modellen: een 160PK GT Plus Line met automaat in zilver. Kan niet wachten! :9~

• bifi_G60
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 07:02
weet er iemand of het facelift model van de ceed sportswagen nu standaard de digitale cockpit krijgt?

• RRRJ
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 06-09 22:28
Volgens de prijslijst alleen op de Launch Edition, GT Line en de GT plusline.

• sgouman
RRRJ schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 09:58:
Volgens de prijslijst alleen op de Launch Edition, GT Line en de GT plusline.
de prijstlijs is nog helemaal niet beschibkaar op de kia website?

• j0eyv

Ik heb exact hetzelfde. Ook soms vanuit stilstand dat hij niet of wat traag op gang komt. Bijv. bij een rotonde waar je ff tussen 2 auto’s door wil gaan is dit wel eens vervelend. Hij lijkt gewoon niet meteen te reageren of een soort dip te hebben op het begin.

Is overigens niet altijd. Heb het idee dat de ECU soms verkeerde waardes verstuurt ofzo.

[Voor 3% gewijzigd door j0eyv op 28-08-2021 23:45]

• j0eyv
Joenino schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:43:
[...]

Ohw dat is ook een optie inderdaad alleen even uitzoeken hoe ik hem weer terug krijg naar automaatstand :P Maar RTFM is soms moeilijke haha Eerste week per "ongeluk" zo'n padel aangeraakt maar wist bij god niet hoe ik hem weer terug kreeg. Even naar N en dan weer D deed het hem maar om dat tijdens rijden te doen leek mij niet heel handig.
Volgens mij de rechter flipper even ingedrukt houden of je schakelpook ff naar rechts/links duwen dan hersteld hij van 1 2 3 4 naar d1 d2 d3 d4 etc..

• j0eyv
MartijnMartijn schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 19:27:
Binnenkort mag ik mij ook trotse ProCeed ‘eigenaar’ noemen.
Na 3 jaar in een VW Polo te hebben gereden, mocht ik dit jaar langzaam gaan kijken naar nieuwe leaseauto.
We zijn een behoorlijk VAG/Duits georiënteerd bedrijf. Maar ik zag mezelf niet rondrijden in een Skoda Octavia Combi of Golf. De laatste voelde al helemaal niet als een upgrade.
Twee maanden geleden zag ik een Proceed rijden, meteen verkocht. Proefrit gemaakt en binnen 10 minuten wist ik het zeker. Dit wordt hem.
Ik heb een van de laatste 2020 modellen: een 160PK GT Plus Line met automaat in zilver. Kan niet wachten! :9~
Waarom 2020?

• MartijnMartijn
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15:29
Ik bedoelde de MY21.

• sgouman
j0eyv schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 23:45:
[...]

Ik heb exact hetzelfde. Ook soms vanuit stilstand dat hij niet of wat traag op gang komt. Bijv. bij een rotonde waar je ff tussen 2 auto’s door wil gaan is dit wel eens vervelend. Hij lijkt gewoon niet meteen te reageren of een soort dip te hebben op het begin.

Is overigens niet altijd. Heb het idee dat de ECU soms verkeerde waardes verstuurt ofzo.

Ik weet niet of jullie hier iets aan hebben, waarschijnlijk niet. Maar dit is mijn proceed 1.5 t-gdi dct7 met gaspedaal ong 1-2 cm ingedrukt. Bijna gelijk response op het gaspedaal heb ik.(als je natuurlijk ver indrukt dan duurt het even omdat die terug moet schakelen, vooral op de snelweg.)
[Video: https://i.imgur.com/J5eAdaB.mp4]

Ik kan het morgen ook nog op de snelweg testen als jullie dat willen?

• Joenino
j0eyv schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 23:45:
[...]

Mooi om te horen dat ik niet de enige ben. Ik heb die dip ook af en toe. Mag ik vragen welke Benzine je tankt?
Ik had namelijk met de eerste tank ook nergens last van en dat was e5 ipv e10.
@sgouman 1-2 cm? dan doet hij in normaal amper wat bij mij op de snelweg. Heb het filmpje nog niet bekeken maar rij je in sport of normaal?

• j0eyv
Joenino schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 12:20:
[...]

Mooi om te horen dat ik niet de enige ben. Ik heb die dip ook af en toe. Mag ik vragen welke Benzine je tankt?
@sgouman 1-2 cm? dan doet hij in normaal amper wat bij mij op de snelweg. Heb het filmpje nog niet bekeken maar rij je in sport of normaal?
Euro 95. Werkgever wil dit ivm kostenbesparing.

• sgouman
[...]

Filmpje is op normal. Zal het is doen op de snelweg kijken wat er dan gebeurd.

• sgouman
[...]

Ik heb nog een paar filmpjes gemaakt op de snelweg:

gaspedaal 1-2 cm ingedrukt:
https://imgur.com/ucPcpsJ

half gas:

https://imgur.com/a/9eoOUeZ
vol gas(gaspedaal in de kickdown gedrukt)
https://imgur.com/a/CB1Q0r3

Misschien dat je hier iets aan hebt.

• Pruimenvlaai
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 19-09 13:08

Weet iemand hoe ik uit deze installatie het interieurfilter loshaal? Met de handleiding kom ik er niet uit. Het is een Picanto, model 2004-2007.

• Thuurke
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21-09 23:20
Ik heb een Kia Ceed (2020/2021) en heb over de OBD2 gelezen. Nu denk ik dat een OBD2 bluetooth stekker niet achter het fuse obd past als de cover dicht is. Of zijn er modellen die hier wel achter passen?

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Joenino schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:43:
[...]

Even pookje naar links en weer naar rechts.

So I was fucking my sister the other day and she was like: OMG, u are better than dad! And I was like: I know, mum already told me!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Uvo ligt inmiddels 3 dagen eruit bij mij. Meer mensen last van, of ben alleen ik het?

Kan ik iets resetten?

• KilljoyNL
Erazzzer schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:13:
Uvo ligt inmiddels 3 dagen eruit bij mij. Meer mensen last van, of ben alleen ik het?

Kan ik iets resetten?
Ben je wel overgegaan naar de nieuwe versie? Dan moet je mogelijk ook wat geneuzel op de website doen.

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

KilljoyNL schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:42:
[...]

Ben je wel overgegaan naar de nieuwe versie? Dan moet je mogelijk ook wat geneuzel op de website doen.
Net de dealer gebeld. Ik heb de versie van 2 weken geleden nog niet. Dus rijd daar even van de week langs.

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Erazzzer schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:39:
[...]

Net de dealer gebeld. Ik heb de versie van 2 weken geleden nog niet. Dus rijd daar even van de week langs.
Ik denk dat @KilljoyNL de nieuwe app bedoeld. In de playstore/appstore kun je een nieuwe app downloaden & installeren.

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Nemean schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:45:
[...]

Ik denk dat @KilljoyNL de nieuwe app bedoeld. In de playstore/appstore kun je een nieuwe app downloaden & installeren.
Oh, die heb ik al lang :D

• KilljoyNL
Die bedoelde ik inderdaad, was irritant hoe die geforceerd werd, maar ja, het werkt uiteindelijk (nadat ik met support contact opgenomen had)

Succes dude :)

• renzo4000
Werkt UVO niet op je infotainment of op je telefoon? In het eerste geval helpt het om even een soft reset te doen middels het kleine reset knop je rechtsonder (kan met een paperclip oid). Grote kans dat het daarmee is opgelost. Je raakt je instellingen e.d. niet kwijt.

Pagina: 1 ... 29 30 31 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee